If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik op een Transalp 750 inclusief Cruise Control
ik ben wel benieuwd naar meer info on the MG V100 StelvioBarista schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:55:
EIMCA start over 4 dagen... (motorbeurs in Milaan) waar hopen jullie op?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Die gaat niet komen, dan komt het ding weer een stap in de buurt van de Africa twin.Barista schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:55:
EIMCA start over 4 dagen... (motorbeurs in Milaan) waar hopen jullie op?
Dat zou concurrentie in eigen nest zijn, dat zie ik niet gebeuren.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Vind het erg jammer dat hij net als de vorige versie teveel straat gericht is.
/f/image/Qfv8J6yLaxXAQ4cppgnKcLgh.png?f=fotoalbum_large)
Vanochtend op de terugweg van de schoolrun (heenweg was om om floods te vermijden), even getest of het beter werkt om de binnenpijp in de laars te doen, of erover..
test traject 1:
/f/image/qAGJPlPSuwAXPbnBuw9qpc9D.png?f=fotoalbum_large)
Traject 2 was nog langer en dieper..
testresultaat:
/f/image/re8JeW268CjfLn2SvkK21Dj3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IrhEWU0zyadkVmqktBS0injY.png?f=fotoalbum_large)
Oftewel niet doen.. maar over je laars dus!
Water spatte trouwens behoorlijk hoog op... zelfs modderater op de tank!
/f/image/be3hJD7znIp48OX7b2LtVSe0.png?f=fotoalbum_large)
Maar hetzelfde geldt voor handschoenen: de mouw OVER je handschoen. Het water valt op je arm, komt aan de achterkant van je arm in het windluwe gedeelte terecht, en loopt onderlangs weer richting je hand. Met je handschoen over de mouw loopt zo vanzelf je handschoen vol water.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Tijdens de regen -> Mouw over handschoenDrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:14:
Welke moderator zat er op je tank?
Maar hetzelfde geldt voor handschoenen: de mouw OVER je handschoen. Het water valt op je arm, komt aan de achterkant van je arm in het windluwe gedeelte terecht, en loopt onderlangs weer richting je hand. Met je handschoen over de mouw loopt zo vanzelf je handschoen vol water.
Geen regen -> handschoen over mouw.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
WTF.. freudian slip I guessDrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:14:
Welke moderator zat er op je tank?
Modder dus..
Mooie optie zijn waterdichte sokken.ToolkiT schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:05:
Voor degene die een broek hebben met een 'binnenpijp' zoals dit:
[Afbeelding]
Vanochtend op de terugweg van de schoolrun (heenweg was om om floods te vermijden), even getest of het beter werkt om de binnenpijp in de laars te doen, of erover..
test traject 1:
[Afbeelding]
testresultaat:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die zijn goedkoper dan waterdichte laarzen, welke toch wel nat worden omdat er vocht in lekt.
Heb mijn broek sowieso altijd over mijn laarzen heen, zit lekkerder en zoals je getest hebt, beter voor de regenToolkiT schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:05:
Voor degene die een broek hebben met een 'binnenpijp' zoals dit:
[Afbeelding]
test traject 1:
[Afbeelding]
testresultaat:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel een beetje fatsoenlijke kopen. De wat goedkopere zijn vaak erg dik. Tenminste de set die ik heb wel, en dan passen mijn laarzen niet echt goed meer.kneusteun schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:24:
[...]
Mooie optie zijn waterdichte sokken.
Die zijn goedkoper dan waterdichte laarzen, welke toch wel nat worden omdat er vocht in lekt.
De stand is vandaag binnengekomen.
Durven jullie een motor alleen op de stand te zetten of doen jullie dat met zijn tweeen?
Ik ben er zo bang voor dat ie omkukelt.
Motor is wel even +200kg, als ie gaat dan houd ik hem niet meer tegen
[ Voor 16% gewijzigd door badkuip op 03-11-2023 15:28 ]
Altijd alleen, gaat prima. Je steppie uit, ene hand je motor rechtzetten en andere hand de paddock stand eronder. Op een gegeven moment word je er handig in en ben je zo klaar.badkuip schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:27:
Voor de Kawasaki heb ik een paddock stand aangeschaft. Een middenbok was helaas niet mogelijk, ook niet aftermarket.
Durven jullie een motor alleen op de stand te zetten of doen jullie dat met zijn tweeen?
[YouTube: How To Put Your Bike On A REAR STAND]
K to the KillaZ
(mijn huidige motor heeft een middenbok, dus daar heb ik het niet bij nodig)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik zit in hetzelfde schuitjebadkuip schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:27:
Voor de Kawasaki heb ik een paddock stand aangeschaft. Een middenbok was helaas niet mogelijk, ook niet aftermarket.
Ik zet alleen de stand er onder en duw 'm dan omhoog, ik balanceer 'm niet, lijkt me juist dan een hoger risico dan als ik de stand alleen gebruik...
[ Voor 9% gewijzigd door RubjeMazter op 03-11-2023 16:02 ]
badkuip schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:27:
[YouTube: How To Put Your Bike On A REAR STAND]
InderdaadKillaZ schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:29:
[...]
Altijd alleen, gaat prima. Je steppie uit, ene hand je motor rechtzetten en andere hand de paddock stand eronder. Op een gegeven moment word je er handig in en ben je zo klaar.

Wat je kan doen @badkuip als je je nog niet helemaal zeker voelt, is alleen even oefenen met balanceren (wat je ook in het filmpje ziet. Als de motor rechtop staat, ook al is ie nog zo zwaar, recht op merk je daar niet veel van. Pas als ie schuin gaat merk je, hoe schuiner hoe zwaarder
Zet 'm op de zijstand en vanuit daar even rechtop zetten en voelen hoe het balanceerd.
Practice makes perfect
Kan ik nog iemand blij maken met een toegangskaart voor de Big Twin expo in Houten dit weekend? Stuur me dan even en DMLankHoar schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:51:
[...]
Nou, ik wil graag heen, maar heb al een heel druk weekend en dan zou ik de zondag moeten gaan. Heb wel een toegangskaartje. Ik twijfel nog een beetje of ik wel ga.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Je moet natuurlijk ook niet door een riviertje gaan rijden, dan is het logisch dat alles nat en modderig wordt!

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Ik doe meerdere malen per jaar bewust de ‘balans’-oefening;
De motor rechtop zetten en dan alleen met duim en wijsvinger de motor in balans houden, en er een rondje omheen lopen.
Maakt het gevoel van balans veel beter en dan zijn dingen als opbokken vele malen makkelijker
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Over smaak valt altijd te twisten maar onderstaande chopper was wel bewerkt tot de max.
(inzoomen laat meer en meer zien)
:strip_exif()/f/image/GxcD1ej3OHxoceV8r0M2wTO0.jpg?f=fotoalbum_large)
Wie weet waar dit 'HEL' hendeltje voor dient? Het zit op een HD Streetbob en is geen standard accesoire (ik had het nog nooit gezien en moest om uitleg vragen).
:strip_exif()/f/image/0nCJ5rVxEHCZ31YJs6OTUT4z.jpg?f=fotoalbum_large)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Voor als je wheelies met een slagschip doet ofzo?
Dat was ook mijn gedachten.kneusteun schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:12:
Is dat niet gewoon een duim rem?
Voor als je wheelies met een slagschip doet ofzo?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Leuk speelgoed 😱
Werd ook gebruikt door kreupele 500cc coureurs. Mick Doohan reed met zo’n ding.botoo schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:28:
@kneusteun helemaal correct, het is 'gewoon' een duimrem. Ik had dat nog nooit eerder gezien. het is idd dat je bij wheelies meer/makkelijk controle uit kan oefenen.
Ik zie er ook wel een voordeel in bij offroad gebruik.Joris748 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:53:
[...]
Werd ook gebruikt door kreupele 500cc coureurs. Mick Doohan reed met zo’n ding.
Als je dan aan je evenwicht verliest en je rechtervoet moet naar de grond, kun je in iedergeval je rem er nog vol op houden.
Jammer dat ze duurder zijn als een nieuwe toen, vriend van me heeft er 2 gehad. Deze enduro en de sm versie, beide verkocht. Heeft ie nog spijt van.
Ja, HP2's zijn heel gewild en vragen ze belachelijke prijzen voor. Maar nu zijn HP2's dan ook wel hele mooie motoren. Je kan ze een beetje zien als wat vroeger de originele G/S was...
Aangezien ik gewoon weet dat iederen zat te wachten op nog een video over het juweeltje
leeg
Dus sindsdien doe ik het alleen.
Plankje onder de jiffy helpt een berg en het is best eenvoudig om de motor aan één hand rechtop te houden.
Bedankt voor de tips.
Vandaag en gisteren ook de navi en een usb aansluiting erop gemaakt.
:strip_exif()/f/image/ILgxcVtcUmZONROwvHmRAQoA.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wachten op een paar dagen droog weer om nog even te toeren.

Wel vet ding!
Benieuwd of hier dan ook een enduro variant van komt
77 pk uit de 1 cilinder, met een speciale uitlaat (race dingetje van Ducati) zelfs 85 pk..kneusteun schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:16:
[Afbeelding]
Wel vet ding!
Benieuwd of hier dan ook een enduro variant van komt
Technisch wel echt een hoogstandje dat ding!
Ik ben zelf ook nog aan het kijken hoe ik het beste en USB aansluiting kan realiseren, is deze geschakeld op contact? Zo ja, waar heb je deze vandaan gehaald? Ik heb zelf een Honda zal niet hetzelfde zijn, maar wellicht dat het mij helpt een geschikte bron te vinden.badkuip schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:52:
Het is gelukt met de paddock stand. Eerste keer was nog even spannend dus een paar keer geoefend samen met m’n vriendin erbij. Na een aantal keer kwam ik erachter dat ik hem zelf prima onder controle heb.
Dus sindsdien doe ik het alleen.
Plankje onder de jiffy helpt een berg en het is best eenvoudig om de motor aan één hand rechtop te houden.
Bedankt voor de tips.
Vandaag en gisteren ook de navi en een usb aansluiting erop gemaakt. [Afbeelding]
Nu wachten op een paar dagen droog weer om nog even te toeren.
2 woorden: Healtech ThunderboxHegeman schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:57:
[...]
Ik ben zelf ook nog aan het kijken hoe ik het beste en USB aansluiting kan realiseren, is deze geschakeld op contact? Zo ja, waar heb je deze vandaan gehaald? Ik heb zelf een Honda zal niet hetzelfde zijn, maar wellicht dat het mij helpt een geschikte bron te vinden.
Dat is niet altijd nodig, mijn KTM heeft gewoon netjes 2 aansluitingen voorgemonteerd die je kunt gebruiken om accessoires aan te sluiten die op het contact geschakeld moeten zijn.
Dan moet alleen wel de vorige eigenaar er geen puinzooi van gemaakt hebben
K to the KillaZ
NC750X als ik ff terugkijk?Hegeman schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:57:
[...]
Ik ben zelf ook nog aan het kijken hoe ik het beste en USB aansluiting kan realiseren, is deze geschakeld op contact? Zo ja, waar heb je deze vandaan gehaald? Ik heb zelf een Honda zal niet hetzelfde zijn, maar wellicht dat het mij helpt een geschikte bron te vinden.
Daar is een honda setje voor, incl relais, voor een contactgeschakelde aansluiting.
https://www.goedhartmotor...abelboomkit-08a70-mjl-d30
&
https://www.goedhartmotoren.nl/honda-relaiskit-08a70-mgs-d30
Vervolgens moet je dan de USB lader nog aansluiten, of de originele Honda sigarettenaansteker gebruiken (https://www.goedhartmotor...aansluiting-08e70-mka-d80 maar die vind ik veel te duur voor wat het is)
leeg
een 15A voor de handvatverwarming en een 3A voor andere prut. Die van mij zat met vastgetaped aan een kabelboom en kon hem er zo af halen.
Ben erachter gekomen dankzij forums en Youtube
/f/image/HYL1ftpWi06vsFXLazApOYdl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/p1r5vKKFOONXXp3tjod5wQdI.png?f=fotoalbum_large)
Naast die van Camel https://camel-adv.com/col...products/t7-side-fairings
Dus nog een nieuwe optie, benieuwd wat deze anders maakt. Volgens mij wat andere vormgeving en achterste deel iets anders.
Camel ADV heeft alleen de zij-kappen. Ik ga dit wel in de gaten houden. Bij mij is juist het achterste stuk beschadigd (tassen + modder). Ik ben benieuwd hoe ze eruit zien als ze op de T7 zittenkneusteun schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:40:
Rtech komt ook met aftermarket kappen voor de t7
Dus nog een nieuwe optie, benieuwd wat deze anders maakt. Volgens mij wat andere vormgeving en achterste deel iets anders.
https://www.motor.nl/nieu...bij-bodegraven-weer-open/
Zaterdag waterdichte sealskin sokken gekocht bij de Decathlonkneusteun schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:24:
[...]
Mooie optie zijn waterdichte sokken.
Zondag meteen maar even testen:
/f/image/G2UYs6seNgUfmEau9OQKl7Qz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QDMPc2J08rOB9cVevlUdzp9q.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YTj2C2kYOQqO8aw7HZ2vryxm.png?f=fotoalbum_large)
Fijn droge voeten gehouden, ondanks door meerdere floods te zijn gereden
Zoals bij m'n SWM waar netjes af-fabriek een accessoirestekker bij het dashboard zit maar de vorige eigenaar besloot dat hij de GPS beter met zo'n prikconnector ongezekerd rechtstreeks op de accu kon aansluitenKillaZ schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:16:
[...]
Dat is niet altijd nodig, mijn KTM heeft gewoon netjes 2 aansluitingen voorgemonteerd die je kunt gebruiken om accessoires aan te sluiten die op het contact geschakeld moeten zijn.
Dan moet alleen wel de vorige eigenaar er geen puinzooi van gemaakt hebben
Kan ook nog door zijn dealer gedaan zijn aangezien die ook het binnenwerk van de voorpoten hebben vern**kt.
Zelfde materiaal als "cross kappen" dus min of meer onbreekbaar.kneusteun schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:40:
Rtech komt ook met aftermarket kappen voor de t7
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@discussie over stroom aftakking voor navigatie e.d.
Nee moderne fietsen hebben wel netjes en aantal punten voorzien.
Bij mijn Guzzi onder het zadel en achter het dasboardje. Beide gezekerd en geschakeld.
Hoe of waar die voorzien zijn bij mijn huidige Tuareg weet ik nog niet, dat moet ik nog even opzoeken.
@ToolkiT ik ga bij de NL Decathlon ook meteen eens opzoek
Dat is bij die camels, geen idee of die van Rtech dat ook hebben, want die zijn gelakt.Bommes schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:00:
[...]
Zelfde materiaal als "cross kappen" dus min of meer onbreekbaar.
@discussie over stroom aftakking voor navigatie e.d.
Nee moderne fietsen hebben wel netjes en aantal punten voorzien.
Bij mijn Guzzi onder het zadel en achter het dasboardje. Beide gezekerd en geschakeld.
Hoe of waar die voorzien zijn bij mijn huidige Tuareg weet ik nog niet, dat moet ik nog even opzoeken.
@ToolkiT ik ga bij de NL Decathlon ook meteen eens opzoek
Die abs die camel gebruikt zijn niet te lakken, door het vettige van dat plastic is lakken en stickers geen optie.
Als Rtech dat wel heeft zou wel ziek zijn.
Ook hoorde ik dat ergens deze maand de rad bracket van Camel gepresenteerd zal worden. Benieuwd, zie dat niet echt als een must ofzo.
Edit:
En hoe hard ik mijn luggage rack ook vind, is het wel zuur dat de enige manier om side racks eraan te maken meteen 439 euro is....
https://www.donner-tech.de/en/p/side-carriers-tenere-700

[ Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 06-11-2023 15:12 ]
Let wel op dat die sealskinz duurder zijn bij decathlon dan elders (of sealskinz zelf)ToolkiT schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:54:
[...]
Zaterdag waterdichte sealskin sokken gekocht bij de Decathlon
Fijn droge voeten gehouden, ondanks door meerdere floods te zijn gereden
En de hoge hebben ze niet.
/f/image/Y1UN559WNvyAXQn0m5K5GoSd.png?f=fotoalbum_large)
Trans Euro Trail (TET)
Phil Onions ·
2 minutes ago
·
Are you missing a camera ?
Found in a lane in South Wales UK whilst walking my dog !
Looks like a Dutch number plate
MB TT 85 riding in front .
Let’s see if we can find the rightful owner and get him/her their camera back .
From a fellow trail rider, all the best !!
Inc verzendkosten zijn ze even duur.. dus als je toch bij de Decathlon bent maakt het niet uit.. moet je er heen rijden dan wel..kneusteun schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:24:
[...]
Let wel op dat die sealskinz duurder zijn bij decathlon dan elders (of sealskinz zelf)
En de hoge hebben ze niet.
Klopt, alleen hebben ze de hoge variant niet bij decathlon (ten minste hier in de stad niet)ToolkiT schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:41:
[...]
Inc verzendkosten zijn ze even duur.. dus als je toch bij de Decathlon bent maakt het niet uit.. moet je er heen rijden dan wel..
En er was nu sale bij sealskinz.
Maar inderdaad voor die paar euro maakt het niet uit, maar ik ga ervan uit dat men minimaal 2 paar haalt.
Een paar drogen een paar rijden.
Ik heb zelf deze van Adventure Spec, 249 euro (nog steeds niet goedkoop, maar scheelt een hoop met Donner tech?:Edit:
En hoe hard ik mijn luggage rack ook vind, is het wel zuur dat de enige manier om side racks eraan te maken meteen 439 euro is....
https://www.donner-tech.de/en/p/side-carriers-tenere-700
https://www.adventurespec...-435?category=40#attr=477
Ja maar ik heb dus al donnertechmark_78 schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:47:
[...]
Ik heb zelf deze van Adventure Spec, 249 euro (nog steeds niet goedkoop, maar scheelt een hoop met Donner tech?:
https://www.adventurespec...-435?category=40#attr=477
https://www.donner-tech.de/en/p/rear-luggage-rack-tenere-700
Die zat er al op bij aankoop, erg sexy en super mooi met die cnc lijnen, maar side panels zijn wel aan de prijs.

Mooi man! Uiteindeliijk ben ik toch nog een paar uurtjes geweest op zondag. Zeker genoten van al het schoon dat ik daar gezien heb, maar zelf niet veel inspiratie opgedaan uit de Clubstyle hoek. Bij deze bike heb ik wel even raar staan kijken. Wat klopt er niet?botoo schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:07:
BigTwin dagje gehad, zoveel mooie, interessante, aparte en indrukwekkende motoren gezien dat ik er na een paar uur domweg blind voor werd. Kom je zoiets in het wild op straat tegen dan blijf je er minstens 5 minuten naar kijken, nu was de overload zo groot dat ik er bijna nietsziend langs liep.
Over smaak valt altijd te twisten maar onderstaande chopper was wel bewerkt tot de max.
(inzoomen laat meer en meer zien)
[Afbeelding]
Wie weet waar dit 'HEL' hendeltje voor dient? Het zit op een HD Streetbob en is geen standard accesoire (ik had het nog nooit gezien en moest om uitleg vragen).
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/PdEn5J0fXkzlA8blygzstwEK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door LankHoar op 06-11-2023 17:17 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
*rent vast weg
161kg met volle tank! Wheelie assist?! Helpt je met wheelies 😂 en 4 standen abs om nog wel wat drift assist te hebben. Hooligan machine incoming.
Het koppel is wel een stuk minder dan z’n directe ktm/gasgas/huskie counterparts. Het mooie is dat ktm nu wel eindelijk weer concurrentie krijgt op de supermoto klassekneusteun schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:58:
Die nieuwe Ducati supermoto specs zijn wel goed.
161kg met volle tank! Wheelie assist?! Helpt je met wheelies 😂 en 4 standen abs om nog wel wat drift assist te hebben. Hooligan machine incoming.
YouTube: Funpark Meppen by motorcycle full film
Is in Meppen hier over de grens, mag je voor 39,50 de hele dag spelen
Dat ziet er serieus goed uit om te oefenen
Ja ik ken wel wat gasten die daar vaker naar toe gaan, leuke plek maar voor mij wel echt een ontzettend eind weg.kneusteun schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:12:
kwam deze tegen
YouTube: Funpark Meppen by motorcycle full film
Is in Meppen hier over de grens, mag je voor 39,50 de hele dag spelen![]()
Dat ziet er serieus goed uit om te oefenen
Ik had er geen idee van dat er een alternatief bestond.
Ik heb geen idee of het zo groot is als furstenau maar het heeft wel wat meer crossbaan eigenschappen.
Ik gok wel dat het net als furstenau nu een grote modder bende is…. We reden daar wel eens weg met de koplampen vol water.
De mizu hendels zien er goed en degelijk uit. Ze passen ook goed, lijkt het... Maar het verstelmechanisme kost zo veel ruimte dat dat vrij snel na het inknijpen al tegen het knoppenarmatuur botst. Dus... Terug er mee.DrivinUCrazy schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:45:
[...]
Dat is zeker waar, maar daarbij denk ik vooral aan de donkere december en januari avonden. Niet eind oktober al.
Maar de voorpret op de dagen dat je niet kunt rijden hoort er zeker bij. Ik heb zelfs nog wat routes van vorige winter in mijn "nog te rijden" mapje staan.![]()
Ik zat ook naar instelbare hendels te kijken voor de tracer. En dan met name instelbaar in de lengte. Ik gebruik vaak 3 vingers; korte hendels zijn vaak voor 2 bedoeld en de langere voor 4. Dan zit mijn pink in de knel.
Daarbij kom je vaak bij de chinese merken uit waar ik liever van wegblijf. Gisteren ontdekte ik het Duitse merk Mizu. Wel héél stevig aan de prijs, maar dat zijn zaken als Rizoma, Barracuda, Puig en dergelijke ook allemaal.
De zoektocht gaat verder, want de maat is verder wel prima. Precies tussen korte en lange hendels in.
Fürstenau was ook voor motoren. Helaas recentelijk verkocht en nu helemaal geen offroad activiteiten meerkneusteun schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:41:
Ik was bekend met furstenau forest, gingen we wel eens met auto’s heen want motoren mocht niet.
Ik had er geen idee van dat er een alternatief bestond.
Ik heb geen idee of het zo groot is als furstenau maar het heeft wel wat meer crossbaan eigenschappen.
Ik gok wel dat het net als furstenau nu een grote modder bende is…. We reden daar wel eens weg met de koplampen vol water.
https://berrt.nl/allroad-...stenau-advanced-training/
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
misschien mocht hij daar trainen, maar wij zijn daar 10tal keren met de auto's geweest en elke keer weer gezeurd om met de motor te mogen maar mocht echt niet....._eLMo_ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:18:
[...]
Fürstenau was ook voor motoren. Helaas recentelijk verkocht en nu helemaal geen offroad activiteiten meer![]()
https://berrt.nl/allroad-...stenau-advanced-training/
Weinig echt vernieuwend, maar een iets minder basis model.
https://nieuwsmotor.nl/ni...tic-caballero-125-en-500/
En dit blijft ook een leuk ding
[ Voor 29% gewijzigd door kneusteun op 07-11-2023 08:26 ]
Staat hier wat tussen voor je?nldls schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:34:
Heeft iemand al eens een mooie route door schotland heen. Zo een beetje langs de whisky stokerijen.. Zit er over na te denken om dat eens te gaan doen en vast voor te bereiden.
https://www.myrouteapp.com/nl/motor-en-auto-routes
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Rechtstreeks op de acc stekker zou deze kunnen actief blijven en de batterij leegtrekken.
Of moet ik toch een relais hebben? ( suggereer gerust merk/type
Bij de accessoire aansluitingen die ik tot nu toe heb gezien was dat wel het geval.
Let wel, geen ervaring met bmw's. (En hun can bus systeem)
[ Voor 16% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-11-2023 09:57 ]
ik kan wel even voor je spelen in calimotonldls schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:34:
Heeft iemand al eens een mooie route door schotland heen. Zo een beetje langs de whisky stokerijen.. Zit er over na te denken om dat eens te gaan doen en vast voor te bereiden.
Hoe lang heb je voor je trip?
Via de Newcastle ferry?
Is dat een VFR blok?LankHoar schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:16:
[...]
Mooi man! Uiteindeliijk ben ik toch nog een paar uurtjes geweest op zondag. Zeker genoten van al het schoon dat ik daar gezien heb, maar zelf niet veel inspiratie opgedaan uit de Clubstyle hoek. Bij deze bike heb ik wel even raar staan kijken. Wat klopt er niet?
[Afbeelding]
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Ik heb een Triumph Tiger Sport 660 en de usb-A aansluiting zit onder het zadel. Die wil ik verlengen naar mijn stuur.
Er komt altijd vocht in zo'n verbinding. Waterdicht bestaat vrijwel niet, of je moet het al ingieten in hars.
Heb je echt geen accessoire-aansluiting meer vrij ergens aan de voorkant?
Oh ja, waterdichte USB aansluitingen zijn dat vrijwel alleen als het rubber dopje er op zit, niet als er iets in steekt.
[ Voor 21% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-11-2023 11:32 ]
Nee, dat is net het probleem. De enige aansluiting af-fabriek is USB onder het zadel. Die heb ik. Bij het stuur zit helemaal niets. Hierdoor gebruik ik de oplader eigenlijk nooit en kom ik dus aan met een lege telefoon.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:31:
Ja, niet doen als het niet hoeft.
Er komt altijd vocht in zo'n verbinding. Waterdicht bestaat vrijwel niet, of je moet het al ingieten in hars.
Heb je echt geen accessoire-aansluiting meer vrij ergens aan de voorkant?
Oh ja, waterdichte USB aansluitingen zijn dat vrijwel alleen als het rubber dopje er op zit, niet als er iets in steekt.
Eigenaar is gevondenToolkiT schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:36:
van FB:
[Afbeelding]
Trans Euro Trail (TET)
Phil Onions ·
2 minutes ago
·
Are you missing a camera ?
Found in a lane in South Wales UK whilst walking my dog !
Looks like a Dutch number plate
MB TT 85 riding in front .
Let’s see if we can find the rightful owner and get him/her their camera back .
From a fellow trail rider, all the best !!
Helemaal juist. In een FXR frame. Ze noemden het iets van FVXFRR ofzo
Ik ben helemaal voorstander van toffe projecten, maar persoonlijk vind ik dit wel echt zonde van een FXR frame. FXR zijn er al niet zo veel meer van, vandaar
Tot nu toe last ik altijd "kneu-steun" in mijn hoofd bij jouw comments, maar ik overweeg nu om "kneus-teun" te denkenkneusteun schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:54:
Iemand wou een betrouwbare Harley maken? 😂
*rent vast weg

Doe de laatste maar, zo is hij bedoeltLankHoar schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:07:
[...]
Tot nu toe last ik altijd "kneu-steun" in mijn hoofd bij jouw comments, maar ik overweeg nu om "kneus-teun" te denken![]()
ik maar denken dat je een dyslectisch knee down kampoen was
Vergeet de Duke 250 niet. Volgensmij is die niet geleverd in de EU maar hij bestaat wel degelijk.kneusteun schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:28:
Vandaag mogelijk ook die ktm 990 duke bekendmaking.
Ben wel benieuwd hoeveel duke's er nu zijn, uit mijn hoofd dacht ik: 125,200,390,690,790,890,990,1290,1390
Een best rijtje aan het worden zo. Dan nog niet eens de R versies etc ertussen.
MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,
Op mijn F800 GS kan je de DWA stekker gebruiken en daar de voeding van je GPS op solderen. Ik vermoed dat dit bij jouw vergelijkbaar werkt.wittmann1982 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:56:
Ik zag die healtech thunderbox hier voorbijkomen. Is dit een optie om deze aan te sluiten op de acc stekker van mijn f800r(2017), en vervolgens hierop de kabel (met ingebouwde 5v omvormer) van mijn zumo?
Rechtstreeks op de acc stekker zou deze kunnen actief blijven en de batterij leegtrekken.
Of moet ik toch een relais hebben? ( suggereer gerust merk/type)
Ik vond het redelijk duur voor een stekkertje, waarschijnlijk is dat omdat deze ook naar de CAN bus moet communiceren dat het een stekkertje is oid
Voordeel is dat je bv tot iets van een minuut na het uitzetten er stroom op blijft.
zoiets: https://www.ebay.co.uk/itm/393616891373 deze verzend niet naar NL maar hier moet je wel verder mee komen lijkt me.
Daarom gebruikt men daar dan soms een geschakeld relais tussen.
Ik wss beter bij honda en yamaha gebleven
Dat stekkertje kost €14 bij de BMW dealer? 🤣 Waarom Ebay?yozgoesdigital schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:09:
[...]
Op mijn F800 GS kan je de DWA stekker gebruiken en daar de voeding van je GPS op solderen. Ik vermoed dat dit bij jouw vergelijkbaar werkt.
Ik vond het redelijk duur voor een stekkertje, waarschijnlijk is dat omdat deze ook naar de CAN bus moet communiceren dat het een stekkertje is oid![]()
Voordeel is dat je bv tot iets van een minuut na het uitzetten er stroom op blijft.
zoiets: https://www.ebay.co.uk/itm/393616891373 deze verzend niet naar NL maar hier moet je wel verder mee komen lijkt me.
Also, je hebt hem niet nodig voor CAN ofzo, hij werkt sowieso. Maar het is gewoon mooier om accessoires met een plug aan te sluiten ipv vast solderen. Enerzijds zodat het er bij onderhoud makkelijk af kan, anderzijds omdat je bij verkoop de koper niet wil opzadelen met een rare kabelboom.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
LED is gewoon makkelijker om te plaatsen.
Gaat vanzelf wel weer over.
Bij handschoenen is de warmte rondom je hand. Bij handvatten is het aan de binnenkant (handpalm). Voordeel van handvat verwarming is dat het op de accu van de motor werkt. Bij handschoenen is het vaak een oplaadbare batterij. Al zijn er volgens mij ook met een kabel en stekker die dan ook op de accu gaat.rvrbtcpt schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:47:
Verwarmde handschoenen of verwarmde handvaten? Heeft iemand beide gehad/geprobeerd en is er een conclusie of is er geen beste oplossing?
Daar gaan we eens kijken. Ik zag al snel even wat mogelijk wel kan helpen.13art schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:51:
[...]
Staat hier wat tussen voor je?
https://www.myrouteapp.com/nl/motor-en-auto-routes
https://www.advrider.com/...dv-unicorn-at-what-price/
[ Voor 26% gewijzigd door kneusteun op 08-11-2023 06:14 ]
Mijn verwarmde handschoenen gaan via een krulsnoer naar de accu van de motor.MichielK71 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:52:
Al zijn er volgens mij ook met een kabel en stekker die dan ook op de accu gaat.
Het krulsnoer had alleen maar losse draadjes en daarvoor gebruik ik een Euro stekker (zo'n platte voor 220) en bijbehorende contrastekker boven het klokkenspel op het dashboard.
Lekker makkelijk bij het op en afstappen.
En als het tegen het vriespunt aanloopt, gaat de handvatverwarming ook nog aan.
De Dominator is back! Rename van cbx
En
https://www.advrider.com/...i-aka-lucky-explorer-9-5/
En
https://www.advrider.com/moto-guzzi-stelvio-more-details/
[ Voor 38% gewijzigd door kneusteun op 08-11-2023 06:13 ]
Dit topic is gesloten.