Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 49 Laatste
Acties:
  • 214.992 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:51
Dit is ook lang verwacht:
https://www.advrider.com/...-gytr-catalog-for-advers/

Ook interessant
YouTube: Kove 800 Adventure X Rally a EICMA 2023

[ Voor 34% gewijzigd door kneusteun op 08-11-2023 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:33
LooneyTunes schreef op woensdag 8 november 2023 @ 02:57:
[...]

Mijn verwarmde handschoenen gaan via een krulsnoer naar de accu van de motor.
Het krulsnoer had alleen maar losse draadjes en daarvoor gebruik ik een Euro stekker (zo'n platte voor 220) en bijbehorende contrastekker boven het klokkenspel op het dashboard.
Lekker makkelijk bij het op en afstappen.

En als het tegen het vriespunt aanloopt, gaat de handvatverwarming ook nog aan. ;)
Je weet dat deze eurostekkers niet eens spatwaterdicht zijn? Kan goed gaan, maar kan ook voor storingen zorgen. Daarnaast is polariteit (+/-) vaak ook wel een dingetje bij gelijkstroom. Hoe regel je dat?

[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 08-11-2023 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 16:53
Bard1982 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:42:
[...]

Nee, dat is net het probleem. De enige aansluiting af-fabriek is USB onder het zadel. Die heb ik. Bij het stuur zit helemaal niets. Hierdoor gebruik ik de oplader eigenlijk nooit en kom ik dus aan met een lege telefoon.
Als je dit gaat doen: T2501419 is het onderdeelnummer van je USB poort. Die USB-A aansluiting werkt prima, maar is erg gevoelig voor vocht etc dus tenzij je echt super keurig altijd je kabeltje los maakt na elk ritje en 'm alleen gebruikt bij droog weer is hij praktisch gegarandeerd binnen een paar maanden stuk, zeker min de herfst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:34
Bastard schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:14:
[...]

Als je dit gaat doen: T2501419 is het onderdeelnummer van je USB poort. Die USB-A aansluiting werkt prima, maar is erg gevoelig voor vocht etc dus tenzij je echt super keurig altijd je kabeltje los maakt na elk ritje en 'm alleen gebruikt bij droog weer is hij praktisch gegarandeerd binnen een paar maanden stuk, zeker min de herfst.
Ah, vandaar dat Triumph hem onder het zadel heeft geplaatst en ik (behalve op Alibaba) geen waterdichte A-merk usb kabels kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-05 16:05
_eLMo_ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:38:
Dat stekkertje kost €14 bij de BMW dealer? 🤣 Waarom Ebay?
De link was de eerste die boven kwam in Google, niet perse om daar te kopen.
_eLMo_ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:38:
Also, je hebt hem niet nodig voor CAN ofzo, hij werkt sowieso. Maar het is gewoon mooier om accessoires met een plug aan te sluiten ipv vast solderen. Enerzijds zodat het er bij onderhoud makkelijk af kan, anderzijds omdat je bij verkoop de koper niet wil opzadelen met een rare kabelboom.
goed om te weten dat in principe niet nodig is voor de CAN, maar inderdaad met stekkertjes is het mooiste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:35
Joris748 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:05:
[...]

Je weet dat deze eurostekkers niet eens spatwaterdicht zijn? Kan goed gaan, maar kan ook voor storingen zorgen. Daarnaast is polariteit (+/-) vaak ook wel een dingetje bij gelijkstroom. Hoe regel je dat?
Mee eens, voor zoiets zou ik bijvoorbeeld al snel een AMP Superseal connector nemen. Zo moeilijk zijn die nu ook weer niet te maken of te gebruiken. En die passen maar op één manier. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:00:
[...]

Zelfde materiaal als "cross kappen" dus min of meer onbreekbaar.

@discussie over stroom aftakking voor navigatie e.d.
Nee moderne fietsen hebben wel netjes en aantal punten voorzien.
Bij mijn Guzzi onder het zadel en achter het dasboardje. Beide gezekerd en geschakeld.
Hoe of waar die voorzien zijn bij mijn huidige Tuareg weet ik nog niet, dat moet ik nog even opzoeken.

@ToolkiT ik ga bij de NL Decathlon ook meteen eens opzoek (y)
Je hebt gelijk! er is nu bekend dat dit inderdaad om hetzelfde materiaal gaat maar dan in kleuren :)

edit: https://www.boano.com/l1/...%c3%a8-t7/plastiche-rtech heel vet voor in de toekomst!

[ Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 08-11-2023 12:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:51
Joris748 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:05:
[...]

De stekker is alles behalve waterdicht. Eventueel water dat er in loopt, loopt er via de achterkant weer uit.
Eens per jaar de spuitbus met vaseline er op (in) en het zit al meer dan 10 jaar zonder problemen.
De handschoenen zijn niets meer dan een ohmse weerstand (geen regelelektronica) waarbij de polariteit niets uitmaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKG18JOrOGmNRMIdoLMIa4lvbyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jD4hEdCjQwTJToABv6S8uObk.jpg?f=fotoalbum_large
(oudere foto's)

En de spanning/stroom komt gewoon van de koplamp draad. Bij groot licht vallen de handschoenen uit ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Dit las ik in eerste instantie verkeerd >:) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
LooneyTunes schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:05:
[...]

De stekker is alles behalve waterdicht. Eventueel water dat er in loopt, loopt er via de achterkant weer uit.
Eens per jaar de spuitbus met vaseline er op (in) en het zit al meer dan 10 jaar zonder problemen.
De handschoenen zijn niets meer dan een ohmse weerstand (geen regelelectronica) waarbij de polariteit niet uitmaakt.

[Afbeelding]
(oudere foto's)

En de spanning/stroom komt gewoon van de koplamp draad. Bij groot licht vallen de handschoenen uit ;)
Ik vind dit mooi.
Mocht je ooit een waterdichte stekker zoeken hit me up, heb denk ik nog wel wat liggen.

Maar ik geniet van dit soort oplossing _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
kneusteun schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:12:
Maar ik geniet van dit soort oplossing _/-\o_
Op de Shadow heb zo'n zelfde stekker zitten, maar dan met tiewraps vastgebonden aan de toerenteller.
Minder elegant, maar werkt en je hoeft niets om te zetten als je van de ene naar de andere motor stapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:36
Krijg je wel eens de vraag of je echt een 220V wisselstroom aansluiting op je motor hebt? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze het stereotype wel weer waar maken. Dit is toch 'gewoon' een 800CC Africa Twin zo?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Naja als dat betekent dat er een beter alternatief op de alp is dan zie ik daar geen probleem in :)
Maar we wachten de reviews af, veel positieve geluiden vanaf de eicma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 21:34
En weer een no-name Chinees merk die de markt wil bestormen.

Het zal allemaal wel goed zijn (hoop ik) maar wat gebeurt er als je met dit merk motorfiets naar de dealer gaat voor inruil op een andere fiets. Verwacht dat de restwaarde al snel naar het nulpunt daalt.

Wel interessant dat ze het gewicht zo laag hebben kunnen houden. Daar mogen meer fabrikanten naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
MichielK71 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:38:
[...]

En weer een no-name Chinees merk die de markt wil bestormen.

Het zal allemaal wel goed zijn (hoop ik) maar wat gebeurt er als je met dit merk motorfiets naar de dealer gaat voor inruil op een andere fiets. Verwacht dat de restwaarde al snel naar het nulpunt daalt.

Wel interessant dat ze het gewicht zo laag hebben kunnen houden. Daar mogen meer fabrikanten naar kijken.
Als deze inderdaad voor 9K in de showroom staat dan kan je er geen buil aan vallen lijkt me.
Ik denk dat de tijd van "rommel" ook wel langzaam aan verdwijnt, CFmoto doet het ook niet verkeerd.

En genoeg "grote merken" die tegenwoordig in China fabriceren. Of andere lage loon landen zoals India.

Maar ik ben heel benieuwd naar de reviews!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LooneyTunes
Jolke schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:52:
Krijg je wel eens de vraag of je echt een 220V wisselstroom aansluiting op je motor hebt? _O-
Dan maak ik de achterbak open en laat ze de inverter zien. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
https://nieuwsmotor.nl/ni...llen-tt-strada-en-travel/

https://nieuwsmotor.nl/ni...s/nieuw-2024-voge-ds900x/

Die voge (ook chinees) maakt dus blijkbaar ook al bmw’s en onderdelen voor bijvoorbeeld Honda.

Ik snap die Chinezen wel, waarom dan niet die kennis gebruiken om zelf wat te doen.

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://akm-img-a-in.tosshub.com/businesstoday/images/story/202311/untitled_design_-_2023-11-08t102051-sixteen_nine.jpg?size=948:533

Wat een vette concept bike! _/-\o_
E-Himalayan

Edit2:
https://enduro21.com/en/b...-stroke-production-models
Een euro5 300cc twee takt enduro :o

[ Voor 36% gewijzigd door kneusteun op 08-11-2023 18:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:18:
[...]

Edit:
[Afbeelding]

Wat een vette concept bike! _/-\o_
E-Himalayan

[...]
:o

Als ze deze echt uitbrengen dan ben ik heel benieuwd naar de specs, deze ziet er wel heel vet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:29
@R0y. Wat was de specifieke reden dat jij de SuperDuke inruilde op een minder heftig model?

Ik ben door een meevaller op zoek naar een alleskunner: Woon-Werk/Touren/Circuit en mijn oog is gevallen op de 1290 SD GT. Alleen vraag ik mij af hoe die 170pk zich vertaald naar rijcomfort.

De andere optie is namelijk een Multistrada 1260S, iets minder vermogen, iets hoger, iets beter standaard zadel, maar minder een bochtenvreter.

@com2,1ghz Hoe bevalt jouw GT?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waaj schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:55:
[...]

:o

Als ze deze echt uitbrengen dan ben ik heel benieuwd naar de specs, deze ziet er wel heel vet uit!
Mee eens! ik zit al een poos te kijken naar electrische offroad bikes.. omdat je dan bij greenlaning stiller door de natuur kan..
Maar vaak zijn het opgevoerde fatbikes met een range van niks.. of met een OK range maar te road oriented..
dit zou wel eens een mooi compromis kunnen zijn :)

dit filmpje geeft wel goede context..

Productiemodel gaat waarschijnlijk behoorlijk anders worden.. dit prototype heeft bijvoorbeeld nog een versnellingsbak..

[ Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 09-11-2023 11:01 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:24
KillaZ schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:29:

De andere optie is namelijk een Multistrada 1260S, iets minder vermogen, iets hoger, iets beter standaard zadel, maar minder een bochtenvreter.
Volgens mij is 'minder een bochtenvreter' hetzelfde als zeggen dat een ferrari minder snel is, want een Bugatti gaat zo rap :p

Ik begrijp je wel hoor. Voor op een circuit is de KTM een stuk meer geschikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Leviathius op 09-11-2023 11:07 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 23-05 22:32
@R0y. Wat was de specifieke reden dat jij de SuperDuke inruilde op een minder heftig model?

Ik ben door een meevaller op zoek naar een alleskunner: Woon-Werk/Touren/Circuit en mijn oog is gevallen op de 1290 SD GT. Alleen vraag ik mij af hoe die 170pk zich vertaald naar rijcomfort.

Ik heb hem inmiddels 5.5jaar en gebruik hem voor woon werk. Motor heb ik zakelijk aangeschaft. Voor corona reed ik iedere dag en nu eens in de week. Zit nu ongeveer 36.5k op de teller.
Ben er ook op circuit geweest op zandvoort.

Het leuke aan de 1290GT is dat het een veelzijdige motor is. Ik heb 6 jaar dagelijks op supersports gereden door weer en wind. Ik was op zoek naar een sportieve motor waarmee je ook kan touren, maar ook mee kan knallen. Na een aantal motoren proef te hebben gereden koos ik voor de 1290 GT.

De 173PK en 140m koppel vertaalt zich goed op de weg. Niet als een racer waarbij je in zijn 1 al 180 kan rijden. met de 1290GT rij je op lagere toeren, maar mocht je willen knallen dan haalt hij zo de 10,5k RPM's. Dan zit je nog op snelheden waarbij je de rijbewijs nog kan behouden. Ik vind het ook leuk om te kunnen schakelen.

Op alle versnellingen heb je koppel. Je kan kiezen uit 3 rijmodi en de demping van je vering.
Soms kan SPORT bokkerig aanvoelen als je gas bij geeft om in te halen. Dan zet je hem gewoon op STREET. Heb je alsnog evenveel vermogen maar dan rijdt hij comfortabel.

Voordelen:
- Grote tank van 23L(300-400km op een tank)
- 173pk/140nm koppel
- 17 inch wielen. Passen eventueel sportbandjes op.
- In zijn 4 lukt het nog om de neus omhoog te krijgen.
- V-twin geluid
- Alle opties die je maar kan bedenken zit er standaard op. De extra opties zijn voornamelijk esthetisch. Dus prijstechnisch relatief gezien is hij goedkoop.
- Dus:
- handvatverwarming
- traction control
- Cruise control
- bochten verlichting
- stuurdemper
- quick shifter
- bochten abs
- WP Suspension semi actieve vering
- Brembo schijven en remmen
- Stalen remleidingen
- automatische knipperlicht(staat bij mij uit)
Zijkoffers heb je geen beugel oid nodig. Koffers kopen en erop klikken.
Sportief
Zuinig(ga je knallen 1 op 10km, rij je rustig dan 1 op 16-19km)

Nadelen:
- Je zit vast aan KTM software die alleen dealers hebben. Dus software updates, storingen uitlezen of opties aan of uitzetten kan alleen via de dealer. Geldt trouwens voor meerdere merken.

- Veel elektra, kan ook veel kapot. Ik heb wat kapotte sensoren gehad(krukassensor, gear position sensor). Ze konden niet uitlezen waar dit aan lag omdat de motor in de noodloop bleef. Hebben ze 2 maanden over gedaan om dit op te lossen.

- Radiator is een kwaal Die roest blijkbaar binnen 5 jaar. Duur om te vervangen. Weet niet hoe het met de nieuwere modellen is. Ik heb het nog net moeten vervangen.

- Over elektronica, als de uitlaatklepkabel speling heeft, krijg je een MTC Error. Oftewel tractiecontrol en ABS vliegt eruit.

-De V-twin zorgt ervoor dat de achterlicht bevestiging kapot trilt. Hier is geen garantie/coulance voor.

- Op ~2017-2018 modellen zat een fout in de mal waarin de voorwiel in is gegoten. Remschijf zit daardoor niet goed op zijn plek en krijg je binnen no time kromme schijven.Onder garantie gerepareerd en vervangen.

- De 1290 vraagt aardig wat van de accu. Ik zit inmiddels op mijn 3e accu. De eerste is een fabrieksfout. Als deze maar ook een beetje zwak is dan start hij niet meer. Zeker omdat het een grote V-Twin is met enorm veel compressie is het niet vreemd dat hij in de winter na een week stilstaan niet meer start.

Maar goed, voor de rest vind ik het een ideale motor die bij me past. Zeker de opties om er koffers op en af te kunnen doen zonder dat het er lelijk uit ziet met brackets. Ook voor het bochtenwerk een heerlijke fiets.
Niet te groot, niet te klein. Niet te sportief, niet te tour.Perfecte mix tussen sport en tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
ToolkiT schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:43:
[...]

Mee eens! ik zit al een poos te kijken naar electrische offroad bikes.. omdat je dan bij greenlaning stiller door de natuur kan..
Maar vaak zijn het opgevoerde fatbikes met een range van niks.. of met een OK range maar te road oriented..
dit zou wel eens een mooi compromis kunnen zijn :)

dit filmpje geeft wel goede context..
[YouTube: Electric Royal Enfield Himalayan! | HIM-E | EICMA 2023 on PowerDrift]
Productiemodel gaat waarschijnlijk behoorlijk anders worden.. dit prototype heeft bijvoorbeeld nog een versnellingsbak..
Qua geluid is het wel een goede combinatie, maar waar vind je in de rimboe een laadstation?
Of een maat meenemen, die een omvormer bij zich heeft. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jolke schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:20:
[...]

Qua geluid is het wel een goede combinatie, maar waar vind je in de rimboe een laadstation?
Of een maat meenemen, die een omvormer bij zich heeft. :P
Het is geen adventure bike idd.. maar wel een greenlane bike ..
Meeste offroad wat is doe is binnen een circel van een uur van mijn huis.. dan kan electrisch prima..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:26:
[...]

Het is geen adventure bike idd.. maar wel een greenlane bike ..
Meeste offroad wat is doe is binnen een circel van een uur van mijn huis.. dan kan electrisch prima..
Maar als je bijvoorbeeld de TET wil rijden heb je toch echt een fatsoenlijk bereik nodig zodra je buiten de bewoonde wereld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Waaj schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:40:
[...]

Maar als je bijvoorbeeld de TET wil rijden heb je toch echt een fatsoenlijk bereik nodig zodra je buiten de bewoonde wereld komt.
TET in NL zul je noot ver van stroom af zitten.
Als je inderdaad heel diep Roemenië of iets dergelijks in gaat dan wordt het wat anders.

Dat gezegd hebbende denk ik dat al;s hij op de een of andere magische wijze een range van 500km krijgt dan zit je gewoon dikke prima. Als je ergens overnacht met een stekker in de buurt zou je in theorie s'nachts dan bij kunnen laden.

Zelf lijkt mij zo'n Varg of iets als dit best leuk als bij fiets. Minder lawaai, goedkoper rijden en geen kleppen stellen etc.

https://starkfuture.com/nl-NL/products/stark-varg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waaj schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:40:
[...]

True, daarom ben ik wel benieuw naar de range van dit ding.. en laad snelheid.. zou nog wel eens een 'goldilocks' model kunnen zijn.. maar het blijft lastig met electrisch..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:04:
[...]

Als je inderdaad heel diep Roemenië of iets dergelijks in gaat dan wordt het wat anders.

Dat gezegd hebbende denk ik dat al;s hij op de een of andere magische wijze een range van 500km krijgt dan zit je gewoon dikke prima. Als je ergens overnacht met een stekker in de buurt zou je in theorie s'nachts dan bij kunnen laden.

Zelf lijkt mij zo'n Varg of iets als dit best leuk als bij fiets. Minder lawaai, goedkoper rijden en geen kleppen stellen etc.

Voor mij zou de situatie in Scandinavië het meest interessant zijn omdat ik daar meestal heen ga. En als ik dan in Noorwegen kijk (wat een uitstekende laadinfrastructuur heeft) dan kom ik toch op verschillende punten een afstand >150km tegen op de routes die wij vorig jaar gereden hebben, en dat waren al de doorgaande wegen.

trouwens ... zelfs met benzinemotoren waarschuwen ze daar nog voor range anxiety :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWuRsR9fmxQxnM75qcAUwredvKA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k8yR41IzY4OM5yqtxfGeH4ZM.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Waaj op 09-11-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
com2,1ghz schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:19:
[...]

Ik heb hem inmiddels 5.5jaar en gebruik hem voor woon werk. Motor heb ik zakelijk aangeschaft. Voor corona reed ik iedere dag en nu eens in de week. Zit nu ongeveer 36.5k op de teller.
Ben er ook op circuit geweest op zandvoort.

Het leuke aan de 1290GT is dat het een veelzijdige motor is. Ik heb 6 jaar dagelijks op supersports gereden door weer en wind. Ik was op zoek naar een sportieve motor waarmee je ook kan touren, maar ook mee kan knallen. Na een aantal motoren proef te hebben gereden koos ik voor de 1290 GT.

De 173PK en 140m koppel vertaalt zich goed op de weg. Niet als een racer waarbij je in zijn 1 al 180 kan rijden. met de 1290GT rij je op lagere toeren, maar mocht je willen knallen dan haalt hij zo de 10,5k RPM's. Dan zit je nog op snelheden waarbij je de rijbewijs nog kan behouden. Ik vind het ook leuk om te kunnen schakelen.

Op alle versnellingen heb je koppel. Je kan kiezen uit 3 rijmodi en de demping van je vering.
Soms kan SPORT bokkerig aanvoelen als je gas bij geeft om in te halen. Dan zet je hem gewoon op STREET. Heb je alsnog evenveel vermogen maar dan rijdt hij comfortabel.

Voordelen:
- Grote tank van 23L(300-400km op een tank)
- 173pk/140nm koppel
- 17 inch wielen. Passen eventueel sportbandjes op.
- In zijn 4 lukt het nog om de neus omhoog te krijgen.
- V-twin geluid
- Alle opties die je maar kan bedenken zit er standaard op. De extra opties zijn voornamelijk esthetisch. Dus prijstechnisch relatief gezien is hij goedkoop.
- Dus:
- handvatverwarming
- traction control
- Cruise control
- bochten verlichting
- stuurdemper
- quick shifter
- bochten abs
- WP Suspension semi actieve vering
- Brembo schijven en remmen
- Stalen remleidingen
- automatische knipperlicht(staat bij mij uit)
Zijkoffers heb je geen beugel oid nodig. Koffers kopen en erop klikken.
Sportief
Zuinig(ga je knallen 1 op 10km, rij je rustig dan 1 op 16-19km)

Nadelen:
- Je zit vast aan KTM software die alleen dealers hebben. Dus software updates, storingen uitlezen of opties aan of uitzetten kan alleen via de dealer. Geldt trouwens voor meerdere merken.

- Veel elektra, kan ook veel kapot. Ik heb wat kapotte sensoren gehad(krukassensor, gear position sensor). Ze konden niet uitlezen waar dit aan lag omdat de motor in de noodloop bleef. Hebben ze 2 maanden over gedaan om dit op te lossen.

- Radiator is een kwaal Die roest blijkbaar binnen 5 jaar. Duur om te vervangen. Weet niet hoe het met de nieuwere modellen is. Ik heb het nog net moeten vervangen.

- Over elektronica, als de uitlaatklepkabel speling heeft, krijg je een MTC Error. Oftewel tractiecontrol en ABS vliegt eruit.

-De V-twin zorgt ervoor dat de achterlicht bevestiging kapot trilt. Hier is geen garantie/coulance voor.

- Op ~2017-2018 modellen zat een fout in de mal waarin de voorwiel in is gegoten. Remschijf zit daardoor niet goed op zijn plek en krijg je binnen no time kromme schijven.Onder garantie gerepareerd en vervangen.

- De 1290 vraagt aardig wat van de accu. Ik zit inmiddels op mijn 3e accu. De eerste is een fabrieksfout. Als deze maar ook een beetje zwak is dan start hij niet meer. Zeker omdat het een grote V-Twin is met enorm veel compressie is het niet vreemd dat hij in de winter na een week stilstaan niet meer start.

Maar goed, voor de rest vind ik het een ideale motor die bij me past. Zeker de opties om er koffers op en af te kunnen doen zonder dat het er lelijk uit ziet met brackets. Ook voor het bochtenwerk een heerlijke fiets.
Niet te groot, niet te klein. Niet te sportief, niet te tour.Perfecte mix tussen sport en tour.
Nice, bak met info! Ik heb een 2020 model op de korrel met het TFT scherm. Binnenkort maar even een kleine proefrit maken O-)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Waaj schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:34:
[...]

Voor mij zou de situatie in Scandinavië het meest interessant zijn omdat ik daar meestal heen ga. En als ik dan in Noorwegen kijk (wat een uitstekende laadinfrastructuur heeft) dan kom ik toch op verschillende punten een afstand >150km tegen op de routes die wij vorig jaar gereden hebben, en dat waren al de doorgaande wegen.

trouwens ... zelfs met benzinemotoren waarschuwen ze daar nog voor range anxiety :+

[Afbeelding]
Zelf veel naar noorden van Zweden en Finland geweest en daar vind je boven in nog steeds best veel stuga's met een 230v systeem.

Ben in Principe wel mee eens dat electrics er nog niet zijn, maar het gaat in mijn ogen echt wel de goede kant op!
Wordt echt tijd voor een leap in accu technieken _/-\o_ want ik heb het idee dat de range nog steeds de enigste Achilles hiel is op dit moment, voor de rest voornamelijk voordelen.

Edit: https://www.madornomad.co...n-an-electric-motorcycle/ respect voor dit soort mensen, maar wel mooi om te zien wat dan inderdaad de pro's en de con's zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 09-11-2023 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Ik hoop alleen dat elektrische motoren geen eenheidsworst gaan worden. Ik heb nu een 1, 2 en 4-cilinder en het karakter van elk van die motoren is volkomen verschillend. Dat is iets wat ik waarschijnlijk echt wel ga missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nldls schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:34:
Heeft iemand al eens een mooie route door schotland heen. Zo een beetje langs de whisky stokerijen.. Zit er over na te denken om dat eens te gaan doen en vast voor te bereiden.
Ik heb niet gekeken naar de whisky stokerijen, maar die kan je wel makkelijk toevoegen..
Dit is iig een mooie route vanaf de ferry:
https://calimoto.com/cali...stle-ferry-1-r-VgHjFNBYgb
of andersom is hij eignlijk beter:
https://calimoto.com/cali...rry-reversed-r-RtmOBLVQEt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:58
@ToolkiT @nldls
De uitdaging is andersom; hoe kun je een interessante tour door Schotland rijden zonder langs een whiskydistilleerderij te rijden.

@nldls
Denk er eens over na welke distilleerderijen je wil bezoeken en je hebt al een interessante route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WilbertNeems schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:50:
@ToolkiT @nldls
De uitdaging is andersom; hoe kun je een interessante tour door Schotland rijden zonder langs een whiskydistilleerderij te rijden.

@nldls
Denk er eens over na welke distilleerderijen je wil bezoeken en je hebt al een interessante route.
_O-
So true!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://nieuwsmotor.nl/wp-content/uploads/2023/11/2024-Honda-CB650R-4.jpg
Blijf dit een prachtige fiets vinden, jammer dat ie net te hoog is geprijsd vergeleken met de concurrenten.
Kleine updates voor 2024: https://nieuwsmotor.nl/ni...ver-de-2024-honda-cb650r/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
Waaj schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:12:
Ik hoop alleen dat elektrische motoren geen eenheidsworst gaan worden. Ik heb nu een 1, 2 en 4-cilinder en het karakter van elk van die motoren is volkomen verschillend. Dat is iets wat ik waarschijnlijk echt wel ga missen.
Ik zal ook de discussie over de uitlaten missen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
KillaZ schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:39:
[...]

Nice, bak met info! Ik heb een 2020 model op de korrel met het TFT scherm. Binnenkort maar even een kleine proefrit maken O-)
Ja het nieuwere model zou de semi actieve vering veel beter op werken. Blok is voor de rest hetzelfde. Heb trouwens niets te klagen over het blok want die is oerdegelijk.

De 2019 model was even wennen, maar ik vind hem wel stoer. Daar zit een LED koplamp op ipv halogeen.
Jolke schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:50:
[...]

Wat voor olie er in moet en het eindeloze V-power discussie :+

Gelukkig houden we nog altijd de banden wel of niet proppen discussie :P

[ Voor 23% gewijzigd door com2,1ghz op 09-11-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
[...]

Vervangen we met de discussie over het geluid van noppenbanden >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:52
[...]

Luid laden is het nieuwe luid pijpen.

@ToolkiT een Stark bestellen, dat past wel binnen jouw gewenste gebruik.
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat, oh en je moet denk nog ff wachten oplevering, is overlas uitverkocht + mega levertijden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:58:
[...]

@ToolkiT een Stark bestellen, dat past wel binnen jouw gewenste gebruik.
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat, oh en je moet denk nog ff wachten oplevering, is overlas uitverkocht + mega levertijden.
Die kende ik nog niet..
Cool ding!

maaruh.. £ 12 000 :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6D_KKD1O59Jy2BygLOa9RdxFJ60=/800x/filters:strip_exif()/f/image/diEkrAhJSXxIziOEQSu54BD0.png?f=fotoalbum_large
https://starkfuture.com/en-us-GB/products/stark-varg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Die had ik letterlijk een paar posts terug geplaatst :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kneusteun schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:05:
[...]

Volgens mij poste we tegelijk.. oftewel jij poste terwijl ik aan het tikken was.. en ik heb daarna alles voor mijn reactie als 'gelezen' beschouwd.. en dus totaal jouw post over het hoofd gezien.. oeps!

Thanks for the repost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

de specs zijn aleen wat vaag '6 uur rijtijd'.. tja hoever is dat?? in de blubber is draaiuren interesant, maar op de weg wil ik wel weten of ik uberhaupt bij de blubber kom (en belangrijker terug thuis!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja ik denk dat de gemiddelde koper een crosser is en die heeft weer niks aan km's.

YouTube: OFFICIAL Stark Varg BATTERY Range Test! How FAR can the Varg go?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:55

Ik zat niet meer relaxed op dat ding. Dat ding reed geweldig maar vooral als je flink gas gaf. Ik heb nooit op een GT gereden maar die R is echt een kanon. Nooit echt gezeik mee gehad behalve een accu die wat foutmeldingen gaf. O ja en de banden bleven maar kapot gaan op dat ding. Snapte er niets van..

Wel een dingetje met een remschijf en de dealer (die erg onbeleefd richting mij was), waardoor ik o.a. er niet meer lekker op zat. Dit had niks te maken met de motor zelf, ik denk de vorige eigenaar. De bouten van de achterste remschijf besloten ineens los te laten en het e.e.a. op te vreten. Met hulp van een aantal lieve Tweakers en @Mitssz de boel vervangen en gerepareerd.

Die 890 Adventure heeft meer dan voldoende koppel (105nm/100pk) en als je hem in rally mode zet is gas geven echt tof op de dijkjes die ik met mijn 1290 altijd opzocht. En dan kan je tenminste eens gas geven.. Die 1290R pakte ik enkel met goed weer en dan vooral de wat grotere wegen met vaak "perfect" asfalt. Ik merk nu al dat ik vaker de motor pak en juist de kleine polderwegen het ook gewoon naar mijn zin heb.

Daarnaast stond er op die 1290R nu 43k km, die Adventure 2500km :) Nieuw dus.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 32% gewijzigd door R0y. op 09-11-2023 17:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 14:07
de 1290 GT gebruik ik bijna alleen in het buitenland, Nederland is te klein om er gas mee te geven :+
Heb er een 390 adv naast voor Nederland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:05:
[...]

Dat had ik niet gezien.. :o

We zitten met een stel overgewicht adventure motoren eigenaren in een groepsapp.
@kneusteun een daarvan had de crossdag in Alphen georganiseerd die vanwege het weer niet doorging. Daar zou jij toch ook heen gekomen zijn?

Evengoed zijn dus rijders die het liefste offroad rijden, crossen, OTR's rijden.
Met KTM 7/890's, 990's, Yamaha T7's, oude old skool Suzuki dr600, BMW 650gs, ik zei de gek met mijn Tuareg.
Daarvan heeft er dus nu eentje die Stark geleverd gekregen, andere dude heeft de Kove 450 rally in bestelling staan.
Denk zomaar dat jij daar ook goed bij in zou passen Teun.. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:53
WilbertNeems schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:50:
@ToolkiT @nldls

@nldls
Ja dat had ik al ff snel gekeken en kom dan uit op helemaal west schotland. Voor een eerste keer wellicht maar ff overslaan. Je zit dan op het Isle of Islay. Dus daar stap ik in eerste instantie maar eens vanaf denk ik.
Had al eens een route bij elkaar geklikt wat uitkwam op 1800 km in Schotland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:33:
[...]

Dat had ik niet gezien.. :o

We zitten met een stel overgewicht adventure motoren eigenaren in een groepsapp.
@kneusteun een daarvan had de crossdag in Alphen georganiseerd die vanwege het weer niet doorging. Daar zou jij toch ook heen gekomen zijn?

Evengoed zijn dus rijders die het liefste offroad rijden, crossen, OTR's rijden.
Met KTM 7/890's, 990's, Yamaha T7's, oude old skool Suzuki dr600, BMW 650gs, ik zei de gek met mijn Tuareg.
Daarvan heeft er dus nu eentje die Stark geleverd gekregen, andere dude heeft de Kove 450 rally in bestelling staan.
Denk zomaar dat jij daar ook goed bij in zou passen Teun.. :Y
Lig deze week met koorts op bed en heb door verveling al een Facebook account aangemaakt, dat was een hele stap 😂 (voor Tet pagina)
Om nu ook nog aan de whatsapp te gaan gaat wel erg ver 🥲
Die gwiedert zit ook op MF tenere topic dus die data krijg ik mee 👍 leuk initiatief ook 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:58
nldls schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:41:
[...]

Ja dat had ik al ff snel gekeken en kom dan uit op helemaal west schotland. Voor een eerste keer wellicht maar ff overslaan. Je zit dan op het Isle of Islay. Dus daar stap ik in eerste instantie maar eens vanaf denk ik.
Had al eens een route bij elkaar geklikt wat uitkwam op 1800 km in Schotland.
Een beetje afstand maak je inderdaad bedrieglijk snel in West-Schotland. De Cairgorms vond ik overigens ook prachtig met langere bochten en daaromheen heb je ook distilleerderijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 14:04
Bard1982 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:12:
Iemand een tip voor een waterdichte usb verlengkabel + ingang (female)?

Ik heb een Triumph Tiger Sport 660 en de usb-A aansluiting zit onder het zadel. Die wil ik verlengen naar mijn stuur.
Bij mijn Speed Triple RS heb ik de accesoiresstekker gebruikt dat onder het zadel zit om daar op een USB lader aan te sluiten.

toevallig paar weken geleden een Trident gehuurd voor mij vrouw en zag dat die stekker er ook in zit, dus dat zal bij een Tiger 660 hetzelfde zijn.

Stekker is een Sumitomo MT090 6pin (6180-6771) die je voor onder de 2 euro op Ali kan vinden, pinout kan ik nog ergens vinden als je het wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:34
mono-oXide schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:51:
[...]

Bij mijn Speed Triple RS heb ik de accesoiresstekker gebruikt dat onder het zadel zit om daar op een USB lader aan te sluiten.

toevallig paar weken geleden een Trident gehuurd voor mij vrouw en zag dat die stekker er ook in zit, dus dat zal bij een Tiger 660 hetzelfde zijn.

Stekker is een Sumitomo MT090 6pin (6180-6771) die je voor onder de 2 euro op Ali kan vinden, pinout kan ik nog ergens vinden als je het wilt.
De USB aansluiting onder het zadel zit er al, die optie had ik af-fabriek erbij genomen. Alleen het is nu lastig om de telefoon die op mijn stuur zit op te laden. Eigenlijk wil ik een verlenging naar een vaste usb aansluiting bij het stuur, dus dat moet waterdicht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 14:04
Bard1982 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:11:
[...]

De USB aansluiting onder het zadel zit er al, die optie had ik af-fabriek erbij genomen. Alleen het is nu lastig om de telefoon die op mijn stuur zit op te laden. Eigenlijk wil ik een verlenging naar een vaste usb aansluiting bij het stuur, dus dat moet waterdicht zijn.
Klopt die zit er bij een Speed Triple standaard al onder de buddy seat (USB A 5V 2A), maar onder het zadel zit een accesoires stekker waar ik zelf een USB-C heb zitten die ook PD doet voor sneller laden.

Dit stekker was het bijn de Trident:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Af3GtVeFCqMnN8pyVPmCP2Gvl8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oL429TXsxy3BuTGD9DnG1fqe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 09:37
Bard1982 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:11:
[...]

Wat je kan doen is gewoon een lange USB kabel met C/Micro uiteinde aan de andere kant onder je zadel er in steken, en dan met zelfvulkaniserende tape en/of heatshrink de verbinding daar waterdicht maken. Echt onder water zal je zadel niveau niet komen, dus dit zal meer dan waterdicht genoeg zijn voor dat doeleinde.

De telefoonkant van de kabel kun je gewoon ergens bij je stuur zip tie-en zodat het goed vast en niet in de weg zit en de stuuruitdraai niet belemmert etc. Als je het doet op een manier dat de kabel uit zichzelf met de connector naar beneden wil hangen dan zal ook bij parkeren niet water op/in de connector blijven zitten. Als je wat meer bescherming wil kun je zo'n siliconen kapje kopen die je voor verschillende usb stekkers hebt.
Tijdens het rijden gaat het aan deze kant uberhaupt nooit echt waterdicht zijn, omdat hij in je telefoon zit.

🇺🇦

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
Mezelf getrakteerd op een Garmin Zumo XT2. Heb lang getwijfeld tussen een XT1 en XT2, maar met een prijsverschil van nog maar 135 EUR (XT1 bij Waypoint of XT2 bij Coolblue) heb ik toch maar voor de nieuwe gekozen: langere ondersteuning, geen voedingsadapter nodig, USB-C.

De oude Zumo 550 begon knopjes te verliezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-05 11:55
Nycrea schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:34:
[...]
De telefoonkant van de kabel kun je gewoon Als je wat meer bescherming wil kun je zo'n siliconen kapje kopen die je voor verschillende usb stekkers hebt.
Over zo een siliconen kapje gesproken... Van de mini usb kabel van mijn zumo (oldtimer 210) ben ik dat kapje ergens onderweg verloren. Een nieuwe set kost 50 euro, onnozel om dat enkel voor die rubber te kopen.
https://www.garmin.com/nl-BE/p/113583

Ik heb al rubber kapjes gevonden voor de female kant, ook al in die doorzichtige plastic die me niet waterdicht lijkt, maar een rubber dat op de kabel kan blijven zitten (zoals te zien in de link) is onvindbaar. Mocht iemand weten waar ik dit kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 09:37
wittmann1982 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:29:
[...]

Over zo een siliconen kapje gesproken... Van de mini usb kabel van mijn zumo (oldtimer 210) ben ik dat kapje ergens onderweg verloren. Een nieuwe set kost 50 euro, onnozel om dat enkel voor die rubber te kopen.
https://www.garmin.com/nl-BE/p/113583

Ik heb al rubber kapjes gevonden voor de female kant, ook al in die doorzichtige plastic die me niet waterdicht lijkt, maar een rubber dat op de kabel kan blijven zitten (zoals te zien in de link) is onvindbaar. Mocht iemand weten waar ik dit kan kopen?
Voor mini USB kan ik het inderdaad ook niet vinden, alleen voor USB A / Micro / C of lightning, inderdaad net pech dat je dan die port op je garmin hebt.

🇺🇦

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KillaZ
@R0y. @com2,1ghz Bedankt he! Er staat een Duke GT gereserveerd

- 2019 maar wel met het nieuwe TFT scherm
- Kofferset
- Powerparts zadel (dus verwarmd)
- 11k km

Zodra ik volgende week wat tijd kan vrijmaken en het droog is proefrijden oOo

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
KillaZ schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:01:

- Kofferset
- 11k km

Gefeliciteerd!

Tweede generatie dus? Die vind ik zelf veel mooier dan de eerste gen! Wat bedoel je met het nieuwe TFT scherm? Die zit er toch gewoon standaard op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:44

_Apache_

For life.

Bommes schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:58:
[...]

Je hebt een (klein) punt..
Als ik met 7kW sta te laden staat ie toch echt te blazen. En thuis te druppelen met 1.3kW is ie muisstil.

:+ _O-

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
R0y. schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:29:
[...]

Gefeliciteerd!

Tweede generatie dus? Die vind ik zelf veel mooier dan de eerste gen! Wat bedoel je met het nieuwe TFT scherm? Die zit er toch gewoon standaard op?
Ik doel tov van de 1st gen. :P

En thanks! *O*

K to the KillaZ

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nldls
Vanmiddag nog maar lekker rondje doen. Het weer is fantastisch. Einde seizoen is een keuze!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-05 06:30
Black Friday / Cyber Monday 2023 (24 & 27 november)

Vanuit het Black Friday topic. Blijkbaar geeft quadlock je 30% korting op het gehele assortiment nu. Ik gebruik quadlock sinds deze zomer en vind het een fijn systeem voor navigatie met mobiel op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:50
nldls schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:02:
Vanmiddag nog maar lekker rondje doen. Het weer is fantastisch. Einde seizoen is een keuze!
ja ik wilde ook even richting utrecht rijden maar wordt opeens wel flink bewolkt |:( -O-
Kou maakt me niet uit maar ik rij liever met een zonnetje op me helm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:47

jeroenathome

Een regel tekst

nldls schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:02:
Vanmorgen even een uurtje gereden, maar dat was wel koud met een doorwaaijas bij 5 °C. Gelukkig maakt het uitzicht met de herfstkleuren veel goed. Ik had geen zin om het regenpak aan te trekken om de wind buiten te houden.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
Barista schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:10:
Black Friday / Cyber Monday 2023 (24 & 27 november)

Vanuit het Black Friday topic. Blijkbaar geeft quadlock je 30% korting op het gehele assortiment nu. Ik gebruik quadlock sinds deze zomer en vind het een fijn systeem voor navigatie met mobiel op de motor.
Is die raincover echt volledig waterdicht? Of gebruik je die niet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:12
ibothead schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:37:
[...]

ja ik wilde ook even richting utrecht rijden maar wordt opeens wel flink bewolkt |:( -O-
Kou maakt me niet uit maar ik rij liever met een zonnetje op me helm 8)
Had best gekund, heb samen met @TriPSs een rondje gemaakt. Maarsbergen, Wijk, Beusichem, Zoelmond, Tiel, Zaltbommel, Hedel, Gorinchem en Leerdam. Best bewolkt en mistig op de dijken maar om daarvoor nou binnen te blijven....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BjI3lMB1CPft3i0cq-PizNs8vnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmcfoIjvr5twLF3XvOSHjtaG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfenMMyZyuosDNhuKGsYSuQCtKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzSdi43UwJaLkDKzwTDkZDwq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 17:28

Al eens naar een M1000R gekeken, hier in gebruik als alles kunner _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-05 06:30
wittmann1982 schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:05:
[...]

Is die raincover echt volledig waterdicht? Of gebruik je die niet?
Wel in bezit. Maar nooit gebruikt. Sluit wel goed aan dus ik denk dat het waterdicht is. Vraag mij wel af of je nog iets ziet met dat hoesje eroverheen als er allemaal druppels op liggen... Voor gangbare telefoons wordt eea ook wel eens op marktplaats aangeboden. Daar zou ik zo'n hoesje scoren.

En eerlijk gezegd: voor mijn gebruik voldoet dit (3x per maand een ritje van 150/200) maar als je echt de zekerheid wilt en veel in de regen rijdt, zou ik een waterdichte telefoon kopen of een echte gps van Garmin of TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
KillaZ schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:01:

- Kofferset
- 11k km

Mooi man. Ga je geen spijt van krijgen. Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/styles/motor-forum/smilies/crossy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Uiteindelijk rondje gereden naar Callantsoog en weer terug. FF voetjes op het strand en weer retour. Goed 180 km gereden. Paar druppeltjes gehad. Moet zeggen dat het er in het zuiden een stuk donkerder en natter uit zag. Ben maar noordelijk naar huis gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
KillaZ schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:30:
[...]

Ik doel tov van de 1st gen. :P

En thanks! *O*
Jouw bandenboer is zo blij met je keuze 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
badkuip schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:13:
[...]

Had best gekund, heb samen met @TriPSs een rondje gemaakt. Maarsbergen, Wijk, Beusichem, Zoelmond, Tiel, Zaltbommel, Hedel, Gorinchem en Leerdam. Best bewolkt en mistig op de dijken maar om daarvoor nou binnen te blijven....

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ja ben toch gegaan leek af en toe wel nacht maar lekker gereden *O* Net thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
Barista schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:42:
[...]

Wel in bezit. Maar nooit gebruikt. Sluit wel goed aan dus ik denk dat het waterdicht is. Vraag mij wel af of je nog iets ziet met dat hoesje eroverheen als er allemaal druppels op liggen... Voor gangbare telefoons wordt eea ook wel eens op marktplaats aangeboden. Daar zou ik zo'n hoesje scoren.

En eerlijk gezegd: voor mijn gebruik voldoet dit (3x per maand een ritje van 150/200) maar als je echt de zekerheid wilt en veel in de regen rijd, zou ik een waterdichte telefoon kopen of een echte gps van Garmin of TomTom.
Mijn nieuwe galaxy a34 is ip67 zie ik net. Zou er normaal dus moeten tegen kunnen.
En mijn oude garmin heb ik nog als backup. Miss toch maar kopen in promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:14

botoo

💀 too old to die young

Hoesje (op SP Connect) deed het dikke prima in stromende regen maar je kan je voedingskabel dan niet meer aansluiten omdat dat slot ook 'afgesloten' is, je bent dan aangewezen op de batterij van je phone.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Ik heb de telefoon in een Ram Mount Quick Grip XL zitten. Werkt prima. De poorten zijn allemaal vrij, geen speciaal hoesje nodig. Wel een heel groot ding om op je motor te hebben (bij de all road kan dat wel). Telefoon is waterdicht dus ben er niet zo bang voor. Hij zit ook nog eens achter de ruit, dus pakt niet heel veel vocht mee.

Al met al merkte ik na een goed stuk rijden dat de Tiger toch wel een ontzettend fijne motor is. Snel, soepel, krachtig, en comfortabel voor mij om mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Tijd om de motor weer in de winterstalling te gooien. Normaliter kies ik hierbij voor conserveren + motorcheck en daar valt onder;
* Conserveren van het brandstofsysteem
* Controle van de motor
* Advies over (aankomend) onderhoud en eventuele gebreken

Maar grote beurt heeft ie vorig jaar gehad en ik heb niet zoveel gereden dit seizoen waardoor onderhoud niet nodig is. Het voelt dan ook een beetje zonde om € 49,- te betalen hiervoor.

Als ik me niet vergis gaat het voornamelijk om het conserveren van de benzine/tank/leidingsysteem. Is het ook voldoende om voor ik naar de stalling rij zo'n goedje erin te gooien; https://www.amazon.nl/LIQ...odigdheden/dp/B001NFH3VK/ en dan naar de stalling te rijden (minuut of 10).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Robbie T schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:27:
Tijd om de motor weer in de winterstalling te gooien. Normaliter kies ik hierbij voor conserveren + motorcheck en daar valt onder;
* Conserveren van het brandstofsysteem
* Controle van de motor
* Advies over (aankomend) onderhoud en eventuele gebreken

Maar grote beurt heeft ie vorig jaar gehad en ik heb niet zoveel gereden dit seizoen waardoor onderhoud niet nodig is. Het voelt dan ook een beetje zonde om € 49,- te betalen hiervoor.

Als ik me niet vergis gaat het voornamelijk om het conserveren van de benzine/tank/leidingsysteem. Is het ook voldoende om voor ik naar de stalling rij zo'n goedje erin te gooien; https://www.amazon.nl/LIQ...odigdheden/dp/B001NFH3VK/ en dan naar de stalling te rijden (minuut of 10).
Tank leegrijden en voltanken met 98 als je je zorgen maakt. Zelf neem ik die moeite niet eens, injectiesystemen zijn niet zo gevoelig dat een paar maandjes niet gebruiken problemen gaat opleveren.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@Robbie T De garage waar ik de motor in de winterstalling zet maakt gebruik van Forté moto power. Tevens zorgen zij ervoor dat de motor helemaal wordt nagekeken en dat de accu aan de druppellader wordt aangesloten. Ik heb nog nooit problemen gehad nadat de motor uit de winterstalling is gekomen. De garage heeft wel als wens om de tank ongeveer voor een kwart tot de helft met brandstof te hebben gevuld.

Ik vraag mij wel af welke problemen andere rijders hebben met E10 brandstof. Met mijn vorige en huidige motor nog nooit problemen gehad, net als met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb amper problemen gehad.
Meestal de accu weer even bijladen en verder.

En een of twee keer gehad dat de accu dood was, kost ook 49 euro voor een nieuwe dus easy fix.

Met benzine nooit geklooi gehad, maar bij de oudjes wel v power erin gegooid dan meestal.

De tip van @noes lijkt me prima, afhankelijk van de leeftijd van de motor en je eigen ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Mocht je een tenere hebben een hekel aan tanken...

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/attachments/smartselect_20231113_064006_chrome-jpg.1943829/
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/attachments/smartselect_20231113_063948_chrome-jpg.1943830/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
@noes @jeroenathome @kneusteun motor uit 2007, kawasaki z750s. Tank zit te vol om deze nog leeg te rijden en vol te gooien met e98. Als ik het goed begrijp niks om me druk om te maken en kan ik hem rustig voltanken en zonder goedje afleveren en over 4/5 maand weer ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Het is heel simpel, als je 100% zekerheid wil doe je alles wat kan.
Voor 50 euro je motor beschermen lijkt me geen heftige investering.

Toen ik nog een arme student was deed ik dat allemaal niet en haalde alleen de accu eruit, en dat heeft altijd gewerkt.

Tegenwoordig doe ik helemaal niks meer en staan ze gewoon in de garage, ik heb al te vaak gehad dat er prima dagen waren in de winter om te rijden.

Volgens mij was het twee of drie jaar geleden met oud en nieuw zulk fijn weer dat ik nog een enorme tour heb gemaakt om beetje de “aftermath” te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Robbie T schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:57:
@noes @jeroenathome @kneusteun motor uit 2007, kawasaki z750s. Tank zit te vol om deze nog leeg te rijden en vol te gooien met e98. Als ik het goed begrijp niks om me druk om te maken en kan ik hem rustig voltanken en zonder goedje afleveren en over 4/5 maand weer ophalen.
Ik weet niet of een motor uit 2007 goed tegen E10 kan. Mijn eerste motor was uit 2014 (Yamaha FZ8). Je kan in de handleiding vast wel iets vinden of de motor hier tegen kan. Al is het een aanname dat Japanse merken hier weinig problemen mee hebben. Mocht je een jerrycan hebben dan kan je de brandstof overhevelen en aan het begin van het nieuwe seizoen er weer in doen.

@kneusteun Een nog grotere tankinhoud dan ik nu al op mijn Teneré world raid (23l) heb? Dan vergeet ik helemaal te tanken en zal ik mijn bankrekening goed in de gaten moeten houden voor voldoende saldo tijdens het tanken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door jeroenathome op 13-11-2023 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:43
Op de fiets gebruik ik komoot, schitterende App welke me routes laat rijden die andere fietsers gereden hebben.

Bestaat er ook zo iets voor de motor?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@C00P Kijk eens op Myroute app. Je kan daar diverse routes downloaden en zelf maken. Het is alleen opletten wat betaald is en wat je zo kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
kneusteun schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:20:
Het is heel simpel, als je 100% zekerheid wil doe je alles wat kan.
Voor 50 euro je motor beschermen lijkt me geen heftige investering.

Toen ik nog een arme student was deed ik dat allemaal niet en haalde alleen de accu eruit, en dat heeft altijd gewerkt.

Tegenwoordig doe ik helemaal niks meer en staan ze gewoon in de garage, ik heb al te vaak gehad dat er prima dagen waren in de winter om te rijden.

Volgens mij was het twee of drie jaar geleden met oud en nieuw zulk fijn weer dat ik nog een enorme tour heb gemaakt om beetje de “aftermath” te bekijken.
Dat ja met corona of net er voor eigenlijk 21+ op nieuwjaarsdag O-) Trouwens zelfs in zwitserland toen 23+ in het dal overdag 8)7
eenmaal thuis had ik opeens de "griep" O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
jeroenathome schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:46:
@Robbie T De garage waar ik de motor in de winterstalling zet maakt gebruik van Forté moto power. Tevens zorgen zij ervoor dat de motor helemaal wordt nagekeken en dat de accu aan de druppellader wordt aangesloten. Ik heb nog nooit problemen gehad nadat de motor uit de winterstalling is gekomen. De garage heeft wel als wens om de tank ongeveer voor een kwart tot de helft met brandstof te hebben gevuld.

Ik vraag mij wel af welke problemen andere rijders hebben met E10 brandstof. Met mijn vorige en huidige motor nog nooit problemen gehad, net als met de auto.
Ik heb momenteel dat mijn auto op E10 een motorstoring geeft (Mazda 2, code P2138 uit mijn hoofd, oftewel te arm mengsel).
De oorzaken kunnen zijn valse lucht, verstopte injectie, vervuilde of defecte lambdasonde en/of katalysator.

De tip van de garage: reset de storing en tank eens 98. Als de auto door de emissie eisen komt voor de APK, kun je dan wennen aan dat lampje?

Dus de tank E10 leeg gereden, tussentijds 3x gereset. Getankt met 98 en weer gereset. Sindsdien is het lampje uit. Of defect. :+

Jaren en jaren geleden: Met Euro95 (E5/E10) had ik na de winterperiode moeizamer starten, veel witte rook van waterdamp, onregelmatig lopen de eerste minuten. Met 98, en dan ook echt zonder ethanol, geen enkel centje pijn. Dus ja, ik zet de motor weg met 98 zonder toevoegingen. :)

(Maar ik tank al jaren sowieso al alleen 98 in de motor) ;)

De druppellader gaat er eens in de 6 weken een dagje aan. Dus in januari een keer, en de dag voordat de motor weer naar buiten rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:43
Deze fz6 heeft amper 15.000 km terwijl ie 17 jaar oud wordt.

Dit hoeft niet perse slecht te zijn?

https://link.2dehands.be/...tm_campaign=socialbuttons

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
C00P schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:52:
Deze fz6 heeft amper 15.000 km terwijl ie 17 jaar oud wordt.

Dit hoeft niet perse slecht te zijn?

https://link.2dehands.be/...tm_campaign=socialbuttons
Nee hoor, gewoon ff wat verse olie + filter, remvloeistof (laten) verversen en gas er op.
Daar kan echt helemaal niets mis aan aan zo een ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Oh en even de leeftijd van de banden checken.
Zeker als er zo weinig mee gereden is kunnen die wel eens een flink aantal jaren oud zijn.
Dat wil je niet.

Dus houd rekening met wat ververs en vervang geld.
En een erg fijn rijdende motor :+ (y)

[ Voor 185% gewijzigd door Bommes op 13-11-2023 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:54

4x2

lộn xộn quá

DrivinUCrazy schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:59:
[...]
Ik heb momenteel dat mijn auto op E10 een motorstoring geeft (Mazda 2, code P2138 uit mijn hoofd, oftewel te arm mengsel).
De oorzaken kunnen zijn valse lucht, verstopte injectie, vervuilde of defecte lambdasonde en/of katalysator.
Moet je ook op LPG rijden, heb je geen gezeik met E10 :+

(het is werkelijk waar absurd hoeveel van die Mazda 2's er op LPG rondrijden in Limboland trouwens, het lijken wel Zeeuwen)

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

Zondag ook nog even een ritje gedaan, nu gaat hij in de stalling en uit elkaar voor een schokdemper revisie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K70TX5o-PEbhRcPHKlaZJCtLy-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhWiYpM6gZLBSsSzPdfQcd2P.jpg?f=fotoalbum_large

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:14
Ik rij eigenlijk altijd op Euro 98, ik weet niet eens of dat moet. Wellicht kan E10 ook gewoon? Heb een aluminium tank (R 1200 GSA 2018).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
@c-nan Wat staat er in de handleiding of op het stickertje onder de tankdop? Ik zou dat gewoon aanhouden, is meestal ook het goedkoopste. Ik gooi er net in wat voorhanden is (Aprilia RSV Mille). Als het druk is bij de 95/E10 pomp, dan gooi ik er 98/E10 in en vice versa. Kan niet zeggen dat ik verschil merk (behalve in de portemonnee).

Als het ding geschikt is voor 95, dan kun je er het beste 95 in doen. Hoe hoger het octaangetal, hoe moeilijker de brandstof ontbrand. Hoger octaangetal doe je alleen als hij bij 95 begint te pingelen/kloppen.

98 is dus eigenlijk geldklopperij, de meeste moderne motoren lopen gewoon goed op 95. Veel moderne auto's en sommige motoren zelfs op 91.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 13:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik weet dat je je keuze al gemaakt hebt, maar een Multistrada een 'mindere bochtenvreter'? Dan heb je toch echt niet goed proefgereden hoor... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:33
kneusteun schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:52:
Mocht je een tenere hebben een hekel aan tanken...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De hekel die ik aan tanken heb komt vooral doordat de World Raid twee van tankdoppen heeft. Dit lijkt me dan juist een nieuw probleem creeëren voor de normale Tenere :+
Pagina: 1 ... 42 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.