Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.095 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:53
Joris748 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:04:
@c-nan Wat staat er in de handleiding of op het stickertje onder de tankdop? Ik zou dat gewoon aanhouden, is meestal ook het goedkoopste. Ik gooi er net in wat voorhanden is (Aprilia RSV Mille). Als het druk is bij de 95/E10 pomp, dan gooi ik er 98/E10 in en vice versa. Kan niet zeggen dat ik verschil merk (behalve in de portemonnee).

Als het ding geschikt is voor 95, dan kun je er het beste 95 in doen. Hoe hoger het octaangetal, hoe moeilijker de brandstof ontbrand. Hoger octaangetal doe je alleen als hij bij 95 begint te pingelen/kloppen.

98 is dus eigenlijk geldklopperij, de meeste moderne motoren lopen gewoon goed op 95. Veel moderne auto's en sommige motoren zelfs op 91.
Dit is precies wat ze bij de BMW Scarver van mijn vrouw zeiden. Gewoon 95 tanken, geen 98, daar loopt ie slecht op. In het boekje wordt zelfs gesproken over 91.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

@c-nan Wat staat er in de handleiding of op het stickertje onder de tankdop? Ik zou dat gewoon aanhouden, is meestal ook het goedkoopste. Ik gooi er net in wat voorhanden is (Aprilia RSV Mille). Als het druk is bij de 95/E10 pomp, dan gooi ik er 98/E10 in en vice versa. Kan niet zeggen dat ik verschil merk (behalve in de portemonnee).

Als het ding geschikt is voor 95, dan kun je er het beste 95 in doen. Hoe hoger het octaangetal, hoe moeilijker de brandstof ontbrand. Hoger octaangetal doe je alleen als hij bij 95 begint te pingelen/kloppen.

98 is dus eigenlijk geldklopperij, de meeste moderne motoren lopen gewoon goed op 95. Veel moderne auto's en sommige motoren zelfs op 91.
De brandstof moet passen bij de motor. Ik wil best geloven dat moderne motoren best goed lopen op 98, en je CB 250 het goed doet op ouderwetse peut. (niet een jaar oude peut natuurlijk, maar gewoon E95 :+ ).

Een hoog octaan getal geeft ook niet meer PK's / Nm's. Maar het mengsel verbrand wel voorspelbaarder, waardoor er wel motorblokken zijn die er meer uit kunnen halen, want het geeft ze meer ruimte om de ontsteking aan te passen bijv. Maar dat zie je zelden in je huis tuin en keuken ECU.

YouTube: Does the Fuel You Choose Matter? | Engine Masters | MotorTrend

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
_Apache_ schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:47:
[...]

De brandstof moet passen bij de motor. Ik wil best geloven dat moderne motoren best goed lopen op 98, en je CB 250 het goed doet op ouderwetse peut. (niet een jaar oude peut natuurlijk, maar gewoon E95 :+ ).

Een hoog octaan getal geeft ook niet meer PK's / Nm's. Maar het mengsel verbrand wel voorspelbaarder, waardoor er wel motorblokken zijn die er meer uit kunnen halen, want het geeft ze meer ruimte om de ontsteking aan te passen bijv. Maar dat zie je zelden in je huis tuin en keuken ECU.

En dan zijn de verschillen nog marginaal. Die wij gewone sterveling bij dagelijks gebruik amper of niet zullen merken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10

iMars

Full time prutser

Joris748 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:57:
[...]

En dan zijn de verschillen nog marginaal. Die wij gewone sterveling bij dagelijks gebruik amper of niet zullen merken.
Qua vermogen zal ik het zeker niet merken als gewone sterveling. Maar ik merkte dat mijn vorige motor, SV1000N, lekkerder reed op 98 dan op 95, en dat hoorde ik bij meerdere twin-rijders.

Op mn huidige twin, KTM 1290SAR, rij ik voornamelijk op 95, heel af en toe wil ik er wel eens 98 in gooien, of als de motor een langere tijd stil zou staan. Maar meestal duren mijn vakanties niet langer dan 2 weken, en is dat ook geen reden om voor 98 te gaan ipv 95.

Wel heb ik gevoel dat het met 98 net iets soepeler rijdt, maar dat zal wel tussen mijn oren zitten :o

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

iMars schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:12:
[...]
Wel heb ik gevoel dat het met 98 net iets soepeler rijdt, maar dat zal wel tussen mijn oren zitten :o
Waarschijnlijk omdat je portemonnee lichter is...

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 00:10

iMars

Full time prutser

JanPedaal schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:37:
[...]

Waarschijnlijk omdat je portemonnee lichter is...
_O- _O- _O-

Helaas digitaal :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Melkunie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:06:
[...]

De hekel die ik aan tanken heb komt vooral doordat de World Raid twee van tankdoppen heeft. Dit lijkt me dan juist een nieuw probleem creeëren voor de normale Tenere :+
Is gewoon voor ieder zijn politieke voorkeur geschikt, je mag links of rechts tanken.... centrum bestaat niet. Yamaha polariseert >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:52:
Mocht je een tenere hebben een hekel aan tanken...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niet zozeer een hekel aan tanken, maar wel aan de kosten van een tankbeurt. Lost deze tank dat probleem ook op? :P

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:22
kneusteun schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:04:
[...]

Is gewoon voor ieder zijn politieke voorkeur geschikt, je mag links of rechts tanken.... centrum bestaat niet. Yamaha polariseert >:)
Overal is een aftermarket oplossing voor! 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/esD9B7p.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
Melkunie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:48:
[...]

Overal is een aftermarket oplossing voor! 8)

[Afbeelding]
Ook te gebruiken als een duo beer-bong op de camping. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kars schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:23:
[...]

Dit is precies wat ze bij de BMW Scarver van mijn vrouw zeiden. Gewoon 95 tanken, geen 98, daar loopt ie slecht op. In het boekje wordt zelfs gesproken over 91.
Hij zal niet slechter lopen op 98 dan op 95, maar als 95 E10 goed genoeg is dan is dat wel goedkoper.

Zo tank ik met mn 2005 R1200RT regelmatig 98 E5 (loopt ie net mooier op) maar met mn R1250RS uit 2020 merk ik geen verschil en gaat er dus 95 E10 in.
_Apache_ schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:47:
[...]

True true. Maar vergeet niet dat er vroeger geen ethanol door de benzine gemengd zat. En dat is meestal het merkbaarste verschil tussen de brandstoffen.

[ Voor 46% gewijzigd door noes op 14-11-2023 18:45 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Meestal is de Euro 95 E10 en Euro98 E5 of stiekem zelfs E0. Voor de prestaties hoef je het inderdaad niet te doen, maar als je motor carburateurs heeft kun je er vanuit gaan dat je beter E5 (meestal dus Euro98) kunt tanken.
De ethanol in de benzine is niet goed voor ouder type benzineleiding, sommige tankcoatings kunnen er niet tegen en het laat aanslag achter in de carburateur.
Voor de winterstalling kun je ook beter E5 tanken, bij E10 trekt de ethanol water aan en kun je dus een tank krijgen met onderop een laag water met daar bovenop benzine als de motor lang staat.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLVrriGi4RVVuEj6I68iyZKhivc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ijmsvtDZRwe2L9rop8nsCpLB.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk eens begonnen met een projectje wat ik al 2 jaar van plan was, sinds de MSX125 verkocht was en ik de achterbrug+achterveer over had.
Een 1-wielige aanhanger waar ik m'n 40L zijkoffers op kan schroeven (die vind ik nl te breed om op de motor te schroeven)

Hier zit ie nog niet vast aan de Integra zelf, ik was van plan om 2 gaten in de achteras te boren en daar draad in te tappen en dan maar eens te zien wat ie doet (Integra heeft ABS, als ie te hard slingert gewoon vol beide remmen in trekken en het zal wel goed gaan :+)

Geeft overigens hilarische reacties op motor-forum omdat mensen daar te dom zijn om te lezen :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07

botoo

💀 too old to die young

4x2 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 06:46:
achterbrug+achterveer
<>
Een 1-wielige aanhanger waar ik m'n 40L zijkoffers op kan schroeven
Ik verwacht dat de veer zo te sterk is voor de aanhanger, totaalgewicht van de aanhanger zal beduidend lager zijn dan van de donormotor plus rijder. Het lijkt me nuttig om de veerdruk te verlagen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:35
botoo schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:20:
[...]

Ik verwacht dat de veer zo te sterk is voor de aanhanger, totaalgewicht van de aanhanger zal beduidend lager zijn dan van de donormotor plus rijder. Het lijkt me nuttig om de veerdruk te verlagen.
Of de koffers heul vol gooien :+

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

botoo schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:20:
[...]
Ja, dat had ik al in de gaten, ik heb de MSX125 achterveer vervangen door die van een PCX125 met een aanzienlijk slappere veer/schokdemper (dat zijn er nl 2 en zitten aan de achterkant van het blok, dus een veel grotere arm)
Nu kan ik met de hand het aanhangertje gewoon induwen, dus ik zie wel hoe het gaat.
Aanhanger weegt straks met lege koffers ~30kg, dus dan komt het wat meer in de richting.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
[Afbeelding]

Eindelijk eens begonnen met een projectje wat ik al 2 jaar van plan was, sinds de MSX125 verkocht was en ik de achterbrug+achterveer over had.
Een 1-wielige aanhanger waar ik m'n 40L zijkoffers op kan schroeven (die vind ik nl te breed om op de motor te schroeven)

Hier zit ie nog niet vast aan de Integra zelf, ik was van plan om 2 gaten in de achteras te boren en daar draad in te tappen en dan maar eens te zien wat ie doet (Integra heeft ABS, als ie te hard slingert gewoon vol beide remmen in trekken en het zal wel goed gaan :+)

Geeft overigens hilarische reacties op motor-forum omdat mensen daar te dom zijn om te lezen :+
Leuk project, hoe zit ie vast aan de motor? Heb je tekeningen van het plan van je design? Ik ben benieuwd hoe je het voor ogen hebt en ook benieuwd naar de uiteindelijke uitwerking. Tof!

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nycrea schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:48:
[...]

Leuk project, hoe zit ie vast aan de motor? Heb je tekeningen van het plan van je design? Ik ben benieuwd hoe je het voor ogen hebt en ook benieuwd naar de uiteindelijke uitwerking. Tof!
vroeg ik me ook af.. kijkt wel of hij solid vast zit aan motor (zonder schanier dus).. lijkt me niet ideaal..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kars schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:23:
[...]

91??? was dat een amerikaans boekje ofzo?
"In the United States gas stations describe the types of gasoline based on the Pump Octane Number (PON). That number is the average between RON and MON. This causes many problems.

If a fuel is 98 RON then it will be 93 PON -> 93 PUMP
If a fuel is 95 RON and 87 MON then it will be 91 PON -> 91 PUMP"
https://www.etuners.gr/fu...20PON%20in%20the%20States.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

In Nederland is het niet heel gebruikelijk, maar in Duitsland is/was 91 octaan wel redelijk veel voorkomend hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11
Tegenwoordig toch al een tijdje niet meer geloof ik. Ik heb het nooit gezien. Wel in Amerika, maar dat is gewoon een andere aanduiding.
ToolkiT schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:51:
[...]

vroeg ik me ook af.. kijkt wel of hij solid vast zit aan motor (zonder schanier dus).. lijkt me niet ideaal..
In feite is het een verlengde achterbrug zo. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nycrea schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:48:
[...]
Hij ligt op de foto gewoon los op de achterbrug, maar ik heb voorin de dissel 2 stangkoppen zitten en net even 2 gaten geboord in de achteras en daar draad in getapt.
Zal er wel een foto van maken als het ding in elkaar zit, maar het zit vrij simpel.

Rollen doet ie dus gelijk met de motor, gieren doet ie op een stangkop die tussen aanhangerframe en dissel zit en stampen op de achteras van de motor.
Die middelste stangkop is in beweging beperkt, dus die kan bijna 180gr gieren en een paar graden stampen/rollen (maar dat snapten ze op motor-forum niet zo goed :P)

[ Voor 22% gewijzigd door 4x2 op 15-11-2023 17:44 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
[Afbeelding]

Voor m’n gevoel gaat dit stuiteren. Desalniettemin, heel erg benieuwd naar het uiteindelijke filmpje. Onze eigen Collin Furze :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melkunie
kneusteun schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:52:
Mocht je een tenere hebben een hekel aan tanken...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kom ik hier toch weer op terug, GYTR heeft nieuwe sets gepresenteerd. Niet twee, maar in totaal VIER tankdoppen voor 37,6 liter in de Rally Kit! 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o0WVPLD.png

• kneusteun
Echt wel tof inderdaad dat die hele GYTR kit voor iedereen beschikbaar is!
Wel een dure hobby.

Gaat hard met de after market parts ook!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het 1e proefritje viel niet tegen, nu het ding weer uit elkaar halen, verf dr op smeren, verlichting installeren en maar eens gaan proberen met de koffers.

leeg

• kneusteun
Dat ziet er inderdaad heel erg stabiel uit!

• gebruikershaes
Ha dat had ik niet verwacht. Good job! Dacht dat het meer zou stuiteren, maar het is best stabiel idd.
resultaat is beter dan verwacht idd, ik had ook de vrees dat de veer te hard zou zijn!
Good job!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

cool d:)b

heb je al enig idee wat de RDW daar van gaat vinden? :X

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:37:
resultaat is beter dan verwacht idd, ik had ook de vrees dat de veer te hard zou zijn!
Good job!
Of de veer is nu zo hard dat hij niet eens wat doet...
Bedenk me dat als die veer zo stug is dat hij helemaal niks doet dan veert hij logischer wijs nu ook niet uit inderdaad.

Ik ben meer benieuwd naar de regels omtrent dit... hoeveel is je max. kg belading etc?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Fraggert schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:38:
[...]
cool d:)b

heb je al enig idee wat de RDW daar van gaat vinden? :X
Weinig :P
kneusteun schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:44:
[...]
Of de veer is nu zo hard dat hij niet eens wat doet...
Bedenk me dat als die veer zo stug is dat hij helemaal niks doet dan veert hij logischer wijs nu ook niet uit inderdaad.

Ik ben meer benieuwd naar de regels omtrent dit... hoeveel is je max. kg belading etc?!
Veer doet het wel, anders zou ie ook wel wat meer stuiteren ;)

Even uit het hoofd: 200cm achter de achteras, max 100cm breed, max 100cm hoog en max 50% van het rijklaar (of ledig) gewicht van de motor.
Overal valt ie vrij ruim binnen zeg maar :+

leeg

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • +7 Henk 'm!
kneusteun schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:00:
Echt wel tof inderdaad dat die hele GYTR kit voor iedereen beschikbaar is!
Wel een dure hobby.

Gaat hard met de after market parts ook!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tq--VzoLLmstn2boeMGT_1gJZdw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RTfYrtwwdTlsIiW7sPzAul5G.png?f=user_large

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

4x2 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:00:
[...]

Weinig :P

[...]

Veer doet het wel, anders zou ie ook wel wat meer stuiteren ;)

Even uit het hoofd: 200cm achter de achteras, max 100cm breed, max 100cm hoog en max 50% van het rijklaar (of ledig) gewicht van de motor.
Overal valt ie vrij ruim binnen zeg maar :+
Ze vinden er vast wel iets van.... 8)

https://www.rijksoverheid...-achter-mijn-motor-rijden

Maareh: Ziet er zo het filmpje qua wegligging al erg goed uit _/-\o_ Ik ben wel benieuwd naar dat wat het 'ding' doet tijdens een paniekstop / remproef.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Zeg dat nou niet, straks gaat hij ook een tunnel graven :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Will_M schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:22:
Maareh: Ziet er zo het filmpje qua wegligging al erg goed uit _/-\o_ Ik ben wel benieuwd naar dat wat het 'ding' doet tijdens een paniekstop / remproef.
Op 2:35 (ongeveer) trek ik m vanaf 60-70 even (achter) in de ABS

'Ding' is eigenlijk best een goede bijnaam :D
Destruction schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:28:
[...]
Zeg dat nou niet, straks gaat hij ook een tunnel graven :+
Het is dat ik het niet zo op graven heb, maar anders....
De straalmotor is al een keer gemaakt, dus die stap kan ik overslaan.

[ Voor 29% gewijzigd door 4x2 op 16-11-2023 14:32 ]

leeg

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Will_M schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:22:
[...]

Ze vinden er vast wel iets van.... 8)

https://www.rijksoverheid...-achter-mijn-motor-rijden

het ging mij meer hierom:

https://www.rdw.nl/zakeli...of-wijziging/aanhangwagen

@4x2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja, had ik ook gezien, ik heb er voor gekozen om te doen alsof dat alleen voor aanhangers achter een auto geldt :P

leeg

• DrivinUCrazy
DrivinUCrazy schreef op maandag 6 november 2023 @ 23:22:
[...]

De mizu hendels zien er goed en degelijk uit. Ze passen ook goed, lijkt het... Maar het verstelmechanisme kost zo veel ruimte dat dat vrij snel na het inknijpen al tegen het knoppenarmatuur botst. Dus... Terug er mee. }:|
De zoektocht gaat verder, want de maat is verder wel prima. Precies tussen korte en lange hendels in. :)
De zoektocht is verder gegaan, en ik ben bij Probrake uitgekomen. Hele mooie afwerking van de hendels. Betere afwerking zelfs dan die van Mizu. Waar die nog wat scherpe randjes had van de cnc frees, zijn deze veel fijner bewerkt en geschuurd. Ze zien er robuuster uit dan de originele.
Maar het belangrijkste: de lengte is nu perfect naar mijn wensen instelbaar en er botst niets tegen elkaar.

Wel kwam ik er achter dat er wat montageboutjes van de handkappen ontbreken. Best knap eigenlijk om die kwijt te raken. Maar ze waren toch echt al weg voordat ik er met gereedschap in de buurt kwam. ;) Eens even wat boutjes nabestellen bij de dealer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:01
Weet iemand wat dit onderdeel onder het zadel is van mijn f800r? Ik bedoel de ronde rubberen ring. Waar dat gaatje is, staat immers wat water in. Misschien te grondig gepoetst met de hoge druk bij de verkoper?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ie5h-OV0AIf3dxf2iLs8B-bGP9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6o8O0i1ZuKn0AL3FsqjesYsG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat is de benzine tank. Dat ronde rubber zit een deksel onder met de benzinepomp.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:01
Thnx, ff droog maken dan. Ik was gewend aan de vfr, waar de tank ook effectief nog een tank was.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
Nieuwe fiets *O*

Wat een rust onder de 6k toeren en wat een geweld boven de 6k toeren. Alleen jammer dat het nu iets meer kloten is om hem door de poort in de tuin te zetten, maar goed het is zonde om hem buiten onder een hoes neer te zetten. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cjp6fPiXCEXjFJO8MuSqD3V_LE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ecadhFfCh7pEZmbznW91JiPy.jpg?f=fotoalbum_large

@timmie271 @LankHoar Hij mag in de TS

KTM Duke 1290 GT
2019
Noord Holland *O*

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI&#039;s rule

KillaZ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:04:
Nieuwe fiets *O*

Wat een rust onder de 6k toeren en wat een geweld boven de 6k toeren. Alleen jammer dat het nu iets meer kloten is om hem door de poort in de tuin te zetten, maar goed het is zonde om hem buiten onder een hoes neer te zetten. :X

[Afbeelding]

KTM Duke 1290 GT
2019
Noord Holland *O*
Gaaf hoor, gefeliciteerd. Nee, die zou ik ook niet onder een hoes buiten neer willen zetten.
Het lijkt me wel een beest om te rijden inderdaad bijna 1300 cc en iets van 175 pk als ik goed gegoogled heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45
Nieuwe fiets *O*

[Afbeelding]

KTM Duke 1290 GT
2019
Noord Holland *O*
Mooi zeg! Ik ben benieuwd of zo'n GT nu anders loopt dan een R. Onder de 6k was bij mij namelijk niet echt rust maar vooral lompigheid op die R. Ik had wel een andere vertanding (tandje kleiner voor) en later fuel dongles geplaatst. Dat laatste was echt een wereld van verschil. 100 in zijn zes was zonder die dongles niet te doen i.v.m. bokken.

Zo'n apparaat hoort gewoon binnen te staan, het liefst warm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 16:07

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nieuwe fiets *O*

[Afbeelding]

KTM Duke 1290 GT
2019
Noord Holland *O*
Gefeliciteerd met je aanwinst, en welkom in de OP :)

Eerste wijziging aan de OP sinds mid september - het lijikt wel alsof het motorseizoen voorbij is! Vanavond nog een kort stukje gereden, brr was wel koud :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• R0y.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VK-pZRqns4Fiyc6PRpNnaStBWmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPv5TvNIIBBctPOWuQC6AiQM.jpg?f=fotoalbum_large

@timmie271 @LankHoar als je toch bezig bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
KTM 890 adventure, model 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
cooper_s1 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:49:
[...]

Gaaf hoor, gefeliciteerd. Nee, die zou ik ook niet onder een hoes buiten neer willen zetten.
Het lijkt me wel een beest om te rijden inderdaad bijna 1300 cc en iets van 175 pk als ik goed gegoogled heb?
170 pk, 142 Nm 8)7
R0y. schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:52:
[...]

Mooi zeg! Ik ben benieuwd of zo'n GT nu anders loopt dan een R. Onder de 6k was bij mij namelijk niet echt rust maar vooral lompigheid op die R. Ik had wel een andere vertanding (tandje kleiner voor) en later fuel dongles geplaatst. Dat laatste was echt een wereld van verschil. 100 in zijn zes was zonder die dongles niet te doen i.v.m. bokken.

Zo'n apparaat hoort gewoon binnen te staan, het liefst warm :)
Dat gevoel heb ik totaal niet. Ik kom van de 790 en dit was opstappen en ontzettend relaxed wegrijden. Bij Midwoud het dorp in gereden voor de klinkers en dat was rustig cruisen in een 30 km zone. Ik denk dat ze dat blok toch minder aggressief hebben afgesteld voor de GT.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Argh, heb op de stomste manier en tegelijk de beste manier de motor laten vallen.

Ik duwde hem uit de garage en ofwel had ik de jiffy niet terug uitgeklapt of niet volledig uitgeklapt toen ik de motor los liet om de poort dicht te doen.

En toen viel hij dus om in de de steentjes. Kreeg hem gelukkig alleen terug recht, volgens mij helemaal zonder schade en de jiffy doet nog wat hij moet doen, inclusief motor doen stilvallen als je hem uitklapt.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ach, dat herkent iedereen wel. Stoppen waar een kuiltje is en dus net wat beenlengte tekort komen, jiffy uitklappen maar niet in de gaten hebben dat die terugklapt, bij het tankstation je voet in een (opgedroogde) plas diesel neerzetten en gelijk een spagaat maken, wegschuiven met je voet op wat grind... Allemaal varianten op hetzelfde verhaal. Het resultaat is wel telkens hetzelfde, en meestal is de schade aan het ego groter dan aan de motor. Gelukkig maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Ahum, ik wou even het gewicht van de huidige 500R nakijken ... en nu heb ik gezien dat er een update komt in 2024 :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
"nee, ik ga niet rijden want het is koud. Nee, ik ga niet rijden want het is slecht weer. Nee, ik ga niet rijden want..."
Diverse smoesjes heb ik voorbij horen komen toen ik vroeg of we gingen rijden. Een maatje wilde wel mee. Gisteren de formule 1 gekeken, en direct erna opgestapt voor een route richting Gerolstein. Onderweg een paar spatjes gehad, maar zo lang de druppels zich individueel komen voorstellen word je er niet nat van. Heerlijk gereden, precies tussen de buien door. Wel irritant als de weg nat is en de zon laag staat, want je ziet vrij weinig dan met één grote spiegel voor je. Voor zo'n dag zou een gepolariseerd vizier best handig zijn. Het tempo lag dan ook beduidend lager dan normaal om heelhuids alle bochten door te komen. Hier en daar wat geglibberd, maar niet echt vervelend.

Ik had bij een bakkerij wat broodjes ingeslagen, altijd een succesformule in Duitsland. :Y We konden dan ook langs de weg stoppen. Het grappige: tijdens het rijden hield de motor je wat uit de wind. Tijdens de stops niet, dus toen kregen we het kouder dan tijdens het rijden.
En jawel hoor, de laatste 5km van huis begint het te regenen. 468km gereden, en de laatste paar minuten dreig je nog nat te worden. Maar ik was net op tijd binnen.
Wel is mijn motor nu weer ontzettend smerig. Degene die achter mij reed zal daar nog wel meer last van hebben, want die kreeg alle spray over zich heen. :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Melkunie
De volledige aftermovie van de Ténéré Travel Trophy 2023 is vrijdag gepubliceerd, met aansluitend de aankondiging voor de volgende editie :)

Kaartje voor 2024 is alweer besteld, dan gaat de reis door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië. Nu al zin in :)

En tags voor iedereen met een Ténéré voor het geval jullie nog niets te doen hebben deze zomer :+
@Will_M @harley @SavageBrother @kneusteun @ouweklimgeit @jeroenathome
(@mark_78 telt niet want die heeft z'n kaartje ook al)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
@Melkunie zag gisteren toevallig al de inschrijving voorbijkomen.
Ziet er goed uit, maar 2 weken later ga ik al naar ABR, en April/mei/Juni/Juli zijn bij ons al de drukste maanden van het jaar (hoe zou dat nou toch komen :? ) dus vrij is dan al een beetje moeilijker, omdan ook nog eens een hele week te doen. 8 Juni was ik wel al vrij maar dat is dan weer omdat ik dan de savelbergrun rijd : Afbeeldingslocatie: http://www.savelbergrun.nl/Savelbergrun%202023/slides/Savelbergrun%202023%20-%20103.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.savelbergrun.nl/Savelbergrun%202023/slides/Savelbergrun%202023%20-%20294.jpg

En in september heb ik ook al 3 weken Marokko reis gepland staan

[ Voor 13% gewijzigd door harley op 20-11-2023 20:09 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Melkunie schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:57:
De volledige aftermovie van de Ténéré Travel Trophy 2023 is vrijdag gepubliceerd, met aansluitend de aankondiging voor de volgende editie :)
[YouTube: Ténéré Travel Trophy 2023 🇫🇷 🇦🇩 🇪🇸 Full Movie]

Kaartje voor 2024 is alweer besteld, dan gaat de reis door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië. Nu al zin in :)

En tags voor iedereen met een Ténéré voor het geval jullie nog niets te doen hebben deze zomer :+
@Will_M @harley @SavageBrother @kneusteun @ouweklimgeit @jeroenathome
(@mark_78 telt niet want die heeft z'n kaartje ook al)
Had het filmpje gezien! en ik zit inderdaad te twijfelen of ik mij hier niet gewoon voor opgeef.
Wil van het zomer sowieso een lange tocht maken, maar kan nog geen 2e slachtoffer vinden. (een optie is Turkmenistan, maar dat wordt voor mijn werk lastig ivm aivd en mivd keuring)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:47
Nu cursus in Amsterdam. Vandaag met de auto. Wat een ellende weer met files. Morgen weer fijn op de motor lekker ertussen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Nou, de A2 in Limburg was vandaag ook drama omdat er een vrachtwagen moe was en erbij ging liggen. Daar hielp het rijden van een motor ook niet echt tegen omdat alle sluipwegen sowieso ook vast stonden.

Het ontbrekende boutje van de handkappen is inmiddels weer netjes vervangen door een originele. Technisch maakt het natuurlijk geen enkel verschil, maar ik wil dan op zijn minst wel een zwart boutje in plaats van zo'n RVS glimmend ding op het stuur hebben zitten.
De eerste ervaringen met de Probrake hendels zijn overigens positief. Ik had wat reviews gelezen en gezien dat er wat veel speling in het stelmechanisme kan zitten. Maar de (verticale!) speling in de hendel is in de originele hendels nog groter, en die zijn nota bene massief.
Het deel dat eventueel bij een val omhoog zou kunnen klappen, zit behoorlijk vastgeschroefd en begeeft het pas bij een serieuze impact. Het is geen los scharnier zoals je bij veel andere merken ziet. Daarvan ben ik nog niet zo overtuigd, omdat ik denk dat de aluminium schroefdraad het dan eerder begeeft doordat de kracht er nooit precies haaks op wordt uitgeoefend. Tegelijkertijd: bij een dergelijke schade verwacht ik meer problemen dan alleen de hendels.
De afstelling heb ik nu gevonden, straks nog even wat Loctite 243 (er was overigens wat schroefdraad borging meegeleverd in een flaconnetje) er aan en de schroefjes borgen. :)

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:49

Falastine

Think about my signature...

Ik heb ook een nieuw speeltje gehaald.

2021 Diavel 1260S
Full Carbon
Termignoni
Clearclutch cover van Ducabike

En nog heel veel andere dingetjes hij rijdt zalig dit is mijn 3e diavel inmiddels.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:42
Falastine schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:46:
Ik heb ook een nieuw speeltje gehaald.

2021 Diavel 1260S
Full Carbon
Termignoni
Clearclutch cover van Ducabike

En nog heel veel andere dingetjes hij rijdt zalig dit is mijn 3e diavel inmiddels.

[YouTube: Diavel Tunnel]
Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:49

Falastine

Think about my signature...

Vuikie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:52:
[...]

Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers!
Merci we hebben er inmiddels alweer 7000km opgezet in 2 maanden >:)

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 12:41
Inmiddels nog steeds aan het klooien met de carburateurs van mijn Magna.
Nadat ik ze helemaal heb schoongemaakt had ik ze vol enthousiasme zonder te testen terug in de motor geplaatst (absoluut makkelijker gezegd dan gedaan). Ik had de afdichting, de vlotternaald en diens zitting vervangen. 3 van de 4 lekten -O-

Weer eruit gehaald, opnieuw alles gecheckt.
Met luchtdruk had ik al het idee dat het niet goed dicht kwam, ik moet zelf op de naald duwen ipv dat de vlotter het luchtdicht krijg. De benzine loopt er dan ook rijkelijk aan alle kanten uit bij nr 1 (nog niet ingebouwd overigens, gewoon benzineslang aangesloten).

Iemand tips hoe ik dit verder kan aanpakken? De vervangende onderdelen komen vanzelfsprekend uit een setje voor deze motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
R0y. schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:42:
[...]

KTM 890 adventure, model 2021
En je provincie/land? Ik post even de foto nogmaals, dan is alles in 1 post. Makkelijker met verwerken :)

https://tweakers.net/i/HU...uQC6AiQM.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
LankHoar schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:03:
[...]

En je provincie/land? Ik post even de foto nogmaals, dan is alles in 1 post. Makkelijker met verwerken :)

https://tweakers.net/i/HU...uQC6AiQM.jpg?f=user_large
Zeeland… ik sta al “even” in de OP… ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
R0y. schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:39:
[...]

Zat over je heen te kijken, daardoor viel je bericht niet op :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
timmie271 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:58:
[...]

Zat over je heen te kijken, daardoor viel je bericht niet op :+
Bedankt schat, zal de volgende keer harder roepen. 😘

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
R0y. schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:39:
[...]

Ah duidelijk, aangepast! :)

-EDIT- ik deed het even vlot, maar zie nu dat @timmie271 ook gereageerd had. Wellicht heb ik je overschreven, excuses. Maar als het goed is zouden we hetzelfde aanpassen dus maakt het niet uit :+

[ Voor 33% gewijzigd door LankHoar op 21-11-2023 23:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Roadtrip Noord-Frankrijk dit weekend?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8eeUFC8XGEEeIMK_H2dwC8Dngs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCiVgcWaX0Ad30hM3Rp7Wekb.jpg?f=fotoalbum_large

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
Alleen als je die motor na de rally naar huis mee mag nemen voor die prijs...

Gaat een cursus Frans volgen...

[ Voor 21% gewijzigd door Barista op 23-11-2023 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Laatst online: 18-09 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Barista schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:23:
Alleen als je die motor na de rally naar huis mee mag nemen voor die prijs...
Dat is de prijs voor de motor 8)7

Short cuts make long delays

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Leuk ding, en voor die prijs zou ie vast in Nederland niet beschikbaar zijn.

Maar zou wel tof ding zijn als je beetje offroad wil proeven! voor de prijs van een BMW kofferset een tweede fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:09
Ik heb die video niet gezien maar ga er vanuit dat het gaat om winter stallen? Ik heb mensen nooit gesnapt die hun motor eventje starten in de winter.. Alleen starten als je hem echt heel goed heet laat worden.
Dit filmpje legt het ook nog uit;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
wokkelz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:42:
Ik heb die video niet gezien maar ga er vanuit dat het gaat om winter stallen? Ik heb mensen nooit gesnapt die hun motor eventje starten in de winter.. Alleen starten als je hem echt heel goed heet laat worden.
Dit filmpje legt het ook nog uit;
[YouTube: Are you (and your bike) Winter Ready? How to prepare and maintain your road or race bike for winter]
Ik heb dit wel vaker gehoord, met name van beginnende rijders. Wel starten tussendoor, niet aan de druppellader, en ook niet even een flink stuk rijden.
En dan afvragen waarom dat starten toch steeds moeizamer gaat. |:(

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:07:
"nee, ik ga niet rijden want het is koud. Nee, ik ga niet rijden want het is slecht weer. Nee, ik ga niet rijden want..."
Diverse smoesjes heb ik voorbij horen komen toen ik vroeg of we gingen rijden. Een maatje wilde wel mee. Gisteren de formule 1 gekeken, en direct erna opgestapt voor een route richting Gerolstein. Onderweg een paar spatjes gehad, maar zo lang de druppels zich individueel komen voorstellen word je er niet nat van. Heerlijk gereden, precies tussen de buien door. Wel irritant als de weg nat is en de zon laag staat, want je ziet vrij weinig dan met één grote spiegel voor je. Voor zo'n dag zou een gepolariseerd vizier best handig zijn. Het tempo lag dan ook beduidend lager dan normaal om heelhuids alle bochten door te komen. Hier en daar wat geglibberd, maar niet echt vervelend.

Ik had bij een bakkerij wat broodjes ingeslagen, altijd een succesformule in Duitsland. :Y We konden dan ook langs de weg stoppen. Het grappige: tijdens het rijden hield de motor je wat uit de wind. Tijdens de stops niet, dus toen kregen we het kouder dan tijdens het rijden.
En jawel hoor, de laatste 5km van huis begint het te regenen. 468km gereden, en de laatste paar minuten dreig je nog nat te worden. Maar ik was net op tijd binnen.
Wel is mijn motor nu weer ontzettend smerig. Degene die achter mij reed zal daar nog wel meer last van hebben, want die kreeg alle spray over zich heen. :+
Wel mooi hoor deze reactie. Zo dacht ik van het weekend precies ook, en heb dus vrijdag, zaterdag en zondag lekker een stukje gereden :+ Vond het vrijdag eigenlijk nog het koudste, maar niets onoverkoombaars.

Nu het 's nachts soms vriest begin ik wel te twijfelen om nog verder te rijden. Ik heb dat op een eerdere bike wel gedaan, en die ging toch wat roesten daarna. Zout op de weg is natuurlijk heel slecht. Ik heb wel eens gehoord dat mensen hun bikes met WD40 inspuiten bijvoorbeeld, maar zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geert_s
LankHoar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:27:
[...]

Wel mooi hoor deze reactie. Zo dacht ik van het weekend precies ook, en heb dus vrijdag, zaterdag en zondag lekker een stukje gereden :+ Vond het vrijdag eigenlijk nog het koudste, maar niets onoverkoombaars.

Nu het 's nachts soms vriest begin ik wel te twijfelen om nog verder te rijden. Ik heb dat op een eerdere bike wel gedaan, en die ging toch wat roesten daarna. Zout op de weg is natuurlijk heel slecht. Ik heb wel eens gehoord dat mensen hun bikes met WD40 inspuiten bijvoorbeeld, maar zelf geen ervaring mee.
Gewoon die fiets goed onder de bagger rijden, en dat pas eind van de winter er weer af schrobben. Prima bescherming tegen de pekel in de tussentijd :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

geert_s schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:29:
[...]

Gewoon die fiets goed onder de bagger rijden, en dat pas eind van de winter er weer af schrobben. Prima bescherming tegen de pekel in de tussentijd :+
mother nature's tectyl d:)b

• kneusteun
LankHoar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:27:
[...]

Hier zijn inderdaad gister nacht aardig wat strooiwagens langs het huis gekomen.
Dus voor een klein ritje laat ik het nu ook wel even zitten, maar een dagje is volgens mij geen issue, dan aan het einde even afspuiten.
geert_s schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:29:
[...]

dat heb ik jaren gedaan en toen ik motor verkocht kreeg ik complimenten van de verkoper dat hij er zo goed uit zag.. had er wel een nieuww (maar OEM) uitlaat onder gezet (goedkoop van ebay :) ) want die was wel wat aangetast..

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGFIDfN0BbHIpzHtvEkPsV1fYQs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uYpDbSy5AQ1r2C5iTqRbHZAB.png?f=user_large

• kneusteun
Lekker windje vandaag....

Die tenere benzine meter wordt steeds irritanter.
Geeft aan halfvol, dus ik tank er 3 liter bij, kijk na 4 minuten op de meter en staat op 75% :?

Ik snap echt geen reet van dat ding.... ga weer ouderwets tripmeter gebruiken :F

• DrivinUCrazy
Tank je er 3 liter bij omdat jij op die 3 liter mikt, of staat het dan tot de rand? :?

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:45:
Tank je er 3 liter bij omdat jij op die 3 liter mikt, of staat het dan tot de rand? :?
Tanken tot die afslaat, dan de nozzle erboven en nog ietsje erbij zodat dat ik de benzine kan zien (geen idee waarom maar zo tank ik bij alle motoren, soort van tick. Om even de motor te schudden en benzine te zien klotsen).

De meter slaat bij die dingen gewoon nergens op, hij kijkt op CDI wat je doet en "berekent" wat je ongeveer verbruikt hebt. Bij de meeste mensen klopt daar geen reet van omdat hij nogal op een flink verbruik staat ingesteld lijkt het.
Maar omdat je met dat ding in de 3 kan wegrijden vanwege het koppel onderin, rij je dus vaak ook gewoon in de 4 of de 5 alle snelheden van 40 tot daarboven.

Maar dit was bij mij voor het eerst dat na het tanken de meter aangaf maar voor 75% vol te zitten?! Dus ben wel heel benieuwd hoeveel ik de volgende keer kan tanken als ie op het laatste streepje staat. Dat is dus normaal ongeveer 3 liter :X

Edit:
Schiet me ineens te binnen.
Komt denk ik door een van de motoren van mijn vriendin, volgens mij had de F650 van BMW zo'n issue met tanken en een bel of vacuum waardoor de gun afsloeg en je dacht dat hij vol zat. En vervolgens stond ik ergens stil......

[ Voor 11% gewijzigd door kneusteun op 23-11-2023 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07

botoo

💀 too old to die young

kneusteun schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:08:
Tanken tot die afslaat, dan de nozzle erboven en nog ietsje erbij zodat dat ik de benzine kan zien (geen idee waarom maar zo tank ik bij alle motoren, soort van tick.
Exact die tick heb ik ook. niks mis mee imho :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
botoo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:12:
[...]
Exact die tick heb ik ook. niks mis mee imho :)
Doe ik ook, maar dan daarna nog een beetje tot het net niet over het randje loopt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 14:16
Calimoto heeft een Black Friday deal. Eerste jaar 40% korting: 36 ipv 60 euro.

https://calimoto.com/en/pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:53
kneusteun schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:08:
[...]

Tanken tot die afslaat, dan de nozzle erboven en nog ietsje erbij zodat dat ik de benzine kan zien (geen idee waarom maar zo tank ik bij alle motoren, soort van tick. Om even de motor te schudden en benzine te zien klotsen).

De meter slaat bij die dingen gewoon nergens op, hij kijkt op CDI wat je doet en "berekent" wat je ongeveer verbruikt hebt. Bij de meeste mensen klopt daar geen reet van omdat hij nogal op een flink verbruik staat ingesteld lijkt het.
Maar omdat je met dat ding in de 3 kan wegrijden vanwege het koppel onderin, rij je dus vaak ook gewoon in de 4 of de 5 alle snelheden van 40 tot daarboven.

Maar dit was bij mij voor het eerst dat na het tanken de meter aangaf maar voor 75% vol te zitten?! Dus ben wel heel benieuwd hoeveel ik de volgende keer kan tanken als ie op het laatste streepje staat. Dat is dus normaal ongeveer 3 liter :X

Edit:
Schiet me ineens te binnen.
Komt denk ik door een van de motoren van mijn vriendin, volgens mij had de F650 van BMW zo'n issue met tanken en een bel of vacuum waardoor de gun afsloeg en je dacht dat hij vol zat. En vervolgens stond ik ergens stil......
Dat probleem met het benzineniveau doet me denken aan de Renault Scenic. Daar hadden ze ook een gare constructie bedacht; de computer berekende het verbruik op basis van de ingespoten benzine. Op basis daarvan zag je op je metertje hoeveel brandstof je nog had ipv een sensor in de tank.
Als je daar de tank niet leeg reed maar halverwege bijtankte, dan zag je niks veranderen... 8)7

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
geert_s schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:04:
[...]

Doe ik ook, maar dan daarna nog een beetje tot het net niet over het randje loopt :)
Ja alleen moet je bij sommige motoren daarmee oppassen.
Of de tank warmt op en de benzine komt er ergens weer uit in vloeistof vorm of damp.
En bij sommigen kan er dan in de tank een vacuum ontstaan omdat er geen adem ruimte meer is.
Maar als je meteen kilometers maakt dan gaat het vaak wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:12:
Calimoto heeft een Black Friday deal. Eerste jaar 40% korting: 36 ipv 60 euro.

https://calimoto.com/en/pricing
Hoe is calimoto met tracks etc?
Ik hoopte stiekem op een scenic deal, maar die lijkt er niet te zijn :( ik vind die super fijn werken met gps inladen, en gaat ook erg goed om met tracks en routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

De FJR even weggebracht voor wat liefde en aandacht, een grote beurt met wat kleine dingen erbij..

Hij is even uitgeleend geweest aan mn broer. Die gaf aan dat hij wat remkracht aan de voorkant mistte..
Vier remblokken waren compleet weg, vond het uberhaupt ngo wel knap dat ie vlot stilstond. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 15:14
Bij mijn Suzuki (DL1050) heb je een conventionele benzine meter met, dienovereenkomstige, rare aanwijzing.
Oftewel, de eerste helft gaat heel langzaam leeg en de 2e helft heel snel. Maar goed, het is ook maar een indicatie.

De verbruiksmeter, daarentegen, is idioot precies. Als hij zegt 1:23,5 en je rekent het uit (ik tank altijd helemaal vol) dan klopt het dus exact. :o Zelf de range aanwijzing klopt op de km..... 8)
Dat is toch wel heel erg knap, vind ik dan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Laatst online: 18-09 14:35
f2ride2001 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:09:
Bij mijn Suzuki (DL1050) heb je een conventionele benzine meter met, dienovereenkomstige, rare aanwijzing.
Oftewel, de eerste helft gaat heel langzaam leeg en de 2e helft heel snel. Maar goed, het is ook maar een indicatie.

De verbruiksmeter, daarentegen, is idioot precies. Als hij zegt 1:23,5 en je rekent het uit (ik tank altijd helemaal vol) dan klopt het dus exact. :o Zelf de range aanwijzing klopt op de km..... 8)
Dit is sowieso een ding met Suzuki. Dit heb ik ook met mijn Suzuki Swift. Begin heel langzaam en daarna heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
Iemand een idee waar ik een motorblok van een CBR300R kan vinden voor modeljaar 2016? Mag gebruikt zijn van een sloop. Ik kan nergens iets vinden. ;(

Huidig blok reviseren is niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Uiteraard Boonstra. Daarnaast heb ik ook wel eens onderdelen bij Hotparts.nl gehaald in Veldhoven. Dat bestaat niet meer, maar de voorraad is overgenomen door bikes2bits.
Misschien dat je daar iets kunt vinden.

Ook heb ik eens in België bij een kleine handelaar wat exotischer spul uitgehaald, maar ik kom niet meer op zijn naam... Als die te binnen schiet last ik het weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-08 07:43
Op Ebay kleinanzeigen kun je ook nog wel eens wat vinden. Versturen naar nederland is vaak geen probleem. Er staat nu niks maar wie weet komt er wat voorbij: https://www.kleinanzeigen.de/s-auto-rad-boot/cbr300r/k0c210

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
f2ride2001 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:09:

Zal een lineaire niveaumeting zijn. Kijk naar de vorm van je tank, dan heb je het antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Joris748 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:27:
[...]

Zal een lineaire niveaumeting zijn. Kijk naar de vorm van je tank, dan heb je het antwoord ;)
Als dat altijd zo zou zijn, zou mijn tank een piramide zijn. De eerste drie blokjes jaag ik er in 100km doorheen, en het laatste blokje kan ik nog 100-150km mee rijden voor ie gaat knipperen.

In ander nieuws, ik geloof dat ik zo wel een beetje spijt krijg dat ik met de motor naar werk ben gegaan. Er drijven hele donkere wolken over, en hoor mensen over wind, regen en hagelbuien. :-(

Pagina: 1 ... 43 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.