Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.094 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:54:
[...]

Hoe is calimoto met tracks etc?
Ik hoopte stiekem op een scenic deal, maar die lijkt er niet te zijn :( ik vind die super fijn werken met gps inladen, en gaat ook erg goed om met tracks en routes.
hoe bedoel je tracks?
Calimoto kan routes exporteren en importeren..
Maar eerlijk gezegd werkt het het beste om in calimoto routes te maken. Geeft goede resultaten..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
ToolkiT schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:51:
[...]

hoe bedoel je tracks?
Calimoto kan routes exporteren en importeren..
Maar eerlijk gezegd werkt het het beste om in calimoto routes te maken. Geeft goede resultaten..
Dat hij een punt naar punt navigatie heeft zonder dat dat gekoppeld hoeft te zijn aan wegen.

Zoals de Tet ook te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:10:
[...]

Dat hij een punt naar punt navigatie heeft zonder dat dat gekoppeld hoeft te zijn aan wegen.

Zoals de Tet ook te downloaden is.
ok dan begreep ik het goed..
Volgens mij kan dat niet... maar als je een route importeerd misschien wel.. nooit geprobeerd iig..
Als ik greenlane dan navigeer ik met calimoto naar waypoint waar die begint en ga ik vervolgens alleen door met tracking en niet met routing..
in de planner van calimoto kan je iig niet off road stukken zetten.. wat volgens mij wel op hun roadmap staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ah dat is jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
Gesprek niet compleet gevolgd maar bij Osmand kun je bij een offroad track ook de navigatie aanzetten. Deze volgt dan de track, meer aanwijzingen, ook al is dat offroad.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

f2ride2001 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:09:
Bij mijn Suzuki (DL1050) heb je een conventionele benzine meter met, dienovereenkomstige, rare aanwijzing.
Oftewel, de eerste helft gaat heel langzaam leeg en de 2e helft heel snel. Maar goed, het is ook maar een indicatie.
Kunnen verschillende redenen voor zijn.

Je meter kan de bovenkant van de tank niet bereiken, en ziet dus gene verschil tussen 100 en 85%.

De tank kan geen uniforme vorm hebben, terwijl de meter liniear meet. Dus bijv een vorm van een platgeslagen ijshorntje.
Rond aan de bovenkant (meer volume) en puntige onderkant (minder volume).

Er zit best een vertraging in als het niveau zakt tot ie op het dashboard een blokje eraf haalt. Je wil bijv niet dat ie bij een slalom of hard bochtenwerk LEEG - VOL - LEEG - VOL - LEEG schreeuwt. :+

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 25-11-2023 09:03 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11
Plus een stukje psychologie. Er zijn hele volksstammen die al paniekerig beginnen uit te zien naar een tankstation als er een blokje weg is van de brandstofmeter. Want de tank raakt leeg. Dan kun je die beter de eerste 100km geruststellen.

Om een zelfde reden geven de meeste koelwatermeters in auto's 90 graden aan als het goed is, want dan staat ie mooi in het midden.
En kijk eens op je motor naar de daadwerkelijk gemeten temperatuur? Die schommelt vaak tussen de 78 en 95 graden, en bij filerijden gaat die makkelijk boven de 100.
En tóch zie je de meter in de auto vrijwel nooit bewegen. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

_Apache_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:01:
De FJR even weggebracht voor wat liefde en aandacht, een grote beurt met wat kleine dingen erbij..

Hij is even uitgeleend geweest aan mijn broer. Die gaf aan dat hij wat remkracht aan de voorkant mistte..
Vier remblokken waren compleet weg, vond het überhaupt nog wel knap dat ie vlot stilstond. :X
Is dat dan de schuld van je broer of van jou?
Ik neem aan dat je toch even je motor na loopt voordat je die uitleent.
En hoe lang is "even"? Als je broer het hele seizoen op de FJR heeft gereden dan mag hij zelf ook wel de remmen controleren.

Als er wat gebeurd was zit je er wel mee. :/

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

Grubeater schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:46:
[...]

Is dat dan de schuld van je broer of van jou?
Ik neem aan dat je toch even je motor na loopt voordat je die uitleent.
En hoe lang is "even"? Als je broer het hele seizoen op de FJR heeft gereden dan mag hij zelf ook wel de remmen controleren.

Als er wat gebeurd was zit je er wel mee. :/
Hij heeft er een paar weken mee gereden, eerlijk gezegd niet gekeken hoeveel km. Zal minder dan duizend geweest zijn.

Het schrapende geluid maakte ie toen nog niet, dat weet ik 100%. Anders had k m natuurlijk niet uitgeleend.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07

botoo

💀 too old to die young

1 - Sinds ik een paar jaar geleden een keer een 13 1/2 magazine in handen heb gehad is mijn (hebberige) interesse naar het Blood-Moon vestje getrokken. Op de BigTwin beurs in het echt kunnen bekijken en nog steeds wil ik het graag hebben maar waarom eigenlijk? Als los vest bied het bepaald geen bescherming dus zou ik het over mijn doorwaaijas gaan dragen maar onder passende weersomstandigheden (t/m hoogzomer aan toe) rij ik altijd met mijn leren jas, een voor op de motor nutteloze aankoop dus.
Maar toch, het jeukt.

2 - Dan valt mijn aandacht op een aanbieding bij downtown-motorcycles, van € 199 voor € 122, zal ik dan toch? Nog wat verder gezocht en dan kom ik op een Poolse website diezelfde Blood-Moon vestjes tegen voor $ 78. Zijn de plaatjes gejat en krijg ik voor dat geld een rip-off of worden ze mss in Polen gemaakt en is die site voornamelijk gericht op de Poolse markt en haalt downtown mss de vestjes die zij aanbieden ook uit Polen vandaan?

3 - Aaaaargh . . .

4 - Ik denk dat ik maar zo'n pool bestel, voor $ 78 kan ik me geen buil vallen denk ik. Of krijg ik te maken met overdreven verzendkosten en is het weer 'goto 1'?

voor de beeldvorming het orgineel(?) bij Roeg:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/337203/files/429937902/1500x1950x1/13-and-a-half-blood-moon-leather-vest.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

https://www.politie.nl/aa...fide-handelspartijen.html

Polen valt af, dan toch maar naar downtown-motorcycles?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQojeiDMlIxZWGeGGCRtgIyu2ws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZYLq78htaSO32dVsxlPytCOE.png?f=user_large

:X 7(8)7

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botoo schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:38:
1 - Sinds ik een paar jaar geleden een keer een 13 1/2 magazine in handen heb gehad is mijn (hebberige) interesse naar het Blood-Moon vestje getrokken. Op de BigTwin beurs in het echt kunnen bekijken en nog steeds wil ik het graag hebben maar waarom eigenlijk? Als los vest bied het bepaald geen bescherming dus zou ik het over mijn doorwaaijas gaan dragen maar onder passende weersomstandigheden (t/m hoogzomer aan toe) rij ik altijd met mijn leren jas, een voor op de motor nutteloze aankoop dus.
Maar toch, het jeukt.

2 - Dan valt mijn aandacht op een aanbieding bij downtown-motorcycles, van € 199 voor € 122, zal ik dan toch? Nog wat verder gezocht en dan kom ik op een Poolse website diezelfde Blood-Moon vestjes tegen voor $ 78. Zijn de plaatjes gejat en krijg ik voor dat geld een rip-off of worden ze mss in Polen gemaakt en is die site voornamelijk gericht op de Poolse markt en haalt downtown mss de vestjes die zij aanbieden ook uit Polen vandaan?

3 - Aaaaargh . . .

4 - Ik denk dat ik maar zo'n pool bestel, voor $ 78 kan ik me geen buil vallen denk ik. Of krijg ik te maken met overdreven verzendkosten en is het weer 'goto 1'?

[Afbeelding]
Zoals je zelf al aangeeft zijn dat soort vest vrij nutteloos qua safety.. maar op een harley staan ze wel cool.. je moet er alleen niet van die wannabe 1% patches op doen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
nauw dacht ik dat ik de meeste verlichtings dingen voor de motor wel gezien had.. maar deze is nieuw voor mij..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPPMPI4ssOIQlVEepe3R8WbJV48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8GBjKmnLW7QkIXyPvioyWGBK.png?f=user_large
https://www.aliexpress.com/item/1005005138006954.html?

Wel cool, maar vertrouw je een plastic rem/koppeling hendel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over koppelingen gesproken.. ik was gisteren bij de Motorcycle live show in NEC Birminham en bij de Honda stand hadden ze wel een cool ding staan: een opengewerkte versie van de e-clutch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g10xYbW414RfY_dDkpCkYMFOoDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ah3YZFXwgxu9hmi0xpjzXdga.png?f=fotoalbum_large

Alternatief op DCT dus.. normale versnellingsbak met een automatische koppeling.. zag er wel interesant uit.. maar de usecase snap ik nog niet helemaal.. maar ik heb niet eens een quickshifter op mijn motoren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wel cool was dat ze een soort offroad test track hadden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w20NofiyAh7rOVTBJNJSvk1zDTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JAL4pXjfHSZ3JeDFH8HqAv8j.png?f=fotoalbum_large
Daar even testrit gemaakt op de oude royal enfield himalyan (411cc), perfect terrein voor zo'n single thumper.. erg leuk :)

filmpje:
YouTube: MOTORCYCLE LIVE 2022..... What's New For 2023..!!

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 27-11-2023 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:38:
Maar toch, het jeukt.

3 - Aaaaargh . . .

[Afbeelding]
Je ziet legio mensen rijden met zo'n soort vest, zonder dat ze bij een club zitten. Het ziet er sowieso wel leuk uit, en dat is precies het punt toch? Het heeft helemaal niets met veiligheid of praktisch te maken, dus daar hoef je ook niet over na te denken verder :+ Vind deze ook wel bij je bike passen. Zelf heb ik een Eat Dust spijker vest, lekker oldschool.
ToolkiT schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:17:
[...]

Zoals je zelf al aangeeft zijn dat soort vest vrij nutteloos qua safety.. maar op een harley staan ze wel cool.. je moet er alleen niet van die wannabe 1% patches op doen..
Inderdaad niet aan te raden er 1% patches op te plakken als je niet bij een dergelijke club zit :P

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:14
ToolkiT schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:26:
Over koppelingen gesproken.. ik was gisteren bij de Motorcycle live show in NEC Birminham en bij de Honda stand hadden ze wel een cool ding staan: een opengewerkte versie van de e-clutch
[Afbeelding]

Alternatief op DCT dus.. normale versnellingsbak met een automatische koppeling.. zag er wel interesant uit.. maar de usecase snap ik nog niet helemaal.. maar ik heb niet eens een quickshifter op mijn motoren..
Brrr zoveel fijnmechanica op een motorblok?
Recept voor ellende 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
f2ride2001 schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:49:
[...]

Recept voor ellende 8)7
voordeel van dit systeem is wel dat gewone koppeling het ook nog steeds doet.. dus als dat ding kapot gaat kan je altijd door..
DCT is anders.. en weegt 2x zo veel...
Wel appart dat dezelfde firma 2 systemen oplost voor iets dat IMHO geen probleem is..

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTHnHN7wc5mr6Qea31__f9yxINw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b7wOWWnRXpNVPf01aTcEv3Xo.png?f=fotoalbum_large
ik geloof dat ik niet echt een trackday hero ben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Kan die elektronische koppeling niet ook zaken oplossen om er een hybride aandrijvingslijn van te maken? En om zelfrijdende motoren, waar Honda al behoorlijk ver in is, eenvoudiger in bestaande systemen te integreren?

Kortom, voor ons als gebruiker is het nog geen probleem, maar Honda kijkt al verder vooruit en sorteert daar misschien op voor. :)
ToolkiT schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:23:
nauw dacht ik dat ik de meeste verlichtings dingen voor de motor wel gezien had.. maar deze is nieuw voor mij..
[Afbeelding]
https://www.aliexpress.com/item/1005005138006954.html?

Wel cool, maar vertrouw je een plastic rem/koppeling hendel??
Kijk, dit is dus een legitieme reden waarom Duitsland een ABE (Allgemeine BetriebsErlaubnis) vereist op diverse soorten aanbouwcomponenten.
En een groot deel van de tijd heb je je handen nog over de verlichting ook nog. 8)7

Ik zag overigens van de week een aankondiging van de motorbeurs 2024, dat alle grote merken dan weer vertegenwoordigd zijn. Misschien leuk om weer eens een dagje motoren te gaan kijken. Ik ben vooral benieuwd naar de Suzuki GSX-S1000GX.
Zeg maar de Suzuki kruising tussen de Yamaha Tracer 9 en de BWM S1000XR. Dat kon wel eens een heel groot succes worden! :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, sinds afgelopen zaterdag weer in bezit van een motor. Mijn 2020 1290 SA-S was gestolen eind september. De uitkering van het verzekeringsgeld ging niet heel voorspoedig door drukte, maar dat was vorige week gelukt. De zoektocht naar een nieuwe bleek wat moeizamer te verlopen. Wilde perse een zwarte 2021> hebben.

Uiteindelijk afgelopen donderdag wezen kijken bij een particuliere verkoper. Moest wel even een drempel open, maar hij tikte alle boxen aan. En ziet eruit als door een ringetje te halen. Dus uiteindeljik zaterdag opgehaald. Iets meer kilometers dan mijn vorige (18k vs 15k), maar mag geen naam hebben. Nog twee jaar fabrieksgarantie, en nog wat budget om de accessoires weer gelijk te trekken.

Moet zeggen dat het nieuwe type niet op alle vlakken een vooruitgang is. Vooral de menustructuur, schermopbouw en knoppenboel is eerlijk gezegd een stap achteruit.
Onderstel, anti-dive, quickshifter, lagere zwaartepunt etc daarentegen wel een stap in de goede richting.

En de garage is inmiddels af, dus hij kan mooi naar binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MikeyMan schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:08:
Zo, sinds afgelopen zaterdag weer in bezit van een motor. ......
Fijn te lezen kerel *O* Veel plezier met de nieuwe bike _/-\o_

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hadden op de beurs ook een stand van MoskoMoto.. grappig genoeg met spul uit NL (dat op carnet stond dus ze konden niks verkopen ter plekke..

Hun tankbag was wel erg cool:
https://moskomoto.eu/coll...-0?variant=40720941449295
Maar man oh man wat een prijzen :X

hun reckless zadeltassen zijn ook geniaal qua design in funtionaliteit als je gaat overlanden etc..
https://moskomoto.eu/coll...-0?variant=40825503285327
Ook recentelijk genoemd in fortnine filmpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:26:
[Afbeelding]

Usecases zijn er zeker wel: hybride motoren, semiautomatische transmissie op basis van handbak, maar denk ook aan rijders die een handicap hebben en zo de koppeling niet (goed) bedienen kunnen. Daar is dit wellicht te duur en complex voor, maar een motorfiets die zoiets heeft kan voor die groep best interessant zijn.

Zal sowieso wel niche blijven denk ik. Maar wel interessant, mooie techniek lijkt het wel.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:35
DrivinUCrazy schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:21:
Ik zag overigens van de week een aankondiging van de motorbeurs 2024, dat alle grote merken dan weer vertegenwoordigd zijn. Misschien leuk om weer eens een dagje motoren te gaan kijken. Ik ben vooral benieuwd naar de Suzuki GSX-S1000GX.
Zeg maar de Suzuki kruising tussen de Yamaha Tracer 9 en de BWM S1000XR. Dat kon wel eens een heel groot succes worden! :)
Jep, ik ga toch ook weer, kaartjes zijn zelfs al besteld door een ijverig groepslid :D
Vorig jaar nog hard geroepen dat ik niet meer zou gaan, maar nu alle grote merken weer aanwezig zijn toch weer goede hoop op een leuk event. We zien het wel weer :)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!
noes schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:20:
[...]

Usecases zijn er zeker wel: hybride motoren, semiautomatische transmissie op basis van handbak, maar denk ook aan rijders die een handicap hebben en zo de koppeling niet (goed) bedienen kunnen. Daar is dit wellicht te duur en complex voor, maar een motorfiets die zoiets heeft kan voor die groep best interessant zijn.

Zal sowieso wel niche blijven denk ik. Maar wel interessant, mooie techniek lijkt het wel.
limited ability riders heb ik ook aan zitten denken, maar lijkt me niet dat honda het voor die nice markt ontwikkeld.. hybride is misshien wel een ding, maar dan is een CVT misschien handiger..

Hoe dan ook ik het een mooi stukje techniek :) erg gaaf om zo'n opengewerkt blok/versnellingsbak te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Wij hebben een paar van dat soort dingen op de zaak liggen, waaronder een opengewerkte wankel motor.
Leuk om mee te spelen, maar wij gaan ze waarschijnlijk interactief maken met licht en geluid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Outlaw MC's zijn doorgaans weinig gecharmeerd van buitenstaanders die zich met een 1% patch uitdossen. Sowieso kan je met patches makkelijk onbedoeld anderen beledigen, moet je niet willen imho.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

f2ride2001 schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:49:
[...]
Recept voor ellende 8)7
Het is Honda he, dan werkt dat gewoon 5 ton zonder noemenswaardige problemen :)

leeg

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Dit weekend eindelijk eens toegekomen aan monteren van de gepoedercoate en gespoten racks en zilveren plastic delen, nu is de triple black wat meer echt triple black.
Valbeugels waren als zwart want al eerder vervangen met Outback Motortek beugels, nu ook de koffer racks en barkbusters zwart. Plastic kappen bij de radiators en plastic deel wat de zadels vastzet donkergrijs in de kleur van de tank gespoten.
Ik ben zelf erg blij met het resultaat vandaag dat ik ook niet kon laten hier te delen ; )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Brxk95VEskubUuubGmGhGZ2W-X8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PZ2mHSimvqXngFXQUqTgaOu.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22AZ5lyrtsocMIJcfquuRStdmoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3h3ZjHNT6JM6waSfWJ6hHTs8.jpg?f=fotoalbum_large

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 13:57
@Nycrea
Waar zou de zwarte Drie-eenheid überhaupt uit moeten bestaan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
WilbertNeems schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:51:
@Nycrea
Waar zou de zwarte Drie-eenheid überhaupt uit moeten bestaan?
- 'Ik zie nog best wat grijs op die motor'
Nee, dat is zwart
- 'Ja, maar kijk op de tank dan
Dat is zwart
- 'Maar...'
Zwart!

Triple black :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Eerste strooiwagen gespot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:02
MikeyMan schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:08:
Zo, sinds afgelopen zaterdag weer in bezit van een motor. Mijn 2020 1290 SA-S was gestolen eind september. De uitkering van het verzekeringsgeld ging niet heel voorspoedig door drukte, maar dat was vorige week gelukt. De zoektocht naar een nieuwe bleek wat moeizamer te verlopen. Wilde perse een zwarte 2021> hebben.

Uiteindelijk afgelopen donderdag wezen kijken bij een particuliere verkoper. Moest wel even een drempel open, maar hij tikte alle boxen aan. En ziet eruit als door een ringetje te halen. Dus uiteindeljik zaterdag opgehaald. Iets meer kilometers dan mijn vorige (18k vs 15k), maar mag geen naam hebben. Nog twee jaar fabrieksgarantie, en nog wat budget om de accessoires weer gelijk te trekken.

Moet zeggen dat het nieuwe type niet op alle vlakken een vooruitgang is. Vooral de menustructuur, schermopbouw en knoppenboel is eerlijk gezegd een stap achteruit.
Onderstel, anti-dive, quickshifter, lagere zwaartepunt etc daarentegen wel een stap in de goede richting.

En de garage is inmiddels af, dus hij kan mooi naar binnen.
Allemaal leuk en aardig, maar waar zijn de foto's? :9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Hier in het midden van het land (Hoef en Haag) is ook al gestrooid... damn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
cooper_s1 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:39:
[...]

Hier in het midden van het land (Hoef en Haag) is ook al gestrooid... damn!
De gemeentes moeten er van af, anders krijgen ze volgend jaar minder :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Ik heb vrijdag en gisteren woon-werk ook op de motor gedaan, maar dat viel toch tegen. Zeker 's avonds in het donker in de regen en een hele drukke avondspits rijdt het niet relaxt. Ik had nog het meest last van de windvlagen vrijdagavond, waardoor ik af en toe bijna op de vluchtstrook terecht kwam.

Kleding hielt me dan weer weer goed droog en warm, op de schoenen na. Precies bij mijn linker grote teen komt er water doorheen, waarschijnlijk door slijtage van het schakelen. Gisteren meteen maar Gore-tex motorlaarzen besteld, en hopen dat het slechte weer nu voorlopig weer gedaan is }:|

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jordeeeh schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:37:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar waar zijn de foto's? :9 :9 :9
Haha ja het was zo koud en nat zaterdag dat dat er niet meer van gekomen is.
Maar uit de advertentie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inCbtzBXwBhFfAxSQMJXT3HCUTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sgw6WFYViSZRVSH3MksURHsk.jpg?f=fotoalbum_large

Staat nu netjes binnen in de garage.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJefmIl9ZzsAS9z9UjUcaCWKJ_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DROcHvlPXJpvMp0SDvGDreYx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
BM schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:42:
[...]

- 'Ik zie nog best wat grijs op die motor'
Nee, dat is zwart
- 'Ja, maar kijk op de tank dan
Dat is zwart
- 'Maar...'
Zwart!

Triple black :+
Bij BMW hebben ze erg gelimiteerd zicht, ze kunnen alleen rood blauw wit en zwart zien. Alles wat grijs is zien ze als zwart daar 8)7

🇺🇦

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45
Dit weekend dacht ik even richting de Eifel te gaan, volgens de weerberichten zou het daar namelijk droog zijn..
spoiler:
:+ :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Q6Hp-uCHjjXJhWFaNdYpNkrIMw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hdww7mOw4y19bj9hbvc1fX8e.jpg?f=user_large

Op mijn weg terug naar mijn slaapplek in Z-limburg had ik mijzelf bijna voorzien van een vers avondmaal in de vorm van een ree. Het beest besloot over te steken, raakte hem/haar/het/ut/onzijdig nog net. Stuur vloog alle kanten op (reed +- 90 a 100 per uur) maar kon de motor overeind houden. Gelukkig geen schade aan de brommer en de ree zag ik niet liggen. Uiteindelijk dus maar pizza besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

R0y. schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:45:
Dit weekend dacht ik even richting de Eifel te gaan, volgens de weerberichten zou het daar namelijk droog zijn..
spoiler:

Op mijn weg terug naar mijn slaapplek in Z-limburg had ik mijzelf bijna voorzien van een vers avondmaal in de vorm van een ree. Het beest besloot over te steken, raakte hem/haar/het/ut/onzijdig nog net. Stuur vloog alle kanten op (reed +- 90 a 100 per uur) maar kon de motor overeind houden. Gelukkig geen schade aan de brommer en de ree zag ik niet liggen. Uiteindelijk dus maar pizza besteld.
Zo, dat zal de hartslag ook mild verhoogd hebben! :o :o

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
GSX-MAN schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:16:
[...]

Zo, dat zal de hartslag ook mild verhoogd hebben! :o :o
Op de N648 van De Plank richting Hagelstein heb ik een bruine streep in mijn broek aangebracht. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Hier in de buurt ook al een paar keer gehad, is inderdaad wel een broekpoep momentje.
Vriendin heeft ooit een duif gekopt, was daar ook wel van onder de indruk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:04:
Hier in de buurt ook al een paar keer gehad, is inderdaad wel een broekpoep momentje.
Vriendin heeft ooit een duif gekopt, was daar ook wel van onder de indruk ;)
hier heb je veel fazanten.. die zijn zo dom dat ik me altijd afvraag hoe het economisch haalbaar is die uit te zetten voor de jacht..
En een duif is niet veel beter.. al een keer een op mijn schouder gehad.. dat voel je behoorlijk als je een beetje snelheid hebt..

Herten hebben we hier ook veel maar gelukkig nog niet gevaarlijk op de weg gezien.. wel een paar keer bij een kruising stoppen en dan komt er ineens een hele kudde voor je langs lopen.. volgens mij zijn herten net iets slimmer en snappen ze het concept motorvoertuig wat beter..
Hoewel als je er 1 over ziet stappen kan je maar beter in de ankers gaan want dikke kans dat er meer volgen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Fazanten zetten ze ook bij mijn ouders uit in de tuin.
Die beesten zijn echt zo ontzettend dom..... die lopen echt op je af als je aan komt rijden?!?!

Ze worden inderdaad voor de jacht uitgezet, maar heb geen idee of dat wat doet. Het is wel goed te eten _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:42
Ik heb een keer een reiger tegen mijn brommer aan gehad. Het was warm, maar wel mn vizier dicht gedaan, gelukkig. Want die snavel wil je niet in je bakkes hebben... Ik kan je zeggen, zon ontmoeting laat je ook wel ff shaken.
Enigste schade die ik had, was dat mn brommer helemaal onder de schijt zat :(
Reiger trok nog wat met zn benen, maar heeft t niet overleeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Vuikie op 28-11-2023 13:29 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
Vuikie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:27:
Ik heb een keer een reiger tegen mijn brommer aan gehad. Het was warm, maar wel mn vizier dicht gedaan, gelukkig. Want die snavel wil je niet in je bakkes hebben... Ik kan je zeggen, zon ontmoeting laat je ook wel ff shaken.
Had je in je broek gepoept? :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 05:30
Een duif aanrijden met +/- 100 km/u zorgt voor een 'poef' met heeeeel veeeel veertjes.

Heel bijzondere ervaring.

Nu we toch aan het 'delen' zijn zeg maar...

I took the blue pill…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Nycrea schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:45:
Dit weekend eindelijk eens toegekomen aan monteren van de gepoedercoate en gespoten racks en zilveren plastic delen, nu is de triple black wat meer echt triple black.
Valbeugels waren als zwart want al eerder vervangen met Outback Motortek beugels, nu ook de koffer racks en barkbusters zwart. Plastic kappen bij de radiators en plastic deel wat de zadels vastzet donkergrijs in de kleur van de tank gespoten.
Ik ben zelf erg blij met het resultaat vandaag dat ik ook niet kon laten hier te delen ; )
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sorry, maar volgens mij mis je om t echt een Triple Black te maken gewoon nog een cilinder :+ Of heet het dan een Black Triple? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Winter... Nu het echt frisser wordt, met nachtvorst en het bijbehorende zout op de wegen en dan ook nog de winterstop op mijn verzekering staat de Tiger te niksen in de garage. Dus wat nu dan? Plannen maken voor volgend jaar, beetje knutselen aan de fiets en verder gewoon andere leuke dingen doen.

Voor woon-werk heb ik ook geen pekelfiets nodig, en echt comfortabel is 's winters rijden niet altijd, maar nu ik weer steeds enthousiaster rijd, mis ik het wel weer meer.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gewoon, rijden :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Vuikie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:27:
Niet overleeft en hij had zeker ook zijn verzekeringspapieren niet bij zich :(

Lijkt me inderdaad wel vrij heftig ja. Bij mij eigenlijk nooit verder gekomen dan een wesp tegen m'n vizier, krap 2sec nadat ik 'm tijdens het rijden dicht had gedaan. Zo'n kreng in je oog krijgen lijkt me ook niet prettig :X

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:25
GSX-MAN schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:36:
Winter... Nu het echt frisser wordt, met nachtvorst en het bijbehorende zout op de wegen en dan ook nog de winterstop op mijn verzekering staat de Tiger te niksen in de garage.
Een winterstop op de verzekering? Dat klinkt voordelig, via welke partij doe je dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:43

Rick-Jan

always connected

Heb wel eens tijdens het rijden op de snelweg een stuk krant tegen mn helm gekregen die even bleef plakken, ook even schrikken :+

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

RubjeMazter schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:53:
[...]

Een winterstop op de verzekering? Dat klinkt voordelig, via welke partij doe je dat? :)
De meeste motorverzekeringen hebben zoiets. En omdat ik én een grafhekel aan pekel op mijn motor, én alleen maar voor mijn plezier rijd, leek me dat prima. Wel voor het eerst, ik had altijd een verzekering voor het gehele jaar.

Maar goed, ik woon dus op 8 km van mijn werk en heb tussen eind 2009 (zware klapper gemaakt) en 2022 (cursus gevolgd) niet met heel veel vertrouwen of plezier gereden. Deed het wel hoor, ook woon-werk toen ik nog verder weg werkte, maar het is het laatste jaar pas weer écht leuk geworden.

Nu vooral ook met de voorpret van volgend jaar begonnen, ik heb in plaats van ons traditionele pinksterweekend de hele week ervoor vrij genomen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:42
Joris748 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:34:
[...]

Had je in je broek gepoept? :+
Nee, dat beest wel 8) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 22:13

Echt niet.

Gewoon niet.

In jouw broek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Nice, een reiger met een broek aan :P

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
FBTN schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:24:
Een duif aanrijden met +/- 100 km/u zorgt voor een 'poef' met heeeeel veeeel veertjes.

Heel bijzondere ervaring.

Nu we toch aan het 'delen' zijn zeg maar...
Ik zat toen ik een jaar of 10 was achterop bij mijn pa. Hij gaf gas vanuit een bocht (gaf zelf aan +-70 te rijden op dat moment). Er zat een fazant rechts dus hij ging links rijden maar toen kwam er een duif aanvliegen. Hij bukte op tijd waardoor ik hem frontaal op mijn helm kreeg 8)7.

Zo'n ree geeft toch wat minder mee... Dat was echt een flinke klap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
Joris748 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:54:
[...]

Nice, een reiger met een broek aan :P
Mijn reiger heeft ook de broek aan. Oh nee.. dat is m’n vrouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Reeën hebben we nog nooit aanvaringen mee gehad, wel bijna. Toen keken mijn maatje en Bambi elkaar heel diep in de ogen terwijl dat beest letterlijk over zijn voorwiel sprong. Daar reden we 60-70 of zo, voor ons doen juist rustig. Net alsof we zo'n voorgevoel hadden. ;)

Ik heb wel eens een vogeltje gekopt, een musje of zo. Doe dat met 90-100km per uur en dan is dat aardig vergelijkbaar met een honkbalknuppel. :o
En die duif die door mijn voorwiel probeerde te vliegen... Helaas had mijn motor toen spaakvelgen, dus die troep zat overal. :X :r
R0y. schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:45:
spoiler:

Die weersvoorspelling had ik wel gezien ja, gecombineerd met een zeldzame stapavond op zaterdag heb ik besloten de motor voorlopig maar even binnen te zetten. Nu wel nog een keer grondig poetsen bij daglicht, maar voor mij is vandaag, vanwege de pekel, een voorlopige pauze ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23

jeroenathome

Een regel tekst

RubjeMazter schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:53:
[...]

Kijk goed in welke maanden je niet mag rijden. Meestal zijn dit december, januari, februari en bij sommigen ook november of maart. Op jaarbasis zou ik ~€ 30,- kunnen besparen door de winterstop. Ik neem het op de koop toe en kan het hele jaar rijden, ook al staat de motor nu in de winterstalling.
Mocht het weer goed zijn dan kan ik net als dit jaar de motor zonder problemen in februari ophalen en mag de pret weer beginnen. Met een winterstop in de verzekering zit je zeker vast aan de gestelde maanden.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:25
jeroenathome schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:34:
[...]

Kijk goed in welke maanden je niet mag rijden. Meestal zijn dit december, januari, februari en bij sommigen ook november of maart. Op jaarbasis zou ik ~€ 30,- kunnen besparen door de winterstop. Ik neem het op de koop toe en kan het hele jaar rijden, ook al staat de motor nu in de winterstalling.
Mocht het weer goed zijn dan kan ik net als dit jaar de motor zonder problemen in februari ophalen en mag de pret weer beginnen. Met een winterstop in de verzekering zit je zeker vast aan de gestelde maanden.
Ik heb de verzekeringsmaatschappij de vraag gesteld of ze t bieden, als dat een ja is ga ik doorvragen. Ff uitrekenen of t uit kan ja/nee is zo gedaan, thanks voor de aanvulling!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

In het eerste jaar heb ik ook verzekeringswinterstop gedaan maar het niet kunnen* rijdenvond ik dermate irritant dat ik voor die paar €'s graag de mogelijkheid om te rijden open houd dus * botoo doet niet aan winterstop.

*kunnen is niet geheel correct, ik kon en mocht gewoon rijden maar dat betekende dat ik zonder all-risk dekking zou rijden en dat vond ik, zeker in de winter, een mindere optie.

Afgelopen winter hooguit een paar honderd km in totaal gereden maar het feit dat ik de mogelijkheid had was voor mij al genoeg om niet steeds gefrustreerd naar buiten te kijken met het gevoel van 'ik had best een blokje om gewild', maar verzekering.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Leuk al die bruine-streepmomentjes. Mijn top drie oepsies:
  1. Bij ín helm. Dat was de laatste keer dat ik met vizier open reed.
  2. Plastic zak tussen de voorrem. Die deed niets meer terwijl ik net bij een rotonde aan kwam rijden.
  3. Met de scooter een klapband voor. Schoot zo het fietspad af de weg op. Gelukkig reed er net niemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er eigenlijk pas 1 gelukkig, en dat was afgelopen zomer in de Eifel. Veel haarspeldbochten, en in eentje stond een man te kijken met zijn hondjes. Ik keek iets te lang naar de hondjes en raakte met mijn rechterbeen de vangrail aan. Gelukkig rustig gebleven en langzaam weer de weg op gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

geert_s schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:36:
Leuk al die bruine-streepmomentjes. Mijn top drie oepsies:
  1. Bij ín helm. Dat was de laatste keer dat ik met vizier open reed.
  2. Plastic zak tussen de voorrem. Die deed niets meer terwijl ik net bij een rotonde aan kwam rijden.
  3. Met de scooter een klapband voor. Schoot zo het fietspad af de weg op. Gelukkig reed er net niemand.
Leuk, lijstjes!
  1. Gehuurde 125 cc-scooter op een Grieks eiland. Bergaf richting de haarspeld bleek er ineens helemaal geen remdruk voor meer te zijn. Als een bezetene pompen in dat handvat om net op tijd weer wat vertraging te krijgen
  2. Tankslapper met 250 op de ring A10. Ik haalde een vriend in die net boven de 200 reed, er zat een naad/rand/whatever in het asfalt en ik voel mijn stuur even slingeren in mijn handen. Op het moment geen issue, maar nog dagen zwetend wakker van geworden
  3. Onverwachte ijzel. Ik rem voor een verkeerslicht, glijd rechtdoor, zo de achterbumper van een Yaris in. Die auto dichterbij zien komen en niets kunnen doen...
  4. Bordjes met "STOP POLITIE VOLGEN"
  5. Die keer dat ik op een sportvereniging 50 km verderop aankwam, minus mijn topkoffer. Die de (toen nog) KLPD later voor me van de A2 heeft gevist

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17:21
Mijn 2 grootste broekpoepmomentjes tot nu toe:
- Een nagenoeg blinde bocht op een 60 weg (deze), waar een gemeentewerker heel ongelukkig in/voorbij de bocht zijn bus had geparkeerd om een tijdelijk bord neer te zetten.
- Met 200+ op Assen aan willen remmen voor een bocht en in een sponzige remhendel knijpen.
GSX-MAN schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:23:
[...]
  1. Bordjes met "STOP POLITIE VOLGEN"
Maar deze scoorde ook hoog op de code-brown factor, deze ken ik namelijk ook :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
Dan doe ik ook ff mee:
  • Kippen in de binnenbocht, schrikreactie en rem niet los laten in de berm --> gebroken pols
  • Kippen in de bocht (ja, ik heb iets met kippen), motor iets meer rechtop gezet --> 1 dode kip en een kras op de taartpunt (een mensch leert)
  • Gas blijft hangen bij aanremmen van haarspeld. Koppeling erbij gepakt en met veel mazzel motor overeind gehouden.
  • Met gietijzeren Brembo's en remblokken die niet op temperatuur komen in de regen een bergpas in de Dolemieten afgedaald. Was heel spannend.
  • Met 170 km/h een afrit op, familie eenden die de weg over steekt. Gas erop gehouden en volgens mijn achterligger ben ik tussen het 3de en 4de eendenkuiken door gereden.
  • Volle kruising in Pisa, nog even snel verkeerslicht halen, maar glad asfalt en bolle weg. Gevolg een zwarte streep van een metertje of 15 op het asfalt en een iets kortere bruine streep in mijn onderbroek. Zag er wel spectaculair uit voor de horden toeristen die bij de oversteek stonden te wachten.
  • Bij 180 km/h een pet-fles met water gelanceerd van onder het netje op de bagagetas. Gelukkig niemand geraakt.
  • Bijna highsider met 160+ km/h in Meeuwenmeer. Kwam met mijn achterwiel net buiten de droge lijn. Stuur op de aanslag (met begrenzer) en zijdelings de kerbstones op. In reflex gas constant gehouden, wat mijn redding was. Wel pole position getraind in de kelderdivisie van de ZAC.
  • Rijtje auto's inhalen die stil staan voor een verkeerslicht, tegenligger tegenkomen en motor in een rechte streep tussen twee andere motoren stil zetten.
  • Meedoen met een VRO op het politiecircuit en de aanwijzingen voor de remoefening iets te letterlijk nemen. "Kom aanrijden met een comfortabele snelheid en rem de motor af tot stilstand." Het was niet de bedoeling dat ik met 120 km/h aan kwam rijden, 50-60 km/h was genoeg geweest. Kreeg wel de feedback van de instructeur dat ik op het gebied van remmen die dag niet zo heel veel meer zou gaan bijleren. Hij heeft me wel laten zweten bij achtjes draaien, etc. Daar was mijn 748 wat minder in zijn element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Een voorrem die er ineens mee nokt, dat heb ik ook een keer gehad op de "ringweg" hier, 70km/u. Ik knijp de voorrem in, na een seconde of 2 alle druk weg :X Achterrem wat harder ingedrukt en uiteindelijk stond ik stil tussen de voorste auto's bij 't stoplicht... Net optijd :+ Bleek uiteindelijk een miniscuul gaatje in de remslang te zijn, precies op de plek waar de remslang door een beugeltje op z'n plek gehouden wordt dus dat viel ook niet echt op ofzo. Anders had ik 't ding uiteraard vervangen voor dit probleem kon optreden.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Joris748 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:51:
Meedoen met een VRO op het politiecircuit en de aanwijzingen voor de remoefening iets te letterlijk nemen. "Kom aanrijden met een comfortabele snelheid en rem de motor af tot stilstand." Het was niet de bedoeling dat ik met 120 km/h aan kwam rijden, 50-60 km/h was genoeg geweest. Kreeg wel de feedback van de instructeur dat ik op het gebied van remmen die dag niet zo heel veel meer zou gaan bijleren. Hij heeft me wel laten zweten bij achtjes draaien, etc. Daar was mijn 748 wat minder in zijn element.[/li]
Oeh, deze ken ik ook. Al zei de instructeur wel wat duidelijker dat we begonnen vanaf 60, en dan opbouwen. Met een maximum van 110km/h, omdat anders de remweg wel krap zou worden. (Vond ik wel meevallen trouwens, als je maar vlot op die snelheid zit)
Vervolgens een mooie noodstop maken, en voelen dat na stilstand je achterwiel terug naar de grond valt. De instructeur die op je af komt rennen en je mededeelt dat als de horizon omhoog komt, je toch maar beter de rem iets los kunt laten... :+

Vervolgens bij die VRO ook de vraag krijgen of je op de weg wel eens een echte noodstop hebt moeten maken. En als je dan met meerdere voorbeelden komt, de subtiele opmerking krijgen of je niet eens kritisch naar je rijstijl moet kijken. O-) Daar zit zeker wat in, al denk ik dat je simpelweg ook meer meemaakt als je veel op de weg zit. ;)

Op de in een S-bocht zijn we eens met 3 man naast elkaar tot stilstand gekomen op 10cm afstand van een auto die het een goed idee vond om midden tussen die bochten op de weg te gaan keren. Ik weet niet of de dame (makkelijk 70+) bijziend was, maar ze zette in ieder geval grote ogen op toen ze binnen 40-50 cm 3 koplampen in haar gezicht had schijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 18-09 14:16
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:31:
[...]

Vervolgens bij die VRO ook de vraag krijgen of je op de weg wel eens een echte noodstop hebt moeten maken. En als je dan met meerdere voorbeelden komt, de subtiele opmerking krijgen of je niet eens kritisch naar je rijstijl moet kijken. O-) Daar zit zeker wat in, al denk ik dat je simpelweg ook meer meemaakt als je veel op de weg zit. ;)

[...]
In 9 van de 10 gevallen moet je remmen voor andermans acties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Nou ja, dat waren de enge bijna-momenten. Echte klappers heb ik ook wel gemaakt, met motor en brommer. Ben gevallen, door de lucht gevlogen, gerold, geschaafd, gebrand, gekneusd, geschuurd maar heb wonderbaarlijk genoeg nooit iets gebroken of verloren. Los van zelfvertrouwen dan.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert_s
GSX-MAN schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:32:
Nou ja, dat waren de enge bijna-momenten. Echte klappers heb ik ook wel gemaakt, met motor en brommer. Ben gevallen, door de lucht gevlogen, gerold, geschaafd, gebrand, gekneusd, geschuurd maar heb wonderbaarlijk genoeg nooit iets gebroken of verloren. Los van zelfvertrouwen dan.
Ik ben alleen maar omgevallen vanuit stilstand. :X :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17:21
geert_s schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:38:
[...]

Ach, ik heb vanuit stilstand mijn eerste motor om laten vallen omdat de paddockstand schijnbaar toch -net niet- goed onder de bobbins gehaakt was. Zeg maar wat dommer is :+ Hoort er helaas allemaal bij, later lach je er om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Schijfremslot laten zitten, toch wegrijden, domino met de motoren ernaast.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

"ach, die koppelingsbeveiliging met starten is nergens goed voor, lus m wel door"
Week of 2 later werd het tegendeel bewezen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fiets op de Oude Gracht in Utrecht laten staan, want sleutel kwijt.

"ach, die kan ik wel met de brommer (scooter) ophalen, dan houd ik het stuur met één hand vast."

Maar neen, dit werkte niet.

"ach, dan zet ik 'm overdwars op de vloerplaat, kan wel tot thuis, is nog maar 9 kilometer".

Maar neen, want bij de eerste stoeprand waar een fietswiel achter bleef haken vloog ik door de lucht, vol spijt en richting pijn.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
GSX-MAN schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:32:
1x echt goed gevallen. Low-sider in de Stekkenwal met te koude banden. Motor lag een heel eind richting de Bult. Zelf kwam ik halverwege grindbak tot stilstand.

Motor wel op tijd klaar voor de wedstrijden, dus zelfvertrouwen had geen deukje opgelopen. Met gekneusde ribben toch nog binnen een seconde van mijn PR gekomen. Goei spul die adrenaline :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Taxi voor me gaat in de ankers omdat hij rechtsaf moet en door mijn ene koplamp denkt dat ik een brommer op het fietspad ben. Teveel achterrem, te dicht erop, overdwars, linker been tussen motor en kofferbak, rollend over de straat, schreeuwend van de pijn. Ambulance in, even kijken en voelen. Ambulance uit.

"hey, succes!"

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Nooit mijn bandenspanning gecontroleerd, achterband bleek lek, haakse bocht, motor glijdt onder me vandaan, en op mijn muil.

En de lijst van fuckups is eindeloos, mensen! Hier kan ik jullie nog uren mee vervelen. We zitten nu pas in 1999 8)

[ Voor 6% gewijzigd door GSX-MAN op 29-11-2023 13:07 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Per motor dan maar, alleen degene waarmee ik gevallen ben:

Honda Vision (brommer)
Afbeeldingslocatie: https://images.cmsnl.com/img/models/honda-sa50-vision-1994-r-france-cmf_big00004121_c978.jpg
Allerlei domme capriolen. Met die fiets er overdwars op dus, uitglijden op sneeuw, een bocht te scherp nemen zodat het achterwiel door de middenbok wordt opgetild, ik weet ze niet eens allemaal meer.

Honda CB250
Afbeeldingslocatie: https://japparts.nl/images/Honda/Honda_CB250_MC26_two_fifty.jpg

Lesmotor, op mijn muil gegaan bij bijzondere verrichtingen.

Honda VTR 250
Afbeeldingslocatie: https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2022/12/1989_honda_vin-1-interceptor-vtr-250_dsc_0058-copy-66006.jpg

Mee achterop die taxi geklapt, en met lekke band op mijn muil gegaan. Verder als eerste motor superfijn, ineens kon ik overal zelf komen.

Suzuki GSX600F
Afbeeldingslocatie: https://www.tenkateshop.com/media/wysiwyg/merken/Suzuki-modellen/suzuki-gsx600f-770.jpg

Mee omgevallen met het schijfremslot erop, mee achterop een Yaris gereden met ijzel voor het verkeerslicht, omgevallen tijdens een storm (ik zag het op 100 meter afstand gebeuren, sta je machteloos toe te kijken).

Honda CBR1100XX Super Blackbird
Afbeeldingslocatie: https://motor-stickers.com/image/cache/catalog/MotorAndStickers/Honda/cbr_1100_xx/1997-2000/1997/new_pic/1997_r228_red_01_honda_cbr1100xx-600x315w.jpg

Vriend heeft zich ermee onderuit geremd op een rotonde, ik ben ermee geschept door een auto die over het fietspad reed toen ik tussen een stilstaande rij auto's voor het verkeerslicht de wijk in wilde draaien, heb mezelf er met 120 mee onderuit geremd.

Yamaha Virago 250
Afbeeldingslocatie: https://cdn-fastly.motorcycle.com/media/2023/03/06/9028231/media.jpg?size=1200x628

Op een Grieks Eiland mee onderuit geremd op een putdeksel onder een laag zand.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Als ik het zo teruglees valt het eigenlijk allemaal wel mee. Zou ik er een paar vergeten zijn of zo?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
GSX-MAN schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:24:

Honda Vision (brommer)
[Afbeelding]
Allerlei domme capriolen. Met die fiets er overdwars op dus, uitglijden op sneeuw, een bocht te scherp nemen zodat het achterwiel door de middenbok wordt opgetild, ik weet ze niet eens allemaal meer.

Honda CB250
[Afbeelding]

Lesmotor, op mijn muil gegaan bij bijzondere verrichtingen.

Honda VTR 250
[Afbeelding]

Mee achterop die taxi geklapt, en met lekke band op mijn muil gegaan. Verder als eerste motor superfijn, ineens kon ik overal zelf komen.

Suzuki GSX600F
[Afbeelding]

Mee omgevallen met het schijfremslot erop, mee achterop een Yaris gereden met ijzel voor het verkeerslicht, omgevallen tijdens een storm (ik zag het op 100 meter afstand gebeuren, sta je machteloos toe te kijken).

Honda CBR1100XX Super Blackbird
[Afbeelding]

Vriend heeft zich ermee onderuit geremd op een rotonde, ik ben ermee geschept door een auto die over het fietspad reed toen ik tussen een stilstaande rij auto's voor het verkeerslicht de wijk in wilde draaien, heb mezelf er met 120 mee onderuit geremd.

Yamaha Virago 250
[Afbeelding]

Op een Grieks Eiland mee onderuit geremd op een putdeksel onder een laag zand.
Conclusie is dat je eigenlijk gewoon niet kunt rijden :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Joris748 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:26:
[...]

Conclusie is dat je eigenlijk gewoon niet kunt rijden :+
Klopt helemaal. Weer een mooi contrast met de heldhaftige verhalen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23

jeroenathome

Een regel tekst

geert_s schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:38:
[...]

Dat komt bekent voor. Alle 3 keren bij het op of afstappen. Sinds 2014 mijn A rijbewijs, maar alleen in 2022 en 2023 dat ik een motor op de zij heb gelegd.

Het meest recent was begin september toen ik net nieuwe banden had laten monteren. De zondag erna met de motorclub op pad en ineens gek stuurgedrag door een lekke voorband(lepelschade bij montage). Gelukkig reden wij toen ongeveer 60 km/h en gebeurde dit niet een kwartier eerder toen wij tussen de 100 en 120 km/h reden.

Met de vorige motor wel mijn eerste en enige stoppie gemaakt. Het was tijdens een motortraining en bij het oefenen van een noodstop met max. 50 km/h. De instructeur vroeg of ik het vaker deed, vanwege het feit dat de motor in lijn bleef en ik de motor rustig weer liet zakken. Hij heeft mij toen uitgelegd wat ik had gedaan en dat het ook de methode is om een stoppie te maken.

Waar ik wel met schrik in de benen even ben gestopt nadien was tijdens het nemen van een bocht met redelijk hoge snelheid. De motor liep steeds meer naar buiten waar op dat moment ook een auto aankwam. Dit is een van de redenen geweest om voor een motor te gaan met minder vermogen en minder uitdaging om plat door de bochten te gaan.

Met een Teneré gaat dit best goed. Alleen wil de motor steeds van het asfalt af om over zandwegen te rijden. >:) :9 8)

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

GSX-MAN schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:24:

Honda Vision (brommer)
[Afbeelding]
Zo'n ding heb ik ook nog gehad. Of ja, meerdere.. Eentje had ik als pekelhok naast een mooiere en veel duurdere scooter, die wilde ik graag mooi houden enzo.. En toen werd uitgerekend die Vision gejat. Moest ik naar huis lopen :(

Met brommers vaak zat onderuit gegaan, met de motor nog niet. Nog niet, want ik weet dat er maar 2 soorten motorrijders zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Toen ik 20 was (ondertussen al 27 jaar geleden) had ik een 50cc brommer met versnellingen, ik dacht dat ik kon rijden.

Toen kwam mijn schoonbroer thuis met zijn nieuwe suzuki 900 rf.
Hij vroeg of ik er eens op wou rijden, ja natuurlijk!
Ik vertrek met dat ding en dat ging zo snel, zat zonder dat ik het wist op 140 op een weg waar je 70 mag rijden (dubbelbaaan zonder huizen) en toen kwam er een scherpe bocht aan!!!
Ik dacht fuck, ofnee ga ik hier recht door de bossen in, ofnee leg ik hem helemaal plat.
Ik koos voor het laatste en kwam er zonder kleerscheuren uit, achteraf gezien had ik dat waarschijnlijk niet overleefd als ik rechtdoor de bomen in vloog.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Laatst online: 19:01
Leuk onderwerp, ik heb vorige week toevallig mijn eerste slippertje gemaakt.
De GS HP die meereed lag in de voormiddag ook al in de kant met enkel een losse spiegel als resultaat.
In de namiddag was ik aan de beurt.
In de bocht naar links lag wat vuiligheid dus wat wijder gaan rijden, iets te lang naar het gootje gekeken en hupsakee.
Stuurgewicht, schakelpookje, knippers a 210 euro zonder verzending.
Zijpaneel nog eens 250 🥲

Geen schram op mijn jas als troost

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mr7lxRxRiMYomTzKjz8v1p8SHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xw08WU0wlB0CygtByZAxosg.jpg?f=fotoalbum_large

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 13:57
@C00P
Letterlijk zonder kleurscheuren? En remde je dan zo hard af met de "platte" motor?

• geert_s
4x2 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:55:
"ach, die koppelingsbeveiliging met starten is nergens goed voor, lus m wel door"
Week of 2 later werd het tegendeel bewezen :+
Precies dit. 2x.

• kneusteun
https://www.triumphmotorc...s-new-tf-250-x-2023-11-28

Afbeeldingslocatie: https://media.triumphmotorcycles.co.uk/image/upload/f_auto/q_auto/sitecoremedialibrary/media-library/images/motorcycles/off-road/tf250/tf250x_my24_jetblack_rhs-955x537.png

[ Voor 50% gewijzigd door kneusteun op 30-11-2023 09:53 ]

• kneusteun
Je bedoelt de excf 250?

Lijkt wel inderdaad, maar zou liever deze willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
WilbertNeems schreef op donderdag 30 november 2023 @ 01:14:
@C00P
Letterlijk zonder kleurscheuren? En remde je dan zo hard af met de "platte" motor?
Ik bedoel met hem plat leggen dat ik bijna met mijn knieën de grond raakte, zoals ze in de race hun bike bijna plat op de grond leggen in een scherpe bocht.

Ik kwam er ongeschonden uit, pakte de bocht perfect eigenlijk, als ik niet zo schuin ging had ik de bocht nooit kunnen nemen

Normaal leer je zo schuin gaan pas na enkele duizenden kilometers? Ik deed het de eerste rit.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 18-09 14:16
GSX-MAN schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:06:
Nooit mijn bandenspanning gecontroleerd, achterband bleek lek, haakse bocht, motor glijdt onder me vandaan, en op mijn muil.

En de lijst van fuckups is eindeloos, mensen! Hier kan ik jullie nog uren mee vervelen. We zitten nu pas in 1999 8)
* zet een reminder niet zijn motor aan @GSX-MAN uit te lenen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ach, daar heb ik geen reminder voor nodig. Ik heb geen hele hand nodig om te tellen hoeveel mensen ik überhaupt met mijn motor laat manoeuvreren. Laat staan rijden.

Pagina: 1 ... 44 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.