Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.092 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:40:
Ach, daar heb ik geen reminder voor nodig. Ik heb geen hele hand nodig om te tellen hoeveel mensen ik überhaupt met mijn motor laat manoeuvreren. Laat staan rijden.
Twee, denk ik. Hooguit drie. De twee vrienden met wie ik elk jaar op motorweekend ga sowieso wel.

Na die crash met 120 met de Blackbird mocht ik van één van de twee zijn motor lenen, om zes dagen later mee naar Spa te rijden voor de formule 1. De voornaamste reden dat ik die van de andere niet mocht lenen, is dat ik met hem naar de F1 ging. Zulke vrienden zijn goud waard.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:01:
[...]

* zet een reminder niet zijn motor aan @GSX-MAN uit te lenen. :P
Terwijl ik een paar maanden geleden nog met gereedschap in mijn handen stond om 'm uit elkaar te halen >:) >:)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In het voorjaar 2024 ook maar weer even een nieuwe 'motor' aan gaan schaffen....

https://www.bricktastic.n...ki-ninja-h2r-komt-in-2024

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2023/10/LEGO-Technic-42170-Kawasaki-Ninja-H2R-1.jpeg

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 01-12-2023 15:12 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07

botoo

💀 too old to die young

Droog vandaag :Y) dus kort (boodschap afspraak) ritje van 2 x 30 km op de planning gezet. Eerst met blik een onhandig grote doos* wegbrengen die niet op de fiets ging passen. De straten zien er toch wel wat wittig uit, thuis nakijken op de strooikaart geeft aan dat er inderdaad gestrooid is. Naja, ik wil toch inrij-km's maken dus aankleden. Halverwege berichtje dat de afspraak niet doorgaat.

Nu weet ik niet of ik blij moet zijn dat ik niet in kou en pekel heb gereden of dat ik er van baal dat ik uiteindelijk helemaal niet gereden heb.

Voorlopig zien de komende dagen er nattig uit dus dan kan de pekel mooi wegspoelen maar het ziet er ook uit dat we nachtvorst krijgen zodat er ws weer opnieuw gepekeld gaat worden.

* onhandg grote doos van karton hé :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Pekel is kut, mijn fiets is voor recreatieve doeleinden, ik ga wel weer rijden als er geen zout meer ligt.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Hier hetzelfde. Of ik moet voor weinig een fiets kunnen kopen die de "liefde" van 't binnen stallen in deze tijd toch al niet meer waard is, dan word 't anders. De Fazer blijft voorlopig mooi binnen. Al komt dat ook omdat er wat onderhoud aan zit waar ik atm niet echt aan toe kom. Bovendien zit ik al een tijdje stiekem te marktplaatsen naar een wat comfortabelere toerbuffel (in principe voor erbij), als ik zo'n ding koop zal die motor waarschijnlijk de prioriteit krijgen. Zoals ik al zei, de Fazer blijft voorlopig mooi binnen :+

[ Voor 45% gewijzigd door Destruction op 01-12-2023 16:25 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik mis wat dat betreft de CB500 wel. Voor 600 euro gekocht, en het onderhoud eraan was ook niet duur. Geen vermogen, dus overal veilig vol gas.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Toch wel wat fris, met -1 opgestapt en na een half uur best wel wat verkleumde vingers.

Tevens GoPro op de helm geprobeerd, beeld is wel onrustiger dan vast op de motor maar nu iig geen trillingen. Toch nog eens op een andere, minder trillingsgevoelige, manier proberen te bevestigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DB_vLY18svXZJ2ACI7Ses5jobwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttHDVDC9oZKZVYpiq29wRxS2.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:25
botoo schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:03:
Toch wel wat fris, met -1 opgestapt en na een half uur best wel wat verkleumde vingers.
Hier ook, 45 min volgehouden voordat m'n vingers ook begonnen te irriteren qua kou. Wel blij dat ik kon rijden, weer was prima en nergens glad voor zover ik kon zien/voelen. Moet alleen wel even op de bandenspanning letten denk ik, laatste keer is paar maand terug :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
gister startte mijn motor niet :(
accu kapot, dus eerst half uur op anwb gewacht, toen naar dealer 6km verderop gereden. Nieuwe accu erin en gaan... duurde ook daar een uur... BMW moet blijkbaar dan eerst alles checken (premium selection motor)

mijn stress was hoog want had afspraak voor medische keuring, die ik vervolgens faalde ivm te hoge bloeddruk |:(

advies: druppellader en geen keuring plannen zo vroeg...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
Heeft iemand een idee wat voor mount dit is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhPzFsCLVssgPmd19_uiC0DdbzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yE2AWNuGA17TvWOyNHBe7eg.jpg?f=fotoalbum_large

Zat op de fiets, is gemonteerd aan een grotere beugel waar aan de linker zijde een tom tom houder van RAM is gemonteerd.

Ik kan alleen op de RAM site dit systeem niet terug vinden, ik heb er nu maar mijn quickgrip naast gefrut, maar dat ziet er zo ook niet uit (en heeft last van het gescheurde rubber syndroom, kutding)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:47
Dat was vroeger voor TomTom systemen. 3 pins click mechanisme.
Hier zie je het contrastuk:
https://www.amazon.de/Tom...gungsplatte/dp/B0006PY4S8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@nldls Ah thanks! Kan ik dus geen reet mee dat ding :P

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
haha, nee niet meer. Dat is wel oude techniek. Je had toen ook veel auto zuignappen met die adapter, daar kon je dan je eigen klem opdrukken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Ik kom deze motor tegen, kan hem krijgen voor 2.400€

Even gebeld met hem (3 personen in het gesprek want ik ken geen Frans, ik hij en een vriend van hem)

Hij is blijkbaar zijn rijbewijs kwijt, heeft de motor maar een paar maanden in bezit, alle papieren zouden aanwezig zijn,en hij zou gekeurd zijn voor verkoop maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Normaal liggen die prijzen een stuk hoger, is deze te mooi om waar te zijn en proberen ze mij te chanteren?

https://www.2dehands.be/v...7-moto-yamaha-fz-600-2008

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@C00P als je al twijfeld dan is het waarschijnlijk zo.
Klinkt te vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:02
Lord_T schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:21:
gister startte mijn motor niet :(
accu kapot, dus eerst half uur op anwb gewacht, toen naar dealer 6km verderop gereden. Nieuwe accu erin en gaan... duurde ook daar een uur... BMW moet blijkbaar dan eerst alles checken (premium selection motor)

mijn stress was hoog want had afspraak voor medische keuring, die ik vervolgens faalde ivm te hoge bloeddruk |:(

advies: druppellader en geen keuring plannen zo vroeg...
Thanks voor de reminder, heb m gisteravond gelijk maar even aan de druppellader gehangen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
nldls schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:14:
haha, nee niet meer. Dat is wel oude techniek. Je had toen ook veel auto zuignappen met die adapter, daar kon je dan je eigen klem opdrukken,
Mijn ultimate add-ons had dezelfde.
Dat waren beste wel hele fijne houders, zijn nog steeds te koop geloof ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:42

A13X

Dude

C00P schreef op maandag 4 december 2023 @ 00:18:

Even gebeld met hem (3 personen in het gesprek want ik ken geen Frans, ik hij en een vriend van hem)

Hij is blijkbaar zijn rijbewijs kwijt, heeft de motor maar een paar maanden in bezit, alle papieren zouden aanwezig zijn,en hij zou gekeurd zijn voor verkoop maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Normaal liggen die prijzen een stuk hoger, is deze te mooi om waar te zijn en proberen ze mij te chanteren?

Dan heet het oplichting, chantage is wat anders.

Als de motor dichtbij staat kun je altijd gaan kijken. Zo'n Fazer kan weinig mis mee zijn, dus als hij goed loopt/rijd en de papieren kloppen kan het best een leuke deal zijn.

Mogelijk heeft hij het geld nodig om die boete te betalen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:03:

Tevens GoPro op de helm geprobeerd, beeld is wel onrustiger dan vast op de motor maar nu iig geen trillingen. Toch nog eens op een andere, minder trillingsgevoelige, manier proberen te bevestigen.

[Afbeelding]
Hee rijd hij weer?!
Ben afgelopen periode niet echt actief geweest op Tweakers en heb kennelijk van alles gemist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

5 weken al weer en er zit nu bijna 400 km op, nog zo'n stukje en de eerste beurt is aan de beurt, maar het weer werkt nog niet heel erg mee.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
A13X schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:53:
[...]

Dan heet het oplichting, chantage is wat anders.

Als de motor dichtbij staat kun je altijd gaan kijken. Zo'n Fazer kan weinig mis mee zijn, dus als hij goed loopt/rijd en de papieren kloppen kan het best een leuke deal zijn.

Mogelijk heeft hij het geld nodig om die boete te betalen.
Persoonlijk zou ik hier ver vandaan blijven. 15.000 km is een lage km stand maar motor heeft wel veelvuldig buiten gestaan. Daarbij is de advertentie ook zo summier dat bij mij wel wat alarmbellen af gaan.

Is dit niets voor je? https://www.marktplaats.n...m2038817498-honda-cbf-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:25
Barista schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:25:
[...]
15.000 km is een lage km stand maar motor heeft wel veelvuldig buiten gestaan. Daarbij is de advertentie ook zo summier dat bij mij wel wat alarmbellen af gaan.

Is dit niets voor je? https://www.marktplaats.n...m2038817498-honda-cbf-600
Dit is toch ook een lage km stand (maar 1700 meer dan de andere post) + summiere advertentie? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
RubjeMazter schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:40:
[...]

Dit is toch ook een lage km stand (maar 1700 meer dan de andere post) + summiere advertentie? :P
Summier zeker maar wel inhoudelijker dan die andere advertentie.
Plus als je de foto's bekijkt vind ik die Honda beter eruit zien dan die Yamaha. Onder andere het kuipwerk bij het stuur ziet er bij de Yamaha gewoon uit alsof het veel buiten / in de zon heeft gestaan. Die Honda heeft sowieso de laatste tijd binnen gestaan in een garage en spreekt de verkoper ook dezelfde taal als de verkoper

Maar ik realiseer mij nu dat C00P hoogstwaarschijnlijk in België woont en dan is Burgum nogal een stukje rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:53
Mocht er iemand nog een goede en zeer complete Yamaha TDM 850 zoeken, denk dan aan mij :)

Lang over nagedacht, maar toch de knoop doorgehakt en straks op zoek naar iets anders. De keus is nog niet zo makkelijk, ergens wil ik ook het onverharde kunnen verkennen, maar aan de andere kant denk ik; hoe vaak gaat dat voor komen. Daarnaast staat er al heel lang een motor op mijn wish-list die nu zeer betaalbaar is, waardoor ik er wellicht een off-road projectje naast kan kopen.

Keuzes keuzes...

[ Voor 11% gewijzigd door Kars op 04-12-2023 12:57 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
Kars schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:56:
Mocht er iemand nog een goede en zeer complete Yamaha TDM 850 zoeken, denk dan aan mij :)

Lang over nagedacht, maar toch de knoop doorgehakt en straks op zoek naar iets anders. De keus is nog niet zo makkelijk, ergens wil ik ook het onverharde kunnen verkennen, maar aan de andere kant denk ik; hoe vaak gaat dat voor komen. Daarnaast staat er al heel lang een motor op mijn wish-list die nu zeer betaalbaar is, waardoor ik er wellicht een off-road projectje naast kan kopen.

Keuzes keuzes...
Mooie bike!

Wat is het verschil in rijden, 4 of 2 cilinders?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:09
C00P schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:42:
[...]

Mooie bike!

Saai vs awesome :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb beide bloktype hier in de garage staan. Kan dat viercilinder blok nou niet echt saai noemen hoor 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]Daarnaast staat er al heel lang een motor op mijn wish-list die nu zeer betaalbaar is[...]
Moeten we raden? :P
C00P schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:42:
[...]

Mooie bike!

Bij gelijke grootte van het blok heeft een 2 cilinder meer kracht onderin, maar een 4 cilinder of het algemeen een hoger max toerental en daarmee meer kracht bovenin. Maar er zijn zoveel variabelen dat er niet echt een universeel antwoord te geven is. Een BMW boxer voelt toch al behoorlijk anders dan een KTM V twin, terwijl ze allebei 2 cilinders van iets meer dan 600cc / stuk hebben.

[ Voor 56% gewijzigd door noes op 04-12-2023 14:17 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:09
noes schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:13:
[...]

Moeten we raden? :P

[...]

Bij gelijke grootte van het blok heeft een 2 cilinder meer kracht onderin, maar een 4 cilinder of het algemeen een hoger max toerental en daarmee meer kracht bovenin. Maar er zijn zoveel variabelen dat er niet echt een universeel antwoord te geven is. Een BMW boxer voelt toch al behoorlijk anders dan een KTM V twin, terwijl ze allebei 2 cilinders van iets meer dan 600cc / stuk hebben.
En electronica speelt een rol, mijn sp1 (999cc - 125pk) V-twin van 20 jaar oud is meer aan/uit en blokkerend achterwiel bij te fanatiek terugschakelen, terwijl mijn KTM 1199(cc - 150pk) adventure door de electronica niet aanvoelt als een V-twin. Heel soepel, slipperclutch etc maar wel echte V-twin power van onderuit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
ik voel weer een poll aankomen.
Maar een twin is wel win!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Poll: Het juiste aantal cilinders is?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406152&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:57
@kneusteun
Ik mis nu al de nuance want:
V4 *O*
4-in-lijn -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
kneusteun schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:45:
ik voel weer een poll aankomen.
Maar een twin is wel win!
Als hij maar in een V staat ja!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
WilbertNeems schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:20:
@kneusteun
V4 *O*
4-in-lijn -O-
De vraag is wat het beste aantal cilinders is.

Misschien kan je daarop volgend vragen wat de beste twee cilinder configuratie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23

jeroenathome

Een regel tekst

Lang over nagedacht, maar toch de knoop doorgehakt en straks op zoek naar iets anders. De keus is nog niet zo makkelijk, ergens wil ik ook het onverharde kunnen verkennen, maar aan de andere kant denk ik: hoe vaak gaat dat voor komen. Daarnaast staat er al heel lang een motor op mijn wish-list die nu zeer betaalbaar is, waardoor ik er wellicht een off-road projectje naast kan kopen.

Keuzes keuzes...
Als je twijfelt: Ik rij nu een Yamaha Teneré. Gaat vlot mee in het verkeer en mocht de weg eruit liggen dan is dat geen probleem. Ten opzichte van de FZ8 die ik ervoor had merk je dat er minder acceleratie aanwezig is en dat het geen toerenwonder is. Voor de langere ritten is de Teneré beter als de FZ8. Het rijcomfort is veel beter met de Teneré. Voor mij was de keuze gemakkelijk. Ik ga voornamelijk op asfalt rijden, maar af en toe heb ik zin om te ploeteren in het zand. De Teneré is daarvoor een goede keuze en is ook alleen nog weer rechtop te zetten mocht er iets gebeuren.(Eigen ervaring)

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
WilbertNeems schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:20:
@kneusteun
V4 *O*
4-in-lijn -O-
Eens. De definitie van mooie motorblokken is heel simpel:

Alle blokken met meerdere cilinders, behalve de L4

:+ :+ :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56
C00P schreef op maandag 4 december 2023 @ 00:18:

Ketting is wel op zijn eind zeker door de roest nu ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nldls
3 cilinders :). Best of both. 2 heb ik wel gereden (Tenere 1200) maar vond ik erg lomp / ruig. De 4 cilinder Fazer was erg tof in de toeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Wil je niet alle 2 cilinders over 1 kam scheren ;)

En is die tenere 1200 zo slecht? Ik vond hem altijd gewoon erg lomp ogen, maar hoorde dat het hele dikke prima reed.

Edit:
Wow ik had wel gedacht dat 2 redelijk hoog zou eindigen, maar ik denk dat we hier in een nest met twee pitters zitten ofzo 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door kneusteun op 05-12-2023 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Poll: Welke configuratie van twee cilinders is het tofst?
V
L
Flat/Boxer
Parallel
Iets anders (roep in post)
Ik haat twins
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406154&layout=2&sort=prc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11
Die Super Tenere XT1200Z is zeker niet slecht. Hij voelt langzaam aan, een beetje tractor achtig, maar dat ding sleurt gewoon prima lineair door en kan nog best aardig hard een bocht om. O-)

Als ik er de welbekende problemen (ik heb mijn hart vaak genoeg gelucht hier) met zuigerveren, vervangende zuigerrevisie-kitjes, defecte sensoren, enzovoort niet mee had gehad, reed ik daar nog steeds op rond met een grijns breder dan het stuur, en had die nu op zo'n 160.000km gestaan.
Ja, hij zag er wat oubollig uit, maar ik zag die liever dan weer de zoveelste GS.
En de cardan is daar geen slijtagedeel, in tegenstelling tot bij de GS. :+

Ik zat er beter op dan op mijn huidige Tracer. Die gevoelsmatig wel vlotter optrekt, en natuurlijk hoger in de toeren kan doortrekken. Maar op de Super Tenere kwam ik écht niets tekort.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kars
Hahaha mooi die poll :)

Ik heb 1, 2, 3 en 4-cilinders gereden maar een twin heeft toch wel mijn voorkeur.

@noes ja raden mag, ik zal een kleine hint geven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2V5qMT0T9mhEZ2EROAysp7PU2Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3XNtioq2jzubNnp2bH4ltiON.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
kneusteun schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 08:40:
Wil je niet alle 2 cilinders over 1 kam scheren ;)

En is die tenere 1200 zo slecht? Ik vond hem altijd gewoon erg lomp ogen, maar hoorde dat het hele dikke prima reed.
Ik heb uiteindelijk voor de Triumph Tiger gekozen. DIe 2 kostte hetzelfde uit hetzelfde jaar. De Tiger is veel gerafineerder. In gas respons in fibraties door de hele motor heen, in het zadel alles.

De 2 cilinder vond ik ruw en het gasrespons erg abrupt. Ik kom van een 4 cilinder af, dus het was sowieso al heel anders. De 3 cilinder van de Tiger vind ik heerlijk. Zowel voor sportief ff dijkje over, als op de snelweg op de CC mee met het verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kars schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:58:
Hahaha mooi die poll :)

Ik heb 1, 2, 3 en 4-cilinders gereden maar een twin heeft toch wel mijn voorkeur.

[Afbeelding]
Dat lijkt de kont van een BMW R-hupperdepupS :?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

R1100s idd :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

kneusteun schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:04:
Poll: Het juiste aantal cilinders is?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[Afbeelding]
Uiteraard gestemd op 6 8)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
kneusteun schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 08:44:
Poll: Welke configuratie van twee cilinders is het tofst?
V
L
Flat/Boxer
Parallel
Iets anders (roep in post)
Ik haat twins
[Afbeelding]
L-twin natuurlijk! Met V-twin als goede tweede O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-hWZ5BlQ2y56eZQe3548a_LnCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3CYi6aj9scxiwUNbxNH0DlB.jpg?f=fotoalbum_large

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:03
Niks gaver dan een boxer in een GS :P

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
nldls schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:54:
[...]

Ik heb uiteindelijk voor de Triumph Tiger gekozen. DIe 2 kostte hetzelfde uit hetzelfde jaar. De Tiger is veel gerafineerder. In gas respons in fibraties door de hele motor heen, in het zadel alles.

De 2 cilinder vond ik ruw en het gasrespons erg abrupt. Ik kom van een 4 cilinder af, dus het was sowieso al heel anders. De 3 cilinder van de Tiger vind ik heerlijk. Zowel voor sportief ff dijkje over, als op de snelweg op de CC mee met het verkeer.
Mijn Super Tenere was geflasht, waardoor de Tour modus veel sportiever was, en de Sport-modus zat meer tegen hooligan niveau aan; veel te lomp aan of uit. Dat gebruikte ik dus vrijwel nooit.
Toen ik elektra problemen kreeg is de ECU ook vervangen door een standaard versie, en toen was er echt nog maar een mak lammetje over. Als ik had besloten om door te rijden met dat ding, was er zeker weten opnieuw een ECU flash overheen gegaan. De ECU stond achteraf overigens los van alle problemen, maar moest wel uitgesloten worden.

De latere generaties hadden dit wel al minder dan die eerste versie en heb ik wel degelijk nog overwogen toen ik op ging naar een andere motor. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:49:

Ja, hij zag er wat oubollig uit, maar ik zag die liever dan weer de zoveelste GS.
En de cardan is daar geen slijtagedeel, in tegenstelling tot bij de GS. :+
Goede shots fired! _/-\o_

Edit:
Wat gasrespons betreft is dat iets wat meer fietsen hebben.
Het ergste vond ik daar de KTM 990 in, die was zo belachelijk dat het gewoon toeren onmogelijk maakte.

Maar bij al mijn andere twins was ik juist altijd blij met dat koppel onderin. Wat mijn 4 cilinders dan weer hadden was het gejank! heerlijk als je hem helemaal naar het rood doortrekt.

Het heeft allemaal wel iets.

[ Voor 39% gewijzigd door kneusteun op 05-12-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat was het stomme net. In de toeren onderin was de XT1200Z in de eerste 3 versnellingen begrensd. Dus je trekt een haarspeldbocht uit... en dan geeft dat ding niet alle 120 paardjes de sporen. 8)7
Ik was gewend zonder die begrenzing te rijden, die was er immers uit geflasht, en dán werd het wel een leuke fiets.
Die begrenzing is per generatie wel minder geworden, maar alsnog: zou ik weer een Super Tenere rijden is het eerste wat er gebeurt een ritje naar Helmond, om daar Carmo even de ECU aan te laten passen. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 05:30
wokkelz schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:30:
[...]

En electronica speelt een rol, mijn sp1 (999cc - 125pk) V-twin van 20 jaar oud is meer aan/uit en blokkerend achterwiel bij te fanatiek terugschakelen, terwijl mijn KTM 1199(cc - 150pk) adventure door de electronica niet aanvoelt als een V-twin. Heel soepel, slipperclutch etc maar wel echte V-twin power van onderuit.
Grappig! Ben van SP1 naar 990SMT gegaan, want: vergelijkbare beleving met iets meer comfort. Pas op 1190 Adv proef gereden en ingeleverd na paar kilometer ivm te weinig ‘beleving’.

I took the blue pill…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kars
Ik heb op een blauwe maandag een Triumph Daytona T595 gehad. Die liep zo smeuïg als een pot Calvé pindakaas, in welke versnelling/toerenbereik dan ook. Erg prettig, maar soms ook wat lineair.
De RSV Mille had ongeveer net zoveel cc, net zoveel pk, maar één cilinder minder. En dat blok; alsof je een hitsig paard in de teugels had die verderop een tochtige merrie rook. Gas open was een compleet andere beleving dan op de Triumph.

Qua formaat moet ik wel zeggen dat een Europese sportmotor echt wel comfortabeler is dan de Japanse garde. De RSV was fors, veel ruimte tussen zadel en clipons. Zelfde op de T595. Testzitten op een R1100S gaf hetzelfde gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
voor de tenere rijders: https://advanywhere.com/f...re-700-stickers-template/
Sticker file voor de tenere voor gratis.

File heeft twee lagen, dus je kan eenvoudig zelf een ontwerp maken en laten plotten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Voor de avontuurlijke span rijder
https://www.dutch-lion-mo...gistration-papers-and-coc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:10
Oh die is wel cool. Wil eigenlijk ooit een XT500. Iets met sentiment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
Vet zwaar overrated.. sorry maar kan er niet meer van maken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

c-nan schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:46:
Niks gaver dan een boxer in een GS :P
Boxer is heel vet (heb er twee en da's niet voor niets), maar de GS vind ik dan weer de minst leuke van de boxer familie: de R is speelser, de RS sportiever en de RT comfortabeler. Ja, de GS kan/mag van de weg af, maar voor zand- en gravelpaadjes hoef je met een straatmotor ook niet bang te zijn, en voor het echt serieuzer offroaden is de boxer GS eigenlijk weer te zwaar. Dus een beetje net niet op alle vlakken.

Op de weg vind ik de GS een tikkeltje saai door het brede stuur en rechtop houding: je hoeft nauwelijks meer techniek toe te passen, maar alleen een zwaai te geven aan dat stuur en de motor gaat wel. Nou vind ik dat een nadeel van alle SUV/Allroad motoren, niet alleen de GS.

Maar, ieder wat wils natuurlijk, da's ook wel het leuke van motorrijden :Y
Kars schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:58:
[Afbeelding]
R1100S was me al gespoiled, zat zelf als eerste aan de R1200S te denken. Gaaf! Je ziet ze niet veel meer. Heel een ander ding dan de TDM ook :Y

[ Voor 22% gewijzigd door noes op 05-12-2023 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:03
noes schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:31:
[...]

Boxer is heel vet (heb er twee en da's niet voor niets), maar de GS vind ik dan weer de minst leuke van de boxer familie: de R is speelser, de RS sportiever en de RT comfortabeler. Ja, de GS kan/mag van de weg af, maar voor zand- en gravelpaadjes hoef je met een straatmotor ook niet bang te zijn, en voor het echt serieuzer offroaden is de boxer GS eigenlijk weer te zwaar. Dus een beetje net niet op alle vlakken.

Op de weg vind ik de GS een tikkeltje saai door het brede stuur en rechtop houding: je hoeft nauwelijks meer techniek toe te passen, maar alleen een zwaai te geven aan dat stuur en de motor gaat wel. Nou vind ik dat een nadeel van alle SUV/Allroad motoren, niet alleen de GS.

Maar, ieder wat wils natuurlijk, da's ook wel het leuke van motorrijden :Y

[...]
R1100S was me al gespoiled, zat zelf als eerste aan de R1200S te denken. Gaaf! Je ziet ze niet veel meer. Heel een ander ding dan de TDM ook :Y
Heel eerlijk, ik heb de 1200 GS Adventure gekocht toen ik nog aan het lessen was. Rijbewijs heb ik pas 3 maandjes. Dus echt vergelijken kan ik niet :)

Ik vond de 1200 GS Adventure al langere tijd gewoon mooi.

Handkapverwarming, groot windscherm, cruise control. Lekker toeren hoor.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45
Handkapverwarming wil ik ook wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

c-nan schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:45:
[...]

Heel eerlijk, ik heb de 1200 GS Adventure gekocht toen ik nog aan het lessen was. Rijbewijs heb ik pas 3 maandjes. Dus echt vergelijken kan ik niet :)

Ik vond de 1200 GS Adventure al langere tijd gewoon mooi.

Handkapverwarming, groot windscherm, cruise control. Lekker toeren hoor.
Is ook zeker een vet ding om te zien, en het rijdt ook zeker goed. Alleen de R, RS en RT rijden nóg beter :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:04:
[...]

Is ook zeker een vet ding om te zien, en het rijdt ook wel goed. Alleen de R, RS en RT rijden nóg beter :9
Jà, maar die hebben geen handkapverwarming.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Infrarood panelen aan de binnenzijde van de kappen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik dacht ff dat je met een wrak zou aankomen :+

Hier een zwak voor een V4 met VTEC. Maar das een doodlopend pad gebleken. Verder een redelijke aversie tegen het geluid van viercilinders.

Dus doen we het maar met de huidige LC8 met een akrapovic erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 14:16
Joris748 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:24:
[...]

L-twin natuurlijk! Met V-twin als goede tweede O-)

[Afbeelding]
Nice! Leuke tanktas trouwens, ik heb precies dezelfde. Ooit voor weinig bij Safe Motors gekocht. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:19:
[...]

Vet zwaar overrated.. sorry maar kan er niet meer van maken.
Nog nooit op gereden, maar vind hem qua looks (ik wordt oud denk ik) wel tof.
En hou wel van dat type en era of bikes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
Weet zo niet even wat een XT500 op dit moment doet, maar lijkt me behoorlijk aan de prijs.
Zeker als je weet dat op dit moment zijspannen in belgie niet geregistreerd kunnen worden.
L4 wordt namelijk voor GEEN ENKEL zijspan gehonoreerd tenzij af fabriek geleverd ( op dit moment dus alleen ural en de chang-jiang )

Zelfs niet de zijspancombinaties die er al 30 jaar rondrijden of een Nederlandse RDW of duitse TüV keuring hebben ondergaan omdat L4 in belgie al zo goed als onmogelijk was.

En aangezien je bij verkoop MOET keuren kan hij niet overgeschreven worden.
Wetgeving op zijn Belgisch....

[ Voor 11% gewijzigd door harley op 06-12-2023 10:22 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

harley schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:21:
[...]

Weet zo niet even wat een XT500 op dit moment doet, maar lijkt me behoorlijk aan de prijs.
Zeker als je weet dat op dit moment zijspannen in belgie niet geregistreerd kunnen worden.
L4 wordt namelijk voor GEEN ENKEL zijspan gehonoreerd tenzij af fabriek geleverd ( op dit moment dus alleen ural en de chang-jiang )

Zelfs niet de zijspancombinaties die er al 30 jaar rondrijden of een Nederlandse RDW of duitse TüV keuring hebben ondergaan omdat L4 in belgie al zo goed als onmogelijk was.

Maar export mag toch wel zonder keuring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
harley schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:21:
[...]

Je kan hem toch wel daar laten schorsen neem ik aan?!
Anders zou die beste man dus met dat ding zijn graf in moeten?

https://www.autoscout24.nl/lst-moto/yamaha/xt-500. prijzen van xt's zijn behoorlijk aan het stijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 06-12-2023 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
Excuus aan de buren vanmorgen. 4 graden en een 1300cc vtwin starten kan wat langer duren :+

Eerste rit met een ander ruitje van Puig, wat een verschil zeg. Kan mij alleen maar voorstellen dat het nog fijner touren is in de zomer, want vanmorgen was het alsnog best koud }:|

[ Voor 50% gewijzigd door KillaZ op 06-12-2023 11:32 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
Jolke schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:10:
[...]

Nice! Leuke tanktas trouwens, ik heb precies dezelfde. Ooit voor weinig bij Safe Motors gekocht. :D
En twintig jaar later nog steeds in gebruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYOmu-nFTNi_-BGXWRShmOWvGBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3ZWHammF5ejU6KBNF4tUlwo.jpg?f=fotoalbum_large
3x raden wat mijn verjaardagscadeau was :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 14:16
@Joris748, al heel wat km's meegenomen die tas. 8)

En onder het mom, in de winter moeten we het met de kiekjes van de afgelopen jaren doen. Voilà:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlAIl92G_kKldQp_5j-CSA7OV-U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZQteSCSbOjmmpl963jIQ6FB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4gOaKmgMC-2Y5EwLKEMjIlK4Y0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKct3sAEkjpMtOOttAdzuybr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37zNgVH7PxX7hol53zf4vWQolA0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dCUbqJylmqouGVg97b65vG5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWDClvJ3FkmEbrAnCLQHQPq1o8s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ux76yaF3qn65nuQnt23pGQVh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1_Q0zP0tRRHAktvuWLOPlbEkFo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SE2RHLsDJToyLZFWbQEFLx0W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InlqGJheo7NpkIPQU10yf2gliWM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSfJvPSlfLslY2MhRbHH1zlx.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LyZK6wtFFln9qjHNlmGXWSHVwM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raDr2W3YZV3gKplIFmvh4Y4a.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cf_p9LUxBK488DucpIiJXPSb1xc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5guJTCXjQu9wYOenl4a0f9oV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qW5uFx2-DMu4IOtNHI5IitfdF8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICbpaCJc5PbnNbYcr5UIbsql.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8uz64cgj5vKD7xKFfKLSBdKtJ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcoMz7lWaAAfUtzClxpZFup0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u-ApFuBNUgiMFynTxTju5X0Fe8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikuDIELmDdSOuoMVGj5koryG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ye7ytogPY5p9s3U4vkkou9j7-dc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SSBSb6HUixweRlsx8iQ9kKu.jpg?f=fotoalbum_tile

De meesten laten zich makkelijk raden waar het is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
noes schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:51:
[...]

Maar export mag toch wel zonder keuring?
Ja,
Maar als die niet als l4 op kenteken staat (wat ik bij deze leeftijd niet verwacht) Dan moet je in Nederland alsnog naar Lelystad voor een keuring die behoorlijk streng is en tussen de 750 en 1500 kost.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Mijn tanktas doet het nog na twaalf jaar, ook wel blij mee. Groot genoeg voor de meeste zaken, en nog groter te maken door een rits open te trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YI5fS_Ptfwk2GmXPzm35m-raOQU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ikuDIELmDdSOuoMVGj5koryG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GEoPudlsvq4XMc1mFyX1k-0oqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFEqqILqEqAkVbS6UvIX4PtH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWKAfjZL65TcQs7TRTMR_AezY9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNfGtHkVwUWP08MMVzXBjYWm.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels ben ik wel klaar voor de grotere reizen, misschien laat ik de tanktas zelfs wel thuis. We zien in mei wel, dan gaan we een paar dagen extra ten opzichte van de gebruikelijke pinkstertrip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0YBQdgws_jlaymxjjP5Tv-PgIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26h6YPGUPoP0T0zljIMwbnPw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door GSX-MAN op 06-12-2023 13:23 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Het tanktasje, kleiner dan jij hebt, heb ik altijd bij me. Ik wil mijn waardevolle spullen voor me zien én eenvoudig mee kunnen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Android auto in de auto is natuurlijk geweldig, altijd waze als navigatie, zou niet meer zonder kunnen.

Maar nu kwam ik dit tegen, een los scherm welke met je gsm verbinding perfect kan wat android auto kan.

Hoef je niet telkens je gsm in je houder te pielen.
Is ook nog eens goedkoper dan een Tom Tom navigatie.
En ziet er ook nog eens mooi futuristisch uit, maar dat is smaak...

Wat vinden jullie er van?

https://www.amazon.com/Wo...tomer-reviews_feature_div

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Heel simpel, ik vind het helemaal niks. Als dat dé oplossing wordt, ga ik terug naar de post-its en papieren kaarten.

Mijn telefoon wordt loeiheet en slurpt energie tijdens het navigeren. Dat wil ik al niet. Dat houdt de lader niet bij, sowieso omdat het laden wordt gestopt vanwege de temperatuur.
En de daadwerkelijke gps ontvangst is minder nauwkeurig dan van een navigatie-apparaat. In het platte nederland meestal geen probleem, in bergachtige omgevingen verlaten Tomtom en Garmin al regelmatig de weg vanwege reflecterende of geblokkeerde signalen tegen de rotsen. Telefoons zijn daar helemaal kansloos.
En ik wil niet afhankelijk zijn van één telefoon. Die is bedoeld om bij noodgevallen nog te kunnen bellen, en daar kan ik dan niet meer op vertrouwen.

Op motor-forum in het Tracer topic heeft ook iemand een tv op zijn stuur geknutseld met een dergelijke oplossing, en ook dat vind ik helemaal niks.

Tot zover mijn betoog. Ik geloof dat mijn mening wel duidelijk is? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik vind het juist super chill met mijn telefoon.

Scenic geeft je de optie om ook de muziek etc. aan te sturen terwijl je nav gebruikt.
Ook kan je daar de snap uit zetten, dus is ie nauwkeuriger en pakt ie waar je bent en smooth hij hem niet naar de dichts bijzijnde weg.
plus op mijn telefoon zet ik vaak tijdens offroad find my iphone aan zodat mijn vriendin kan zien waar ik uithang.
En ik heb mijn mount flink getest, zelfs toen ik loskwam van de grond en door de gehele vering heen ging, zat de telefoon nog steeds prima op zijn plek.

Het heeft mij ook al een keer gered toen ik bij het tanken ontdekte dat ik mijn tas (met bankpassen en alles) vergeten was en dus mijn telefoon gelukkig had om te kunnen betalen. (tas lag gelukkig nog ergens in het bos langs de route 8)7 )

Maar om eerlijk te zijn denk ik dat het allemaal voor en nadelen heeft... en iets is beter dan niets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17:21
Ik gebruik een oude telefoon met Sygic (Premium Europe met up-to-date kaarten) als navigatie op motor en mijn vriendin heeft een TomTom Rider 550 op haar motor. Maar dit jaar bij onze trip naar Luxemburg liepen we toch een aantal keer tegen het probleem aan dat mijn Sygic de weg niet wist door wegafsluitingen of ons bijvoorbeeld over een zandpad wilde sturen, waar haar TomTom -wel- de juiste route en de wegafsluitingen wist. Onze ervaring is dus wel dat een TomTom beter werkt als navigatie, maar aangezien ik toch nog een oud telefoontoestel heb liggen waar ik niks mee doe, vind ik het ook onzin om daar nog een extra TomTom voor aan te schaffen.

Overigens laatst in de middagpauze op het werk nog even een rondje wezen rijden omdat het weer zo mooi was. Hopelijk hebben we de komende weken nog wat mooie dagen zonder gladheid, ik moet nog een paar honderd kilometer tot ik bij de 1000 ben en de eerste beurt mag inplannen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNASYfnVuh0OQ4T7Cxf8fraN84g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHs2mzplILdogkQ5stlPuUqn.jpg?f=fotoalbum_medium
De eerste circuitdagen voor volgend jaar staan ook gepland met de Aprilia, zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:46
Ik wil mijn 2019 V-strom 650 gaan verkopen via Marktplaats, is dat tegenwoordig een beetje te doen of is het een en al oplichting wat de klok slaat ? :?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

C00P schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:08:
Android auto in de auto is natuurlijk geweldig, altijd waze als navigatie, zou niet meer zonder kunnen.

Maar nu kwam ik dit tegen, een los scherm welke met je gsm verbinding perfect kan wat android auto kan.

Hoef je niet telkens je gsm in je houder te pielen.
Is ook nog eens goedkoper dan een Tom Tom navigatie.
En ziet er ook nog eens mooi futuristisch uit, maar dat is smaak...

Wat vinden jullie er van?

https://www.amazon.com/Wo...tomer-reviews_feature_div
Heb zo'n ding een week of 2 terug verkocht.
Het werkt eigenlijk best ok (iig veel beter dan een Tomtom/Garmin/etc die je voor dat geld nieuw of 2e hands kan kopen)
Het nadeel is de telefoon zelf, ik had m in mn opbergemmer zitten (want waterdicht, beschermd, laadaansluiting enzo) maar daar was de GPS ontvangst gewoon ruk, wat, zoals hierboven al gezegd is, een behoorlijk irritant probleem werd toen ik door de eifel reed.
En de telefoon in mn jaszak doen met een powerbank vond ik geen optie (als dat voor jou wel een optie is, probleem opgelost)

Telefoon trok het qua laden prima, het scherm staat uit en dat is doorgaans de grootste slurper.

(overigens kosten die dingen op aliexpress een stuk minder duur, ergste geval gebruik je m een tijdje, verkoop je 'm weer en ben je max 30-40 euro kwijt)
Freubel schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:10:
Ik wil mijn 2019 V-strom 650 gaan verkopen via Marktplaats, is dat tegenwoordig een beetje te doen of is het een en al oplichting wat de klok slaat ? :?
Oplichters pik je dr snel zat tussenuit, het grootste probleem is dat de meeste mensen (facebook is ook zo geweldig) het IQ van een bevroren visstick en het fatsoen van Trump hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door 4x2 op 06-12-2023 16:31 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:46
4x2 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:30:
[...]

Heb zo'n ding een week of 2 terug verkocht.
Het werkt eigenlijk best ok (iig veel beter dan een Tomtom/Garmin/etc die je voor dat geld nieuw of 2e hands kan kopen)
Het nadeel is de telefoon zelf, ik had m in mn opbergemmer zitten (want waterdicht, beschermd, laadaansluiting enzo) maar daar was de GPS ontvangst gewoon ruk, wat, zoals hierboven al gezegd is, een behoorlijk irritant probleem werd toen ik door de eifel reed.
En de telefoon in mn jaszak doen met een powerbank vond ik geen optie (als dat voor jou wel een optie is, probleem opgelost)

Telefoon trok het qua laden prima, het scherm staat uit en dat is doorgaans de grootste slurper.

(overigens kosten die dingen op aliexpress een stuk minder duur, ergste geval gebruik je m een tijdje, verkoop je 'm weer en ben je max 30-40 euro kwijt)

[...]

Oplichters pik je dr snel zat tussenuit, het grootste probleem is dat de meeste mensen (facebook is ook zo geweldig) het IQ van een bevroren visstick en het fatsoen van Trump hebben.
Ik zit hier 4 minuten later nog steeds te lachen !

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Freubel schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:10:
Bij mijn laatste verkoop was ie weg voor meer dan gehoopt!
Waren paar tjappies bij, maar al met al viel het mij niet tegen.

Ik verkoop ook veel schoenen via marktplaats en dat is wel echt totale shitzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:17
DrivinUCrazy schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:19:
Heel simpel, ik vind het helemaal niks. Als dat dé oplossing wordt, ga ik terug naar de post-its en papieren kaarten.

Mijn telefoon wordt loeiheet en slurpt energie tijdens het navigeren. Dat wil ik al niet. Dat houdt de lader niet bij, sowieso omdat het laden wordt gestopt vanwege de temperatuur.
En de daadwerkelijke gps ontvangst is minder nauwkeurig dan van een navigatie-apparaat. In het platte nederland meestal geen probleem, in bergachtige omgevingen verlaten Tomtom en Garmin al regelmatig de weg vanwege reflecterende of geblokkeerde signalen tegen de rotsen. Telefoons zijn daar helemaal kansloos.
En ik wil niet afhankelijk zijn van één telefoon. Die is bedoeld om bij noodgevallen nog te kunnen bellen, en daar kan ik dan niet meer op vertrouwen.

Op motor-forum in het Tracer topic heeft ook iemand een tv op zijn stuur geknutseld met een dergelijke oplossing, en ook dat vind ik helemaal niks.

Tot zover mijn betoog. Ik geloof dat mijn mening wel duidelijk is? :+
Ik herken geen enkele van je nadelen om eerlijk te zijn.
Ik rijd al met een telefoon voor navigatie rond sinds mijn eerste HTC Windows Mobile telefoon.
Daarna diverse Motorola's, LG, Huawei, Samsungs, iPhone.
Alles laad gewoon goed op, wordt niet te heet, valt niet uit, en heeft ook geen problemen met ontvangst van satellieten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nGXWFLR6x468iRtM0VepvVjK84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRTDG31PqrGhO70OCWYSizJa.jpg?f=fotoalbum_large

Tablet erop en gaan. Google Maps, Kurviger, Scenic, DMD, wat je maar wil onder je vingers. Stuurcontroller erbij en knallen maar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfJaKPX44vQiGsGxKA2vXC40WgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtGgffQtDRqEf567D0KXVFkT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door _eLMo_ op 06-12-2023 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
Wat is de app op de achtergrond die je gebruikt. Zoet er interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:36
_eLMo_ schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:19:
[Afbeelding]

Tablet erop en gaan. Google Maps, Kurviger, Scenic, DMD, wat je maar wil onder je vingers. Stuurcontroller erbij en knallen maar :)

[Afbeelding]
Welke stuurbediening is dit?
Dit mis ik best voor muziek op de moto. Steeds de headset aantikken irriteert me..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
@_eLMo_ Mooi staaltje leenwerk bij het andere merk!

* KillaZ kijkt naar je remleiding :+ :Y)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:42

A13X

Dude

KillaZ schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:06:

80% van die fiets is identiek aan de 890 denk? Is een en al leenwerk, is gewoon bijna hetzelfde platform.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41
Leuk om dezelfde tablet terug te zien op iemand anders zijn motor! Dit is ook voor mij de perfecte oplossing. Thorkracing heeft de tablet ook laten ontwikkelen met motorrijders in het achterhoofd. Zeer precieze GPS (minder dan 2 meter), ding start automatisch op als je je contact aan zet en kan automatisch uitschakelen als je je motor weer weg zet. DMD2 is ook perfect voor het rijden van "offroad" tracks. Ik gebruik zelf Myroute App voor het rijden van gewone routes.

Jouw controller herken ik niet? Ik heb er zelf sinds kort de Silverfox B8J op zitten, helaas nog niet echt kunnen testen. Maar misschien komende zaterdag een stukje TET (toch @Melkunie?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:22
Gaat toch wel hard regenen denk ik, maar komt vast goed. Deze keer in ieder geval met verwarmde handjes :+

@_eLMo_ heeft de Carpe Iter Adventure Controls denk ik: https://carpe-iter.eu/carpe-iter-adventure-control/

[ Voor 15% gewijzigd door Melkunie op 07-12-2023 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Hier lag er gewoon een laag ijs in de tuin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:02
_eLMo_ schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er wel heel nice uit met die tablet.

Zal alleen geen gezicht zijn op mijn Monster ben ik bang :P
Toch maar kijken voor een nieuwe (of extra?) motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

Normaal ben ik niet zo van het vragen om advies enzo, maar heeft iemand hier nog een goede suggestie voor een rugzak op de motor?
Ja, dat is makkelijk genoeg, ik heb er zelfs 2 liggen, maar blijkbaar maken mijn eisen het weer lastig :+

- Waterdicht laptopvak waar een 16" gaming laptop (264x365x27) in past (en daarbij nog een normale 14inch laptop, maar de dikte in het geval van 2 laptops lijkt meestal geen probleem te zijn)
- Redelijk waterbestendige overige compartimenten (een val in een plas modder hoeven ze niet tegen te houden, 30min regen zonder al teveel stilstaan wel)
- Enigszins business casual uiterlijk, dus alle gevallen met een zichtbare roll top en/of glibberig rubberen uiterlijk vallen al af.
- Stevig materiaal (dus normale laptoptassen vallen daarmee af)

Tot nu toe komen de Kriega Roam 34 en Max 28 qua uiterlijk en functionaliteit goed in de buurt, maar het laptopvak lijkt net wat te klein te zijn.

Iemand nog uit het hoofd andere suggesties? Anders ga ik de Kriegas wel een keer ergens zoeken en passen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Dinsterzz92 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:41:
[...]

Welke stuurbediening is dit?
Dit mis ik best voor muziek op de moto. Steeds de headset aantikken irriteert me..
Carpe Iter Adventure Controle, om de schrik alvast voor te zijn, reken op 3 cijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
jordeeeh schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:51:
[...]

Dat ziet er wel heel nice uit met die tablet.

Zal alleen geen gezicht zijn op mijn Monster ben ik bang :P
Toch maar kijken voor een nieuwe (of extra?) motor ;)
Je kan ook een telefoon op de motor zetten, ik heb een DMD T-865 tablet (8"), ze hebben ook een T-665 telefoon formaat (6"). DMD is net met hardware begonnen, dus deze apparaten zijn nog niet "battle proven", ik kan er dus ook nog geen mening over geven qua duurzaamheid.

Maar ik weet dat met de Carpe Iter tablets problemen zijn met de pogo pins, omdat ze maar 1 pin voor 12v en 1 pin voor GND gebruiken. DMD gebruik daar iig al 2 pins per lijn voor.
KillaZ schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:06:

Dit is gewoon een KTM 890 Adventrue R van Husqvarna, dus veel gaat gelijk zijn inderdaad.

[ Voor 45% gewijzigd door _eLMo_ op 07-12-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik gebruik een Deuter Airlite 28, maar dan moet je wel vrede hebben met wat loshangende lintjes. Ben er 2.600 km mee door Europa geweest, ik vind 'm fijn.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
nldls schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:40:
Wat is de app op de achtergrond die je gebruikt. Zoet er interessant uit.
Ik draai DMD op hun tablet. Ik kreeg ook een vraag hoe het zit met die buienradar widget, wat ik doe is een universele "web image" widget, en dan gooi ik daar de URL in naar de gif van het buienradar plaatje.

Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.