Ik vraag mij altijd af of zo'n roltop van 30 euro niet net zo waterdicht is als een kriega.
Naden en ritsen zijn gewoon na wat gebruik amper nog waterdicht.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Mijn eerste rolltop van €50 en 80 liter die ik bij de lokale motorzaak haalde (no-name brand) was na 5 jaar en 3 buitenlandse reizen nog gewoon waterdicht. Dus als jouw Kriega dat niet is, zou ik garantie claimen en/of geen Kriega meer kopenkneusteun schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:51:
Ik vraag mij altijd af of zo'n roltop van 30 euro niet net zo waterdicht is als een kriega.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Slecht idee... Hoe laat?
Maar, kan die tablet zélf navigeren, of is het een draadloos scherm van je telefoon en doet die het rekenwerk?_eLMo_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:48:
[...]
Ik draai DMD op hun tablet. Ik kreeg ook een vraag hoe het zit met die buienradar widget, wat ik doe is een universele "web image" widget, en dan gooi ik daar de URL in naar de gif van het buienradar plaatje.
[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-12-2023 11:38 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Daar is de cursus omgaan met teleurstellingen voor. Of gaat deze alweer niet door?GSX-MAN schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:59:
Wij hebben het met de mini-motorclub regelmatig over die eindeloze lijst van teleurstellingen. Iedere oplossing die je voor veel geld koopt brengt nieuwe problemen met zich mee.
Ik heb de max en daar past mijn 15,6" werklaptop met gemak in het waterdichte vak. Zou zelf denk voor de trail 9 of 18 gaan als ik het opnieuw zou doen. Maar dat is meer omdat hij achteraf wel kleiner had gemogen in z'n geheel.4x2 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:06:
Normaal ben ik niet zo van het vragen om advies enzo, maar heeft iemand hier nog een goede suggestie voor een rugzak op de motor?
Ja, dat is makkelijk genoeg, ik heb er zelfs 2 liggen, maar blijkbaar maken mijn eisen het weer lastig
- Waterdicht laptopvak waar een 16" gaming laptop (264x365x27) in past (en daarbij nog een normale 14inch laptop, maar de dikte in het geval van 2 laptops lijkt meestal geen probleem te zijn)
- Redelijk waterbestendige overige compartimenten (een val in een plas modder hoeven ze niet tegen te houden, 30min regen zonder al teveel stilstaan wel)
- Enigszins business casual uiterlijk, dus alle gevallen met een zichtbare roll top en/of glibberig rubberen uiterlijk vallen al af.
- Stevig materiaal (dus normale laptoptassen vallen daarmee af)
Tot nu toe komen de Kriega Roam 34 en Max 28 qua uiterlijk en functionaliteit goed in de buurt, maar het laptopvak lijkt net wat te klein te zijn.
Iemand nog uit het hoofd andere suggesties? Anders ga ik de Kriegas wel een keer ergens zoeken en passen.
Awesome
[ Voor 13% gewijzigd door 4x2 op 07-12-2023 12:53 ]
leeg
Het is een volwaardige android tablet, hij kan prima zelfstandig navigeren! Als je vooraf zorgt dat de kaarten zijn gedownload dan heb je ook geen internet nodig.DrivinUCrazy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:21:
[...]
Maar, kan die tablet zélf navigeren, of is het een draadloos scherm van je telefoon en doet die het rekenwerk?
Het eerste geval, een stand-alone apparaat (met verbinding naar de telefoon voor tethering), lijkt me nog wel wat. Alleen een scherm dat als een verlengstuk aan je telefoon wordt gekoppeld, daar zie ik het voordeel niet van.
Als ik het goed begrijp zijn dit stand-alone apparaten. Dát zie ik nog wel zitten. Maar het grappige is vervolgens wel dat deze nog duurder zijn dan de Garmin XT2. Kwaliteit heeft zijn prijs.
En voor dat prijskaartje kiezen de meeste mensen vervolgens niet, want dat android auto schermpje van ali-express doet het toch ook?
Ja eens.DrivinUCrazy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:21:
[...]
Maar, kan die tablet zélf navigeren, of is het een draadloos scherm van je telefoon en doet die het rekenwerk?
Het eerste geval, een stand-alone apparaat (met verbinding naar de telefoon voor tethering), lijkt me nog wel wat. Alleen een scherm dat als een verlengstuk aan je telefoon wordt gekoppeld, daar zie ik het voordeel niet van.
Als ik het goed begrijp zijn dit stand-alone apparaten. Dát zie ik nog wel zitten. Maar het grappige is vervolgens wel dat deze nog duurder zijn dan de Garmin XT2. Kwaliteit heeft zijn prijs.
En voor dat prijskaartje kiezen de meeste mensen vervolgens niet, want dat android auto schermpje van ali-express doet het toch ook?
Ik heb geen kriega, ritsen en naden zijn bij alle tassen en kleding de hekel punten._eLMo_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:56:
[...]
Mijn eerste rolltop van €50 en 80 liter die ik bij de lokale motorzaak haalde (no-name brand) was na 5 jaar en 3 buitenlandse reizen nog gewoon waterdicht. Dus als jouw Kriega dat niet is, zou ik garantie claimen en/of geen Kriega meer kopen
Slecht idee... Hoe laat?
We zijn het eens. Ik heb ook liever een dedicated apparaat, en voor mij hoeft niet alles geïntegreerd te zijn. Liever niet zelfs. Zo'n (duur!) apparaat kun je tenminste nog meenemen naar een volgende motor._eLMo_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:10:
[...]
Ja eens.
Waterdicht, benzinebestending en trillingsbestendig, net zoals een Garmin.
Een Android tablet is gewoon 10x flexibeler (even een restaurant opzoeken dat open is op zondag in Duitsland op Google Maps) en laat alles zien wat ik wil (en ik heb bijvoorbeeld Flitsmeister draaien op de achtergrond). Plus dat ik (ik kom van een BMW GS) gewoon 100% motoronafhankelijk ben, ik kan upgraden los van m'n motor / controller enzo en dat het scherm 2x zo groot is![]()
Ik kan zelfs een canbus adapter eraan gooien en m'n motor uitlezen, service doen (ABS pomp cyclen bv).
Android Auto kan veel minder dan een Android Tablet dus is geen vervanger mijn inziens. Iedereen maakt z'n eigen afwegingen natuurlijk, ik kies voor het meest flexibele
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De eerste regenbui nadat ze voor het laatst gestrooid hebben. Als je zuinig bent 2 regenbuien.TweakerVincent schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:09:
Ik heb gelezen dat zout strooisel erg slecht voor je motor is. Ik rijd alleen met goed weer, hoe lang moet je wachten tot het zout weggespoeld is?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Misschien ten overvloede, maar: Spuit je motor liefst niet schoon met een hogedrukspuit of stoomcleaner na een ritje waarbij er alsnog pekel op de diverse onderdelen terecht is gekomen. Gewoon onder lage druk afspoelen (met véél water) is al voldoende. Met hoge druk / stoom verwijder je alleen maar vet, en ook vet wat op plaatsen zit waar het wel nodig is (in lagers en op kettingen en dergelijken).TweakerVincent schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:36:
Ok dank voor tips!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ja idd dat las ik ergens.Will_M schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:41:
[...]
Misschien ten overvloede, maar: Spuit je motor liefst niet schoon met een hogedrukspuit of stoomcleaner na een ritje waarbij er alsnog pekel op de diverse onderdelen terecht is gekomen. Gewoon onder lage druk afspoelen (met véél water) is al voldoende. Met hoge druk / stoom verwijder je alleen maar vet, en ook vet wat op plaatsen zit waar het wel nodig is (in lagers en dergelijken).
leeg
Een tuinslang met waterleidingdruk is méér dan dikke prima. (Waarschijnlijk woont @botoo ergens waar dat niet simpel beschikbaar is op de locatie waar z'n motorfiets staat en dan is zo'n Kärcher Portable wel weer erg handig).TweakerVincent schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:44:
[...]
Ja idd dat las ik ergens.
De dealer vertelde ook dat ik moest oppassen met bedrading en uitlaat.
Een tuinslang is prima toch?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Hier kun je hele discussies over voerengeert_s schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:40:
Verbruikt een motor meer in de winter, komt het door het filerijden? Of gooit ie er een halve liter per koude mislukte start doorheen? Eerst maar eens kijken of het echt een benzinetekort is geweest.
[ Voor 7% gewijzigd door Hompu op 08-12-2023 09:54 ]
leeg
Als het echt zoveel scheelt dan kan het wel kloppen dat ik bij 270km zonder sta.. weten we dat ook weer. Gelukkig staat ie thuis in de garage, en niet langs een drukke A20 op de vluchtstrook.4x2 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:09:
Verbruik in de winter kan inderdaad gerust 10-20% schelen, vooral als je veel koud-warm cycli maakt, het opwarmen icm koude olie is de grootste boosdoener.
Als je woon-werk afstand 100km enkel is zal het verschil veel minder zichtbaar zijn dan bij 15km enkel.
De één zegt dat dit een broodje aap verhaal is, de andere zweert hier bij.Hompu schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:53:
[...]
- Het schijnt dat benzine in de winter vluchtiger wordt gemaakt door de oliemaatschappijen, in verband met koudere temperaturen en dikkere lucht. De benzine heeft daardoor een lagere verbrandingswaarde.
En vergeet niet: gemiddeld meer files in winter. Da's ook niet goed voor het verbruik.Hompu schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:53:
[...]
Of het echt zoveel is weet ik niet. Wel merk ik dat het verbruik van mijn auto hoger is dan in de zomer, scheelt zomaar 2km per liter.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Van Autoscout24:DrivinUCrazy schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:18:
[...]
De één zegt dat dit een broodje aap verhaal is, de andere zweert hier bij.
Mijn anekdote:
Ik heb een tijd lang het benzineverbruik van mijn auto bijgehouden. (van mijn motor doe ik dat nu nog) Ik heb ook een aantal jaar in Duitsland gewerkt, en daar steevast getankt bij hetzelfde Shell tankstation.
En wat schetst mijn verbazing: telkens in de tankbeurt van een bepaalde kalenderweek, ging mijn auto, een Opel Corsa C van 2004, 10% meer verbruiken terwijl het weer niet per sé noemenswaardig veranderde.
De getallen toonden het gewoon aan. Ja, met alleen mijn persoontje, mijn auto, mijn rijstijl, dus hecht er niet te veel waarde aan.![]()
Maar ik ben wel overtuigd dat de brandstoffabrikanten iets doen met de brandstof voor de winter. Andere additieven of zo, ik weet het niet.
Diezelfde getallen bewezen overigens ook een verschil in verbruik van 8-10% aan tussen E5 en E10. Daarmee werd dat prijsverschil toen nog teniet gedaan.
Mijn huidige auto merkt dat verschil overigens niet, maar daarmee moet ik nu E5 tanken om de lambda-sonde te ontzien.
Het klinkt misschien opmerkelijk, maar in de winter bieden oliemaatschappijen iets andere benzine aan dan in de zomer. De winterbenzine is een stuk ‘vluchtiger’. Dat wil zeggen dat de benzine een lagere verbrandingswaarde en een kleinere energiedichtheid heeft. Dit wordt bereikt door butaan toe te voegen aan de benzine. De dikkere lucht in de winter zorgt ervoor dat de vluchtige benzine nodig is.
hier scheelt het of 1 op 24 met 100 in de zomer of 1 op 16 in de winter de motor echt bizarHompu schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:53:
Of het echt zoveel is weet ik niet. Wel merk ik dat het verbruik van mijn auto hoger is dan in de zomer, scheelt zomaar 2km per liter.
Op een ander forum stelde iemand een tegenovergestelde vraag gesteld. Rijdt een motor zuiniger als het warm is? Er is zelfs een reactie met een grafiek wat het verbruik vs temperatuur doet.geert_s schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:40:
Verbruikt een motor meer in de winter, komt het door het filerijden? Of gooit ie er een halve liter per koude mislukte start doorheen? Eerst maar eens kijken of het echt een benzinetekort is geweest.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Dolomieten is juist. Nu de berg nog_eLMo_ schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:04:
Sowieso dolomiten. Ik ben de naam ff kwijt.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Naja, omdat het idee was de Kriega max 28 of roam 34 ben ik uitgekomen bij een Urban messenger EDC.4x2 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:06:
Iemand nog uit het hoofd andere suggesties? Anders ga ik de Kriegas wel een keer ergens zoeken en passen.
leeg
Erg warmzacht schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:24:
[...]
Pisciadu? Lijkt op de Sella pas waar je rijdt.
Nou niet alles hoor_eLMo_ schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:14:
Als het koud is word alles dikker / harder.
Het is de Sass Pordoi. Vanaf het plateau bovenop (te bereiken met kabelbaan vanaf de top van de Passo Pordoi) kun je het Sella massief zien.zacht schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:24:
[...]
Pisciadu? Lijkt op de Sella pas waar je rijdt.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Slecht idee... Hoe laat?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Op zich geen gek idee als alternatief. Maar ik wil die eigenlijk herbruiken. Nu op zoek naar koopwoning en wil sowieso een garage, dan is zo'n hoes wel prettig tegen stof enzo, en wil dan niet steeds met tie-wraps in de weerbotoo schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:01:
(oud) Hoeslaken, zo nodig met een paar tie-wraps vast maken.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
@LankHoar Als die schuur droog is inderdaad een (katoenen) hoeslaken eroverheen. Ademt en houdt het stof en de vliegenstront van de motor.botoo schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:01:
(oud) Hoeslaken, zo nodig met een paar tie-wraps vast maken.
Hij staat nu in een oude schuur, kunnen vogels enzo ook in, en om nou 3 maanden lang vogelschijt te laten zitte lijkt me niet handignldls schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:09:
Bij mij staat ie gewoon zo in de garage, zonder hoesje oid.
Klopt, vandaar een katoenen hoes, die ademt.kneusteun schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:29:
Hoes kan er ook voor zorgen dat vocht niet weg komt.
De beste hoezen zijn Verheul hoezen. Zijn ook gelijk de duursteLankHoar schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:57:
[...]
Klopt, vandaar een katoenen hoes, die ademt.
Is dat echt zo? Ik heb er recent een gekocht op vele positieve reviews, maar ik weet het nog niet.Leviathius schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:18:
[...]
De beste hoezen zijn Verheul hoezen. Zijn ook gelijk de duurste
Hele tevreden gebruiker(s) hier.badkuip schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:53:
. . . Rain-x zodat de druppels er sneller af lopen. Iemand ervaring daarmee?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
DS covers heb ik destijds gehaald, en ben daar heel happy mee!Leviathius schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:18:
[...]
De beste hoezen zijn Verheul hoezen. Zijn ook gelijk de duurste
Moet je wel zeker weten dat de omgeving niet vochtig is.LankHoar schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:57:
[...]
Klopt, vandaar een katoenen hoes, die ademt.
Dat dus, zeker die plastic hoezen.kneusteun schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:29:
Hoes kan er ook voor zorgen dat vocht niet weg komt.
Dit is hele waardevolle info! Ik heb er een gehad, maar vanwege een schuur niet vaak hoeven gebruiken dus de zaken die je aangeeft ook niet zozeer ervaren. Dat ze 'de beste' zijn is meer iets wat een aantal jaar geleden in dit motortopic werd geroepen. Wellicht dat dat ondertussen niet meer het geval is._eLMo_ schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:54:
[...]
Is dat echt zo? Ik heb er recent een gekocht op vele positieve reviews, maar ik weet het nog niet.
Zijkanten zijn canvas, dus ademt matig, maar er zijn geen ventilatie openingen (“canvas ademt goed” volgens verheul).
Bovenkant is een of ander soort plastic en voelt erg hard / breekbaar in de kou,
Ik heb em pas 3 maanden nadat m’n “motorhoezenonline” hoes na 4 jaar er de brui aan gaf. Maar die was fleece van binnen (minder krassend dan canvas imho), 100% waterdicht met ventilatie openingen.
Ik kan na 3 maanden nog niet veel zeggen, maar ik had niet het “kwaliteits” gevoel x2 (eerder x0.5) met de prijs x2. Maar time will tell.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Toch maar de fiets gepakt, want gezond. Ik was doorweekt. He-le-maal zeiknat. Want er vielen maar een paar druppels toen ik thuis vertrok, dus geen regenkleding aangetrokken. Op de motor zou mijn pak dat wel gehouden hebben.GSX-MAN schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:12:
Misschien morgen woon-werk. Ligt er een beetje aan. Ik heb niet de auto, maar moet wel naar de zaak. Normaal fiets ik dat, maar soms heb je nu al geen zin.
Slecht idee... Hoe laat?
Gisteren met team van mijn dochter kerst etentje gehad hier in de stad.. normaal zouden we dat fietsen maar dochter was niet helemaal fit en vroeg of we op de motor konden gaan.. prima.. dus jeans en leren jack aan voor casual look..GSX-MAN schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:02:
[...]
Toch maar de fiets gepakt, want gezond. Ik was doorweekt. He-le-maal zeiknat. Want er vielen maar een paar druppels toen ik thuis vertrok, dus geen regenkleding aangetrokken. Op de motor zou mijn pak dat wel gehouden hebben.
Kijk, 8 kilometer is echt onzin om de motor te pakken, maar dit was ook volkomen kut. Het regende zo hard dat ik op de fiets nauwelijk voor me kon kijken van het water in mijn ogen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
In het donker en regen rijden is ook gewoon ****. Je ziet niks en andere weggebruikers zien jou niet. En dan heb je altijd nog fietsers zonder licht en voetgangers te ontwijken. Maar goed, vrijdag was ik door alle files twee keer zo lang onderweg, dus toch maar weer de motor pakkenToolkiT schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:23:
[...]
Gisteren met team van mijn dochter kert etentje gehad hier in de stad.. normaal zouden we dat fietsen maar dochter was niet helemaal fit en vroeg of we op de motor konden gaan.. prima.. dus jeans en leren jack aan voor casual look..
Op terugweg begint het me te regenen.. zelfs mijn onderbroek was nat, ondanks mijn mid layer..
En met dat soort regen zie je op de motor ook een stuk minder.. op zebrapad zag ik een donker geklede voetganger te laat om te remmen.. gelukkig zag hij ons wel en stopte.. maar voor zelfde geld had het heel anders afgelopen..
in donker met felle straatlampen die de druppels op je vizier die prismas worden.. en voetganger die achter een felgeel verlichte paal staat was het bijna mission impossible om hem te zien.![]()
Vroeger reed ik elke dag woon-werk.. maar ben het duidelijk niet meer gewend in donker+nat weer te rijden..
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde. Ik reed zaterdagavond met de auto in de regen door de Keulse binnenstad, wat een drama. Op de motor heb ik dat de afgelopen weken twee keer op de snelweg gehad, en ik merkte net als jij dat ik een boel ontwend ben sinds ik dichtbij werk en op de fiets kan.ToolkiT schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:23:
[...]
Gisteren met team van mijn dochter kert etentje gehad hier in de stad.. normaal zouden we dat fietsen maar dochter was niet helemaal fit en vroeg of we op de motor konden gaan.. prima.. dus jeans en leren jack aan voor casual look..
Op terugweg begint het me te regenen.. zelfs mijn onderbroek was nat, ondanks mijn mid layer..
En met dat soort regen zie je op de motor ook een stuk minder.. op zebrapad zag ik een donker geklede voetganger te laat om te remmen.. gelukkig zag hij ons wel en stopte.. maar voor zelfde geld had het heel anders afgelopen..
in donker met felle straatlampen die de druppels op je vizier die prismas worden.. en voetganger die achter een felgeel verlichte paal staat was het bijna mission impossible om hem te zien.![]()
Vroeger reed ik elke dag woon-werk.. maar ben het duidelijk niet meer gewend in donker+nat weer te rijden..
Slecht idee... Hoe laat?
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Twee vlakke voeten nu?Vrijdag schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:35:
Nieuwe motor gekregen van mijn vriendin voor de kerst![]()
spoiler:
[ Voor 16% gewijzigd door harley op 12-12-2023 20:10 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Lastig kiezen voor mij dit. Een poster zegt "beste hoezen", en de volgende post zegt "duur voor minder kwaliteit". Wat is het dan_eLMo_ schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:54:
[...]
Is dat echt zo? Ik heb er recent een gekocht op vele positieve reviews, maar ik weet het nog niet.
Zijkanten zijn canvas, dus ademt matig, maar er zijn geen ventilatie openingen (“canvas ademt goed” volgens verheul).
Bovenkant is een of ander soort plastic en voelt erg hard / breekbaar in de kou,
Ik heb em pas 3 maanden nadat m’n “motorhoezenonline” hoes na 4 jaar er de brui aan gaf. Maar die was fleece van binnen (minder krassend dan canvas imho), 100% waterdicht met ventilatie openingen.
Ik kan na 3 maanden nog niet veel zeggen, maar ik had niet het “kwaliteits” gevoel x2 (eerder x0.5) met de prijs x2. Maar time will tell.
Een hoes, zoek er gewoon eentje uit.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ja eindelijk!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Tuindeuren open, motor de woonkamer binnenrijden en poetsen maar
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hij staat bij een familielid in een schuurtje, 3 kwartiertjes hier vandaan. Daar wil nog wel is het een en ander vliegends poepen, dus lijk me niet handig wanneer dat dan een paar maand op de bike zitBommes schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:49:
[...]
Een hoes, zoek er gewoon eentje uit.
Of gooi een lakentje over je motor tegen het stof en vogel poep.
Staat het spul aan huis? Dan kun je toch gewoon in het begin even elke paar dagen checken of het vochtig voelt of niet?
Beste is nog steeds: niks er over heen als de motor droog staat.
Ik heb 2 jaar lang mijn beide motoren onder een afdak in de tuin gehad. Beetje stof er afwassen na de niet rijden periode, verder niks aan de hand.
Dat deed ik, maar toen kreeg ik van mijn vrouw een pan naar mijn hoofd geslingerd, die kwam tegen mijn hoofd en ondanks dat ik van panheads houd, was dit niet helemaal mijn dingVrijdag schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:57:
[...]
Je vergeet “de schone onderbroek uit de kast pakken” nog. Wel een van jezelf, die van je vrouw zijn (hopelijk) te klein om als poetsdoek te gebruikenVrijdag schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:57:
[...]
LankHoar schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:03:
[...]
Dat deed ik, maar toen kreeg ik van mijn vrouw een pan naar mijn hoofd geslingerd, die kwam tegen mijn hoofd en ondanks dat ik van panheads houd, was dit niet helemaal mijn ding
Jawel, uitermate geschikt voor de fijne detailsJoris748 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:09:
[...]
die van je vrouw zijn (hopelijk) te klein om als poetsdoek te gebruiken
[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 12-12-2023 22:18 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
leeg
Grappig, ik heb vroegah (15 jaar geleden) overwogen om als eerste motor een FMX 650 te kopen maar toen uiteindelijk niet gedaan. Volgens mij heb ik echter in de afgelopen 15 jaar nog nooit een FMX 650 in het wild gezien. Is in ieder geval geen apparaat wat iedereen heeft4x2 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:21:
Ik heb m'n FMX 650 bij wijze van winterstalling gewoon te koop gezet
leeg
Die rode span, geweldig!harley schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:04:
Afgelopen weekend even naar Les Millevaches in Frankrijk geweest met de GL1500
Donderdag 580 Km naar Auxerre daar een (heeeeeel simpel) hotelletje. Sterker nog stond te koop en denk dat als we voor 2 dagen geboekt hadden we het gekocht hadden meer kon het niet waard zijn
[Afbeelding]
Vrijdag 360 km doorgereden naar Les Millevaches En daar tentje opgezet :
[Afbeelding]
(bruine/groene is mijn tentje, groene was van maat die ook mee was met zijn eigen zijspan + aanhanger)
Helaas geen sneeuw dit jaar, maar modder genoeg
[YouTube: Les Millevaches 2023]
2600 man ingeschreven en in tegenstelling tot een (altes) Elefantentreffen hier ook veel solomotoren gezien, van gl1800 met 500km op de teller tot "brommertjes" en alles wat maar enigzins op een motor lijkt.
Het waaide zaterdag ook echt debiel hard en vrijwel gehele dag slagregen. na 20:00 werd het eindelijk zo goed als droog.
Je kon ook wel zien waar de prioriteiten liggen: Tentje platgewaaid, maar de motor goed verankerd
[Afbeelding]
Zondag ochtend was het ook nog droog en dat bleef het overdag oook dus droog kunnen terug rijden.
We zouden een 480km tot Chalons en Champange doen, maar ik had een vroege maandag verplichting dus ben vanaf dat punt alleen doorgereden naar huis.
Natuurlijk vanaf toen stromende regen, rukwinden mistbanken en daardoor dus ook slecht zicht dus niet zo snel als gehoopt thuis, maar vooral door gebrek aan LPG stations in Frankrijk.
Wat een crime LPG tanken in Frankrijk. Nog nooit zoveel problemen mee gehad maar deze trip was echt erg. Heb het idee dat veel stations die vroeger LPG hadden nu daarvoor E85 in de plaats hebben. Dan maar via mylpg.eu zoeken. Soms pas 40 km verderop als waar je bentDus vanaf tankstation naar tankstation plannen maar.
Goed kijken of ze ook ooit gesloten zijn want de 24 uur stations doen de LPG alleen tijdens openingstijden dat er ook echt iemand is (maar de tijden klopten dan weer niet) dus helaas pech op zondag.
en zelfs 4x gehad dat de pomp "Hors Service" oftwel buiten werking isEn daar ben je dan 20km voor omgereden.....
Uiteindelijk om 10:00 vertrokken en 960km later om 23:59 thuis met 1 stop bij de burgerking rond 14:30 en dan de tankstops. Tentje is alweer te drogen gelegd, slaapzakken te luchten gehangen en kleding gewassen zodat de rooklucht er weer uit is.
[ Voor 24% gewijzigd door harley op 13-12-2023 20:01 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Briljant! Echt fantastischharley schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:00:
@Vrijdag Dat is een oude brommobiel. 2 weken projectje geweest paar jaar terug.
[YouTube: Microcar]
Lomp Jazeker, maar meest luxe zijspan ever. Elektrische ramen, ruitenwisser, verwarming alles zit er nog werkend in !
Om hier nog even op terug te komen, de benzine was inderdaad op. Rijdend teruggekomen, maar toch te weinig om nog te kunnen starten. Vanochtend al sputterend weer tot leven gekomen met wat verse peut.geert_s schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:40:
![]()
Even vloeken.. Gisteren kreeg ik de motor niet gestart.. Na drie pogingen kreeg de accu het moeilijk, dus maar aan de druppellader gehangen, weer omgekleed en in de auto gestapt. Vanochtend met een volle accu nog eens geprobeerd, en ja hoor, na 3 pogingen slaat hij aan. Ik was dit keer nog niet volledig in motorgear, dus snel even de rest van het pak aan, tas achterop binden, helm op. Ben ik net klaar om op te stappen, hoor ik naast me plof plof plof (...) niks meer. ^&%$!@#%$ Wéér omkleden, toch weer de auto in.
Waarschijnlijk zit er gewoon te weinig benzine in. Was wel gewoon terug komen rijden, en normaal haal ik 300km op een tank terwijl ik nu nog maar 266km had gereden.. maar hij knipperde wel al een tijdje. Vanavond maar even een jerrycan benzine halen bij de pomp en dan zien we het wel weer van het weekend.
Ik vind het top spul maar het gaat er heel snel af. Ik heb er een dag of twee plezier van, daarna merk ik er te weinig van.badkuip schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:53:
Zat te denken om het vizier in te smeren met Rain-x zodat de druppels er sneller af lopen. Iemand ervaring daarmee?
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
[ Voor 33% gewijzigd door harley op 16-12-2023 19:13 ]
Honda heeft geen Harley tax en de GW is bijna 30 jaar oud vs nieuw, maar zelfs al zou de Harley 30 jaar oud zijn dan nog betaal je er een vermogen voor.harley schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:05:
Weer een leuke vergelijking. <> $500 vs $50,000 Motorcycle
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Voor mij was de waterdichtheid van de Cardo doorslaggevend. Sena is/was volgens mij niet waterdicht maar “kon het tegen een regenbui”.wittmann1982 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:47:
Wij kijken hier na het heropstappen na enkele jaren naar een nieuwe intercom (met mesh).
Vroeger hadden we een scala rider, die ons goed beviel, maar ondertussen toch wel aan vernieuwing toe is.
Nu zien we 2 opties: de sena spider st1/rt1(155eur)of de cardo talkpack neo(270eur). De cardo is dus fors duurder, wel afneembaar van de helm, die spider niet.
Verder heeft de scala fm radio en draadloos updaten wat ons niet uitmaakt om dit al dan niet te hebben.
Iemand tips dewelke te kiezen, of welke net nìet?
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Jullie kunnen ook voor de Royal Enfield Hymalayan 450 gaan. Dan heb je retro en adventure in een.Michel schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:31:
Goedemiddag allen!
Onze smaken verschillen wel hebben we gemerkt, ik wil meer de adventure kant op terwijl zij echt zoekt naar een retro model en nu een Royal Enfield meteoor of classic wil gaan halen.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Die staat zeker op de lijst, maar wilde mikken op een motor van rond de 5000-6000 en de dealer gaf aan dat de 450 vanaf 7000 gaat komen. Maar daar gaan we zeker even een rondje op rijden.jeroenathome schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:01:
[...]
Jullie kunnen ook voor de Royal Enfield Hymalayan 450 gaan. Dan heb je retro en adventure in een.![]()
Tevens is de prijs ook netjes voor een nieuwe motor
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq