Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.088 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Ik vraag mij altijd af of zo'n roltop van 30 euro niet net zo waterdicht is als een kriega.
Naden en ritsen zijn gewoon na wat gebruik amper nog waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:51:
Ik vraag mij altijd af of zo'n roltop van 30 euro niet net zo waterdicht is als een kriega.
Naden en ritsen zijn gewoon na wat gebruik amper nog waterdicht.
Mijn eerste rolltop van €50 en 80 liter die ik bij de lokale motorzaak haalde (no-name brand) was na 5 jaar en 3 buitenlandse reizen nog gewoon waterdicht. Dus als jouw Kriega dat niet is, zou ik garantie claimen en/of geen Kriega meer kopen :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Wij hebben het met de mini-motorclub regelmatig over die eindeloze lijst van teleurstellingen. Iedere oplossing die je voor veel geld koopt brengt nieuwe problemen met zich mee.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
_eLMo_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:48:
[...]

Ik draai DMD op hun tablet. Ik kreeg ook een vraag hoe het zit met die buienradar widget, wat ik doe is een universele "web image" widget, en dan gooi ik daar de URL in naar de gif van het buienradar plaatje.
Maar, kan die tablet zélf navigeren, of is het een draadloos scherm van je telefoon en doet die het rekenwerk?

Het eerste geval, een stand-alone apparaat (met verbinding naar de telefoon voor tethering), lijkt me nog wel wat. Alleen een scherm dat als een verlengstuk aan je telefoon wordt gekoppeld, daar zie ik het voordeel niet van.

Als ik het goed begrijp zijn dit stand-alone apparaten. Dát zie ik nog wel zitten. Maar het grappige is vervolgens wel dat deze nog duurder zijn dan de Garmin XT2. Kwaliteit heeft zijn prijs.
En voor dat prijskaartje kiezen de meeste mensen vervolgens niet, want dat android auto schermpje van ali-express doet het toch ook? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-12-2023 11:38 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:16
GSX-MAN schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:59:
Wij hebben het met de mini-motorclub regelmatig over die eindeloze lijst van teleurstellingen. Iedere oplossing die je voor veel geld koopt brengt nieuwe problemen met zich mee.
Daar is de cursus omgaan met teleurstellingen voor. Of gaat deze alweer niet door?

On a more positive note...
Ik ben nog dik tevreden met een power aansluiting net boven de nummerplaat. Zo kan de accu bijdruppelen, zonder hem eruit te hoeven halen.
En de USB-plug bij het stuur was nog steeds een gouden greep voor langere tourtochten dit jaar. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:08

A13X

Dude

4x2 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:06:
Normaal ben ik niet zo van het vragen om advies enzo, maar heeft iemand hier nog een goede suggestie voor een rugzak op de motor?
Ja, dat is makkelijk genoeg, ik heb er zelfs 2 liggen, maar blijkbaar maken mijn eisen het weer lastig :+

- Waterdicht laptopvak waar een 16" gaming laptop (264x365x27) in past (en daarbij nog een normale 14inch laptop, maar de dikte in het geval van 2 laptops lijkt meestal geen probleem te zijn)
- Redelijk waterbestendige overige compartimenten (een val in een plas modder hoeven ze niet tegen te houden, 30min regen zonder al teveel stilstaan wel)
- Enigszins business casual uiterlijk, dus alle gevallen met een zichtbare roll top en/of glibberig rubberen uiterlijk vallen al af.
- Stevig materiaal (dus normale laptoptassen vallen daarmee af)

Tot nu toe komen de Kriega Roam 34 en Max 28 qua uiterlijk en functionaliteit goed in de buurt, maar het laptopvak lijkt net wat te klein te zijn.

Iemand nog uit het hoofd andere suggesties? Anders ga ik de Kriegas wel een keer ergens zoeken en passen.
Ik heb de max en daar past mijn 15,6" werklaptop met gemak in het waterdichte vak. Zou zelf denk voor de trail 9 of 18 gaan als ik het opnieuw zou doen. Maar dat is meer omdat hij achteraf wel kleiner had gemogen in z'n geheel.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:13

4x2

lộn xộn quá

Bedankt, dan zal het met de roam 34 ook wel zo zijn, dan zal ik gewoon eens kijken of ik ergens kan passen.

En het is ook een vervanging van m'n werklaptoptas die geregeld mee het vliegtuig in moet, dus hij hoeft niet enorm klein te zijn.

edit:

En fuck it, 13e maand moet je ergens aan verbrassen :+

[ Voor 13% gewijzigd door 4x2 op 07-12-2023 12:53 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41
DrivinUCrazy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:21:
[...]

Maar, kan die tablet zélf navigeren, of is het een draadloos scherm van je telefoon en doet die het rekenwerk?

Het eerste geval, een stand-alone apparaat (met verbinding naar de telefoon voor tethering), lijkt me nog wel wat. Alleen een scherm dat als een verlengstuk aan je telefoon wordt gekoppeld, daar zie ik het voordeel niet van.

Als ik het goed begrijp zijn dit stand-alone apparaten. Dát zie ik nog wel zitten. Maar het grappige is vervolgens wel dat deze nog duurder zijn dan de Garmin XT2. Kwaliteit heeft zijn prijs.
En voor dat prijskaartje kiezen de meeste mensen vervolgens niet, want dat android auto schermpje van ali-express doet het toch ook? ;)
Het is een volwaardige android tablet, hij kan prima zelfstandig navigeren! Als je vooraf zorgt dat de kaarten zijn gedownload dan heb je ook geen internet nodig.
Al vind ik het zelf wel handig om toch te hebben (flitsmeister, buienradar etc). Tetheren via je telefoon kan zonder problemen, dat vraagt alleen wel iets van je telefoon-accu. Daarom heb ik er een pre-paid simkaartje ingestopt voor het gemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:21:
[...]

Ja eens.

Waterdicht, benzinebestending en trillingsbestendig, net zoals een Garmin.
Een Android tablet is gewoon 10x flexibeler (even een restaurant opzoeken dat open is op zondag in Duitsland op Google Maps) en laat alles zien wat ik wil (en ik heb bijvoorbeeld Flitsmeister draaien op de achtergrond). Plus dat ik (ik kom van een BMW GS) gewoon 100% motoronafhankelijk ben, ik kan upgraden los van m'n motor / controller enzo en dat het scherm 2x zo groot is :Y)
Ik kan zelfs een canbus adapter eraan gooien en m'n motor uitlezen, service doen (ABS pomp cyclen bv).

Android Auto kan veel minder dan een Android Tablet dus is geen vervanger mijn inziens. Iedereen maakt z'n eigen afwegingen natuurlijk, ik kies voor het meest flexibele :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:56:
[...]

Mijn eerste rolltop van €50 en 80 liter die ik bij de lokale motorzaak haalde (no-name brand) was na 5 jaar en 3 buitenlandse reizen nog gewoon waterdicht. Dus als jouw Kriega dat niet is, zou ik garantie claimen en/of geen Kriega meer kopen :+
Ik heb geen kriega, ritsen en naden zijn bij alle tassen en kleding de hekel punten.
Ik gebruik meerdere nike en alpinestars tassen die op papier niet waterdicht zijn. En die zijn nog nooit doorgelekt.
Als ik langer rij en het regent doe ik er een plastic tas in voor de zekerheid, maar is nog nooit echt nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Beetje hetzelfde hier. Ik heb altijd plastic tassen als binnentassen gebruikt, voor de zekerheid. Bij mijn huidige kofferset is dat niet nodig, maar gebruik ik bij de zijkoffers de waterdichte binnentassen die uit mijn vorige SW Motech zijtassen komen. Maar da's meer voor makkelijk in één keer alles eruit pakken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
_eLMo_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:10:
[...]

Ja eens.

Waterdicht, benzinebestending en trillingsbestendig, net zoals een Garmin.
Een Android tablet is gewoon 10x flexibeler (even een restaurant opzoeken dat open is op zondag in Duitsland op Google Maps) en laat alles zien wat ik wil (en ik heb bijvoorbeeld Flitsmeister draaien op de achtergrond). Plus dat ik (ik kom van een BMW GS) gewoon 100% motoronafhankelijk ben, ik kan upgraden los van m'n motor / controller enzo en dat het scherm 2x zo groot is :Y)
Ik kan zelfs een canbus adapter eraan gooien en m'n motor uitlezen, service doen (ABS pomp cyclen bv).

Android Auto kan veel minder dan een Android Tablet dus is geen vervanger mijn inziens. Iedereen maakt z'n eigen afwegingen natuurlijk, ik kies voor het meest flexibele :)
We zijn het eens. Ik heb ook liever een dedicated apparaat, en voor mij hoeft niet alles geïntegreerd te zijn. Liever niet zelfs. Zo'n (duur!) apparaat kun je tenminste nog meenemen naar een volgende motor.

Honda en BMW, en nog anderen, integreren nu Android Auto in het dashboard, met diverse bugs van dien.
De K1600GT heeft een gekoeld vakje met USB aansluiting voor je telefoon, zodat die telefoon alle navigatiewerk kan doen via de BMW app. Ik hoor alleen maar lovende reacties daarover. :N
Het verbindt ook altijd perfect als de motor van contact af is geweest. :N
De instructies of het inladen van routes werken ook altijd super. :N
En je moet niet een té dure telefoon hebben, want een Samsung S22 (denk ik?) past al niet in dat vakje. :D De engineer die dat bedacht heeft bij BMW heeft waarschijnlijk zijn iPhone bekeken, schuifmaat er losjes tegenaan gehouden, en dat vakje op die afmetingen bedacht. |:(

Weet je wat, geef mij toch maar dat dedicated apparaat. En in dit geval kan dat apparaat meer dan de reguliere Tomtom/Garmin. ;) d:)b

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik heb gelezen dat zout strooisel erg slecht voor je motor is. Ik rijd alleen met goed weer, hoe lang moet je wachten tot het zout weggespoeld is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Tot augustus, als het tenminste niet super warm is geweest want dan strooien ze ook zout om het asfalt te koelen. :+

Een flinke regenbui is meestal al voldoende, maar dan moeten ze niet iedere nacht preventief strooien omdat ze het zout anders niet op krijgen. }:O
Als je in je auto rijdt en na een tegemoetkomende vrachtwagen zie je weer de zoutspikkels op je ruit, dan ligt die rotzooi nog overal. :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Beste is gewoon even de tong op de weg leggen ;)

Als het even flink geregend heeft een je ziet geen witte waas na het opdrogen van het wegdek dan lijk thet mij altijd wel prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:09:
Ik heb gelezen dat zout strooisel erg slecht voor je motor is. Ik rijd alleen met goed weer, hoe lang moet je wachten tot het zout weggespoeld is?
De eerste regenbui nadat ze voor het laatst gestrooid hebben. Als je zuinig bent 2 regenbuien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:38

botoo

💀 too old to die young

Bij pekel of twijfel daarvan kan het nooit kwaad om je motor even af te spoelen. Ik heb geen waterpunt buiten dus ik doe het hiermee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p11Z7XLhEukWgbCzGxClhRVVPSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/khlnH8P0JiqZeI3UiRDnbTc6.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Ok dank voor tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien ten overvloede, maar: Spuit je motor liefst niet schoon met een hogedrukspuit of stoomcleaner na een ritje waarbij er alsnog pekel op de diverse onderdelen terecht is gekomen. Gewoon onder lage druk afspoelen (met véél water) is al voldoende. Met hoge druk / stoom verwijder je alleen maar vet, en ook vet wat op plaatsen zit waar het wel nodig is (in lagers en op kettingen en dergelijken).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Will_M schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:41:
[...]

Misschien ten overvloede, maar: Spuit je motor liefst niet schoon met een hogedrukspuit of stoomcleaner na een ritje waarbij er alsnog pekel op de diverse onderdelen terecht is gekomen. Gewoon onder lage druk afspoelen (met véél water) is al voldoende. Met hoge druk / stoom verwijder je alleen maar vet, en ook vet wat op plaatsen zit waar het wel nodig is (in lagers en dergelijken).
Ja idd dat las ik ergens.

De dealer vertelde ook dat ik moest oppassen met bedrading en uitlaat.

Een tuinslang is prima toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja.

Niet teveel op je contactslot sproeien als het gaat vriezen trouwens, been there, done that :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TweakerVincent schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:44:
[...]

Ja idd dat las ik ergens.

De dealer vertelde ook dat ik moest oppassen met bedrading en uitlaat.

Een tuinslang is prima toch?
Een tuinslang met waterleidingdruk is méér dan dikke prima. (Waarschijnlijk woont @botoo ergens waar dat niet simpel beschikbaar is op de locatie waar z'n motorfiets staat en dan is zo'n Kärcher Portable wel weer erg handig).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56
[Video: https://www.dropbox.com/scl/fi/on41zag8cfkxwrgizvqh4/2023-12-06-15.14.55.mp4?rlkey=9ptfdohe48zf1plvsme5dr0y5&dl=0]

Iemand die hier ook nog naar Santa Maxima ride gaat in Veldhoven zaterdag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Als ik naar de weersverwachting kijk zie ik weinig pret in een ritje, dus Maxima of niet, ik pas (en ik moet nog wat werken, dat ook).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Met botoo hierboven.

De weersverwachting lokt niet echt uit om de motor te pakken, daarnaast staat 't ding met oude banden en krassende voorremmen (ja, lekker dan.. Die zitten er dus net nieuw op) stil, en ik denk dat hij stil blijft staan tot ik weet wat ik precies met deze motor ga doen. Want aan de ene kant wil ik het ding graag houden, aan de andere kant is-ie gewoon een maatje te klein en is dat op lange(re) ritten een probleem, dus er moet wat anders komen.

Ik twijfel nog tussen de Fazer inruilen en een goede jonge(re) fiets kopen, of er iets als een Diversion 900 bij kopen (prima buffels, heb ik eerder gehad) en de Fazer houden als gooi en smijt fiets. Als ik 'm weg doe ga ik de banden niet meer vervangen (maar uiteraard wel de remmen in orde maken zodat die niet meer krassen of wat ook), als 't een gooi en smijt fiets voor erbij wordt neemt dat wat andere keuzes met zich mee dan wanneer het de hoofd fiets zou blijven, dus tja.. Keuzes, keuzes.. :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:35
:X

Even vloeken.. Gisteren kreeg ik de motor niet gestart.. Na drie pogingen kreeg de accu het moeilijk, dus maar aan de druppellader gehangen, weer omgekleed en in de auto gestapt. Vanochtend met een volle accu nog eens geprobeerd, en ja hoor, na 3 pogingen slaat hij aan. Ik was dit keer nog niet volledig in motorgear, dus snel even de rest van het pak aan, tas achterop binden, helm op. Ben ik net klaar om op te stappen, hoor ik naast me plof plof plof (...) niks meer. ^&%$!@#%$ Wéér omkleden, toch weer de auto in.

Waarschijnlijk zit er gewoon te weinig benzine in. Was wel gewoon terug komen rijden, en normaal haal ik 300km op een tank terwijl ik nu nog maar 266km had gereden.. maar hij knipperde wel al een tijdje. Vanavond maar even een jerrycan benzine halen bij de pomp en dan zien we het wel weer van het weekend.

Verbruikt een motor meer in de winter, komt het door het filerijden? Of gooit ie er een halve liter per koude mislukte start doorheen? Eerst maar eens kijken of het echt een benzinetekort is geweest. :F

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:48
geert_s schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:40:
Verbruikt een motor meer in de winter, komt het door het filerijden? Of gooit ie er een halve liter per koude mislukte start doorheen? Eerst maar eens kijken of het echt een benzinetekort is geweest. :F
Hier kun je hele discussies over voeren :+

Van wat ik wel eens gelezen heb komt hoger verbruik in de winter door een paar oorzaken:
- Het duurt langer voordat de motor op bedrijfstemperatuur is, waardoor die meer verbruikt
- Met koudere temperaturen is de olie dikker en kost het dus voor de motor meer moeite
- In de winter is de lucht dikker, dus meer luchtweerstand
- Het schijnt dat benzine in de winter vluchtiger wordt gemaakt door de oliemaatschappijen, in verband met koudere temperaturen en dikkere lucht. De benzine heeft daardoor een lagere verbrandingswaarde.

Of het echt zoveel is weet ik niet. Wel merk ik dat het verbruik van mijn auto hoger is dan in de zomer, scheelt zomaar 2km per liter.

[ Voor 7% gewijzigd door Hompu op 08-12-2023 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verbruik in de winter kan inderdaad gerust 10-20% schelen, vooral als je veel koud-warm cycli maakt, het opwarmen icm koude olie is de grootste boosdoener.
Als je woon-werk afstand 100km enkel is zal het verschil veel minder zichtbaar zijn dan bij 15km enkel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
4x2 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:09:
Verbruik in de winter kan inderdaad gerust 10-20% schelen, vooral als je veel koud-warm cycli maakt, het opwarmen icm koude olie is de grootste boosdoener.
Als je woon-werk afstand 100km enkel is zal het verschil veel minder zichtbaar zijn dan bij 15km enkel.
Als het echt zoveel scheelt dan kan het wel kloppen dat ik bij 270km zonder sta.. weten we dat ook weer. Gelukkig staat ie thuis in de garage, en niet langs een drukke A20 op de vluchtstrook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Hompu schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:53:
[...]

- Het schijnt dat benzine in de winter vluchtiger wordt gemaakt door de oliemaatschappijen, in verband met koudere temperaturen en dikkere lucht. De benzine heeft daardoor een lagere verbrandingswaarde.
De één zegt dat dit een broodje aap verhaal is, de andere zweert hier bij.

Mijn anekdote:
Ik heb een tijd lang het benzineverbruik van mijn auto bijgehouden. (van mijn motor doe ik dat nu nog) Ik heb ook een aantal jaar in Duitsland gewerkt, en daar steevast getankt bij hetzelfde Shell tankstation.
En wat schetst mijn verbazing: telkens in de tankbeurt van een bepaalde kalenderweek, ging mijn auto, een Opel Corsa C van 2004, 10% meer verbruiken terwijl het weer niet per sé noemenswaardig veranderde.
De getallen toonden het gewoon aan. Ja, met alleen mijn persoontje, mijn auto, mijn rijstijl, dus hecht er niet te veel waarde aan. ;)
Maar ik ben wel overtuigd dat de brandstoffabrikanten iets doen met de brandstof voor de winter. Andere additieven of zo, ik weet het niet.

Diezelfde getallen bewezen overigens ook een verschil in verbruik van 8-10% aan tussen E5 en E10. Daarmee werd dat prijsverschil toen nog teniet gedaan.
Mijn huidige auto merkt dat verschil overigens niet, maar daarmee moet ik nu E5 tanken om de lambda-sonde te ontzien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]
Of het echt zoveel is weet ik niet. Wel merk ik dat het verbruik van mijn auto hoger is dan in de zomer, scheelt zomaar 2km per liter.
En vergeet niet: gemiddeld meer files in winter. Da's ook niet goed voor het verbruik.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:18:
[...]

De één zegt dat dit een broodje aap verhaal is, de andere zweert hier bij.

Mijn anekdote:
Ik heb een tijd lang het benzineverbruik van mijn auto bijgehouden. (van mijn motor doe ik dat nu nog) Ik heb ook een aantal jaar in Duitsland gewerkt, en daar steevast getankt bij hetzelfde Shell tankstation.
En wat schetst mijn verbazing: telkens in de tankbeurt van een bepaalde kalenderweek, ging mijn auto, een Opel Corsa C van 2004, 10% meer verbruiken terwijl het weer niet per sé noemenswaardig veranderde.
De getallen toonden het gewoon aan. Ja, met alleen mijn persoontje, mijn auto, mijn rijstijl, dus hecht er niet te veel waarde aan. ;)
Maar ik ben wel overtuigd dat de brandstoffabrikanten iets doen met de brandstof voor de winter. Andere additieven of zo, ik weet het niet.

Diezelfde getallen bewezen overigens ook een verschil in verbruik van 8-10% aan tussen E5 en E10. Daarmee werd dat prijsverschil toen nog teniet gedaan.
Mijn huidige auto merkt dat verschil overigens niet, maar daarmee moet ik nu E5 tanken om de lambda-sonde te ontzien. :(
Van Autoscout24:
Het klinkt misschien opmerkelijk, maar in de winter bieden oliemaatschappijen iets andere benzine aan dan in de zomer. De winterbenzine is een stuk ‘vluchtiger’. Dat wil zeggen dat de benzine een lagere verbrandingswaarde en een kleinere energiedichtheid heeft. Dit wordt bereikt door butaan toe te voegen aan de benzine. De dikkere lucht in de winter zorgt ervoor dat de vluchtige benzine nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56

hier scheelt het of 1 op 24 met 100 in de zomer of 1 op 16 in de winter de motor echt bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23

jeroenathome

Een regel tekst

Op een ander forum stelde iemand een tegenovergestelde vraag gesteld. Rijdt een motor zuiniger als het warm is? Er is zelfs een reactie met een grafiek wat het verbruik vs temperatuur doet.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Als het koud is word alles dikker / harder. Lucht, olie, rubber.

Dit zorgt voor afname in rolweerstand, toename in luchtweerstand en toename in interne weerstand (dikkere smeerstoffen en meer temperatuurverschillend bij toleranties).

Voornamelijk de luchtweerstand telt bij lange afstanden, en bij korte afstanden vooral de dikkere smeerstoffen en toleranties.

Eigenlijk zie ik een voertuig dus nooit minder verbruiken in de koude.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:46
Was weer eens door mijn fotocollectie aan het bladeren en kwam deze foto van mijn 748 tegen. Het is niet alleen de techniek waarom ik lyrisch ben over dat ding, maar ook vanwege de vormgeving. Geen striping nodig om mooi te zijn :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pjel0zBZ-NkJhFOn2sF5MfGQ4ew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHBCGZdtqyfEB484lfdINCq8.jpg?f=fotoalbum_large

Quizvraag: welke berg zie je op de achtergrond?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Sowieso dolomiten. Ik ben de naam ff kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
_eLMo_ schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:04:
Sowieso dolomiten. Ik ben de naam ff kwijt.
Dolomieten is juist. Nu de berg nog :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Joris748 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:57:
[...]

Dolomieten is juist. Nu de berg nog :)
Pisciadu? Lijkt op de Sella pas waar je rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

4x2 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:06:
Iemand nog uit het hoofd andere suggesties? Anders ga ik de Kriegas wel een keer ergens zoeken en passen.
Naja, omdat het idee was de Kriega max 28 of roam 34 ben ik uitgekomen bij een Urban messenger EDC.
De laptop paste niet echt makkelijk in de max 28 rugzak, toen even de urban messenger gepast en daar was het geen probleem.
Urban messsenger 28 heeft meer vakjes, maar geen rolltop, maar ik zie wel hoe waterdicht het is.

En hij was goedkoop :p

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
zacht schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:24:
[...]

Erg warm :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Mijn antwoord is: bij de Nurburgring B)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:36
_eLMo_ schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:14:
Als het koud is word alles dikker / harder.
Nou niet alles hoor :+ . Ik heb een onderdeel die het tegenovergestelde doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
zacht schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:24:
[...]

Het is de Sass Pordoi. Vanaf het plateau bovenop (te bereiken met kabelbaan vanaf de top van de Passo Pordoi) kun je het Sella massief zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Prima motorweertje (vor niet al te lange stuykken) vandaag maar al die bladeren op dat klmamme wegdek maakt wel dat ik als een broekepoepert door de bochten ga :X

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Misschien morgen woon-werk. Ligt er een beetje aan. Ik heb niet de auto, maar moet wel naar de zaak. Normaal fiets ik dat, maar soms heb je nu al geen zin.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, deze gaan een winterslaapje doen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXZAh30gUKJja4i42GK0ND68KG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jgqtAllLemwiRaUr1E7lKYo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb 1 stoffen hoes geleend van iemand, en wil er eigenlijk nog 1. Iemand tips hiervoor? Van stof zodat het lekker luchtig is en vocht weg kan.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

(oud) Hoeslaken, zo nodig met een paar tie-wraps vast maken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:01:
Op zich geen gek idee als alternatief. Maar ik wil die eigenlijk herbruiken. Nu op zoek naar koopwoning en wil sowieso een garage, dan is zo'n hoes wel prettig tegen stof enzo, en wil dan niet steeds met tie-wraps in de weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:47
Bij mij staat ie gewoon zo in de garage, zonder hoesje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Hoes kan er ook voor zorgen dat vocht niet weg komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
botoo schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:01:
@LankHoar Als die schuur droog is inderdaad een (katoenen) hoeslaken eroverheen. Ademt en houdt het stof en de vliegenstront van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29
Iemand nog tips voor middeltjes om een regenbui door te komen? Pak gaat sowieso binnenkort door de Nikwax.
Zat te denken om het vizier in te smeren met Rain-x zodat de druppels er sneller af lopen. Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
nldls schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:09:
Bij mij staat ie gewoon zo in de garage, zonder hoesje oid.
Hij staat nu in een oude schuur, kunnen vogels enzo ook in, en om nou 3 maanden lang vogelschijt te laten zitte lijkt me niet handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kneusteun schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:29:
Klopt, vandaar een katoenen hoes, die ademt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:40
LankHoar schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:57:
[...]

De beste hoezen zijn Verheul hoezen. Zijn ook gelijk de duurste :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Leviathius schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:18:
[...]

Is dat echt zo? Ik heb er recent een gekocht op vele positieve reviews, maar ik weet het nog niet.

Zijkanten zijn canvas, dus ademt matig, maar er zijn geen ventilatie openingen (“canvas ademt goed” volgens verheul).
Bovenkant is een of ander soort plastic en voelt erg hard / breekbaar in de kou,

Ik heb em pas 3 maanden nadat m’n “motorhoezenonline” hoes na 4 jaar er de brui aan gaf. Maar die was fleece van binnen (minder krassend dan canvas imho), 100% waterdicht met ventilatie openingen.

Ik kan na 3 maanden nog niet veel zeggen, maar ik had niet het “kwaliteits” gevoel x2 (eerder x0.5) met de prijs x2. Maar time will tell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

badkuip schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:53:
. . . Rain-x zodat de druppels er sneller af lopen. Iemand ervaring daarmee?
Hele tevreden gebruiker(s) hier.
Om het optimaal te houden moet je het wel elke ~twee weken opnieuw insmeren maar zo'n flacon gaat heel lang mee dus je zit niet gauw zonder.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Leviathius schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:18:
[...]

DS covers heb ik destijds gehaald, en ben daar heel happy mee!
Gebruik hem alleen nooit meer vanwege garage :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
LankHoar schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:57:
[...]

Moet je wel zeker weten dat de omgeving niet vochtig is.
Als je een katoenen doek bij mij in de schuur gooit zal hij pas in de zomer echt opdrogen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
kneusteun schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:29:
Dat dus, zeker die plastic hoezen.

Bij mij staat de motor binnen en droog, maar wel met een hoes erom. Dat is meer om te voorkomen dat ik er tegen aan loop. :P

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

Nieuwe motor gekregen van mijn vriendin voor de kerst *;

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Gj3h_5YLlMAYVQ6MdAIWLfltsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4oydOZTZJIeA0fkCzrFUaavG.jpg?f=fotoalbum_large

O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:40
_eLMo_ schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:54:
[...]

Is dat echt zo? Ik heb er recent een gekocht op vele positieve reviews, maar ik weet het nog niet.

Zijkanten zijn canvas, dus ademt matig, maar er zijn geen ventilatie openingen (“canvas ademt goed” volgens verheul).
Bovenkant is een of ander soort plastic en voelt erg hard / breekbaar in de kou,

Ik heb em pas 3 maanden nadat m’n “motorhoezenonline” hoes na 4 jaar er de brui aan gaf. Maar die was fleece van binnen (minder krassend dan canvas imho), 100% waterdicht met ventilatie openingen.

Ik kan na 3 maanden nog niet veel zeggen, maar ik had niet het “kwaliteits” gevoel x2 (eerder x0.5) met de prijs x2. Maar time will tell.
Dit is hele waardevolle info! Ik heb er een gehad, maar vanwege een schuur niet vaak hoeven gebruiken dus de zaken die je aangeeft ook niet zozeer ervaren. Dat ze 'de beste' zijn is meer iets wat een aantal jaar geleden in dit motortopic werd geroepen. Wellicht dat dat ondertussen niet meer het geval is.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag op Heathrow de Rayban Meta Glasses liggen, en dacht: mmm misschien wel een goede om POV motor filmpjes te maken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

GSX-MAN schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:12:
Misschien morgen woon-werk. Ligt er een beetje aan. Ik heb niet de auto, maar moet wel naar de zaak. Normaal fiets ik dat, maar soms heb je nu al geen zin.
Toch maar de fiets gepakt, want gezond. Ik was doorweekt. He-le-maal zeiknat. Want er vielen maar een paar druppels toen ik thuis vertrok, dus geen regenkleding aangetrokken. Op de motor zou mijn pak dat wel gehouden hebben.

Kijk, 8 kilometer is echt onzin om de motor te pakken, maar dit was ook volkomen kut. Het regende zo hard dat ik op de fiets nauwelijk voor me kon kijken van het water in mijn ogen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GSX-MAN schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:02:
[...]

Toch maar de fiets gepakt, want gezond. Ik was doorweekt. He-le-maal zeiknat. Want er vielen maar een paar druppels toen ik thuis vertrok, dus geen regenkleding aangetrokken. Op de motor zou mijn pak dat wel gehouden hebben.

Kijk, 8 kilometer is echt onzin om de motor te pakken, maar dit was ook volkomen kut. Het regende zo hard dat ik op de fiets nauwelijk voor me kon kijken van het water in mijn ogen.
Gisteren met team van mijn dochter kerst etentje gehad hier in de stad.. normaal zouden we dat fietsen maar dochter was niet helemaal fit en vroeg of we op de motor konden gaan.. prima.. dus jeans en leren jack aan voor casual look..
Op terugweg begint het me te regenen.. zelfs mijn onderbroek was nat, ondanks mijn mid layer..
En met dat soort regen zie je op de motor ook een stuk minder.. op zebrapad zag ik een donker geklede voetganger te laat om te remmen.. gelukkig zag hij ons wel en stopte.. maar voor zelfde geld had het heel anders afgelopen..
in donker met felle straatlampen die de druppels op je vizier die prismas worden.. en voetganger die achter een felgeel verlichte paal staat was het bijna mission impossible om hem te zien. :X

Vroeger reed ik elke dag woon-werk.. maar ben het duidelijk niet meer gewend in donker+nat weer te rijden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
ToolkiT schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:23:
[...]

Gisteren met team van mijn dochter kert etentje gehad hier in de stad.. normaal zouden we dat fietsen maar dochter was niet helemaal fit en vroeg of we op de motor konden gaan.. prima.. dus jeans en leren jack aan voor casual look..
Op terugweg begint het me te regenen.. zelfs mijn onderbroek was nat, ondanks mijn mid layer..
En met dat soort regen zie je op de motor ook een stuk minder.. op zebrapad zag ik een donker geklede voetganger te laat om te remmen.. gelukkig zag hij ons wel en stopte.. maar voor zelfde geld had het heel anders afgelopen..
in donker met felle straatlampen die de druppels op je vizier die prismas worden.. en voetganger die achter een felgeel verlichte paal staat was het bijna mission impossible om hem te zien. :X

Vroeger reed ik elke dag woon-werk.. maar ben het duidelijk niet meer gewend in donker+nat weer te rijden..
In het donker en regen rijden is ook gewoon ****. Je ziet niks en andere weggebruikers zien jou niet. En dan heb je altijd nog fietsers zonder licht en voetgangers te ontwijken. Maar goed, vrijdag was ik door alle files twee keer zo lang onderweg, dus toch maar weer de motor pakken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ToolkiT schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:23:
[...]

Gisteren met team van mijn dochter kert etentje gehad hier in de stad.. normaal zouden we dat fietsen maar dochter was niet helemaal fit en vroeg of we op de motor konden gaan.. prima.. dus jeans en leren jack aan voor casual look..

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde. Ik reed zaterdagavond met de auto in de regen door de Keulse binnenstad, wat een drama. Op de motor heb ik dat de afgelopen weken twee keer op de snelweg gehad, en ik merkte net als jij dat ik een boel ontwend ben sinds ik dichtbij werk en op de fiets kan.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
Vandaag ff set nieuwe banden onder andere op motor laten zetten.
Wat een verschil is de 1250gs adv vs een gewone 750..... Blij dat ik 'm weer terug heb. Kreeg die 750 mee als leenmotor. Door de file is zo'n klein ding wel handig trouwens

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Vrijdag schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:35:
Nieuwe motor gekregen van mijn vriendin voor de kerst *;

spoiler:

O+
Twee vlakke voeten nu?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
Afgelopen weekend even naar Les Millevaches in Frankrijk geweest met de GL1500
Donderdag 580 Km naar Auxerre daar een (heeeeeel simpel) hotelletje. Sterker nog stond te koop en denk dat als we voor 2 dagen geboekt hadden we het gekocht hadden meer kon het niet waard zijn :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8GA1YKdhihIACtZuhXJEf0z58U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpgD8vHvZWOixWizmb8zow1u.jpg?f=fotoalbum_large

Vrijdag 360 km doorgereden naar Les Millevaches En daar tentje opgezet :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dym8PaTTP0NQDrH0eurIkVbFtQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoevWmkClDeMPVDFFeteAzq2.jpg?f=fotoalbum_large
(bruine/groene is mijn tentje, groene was van maat die ook mee was met zijn eigen zijspan + aanhanger)

Helaas geen sneeuw dit jaar, maar modder genoeg :D

2600 man ingeschreven en in tegenstelling tot een (altes) Elefantentreffen hier ook veel solomotoren gezien, van gl1800 met 500km op de teller tot "brommertjes" en alles wat maar enigzins op een motor lijkt.

Het waaide zaterdag ook echt debiel hard en vrijwel gehele dag slagregen. na 20:00 werd het eindelijk zo goed als droog.

Je kon ook wel zien waar de prioriteiten liggen: Tentje platgewaaid, maar de motor goed verankerd :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTYXyOTjTBNRJg0C5s4YH0w0jo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZRlHJgmalk62oHZFE18W8Qy.jpg?f=fotoalbum_large

Zondag ochtend was het ook nog droog en dat bleef het overdag oook dus droog kunnen terug rijden.

We zouden een 480km tot Chalons en Champange doen, maar ik had een vroege maandag verplichting dus ben vanaf dat punt alleen doorgereden naar huis.
Natuurlijk vanaf toen stromende regen, rukwinden mistbanken en daardoor dus ook slecht zicht dus niet zo snel als gehoopt thuis, maar vooral door gebrek aan LPG stations in Frankrijk.

Wat een crime LPG tanken in Frankrijk. Nog nooit zoveel problemen mee gehad maar deze trip was echt erg. Heb het idee dat veel stations die vroeger LPG hadden nu daarvoor E85 in de plaats hebben. Dan maar via mylpg.eu zoeken. Soms pas 40 km verderop als waar je bent :( Dus vanaf tankstation naar tankstation plannen maar.
Goed kijken of ze ook ooit gesloten zijn want de 24 uur stations doen de LPG alleen tijdens openingstijden dat er ook echt iemand is (maar de tijden klopten dan weer niet) dus helaas pech op zondag.
en zelfs 4x gehad dat de pomp "Hors Service" oftwel buiten werking is :( En daar ben je dan 20km voor omgereden.....

Uiteindelijk om 10:00 vertrokken en 960km later om 23:59 thuis met 1 stop bij de burgerking rond 14:30 en dan de tankstops. Tentje is alweer te drogen gelegd, slaapzakken te luchten gehangen en kleding gewassen zodat de rooklucht er weer uit is.

[ Voor 16% gewijzigd door harley op 12-12-2023 20:10 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
_eLMo_ schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:54:
[...]

Lastig kiezen voor mij dit. Een poster zegt "beste hoezen", en de volgende post zegt "duur voor minder kwaliteit". Wat is het dan :P 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Een hoes, zoek er gewoon eentje uit.
Of gooi een lakentje over je motor tegen het stof en vogel poep.
Staat het spul aan huis? Dan kun je toch gewoon in het begin even elke paar dagen checken of het vochtig voelt of niet?

Beste is nog steeds: niks er over heen als de motor droog staat.
Ik heb 2 jaar lang mijn beide motoren onder een afdak in de tuin gehad. Beetje stof er afwassen na de niet rijden periode, verder niks aan de hand.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ja eindelijk! *;

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Tuindeuren open, motor de woonkamer binnenrijden en poetsen maar 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bommes schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:49:
[...]

Een hoes, zoek er gewoon eentje uit.
Of gooi een lakentje over je motor tegen het stof en vogel poep.
Staat het spul aan huis? Dan kun je toch gewoon in het begin even elke paar dagen checken of het vochtig voelt of niet?

Beste is nog steeds: niks er over heen als de motor droog staat.
Ik heb 2 jaar lang mijn beide motoren onder een afdak in de tuin gehad. Beetje stof er afwassen na de niet rijden periode, verder niks aan de hand.
Hij staat bij een familielid in een schuurtje, 3 kwartiertjes hier vandaan. Daar wil nog wel is het een en ander vliegends poepen, dus lijk me niet handig wanneer dat dan een paar maand op de bike zit ;) Normaliter heb ik hem zonder hoes onder de overkapping staan, maar met oog op verhuizing leek me schorsen en daar stallen beter.

Maar je hebt wel een punt. Volgend weekend ga ik wel langs, en zal er een hoeslaken overheen gooien - dan kijk ik wel verder in mijn volgende woning en kan ik dan nog een deftige hoes gaan zoeken indien nodig :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vrijdag schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:57:
[...]

Dat deed ik, maar toen kreeg ik van mijn vrouw een pan naar mijn hoofd geslingerd, die kwam tegen mijn hoofd en ondanks dat ik van panheads houd, was dit niet helemaal mijn ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Vrijdag schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:57:
[...]

Je vergeet “de schone onderbroek uit de kast pakken” nog. Wel een van jezelf, die van je vrouw zijn (hopelijk) te klein om als poetsdoek te gebruiken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:03:
[...]

Dat deed ik, maar toen kreeg ik van mijn vrouw een pan naar mijn hoofd geslingerd, die kwam tegen mijn hoofd en ondanks dat ik van panheads houd, was dit niet helemaal mijn ding :P
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joris748 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:09:
[...]

die van je vrouw zijn (hopelijk) te klein om als poetsdoek te gebruiken :+
Jawel, uitermate geschikt voor de fijne details :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Hier staat de Fazer ook voor 't eerst in mijn bezit (gekocht Mei 2020) binnen voor de winter. De vorige winters kwam-ie niet verder dan het afdak, omdat er altijd wel een of ander projectje op de brug in de schuur stond. In beide gevallen zonder hoes, overigens.

Heb tegenwoordig 2 werkplaatsen en dus 2 heftafels, dus er moet uiteraard wel weer een keer een projectje komen. Maar atm komt dat er nog niet echt van..

[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 12-12-2023 22:18 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik heb m'n FMX 650 bij wijze van winterstalling gewoon te koop gezet :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:21
4x2 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:21:
Ik heb m'n FMX 650 bij wijze van winterstalling gewoon te koop gezet :+
Grappig, ik heb vroegah (15 jaar geleden) overwogen om als eerste motor een FMX 650 te kopen maar toen uiteindelijk niet gedaan. Volgens mij heb ik echter in de afgelopen 15 jaar nog nooit een FMX 650 in het wild gezien. Is in ieder geval geen apparaat wat iedereen heeft :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik ben m'n motorcarriere begonnen op een NX250 met omgebeunde 17inch wielen, beetje hetzelfde principe: alle lol, nul vermogen :P

Het is best een leuk ding, maar ik gebruik m gewoon nauwelijks, volgens mij moet een motor enigszins praktisch zijn wil ik m gebruiken.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

harley schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:04:
Afgelopen weekend even naar Les Millevaches in Frankrijk geweest met de GL1500
Donderdag 580 Km naar Auxerre daar een (heeeeeel simpel) hotelletje. Sterker nog stond te koop en denk dat als we voor 2 dagen geboekt hadden we het gekocht hadden meer kon het niet waard zijn :+
[Afbeelding]

Vrijdag 360 km doorgereden naar Les Millevaches En daar tentje opgezet :

[Afbeelding]
(bruine/groene is mijn tentje, groene was van maat die ook mee was met zijn eigen zijspan + aanhanger)

Helaas geen sneeuw dit jaar, maar modder genoeg :D
[YouTube: Les Millevaches 2023]
2600 man ingeschreven en in tegenstelling tot een (altes) Elefantentreffen hier ook veel solomotoren gezien, van gl1800 met 500km op de teller tot "brommertjes" en alles wat maar enigzins op een motor lijkt.

Het waaide zaterdag ook echt debiel hard en vrijwel gehele dag slagregen. na 20:00 werd het eindelijk zo goed als droog.

Je kon ook wel zien waar de prioriteiten liggen: Tentje platgewaaid, maar de motor goed verankerd :D
[Afbeelding]

Zondag ochtend was het ook nog droog en dat bleef het overdag oook dus droog kunnen terug rijden.

We zouden een 480km tot Chalons en Champange doen, maar ik had een vroege maandag verplichting dus ben vanaf dat punt alleen doorgereden naar huis.
Natuurlijk vanaf toen stromende regen, rukwinden mistbanken en daardoor dus ook slecht zicht dus niet zo snel als gehoopt thuis, maar vooral door gebrek aan LPG stations in Frankrijk.

Wat een crime LPG tanken in Frankrijk. Nog nooit zoveel problemen mee gehad maar deze trip was echt erg. Heb het idee dat veel stations die vroeger LPG hadden nu daarvoor E85 in de plaats hebben. Dan maar via mylpg.eu zoeken. Soms pas 40 km verderop als waar je bent :( Dus vanaf tankstation naar tankstation plannen maar.
Goed kijken of ze ook ooit gesloten zijn want de 24 uur stations doen de LPG alleen tijdens openingstijden dat er ook echt iemand is (maar de tijden klopten dan weer niet) dus helaas pech op zondag.
en zelfs 4x gehad dat de pomp "Hors Service" oftwel buiten werking is :( En daar ben je dan 20km voor omgereden.....

Uiteindelijk om 10:00 vertrokken en 960km later om 23:59 thuis met 1 stop bij de burgerking rond 14:30 en dan de tankstops. Tentje is alweer te drogen gelegd, slaapzakken te luchten gehangen en kleding gewassen zodat de rooklucht er weer uit is.
Die rode span, geweldig! O+ _/-\o_

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• harley
@Vrijdag Dat is een oude brommobiel. 2 weken projectje geweest paar jaar terug.

Lomp Jazeker, maar meest luxe zijspan ever. Elektrische ramen, ruitenwisser, verwarming alles zit er nog werkend in !

[ Voor 24% gewijzigd door harley op 13-12-2023 20:01 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

harley schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:00:
@Vrijdag Dat is een oude brommobiel. 2 weken projectje geweest paar jaar terug.

[YouTube: Microcar]

Lomp Jazeker, maar meest luxe zijspan ever. Elektrische ramen, ruitenwisser, verwarming alles zit er nog werkend in !
Briljant! Echt fantastisch _/-\o_ 8) O+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geert_s
:X

Even vloeken.. Gisteren kreeg ik de motor niet gestart.. Na drie pogingen kreeg de accu het moeilijk, dus maar aan de druppellader gehangen, weer omgekleed en in de auto gestapt. Vanochtend met een volle accu nog eens geprobeerd, en ja hoor, na 3 pogingen slaat hij aan. Ik was dit keer nog niet volledig in motorgear, dus snel even de rest van het pak aan, tas achterop binden, helm op. Ben ik net klaar om op te stappen, hoor ik naast me plof plof plof (...) niks meer. ^&%$!@#%$ Wéér omkleden, toch weer de auto in.

Waarschijnlijk zit er gewoon te weinig benzine in. Was wel gewoon terug komen rijden, en normaal haal ik 300km op een tank terwijl ik nu nog maar 266km had gereden.. maar hij knipperde wel al een tijdje. Vanavond maar even een jerrycan benzine halen bij de pomp en dan zien we het wel weer van het weekend.

Om hier nog even op terug te komen, de benzine was inderdaad op. Rijdend teruggekomen, maar toch te weinig om nog te kunnen starten. Vanochtend al sputterend weer tot leven gekomen met wat verse peut. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

badkuip schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:53:
Zat te denken om het vizier in te smeren met Rain-x zodat de druppels er sneller af lopen. Iemand ervaring daarmee?
Ik vind het top spul maar het gaat er heel snel af. Ik heb er een dag of twee plezier van, daarna merk ik er te weinig van.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:01
Wij kijken hier na het heropstappen na enkele jaren naar een nieuwe intercom (met mesh).
Vroeger hadden we een scala rider, die ons goed beviel, maar ondertussen toch wel aan vernieuwing toe is.
Nu zien we 2 opties: de sena spider st1/rt1(155eur)of de cardo talkpack neo(270eur). De cardo is dus fors duurder, wel afneembaar van de helm, die spider niet.
Verder heeft de scala fm radio en draadloos updaten wat ons niet uitmaakt om dit al dan niet te hebben.
Iemand tips dewelke te kiezen, of welke net nìet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
geen specifieke ervaringen met die 2 type's. Maar wel dat de FM radio in headset vaak te slechte ontvangst hebben. Zenders zitten hier in NL te dicht op elkaar en de antenna's zijn gewoon te klein om echt iets fatsoenlijks op te kunnen vangen. Dus de FM radio zou ik vergeten.

Weer een leuke vergelijking. Heb 1 van de 2 ( zeg niet welke 8) )

[ Voor 33% gewijzigd door harley op 16-12-2023 19:13 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29
Motor gepoetst en op de foto gezet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qnx3jLPsRFmzzkLU7Rt25hLVq6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wp44PrV7lj5Big0O98MRMiiU.jpg?f=fotoalbum_large

@LankHoar @timmie271 mag deze in de OP?
Ik sta er nog in met de Honda CBF 1000.
Is geworden een Kawasaki Ninja 1000sx uit 2023. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

harley schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:05:
Weer een leuke vergelijking. <> $500 vs $50,000 Motorcycle
Honda heeft geen Harley tax en de GW is bijna 30 jaar oud vs nieuw, maar zelfs al zou de Harley 30 jaar oud zijn dan nog betaal je er een vermogen voor.

Rare jongens die Harley rijders :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
wittmann1982 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:47:
Wij kijken hier na het heropstappen na enkele jaren naar een nieuwe intercom (met mesh).
Vroeger hadden we een scala rider, die ons goed beviel, maar ondertussen toch wel aan vernieuwing toe is.
Nu zien we 2 opties: de sena spider st1/rt1(155eur)of de cardo talkpack neo(270eur). De cardo is dus fors duurder, wel afneembaar van de helm, die spider niet.
Verder heeft de scala fm radio en draadloos updaten wat ons niet uitmaakt om dit al dan niet te hebben.
Iemand tips dewelke te kiezen, of welke net nìet?
Voor mij was de waterdichtheid van de Cardo doorslaggevend. Sena is/was volgens mij niet waterdicht maar “kon het tegen een regenbui”.
Wel erg tevreden over de Cardo overigens :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:47
Ik heb de allergoedkoopste Cardo en ben daar tevreden mee. Geluid is voldoende, accu duur is perfect. Bellen werkt ook prima. Mesh, etc niet gebruikt nog. Wel eens via Discord en dat ging ook prima.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:15
Goedemiddag allen!

Al regelmatig mee zitten lezen in dit topic maar tot op heden geen rijbewijs en geen motor gehad. Het rijbewijs is eerder deze maand behaald tijdens een verschrikkelijke natte koude dag. De motor gaat nu komen.

Ik heb er een op het oog in Duitsland, ik woon dicht aan de grens en de kosten schelen toch genoeg om even bij de buren te gaan shoppen. Maar met importeren heb ik nog niet heel veel ervaring, weet ondertussen wel dat het niet heel spannend is dus ik wil de gok gaan wagen.

Het enige waar ik niet echt duidelijkheid over kan vinden is het volgende. De motor komt uit 2022 en heeft 3500 km gelopen. Ik moet tijdens het importeren BPM aangifte doen. Maar voordat ik zover kom wil ik eerst weten waar ik aan teo ben. Hoe bepaal ik de BPM waarde, en dan met name, welk bedrag moet ik aanhouden?

Ik lees gemengde berichten en ook de belastingdienst is niet helemaal helder (voor mij althans :+ ). Dien ik de originele catalogus waarde aan te houden (zo ja, waar kan ik die achterhalen voor KTM?), of de prijs die ik er voor betaal?

Alvast bedankt!

Ik zal me even degelijk voorstellen als ik ook de motor er is! Voor nu, Michel, woonachtig in een van de meest zuidelijke dorpen van het land maar afkomstig uit het toch wel mooie Brabant, nabij valkenswaard. Woon samen met mijn partner die tevens is geslaagd voor de motor en ook op jacht is. Onze smaken verschillen wel hebben we gemerkt, ik wil meer de adventure kant op terwijl zij echt zoekt naar een retro model en nu een Royal Enfield meteoor of classic wil gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Denk dat ik mijn eigen vraag al beantwoord heb, kwam ineens een calculator tegen die een bedrag laat zien. Klopt het dat ik dus ongeveer 462 euro moet betalen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wW1ujfhcoF6NXe80tb3Gc-hxXpE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XxtlPCNRHm1NtDbRLmMUxYfW.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23

jeroenathome

Een regel tekst

Michel schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:31:
Goedemiddag allen!
Onze smaken verschillen wel hebben we gemerkt, ik wil meer de adventure kant op terwijl zij echt zoekt naar een retro model en nu een Royal Enfield meteoor of classic wil gaan halen.
Jullie kunnen ook voor de Royal Enfield Hymalayan 450 gaan. Dan heb je retro en adventure in een. ;)
Tevens is de prijs ook netjes voor een nieuwe motor

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
jeroenathome schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:01:
[...]

Jullie kunnen ook voor de Royal Enfield Hymalayan 450 gaan. Dan heb je retro en adventure in een. ;)
Tevens is de prijs ook netjes voor een nieuwe motor
Die staat zeker op de lijst, maar wilde mikken op een motor van rond de 5000-6000 en de dealer gaf aan dat de 450 vanaf 7000 gaat komen. Maar daar gaan we zeker even een rondje op rijden.

Heb gisteren een rondje gereden op de Scram 411, super gaaf apparaat maar voor snelweg te traag. En daar wil ik toch af en toe wel op om wat langere afstanden af te leggen.
Pagina: 1 ... 46 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.