Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.087 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
@Michel moet het ding niet een minimaal aantal kilometer gereden hebben voor BPM korting bij invoer?

Houd daarbuiten rekening dat je naast de (rest) BMP die je moet betalen, ook nog keuringskosten bij de RDW en kentekenkosten mag aftikken.

Niet super veel geld maar tel dat er dus ook nog bij op om een eerlijk vergelijk te hebben met de NL motoren.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 17-12-2023 19:07 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Ik ben zelf een beetje aan het kijken voor een aanhanger voor achter de auto om de motor op te kunnen vervoeren.
Scheelt flink wat noppen die ik op de snelweg oprook.
Om het enigszins aan me zelf te verantwoorden ben ik nu aan het zoeken in de richting van een bakwagentje waar ook de motor in past.
Afbeeldingslocatie: https://www.delemerij.nl//Files/2/21000/21415/ProductPhotos/620/792741185.jpg
Dan kan ik het ding ook nog gebruiken voor klussen in en om huis, ritjes naar de stort, haardhout halen, enz enz.
Als het bakje lang genoeg is voor de motor, voorin een wielklem en een goede oprij goot er bij en het karretje is multifunctioneel inzetbaar.

Andere optie is een echte motoraanhanger:
Afbeeldingslocatie: https://petersaanhangwagens.nl/wp-content/uploads/2021/03/image00001-10-scaled.jpeg
Maar dat maakt het gebruik wel erg beperkt tot 1 functie, die dan wel erg goed en fijn is maar ff een paar kuub hout halen is er dan niet echt bij.

[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 17-12-2023 19:14 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:15
Bommes schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:05:
@Michel moet het ding niet een minimaal aantal kilometer gereden hebben voor BPM korting bij invoer?

Houd daarbuiten rekening dat je naast de (rest) BMP die je moet betalen, ook nog keuringskosten bij de RDW en kentekenkosten mag aftikken.

Niet super veel geld maar tel dat er dus ook nog bij op om een eerlijk vergelijk te hebben met de NL motoren.
Klopt, vanaf 3000 km wordt hij beschouwd als gebruik. Maar daar ik heb ook nog niet helemaal helder wat er dan inderdaad veranderd. Want in de berekening van de screenshot wordt niet eens gevraagd naar de KM stand.

Voor wat betreft je aanhanger, ik zou gaan voor eentje die je vaker kan inzetten van andere doeleinden. Als je er een hebt gebruik je hem ook is bij mij het geval, ideaal is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:51

Youk

Volvo For Life

@Michel, mispak je niet, de voorwaarden om geen BTW te moeten betalen is een voertuig van minstens 6 maanden oud (op basis van eerste inschrijvingsdatum) en er moeten minstens 6000km op de teller staan. Als aan één van beide niet wordt voldaan moet je nog 21% BTW betalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Youk op 17-12-2023 19:35 ]

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
Inderdaad 6000km is minimum om minder belasting te betalen

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
@Bommes 100 procent gewoon een reguliere aanhanger aanschaffen. Makkelijker toestemming voor te krijgen bij je wederhelft als die multi inzetbaar is :P

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 17-12-2023 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
FastFred schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:50:
@Bommes 100 procent gewoon een reguliere aanhanger aanschaffen. Makkelijker toestemming voor te krijgen bij je wederhelft als die multi inzetbaar is :P
Nou ja ik ga het ding van mijn eigen spaarcentjes betalen, toestemming is dus niet nodig >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Als ik het zo lees wil je de aanhanger voor meerdere dingen kunnen gebruiken. Dan zou ik zeker voor een gewone aanhanger gaan en die geschikt maken om motoren mee te vervoeren.

Ik heb een motortrailer én een 2tons aanhanger. Klinkt luxe en dat is 't op zichzelf ook wel, maar het past allemaal maar net in de garagebox :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Nou ja het opslaan is nog wel een dingetje.
Zo een minimalistische motortrailer is wel op zijn kant in de garage te krijgen.
Dat is met een bakwagentje wat lastiger.
Verder kan ik op eigen terrein de kar dus niet kwijt, stalling is dus nodig.
Onze caravanstalling is op 5 minuten van ons huis, en daar betaal ik 300 euro voor een jaar 6 meter caravan.
Een klein karretje zal de helft kosten misschien.
Halen en brengen door de weeks zo vaak als ik wil tijdens openingstijden van hun zaak (normale kantoor tijden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Bommes schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:12:
Ik ben zelf een beetje aan het kijken voor een aanhanger voor achter de auto om de motor op te kunnen vervoeren.
Om het enigszins aan me zelf te verantwoorden ben ik nu aan het zoeken in de richting van een bakwagentje waar ook de motor in past.
[Afbeelding]
Dan kan ik het ding ook nog gebruiken voor klussen in en om huis, ritjes naar de stort, haardhout halen, enz enz.
Als het bakje lang genoeg is voor de motor, voorin een wielklem en een goede oprij goot er bij en het karretje is multifunctioneel inzetbaar.

[Afbeelding]
Maar dat maakt het gebruik wel erg beperkt tot 1 functie, die dan wel erg goed en fijn is maar ff een paar kuub hout halen is er dan niet echt bij.
Bij sommige aanhangers kun je het kopschot open klappen of verwijderen. Kun je misschien met een iets kortere aanhanger toe.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50
Vandaag een route van 350km (geteld vanuit Maastricht) gereden met 5 man.
Via Verviers over België richting Spa binnendoor naar Vielsalm, tanken in Luxemburg bij Wemperhardt, binnendoor naar Bitburg, en dan via Sankt Vith en Malmedy, om daar weer de snelweg op te gaan naar huis.

Op 3-4 opklaringen van een kilometertje na hebben we vanaf Verviers alleen maar mist en 3 graden gehad, tot we weer terug kwamen bij Verviers. Daar klaarde het op en werd het een luxe 8 graden met een stralend blauwe lucht. Hadden we de Mergelland route maar 3 keer gereden, was achteraf beter geweest. :+

Ach, we hebben ons prima vermaakt. Alleen continu je vizier schoon vegen. Tot dat niet meer werkt, en de binnenkant ook zeiknat blijkt te zijn. En ja, er zit een pinlock in. ;)

Maar goed, dat was voor mij waarschijnlijk de afsluiter van het motor seizoen 2023. Denk ik. Ligt een beetje aan het weer op tweede kerstdag. O-)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:20

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Bommes schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:09:
Zo een minimalistische motortrailer is wel op zijn kant in de garage te krijgen.
Onze caravanstalling is op 5 minuten van ons huis, en daar betaal ik 300 euro voor een jaar 6 meter caravan.
Halen en brengen door de weeks zo vaak als ik wil tijdens openingstijden van hun zaak (normale kantoor tijden).
Ik weet niet hoe vaak je van plan bent die trailer ook echt te gebruiken, maar als je moet betalen voor stalling dan is een trailer huren misschien goedkoper? Als het in de praktijk bij max. twee keer max een week blijft dan ben je met huur waarschijnlijk goedkoper uit.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@_Sunnyboy_ klopt, maar het gemak van er de beschikking over hebben als ik dat wil is ook wat waard.
Maar 1 keer een trip van een week waarbij ik de motor op de kar heen rijd (ergens naar Italië of zo) en het ding daar laat staan en de huur is al meer dan de aanschaf/afschrijving.

Huren van een bakwagentje is hier overigens gratis met de Praxis plus app voor maximaal 2 uurtjes.
Wat daar het verdienmodel van is ben ik nog steeds niet achter.
Maar anders kost het al snel 30 of 40 euro per dag voor een (motor)trailertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:20

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Bommes schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:00:
@_Sunnyboy_ klopt, maar het gemak van er de beschikking over hebben als ik dat wil is ook wat waard.
Maar 1 keer een trip van een week waarbij ik de motor op de kar heen rijd (ergens naar Italië of zo) en het ding daar laat staan en de huur is al meer dan de aanschaf/afschrijving.

Huren van een bakwagentje is hier overigens gratis met de Praxis plus app voor maximaal 2 uurtjes.
Wat daar het verdienmodel van is ben ik nog steeds niet achter.
Maar anders kost het al snel 30 of 40 euro per dag voor een (motor)trailertje.
Prijzen varieren inderdaad.nogal maar ik heb wel gevonden voor onder de 75 euro voor een week. Bijvoorbeeld deze. Los daarvan, de flexibiliteit dat je zeker weet dat er op jouw vertrekdag een karretje beschikbaar is is zeker ook wat waard.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56
Michel schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:39:
Denk dat ik mijn eigen vraag al beantwoord heb, kwam ineens een calculator tegen die een bedrag laat zien. Klopt het dat ik dus ongeveer 462 euro moet betalen?

[Afbeelding]
LOL ik moest voor een kawasaki versys 1000gt uit 2016 nog 650 euro bij betalen en 140 euro keuring Wel was de cataloguswaarde nieuw prijs voor die bike 14900 euro inc btw hier in nederland |:(
Had 21000km gereden en gekocht van eerste eigenaar uit belgie gelukkig nog best goedkoop dus had iets winst met inruilen op een tracer 900GT uit 2018. Moest natuurlijk wel bijbetalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:35:
Vandaag een route van 350km (geteld vanuit Maastricht) gereden met 5 man.
Via Verviers over België richting Spa binnendoor naar Vielsalm, tanken in Luxemburg bij Wemperhardt, binnendoor naar Bitburg, en dan via Sankt Vith en Malmedy, om daar weer de snelweg op te gaan naar huis.

Op 3-4 opklaringen van een kilometertje na hebben we vanaf Verviers alleen maar mist en 3 graden gehad, tot we weer terug kwamen bij Verviers. Daar klaarde het op en werd het een luxe 8 graden met een stralend blauwe lucht. Hadden we de Mergelland route maar 3 keer gereden, was achteraf beter geweest. :+

Ach, we hebben ons prima vermaakt. Alleen continu je vizier schoon vegen. Tot dat niet meer werkt, en de binnenkant ook zeiknat blijkt te zijn. En ja, er zit een pinlock in. ;)

Maar goed, dat was voor mij waarschijnlijk de afsluiter van het motor seizoen 2023. Denk ik. Ligt een beetje aan het weer op tweede kerstdag. O-)
Wij (ik en een paar vrienden) Hebben ons vermaakt rond gilze a 108km en vooral op het terras gezeten in het heerlijke zonnetje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat was wel een beter idee eigenlijk, al houden wij toch meer van het rijden dan van het terras. (daar vermaken we ons ook wel hoor ;) )

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17:21
@Bommes Het klopt wel wat je zegt, met een motortrailer kun je verder niks vervoeren. Mijn vriendin en ik hebben vorig jaar een Humbauer motortrailer gekocht: https://humbaur-aanhangwa...ler-hm-achteraanzicht.jpg
Je hebt natuurlijk wel verschillende sjor-ogen, maar dat werkt niet als je bijvoorbeeld hout wil vervoeren.

Overigens wel nog een andere tip als je een motor gaat vervoeren, AceBikes Steadystand :Y
Op onze vorige aanhanger zat een Steadystand en daar waren we zo tevreden mee dat ik op onze Humbauer ook 3 Steadystands heb gebouwd in plaats van de standaard beugels die er op zaten. Zelfs zonder sjorbanden staat de motor eigenlijk al muurvast als het voorwiel in zo'n Steadystand staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Een inrijklem dus; er zijn meerdere fabrikanten van zo'n ding. ;)

Komend jaar gaan we naar de Picos, dat is al zo goed als geregeld. Ook nu weer met een trailer voor 5 motoren. Een stevige bus er voor inclusief alle bagage, en karren maar. Ondanks dat het eind van de zomer pas gaat gebeuren, kan ik nu al bijna niet wachten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17:21
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:48:
Een inrijklem dus; er zijn meerdere fabrikanten van zo'n ding. ;)
Yep, dat was beter geweest :) Ik ken ze dan toevallig van Acebikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:36
En zo iets dan? Lijkt me makkelijk op te bergen en makkelijk in gebruik.

https://www.google.com/se...hAB&biw=390&bih=663&dpr=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Youk schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:34:
@Michel, mispak je niet, de voorwaarden om geen BTW te moeten betalen is een voertuig van minstens 6 maanden oud (op basis van eerste inschrijvingsdatum) en er moeten minstens 6000km op de teller staan. Als aan één van beide niet wordt voldaan moet je nog 21% BTW betalen.
Helder, dankje! En die 21% BTW gaat dan over het te betalen BPM bedrag? En dat BPM bedrag, is dat dan de 841 of de 450 uit het screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:35

BM

Moderator Spielerij
gebruikershaes schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:05:
En zo iets dan? Lijkt me makkelijk op te bergen en makkelijk in gebruik.

https://www.google.com/se...hAB&biw=390&bih=663&dpr=3
Ik vraag me af hoe dat op je auto zet. Als dat op de trekhaak is kun je dat denk ik vergeten met 99% van de autos. Een kogeldruk van 200+ kilo lijkt me niet heel wenselijk :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
ibothead schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:11:
[...]

LOL ik moest voor een kawasaki versys 1000gt uit 2016 nog 650 euro bij betalen en 140 euro keuring Wel was de cataloguswaarde nieuw prijs voor die bike 14900 euro inc btw hier in nederland |:(
Had 21000km gereden en gekocht van eerste eigenaar uit belgie gelukkig nog best goedkoop dus had iets winst met inruilen op een tracer 900GT uit 2018. Moest natuurlijk wel bijbetalen
Das best een flink bedrag ja, daarom probeer ik ook helder te krijgen wat nu echt de BPM is die ik moet gaan betalen voordat ik het ga doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
BM schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:22:
[...]

Ik vraag me af hoe dat op je auto zet. Als dat op de trekhaak is kun je dat denk ik vergeten met 99% van de autos. Een kogeldruk van 200+ kilo lijkt me niet heel wenselijk :X
Hm niet over nagedacht idd. Bij de meeste auto’s is dat iets van 100kg. Slecht idee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:04
BM schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:22:
[...]

Ik heb Marcel Bulthuis van https://electricmotorcycles.nl/over-ons weleens met zijn Model X bij een Supercharger gezien. Dat zag er best degelijk uit, maar volgens mij had hij ook nog dragers via het chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Eddos schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:37:
[...]

Ik heb Marcel Bulthuis van https://electricmotorcycles.nl/over-ons weleens met zijn Model X bij een Supercharger gezien. Dat zag er best degelijk uit, maar volgens mij had hij ook nog dragers via het chassis.
Een Model X heeft wel een uitzonderlijke maximale kogeldruk van 160 kilogram (bij trekken van een aanhanger), maar de draagcapaciteit is gelimiteerd op 72 kilogram, dus ik zou daar geen motor achterop zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 18-12-2023 12:39 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:01
Bommes schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:09:
Deze heeft mijn vader een paar jaar geleden voor 300,- op de kop getikt:

https://bouwmanaanhangwag...d94beHZf-NAhoCcLwQAvD_BwE

Deze haal je binnen 15 min uit elkaar (as incl bandjes, licht unit, spatborden, dissel zijn demontabel) en til je em zo rechtop tegen een muurtje. neemt weinig plek in...
inmiddels heb ik aan beide kanten van de goot traanplaten gemaakt met hijsogen. ding gaat elk jaar (incl motor :+ ) mee naar de camping in het zuiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:01
Kars schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:32:
[...]

Voor mij was de waterdichtheid van de Cardo doorslaggevend. Sena is/was volgens mij niet waterdicht maar “kon het tegen een regenbui”.
Wel erg tevreden over de Cardo overigens :)
In de review van https://www.bennetts.co.u...pider-st1-intercom-review lekt er idd wat water via dat draaiwieltje naar binnen.
Sena heeft idd jammer genoeg geen IP rating, misschien dat die spider rt1 beter dichtgemaakt is, die heeft geen draaiwieltje, wel zelfde specs.
Is zo een wieltje een meerwaarde om te hebben (zowel sena als xardo heeft dat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
_eLMo_ schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:39:
[...]

Een Model X heeft wel een uitzonderlijke maximale kogeldruk van 160 kilogram (bij trekken van een aanhanger), maar de draagcapaciteit is gelimiteerd op 72 kilogram, dus ik zou daar geen motor achterop zetten.
Ik kwam een keer de Nederlandse importeur van Energica tegen op circuit Assen, die had de motor gewoon overdwars achterop zijn X staan met een bepaalde beugel. Het zou dan toch mogelijk moeten zijn op dat type Tesla.

Zo dus alleen dan zonder strap aan de spoiler haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCza3BLu8J5l7sIXMjXzCZUFSP8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7oXQdlnodrIp1x3EHQWjn0g3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wokkelz schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:08:
[...]

Ik kwam een keer de Nederlandse importeur van Energica tegen op circuit Assen, die had de motor gewoon overdwars achterop zijn X staan met een bepaalde beugel. Het zou dan toch mogelijk moeten zijn op dat type Tesla.

[Afbeelding]
Lijkt me dat er iets custom is gemaakt en direct op het frame is bevestigd. Direct op de trekhaak lijkt me niet logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Mwah, ik vermoed dat ze de maximale gestelde capaciteiten negeren. "We zien wel wat er gebeurd" zeg maar.

Zelfs met frame bevestigingen is hij daar niet op gekeurd en dus zal de verzekering er wat van vinden als er wat gebeurd...

[ Voor 37% gewijzigd door _eLMo_ op 18-12-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Lijkt me niet heel veilig of verstandig om zo te gaan rijden inderdaad. Doe maar gewoon op een aanhanger, beter.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:11
wittmann1982 schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:47:
[...]
Is zo een wieltje een meerwaarde om te hebben (zowel sena als xardo heeft dat)?
Met regen- of winterhandschoenen is t verrekte handig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Bommes schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:12:
[...]
[...]
Ik zou zeggen, optie 1 :) Beste aanschaf ooit.
Maar ik kan hem kwijt in mijn garage dus voor jou is de afweging natuurlijk anders.
Fantastische vakantie naar Oostenrijk mee gedaan. Motor, tent en nog meer zooi allemaal in de bak.

En daarnaast voor van alles en nog wat gebruikt. Geen idee hoeveel ton aan materiaal ik inmiddels met dat ding versleept heb (kuubjes hout, sloopafval, tuinafval incl tegels, inboedels bij verhuizingen, marktplaats meubels, tot en met een waterfiets aan toe)

Het is wel erg praktisch om de achterkant open te kunnen klappen. Dan heb je verder alleen inrijklem, oprijplaat en spanbanden nodig.

Op foto 2 zie je op de achtergrond trouwens nog een aanhanger met 3 motoren, volgens mij was dat een dubbelasser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onus-Ft5Yi-bYi__eCe1d3a0kAQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UX94yOC7gNxFJb2rjGLZ4CKd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnxXrjEVOWxX0ud3pAJbqdaYLss=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BBRH3JuRj1JPoxcXnqdnXkYx.jpg?f=user_large

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:04
wokkelz schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:08:
[...]

[Afbeelding]
Dat is dezelfde meneer als ik hier op doel:
Eddos schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:37:
[...]

Maar goed, hij rijd nog wel wat kilometers, dus niet gek dat er meer mensen hem tegen komen :+

En voor degene die zeggen dat een aanhanger beter is; dit lijkt mij juist ideaal. Bij aankomst gooi je de drager achter in de auto, geen gedoe met die aanhanger. Plus je kunt gewoon op snelheid reizen én (en dat is het grootste voordeel) kunt zonder of en aankoppelen terecht bij de Superchargers.

[ Voor 11% gewijzigd door Eddos op 18-12-2023 15:00 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Ik heb met een motortrailer vaak genoeg andere spullen, waaronder ook 'los gestort haardhout', vervoerd dus mensen welke zeggen dat 't een onmogelijke opgave is hebben waarschijnlijk nog nooit van (Euro)-palletbekisting gehoord.

Een trailer moet je aanschaffen voor het doel waar je het ding het meeste voor gaat gebruiken, in jouw geval dus het vervoeren van één of meerdere motorfietsen, en niet voor allerlei andere 'dingen' welke nu in je gedachten op poppen .... Dat ding bij de Praxis huren is dan net zo handig én daar zijn de eerste 2 uur gratis als je een Praxis Plus Pas hebt (en je mag zo'n ding ook lenen als je er die dag niets koopt.....). Met twee van die passen kun je vaak ook wel een tijdslot van 4 uur 'regelen' maar dan moet je wel vroegtijdig reserveren......

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Deze motortrailer had ik om mijn circuitmotor te vervoeren. Meer heb je niet nodig. Vlakke plaat, gootje/steun voor het voorwiel en een aantal punten om de spanbanden vast te zetten (ik zette hem vast met twee spanbanden op de onderste kroonplaat en 2 spanbanden naar de rem/schakelsetjes).

De 3 gootjes zaten er, zodat ik niet om hoefde te bouwen van 1 naar 2 motoren en omgekeerd.

Is ook prima te realiseren met een normale aanhanger, mits lang genoeg.

Edit: krijg het plaatje er niet bij. Dacht te kunnen linken vanaf Motor-Forum 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Joris748 op 18-12-2023 15:36 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Nu online
Trekhaak voor mijn auto staat hoog op de verlanglijst!
Als ik een trailer nodig heb dan huurde ik die altijd bij boedelbak, die hebben op sommige locaties een aanhanger met inrijklemmen staan. Bus is van een vriend, is top maar gaat niet zo snel, dus dan is het erg lang naar Assen vanuit 010

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2j-H3nnfPhWKH1xHo9ed1Epf1mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cX9BXLEnL7hkv092E4IDteji.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:51

Youk

Volvo For Life

Michel schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:20:
[...]

Helder, dankje! En die 21% BTW gaat dan over het te betalen BPM bedrag? En dat BPM bedrag, is dat dan de 841 of de 450 uit het screenshot?
Die 21% BTW wordt berekend op het aankoopbedrag. Dit is in NL en BE hetzelfde (geloof zelfs dat die EU regel is). Daarbovenop hebben jullie in NL ook nog de BPM. Aangezien ik Belg ben heb ik mij nooit verdiept in die BPM, dus hoe of wat daarmee kan ik je jammer genoeg niet mee helpen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ik meld me ook eens hier, morgen mag ik mijn rijbewijs met A erbij gaan ophalen en ga ik eens rondkijken voor mijn 1e motor.
Ik heb al gemerkt dat er in Limburg niet veel grote motorzaken liggen, dus denk dat ik toch bij een particulier uit ga komen.
Heb mijn oog laten vallen op een BMW R1200RT, liefst van >2015, maar het budget zegt "doe maar een van <2015" :(

Misschien dat leasen op de zaak nog een optie is, maar dat moet ik nog even goed uitzoeken, ik run een online shop haha. Een R1250RT zie ik ook wel zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:39
Als je het risico van particulier kopen chiller vindt dan een lang stukje terug naar huis rijden.....

Als je een beetje kennis hebt van het model kan je particulier wel wat scoren, maar hou er wel rekening mee dat je ook de sores van een ander kan over kopen. (motorzaak sluit dit niet uit! goede motorzaak wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ja klopt wellicht wel, maar het budget is max 5.000 cash, dus dan ben je wel redelijk beperkt qua keuzes, zelfs als je motorzaken van verder weg gaat bezoeken.

Daarnaast, het is mijn 1e motor he, hoeft niet perse meteen je-van-het te zijn :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Snap ik.

Let wel op dat je krijgt vaak waar je voor betaalt.
Dus je moet of zelf handig zijn of gewoon voor safe gaan.

Niks is zo kut als je 5k neerlegt voor een motor die na 1 seizoen alweer 2k extra heeft gekost aan onderhoud en problemen.
Dus neem iemand mee die dat soort dingen kan nakijken. Ik maakte zelf wel eens een lijstje, klinkt dom maar dan verplicht je jezelf om die ter plekke even langs te gaan.
Dus je zoekt even op internet de bekende issues en hoe ze te vinden bij het specifieke model.
En zo doe je dat ook met onderhoud, even vragen of hij weet wanneer banden, vloeistoffen, kettingset etc. is gedaan, en of hij ooit al een zwak punt van het model heeft laten vervangen/repareren. (elk model motor heeft wel specifieke problemen, honda's vaak in de spanningsregelaar, ktm met waterpompen er is genoeg te vinden op de bekende fora's)

Het aller ergst wat je wel eens ziet is dat men door de problemen de lol kwijt zijn en niet meer rijden.

Beter een suzuki sv650 '22 in goede staat voor 5k dan een afgetrapte R1 uit '05.

Er zijn hier volgens mij wel 2 a 3 RT fanaten die je vast wel wat tips kunnen geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Met @kneusteun is er voor die 5K alleen onderin de markt van die RT's te winkelen dan koop je ook precies dat, de goedkoopste opties.
Geen probleem maar houd dan wel rekening met wat extra kosten.
Oude banden, achterstallig onderhoud, enz.

@JanPedaal dat is ongeveer precies zoals ik het ook wilde oplossen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Youk schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:22:
[...]

Die 21% BTW wordt berekend op het aankoopbedrag. Dit is in NL en BE hetzelfde (geloof zelfs dat die EU regel is). Daarbovenop hebben jullie in NL ook nog de BPM. Aangezien ik Belg ben heb ik mij nooit verdiept in die BPM, dus hoe of wat daarmee kan ik je jammer genoeg niet mee helpen.
BPM = Belasting Personen auto's & Motorrijwielen en dat bedrag wordt bepaald op basis van de kale aanschafwaarde van een nieuw voertuig. Bedrag wat belast wordt wordt pér kalendermaand met 1% verminderd en is dus na iets meer dan 6 jaar terug naar '0' gesteld (bij import van een voertuig uit het buitenland naar NL).

Het is daarbovenop extra 'lullig' dat de BPM berekend wordt voordat er BTW geheven is, en dus betalen we in NL nogmaals belasting óver .... Inmiddels al geheven belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

metallicattim schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:36:
Ik meld me ook eens hier, morgen mag ik mijn rijbewijs met A erbij gaan ophalen en ga ik eens rondkijken voor mijn 1e motor.
Ik heb al gemerkt dat er in Limburg niet veel grote motorzaken liggen, dus denk dat ik toch bij een particulier uit ga komen.
Heb mijn oog laten vallen op een BMW R1200RT, liefst van >2015, maar het budget zegt "doe maar een van <2015" :(

Misschien dat leasen op de zaak nog een optie is, maar dat moet ik nog even goed uitzoeken, ik run een online shop haha. Een R1250RT zie ik ook wel zitten :D
Voor 5k heb je wel een nette van eerste generatie met een hoge km stand. Kunnen ze ook prima aan mits goed onderhouden. De mijne heeft nu 182000km gelopen.

Zit er wel aan te denken hem weg te gaan doen, ik mis cruisecontrol en een K1600GT staat ook nog op mn verlanglijstje.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:08

A13X

Dude

noes schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:52:
[...]

Voor 5k heb je wel een nette van eerste generatie met een hoge km stand. Kunnen ze ook prima aan mits goed onderhouden. De mijne heeft nu 182000km gelopen.

Zit er wel aan te denken hem weg te gaan doen, ik mis cruisecontrol en een K1600GT staat ook nog op mn verlanglijstje.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DNacCPhV4AAh5uc.jpg

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Jelte schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:19:
[...]
Lijkt me dat er iets custom is gemaakt en direct op het frame is bevestigd. Direct op de trekhaak lijkt me niet logisch.
Dat is dus dat ding waar ik het een paar posts terug over had.

Gaat gewoon direct op de trekhaak. Of althans op de plek waar de trekhaak zit. Afbeeldingslocatie: https://mototote.com/cdn/shop/products/m3-Motorcycle-Carrier-1_2048x.jpg?v=1676951908

Model X heeft een maximaal toegestane kogeldruk van 100kg.

[ Voor 29% gewijzigd door gebruikershaes op 18-12-2023 19:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ah, motoren op een aanhanger, achter een bus. Dat kan ik ook. Deze combi is 4 keer per jaar te spotten in de omgeving en op de paddock van Assen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yoF2ZfPILcTT-RRx-Ec-ZFAGX4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M7IlmOHlNFRCFsO97LbNqo8i.jpg?f=user_large

Bij gebrek aan standaard haken om iets achterin de bus vast te maken, ben ik nog bezig om iets te bouwen waarmee ik een motor in de bus kan vervoeren. Hoe ik 't precies ga maken weet ik nog niet, maar ik weet al wel dat ik het zo sterk wil hebben dat zelfs wanneer het helemaal fout gaat en ik met de bus op z'n kant in de berm kom te liggen, de motor keurig op z'n plek blijft.

Daarover ongetwijfeld later meer, maar niet in dit topic :+

[ Voor 42% gewijzigd door Destruction op 18-12-2023 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Voor transport heb ik deze 2 spanbanden liggen, werkt super makkelijk:
Achterwiel: https://www.aanhangwagend...-voor-alle-wielmaten.html
Voorkant: https://www.aanhangwagend...en-voor-motorenmotor.html

Zolang je maar ergens in kunt haken, krijg je het snel en goed vast.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:52
Wij willen rond augustus/september naar Monaco met de motor binnendoor. Nu vroegen wij ons af of het juist verstandig is om de eerste week van september te gaan vanwege de drukte. Aangezien alle landen ongeveer tot de laatste week van augustus zomervakantie hebben. In september is het vaak ook iets minder warm wat het toch aangenamer maakt.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3v6IdJuH3AQWri2S1qgOlYoeTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JJ5qjNtI1j25iQEaZlWGBL4H.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dt4lHUdlCRzqLHR7aKpqNyepEo8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uPe0kmAkzmfZ7y3lfcP0Et7q.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:10
Destruction schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:39:
Ah, motoren op een aanhanger, achter een bus. Dat kan ik ook. Deze combi is 4 keer per jaar te spotten in de omgeving en op de paddock van Assen.

[Afbeelding]

Bij gebrek aan standaard haken om iets achterin de bus vast te maken, ben ik nog bezig om iets te bouwen waarmee ik een motor in de bus kan vervoeren. Hoe ik 't precies ga maken weet ik nog niet, maar ik weet al wel dat ik het zo sterk wil hebben dat zelfs wanneer het helemaal fout gaat en ik met de bus op z'n kant in de berm kom te liggen, de motor keurig op z'n plek blijft.

Daarover ongetwijfeld later meer, maar niet in dit topic :+
Nice! Ik heb mij ingeschreven voor 3 juni en 2 september op Assen. Ben benieuwd wat voor een ervaring dat wordt. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
gebruikershaes schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:30:
[...]

Dat is dus dat ding waar ik het een paar posts terug over had.

Gaat gewoon direct op de trekhaak. Of althans op de plek waar de trekhaak zit. [Afbeelding]

Model X heeft een maximaal toegestane kogeldruk van 100kg.
116kg. maar alleen bij aanhangers, als het om verticale last gaat maximaal 72kg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
wij hebben vorig jaar met een aantal vrienden een motoraanhanger gekocht via marktplaats (450 euro). Via werkspot nog wat aan laten passen, zodat de motoren steviger staan. Het voordeel is dat deze om te bouwen is voor 1 of 2 motoren. Ik heb onder mijn auto (niet die op de foto) een afneembare trekhaak laten zetten, was ik wel ±1000 euro aan kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRwR1AwJ5HSimwWoFQ-AALj1rmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEWjteFn2JfvgRtGl2BVGjSU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik7LTpsldyJN_Nq1YPCn62K_czg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VwLFSe73K1F48UahPB4JlPP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
Qua bevestiging hebben we Acebikes banden gekocht voor voor en achter, heel makkelijk en heel stevig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:35
Kunnen jullie die motoraanhangers niet lekker delen/huren onderling? De meesten hebben hem toch alleen maar even tijdens een vakantie nodig.. Het is maar een idee.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
Goed idee, maar als je gaat verhuren krijg je discussies over aansprakelijkheid, verzekering etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
En iedereen gaat tegelijk op vakantie. :+

Ik heb overigens ook die Acebikes spanbandjes en dat ding dat over het achterwiel gaat.
Je moet wel een beetje gevoel hebben daarmee. Je kunt er makkelijk zoveel kracht mee zetten dat je de band plat drukt, dus niet te strak door blijven ratelen. Aan de andere kant heb ik ook eens een verhaal gehoord waarbij die juist te los zat, en door het gestuiter ging verschuiven.
Zorg dus dat de aangrijpingspunten zich ter hoogte van de as (van het achterwiel) bevinden, zodat dat niet gaat schuiven.

De methode van Modz is perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Ik ben er niet zo kapot van om ze op de stuurhelften te zetten, iets zegt mij dat die daar niet voor gemaakt zijn. De motor staat het stabielst als hij licht in de veren wordt getrokken. Mijn voorkeur gaat ernaar uit om de spanbanden om de onderste kroonplaten te lussen, dan kun je een gewone spanband met ratel gebruiken.

Achterwiel is minder belangrijk, zolang dat maar niet kan gaan stuiteren. Ik zette de achterkant meestal vast op punt ergens rond de voetsteunen (frame of steun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik had niet eens op de voorkant gelet, maar inderdaad, die trek ik normaal via de onderste kroonplaten in de vering. Al is het maar om alles dat zich op het stuur bevindt niet te beschadigen. Die knopjes, hendels en schakelaartjes zijn allemaal al duur genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Nu online
Met een supersport wordt dat vaak al lastiger, met mijne in ieder geval wel.
Het kan alleen als de bevestigingspunten op de trailer redelijk onder de motor zitten. Zodra je spanbanden naar de zijkant moeten zitten de plastic kuipen in de weg en moet je de motor wel via de clipons vasttrekken.
Overigen nog nooit problemen mee gehad door de motor via de clipons in de voorvering te trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Heb ~20K kilometers met een bus of aanhanger door Europa gereden met racemotoren en het enige wat ik deed was zorgen voor een stabiele inrijklem en zo'n tyrefix ding over het achterwiel. Is altijd goed gegaan. Wel goed opletten dat de tyrefix niet verschuift en spanning verliest.

Toevallig een maand geleden een nieuwe aanhanger gekocht en daar kreeg ik de tip om een klein trekspanbandje om voorwiel en inrijklem om voorkomen dat het voorwiel eruit zou kunnen springen. Dus dat doe ik dan maar. Al met al paar minuten werk en de motor zit muurvast zonder spanning op frame, stuur of vering en werkt met alle soorten motoren.

Mijn eerste racer had valdoppen die je eraf kon draaien en dan haken in kon draaien om spanbanden mee vast te zetten. Dat werkte ook goed icm een inrijklem.

@Bommes, weet niet wat je plan is en of het mogelijk is. Maar een gesloten aanhanger heeft wel voordelen. Als de bestemming niet te halen is en je moet ergens overnachten is het toch prettiger om de motor in een gesloten aanhanger te hebben staan dan op een open trailer. En het is ook een droge plek waar je eventueel een waslijn en stretcher met kachel/airco in kan zetten tijdens kamperen.

En als je veel door Duitsland rijdt en je aanhanger is er geschikt voor kan je bij Dekra een tempo 100 keuring laten doen. Dan mag je in Duitsland 100 rijden ipv 80. Dat scheelt op een lange rit toch wel flink. Kost 180 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

geert_s schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:13:
Kunnen jullie die motoraanhangers niet lekker delen/huren onderling? De meesten hebben hem toch alleen maar even tijdens een vakantie nodig.. Het is maar een idee.
Mijn trailer heeft een eigen kenteken, dat kan lastig zijn met aansprakelijkheid als een huurder een fout maakt. Zolang de aanhanger keurig achter de auto blijft is er niks aan de hand, maar als deze door foutief aankoppelen los komt van de auto en een fietser omver maait mag de kentekenhouder (ik dus) voor alle schade opdraaien. No thanks.

Nou heb ik hem ook vooral omdat ik nog wel eens een motor repareer of uit hobby zo'n dof lijk koop en dat weer rijdend maak. Wel handig om die dan te kunnen ophalen. Daarnaast wordt-ie gebruikt voor circuitdagen. Deze tijd van 't jaar staat-ie meestal stil, het is dan ook een oldtimer uit 1978 :+ De rest van 't jaar maakt 't ding wel aardig kilometers.

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 19-12-2023 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Mijn ervaring met het uitlenen van aanhangwagens is dat die 1) atijd weg is als je hem zelf nodig hebt, 2) je moet zelf gaan leuren om dat ding terug te krijgen, en 3) meer dan de helft van de keren is de stekker er deels of helemaal vanaf getrokken en de kabel beschadigd.

Nu heb ik zelf geen aanhangwagen (of überhaupt een trekhaak), maar mijn oom wel. Die kan ik wel eens lenen, maar meestal trek ik er eerst nog een uurtje extra voor uit om de stekker opnieuw te monteren. :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:28:
Mijn ervaring met het uitlenen van aanhangwagens is dat die 1) atijd weg is als je hem zelf nodig hebt, 2) je moet zelf gaan leuren om dat ding terug te krijgen, en 3) meer dan de helft van de keren is de stekker er deels of helemaal vanaf getrokken en de kabel beschadigd.

Nu heb ik zelf geen aanhangwagen (of überhaupt een trekhaak), maar mijn oom wel. Die kan ik wel eens lenen, maar meestal trek ik er eerst nog een uurtje extra voor uit om de stekker opnieuw te monteren. :(
Als jij alléén die aanhanger leent terwijl je zelf geen auto met trekhaak hebt dan snap ik wel waarom die stekker telkens stuk gaat en je weer een uur mag uittrekken om het spel te repareren....

>:) :9 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
:P :D
Ik mag de trekkende auto mee lenen, gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrY__LTuK0S4UjfE1PbHSRZQ9Wc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K190hH4stvpxv5vO8Q7TSQBL.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:42
120 op een Ninja? Bij 120 schakel je toch van z'n 1 naar z'n 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:17
120 mijl of km/h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvij
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 09:36
Goedenavond!

Inmiddels een tijdje geleden dat ik hier wat geplaatst heb. Na zo'n 17.000 km te hebben gereden op de fabrieksketting van mijn Triumph Street Twin 2018, is de ketting zo goed als af. Ik ben dus op zoek naar een aftermarket Sprockets + Chain kit die goed bevalt. Ik lees over merken als JT-Power, Superlite, EK Chain, en meer, maar er zijn helaas weinig reviews te vinden.

Kan iemand mij een merk of een product aanbevelen?

Bij voorbaat dank & ride safe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibothead
maxvij schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:37:
Goedenavond!

Inmiddels een tijdje geleden dat ik hier wat geplaatst heb. Na zo'n 17.000 km te hebben gereden op de fabrieksketting van mijn Triumph Street Twin 2018, is de ketting zo goed als af. Ik ben dus op zoek naar een aftermarket Sprockets + Chain kit die goed bevalt. Ik lees over merken als JT-Power, Superlite, EK Chain, en meer, maar er zijn helaas weinig reviews te vinden.

jos smits bestellen en ik ga altijd voor de did versterkte _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:22

_Apache_

For life.

maxvij schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:37:
Goedenavond!

Is die goed op spanning gehouden en gesmeerd? 15k vind ik wel erg mager.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ibothead schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:00:
[...]

DID is sowieso (y)

Maar de vraag is vervolgens of Jos Smit ook naar België verstuurt zonder exorbitante meerkosten :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86KAOYPuekRxViL9uWH-hLgJohE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/utzgvj4gEvT2DpN9oWxtfaoe.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvij
ibothead schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:00:
[...]

Gevonden! Bedankt, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvij
_Apache_ schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:09:
[...]

Is die goed op spanning gehouden en gesmeerd? 15k vind ik wel erg mager.
Niet geweldig op spanning gehouden, dat is mijn fout geweest. Wel altijd goed gesmeerd. Inderdaad erg vroeg, vonden wij ook al. Het is mijn eerste motor, we hebben er van geleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:28:
Mijn ervaring met het uitlenen van aanhangwagens is dat die 1) atijd weg is als je hem zelf nodig hebt, 2) je moet zelf gaan leuren om dat ding terug te krijgen,
Dat scheelt dan wel weer stalling regelen >:)

Ik ben er nog niet uit, gelukkig is het ook niet zo dat ik het ding gisteren moet hebben.
Volgend jaar gaan we met een groepje Tweakers naar het ABR Festival in Engeland.
De rest gaat met de motor rijdend vanuit NL en 1tje vanuit de UK zelf (@ToolkiT )
Maar ik heb bedacht om met vrouw en kind die kant op te gaan en er een weekje voorjaar vakantie van te maken.
Gezin in de auto, kar er achter met de motor er op. Beetje dat dus.

Heb wel al iets gevonden wat een beetje tussen bak en motor trailertje inzit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAquf3XG37BsspDERWd_GfweJHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wei6ItB5OD8bO9FARVTxTrpd.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien maar gewoon de knoop doorhakken en dat ding halen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bommes op 20-12-2023 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Een geremde kar kopen is in ieder geval altijd een goed idee. Ook als het er eentje zonder eigen kenteken is (en dus max 750kg). Tenslotte mag niet elke auto ongeremd 750kg trekken en dan kun je verkeerd uit komen met gewichten. Geremd mag vrijwel elke auto 750kg trekken dus dan komt het altijd wel goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:44
Destruction schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:04:
Een geremde kar kopen is in ieder geval altijd een goed idee. Ook als het er eentje zonder eigen kenteken is (en dus max 750kg). Tenslotte mag niet elke auto ongeremd 750kg trekken en dan kun je verkeerd uit komen met gewichten. Geremd mag vrijwel elke auto 750kg trekken dus dan komt het altijd wel goed :)
En dat zie ik maar al te vaak "fout" gaan. Ongeremde kar met 3 motoren er op achter een klein auto'tje :F

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bommes
Heb al iets anders gevonden, zo een klein 1-motor trailertje, vrijdagochtend ophalen.
Kost een stuk minder, eventueel rechtop in de garage te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwxYm6Mn5O_qIq5D9Qsw0wcNeWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LzIvErm1QFdv5v4j98jHWOdm.jpg?f=fotoalbum_large

Praxis om de hoek met gratis aanhangers voor als ik ga klussen.

• ibothead
maxvij schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:36:
[...]

Niet geweldig op spanning gehouden, dat is mijn fout geweest. Wel altijd goed gesmeerd. Inderdaad erg vroeg, vonden wij ook al. Het is mijn eerste motor, we hebben er van geleerd.
Street triple heeft dan ook wel al veel trek kracht onderin!
15k met orginele bami ketting is dan normaal ;)
IS nou niet zo geweldige ketting de orginele, bij mijn was die ook met 16k op ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Bommes schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:53:
Heb al iets anders gevonden, zo een klein 1-motor trailertje, vrijdagochtend ophalen.
Kost een stuk minder, eventueel rechtop in de garage te zetten.

[Afbeelding]

Praxis om de hoek met gratis aanhangers voor als ik ga klussen.
Zoiets kan inderdaad ook, maar ziet er wel erg smal uit en dat kan erg irritant zijn met achteruit rijden. Ook vraag ik me af wat het doet met de kogeldruk als je voorwiel zo dichtbij de koppeling komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Aan de zijkanten nog twee mooie aluminium bakken, kan je wat gereedschap in kwijt en dergelijke.

• kneusteun
Weet iemand hier hoe dat met mousse bib zit.
Kan je dat gewoon plaatsen en toch op lucht rijden, als fail safe?
Of moet je nog rekening houden met max snelheden etc?

• _eLMo_
  • Niet online
Als je toch nog op lucht wil rijden heb je het over tubeless? Let op dat lang niet alle tubeless banden ook geschikt voor binnenband/mousse. Ivm wrijving tussen buiten en binnenband/mousse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:29:
Als je toch nog op lucht wil rijden heb je het over tubeless? Let op dat lang niet alle tubeless banden ook geschikt voor binnenband/mousse. Ivm wrijving tussen buiten en binnenband/mousse.
Naja ik wil misschien wel van mijn tubes af, maar ik was nieuwsgierig of dat mouse dan nog handig is.
Hoe lang kan je daar op rijden en hoe hard mag je? (ivm warmte bijvoorbeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:52:
[...]

Naja ik wil misschien wel van mijn tubes af, maar ik was nieuwsgierig of dat mouse dan nog handig is.
Dat blijft echt niet heel op jouw T7, te zwaar voor een mouse.
Destruction schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:21:
[...]
Zoiets kan inderdaad ook, maar ziet er wel erg smal uit en dat kan erg irritant zijn met achteruit rijden. Ook vraag ik me af wat het doet met de kogeldruk als je voorwiel zo dichtbij de koppeling komt.
Korte aanhangers zijn toch al wat lastiger met achteruit rijden. Voordeel is wel dat de wielen flink vet naar achteren zitten, lange dissel dus.
Kogeldruk mag iets van 70kg zijn bij onze auto.
Met onze caravan zit ik daar al ruim overheen en dat rijd super stabiel.
Denk niet dat dit karretje met mijn motor er op niet heel veel gewicht zal genereren op de trekhaak.
kneusteun schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:43:
Aan de zijkanten nog twee mooie aluminium bakken, kan je wat gereedschap in kwijt en dergelijke.
Precies, of een klusoptie: betonplex plaat op maat er op met flink bevestigingsogen enzo.
Of zoals @Will_M al voorstelde: europallet met opstaande randen voor een kubje haardhout.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mitssz schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:36:
[...]

En dat zie ik maar al te vaak "fout" gaan. Ongeremde kar met 3 motoren er op achter een klein auto'tje :F
Die aanhanger welke afgelopen voorjaar achter m'n Tiguan mocht hangen was wat dat betreft een héél fijn karretje (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:36:
[...]

Dat blijft echt niet heel op jouw T7, te zwaar voor een mouse.

[...]
En toch zijn er mensen die de tubeless conversion doen en mousse als "back-up" gebruiken dat bij lek rijden je niet meteen chaos hebt.

Ik betwijfel ook of het slim is, maar ik zag het steeds vaker voorbij komen op ADV forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Oh en beton plex prijzen momenteel :(
Ik denk dat het goedkoper is om bij een dump store een paar alu bakken te scoren.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpzKDsL0v9QNNYkvAcfLcGs-SqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkqSSl0s5HeoCq9lhJoxJUj3.jpg?f=fotoalbum_large
😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
kneusteun schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:52:
[...]

mouse is echt als je niet meer of echt HEEL weinig onroad rijdt. Anders wordt die te heet. Tenminste dat zeggen drie van mijn leveranciers me toen ik vroeg of het wat voor me zou zijn :+

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ondertussen zie ik de motor van @Tylen voorbij komen... Van instructeur op circuitdagen naar helemaal stoppen met de hobby.. Da's nogal wat :o

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Destruction schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:27:
Ondertussen zie ik de motor van @Tylen voorbij komen... Van instructeur op circuitdagen naar helemaal stoppen met de hobby.. Da's nogal wat :o
Vergeet 18 seizoenen wedstrijden niet ;)

Maar ga weer voor racing school europe rijden. Lekker op de bmw’s. Zo slijt ik mijn dagen.

Ps. Dikke r1 he 😂😂😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Tylen schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:14:
[...]

Vergeet 18 seizoenen wedstrijden niet ;)

Maar ga weer voor racing school europe rijden. Lekker op de bmw’s. Zo slijt ik mijn dagen.

Ps. Dikke r1 he 😂😂😂
Da's zeker een dikke R1. Had 't nog laten zien aan een vriend van me (rijdt nu een GSX-R 750 uit 2005, ook circuit), maar die heeft eerst nog andere plannen die ook best wat geld kosten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vuikie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:03:
120 op een Ninja? Bij 120 schakel je toch van z'n 1 naar z'n 2?
Hij *zegt* tegen zijn liefje dat ie maar 120kph kan... Als ze de waarheid hoord krijgt ie te veel gezeik ..
Wel herkenbaar den ik ;)

Motor denkt idd WTF dat doe ik in zijn 1 :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
Voor wie nog twijfelt.
Het zout is denk ik nu wel weggespoeld 😂
Pagina: 1 ... 47 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.