Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste
Acties:
  • 215.052 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-05 11:17
kneusteun schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:55:
Voor wie nog twijfelt.
Het zout is denk ik nu wel weggespoeld 😂
Gister nog een lekker ritje gedaan ondanks de wind was het goed te doen. Verwacht dat gister de laatste goede dag is geweest voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:12
ToolkiT schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:12:
[...]

Hij *zegt* tegen zijn liefje dat ie maar 120kph kan... Als ze de waarheid hoord krijgt ie te veel gezeik ..
Wel herkenbaar den ik ;)

Motor denkt idd WTF dat doe ik in zijn 1 :D
Niet eens gelogen. Hij dacht oprecht dat de vraag betrekking had op de eerste versnelling. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-05 13:11
kneusteun schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:55:
Voor wie nog twijfelt.
Het zout is denk ik nu wel weggespoeld 😂
Nu de regen nog.
Ik weet niet of ik de M nog inzet voor de lente, hoewel hij 1000% beter rijd dan de pekelfiets. F650gs
De M staat op bokje met volle tank te wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
Tylen schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:14:
[...]

Vergeet 18 seizoenen wedstrijden niet ;)

Maar ga weer voor racing school europe rijden. Lekker op de bmw’s. Zo slijt ik mijn dagen.

Ps. Dikke r1 he 😂😂😂
Coevorden racing? :*)

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, de R1M is vandaag verkocht en gelijk meegenomen. Sinds 2005 weer eens motorloos… nu maar eens opzoek naar een leuke auto 😂😂😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:05

Destruction

(ex-)Automonteur

En die leuke auto moet dan mee tot het tijd is voor de Harley? :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Destruction schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:54:
En die leuke auto moet dan mee tot het tijd is voor de Harley? :P
Die komt er echt nooit. Eerder een gs ofzo zodat ik af en toe nog kan blubberen ofzo hahaa

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:09
Toevallig eergisteren de TDM ook verkocht :’) Dus nu rustig op zoek naar wat anders.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:02
Afbeeldingslocatie: https://www.tradeinn.com/f/13931/139311687/leatt-7.5-v23-motorcross-helm-kit.jpg
Ik vond een vizier met regen echt heel kut dus als experiment dit maar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Kars schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:12:
Toevallig eergisteren de TDM ook verkocht :’) Dus nu rustig op zoek naar wat anders.
Wat zoek je ongeveer?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gW4d0uEtiBmMXWt2IWvqzB2eugM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7JrGZ8G4txB7xEj9IHdgK9WB.png?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qckdou62x2RevVaXvMYzgd6Xwro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SckivNZBaH7J5PsELMhsXO8E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muEvZSY2QYKvF3l_6N7R1b7bAFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6UUc6mYv5BNHP1BP4NIQPgN.jpg?f=fotoalbum_large
Echt perfect weer! Aan het einde was het wel erg diepe drek… heel even vastgestaan, maar door op zadel te staan springen en wat gas geven toch weer thuis gekomen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kneusteun

De Dinkel was ietsje groter geworden...

[ Voor 26% gewijzigd door kneusteun op 26-12-2023 15:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Hier was het droog :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:15
Hier was het ook droog, en een redelijk blauwe lucht ook.

Ik heb niet veel kilometers gemaakt (185), binnendoor van het noorden (Noord-Limburg :P ) naar Zuid-Limburg, daar koffie gedronken bij een familielid, en weer binnendoor richting snelweg. Toen begon het flink af te koelen en ben ik ter hoogte van Beek de snelweg op gegaan om terug naar het verre noord-Limburg te rijden. :+

Binnenkort toch écht een afspraak maken bij de dealer, de nieuwe ECU mapping stoort me ernstig. Vooral als de motor koud is trekt 'ie niet regelmatig door en dipt het een paar keer tussen de 2800-3200 RPM. Het is geen vermogensverlies wat ik eerst had waarbij het gas volledig dicht werd geknald; de koppel-toerenkromme is daar nu gewoon... raar. Zodra de motor op temperatuur komt trekt dat wel grotendeels weg. Vandaar denk ik aan de ecu-mapping.
Het volgende is dat de motor in de 1e en 2e versnelling (en een beetje in de 3e) bij op de motor afremmen ook weer rond de 3000 rpm uit zichzelf wat gas bij geeft om de snelheid constant te houden. Bij wat sportiever rijden is dat irritant, omdat de doseerbaarheid van het gas juist zo fijn was en nu niet meer. :/
Ook om die reden is mijn vermoeden wel heel sterk dat het een ECU update is geweest die bij de onderhoudsbeurt standaard wordt uitgevoerd.

Als de dealer er niets aan kan doen, laat ik Carmo de ECU wel tunen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:50
Lekker mannen! Ik was gister nog wat gaar om te rijden, maar hoop vanmiddag op wat droge wegen.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 18:41
Zaterdag mijn 1e motor gekocht en gisteren eindelijk wat zonneschijn en dus gelijk wat foto's gemaakt, ik zal het beperken tot 4 :)
Het is een BMW R1150RT uit 2002 met 64.000km ervaring. Heel netjes (op de koffers na) en goed onderhouden.

Was (is) even wennen t.o.v. de Kawa Z650 lesmotor, maar begint al lekker te sturen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2DYdfOpR1gPkK9UggbHyAuM3bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62COHAQrGH2Aj1VCq6vlxYgC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GHpMcTEIQ2dsGLkIucNOlO9tCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwLkZ7IzxjzsOmIvhUxfaeo9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3J0za407Ig0BKNiBC67LN9S_JUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbVXuYOw4gzaVpuQlOxWay8q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qx58zy5WKmGwpVHrzV69HTydhfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p76x6hmG0JvsBYwalV9QOQwK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 16:24
Blijven mooie statige fietsen om te zien. Rijd ook goed. Ik ben zelf niet van het boxer blok, maar ze zijn op zich wel leuk.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:15
Nu ik mijn laatste ritje van 2023 gemaakt heb... denk ik... :P eens een samenvatting van 2023.

Het eerste ritje vond plaats op 8 januari. Dat betekent dat mijn 'winterstop' welgeteld 12 dagen geduurd heeft, want 27 december had ik ook nog gereden.
Daarna werd het wat kouder, gladder, meer pekel op de weg, én een luchtweginfectie aangewakkerd door een rit rond het vriespunt door de Ardennen. 7 weken uit de running geweest. :/

Ik ben met kilometerstand 20373 het jaar 2022 uit gegaan. Nu is de kilometerstand 41553. De snelle, maar ook de niet zo snelle rekenaar komt er uiteindelijk wel ;) , ziet dan dat er 21.180 km zijn verreden.
In al die kilometers ben ik het hemelvaartweekend naar het Schwarzwald geweest.
Het grappige is, dat ik een dikke 3 weken daarna weer via de Hunsrück terug naar het Schwarzwald ben gereden, maar nu met mijn vriendin. Omdat zij niet zo veel kilometers gewend is, en we ook nog wat andere zaken wilden zien zoals het Europapark, was dat een relatief bescheiden motorvakantie. Om het praktisch te houden was zij met de auto, en ik met de motor. :+

Dit jaar was er geen traditioneel juli-weekend omdat de motorvereniging deels uit elkaar is gevallen. :/ Een hecht groepje daarvan blijft zich onderling wel opzoeken. Met een deel dáár weer van zijn we eind augustus ook nog naar de Vogezen geweest. Wat een mooie omgeving!! Kleine weggetjes, bochtjes, technisch werk, uitzichten. En van tijd tot tijd colletjes om je stepjes wat af te schuren. Heerlijk!

Onderhoud:
Dit jaar is de kettingset vervangen, ik heb een setje Michelin Road 6 versleten, én een setje Road 5. Ik heb ook nog een setje Road 5 waar nog 3mm op zat opgereden, en momenteel gaat het ook weer hard met de huidige set. O-)
De TPS (gaskleppositiesensor, niet het Tire Pressure System) had het begeven waardoor ik zo'n 4.500km met een van tijd tot tijd haperende motor rond reed. Dat is onder garantie opgelost. Er is zowel een kleine als een grote beurt uitgevoerd.

Banden:
ik moet wel zeggen, de Road 6 heeft meer grip in de regen onder hellingshoek. Ook niet zo gek, nu de groeven naar de zijkanten wat verder doorlopen waar de 5 dan al een slick is.
De Road 6 is écht een indrukwekkende band. Maar, de meerprijs ten opzicht van de Road 5 staat niet in verhouding tot de extra levensduur die ik er maar voor terug krijg. Normaal gesproken bestel ik rond de 7000km een nieuw setje banden om klaar te leggen, zodat rond de 8000km de banden vervangen kunnen worden. Met de Road 6 mocht dat wat later: 8800km met dat setje. Grappig dat dat ook precies overeen komt met de claim van Michelin. Alleen, het prijsverschil was meer dan 10%. ;)
In het begin van het jaar heb ik een setje Road 5 vroegtijdig afgeschreven met 7.500km omdat er een flink stervormig gat in zat door een metaalsplinter. Wel nog thuis gekomen, maar ik had wel de pechservice van KNMV nodig om een wegenwacht een extra veter erbij te laten proppen. De propjes die ik bij me had waren simpelweg niet dik genoeg. Inmiddels liggen die dikkere varianten natuurlijk óók standaard onder het zadel. ;)

Nu het toch al over verbruik gaat:
Ik heb zo'n 978 liter benzine verbruikt in 2023. Dat levert een verbruik op van 1:21,65. Niet verkeerd. :) Over de kosten daarvan ga ik het maar niet hebben, al ben ik wel blij dat ik verreweg de meeste liters in het buitenland tank. ;)

Bijzonderheden:
Ik heb de remhendels vervangen (aangeschaft bij Probrake.de), om ze wat beter in te kunnen stellen. En de koffers hebben een nieuw kleurtje gekregen (Deep Purplish Blue Metallic) zodat deze nu overeen komen met de kleur van de velgen. :) Daar ben ik wel blij mee, ook omdat het mijn eerste probeerseltje was om onderdelen te spuiten. :)
Tip: RH Motorradläcke op motorradlack.de. De belangrijkste originele kleuren zijn daar wel te vinden. :)

Ik heb via motor-forum ook een comfort zadel overgenomen, maar die ga ik weer terug aanbieden. Het standaard zadel zit voor mij beter dan het comfort zadel. :P

Boetes: :/
Hier kan ik kort over zijn. Tenzij ik er de laatste 2 weken nog wat heb gescoord, staat de teller op 0. Nog niet eens staande gehouden, nog geen vermanend vingertje! :*) Denk ik, of ik heb het verdrongen... }:O
Dat krijg je he, met zo'n nette rijstijl. :*)
Wel een paar keer goed weggekomen. Lekker aan het rijden op de Route des Crêtes (aanrader!), komt er een automobilist al seinend tegemoet. 2 Bochten erna stond de Gendarme te controleren :o .

Schades: :/
Mag geen naam hebben. Eind 2022 had ik nieuwe knipperlichtjes laten monteren van Rizoma. Die pasten toen niet lekker, maar met wat afwijkende adapterplaatjes toch goed vast kunnen zetten.
Tijdens het hemelvaartweekend wil ik uit een parkeervak weg rijden, maar ik moet toch voorrang verlenen. Op dat moment rijdt mijn motormaatje achter me het voorwiel klem onder mijn koffer omdat die niet verwachtte dat ik direct na het optrekken weer zou stoppen. Het knipperlichtje bleek daarvan het slachtoffer. Of beter gezegd, het adapterplaatje. Eenmaal thuis was dat even op zoek naar een vergelijkbaar plaatje, maar de schade was iets van 5 euro en een uurtje knutselen. Dat noem ik schadevrij. ;)

Plannen voor 2024:
- Tóch eens een VRO training doen bij onze Duitse vrienden van de ADAC. Ik ben al (weer) ingeschreven, maar zo vroeg in het seizoen op eerste paasdag verwacht ik eigenlijk niet voldoende animo om het daadwerkelijk door te laten gaan. Maar goed, als dat niet doorgaat rijd ik gewoon als vanouds de traditionele Beneluxrit naar Luxemburg met MMC '72 uit Maastricht.
- Hemelvaartweekend: we gaan naar Thüringen, het Thüringer Wald. Ik ben er nog nooit geweest. Achteraf gezien had ik dan net zo goed ietsje noordelijker kunnen gaan naar de Harz. Maar ach. De voorpret is al begonnen, het hotel is geregeld, momenteel bezig om wat routes te maken. :)
- Over voorpret gesproken: de belangrijkste zaken zijn al weer geregeld om richting de Picos te gaan. Tegen die tijd misschien een nieuw (en waterdicht!) pak aanschaffen. Daar heb ik nog tijd voor, want we gaan pas eind augustus. Tot die tijd komen er nog zát mooie motorritten.
- Misschien de motorvereniging wat nieuw leven inblazen, misschien ook niet. Rijden blijf ik toch wel. ;)

:) En daarmee ga ik deze lange post afsluiten. Op naar een motorrijk 2024!! :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik wil daar wel aan mee doen, maar ik ga 't korter houden :P

- In 2023 heb ik door drukte met werk, het warme weer of de vele regen amper kunnen rijden. In die zin een slecht jaar.
- Komend jaar wil ik dus weer meer gaan rijden en wellicht ook eens een rondje over Assen doen. Ik heb daar wel ooit met een auto gereden, maar da's jaren terug. Vrienden rijden er regelmatig en het zou goed zijn om niet meer hoeven nadenken voor ik me herinner waar Meeuwenmeer bijvoorbeeld is en hoe het daar loopt :+
- Gisteren min of meer uit nood weer even met de Fazer weg geweest, afgezien van het feit dat het ding absoluut aan nieuwe banden toe is, de voorremmen een krassend geluid maken terwijl er niets aan te zien is, blijkt ook de radiateur nu lek te zijn.. Het is minimaal, maar wel weer een extra punt op de lijst.

Eigenlijk moet ik de komende tijd een antwoord vinden op wat twijfels/vragen.
- Wil ik na 3,5 jaar plezier nog geld in de Fazer steken terwijl ik eigenlijk een maatje groter motor wil?
- Koop ik er een toerbuffel (bijvoorbeeld Diversion900) bij en bewaar ik de Fazer voor het betere scheurwerk zoals ik eerst wilde of is het misschien toch beter de Fazer in te ruilen op iets jongers? N+1....
- Wat zijn concreet mijn plannen met die Fazer als ik er een toerbak naast zou kopen? En hoe groot is de kans dat ik de Fazer dan eigenlijk helemaal niet meer aanraak? Eigenlijk, zie vraag 1 en 2...

Uit nood moest ik gisteren op de motor weg, en zo'n dag als gisteren wijst (voor mij althans) weer uit dat de Fazer eigenlijk niet is gebouwd voor een topkoffer, anders gezegd de koffer beïnvloed de wegligging nogal. Dat is bij elke motor zo, maar vooral de Fazer voelt (vind ik althans) wat instabiel aan de voorkant als de koffer erop zit (en nee, ik heb geen zware spullen in de koffer). Daarnaast is de motor een maatje te klein voor mij, wat vooral bij langere ritten een probleem is. Als ik bijvoorbeeld mee wil met een toertochtje in het Zuiden des lands, dan kan ik de motor beter op de aanhanger meenemen ipv erheen rijden :+ Niet ideaal en samen met de topkoffer een reden om de Fazer weg te doen of in ieder geval niet als hoofdfiets te willen houden. Zonder koffer rijdt het ding eigenlijk best wel leuk en daarom zie ik er ook wel iets in om de Fazer erbij te houden voor 't wat betere gooi en smijtwerk.

En natuurlijk, als er een andere "hoofdfiets" staat kan ik op m'n gemak met de Fazer bezig. Mocht hij dan in geheel 2024 niet kunnen rijden, maakt dat ook niks uit. Ik blijf de komende tijd de markt in de gaten houden en tot die tijd laat ik het even zo :)

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 27-12-2023 12:04 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
Iets met een klein budget :+
Maar ik hink op twee gedachten; óf een één-pitter a la F650GS/Pegaso, óf een BWM R1100S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Da's ook net niet helemaal hetzelfde :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:54
Destruction schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:00:
Ik wil daar wel aan mee doen, maar ik ga 't korter houden :P
<Knip>
Dat kan nog korter:
Mijn 2023 op de motor, zie sig. + Guzzi en Vespa er uit Tuareg er in.

;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:50
Vandaag lekker rondje langs de rivieren gedaan. Was best druk op de dijken met auto’s maar daar heb je op de motor gelukkig niet al teveel last van.

Wel natte voeten aan overgehouden :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X96MSJuybl6Cuwt6adqwr2myjzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYXfoRbvlLqugPfEQD2vXcZl.jpg?f=fotoalbum_large

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:56

_Apache_

For life.

Van de week de FJR weggebracht voor een nieuwe achterband en een beurt.
Maar even naar de zaak hier op het dorp, ipv mn vaste adres. Daar heb ik dus nu enorme spijt van. :/

Zonder enige afstemming werd er 2x duur meerwerk gedaan (linklagers vervangen, 2x nieuwe uitlaatdempers).

Of ik even 1.975 euro wil afrekenen.

Vooral het gebrek aan afstemming vind ik echt not-done. :X even een teleoontje met de vraag "ik zie het volgende, wat wil je dta ik doe?"
Daar ga ik dus nooit meer terug.

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 27-12-2023 16:47 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

@_Apache_ Je hebt ze toch wel vriendelijk verzocht om het meerwerk weer ongedaan te maken, of in ieder geval niet (teveel) voor het meerwerk betaald?

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
_Apache_ schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:42:
Maar even naar de zaak hier op het dorp, ipv mn vaste adres. Daar heb ik dus nu enorme spijt van. :/

Zonder enige afstemming werd er 2x duur meerwerk gedaan (linklagers vervangen, 2x nieuwe uitlaatdempers).

Vooral het gebrek aan afstemming vind ik echt not-done. :X even een teleoontje met de vraag "ik zie het volgende, wat wil je dta ik doe?"
Toch zeker niet voor betaald??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

SpongeRob schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:48:
@_Apache_ Je hebt ze toch wel vriendelijk verzocht om het meerwerk weer ongedaan te maken, of in ieder geval niet (teveel) voor het meerwerk betaald?
Ongedaan maken ging niet meer, want de lagers vielen uit elkaar bij demontage. Je moet ze er uit beuken / slijpen.

De dempers zou ik wel weer terugwillen, maar ik heb de middelen niet om er een nieuwe flens aan de lassen. De aanhechting naar de uitlaatpijp is verrot.
De gemonteerde dempers zijn tweedehandjes, wel met krassen, ook niet echt blij mee.
Ik zou wel willen, maar kan er praktisch niets mee.
Hij vindt dat ie me gematst heeft met maar 7u arbeid voor alles, ipv 10-11.

Ik wil technisch best meegaand zijn dat het spul een keer vernieuwd moest worden, maar even afstemmen is wel op zn plek. Misschien wilde ik het er niet meer insteken, of uitstellen tot het voorjaar of door ene ander laten doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:37
_Apache_ schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:05:
[...]

Ongedaan maken ging niet meer, want de lagers vielen uit elkaar in zn handen.

De dempers zou ik wel weer terugwillen, maar ik heb de middelen niet om er een nieuwe flens aan de lassen. De aanhechting naar de uitlaatpijp is verrot.
De gemonteerde dempers zijn tweedehandjes, wel met krassen, ook niet echt blij mee.
Ik zou wel willen, maar kan er praktisch niets mee.
Hij vindt dat ie me gematst heeft met maar 7u arbeid voor alles, ipv 10-11.

Ik wil technisch best meegaand zijn dat het spul een keer vernieuwd moest worden, maar even afstemmen is wel op zn plek. Misschien wilde ik het er niet meer insteken, of uitstellen tot het voorjaar of door ene ander laten doen. :/
Knip

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 28-12-2023 18:59 . Reden: Begrijpelijk, maar aan publiek naming and shaming doen we niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien lullig om te zeggen maar ik ben serieus van mening dat je er zelf ook wel een beetje (veel) debet aan bent als er niet gebeld wordt bij dit soort reparaties met bijbehorende kosten. Het zijn sowieso mankementen welke je als, al dan niet dagelijkse, berijder van een motorfiets ook zélf op had kunnen merken.

We / ik zijn niet bij de intake geweest op het moment dat die FJR bij de werkplaats achter gelaten werd maar waarschijnlijk is er nergens écht goed over gesproken en is er gewoon gezegd dat die fiets weer klaar gemaakt mocht / moest worden voor een zorgeloos jaartje kunnen rijden tot de volgende beurt.

APK voor motoren dan toch maar...... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 27-12-2023 18:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-05 09:25
Nog geen 200 kilometer gereden in 2023. Combinatie van slecht weer, of geen tijd of geen zin. En ik merk dat ik de Div erg saai vind tov een 2 cilinder, dus stap ik minder snel op.
Ondertussen staat de Div al maandenlang onder de hoes in weer en wind. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Daar zou ik zeker nooit meer naartoe gaan inderdaad :X

Heel af en toe repareer ik nog wel eens wat. Ik houdt dan altijd aan dat het niet mijn auto of motor is en de eigenaar bepaald wat hij (of zij) wel of niet wil in zo'n situatie. Met goed overleg kun je (bijna) niet fout gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Gummiebeer schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:13:
Nog geen 200 kilometer gereden in 2023. Combinatie van slecht weer, of geen tijd of geen zin. En ik merk dat ik de Div erg saai vind tov een 2 cilinder, dus stap ik minder snel op.
Ondertussen staat de Div al maandenlang onder de hoes in weer en wind. ;w
Gewoon nooit meer iets anders halen dan twee cilinders 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Will_M schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:47:
Misschien lullig om te zeggen maar ik ben serieus van mening dat je er zelf ook wel een beetje (veel) debet aan bent als er niet gebeld wordt bij dit soort reparaties met bijbehorende kosten. Het zijn sowieso mankementen welke je als, al dan niet dagelijkse, berijder van een motorfiets ook zélf op had kunnen merken.

We / ik zijn niet bij de intake geweest op het moment dat die FJR bij de werkplaats achter gelaten werd maar waarschijnlijk is er nergens écht goed over gesproken en is er gewoon gezegd dat die fiets weer klaar gemaakt mocht / moest worden voor een zorgeloos jaartje kunnen rijden tot de volgende beurt.

Ik heb samen met de monteur de intake gedaan. Werden remblokken rondom en hij wilde er een nieuwe accu in hebben, maar die accu mocht ie laten van me. Ik vond dat ie goed startte.

Hij wist dat het niet mijn daily was en dat ik m klaar wilde maken voor verkoop. Hij zou bellen als er wat was (..).

Mn fietsenmaker belt zelfs als het meer dan 75eu word. 8)7

Het waren overigens geen mankementen die bij het rijden op te merken waren, pas op de brug viel het op. Ik zou zelfs wrl durven stellen dat een uitlaat die luchtdicht is, en lagers die goed op hun plek zitten überhaupt geen mankementen zijn.

Niet dat ik zelf moet achterkomen dat ie meerwerk doet omdat de motor niet klaar was op de afgesproken datum.

Ik ben overigens helemaal voor een soort apk voor motoren, maar heb een hekel aan dit soort garagisten.
Bij mn vorige garage bracht ik een Fazer weg omdat ie plopte bij het remmen. De garagist belde "ik ben 5 gaten tegengekomen in je uitlaat, en per ongeluk 6 en 7 erbij geprikt met een schroevendraaier. Wat wil je dat ik doe? RVS uitlaat, B merk, originele of bij de volgende beurt, want je kan ermee doorrijden.."

Daar kan ik als klant tenminste wat mee.

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 27-12-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_Apache_ schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:31:
[...]

Ik heb samen met de monteur de intake gedaan. Werden remblokken rondom en hij wilde er een nieuwe accu in hebben, maar die accu mocht ie laten van me. Ik vond dat ie goed startte.

Hij wist dat het niet mijn daily was en dat ik m klaar wilde maken voor verkoop. Hij zou bellen als er wat was (..).

Mn fietsenmaker belt zelfs als het meer dan 75eu word. 8)7

Het waren overigens geen mankementen die bij het rijden op te merken waren, pas op de brug viel het op. Ik zou zelfs wrl durven stellen dat een uitlaat die luchtdicht is, en lagers die goed op hun plek zitten überhaupt geen mankementen zijn.

Niet dat ik zelf moet achterkomen dat ie meerwerk doet omdat de motor niet klaar was op de afgesproken datum.

Ik ben overigens helemaal voor een soort apk voor motoren, maar heb een hekel aan dit soort garagisten.
Bij mn vorige garage bracht ik een Fazer weg omdat ie plopte bij het remmen. De garagist belde "ik ben 5 gaten tegengekomen in je uitlaat, en per ongeluk 6 en 7 erbij geprikt met een schroevendraaier. Wat wil je dat ik doe? RVS uitlaat, B merk, originele of bij de volgende beurt, want je kan ermee doorrijden.."

Daar kan ik als klant tenminste wat mee.
Als je bij de intake daadwerkelijk gezegd hebt dat je die fiets klaar wilde maken voor de verkoop dan is het toch best netjes dat die zaken hersteld zijn en dat er tweedehands einddempers geplaatst zijn in plaats van fabrieksnieuwe? Je kunt nu een 'goede' FJR te koop aan bieden waarbij de toekomstige eigenaar niet meteen een grote kostenpost hoeft te verwachten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Will_M schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:40:
[...]

Als je bij de intake daadwerkelijk gezegd hebt dat je die fiets klaar wilde maken voor de verkoop dan is het toch best netjes dat die zaken hersteld zijn en dat er tweedehands einddempers geplaatst zijn in plaats van fabrieksnieuwe? Je kunt nu een 'goede' FJR te koop aan bieden waarbij de toekomstige eigenaar niet meteen een grote kostenpost hoeft te verwachten?
Ik wil best meegaand zijn met m technisch gezien gelijk geven dat ie het wil vervangen, maar niet als verassing een rekening van bijna 2.000 euro krijgen zonder enige inspraak of keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_Apache_ schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:48:
[...]

Ik wil best meegaand zijn met m technisch gezien gelijk geven dat ie het wil vervangen, maar niet als verassing een rekening van bijna 2.000 euro krijgen zonder enige inspraak of keuze.
Alles valt en staat dus gewoon met duidelijke afspraken maken tijdens de intake, iets waar het in jouw geval nu overduidelijk precies mis gegaan is.

Hopelijk een goede les voor andere hier, voor jou is het nu waarschijnlijk een inmiddels gelopen race.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 22:46

Terfing 1.975 euro!
Wat hebben hun gedaan elk boutje vervangen voor goud klompjes :'( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Beurtje is bij mijn olie bougies filters!
Hooguit wiellagers maar daar bel je dan ook al voor op

en achterband is 350 euro max wat al schofterig duur is!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
Will_M schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:05:
[...]

Alles valt en staat dus gewoon met duidelijke afspraken maken tijdens de intake, iets waar het in jouw geval nu overduidelijk precies mis gegaan is.
Ten opzichte van de beschreven situatie kan ik me niet bedenken wat voor jou een goede maar reëele intake is.

Je kan toch niet elk onderdeel bij de intake bespreken en de uitlaat heeft toch niks te maken met een beurt en achterband verwisselen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
Stelletje hersenloze randdiebelen :(

https://www.omroepbrabant...hter-zet-achtervolging-in
"Ze hebben een Natura 2000-gebied, met de hoogst beschermde status, helemaal omgeploegd. Ze zijn overal dwars doorheen gereden en je ziet diepe sporen. Het is echt schandalig."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

En dit wordt door veel mensen uiteraard op de voltallige groep motorrijders afgerekend, en niet op slechts de eikels die voor deze actie verantwoordelijk zijn :( :/

En bedankt weer... Alsof de motorrijder al geen slechte naam heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:21
@_Apache_ Dat is wel iets meer dan een onderhoudsbeurt, en tenzij je de opdracht hebt gegeven tot
vervanging zou ik hier niet mee akkoord gaan. Dat dat weer meer uren zijn, is zijn/haar probleem.

Bij een beurtje zijn het de standaardzaken die binnen de beurt zonder overleg vervangen worden zoals remblokken, vloeistoffen en filters.
Kleine zaken zoals een lampje bel ik ook niet voor maar zodra er enig zicht is op €50+ bovenop geschatte prijs vooraf wordt er gebeld en overlegd. En dat is dus voor remschijven, banden, lagers of uitlaten

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 13:40
Will_M schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:47:
[...]

Ow ja, goede reminder... ik moet in het voorjaar van 2024 weer.
In Duitsland verplicht elke 2 jaar. (y)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ik lees er steeds meer over. Opmaat naar algeheel verbod, let maar op. Net als Duitsland, België, Zwitserland en sinds kort Italië. Spanje praat er ook al over 😞

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:18:
[...]

Ik lees er steeds meer over. Opmaat naar algeheel verbod, let maar op. Net als Duitsland, België, Zwitserland en sinds kort Italië. Spanje praat er ook al over 😞
Dan zie je dus hier het resultaat…
Als je het overal ineens gaat verbieden dan mogen ze alvast een paar vacatures uit gaan schrijven voor handhaving.

Bij deze kan ik je garanderen dat ik dan ook een keer de Sjaak ga zijn. Ik rij nu uitsluitend wat mag en kan, maar als er een algeheel verbod komt dan gaat het leuk worden 😂

Edit: en als het dus toch al verboden zal zijn kun je dus nog meer kiezen! Dan is de boete overal gelijk lijkt me?

[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 28-12-2023 16:27 ]

• Joris748
_eLMo_ schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:18:
[...]

Inderdaad, daar denken deze eikels niet over na. Maar wel een paar uurtjes plezier gehad 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Joris748 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:23:
[...]

Inderdaad, daar denken deze eikels niet over na. Maar wel een paar uurtjes plezier gehad 8)7
Dat kun je wel roepen, maar ik vind dat hetzelfde als mensen wappies noemen. We moeten minder polariseren en meer samenleven in deze maatschappij. Deze groep doet dit waarschijnlijk ook als een soort protest (al ben ik het daar niet mee eens natuurlijk).

Dit illegaal rijden gebeurde natuurlijk altijd al, op grote schaal. Toen ik offroad ging rijden kwam ik erachter dat alle mensen die ik kende met een offroad motor illegaal offroad reden.

Respectvol voor wandelaars, honden, paarden en niet van bestaande paden af enzo, maar toch al illegaal. Even over het fietspad voor een mooi stukje. Een dijk of talud op/af, stukken bos die niet mogen tussen piepkleine stukjes die wel mogen. De TET word ook steeds meer verhard.

Legaal is er eigenlijk al weinig meer over. Dus hoe ver zijn we_eigenlijk_ nog van zo’n verbod af.

Voor mij de grootste reden geen modderbrommer te kopen, je mag er simpelweg niet mee rijden. Ik houd het bij adventure, maar ook daarvoor moet je steeds verder weg. Scandinavië, Frankrijk en Engeland zijn nog “over” dichtbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
_eLMo_ schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:33:
[...]

Dat kun je wel roepen, maar ik vind dat hetzelfde als mensen wappies noemen. We moeten minder polariseren en meer samenleven in deze maatschappij. Deze groep doet dit waarschijnlijk ook als een soort protest (al ben ik het daar niet mee eens natuurlijk).

Dit illegaal rijden gebeurde natuurlijk altijd al, op grote schaal. Toen ik offroad ging rijden kwam ik erachter dat alle mensen die ik kende met een offroad motor illegaal offroad reden.

Respectvol voor wandelaars, honden, paarden en niet van bestaande paden af enzo, maar toch al illegaal. Even over het fietspad voor een mooi stukje. Een dijk of talud op/af, stukken bos die niet mogen tussen piepkleine stukjes die wel mogen. De TET word ook steeds meer verhard.

Legaal is er eigenlijk al weinig meer over. Dus hoe ver zijn we_eigenlijk_ nog van zo’n verbod af.

Voor mij de grootste reden geen modderbrommer te kopen, je mag er simpelweg niet mee rijden. Ik houd het bij adventure, maar ook daarvoor moet je steeds verder weg. Scandinavië, Frankrijk en Engeland zijn nog “over” dichtbij.
We kunnen eromheen draaien, maar wat ze doen is gewoon dom. En ja, daarom vind ik ze eikels. Ze hadden kunnen weten dat ze met hun hobby onder een vergrootglas liggen. Hun protest leidt alleen maar tot nog minder begrip en polarisatie.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Joris748 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:23:
[...]

Dit dus. Je zit al behoorlijk in het verdomhoekje met zo'n hobby. Lekker doorgaan met overlast en gezeik veroorzaken. Daarna komen klagen dat je nergens meer mag crossen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
Gezien het feit dat de meeste niet eens een kenteken hebben en ik me bij de meeste modellen ook afvraag of ze uberhaupt wel een kenteken hebben zijn dit niet de mensen die ergens iets om geven.
Ja het wordt steeds moeilijker om ergens legaal leuk een stukje onverhard mee te pakken.

Maar door het helemaal te verbieden ga je dit soort acties dus niet mee voorkomen/aanpakken, die gasten hebben overal schijt aan. De pakkans is relatief klein blijkt ook wel weer, want er is slechts 1 daadwerkelijk gepakt en die krijgt welgeteld een hele 100 euro boete. Crossverzekering van de KNMV kost dit ook al en die is verplicht op crossbanen, en dan heb je nog de dagentree van circa 15~30,- dus illegaal rijden is zolang je niet vaker dan 1x per jaar gepakt wordt goedkoper.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• kneusteun
Dat er niet veel is is geheel van de plaats afhankelijk, hier en richting Drenthe is er echt ontzettend veel onverhard tussen de dorpen in. Daar rijd af en toe een verdwaalde tractor en wat wandelaars.

Ook lopen er hier “paden” over het land van vaak een boer, die geeft daar toestemming voor en connect zo een paar mooie stukken voor zichzelf en liefhebbers. (Paar stukken van de Tet gaan er ook over bijvoorbeeld)

Maar wat ik ook zie zijn “westerlingen” (alles wat niet uit twente komt) die even een trailer uitladen en zomaar een zwaar illegaal stuk inrijden.. die denken dat het dus allemaal wordt gedoogd hier 😓

• kneusteun
harley schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:02:
Gezien het feit dat de meeste niet eens een kenteken hebben en ik me bij de meeste modellen ook afvraag of ze uberhaupt wel een kenteken hebben zijn dit niet de mensen die ergens iets om geven.
Ja het wordt steeds moeilijker om ergens legaal leuk een stukje onverhard mee te pakken.

Maar door het helemaal te verbieden ga je dit soort acties dus niet mee voorkomen/aanpakken, die gasten hebben overal schijt aan. De pakkans is relatief klein blijkt ook wel weer, want er is slechts 1 daadwerkelijk gepakt en die krijgt welgeteld een hele 100 euro boete. Crossverzekering van de KNMV kost dit ook al en die is verplicht op crossbanen, en dan heb je nog de dagentree van circa 15~30,- dus illegaal rijden is zolang je niet vaker dan 1x per jaar gepakt wordt goedkoper.
Letterlijk een uitspraak van een bekende van mij die staande was gehouden voor illegaal crossen. “Dagje karten was duurder geweest!” De agent moest er zelfs om lachen 😳. Hij was een stuk afgesneden langs de Regge. Ik meende dat het 35 euro had gekost.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Ik moet sterk denken aan mtb'ers in mijn jeugd

Mijn pa is oud olympisch sporter en na blessures heeft hij als hobby een mountainbike meegenomen uit een of ander land.
Dit was waarschijnlijk 1 van de eerste in Nederland want een All Terrain Bike kende men nog niet, maar zijn hobby was begonnen. Dit was denk ik eind jaren 70.. maar geen idee, ik was nog niet.

Jaren later in '90/91' kwam hij te werken op een landgoed hier in Twente als beheerder (boa) voor het recreatie terrein en bos (handhaving en onderhoud).
En waar was in de eerste jaren het meeste gedoe om?.... mountainbikers.
Die eikels rijden alle wandelpaden kapot en vliegen je om de oren, rijden de zachte bosgrond helemaal kapot.

Klinkt bekend? >:)

Mijn pa was dus werkelijk waar constant bezig met die lui achterna zitten. Zelf vond hij het natuurlijk stiekem ook zwaar klote dat hij niet door onze "tuin" kon crossen.
Samen met de wielerclub, kartbaan en sponsoren is toen een MTB route aangelegd, mijn pa legde mij uit dat je mensen dan ook wel een alternatief moet bieden, en dit was een win voor iedereen. Hij was dubbel blij want kon dus elke ochten op de MTB naar het werk en terug en een hoop werklast minder _/-\o_
Eerste kerstdag zag ik nog dat hij nog steeds rondjes doet daar, is inmiddels al met pensioen.

Nu ligt die baan er al een flinke tijd, en is echt een toffe baan geworden waar wedstrijden worden gehouden, en het wordt nu nog mooier, mijn broer heeft er met Specialized demo dagen georganiseerd, want ook die zit nu diep in het mountainbike gebeuren :) (en ook wielrenner maar daar praten we gewoon iet over :X ).

Je gaat je dan afvragen wat er anders was gegaan als mijn pa alleen maar bonnen was gaan schrijven....

Waarom dus nu niet voor "ons" ook een mogelijk alternatief bieden?, Allroad wegen, een route van zandwegen en tractor paden waar mensen geattendeerd worden op het feit dat het een vrijwillig onderhouden route betreft die gebruikt wordt door jeeps/quad's/Motoren etc.
Trek een paar grote lijnen door NL heen, verbind alles een beetje mooi.
Dan zie ik ook nog wel toeristen voor komen! stikt hier nu al van de Duitsers om zand te rijden.

Maak boetes voor illegaal crossen gewoon een flink stuk steviger, bijvoorbeeld in beslag name. Klinkt heftig maar het is natuurlijk geven en nemen. Als er een alternatief is dan zou je een stevigere handhaving ook beter goed praten misschien?

MAND

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-05 14:29
Nederland is gewoon te krap/vol en mensen zeiken tegenwoordig overal over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
wokkelz schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:15:
Nederland is gewoon te krap/vol en mensen zeiken tegenwoordig overal over.
Nederland is niet krap, het gekke is dat de meeste mensen op elkaar klimmen op plekken.
Maar er is genoeg ruimte over, dat is ook wel het leuke aan wat we doen. Elke keer draai je een onverhard pad in om te zien waar je daarna weer uitkomt _/-\o_

Maar zeuren is de mensheid wel echt koning in :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Will_M schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:05:
[...]

Hopelijk een goede les voor andere hier, voor jou is het nu waarschijnlijk een inmiddels gelopen race.

:'(
Jaa, dit vertrouwen niet meer te herstellen.

Ik vind dat het niet zo zeer ligt aan de intake, maar keuzes van de garagist. Bij de intake geef je aan wat je verwacht, en als ik zeg, een beurt en een band, dan is ie vrij dat te doen.
Komt ie andere dingen tegen overleg je even, zelfs als het 100% duidelijk is dat het technisch gezien echt gedaan moet worden.
Je geeft niet zomaar andermans geld uit. Je kan immers nog steeds ervoor kiezen om het dna niet te doen, je kan uitstellen (want het is mn daily niet) / zelf doen / andere garage.

Ik heb m blijkbaar teveel vertrouwen gegeven, en hij heeft veel te veel vertrouwen verbruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 29-12-2023 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 13:40
harley schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:02:
[...]

De pakkans is relatief klein blijkt ook wel weer, want er is slechts 1 daadwerkelijk gepakt en die krijgt welgeteld een hele 100 euro boete. Crossverzekering van de KNMV kost dit ook al en die is verplicht op crossbanen, en dan heb je nog de dagentree van circa 15~30,- dus illegaal rijden is zolang je niet vaker dan 1x per jaar gepakt wordt goedkoper.
Dit dus. Pakkans en kosten, meer is het niet.
De bon deel je met je maten: 4 euro per persoon in dit geval. :Z

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:52

fdees

Trust me I'm an Engineer

Gisteren de scrambler ook nog eens uitgelaten. Uiteindelijk maar 2500 km gereden van het jaar door allerlei omstandigheden, maar volgend jaar gaan dit er een hoop meer worden! Want wat is het toch een heerlijke motor om mee te rijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvlwnX7-Xc9hueCgXhmMiSWbiro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08bZbWtEWFsu9WJMsBLIsYDt.jpg?f=fotoalbum_large

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Jolke schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:01:
[...]

Dit dus. Pakkans en kosten, meer is het niet.
De bon deel je met je maten: 4 euro per persoon in dit geval. :Z
Straffen zijn inderdaad een lachtertje. Milieudelict en motor naar de Domeinen dan maar?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 09:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhKQBL9HEhc8vh8ftruiRXfDKAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMBXUeGpPQ3fDwV9SXiXzc2t.jpg?f=fotoalbum_large

Oei, ik post net op het goede moment zie ik...

Nadat mijn KTM op uiterst brutale wijze is gestolen (zoals gepost in het vorige topic) heb ik er een paar maanden op zitten broeden.

Dat koppel monster was fantastisch om hard mee te gaan; 80 op het zand en dan een powerwheelie kunnen doen tovert wel een glimlach op je gezicht. Echter maakte dat ding ook flink lawaai (zelfs met een conservatieve pijp, ik had gewoon de fabrieksuitlaat erop), was het echt oncomfortabel om langere ritten mee te doen, was asfalt ronduit ruk en het onderhoudsinterval moet worden gemeten in uren.

Daarom deze CRF 300L; een bescheiden 300cc, net geen 30pk. Een betrekkelijk simpele machine maar wel splinternieuw en dus moderne gemakken zoals injectie en ABS (die overigens op het achterwiel uit te schakelen is met een druk op de knop op het dashboard). De vering is een stuk zachter (volgens sommigen te zacht maar ik vind het wel prima zo), de power is voor zijn doeleind meer dan voldoende en het zit en rijdt gewoon een heel stuk lekkerder.

Gisteren uit de showroom, vandaag op de TET (waar het dus nog wel mag!). Er komen nog een skidplate en wat knokkel beschermers op, en voor de rit naar Noorwegen straks nog wat bagage mogelijkheden.

(edit: overigens is het nieuwe beestje tegen diefstal verzekerd en verankerd in de schuur ;) )

De waterstand is echt idioot trouwens, dit hoort een zandweg voor te stellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVGVMGtVbITRcDW9Z31h_Esw_jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhE4nZ3GI9vpqjxkOS8lL7Xl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door nehal3m op 30-12-2023 00:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Misschien straks even een cursus banden leggen.
Collega moet op zijn t7wr even band vervangen en we gaan samen “oefenen” met eigen lepels etc.

En dan samen op nieuwjaarsdag even een stuk TET knallen 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:14:
Misschien straks even een cursus banden leggen.
Collega moet op zijn t7wr even band vervangen en we gaan samen “oefenen” met eigen lepels etc.

En dan samen op nieuwjaarsdag even een stuk TET knallen 👌
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ex2VIqAkMGl6mkj57V7nOEGdMi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaPfRorLx3XPqW33I2bsncla.jpg?f=fotoalbum_large
Voorzichtig met je binnenband, je drukt hem zo lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Bommes schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding]
Overkomt mij altijd als alles erin zit en je de bandenlichter er tussenuit trekt…
Aandacht tot ‘t end! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja dat is kut…. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 14:34

jeroenathome

Een regel tekst

Bommes schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding]
Ook professionals kan dit overkomen. Dit jaar de banden laten vervangen van de Teneré. De eerste rit daarna samen met de club eindigde met een lekke voorband. De motorzaak heeft de binnenband vervangen zonder kosten, maar de monteur presteerde het om tijdens de montage nogmaals de binnenband te beschadigen.

Dus oefenen is zeker belangrijk en neem de tijd voor om te oefenen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• harley
Net geboekt voor :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6RNLTOconZoZ-wE93nyGuZwtas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66JX0XbYAS9QXoFCpt5C3NoX.jpg?f=fotoalbum_large
Via : https://app.clubcollect.c...-D7Nz1Fvzc68vZKi3gMg1INq0
Route gradatie 2 incl. BBQ
Gradatie 2 route 170 km
Route voor de gevorderde adventure rijder die wat meer avontuur willen.
Geadviseerd: Adventure terrein banden.
Incl. BBQ
Dit mag dan hopelijk wel van staatsbosbeheer ;)
Als het goed is gaan @_eLMo_ en @Bommes ook mee

[ Voor 19% gewijzigd door harley op 30-12-2023 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Ja! Zin in. Tis adventure, dus niet zo die-hard als enduro’s. En ze hebben ook een gradatie 1 die met wegbanden kan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Nou banden wissel was echt tof.
Alleen de tools gebruikt die hij op de motor straks meeneemt naar Turkmenistan.

2 uurtjes incl. Ouwehoeren en peuk en koffie pauzes.
Eigenlijk was het enige gekut het breken van de bead. Maar mijn tip, een paar goede lepels en iemand met een wat hoger bmi (ik) met crosslaarzen. Met een tactisch geplaatste neus een zetje doet wonderen.

We hebben 2 sets tools getest en rustig aan gekeken hoe het makkelijkst was. Dus sommige handelingen opnieuw gedaan omdat we een handigheidje hadden gevonden.

Ook het weer settelen (wat is de juiste term?) van de nieuwe band met een hand pompje ging heel prima. Tip: gebruik een beetje waterbasis vet op alle kanten van de bead dan plopt hij er zo op, zonder hadden we een co2 capsule nodig gehad.(door het vet lukte het prima met de handpomp en 10min pompen naar 2,1. En als het water verdampt is is het vet ook weg)

Blij dat we dit even gedaan hebben want mijn tubeless conversie laat ik wel zitten… dit is prima te doen. Ga het gewoon vaker “oefenen”.

En het mooiste was om samen even met de WR en de Rally een rondje om het dorp te doen, veel mooie blikken van papa’s op de stoep die met gezin aan het wandelen waren 😂

Ik raad iedereen met tubes aan het eens te doen, het valt reuze mee en zo in de garage oefenen is reuze gezellig 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Nog een tip om de wang van de rand af te krijgen: zijstandaard van je motor :Y)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Kars
Mijn eindejaarsrit zit er ook op, en het was ook wel een hele bijzondere: op mijn gloednieuwe tweedehands BMW :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCYz0rC6iIf2SKmWSzix84r5zqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3ZikWkb7RhlnUI1WjcDAB2f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdF7e3pix-J_5zzbW9c9eK_gUHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Gb9Owlwf5hPZVqzflmGHBn5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSTLmGy_2HpJ3QaNrWSrwtIQpW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3H88lsWJLRTmxIUGhvUDb7PV.jpg?f=fotoalbum_large

Onderweg vandaag wel bijzonder veel motorrijders gezien, maar inderdaad ook veel jaloerse wandel-papa’s:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Kars schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 19:06:
Mijn eindejaarsrit zit er ook op, en het was ook wel een hele bijzondere: op mijn gloednieuwe tweedehands BMW :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onderweg vandaag wel bijzonder veel motorrijders gezien, maar inderdaad ook veel jaloerse wandel-papa’s:)
Gaaf ding, een oud collega van mij had er ook zo een. En gezien je uit mijn buurt komt, waar heb je die (ongeveer) gehaald? Zou mij namelijk verbazen als die man m verkocht heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:33:
Nou banden wissel was echt tof.
Alleen de tools gebruikt die hij op de motor straks meeneemt naar Turkmenistan.

2 uurtjes incl. Ouwehoeren en peuk en koffie pauzes.
Eigenlijk was het enige gekut het breken van de bead. Maar mijn tip, een paar goede lepels en iemand met een wat hoger bmi (ik) met crosslaarzen. Met een tactisch geplaatste neus een zetje doet wonderen.

We hebben 2 sets tools getest en rustig aan gekeken hoe het makkelijkst was. Dus sommige handelingen opnieuw gedaan omdat we een handigheidje hadden gevonden.

Ook het weer settelen (wat is de juiste term?) van de nieuwe band met een hand pompje ging heel prima. Tip: gebruik een beetje waterbasis vet op alle kanten van de bead dan plopt hij er zo op, zonder hadden we een co2 capsule nodig gehad.(door het vet lukte het prima met de handpomp en 10min pompen naar 2,1. En als het water verdampt is is het vet ook weg)

Blij dat we dit even gedaan hebben want mijn tubeless conversie laat ik wel zitten… dit is prima te doen. Ga het gewoon vaker “oefenen”.

En het mooiste was om samen even met de WR en de Rally een rondje om het dorp te doen, veel mooie blikken van papa’s op de stoep die met gezin aan het wandelen waren 😂

Ik raad iedereen met tubes aan het eens te doen, het valt reuze mee en zo in de garage oefenen is reuze gezellig 👍
Zetten van de band ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:54:
Nog een tip om de wang van de rand af te krijgen: zijstandaard van je motor :Y)

[YouTube: Side stand tire bead breaker.]
Die had ik inderdaad wel willen testen.
Hebben wel allebei zo’n Touratech voet, dus behoorlijk groot oppervlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@kneusteun
Zelf heb ik de bush-mechanic training bij BERRT gevolgd. Naast het banden plakken/wisselen worden dan ook nog andere handigheden aangeleerd. Heb je wel eens geprobeerd om een kleppendeksel provisorisch weer dicht te maken?

Ondertussen heb ik mijn eigen tool-set om indien mogelijk een binnenband te wisselen. Ik heb alles bij Eastbond gehaald. Mooi compact en licht. Alleen is het dan wel verstandig om dit mee te nemen als je met de club onderweg bent. De compressor heb ik van Donrox. Ook compact en heeft zijn eigen accu, zodat deze ook voor andere doeleinden gebruikt kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenathome op 30-12-2023 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
kneusteun schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 19:21:
[...]

Die had ik inderdaad wel willen testen.
Hebben wel allebei zo’n Touratech voet, dus behoorlijk groot oppervlak.
Als je met z'n tweeën gaat is het makkelijker om de standaard van de andere motor te gebruiken, hoef je niet zo te huffen van de bok af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlnGH5kPKOGKcUpArdNl-9M8E4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TH0T4qjUPowUnptfNeeOL0KO.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is wat we uiteindelijk gebruikt hebben. En qua lepels zou het met die kleine Motion pro goed te doen zijn. Dan kan je er dus al wat weglaten.

En compressor wil hij niet want heeft al wel eens gehad dat de accu leeg was op moment dat ie hem wou gebruiken. Hij gaat vaak paar maand weg en dan wil ie niet rekening houden met alles met accu. En dat snap ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:56

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oe, de R1100RS, mooie machine! Veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
Vuikie schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:31:
[...]

Oe, de R1100RS, mooie machine! Veel plezier er mee!
Bijna, het is de R1100S (zonder R ertussen) ;)
Maar dank, gaat zeker lukken!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 21:16
Gisteren ook maar even een kort rondje gedaan als eindejaarsafsluiting.
Vond het best druk op de weg voor de zaterdagmiddag.
Kan gewoon alleen maar grijnzen als ik weer zo buiten speel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qoms_hCVXqaeez_QoDIc0md_awc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMZAaCB4mx2ft8NntIch25Sz.jpg?f=fotoalbum_large

Was wel weer even lekker. Laatste keer was half november :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 12:21
harley schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:28:
Net geboekt voor :
[Afbeelding]

[...]

Goede tip, gelijk ingeschreven samen met een vriend voor de beginner route. Samen eerder een BERRT cursus gedaan 3 jaar geleden en sindsdien niet meer offroad gereden dus dan is het wel leuk om een beginner route te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Net geboekt voor :
[Afbeelding]

[...]

Check, ook ingeschreven inderdaad.
170km offroad fun met een bbq als afsluiter, what's not to like :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Net geboekt voor :
[Afbeelding]

[...]

ik denk dat ik ook wel mee doe met de tracer 8)7 :9 Moet goed komen 8) _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Bommes schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:54:
[...]

Check, ook ingeschreven inderdaad.
170km offroad fun met een bbq als afsluiter, what's not to like :+
ik vindt het jammer dat gradatie 1 maar 100km is 8)7 wordt het toch meer offroad banden monteren?

@harley hoeveel kosten de Dunlop muntant banden set voor een tracer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:15
EIndelijk weer eens gereden gisteren, echt super!

Ik wil de motor van de week schoonmaken, kan ik zonder problemen de tuinslang erop zetten? Ik las in het boekje dat de uitlaag dichtgemaakt moet worden met een zak. Moet dit echt? En moet er nog meer gebeuren? Of gewoon de slang erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:31
TweakerVincent schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:13:
EIndelijk weer eens gereden gisteren, echt super!

Ik wil de motor van de week schoonmaken, kan ik zonder problemen de tuinslang erop zetten? Ik las in het boekje dat de uitlaag dichtgemaakt moet worden met een zak. Moet dit echt? En moet er nog meer gebeuren? Of gewoon de slang erop?
Ik heb hetzelfde idee :P kijken of er nog goeie tips langskomen 8)
Mijn idee was idd ook tuinslang + doekjes met (auto)was na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
uitlaat doe ik zelfs niet afdekken met als ik de hoge druk gebruik ;)
Die paar mm water die er in komt of meer zal me weinig boeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:15
RubjeMazter schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:23:
[...]

Ik heb hetzelfde idee :P kijken of er nog goeie tips langskomen 8)
Mijn idee was idd ook tuinslang + doekjes met (auto)was na.
Ik las dat een doekje krassen kan veroorzaken als er zand op de motor ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nehal3m
De hogedrukspuit doet in mijn optiek meer kwaad dan goed, er zijn allerlei pakkingen, elektrische componenten en dunne lagen verf die eronder te lijden hebben.

Persoonlijk spoel ik m'n fietsen altijd af met een tuinslang van boven naar onder (vergeet onder de spatborden en de voorkant van de achterbrug niet) en dan ga ik er met in de ene hand de tuinslang en in de andere een zachte borstel nog een keer overheen om het hardnekkige spul te verwijderen, ook op de velgen.

Dan nog een laatste keer afspoelen, en vervolgens droog blazen met de compressor en een droge microvezeldoek. Pak je spiegels even mee, dan kan je goed achteruit kijken de volgende keer dat je opstapt. Aangezien je ketting en de tandwielen ook nat zijn geweest is dat een mooi moment om de ketting schoon te maken en te smeren. Meestal laat ik de motor nog een kwartiertje stationair draaien om ervoor te zorgen dat de radiator en het blok goed droog zijn (kan je ook watervlekken vaststellen en wegpoetsen) alvorens hem weg te zetten.

edit: Oh ja de uitlaat; ik neem niet de moeite om die dicht te stoppen van tevoren, gewoon even met wat aandacht werken als je rondom de uitlaat schoonmaakt en voorkomen dat er water in loopt. Een drupje hier of daar blaast er ofwel uit of verdampt de volgende keer dat je fiets op bedrijfstemperatuur is.

[ Voor 13% gewijzigd door nehal3m op 31-12-2023 16:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Ik ben gewoon van de wasbox.
Even afspuiten dan helemaal in de foam en weer afspuiten. Niet te dichtbij en wegblijven bij pakkingen etc.

Geen zin om elke keer na een rit in het donker thuis te gaan staan hannesen met poetsen 😅

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:00
Gewoon door de wasstraat rijden. Voor het beste effect een programma met wax kiezen 👌🏻. Eventueel de uitlaat dichten met PUR. Wel het vizier dicht houden.

Fijne jaarwisseling iedereen. Die van mij staat al een maand vies in de garage 🤫

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 19:06
volgende keer wel netjes zwaaien naar de jaloerse wandel-papa's, we hebben het nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

kneusteun schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:24:
[Afbeelding]
En compressor wil hij niet want heeft al wel eens gehad dat de accu leeg was op moment dat ie hem wou gebruiken. Hij gaat vaak paar maand weg en dan wil ie niet rekening houden met alles met accu. En dat snap ik wel.
De Donrox compressor kan je opladen met een USB-c lader. Ik neem aan dat hij ook een lader voor de telefoon meeneemt. Die kan hij ook gebruiken voor de Donrox. Ikzelf ben geen voorstander van Gaspatronen omdat deze maar eenmalig zijn te gebruiken. Tevens is het ook maar de vraag hoe makkelijk je in het buitenland aan zulke patronen kan komen.

Een overzicht van mijn toolset:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MWsZ033ZSSJpvYuUA5gVVQ6ZCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NeexUeN2LysdBHcjh83K9RME.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

R0y. schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:21:
Gewoon door de wasstraat rijden. Voor het beste effect een programma met wax kiezen 👌🏻. Eventueel de uitlaat dichten met PUR. Wel het vizier dicht houden.
:P d:)b 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
jeroenathome schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:23:
[...]

De Donrox compressor kan je opladen met een USB-c lader. Ik neem aan dat hij ook een lader voor de telefoon meeneemt. Die kan hij ook gebruiken voor de Donrox. Ikzelf ben geen voorstander van Gaspatronen omdat deze maar eenmalig zijn te gebruiken. Tevens is het ook maar de vraag hoe makkelijk je in het buitenland aan zulke patronen kan komen.

Een overzicht van mijn toolset:
[Afbeelding]
De patronen waren 2 stuks voor als het zetten van de band niet lukte met de handpomp.

Telefoon heeft hij aan een lader op zijn stuur, en alleen als back-up. Navigatie is Garmin.

Afgelopen zomer reed hij 2 maand in zijn uppie door Scandinavië. Daar had hij voor het eerst een lek, twee Noren op de TET hebben hem toen geholpen (had de tenere net gekocht dus nog niet bekend mee).
Die hadden dus een compressor op accu en die moest eerst bijgeladen worden. Vandaar dat hij nu blij is dat een pompje ook gewoon goed werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.bakkermotors.nl/motorverkoopcijfers-2023/

Zie je wel, 2 cilinders ftw ;)

[ Voor 24% gewijzigd door kneusteun op 31-12-2023 18:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
Er was vanochtend geen kip op straat en ook niet in het bos. Heerlijk weer en net op het einde nog even een flinke bui gepakt, maar kwam goed uit want alles zat onder de modder..

Het was een mooie nieuwjaarsduik 😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWCBkAx7B0VZfYt3eVPvD2vxD98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BaokXCJPlRwUvfU3n7TavA7g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
YouTube: 1 januari 2024

En deze viel nog wel mee d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02
Brrrrrr ik wacht met smacht op de zomer. Dit soort blupsiepraktijken is echt niks voor mij. Wel een goeie angle. Vaker doen zo neerzetten ipv op je borst.
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Dit topic is gesloten.