Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 20:50
Ik vind die Norden echt een vet mooie fiets om te zien.
Net wat minder hardcore offroad dan de KTM 890, de betere allroad zou je kunnen zeggen dus.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03:39
https://www.adventure-bik...ktm-690-enduro-r-m1504147

Koop dan! ;) of ga keer testen.

De Norden zou ik graag een keer in zand willen testen (gaat dus nooit gebeuren ben ik bang), op asfalt viel hij mij beetje tegen, looks zijn absoluut geweldig.
Die nieuwe BMW 900 vind ik ook wel vet, heel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op asfalt had hij de typische KTM Adventure mega zachte veerweg, tot ik op de demofiets alle ingaande demping en rebound 6 kliks harder heb gezet (wat op de Expedition kan -> Xplor vering), en toen stuurde hij net zo strak als mijn GS minus het 21" voorwiel, hahaha.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:04

A13X

Dude

_eLMo_ schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:55:
Op asfalt had hij de typische KTM Adventure mega zachte veerweg, tot ik op de demofiets alle ingaande demping en rebound 6 kliks harder heb gezet (wat op de Expedition kan -> Xplor vering), en toen stuurde hij net zo strak als mijn GS minus het 21" voorwiel, hahaha.
Dit, kwam er thuis achter dat de vering echt compleet onzinnig stond. Alles ingesteld (op sport) volgens het boekje en dat was een wereld van verschil.

Maar ik ga ook wel mee hoor, hoe beter om hem te overtuigen dan met 2 Nordens :+

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Uiteindelijk is bijna elke allroad afdoende, en niemand heeft de skills dat we tekort gaan komen. Met de tuareg, norden of adv ktm had ik ook prima alles kunnen doen.

Kreeg net trouwens een hilarisch appje, toen ik gister over de TET ging was mijn oude motorinstructeur blijkbaar ook bezig.
Kreeg "was jij toevallig vandaag op de TET rond Tubbergen?"

Dus ik reageren met ja.

Hij lag blijkbaar ergens uit te rusten terwijl ik met een aardige vaart de bocht doorkwam en hem in het stof liet zitten >:) ik had hem helemaal niet gezien, maar vond wel grappig dat ik hem zo random ergens tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
Afgelopen vrijdag met Bikers Friday in Rotterdam meegereden, uiteindelijk hadden 5 van de 5 van mijn groepje om verschillende redenen afgezegd, maar ben toch maar gegaan. Op zich leuk praatje met de mede-brommeraars gehad daar, maar man man man, wat zat er weer een volk tussen..

Continu op het achterwiel voor de winkel langs, terwijl er ook al groepjes motorrijders wegreden om aan de route te beginnen, dat ging al 1x maar echt net goed (schouder aan schouder), maar gewoon doorgaan natuurlijk.

Onderweg lag het tempo ook wel erg hoog, meerdere groepen gingen mij voorbij terwijl ik ook al best 'vlotjes' doorreed. Ook continu inhalen vlak langs andere motorrijders, en tussen groepen door, in blinde bochten etc. :F

Volgende keer weer lekker met de eigen groep of een georganiseerde rit waarvan ik weet dat het normaal verloopt, maar deze pak ik niet meer mee.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
geert_s schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:11:
Afgelopen vrijdag met Bikers Friday in Rotterdam meegereden, uiteindelijk hadden 5 van de 5 van mijn groepje om verschillende redenen afgezegd, maar ben toch maar gegaan. Op zich leuk praatje met de mede-brommeraars gehad daar, maar man man man, wat zat er weer een volk tussen..

Continu op het achterwiel voor de winkel langs, terwijl er ook al groepjes motorrijders wegreden om aan de route te beginnen, dat ging al 1x maar echt net goed (schouder aan schouder), maar gewoon doorgaan natuurlijk.

Onderweg lag het tempo ook wel erg hoog, meerdere groepen gingen mij voorbij terwijl ik ook al best 'vlotjes' doorreed. Ook continu inhalen vlak langs andere motorrijders, en tussen groepen door, in blinde bochten etc. :F

Volgende keer weer lekker met de eigen groep of een georganiseerde rit waarvan ik weet dat het normaal verloopt, maar deze pak ik niet meer mee.
Ik ben op dit moment op vakantie in de regio Napels. Daar is het verkeer echt super chaotisch. Scooters en motoren schieten in elk gaatje wat ze (denken te) zien. En de rest van het verkeer kan je het beste omschrijven als één grote ongeorganiseerde bende. En daar rijd ik dan tussen met de huurauto (Citroën C4). Maar tot dusver schadevrij 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zondag 10 september 2023 @ 23:26:
[...]

Ik heb serieus al eens bij de biker ranch in simmerath, waar ik normaal nooit stop, in de serre zitten opwarmen omdat mijn doorwaaipak in de bossen gewoon te koud was.

Daarom voor mij: minimaal 25 graden voor dat pak. En ja, 17 en daarna zelfs even 15 graden was dan ook gewoon koud. Later op de dag werd dat gecompenseerd. ;)
hahaha denk dat het gewoon 27gr in het bos was en 35+ in aken en op de snelweg terug naar huis om 16:30 PFFF was een hitte was dat die laatste uur+ vanaf bikerranch

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
@geert_s toen ik las: Bikers Friday in Rotterdam had ik al zo een vermoeden dat het een soort van Wheelie en onverantwoord race zooitje zou gaan worden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Gek, dat vooroordeel had ik er ook direct bij dus niet eens over nagedacht om naar zoiets toe te gaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Ik had de hoop omdat het vanuit MKC was dat het nog wat zou worden. Het was geen standaard social media biker meetup. Ik weet het, erg naïef.

Overigens waren er ook nog wel groepjes beschaafde rijders bij, maar die vielen wel een beetje uit de toon ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
.

[ Voor 99% gewijzigd door gebruikershaes op 11-09-2023 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
MichielK71 schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:03:
[...]

Ik ben op dit moment op vakantie in de regio Napels. Daar is het verkeer echt super chaotisch. Scooters en motoren schieten in elk gaatje wat ze (denken te) zien. En de rest van het verkeer kan je het beste omschrijven als één grote ongeorganiseerde bende. En daar rijd ik dan tussen met de huurauto (Citroën C4). Maar tot dusver schadevrij 😀
Hehe ja Napels is fantastisch rijden. Regels? Welke regels? Twee banen? Nee we maken er gewoon 4 van met nog ruimte voor scooters. Twee man op een scooter? Nee, we doen gewoon 3 of soms 4. Richting aangeven? Nee gewoon toeteren en uit je raam zwaaien. Is echt India van Europa. Je went er wel snel aan moet ik zeggen. En binnen een dag of twee rijd je net zo achterlijk mee (he dat rijmt :D)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
geert_s schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:06:
Ik had de hoop omdat het vanuit MKC was dat het nog wat zou worden. Het was geen standaard social media biker meetup. Ik weet het, erg naïef.

Overigens waren er ook nog wel groepjes beschaafde rijders bij, maar die vielen wel een beetje uit de toon ja.
Meeste van dat soort meets zijn echt kut, daarom altijd veel relaxter om wat vaste mensen te hebben om te rijden.
Dan weet je ook vaak wel wat je van elkaar kan verwachten en hoe er gereden zal worden.

Toch vind ik alleen of met twee vaak gewoon het leukst.

Wat betreft bepaalde rijders heb ik het idee dat in corona tijd een hoop tjappies maar een rijbewijs hebben gehaald en daarna een project fiets rijdend hebben gekregen.
Want de hoeveelheid Falentino Rossi's die hier momenteel rond gaan op slipper/T-shirt combinatie met bijvoorbeeld een R6 op kale banden is niet bij te houden.
Lekker door het centrum of de wijk accelereren tot 180 en dan net op tijd kunnen remmen door die vervelende bochten of huizen.... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 09:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:22:
[...]

Op zo'n breed vlak zandpad moet het raar lopen dat je de barkbusters moet testen...
Hold my cola :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

RubjeMazter schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:58:
Ben ook wel benieuwd naar ervaring met de kevlarbroek & doorwaai-jas (en combinaties hiervan). Maakt dat ook nog significant verschil voor de temperaturen? Ik heb momenteel een normaal motorpak van Rev'it (Horizon 3 H2O) en bijpassende broek (geen idee waar ik kan vinden welk type dit is lol).
Maar wordt er met deze temperaturen veel gereden? Ik zie weinig motorrijders met dit weer en als ik ze zie verklaar ik ze voor gek :P maar misschien is het wel te doen met de juiste onderkleding en een doorwaai-jas? Geen idee, ook nog maar net een halfjaar m'n rijbewijs :+
Ik heb geen kevlar broek, maar een doorwaai pak van Held. Veel beter als mijn Revit Goretex :+
Maar ik merk dat mijn KTM nog al wat warmte genereert wat toch makkelijk naar boven straalt. Dus benen beetje wijder dan normaal om wat wind te vangen :+
Lord_T schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:07:
[...]

er is een andere oplossing ;)
Hard rijden met vizier open.... :P (of als levensmoe persoon zonder motorpak)

Maar verder echt niet uit te houden nee. Ik heb ooit voor Revit zo'n soort onderjas gehaald, die je nat moet maken met koud water en dan op blote huid liefst met je overjas eroverheen waar je je ventilatie vakken open zet. Nog nooit gebruikt omdat ik ook geen zin heb in natte zooi of ergens nat aankomen.
Tot 30ºC vind ik het nog wel meevallen, maar toen het vorig jaar in juli rond de 38ºC was kon ik rijden wat ik wilde, maar het was alsof er een warme föhn op me stond :+ en harder rijden hielp echt niet _O-

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

Ik heb 3 september een Honda NC750X uit 2017 gekocht van een particulier.
Omdat de onderhoudshistorie onduidelijk is (ooit in 2022 wat onderhoud uitgevoerd), wil ik graag zelf met een schone lei beginnen.
Daarom wil ik olie, oliefilter, luchtfilter en remvloeistof preventief vervangen. Honda schrijft in de manual 10W-30 voor (zie afbeelding onder), maar dat schijnt een bijzondere combi te zijn want de meeste shops verkopen 10w-40.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8HEa_oas9FZTZ9t8xar6qzZHls=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vHXGZ5U6cAQjDFMXpOzKEX4N.jpg?f=user_large

Hoe staan jullie hier tegenover? Kan 10W-40 kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Hegeman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:04:
Omdat de onderhoudshistorie onduidelijk is (ooit in 2022 wat onderhoud uitgevoerd), wil ik graag zelf met een schone lei beginnen.
Daarom wil ik olie, oliefilter, luchtfilter en remvloeistof preventief vervangen. Honda schrijft in de manual 10W-30 voor (zie afbeelding onder), maar dat schijnt een bijzondere combi te zijn want de meeste shops verkopen 10w-40.
[Afbeelding]

Ik denk an sich niet hoor, maar het is meestal het beste om de aanwijzingen van de fabrikant te volgen.
De olie die zij aanduiden is blijkbaar het meest geschikt voor hun blok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
iMars schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:18:
[...]

Ik heb geen kevlar broek, maar een doorwaai pak van Held. Veel beter als mijn Revit Goretex :+
Maar ik merk dat mijn KTM nog al wat warmte genereert wat toch makkelijk naar boven straalt. Dus benen beetje wijder dan normaal om wat wind te vangen :+

[...]

Tot 30ºC vind ik het nog wel meevallen, maar toen het vorig jaar in juli rond de 38ºC was kon ik rijden wat ik wilde, maar het was alsof er een warme föhn op me stond :+ en harder rijden hielp echt niet _O-
Ik had zondag gewoon een kevlar jeans + een leatt 5.5 body protector aan en daarover een dun shirt.

Afbeeldingslocatie: https://www.maciag-offroad.de/shop/artikelbilder/normal/60630/leatt-protektorjacke-protector-jacket-body-protector-5-5-1.jpg

Was erg goed te doen, moet wel zeggen dat deze leatt behoorlijk overkill is, er zijn wel dunnere alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]

qua olie vind ik dat altijd wat lastig, zit er geen Honda-boer bij je in de buurt? haal je daar even een flesje, weet je meteen wat de dealert gebruikt....je bespaart met je eigen onderhoud al een klap geld.

mocht je nog gereedschap nodig hebben is er ook een heel leuk topic:
Goed (auto)sleutelgereedschap

Ik neus daar even rond voor een fatsoenlijke momentsleutel op het.......moment (badum...ttsssss :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
[Afbeelding]

Je olie zal (als ik het goed onthouden heb) wat dikker blijven bij hogere temperaturen.
Soms doen mensen dat als er wat meer km's op staan, omdat er dan vaak wat meer marge is ontstaan bij onderdelen.

In de zomer kan het ook helpen omdat je olie dan dikker blijft, dus mensen gebruiken dan 40 in de zomer en 30 in de winter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 08:53
Afgelopen zondag heb ik een mooi stukkie zitten touren, route via Calimoto en dus ook opgenomen.
Somehow heb ik m bij thuiskomst niet opgeslagen ofzo. Is het toch nog mogelijk de rit in Calimoto te krijgen?

En hoe doen jullie het met groeten van andere motorrijders?
Op zo'n dag als zondag kom je op de mooie wegen (dijk van Kampen naar Deventer, langs de IJssel) soms wel 100(en) motoren tegen. Je bent meer aan het groeten dan zelf aan t rijden.
Vooral als je een club van 10+ tegen komt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Gewoon handje niet omlaag, soms even staan en zwaaien zodat de groep even aangemoedigd wordt om vol te houden ;) (voornamelijk bij harley rijders met boze blikken, wordt mijn vriendin altijd boos omdat ze denkt dat die lui gaan omdraaien ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
[Afbeelding]

Of je bestelt gewoon een flesje?
https://www.bol.com/nl/nl...e-10w30/34521/4267411294/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
[Afbeelding]

@HTT-Thalan heeft ook een NC750, zou me niks verbazen als die ook zelf zijn onderhoud doet??
Misschien kan hij je aan een adresje voor olie helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.olievoordeelshop.nl/

Vond ik vaak de betere prijs per liter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jordeeeh schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:28:
Afgelopen zondag heb ik een mooi stukkie zitten touren, route via Calimoto en dus ook opgenomen.
Somehow heb ik m bij thuiskomst niet opgeslagen ofzo. Is het toch nog mogelijk de rit in Calimoto te krijgen?

En hoe doen jullie het met groeten van andere motorrijders?
Op zo'n dag als zondag kom je op de mooie wegen (dijk van Kampen naar Deventer, langs de IJssel) soms wel 100(en) motoren tegen. Je bent meer aan het groeten dan zelf aan t rijden.
Vooral als je een club van 10+ tegen komt :+
in principe groet ik solo-rijders altijd.....van klein tot groot..van ratbike tot chroomhoop.

Grote groepen is soms wat awkward...weten die gasten ook wel......meestal ff afwisselend wat langere tijd linkerhandje ff van het stuur af.

Gewoon niet te druk om maken dat je niet elk groepslid warm en hartelijk hoi hebt gezegd ;)

@kneusteun mooi vest joh :) wijs besluit ook je zo uit te dossen d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 12-09-2023 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Er is maar een val nodig om te beseffen hoe hard het mis kan gaan ;)
Ooit met de brommer met 120 in de sneeuw onderuit gegaan en in de sloot tot stilstand gekomen.

Resultaat: Broek weg, toplaag huid weg en de brommer redelijk naar de getver, dan besef je je wel dat het veel erger kon zijn en sindsdien stap ik nooit zonder goede broek en jas. (of protector) meer op de motor.

Wel de side note dat ik nog wel eens met hoge sneakers rij en niet altijd mijn laarzen, maar dat is puur voor als ik even in de buurt iets moet doen en bijvoorbeeld niet de rest van de dag op laarzen wil/kan lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Ik heb ook zo een vest voor offroad, hoge crosslaarzen er bij, sinds de laatste trip een set goede kniebeschermers.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_135434-jpg.1358269/full

Allemaal spul voor offroad, voor op de weg is het een compromis want ik denk dat die spullen vooral gemaakt zijn op impact niet zo zeer glijden.
Evengoed vermoed ik zomaar dat zowel zo een protectorvest als kniebeschermers beter op hun plek blijven zitten dan de gemiddelde textiel motor jas.

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 12-09-2023 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat denk ik ook, moet wel zeggen dat die leatt extreem dikke stukken plastic hebben.
Dus ben wel benieuwd welke eerder door is, een jas plus dunne d3o of zo'n blok plastic.

Maar het feit dat het aan alle kanten doorwaait is wel dikke plus!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:58:
Er is maar een val nodig om te beseffen hoe hard het mis kan gaan ;)
Ooit met de brommer met 120 in de sneeuw onderuit gegaan en in de sloot tot stilstand gekomen.

Resultaat: Broek weg, toplaag huid weg en de brommer redelijk naar de getver, dan besef je je wel dat het veel erger kon zijn en sindsdien stap ik nooit zonder goede broek en jas. (of protector) meer op de motor.

Wel de side note dat ik nog wel eens met hoge sneakers rij en niet altijd mijn laarzen, maar dat is puur voor als ik even in de buurt iets moet doen en bijvoorbeeld niet de rest van de dag op laarzen wil/kan lopen.
#ervaringsdeskundige

Toen ik mijn FireBlade ging inruilen...(april '06) voor de 1150GSA, met vrouwlief achterop, zijn we op de snelweg door een of andere oetlul eraf gereden |:(

Wonder boven wonder geen zwaar letsel......wel wat butsen etc.....en helaas door het verlies in rijplezier mijn vrouw als motormaatje kwijtgeraakt.

Hoewel ze, nu ik weer rijd, zo af en toe weer eens wat youtube meekijkt en toen ze de Himylliaiyiaallyienamanmenan van Royal Enfield* met een RevZilla mafketel erop door de woestijn heen zag stuiteren riep dat ze die wel heel leuk vond.

Nu zien hoe ik dat omzichtig kan blijven enthousiasmeren...... :D

*er zijn zulke leuke instappers tegenwoordig, maar jammer dat veel spul eenpitters zijn...ik kan daar echt niks mee....2 stuks F650GS singles gehad..maar het is echt niet mijn ding

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 12-09-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 16:17
[Afbeelding]

Zou er 10W-40 ingooien, hier nu 30 erin zitten maar gaat straks gewoon weer 40 in. Dat is wat de dealer er ook in gooit namelijk :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:45
[Afbeelding]

Steeds meer voornamelijk recente Honda's hebben 10W30 nodig, en dat doen ze niet voor niks. Als je lokale motorzaak het niet heeft zal die het vast kunnen bestellen ( maar hij hoort als ie ook wat met honda doet) het gewoon op voorraad te hebben. Heb het hier ook in 4 liter kannen en in grootverpakking in de werkplaats staan.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:20
Gisteravond wou ik een rondje maken maar was mijn dimlicht defect :| rondje af moeten breken. Ik wil best sleutelen aan m'n fiets maar hij valt nog onder de garantie. Heb de dealer gebeld en die zei kom maar langs, zetten we er een nieuwe in dus dat scheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RubjeMazter schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:45:
Gisteravond wou ik een rondje maken maar was mijn dimlicht defect :| rondje af moeten breken. Ik wil best sleutelen aan m'n fiets maar hij valt nog onder de garantie. Heb de dealer gebeld en die zei kom maar langs, zetten we er een nieuwe in dus dat scheelt :)
is dat nog een halogeentje ofzo? check even of ze een LED alternatiefje hebben, zal een pak langer meegaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
Fraggert schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:06:
[...]

is dat nog een halogeentje ofzo? check even of ze een LED alternatiefje hebben, zal een pak langer meegaan :)
Dat is het hem nou juist, het is een LED (als het goed is :+).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:39
Bommes schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:02:
Ik heb ook zo een vest voor offroad, hoge crosslaarzen er bij, sinds de laatste trip een set goede kniebeschermers.
[Afbeelding]

Allemaal spul voor offroad, voor op de weg is het een compromis want ik denk dat die spullen vooral gemaakt zijn op impact niet zo zeer glijden.
Evengoed vermoed ik zomaar dat zowel zo een protectorvest als kniebeschermers beter op hun plek blijven zitten dan de gemiddelde textiel motor jas.
De vraag is nu, kniesteunen of kneusteunen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:02:
[Afbeelding]

Ik heb (just in case) de 3DO chest protectors erbij gekocht in mijn Merlin pak..
Maar als ik mijn lijf nu voel is heup en bovenbenen toch mijn weak spot..
Eens kijken of ik 3DO bescherming kan vinden die in mijn bovenbeen broekzakken passen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MichielK71 schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:03:
[...]

Toen wij daar heen gingen stelde ik mrsT voor dat we 2 vespas zouden huren en dan naar de Amalfi coast rijden .. maar de locals raadden dat af als toerist, en aangezien mrsT het van te voren als spannend vond viel het plan in duigen.. na het verkeer gezien te hebben bleek een fiat500 cabrio huren (planb)ook niet super, je staat dan de halve dag still en parkeren is een nachtmerrie aan de kust..
Dus de Amalfi coast komt op lijst voor volgende keer..
Wel erg coole stad Napels (buiten het zomer seizoen)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Ik ben op zoek naar een paddock stand voor mijn motor, waar begin je deze zoektocht? De prijs van de fabrikant spreekt mij niet zo aan namelijk :X
Zal hoogstwaarschijnlijk eerst moeten kijken hoe en wat voor aansluiting er voor aan de motor zit, opmeten hoe breed deze is en daar de juiste paddock stand voor halen?
Ben nog heel nieuw op dit gebied dus alle hulp is welkom :)

Het doel is voornamelijk om hem in de schuur makkelijker te kunnen verplaatsen als deze langere tijd op stal moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TriPSs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 13:27
RubjeMazter schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:18:
Ik ben op zoek naar een paddock stand voor mijn motor, waar begin je deze zoektocht? De prijs van de fabrikant spreekt mij niet zo aan namelijk :X
Zal hoogstwaarschijnlijk eerst moeten kijken hoe en wat voor aansluiting er voor aan de motor zit, opmeten hoe breed deze is en daar de juiste paddock stand voor halen?

Het doel is voornamelijk om hem in de schuur makkelijker te kunnen verplaatsen als deze langere tijd op stal moet.
Heb zelf die van XL Moto, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
TriPSs schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:34:
[...]

Heb zelf die van XL Moto, werkt prima.
Hoe weet ik of deze ook op mijn motor toe te passen is? Ik ga er vanuit dat ik naast deze dingen nog iets aan de motor moet bevestigen voordat hij erin kan hangen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:26
[Afbeelding]

10W30 is wat dunnere olie wat een logische keuze is voor de NC omdat het een blok is dat zo ontworpen is dat het zo min mogelijk benzine verbruikt, dus lagere weerstand olie is dan niet zo vreemd. 10W30 is gewoon te krijgen maar bij gebrek aan kun je in de zomer ook wel 10W40 rijden, zeker met warm weer word dat vloeibaar genoeg. In de winter / bij niet-heet weer zou ik wel op 10W30 rijden want dat maakt best veel verschil. Weet dat de NC een blok is dat gebouwd is om een extreem lange levensduur te halen, een paar ton is met normaal onderhoud zeer eenvoudig haalbaar. Maar dan moet je je wel aan de Honda voorschriften houden.

Let wel donders goed op dat je echt motor-motorolie pakt en geen auto-olie, want de meeste motoren (uitzonderingen daargelaten zoals bv sommige BMW's) hebben een natte koppeling. Als je daar auto-olie in het blok gooit kun je de koppeling vervangen want die is dan geruineerd.

@Bommes

Ik deed mijn onderhoud altijd zelf (en sommige dingen doe ik nog wel) maar het meeste besteed ik tegenwoordig uit omdat ik gewoon geen zin meer heb alles zelf te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-09-2023 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TriPSs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 13:27
RubjeMazter schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:36:
[...]

Hoe weet ik of deze ook op mijn motor toe te passen is? Ik ga er vanuit dat ik naast deze dingen nog iets aan de motor moet bevestigen voordat hij erin kan hangen?
Deze komt met rubberen dingen zodat je niks aan je motor hoeft te monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s

Als je je motor ermee wilt verplaatsen is een paddock stand niet zo geschikt. Kun je beter naar een motor mover zoeken: https://www.datona.nl/motormovers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
TriPSs schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:09:
[...]

Deze komt met rubberen dingen zodat je niks aan je motor hoeft te monteren.
Zoiets had ik ook, en toen kocht ik een Honda CB1000R met single sided swingarm. Ik heb er nog eentje te koop dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jiffy? middenbok?

altijd ff handig om je motor te benoemen, ik weet niet wat je rijdt en dan moet ik helemaal naar de OP en eerst uitzoeken in welke provincie je woont :P

Een motormover is wat handiger als een paddockstand. Mijn Fireblade stond in een paddock stand maar danmoest ik hem eerst op zijn plekje wringen, tussen de auto en de fietsen van de overige gezinsleden.
Daarna de motor 1cm van de muur met 1 hand balanceren en de stand onder de achterbrug hufteren.

Tijdje terug bij een verhuizende collega zijn Harley RoadKing door de garage heen gesleept op een fatsoenlijke motormover, dat is echt helemaal top!

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 12-09-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Fraggert schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:23:
[...]

jiffy? middenbok?

altijd ff handig om je motor te benoemen, ik weet niet wat je rijdt en dan moet ik helemaal naar de OP en eerst uitzoeken in welke provincie je woont :P
Kopieer dan m'n username, ctrl+F en paste :P
Kawasaki Z900 uit 2019 is de motor in kwestie :)
Een motormover is wat handiger als een paddockstand. Mijn Fireblade stond in een paddock stand maar danmoest ik hem eerst op zijn plekje wringen, tussen de auto en de fietsen van de overige gezinsleden.
Daarna de motor 1cm van de muur met 1 hand balanceren en de stand onder de achterbrug hufteren.

Tijdje terug bij een verhuizende collega zijn Harley RoadKing door de garage heen gesleept op een fatsoenlijke motormover, dat is echt helemaal top!
Dan ga ik kijken naar een motormover, thanks :) (en u/jij ook @geert_s!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Center stand zit ik nu juist mee.. hij is handig.
Maar laatst reed ik een tijdje zonder muziek en ineens viel me opdat dat ding hele tijd heen en weer klettert met bijkomende geluiden... heel irritant. Misschien even rubber ergens tussen rammen ofzo.

@Bommes wat betreft kniebeschermers ga ik je misschien wel volgen. Te vaak met staan en zitten dat de stukken in de broek nooit echt goed zitten of mijn bewegingsvrijheid beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:07
[Afbeelding]

In het boekje staat vaak ook zo'n tabel met 10W30 en 10W40 en bij welke temperaturen je die toe kunt passen. In Nederland blijk je ook prima op 10W40 te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RubjeMazter schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:32:
[...]

Kopieer dan m'n username, ctrl+F en paste :P
Kawasaki Z900 uit 2019 is de motor in kwestie :)

[...]

Dan ga ik kijken naar een motormover, thanks :) (en u/jij ook @geert_s!)
Moet ik nog steeds moeite doen ;) :+

Ik vond een motormover echt wel handig nu ik dat aan den lijve heb mogen ondervinden :)

De GS krijgt nog een ander plekje in de schuur, de aanhanger zal moeten wennen aan buiten slapen :P, dus ik hoef geen mover of wat dan ook, maar anders was die er gekomen.

ik heb dan wel een middenbok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Fraggert schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:42:
[...]
O-)
Dat ziet er idd praktisch uit, middenbok op mijn motor kan helaas niet dus ik moet uitwijken naar een andere mover/stand. Ik ben deze tegengekomen: Constands moto mover.
Reviews van de site lijken ok-ish als ze het juiste product gelijk opsturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RubjeMazter schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:45:
[...]

O-)

[...]

Dat ziet er idd praktisch uit, middenbok op mijn motor kan helaas niet dus ik moet uitwijken naar een andere mover/stand. Ik ben deze tegengekomen: Constands moto mover.
Reviews van de site lijken ok-ish als ze het juiste product gelijk opsturen :P
;)

kijk even goed rond met dit soort zaken...er is heel veel dezelfde shit onder andere namen te koop, een 40 euro movertje van Louis.nl staat op marktplaats voor 90 bij een vage handelaar |:(

en marktplaats is een goede om een 2dehandsje te scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Fraggert schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:42:
[...]

Ik vond een motormover echt wel handig nu ik dat aan den lijve heb mogen ondervinden :)

De GS krijgt nog een ander plekje in de schuur, de aanhanger zal moeten wennen aan buiten slapen :P, dus ik hoef geen mover of wat dan ook, maar anders was die er gekomen.

ik heb dan wel een middenbok ;)

[YouTube: Move your GS as never Before - Easy-p Central Stand]
Wat ik dan niet begrijp, dat die de mover niet omdraait en gewoon vooruit de garage uitrijdt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jolke schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:06:
[...]

Wat ik dan niet begrijp, dat die de mover niet omdraait en gewoon vooruit de garage uitrijdt. :?
stuur hem een mail zou ik zeggen :P

oftwel..niet teveel over nadenken.....ik had 10 sec gezien of het was wat ik zocht als voorbeeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:54

botoo

💀 too old to die young

Hou er wel rekening mee dat zo'n mover het lekkerst werkt op een gladde vloer. Op stoeptegels gaat het al minder en op ongelijke stoeptegels mogelijk helemaal niet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 17:30

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

botoo schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:22:
Hou er wel rekening mee dat zo'n mover het lekkerst werkt op een gladde vloer. Op stoeptgels gaat het al minder en op ongelijke stoeptegels mogelijk helemaal niet.
Dit inderdaad. Ik heb onlangs zo'n klein karretje voor de middenbok + een motormover van 2m verkocht. Op een gevlinderde cementvloer rolt dat vast geweldig, maar op plavuizen -laat staan stoeptegels- gewoon niet te doen vanwege de hele kleine wieltjes. Doordat je ontzettend moet duwen/trekken is er nog een aardig risico op omvallen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Fraggert schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:54:
[...]

;)

kijk even goed rond met dit soort zaken...er is heel veel dezelfde shit onder andere namen te koop, een 40 euro movertje van Louis.nl staat op marktplaats voor 90 bij een vage handelaar |:(

Klopt, bij die ik linkte staat alleen een duidelijk merk, daarop zoekende kom ik alleen op motea uit, lijkt dus eigen merk te zijn. Maar zal ff kijken of er andere aanbieders zijn die exact hetzelfde bieden voor minder, en evt. nog op Marktplaats neuzen of ik daar wat vind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RubjeMazter schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:52:
[...]

Klopt, bij die ik linkte staat alleen een duidelijk merk, daarop zoekende kom ik alleen op motea uit, lijkt dus eigen merk te zijn. Maar zal ff kijken of er andere aanbieders zijn die exact hetzelfde bieden voor minder, en evt. nog op Marktplaats neuzen of ik daar wat vind :)
vooral belangrijk is dat er een beetje fatsoenlijke wielen onder zitten lijkt me, met je trotse bezit erop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:26
SniperGuy schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:36:
[...]

In het boekje staat vaak ook zo'n tabel met 10W30 en 10W40 en bij welke temperaturen je die toe kunt passen. In Nederland blijk je ook prima op 10W40 te kunnen rijden.
Mijn auto (renault motor) moet ook van die dunne troep hebben 'volgens het boekje'. Ik denk dat het ook een beetje met uitstooteisen te maken heeft, die motoren lopen op het randje van wat toegestaan is en dan kan een iets dunnere olie net die gram uitstoot wegpoetsen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hou er wel rekening mee dat zo'n mover het lekkerst werkt op een gladde vloer. Op stoeptegels gaat het al minder en op ongelijke stoeptegels mogelijk helemaal niet.
Goed punt, die in die video is wel erg laag bij de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

correct; het ging hier alleen even om te laten zien hoe makkelijk een mover is kan zijn.

De mover van Harley van mijn collega zaten fatsoenlijke wielen onder, was ook een prijzig ding overigens, die ook wel over een oneffenheidje heen kon......schots en scheve 30x30's gaat natuurlijk niet werken maar ik verwacht hier ook wel een klein stukje zelfredzaamheid om dat te beoordelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Fraggert schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:54:
[...]

;)

Zag er toevallig zondag een liggen bij de kringloop in Rijssen, baal nu dat ik hem toch niet meegenomen heb... was 5 euro |:(

Ik dacht dat je voor een grote adv toch minstens die grote nodig had waar beide wielen en side-stand op rusten...
Zoals deze: https://www.kippersrijsse...1XhxO7a-synMaApOJEALw_wcB

Edit: die wielen heb je zo vervangen voor een paar heavy PU casters of iets in die richting.

[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 12-09-2023 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:17:
[...]

Zag er toevallig zondag een liggen bij de kringloop in Rijssen, baal nu dat ik hem toch niet meegenomen heb... was 5 euro |:(

Ik dacht dat je voor een grote adv toch minstens die grote nodig had waar beide wielen en side-stand op rusten...
Zoals deze: https://www.kippersrijsse...1XhxO7a-synMaApOJEALw_wcB

Edit: die wielen heb je zo vervangen voor een paar heavy PU casters of iets in die richting.
dat viel mij ook op toen ik even ging zoeken hoe ik dat hier in de schuur het beste kon gaan oplossen, en ik dus die kleine movers zag voor onder een middenbok.

Ik heb dubbele deuren maar mijn AHW staat ook hoog en droog in de berging (ik ben zuinig op mijn shit) en dus moet ik onder een vervelende hoek de L-vormige berging in waardoor ik constant gewoon bijna met mijn kappen langs de kozijnen en de muur ga......ergo.....de AHW zal toch echt naar buiten moeten.

Op die manier heb ik een mooie ruime plek voor de GS en kan ik er ook goed bij en omheen om eens wat onderhoud zelf te doen :)

mijn vrouw is de GS al zat na zich tussen haar fiets en de motor naar de diepvries te wringen

het appje luidde: "nou, het alarm op dat ding werkt hoor :( "

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:30

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
RubjeMazter schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:51:
[...]

Onderstaande is wat ik heb. Heb getest of het werkt d.m.v. dezelfde rit heen mét deze onderkleding te rijden en de terugweg zónder. Met kleding was aangenamer :)

Craft Pro Dry Nanoweight LS (long sleeve)

Craft Stay Cool Lange broek unisex
Wacht even, dus met extra kleding aan doen houd ik mezelf koeler? Die logica vind ik lastig te volgen 8)7 Hoe werkt dat dan? Klinkt wel interessant, ik zweet me altijd ongans in de zomer. Ik heb nu nog rider jeans + leren jas, en hoop volgend jaar te kunnen investeren in een Rokker broek zonder extra laag, en vergelijkbare jas. Dat zal alvast in temperatuur (en comfort) schelen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja wij hebben voor een paar van de motoren maar een garagebox erbij genomen.
Beide nogal de neiging motoren en brommers mee naar huis te nemen en als je nu de achterste wou pakken was je eerst 30 minuten bezig de anderen eruit te rijden. En mijn vriendin is vrij klein dus met die ADV fietsen vond ze dat niet ideaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
LankHoar schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:49:
[...]

Wacht even, dus met extra kleding aan doen houd ik mezelf koeler? Die logica vind ik lastig te volgen 8)7 Hoe werkt dat dan? Klinkt wel interessant, ik zweet me altijd ongans in de zomer. Ik heb nu nog rider jeans + leren jas, en hoop volgend jaar te kunnen investeren in een Rokker broek zonder extra laag, en vergelijkbare jas. Dat zal alvast in temperatuur (en comfort) schelen :)
Niet zo heel gek toch? nomaden doen dat ook.
Als je lichaam 37 graden is en het is buiten 43 graden dan kan je dus beter meer laagjes dragen om je koel te houden.

Het is niet de kleding die je in de winter warmte geeft, je lichaam geeft je warmte en je kleding probeert die vast te houden en dat doe je door de verschillende lagen te stoppen tussen de twee verschillen. En dat werkt beide kanten op.

Ook kan het helpen dat er vocht wordt weggedreven bij je lichaam, en daar zijn bepaalde stoffen beter in dan anderen.

[ Voor 13% gewijzigd door kneusteun op 12-09-2023 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
LankHoar schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:49:
[...]
Het is niet per se koeler zijn maar voornamelijk koeler aanvoelen. Het zweet wordt praktisch direct opgenomen en blijft dus niet rondhangen op je lijf. Ik weet de precieze techniek erachter ook niet maar qua gevoelstemperatuur is het een wel een paar graden verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Fraggert schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:24:
[...]

dat viel mij ook op toen ik even ging zoeken hoe ik dat hier in de schuur het beste kon gaan oplossen, en ik dus die kleine movers zag voor onder een middenbok.

Ik heb dubbele deuren maar mijn AHW staat ook hoog en droog in de berging (ik ben zuinig op mijn shit) en dus moet ik onder een vervelende hoek de L-vormige berging in waardoor ik constant gewoon bijna met mijn kappen langs de kozijnen en de muur ga......ergo.....de AHW zal toch echt naar buiten moeten.

Op die manier heb ik een mooie ruime plek voor de GS en kan ik er ook goed bij en omheen om eens wat onderhoud zelf te doen :)

mijn vrouw is de GS al zat na zich tussen haar fiets en de motor naar de diepvries te wringen

het appje luidde: "nou, het alarm op dat ding werkt hoor :( "

:P
Goed zeil over de aanhanger, dan kan ie toch prima buiten? De meeste aanhangers komen toch nooit binnen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Over alarmen gesproken, ik kijk al een tijdje met een schuin oog naar Flashbird, een 4G GPS tracker.

Maar tegelijkertijd vind ik het wel veel geld. Heeft iemand hiermee ervaring of met iets vergelijkbaars?

Het is de opvolger van Pegase, die niet eens een abbo vereist. Maar omdat dat 2G is, is dat niet echt toekomstbestendig. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:26:
Over alarmen gesproken, ik kijk al een tijdje met een schuin oog naar Flashbird, een 4G GPS tracker.

Maar tegelijkertijd vind ik het wel veel geld. Heeft iemand hiermee ervaring of met iets vergelijkbaars?

Het is de opvolger van Pegase, die niet eens een abbo vereist. Maar omdat dat 2G is, is dat niet echt toekomstbestendig. ;)
https://monimoto.com/eu/ deze is goedkoper, geen ervaring mee verder. Werkt in ieder geval op LTE-M, dus lijkt ook wel toekomstbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Die had ik inderdaad ook gevonden, al zou die door LTE-M (ik moet nog uitzoeken wat dat precies is) minder dekking hebben in bijvoorbeeld Duitsland had ik begrepen.
Maar ja, als ik zie hoe vaak ik 4G heb in Duitsland ben ik daar ook niet echt van onder de indruk.

De meeste kilometers maak ik daar, dus het heeft voor mij niet zo veel nut om op het bereik in Nederland te focussen.

Edit: Beide systemen gebruiken LTE-M, wat op 4G gebaseerd is. Alleen Flashbird (Pegase) noemt 4G om het onderscheid duidelijker te maken met hun oudere 2G product.
Maar inderdaad, monimoto is dan een stuk goedkoper!! Het verschil is wel dat bij Pegase/flashbird een meldkamer erachter zit.

[ Voor 27% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-09-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 21:34
Hier prima ervaring met Monimoto, de eerste generatie die ze hadden uitgebracht was al super gevoelig, bij 30cm bewegen kreeg je al direct een bericht op je telefoon met live tracking. De nieuwere iteraties moeten nog beter zijn vermoed ik. Met dat ding erin gaf me toch wel wat meer rust in het buitenland als de motor weer eens buiten voor een Hotel moest slapen.

[ Voor 16% gewijzigd door cyntax op 12-09-2023 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@cyntax Hoe kun je het abonnement activeren en betalen? Per creditcard, of via de Google Play store? En is dat jaarlijks of maandelijks?

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-09-2023 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 21:34
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:13:
@cyntax Hoe kun je het abonnement activeren en betalen? Per creditcard, of via de Google Play store? En is dat jaarlijks of maandelijks?
Ik kan mij herinneren dat je het eerste jaar gratis krijgt, daarna kan je kiezen om de sim card op te waarderen in de app, die stuurt je ahv de ICCID naar de website van Monimoto waar je kan kiezen voor Paypal of Credit Card betaling. Het is een jaarlijks abonnement maar je kan er ook voor kiezen om er zelf een eigen simcard in te doen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes
Vespa is verkocht, net opgehaald.. :') ;w

Mijn eerste tweakers motormeeet was 10 jaar geleden op de Vespa. Echt een bak herinneringen gemaakt met dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Wel verkocht aan een tweaker? Als in, kende hij/zij jou ook als dé bommes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Nope @DrivinUCrazy een onbekende, vanuit Maastricht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Aha, dan is er tenminste nog een kansje dat ik de Vespa nog eens tegen kom! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bommes schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:19:

Mijn eerste tweakers motormeeet was 10 jaar geleden op de Vespa. Echt een bak herinneringen gemaakt met dat ding.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:16

Destruction

(ex-)Automonteur

Waarom doe je 'm dan weg? :N

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zo dat is snel gegaan, of niet?

End of an era, maar een nieuwe bike gaat je ook een hoop plezier opleveren. En anders weer een nieuwe vespa uitzoeken ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24

Dan stond die te goedkoop ;-)

Guzzi ook te koop en een nieuwe allroad ktm terug kopen ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
Tijd voor wat ruimte in de schuur, de afgelopen 4 jaar heb ik echt heel weinig meer het ding gereden.
En van de 3 keer dutch 1000 moest ik 2 keer opgeven omdat het er wat mis ging met juist de Vespa.

Ik heb mijn zinnen gezet op een 701 of 690 en zelfs ik vind 3 motoren te veel.

Zoals @noes zegt misschien koop ik er wel ooit weer een Vespa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:16

Destruction

(ex-)Automonteur

Bommes schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:33:
[...]

Tijd voor wat ruimte in de schuur, de afgelopen 4 jaar heb ik echt heel weinig meer het ding gereden.
En van de 3 keer dutch 1000 moest ik 2 keer opgeven omdat het er wat mis ging met juist de Vespa.

Ja, dat snap ik dan ook wel weer natuurlijk. Zo wil ik ook een iets meer toer motor naast de Fazer, maar een motorscooter zou soms ook wel handig zijn, etc... Ik denk dat ik dan ook al snel op 5 motoren zou komen. Die kan ik hier niet kwijt, en dat gaat dus ook niet gebeuren :)

Hoe e.e.a er straks precies uit komt te zien weet ik nog niet, behalve dan dat ik voor nu iets van een toerfiets (misschien toch weer een Div900?) wil gaan kopen, en als die motor er dan is eens rustig ga kijken wat ik met de Fazer wil. Mocht blijken dat ik daar dan bijna nooit meer op rijdt is er best kans dat-ie de deur uit gaat om ruimte te maken voor iets anders dat ik graag zou willen hebben. Maar in 1e instantie gaat die motor nergens heen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Bommes schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:33:
[...]

Iets met N +1 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Sommige motoren krijg je spijt en andere wat minder.
Maar ik vind het nooit leuk om er een weg te doen, je hebt ze meestal niet voor niks gekozen.

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:26:

https://onntrack.nl/ ik heb hier geen ervaring mee, maar voornaamste reden dat ik ze tegen kwam was dat er geen aanvullende kosten zijn.

• kneusteun
Toch vraag ik mij af of een airtag dan niet gewoon al afdoende is, dieven met een iPhone worden gewaarschuwd en de tracking is echt wel goed!

Volgens mij kan je instellen dat bij beweging je melding krijgt, dat zou best prima kunnen werken.

• gebruikershaes
Je kan met AirTag alleen instellen dat je melding krijgt indien je het achterlaat. Maar de dieven krijgen idd wel melding dat ze worden gevolgd. Dus als je de tag goed verstopt en ze kunnen het niet snel vinden is de kans groot dat ze de motor weer achterlaten lijkt me.

• kneusteun
gebruikershaes schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:03:
Je kan met AirTag alleen instellen dat je melding krijgt indien je het achterlaat. Maar de dieven krijgen idd wel melding dat ze worden gevolgd. Dus als je de tag goed verstopt en ze kunnen het niet snel vinden is de kans groot dat ze de motor weer achterlaten lijkt me.
Volgens mij als je hem opgeeft als "missing" dan krijg je meteen bericht als deze airtag beweegt.

• gebruikershaes
@kneusteun Ah dat zou kunnen idd. Dacht meer als je nog niet weet dat je bike gestolen is/wordt. Hopelijk schrikt dan een goed verstopte tag ze voldoende af om het te laten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:57
Over n+1 gesproken, ik ben nog op zoek naar een leuk all-road fietsje om een beetje gravelpaden mee te kunnen verkennen. En dan niet per se voor mezelf maar meer voor mijn vrouw die lichtelijk enthousiast begint te worden van allerlei paden, passen en uitzichten waar je normaal niet komt.

Nu heeft ze een F650 Scarver en daar kan ze goed mee uit de voeten, maar het liefst zou het iets lichters mogen zijn. Ik zit een beetje te kijken naar een Honda XL, Kawa KLX of iets vergelijkbaars, maar poah wat een prijzen... Ik wil een knutsel-fiets die je recht trapt nadat je 'm op de kop in de drek hebt gezet :)

Het gaat vooral om het proberen. Als ze/we het echt leuk vinden, komt er wellicht een vervanger voor de Scarver.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Jeuh, nog een weekje tot ik vakantie heb. 8)

Woensdag nog even thuis epibreren, daarna donderdag op weg. Zin in, maar ook wel weer spannend in mijn eentje.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Kars schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:18:
Over n+1 gesproken, ik ben nog op zoek naar een leuk all-road fietsje om een beetje gravelpaden mee te kunnen verkennen. En dan niet per se voor mezelf maar meer voor mijn vrouw die lichtelijk enthousiast begint te worden van allerlei paden, passen en uitzichten waar je normaal niet komt.

Nu heeft ze een F650 Scarver en daar kan ze goed mee uit de voeten, maar het liefst zou het iets lichters mogen zijn. Ik zit een beetje te kijken naar een Honda XL, Kawa KLX of iets vergelijkbaars, maar poah wat een prijzen... Ik wil een knutsel-fiets die je recht trapt nadat je 'm op de kop in de drek hebt gezet :)

Het gaat vooral om het proberen. Als ze/we het echt leuk vinden, komt er wellicht een vervanger voor de Scarver.
Ja, na het zien van wat offroad-avonturen op Youtube (ja, dat "Warhorse" is wat hoogdravend, maar toch) wil ik dat ook ineens.

En dan is een cheap ass maar toch betrouwbare fiets wel een pré.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Ben ook al met de vriendin aan het kijken, maar erg moeilijk segment voor de kleine persoon.
Veel oude en betaalbare brommers zijn gewoon te hoog.

Nieuwe lage te duur.

Dus ik heb die honda cub adv al voorgesteld

Afbeeldingslocatie: https://adventuremotorcyclinghandbook.files.wordpress.com/2020/05/ct125-hunter-cub.jpg

Edit: niet als grap btw, ik denk serieus dat voor mijn vriendin best wel klopt.
Ze wil gewoon ook een beetje mee kunnen tuffen, en hoeft niks geks te doen behalve door de drek kunnen bikkelen.

[ Voor 23% gewijzigd door kneusteun op 13-09-2023 10:33 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:31:
Ben ook al met de vriendin aan het kijken, maar erg moeilijk segment voor de kleine persoon.
Veel oude en betaalbare brommers zijn gewoon te hoog.

Nieuwe lage te duur.

Dus ik heb die honda cub adv al voorgesteld

[Afbeelding]

Edit: niet als grap btw, ik denk serieus dat voor mijn vriendin best wel klopt.
Ze wil gewoon ook een beetje mee kunnen tuffen, en hoeft niks geks te doen behalve door de drek kunnen bikkelen.
Holy dogshit, Batman! Da's een toffe fiets!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Is zeker een tof ding, en zijn leuke builds gedaan
Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/mgl/8wlVW/s1/k-speed-ct125-combat-2021-honda-ct125-hunter---three-quarters-left.webp

Edit: Het is geen vespa, maar ik denk dat dit ding echt wel awesome is :)

[ Voor 17% gewijzigd door kneusteun op 13-09-2023 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Super vet ding. 125cc gaat wel lopen worden met steile hellingen, maar als dat geen beoogde use-case is, dan lekker doen toch. Leuk! Lichter is leuker!

[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 13-09-2023 11:19 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:09:
Super vet ding. 125cc gaat wel lopen worden met steile hellingen, maar als dat geen beoogde use-case is, dan lekker doen toch. Leuk! Lichter is leuker!
Nu is dit dus voor de vriendin een optie, die zal geen lompe offroader zijn, die wil gewoon ook af en toe wel een keer mee op de wat avontuurlijkere paadjes.

En tegelijkertijd een leuk ding voor in en om de stad.

Edit: we keken ook al naar dr350 bijvoorbeeld, maar die zijn ook al best fors voor haar. En die CR en WR dingen zijn op 250cc ook al flinke units.

[ Voor 13% gewijzigd door kneusteun op 13-09-2023 11:31 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.