Volgens mij is dat reinigen een fabeltje. Vaak al getest en ontkracht wat ik heb gezien.EverLast2002 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:58:
[...]
Niet helemaal waar.....
Ik rij al jaren een motorfiets met carburateurs (bj 2001) en tankte altijd euro95/E10.
Door die E10 benzine zijn alle rubber afdichtingen, ringetjes etc KNETTERHARD geworden (uitgedroogd),
waardoor beide carburateurs gingen lekken.
Gevolg was een totale revisie van de carburateurs (flink wat werk geweest).
Dus tank aub niet lager dan E5/Euro98. Euro 100+ is ook prima. Shell v-power is ook een goede, die reinigt ook goed.
Zowel de motorzaak als de autogarage waar ik onderhoud laat doen adviseren allebei v-power.gebruikershaes schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:10:
[...]
Volgens mij is dat reinigen een fabeltje. Vaak al getest en ontkracht wat ik heb gezien.
En ze kennen elkaar niet, dus ik neem hun advies maar over.
Ik tank nu afwisselend v-power en E5/euro98.
@xoniq Ik heb jarenlang een ZX6R uit 1995 gereden, en daar merkte ik wel degelijk een verschil tussen 95 en 98. Niet zozeer tijdens het rijden zelf, maar met name tijdens het starten en hoe snel / gemakkelijk ik de choke kon wegdraaien. Nadat de motor langer had stilgestaan (2-3 maanden), flesje Forte MotoPower erin en voltanken met 98 en daarna was het prima.
De vraag was of dat van 1 tankbeurt gebeurd. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.EverLast2002 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:58:
[...]
Niet helemaal waar.....
Ik rij al jaren een motorfiets met carburateurs (bj 2001) en tankte altijd euro95/E10.
Door die E10 benzine zijn alle rubber afdichtingen, ringetjes etc KNETTERHARD geworden (uitgedroogd),
waardoor beide carburateurs gingen lekken.
Gevolg was een totale revisie van de carburateurs (flink wat werk geweest).
Dus tank aub niet lager dan E5/Euro98. Euro 100+ is ook prima. Shell v-power is ook een goede, die reinigt ook goed.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
De man waarvan ik mijn eerste tenere kocht was een verzamelaar van oude Ducati’s en deed nog steeds races op zijn 86e 😱. En die vertelde mij ook dat sinds hij v-power net voor stalling erin gooide en daar ook later mee in de stalling zette hij veel minder problemen met zijn carburateurs had etc.EverLast2002 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:14:
[...]
Zowel de motorzaak als de autogarage waar ik onderhoud laat doen adviseren allebei v-power.
En ze kennen elkaar niet, dus ik neem hun advies maar over.
Ik tank nu afwisselend v-power en E5/euro98.
Ander (iets enger trucje) was als hij zijn vorken op zijn klassiekers iets “harder” wilde hij een druppel Motorolie erin gooide 🤣
En nu ik eraan terug denk moet ik weer lachen om zijn verhaal destijds dat hij in een van de races dat jaar in de laatste ronde een hartaanval had, en toch uitgereden, en was na de finishlijn meteen doorgereden naar de eerste ambulance die hij zag. 😅
Hij vertrok in Assen en werd wakker in Groningen zei ie 😆
Ik zag hier eerder deze week een post van iemand die zelf bami-express mistlampen had gemonteerd, maar kunnen we dat alsjeblieft niet doen?
Ik rij rond 18:00 naar huis en word zelfs met felle zon nog verblind door tegenliggers die met hun voorvorklampjes alle kanten op schijnen behalve omlaag.
Er zijn al genoeg foute ledlampen (al dan niet zelf gemonteerd), met name op auto's en elektrische fietsen, en ik word overal in de ogen geschenen.
Ik rij rond 18:00 naar huis en word zelfs met felle zon nog verblind door tegenliggers die met hun voorvorklampjes alle kanten op schijnen behalve omlaag.
Er zijn al genoeg foute ledlampen (al dan niet zelf gemonteerd), met name op auto's en elektrische fietsen, en ik word overal in de ogen geschenen.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik denk het al begint bij het verkeerd monteren en afstellen van deze lampen. Uiteraard gewoon recht vooruit of nog iets hoger dan dat, in plaats van naar naar beneden "schijnend". Zelfs de (led) koplamp van mijn fiets (die unit met trappers) staat naar beneden gericht zodat niemand erdoor verblind kan worden.CodeCaster schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:19:
Ik zag hier eerder deze week een post van iemand die zelf bami-express mistlampen had gemonteerd, maar kunnen we dat alsjeblieft niet doen?
Ga ik er even vanuit dat jullie snappen wat ik bedoel en jullie niet denken dat de koplamp van mijn fiets vooral het voorwiel verlicht
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
sapperdeflap...de jongens en meisjes van de designafdeling bij BMW hebben hun bonus wel verdiend me dunkt
Strak design hoor..... lijkt erop dat BMW iets meer beweegt richting de trail/adventure/offroad/enduro side of things met deze line up. Denk dat ze de verkopen van o.a. yamaha en KTM wel voelen.
Ik vind ze in elk dik geslaagd er uitzien
Dikke decals, nieuw GS-logo......die ronde gaatjes in het kuipwerk.....en zelfs een gewaagd kleurtje wordt niet geschuwd........chapeau hoor

Strak design hoor..... lijkt erop dat BMW iets meer beweegt richting de trail/adventure/offroad/enduro side of things met deze line up. Denk dat ze de verkopen van o.a. yamaha en KTM wel voelen.
Ik vind ze in elk dik geslaagd er uitzien
Dikke decals, nieuw GS-logo......die ronde gaatjes in het kuipwerk.....en zelfs een gewaagd kleurtje wordt niet geschuwd........chapeau hoor

[ Voor 26% gewijzigd door Fraggert op 08-09-2023 07:47 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Leuke dingen. Zullen wel weer een nier gaan kosten of valt het mee?
exacte prijzen weet ik niet .....maar ga maar uit van janldls schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:52:
Leuke dingen. Zullen wel weer een nier gaan kosten of valt het mee?

er is een reden dat mijn "nieuwe" GS inmiddels 14 jaar is
vind ze wel mooi, maar weer vrij kleine tank voor een allroad.
prijzen zjin des bmw
F 900 GS Adventure Vanaf € 17.750,-
F 900 GS Vanaf € 16.950,-
F 850 GS vanaf € 15.800,-
prijzen zjin des bmw
F 900 GS Adventure Vanaf € 17.750,-
F 900 GS Vanaf € 16.950,-
F 850 GS vanaf € 15.800,-
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Die F900GS lijkt ook niet een heel klein beetje op de nieuwe Transalp (maar dan met een chinees ipv japans blok waarschijnlijk
)
leeg
Zijn er nog mensen hier die vanavond mee gaan met de MKC Moto Biker Friday Rotterdam?
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Gister nog even bij de dealert een snavelverbreder gehaald
Zit nog niet definitief vast wat ik wil eerst even mijn hoge en lage valbeugels monteren om te zien hoe een en ander eruit komt te zien.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tqk2oizZzHEF1iK7hyQrUDTy.jpg?f=user_large)
De valbeugels liggen al klaar, tube loctite bij Toolstation gehaald en het is nu wachten op mijn wphb zodat ik netjes alles op moment kan vastzetten. Momentsleutel kan ik bij een collegaatje hier in het dorp lenen
.
heb nog wel wat op mijn wensenlijstje.....in de winter ga ik de kappen van zilver naar matwit wrappen met wat stoere stickers/decals...even zien of ik dat zelf kan doen.
De buddy gaat eraf voor zo'n seatrack...maar die ga ik zelf even maken uit slagvast kunststof (HDPE ofzo) of een dunne plaat staal.
Dan kan meteen dat kofferrekje eraf....dat ding is hoog en steekt zo ver uit. Ik snok mijn rugzak wel op het seatrack......hoef ik die ook niet meer om tijdens het rijden.
en zo'n kek rallye ruitje vind ik ook heel erg gaaf, maar die hoop ik 2dehands te vinden....160 euro bij de firma Wunderteuer.....uhhhh Wunderlich....ppfffff
:strip_exif()/f/image/nLXdDKzZ29TZdH7Hzuietgt8.jpg?f=fotoalbum_large)
Eens zien of ik een beetje een Mini-GSA kan maken en hem personaliseren
Pfff.......ik ben echt zo blij dat ik weer motorrij
Zit nog niet definitief vast wat ik wil eerst even mijn hoge en lage valbeugels monteren om te zien hoe een en ander eruit komt te zien.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tqk2oizZzHEF1iK7hyQrUDTy.jpg?f=user_large)
De valbeugels liggen al klaar, tube loctite bij Toolstation gehaald en het is nu wachten op mijn wphb zodat ik netjes alles op moment kan vastzetten. Momentsleutel kan ik bij een collegaatje hier in het dorp lenen
heb nog wel wat op mijn wensenlijstje.....in de winter ga ik de kappen van zilver naar matwit wrappen met wat stoere stickers/decals...even zien of ik dat zelf kan doen.
De buddy gaat eraf voor zo'n seatrack...maar die ga ik zelf even maken uit slagvast kunststof (HDPE ofzo) of een dunne plaat staal.
Dan kan meteen dat kofferrekje eraf....dat ding is hoog en steekt zo ver uit. Ik snok mijn rugzak wel op het seatrack......hoef ik die ook niet meer om tijdens het rijden.
en zo'n kek rallye ruitje vind ik ook heel erg gaaf, maar die hoop ik 2dehands te vinden....160 euro bij de firma Wunderteuer.....uhhhh Wunderlich....ppfffff
:strip_exif()/f/image/nLXdDKzZ29TZdH7Hzuietgt8.jpg?f=fotoalbum_large)
Eens zien of ik een beetje een Mini-GSA kan maken en hem personaliseren

Pfff.......ik ben echt zo blij dat ik weer motorrij
@Fraggert Is zo'n verbreder alleen voor de looks? Of doet het nog iets met de wind oid?
Overigens die F 900 GS ziet er wel nice uit. Standaard met akra ook
100% puur poserpointsgebruikershaes schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:31:
@Fraggert Is zo'n verbreder alleen voor de looks? Of doet het nog iets met de wind oid?
Valbeugels, cilinderbeschermers en de barkbusters zijn wel nuttig...van de vorige GS weet ik hoe duur onderdelen zijn
Een titanium Akrapovic is daadwerkelijk een stuk lichter dan standaard uitlaat (1-2kg), en gezien BMW harde competitie ondervind van andere merken juist op gewicht was dat een heel gerichte keuze op de GS. Want de GSA heeft geen Akrapovic standaard.
Overigens is dit dus 100% een verrassing voor de dealer, mijn dealer wist nog van niks vorige week (en ik heb getekent voor een Huskie, geen spijt though).
Maar het lijkt er enigszins op dat de 800GS en 900 GSA de normale evolutie is, en de 900GS de nieuwe fiets. Het voelt wel wat rushed allemaal. Geen info vooraf, en boem, opeens alles op social + configurator op de site al klaar.
Ik denk dat BMW hier heeeel goed bezig is geweest, en met de 900GS veel rijders bij zich kan houden. Mijn huskie vind ik net wat meer value for money (48mm voorpoten, dikkere achterpoot, en lichter als je alle accessoires + benzine meetelt).
Maar als deze aankondiging eerder bekend was, had ik wel even gewacht met tekenen voor de Huskie tot ik de BMW kon proefrijden
Overigens is dit dus 100% een verrassing voor de dealer, mijn dealer wist nog van niks vorige week (en ik heb getekent voor een Huskie, geen spijt though).
Maar het lijkt er enigszins op dat de 800GS en 900 GSA de normale evolutie is, en de 900GS de nieuwe fiets. Het voelt wel wat rushed allemaal. Geen info vooraf, en boem, opeens alles op social + configurator op de site al klaar.
Ik denk dat BMW hier heeeel goed bezig is geweest, en met de 900GS veel rijders bij zich kan houden. Mijn huskie vind ik net wat meer value for money (48mm voorpoten, dikkere achterpoot, en lichter als je alle accessoires + benzine meetelt).
Maar als deze aankondiging eerder bekend was, had ik wel even gewacht met tekenen voor de Huskie tot ik de BMW kon proefrijden
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Weegt zo'n akra 1-2 kg of is het VERSCHIL in gewicht 1-2 kilo?_eLMo_ schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:20:
Een titanium Akrapovic is daadwerkelijk een stuk lichter dan standaard uitlaat (1-2kg), en gezien BMW harde competitie ondervind van andere merken juist op gewicht was dat een heel gerichte keuze op de GS. Want de GSA heeft geen Akrapovic standaard.
Dat laatste is een duur geintje om, ff met hypothetische getallen, in plaats van 201 kilo slechts 199 kilo motor op te hoeven tillen
Jouw dealer zal geheid onder NDA hebben gestaan want die lui moeten toch vooraf instructie hebben gehad.....monteurs ook voorbereid.....het kan toch niet zo zijn dat vanuit BMW HQ het zwikje online gaat en je de volgende dag bij een dealer vreemd wordt aangekeken als jij een 900GSA wilt bestellen.........maar ineens in hun systeem kunnen terugvinden dat er wel degelijk zo'n fiets besteld kan worden.
maarruh........die Norden blijft een dikke fiets
Ik zit ook te overwegen deze te kopen, hoe bevalt die helm je tot nu toe?Melkunie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:20:
[...]
Ik ben door dat apparaat van jou wel weer in de verleiding gekomen die kleinere 5.7"-versie te kopen...
Maar omdat je geld maar één keer kunt uitgeven heb ik zojuist toch maar vlug een nieuwe helm besteld
[Afbeelding] + [Afbeelding]
Edit:
Zie net dat OsmAnd+ op het moment 50% korting heeft, voor wie nog zat te twijfelen over de volle 30 euro:
Android: https://bit.ly/34GJQCB
iOS: https://apple.co/2KfTfqD
Is het ook comfortabel naar je bestemming rijden over de snelweg hiermee, en hoe als het wat kouder is?
Zou graag jouw ervaringen horen voordat ik iets aanschaf
🇺🇦
Goede combinatie toch? Pizza en een motor.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Toch jammer dat ze geen Guzzi of Vespa hebben verbouwd
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het verschil, en aangezien een 1250 GS op 245kg zit en een Tenere 700 op 205kg, is 1-2 kg 2,5-5% van dat gewichtsverschil. Veel offroaders doen het daarom, en bijvoorbeeld ook de lithium accu's versus lood.Fraggert schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:54:
[...]
Weegt zo'n akra 1-2 kg of is het VERSCHIL in gewicht 1-2 kilo?![]()
Dat laatste is een duur geintje om, ff met hypothetische getallen, in plaats van 201 kilo slechts 199 kilo motor op te hoeven tillen
Mja, ik weet dat natuurlijk niet, maar gezien ik al 23 jaar bij deze dealer kom / kwam, vertellen ze me vaak wel het een en ander. De M1000R en F900XR stonden al bij hun in de stalling achter voordat er ook maar een foto te vinden was online.Jouw dealer zal geheid onder NDA hebben gestaan want die lui moeten toch vooraf instructie hebben gehad.....monteurs ook voorbereid.....het kan toch niet zo zijn dat vanuit BMW HQ het zwikje online gaat en je de volgende dag bij een dealer vreemd wordt aangekeken als jij een 900GSA wilt bestellen.........maar ineens in hun systeem kunnen terugvinden dat er wel degelijk zo'n fiets besteld kan worden.
maarruh........die Norden blijft een dikke fiets
Ik zou toch denken dat als ze er echt vanaf wisten, en een oudgediende klant langskomt die overweeg een Huskie / Duc te kopen omdat de 850GS te zwaar is, ze dan niet zeggen: "dat word minstens volgend jaar, want we hebben nog niks gehoord". Zelfs met NDA.
Helaas nog maar weinig ervaring meeNycrea schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:57:
[...]
Ik zit ook te overwegen deze te kopen, hoe bevalt die helm je tot nu toe?
Is het ook comfortabel naar je bestemming rijden over de snelweg hiermee, en hoe als het wat kouder is?
Zou graag jouw ervaringen horen voordat ik iets aanschaf
De eerste keer dat ik er mee reed was 100 meter. 50 meter heen en weer 50 terug: lekke band.
De tweede keer was afgelopen dinsdag bij 32 graden. Dat beviel wel, lekker luchtig. Snelweg was ook best wel te doen, maar moet wel een beetje opletten met de zonneklep, die trekt je hoofd ineens achterover als je de wind er onder vangt. Bij mijn normale houding geen probleem, maar moet niet afgeleid worden door een interessante vogel ofzo
Daar heeft mijn ADX-1 een stuk minder last van.
Voor de winter geen probleem denk ik, heb nog meer helmen die ik kan gebruiken. Deze is voor de offroadritjes en dan heb ik het meestal snel genoeg warm
Vanuit de beginnershoek weer even een kleine update: na vier weken (vakantie) weer een les gehad gisteren. We hebben de precisie-stop geoefend, uiteindelijk (maar?) drie keer perfect uitgevoerd van de ik-weet-niet-hoeveel keren. Gelukkig voel je gelijk wel wanneer het goed is en veelal ligt het aan het aanhouden van de constante snelheid (dus niet nog acceleren als je al bijna bij de pionnen bent). Het is wel leuk om te merken dat de verrichtingen waar ik vorige keer nog op geoefend heb (bijv. halve draai) nu 'achteloos' gedaan worden, terwijl je oplijnt voor de precisie-stop. Het is echt leuk om te merken dat je zo snel kunt leren!
Thanks! Ja qua winter heb ik inderdaad ook wel een andere helm, maar ik zit meer te denken voor het geval dat het tijdens mn trip deels toch wat kouder is ineens, van technisch terrein krijg je het wel snel warm maar ja, kan ook toch ineens een stuk gewone weg moeten rijden in relatief koude omstandigheden.Melkunie schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:12:
[...]
Helaas nog maar weinig ervaring mee
De eerste keer dat ik er mee reed was 100 meter. 50 meter heen en weer 50 terug: lekke band.
De tweede keer was afgelopen dinsdag bij 32 graden. Dat beviel wel, lekker luchtig. Snelweg was ook best wel te doen, maar moet wel een beetje opletten met de zonneklep, die trekt je hoofd ineens achterover als je de wind er onder vangt. Bij mijn normale houding geen probleem, maar moet niet afgeleid worden door een interessante vogel ofzo
Daar heeft mijn ADX-1 een stuk minder last van.
Voor de winter geen probleem denk ik, heb nog meer helmen die ik kan gebruiken. Deze is voor de offroadritjes en dan heb ik het meestal snel genoeg warm
Ik zit namelijk ook te kijken naar bv een Klim Krios, daar kun je dan de vents dicht doen, maar ja, dat ding is wel weer een hoop duurder en ik verwacht ook minder goede airflow als het wel open staat tov de scorpion. Lastig om de goede compromissen te vinden, helaas bestaat de perfecte helm voor alle omstandigheden nog niet
🇺🇦
Ach ja, de precisie-stop. Het lijkt de meest nutteloze oefening van het geheel, maar in de praktijk voer je hem achteloos bij ieder stoplicht uitKanseleur schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:14:
Vanuit de beginnershoek weer even een kleine update: na vier weken (vakantie) weer een les gehad gisteren. We hebben de precisie-stop geoefend, uiteindelijk (maar?) drie keer perfect uitgevoerd van de ik-weet-niet-hoeveel keren. Gelukkig voel je gelijk wel wanneer het goed is en veelal ligt het aan het aanhouden van de constante snelheid (dus niet nog acceleren als je al bijna bij de pionnen bent). Het is wel leuk om te merken dat de verrichtingen waar ik vorige keer nog op geoefend heb (bijv. halve draai) nu 'achteloos' gedaan worden, terwijl je oplijnt voor de precisie-stop. Het is echt leuk om te merken dat je zo snel kunt leren!
Als er geen vooruit kruipende auto voor je zit die nét te langzaam rijdt. Daar heb je dan weer de oefening stapvoets rijden voor.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Vraagje.
Vorige week woensdag motor retour van een kleine beurt met overal nieuwe remblokken en een nieuwe voorband.
Is het normaal dat de voorrem piept bij lage snelheden (bij rustig remmen dus)?
Indien ja: hoe lang houdt zoiets ongeveer aan. (Voor het idee)
Vorige week woensdag motor retour van een kleine beurt met overal nieuwe remblokken en een nieuwe voorband.
Laatste keer nieuwe remblokken bij mij (in Italië op vakantieBlabla13 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:42:
Vraagje.
Verder geen kaas van gegeten
Gamertag: timmie271
whahahaha lol geen dank maar mijne zijn wel goed afgesteldCodeCaster schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:19:
Maar wat weegt die 900GS dan nu?_eLMo_ schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:05:
[...]
Het verschil, en aangezien een 1250 GS op 245kg zit en een Tenere 700 op 205kg, is 1-2 kg 2,5-5% van dat gewichtsverschil. Veel offroaders doen het daarom, en bijvoorbeeld ook de lithium accu's versus lood.
[...]
Mja, ik weet dat natuurlijk niet, maar gezien ik al 23 jaar bij deze dealer kom / kwam, vertellen ze me vaak wel het een en ander. De M1000R en F900XR stonden al bij hun in de stalling achter voordat er ook maar een foto te vinden was online.
Ik zou toch denken dat als ze er echt vanaf wisten, en een oudgediende klant langskomt die overweeg een Huskie / Duc te kopen omdat de 850GS te zwaar is, ze dan niet zeggen: "dat word minstens volgend jaar, want we hebben nog niks gehoord". Zelfs met NDA.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Al gevonden 219 leeg gewicht...
Mijn Guzzi weegt 6kg meer rijklaar met 3kwart tank.
203kg leeg.
En die is niet eens echt bedoeld als Die hard off-road fiets.
Dikke misser weer van BMW wat mij betreft.
Tenere, Tuareg, 890 allemaal minder zwaar.

Mijn Guzzi weegt 6kg meer rijklaar met 3kwart tank.
203kg leeg.
En die is niet eens echt bedoeld als Die hard off-road fiets.
Dikke misser weer van BMW wat mij betreft.
Tenere, Tuareg, 890 allemaal minder zwaar.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
219 kilo rijklaar, dus alle basisuitrusting, vloeistoffen en 90% volgetankt.
Ligt er toch ook nog aan waar en hoe het gewicht geplaatst is. Als ze het laag houden kan dat prima te doen zijn toch?
De reden dat ktm van die hangzakken met benzine aan de zijkant heeft.
De reden dat ktm van die hangzakken met benzine aan de zijkant heeft.
Volgens de BMW site:Fraggert schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:49:
[...]
219 kilo rijklaar, dus alle basisuitrusting, vloeistoffen en 90% volgetankt.
Dat is zonder olie, koelvloeistof en benzine. Echt leeg dus.De F 900 GS is verbazingwekkend licht. Dat de motor slechts 219 kg* weegt, zul je vooral merken wanneer je de weg verlaat en door het zand graaft, door grind ploegt of bergen beklimt. Het lage gewicht is te danken aan nieuwe onderdelen zoals de kunststof tank, de accu, de achterkant en de Akrapovič-einddemper. Het relatief lage gewicht uit zich in superieure rijeigenschappen en hoge prestaties.
*(bij DIN leeggewicht)
Plus je kan bij de concurrenten natuurlijk ook de uitlaat en accu vervangen voor lichtere varianten. Dus dat vind ik geen echte besparing op gewicht.
Bij de gemiddelde BMW-rijder moet de grootste besparing boven het zadel gedaan worden in plaats van onder het zadel.gebruikershaes schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 00:04:
Plus je kan bij de concurrenten natuurlijk ook de uitlaat en accu vervangen voor lichtere varianten. Dus dat vind ik geen echte besparing op gewicht.
Ik ben er zelf ook mee bezig.
Ander merk uitzoeken dan scheelt dat weer een beetjeGrubeater schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 00:30:
Bij de gemiddelde BMW-rijder moet de grootste besparing boven het zadel gedaan worden in plaats van onder het zadel.
HD FXDLS nat 305 kg, dan maken die 20 kg meer of minder ook niet meer veel uit
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Nee aufgetankt en klaar om te rijden:Bommes schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:44:
[...]
Volgens de BMW site:
[...]
Dat is zonder olie, koelvloeistof en benzine. Echt leeg dus.
Rijklaar gewicht, volgetankt
219 kg 1)
1) Volgens richtlijn VO (EU) 168/2013, d.w.z. met alle vloeistoffen, met standaarduitrusting. 90% van het bruikbare tankvolume.
Volgens BMW zelf dan.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dan geeft BMW echt strijdige berichten, want als je deze link volgt:Bommes schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:44:
[...]
Volgens de BMW site:
[...]
Dat is zonder olie, koelvloeistof en benzine. Echt leeg dus.
https://www.bmw-motorrad....f900gs/technicaldata.html
Dan staat er 219 kilo met het cijfertje 1 erbij
1) Volgens richtlijn VO (EU) 168/2013, d.w.z. met alle vloeistoffen, met standaarduitrusting. 90% van het bruikbare tankvolume.
Zelfde als wat @noes dus zegt.
Heb jij ook al zo’n enorme grote piemelGrubeater schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 00:30:
[...]
Bij de gemiddelde BMW-rijder moet de grootste besparing boven het zadel gedaan worden in plaats van onder het zadel.
Ik ben er zelf ook mee bezig.
Honda GOLDWING Touring Deluxe 2023 weegt 390 kg.botoo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 00:53:
[...]
Ander merk uitzoeken dan scheelt dat weer een beetje
HD FXDLS nat 305 kg, dan maken die 20 kg meer of minder ook niet meer veel uit![]()
BMW K1600GTL weegt 358 kg.
Dan kan ik gewoon bij mijn merken blijven als dat de oplossing zou zijn.
-afdak inderdaad.Fraggert schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 07:32:
[...]
Heb jij ook al zo’n enorme grote piemel
Zo, eerste "echte" ritje zit erop, 140km landweggetjes rondom Eindhoven. Verassend hoe snel je toch in de natuur zit, en dat 3-4 uur rijden op een stock mt-07 zadel goed vol te houden was
Oh, en mn uclear (scorpion exo-com) werkte verassend goed samen met de Cardo van de vriend waarmee ik reed, en mn TomTom is er ook niet afgevallen. Valt allemaal niet tegen dus
En ik had ooit nog een fotootje van mn motor beloofd. Ice fluo mt-07 uit 2019
Oh, en mn uclear (scorpion exo-com) werkte verassend goed samen met de Cardo van de vriend waarmee ik reed, en mn TomTom is er ook niet afgevallen. Valt allemaal niet tegen dus
En ik had ooit nog een fotootje van mn motor beloofd. Ice fluo mt-07 uit 2019
:strip_exif()/f/image/hdJxhFu54jnwYgxEV90WVirj.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat betreft die comms set trouwens, ik had scorpion nog gemaild over hoe het nou exact zat met die keuringen etc voor specifieke en algemene comms voor mijn helm, maar niks van teruggehoord. Dus weet nog steeds niet zeker of het onder ece 22.06 keuring mag maar daar kom ik vanzelf achter als ik een keertje mag stoppen in t buitenland
Er zit toch nog een toevoeging bij het keuringsnummer, waaruit je dat kunt afleiden? Ik heb daar laatst over gelezen.
En uiteraard niet meer te vinden...
[ Voor 14% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-09-2023 16:51 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja, tenminste, er is één bron (document van Held dacht ik, lastig te vinden) die dat claimt maar in de ECE documenten die online staan staat daar nergens iets over, en bij mijn helm staan er geen toevoegingen.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 16:44:
Er zit toch nog een toevoeging bij het keuringsnummer, waaruit je dat kunt afleiden? Ik heb daar laatst over gelezen.
Misschien dat iemand hier een ece 22.06 helm heeft waar wel zulke toevoegingen bij staan? Ik begin namelijk te twijfelen of die info over toevoegingen klopt, is zo weinig over te vinden
Deze dus. Maar das de enige vermelding die ik ervan gevonden heb en heb redelijk wat gezocht
mono-oXide schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:04:
[...]
Die komt van van de site van Held (wist niet eens dat ze ook helmen maakten):
https://www.held.de/wp-co...2023/03/FAQ_ECE-22.06.pdf
Ook hier is er niks te vinden van de extra toevoegingen op een helm die ECE 22.06 is gekeurd met eigen com-set.
Zit ik gewoon wat ik MP te kijken staat er wel een erg bekende reiziger te koop
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Kan het juiste filmpje van Brembo zelf nu natuurlijk niet vinden maar hier heb je wat leesvoer.Blabla13 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:42:
Vraagje.
https://www.ferodo.com/nl-nl/blog/avoid-squeaky-brakes.html
&
https://www.galferusa.com...motorcycle-brakes-squeak/
Maar piepen is een resonantie tussen de schijven/blokken/klauw. Soms heel even soms blijvend probleem kan meestal totaal geen kwaad (tenzij je remblokken op zijn, altijd allebei de blokken van een klauw goed controleren slijten helaas best vaak onregelmatig af) maar het is wel irritant.
Ik heb ooit een klant met een splinternieuwe motor gehad die het deed en uiteindelijk alles door de dealer onder garantie vervangen eerst de remblokken, daarna de remschijven en op het laatst zelfs de remklauwen en nog steeds niet opgelost. 3000km later was het vanzelf weg.
Bij echt irritant sowieso eerst zorgen dat alles brandschoon is, helpt dat niet dan kun je als noodoplossing proberen remblokjes iets licht af te schuinen dit om de bramen op de randen te verwijderen, er zijn ook nog antipiep shims "stickers" voor achterop de remblokken. Die zorgen ervoor dat de resonantie niet kan doorgaan tot de klauw. Maar ook dat geeft geen garanties.
Helaas zie ik ook vaak dat de zuigers beschadigd zijn (door bijvoorbeeld met een schroevendraaier te draaien om ze zo terug te duwen voor de montage van nieuwe blokken) en daarmee zit er dus een uitstekend gedeelte op de zuiger die het piepen veroorzaakt. Die zul je moeten repareren of vervangen.
[ Voor 44% gewijzigd door harley op 10-09-2023 08:42 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Helaas! De crosstourer en ik kunnen geen vrienden worden ( toch nog 1300km gereden binnen een maand). Alhoewel zeer comfortabel, op (1 punt na). Ik merk dat ik het toch een te zware motor vind tijdens manoeuvreren, korte bochten etc.Rick-Jan schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:30:
Vandaag ze Z1000SX ingeruild voor deze:
[Afbeelding]
Heel wat anders maar zo'n soepel blok en comfortabel
Maar het ergste: ik krijg na 30minuten tot een uur enorm last van mijn rechterpols (kramp, tintelen tot het heel pijnlijk gaat worden. In alle motoren die ik heb gehad (8+, inclusief Yamaha R6, Honda 400RR, Firestorm etc.) nog nooit zoiets gehad, en zeker niet verwacht bij zo'n type motor.
Stuur positie veranderen, Grip Puppies,Stuurverhogers, hebben allemaal niet (veel) geholpen. Ik merk dat ik er zelf ook niet nog meer geld/moeite in wil steken om dit te verbeteren.
Op zoek naar een andere motor dus.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Vreemd. En als je nu op een andere motor stapt heb je het niet? Kan ook zijn dat je iets van een blessure hebt opgelopen o.i.d.Rick-Jan schreef op zondag 10 september 2023 @ 08:47:
[...]
Helaas! De crosstourer en ik kunnen geen vrienden worden ( toch nog 1300km gereden binnen een maand). Alhoewel zeer comfortabel, op (1 punt na). Ik merk dat ik het toch een te zware motor vind tijdens manoeuvreren, korte bochten etc.
Maar het ergste: ik krijg na 30minuten tot een uur enorm last van mijn rechterpols (kramp, tintelen tot het heel pijnlijk gaat worden. In alle motoren die ik heb gehad (8+, inclusief Yamaha R6, Honda 400RR, Firestorm etc.) nog nooit zoiets gehad, en zeker niet verwacht bij zo'n type motor.
Stuur positie veranderen, Grip Puppies,Stuurverhogers, hebben allemaal niet (veel) geholpen. Ik merk dat ik er zelf ook niet nog meer geld/moeite in wil steken om dit te verbeteren.
Op zoek naar een andere motor dus.
Heel vreemd inderdaad, nou gisteren een tocht van 300km gereden en na 1,5uur zeer veel pijn in mijn rechterpols. Voel het nu nog steeds dus echt niet goed inderdaad. Op het laatste stuk van de rit gisteren gewisseld met een maat die een Varadero heeft, hierop 0 problemen. Zelfde geldt op de dag voor het inruilen, op mijn Kawasaki geen problemen.ArjenIsM3 schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:06:
[...]
Vreemd. En als je nu op een andere motor stapt heb je het niet? Kan ook zijn dat je iets van een blessure hebt opgelopen o.i.d.
[ Voor 10% gewijzigd door Rick-Jan op 10-09-2023 09:12 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
YouTube: A.C.E. Allroad Crossbaan Evenementen | promotie film
Donderdag is er weer een editie
Donderdag is er weer een editie
Dealer bellen eerlijk verhaal vertellen en “terug ruilen” plus misschien wat afschrijving ?Rick-Jan schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:10:
[...]
Heel vreemd inderdaad, nou gisteren een tocht van 300km gereden en na 1,5uur zeer veel pijn in mijn rechterpols. Voel het nu nog steeds dus echt niet goed inderdaad. Op het laatste stuk van de rit gisteren gewisseld met een maat die een Varadero heeft, hierop 0 problemen. Zelfde geldt op de dag voor het inruilen, op mijn Kawasaki geen problemen.
Als de z1000sx zo goed beviel, ga je zoiets nog een keer vinden ?
En als je de hendels wat omlaag draait? Dus niet de positie van het stuur aanpassen, maar je polsen wat ontlasten tijdens de knijpbeweging. Dat heb ik tot nu toe op iedere motor moeten doen .Rick-Jan schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:10:
[...]
Heel vreemd inderdaad, nou gisteren een tocht van 300km gereden en na 1,5uur zeer veel pijn in mijn rechterpols. Voel het nu nog steeds dus echt niet goed inderdaad. Op het laatste stuk van de rit gisteren gewisseld met een maat die een Varadero heeft, hierop 0 problemen. Zelfde geldt op de dag voor het inruilen, op mijn Kawasaki geen problemen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Oei betrapt..wd200 schreef op zondag 10 september 2023 @ 07:14:
Zit ik gewoon wat ik MP te kijken staat er wel een erg bekende reiziger te koop
Ik weet nog niet zeker of ik mijn mega reis motor wel wil verkopen.
Samen met de Guzzi vormt het span wel een leuk uiterste.
De Vespa voor in en om de stad, provincie wegen, enz. De Guzzi voor langere afstanden en offroad werk.
Maar ik had het in mijn hoofd gehaald dat ik graag een 690(KTM) of 701 (Husky) Enduro wilde hebben.
3 motoren kunnen er niet in de garage dus iets moet er dan weg.
In mijn wijsheid maar besloten om de Vespa te koop te zetten, maar of dat nou de slimste oplossing is.
Als die weg is en ik zoek mezelf zo een 690/701 dan heb ik dus eigenlijk 2 allroads in de stal staan. Eentje is net te zwaar om een crosser te zijn, de andere eigenlijk te zwaar voor serieus offroad werk.
Maar ik heb zomaar het vermoeden dat de 690/701 wel eens de ideale unicorn voor mij zou kunnen zijn.
Heb inderdaad al contact gehad, en eventueel de boel terugdraaien was nog een optie. Maar in 1e instantie wilde ik ook wat anders dan de Z1000Sx natuurlijk, maar vraag ik mij af of er wel alternatieven zijn.wd200 schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:25:
[...]
Dealer bellen eerlijk verhaal vertellen en “terug ruilen” plus misschien wat afschrijving ?
Als de z1000sx zo goed beviel, ga je zoiets nog een keer vinden ?
Andere optie is verkopen, Een maat van mij wil deze graag over kopen, maar dan moet ik dus wel een alternatief vinden.
bedankt voor de tip, ook al geprobeerd helaas.DrivinUCrazy schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:34:
[...]
En als je de hendels wat omlaag draait? Dus niet de positie van het stuur aanpassen, maar je polsen wat ontlasten tijdens de knijpbeweging. Dat heb ik tot nu toe op iedere motor moeten doen .
[ Voor 6% gewijzigd door Rick-Jan op 10-09-2023 09:58 ]
@Rick-Jan waar woon je ergens?
Regio Eindhoven? Zo ja dan mag je mijn Guzzi wel eens een middagje mee nemen om te kijken of een lichtere allroad iets voor je is.
Staat wel op noppen..
Regio Eindhoven? Zo ja dan mag je mijn Guzzi wel eens een middagje mee nemen om te kijken of een lichtere allroad iets voor je is.
Staat wel op noppen..
Is het niet gevalletje gras bij buren?Bommes schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:53:
[...]
Oei betrapt..![]()
De Vespa voor in en om de stad, provincie wegen, enz. De Guzzi voor langere afstanden en offroad werk.
Maar ik had het in mijn hoofd gehaald dat ik graag een 690(KTM) of 701 (Husky) Enduro wilde hebben.
In mijn wijsheid maar besloten om de Vespa te koop te zetten, maar of dat nou de slimste oplossing is.
Als die weg is en ik zoek mezelf zo een 690/701 dan heb ik dus eigenlijk 2 allroads in de stal staan. Eentje is net te zwaar om een crosser te zijn, de andere eigenlijk te zwaar voor serieus offroad werk.
Maar ik heb zomaar het vermoeden dat de 690/701 wel eens de ideale unicorn voor mij zou kunnen zijn.
Jij rijdt meestal lange trips, ik zie meer mensen van 701 naar twee pitter gaan omdat de 701 prima is op kleine tracks (die hier amper zijn) maar dat ze om daar te komen echt niet blij zijn met de 701 qua “tour” gedrag.
Dus ja ik zou gek genoeg guzzi houden voor je trips en de 701 uitkleden en voor het echte crosswerk en plezier ritjes doen.
Aan de andere kant reden ze vroeger met een 250 1 pitter de wereld over dus wat dat betreft is de 701 uiterst geschikt 👍
Ik moet zeggen dat ik zelf graag nog steeds een 450-350 erbij zou willen. Zoals vandaag wou ik eigenlijk weer stuk Tet gaan doen, maar door de warmte twijfel ik. Vraag me dan bijvoorbeeld af of dan een licht crossertje sneller gepakt wordt.
Bedankt voor het aanbod! Ik woon niet in de buurt helaas! Ik vraag mij ook af of een allroad het wel voor mij is, ik heb toch het idee dat ik fijner zit op een sport toer, maar dat verkleint de opties wel gigantisch.Bommes schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:05:
@Rick-Jan waar woon je ergens?
Staat wel op noppen..
Waarom niet gewoon een klein crosstertje voor serieus crossen en beetje stad en de guzzi voor toeren. De crosser kan ook makkelijk op de camper.Bommes schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:53:
[...]
Oei betrapt..![]()
Zo iets: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Ok net de barkbusters gemonteerd, 2 liter vocht kwijt 😅
Gashendel snapped niet terug maar schuift terug, dus heel klein beetje wrijving.
Even het oude mannen lichaam opladen en dan testen.
Gashendel snapped niet terug maar schuift terug, dus heel klein beetje wrijving.
Even het oude mannen lichaam opladen en dan testen.
Ook naar de nieuwe duke 390 2024 gekeken ?Bommes schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:53:
[...]
Oei betrapt..![]()
Voor leuk geld echt een gooi en smijt motor (denk ik)
Of wil een 690 adventure ?
R1200RS / Tracer 900 / Z1000SX / GSXS1000F is dan een beetje waar je op uitkomt denk ik. Of je moet het budget hebben voor een KTM SuperDuke GT o.i.d.. dat lijkt mij persoonlijk een fantastisch apparaatRick-Jan schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:23:
[...]
Bedankt voor het aanbod! Ik woon niet in de buurt helaas! Ik vraag mij ook af of een allroad het wel voor mij is, ik heb toch het idee dat ik fijner zit op een sport toer, maar dat verkleint de opties wel gigantisch.
In jouw geval is enkele (lange) proefritten maken extra belangrijk denk ik.
Ik lees met jullie mee! Ik rijd al bijna 19 jaar motor (halve leven), eerst een Diversion 600 met later een Srad ernaast voor een paar jaar naar een Nmax 125 motorscooter en een Suzuki GSX-S 750 nu. De scooter voor wat woonwerkverkeer en stadverkeer en de Soes voor het "glimlach op mijn gezicht"-gehalte. :-)
Hebben mensen hier thermo kleren aan speciaal voor de zomer dat het zweet vasthoudt en je lichaam verkoelt? Ik zag dat dit ook bestond (dacht altijd dat thermo kleren voor de winter zijn). Erg veel soorten en ben benieuwd wat jullie gebruiken in dit weer (30 graden).
Yep, werkt prima, gevoelstemperatuur daalt met een graad of 5 met de kleding die ik gebruik, ff kijken of ik de naam zo kan vinden (merk is craft). Maar met deze warmte rijdt ik niet, is me toch te warmJeanke117 schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:30:
Hebben mensen hier thermo kleren aan speciaal voor de zomer dat het zweet vasthoudt en je lichaam verkoelt? Ik zag dat dit ook bestond (dacht altijd dat thermo kleren voor de winter zijn). Erg veel soorten en ben benieuwd wat jullie gebruiken in dit weer (30 graden).
@RubjeMazter daar heb ik ook wel oren naar.
Heb wel diverse van die shirts maar een broek er bij zou wel welkom zijn.
@kneusteun en @gebruikershaes
Die echte lichte crossertjes doen mij echt niks. Ben geen motorcrosser, rijd liever rustig.
Misschien gewoon eens een 690 uit ergens 2010 of nieuwer op de kop tikken voor een paar duizend. En kijken of het wat is.
Ik heb trouwens geen camper meer, caravan nu al een paar jaar. Toch wat handiger met een gezin met klein kindje. Veel mobieler op locatie.
Een tot adventure omgebouwde 690 lijkt me inderdaad wel wat

Veel meer heb ik denk ik niet nodig
Ja dat gras is zeker groener bij de buren. Heb een hekel aan sproeien en maaien. Dus meer mos, is meer beter.kneusteun schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:10:
[...]
Is het niet gevalletje gras bij buren?
Jij rijdt meestal lange trips, ik zie meer mensen van 701 naar twee pitter gaan omdat de 701 prima is op kleine tracks (die hier amper zijn) maar dat ze om daar te komen echt niet blij zijn met de 701 qua “tour” gedrag.
Dus ja ik zou gek genoeg guzzi houden voor je trips en de 701 uitkleden en voor het echte crosswerk en plezier ritjes doen.
Aan de andere kant reden ze vroeger met een 250 1 pitter de wereld over dus wat dat betreft is de 701 uiterst geschikt 👍
Ik moet zeggen dat ik zelf graag nog steeds een 450-350 erbij zou willen. Zoals vandaag wou ik eigenlijk weer stuk Tet gaan doen, maar door de warmte twijfel ik. Vraag me dan bijvoorbeeld af of dan een licht crossertje sneller gepakt wordt.
Die echte lichte crossertjes doen mij echt niks. Ben geen motorcrosser, rijd liever rustig.
Misschien gewoon eens een 690 uit ergens 2010 of nieuwer op de kop tikken voor een paar duizend. En kijken of het wat is.
Ik heb trouwens geen camper meer, caravan nu al een paar jaar. Toch wat handiger met een gezin met klein kindje. Veel mobieler op locatie.
Nee nog niet naar de niet ktm 390 gekeken, Duke is toch voor op de weg?wd200 schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:40:
[...]
Ook naar de nieuwe duke 390 2024 gekeken ?
Voor leuk geld echt een gooi en smijt motor (denk ik)
Of wil een 690 adventure ?
Een tot adventure omgebouwde 690 lijkt me inderdaad wel wat

@Bommes Maat van me heeft een 690 duke. Wel geinig. Genoeg power en redelijk licht, maar vind persoonlijk dat blok maar mweh. 1 cilinder vibrator. Dan zou ik denk ik voor de 790 gaan. Schijnt een hele verbetering te zijn.
Een 790 of 890 zijn ook erg capabel offroad. 21 inch voorin, gewicht laag met de tanks onderin.
Zeker een goede optie, maar dan als vervanger van de Guzzi.
De 790/890 is veel stijver, betere vering, veel meer gericht op offroad dan mijn Guzzi. Maar wel ook gewoon met cruisecontrol enz enz. Dag snelweg is op zo een ding totaal geen probleem.
Zeker een goede optie, maar dan als vervanger van de Guzzi.
De 790/890 is veel stijver, betere vering, veel meer gericht op offroad dan mijn Guzzi. Maar wel ook gewoon met cruisecontrol enz enz. Dag snelweg is op zo een ding totaal geen probleem.
Buiten de afschuwelijke windbescherming, blok vol met knikkers en het afschuwelijke zadel 
Ik zou m eens een dag huren, vermoed dat je er, met jouw gebruik, snel van genezen bent.
Een lichte offroad/adventure in de caravan schuiven is geen optie, dat je zelf gewoon kampeergerei voor 1-2 nachtjes dr op knoopt en een rondje doet terwijl vrouw&kind bij de caravan blijven?
En dan evt met de guzzi een wat langere solo rit vanuit Nederland waarbij de verhouding iets minder offroad is.
Owja, plaatje van gisteren, via een omweg vanuit Eindhoven naar Louis Tilburg gereden, had alleen de Garmin niet op "vermijd onverhard" staan toen ik de route uitrekende.
Het stukje hiervoor was een kilometertje mul zand, dat is iets minder ideaal met dit soort motoren, maar omdraaien is geen optie
Ik zou m eens een dag huren, vermoed dat je er, met jouw gebruik, snel van genezen bent.
Een lichte offroad/adventure in de caravan schuiven is geen optie, dat je zelf gewoon kampeergerei voor 1-2 nachtjes dr op knoopt en een rondje doet terwijl vrouw&kind bij de caravan blijven?
En dan evt met de guzzi een wat langere solo rit vanuit Nederland waarbij de verhouding iets minder offroad is.
Owja, plaatje van gisteren, via een omweg vanuit Eindhoven naar Louis Tilburg gereden, had alleen de Garmin niet op "vermijd onverhard" staan toen ik de route uitrekende.
Het stukje hiervoor was een kilometertje mul zand, dat is iets minder ideaal met dit soort motoren, maar omdraaien is geen optie
:strip_exif()/f/image/UPomH2pkHkfURTMikjTbTmNR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door 4x2 op 10-09-2023 14:11 ]
leeg
@4x2 Ja dat geluid uit die ktm's is gewoon bagger.
Zadel vanuit de hel klopt ook wel, de 690, 790 en de 890 allemaal 1 grote kastijding om daar langer dan een uur op te zitten.
En wat betreft iets in de caravan meenemen. Nee gezinsvakantie is precies ook dat, geen motor vakantie.
Zadel vanuit de hel klopt ook wel, de 690, 790 en de 890 allemaal 1 grote kastijding om daar langer dan een uur op te zitten.
En wat betreft iets in de caravan meenemen. Nee gezinsvakantie is precies ook dat, geen motor vakantie.
Duidelijk, kan ook begrijpen dat je dat gescheiden wil houden 
En evt een overstap naar een Tenere 700 of Transalp?
Aan de andere kant, alles is te zwaar als je het op moet tillen, dus die 20kg gaat het dan ook niet doen, in dat opzicht klinken de 690/701 wel beter.
Maar die zou ik dan eens wat langer huren, of zelfs gewoon het principe less=more proberen en idd een 390 of crf300l ofzo proberen (het zou zomaar kunnen dat die, hoewel langzamer, toch fijn rijden op de snelweg)
En evt een overstap naar een Tenere 700 of Transalp?
Aan de andere kant, alles is te zwaar als je het op moet tillen, dus die 20kg gaat het dan ook niet doen, in dat opzicht klinken de 690/701 wel beter.
Maar die zou ik dan eens wat langer huren, of zelfs gewoon het principe less=more proberen en idd een 390 of crf300l ofzo proberen (het zou zomaar kunnen dat die, hoewel langzamer, toch fijn rijden op de snelweg)
leeg
Klinkt alsof je een Norden zoektBommes schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:08:
@4x2 Ja dat geluid uit die ktm's is gewoon bagger.
Awesome
Waar ik mijn tenere weg heb (adventure bikes) is net een 690 helemaal klaar gemaakt voor reizen geloof ik.Bommes schreef op zondag 10 september 2023 @ 13:27:
[...]
Ja dat gras is zeker groener bij de buren. Heb een hekel aan sproeien en maaien. Dus meer mos, is meer beter.
[...]
Nee nog niet naar de niet ktm 390 gekeken, Duke is toch voor op de weg?
Een tot adventure omgebouwde 690 lijkt me inderdaad wel wat![]()
[Afbeelding]
Vandaag toch nog maar even stuk TET weer gedaan.
Ging allemaal mooi en aardig totdat ik blijkbaar de 88mph aantikte want toen:
:strip_exif()/f/image/0tBPslMXwp2eEpQfi5poL9kn.jpg?f=fotoalbum_large)
Zat ineens in de groep geallieerde op weg naar Berlijn 😂
Was vergeten dat “keep ‘em
Rolling” dit weekend was en dat was een mooi schouwspel van apparatuur,
:strip_exif()/f/image/Tc5wW4yZZw1H7G8QzTbsrz3b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7o6OeIp7raPeKtFNmGPRgqwB.jpg?f=fotoalbum_large)
Al met al een heel stuk mooi gereden en het was mooi stoffig.
:strip_exif()/f/image/ss5SCJGvWqHbgDeLtNKVCbbX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OnTOfOVfKEo9x4kq4v4z1MhI.jpg?f=fotoalbum_large)
En meteen nieuwe helm getest en gelukkig de barkbusters niet hoeven testen.
Kwam nog 1 bikkel op een volgepakte ktm adventure tegen, die er ook wel uitzag alsof hij een oorlog achter de rug had
Onderstaande is wat ik heb. Heb getest of het werkt d.m.v. dezelfde rit heen mét deze onderkleding te rijden en de terugweg zónder. Met kleding was aangenamerBommes schreef op zondag 10 september 2023 @ 13:27:
Craft Pro Dry Nanoweight LS (long sleeve)
Craft Stay Cool Lange broek unisex
Ben ook wel benieuwd naar ervaring met de kevlarbroek & doorwaai-jas (en combinaties hiervan). Maakt dat ook nog significant verschil voor de temperaturen? Ik heb momenteel een normaal motorpak van Rev'it (Horizon 3 H2O) en bijpassende broek (geen idee waar ik kan vinden welk type dit is lol).
Maar wordt er met deze temperaturen veel gereden? Ik zie weinig motorrijders met dit weer en als ik ze zie verklaar ik ze voor gek
maar misschien is het wel te doen met de juiste onderkleding en een doorwaai-jas? Geen idee, ook nog maar net een halfjaar m'n rijbewijs
Maar wordt er met deze temperaturen veel gereden? Ik zie weinig motorrijders met dit weer en als ik ze zie verklaar ik ze voor gek
er is een andere oplossingRubjeMazter schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:58:
Ben ook wel benieuwd naar ervaring met de kevlarbroek & doorwaai-jas (en combinaties hiervan). Maakt dat ook nog significant verschil voor de temperaturen? Ik heb momenteel een normaal motorpak van Rev'it (Horizon 3 H2O) en bijpassende broek (geen idee waar ik kan vinden welk type dit is lol).
Maar wordt er met deze temperaturen veel gereden? Ik zie weinig motorrijders met dit weer en als ik ze zie verklaar ik ze voor gekmaar misschien is het wel te doen met de juiste onderkleding en een doorwaai-jas? Geen idee, ook nog maar net een halfjaar m'n rijbewijs
Hard rijden met vizier open....
Maar verder echt niet uit te houden nee. Ik heb ooit voor Revit zo'n soort onderjas gehaald, die je nat moet maken met koud water en dan op blote huid liefst met je overjas eroverheen waar je je ventilatie vakken open zet. Nog nooit gebruikt omdat ik ook geen zin heb in natte zooi of ergens nat aankomen.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
En dan alle vliegjes happen? I'll passLord_T schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:07:
[...]
er is een andere oplossing![]()
Hard rijden met vizier open....
Ik heb gisteren een redelijk stuk gereden, gewoon wat goedkope fietskleding van de decathlon en een zandkleurig Held doorwaaipak wat ik al jaren heb (en imho baggerkwaliteit is) en het was best te doen.RubjeMazter schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:58:
Maar wordt er met deze temperaturen veel gereden? Ik zie weinig motorrijders met dit weer en als ik ze zie verklaar ik ze voor gekmaar misschien is het wel te doen met de juiste onderkleding en een doorwaai-jas? Geen idee, ook nog maar net een halfjaar m'n rijbewijs
Een doorwaaipak scheelt behoorlijk veel, als je stilstaat is alles warm, maar het doorwaaipak laat je iig gewoon afkoelen als je wel kan rijden.
Moet wel zeggen dat het gebruik van een jethelm ook behoorlijk scheelt.
leeg
Dat zit het zelfde blok in/onder als bij de 790/890... echt niet vervelend bedoeld maar dat klinkt mechanisch echt niet fijn.
Dat hebben ze bij Yamaha en heel stuk beter voor elkaar met de Tenere 700, of bij de Guzzi V85TT
Begrijp me niet verkeerd hoor, die ene proefrit die ik gedaan heb op een 790 was echt tof. Blokje klopt echt fantastisch die de toeren heen. Quickshifter is ook vet om te gebruiken.
@4x2 grootste kans voor nu:
Vespa blijft
Guzzi wordt nog meer off-road, naar goed voorbeeld.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MFgaL0pbwva4T5oqHQ8IG5zd.jpg?f=user_large)
21 inch met enkele schijf voorin, misschien ook wel 18 inch achterin.
Uitlaat aangepast zodat deze langs in plaats van onder het carter doorloopt voor meer bodemvrijheid.
Wel zonder hipster tasje natuurlijk
Ik ben op dit moment in de ijfel en al 5 dagen rond de 30 graden,elke dag gereden en ongeveer 250km per rit.Genoeg motor rijders hier in ieder geval. we rijden gewoon in onze lederen kleding, dus geen doorwaai. Wel met thermo ondergoed. Is goed te doen en helm vizier in bebouwde kom open.RubjeMazter schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:58:
Ik zie weinig motorrijders met dit weer en als ik ze zie verklaar ik ze voor gekmaar misschien is het wel te doen met de juiste onderkleding
Craft en Odlo hebben op maat gesneden thermo shirtjes voor alle weersomstandigheden waaronder hete zomerdagen. Nadeel van beide merken is de prijs maar je krijgt er wel wat goeds voor terug. Ik heb laatse een Odlo zomerhemd met lange mouwen (vind ik prettiger met jas aan/uittrekken) voor de helft van de prijs bij iBood aangeschaft. Aanbiedingen in de gaten houden betaald zichzelf terug (zeker nu de zomer bijna voorbij gaat).Jeanke117 schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:30:
Hebben mensen hier thermo kleren aan speciaal voor de zomer dat het zweet vasthoudt en je lichaam verkoelt? Ik zag dat dit ook bestond (dacht altijd dat thermo kleren voor de winter zijn)
Paar jaar terug twee vergelijkbare shirtjes bij Lidl gevonden voor minder dan een tientje.
Zeker als je regelmatig op de motor stapt is het wel fijn om meerdere shirtjes te hebben, ook al stap ik er op vakantie trips gewoon mee onder de douche en dan is het de vogende dag weer droog (genoeg).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Heet, heet? Ik zat vanochtend te verkleumen van de kou op de motor.
4 flesjes water in de vriezer gemikt en vanmorgen in de topkoffer gedaan, doorwaaipak en -handschoenen aan, en op weg. Om 7:00 uur is het dan nog best fris. En dan kom je de Eifel en Ardennen (Hoge Venen eigenlijk) in, wordt het nog 2 graden kouder.
Buiten Monschau nog even snel een bakkerijtje onveilig gemaakt en met wat broodjes en veel goede moed op pad gegaan.
Daarna brak wel de zon door en werd het aangenaam.
Net het laatste stukje file bij Luik was wel even minder, want toen was het knap benauwd.
580km verder zijn we weer thuis.
4 flesjes water in de vriezer gemikt en vanmorgen in de topkoffer gedaan, doorwaaipak en -handschoenen aan, en op weg. Om 7:00 uur is het dan nog best fris. En dan kom je de Eifel en Ardennen (Hoge Venen eigenlijk) in, wordt het nog 2 graden kouder.

Buiten Monschau nog even snel een bakkerijtje onveilig gemaakt en met wat broodjes en veel goede moed op pad gegaan.
Net het laatste stukje file bij Luik was wel even minder, want toen was het knap benauwd.
ik heb een doorwaai jas van Revit en volledige jeans van rucca werkt erg goed met 30+ in de eifel vandaagRubjeMazter schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:58:
Vandaag weer 578km gereden

GSXS1000F is een goede optie zeg! Eigenlijk nooit echt naar gekeken. Ook rond mijn budget (8000) te vinden. Vinkt alle wensen aan, voor de passagier zal het wat oncomfortabeler zijn maar nog wel te doen denk ik. Ooit eens op een GSXS-750 gereden en dan voel goed. Ga mij daar eens in verdiepen in de GSXS1000F en een uitgebreide proefrit plannen.ArjenIsM3 schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:06:
[...]
R1200RS / Tracer 900 / Z1000SX / GSXS1000F is dan een beetje waar je op uitkomt denk ik. Of je moet het budget hebben voor een KTM SuperDuke GT o.i.d.. dat lijkt mij persoonlijk een fantastisch apparaat
In jouw geval is enkele (lange) proefritten maken extra belangrijk denk ik.
Dank!
Bommes schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:45:
[...]
Dat zit het zelfde blok in/onder als bij de 790/890... echt niet vervelend bedoeld maar dat klinkt mechanisch echt niet fijn.
Dat hebben ze bij Yamaha en heel stuk beter voor elkaar met de Tenere 700, of bij de Guzzi V85TT![]()
![]()
Begrijp me niet verkeerd hoor, die ene proefrit die ik gedaan heb op een 790 was echt tof. Blokje klopt echt fantastisch die de toeren heen. Quickshifter is ook vet om te gebruiken.
Vespa blijft
[Afbeelding]
Uitlaat aangepast zodat deze langs in plaats van onder het carter doorloopt voor meer bodemvrijheid.
:strip_exif()/f/image/PVgIdtMpc6jn10QZmTYLujwa.jpg?f=fotoalbum_large)
De uitlaat is het probleem niet
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Op zo'n breed vlak zandpad moet het raar lopen dat je de barkbusters moet testen...kneusteun schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:46:
[...]
En meteen nieuwe helm getest en gelukkig de barkbusters niet hoeven testen.
Kwam nog 1 bikkel op een volgepakte ktm adventure tegen, die er ook wel uitzag alsof hij een oorlog achter de rug had
Op de V85TT werkten ze trouwens perfect.. 2x plat maar hendels nog heel
(Had ook reserve bij me just in case
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik vond m'n 790 leen toen maar mehhh, lang niet zo potent onderin als z'n grotere 890 broer. Geluid heb ik niet zo'n last van maar heb ook wel aardig wat oude motoren gereden die wat kraakte soms dus misschien ben ik wel wat meer gewendBommes schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:45:
[...]
Dat hebben ze bij Yamaha en heel stuk beter voor elkaar met de Tenere 700, of bij de Guzzi V85TT![]()
![]()
Vespa blijft
[Afbeelding]
Awesome
ik was vanuit eindhoven vertrokken om half 9 met 2 andere en lekker 580 km geredenDrivinUCrazy schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:44:
Heet, heet? Ik zat vanochtend te verkleumen van de kou op de motor.
4 flesjes water in de vriezer gemikt en vanmorgen in de topkoffer gedaan, doorwaaipak en -handschoenen aan, en op weg. Om 7:00 uur is het dan nog best fris. En dan kom je de Eifel en Ardennen (Hoge Venen eigenlijk) in, wordt het nog 2 graden kouder.![]()

Echt niet normaal hoe veel warmte een bos tegen houden
Geen probleem. Heb er nooit op gereden maar van wat ik heb gelezen is het een goede fiets maar is de beperkte ruimte voor de passagier een beetje zijn achilleshiel vergeleken met de concurrentie. Of dat een probleem is verschilt natuurlijk per persoon. Vind hem persoonlijk mooier dan een Z1000SX.Rick-Jan schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:12:
[...]
GSXS1000F is een goede optie zeg! Eigenlijk nooit echt naar gekeken. Ook rond mijn budget (8000) te vinden. Vinkt alle wensen aan, voor de passagier zal het wat oncomfortabeler zijn maar nog wel te doen denk ik. Ooit eens op een GSXS-750 gereden en dan voel goed. Ga mij daar eens in verdiepen in de GSXS1000F en een uitgebreide proefrit plannen.
Dank!
Ik heb serieus al eens bij de biker ranch in simmerath, waar ik normaal nooit stop, in de serre zitten opwarmen omdat mijn doorwaaipak in de bossen gewoon te koud was.ibothead schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:32:
Echt niet normaal hoe veel warmte een bos tegen houden![]()
![]()
Daarom voor mij: minimaal 25 graden voor dat pak. En ja, 17 en daarna zelfs even 15 graden was dan ook gewoon koud. Later op de dag werd dat gecompenseerd.
Ik ken Odlo en Craft voornamelijk vanuit het hardlopen. Vooral van Craft heb ik wel een en ander in de kast liggen en onze AV kleding is ook van Craft. Sommige shirtjes en broeken heb ik al jaren en worden nog steeds intensief gebruikt, maar zijn nog steeds als nieuw. Wat mij betreft is het 't geld wel waard.botoo schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:56:
[...]
Craft en Odlo hebben op maat gesneden thermo shirtjes voor alle weersomstandigheden waaronder hete zomerdagen. Nadeel van beide merken is de prijs maar je krijgt er wel wat goeds voor terug. Ik heb laatse een Odlo zomerhemd met lange mouwen (vind ik prettiger met jas aan/uittrekken) voor de helft van de prijs bij iBood aangeschaft. Aanbiedingen in de gaten houden betaald zichzelf terug (zeker nu de zomer bijna voorbij gaat).
Paar jaar terug twee vergelijkbare shirtjes bij Lidl gevonden voor minder dan een tientje.
Zeker als je regelmatig op de motor stapt is het wel fijn om meerdere shirtjes te hebben, ook al stap ik er op vakantie trips gewoon mee onder de douche en dan is het de vogende dag weer droog (genoeg).
Mocht je op zoek zijn naar een goedkoper alternatief, dan zou je ook nog bij Decathlon kunnen kijken. Die verkopen wat mij betreft ook prima spul voor 't geld.
Edit: Ibood heeft idd met regelmaat een Odlo aanbieding
dit is toch helemaal goud mankneusteun schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:46:
[...]
Waar ik mijn tenere weg heb (adventure bikes) is net een 690 helemaal klaar gemaakt voor reizen geloof ik.
Vandaag toch nog maar even stuk TET weer gedaan.
Ging allemaal mooi en aardig totdat ik blijkbaar de 88mph aantikte want toen:
[Afbeelding]
Zat ineens in de groep geallieerde op weg naar Berlijn 😂
Was vergeten dat “keep ‘em
Rolling” dit weekend was en dat was een mooi schouwspel van apparatuur,
88mph

Ik ben blij met m'n keus hoor. De Norden Expedition is even zwaar, maar met betere vering, valbescherming en koffers er al opFraggert schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:06:
[...]
mischien kan @Bommes die van @_eLMo_ overnemen voor een prikkie, kan die weer naar de showroom van Her BMW voor zo'n nieuwe 900
Maar ik wel een keer meerijden met Bommes om eens te vergelijken hoor
_eLMo_ schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:09:
[...]
Ik ben blij met m'n keus hoor. De Norden Expedition is even zwaar, maar met betere vering, valbescherming en koffers er al opPlus ik vind de nieuwe 900GS niet zo mooi
![]()
Maar ik wel een keer meerijden met Bommes om eens te vergelijken hoor
De Norden in actie......
jij wilt gewoon stiekem even op die mooi Guzzi

Dit topic is gesloten.