Wordt deze in Nederland geleverd dan? Tot nu toe niet te krijgen in Europa naar mijn weten.kneusteun schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:31:
Ben ook al met de vriendin aan het kijken, maar erg moeilijk segment voor de kleine persoon.
Veel oude en betaalbare brommers zijn gewoon te hoog.
Nieuwe lage te duur.
Dus ik heb die honda cub adv al voorgesteld
[Afbeelding]
Edit: niet als grap btw, ik denk serieus dat voor mijn vriendin best wel klopt.
Ze wil gewoon ook een beetje mee kunnen tuffen, en hoeft niks geks te doen behalve door de drek kunnen bikkelen.
Denk dat je beter weg komt met iets als een BMW F650GS twin dan met een DR350 idd. Die heeft 6cm lager zadel. En dan kun je nog een lager zadel kopen en/of vering laten zakken.kneusteun schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:30:
[...]
Nu is dit dus voor de vriendin een optie, die zal geen lompe offroader zijn, die wil gewoon ook af en toe wel een keer mee op de wat avontuurlijkere paadjes.
En tegelijkertijd een leuk ding voor in en om de stad.
Edit: we keken ook al naar dr350 bijvoorbeeld, maar die zijn ook al best fors voor haar. En die CR en WR dingen zijn op 250cc ook al flinke units.
[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 13-09-2023 11:51 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ze had een f650 single, en was geen fan, hoogte zegt niet alles._eLMo_ schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:49:
[...]
Denk dat je beter weg komt met iets als een BMW F650GS twin dan met een DR350 idd. Die heeft 6cm lager zadel. En dan kun je nog een lager zadel kopen en/of vering laten zakken.
Ook de breedte van het zadel telt mee en zeker ook het gewicht.
Ze rijdt normaal een sv650 en een custom choppertje, ze wil nu gewoon een goedkope speelfiets ernaast.
Definieer “door de drek bikkelen”…….gravelpaadje of het maisveld omploegen?kneusteun schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:31:
Ben ook al met de vriendin aan het kijken, maar erg moeilijk segment voor de kleine persoon.
Veel oude en betaalbare brommers zijn gewoon te hoog.
Nieuwe lage te duur.
Dus ik heb die honda cub adv al voorgesteld
[Afbeelding]
Edit: niet als grap btw, ik denk serieus dat voor mijn vriendin best wel klopt.
Ze wil gewoon ook een beetje mee kunnen tuffen, en hoeft niks geks te doen behalve door de drek kunnen bikkelen.
Is dan zo’n Royal Enfieldje Himalayan niks? Of een scram? Dat is wel korte termijn goedkoop”ish”
Buiten budget…..maar ik zou serieus eens kijken naar de Honda CL500 Scrambler.
Ook verkrijgbaar met kek cross-spatbord……ik heb hem in het snotje voor Mrs. Fraggert.
Eerst eens slinks terloops een youtube-je aanslingeren om eens een eerste reactie uit te lokken……dan kan ik zo’n ding altijd eens ff, voorzien van een groene plaat, hier lokaal regelen of met een lulmoes samen naar de dealert
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ah, dit zie ik nu…….allicht overwegen 1 van de 2……of beide….in te ruilen voor 1 alleskunner(tje?)kneusteun schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:04:
[...]
Ze had een f650 single, en was geen fan, hoogte zegt niet alles.
Ook de breedte van het zadel telt mee en zeker ook het gewicht.
Ze rijdt normaal een sv650 en een custom choppertje, ze wil nu gewoon een goedkope speelfiets ernaast.
Of staat het plan van een echte crosser ernaast vast? Ik miste nog even een duidelijk beeld bij wat ze er echt mee wil kunnen
Jeetje Bommes…..ik lees toch een dubbel gevoel, sterkteBommes schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:19:
Vespa is verkocht, net opgehaald..![]()
![]()
Mijn eerste tweakers motormeeet was 10 jaar geleden op de Vespa. Echt een bak herinneringen gemaakt met dat ding.
Ik denk dat ik er overheen gelezen heb maar…..wat nu?
Leuke plannen gelukkig lees ik nu, gaaf….hou ons op de hoogte
[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 13-09-2023 12:30 ]
Ze wil er gewoon iets naast.
De SV is uit 2021 en is ze helemaal happy mee
De chopper is haar eerste fiets en is een hobby project (toevallig exacte bouwjaar en maand als haarzelf 😂)
En ze wil er gewoon iets voor de fun naast, en haar eisen zijn gewoon een licht klein fietsje om een beetje mee te kunnen klooien. Zelf vond ze die cub helemaal geweldig.
We gaan nog even een 390adv bekijken, maar dat is puur om te kijken of ze zich daar comfortabel op zou voelen.
De chopper is haar eerste fiets en is een hobby project (toevallig exacte bouwjaar en maand als haarzelf 😂)
En ze wil er gewoon iets voor de fun naast, en haar eisen zijn gewoon een licht klein fietsje om een beetje mee te kunnen klooien. Zelf vond ze die cub helemaal geweldig.
We gaan nog even een 390adv bekijken, maar dat is puur om te kijken of ze zich daar comfortabel op zou voelen.
Helder!kneusteun schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:25:
Ze wil er gewoon iets naast.
De BMW G310GS is een stukje billiger te vinden AFAIK….allicht een optie?
@kneusteun een single is veel hoger en zwaarder dan een twin! Ook ander zadel.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Staat ook al op de lijst inderdaad.Fraggert schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:28:
[...]
Helder!
De BMW G310GS is een stukje billiger te vinden AFAIK….allicht een optie?

Erg lijp ding ook wel.
De vriendin van mijn rijinstructeur heeft die ook gekocht om te oefenen op het zand.
[ Voor 31% gewijzigd door kneusteun op 13-09-2023 14:22 ]
Ha @kneusteun , dan zijn we een beetje op zoek naar hetzelfde 
Met mijn vrouw is het inderdaad een beetje kijken naar de zithoogte van zo'n ding, want ze is met haar 1.55 m wat verticaal beperkt. Maar goed, vroegâh reed ze op een opgehoogde (!) Honda MTX naar school, bij het stoplicht gewoon met 1 bil op het zadel en 1 voet op de grond
dus an sich zal ze zich wel redden.
Maar ik denk wel; hoe lichter de motor hoe makkelijker.
Met mijn vrouw is het inderdaad een beetje kijken naar de zithoogte van zo'n ding, want ze is met haar 1.55 m wat verticaal beperkt. Maar goed, vroegâh reed ze op een opgehoogde (!) Honda MTX naar school, bij het stoplicht gewoon met 1 bil op het zadel en 1 voet op de grond
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Jup, hier 1,60 ish maar vrij korte benen. (indo model)Kars schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:22:
Ha @kneusteun , dan zijn we een beetje op zoek naar hetzelfde
Met mijn vrouw is het inderdaad een beetje kijken naar de zithoogte van zo'n ding, want ze is met haar 1.55 m wat verticaal beperkt. Maar goed, vroegâh reed ze op een opgehoogde (!) Honda MTX naar school, bij het stoplicht gewoon met 1 bil op het zadel en 1 voet op de gronddus an sich zal ze zich wel redden.
Ze rijdt al langer motor dan mij, denk in totaal 14 jaar, en heeft al wel van alles gereden.
De suzuki dr650 van mijn pa vond ze destijds ge-wel-dig! maar dat was op de weg, volgens haar zat het gewicht gewoon meer onderin waardoor het kantelpunt voor haar beter was. Voor korte mensen vijand nummer 1, dat het kantelpunt erg dicht ligt op het punt waar je met je been bij de grond komt.
Mijn Tenere of africa twin durft ze niet eens op te stappen

Het is wel duidelijk dat ze zichzelf nog steeds onderschat en vaak teveel zichzelf in de weg zit, maar om daar omheen te werken denk ik dat het gewoon slim is om dus maar te kiezen voor iets wat haar vertrouwen geeft.
Dat wil zeggen dat alle logica ook wel een beetje de deur uit gaat want het moet dus vertrouwd voelen.
Op de een of andere manier ziet mijn vriendin het neerleggen van een motor ook als doodzonde nummer 1
Zeer herkenbare punten die je aanhaaltkneusteun schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:28:
[...]
Jup, hier 1,60 ish maar vrij korte benen. (indo model)
Ze rijdt al langer motor dan mij, denk in totaal 14 jaar, en heeft al wel van alles gereden.
De suzuki dr650 van mijn pa vond ze destijds ge-wel-dig! maar dat was op de weg, volgens haar zat het gewicht gewoon meer onderin waardoor het kantelpunt voor haar beter was. Voor korte mensen vijand nummer 1, dat het kantelpunt erg dicht ligt op het punt waar je met je been bij de grond komt.
Mijn Tenere of africa twin durft ze niet eens op te stappen![]()
Het is wel duidelijk dat ze zichzelf nog steeds onderschat en vaak teveel zichzelf in de weg zit, maar om daar omheen te werken denk ik dat het gewoon slim is om dus maar te kiezen voor iets wat haar vertrouwen geeft.
Dat wil zeggen dat alle logica ook wel een beetje de deur uit gaat want het moet dus vertrouwd voelen.
Op de een of andere manier ziet mijn vriendin het neerleggen van een motor ook als doodzonde nummer 1terwijl ik al vaak genoeg heb gezegd dat dat er allemaal bij hoort.
Het verschil bij ons zit vaak in het gevoel van 'wegglijden'. Als ik op een grind/gravel pad kom, dan geef ik gas want een uitbrekend achterwiel vind ik prima. Als zij alleen al denkt aan wegschuiven, dan verkrampt ze al.
Binnenkort gaan we een trial-clinic doen, kijken hoe dat bevalt. In ieder geval goed voor de balans en gas/koppeling gevoel.
Dat verkrampen herken ik. Een vriendin van me heeft eens een schuivertje gemaakt over wat grind. Tja, shit happens. Maar zodra zij grind denkt te zien, verkrampt ze dus al. En waar ik gewoon overheen ga zonder na te denken, denkt zij inmiddels overal grind te zien...Kars schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:36:
[...]
Zeer herkenbare punten die je aanhaalt
Het verschil bij ons zit vaak in het gevoel van 'wegglijden'. Als ik op een grind/gravel pad kom, dan geef ik gas want een uitbrekend achterwiel vind ik prima. Als zij alleen al denkt aan wegschuiven, dan verkrampt ze al.
Binnenkort gaan we een trial-clinic doen, kijken hoe dat bevalt. In ieder geval goed voor de balans en gas/koppeling gevoel.

Dat vertrouwen komt vanzelf wel weer terug. Rijden kan ze wel.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wellicht is een Benelli TNT 125 een optie na het toevoegen van all road banden?kneusteun schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:28:
[...]
Jup, hier 1,60 ish maar vrij korte benen. (indo model)
Mijn Tenere of africa twin durft ze niet eens op te stappen![]()
Op de een of andere manier ziet mijn vriendin het neerleggen van een motor ook als doodzonde nummer 1terwijl ik al vaak genoeg heb gezegd dat dat er allemaal bij hoort.
Heb er zelf ook 1 voor rondom huis en zijn erg leuk om te rijden, klein, goedkoop in aanschaf/verbruik/onderhoud. Ze gaan maximaal 90/100km/h.
Vraag me wel af of die kleine bandjes wel echt lekker zijn, dan zit je met mulzand wel erg snel tot de as in het zand.
Moet wel zeggen dat ik een grom met noppen banden ook wel zou willen hebben voor de fun
Moet wel zeggen dat ik een grom met noppen banden ook wel zou willen hebben voor de fun
Kijk gewoon wat ze in Azië veel rijden. Kleine lui plus niet al te duur en slechte wegen. Klikt precies als wat je zoekt.
Ik heb destijds mijn VFR verkocht met een beetje dubbel gevoel, maar de verkopen waren wel allemaal goed overwogen.kneusteun schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:48:
Sommige motoren krijg je spijt en andere wat minder.
Maar ik vind het nooit leuk om er een weg te doen, je hebt ze meestal niet voor niks gekozen.
De Fazer, ik vind 't een leuk ding voor het gooi en smijt werk, na ruim 3 jaar ken ik de technische staat van het ding ook goed en weet ik precies wat ik er nog aan moet doen om 'm 100% te houden. Da's me ook wel iets waard.
Van de andere kant is er dus ook iets voor te zeggen om deze motor te gaan verkopen, want ik zie het eigenlijk niet gebeuren dat ik nog vaak met de Sjazer (zoals we 'm noemen) zal rijden als er een meer comfortabele fiets die beter bij mijn lengte past in de schuur staat. Maar die beslissing ga ik niet overhaast nemen uiteraard.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Uiteindelijk bleek dit alleen om 22.06 te gaan volgens mij, Die zijn alleen goedgekeurd als ze ook getest zijn met een extern systeem.
Artikel van KNMV over dit onderwerp én getinte vizieren:wd200 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:03:
[Afbeelding]
Ik las dit in een Motorplus ( van begin dit jaar) iemand ervaring met comm systemen zoals Cardo / Sena op de helm en Luxembourg ?
https://knmv.nl/2022/juni...communicatieset-aan-helm/
Wat ik wel fijn zou vinden is als ze ook vertellen hoe en op basis van welk artikel ik zo'n boete aan kan vechten.
Naast de weg met een Luxemburgse agent zal een motoplus artikeltje niet veel indruk maken schat ik zo. Dus die boete kom je aan het betalen. Maar hoe vecht je het dan succesvol aan?
Naast de weg met een Luxemburgse agent zal een motoplus artikeltje niet veel indruk maken schat ik zo. Dus die boete kom je aan het betalen. Maar hoe vecht je het dan succesvol aan?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat geen reflector ook, welke reflector wordt bedoeld?
Slecht idee... Hoe laat?
Deze:GSX-MAN schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:36:
Dat geen reflector ook, welke reflector wordt bedoeld?

Let wel, het betreft een zgn. retro-reflector, die bij sommige motoren (BMW's bijvoorbeeld) ín het achterlicht zitten.
Hier een voorbeeld van een R1100S:

[ Voor 12% gewijzigd door Kars op 14-09-2023 08:39 ]
Diezelfde wordt in Duitsland ook gewoon gecontroleerd.
Die kreeg ik als tip bij de Duitse dealer, dat je die wel wil want anders geef je ze een eenvoudig excuus om je aan de kant te zetten.
Die kreeg ik als tip bij de Duitse dealer, dat je die wel wil want anders geef je ze een eenvoudig excuus om je aan de kant te zetten.
Ik ga zo eens in de garage kijken. Misschien dat ik op de aankomende reis op de terugweg door Luxemburg kom, en hoewel het zowel buiten het weekend als het vakantieseizoen is heb ik weinig zin in gezeik.Kars schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:38:
[...]
Deze:
[Afbeelding]
Let wel, het betreft een zgn. retro-reflector, die bij sommige motoren (BMW's bijvoorbeeld) ín het achterlicht zitten.
Gekeken: zit er. Die op de voorvork niet, die zijn mysterieus verdwenen.
[ Voor 6% gewijzigd door GSX-MAN op 14-09-2023 08:52 ]
Slecht idee... Hoe laat?
Mijn vaste monteur verkoopt en monteert ongeveer 1-2 van die reflectortjes per maand. Jan en allemaal sloopt die er af, en vervolgens is het vanuit de grensstreek toch wel fijn om wat geruster naar Duitsland en Luxemburg te kunnen gaan en dan mogen ze er terug op.
[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-09-2023 09:03 ]
Goed om te weten, maar ik maak me vooralsnog weinig zorgen. Ik ben nog nooit staande gehouden in Luxemburg. Sterker nog, de keren dat ik een motoragent gezien heb, zijn ook op één hand te tellen.
Verder heb ik niets aan mijn motor eraf gehaald of custommade dingen erop gezet.
Verder heb ik niets aan mijn motor eraf gehaald of custommade dingen erop gezet.
Ik twijfel eigenlijk wel over mijn uitlaat, het is een Akrapovich maar heb deze motor as-is gekocht bij de dealer. Ik denk eerlijk gezegd dat de 'ja maar zo heb ik hem gekocht' niet werkt bij de agentenJolke schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:53:
Goed om te weten, maar ik maak me vooralsnog weinig zorgen. Ik ben nog nooit staande gehouden in Luxemburg. Sterker nog, de keren dat ik een motoragent gezien heb, zijn ook op één hand te tellen.
Is er een manier om te checken of dat wat er op zit aan de norm voldoet?
Ik maak me ook geen zorgen hoor. Ik zie maar zelden agenten, en meestal groeten ze vriendelijk terug of krijg ik een duimpje (met soms een hint om het iets rustiger aan te doenJolke schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:53:
als het goed is....kun je een typenummer vinden op die pijp....staat volgens mij meestal op het achterste deel vermeld, net boven de bussines end zeg maar...daar kun je allicht al wat meer mee op de site van Akra.RubjeMazter schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:55:
[...]
Ik twijfel eigenlijk wel over mijn uitlaat, het is een Akrapovich maar heb deze motor as-is gekocht bij de dealer. Ik denk eerlijk gezegd dat de 'ja maar zo heb ik hem gekocht' niet werkt bij de agenten
Als de Db-killer er niet in zit, kun je het in elk geval wel vergeten
Afhankelijk van het type, aanwezigheid van een eventuele dB-killer en een E-keur kan je weten of je uitlaat is toegestaan. Kijk vooral goed naar de E-keur, ik heb mijn Dominator uitlaat met E-keur gekocht en kreeg er ook papierwerk bij.RubjeMazter schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:55:
[...]
Ik twijfel eigenlijk wel over mijn uitlaat, het is een Akrapovich maar heb deze motor as-is gekocht bij de dealer. Ik denk eerlijk gezegd dat de 'ja maar zo heb ik hem gekocht' niet werkt bij de agenten
Ik ga het laatste weekend van september nog een rondje Luxemburg doen. Dit jaar nog niet met de motor geweest - dat kan natuurlijk niet!DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:00:
[...]
Ik maak me ook geen zorgen hoor. Ik zie maar zelden agenten, en meestal groeten ze vriendelijk terug of krijg ik een duimpje (met soms een hint om het iets rustiger aan te doen), en mijn motor is vrijwel origineel. Alleen dat communicatiesetje dan, maar dan moeten ze al eerst een reden hebben om me aan de kant te zetten. Zondag zit ik waarschijnlijk gewoon weer in Luxemburg.
ik heb een tile in mijn motor verstopt.. niet zoveel dekking als airtags, maar aangezien ik deze gratis kreeg vind ik het prima.kneusteun schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:58:
Toch vraag ik mij af of een airtag dan niet gewoon al afdoende is, dieven met een iPhone worden gewaarschuwd en de tracking is echt wel goed!
Volgens mij kan je instellen dat bij beweging je melding krijgt, dat zou best prima kunnen werken.
Ook aan mijn sleutelbossen heb ik er een.. op de boot naar NL was dat wel handig want ik kon bevestigen dat mijn sleutels nog in topbox zaten en niet ergens in een broekzak.. scheelde een hoop zoeken..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dit blijft terug komenSquawk schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:37:
[...]
Artikel van KNMV over dit onderwerp én getinte vizieren:
https://knmv.nl/2022/juni...communicatieset-aan-helm/
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
een "tile"..als in stoeptegel? zo'n grijze 303x30?ToolkiT schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:30:
[...]
ik heb een tile in mijn motor verstopt.. niet zoveel dekking als airtags, maar aangezien ik deze gratis kreeg vind ik het prima.
Ook aan mijn sleutelbossen heb ik er een.. op de boot naar NL was dat wel handig want ik kon bevestigen dat mijn sleutels nog in topbox zaten en niet ergens in een broekzak.. scheelde een hoop zoeken..
the fuck is een "tile"?
edit:
deze? https://nl.tile.com/nl/how-it-works
maar dat werkt toch helemaal niet als je brommer in een brakke Transit al uren onderweg is naar een obscuur MOE-land?
[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 14-09-2023 10:57 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/dMKaruXChv9TLSoqeyXk3qZW.png?f=user_large)
nieuwe leak van de V100 Stevio.. ziet er interresant uit..
Is dit al afgerond inmiddels, en kun je weer rijden op je HD?botoo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:02:
De kogel is door de kerk, mijn Dyna wordt helemaal gereviseerd. Hangt wel een pijnlijk prijskaartje aan omdat het niet onder de garantie valt. Gelukkig denkt de dealer mee en kom ik voor € 4.5K weg.
Eerst op (verplichte) vakantie, daarna hard sparen en dan kan ik eind oktober beginnen met het opnieuw inrijden van het blok.
Mijn seizoen was toch al naar z'n grootje dus die paar maanden kan ik ook nog wel wachten en kijk ik weer met frisse blik naar 2024.
Van deze lego-set valt niets meer te maken, alleen de carterhelften en de cylinderkoppen worden herbruikt.
[Afbeelding]
@LankHoar Bijna
Ik haal 'm eind volgende maand op, moest ff wat sparen en aangezien mrs. botoo een vakantie in het hoogseizoen geboekt had ging dat sparen niet zo snel
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Klopt, werkt alleen in nabijheid van de telefoon, je kan dan enkel nog een melding krijgen als ie 'disconnect'. Voor wereldwijde locatie zul je Apple AirTags of de aanstaande Samsung varianten nodig hebben.Fraggert schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:55:
[...]
een "tile"..als in stoeptegel? zo'n grijze 303x30?![]()
the fuck is een "tile"?
edit:
maar dat werkt toch helemaal niet als je brommer in een brakke Transit al uren onderweg is naar een obscuur MOE-land?
spuit 11, check mijn ninja-edit
ditto met een airtag.. het is niet perfect maar beter dan niks.. en nogmaals.. die tile had ik gratis gekregenFraggert schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:55:
[...]
een "tile"..als in stoeptegel? zo'n grijze 303x30?![]()
the fuck is een "tile"?
edit:
https://www.pcmag.com/new...tracker-should-you-choose
https://www.techradar.com...0all%20over%20the%20world.
kleine correctie.. alle tile users zijn een hub.. dus er moet iemand met een tileapp in de buurt zijn..xoniq schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:22:
[...]
Klopt, werkt alleen in nabijheid van de telefoon, je kan dan enkel nog een melding krijgen als ie 'disconnect'. Voor wereldwijde locatie zul je Apple AirTags of de aanstaande Samsung varianten nodig hebben.
Bij Airtag is dat iets beter want alle iPhones zijn automatisch een hub..
die airtag werkt tenminste op afstand, thanks voor de links en het filmpje, vanavond even mee onderuit op de bankToolkiT schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:28:
[...]
ditto met een airtag.. het is niet perfect maar beter dan niks.. en nogmaals.. die tile had ik gratis gekregen
https://www.pcmag.com/new...tracker-should-you-choose
https://www.techradar.com...0all%20over%20the%20world.
[YouTube: Tile Pro vs Chipolo vs Apple AirTag: Smart Trackers Tested | The Gadget Show]
tile ook.. in principe dan.. maar de dekking is wel veel minder dan bij de airtag..Fraggert schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:31:
[...]
die airtag werkt tenminste op afstand, thanks voor de links en het filmpje, vanavond even mee onderuit op de bank
maar mensen krijgen geen waarschuwing dat ze getrackt worden.. dat is weer een voordeel..
Ik zie net de discussie over off-road geschikte motoren voor kleinere personen. Voor mijn vriendin zijn we ook op zoek naar een lichte (in kg) off-road voor erbij. De himalayan vinden we te zwaar, ze heeft laatst geprobeerd op een CRF 300 te klimmen maar dat was geen succes (wel vermakelijk om te zien
) Mijn SWM moet ze nog een keer proberen op te rijden.
Nu had ze laatst een Fantic Caballero Rallye gezien, heeft iemand ervaring met dat merk? En Honda heeft ook een CRF 300 LS die standaard 45 mm lager is dan de normale CRF maar die lijkt niet in Nederland geleverd te worden.
Nu had ze laatst een Fantic Caballero Rallye gezien, heeft iemand ervaring met dat merk? En Honda heeft ook een CRF 300 LS die standaard 45 mm lager is dan de normale CRF maar die lijkt niet in Nederland geleverd te worden.
Die Caballero heb ik gezien, is best een breed maar laag zadel.
Zou kunnen dat het lastiger is door de breedte, maar qua hoogte is die inderdaad best nog wel een gegadigde.
Mijn vriendin kwam ook nog met de svartpilen 401 aanzetten, maar ik betwijfel of dat echt de juiste fiets is, meer looks dan echt geschikt denk ik.
Zou kunnen dat het lastiger is door de breedte, maar qua hoogte is die inderdaad best nog wel een gegadigde.
Mijn vriendin kwam ook nog met de svartpilen 401 aanzetten, maar ik betwijfel of dat echt de juiste fiets is, meer looks dan echt geschikt denk ik.
en ook @kneusteunWaaj schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:38:
Ik zie net de discussie over off-road geschikte motoren voor kleinere personen. Voor mijn vriendin zijn we ook op zoek naar een lichte (in kg) off-road voor erbij. De himalayan vinden we te zwaar, ze heeft laatst geprobeerd op een CRF 300 te klimmen maar dat was geen succes (wel vermakelijk om te zien) Mijn SWM moet ze nog een keer proberen op te rijden.
voor veel motoren zijn er Hyperpro verlagingsets verkrijgbaar : https://www.hyperonline.n...l/d48_Verlagings_Kit.html
Sommige verlagingsmogelijkheden staan echter bij de reguliere veersets zoals deze -25mm voor een CRF1000
https://www.hyperonline.n...perpro_verlagingskit.html
het kan natuurlijk ook veel duurder zoals met WIlbers..maar het is allicht goed om dit even te weten.
Zou zonde zijn als de meest geschikte motor ogenschijnlijk niet zou kunnen, terwijl er best wat mogelijk is.
Fantic is een oeroud merk.......en AFAIK inmiddels nieuw leven in geblazen net als Royal Enfield doordat een partij de rechten heeft gekocht.Waaj schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:38:
Ik zie net de discussie over off-road geschikte motoren voor kleinere personen. Voor mijn vriendin zijn we ook op zoek naar een lichte (in kg) off-road voor erbij. De himalayan vinden we te zwaar, ze heeft laatst geprobeerd op een CRF 300 te klimmen maar dat was geen succes (wel vermakelijk om te zien) Mijn SWM moet ze nog een keer proberen op te rijden.
Fantic is in italiaanse handen, Royal Enfield komt nu uit India.
ze maken dan gewoon oldskool retro look-a-likes zoals de scrambles en café racers van weleer en daar wordt enorm veel geld mee verdient
Oh wow, deze is wel erg tof!Fraggert schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:36:
[Afbeelding]
dit is toch goud mancool ding
Sorry maar hier wil ik wel een kanttekening bij plaatsen. (Royal) Enfield is een merk dat al meer dan 100 jaar continu motoren maakt. In de jaren '50 is de productielijn van de bullet naar India verhuisd en daar zijn ze die modellen met amper wijzigingen ruim 60 jaar blijven produceren. Pas de laatste 10 jaar ofzo komen er weer nieuwe modellen uit, en met succes gelukkig. Royal Enfield is in mijn ogen dus een merk met een lange, doorgaande historie en traditie.Fraggert schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:33:
[...]
Fantic is een oeroud merk.......en AFAIK inmiddels nieuw leven in geblazen net als Royal Enfield doordat een partij de rechten heeft gekocht.
[...]
Fantic, maar ook bijvoorbeeld merken als SWM en Benelli, is een merknaam die uit de bak met failliete Italiaanse motormerken is gegrabbeld en waaronder met voornamelijk Chinees kapitaal en/of Chinese onderdelen betaalbare motoren op de markt worden gebracht die geen enkele band hebben met de modellen die door de oorspronkelijke fabrikant werden gemaakt.
ik was ook zeker wat kort door de bocht en scheerde een hoop zaken wat over 1 kam, maar het neemt niet weg dat de Britse Enfield van weleer.......allang niet meer van de lopende band in Redditch UK komt rollenWaaj schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:59:
[...]
Sorry maar hier wil ik wel een kanttekening bij plaatsen. (Royal) Enfield is een merk dat al meer dan 100 jaar continu motoren maakt. In de jaren '50 is de productielijn van de bullet naar India verhuisd en daar zijn ze die modellen met amper wijzigingen ruim 60 jaar blijven produceren. Pas de laatste 10 jaar ofzo komen er weer nieuwe modellen uit, en met succes gelukkig. Royal Enfield is in mijn ogen dus een merk met een lange, doorgaande historie en traditie.
Fantic, maar ook bijvoorbeeld merken als SWM en Benelli, is een merknaam die uit de bak met failliete Italiaanse motormerken is gegrabbeld en waaronder met voornamelijk Chinees kapitaal en/of Chinese onderdelen betaalbare motoren op de markt worden gebracht die geen enkele band hebben met de modellen die door de oorspronkelijke fabrikant werden gemaakt.
Maar goed.....ook de G310 van BMW wordt gefabriceerd bij TVS in India en veel KTM's weer ergens anders in dat land.
moraal; het is zaak even stil te staan waar tegenwoordig zaken gemaakt worden als je de overtuiging hebt dat je duitse baby-GS in Beieren uit de fabriek komt zetten.
Als een product uit overzeese halffabrikaten bestaat.....in plaats van "Made in......"...prijkt er dan soms ook nog wel het kaartje "Assembled in....." aan een product

Die RE SRAM 411 vind ik best leuk, en met wat sleutel werk is daar denk ik een leuk ding van te maken.
Moet wel zeggen dat ik 0 ervaring heb met RE.
Lowlandsbikerstore in Zwolle is een leuke sfeervolle toko om even te gaan kijken dan.kneusteun schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:54:
Die RE SRAM 411 vind ik best leuk, en met wat sleutel werk is daar denk ik een leuk ding van te maken.
Staan een heel zwikje van dat soort RE's...ook Indian en Moto Guzzi.
Weer anders wat anders dan zo'n fantasieloze showroom
Die hebben inderdaad een niet standaard showroom inderdaad! Ook erg gastvrij heb ik ondervonden! Ben er al regelmatig geweest dat een bezoekje uitliep op een ongeplande testritFraggert schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:18:
[...]
Lowlandsbikerstore in Zwolle is een leuke sfeervolle toko om even te gaan kijken dan.
Staan een heel zwikje van dat soort RE's...ook Indian en Moto Guzzi.
Weer anders wat anders dan zo'n fantasieloze showroom
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Ik vertrek weer naar Oostenrijk/Italie voor een week komende zaterdag, dus doe dan even vrij weinigLankHoar schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:48:
[...]
Dit blijft terug komen@Joris748 had een stukje opgezet, en dit artikel van de KNMV vult dat mooi aan. Jullie reacties heb ik even gepind, dan kan @timmie271 of ikzelf dit aan de OP toevoegen wanneer een van ons de tijd daarvoor heeft.
Gamertag: timmie271
Veel plezier! Ik heb het net toegevoegd aan het kopje "helmen". Met dank aan @Joris748 en @Squawktimmie271 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:34:
[...]
Ik vertrek weer naar Oostenrijk/Italie voor een week komende zaterdag, dus doe dan even vrij weinig
Trouwens, wellicht handig dat we elkaar even taggen wanneer we verzoeken om de OP aan te passen verwerkt hebben? Dan gaat de ander niet voor niets kijken waar het te plaatsen of waar iemand's bike toe te voegen
Ja, voor €145 krijg je alle details.wd200 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:03:
[Afbeelding]
Ik las dit in een Motorplus ( van begin dit jaar) iemand ervaring met comm systemen zoals Cardo / Sena op de helm en Luxembourg ?
Dan weet je genoeg toch?
Ben jij ook wel eens thuis? Hoef jij niet te werken of zo?!timmie271 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:34:
[...]
Ik vertrek weer naar Oostenrijk/Italie voor een week komende zaterdag, dus doe dan even vrij weinig
Ik was vrij vlot overtuigd, en heb een Monimoto binnen. Alleen lang zitten klooien om het ding te pairen, maar plotseling (na de batterijen er nog eens uit te hebben gehaald) werkte het wel.cyntax schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:19:
Hier prima ervaring met Monimoto, de eerste generatie die ze hadden uitgebracht was al super gevoelig, bij 30cm bewegen kreeg je al direct een bericht op je telefoon met live tracking. De nieuwere iteraties moeten nog beter zijn vermoed ik. Met dat ding erin gaf me toch wel wat meer rust in het buitenland als de motor weer eens buiten voor een Hotel moest slapen.
Nu nog even testen wat het bereik van de keyfob is. Vrij nutteloos als dat ding op zijn vaste slaapplaats altijd de keyfob in bereik heeft.

Ik denk wel dat Flashbird de ietwat betere van de twee is, waarmee ik bedoel dat bij een diefstal direct een live tracker wordt gestart en er een meldkamer wordt ingeschakeld. Maar ja, dat zijn allemaal franse ervaringen... Hoe dat in het buitenland werkt? En voor dat geld? De eerste beveiliging blijf ik toch echt zelf: parkeerlocatie, sloten, in het oog houden, waakhond, alarm, honkbalknuppel,...
De gimmicks van de Flashbird (hellingshoek en route uitlezen) vond ik in ieder geval niet spannend genoeg. Hoewel ik het uitlezen van de route al eens gemaakt heb met een arduino met GPS, en vorig jaar kreeg ik het idee om een bochtenteller te maken. Dat projectje heb ik nog steeds niet opgestart.
Af en toe ben ik wel eens thuisDrivinUCrazy schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:43:
[...]
Ben jij ook wel eens thuis? Hoef jij niet te werken of zo?!![]()
Euhm werk, oh ja.. Laat ik het maar de luxe fase tussen school en werk in noemen. Wat dus straks afgelopen zal zijn
Bij mij krijg ik al een belletje als de motor de tuin in gaat en beweegt tov de fob in mijn motorjas. De motor staat bij de tuindeur, de jas bij de voordeur. Ik heb in mijn foon alle locatie services aanstaan die ik maar aan kan zetten. De monimoto geeft ook geen realtime updates ofzo maar je wordt wel gebeld als de motor beweegt. So far ben ik tevree al hangt er overigens ook een Art4 slot aanDrivinUCrazy schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:43:
[...]
Ben jij ook wel eens thuis? Hoef jij niet te werken of zo?!![]()
![]()
[...]
Ik was vrij vlot overtuigd, en heb een Monimoto binnen. Alleen lang zitten klooien om het ding te pairen, maar plotseling (na de batterijen er nog eens uit te hebben gehaald) werkte het wel.
Nu nog even testen wat het bereik van de keyfob is. Vrij nutteloos als dat ding op zijn vaste slaapplaats altijd de keyfob in bereik heeft.
And it goes BRAAAAAPP!
"Ich bin ein Berliner"Fraggert schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:32:
[...]
Maar goed.....ook de G310 van BMW wordt gefabriceerd bij TVS in India en veel KTM's weer ergens anders in dat land.
moraal; het is zaak even stil te staan waar tegenwoordig zaken gemaakt worden als je de overtuiging hebt dat je duitse baby-GS in Beieren uit de fabriek komt zetten.
Er komt geen enkele BMW op 2 wielen uit Beieren.
Ik wil nog een keer naar Berlijn rijden met mijn RT en de fabrieksrondleiding gaan doen.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ik denk dat dat ook voor mij de handigste optie is, de fob in de motorjas in plaats van aan de motorsleutel. (ik wil niets aan de motorsleutel hebben hangen)ROFLASTC schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:15:
[...]
Bij mij krijg ik al een belletje als de motor de tuin in gaat en beweegt tov de fob in mijn motorjas. De motor staat bij de tuindeur, de jas bij de voordeur. Ik heb in mijn foon alle locatie services aanstaan die ik maar aan kan zetten. De monimoto geeft ook geen realtime updates ofzo maar je wordt wel gebeld als de motor beweegt. So far ben ik tevree al hangt er overigens ook een Art4 slot aan
Alleen niet vergeten wanneer ik de volgende keer mijn doorwaaipak aantrek, of het pak in de was doe. Is dat zelfkennis?
Hier ook een monimoto in gebruik. Pairen was echt eitje, inbouwen is ook easy aangezien die helemaal zelfvoorzienend is.
De app werkt goed en inderdaad motor hoeft maar iets te bewegen zonder fob en ik word gebeld.
helaas verzet ik hem nog wel eens zonder de sleutel in de garage en hoe voorzichtig ik dat ook doe, ik wordt steevast gebeld. gelukkig kun je dan ook met de app direct aangeven dat er niks aan de hand is. Simpelweg telefoon niet opnemen of wegdrukken werkt dan weer niet. Wel dus eerst opnemen en daarna met de app hem tijdelijk uitschakelen.
De app werkt goed en inderdaad motor hoeft maar iets te bewegen zonder fob en ik word gebeld.
helaas verzet ik hem nog wel eens zonder de sleutel in de garage en hoe voorzichtig ik dat ook doe, ik wordt steevast gebeld. gelukkig kun je dan ook met de app direct aangeven dat er niks aan de hand is. Simpelweg telefoon niet opnemen of wegdrukken werkt dan weer niet. Wel dus eerst opnemen en daarna met de app hem tijdelijk uitschakelen.
[ Voor 10% gewijzigd door harley op 14-09-2023 22:51 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ja gaaf. Zag laatst een aanbod van BMW om vanaf noord Italië naar Berlijn te reizen in een georganiseerde reis.. maar 4500 euro vond ik wel heel kostbaar. Op eigen motor, overigens.Grubeater schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:16:
[...]
"Ich bin ein Berliner"
[YouTube: "Ich bin ein Berliner"]
Er komt geen enkele BMW op 2 wielen uit Beieren.![]()
Ik wil nog een keer naar Berlijn rijden met mijn RT en de fabrieksrondleiding gaan doen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Maximaal genieten dan!!timmie271 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:42:
[...]
Af en toe ben ik wel eens thuis![]()
Euhm werk, oh ja.. Laat ik het maar de luxe fase tussen school en werk in noemen. Wat dus straks afgelopen zal zijn
Recent begonnen aan een nieuwe baan en daarvoor een paar weken vrij, heerlijk genoten in Schotland! Zal binnenkort eens wat foto's uploaden.
Zelfs het blok van een "grote" BMW zoals de F900 komt uit China tegenwoordig.Fraggert schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:32:
[...]
Als een product uit overzeese halffabrikaten bestaat.....in plaats van "Made in......"...prijkt er dan soms ook nog wel het kaartje "Assembled in....." aan een product
Eind deze maand opent BMW Motorrad Welt, dan wordt een Berlijns bezoek aan BMW Motorrad nog aantrekkelijker.noes schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:00:
[...]
Ja gaaf. Zag laatst een aanbod van BMW om vanaf noord Italië naar Berlijn te reizen in een georganiseerde reis.. maar 4500 euro vond ik wel heel kostbaar. Op eigen motor, overigens.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Horizon reizen heeft (had?) een stuk goedkopere reis naar oostelijk Duitsland, met bezoek aan de fabriek in Berlijn, inclusief rondleiding. Erg leuk om te bezoeken, en toen nog met de 1200 RS, heerlijke reismotor was dat...noes schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:00:
[...]
Ja gaaf. Zag laatst een aanbod van BMW om vanaf noord Italië naar Berlijn te reizen in een georganiseerde reis.. maar 4500 euro vond ik wel heel kostbaar. Op eigen motor, overigens.
:strip_exif()/f/image/d8gi2BzIFoP3AqxllLTd3SzK.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoek je nog gezelschap, volgens mij is mijn vrouw dat weekend weg.Jolke schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:25:
[...]
Ik ga het laatste weekend van september nog een rondje Luxemburg doen. Dit jaar nog niet met de motor geweest - dat kan natuurlijk niet!
R0y. schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:19:
[...]
Ja, voor €145 krijg je alle details.
Dan weet je genoeg toch?

ik bedoel maarWilbertNeems schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:36:
[...]
Zelfs het blok van een "grote" BMW zoals de F900 komt uit China tegenwoordig.
relaxte gasten ook......gewoon ontspannen praatje zonder het gevoel dat ze je meteen een brommer door je strot willen duwen.s006110 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:25:
[...]
Die hebben inderdaad een niet standaard showroom inderdaad! Ook erg gastvrij heb ik ondervonden! Ben er al regelmatig geweest dat een bezoekje uitliep op een ongeplande testrit
was daar even aan het kijken naar die V85TT's

Altijd leuk.WilbertNeems schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:55:
[...]
Zoek je nog gezelschap, volgens mij is mijn vrouw dat weekend weg.
Even zonder gekkigheid. Iemand anders attendeerde de agent op dat artikel uit 2022, uiteraard maakte dat weinig indruk. Wat ik heb begrepen is dat de reden voor de boete nu anders is als in 2022. Er staat op mijn boete als reden communicatiesysteem, niet dat mijn helm niet meer geldig is of niet meer voldoet aan bepaalde eisen.
Ik heb achteraf nog contact gehad met de KNMV, die hebben weer contact gezocht met helmfabrikanten. Die gaven (ook de fabrikanten) aan dat het een wespennest met regeltjes is en erg lastig is om je gelijk hierin te gaan krijgen. Ook heeft de KNMV de vraag neergelegd bij de Luxemburgse KNMV maar die hadden na anderhalve maand nog niet gereageerd.
Overigens was dit echt een grote controle, inclusief +- 20 agenten, politiechef en nieuwsploeg. Het is ook in Luxemburg op het nieuws geweest enkel heb ik mijzelf niet kunnen spotten in het filmpje.
Iemand naast ons kreeg een boete voor: ontbreken van een hesje, go pro op zijn helm, communicatieset op zijn helm en het ontbreken van de juiste papieren (motor was een week oud en had de groene kaart nog niet binnen).
Ik heb mijzelf er bij neergelegd. Ja je kan op dat moment moeilijk gaan doen maar daar heb je denk ik enkel jezelf mee. Je moet per direct betalen, zo niet wat dan? Kreeg ook pas mijn rijbewijs en kentekenbewijs terug na betaling.
c-nan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:59:
Gister mijn 1e proefles gehad, totale duur 120 minuten (inclusief heen/terug oefen terrein, dus ongeveer 90 minuten op de motor gezeten). O.a. slalommen gedaan, noodstop en precisiestop.
Na de proefles was ik echt moe, alsof ik aan topsport heb gedaanOp de terug weg (in de auto) voelde ik me erg misselijk.
Door deze ervaring heb ik eigenlijk geen zin in motorlessen. Is het normaal dat je (zo erg) moe bent na zo een dag?
Inmiddels de rijlessen toch doorgezet. Begin deze week geslaagd voor mijn AVB. Afgelopen weekend een R1200GSA uit 2018 gekochtc-nan schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:08:
Welke fiets is geschikter?
Voornamelijk woon-werk, maar een stukje TET in Nederland wil ik ook zo nu en dan doen. Woon-werk enkele rit 17km, waarvan 13-14km snelweg is.
750 GS: 19” voorkant
850 GS: 21” voorkant
1200 GS: 19” voorkant
De 1200 is iets zwaarder maar de zwaartepunt ligt lager.
De 850 heeft een upside-down telescoopvork aan de voorkant, wat de 750 niet heeft.
De 850 zit het hoogst, de 750 het laagst.

Over exact 2 weken AVD examen.
EU DNS: 86.54.11.100
Leuk manc-nan schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:12:
[...]
[...]
Inmiddels de rijlessen toch doorgezet. Begin deze week geslaagd voor mijn AVB. Afgelopen weekend een R1200GSA uit 2018 gekocht![]()
Over exact 2 weken AVD examen.
Goed dat je hebt doorgezet en wat een dikke fiets als beloning voor jezelf, zo doe je dat
Fantic gebruikt idd inmiddels chinese motorblokken die in Italie in de motor gelepeld worden.. wie nu de eigenaar van hun is is me een beetje onduidelijk..Fraggert schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:33:
[...]
Fantic is een oeroud merk.......en AFAIK inmiddels nieuw leven in geblazen net als Royal Enfield doordat een partij de rechten heeft gekocht.
ze maken dan gewoon oldskool retro look-a-likes zoals de scrambles en café racers van weleer en daar wordt enorm veel geld mee verdient
Maar net als veel merken is het een hybride van oud merk en aziatische productie.. wat niet perse iets slechts is..
ik vind zo ook erg cool.. maar de reviews waren matig.. beetje ouderwetse technieken etc.. maar daar ben ik niet perse vies van (*kuch V7 *kuch)Fraggert schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:36:
[Afbeelding]
dit is toch goud mancool ding
Er is de laatste jaren veel van dit spul op de markt gekomen...en ook weer verdwenen......allemaal een graantje meepikken van de hausse aan caferacers, scramblers, bobbers zonder zelf een R60, CX650 of een Nighthawk te hoeven slopen en jaren knutselen en onderdelen uit donorfietsen trekken.ToolkiT schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:33:
[...]
ik vind zo ook erg cool.. maar de reviews waren matig.. beetje ouderwetse technieken etc.. maar daar ben ik niet perse vies van (*kuch V7 *kuch)
En natuurlijk de ontplofte "adventure"-markt.....er zijn nog nooit zo weinig sportmotoren verkocht als de laatste jaren...toen ik net begon met rijden rond 2000 spuugden ze elke 12 maanden nieuwe supersports uit de fabrieken.
ik zou zo'n Fantic ook nooit nieuw kopen met zo'n bak afschrijving van heb ik jouw daar, zo'n V7 daarentegen is een stuk meer waardevast.
Leuk ding ook trouwens.....bij Lowlands op zo'n hele matzwarte gezeten die Italianen kunnen wel designen hoor
Ziet er wel aardig uit, beetje hoekig vs mijn oude Stelvio, doet meer denken aan een Kawasaki ofzo qua styling. Ben benieuwd hoe hij in het echt is, zeker proefrijdenToolkiT schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:07:
[Afbeelding]
nieuwe leak van de V100 Stevio.. ziet er interresant uit..
🇺🇦
DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:19:
[...]
Ik denk dat dat ook voor mij de handigste optie is, de fob in de motorjas in plaats van aan de motorsleutel. (ik wil niets aan de motorsleutel hebben hangen)
Alleen niet vergeten wanneer ik de volgende keer mijn doorwaaipak aantrek, of het pak in de was doe. Is dat zelfkennis?
:strip_exif()/f/image/dQsfKx0g6AEg05QgtrcNJvkv.jpg?f=fotoalbum_large)
And it goes BRAAAAAPP!
mee eens.. de voorkant ziet er bijna uit als een photoshop... wat het best zou kunnen zijn natuurlijk.. er is nog geen officieel bericht uit MG.. de dealer bevestigde niet eens dat de V100 Stelvio op de roadmap was.. en MG UK die bij ABR waren konden/wilden ook niks zeggen (en ik geloof dat UK pas hoort als het op de MG global website staatNycrea schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:51:
[...]
Ziet er wel aardig uit, beetje hoekig vs mijn oude Stelvio, doet meer denken aan een Kawasaki ofzo qua styling. Ben benieuwd hoe hij in het echt is, zeker proefrijden
Er komt sowieso een Stelvio, was afgelopen zondag in Mandello om te kijken naar de nieuwe Stelvio, maar die stond er nietToolkiT schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:15:
[...]
mee eens.. de voorkant ziet er bijna uit als een photoshop... wat het best zou kunnen zijn natuurlijk.. er is nog geen officieel bericht uit MG.. de dealer bevestigde niet eens dat de V100 Stelvio op de roadmap was.. en MG UK die bij ABR waren konden/wilden ook niks zeggen (en ik geloof dat UK pas hoort als het op de MG global website staat)
Baal er wel van dat ik te groot ben voor de V100, heb opnieuw erop gezeten en pas gewoon niet met m'n knieën in de uitsparing van de tank.
tsjaaaaaa......jullie riepen met zijn alle "yea" in plaats van "nay"ToolkiT schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:15:
[...](en ik geloof dat UK pas hoort als het op de MG global website staat)
Zeker weten, 5e keer dit jaar dat ik wegga met de motor. Geld is daarna wel op gezien het ook al de 3e set banden is voor dit jaar die eronder gaatWilbertNeems schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:33:
[...]
Maximaal genieten dan!!
Recent begonnen aan een nieuwe baan en daarvoor een paar weken vrij, heerlijk genoten in Schotland! Zal binnenkort eens wat foto's uploaden.
Lijkt me ook eens leuk daar te rijden ondanks de wisselende weersverwachtingen die vooral bestaat uit nat
51% != met zijn allen..Fraggert schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:31:
[...]
tsjaaaaaa......jullie riepen met zijn alle "yea" in plaats van "nay"![]()

!!!!!51% +!=--=%#@&*@#&@! = bleek genoeg!!!
*the fuck zijn toch al die notaties tegenwoordig.....is daar een how to for dummies voor?
ken je de = met de / er door? Die wordt in de programmacode genoteerd als !=.
= is gelijk aan
!= is NIET gelijk aan.
= is gelijk aan
!= is NIET gelijk aan.
Nee, maar nu welDrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:08:
= is gelijk aan
!= is NIET gelijk aan.
Ook mijn Guzzi zaak hier in Nederland hoort niets vantevoren hoor, en ik ken hem al 10 jaar hij zegt dit wel gewoon eerlijk. Guzzi geeft gewoon nauwelijks informatie, volgens mij ook omdat planningen enzo steeds veranderen.. het blijven Italianen.ToolkiT schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:15:
[...]
mee eens.. de voorkant ziet er bijna uit als een photoshop... wat het best zou kunnen zijn natuurlijk.. er is nog geen officieel bericht uit MG.. de dealer bevestigde niet eens dat de V100 Stelvio op de roadmap was.. en MG UK die bij ABR waren konden/wilden ook niks zeggen (en ik geloof dat UK pas hoort als het op de MG global website staat)
Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden, maar daarvoor toch afwachten op officieel bericht van Guzzi
🇺🇦
idd != betekend: NOT EQUALDrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:08:
= is gelijk aan
!= is NIET gelijk aan.
Wikipedia: List of logic symbols
dat was mijn punt idd.. Guzzi HQ communiceert niet zo super met de landen zeg maar.. ik hoor soms de frustratie van MG UK en de dealer als het daar over gaat.. in NL zelfde verhaal dus.. dus ligt niet (aleen) aan brexit dus.. puur aan de stijl van MG..Nycrea schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:25:
[...]
Ook mijn Guzzi zaak hier in Nederland hoort niets vantevoren hoor, en ik ken hem al 10 jaar hij zegt dit wel gewoon eerlijk. Guzzi geeft gewoon nauwelijks informatie, volgens mij ook omdat planningen enzo steeds veranderen.. het blijven Italianen.
Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden, maar daarvoor toch afwachten op officieel bericht van Guzzi
Gaat er volgende week nog iemand naar de Mega Motor Markt van Goedhart (Bodegraven)?
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Bij goed weer wou ik er denk wel effe heen.geert_s schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:55:
Gaat er volgende week nog iemand naar de Mega Motor Markt van Goedhart (Bodegraven)?
Nog even Honda Nederland gevraagd of ze verwachten dat de CT 125 wordt geïntroduceerd in Nederland / Europa en dat is hen niet bekend gaven ze aan.Barista schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:40:
[...]
Wordt deze in Nederland geleverd dan? Tot nu toe niet te krijgen in Europa naar mijn weten.
Dat is niet uniek voor Moto Guzzi, BMW dropt ook ineens 3 nieuwe modellen zonder dat de dealers van iets weten.ToolkiT schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:57:
[...]
dat was mijn punt idd.. Guzzi HQ communiceert niet zo super met de landen zeg maar.. ik hoor soms de frustratie van MG UK en de dealer als het daar over gaat.. in NL zelfde verhaal dus.. dus ligt niet (aleen) aan brexit dus.. puur aan de stijl van MG..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Volgens mij is dat tegenwoordig bij alle merken. Was tijdje terug ook bij Ducati. Verkoper zei dat het niet meer zoals vroegah ging. Dat ze van te voren geïnformeerd worden. Hij zei dat dat tegenwoordig de info sneller op internet verschijnt en daarna krijgen zij het ook te horen.Bommes schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:07:
[...]
Dat is niet uniek voor Moto Guzzi, BMW dropt ook ineens 3 nieuwe modellen zonder dat de dealers van iets weten.
Dit topic is gesloten.