He, jij ziet wel alle data lijnen, ik zie alleen nog maar "T kamer", "T kamer doel" en "COP". @Weheat enig idee waarom ik de rest niet meer zie (SN-M78M-8JVY)?Jan Treur schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:14:
[...]
Ik gebruik de Honeywell Home T6 kamerthermostaat. Ik stel alleen maar een programma van doeltemperaturen in voor verschillende perioden.
Ja tijdens de afgelopen koude etmalen draaide hij steeds continu met aanvoertemperatuur van ca 39 graden, onderbroken af en toe door het bijwerken van het SWW boilervat. Ik heb radiatoren maar wel een tussenwoning waardoor je links en rechts ook door buren wat warm gehouden wordt, zeker wanneer je de thermostaat wat lager hebt. Hieronder een stukje van begin van de week toen het flink onder 0 was.
[Afbeelding]
Het Vermogen In was de hele koude periode zo, rond de 1100 a 1200 Watt, met dan een alleszins acceptabele COP, boven de 3, vaak ruim zelfs. Per etmaal verbruikt hij bij flink vriezend weer voor verwarmen dan minder dan 30 kWh.
Op de Honeywell T6 kun je volgens de handleiding niet zelf de PID parameters instellen, zelflerend denk ik.. Ik gebruik inmiddels weer mijn oude Remeha Celcia 20 maar heb ook even ge-experimenteerd met een DIYLess .
Ziet er heel behoorlijk uit jouw grafiek, veel minder pendelen dan bij mij. Dank voor het delen