Hier in Amstelveen is dat gebeurd met Liander waarbij de uiteindelijke upgrade pas na 2 jaar gedaan zou (!) worden, na eerdere toezeggingen over een veel eerdere datum. Weet niet hoe hard een planning van Stedin is of wat er nog meer gebeurd op jouw laagspannings- of middenspanningnet.DarkChylde schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:32:
[...]
Goed dat je het zegt. Maar ik heb mazzel. Had ook vertraging verwacht hier. Stedin kan al in mei de omzetting doen zeggen ze.
Dus zaak is om nu op tijd de meterkast voorbereid te krijgen voor de 3 fase aansluiting.
mogelijk heb ik het verkeerd opgeschreven.MichielFRL schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:54:
[...]
Een oplossing zou zijn om vanaf de 3 fase groepenkast door een van de leidingen een 3 fase verdeler op zolder te plaatsen. Daarop kan je dan de verbruikers verdelen elk achter een 16a automaat. De 40a moet sowieso weg, want je mag niet eerst 25a zekeren en daarna 40a.
Gebruikelijk is dat de overige gebruikers in huis verdeeld worden over alle 3 de fasen.
Maar boven heb ik:
1x een hoofdschakelaar 40a (ABB-HAF)
2x automaat ABB-B20 DS201 (eentje voor PV en eentje voor de wasmachine met stekker zichtbaar)
:strip_exif()/f/image/7ziNtz98Za1yFCBnrC5qNKaK.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit ok? is zo door de PV-installateur gedaan. En ik weet niet beter.
Maar als het onveilig, dan moet ik daar iets aan gaan doen.
[ Voor 18% gewijzigd door DarkChylde op 20-04-2026 16:17 ]
Dat doet ie wel, maar waarschijnlijk pas als het flink onder de ingestelde waarde komt. Bijvoorbeeld thermostaat 20,0 levert bij mij op dat de WP in OpenTherm 'pas' rond 19,4 aangaat en doorstookt richting 20,4. Dat heeft als voordeel een langere run, maar is minder ideaal dan rustig doorstoken op een stooklijn zoals ik in de winter deed. Toen hield ik mijn woning tussen de 20,0 en 20,3 met een uitgekiende stooklijn.brentnl schreef op maandag 20 april 2026 @ 16:00:
[...]
Ok helder, alleen in mijn geval gaat de WP dus ook niet stoken als de kamertemperatuur onder de ingestelde thermostaat temperatuur komt, en dat had ik wel verwacht..
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Voor wat extra informatie voor die mensen die stonden te springen om WeHeat Intelligence:
Er loopt een beta tot einde Q2 (eind juni). Dus verwacht het maar niet in Q2
[ Voor 3% gewijzigd door Kodess op 20-04-2026 16:30 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Welk jaarKodess schreef op maandag 20 april 2026 @ 16:29:
Voor wat extra informatie voor die mensen die stonden te springen om WeHeat Intelligence:
Beta begint deze week en duurt 2 maanden.
Ik neem aan dat er meer tweakers zijn die in de beta zitten.....
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Helaas niet. Doe graag mee. Kreeg jij een uitnodiging? Of is aanmelden mogelijk?Kodess schreef op maandag 20 april 2026 @ 16:53:
[...]
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Het stookseizoen is voorbij, dus dit lijkt me geen optimale periode om een beta te starten.Kodess schreef op maandag 20 april 2026 @ 16:53:
[...]
Daarmee wordt uitrol wsch nog verder uitgesteld.
Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.