• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:55
Maarten58 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 08:46:
@Razer , De stooklijn loopt hoe kouder, omhoog. Maar ik heb de grafiek van 24 u bekeken en het gaat idd zo'n 3 graden omhoog. Ik vermoed dat het warmteverlies net die verhoging nekt. Bij ons is een vreemde situatie van een oudere Honeywell thermostaat die bij de CVketel hoorde, nu gebruikt voor de Sparrow. Deze hangt naast de CVketel en werkte met buitensensor, een soort stooklijn dus. Maar nu dus met e Sparrow geschakeld. Hangt dus niet in de kamer. Ik ga totdat er een betere wifi thermostaat komt, de oude elke nacht een paar graden verhoging geven t.o.v. overdag. Kijken hoe het dan gaat. Helaas krijgen we mooi weer en kan ik het niet goed checken!

Verder draait de Sparrow geweldig!
Een stooklijn stel je zo in dat het warmteverlies van de woning constant gecompenseerd wordt. In jouw situatie betekent het dus dat de stooklijn je warmteverlies nog niet genoeg gecompenseerd wordt, en de lijn van de stooklijn dus nog niet stijl genoeg is.

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:23
AlphaBlack_NL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 08:02:
Iemand hier ervaring met kapotte/stilstaande warmtepomp ventilator? Zie dat de mijne al sinds 2-3 weken een COP doet van 1.5….Schiet om de haverklap in de defrost. Kom er nu pas achter nu het op de ochtenden wel de moeite was verwarming aan te zetten.
Ok net het dak op geweest en gevonden dat de fan blade klem zat door een ongelukkig stukje vastgevroren ijs. Weggehaald en ventilator loopt nu vrij. Maar hij doet nog steeds niks nada na reboot dus ik denk doorgebrand.... Ongelofelijk dat hier geen diagnostiek op zit die een foutmelding produceert en de ventilator motor beschermd... Tijd om de installateur te bellen, @Carboy54 is hier iets remote voor te checken

• havoc764
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:23
Piet82 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 20:41:
[...]

Het gaat om het afgifte oppervlakte van de spiraal… minimaal 2,5m2. Daarom adviseren ze ook hun merk vat… dan weten ze zeker dat dat goed is….
spiraal is 2.6m2 (20m 28mm) zelfde als weheats eigen boilers. en had hun merk gepakt maar die past niet want geen liggende optie.

Dus spiraal is gewoon goed, nee dit is een stukje software die de pomp niet goed aanstuurt of een sensor die iets te laag aangeeft. dan wel een iets andere sensor plaats omdat dit een liggen model is

Heb een nieuwe sensor liggen, maar kom heel lastig bij de sensor positie vanwege het lage plafond, had de installateur het vat 5 cm naar voren geplaatst was er niets aan de hand maar goed.

Had ook veel makkelijk geweest op te lossen als er een offset gezet kon worden in de software.

Maar ik nog de installateur kan de temperatuur offset aanpassen, weheat blijkbaar wel van wat de installateur mij vertelde maar dat willen ze niet doen.

ergens een goede manier om contact met weheat zelf op te nemen?
Pagina: 1 ... 201 202 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.