• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hier ook een offerte gehad, maar die is flink wat meer. Wil ook naar FE systeem. Krijg einde jaar vloerverwarming (60 m2 op beganegrond, 16 mm buis, hoh 10; eerste verdieping zijn nog radiatoren maar pak ik zelf nog eens op met vervaging door Jaga of T22; op zolder komt een T33 extra).

Gaat om:
BB P80
50 liter RVS serie buffervat
200 liter RVS boilervat
Binnenunit met 3kW back-up heater
Aansluiten op CV en doorvoeren maken in buitengevel (P80 moet op garage dak, huidige CV aansluitingen zitten op zolder.
Moet gaan voor
Members only: kosten
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Lijkt mij vrij veel als ik zo vergelijk.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:15
Kanseleur schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:00:
[...]

Het is inderdaad erg mooi en netjes geïnstalleerd. Die kraan zal wel zware invloed gehad hebben op de prijs, ik vond een hoogwerker ook al behoorlijk aan de prijs. Die tip van @Carboy54 vind ik voor mezelf ook wel handig.
Ik kwam ook op ongeveer 11,5-12k na subsidie, inclusief vervanging van de verdeler. Maar zij kregen em met een soort tillift het dak op. Voor zo'n kraan vind ik die all-in-prijs best wel scherp!

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:15
Hortz schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:08:
Hier ook een offerte gehad, maar die is flink wat meer. Wil ook naar FE systeem. Krijg einde jaar vloerverwarming (60 m2 op beganegrond, 16 mm buis, hoh 10; eerste verdieping zijn nog radiatoren maar pak ik zelf nog eens op met vervaging door Jaga of T22; op zolder komt een T33 extra).

Gaat om:
BB P80
200 liter RVS boilervat
Aansluiten op CV en doorvoeren maken in buitengevel (P80 moet op garage dak, huidige CV aansluitingen zitten op zolder.
Moet gaan voor

***members only***

Ik zou met de radiatoren eerst gewoon proberen met T22, als die er al hangen. Kan je veel werk schelen.
Zelf ook zo aangepakt, dit winter was het boven redelijk op temperatuur in de slaapkamers.
Afhankelijk van je huishouden zou ik voor een 300 liter gaan. Die is alleen wat hoger dan de 200l en heeft zelfde vloeropp. Kost bijna niks extra.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:02
mtouw78 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:39:
[...]

Zeker. Dit is uitgevoerd door een locale installateur Installab.

Kosten zijn Euro 11.500 na aftrek subsidie. Dit bevat ook de kosten van een serieuze kraan die de unit over het huis moest tillen. Was 4 dagen werk met 2 man. En nog 1 dag voor restpuntjes. Installatie duur en kosten zijn misschien wat hoger dan gemiddeld (zeker niet de duurste trouwens) maar ze werken erg precies en al mijn verzoeken mbt hoe ik het liefst de leidingen etc door de woning wilde, werden zonder discussie netjes uitgevoerd. Heb best wat offertes opgevraagd maar de meeste kwamen niet eens te plekken kijken en kreeg dan een standaard offerte. Geloof best wel dat dit technisch kan werken maar aangezien je er jaren tegenaan kijkt en mee moet werken had ik toch wat specifieke eisen.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLVUAosBMk5CQj94wsRyk9Pam4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDzWkSaABs6a2Xk9BleVHXj9.jpg?f=fotoalbum_large Deze kranen zijn ietsje lichter en gaan gewoon door jouw tuinpoort zonder schade aan de tegels. Die grote dingen kosten een vermogen. Zal wel een vriendenprijsje geweest zijn 🙃

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:10
Carboy54 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:58:
[...]

[Afbeelding] Deze kranen zijn ietsje lichter en gaan gewoon door jouw tuinpoort zonder schade aan de tegels. Die grote dingen kosten een vermogen. Zal wel een vriendenprijsje geweest zijn 🙃
Ja klopt. Helaas is bij ons de achterom zo aangelegd dat er een 90graden haakse bocht in zit. Ook zit mijn poort in de schuur. Dus daar kan je ook niet doorheen. Daarom was ik ook best wel ok met de totaal prijs inclusief deze kraan😇. (Heb ze meteen ook nog een set zonnepanelen op het dak laten tillen toen ie er toch stond)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je hebt zeker niet te veel betaald. Nice :)

Wise enough to play the fool

• RNacoustics
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15:25

Gaat om:
BB P80
200 liter RVS boilervat
Moet gaan voor

***members only***

Wel heel veel geld. Is de installatie zo complex bij jou?

Hybride BB P80 WP, Atag i36CZ, 14 x 330 WP zonnepanelen, Marstek Venus E 3.0 5,12kWh, HA tooling

• RNacoustics
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15:25
[...]

Kosten zijn Euro 11.500 na aftrek subsidie. Dit bevat ook de kosten van een serieuze kraan die de unit over het huis moest tillen. Was 4 dagen werk met 2 man. En nog 1 dag voor restpuntjes. Installatie duur en kosten zijn misschien wat hoger dan gemiddeld (zeker niet de duurste trouwens) maar ze werken erg precies en al mijn verzoeken mbt hoe ik het liefst de leidingen etc door de woning wilde, werden zonder discussie netjes uitgevoerd. Heb best wat offertes opgevraagd maar de meeste kwamen niet eens te plekken kijken en kreeg dan een standaard offerte. Geloof best wel dat dit technisch kan werken maar aangezien je er jaren tegenaan kijkt en mee moet werken had ik toch wat specifieke eisen.

[Afbeelding]
Voor zo'n installatie en werk heb je het voor een mooie prijs (y)

Hybride BB P80 WP, Atag i36CZ, 14 x 330 WP zonnepanelen, Marstek Venus E 3.0 5,12kWh, HA tooling

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Gaat om:
BB P80
200 liter RVS boilervat
Moet gaan voor

***members only***

Ik heb nu een x-tal offertes voor een BB p80 300L boiler en de standaard rest voor allemaal 13k na aftrek subsidie. De een met boilervat, de ander zonder. Lijkt qua prijs onderlings niks uit te maken. ;-)

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Ik heb nu een x-tal offertes voor een BB p80 met 300L boiler en de standaard rest voor allemaal 13k na aftrek subsidie. De een met boilervat, de ander zonder. Is ook een kraan o.i.d. benodigd.
Lijkt qua prijs onderlings niks uit te maken. ;-)

Maar dus jouw set voor een BB P60 met 200 L is dan niet echt duur hoor, tenminste vergeleken met al mijn offertes. (het blijft natuurlijk wel een enorme berg geld..)
Pagina: 1 ... 202 203 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.