Stefan1989 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:38:
[...]
Woon je toevallig in de buurt van Amersfoort? Ik kan je hier wel mee helpen.
Op basis van de foto's word al wel duidelijk dat die bypass onder de ketel niet in de installatie hoort. Dit is geen opstelling zoals Weheat het in hun schema's tekent.
De vloerverdeler kun je beter aanpassen naar een open verdeler. Als er ook nog radiatoren zijn kun je de huidige verdeler eventueel uitbreiden met een inregelventiel van Robot. Art nr: 490020
Iets meer afstand foto's met totaal overzicht zouden ook wel helpen

Ik geef de installateur nog even de tijd om te reageren, maar dank je wel voor je hartverwarmende aanbod.
Ze hebben mij uitgelegd dat die bypass nodig was om het in serie te krijgen. Maar het zou heel goed kunnen dat dit het allemaal instabiel maakt. Misschien als dat eerst wordt gedaan, dan hopelijk zou die verdeler kunnen blijven zitten.
Dit is een overzichtsfoto van wat er in de trapkast aan leidingwerk is. De aanvoer/retour naar de warmtepomp loopt naar rechts de badkamer in, gaat daarna via de kruipruimte naar de buiten-unit op 1,5 meter van de gevel. Van/naar de CV gaat eest omlaag de kruipruimte in en op een andere plek 3 meter omhoog naar de CV ruimte.