• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:36
Caayn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:47:
[...]
Heb je niks gezien of gehoord over de (cloud) thermostaat van Weheat? -O-
[...]
Sorry, dagje wachten op de kenners. Ik heb geen weheat zelf en vertegenwoordigers waren druk dus liep redelijk vlot door.

Stuifsneeuw waait gewoon weg? Juist dat wat misschien op rooster blijft plakken zorgt m.i. voor luchtcirculatie issues.
Ben benieuwd naar de praktijk!
Stuifsneeuw zal de ultieme test zijn voor de Swift.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Degast schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:37:
[...]

Sorry, dagje wachten op de kenners. Ik heb geen weheat zelf en vertegenwoordigers waren druk dus liep redelijk vlot door.

Stuifsneeuw waait gewoon weg? Juist dat wat misschien op rooster blijft plakken zorgt m.i. voor luchtcirculatie issues.
Ben benieuwd naar de praktijk!
Stuifsneeuw zal de ultieme test zijn voor de Swift.
Had niet door dat je het over het dichtvriezen of blokkeren van de unit had. Mijn fout.Ik zat aan lekkage te denken maarja dat zal al niet direct een probleem zijn anders wordt het leuk met condens- en defrostwater :P

• Aeien
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:25
Vraagje: heb al vaker gezien dat de BB p60 op mildere dagen (zoals vandaag in Brabant) op standby gaat (nu na een SWW-run, ipv weer verder gaan op stooklijn.

Nu koelt het buiten en binnen af, maar blijft hij op standby.

Is het op standby gaan een feature of bug? en hoe krijg ik hem weer aan het verwarmen?

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:37
Aeien schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:47:
Vraagje: heb al vaker gezien dat de BB p60 op mildere dagen (zoals vandaag in Brabant) op standby gaat (nu na een SWW-run, ipv weer verder gaan op stooklijn.

Is het op standby gaan een feature of bug? en hoe krijg ik hem weer aan het verwarmen?
Heerlijk dat hij op standby gaat, anders werd het veel te warm in huis ;-) Volgens mij klopt het gewoon gezien de temperaturen in het zonnetje.

[ Voor 6% gewijzigd door Gies123 op 04-02-2026 17:05 ]

Homevolt dashboard

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17:33
Tijgerkracht schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:18:
[...]

Met buffer zorg je niet voor minder defrosts; een defrost is gewoon nodig zodra de buitenunit bevroren is.
Enige wat je doet is meer inhoud in het systeem aanbrengen.
Heb dit al eerder gezegd een 50L buffer is na 2.5 minuut leeg getrokken met 20L/min; een defrost duurt meer dan 10 minuten, dus de rest van de tijd haal je de warmte toch uit de vloer.
Leeg? Komt er toch ook weer in? Is dan nog niet gelijk aan buitentemp en kan nog wel een paar rondjes

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:47
Hendrik Keizer schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:33:
[...]

Leeg? Komt er toch ook weer in? Is dan nog niet gelijk aan buitentemp en kan nog wel een paar rondjes
En de defrost van de Flint duurt 6 minuten bij mij. Hij vraagt in die tijd ongeveer 100 liter. Dat zit met gemak in mijn vloer en buffer.

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:25
Aeien schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:47:

Het systeem wacht totdat de watertemperatuur minimaal 3 graden lager is dan de gevraagde temperatuur. Hier gaat hij met dit weer ook in standby en springt dan later op de dag weer aan zodra de watertemperatuur langzaam gedaald is , en de gevraagde temperatuur iets stijgt (door afkoelende buitentemperatuur).

Bij mij was hij overigens vandaag niet gestopt na een SWW-run, maar omdat die watertemperatuur 3 graden hoger was dan de gevraagde watertemperatuur. Zit dus een verschil in van 6 graden. Mijn huis trekt dat net qua delta om geen significante afkoeling te krijgen, maar ik kan me andere situaties voorstellen waarbij dat wel zo is en je dus eigenlijk die delta kleiner wil hebben. Maar dat kun je niet instellen.
Pagina: 1 ... 175 176 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.