Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Thanks. SWW staat op 42 graden. Na legionellarun heb ik inderdaad meer water.orillion schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:49:
[...]
Er zit geen pomp in je warmwater leiding, dat is alleen het circuit van/naar je warmtepomp.
Hoe warm staat je SWW? Hoe warmer hoe meer je mengkraan er koud bij mengt, waardoor je iets meer water zult hebben.
Beste Tweakers,
Ik heb een WeHeat Flint P40 hybride installatie met 50L buffervat en LTV convectoren in een wat ouder huis en OpenTherm sturing.
De Flinkt maakt heel vaak dit soort zaagtanden (zie onderstaand). Zou het niet beter zijn als ie naar een vlakke, lager vermogen draait, in plaats van zo te pendelen?
Ik heb een WeHeat Flint P40 hybride installatie met 50L buffervat en LTV convectoren in een wat ouder huis en OpenTherm sturing.
De Flinkt maakt heel vaak dit soort zaagtanden (zie onderstaand). Zou het niet beter zijn als ie naar een vlakke, lager vermogen draait, in plaats van zo te pendelen?
Ja, stooklijn is je vriend.
Wise enough to play the fool
M'n vraag was vooral of de 3u een redelijke duur is, en blijkbaar welPr088 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:44:
[...]
Wat is je vraag of probleem precies? 3 uur op zulke cijfers is prima, had het vanmiddag ook. Als je vindt dat de run te lang duurt en je te lang geen verwarming hebt, dan zou ik inderdaad eerder op de dag een sww run inplannen naar bijvoorbeeld 50 of 55.
Omdat m'n BB 4runs in 2 weken heeft gedaan, twijfelde ik er aan of hij ze af kon maken en of het "legionella gedrag" van mijn pomp klopte.
Het op koude dagen het opwarmen van SWW spreiden ga ik onthouden; het kost wellicht iets meer energie, maar verkort de opwarm-pauze wel.
Iig, vraag beantwoord, thanks allemaal
Zet hem eens op stooklijn en vrijwel zeker ben je van die zaagtand af. Je pomp zal veel gelijkmatiger lopen.kmv schreef op zondag 8 februari 2026 @ 23:11:
Beste Tweakers,
[Afbeelding]
Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.