• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:16
Aeien schreef op zondag 8 februari 2026 @ 19:43:
[...]

Hm, niet vermeld dat mijn boilervat 300l is en dat hij van 44gr boven en 1 2gr onder moest komen. Dan klinkt 3u weer best schappelijk.
Blijft dat ik z'n gedrag (hij lijkt een bepaalde delta water uit en boiler temp te handhaven) niet helemaal snap, maar dat is ws alle wetenschap die zij erachter hebben zitten.

Denk dus dat ie het zeker met meer vermogen/warmer water zou kunnen doen, maar dus niet wil. Heeft genoeg compressor/vwrmkgeb over. Weer dus ook niet wat de BUH hier zou toevoegen. Staat bij mij alleen op backup, dus doet sowieso niet mee 🤷
Wat is je vraag of probleem precies? 3 uur op zulke cijfers is prima, had het vanmiddag ook. Als je vindt dat de run te lang duurt en je te lang geen verwarming hebt, dan zou ik inderdaad eerder op de dag een sww run inplannen naar bijvoorbeeld 50 of 55.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:36
orillion schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:49:
[...]

Er zit geen pomp in je warmwater leiding, dat is alleen het circuit van/naar je warmtepomp.

Hoe warm staat je SWW? Hoe warmer hoe meer je mengkraan er koud bij mengt, waardoor je iets meer water zult hebben.
Thanks. SWW staat op 42 graden. Na legionellarun heb ik inderdaad meer water.

• kmv
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:11

kmv

Beste Tweakers,

Ik heb een WeHeat Flint P40 hybride installatie met 50L buffervat en LTV convectoren in een wat ouder huis en OpenTherm sturing.

De Flinkt maakt heel vaak dit soort zaagtanden (zie onderstaand). Zou het niet beter zijn als ie naar een vlakke, lager vermogen draait, in plaats van zo te pendelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxVPMTRyX1M5tprqzT3LatVYkVU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eKYhSnQDJq22V7RszH8JjYxf.png?f=fotoalbum_large

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, stooklijn is je vriend.

Wise enough to play the fool

• Aeien
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:32
Pr088 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:44:
[...]

Wat is je vraag of probleem precies? 3 uur op zulke cijfers is prima, had het vanmiddag ook. Als je vindt dat de run te lang duurt en je te lang geen verwarming hebt, dan zou ik inderdaad eerder op de dag een sww run inplannen naar bijvoorbeeld 50 of 55.
M'n vraag was vooral of de 3u een redelijke duur is, en blijkbaar wel :)
Omdat m'n BB 4runs in 2 weken heeft gedaan, twijfelde ik er aan of hij ze af kon maken en of het "legionella gedrag" van mijn pomp klopte.

Het op koude dagen het opwarmen van SWW spreiden ga ik onthouden; het kost wellicht iets meer energie, maar verkort de opwarm-pauze wel.

Iig, vraag beantwoord, thanks allemaal :)

• RayDelft
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02:42
kmv schreef op zondag 8 februari 2026 @ 23:11:
Beste Tweakers,

Ik heb een WeHeat Flint P40 hybride installatie met 50L buffervat en LTV convectoren in een wat ouder huis en OpenTherm sturing.

De Flinkt maakt heel vaak dit soort zaagtanden (zie onderstaand). Zou het niet beter zijn als ie naar een vlakke, lager vermogen draait, in plaats van zo te pendelen?

[Afbeelding]
Zet hem eens op stooklijn en vrijwel zeker ben je van die zaagtand af. Je pomp zal veel gelijkmatiger lopen.
Pagina: 1 ... 176 177 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.