X21r schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:04:
Yep U profiel en de extra massa met bv opsluitbanden, neem een strip aluminium 1a2cm breed en vouw die om de opsluitband heen ( kortste zijde).
Ik mag je aanraden om eerst te tekenen en aan te geven hoe je het gaat doen met de maten en de diktes etc en hier te posten.
Voor dat je fouten maakt en weer opnieuw moet beginnen met en constructie.
Ja de tekening is lelijk is niet mijn ding haha, wat ik wil doen is rood zijn de tegels (daaronder kunnen nog rubberen) dan geel de lange zijde en de groene komen dan eronder te hangen en daar monteer ik de buitenunit op, de veren komen dan op de tegels uiteraard. Ik weet alleen niet zo goed hoelang ik het moet maken.
ik had nog even gemini gevraagd die komt Ook met deze :: 4. Belangrijk advies over de veren ("Veren?")
Je geeft in de tekening aan dat je veren (groene stippen) wilt gebruiken op de tegels. Bij een lichte unit van 28 kg moet je hier heel voorzichtig mee zijn:
Het risico van stalen veren: Als stalen veren te stug zijn (ontworpen voor zwaardere units), worden ze door de 28 kg van jouw airco nauwelijks ingedrukt. Ze werken dan als een starre verbinding en geven de trillingen alsnog 1-op-1 door aan het dak.
Het alternatief: Voor units onder de 35 kg werken trillingsdemper-rubbers (bijvoorbeeld van platen geperst rubbergranulaat, of specifieke rubberen trillingsdemper-bouten) vaak beter dan stalen veren.
Wil je toch veren? Koop dan specifiek lichte, instelbare trillingsdemper-veren die gecertificeerd zijn voor een belasting van circa 5 \text{ tot } 10 \text{ kg} per veer.
[ Voor 29% gewijzigd door Vegetto op 27-06-2026 08:41 ]
:strip_exif()/f/image/KzJBFKfGLgkc3oZ10UYHfynU.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Oarg1awGgsSlTQ2euRskYaCb.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/03uMwpJCxINMulAQ2JhuJyiC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cjxbmJbdOXFrFgP8P01IqL0M.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Q0mPS2DCIUyuWMMPXUyHEdWY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2YeLhWnZLEQNxxy6Es5WZMm1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OUwfPcExzqoyNzy3BCgUAzg6.png?f=fotoalbum_large)

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MUNUM2I7K9PXa3fYOTUJ4oLb.jpg?f=user_large)
/f/image/CHMLLnUugQ882rPxwAkEdfuu.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4auQGh5qYeOCPEUQdbYOwQTu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2fWIAobjvpFbFIBJ9FZsJyyZ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Zf6R1jBzcTlrzJccSCBKJlgb.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0pn4YagxfNSnLIEli4u8pFsu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2P7EmmOqQAViTooZIrXxzILk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PcuHi0jOOJzVuy2Vk3LZQms7.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/3egOgRLgWzLCG5oREt1NluIG.png?f=fotoalbum_large)