offtopic:assje schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:20:
[...]
Maar is ook afhankelijk van isolatiewaarde van de woning en of er enige isolatie in verdiepingsvloer is.
Ik zou graag lekker warme voeten hebben op mijn slaapkamer maar zou geen vloerverwarming aan kunnen zetten zonder dat de slaapkamer warmer wordt dan gewenst.
Eigenlijk heeft de slaapkamer sowieso al een verwarmde vloer, deze is alleen 20 graden i.p.v. 30 graden beneden.
-afhankelijk van isolatiewaarde woning: natuurlijk.
-vloerverwarming zonder dat de slaapkamer warmer : je stel de flow zodanig af dat kou uit de vloer is zonder dat de kamer warmer word.
Je gaan maar een keer verbouwen en weet in de meeste gevallen niet wat je woning doet( bestaand huis kopen).Bovendien je gaat maar een keer verbouwen na de aankoop.
En de jaren daarna word het pleisters plakken.. nood oplossingen.. kostbaar en lage COP tot gevolg
Slaapkamers worden meestal ook studeerkamer of werkkamers.
En geen vloer verwarming is leuk ... behalve dicht bij het raam !!! ( kou val).
Wat ik gedaan heb is vloer verwarming op alle resterende kamer als bij verwarming, zodra de aanvoer leiding van de vloer bij het raam komt, omhoog de vloer uit en weer terug de vloer in de rest van het patroon volgen.
Op de aansluiting omhoog een jaga radiator monteren die de kou val van het raam opvangt en verwarmt ..
Mocht de kamer een studeer kamer worden kan de water flow omhoog en een ventilator op de jaga om de kamer snel op temperatuur te krijgen .( jaga losse convertor 10x10x90 ingebouwd in de wand).
:strip_exif()/f/image/OKilgf2fnqYcp1jbCJ0lAjKM.jpg?f=fotoalbum_large)
Einde info.
/ offtopic: