DevWouter schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:20:
[...]
En Markuszower doet een vlucht naar voren door een extreme stelling te maken waar je het wel mee eens moet zijn namelijk dat een politicus meer rechten hoort te hebben dan een terrorist. De mogelijke feitelijkheden werden in zijn uitspraak zelfs volledig gepasseerd.
De uitleg die Markuszower geeft, kun je prima als post-truth kwalificeren. Valt binnen de definitie. Wat ik eerder ook aan gaf, die uitleg van Markuszower was in het topic nog niet voorbij gekomen voordat de kwalificatie kwam. Vandaar dat ik ook aangaf dat niet helemaal te kunnen volgen.
Ik ben namelijk op het punt aangekomen dat ik overtuigd ben dat we los van de situatie op dezelfde lijn zitten.
Ik ook.
Iemands beweringen herschrijven naar hoe het ontvangen wordt is in mijn ogen een valide techniek om snel duidelijkheid in een dialoog te krijgen. Het is vooral een tussenstap om wederzijds begrip te creëren en te bevestigen. Ik denk dat veel conflicten op dit topic voorkomen hadden kunnen worden als we de vraagteken gebruiken

Hier zitten we ook op dezelfde lijn

Wat ik niet behoor te doen, naar mijn idee, is de duiding, onderbouwing die bij die beweringen hoort zelf ergens vandaan te halen. Als je iets vindt, mag je dat best duiden/onderbouwen toch? Ik vind niet dat je die verantwoordelijkheid kunt verleggen naar een ander.
Voor voor de hand liggende zaken als is Wilders een populist, of is gras groen hoeft dat natuurlijk niet. En daar raken we denk ik wel een heikel punt. Ik denk dat de frequente posters hier heel veel als voor de hand liggend aanzien in de context van de afgeschermde omgeving die dit topic is, omdat ze hier frequent met elkaar over in gesprek gaan of meelezen.
Voor wat sporadischer bezoekers of meelezers zoals ik, ligt er wel wat minder voor de hand. Ik ken de mores, stand van zaken, geldende meningen en ga zo maar door hier niet op mijn duimpje. Juist daarom ook mijn vragen om toelichting op zaken die als haast onvermijdbaar en nagenoeg volkomen logisch worden aangenomen binnen dit topic. De microkosmos in dit topic is niet noodzakelijkerwijs representatief voor de grote boze buitenwereld