De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 111 Laatste
Acties:
  • 551.922 views

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Deze zal niet onbekend zijn: spreadsheet van Ton Aarts met PVV akkefietjes

Sneak preview: Marjolien Faber, die door Wilders als vervanger van Markuszower zou worden voorgedragen, staat er ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:56
Bananenplant schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:02:
[...]

Wil je daarna weer een normale baan kunnen krijgen? Wachtgeld is niet oneindig, he :P .
Als je na een week heel publiekelijk breekt met de PVV en de resterende kabinetsperiode vooral heel goed luistert naar je ambtenaren denk ik dat je er prima uitkomt.

Ik durf het wel aan. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:46
FirePuma142 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:04:
Bij Markuszower kan het naast een eigen activiteit of verantwoordelijkheid ook iets van een naaste zijn. Die worden in zo’n antecedentenonderzoek ook meegenomen. Een ex deed iets in die kringen, en daarmee ben ik ook wel eens doorgelicht.
Om daar enige waarschijnlijkheid aan toe te kennen moet er eerst meer informatie naar buiten komen. Alles kan maar ik acht die kans vrij klein.

If it walks like a duck….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:25
Manmanman, worden ministerposten wel serieus genomen in dit kabinet? Lijkt er niet op. Gelukkig wordt momenteel links/EU iig niet de schuld gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

HEY_DUDE schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:15:
[...]

Om daar enige waarschijnlijkheid aan toe te kennen moet er eerst meer informatie naar buiten komen. Alles kan maar ik acht die kans vrij klein.

If it walks like a duck….
Ja, het blijft speculeren inderdaad.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:26
FirePuma142 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:04:
Bij Markuszower kan het naast een eigen activiteit of verantwoordelijkheid ook iets van een naaste zijn. Die worden in zo’n antecedentenonderzoek ook meegenomen. Een ex deed iets in die kringen, en daarmee ben ik ook wel eens doorgelicht.
Ja dat zou best eens kunnen ja. Maar misschien ook niet. We weten het gewoon niet.
We noemen het post-truth.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

mekkieboek schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:20:
[...]

Ja dat zou best eens kunnen ja. Maar misschien ook niet. We weten het gewoon niet.
We noemen het post-truth.
Die volg ik in deze niet helemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
micky_ schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:06:

Sneak preview: Marjolien Faber, die door Wilders als vervanger van Markuszower zou worden voorgedragen, staat er ook in.
Albert Hein wordt schatrijk: ik moet kruiwagens aan popcorn inslaan 8)

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:24:
[...]

Probeer ook eens loaded nachos, een echte aanrader! Vervangt de avondmaaltijd, en als je er salsa op gooit, kun je zelfs beweren dat er groente in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
XWB schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:24:
[...]

Nieuw business model voor onze boeren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:36

Punkrocker

Mostly harmless

HEY_DUDE schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:28:
[...]

Nieuw business model voor onze boeren :+
Slechts kleine aanpassing.
Suikermais verbouwen ipv veevoermais...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50
tweakduke schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:50:
[...]

En welke verantwoordelijkheid draagt Wilders nu dan?

Juist geen verantwoordelijkheid, hij kan niet zelf ter verantwoording geroepen worden voor het eventuele falen van de ministers of de regering in het algemeen.

Dat is dus de mop die Omtzicht zich heeft laten aanpraten in het kader van rechtstatelijkheid. Een programkabinet is een geschenk wat Wilders in de schoot geworpen krijgt. Dit is nog lang niet voorbij, het betonrot wat in de politiek en maatschappij zit, gaat rustig door.

Longread, maar dit opiniestuk geeft goed weer wat er stuk is aan het functioneren van de politiek, marktwerking van bepaalde sectoren en hoe de burger niet geholpen wordt en hoe de onvrede groeit als de polarisatie.
https://www.volkskrant.nl...oekomst-bepaalt~b022a254/
Precies mijn punt, hij draagt het niet maar heeft het nu wel. En daar is zijn beweging niet voor bedoeld, zoals ik al aangaf gaat het hem alleen om afbreken en dwarszitten en vooral niet om verbeteren en opbouwen.

Dat geldt de laatste jaren ook in meer en mindere mate voor andere partijen, kicking down the can.

Het is allemaal marketing gedreven door het heilige en onterechte geloof in de vrije markt. En de populistische groepen spelen er handig op in.

We zijn vergeten wat en waarvoor de politiek is, het verbeteren van de samenleving en de brede welvaart. Vanuit verschillende politieke standpunten dat is evident, maar nu is het zoals je al aangeeft puur puntjes sprokkelen en roepen om het hardst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
FirePuma142 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:19:
[...]

Ja, het blijft speculeren inderdaad.
Ja wellicht had hij contact met marsmannetjes of met de orcs uit mordor.

If it walks like a duck…..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter
  • Laatst online: 11:44

DevWouter

Creator of Todo2d.com

*knip* laten we niet verder offtopic afdwalen

[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 14-06-2024 08:15 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Malfunctions schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:51:
[...]

Ik denk dat ik maar eens een open sollicitatie ga doen. Ik heb niet het idee dat ik per se geschikt ben voor een ministerspost, maar iig wel meer dan het legertje faalhazen dat er nu voor naar voren wordt geschoven.
Ik denk dat de meeste deelnemers van dit topic mijn vertrouwen kunnen krijgen boven sommige van de huidige kandidaten. En dat is inclusief de mensen waar ik grondig van mening verschil.

Het probleem met het aanstaande kabinet is dat er in elke fase er iets stonk, het zichtbaar werd en er vervolgens ingrijpen nodig was. Daardoor blijft de indruk toch dat dit hele kabinet en regeringsperiode gebukt zal gaan onder een zware smet.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mekkieboek
CornermanNL schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:47:
Het is allemaal marketing gedreven door het heilige en onterechte geloof in de vrije markt. En de populistische groepen spelen er handig op in.
offtopic:
Het idee van de vrije markt (zo heb ik onlangs geleerd) stamt uit 1776 uit de koker van Adam Smith. Wonderbaarlijk toch, 250 jaar geleden, Napoleon moest nog geboren worden. En het idee klopt in de basis na 2½ eeuw nog steeds op veel punten maar Adam Smith kon natuurlijk niet de impact van social media en sadopopulisme voorzien. Of de gevolgen van het daadwerkelijk uitbesteden van de bulk van het werk naar de laagste bieder aan de andere kant vd wereld en de gevolgen daarvan voor de bestaanszekerheid. En hij heeft ook niet voorzien de absurde concentratie van kapitaal bij een select groepje plutocraten.
Enfin

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

FirePuma142 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:22:
[...]

Die volg ik in deze niet helemaal.
Even een snelle vertaling: Het alternatief scenario kan feitelijk juist zijn en er wordt beroep gedaan op twijfel (emotie) en dat er sprake is van onschuld. Die emotie wordt opgeklopt waardoor we overtuigd raken van zijn onschuld en richten we onze woede op degene die het onderzocht hebben voordat we de feiten hebben.

Anders gezegd: Hoewel we uitgaan dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is betekent dat nog niet dat er geen redenen zijn om iemand te verdenken.

Een vos in een lege kippenhok is onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is. Maar de vos blijft wel verdacht en het blijft redelijk om bedenkingen te houden als hij solliciteert voor waakhond.
Zou de vos post truth politics toepassen dan zal de vos beweren dat de boer uitgaat van zijn schuld en hem discrimineert. Hierdoor verandert de vos van potentiële dader in een onschuldig slachtoffer. De boer wordt dan opgesloten en de vos krijgt de baan en daarmee onbeperkt toegang tot kippenhok.

In dit laatste scenario wordt de waarheid gebaseerd op emoties (het onrechtvaardigheidsgevoel als gevolg van potentiële discriminatie) ipv de feiten (dat kippen verdwenen zijn en de vos op plaats delict was waar die geen toegang toe zou mogen hebben)

[ Voor 3% gewijzigd door DevWouter op 13-06-2024 22:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
mekkieboek schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:16:
[...]

offtopic:
Het idee van de vrije markt (zo heb ik onlangs geleerd) stamt uit 1776 uit de koker van Adam Smith. Wonderbaarlijk toch, 250 jaar geleden, Napoleon moest nog geboren worden. En het idee klopt in de basis na 2½ eeuw nog steeds op veel punten maar Adam Smith kon natuurlijk niet de impact van social media en sadopopulisme voorzien. Of de gevolgen van het daadwerkelijk uitbesteden van de bulk van het werk naar de laagste bieder aan de andere kant vd wereld en de gevolgen daarvan voor de bestaanszekerheid. En hij heeft ook niet voorzien de absurde concentratie van kapitaal bij een select groepje plutocraten.
Enfin
Het interessante aan Adam Smith is dat als je zijn werk totaal bekijkt hij de ‘onzichtbare hand’ slechts een paar keer benoemd, en niet eens altijd in de context van de markt. Ook was hij beducht voor te weinig regulering vanwege de mogelijke uitwassen. Ook was een te kleine overheid een gevaar. Deze ideeën zijn later selectief overgenomen door moderne economen die aan de Chicago universiteit doceerden, en de bekendste (naam even kwijt) door veel politici gevolgd is.

Het is eigenlijk vrij knip en plakwerk waarmee mensen aan de slag zijn gegaan. Nu is economie als wetenschap natuurlijk altijd al vrij zacht geweest. Met name in de verdere omgang met de materie en theorie. Naast Smith is ook Keynes eigenlijk nooit goed onderwezen. De missing link met andere vakgebieden waar Keynes ook uit putte of mee bezig was, met onder andere Frank Ramsey. Onder andere wiskunde, filosofie, ethiek.

Dat is allemaal ondergesneeuwd geraakt in wat ik zou omschrijven als de illusie van zelfredzaamheid en marktwerking. Pas later hebben anderen de theorie verder onderzocht en zijn tot de conclusie gekomen dat dat rotsvaste vertrouwen in die markt onzin was. Echter is het politieke landschap ondertussen definitief verstoord door deze nauwe interpretatie van de ideeën van Smith door latere volgelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_g_e
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 18:16
mekkieboek schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:16:
[...]

Enfin
Hatsee! Zo offtopic is dat volgens mij helemaal niet, en ook niet te meta. (En anders doet er een mod wel *knip*). En het schijnt dat Adam Smith altijd uit context gebruikt wordt, dat er best het één en ander in dat boek van hem staat over altruïsme, etc. Maar ik heb het boek nog niet gelezen. Dus dat is allemaal uit tweede hand wat ik hier beweer.

Wel een interessante bijdrage in de volkskrant van Adrien Fabre, Thomas Piketty en Rick van der Ploeg. Een wat ander perspectief dan de huidige coalitie voorstaat. Piketty heb ik dan weer wel gelezen. En dat kan ik eenieder aanraden, ook als het met de wiskunde niet zo wil en economie I het hoogst haalbare was. Goed te volgen. Geen preken, observaties, perspectieven...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b_g_e
CornermanNL schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:35:
[...]

Deze ideeën zijn later selectief overgenomen door moderne economen die aan de Chicago universiteit doceerden, en de bekendste (naam even kwijt) door veel politici gevolgd is.
Milton Friedman waarschijnlijk?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit Twitter-draadje laat zien dat er nog veel meer is. Een bloemlezing van kwaadaardigheid.
[Twitter: https://x.com/BartvanHorck/status/1801347109188473201]

[ Voor 39% gewijzigd door gambieter op 14-06-2024 02:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• b_g_e
CornermanNL schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:35:
[...]
Nu is economie als wetenschap natuurlijk altijd al vrij zacht geweest.
Ja, het is eigenlijk een gedragswetenschap met veel rekenwerk. In de kern hoort het te gaan over hoe je nuttige arbeid organiseert en hoe opbrengst zicht verhoudt tot inspanning. De zevende boterham met pindakaas (in een klein tijdsbestek) is minder lekker dan de eerste (toen je trek had).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gambieter schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:39:
[...]

Dit Twitter-draadje laat zien dat er nog veel meer is:
[Twitter]
Een bloemlezing van kwaadaardigheid.
offtopic:
Ugh… Je moet een account hebben om de hele thread te lezen. Is er een manier om het te lezen zonder account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
b_g_e schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Milton Friedman waarschijnlijk?
Inderdaad, dat is hem. Merci voor het opfrissen van mijn brakke geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
b_g_e schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:42:
[...]

Ja, het is eigenlijk een gedragswetenschap met veel rekenwerk. In de kern hoort het te gaan over hoe je nuttige arbeid organiseert en hoe opbrengst zicht verhoudt tot inspanning. De zevende boterham met pindakaas (in een klein tijdsbestek) is minder lekker dan de eerste (toen je trek had).
Gelukkig zijn er inmiddels zat wetenschappers die het multidisciplinair onderzoek een boost geven. En ook het ontstaan van gedrags wetenschap in de economie is van groot belang geweest in zijn relatief korte bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
b_g_e schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:35:
Maar ik heb het boek nog niet gelezen. Dus dat is allemaal uit tweede hand wat ik hier beweer.
Alsof ik het heb gelezen :P Youtube heeft niet alleen cat- en conspiracy video's. Maar een atypisch userprofiel helpt wel bij het vinden: Große Denker in 60 Minuten: Adam Smith (leider nur auf Deutsch).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DevWouter schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:43:
offtopic:
Ugh… Je moet een account hebben om de hele thread te lezen. Is er een manier om het te lezen zonder account?
@DevWouter Goed punt. Lezen van threads zonder account kan niet meer op Twitter :)

Ik heb de post aangevuld met de resterende tweets.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 14-06-2024 02:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_g_e
mekkieboek schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:58:
[...]

Alsof ik het heb gelezen :P Youtube heeft niet alleen cat- en conspiracy video's. Maar een atypisch userprofiel helpt wel bij het vinden: Große Denker in 60 Minuten: Adam Smith (leider nur auf Deutsch).
offtopic:
Danke schön! Deutsch kann ich. (Etwa C1/2.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:00

Goh wat verassend.. de volgende die de achterdeur alvast mag opzoeken :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
Miki schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 00:12:
[Twitter]

Die blijft gewoon hoor. Bosma doet niet anders en die werd verkozen tot kamervoorzitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:04
[Twitter]

Maar dan heeft Geert straks helemaal niemand meer..

Dit is toch gewoon LPF 2.0? Zelf een PVV stemmer kan dit toch niet meer serieus nemen? Met dit soort kandidaten wordt het gewoon een complete shitshow - ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Twitter]

Echt een sterk debat is het niet :X

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:16

boesOne

meuh

D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 00:14:
[...]

Die blijft gewoon hoor. Bosma doet niet anders en die werd verkozen tot kamervoorzitter.
Precies. Deze ideologie is genormaliseerd nu. Deze mensen zitten aan de knoppen. Het is echt een schande dat we fascistisch tuig toelaten tot de kern van de macht.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik weet wat post-truth is, ik vind het in dit geval niet van toepassing in politiek perspectief omdat er geen politieke ontkenning plaatsvindt noch een alternatief wordt voorgeschoteld. Niet in de laatste plaats omdat het precieze feit niet publiekelijk bekend is, en dat normaliter ook niet worden zal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
boesOne schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:42:
[...]

Precies. Deze ideologie is genormaliseerd nu. Deze mensen zitten aan de knoppen. Het is echt een schande dat we fascistisch tuig toelaten tot de kern van de macht.
Zo stellig wil ik het nog niet brengen. Wilders heeft takiyyaa gepleegd, kiezersbedrog, al zijn heikele thema’s die hij zogenaamd in de koelkast zou stoppen zijn er bedorven uit gekomen. Hij ruilt moslimhaters en nazi aanhangers moeiteloos om.

Het is nu de vraag of het genormaliseerd gaat worden. Aangezien zij nu ook het toetsingsproces door moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

*knip* we gaan hier geen personen op tweakers bespreken, tevens offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 14-06-2024 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
b_g_e schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:35:
[...]

Piketty heb ik dan weer wel gelezen. En dat kan ik eenieder aanraden, ook als het met de wiskunde niet zo wil en economie I het hoogst haalbare was. Goed te volgen. Geen preken, observaties, perspectieven...
*knip* offtopic

[ Voor 7% gewijzigd door polthemol op 14-06-2024 08:19 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_g_e
*knip* offtopic

[ Voor 32% gewijzigd door polthemol op 14-06-2024 08:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:51

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Graag ontopic blijven, dit is geen kroegtopic

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
*knip* zie modbreak hierboven

[ Voor 95% gewijzigd door polthemol op 14-06-2024 08:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsjonge, je krijgt haast medelijden met NSC en VVD-stemmers. Daarvan zal een flink deel zich momenteel te pletter schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
eamelink schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:34:
Tsjonge, je krijgt haast medelijden met NSC en VVD-stemmers. Daarvan zal een flink deel zich momenteel te pletter schamen.
Ik vrees van niet. Het hele probleem is dat de VVD steeds verder naar rechts opschoof om de PVV de wind uit de zeilen te nemen, dat was de strategie. Door dat te doen is het gedachtegoed genormaliseerd. Lang voordat we hier aan kwamen.

NSC is gewoon een zeer conservatief clubje waarbij die sprong ook zover weg niet is. Immers als het gedachtegoed en het programma van de pvv echt een rode lijn was. Dan hadden ze het wel anders opgelost.

We zitten gewoon met een groot fascistisch element in de regering. Nog niet zo lang geleden zou dat tot grote protesten hebben geleid.

De CD & CP’86 zijn voor minder de stad uitgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:38
gambieter schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:39:
[...]

Dit Twitter-draadje laat zien dat er nog veel meer is. Een bloemlezing van kwaadaardigheid.
[Twitter]
Volgens De Gelderlander is dat geld terugbetaald. Dat even ter info voor de compleetheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:38

Alleen staan er ook veel zaken in die tot op heden nog niet zijn bewezen. Graus bijvoorbeeld is nog nooit veroordeeld. En vrees dat als deze man dit ook voor andere partijen gaat doen de lijst ook lang wordt. Genoeg andere politici met gekke zaken. Ik moet wel zeggen dat toen ik hoorde dat zij het werd ik meteen oh nee dacht. Nooit haar gemogen. Ik vind haar echt het ergste wat er rondloopt bij de PVV.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

eamelink schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:34:
Geloof ik niet. Tenzij ze erg slecht hebben zitten opletten voordat ze hun stem uitbrachten.
martwoutnl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:46:
Volgens De Gelderlander is dat geld terugbetaald. Dat even ter info voor de compleetheid.
Op welke wijze is dat relevant. Ze deed het, dat ze toevallig betrapt is en terugbetaald zegt niets over het ethos dat ze er op nahoudt.
martwoutnl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:49:
Alleen staan er ook veel zaken in die tot op heden nog niet zijn bewezen. Graus bijvoorbeeld is nog nooit veroordeeld. En vrees dat als deze man dit ook voor andere partijen gaat doen de lijst ook lang wordt. Genoeg andere politici met gekke zaken. Ik moet wel zeggen dat toen ik hoorde dat zij het werd ik meteen oh nee dacht. Nooit haar gemogen. Ik vind haar echt het ergste wat er rondloopt bij de PVV.
Nou ga je gang. Ik geloof er nooit van dat je zo ver komt als bij de PVV. Zeker niet procentueel. Andere partijen hebben een veel groter zelfreinigend vermogen. Oke, bij VVD zijn wat meer economische delicten en bij linkse partijen wellicht inzake overtreding bij demonstratierecht, maar het komt niet in de buurt van PVV. En al helemaal niet in het soort delicten (strafrecht waarbij o.a gewelddelicten, fraude, bedreigen, rascisme).

Overigens 100% van de PVV leden is veroordeeld door de hoge raad.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_g_e
Cyberpope schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:00:
[...]

Geloof ik niet. Tenzij ze erg slecht hebben zitten opletten voordat ze hun stem uitbrachten.
#N=1, doch ken ik weldegelijk iemand die vanwege de rechtstatelijkheid etc. op Omtzicht heeft gestemd en daar nu wel spijt van heeft. Dat hij met de heer Wilders in zee zou gaan, lag niet echt voor de hand gezien de partijprogramma's, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dat lijkt me ook. Ik vraag me ook af of NSC alle kamerleden binnenboord weet te houden. Ik denk dat een aantal zich bij Omtzigt heeft aangesloten om ideële redenen van beter bestuur en dergelijke, nog voordat hij met het erg conservatieve programma kwam. En daarna vol in zee ging met een afbraakclub.

Als je ziet hoe kiezers al massaal afstand hebben genomen van NSC - en die hebben gekozen voor een conservatief programma - lijkt het me dat voor een deel van de kamerleden er inmiddels ook een flink gat zit tussen wat ze zelf vinden hoe het moet, en wat de partij doet.

[ Voor 31% gewijzigd door eamelink op 14-06-2024 09:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

b_g_e schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:27:
[...]

#N=1, doch ken ik weldegelijk iemand die vanwege de rechtstatelijkheid etc. op Omtzicht heeft gestemd en daar nu wel spijt van heeft. Dat hij met de heer Wilders in zee zou gaan, lag niet echt voor de hand gezien de partijprogramma's, toch?
Genoeg mensen die dit vooraf hebben uitgetekend, risico was duidelijk bekend. Stem voor rechts was zeer grote kans op enablen Wilders. Zelfs al was dat in een gedoogconstruct (al heeft de VVD die optie strategisch heel mooi verkloot).

Dus nee, dan heeft hij/zij niet goed op zitten letten de afgelopen decennia.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
Omtzigt heeft denk ik het idee gehad de soep wordt vast niet zo heet gegeten…

Maar ging voorbij aan de basis waarop de beweging PVV is gebaseerd. Ondemocratisch tot in de kern. Dan kan Wilders nu wel van alles in de ijskast hebben gezet. Daar blijft het lang goed in. We zijn als samenleving gewoon te slap , politici, bedrijven, maatschappelijke organisaties en burgers.

Het vergoelijken van stemmen op dat gedachtegoed met de dooddoener ja maar ik ben het niet met alles eens gaat in dit geval gewoon niet op.

De maatschappelijke cohesie is zover afgebroken in de laatste decennia dat wij niet meer in staat zijn gevaar te beoordelen. Laat staan er iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_g_e
Cyberpope schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Genoeg mensen die die vooraf hebben uitgetekend, risico was duidelijk bekend. Stem voor rechts was zeer grote kans op enablen Wilders. Zelfs al was dat in een gedoogconstruct (al heeft de VVD die optie strategisch heel mooi verkloot).

Dus nee, dan heeft hij/zij niet goed op zitten letten de afgelopen decennia.
Voorzover ik weet waarschuwde de partner van deze kennis 'm met woorden als "Niet doen, jôh. Da's gewoon een heel conservatieve meneer". Maar gezien zijn werk voor de toeslagentoestand begrijp ik de vergissing wel, al was ik er zelf niet ingetrapt.

Kortom: Ik acht het niet onwaarschijnlijk, dat er meer mensen spijt hebben van een stem op Omtzigt. Of ze dan tientallen jaren niet hebben opgelet, dat kan ik niet goed beoordelen.

[ Voor 0% gewijzigd door b_g_e op 14-06-2024 09:38 . Reden: woord vergeten ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

FirePuma142 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:53:
[...]

Ik weet wat post-truth is, ik vind het in dit geval niet van toepassing in politiek perspectief omdat er geen politieke ontkenning plaatsvindt noch een alternatief wordt voorgeschoteld. Niet in de laatste plaats omdat het precieze feit niet publiekelijk bekend is, en dat normaliter ook niet worden zal.
Het is juist post truth omdat we de feiten niet behandelen en er juist een beroep gedaan wordt op emoties. Zie ook zijn reactie.
Markuszower reageert vol onbegrip en zegt dat het "allemaal kafkaësk aanvoelt". "Een gemiddelde terrorist lijkt meer rechten te hebben dan een politicus met een scherpe mening."
1. Er is geen terrorist
2. Het probleem is niet “zijn mening”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

eamelink schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:30:
Dat lijkt me ook. Ik vraag me ook af of NSC alle kamerleden binnenboord weet te houden. Ik denk dat een aantal zich bij Omtzigt heeft aangesloten om ideële redenen van beter bestuur en dergelijke, nog voordat hij met het erg conservatieve programma kwam. En daarna vol in zee ging met een afbraakclub.

Als je ziet hoe kiezers al massaal afstand hebben genomen van NSC - en die hebben gekozen voor een conservatief programma - lijkt het me dat voor een deel van de kamerleden er inmiddels ook een flink gat zit tussen wat ze zelf vinden hoe het moet, en wat de partij doet.
Dat is ook waarom de oppositie steeds om hoofdelijk stemmen moet vragen. Ten eerste doorbreek je de fractiediscipline, ten tweede vraagt het om aanwezigheid van de kamerleden. Wilders is een meester in het zaaien van verdeeldheid, alleen zal hij het niet waarderen als het binnen de regeringspartijen tot uiting komt.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DevWouter schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:39:
[...]

Het is juist post truth omdat we de feiten niet behandelen en er juist een beroep gedaan wordt op emoties. Zie ook zijn reactie.
Dat deden we hier juist wel, omdat de constatering was: we kennen de feiten van de AIVD niet. We behandelden hier exclusief de feiten, benoemden zelfs dat door het gemis van die feiten er speculatie over bleef. Om dan met post-truth wellicht/blijkbaar/mogelijk te refereren aan:
1. Er is geen terrorist
2. Het probleem is niet “zijn mening”
zonder dat in de dialoog als context mee te nemen vind ik niet zo handig. Dat bedoelde ik in mijn eerdere post ook te verhelderen: de topicmores vereist veel impliciete kennis of inzichten in de opvattingen van personen maar ook bronnen.Of anders gezegd: het vereist heel veel aannames. Die doe ik niet zomaar.

[ Voor 10% gewijzigd door FirePuma142 op 14-06-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
ericplan schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:48:
[...]

Dat is ook waarom de oppositie steeds om hoofdelijk stemmen moet vragen. Ten eerste doorbreek je de fractiediscipline, ten tweede vraagt het om aanwezigheid van de kamerleden. Wilders is een meester in het zaaien van verdeeldheid, alleen zal hij het niet waarderen als het binnen de regeringspartijen tot uiting komt.
Wat zijn de criteria om zo'n verzoek te moeten honereren eigenlijk?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

FirePuma142 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:49:
Dat deden we hier juist wel, omdat de constatering was: we kennen de feiten van de AIVD niet. We behandelden hier exclusief de feiten, benoemden zelfs dat door het gemis van die feiten er speculatie over bleef. Om dan met post-truth wellicht/blijkbaar/mogelijk te refereren aan:
We hoeven de feiten niet te kennen. We weten namelijk dat ze zo ernstig zijn dat zelfs Wilders denk dat deze meneer niet geschikt is als bewindspersoon. Dus daar hoeven we het niet meer over te hebben.
Dus natuurlijk gaat het daarna over de reactie die geven is.
(dat we graag de feiten wel willen hebben is een andere verhaal, maar in die context dat er gepost werd, van het niet meer relevant)
zonder dat in de dialoog als context mee te nemen vind ik niet zo handig. Dat bedoelde ik in mijn eerdere post ook te verhelderen: de topicmores vereist veel impliciete kennis of inzichten in de opvattingen van personen maar ook bronnen.Of anders gezegd: het vereist heel veel aannames. Die doe ik niet zomaar.
Kortom het vraagt vooral veel aannames als je zelf de bronnen niet voldoende bijhoud bedoel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:54
Bananenplant schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:53:
[...]

Wat zijn de criteria om zo'n verzoek te moeten honereren eigenlijk?
Op parlement.com staat daarover het volgende:
Er wordt hoofdelijk gestemd als één lid daarom vraagt. Dat kan zijn vanwege het gewicht van het voorstel waarover wordt gestemd of om daarmee politieke tegenstellingen beter zichtbaar te maken. Verder kan de uitslag van een stemming bij handopsteken onduidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Cyberpope schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:57:
[...]

We hoeven de feiten niet te kennen. We weten namelijk dat ze zo ernstig zijn dat zelfs Wilders denk dat deze meneer niet geschikt is als bewindspersoon. Dus daar hoeven we het niet meer over te hebben.
Dat is inderdaad de conclusie.
Dus natuurlijk gaat het daarna over de reactie die geven is.
(dat we graag de feiten wel willen hebben is een andere verhaal, maar in die context dat er gepost werd, van het niet meer relevant)
De reactie was hier niet eerder gepost, er werd niet aan gerefereerd, nul, nada voor de kwalificatie post-truth om de hoek kwam. Dus nee, het ging niet over die reactie. Die wordt er after-the-fact pas bij gehaald.
Kortom het vraagt vooral veel aannames als je zelf de bronnen niet voldoende bijhoud bedoel je?
Ik kan geen aannames doen over welke bronnen jij bedoelt met de bronnen en welke user welke bron dan wel of niet consumeert en welke conclusies die users dan daar aan verbinden. Het is toch niet de bedoeling dat ik bij een bewering van een willekeurige user zelf een willekeurige bron ga opsnorren en daar in naam van die user interpretatie op los laat? Dan wordt het allemaal wel heel erg grijs gebied en gooien we ook wel wat regels uit de topic warning overboord naar mijn idee.

Enne, speel de bal, niet de persoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Cyberpope schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:57:
[...]

We hoeven de feiten niet te kennen. We weten namelijk dat ze zo ernstig zijn dat zelfs Wilders denk dat deze meneer niet geschikt is als bewindspersoon.
Het lijkt me sterk dat uit dit onderzoek dingen naar boven zijn gekomen die Wilders niet al wist, zeker gezien de AIVD eerder iets van deze meneer heeft gevonden.

Ik denk dat hij hoopte dat het de afgelopen 9 jaar stil genoeg rondom Markuszower is geweest dat het "wel weer kon". Maar ondanks alles is Wilders een ervaren politicus die wel aanvoelt wanneer de grond echt te heet wordt en dat met deze mediastorm de benoeming doordrukken toch zelfs hem te ver gaat.

[ Voor 2% gewijzigd door Compuchip87 op 14-06-2024 10:28 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Nu online
b_g_e schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:27:
[...]

Omtzigt is gewoon een conservatieve CDA'er. PVV is gewoon VVD plus radicale standpunten. Waarom lag het niet voor de hand dat ze elkaar op veel punten wel zouden kunnen vinden?

Mensen die verrast zijn over hoe rechts Omtzigt is hebben naar mijn idee de afgelopen 10 jaar niet opgelet, of zich in de luren laten leggen doordat hij op één of twee dossiers zinnige dingen zei (uiteindelijk, na gedeeltelijk die dossiers zelf mede veroorzaakt te hebben, in het geval van de toeslagenaffaire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Laatst online: 12:57
Ik denk dat Wilders de gok gewoon waagt, dat als er personen worden afgeserveerd (ik verwacht miss ON ook nog wel) dat hij kan aangeven dat het oneerlijk is en iedereen drukt de PVV in de hoek. Het oude verhaal blijft terugkomen, net zo lang tot al zijn volgers salonfahig zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Nu online
HvdBent schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:25:
Ik denk dat Wilders de gok gewoon waagt, dat als er personen worden afgeserveerd (ik verwacht miss ON ook nog wel) dat hij kan aangeven dat het oneerlijk is en iedereen drukt de PVV in de hoek. Het oude verhaal blijft terugkomen, net zo lang tot al zijn volgers salonfahig zijn.....
En dat is natuurlijk het probleem met populisten zoals hij, en je ziet het ook heel sterk bij Trump. Als je er niets van zegt wordt het normaal en trekt het mensen aan. Als je er wel wat van zegt spinnen ze het naar "wij / zij" en "zij zijn tegen ons" en trekken daarmee mensen aan. Wat je ook doet, ze winnen erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
HvdBent schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:25:
Bij de podcast Veulingd en van de Wulp is al meermaals aangehaald dat er hardnekkige geruchten zijn dat er heel veel mensen nee hebben gezegd. Schoof heeft immers ook nee gezegd tegen Wilders. En pas ja gezegd tegen een gezamenlijk verzoek. De keizer staat zonder kleren en kan geen capabele mensen voor zijn wagentje spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Is er eigenlijk een overzicht te vinden van alle PVV welke serieus in opspraak zijn geraakt dan wel zijn veroordeeld? NSC/VVD moeten zich kapot schamen. BBB had ik niet meer van verwacht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Deruxian schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:34:
Is er eigenlijk een overzicht te vinden van alle PVV welke serieus in opspraak zijn geraakt dan wel zijn veroordeeld? NSC/VVD moeten zich kapot schamen. BBB had ik niet meer van verwacht
Als de ene helft bewezen tuig is, kan je er niet beter van uitgaan dat van de andere helft nog niet bekend is waarom ze tuig zijn ipv ze het voordeel van de twijfel te geven en denken dat het maatschappelijk goed functionerende politici zijn?
Ik zou niet graag in een partij zitten waar de andere helft tuig is.
(Dat geld ook voor de coalitie, twee partijen moeten maar goed bedenken wat ze met de twee andere partijen precies faciliteren.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
@Deruxian Deze werd gister gedeeld

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:53

Baseman77

We move

Compuchip87 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:20:
Omtzigt is gewoon een conservatieve CDA'er. PVV is gewoon VVD plus radicale standpunten. Waarom lag het niet voor de hand dat ze elkaar op veel punten wel zouden kunnen vinden?
Ik was er wel bang voor, maar ik kan me goed voorstellen dat veel NSC stemmers hadden verwacht dat Omzigt als 'de ultieme verdediger van de rechtsstaat' niet zou gaan samenwerken met Wilders.

NSC bevond zich op een cruciale positie tijdens de formatie, waarbij Omzigt had kunnen aangeven dat samenwerking met de PVV geen optie was. Waarna de VVD had mogen kiezen tussen een poging wagen zonder NSC (wat vrij kansloos was) of alsnog te gaan samenwerken met GL/PvdA (met NSC en D66).

Helaas koos Omzigt ervoor om zijn eerdere woorden niet waar te maken en alsnog te gaan samenwerken met Wilders. Waarbij ik verwacht dat dit zware consequenties voor NSC heeft en ze bij de eerstvolgende verkiezingen gedecimeerd gaan worden, aangezien de meerwaarde van de partij grotendeels verdwenen is en Omzigt in woord en gebaar toch niet 'de ultieme verdediger van de rechtsstaat' blijkt te zijn.
En Bontenbal ondertussen een hele goede indruk maakt als lijsttrekker van de CDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:11
Idd Omzigt heeft dit mogelijk gemaakt. Ongelooflijk dat zulke figuren ministers gaan worden.
Ik verwacht dat de VVD Dilan ook gaat loodsen als dit een enorme fiasco wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HvdBent
  • Laatst online: 12:57
Mevrouw Faber doet mij aan Miss Bullstronk denken, een kabinet Dahl zou wellicht beter zijn :p

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Miki
En daar is Dilan die het mes in de rug van Geert drukt:
VVD-leider Yesilgöz: ook nieuwe PVV-kandidaat Faber niet onomstreden
https://nos.nl/l/2524514

Houdbaarheid van een krop sla voor het aankomende kabinet gaat reëler worden met de dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Baseman77 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:48:
Ik was er wel bang voor, maar ik kan me goed voorstellen dat veel NSC stemmers hadden verwacht dat Omzigt als 'de ultieme verdediger van de rechtsstaat' niet zou gaan samenwerken met Wilders.
Dat zijn die mensen vergeten dat Omtzigt* ook bij het eerste kabinet met Wilders in de gedoogconstructie gewoon heeft ingestemd. Gedrag uit het verleden is de beste voorspeller van de toekomst. Nee, is geen garantie mensen kunnen veranderen, maar doet het meestal niet.

* let op de T na de M. Ook ik vergeet hem regelmatig :$

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 14-06-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Miki schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:01:
Houdbaarheid van een krop sla voor het aankomende kabinet gaat reëler worden met de dag.
*knip* geen naamsverbasteringen/labels

Je krijgt het gevoel dat de wittebroodsweken nu al voorbij zijn...

[ Voor 21% gewijzigd door polthemol op 14-06-2024 11:16 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

FJ Strauss: "Das Einzige worauf man sich in der Politik verlassen kann ist die Unverlässlichkeit der Liberalen." :p

Hoewel ik de VVD altijd enorm vertrouw om op de juist momenten even het mes ter hand te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

FirePuma142 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:49:
[...]

Correct, maar bij post-truth gaat het vooral om het produceren van een nieuwe waarheid die de oude waarheid overschrijft. En ik denk dat het veilige aanname is dat hij geen terroristisch staat van dienst heeft of dat de AIVD een negatief advies geeft puur vanwege iemands mening. Daar hebben we namelijk wetgeving voor.

Nogmaals, bij post-truth (of zo'n beetje alle moderne politieke scripts) werkt men vooral met de emoties (van hunzelf en omstanders) en negeert men de objectieve waarheid. En Markuszower doet een vlucht naar voren door een extreme stelling te maken waar je het wel mee eens moet zijn namelijk dat een politicus meer rechten hoort te hebben dan een terrorist. De mogelijke feitelijkheden werden in zijn uitspraak zelfs volledig gepasseerd.

Je hebt ook volledig gelijk dat we de feiten niet kennen, maar we kunnen het gedrag wel herkennen. Dat iemand overtuigt is van zijn gelijk geeft hem nog geen gelijk. We moeten daarom erg waken voor situaties waarbij mensen iets als waar bestempelen terwijl er niks bewezen wordt.

Overigens vind ik wel dat we een politicus op hun uitspraken mogen beoordelen en veroordelen. Dat weegt bij mij mogelijk wat zwaarder mee dan bij jou en is mogelijk een oorzaak dat we de situatie van Markuszower anders beoordelen. Ik ben namelijk op het punt aangekomen dat ik overtuigd ben dat we los van de situatie op dezelfde lijn zitten.
FirePuma142 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:07:
Ik kan geen aannames doen over welke bronnen jij bedoelt met de bronnen en welke user welke bron dan wel of niet consumeert en welke conclusies die users dan daar aan verbinden. Het is toch niet de bedoeling dat ik bij een bewering van een willekeurige user zelf een willekeurige bron ga opsnorren en daar in naam van die user interpretatie op los laat? Dan wordt het allemaal wel heel erg grijs gebied en gooien we ook wel wat regels uit de topic warning overboord naar mijn idee.
Iemands beweringen herschrijven naar hoe het ontvangen wordt is in mijn ogen een valide techniek om snel duidelijkheid in een dialoog te krijgen. Het is vooral een tussenstap om wederzijds begrip te creëren en te bevestigen. Ik denk dat veel conflicten op dit topic voorkomen hadden kunnen worden als we de vraagteken gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Helixes schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:05:
[...]

[mbr]*knip* geen naamsverbasteringen/labels[/mbr]

Je krijgt het gevoel dat de wittebroodsweken nu al voorbij zijn...
Des te prangender wordt de vraag: hoe ga je zorgen dat je nu zoveel mogelijk exposure krijgt, die ook doordringt bij de kiezer, zodat het bij de volgende verkiezingen niet nog slechter wordt? Wellicht een lichtpuntje dat na Balkenende I de LPF ook weer is ingezakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34

Player1S

Probably out in the dark

[...]

https://nos.nl/l/2524514

Kunnen ze niet gewoon als eerste taak alvast nieuwe verkiezingen aankondigen? :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Bananenplant schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:21:
Des te prangender wordt de vraag: hoe ga je zorgen dat je nu zoveel mogelijk exposure krijgt, die ook doordringt bij de kiezer, zodat het bij de volgende verkiezingen niet nog slechter wordt? Wellicht een lichtpuntje dat na Balkenende I de LPF ook weer is ingezakt.
Het voordeel van dit hele echec, als er al voordelen zijn, is dat er eindelijk eens een spotlight wordt gezet op de incompetentie van de club rond Geert Wilders. Zoals de experts al jaren roepen: Hij heeft de mensen niet in huis. De mensen die hij wel in huis heeft zijn (deels) onverlaten die geen plaats hebben in de Vaderlandse politiek. Het is allemaal een beetje een kaartenhuis.

Er is inderdaad een scenario mogelijk waarin de VVD moedwillig inzet op de een kabinet van korte levensduur, met als doel de PVV over diens eigen veters te laten struikelen. Dat de bewindslieden van de PVV steeds de spreekwoordelijke zwarte piet krijgen toegespeeld. En er zijn ook wel signalen voor om aan te nemen dat dat inderdaad hun inzet is, als je kijkt naar de maatregelen die het demissionaire Kabinet heeft geïmplementeerd die de middellange termijn zoekt af te dekken. Dat, en deze opmerking van Dilan natuurlijk...

Het is zeker hoog spel, en een gok die ik niet zou nemen met onze democratie, maar vooruit.

[ Voor 7% gewijzigd door Helixes op 14-06-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Helixes schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:33:
[...]

Het voordeel van dit hele echec, als er al voordelen zijn, is dat er eindelijk eens een spotlight wordt gezet op de incompetentie van de club rond Geert Wilders.
Zeker gezien de uitslag van de EP-verkiezingen ben ik er niet gerust op dat dit gezien wordt en doordringt :X .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DevWouter schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:20:
[...]

En Markuszower doet een vlucht naar voren door een extreme stelling te maken waar je het wel mee eens moet zijn namelijk dat een politicus meer rechten hoort te hebben dan een terrorist. De mogelijke feitelijkheden werden in zijn uitspraak zelfs volledig gepasseerd.
De uitleg die Markuszower geeft, kun je prima als post-truth kwalificeren. Valt binnen de definitie. Wat ik eerder ook aan gaf, die uitleg van Markuszower was in het topic nog niet voorbij gekomen voordat de kwalificatie kwam. Vandaar dat ik ook aangaf dat niet helemaal te kunnen volgen.
Ik ben namelijk op het punt aangekomen dat ik overtuigd ben dat we los van de situatie op dezelfde lijn zitten.
Ik ook.
Iemands beweringen herschrijven naar hoe het ontvangen wordt is in mijn ogen een valide techniek om snel duidelijkheid in een dialoog te krijgen. Het is vooral een tussenstap om wederzijds begrip te creëren en te bevestigen. Ik denk dat veel conflicten op dit topic voorkomen hadden kunnen worden als we de vraagteken gebruiken ;)
Hier zitten we ook op dezelfde lijn :) Wat ik niet behoor te doen, naar mijn idee, is de duiding, onderbouwing die bij die beweringen hoort zelf ergens vandaan te halen. Als je iets vindt, mag je dat best duiden/onderbouwen toch? Ik vind niet dat je die verantwoordelijkheid kunt verleggen naar een ander.

Voor voor de hand liggende zaken als is Wilders een populist, of is gras groen hoeft dat natuurlijk niet. En daar raken we denk ik wel een heikel punt. Ik denk dat de frequente posters hier heel veel als voor de hand liggend aanzien in de context van de afgeschermde omgeving die dit topic is, omdat ze hier frequent met elkaar over in gesprek gaan of meelezen.

Voor wat sporadischer bezoekers of meelezers zoals ik, ligt er wel wat minder voor de hand. Ik ken de mores, stand van zaken, geldende meningen en ga zo maar door hier niet op mijn duimpje. Juist daarom ook mijn vragen om toelichting op zaken die als haast onvermijdbaar en nagenoeg volkomen logisch worden aangenomen binnen dit topic. De microkosmos in dit topic is niet noodzakelijkerwijs representatief voor de grote boze buitenwereld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Bananenplant schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:36:
Zeker gezien de uitslag van de EP-verkiezingen ben ik er niet gerust op dat dit gezien wordt en doordringt :X .
Dat ben ik zeker met je eens. Maar, als dat inderdaad het plan van de VVD is, dan zijn ze nu pas de stukken op het schaakbord aan het zetten. Het effect van hun veronderstelde grote plan moet zich nog openbaren.

In zekere zin is het natuurlijk ook een valstrik. Ik denk dat het plan het beste zou werken als Wilders zo lang mogelijk het volste vertrouwen heeft in de goede samenwerking en afloop - en wellicht zelfs overmoedig wordt. Het idee is natuurlijk dat hij zijn Admiral Akbar-moment heeft als het allemaal veel te laat is.

De EP-verkiezingen kwamen in die zin te vroeg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bananenplant
Helixes schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:44:
[...]

Dat ben ik zeker met je eens. Maar, als dat inderdaad het plan van de VVD is, dan zijn ze nu pas de stukken op het schaakbord aan het zetten. Het effect van hun veronderstelde grote plan moet zich nog openbaren.
En het beoogde resultaat zou dan zijn:
  1. Een naar rechts verschoven Overtonvenster.
  2. Coöptatie van het verre rechtse deel van het electoraat + ideeën.
  3. Qua zetels een dusdanige positie dat ze moeilijk in de oppositie te dwingen zijn.
  4. Het voortzetten van hun neoliberale agenda die vooral de belangen van de zeer vermogenden behartigt. Een soort Democracy in Chains.
Dan zit ik me af te vragen of ze echt zo laag zinken als het overnemen van extreem-rechtse standpunten, maar:
  1. Veel kiezers lijken te redeneren dat de soep niet zo heet wordt gegeten, waarmee de VVD zelf niet dusdanig extreem hoeft te gaan om toch hetzelfde electoraat aan te spreken.
  2. Ze kunnen zich met een vernislaagje presenteren als een fatsoenlijk alternatief.
Bah, dit ziet er niet goed uit :/ .

Dan resteert wel de vraag waar de teleurgestelde PVV-stemmers naartoe gaan. Tussen Balkenende I en Balkenende II hebben CDA en VVD verloren en is de PvdA gegroeid. Herhaling van dat scenario lijkt me niet waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:28

Zewatanejo

Fine Thanks!

Helixes schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:44:
[...]

In zekere zin is het natuurlijk ook een valstrik. Ik denk dat het plan het beste zou werken als Wilders zo lang mogelijk het volste vertrouwen heeft in de goede samenwerking en afloop - en wellicht zelfs overmoedig wordt. Het idee is natuurlijk dat hij zijn Admiral Akbar-moment heeft als het allemaal veel te laat is.

De EP-verkiezingen kwamen in die zin te vroeg.
Ik heb inderdaad de indruk dat het spel nu pas begint over wie de schuld van het vallen van dit nog niet bestaande kabinet in de schoenen geschoven krijgt.
Tot nu toe zaten alle spelers stil terwijl er geschoren werd, maar met deze beweging van de VVD kan de trend wel eens gezet zijn.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Bananenplant schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:07:
[...]

Dan resteert wel de vraag waar de teleurgestelde PVV-stemmers naartoe gaan. Tussen Balkenende I en Balkenende II hebben CDA en VVD verloren en is de PvdA gegroeid. Herhaling van dat scenario lijkt me niet waarschijnlijk.
Waarom niet? Wellicht niet de PvdA/GL-combi zelf, maar groei van SP sluit ik zeker niet uit.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Bananenplant schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:07:
En het beoogde resultaat zou dan zijn:
  1. Een naar rechts verschoven Overtonvenster.
  2. Coöptatie van het verre rechtse deel van het electoraat + ideeën.
  3. Qua zetels een dusdanige positie dat ze moeilijk in de oppositie te dwingen zijn.
  4. Het voortzetten van hun neoliberale agenda die vooral de belangen van de zeer vermogenden behartigt. Een soort Democracy in Chains.
Dan zit ik me af te vragen of ze echt zo laag zinken als het overnemen van extreem-rechtse standpunten, maar:
  1. Veel kiezers lijken te redeneren dat de soep niet zo heet wordt gegeten, waarmee de VVD zelf niet dusdanig extreem hoeft te gaan om toch hetzelfde electoraat aan te spreken.
  2. Ze kunnen zich met een vernislaagje presenteren als een fatsoenlijk alternatief.
Bah, dit ziet er niet goed uit :/ .
Dat ben ik wel met je eens. Maar je moet ook bedenken wat de alternatieven zijn. Het balletje is nu eenmaal gevallen in vakje 37 van het roulettewiel voor de PVV. Daar moet je wat mee. Zelfs als je erkent dat dat een existentiële bedreiging is. Iedereen is het er over eens dat die geest nauwelijks nog terug in de fles is te bezweren.

VVD zal mogelijk hebben gezien dat er op basis van deze verkiezingsuitslag niets stabiels te verzinnen was, en heeft daarmee wellicht ingezet deze periode dan maar te gebruiken om de PVV zoveel mogelijk schade aan te richten. En ja, in dat geval zullen de spaanders je wel om de oren vliegen. Maar, zo zal men hebben gedacht - dat is beter dan de alternatieven die op tafel liggen.
Dit is een open vraag. De hoop is wellicht dat de gedesillusioneerde PVV'er deels afzwaait naar de omliggende partijen. En deels niet komt opdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Krisp schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:13:
[...]

Waarom niet? Wellicht niet de PvdA/GL-combi zelf, maar groei van SP sluit ik zeker niet uit.
Bij Kok II hadden ze 45 zetels, dus zijn ze in 2003 weer teruggeveerd. Zulke zetelaantallen hebben ze tegenwoordig al heel lang niet meer. Plus het gesjor aan het Overtonvenster dat we in de tussentijd gehad hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

FirePuma142 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:36:
[...]

De uitleg die Markuszower geeft, kun je prima als post-truth kwalificeren. Valt binnen de definitie. Wat ik eerder ook aan gaf, die uitleg van Markuszower was in het topic nog niet voorbij gekomen voordat de kwalificatie kwam. Vandaar dat ik ook aangaf dat niet helemaal te kunnen volgen.

[...]

Ik ook.
Duidelijk en ik moest mezelf ook even inlezen. Het helpt dat ik de namen herken in het topic en ik weet dat zij sommige uitspraken niet zomaar doen. Ik heb dan ook veel bij geleerd van onze interactie.
Wat ik niet behoor te doen, naar mijn idee, is de duiding, onderbouwing die bij die beweringen hoort zelf ergens vandaan te halen. Als je iets vindt, mag je dat best duiden/onderbouwen toch? Ik vind niet dat je die verantwoordelijkheid kunt verleggen naar een ander.
Zeker wel :)
Het doel is in de meeste discussies in dit topic is waarheidsvinding. Tenzij er sprake is van twijfel over de oprechtheid van iemands post (want we hebben allemaal een ego) kan je rustig nuances toevoegen dmv betrouwbare bronnen of stellen van vragen. Het probleem is echter vaak onze ego (gebeurt ook bij mij) dan gaan we op zoek naar bronnen om te bewijzen dat we ons overtuiging niet hoeven te herzien.
Ik stel me zelf dan ook weleens de vraag of ik hier ben om te leren of om mijn ego te beschermen voordat ik op "verstuur" druk. Helaas stel ik die vraag regelmatiger dan ik wil erkennen 😅
Voor wat sporadischer bezoekers of meelezers zoals ik, ligt er wel wat minder voor de hand. Ik ken de mores, stand van zaken, geldende meningen en ga zo maar door hier niet op mijn duimpje. Juist daarom ook mijn vragen om toelichting op zaken die als haast onvermijdbaar en nagenoeg volkomen logisch worden aangenomen binnen dit topic. De microkosmos in dit topic is niet noodzakelijkerwijs representatief voor de grote boze buitenwereld :)
Geen zorgen. Het klopt dat dit topic behoorlijk wat ongeschreven punten heeft en dat sommige onder ons een bak aan kennis hebben waar ik jaloers op ben. De drempel om deel te nemen ligt dan ook wat hoger dan bij andere topics.

Enfin, ik stel voor om bij deze voor terug op het topic te gaan. We zijn namelijk in overeenstemming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Haha weerzinwekkend toch?
Ik hoop op een complete leegloop van ambtenaren. Ik had het wel geweten in elk geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
DevWouter schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:20:
Nogmaals, bij post-truth (of zo'n beetje alle moderne politieke scripts) werkt men vooral met de emoties (van hunzelf en omstanders) en negeert men de objectieve waarheid.
offtopic:
En (van het Vlad Vexler kanaal) met post-truth introduceert met twijfel. Men vertelt geen onwaarheden of zelfs leugens, nee een beetje twijfel is genoeg. Er wordt gezegd, 'water is nat'. En ja, dat is waarschijnlijk zo, we moeten het aannemen. Maar tegelijk, je hoort ook wel van waterdamp, is dat nat? Is dat droog? We weten het niet, het is gecompliceerd. En als je water bevriest, is dat dan nat? Kun je dat wel zo stellen? Of is het misschien toch droog? Dus als men zegt 'water is nat', nou ja mogelijk wel, mogelijk niet het is niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

mekkieboek schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:27:
[...]

offtopic:
En (van het Vlad Vexler kanaal) met post-truth introduceert met twijfel. Men vertelt geen onwaarheden of zelfs leugens, nee een beetje twijfel is genoeg. Er wordt gezegd, 'water is nat'. En ja, dat is waarschijnlijk zo, we moeten het aannemen. Maar tegelijk, je hoort ook wel van waterdamp, is dat nat? Is dat droog? We weten het niet, het is gecompliceerd. En als je water bevriest, is dat dan nat? Kun je dat wel zo stellen? Of is het misschien toch droog? Dus als men zegt 'water is nat', nou ja mogelijk wel, mogelijk niet het is niet helemaal duidelijk.
Oh boy... Ik kan de hele opmerking on-topic krijgen door te verwijzen naar het ministerie van "voedselzekerheid". Dit terwijl Nederland overmatig veel voedsel produceert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
[...]

Het voordeel van dit hele echec, als er al voordelen zijn, is dat er eindelijk eens een spotlight wordt gezet op de incompetentie van de club rond Geert Wilders. Zoals de experts al jaren roepen: Hij heeft de mensen niet in huis.
Bedenk hierbij dat hij 26 jaar de functie van 2e kamerlid vervult en in al die tijd geen noemenswaardig netwerk van competente medestanders heeft weten op te bouwen. Dat is pure incompetentie voor een leider.

Wilders zit qua organisatie op het niveau van een politieke eendagsvlieg.

Als politieke ramptoerist gaan we hier nog plezier aan beleven. Met zo'n Faber daalt de halfwaardetijd van een kabinet vlot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Rukapul schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:31:
Bedenk hierbij dat hij 26 jaar de functie van 2e kamerlid vervult en in al die tijd geen noemenswaardig netwerk van competente medestanders heeft weten op te bouwen. Dat is pure incompetentie voor een leider.

Mijn beste begrip is dat PVV een persoonlijkheidscultus is. Eigen meningen worden niet geapprecieerd. Zonnekoning Geert bepaalt of en zo ja welke ceremonies en riten je namens hem mag uitvoeren. Gehoorzaamheid geeft je een (kleine) kans de status van noviet te ontgroeien - maar wellicht is zelfs dat schiin. Vanuit de historie zijn er wel een paar andere hoge priesters (Bosma, Agema, Graus, Marcuszower) - maar hij lijkt er ook alles aan te doen andere creaties in zo'n positie de kop in te drukken.

Deelname aan de PVV-fracie vereist wel dat je bereid bent je bekertje cool-aid leeg te drinken.

Dit alles is het tegenovergestelde van een kweekvijver voor talent. Mensen die begrijpen wat er aan de hand is hier rennen zo snel mogelijk de andere kant uit. Mijn conclusie is dat de PVV niets anders kan zijn dan wat het nu is zolang Wilders op zijn plek zit. En niet kan bestaan zonder hem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Het voordeel van dit hele echec, als er al voordelen zijn, is dat er eindelijk eens een spotlight wordt gezet op de incompetentie van de club rond Geert Wilders. Zoals de experts al jaren roepen: Hij heeft de mensen niet in huis. De mensen die hij wel in huis heeft zijn (deels) onverlaten die geen plaats hebben in de Vaderlandse politiek. Het is allemaal een beetje een kaartenhuis.
Ik durf wel aan dat dit hem niet gaat raken. De kiezer boeit het niet. Die wil gewoon een simpel antwoord en iemand voor de schuld. Zie ook essay van Tom-jan Meeus voor de week van de filosofie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:53

Baseman77

We move

Helixes schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:19:
VVD zal mogelijk hebben gezien dat er op basis van deze verkiezingsuitslag niets stabiels te verzinnen was
Een kabinet bestaande uit GL/PvdA, met VVD, NSC en D66 lijkt me ontelbaar meer stabiel dan het huidige kabinet.

Bizar genoeg zag echter een 70% (!) van de VVD-achterban samenwerking met de PVV wel zitten, waar slechts een klein percentage van die achterban positief was over een eventuele samenwerking met GL/PvdA.
Ik vraag me af of die percentages nu nog steeds vergelijkbaar zijn met toen, maar ik heb niet zoveel hoop meer op het zelfkritische vermogen van mensen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]

Er is inderdaad een scenario mogelijk waarin de VVD moedwillig inzet op de een kabinet van korte levensduur, met als doel de PVV over diens eigen veters te laten struikelen. Dat de bewindslieden van de PVV steeds de spreekwoordelijke zwarte piet krijgen toegespeeld. En er zijn ook wel signalen voor om aan te nemen dat dat inderdaad hun inzet is, als je kijkt naar de maatregelen die het demissionaire Kabinet heeft geïmplementeerd die de middellange termijn zoekt af te dekken. Dat, en deze opmerking van Dilan natuurlijk...

Het is zeker hoog spel, en een gok die ik niet zou nemen met onze democratie, maar vooruit.
Een probleem hier is dat Wilders geen (ministeriële) verantwoordelijkheid draagt en dus ook niet af kan treden. In die zin heeft hij een vergelijkbare positie als toen hij in de oppositie zat; Hij kan alles roepen en de schuld ligt nooit bij hem.

Zijn kiezers zullen dit slikken als zoete koek.

Mede mogelijk gemaakt door VVD en NSC die akkoord zijn gegaan met dit hele circus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
Cyberpope schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:57:
[...]

Ik durf wel aan dat dit hem niet gaat raken. De kiezer boeit het niet. Die wil gewoon een simpel antwoord en iemand voor de schuld. Zie ook essay van Tom-jan Meeus voor de week van de filosofie.
Dat dus. Het is net als met Trump die het zelf al zei: hij kan op klaarlichte dag iemand open en bloot neerschieten en dan nog zal het hem niet raken. Daarom komt Wilders ook met deze kandidaat ministers: baat het niet dan schaadt het niet. Als ze worden geweigerd en/of niet door de keuring komen geeft hij gewoon de pers, de oppositie, de rechters, het systeem of weet ik veel wat de schuld. En anders doen zijn volgers op de sociale media het wel, zo ging dat ook met Plasterk.

En laat iedereen, van links tot rechts, vooral beseffen: types als Faber of Markuszower zijn geen uitzonderlijkheid binnen de PVV. Hun uitspraken waar nu ophef over is zijn mainstream binnen de PVV en verschillen nu niet zoveel van die van iemand als Bosma of Wilders zelf. Dus wat dat betreft is Yesilgoz ook gewoon hypocriet. Dat de mores van Faber de mores van de PVV is wist ze allang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Baseman77 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:02:
[...]

Een kabinet bestaande uit GL/PvdA, met VVD, NSC en D66 lijkt me ontelbaar meer stabiel dan het huidige kabinet.

Bizar genoeg zag echter een 70% (!) van de VVD-achterban samenwerking met de PVV wel zitten, waar slechts een klein percentage van die achterban positief was over een eventuele samenwerking met GL/PvdA.
Ik vraag me af of die percentages nu nog steeds vergelijkbaar zijn met toen, maar ik heb niet zoveel hoop meer op het zelfkritische vermogen van mensen.
Ik vraag me sterk af of men er nog steeds zo over denk. Gezien de marketing machine nog vol op toeren maakt vermoed ik van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tk55 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:06:
[...]

Een probleem hier is dat Wilders geen (ministeriële) verantwoordelijkheid draagt en dus ook niet af kan treden. In die zin heeft hij een vergelijkbare positie als toen hij in de oppositie zat; Hij kan alles roepen en de schuld ligt nooit bij hem.
Maakt dat uit? Er is niemand die een minister dwingt om af te treden. Normaal gesproken is dat de eigen partij die het gestuntel zat is (en daarmee de deur openzet voor een succesvolle motie van wantrouwen). Dan houdt de minister normaal gesproken de eer aan zichzelf en treedt af.

Bij de PVV is er geen mechanisme wat Wilders kan dwingen om verantwoordelijkheid te nemen en af te treden. De PVV kan het niet want Wilders is de PVV. De coalitiepartijen kunnen het niet want zonder PVV is er geen coalitie meer. En de oppositie kan het ook niet want die hebben geen parlementaire meerderheid.

Dus Wilders kan ook als minister rotzooien wat ie wil en dan de schuld aan de "linkse" ambtenaren, rechters, koning, "nepparlement" en andere "elite" geven. En de rechtse kiezers slikken het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Rukapul schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:31:

Wilders is in feite een controlfreak en heeft daardoor een leiderschapscrisis. Had gezien de omvang van zijn organisatie alláng een extra organisatielaag moeten introduceren zodat hij taken kan delegeren. In plaats daarvan wil hij voor alles in control blijven, durft zaken niet uit handen te geven. Dat zat al flink scheef vóór de verkiezingen maar omdat ie op het zijspoor stond (en in feite alleen de PR rol hoefde te vervullen) kwam ie daar nog mee weg. Na de verkiezingen is de PVV én flink gegroeid én heeft ineens een actieve rol gekregen en nu wreekt zich dat. Bigtime.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
mekkieboek schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:25:
[...]

Wilders is in feite een controlfreak en heeft daardoor een leiderschapscrisis. Had gezien de omvang van zijn organisatie alláng een extra organisatielaag moeten introduceren zodat hij taken kan delegeren. In plaats daarvan wil hij voor alles in control blijven, durft zaken niet uit handen te geven. Dat zat al flink scheef vóór de verkiezingen maar omdat ie op het zijspoor stond (en in feite alleen de PR rol hoefde te vervullen) kwam ie daar nog mee weg. Na de verkiezingen is de PVV én flink gegroeid én heeft ineens een actieve rol gekregen en nu wreekt zich dat. Bigtime.
Waaruit concludeer je dat dat zich wreekt? Het gaat toch volgens plan? Een regering vol hardcore PVV-ers maar tegelijk de handen vrij om zich te uiten: het is een paradijs voor Wilders.

We doen nu allemaal of de voorgenomen benoemingen vergissingen zijn en een kwestie van verkeerd beoordelen. Maar dat lijkt me echt onzin. De meerderheid van de PVV-fractie bestaat uit types als Faber en Markuszower. Die mevrouw van ON is van hetzelfde laken een pak. Chris Jansen schijnt nu staatsecretaris te worden, ook al een type met uitspraken die de wenkbrauwen doen fronsen. Maar dat is gewoon het handelsmerk van de PVV. Als Wilders een betere organisatie had en de kandidaten goed had doorgelicht had hij deze mensen nog steeds aangewezen. Ze passen namelijk exact in zijn straatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:37:
Waaruit concludeer je dat dat zich wreekt? Het gaat toch volgens plan? Een regering vol hardcore PVV-ers maar tegelijk de handen vrij om zich te uiten: het is een paradijs voor Wilders.
Dat hij met allelei foute types zou komen was te verwachten ja. Maar dat enkele toch cruciale keuzes publiekelijk worden afgekeurd en dat hij de keutel moet intrekken komt nogal amateuristisch over. Dat ook Dilan publiekelijk met bezwaren komt idem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:37:
[...]

We doen nu allemaal of de voorgenomen benoemingen vergissingen zijn en een kwestie van verkeerd beoordelen. Maar dat lijkt me echt onzin. De meerderheid van de PVV-fractie bestaat uit types als Faber en Markuszower. Die mevrouw van ON is van hetzelfde laken een pak. Chris Jansen schijnt nu staatsecretaris te worden, ook al een type met uitspraken die de wenkbrauwen doen fronsen. Maar dat is gewoon het handelsmerk van de PVV. Als Wilders een betere organisatie had en de kandidaten goed had doorgelicht had hij deze mensen nog steeds aangewezen. Ze passen namelijk exact in zijn straatje.
Ongeacht van het hoe en waarom: de organisatie is domweg te groot geworden om door 1 persoon geleidt te worden. Zo'n span of control kan geen mens aan. En ook al zouden de huidige zaken bewust zijn gedaan, Wilders is niet in staat om het overzicht te houden wat er allemaal in de paritj gebeurt. De fractie in Den Haag lukt misschien nog wel maar wat in de provincie en gemeentes gebeurt is niet te managen. En als je uitspraken ziet van sommige PVV raadsleden zie je dat nu al fout gaan. Die bij ons in de stad is qua homohaat erger dan de ergste imam of paus. Dat staat toch haaks op wat Wilders probeert te doen.
Pagina: 1 ... 100 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen aannames zonder onderbouwing: onderbouw met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over groepen zonder onderbouwing. Wees zo specifiek als mogelijk is.
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen naamverbasteringen, schrijf namen van mensen voluit, dan wel de achternaam
• Geen oordelende kwalificaties toevoegen bij benoeming van personen of partijen
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• Speel de bal, niet de persoon
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.