De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 111 Laatste
Acties:
  • 551.897 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:22
mekkieboek schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:49:
[...]

Dat hij met allelei foute types zou komen was te verwachten ja. Maar dat enkele toch cruciale keuzes publiekelijk worden afgekeurd en dat hij de keutel moet intrekken komt nogal amateuristisch over.
Zoals ik zeg: hij probeert het gewoon. Die man is echt niet dom. Die weet echt wel dat er een risico is dat iemand zijn voorstel niet pruimt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Volgens De Telegraaf zie https://www.telegraaf.nl/...rral&utm_campaign=twitter komen de 4 partijleiders deze middag samen voor spoedzitting om te praten over Faber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Frame164 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:50:
[...]

Ongeacht van het hoe en waarom: de organisatie is domweg te groot geworden om door 1 persoon geleidt te worden. Zo'n span of control kan geen mens aan.
Maar dat hoeft ook helemaal niet. Ik had een tijd terug een interview gedeeld met een paar ex-PVV'ers uit Utrecht. Er is geen partijkader. Het boeit de partij niet wat je doet als lokale afdeling, zolang tegen migratie/islam zijn maar ergens vooraan in je programma hebt staan. En niet iets gaat doen als een motie steunen die solidariteit betuigt met aardbevingsslachtoffers in Marokko ofzo.

Zoveel werk zal het niet zijn om dat een beetje in de gaten te houden.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:20
Zou het dan nu al "klappen" ?

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

En als je uitspraken ziet van sommige PVV raadsleden zie je dat nu al fout gaan. Die bij ons in de stad is qua homohaat erger dan de ergste imam of paus. Dat staat toch haaks op wat Wilders probeert te doen.
Welke uitspraken doel je op want ik volg niet alles lokaal? En zijn die uitspraken nu zoveel erger dan wat we Bosma, Faber of Markuszower hebben zien uitkramen, of die ene buitenland woordvoerder recentelijk?

En wat probeert Wilders volgens jou te doen? Wilders probeert gewoon zijn macht uit te breiden. Dat hele "milders" frame was wat mij betreft sowieso al onzin. Wilders is nooit milder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:53:
[...]

Zoals ik zeg: hij probeert het gewoon. Die man is echt niet dom. Die weet echt wel dat er een risico is dat iemand zijn voorstel niet pruimt.
Handig is ie in iedergeval niet. Ik mis het masterplan van Wilders wellicht. Hij heeft niet de kandidaat even vooraf overlegd met zijn nieuwe collega”s en nu zijn de nieuwe collega”s not amused.

https://nos.nl/artikel/25...inister-asiel-en-migratie

Wilders is een inherent boos mannetje. Kan me zomaar voorstellen dat hij deze kandidaat naar voren heeft geschoven uit boosheid en rancune over het terug trekken van de vorige.

Als hij niet dom is zoals je beweert waarom ziet iedereen van buiten de PVV dan van een afstandje dat dit een moeilijke kandidaat is. Wss handelt hij echt op eigen houtje en impulsief. Er is niemand om hem heen die een keer zegt Nah Also Also…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
[...]

Ongeacht van het hoe en waarom: de organisatie is domweg te groot geworden om door 1 persoon geleidt te worden. Zo'n span of control kan geen mens aan. En ook al zouden de huidige zaken bewust zijn gedaan, Wilders is niet in staat om het overzicht te houden wat er allemaal in de paritj gebeurt. De fractie in Den Haag lukt misschien nog wel maar wat in de provincie en gemeentes gebeurt is niet te managen. En als je uitspraken ziet van sommige PVV raadsleden zie je dat nu al fout gaan. Die bij ons in de stad is qua homohaat erger dan de ergste imam of paus. Dat staat toch haaks op wat Wilders probeert te doen.
Wilders heeft je bedonderd, Wilders stopte zogenaamd zijn heikele thema’s in de koelkast maar zodra het even kon haalde hij zijn bedorven waar weer tevoorschijn. Wilders is nooit milder geweest anders had hij wel met andere mensen op de proppen gekomen als hij het daadwerkelijk gemeend had.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

martwoutnl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:55:
Volgens De Telegraaf zie https://www.telegraaf.nl/...rral&utm_campaign=twitter komen de 4 partijleiders deze middag samen voor spoedzitting om te praten over Faber.
Duurde nog lang dan?

Dat nepotisme en zelfverrijking bij haar een prima voedingsbodem vonden was al lang en breed bekend.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 14:18
Denk dat het nu eerder een livestream gaat worden van 100 ml water aan de kook die het langer uithoudt, gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Hugo de Jonge bevestigt negatieve uitkomst AIVD rond Mmarkuszower https://www.telegraaf.nl/...nderzoek-gidi-markuszower

Ik heb weinig met hem maar al dat mysterieuze gaat nu als een zwaard zweven. Eigenlijk zou gewoon klip en klaar dit naar buiten moeten wat het is als het zijn functioneren als kamerlid niet in de weg staat. En als het wel in de weg staat dan ook. Dan kan je dat hoofdstuk sluiten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En ondertussen heeft Willem Alexander weer eens een speech-check verneukt: https://www.telegraaf.nl/...n-andere-baan-gaan-zoeken
„Wij hebben een uniek ambtenarensysteem. Het feit dat een ambtenaar loyaal is aan wie dan ook de politieke baas is, is een fantastisch systeem dat ik ook zeer steun”, aldus Willem-Alexander. „Maar het staat iedereen vrij om, als dat niet met zijn of haar geweten overeen komt, een andere baan te zoeken. En ergens anders zijn of haar kwaliteiten in te zetten.”
Natuurlijk, hij moet politiek neutraal zijn, dat weet ik, maar zeggen "dan zoek je toch gewoon een andere baan?" is A: Geen steun aan de ambtenaren: het klinkt alsof je ze totaal niet serieus neemt, en B: Als er een flinke horde [top]ambtenaren zijn advies volgt, heeft de regering een groot probleem.

Had dan een antwoord gegeven als "de komende regering zal die zorgen moeten wegnemen" of iets in die richting.

Nu kan de Telegraaf er zo'n kop van maken....

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Nou ja, niks topambtenaren die vertrekken: Uitvoerders die vertrekken is het echte probleem.
- Lerarentekort
- Politietekort
- Tekorten bij belastingdienst

Je kan 10 topmannen neerzetten bij deze posten, maar daarmee los je nog niet op dat er geen leraar voor de klas staat (en er dus voor deze leerlingen opvang gezocht moet worden), geen wijkagent is die toezicht houd en uitvoering bij de belastingdienst vertraagd omdat er te weinig mensen zitten.

En iemand aan de top zal nog een redelijk salaris krijgen, maar zeker onderin wordt die loyaliteit niet per se gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
mavamal schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:34:
Nou ja, niks topambtenaren die vertrekken: Uitvoerders die vertrekken is het echte probleem.
- Lerarentekort
- Politietekort
- Tekorten bij belastingdienst

Je kan 10 topmannen neerzetten bij deze posten, maar daarmee los je nog niet op dat er geen leraar voor de klas staat (en er dus voor deze leerlingen opvang gezocht moet worden), geen wijkagent is die toezicht houd en uitvoering bij de belastingdienst vertraagd omdat er te weinig mensen zitten.

En iemand aan de top zal nog een redelijk salaris krijgen, maar zeker onderin wordt die loyaliteit niet per se gekocht.
Uitvoerders die vertrekken is een symptoom van het probleem, er moet nog steeds iemand aan de top staan om beleid te sturen, zodat er aan het einde van de keten weer uitvoerders bij komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mavamal
Maar het probleem is dus ambtenaren die niet voor een kabinet willen werken waarin de PVV vertegenwoordigd is. Dat los je niet op aan de top van de ambtenarenketen, maar op de ministerspost/staatssecretaris.
En je kan wel zeggen "Dan vertrek je maar" en het zal best lastig zijn om een topambtenaar te vervangen, maar er is nu al een tekort bij de uitvoerders. Als die niet willen meewerken met "PVV-beleid", dan is het laatste wat je moet doen ze aanmoedigen ergens anders aan de slag te gaan.

Zeker sinds de topambtenaren een aparte categorie geworden zijn die regelmatig gewisseld worden en alle echte kennis een laag verder naar beneden is vertrokken. Als die kennis nu ook vertrekt, kunnen we hele instanties opnieuw gaan opbouwen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 20:21

Zewatanejo

Fine Thanks!

Mijn hypothese over hoe dit verloopt:
  1. Partijen spreken (onder druk van NSC) af dat geen van de lijsttrekkers MP wordt.
  2. Wilders doet alsof hij dat erg vind (waarschijnlijk ziet hij het als een geschenk, want wel invloed, maar geen verantwoordelijkheid)
  3. Wilders gebruikt dit natuurlijk en accepteert deze voorwaarde van NSC, maar gebruikt het wel om af te dwingen dat hij de MP kiest en dat de andere partijen zich dan niet mogen bemoeien met de keuze voor de ministers door PVV
  4. Het loopt een paar keer fout (Plasterk, Markuszower)
  5. Yesilgöz levert toch kritiek. Zeer waarschijnlijk als voorsortering op het schuiven van de schuld richting PVV mocht dit kabinet toch imploderen. (wat dan wel wat zegt over de het geloof van de VVD in deze samenwerking)
  6. Wilders is boos, loopt huilend naar van Zwol en die roept alle partijen bij elkaar voor "crisisoverleg"
Dus ja, klapt het nu..?

Nee!
Yesilgöz krijgt een tik op haar vingers en afhankelijk van de houding van NSC (van BBB verwacht ik niets) gaan we door met Faber.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
mavamal schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:56:
Maar het probleem is dus ambtenaren die niet voor een kabinet willen werken waarin de PVV vertegenwoordigd is. Dat los je niet op aan de top van de ambtenarenketen, maar op de ministerspost/staatssecretaris.
En je kan wel zeggen "Dan vertrek je maar" en het zal best lastig zijn om een topambtenaar te vervangen, maar er is nu al een tekort bij de uitvoerders. Als die niet willen meewerken met "PVV-beleid", dan is het laatste wat je moet doen ze aanmoedigen ergens anders aan de slag te gaan.

Zeker sinds de topambtenaren een aparte categorie geworden zijn die regelmatig gewisseld worden en alle echte kennis een laag verder naar beneden is vertrokken. Als die kennis nu ook vertrekt, kunnen we hele instanties opnieuw gaan opbouwen...
Ja ok, op die fiets inderdaad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
mavamal schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:56:

Er speelt nog meer mee, sinds de toeslagenaffaire zijn ambtenaren ook niet meer beschermd. Als je dus wat moet uitvoeren wat is opgedragen maar rechtsstatelijk niet kan of tegen allerlei verdragen in druist heb je een probleem.

Zie: https://eenvandaag.avrotr...schendbaarheid-verdwijnt/

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 14-06-2024 15:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33
DevWouter schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:30:
[...]
Oh boy... Ik kan de hele opmerking on-topic krijgen door te verwijzen naar het ministerie van "voedselzekerheid". Dit terwijl Nederland overmatig veel voedsel produceert.
Toch importeerd Nederland ook veel voedsel. Het is best ironisch dat het grootste deel van onze landbouwgrond wordt gebruikt om veevoer te verbouwen.
Je zou kunnen stellen dat onze voedselzekerheid kan groeien door de veestapel te verkleinen; immers kan je dan groente i.p.v. veevoer verbouwen. Grasland is niet altijd geschikt, maar overal waar maïs wordt verbouwd kan ook prima prei, andijvie en bietjes etc. groeien.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
Miki schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:16:
[...]

Er speelt nog meer mee, sinds het toeslagenaffaire zijn ambtenaren ook niet meer beschermd. Als je dus wat moet uitvoeren wat is opgedragen maar rechtsstatelijk niet kan of tegen allerlei verdragen in druist heb je een probleem.

Zie: https://eenvandaag.avrotr...schendbaarheid-verdwijnt/
Om hier wel wat nuance in te brengen: Het gevoel van onschendbaarheid verdwijnt. Zoals ook in het artikel staat, was het standpunt van het OM dat omdat e.e.a. gebeurde vanuit overheidsbelang, de ambtenaar strafrechtelijke immuniteit genoot. Ik kan me goed voorstellen dat de redenatie inmiddels is "Als het, naar redelijkheid, vanuit overheidsbelang gebeurd, is de ambtenaar strafrechtelijk immuun".
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is het nog geen open seizoen voor ambtenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
mavamal schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Om hier wel wat nuance in te brengen: Het gevoel van onschendbaarheid verdwijnt. Zoals ook in het artikel staat, was het standpunt van het OM dat omdat e.e.a. gebeurde vanuit overheidsbelang, de ambtenaar strafrechtelijke immuniteit genoot. Ik kan me goed voorstellen dat de redenatie inmiddels is "Als het, naar redelijkheid, vanuit overheidsbelang gebeurd, is de ambtenaar strafrechtelijk immuun".
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is het nog geen open seizoen voor ambtenaren.
Het is zeker geen jachtseizoen, dat kan ook niet anders gezien de politieke verantwoordelijkheid van de minister. Maar dat je als ambtenaar je twee keer moet bedenken voordat iets controversieels uitvoert is wel degelijk aan de orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Allard schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:19:
[...]

Toch importeerd Nederland ook veel voedsel. Het is best ironisch dat het grootste deel van onze landbouwgrond wordt gebruikt om veevoer te verbouwen.
Je zou kunnen stellen dat onze voedselzekerheid kan groeien door de veestapel te verkleinen; immers kan je dan groente i.p.v. veevoer verbouwen. Grasland is niet altijd geschikt, maar overal waar maïs wordt verbouwd kan ook prima prei, andijvie en bietjes etc. groeien.
Dit is voor iemand die werkelijk het nieuws en de actualiteit volgt een open deur van je welste.

Maar helaas, zo zit de Nederlander niet in elkaar

Je zou ze de kost (!) moeten geven die dit concept totaal niet snappen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 09:41
mavamal schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:26:
De grootste vorm van voedselonzekerheid bestaat bij een (te groot) deel van de bevolking die op basis van hun inkomen zich niet kan voorzien van voldoende voedsel, of voedsel van voldoende kwaliteit. Eén van de verkiezingsthema's was bestaanszekerheid - en voedsel(on)zekerheid valt daar zeker ook onder. Het valt niet mee een gezin te bestieren met één bijstandsuitkering en, zeg, twee kinderen. Maar, zelfs met twee minimumlonen is het soms sappelen.

Dit is niet wat men bedoeld met voedselzekerheid in de titel van het ministerie.

Feitelijk, en iedereen wijst daar ook op, is er op dit moment in Nederland géén sprake van voedselonzekerheid. Sowieso is de haven van Rotterdam alleen al in staat om er voor te zorgen dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Het klopt inderdaad dat we ons in Nederland hebben toegelegd op specifieke gewassen en natuurlijk ook veeteelt die, opgeteld, niet direct leiden tot een gevariëerd dieet. En, zeker, we zouden de boerenrepubliek in een richting kunnen sturen die daar wél voor zorgt (planeconomie!!!!).

Maar ook dat is niet wat men bedoeld met voedselzekerheid in deze.

Voedselzekerheid, en het aforisme 'geen boeren, geen voedsel' zijn geadopteerd door de flanken van het boerenverzet. Terwijl men zich bedreigd ziet in haar bestaan wordt de term gebruikt als een soort afpersing - tolereer ons; laat ons met rust! Anders verhongeren jullie! En, natuurlijk valt er iets te zeggen over strategische voordelen voor onafhankelijkeheid van de nationale voedselproductie. Maar daar is deze, zoals aangehaald, op dit moment niet op voorzien - en tegelijk teveel gericht op de export. En, de afhankelijkheid van buitenlandse vet- en eiwitrijke voedselbronnen voor de veeteelt wordt daarmee te makkelijk over het hoofd gezien.

Voedselzekerheid in deze is, kortom, niets meer of minder dan propaganda.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
Helixes schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:38:
[...]

Dit is niet wat men bedoeld met voedselzekerheid in de titel van het ministerie.
Onderhand begint het toch wel te voelen als het beledigen van de intelligentie van de kiezer, zo doorzichtig :X .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nederland exporteert en importeert veel voedsel, maar de getallen zijn moeilijker te interpreteren omdat een hoop van dat voedsel overslag is in de haven van Rotterdam.

Een bevriende ex-collega heeft er een wetenschappelijk artikel over geschreven: Complexity of the International Agro-Food Trade Network and Its Impact on Food Safety (in PLoS One, 2012)

Ik geef onze vijfdejaars Diergeneeskunde studenten een sessie over voedselveiligheid en de voedselindustrie, en ik vraag ze dan welke drie landen in Europa de grootste voedselexporters zijn, en gebruik een figuur uit dat artikel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzcayyukyQyZRS82I_I9oggtcH0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pgPji4DLBgWAOvfxHv0Uh5wP.png?f=user_large
Het zijn drie kleine landjes: Nederland, Belgie en Denemarken. Dat komt door de havens van Antwerpen en Rotterdam, en het vliegvrachtverkeer waar Kopenhagen de grootste is in Europa. Echter, het meeste voedsel wordt geimporteerd en dan weer geexporteerd, dwz overslag.

Men zal dus ook moeten kijken naar waar het geproduceerd is, en waar het eindigt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
gambieter schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:05:
[...]

Een bevriende ex-collega heeft er een wetenschappelijk artikel over geschreven: Complexity of the International Agro-Food Trade Network and Its Impact on Food Safety (in PLoS One, 2012)
Graph theoretical analysis and a dynamic food flux model show that the IFTN provides a vehicle suitable for the fast distribution of potential contaminants but unsuitable for tracing their origin. In particular, we show that high values of node betweenness and vulnerability correlate well with recorded large food poisoning outbreaks.
Iets zegt me dat dit de aankomende minister geen biet zal interesseren... Het klinkt immers als werk :X .

Andere zoektip voor Virtuozzo-posts, trouwens, "het werk doen" ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door Bananenplant op 14-06-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb z'n vermoeden dat hij dit met de nodige plezier verklaard heeft...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-09 17:33

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Dat was niet waar ik de aandacht op wilde leggen.
Laat ik het zo verwoorden: Er is geen ministerie voor "woningzekerheid", "baanzekerheid" of "herstelzekerheid".

Ik pak even een fragment uit de Druktemaker van de week: https://www.nporadio1.nl/...aker-pieter-derks-twijfel (ik quote van 2 minuut 27)
Vooral het woord "zekerheid" suggereert dat we op de rand van een hongersnood staan. Maar er is eten genoeg natuurlijk, het gaat met vrachtlading tegelijk naar het buitenland. Biefstukken, aardappels, paprika's, varkenshaasjes... Er is genoeg te vreten. Het is alleen krankzinnig slecht verdeeld. vandaar dat er nog voedselbanken nodig zijn, maar ik geloof niet dat de BBB opgericht is om het kapitalisme te hervormen. En ja op de lange termijn is de voedselzekerheid twijfelachtig als gevolg van overbemesting, gif gebruik, watervervuiling, ontbossing, insectensterfte, klimaatverandering in het algemeen... Maar voor al die andere dingen is de BBB juist precies wel opgericht. De voedselzekerheid waar zij het over hebben is vooral productiezekerheid. De zekerheid dat het systeem dat aan alle kanten niet meer werkt kosten wat het kost in stand gehouden blijft worden en daarvoor krijgen we een minister van gehaktenballengarantie.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 20:50
Deruxian schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:23:
[...]
Haha weerzinwekkend toch?
Ik hoop op een complete leegloop van ambtenaren. Ik had het wel geweten in elk geval
Vraag is dan wel, wie komen er voor in de plaats / wie blijven er ?

En aangezien ambtenaren toch ook een behoorlijke sturing kunnen geven lijkt het mij niet per definitie voordelig als ambtenaren die niet op de kabinet zitten te wachten massaal zouden vertrekken en potentieel vervangen zouden worden door ambtenaren die dit kabinet wel zouden zien zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het spoedoverleg is nog niet afgelopen, maar Faber ontbreekt alvast op de lijst met namen...
Marjolein Faber (beoogd minister Asiel en Migratie) ontbreekt op lijst

Op de lijst met namen van alle beoogde bewindspersonen ontbreekt die van Marjolein Faber. De PVV'er is donderdagavond door Geert Wilders voorgedragen voor de post van minister van Asiel en Migratie. De PVV-leider had eerder Kamerlid Gidi Markuszower op het oog, maar trok die kandidatuur in na de uitkomst van de screening van de veiligheidsdienst.

Het is nog niet bekend waarom de naam van Faber nog niet op de lijst staat. VVD-leider Dilan Yesilgöz heeft vrijdag haar zorgen geuit over de aanstelling van Faber, maar het is dus niet duidelijk of dit er iets mee te maken heeft.

March of the Eagles

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Zewatanejo schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:00:
Yesilgöz krijgt een tik op haar vingers en afhankelijk van de houding van NSC (van BBB verwacht ik niets) gaan we door met Faber.
Ze staat gewoon weer voor lul omdat ze nu een probleem maakt van een "niet onomstreden" parlementariër, maar samenwerken met een partij vol niet onomstreden parlementariërs was geen enkel probleem. Wat had ze dan verwacht? Volstrekt ongeloofwaardig.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:41
Bananenplant schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:47:
[...]

Onderhand begint het toch wel te voelen als het beledigen van de intelligentie van de kiezer, zo doorzichtig :X .
En toch resoneert het (helaas) met redelijk wat kiezers. Kijk bijvoorbeeld naar het succes van de "minder boeren = iedereen dood van de honger"-retoriek.

(Op persoonlijke titel voelt het inderdaad wel als belediging, opzichtichtige behartiging van de belangen van de bio-industrie én een verspilling van geld aan naamswijziging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Shabbaman schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:26:
[...]

Ze staat gewoon weer voor lul omdat ze nu een probleem maakt van een "niet onomstreden" parlementariër, maar samenwerken met een partij vol niet onomstreden parlementariërs was geen enkel probleem. Wat had ze dan verwacht? Volstrekt ongeloofwaardig.
Wel benieuwd hoe deze verkiezingen en formatie door de VVD geevalueerd gaat worden. Daar lijken zo veel onhandige keuzes gemaakt te zijn waarna ze de hete aardappel meermaals door moesten slikken om enige geloofwaardigheid te behouden met tot gevolg dat het wachten werd tot de volgende hete aardappel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:02
[...]

1. Partijen spreken (onder druk van NSC) af dat geen van de lijsttrekkers MP wordt.
  2. Wilders doet alsof hij dat erg vind (waarschijnlijk ziet hij het als een geschenk, want wel invloed, maar geen verantwoordelijkheid)
  3. Wilders gebruikt dit natuurlijk en accepteert deze voorwaarde van NSC, maar gebruikt het wel om af te dwingen dat hij de MP kiest en dat de andere partijen zich dan niet mogen bemoeien met de keuze voor de ministers door PVV
  5. Yesilgöz levert toch kritiek. Zeer waarschijnlijk als voorsortering op het schuiven van de schuld richting PVV mocht dit kabinet toch imploderen. (wat dan wel wat zegt over de het geloof van de VVD in deze samenwerking)
  6. Wilders is boos, loopt huilend naar van Zwol en die roept alle partijen bij elkaar voor "crisisoverleg"
Wilders speelt dit goed:
- Bij Markuszower initiatief pakken hem te vervangen
- De opmerking van Yesilgöz direct pareren door het crisis-overleg.
En natuurlijk de meest briljante set ging er al aan vooraf: Geen premier worden.
Dat zou nu nog te vroeg zijn.
Als dit kabinat onverhoopt valt, dan ligt dat aan:
- NSC
- VVD
- Europa
- Links(e journalistiek)
Maar niet aan Wilders.
Dus wie kan pas echt het land redden bij nieuwe verkiezingen: Wilders _/-\o_ .
NSC zal weinig zetels overhouden. VVD wordt met de dag minder geloofwaardig, dus de enige waar hij dan "last" van kan hebben is GL/PvdA.

Volgens mij gaat alles prima volgens plan....

Dat de zaken die nodig echt aangepakt worden de komende jaren niet opgelost worden, tja...

www.steamloco.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Dus ja, klapt het nu..?

Nee!
U gaat door voor de koelkast :*)
Faber is wél door screening AIVD gekomen

Ook formateur Van Zwol is net naar buiten gekomen. Hij had de partijleiders bijeen geroepen voor spoedoverleg over de ministerpost Asiel en Migratie. Vanaf maandag tot en met woensdag komen de kandidaten voor de ministerposten langs bij de formateur, onder wie ook Marjolein Faber (PVV). Zij werd donderdagavond door Geert Wilders voorgedragen als minister Asiel en Migratie, nadat Gidi Markuszower (PVV) niet door een screening van de AIVD was gekomen. Yesilgöz uitte haar zorgen over Faber als kandidaat-minister. Faber is volgens Van Zwol wel door de screening gekomen.

March of the Eagles

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:14
Nu.nl meldt dat Faber mag blijven. Dus voor wie het zich afvroeg: de ondergrens lijkt te liggen ergens boven spioneren voor Israel maar onder nazitermen gebruiken in de Senaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:56
Spoetnik385 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:18:
[...]

Wilders speelt dit goed:
- Bij Markuszower initiatief pakken hem te vervangen
- De opmerking van Yesilgöz direct pareren door het crisis-overleg.
En natuurlijk de meest briljante set ging er al aan vooraf: Geen premier worden.
Dat zou nu nog te vroeg zijn.
Als dit kabinat onverhoopt valt, dan ligt dat aan:
- NSC
- VVD
- Europa
- Links(e journalistiek)
Maar niet aan Wilders.
Dus wie kan pas echt het land redden bij nieuwe verkiezingen: Wilders _/-\o_ .
NSC zal weinig zetels overhouden. VVD wordt met de dag minder geloofwaardig, dus de enige waar hij dan "last" van kan hebben is GL/PvdA.

Volgens mij gaat alles prima volgens plan....

Dat de zaken die nodig echt aangepakt worden de komende jaren niet opgelost worden, tja...
En wat schieten we ermee op? Dus NSC en VVD worden de volgende keer fors kleiner, PVV zal groter worden en misschien PVDA/GL iets? En dan? PVDA/GL zal niet met de PVV en BBB willen omwille van tegengesteldheid van immigratie en de veestapel, en dan wat? Weer naar stembus voor de 3e keer? En dan dat gaan we zo herhalen voor de komende 10 jaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
spijkerhoofd schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:28:
[...]

En wat schieten we ermee op? Dus NSC en VVD worden de volgende keer fors kleiner, PVV zal groter worden en misschien PVDA/GL iets? En dan? PVDA/GL zal niet met de PVV en BBB willen omwille van tegengesteldheid van immigratie en de veestapel, en dan wat? Weer naar stembus voor de 3e keer? En dan dat gaan we zo herhalen voor de komende 10 jaar?
Net zolang dooretteren totdat de PVV helemaal genormaliseerd is en premier Wilders net als Trump en Orban alle macht naar zich toe kan trekken.

En zolang Yesilgoz en Omtzigt alleen maar hypocriet blijven roepen en geen echte grenzen gaan trekken gaat dit lukken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:16
We zijn Hongarije 2, gaaf land hoor…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Faber en de PVV zijn beschadigd, ik ben benieuwd hoe de oppositie hier op in gaat hakken tijdens de debatten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:32:
[...]

Net zolang dooretteren totdat de PVV helemaal genormaliseerd is en premier Wilders net als Trump en Orban alle macht naar zich toe kan trekken.

En zolang Yesilgoz en Omtzigt alleen maar hypocriet blijven roepen en geen echte grenzen gaan trekken gaat dit lukken.
Als dat gaat gebeuren word ik een asielzoeker... naar een ander land zoals Duitsland :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• D-e-n
Miki schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:36:
Faber en de PVV zijn beschadigd, ik ben benieuwd hoe de oppositie hier op in gaat hakken tijdens de debatten.
Zolang VVD en NSC dit blijven slikken raakt dit Wilders niet.

De manier waarop van Zwol zich in de extreemrechtse fuik laat zuigen is overigens schokkend. Chamberlain in het kwadraat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:41:
[...]
De manier waarop van Zwol zich in de extreemrechtse fuik laat zuigen is overigens schokkend. Chamberlain in het kwadraat
Extreem rechts voor de een, midden rechts voor de ander.
Helaas schuift de algemene perceptie een bepaalde kant op. Wie kon bedenken dat een partij wiens core value is een andere groep buiten te sluiten de grootste partij van Nederland geworden is.
Ik ben benieuwd hoe de asiel aangepakt wordt door deze dame.
EU afspraken gelden niet in dit kabinet. Popcorn eten en uithuilen wordt het.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

spijkerhoofd schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:28:
Totdat de kiezers of verstandiger worden of voor totale vernieling kiezen. Geen leuk vooruitzicht.
Russel88 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:47:
De menselijke capaciteit om zichzelf voor de gek te houden als het zo uitkomt is oneindig.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 14-06-2024 18:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:16
Russel88 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:47:
[...]

Helaas schuift de algemene perceptie een bepaalde kant op. Wie kon bedenken dat een partij wiens core value is een andere groep buiten te sluiten de grootste partij van Nederland geworden is.
Ik ben benieuwd hoe de asiel aangepakt wordt door deze dame.
EU afspraken gelden niet in dit kabinet. Popcorn eten en uithuilen wordt het.
Niet, ze gaat helemaal niets doen en laat alles rustig verder de puinpoeder in draaien, ze geven vervolgens Europa de schuld. Ze kunnen ze bij de volgende verkiezingen weer tegen Europa en asielzoekers tekeer gaan. Het is zo doorzichtig allemaal maar het kan omdat ze nu eenmaal als een legitieme partij worden gezien met ‘redelijke’ standpunten. Immers de ergste van het programma van deze 1 persoons beweging staan in de koelkast.

Zo lang wij als kiezers niet snappen waar de pvv echt voor staat en wat de gevolgen zijn voor onze welvaart in brede zin en het boze kiezers voeden met onzin zodat ze boos blijven blijft werken wordt dit circus alleen maar erger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:41:
[...]

Zolang VVD en NSC dit blijven slikken raakt dit Wilders niet.

Het is wachten op de eerste uitglijder van Faber, ze is al aangeschoten wild. Zij is een geschenk voor de oppositie, makkelijker scoren kan bijna niet. Je zult zien dat op een gegeven moment de VVD en/ of NSC eieren voor hun geld moeten kiezen. Sterker nog, de achterban zal zich waarschijnlijk ook nog gaan roeren, het laatste is hier echt nog niet over gezegd.

Van Zwol kan overigens niet anders dan de geijkte procedures volgen. Ik vermoed dat hij Wilders ook al ingefluisterd heeft dat Faber geen verstandige keuze is voor een stabiele coalitie.

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 14-06-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:58:
[...]
Je zult zien dat op een gegeven moment de VVD en/ of NSC eieren voor hun geld moeten kiezen. Sterker nog, de achterban zal zich waarschijnlijk ook nog gaan roeren, het laatste is hier echt nog niet over gezegd.
Afsplitsen is en blijft natuurlijk ook altijd nog een optie. Wellicht niet de gewenste of wenselijke optie maar ook niet heel verrassend als de partij ( NSC ) zo'n andere route lijkt te nemen dan waar ze vooraf voor ogen hadden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Van Zwol kan overigens niet anders dan de geijkte procedures volgen. Ik vermoed dat hij Wilders ook al ingefluisterd heeft dat Faber geen verstandige keuze is voor een stabiele coalitie.
Ik krijg toch anders behoorlijk jeuk van zijn vergoelijkende wollige taalgebruik richting de benoeming van Markuszower. Als je een beetje principe hebt pak je dat anders gaan.

Of het een stabiele coalitie is zal me aan mijn reet roesten verder. Waar ik me zorgen over maak is dat van oudsher redelijke partijen/stromingen instemmen met dit soort rechts extremistische lieden in een kabinet en dat de ondergrens kennelijk bepaald wordt door de AIVD. Omvolkingstheorieën zijn, net als bij de verkiezing van Bosma eerder, geen probleem dus anno 2024.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
gambieter schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:51:
[...]

Totdat de kiezers of verstandiger worden of voor totale vernieling kiezen. Geen leuk vooruitzicht.
Dat eerste zie ik niet gebeuren, een 2e Hongarije it is dan? Nou ik zie dat zeker niet als een leuk vooruitzicht want net als in Hongarije gaat er een braindrain plaatsvinden, en onze gehele high tech gaat naar het buitenland, ter waarde van tientallen miljarden, onze gehele welvaart gaat naar zijn knoppen, en de gene die kan emigreren zal dat zeker niet nalaten. Voordeel is wel dat de huizencrisis is opgelost :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
spijkerhoofd schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:39:
[...]

Als dat gaat gebeuren word ik een asielzoeker... naar een ander land zoals Duitsland :+
Ik moet bij deze opmerking een beetje denken aan mijn pa, die is nogal xenofobisch. Altijd afgeven op "die buitenlanders", en "we moeten eerst voor onze Nederlanders zorgen". Natuurlijk heeft hij op de PVV gestemd.

Vorige week zei hij dat hij dacht aan emigreren... naar België... want het werd hier allemaal te duur, en dat kwam omdat we zo veel geld uitgeven aan "die buitenlanders die hier komen profiteren".
Ik kon het niet laten om te zeggen "dus jij gaat dan in België de buitenlander uithangen, en met je pensioen daar profiteren van de welvaart die ze daar hebben... en jij denkt dat die Belgen op al die oude Nederlanders zitten te wachten?"

Bij mijn pa weet ik dat het een combinatie van domheid, onwetendheid en hypocrisie is waardoor hij in de rechts-populistische propaganda trapt. Maar ik vraag me wel eens af hoe het kan dat er zoooo veel Nederlanders zijn die daar in trappen... of dat er echt zoooo veel Nederlanders zijn die daadwerkelijk xenofobisch zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

spijkerhoofd schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:09:
Dat eerste zie ik niet gebeuren, een 2e Hongarije it is dan?
In Polen is men een beetje tot inzicht gekomen recent, al moet ik nog zien hoe lang dat duurt; het is namelijk een erg conservatief land van nature.
boxlessness schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:16:
Vorige week zei hij dat hij dacht aan emigreren... naar België...
Heeft hij Pluto overwogen?

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 14-06-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
:D
Vast... maar dat zal ook wel niet goed zijn want daar hebben ze een Marsmannetjes-probleem.
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:29
[...]

Ik moet bij deze opmerking een beetje denken aan mijn pa, die is nogal xenofobisch. Altijd afgeven op "die buitenlanders", en "we moeten eerst voor onze Nederlanders zorgen". Natuurlijk heeft hij op de PVV gestemd.

Vorige week zei hij dat hij dacht aan emigreren... naar België... want het werd hier allemaal te duur, en dat kwam omdat we zo veel geld uitgeven aan "die buitenlanders die hier komen profiteren".
Ik kon het niet laten om te zeggen "dus jij gaat dan in België de buitenlander uithangen, en met je pensioen daar profiteren van de welvaart die ze daar hebben... en jij denkt dat die Belgen op al die oude Nederlanders zitten te wachten?"

Bij mijn pa weet ik dat het een combinatie van domheid, onwetendheid en hypocrisie is waardoor hij in de rechts-populistische propaganda trapt. Maar ik vraag me wel eens af hoe het kan dat er zoooo veel Nederlanders zijn die daar in trappen... of dat er echt zoooo veel Nederlanders zijn die daadwerkelijk xenofobisch zijn.
Xenofobie zit in de genen van de mens. Een soort erfzonde. Ik blijf herhalen, wees niet verrast als het keer op keer weer opduikt. Het is weinigen gegeven om zich hiervoor te kunnen afsluiten, ook als de omstandigheden tegenzitten.

In Nederland is het lang onderhuids gebleven. Zolang burgers geen last van anderen hebben, steken ze er geen energie in. Nu zijn er wel problemen (huisvesting! & inflatie) en prompt krijgen "de buitenlanders die hier de ruif leegvreten" de schuld. Wat is nieuw zou ik willen zeggen?

Om de balans er maar even in te houden. De immigratiepolitiek heeft wel degelijk gefaald. De wantoestanden in Ter Apel, de moeizame integratie van vele allochtonen, het dumpen van nieuwkomers in een paar wijken, het wakkert allemaal xenofobie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Zo zitten er dus ook best wel wat Nederlanders in landen als Hongarije "Al die buitenlanders die geen Nederlands willen leren, niet integreren en alleen maar falafel willen eten verpesten Nederland!"

Ondertussen spreken die mensen geen woord Hongaars, weten ze niks over hun nieuwe thuisland en blijven ze boerenkool met worst eten.
[...]

Het is wachten op de eerste uitglijder van Faber, ze is al aangeschoten wild. Zij is een geschenk voor de oppositie, makkelijker scoren kan bijna niet. Je zult zien dat op een gegeven moment de VVD en/ of NSC eieren voor hun geld moeten kiezen. Sterker nog, de achterban zal zich waarschijnlijk ook nog gaan roeren, het laatste is hier echt nog niet over gezegd.
Net als bij de vorige regeringen heb je daar niks aan als de coalitie elkaar blijft steunen.

Dat is 1 van de valkuilen van de democratie: Zodra een groep de meerderheid heeft, kunnen ze doen en laten wat ze willen. In een ideale wereld worden ze dan afgestraft bij de volgende verkiezingen, maar ik denk dat we inmiddels wel weten hoe goed dat werkt.

Vroeger was er nog een beetje het fatsoen om volgens de regels te spelen, nu besluit de helft van de klas opeens geen volleybal meer te spelen, maar trefbal, maar niemand kan de sporthal verlaten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
DeKever schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:37:
[...]

Om de balans er maar even in te houden. De immigratiepolitiek heeft wel degelijk gefaald. De wantoestanden in Ter Apel, de moeizame integratie van vele allochtonen, het dumpen van nieuwkomers in een paar wijken, het wakkert allemaal xenofobie aan.
Probleem is a) dat de burger vooral ook door radicaal rechts wordt voorgelogen over de correlatie tussen al die problemen en b) geen werkzame oplossingen biedt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
RobinHood schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:47:
[...]

Zo zitten er dus ook best wel wat Nederlanders in landen als Hongarije "Al die buitenlanders die geen Nederlands willen leren, niet integreren en alleen maar falafel willen eten verpesten Nederland!"
Oh, de ironie: Hongaars is geen Indo-Europese taal, dus qua leercurve krijg je eenzelfde soort ervaring als een migrant met een niet-Indo-Europese taal als moedertaal die Nederlands moet leren 8)7 .

[ Voor 1% gewijzigd door Bananenplant op 14-06-2024 19:58 . Reden: Leesbaarheid. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• b_g_e
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 18:16
DeKever schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:37:
[...]

Xenofobie zit in de genen van de mens. Een soort erfzonde. Ik blijf herhalen, wees niet verrast als het keer op keer weer opduikt. Het is weinigen gegeven om zich hiervoor te kunnen afsluiten, ook als de omstandigheden tegenzitten.
...
Vreemdelingenangst / -haat klinkt wel meteen zo lelijk. Al is het een kwestie van nuance, want we zijn inderdaad als diersoort nogal tribaal van aard. En in allerlei contexten hebben we onze stam, waarmee we ons dan identificeren. Dan weer collega's, dan weer de sportclub, dan weer de gestudeerden / niet-gestudeerden onder de collega's of op de sportclub. Ga maar door, steeds wisselende permutaties van waar je wél of niet bij hoort.

Maar om weer met een N=1-verhaal te komen: Zelfs als goedbedoelende ik-poog-te-deugen-mens betrapte ik mezelf ook al eens op zo'n emotie. Toen ik nog in het mij dierbare Amsterdam woonde, was daar een meneer uit Eritrea, die een woning toegewezen kreeg, op eens een tijd een auto had, etc. Druk met alles, inburgeren, kinderen, dingen regelen, Nederlands leren. En toch bespeurde ook ik zo'n vlaag van "hoe dan"?

Daar moest ik wel even in graven. Want ik vond dat geen aangenaam gevoel.

Samenvattend: Dat deze persoon fatsoenlijk werd behandeld, was niet een onrecht dat mij overkwam. Dat onrecht zit hem eerder in maffe VVD-ers die de woningmarkt voor "af" verklaren, 180 miljoen op cultuur bezuinigen als de rek er al uit is (terwijl dat een bedrag van niks is op de begroting, maar multiplyer effect * bedrag aan schade aanricht), etc.

Er was eens een boer die jaloers was op z'n buurman. De buurman had een mooie geit, namelijk. Toen kwam er een Djinn of zoiets en mocht hij een wens doen. Om er géén goed verhaal van te maken: hij wenst de geit van de buurman dood in plaats van z'n eigen geit. Dat soort gedrag zit inderdaad in ons ingebakken.

Maar goed, N=1.

Een leukere is de Poolse boer die een wens mag doen, ... kan 'm even niet vinden, maar die wenst dat de Mongolen zijn dorp komen plunderen. Waarom? Ze komen op héén- en terugweg over Rusland (Moscovië).

Let the billenkoek commence.

[ Voor 0% gewijzigd door b_g_e op 14-06-2024 21:55 . Reden: Grammar ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Een mooi stukje met de problemen binnen de PVV
https://www.nu.nl/formati...artij-heeft-gevolgen.html
Die baan(minister van Asiel) zou eigenlijk naar Gidi Markuszower gaan, maar hij moest al vertrekken nog voordat hij was begonnen.

In 2010 waren er al twijfels over zijn integriteit vanwege contacten met "een buitenlandse mogendheid." Zijn reputatie is nog steeds niet in de haak, zo blijkt uit de screening van veiligheidsdienst AIVD. Er zijn "nadelige gegevens gevonden" die de nationale veiligheid raken, zei demissionair minister van Binnenlandse Zaken Hugo de Jonge, verantwoordelijk voor de AIVD.

Staatsgeheime informatie moet in veilige handen zijn bij kabinetsleden. Dat is kennelijk niet het geval bij Markuszower en dus trok Wilders zijn kandidatuur in.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig...
Ook aan de geschiktheid van Faber wordt flink getwijfeld. Een van haar opmerkelijkste uitspraken was in oktober 2020 toen ze als Eerste Kamerlid de Verenigde Naties ervan betichtte een agenda uit te rollen "van antisemitisme, terrorisme en omvolking."

Jetten noemt Faber dan ook niet veel beter dan Markuszower. "Ze houdt er vrij ranzige complottheorieën als senator op na." Daarbij voorziet hij nog een probleem, want juist de minister van Asiel en Migratie moet straks in Brussel dingen voor elkaar krijgen. Dit soort uitspraken zullen niet helpen bij die zware opdracht, denkt Jetten. "Dat lijkt me kansloos. Ik vraag me af of mensen überhaupt met die vrouw afspraken willen maken."
Dus Faber word in Brussel niet serieus genomen en dan kan Wilders straks schermen dat het de schuld van Europa is...

Het ontbreekt PVV'ers aan voldoende vakkennis

Het personeelstekort blijft nijpend bij de PVV. Er staan in totaal 45 kandidaten op de lijst. Dat is definitief tot de volgende verkiezingen, dus er komt niemand meer bij. Daarvan zitten er 37 in de Kamer en schuiven er waarschijnlijk vier door naar het kabinet. Van de vier PVV'ers die op de kieslijst overblijven, zitten er twee in de Eerste Kamer.

Mocht het zo ver komen dat de PVV-senatoren een Tweede Kamerzetel in mogen nemen, moeten er daar weer gaten worden gedicht, want in beide Kamers zetelen mag niet.

Maar een blik op de PVV-lijst van de Eerste Kamer leert dat de problemen daar net zo groot zijn. Want van de in totaal elf kandidaten, zitten er vier in de senaat en straks zes in de Tweede Kamer. Kortom: de spoeling is dun.

Voor veel PVV-Kamerleden is er weinig bewegingsruimte, zien andere partijen. Er wordt weinig samengewerkt, bijvoorbeeld in het mee-ondertekenen van moties. "Ze zullen wel stalorders van Wilders hebben gekregen", klinkt het. "Dat voelt sektarisch."

Het valt parlementariërs bovendien op dat het sommige PVV'ers ontbreekt aan voldoende kennis om het vak van Kamerlid goed te kunnen uitoefenen.
Er zijn dus amper fatsoenlijke mensen te vinden die enig verstand van zaken hebben.
Wilders weet zelf ook dat het moeilijk is om mensen aan zijn partij te binden. "Het is niet makkelijk om die PVV-sticker op je voorhoofd te hebben", zei hij in een interview met de Volkskrant in 2021. "Ik realiseer me dat als ik iemand van de lijst afhaal… Die raakt niet meteen aan de bedelstaf, maar komt niet snel meer aan het werk."
En hier het grote slachtofferrol, want het is zo zielig als werkgevers geen extreem rechtse mensen willen aannemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

gambieter schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:21:
[...]

In Polen is men een beetje tot inzicht gekomen recent, al moet ik nog zien hoe lang dat duurt; het is namelijk een erg conservatief land van nature.

[...]

Heeft hij Pluto overwogen?
Daarover heb ik met één van mijn (academisch geschoolde) Poolse collega’s uit de Poolse diaspora gediscussieerd.

Polen is complex. Er spelen zó ontzettend veel dingen mee, historisch gegroeid, dat het een bizarre lading heeft allemaal.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__WldMlKSI2ciZb26xM8jEGFc_U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GhExKXh2zvlz0HHlU0bsUU5C.jpg?f=user_large

Sorry, not sorry. Maar ik ga me volkomen aan de regels houden hoor.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ijdod schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:09:
[Afbeelding]

Inderdaad, ze neemt haar uitspraken niet terug, ergo doet ze ook geen afstand van het gedachtengoed daarachter. Ze zal voortaan binnen de lijntjes kleuren, maar wel de lijntjes steeds verder proberen te verplaatsen...

Intentionally left blank

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Compuchip87
Het spijt me dat ik die dingen gezegd heb

Het spijt me dat er commotie is over wat ik gez..
Nee, ook niet.

Ik heb er begrip voor dat er commotie is. Ik zal proberen in de toekomst geen commotie meer...

Nah, ik laat het hier maar bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:37
[Afbeelding]

Niet eens een sorry. Ze blijft volledig achter haar uitspraken staan.

Mag ik voorzichtig concluderen dat we een extreemrechtse Minister krijgen en dat de VVD en het NSC dat wel best vinden?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

crisp schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:14:
[...]

Inderdaad, ze neemt haar uitspraken niet terug, ergo doet ze ook geen afstand van het gedachtengoed daarachter. Ze zal voortaan binnen de lijntjes kleuren, maar wel de lijntjes steeds verder proberen te verplaatsen...
Dat geldt toch ook voor Wilders? Hij heeft nergens afstand van gedaan en schuilt zich achter het velletje rechtstatelijkheid.

In mijn mening is de hele club een schandelijke bende met misselijkmakende uitspraken. Dat moet ons land besturen. Net wanneer je denkt dat we niet dieper kunnen zakken. Wat schaam ik mij toch voor dit land.

Mensen weten donders goed waar ze op gestemd hebben. Ben gelukkig al serieuzer bezig met mijn emigratie plannen.

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 14-06-2024 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
Joris748 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Niet eens een sorry. Ze blijft volledig achter haar uitspraken staan.

Mag ik voorzichtig concluderen dat we een extreemrechtse Minister krijgen en dat de VVD en het NSC dat wel best vinden?
VVD en NSC hebben al genoeg kansen gehad om het niet best te vinden, en zijn nog niet verder gekomen dan een paragraafje over democratie in het akkoord (vlak boven de miljoenenbezuiniging op de publieke omroep) en het toneelstukje van Yesilgöz vanmorgen. Dat ze geen problemen met extreemrechts hebben was op zich al duidelijk, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:37
Compuchip87 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:49:
[...]

VVD en NSC hebben al genoeg kansen gehad om het niet best te vinden, en zijn nog niet verder gekomen dan een paragraafje over democratie in het akkoord (vlak boven de miljoenenbezuiniging op de publieke omroep) en het toneelstukje van Yesilgöz vanmorgen. Dat ze geen problemen met extreemrechts hebben was op zich al duidelijk, toch?
Had, na de reactie van Yesilgoz, de hoop dat de VVD terug zou gaan duwen. Dat was tegen beter weten in.

Het laagje chroom bladdert snel af.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
Joris748 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:58:
[...]

Had, na de reactie van Yesilgoz, de hoop dat de VVD terug zou gaan duwen. Dat was tegen beter weten in.

Het laagje chroom bladdert snel af.
Je zou bijna gaan denken dat het een toneelspelletje was, een beetje afleiding om de gevolgschade te beperken na het afgekeuren van de eerste kandidaat. En en-passant dekt de VVD zich publiekelijk een beetje in tegen de rondvliegende pek. Toch heb ik (naief) een beetje hoop dat de groep PVV gelegenheidsstemmers zich achter de oren krabben na dit korte spectakel. Dat ook nu.nl bericht over de nadelen van de opbouw vd PVV is opvallend.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
mekkieboek schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:19:
[...]

Je zou bijna gaan denken dat het een toneelspelletje was, een beetje afleiding om de gevolgschade te beperken na het afgekeuren van de eerste kandidaat. En en-passant dekt de VVD zich publiekelijk een beetje in tegen de rondvliegende pek. Toch heb ik (naief) een beetje hoop dat de groep PVV gelegenheidsstemmers zich achter de oren krabben na dit korte spectakel. Dat ook nu.nl bericht over de nadelen van de opbouw vd PVV is opvallend.
En dan? Verandert niks aan zaken. Er zitten een stelletje pipos zonder ruggengraat. Iedereen weet wat voor types er nu naar binnen worden gehaald. Als je ze nu niet (terecht) de deur wijst, heb je straks niks meer te willen. Dieptriest dat dit soort types en hun gedrag gewoon geaccepteerd worden. Het einde zoek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[Afbeelding]

koelkast in en even later koelkast uit.

Ik hoop voor de verre toekomst dat dit een leermoment is voor de politiek. Partijen met slechts 1 lid (dus zonder interne partijdemocratie of zelfreinigend vermogen) of partijen zonder transparante geldstromen had men gewoon uit het parlement moeten trappen. Of de kiezer ze wil of niet, als je echt niets in te brengen heb qua bestuurlijke ervaring kan je alleen maar schade aanrichten.
Met zulke uitspraken zit je trouwens op een ander niveau en halve nazi's, daarvoor hebben ze in WO2 prima oplossingen voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

mekkieboek schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:19:
[...]

Dat ook nu.nl bericht over de nadelen van de opbouw vd PVV is opvallend.
Ik vond dat artikel ook (positief) opvallend. Doorgaans blinken dit soort nieuwsoutlets uit in hun poging om puur feitelijk en "neutraal" te berichten (wat onmogelijk is), waarbij de exclusieve toegang tot de Haagse stolp ook beschermd dient te worden. Het scheelt in deze natuurlijk dat de PVV sowieso niet zoveel opheeft met journalisten, dus daar valt niets aan te verliezen. Beter laat dan nooit, en hopelijk een ommezwaai naar meer kritische berichtgeving.

Intentionally left blank

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 07:20
crisp schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 00:10:
[...]

Ik vond dat artikel ook (positief) opvallend. Doorgaans blinken dit soort nieuwsoutlets uit in hun poging om puur feitelijk en "neutraal" te berichten (wat onmogelijk is), waarbij de exclusieve toegang tot de Haagse stolp ook beschermd dient te worden. Het scheelt in deze natuurlijk dat de PVV sowieso niet zoveel opheeft met journalisten, dus daar valt niets aan te verliezen. Beter laat dan nooit, en hopelijk een ommezwaai naar meer kritische berichtgeving.
Het helpt alleen niks, want nu is nu.nl ineens ook linkse media en is het raar dat ze PVV onder een vergrootglas leggen.

Wilders heeft jarenlang aan de lopende band moties van wantrouwen ingediend tegen diverse bewindslieden, maar nu zijn eigen partij mensen aanstelt die al afgeschreven zijn voordat ze in functie zijn is het de schuld van linkse media. Want nu moeten we de andere kant op kijken, geef ze een kans. :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
crisp schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 00:10:
[...]

Beter laat dan nooit, en hopelijk een ommezwaai naar meer kritische berichtgeving.
Een website die puur drijft op advertentie-inkomsten? Ik betwijfel het, straks blijven Henk en Ingrid weg en kost dat te veel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

De glijdende schaal waarop we ons bevinden…
Als het op populisten en de vrije pers aankomt, blijft het vaak niet bij dreigende taal

Als het op populisten en de vrije pers aankomt, blijft het vaak niet bij dreigende taal
Beeld Rhonald Blommestijn
De benadering van de media door de nieuwe coalitiepartijen past in een wereldwijde trend. Met rechts-populisten aan de macht komen waarheidsvindende instituties vaak onder druk te staan.
Artikel gaat diep in op de wijze waarop populisten nu ook in Nederland de democratische rechtsstaat ondermijnen met hun rechtstreekse aanvallen op media, zelfs individuele journalisten.

Steeds de slachtofferkaart spelen, maar ondertussen de hondenfluitjes schril en uit volle borst blazend en de achterban ophitsend tot ‘actie’.

Je mag raden wat dat betekent. Tim Hofman heeft al een gewapende man achter zich aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
Ramzzz schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:46:
Als hij Nederlandse journalisten, rechters en wetenschappers één advies zou moeten meegeven, dan is het: wees waakzaam. ‘Ik heb in Polen gezien dat het heel snel kan gaan. Als ik daar aan journalisten vroeg wanneer ze in de gaten kregen dat het misging, zeiden ze: ‘Pas toen het te laat was.’’
Ik denk dat er op het vlak van betalen voor journalistiek in de toekomst echt een verandering van mindset nodig is. Dan denk ik aan een stichting die financiële ondersteuning biedt om journalistiek toegankelijk te houden, die zelf weer gefinancierd wordt door giften. En dat je je erop instelt dat je met een hoger inkomen een heeltallig percentage van je inkomen daaraan doneert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Ramzzz schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:46:
. Tim Hofman heeft al een gewapende man achter zich aan gehad.
Tim Hofman vind ik anders ook het type populist. Hij heeft een mooie scoop met de Voice maar een aantal andere "journalistieke" items van hem zijn behoorlijk gekleurd ingestoken (niet partij kleur maar hoe kan ik scoren). Een journalist mag zeker een kleur hebben maar moet wel in de breedte verslaggeving doen.

Hij heeft bij mij volledig afgedaan na de oproep bij de uni's om blauwe plekken te melden, die doen het goed op TV en zetten de politie in een fijn daglicht. Ondertussen voor het gemak niet vermelden wat er allemaal voorafgaand gedaan is om dit netjes te stoppen en dat deze ME-ers vervolgens stenen, straatmeubilair en urine en chemische middelen over zich heen gegooid kregen. Voor Tim Hofman mag je wel geweld gebruiken tegen een instituut maar die zielige studentjes moeten geknuffelt worden (Engels sprekend en met hoodies).

... gecensureerd ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

hamsteg schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:52:
[...]

Tim Hofman vind ik anders ook het type populist. Hij heeft een mooie scoop met de Voice maar een aantal andere "journalistieke" items van hem zijn behoorlijk gekleurd ingestoken (niet partij kleur maar hoe kan ik scoren). Een journalist mag zeker een kleur hebben maar moet wel in de breedte verslaggeving doen.

Hij heeft bij mij volledig afgedaan na de oproep bij de uni's om blauwe plekken te melden, die doen het goed op TV en zetten de politie in een fijn daglicht. Ondertussen voor het gemak niet vermelden wat er allemaal voorafgaand gedaan is om dit netjes te stoppen en dat deze ME-ers vervolgens stenen, straatmeubilair en urine en chemische middelen over zich heen gegooid kregen. Voor Tim Hofman mag je wel geweld gebruiken tegen een instituut maar die zielige studentjes moeten geknuffelt worden (Engels sprekend en met hoodies).
Lees je eigen tekst nog eens?

Ik heb het over oproepen tot actie tegen journalisten wiens werk het is de instituties te controleren.

En één van die acties bleek al uit op de proppen komen met een vuurwapen te bestaan.

Acties - waar geweld is gebruikt, waar je vraagtekens bij kunt stellen - van de politie bij een demonstratie valt onder het gebied waar hij in actief zou moeten zijn.

Niets bijzonders aan.

Wat wel bijzonder is, is dat een rabiate hypocriet als Wilders dit doet, die zich 24/7 beschermd weet door voor vele miljoenen per jaar ingezette beveiligingsmaatregelen, vanwege door hemzelf al decennialang gebezigde haatzaaierij.

Lastig, hier de splinter en de balk van elkaar te onderscheiden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Ramzzz schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:58:
[...]

Lees je eigen tekst nog eens?

Ik heb het over oproepen tot actie tegen journalisten wiens werk het is de instituties te controleren.

En één van die acties bleek al uit op de proppen komen met een vuurwapen te bestaan.

Acties - waar geweld is gebruikt, waar je vraagtekens bij kunt stellen - van de politie bij een demonstratie valt onder het gebied waar hij in actief zou moeten zijn.

Niets bijzonders aan.

Wat wel bijzonder is, is dat een rabiate hypocriet als Wilders dit doet, die zich 24/7 beschermd weer door voor vele miljoenen per jaar ingezette beveiligingsmaatregelen, vanwege door hemzelf al decennialang gebezigde haatzaaierij.

Lastig, hier de splinter en de balk van elkaar te onderscheiden?
Tim Hofman roept met zijn selectieve artikelen precies hetzelfde op als een populist. Hij bevordert geweld tegen de politie met zijn insinuerende berichtgeving. Dus geweld stimuleren tegen agententen vind jij normaal maar als er iemand achter Tim aangaat is dat ineens een andere categorie omdat hij beweert journalistiek te bedrijven? Ik vind beiden verachtelijk maar schaar Tim absoluut niet onder journalistiek maar eerder onder een roddelkanaal.

[ Voor 3% gewijzigd door hamsteg op 15-06-2024 11:10 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Volgens mij zit je betoog vol met false equivalente. Alsof de politie ooit gaat opschrijven wat de studenten allemaal wel goed hebben gedaan. De verslagen over politieagressie vallen niet zomaar uit de lucht.

Maar goed, betaald nieuws is ook de Telegraaf, de krant van hitsend Nederland. Ongehoord Nederland is ook gewoon op TV.

[ Voor 22% gewijzigd door Delerium op 15-06-2024 11:21 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Helixes
@hamsteg wellicht is het nuttig de kalmte te bewaren. Als ik alles goed heb zij hij dit

Zelfs mijn tenniscoach kan hier niet zó veel spin aan geven dat ze het zou kunnen vertalen als "oproepen tot geweld".

Sowieso is er een hele lange traditie van toezicht op de media van op de politie. Quis custodiet ipsos custodes? De media.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
hamsteg schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:07:
[...]
Tim Hofman roept met zijn selectieve artikelen precies hetzelfde op als een populist. Hij bevordert geweld tegen de politie met zijn insinuerende berichtgeving. Dus geweld stimuleren tegen agententen vind jij normaal maar als er iemand achter Tim aangaat is dat ineens een andere categorie omdat hij beweert journalistiek te bedrijven? Ik vind beiden verachtelijk maar schaar Tim absoluut niet onder journalistiek maar eerder onder een roddelkanaal.
Tim Hofman impliciet als populist neerzetten, dan zit je mijn inziens wel weer woorden op te rekken tot een waardeloos iets. Ik denk dat we hier wel eens wat minder met die fancy termen moeten strooien, het helpt niet.

Ik zie het werk wat Tim met zijn redactie verricht meer als activistische journalistiek. De onderwerpen die worden belicht zijn wel degelijk journalistisch van aard. Echter mis ik veelal wel een beetje 'het neutrale aspect' ervan, maar goed, dat maakt het niet minder journalistisch van aard. Hooguit dat het geen reportage is maar meer een documentaire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Helixes schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:23:
@hamsteg wellicht is het nuttig de kalmte te bewaren. Als ik alles goed heb zij hij dit

[Twitter]

Zelfs mijn tenniscoach kan hier niet zó veel spin aan geven dat ze het zou kunnen vertalen als "oproepen tot geweld".

Sowieso is er een hele lange traditie van toezicht op de media van op de politie. Quis custodiet ipsos custodes? De media.
Denk dat we een beetje doorschieten door van alles te interpreteren tot oproepen tot geweld. Onafhankelijk wat een tennis coach met spin zou kunnen…

Je kan het oook gewoon ergens mee oneens zijn of verwerpelijk vinden zonder gelijk een oproep tot geweld te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Helixes schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:23:

[Twitter]

Ik zie geen oproep voor agenten om zich te melden nadat ze een baksteen tegen hun hoofd hebben gekregen of mis ik die oproep? Heel duidelijk waar Tim naar toe wil, als hij echte journalist was had hij ook de andere kant belicht.

Ik begrijp jullie sympathie naar de betogers en ikzelf sta 100% achter de gedachten van mensenschending richting Palestijnen maar het geweld tegen agenten om je zin te krijgen (en pas daarna heeft de ME teruggeslagen) veracht ik. Schade aan openbare voorzieningen treffen die ik weer mag ophoesten via belasting?

Tim is een "juice" channel, hij doet precies wat hij veracht eenzijdig selectief iets onder de aandacht brengen en daarmee impliciet een deur open gooien. Voor de rechter kan hij altijd roepen (elke populist) dat hij niet expliciet heeft opgeroepen tot geweld.
Populisme (van het Latijnse populus, volk) is een manier van communiceren en van politiek bedrijven waarin de centrale tegenstelling die tussen het vermeende volk en de vermeende elite is en waarbij de populist de kant van het volk kiest.
Tim is dan geen politicus in naam maar hij bedrijft wel politiek door (geleerd van hierboven) activistische journalistiek, keert zich tegen het instituut controlerende macht (politie) en kiest partij voor het volk. Populisme beperkt zich niet tot een politicus maar gaat breder tot iedereen die politiek bedrijft.

[ Voor 17% gewijzigd door hamsteg op 15-06-2024 12:04 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 19:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hier is echt op geen enkele manier een oproep tot geweld in te lezen toch? Dat hij in die tweet slechts 1 kant zoekt, betekent niet dat ie in zijn artikel of uitzending geen wederhoor pleegt.

Kritisch op politiegeweld zijn maakt je geen populist en het betekent ook helemaal niet dat je allerlei andere dingen goedkeurt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Helixes
hamsteg schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:52:
Ik zie geen oproep voor agenten om zich te melden nadat ze een baksteen tegen hun hoofd hebben gekregen of mis ik die oproep? Heel duidelijk waar Tim naar toe wil, als hij echte journalist was had hij ook de andere kant belicht.
Over het algemeen kunnen agenten die een baksteen naar hun hoofd hebben gekregen daar pv van opmaken, en rekenen op veel steun van het OM.

Wanneer politie onevenredig veel gebruik heeft gemaakt van geweld, dan kunnen mensen zich melden bij... De politie. Die hebben historisch gezien weinig reden die klachten bijzonder serieus te nemen.

Daar zit een bepaalde mate van onevenredigheid in. Vandaar de aloude vraag: Quis custodiet ipsos custodes? Een van de geëikte oplossingen is De Media.

En welke andere kant precies? Het gaat om deze tweet. Volgens mij is daar nog geen rapportage uit gekomen, dus we wéten niet welke evenredigheid hij daar in zou hebben toegepast.

Dus nee. Storm in een glas water.

Edit: Ik wil daar nog aan toevoegen dat het feit dat we politie vertrouwen met het monopolie op geweld dat ze daar noodzakelijkerwijs zeer voorzichtig mee dienen om te springen. Hoewel het er soms hard aan toegaat in deze confrontaties, zijn er ook genoeg gevallen bekend waarin het geweld ogenschijnlijk te eenzijdig is geweest. Dat breekt dus met dat basisbeginsel omtrent dat monopolie.

[ Voor 15% gewijzigd door Helixes op 15-06-2024 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

Wimo.

Shake and Bake!

Helixes schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:02:
[...]

De politie. Die hebben historisch gezien weinig reden die klachten bijzonder serieus te nemen.
Waar baseer je dat op? Aangiftes tegen de politie worden gewoon serieus genomen en zeker niet genegeerd. Zie ook recente voorbeelden van XR.

[ Voor 7% gewijzigd door Wimo. op 15-06-2024 12:15 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
En weer is er succesvol afgeleid van het oorspronkelijke punt: dat populisten een grote bedreiging zijn voor een vrije pers, de rechtstaat en de democratie.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:29
Helixes schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:02:
[...]

Over het algemeen kunnen agenten die een baksteen naar hun hoofd hebben gekregen daar pv van opmaken, en rekenen op veel steun van het OM.

Wanneer politie onevenredig veel gebruik heeft gemaakt van geweld, dan kunnen mensen zich melden bij... De politie. Die hebben historisch gezien weinig reden die klachten bijzonder serieus te nemen.

Daar zit een bepaalde mate van onevenredigheid in. Vandaar de aloude vraag: Quis custodiet ipsos custodes? Een van de geëikte oplossingen is De Media.

En welke andere kant precies? Het gaat om deze tweet. Volgens mij is daar nog geen rapportage uit gekomen, dus we wéten niet welke evenredigheid hij daar in zou hebben toegepast.

Dus nee. Storm in een glas water.
Oproepen tot geweld is hier natuurlijk onzin. Tim Hofman snapt alleen niet dat hij hier politiemensen tegen de schenen schopt. Of hij snapt het wel, maar het kan hem niks schelen. Ik krijg enorm veel jeuk als ik deze oproep lees.

Echt, de politie staat hier voor ons een beetje de kolen uit het vuur te halen. Ze worden uitgescholden en geprovoceerd en met een beetje pech mishandeld. Vervolgens is de rook van de demo nog niet opgetrokken en dan komt zo'n wijsneus met een oproep om geweld van de politie te melden. Dat is nogal ongevoelig.

Het is ook nogal selectief: tientallen demonstranten misdragen zich, dat interesseert hem niet, maar de 2 agenten die 2 tikken teveel uitdelen zijn het probleem.

Maar ok, een oproep tot geweld is wat anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
DeKever schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:15:
[...]

Oproepen tot geweld is hier natuurlijk onzin. Tim Hofman snapt alleen niet dat hij hier politiemensen tegen de schenen schopt. Of hij snapt het wel, maar het kan hem niks schelen. Ik krijg enorm veel jeuk als ik deze oproep lees.

Echt, de politie staat hier voor ons een beetje de kolen uit het vuur te halen. Ze worden uitgescholden en geprovoceerd en met een beetje pech mishandeld. Vervolgens is de rook van de demo nog niet opgetrokken en dan komt zo'n wijsneus met een oproep om geweld van de politie te melden. Dat is nogal ongevoelig.
De media mag wat mij betreft best ongevoelig zijn als ze zich aan wat journalistieke standaarden houden. En het mag ook wel wat schuren aan de randen van het spectrum.
Het is ook nogal selectief: tientallen demonstranten misdragen zich, dat interesseert hem niet, maar de 2 agenten die 2 tikken teveel uitdelen zijn het probleem.
Dat oordeel kun je eigenlijk pas trekken nadat je het item gezien hebt. Impliciet doe je hier de aanname dat Tim Hoffman erop uit is om de politie zwart te maken. Uit het item kan ook blijken dat het wel meevalt met al dat politie geweld. Ik vind het in ieder geval legitiem voor de media om dit te onderzoeken.

Heb er daarna zelf weinig meer over gehoord, dus wellicht viel het allemaal wel mee. De politie heeft zich natuurlijk ook aan standaarden te houden, hete kolen uit het vuur halen of niet. Zo werkt het in Nederland.
Indeed

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Helixes
Het feit dat Hofman's oproep die reactie oproept zegt mij dat er wellicht eens een lichtje op zou moeten worden geschenen als dat blijkbaar zo gevoelig ligt. Maar daar hoeven we het niet per se over eens te worden.
In dit soort gevallen geldt dat iets te vaak politie onderdeel is van het probleem dat ze proberen op te lossen. Dit is de definitie van politierellen, nietwaar? Ook hier geldt dat het optreden van de politie (op verzoek van B&W en de universiteiten) ook de-eacalerend hadden kunnen zijn. Door geweld toe te passen heeft de politie het er in ieder geval niet beter op gemaakt.

Ik wil heel duidelijk zijn. Politie heeft de plicht te de-escaleren. Het is geen optie voor ze. Inzetten van geweld heeft altijd het risico het conflict direct of op een later moment verder te escaleren.

Ik ben blij dat je de mening van @hamsteg niet deelt.

Maar we weten dus niet of dat er tientallen gewelddadige demonstranten waren waarbij twee vreedzame types klappen hebben gehad. Of dat er twee gewelddadige demonstranten waren, waarbij er tientallen hebben moeten incasseren. Daar mag Tim Hofman best onderzoek naar doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Helixes Je valt wel heel makkelijk voor de frames die door al die 'onschuldige' slachtoffers van politiegeweld worden gepushed.

De escaleren werkt tot een punt ver voordat de wapenstok tevoorschijn komt. Een punt waarop al uitentreuren is gevorderd om een ander tijdverdrijf te gaan zoeken. Helaas is het voor de raddraaiers wel erg makkelijk om precies het goede stukje van de opname te delen. En voor de politie helaas wat minder. Ofwel doordat dat een onderzoek dwars zit ofwel doordat het privacy technisch niet kan.

Helaas is het vaak ook nog een kwestie van een volledige overmacht aan relschoppers. 30 agenten tegenover honderden protestanten.

De oproep van Tim zou journalistiek hout snijden als ie twee kanten belicht. Dit is niets anders dan olie op het vuur. Onnodig en abject. Kan er niets anders van maken. Maargoed, inmiddels leidt die ook aan een soort van god-complex.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 15-06-2024 13:05 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• D-e-n
En ondertussen hebben we het hier over hoe we één oproep van een soms activistische documentaire maker moeten uitleggen terwijl we een regering hebben vol met types die kritische journalisten het liefst definitief monddood zouden willen maken. En ondertussen werkt er bij de grootste krant van Nederland iemand die minstens zo geradicaliseerd is als Faber en Markuszower bij elkaar en dat elke dag maar al te graag laat weten.

Nederland heeft grotere problemen dat Tim Hoffman

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 15-06-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
b_g_e schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:28:
[...]

Vreemdelingenangst / -haat klinkt wel meteen zo lelijk. Al is het een kwestie van nuance, want we zijn inderdaad als diersoort nogal tribaal van aard. En in allerlei contexten hebben we onze stam, waarmee we ons dan identificeren. Dan weer collega's, dan weer de sportclub, dan weer de gestudeerden / niet-gestudeerden onder de collega's of op de sportclub. Ga maar door, steeds wisselende permutaties van waar je wél of niet bij hoort.
Toch wel paradoxaal, he. Je gevoel van welbevinden heeft er baat bij dat je bij "de groep" hoort, terwijl tegelijkertijd zo'n groep vaak een behoorlijke mate van exclusiviteit heeft, met andere woorden: er horen veel mensen niet bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:05:
De oproep van Tim zou journalistiek hout snijden als ie twee kanten belicht. Dit is niets anders dan olie op het vuur. Onnodig en abject. Kan er niets anders van maken. Maargoed, inmiddels leidt die ook aan een soort van god-complex.
En ook hier is het nogal voorbarig om dit te kunnen stellen. Het kan goed zijn dat het programma de connecties heeft om het perspectief van de politie te krijgen. Dat is in theorie ook wat gemakkelijker omdat daar een balie zit met woordvoerders die men kan doorverwijzen. Dat gaat bij demonstranten wat lasitger.

De kernvraag is wellicht: Hoe concludeer je dat er maar één kant wordt belicht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-e-n schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:20:
En ondertussen hebben we het hier over hoe we één oproep van een soms activistische documentaire maker moeten uitleggen terwijl we een regering hebben vol met types die kritische journalisten het liefst definitief monddood zouden willen maken. En ondertussen werkt er bij de grootste krant van Nederland iemand die minstens zo geradicaliseerd is als Faber en Markuszower bij elkaar en dat elke dag maar al te graag laat weten.

Nederland heeft grotere problemen dat Tim Hoffman
Ik mag hopen dat we ook oog houden voor de 'kleinere problemen'. Voor je het weet worden die ook groot.

Daarnaast kan ik persoonlijk deze oproep niet los zien van het proces van afbreken van (vertrouwen in) de instituties die er juist voor moeten zorgen dat die grotere problemen worden aangepakt. Een proces dat helaas al langer gaande is, en schijnbaar wordt de drempel hiertoe steeds lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Napo schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:31:
[...]

En ook hier is het nogal voorbarig om dit te kunnen stellen. Het kan goed zijn dat het programma de connecties heeft om het perspectief van de politie te krijgen. Dat is in theorie ook wat gemakkelijker omdat daar een balie zit met woordvoerders die men kan doorverwijzen. Dat gaat bij demonstranten wat lasitger.

De kernvraag is wellicht: Hoe concludeer je dat er maar één kant wordt belicht?
De oproep is duidelijk gericht aan diegenen die zich slachtoffer voelen. Heel moeilijk was het niet geweest om in diezelfde oproep ook agenten of hulpverleners mee te nemen.

Datzelfde had ie kunnen doen in een van zn vele reacties eronder. Maar die belichten voor zover ik heb terug kunnen vinden dezelfde invalshoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:37:
[...]

De oproep is duidelijk gericht aan diegenen die zich slachtoffer voelen.
Wellicht is dat op basis van ervaring dat juist dat perspectief - de personen die aan de ontvangende kant zaten van het gebruikte geweld door de politie - lastiger te vinden zijn en dat er daardoor specifiek een oproep benodigd is?
Heel moeilijk was het niet geweest om in diezelfde oproep ook agenten of hulpverleners mee te nemen.
En iets in mij vertelt mij dat de communicatie vanuit de politie idealiter via de politie loopt en niet individuele agenten waardoor je effectief die ingang al zou hebben. Specifieke oproepen voor specifieke doelgroepen is niet heel verwonderlijk, zowel niet in de journalistiek als in de brede zin van het vinden van respondenten.
Heel blij zou ik er overigens ook niet van worden als seperate agenten hun perspectief delen, juist een organisatie als de politie praat zo veel mogelijk met één mond waardoor je - wellicht helaas - het verhaal via woordvoerders ( of mediagetrainde / voorbereide ) agenten krijgt.

Niet moeilijk maar wellicht ook niet effectief.
Datzelfde had ie kunnen doen in een van zn vele reacties eronder. Maar die belichten voor zover ik heb terug kunnen vinden dezelfde invalshoek.
En nogmaals dezelfde vraag met kleine verduidelijking, want daar geef je geen antwoord op: Hoe concludeer je dat er maar één kant wordt belicht in het artikel dat ze beogen te maken?

[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 15-06-2024 13:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-e-n
MikeyMan schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:33:
[...]

Ik mag hopen dat we ook oog houden voor de 'kleinere problemen'. Voor je het weet worden die ook groot.

Daarnaast kan ik persoonlijk deze oproep niet los zien van het proces van afbreken van (vertrouwen in) de instituties die er juist voor moeten zorgen dat die grotere problemen worden aangepakt. Een proces dat helaas al langer gaande is, en schijnbaar wordt de drempel hiertoe steeds lager.
Als je hem een beetje volgt kun je hem er niet van beschuldigen dat hij constant bezig is vertrouwen in instanties onderuit te halen. In dat opzicht is Tim Hoffman ook helemaal geen probleem. Eén misschien onhandige tweet is geen probleem. Een journalist die voor sommigen irritant overkomt is geen probleem.

Meerdere rechtsextremistische ministers in een kabinet is een probleem. De haat tegen politici van (linkse) middenpartijen zoals Kaag of Timmermans is een probleem. De grootste krant van Nederland die dat aanwakkert is een probleem. De heisa over Hoffman is allemaal afleiding om de werkelijke problemen onder het tapijt te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Ik denk dat bij de Palestina-demo's hetzelfde gebeurt als bij de anti-lockdown demonstraties een paar jaar geleden; een grote groep mensen die normaal nooit demonstreert komt nu in aanraking met de ME. Mensen die hun hele leven hebben geloofd dat de politie eerlijk, terughoudend, en de-escalerend optreedt.

Ik ken mensen uit wat activistische groepen - en toevallig ook een voormalige hooligan. Die weten dat bij dit soort evenementen de politie verandert in een nogal bot geweldsinstrument. Die echt niet gaan afwachten tot ze geprovoceerd worden, of je vragen of jij degene was die de rotte eieren heeft gegooid, en niet je buurman. Als je op het verkeerde moment op de verkeerde plek staat krijg je een klap.

Als je daar met een blauwe plek vanaf komt, mag je van geluk spreken. Als honden of paarden worden ingezet, mag je van geluk spreken als je niet in het ziekenhuis terecht komt.

Ik zou Tim Hofman vooral verwijten dat hij naief is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
Ik was eerder vandaag over de NSDAP aan het lezen op Wikipedia. Interessant is dat "socialistisch" erbij gekomen omdat het een modieuze term was in die tijd. Ook interessant is dat Ernst Röhm ook wel echt socialistische ideeën had, maar door Hitler afgeserveerd werd. Een reden was dat de NSDAP geld nodig had en grootindustriëlen zich zorgen maakten om de socialistische programmapunten.
In 1927 ontmoette Emil Kirdorf, een invloedrijke industrieel, Hitler en stelde hem op de hoogte van de bezorgdheid van andere fabrieksdirecteuren en grootkapitalisten voor de socialistische programmapunten van de NSDAP die vooral Röhm propageerde. Hitler stelde hem echter gerust en zei dat de socialistische punten van de NSDAP nooit ten uitvoer zouden worden gebracht. Om dit te bevestigen schreef Hitler de privémemo Der Weg zum Wiederaufstieg als pamflet en verdeelde deze onder zijn financierders. Röhm moest uiteindelijk toch het hoofd buigen voor Hitler en vertrok tijdelijk naar Bolivia.
  1. Bosma praat 💩 met zijn "Hitler was een socialist".
  2. Wat is er eigenlijk bekend over de financiering van de PVV? Met die zoektermen krijg ik weinig treffers. Waaronder wel deze van FTM. Dit moet ik nog nader lezen, maar scannend en afgaand op de commentsectie lijkt de enige hint te zijn dat de PVV tegen een onderzoek naar buitenlandse financiering van politieke partijen heeft gestemd. En als het lastig blijkt een baan te vinden met een PVV-brandmerk lijkt steun van bedrijven niet voor de hand te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:55:
[...]

Ik ken mensen uit wat activistische groepen - en toevallig ook een voormalige hooligan. Die weten dat bij dit soort evenementen de politie verandert in een nogal bot geweldsinstrument. Die echt niet gaan afwachten tot ze geprovoceerd worden, of je vragen of jij degene was die de rotte eieren heeft gegooid, en niet je buurman. Als je op het verkeerde moment op de verkeerde plek staat krijg je een klap.

Als je daar met een blauwe plek vanaf komt, mag je van geluk spreken. Als honden of paarden worden ingezet, mag je van geluk spreken als je niet in het ziekenhuis terecht komt.
Er zitten natuurlijk gedaties in welk geweld de ME in een situatie mag en kan inzetten. Vooropgesteld, als de ME een linie vormt en je vermaant weg te wezen loop je een risico dat je met geweld weggestuurd wordt en dat valt vaak binnen de geweldsinstructies. En inderdaad, het moment van het één op één deescaleren is dan wel gepasseert.

Dat er situaties zijn dat de ME haar boekje te buiten gaat is ook bekend. Een demonstrant die om wat voor reden op de grond ligt moet je niet met een wapenstok of hond blijven bewerken, dan ga je ook als ME'er een grens over. Idem met een demonstrant die onbedoeld in een hoek geraakt nog een aantal klappen met een wapenstok geven lijkt mij in ieder geval niet heel doelmatig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 01:10

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:S.v.p. graag het discussie onderwerp weer terug naar journalistieke vrijheden en Hofman, de ME discussie over hoe de ME functioneert en handelt is minder relevant dan het politieke besluit om deze in te zetten.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1 ... 101 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen aannames zonder onderbouwing: onderbouw met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over groepen zonder onderbouwing. Wees zo specifiek als mogelijk is.
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen naamverbasteringen, schrijf namen van mensen voluit, dan wel de achternaam
• Geen oordelende kwalificaties toevoegen bij benoeming van personen of partijen
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• Speel de bal, niet de persoon
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.