Komt het (alleen) door slechte docenten of komt het ook doordat zij slechte methodieken (moeten) volgen?TheDudez schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:27:
[...]
Het werkelijke probleem is dat de meesters en juffen slechter zijn. En dat er te weinig les word gegeven in rekenen en taal. Boeken worden inderdaad wat duurder. Daar ben ik ook geen voorstander van maar dat draag maar een klein beetje bij.
Want zelfs in de jaren tachtig en negentig werd je als leerling gewoon op de vingers getikt als je het antwoord en de uitwerking wél goed had, maar niet de bijbehorende vage methode volgde die niet eens goed kon worden uitgelegd door de docent.
Ik maakte laatst in een ander topic wat domme grappen over bv. worteltrekken, maar zulke dingen kun je prima visueel en dus makkelijker maken om aan te leren. Er zijn veel betere en slimmere ezelsbruggetjes te bedenken om ingewikkelde zaken simpel te maken. Maar dat mocht in mijn tijd al niet. Zeker niet als je daar zelf mee aankwam, want dat paste niet in de tijd die de docent had om er mee om te gaan...
Dat zit wel Schnorr.
/f/image/wrDL6BGWjD0B5bqaShVrdG8g.png?f=fotoalbum_large)