De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 111 Laatste
Acties:
  • 551.972 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:49
*knip*, false balance.

[ Voor 87% gewijzigd door NMH op 22-05-2024 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
MikeyMan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:16:
Lullig gezegd; er valt meer en makkelijker geld te halen bij de middengroep door kleine aanpassingen van het beleid. En dat zie je keer op keer terugkomen.
Is dat zo, of beter, is inkomen uit werk hier het issue? (want daar denk ik niet aan vermogen) Daar betalen de 30% van de hoogste inkomens 80% van de opbrengsten (Elsevier). Het geschetste probleem zit hem vaak meer in grote vermogens, en die zijn veel makkelijker via allerhande cnstructies buiten schot te hoden.

[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 22-05-2024 11:41 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:47

Lordy79

Vastberaden

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 67% gewijzigd door NMH op 22-05-2024 11:59 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 11:49

[ Voor 60% gewijzigd door NMH op 22-05-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ijdod schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:26:
[...]

Is dat zo, of beter, is inkomen uit werk hier het issue? (want daar denk ik niet aan vermogen) Daar betalen de 30% van de hoogste inkomens 80% van de opbrengsten (Elsevier). Het geschetste probleem zit hem vaak meer in grote vermogens; en die zijn veel
Als in; je hebt met een kleine wijziging bij de middengroep sneller een miljard bij elkaar gesprokkeld dan een kleine wijziging bij de hogere inkomens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
MikeyMan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:17:
[...]

BD? Het is een CPB rapport :?
O-) Je had helemaal gelijk O-)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:36
alexbl69 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:08:
[...]

Als bedrijven in mindere tijden in de problemen komen wordt er geroepen dat het ondernemersrisico is, dat men er maar rekening mee had moeten houden. Maar als ze reserves aanhouden wordt er geklaagd dat er (nog) te weinig belasting wordt betaald.

Inderdaad een zeer stemming makend artikel dat de plank volledig mis slaat.
Het probleem is natuurlijk wel dat je normaal gesproken over inkomen belasting betaald. Bij een bedrijf zal het echter voor komen dat ze een jaar verlies draaien, waarna er alleen belasting zal worden betaald over winst-verlies. Terwijl je bij een normaal inkomen altijd over dat inkomen belasting betaald. Daarmee is het nogal lastig te vergelijken en ook te bepalen wat nu wel een eerlijke manier van belasting heffen is. Feit is natuurlijk wel dat de cijfers aangeven dat rijken sneller nog rijker worden dan de armen. De verdeling klopt dus niet.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

alexbl69 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:29:
[...]

"Antisemitisme" valt hier nog onder rechts-extremisme. Denk dat als je aan de gemiddelde Jood tegenwoordig vraagt of hij meer angst heeft voor rechts- of voor links-extremisme dit niet echt meer klopt.
Kan best kloppen, maar ik ga deze discussie meteen kort houden ivm de oorlog in Israël en Gaza.

Punt 1: Een jood (of islamiet of christen) wordt is meer dan alleen zijn geloof en diens invulling van diens geloof wordt door meerdere factoren bepaald. Het hanteren van een label door extremisten maakt nuance lastig.
Punt 2: Onveilig voelen en onveilig zijn verschillende dingen.
Punt 3: Marketing en propaganda. Extremisten zijn altijd bezig om hun tegenpool te verwijt van hun fouten.

Er zijn zoveel mogelijkheden om deze discussie (en dus ons beide) te beïnvloeden dat ik per definitie naar de expert zou wijzen, maar dan kom ik uit bij de AIVD.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:01

[ Voor 64% gewijzigd door NMH op 22-05-2024 11:59 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
polthemol schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Waarom moet er een soort van quantumkorting zijn omdat je heel veel afdraagt tegen een lager percentage?
Dat hoeft er niet te zijn, maar het argument was dat 'men gebruik maakte van voorzieningen'. Die worden grotendeels door deze zelfde groep betaald. Dan kan je je blijven beroepen op percentages, maar dat negeert wel het detail dat het om gigantische bedragen gaat, waardoor het feeste wel voor een groot deel door deze al door deze groep wordt betaald. Begrijp me niet verkeerd, ik ben daar voor, en het moet beter. Ik denk dat mijn irritatie deze argumentatie een beetje komt doordat het makkelijk populistisch wordt. Er wordt daarbij snel gewezen daar inkomen uit werk, terwijl daar nu juist een progressief stelsel al voor is. De issues daar zitten niet bij de IB.

(en de 'van mijn belastingcenten' door mensen die nauwelijks belasting betalen helpt ook niet :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

D-e-n schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:36:
[...]

Waarom moet het altijd voor of tegen Europa zijn? Daar kun je toch genuanceerd over denken?
Dat had ik me ook al gerealiseerd. Zie mijn excuses in DevWouter in "De landelijke Nederlandse politiek 2023/..."

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[ Voor 52% gewijzigd door NMH op 22-05-2024 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
MikeyMan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:28:
[...]

Als in; je hebt met een kleine wijziging bij de middengroep sneller een miljard bij elkaar gesprokkeld dan een kleine wijziging bij de hogere inkomens.
Dat snap ik, maar als de bovenste 30% van je groep 80% van de opbrengsten oplevert, vraag ik me af of dat inderdaad het geval is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
"Extreem" wordt doorgaans alleen gebruikt voor groeperingen die op één of meer democratische, staatsrechtelijke of liberale principes een grens overgaan.

Extreemlinks is ons parlement dus niet vertegenwoordigd. De meest extreme club met linkse economische ideeën is DENK maar die is alleen links als hun doelgroep het uitkomt. Maar extreem noemen mag je ze van mij. De SP of PvdD hebben een andere visie over het inrichten van de maatschappij maar dat maakt hen nog niet extreem.

Bij de PVV is dat anders. De continu beledigingen van politici, vijandschap richting journalisten en rechters, gevrij met fascistische vriendjes, adoratie van dictators, geflirt met antisemitische complottheorieën, bagatellisering van een wreed regime als de Apartheid: dat mag je extreem noemen.

Het suggereren van een gelijk speelveld tussen "extreemrechts" en "extreemlinks" is het moedwillig onder het tapijt vegen van het politieke gevaar op radicaalrechts. Het is de bekende false balance.

[ Voor 4% gewijzigd door NMH op 22-05-2024 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes

[ Voor 70% gewijzigd door NMH op 22-05-2024 11:59 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Het hele onderhandelingsakkoord is drijfzand. Wilders is er heilig van overtuigd dat hij 1,6 miljard korting gaat krijgen in Brussel (naast een verlengde derogatie natuurlijk). Ieder weldenkend mens weet dat dat niet gaat lukken. Sprookjes.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
Joris748 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:54:
Het hele onderhandelingsakkoord is drijfzand. Wilders is er heilig van overtuigd dat hij 1,6 miljard korting gaat krijgen in Brussel (naast een verlengde derogatie natuurlijk). Ieder weldenkend mens weet dat dat niet gaat lukken. Sprookjes.
Als valt of staat daarmee. Aangezien de 1,6 miljard nimmer nooit niet teruggehaald gaat worden gaat dit hele kabinet wegzakken in het drijfzand.

De PVV op basis van het verhaal de winnaar, maar op basis van de inhoud is iedere PVV kiezer een verliezer. Ieder belangrijk talking point van ze is niet behaald of is wettelijk onmogelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Joris748 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:54:
Dat speelt Wilders alleen maar in de kaart. Dan kan hij Europa de schuld geven. Kan er meteen weer een stokpaardje van stal.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:48

Koppensneller

winterrrrrr

Wat een kwal is Wilders ook he, nu hij een keer niet aan de interruptiemicrofoon staat. Timmermans stipt het risico, het wensdenken en het drijfzand aan en het enige dat Wilder kan zeggen is: "Ik zie dat u er niet blij mee bent, wij zijn er wel blij mee".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wilders gaat wel heel erg in de knel komen als hij niet realistisch gaat zijn over dat wat er allemaal niet kan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
FirePuma142 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:03:
[...]

Dat speelt Wilders alleen maar in de kaart. Dan kan hij Europa de schuld geven. Kan er meteen weer een stokpaardje van stal.
Dat werd in een interruptie ook al voorspeld door Jetten. En ook dat de rechters de schuld gaan krijgen. De hele post mortem voor deze regeerperiode ligt al klaar en is uiterst voorspelbaar.

Wilders is nu wel wild om zich heen aan het slaan in het debat.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
FirePuma142 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:05:
Wilders gaat wel heel erg in de knel komen als hij niet realistisch gaat zijn over dat wat er allemaal niet kan.
Totaal niet, want de mensen kunnen er niet doorheen prikken en zullen daarom enkel op de grote praatlijnen van Wilders volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Zingo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:08:
[...]

Totaal niet, want de mensen kunnen er niet doorheen prikken en zullen daarom enkel op de grote praatlijnen van Wilders volgen.
Dat zal op korte termijn wel zo zijn, maar ik denk op de langere termijn dat het ook voor Wilders niet droog te houden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
De mensen volgen dit niet. Hoeveel mensen denk je dat het debat live kijken? Hoeveel mensen denk je dat er een nieuwsartikel over lezen? Hoeveel mensen denk je dat een nieuwsprogramma kijken?

Ik denk, cijfers heb ik niet, dat het minder is dan menig mens verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Wat moet er gebeuren voordat de kiezer die op de PVV stemt daadwerkelijk uitgewerkte ideeen nodig heeft om te besluiten wel of niet op de PVV te stemmen ( waar dit overigens net zo goed op gaat voor andere partijen ).

De partij ( PVV ) grossiert in grote praatlijnen maar zodra er enige details moeten komen wordt het bijzonder stil, die slag wordt niet gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
Homer-Simpson schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:48:
[...]

Hoewel dit voor veel mensen frustrerend is vraag ik me wel af hoe belangrijk het is om nieuwe wet- en regelgeving te maken die effect moet hebben voor 0,1% van de bevolking? En dan ook nog eens de 0,1% die zich het kan veroorloven om zich te laten adviseren over belastingontwijking en minimalisatie van de te betalen belastingen.
Hoogst waarschijnlijk gaat vooral de grotere groep onder deze 0,1% last hebben van strengere/andere regels.
Hangt er van af wat die nieuwe wet- en regelgeving inhoudt. Als de 0.1% flink meer belasting zou gaan betalen - en daar zoals je zegt relatief weinig last van zal hebben - dan kan daarmee voor de grote groep onder die 0,1% een flinke lastenverlaging en/of loonsverhoging worden gerealiseerd, ipv dat die er last van zou hebben.

Je zou kunnen denken dat er bij die 0.1% weinig te halen valt omdat het een kleine groep is, maar er zit wel erg veel geld. Ter referentie: de helft van al het vermogen zit bij de top 6% (CBS). Bij de paar % direct onder de 0.1% valt ook veel te halen zonder dat die er veel last van hebben.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:18
Brent schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Waarde is wat wij het waard vinden.

[...]
Er is geen serieuze econoom die gelooft in intrinsieke waarde, wat je lijkt te bedoelen??
Prijs is wat de markt het op enig moment in tijd waard vindt.

Waarde is wel degelijk een te berekenen bedrag.

Anders hadden we niet zoveel discussie over onder en overwaardering van bedrijven gehad binnen de accountants wereld en daarbuiten 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 16:53
FirePuma142 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:09:
[...]

Dat zal op korte termijn wel zo zijn, maar ik denk op de langere termijn dat het ook voor Wilders niet droog te houden is.
Welnee, dan moet opeens een grote groep stemmers de hand in eigen boezem gaan steken... Dat gaat niet gebeuren, de schuld wordt gewoon weer afgeschoven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
eric.1 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:07:
[...]

Het lijkt me duidelijk dat de waarde van een Euro anders is 'gedefinieerd' dan de waarde van een stuk kunst. Als je dit gaat mengen dan houdt het snel op, zeker als je hiermee gaat argumenteren binnen de context van belastingen.
Bij sommige valuta zijn er parallele markten met andere koersen. Ik vind het juist een goed idee om al dit illustraties te nemen en te destilleren tot de essentie: het hangt van plaats, tijd, persoon af wat iets waard is. Ook valuta.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:15
BadRespawn schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:19:
[...]

Hangt er van af wat die nieuwe wet- en regelgeving inhoudt. Als de 0.1% flink meer belasting zou gaan betalen - en daar zoals je zegt relatief weinig last van zal hebben - dan kan daarmee voor de grote groep onder die 0,1% een flinke lastenverlaging en/of loonsverhoging worden gerealiseerd, ipv dat die er last van zou hebben.

Je zou kunnen denken dat er bij die 0.1% weinig te halen valt omdat het een kleine groep is, maar er zit wel erg veel geld. Ter referentie: de helft van al het vermogen zit bij de top 6% (CBS). Bij de paar % direct onder de 0.1% valt ook veel te halen zonder dat die er veel last van hebben.
Ik ben benieuwd welke regels er wel op de 0,1% van toepassing zijn die niet van toepassing gaan zijn voor de groep daaronder die je zou willen ontzien. Sta open voor suggesties.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:44
Eigenlijk kan je dit debat makkelijk samenvatten als volgt (schaamteloos geleend van het internet):
Meerdere keren heb ik mijn vrouw beloofd dat ze op haar volgende verjaardag een nieuwe keuken en een nieuwe auto gaat krijgen.
Toen een vriend mij vroeg hoe ik dat wilde gaan betalen zei ik dat ik de hoofdprijs in de staatsloterij ging winnen.
Toen hij mij vroeg: stel dat je die niet gaat winnen, wat gebeurt er dan.
Mijn logische antwoord was dat ik er vanuit ga dat ik die hoofdprijs wel ga winnen.
Maar was toen de vraag, wat ga je dan doen als dat toch niet gebeurt.
Mijn antwoord: ja op een vraag ‘wat als’ ga ik geen antwoord geven.
Politiek is eigenlijk heel simpel.
Het valt mij vooral op dat in dit debat heel weinig via de voorzitter gaat. Het grenst veel aan op de man spelen en staat niet in het coalitieakkoord dus geen idee uhhh

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
mnarijnm schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:55:
Eigenlijk kan je dit debat makkelijk samenvatten als volgt (schaamteloos geleend van het internet):

[...]

Het valt mij vooral op dat in dit debat heel weinig via de voorzitter gaat. Het grenst veel aan op de man spelen en staat niet in het coalitieakkoord dus geen idee uhhh
We staan niet zo ver af meer van een soort Bananenrepubliek. Voeger keken we lachend naar andere landen, inmiddels kijken die vol verbazing naar ons.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

mnarijnm schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:55:

[...]

Ik denk dat Timmermans heel lang heeft zitten te wachten om Wilders in gelijke munt terug te betalen. Wilders heeft jarenlang vrij kinderlijk op de man toe gereageerd. In de ogen van veel politici onprofessioneel gedrag. In de ogen van 'het gepeupel' (mensen uit het volk met minder socio politieke omgangsregels) was dat juist 'zeggen waar het op staat'.

Timmermans heeft dit klaarblijkelijk gehekeld. Je hebt twee keuzes - Professioneel blijven of modder gooien. Het is duidelijk dat Timmermans zijn frustratie uit door met modder te gooien. Daardoor wordt het gedrag van Wilders uit het verleden goed gekeurd en de professionelere manier van discussiëren beschadigt.
Het mag duidelijk zijn dat professionele omgangsvormen in de kamer wenselijk zijn; vanuit Timmermans en vanuit Wilders. Het is niet dat Wilders gelijk had in het verleden met discussiëren omdat Timmermans nu ook zo doet; beide hebben het fout. Men kan dit soort discussiëren als tactiek zien maar het is gewoon onbeschoft en laag bij de grond. Wij moeten meer verwachten van onze politici en mogen ze hier best op wijzen. Ze vertegenwoordigen ons als volk.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:31
TheBrut3 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:17:
[...]

De mensen volgen dit niet. Hoeveel mensen denk je dat het debat live kijken? Hoeveel mensen denk je dat er een nieuwsartikel over lezen? Hoeveel mensen denk je dat een nieuwsprogramma kijken?

Ik denk, cijfers heb ik niet, dat het minder is dan menig mens verwacht.
Ik vermoed dat een deel van de PVV-aanhang zich liever via YouTube laat informeren via clickbait fanfilmpjes met titels als 'Wilders sloopt Timmermans in debat' waarin enkel een uitlating wordt getoond, zonder enige nuancering of noodzakelijke context, wat dan weer als waarheid wordt aangenomen door de kijker en daarmee de gewenste beeldvorming weer is bereikt. :?

[ Voor 3% gewijzigd door pporrio op 22-05-2024 13:40 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

pporrio schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:22:
[...]

Ik vermoed dat een deel van de PVV-aanhang zich liever via YouTube laat informeren via clickbait fanfilmpjes met titels als 'Wilders sloopt Timmermans in debat' waarin enkel een uitlating wordt getoond, zonder enige nuancering of noodzakelijke context, wat dan weer als waarheid wordt aangenomen door de kijker. :?
Ik vind Timmermans wel een heel slap debater overigens. Het straalt geen gezag uit, ik vind de argumenten vaak onduidelijk verwoord of slecht uitgekozen. De 17.000 kinderen bijvoorbeeld, daar was Bikker al goed mee bezig geweest. Dat is wel een bijzonder klein puntje om het hele betoog aan op te hangen. Daar moet toch een ploeg zitten die Timmermans wat beter beslagen het ijs op stuurt. Het komt bij Timmermans bij mij altijd over als iemand die zich op autoriteit beroept die bij zijn functie hoort, in plaats van dat hij de autoriteit heeft die bij zijn functie hoort.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
pporrio schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:22:
[...]

Ik vermoed dat een deel van de PVV-aanhang zich liever via YouTube laat informeren via clickbait fanfilmpjes met titels als 'Wilders sloopt Timmermans in debat' waarin enkel een uitlating wordt getoond, zonder enige nuancering of noodzakelijke context, wat dan weer als waarheid wordt aangenomen door de kijker en daarmee de gewenste beeldvorming weer is bereikt. :?
Precies dit. Z'n achterban wil gewoon scherpe/botte opmerkingen horen, en niet verder nadenken over de waarheid of hoe het zit. Als Wilders al op dingen te betrappen is, dan hebben ze daar vaak geen oog voor.

Ik herinner me nog een moment tijdens het verkiezingsdebat:
Mevrouw: ik zit in de shit met de zorg en heb NU hulp nodig.
Timmermans: ik hoor u, eigen risico zorg moet omlaag, hou er rekening mee dat dat lastig is en 2 jaar kan duren.
Wilders: Ziet u wel, Timmermans laat u in de steek, mevrouw heeft NU hulp nodig en dat ga ik regelen.
Bevolking: Boe Timmermans is een lul! Jeej Wilders komt voor ons op!

Fast forward:
Wilders: Eigen risico gaat over 2 jaar omlaag.
Resultaat: Het is precies wat Timmermans zei, maar niemand wilde horen of geloven. Wilders hield een leugen voor, maar uiteindelijk doet hij wat Timmermans ook al aangaf. Toch ziet men Timmermans als de onbetrouwbare ouwehoer, en Wilders als de man die zegt hoe het staat.

Tja, hoe moet je mensen een spiegel voorhouden als ze na een maand alweer vergeten zijn hoe de vork in de steel zat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Auredium schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:15:
[...]

Ik denk dat Timmermans heel lang heeft zitten te wachten om Wilders in gelijke munt terug te betalen. Wilders heeft jarenlang vrij kinderlijk op de man toe gereageerd. In de ogen van veel politici onprofessioneel gedrag. In de ogen van 'het gepeupel' (mensen uit het volk met minder socio politieke omgangsregels) was dat juist 'zeggen waar het op staat'.

Timmermans heeft dit klaarblijkelijk gehekeld. Je hebt twee keuzes - Professioneel blijven of modder gooien. Het is duidelijk dat Timmermans zijn frustratie uit door met modder te gooien. Daardoor wordt het gedrag van Wilders uit het verleden goed gekeurd en de professionelere manier van discussiëren beschadigt.
Het mag duidelijk zijn dat professionele omgangsvormen in de kamer wenselijk zijn; vanuit Timmermans en vanuit Wilders. Het is niet dat Wilders gelijk had in het verleden met discussiëren omdat Timmermans nu ook zo doet; beide hebben het fout. Men kan dit soort discussiëren als tactiek zien maar het is gewoon onbeschoft en laag bij de grond. Wij moeten meer verwachten van onze politici en mogen ze hier best op wijzen. Ze vertegenwoordigen ons als volk.
We stemmen op degene die 'zegt waar het op staat' maar willen dat politici zich netjes gedragen? Dat gaat natuurlijk niet werken en de enige manier om daar vanaf te komen is door er eerst voor te zorgen dat mensen weer op je stemmen. Helaas moet je daarvoor dus ook gaan 'zeggen waar het op staat'. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar als je dat niet doet gaan de stemmen alleen nog meer naar degene die dat wel doet.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 17:03
Brent schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:40:
[...]

Bij sommige valuta zijn er parallele markten met andere koersen. Ik vind het juist een goed idee om al dit illustraties te nemen en te destilleren tot de essentie: het hangt van plaats, tijd, persoon af wat iets waard is. Ook valuta.
Ik vind van niet, want om dergelijke ingewikkelde materie te destilleren tot de essentie moet wel duidelijk zijn wat er gaande is in dat process. Nu voelt het erg als een rookgordijn optrekken om vervolgens in de waas van de onduidelijkheid iets neer te pennen alsof het de waarheid is.

Geen idee hoe je valuta kan betrekken in de opmerking dat de waarde afhangt van de plaats, tijd en persoon. Ja, een persoon met 100 Euro op zak kan minder kopen dan iemand met 1.000.000 Euro op zak. Maar dat verandert niets aan de waarde van die Euro noch van het product wat gewenst is.

En al die parallelle markten en alternatieve valuta's, die zullen vroeg of laat toch echt te maken hebben met een gereguleerde eenheid; iets wat niet zonder meer afhankelijk is van een persoon of plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
eric.1 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:06:
[...]

Ik vind van niet, want om dergelijke ingewikkelde materie destilleren tot de essentie moet wel duidelijk zijn wat er gaande is in dat process. Nu voelt het erg als een rookgordijn optrekken om vervolgens in de waas van de onduidelijkheid iets neer te pennen alsof het de waarheid is.
Ik vind het omgekeerde juist een rookgordijn: doen alsof een euro een euro is, de wereld een markt en dus een vast bedrag eerlijk. Neen. En zo'n beetje alle literatuur backt dat up, dan een vast bedrag niet tot goede uitkomsten leidt.
Geen idee hoe je valuta kan betrekken in de opmerking dat de waarde afhangt van de plaats, tijd en persoon. Ja, een persoon met 100 Euro op zak kan minder kopen dan iemand met 1.000.000 Euro op zak. Maar dat verandert niets aan de waarde van die Euro noch van het product wat gewenst is.
De waarde veranderd continue! En is totaal afhankelijk van de transactie. Jij verward economie met de consumentenmarkt geloof ik, maar in grote transacties onderhandel je continue, omdat de relatieve waarde continue fluctueert.
En al die parallelle markten en alternatieve valuta's, die zullen vroeg of laat toch echt te maken hebben met een gereguleerde eenheid; iets wat niet zonder meer afhankelijk is van een persoon of plaats.
Ik vrees dat je de geschiedenis van die valuta dan eens beter moet bestuderen... Blijkt _vrij_ hardnekkig soms, of vaak...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
De VVD is wel zwak bezig. Ze zeggen dat andere partijen geen keuzes durven te maken, terwijl de situatie nu zo is vanwege beleid van de VVD. De VVD komt daarbij ook niet met lastige keuzes en oplossingen, maar enkel met ideeën welke niet eens goed of uberhaubt niet haalbaar zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Helixes
NOS vat de verdediging van Yeşilgöz voor de samenwerking in deze coalitie samen.
Yesilgöz van de VVD begint haar betoog met te benadrukken dat de kiezer bij de Tweede Kamerverkiezingen een "duidelijke keuze heeft gemaakt voor een centrumrechtse koers". De partij wilde eerst een nieuw kabinet alleen gedogen, maar uiteindelijk heeft de VVD gekozen op mee te doen aan een kabinet met de PVV, NSC en BBB. "We hebben altijd verantwoordelijkheid genomen en dit land heeft een stabiel landsbestuur nodig."

Yesilgöz is ervan overtuigd dat de basisprincipes van het liberalisme in het voorlopig regeerakkoord goed vastgelegd zijn. Oppositiepartij Volt verwijt de VVD-leider samen te gaan werken met een "extreemrechtse partij". Dat zou volgens Volt-leider Dassen er onherroepelijk toe leiden dat liberale waarden van de VVD geschonden zullen worden. Yesilgöz deelt die vrees niet. "Wij worden niet gedefinieerd door met wie we samenwerken. We staan sterk in onze schoenen."
Volgens mij bevatten alle geciteerde zinnen leugens of onwaarheden. Yikes....

- de coalitie gaat centrumrechts voorbij
- deze combinatie is niet stabiel te noemen, als je daar belang aan hecht
- door deze normalisering van deze zeer rechtse partijen wordt de VVD daardoor wél gedefinieerd.

Ik heb geen idee of ze dit nu zelf gelooft of niet eigelijk....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
@Auredium
Kun je me even aangeven waar Timmermans het parlement een "nepparlement" heeft genoemd, journalisten als "tuig" heeft omschreven, collega's voor "heks" heeft uitgemaakt of termen als "kopvoddentax" heeft gebruikt?

Dat kun je niet. Dus hoe goed of slecht Timmermans het ook doet: het staat in geen verhouding tot de verachtelijke, haatdragende manier waarop Wilders politiek bedrijft. Ook hier is het niet "both sides". Het is Wilders, Wilders en nog eens Wilders. Ook vandaag is hij weer allesbehalve een staatsman met zijn geklaag over de pers en kritiek van politici omschrijven als "zuur".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
CornermanNL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:46:
@MikeyMan In Nederland valt het inderdaad alles bezien nog wel mee, maar we staan aan het relatieve begin. Een CEO in Amerika verdient ongeveer 1000 keer zoveel als een gemiddelde werknemer, waar dat in wat de amerikanen als de gouden tijden ongeveer 35 keer meer was.

Wat ga je doen met al dat geld? Je koopt bakken assets op die je nog meer geld op gaan leveren, assets die vervolgens voor de gemiddelde werknemer niet bereikbaar meer zijn. Voor bijvoorbeeld het opbouwen van een (vervroegd) pensioen, of gewoon een potje voor die wereldreis.

Het gaat hier ook niet om een beetje ondernemerschap, maar om de versnelling door de enorme kloof in verdiencapaciteit. Die er in de jaren 50 (uit mijn hoofd) door de top tarieven van het progressieve stelsel af werden gehaald. De 90% schaal was er niet om de belasting te innen, maar om exorbitant hoge salarissen niet uit te laten betalen. Niemand immers van de stakeholders die er baat bij had.
Het probleem is niet zozeer dat sommige mensen financieel onafhankelijk zijn of worden, maar dat het voor veel mensen onmogelijk gemaakt om ook financieel onafhankelijk(er) te worden. Dit komt door hoge belastingen op inkomen uit arbeid, vermogen en erfenis. In een systeem met significant lagere belastingen zouden ook mensen met een relatief laag inkomen kunnen voldoende middelen overhouden om te investeren en rendement maken. Door het hefboomeffect kunnen ze uiteindelijk vermogen doorgeven aan hun kinderen om na een aantal generaties ook financieel onafhankelijk(er) te worden. Het doel moet niet herverdelen zijn, maar zoveel mogelijk mensen in staat stellen voor zichzelf te zorgen.

Lagere belastingen zijn mogelijk als we de financiering van de overheid verleggen van belasting naar boetes. Het is absurd dat ik meer dan 50K aan inkomstenbelasting afdraag en nagenoeg niets aan boetes. Goed gedrag (werken, sparen en investeren) wordt gestraft en slecht gedrag kun je met een schijntje afkopen waarbij ook nog eens een lage pakkans geldt. Belastingen significant omlaag dus en boetes significant omhoog. De ambtenaren die nu bij Belastingdienst werken kunnen grotendeels ingezet worden bij handhavingsinstanties (ACM, AFM, VWA, AP, enz.) of als BOA.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

D-e-n schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:51:
@Auredium
Kun je me even aangeven waar Timmermans het parlement een "nepparlement" heeft genoemd, journalisten als "tuig" heeft omschreven, collega's voor "heks" heeft uitgemaakt of termen als "kopvoddentax" heeft gebruikt?

Dat kun je niet. Dus hoe goed of slecht Timmermans het ook doet: het staat in geen verhouding tot de verachtelijke, haatdragende manier waarop Wilders politiek bedrijft. Ook hier is het niet "both sides". Het is Wilders, Wilders en nog eens Wilders. Ook vandaag is hij weer allesbehalve een staatsman met zijn geklaag over de pers en kritiek van politici omschrijven als "zuur".
Ik heb het over de discussietoon, niet over slechts enkele woorden. Ze zijn beide fout in de manier waarop ze discussiëren. Wilders was al langer fout, maar Timmermans nu ook. Je kunt goed verwoorden wat het volk wilt in correcte bewoording. Er hoeft niet bot te worden gedaan.

Edit; Botte taal is voor extreme situaties. Als er altijd botte taal wordt gebruikt kan een extreme situatie in de politiek ook minder kracht bij worden gezet.
"We zijn een jaar verloren waarin we grip op migratie hadden kunnen krijgen. U sluit nu een heel cynisch akkoord met symbolische maatregelen die zullen stuklopen in Europa of bij de rechter", zegt Jetten.
En dit is dus waarom de komende EP verkiezingen zo belangrijk zijn. Als het je hekelt waarom het kabinet beperkt is in zijn asielbeleid of milieu beleid dan komt dit door vastgelegde regels in de EU. Dus de EP verkiezingen zijn minstens net zo belangrijk geworden als de tweede kamer verkiezingen en het wordt tijd dat we dat inzien.

Het EP bepaald de algemene richtlijnen waarin EU lidstaten zich moeten bewegen. Die richtlijnen beperken de vrijheid maar zijn aanpasbaar al naar gelang wij stemmen tijdens de EP.

[ Voor 31% gewijzigd door Auredium op 22-05-2024 15:03 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Laatst online: 20:52
Auredium schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:57:
[...]

En dit is dus waarom de komende EP verkiezingen zo belangrijk zijn. Als het je hekelt waarom het kabinet beperkt is in zijn asielbeleid of milieu beleid dan komt dit door vastgelegde regels in de EU. Dus de EP verkiezingen zijn minstens net zo belangrijk geworden als de tweede kamer verkiezingen en het wordt tijd dat we dat inzien.

Het EP bepaald de algemene richtlijnen waarin EU lidstaten zich moeten bewegen. Die richtlijnen beperken de vrijheid maar zijn aanpasbaar al naar gelang wij stemmen tijdens de EP.
Kleine correctie/toevoeging: het is niet alsof het EP / de EU die regels zelfstandig verzint natuurlijk, alsof ze in een vacuum zitten. Die regels komen tot stand in samenspraak en afstemming met (vertegenwoordigers van) lidstaten, waaronder dus ook Nederland. Dus de regels die er nu zijn mbt asiel of mileu, daar heeft Nederland zelf mee ingestemd.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Ik heb het over de discussietoon, niet over slechts enkele woorden. Ze zijn beide fout in de manier waarop ze discussiëren. Wilders was al langer fout, maar Timmermans nu ook. Je kunt goed verwoorden wat het volk wilt in correcte bewoording. Er hoeft niet bot te worden gedaan.
Ik kom met voorbeelden. Waar zijn de gelijkwaardige van jou? Ik ben geen fan maar ik ben er een beetje klaar mee hoe Timmermans zo makkelijk op één hoop wordt gegooid met Wilders. Het is het kwaadaardige "both sides" frame dat extreme populisten in het zadel helpt. Een keer een snoepje jatten is niet hetzelfde vergrijp als consequent banken overvallen.
[...]

Diezelfde EU heeft met een akkoord gesloten dat meer kan doen dan honderd akkoorden met de PVV ooit kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

D-e-n schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:15:
[...]

Ik kom met voorbeelden. Waar zijn de gelijkwaardige van jou? Ik ben geen fan maar ik ben er een beetje klaar mee hoe Timmermans zo makkelijk op één hoop wordt gegooid met Wilders. Het is het kwaadaardige "both sides" frame dat extreme populisten in het zadel helpt. Een keer een snoepje jatten is niet hetzelfde vergrijp als consequent banken overvallen.

[...]

Diezelfde EU heeft met een akkoord gesloten dat meer kan doen dan honderd akkoorden met de PVV ooit kunnen.
Ik kies geen partij hierin. Mijn mening is dat de toon van beide momenteel niet goed is. Van Wilders was die inderdaad al langer niet goed. Ik begrijp dat het jou hoog zit dat Timmermans zo worden benaderd maar begrijp goed dat ik het niet heb over de inhoud van wat ze zeggen maar hoe ze het doen. Nogmaals Wilders is daar langer fout in en dient daar in mijn ogen ook op te worden afrekent. Maar Timmermans nu dus ook.
Politiek gezien zijn het beide niet mensen waar ik overigens op zou stemmen, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]
Goede informatie geven is nog veel belangrijker. De huidige problemen bij asiel- en milieu-beleid komen vooral door bezuinigingen en het uistschuiven van maatregelen. Daar gaat het EP niets aan veranderen, eerder dat die al een tijdje hard aan het roepen zijn dat er juist wel iets moet gebeuren. Je kunt dan ook beter stellen dat ze ons geen uitzonderingen hadden moeten geven.
Klopt, alleen wil de huidige politiek dus dat we maatregelen weer vooruit gaan schuiven waardoor elke eerdere afspraak overboord zou moeten. En dan hebben we het over doelen die we als Europa eerder hebben opgezet en als noodzakelijk zagen (en dat ook zijn). Gaan we die weer afzwakken krijg je alleen maar meer problemen die nog meer gaan kosten. Helaas is het tegenwoordig echter schijnbaar lastig om verder dan 4 jaar vooruit te kijken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

D-e-n schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:15:
[...]

Maar er kunnen veel overeenkomsten zijn tussen degene die het snoepje jat en degene die serie-bankovervaller is.
Ze kunnen zichzelf bijvoorbeeld bedienen van dezelfde discussietoon.

*knip* maak het s.v.p. niet persoonlijk, maak alleen een topic report aan als je vind dat iemand over de schreef gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 22-05-2024 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

redwing schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:21:
[...]

Goede informatie geven is nog veel belangrijker. De huidige problemen bij asiel- en milieu-beleid komen vooral door bezuinigingen en het uistschuiven van maatregelen. Daar gaat het EP niets aan veranderen, eerder dat die al een tijdje hard aan het roepen zijn dat er juist wel iets moet gebeuren. Je kunt dan ook beter stellen dat ze ons geen uitzonderingen hadden moeten geven.

[...]

Klopt, alleen wil de huidige politiek dus dat we maatregelen weer vooruit gaan schuiven waardoor elke eerdere afspraak overboord zou moeten. En dan hebben we het over doelen die we als Europa eerder hebben opgezet en als noodzakelijk zagen (en dat ook zijn). Gaan we die weer afzwakken krijg je alleen maar meer problemen die nog meer gaan kosten. Helaas is het tegenwoordig echter schijnbaar lastig om verder dan 4 jaar vooruit te kijken.
Ik begrijp je sympathie. Maar menselijke natuur is niet zo makkelijk. Er zijn mensen zelfzuchtig en egocentrisch en het zijn er veel. Als je die gaat negeren (ongeacht wat de reden is) gaan ze radicaliseren en gaan ze steeds extremere maatregels nemen om gehoord te worden; tot georganiseerd geweld en burgeroorlogen toe. De enige counter daarvoor is het democratisch systeem ongedaan te maken en iedereen middels onderdrukking en dwang te dwingen de doelen te volgen.

Zo ver zijn wij nog lang niet; maar stick around and find out. Menselijke natuur is helaas wat dat betreft een beetje knudde.

@D-e-n - Ik ben klaar met mijn discussie met jou. Ik heb mijn in mijn ogen vrij neutrale objectieve mening gegeven maar jij wilt alleen horen dat Timmermans goed is en Wilders fout. Dat is geen discussie meer dat is gewoon je gelijk willen krijgen. Dan houd het voor mij op.

[ Voor 8% gewijzigd door Auredium op 22-05-2024 15:32 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• D-e-n
@Lordy79
@Auredium
Allemaal slappe algemeenheden en nog steeds geen voorbeelden wat Timmermans zijn manier van debatteren dan zo erg maakt dat het op één lijn zit met Wilders.

Inhoud doet er kennelijk niet meer toe. Als we iemand willen zwartmaken kunnen we het altijd op de "toon" gooien. En zo normaliseert extreemrechts weer een beetje verder want hoe erg is de "kopvoddentax" of het "tuig" als Timmermans ook eens "boeh" roept?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Auredium schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:25:
[...]
Ik begrijp je sympathie. Maar menselijke natuur is niet zo makkelijk. Er zijn mensen zelfzuchtig en egocentrisch en het zijn er veel. Als je die gaat negeren (ongeacht wat de reden is) gaan ze radicaliseren en gaan ze steeds extremere maatregels nemen om gehoord te worden; tot georganiseerd geweld en burgeroorlogen toe. De enige counter daarvoor is het democratisch systeem ongedaan te maken en iedereen middels onderdrukking en dwang te dwingen de doelen te volgen.

Zo ver zijn wij nog lang niet; maar stick around and find out. Menselijke natuur is helaas wat dat betreft een beetje knudde.
Vandaar ook dat ik zeg dat de informatievoorziening duidelijk aan modernisering toe is (bij voorkeur een stap terug naar de oertijd of zo ;) ). Het grote probleem is niet alleen sociale media, maar ook dat je zelfs via de normale media tegenwoordig niet meer kunt zien dat lange termijn visie voor iedereen beter is. De vraag is alleen hoe je dat in de huidige tijd kunt aanpakken omdat zelfs elke gek zonder problemen miljoenen mensen kan bereiken. En daar zit het echte probleem omdat daardoor de focus niet meer gaat naar oplossingen, maar naar wie het beste de gevoelde problemen kan benoemen.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
... Bedoel je nu te zeggen dat we ons systeem dus moeten laten kapen door zelfzuchtige en egocentrische mensen, omdat ze anders zelfzuchtig, egocentrisch en gewelddadig worden? Begrijp ik dat goed? Want ook dat is vrij dystopisch....

Ik wil wel graag zeggen dat zelfzuchtige en egocentrische mensen een stuk minder prominent waren voor de uitvinging en proliferatie van sociale media. Ik kan de twee helaas niet los van elkaar zien.

[ Voor 38% gewijzigd door Helixes op 22-05-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Helixes schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:32:
@Auredium .... Bedoel je nu te zeggen dat we ons systeem dus moeten laten kapen door zelfzuchtige en egocentrische mensen, omdat ze anders zelfzuchtig, egocentrisch en gewelddadig worden? Begrijp ik dat goed? Want ook dat is vrij dystopisch....

Ik wil wel graag zeggen dat zelfzuchtige en egocentrische mensen een stuk minder prominent werden voor de uitvinging en proliferatie van sociale media. Ik kan de twee helaas niet los van elkaar zien.
Als je wilt weten wat je krijgt als je een groep negeert om wat voor reden ook dan moet je nu kijken naar de VS en Maga. Wat belangrijk is om te begrijpen is niet of ze gelijk hebben (want dat hebben ze in mijn optiek niet) maar wat de gevolgen zijn van negeren. De groep wordt radicaler en gaat zich samensmelten met andere vaak radicale groepen die anti-establishment zijn. Er is daarna alleen maar leiderschap nodig om die groep gevaarlijk te maken en ze accepteren vaak ieder leiderschap wat voorwend zich om hen te geven (ongeacht of ze dat doen of niet).

Dat is ook het vervelende aan de klimaat en migratiecrisis. Momenteel is het nog niet zo erg gesteld maar het heeft wel al in Nederland tot Wilders geleid. Dat is niet het ergste maar het is het begin van erger. Ik begrijp zelf heel goed dat klimaat heel belangrijk is en streven naar klimaat neutraal heel belangrijk is. Maar ik realiseer mij ook dat de prijs die wij hiervoor betalen niet alleen financieel is en wat ongemak hier en daar in ons dagelijks leefpatroon. Ik realiseer mij ook dat uiteindelijk (niet nu maar over tien of twintig jaar) betalen met bloed voor die keuzes. Hoeveel valt moeilijk te zeggen; hopelijk niet veel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het is inmiddels ook wel duidelijk dat dit hoofdlijnenakkoord een HAINO is, een Hoofdlijnen Akkoord In Name Only. Er zit geen spade ruimte in wat er op papier staat, noch is er een rooie rotcent beschikbaar voor andere alternatieven. Het zit nog dichter dan een Ruttiaans regeerakkoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Auredium schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:19:
[...]

Ik kies geen partij hierin. Mijn mening is dat de toon van beide momenteel niet goed is. Van Wilders was die inderdaad al langer niet goed. Ik begrijp dat het jou hoog zit dat Timmermans zo worden benaderd maar begrijp goed dat ik het niet heb over de inhoud van wat ze zeggen maar hoe ze het doen. Nogmaals Wilders is daar langer fout in en dient daar in mijn ogen ook op te worden afrekent. Maar Timmermans nu dus ook.
Politiek gezien zijn het beide niet mensen waar ik overigens op zou stemmen, maar dat terzijde.
Je bedoelt dat Wilders' toon al heel lang heel erg niet goed is en de toon van Timmermans nu een beetje niet goed is. Wederom gooi je het op 1 hoop: allebei niet goed.

Nee. Het ene is extreem niet goed en het ander een beetje. En Geert is in dit opzicht ook schuldig dat discussiepartners er ook klaar mee beginnen te zijn en wat harder terug worden ipv het 'hele erge niet goede' over te laten aan alleen Geert. Nog iets waar we radicaal rechts dankbaar voor mogen zijn: de verhuftering van de politiek.

[ Voor 4% gewijzigd door FunkyTrip op 22-05-2024 15:43 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

FirePuma142 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:40:
Het is inmiddels ook wel duidelijk dat dit hoofdlijnenakkoord een HAINO is, een Hoofdlijnen Akkoord In Name Only. Er zit geen spade ruimte in wat er op papier staat, noch is er een rooie rotcent beschikbaar voor andere alternatieven. Het zit nog dichter dan een Ruttiaans regeerakkoord.
Dat is jouw interpretatie. Ik begrijp dat alles dat niet besproken wordt vrij is dus als je iets wil doen én daar dekking bij geeft is dat oordeel kamer.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

@D-e-n - Ik ben klaar met mijn discussie met jou. Ik heb mijn in mijn ogen vrij neutrale objectieve mening gegeven maar jij wilt alleen horen dat Timmermans goed is en Wilders fout. Dat is geen discussie meer dat is gewoon je gelijk willen krijgen. Dan houd het voor mij op.
Het gaat niet om goed of fout. Het gaat niet om Timmermans vs Wilders. Het gaat om Timmermans, Bontebal, Yesilgoz, Dijk, Jetten, Dassen etc.. vs Wilders. Het gaat om "neutraal" vs "fout". Ik heb een pleurishekel aan Yesilgoz maar als het over haar zou gaan vs Wilders zou ik exact hetzelfde zeggen. Ik heb wat dat betreft de VVD nog verdedigd gisteren toen die ook op een hoop gegooid werd met de PVV.

In een beschaafd land zou het geeneens een punt van discussie moeten zijn dat Wilders hier grenzen over gaat die bijvoorbeeld Timmermans never nooit overschrijdt. Maar dat is dus ook waarom extreemrechts zoveel terrein wint. Extreme uitspraken van extreemrechts worden gebagatelliseerd door vaak normale menselijke uitglijders van andere politici uit te vergroten. En velen hier op tweakers doen er vrolijk aan mee en zo kruipen we verder de rabbit hole in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
De meeste punten zijn zo open gedefinieerd dat de helft er alsnog niet mee in gaat stemmen. Je krijgt dus de komende tijd een regering die met de winden meewaait en waarbij de waan van de dag bepaalt wat er wel en niet gaat gebeuren. Als je ziet hoe lang de partijen nu al bezig zijn geweest om te komen tot wat er nu op papier staat, kun je je wel bedenken hoe lang ze bezig gaan zijn om een akkoord te krijgen over iets dat een wet moet worden.
De uitkomst zal dan ook precies zijn wat we al jaren roepen over Wilders, hij is goed in problemen benoemen, maar haalbare oplossingen heeft ie niet. En uiteindelijk geven we dan Europa of een willekeurige andere partij de schuld en zijn we weer terug bij af.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nouja, tot er echt lastige vragen komen. Dan is het aan de uitwerking van het nog te vormen kabinet…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helixes
Auredium schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:39:
Als je wilt weten wat je krijgt als je een groep negeert om wat voor reden ook dan moet je nu kijken naar de VS en Maga. Wat belangrijk is om te begrijpen is niet of ze gelijk hebben (want dat hebben ze in mijn optiek niet) maar wat de gevolgen zijn van negeren. De groep wordt radicaler en gaat zich samensmelten met andere vaak radicale groepen die anti-establishment zijn.
Op zich heb je geen ongelijk, maar als je het mij vraagt is die situatie voornamelijk het gevolg van sociale ongelijkheid en cult-achtig gedrag, welke wordt versterkt door sociale media en desinformatie.

Ik denk dat we al heel veel kunnen bereiken door sociale ongelijkheid te bestrijden, desinformatie tegen te gaan, en sociale media te beteugelen.

Wat wel zo is dat naarmate de nodige veranderingen noodzakelijker worden, die steeds radicaler, of met een kortere tijdslijn moeten worden geïmplementeerd. Dat zal dus steeds meer pijn doen. En, veel mensen vatbaarder maken voor de leugens van de flanken.

[ Voor 13% gewijzigd door Helixes op 22-05-2024 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Lordy79 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:43:
[...]

Dat is jouw interpretatie. Ik begrijp dat alles dat niet besproken wordt vrij is dus als je iets wil doen én daar dekking bij geeft is dat oordeel kamer.
Het plan is qua begroting zeer optimistisch ingeschat (bijna naief zelfs) en er is geen ruimte voor tegenvallers. We gaan dus geen meevallers krijgen. Verder zijn de zaken die niet besproken zijn vooral zaken waar kosten zijn.

Vrij dicht durf ik het akkoord niet te noemen gezien het zo lek is als een mandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Lordy79 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:43:
[...]

Dat is het toch altijd? Ik bespeur geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Helixes schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:46:
[...]

Op zich heb je geen ongelijk, maar als je het mij vraagt is die situatie voornamelijk het gevolg van sociale ongelijkheid en cult-achtig gedrag, welke wordt versterkt door sociale media en desinformatie.

Ik denk dat we al heel veel kunnen bereiken door sociale ongelijkheid te bestrijden, desinformatie tegen te gaan, en sociale media te beteugelen.
Ik ben het eens dat ongelijkheid en sociale media beter reguleren belangrijk zijn en inderdaad kunnen helpen. Het is alleen een erg lastig proces. Veel van de belangrijkste sociale media (alle?) zijn in handen van buitenlandse partijen.
Eu regulatie kan wellicht helpen maar als ik de desinformatie BS zie op veel social media die wat gretig door anti-establishment wordt gedeeld dat moet ik wat hoofdschudden en denken 'wie is hier nou het schaap?'

Wat betreft de Timmermans/Wilders discussie zoals ik al zei mensen ik ben er klaar mee. ik heb mijn standpunt gezegd en ga die niet wijzigen. het is mooi geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DevWouter schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:47:
[...]
Vrij dicht durf ik het akkoord niet te noemen gezien het zo lek is als een mandje.
Ik interpreteer het als: Als het er niet in staat, moeten de vier coalitiepartijen het er mee eens zijn, anders gebeurt het niet. Dan zijn de rangen voor de oppositie toch gewoon gesloten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

offtopic:
Het probleem is dat jouw bewoording overkomt alsof ze even zwaar veroordeeld moeten worden terwijl de ernst van het gedrag niet vergelijkbaar is. Hierdoor lijkt het erop alsof het gedrag van Wilders goed gepraat wordt of dat het gedrag van Timmermans zwaarder wordt beoordeeld dan die van Wilders.
Oplossing is simpel: Zet in woorden welke gedrag je vaker bij hun wilt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

FirePuma142 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:51:
[...]

Ik interpreteer het als: Als het er niet in staat, moeten de vier coalitiepartijen het er mee eens zijn, anders gebeurt het niet. Dan zijn de rangen voor de oppositie toch gewoon gesloten?
Nee, want elke partij is vrij te doen om wat die wilt. Dit is juist het idee achter extra-parlementair. Dan kan NSC afwijken van de VVD. Het kabinet moet alleen de hoofdlijnen volgen op de punten waar de vier partijen elkaar gevonden hebben (tenzij ze allemaal van mening veranderen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DevWouter schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:02:
[...]

Nee, want elke partij is vrij te doen om wat die wilt. Dit is juist het idee achter extra-parlementair. Dan kan NSC afwijken van de VVD. Het kabinet moet alleen de hoofdlijnen volgen op de punten waar de vier partijen elkaar gevonden hebben (tenzij ze allemaal van mening veranderen).
Ja, dat is het idee. Als ik Wilders hoor, zijn afwijkingen aan het akkoord alleen mogelijk met instemming van de vier partijen. Enig voorstel dat de dekking van dit akkoord raakt, en dat zal nagenoeg alles zijn, zal dus instemming van de coalitie moeten hebben. Het hoofdlijnenakkoord soupeert namelijk wel het gehele budget op.

Het voorbeeld van Dijk bijvoorbeeld, meer budget voor zware beroepen. Geld is er niet te vinden, zonder aan het akkoord te morrelen. Ergo, morrelen aan de dekking en/of de inhoud heeft de gehele coalitie nodig. Om budget te vinden zonder de dekking van het akkoord aan te passen, utopie. De deur zit gewoon dicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Dat is wat NSC en VVD jou proberen op de mouw te spelden. Want ze willen niet in een normaal kabinet met de PVV. Met uitzondering van premier Wilders zitten ze dat toch echt wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

D-e-n schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:21:
[...]

Dat is wat NSC en VVD jou proberen op de mouw te spelden. Want ze willen niet in een normaal kabinet met de PVV. Met uitzondering van premier Wilders zitten ze dat toch echt wel
Ik geloof ook niet in het sprookje. Maar dat is hoe men beweert dat het zou moeten werken.
En zelfs al zou het werken dan kent het systeem ook nadelen die niemand lijkt te benoemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:18
Het gaat sowieso niet werken want als er straks door de ministers (wie durft) vorm moet worden gegeven aan dit akkoord strandt de helft al bij de rechter.

Het enige wat ze doen, en al tijden doen, Rutte was er ook niet vies van, is de problemen voor zich uitschuiven.

We schieten hier als maatschappij niets mee op. We verliezen tijd op alle belangrijke dossiers.

Maar we mogen weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
Homer-Simpson schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:44:
[...]

Ik ben benieuwd welke regels er wel op de 0,1% van toepassing zijn die niet van toepassing gaan zijn voor de groep daaronder die je zou willen ontzien. Sta open voor suggesties.
Is toch niet moeilijk? Gaat er onder een liberaal kabinet niet komen, maar bvb hogere belasting voor inkomens boven een miljoen, en hogere belasting voor kapitaal boven een miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:15
BadRespawn schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:44:
[...]

Is toch niet moeilijk? Gaat er onder een liberaal kabinet niet komen, maar bvb hogere belasting voor inkomens boven een miljoen, en hogere belasting voor kapitaal boven een miljoen.
Dan heb je de 0,1% in dit rapport niet te pakken want die hebben nauwelijks inkomen uit arbeid. Maar juist winst uit bedrijven. Of ga je daar dan een staffel introduceren?
Kapitaal boven een miljoen bedoel je dan Box 2 of Box 3 vermogen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:26

HollovVpo1nt

I like gadgets

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zEmq8gflYdTfmlVHz1ADzx6ml0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J12JtAkC61RnxwBQnTQC0loT.jpg?f=fotoalbum_large

:P
CornermanNL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:30:
Het gaat sowieso niet werken want als er straks door de ministers (wie durft) vorm moet worden gegeven aan dit akkoord strandt de helft al bij de rechter.

Het enige wat ze doen, en al tijden doen, Rutte was er ook niet vies van, is de problemen voor zich uitschuiven.

We schieten hier als maatschappij niets mee op. We verliezen tijd op alle belangrijke dossiers.

Maar we mogen weer 130!
Mwah, daar ben ik niet zo bang voor. De vorige (2) Kabinetten hebben ook mensen gevonden om het onverdedigbare te verdedigen en het onuitlegbare uit te leggen. Het boeit die mensen niet.

[ Voor 47% gewijzigd door HollovVpo1nt op 22-05-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:43
[...]

Maar is het wel echt hoofdlijnen. Hoofdlijnen zijn naar mijn inziens vager.
Namelijk niet 130 waar het kan, maar kijken of de maximumsnelheid omhoog kan waar het kan.
Niet hoe ze de migratie willen indammen. Maar bijvoorbeeld het doel is de migratie in te dammen binnen juridische kaders.
We willen het land weer open gooien door de stikstofcrisis op te lossen, of uit te zoeken of het wel een crisis is. Enzovoort deze 4 partijen kunnen dan de bewindslieden leveren die dit aldan niet zelf kunnen uit werken of met de kamer.
Wat men bedoelt is wat ze als hoofdlijnen hebben zijn net zo hard afspraken als bij een echt kabinet ze laten alleen een stel punten open op papier. Maar nergens wordt gezegd dat de NSC bijvoorbeeld opeens tegen de strenge migratie oplossing mag zijn enzo.
Dus in die strekking is het gewoon een meerderheidskabinet . Want ook daar werkt de minister de plannen verder uit tot een wetsvoorstel waar wel een beetje verschil in kan zitten .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
DevWouter schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:24:
[...]

Ik geloof ook niet in het sprookje. Maar dat is hoe men beweert dat het zou moeten werken.
En zelfs al zou het werken dan kent het systeem ook nadelen die niemand lijkt te benoemen.
Een extra parlementair kabinet kan alleen werken als het een middenkabinet is waarbij partijen accepteren en afspreken dat er wel eens links en wel eens rechts geshopt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
[...]

...begrijp goed dat ik het niet heb over de inhoud van wat ze zeggen maar hoe ze het doen.
Alleen op vorm beoordelen is oppervlakkig.
Voor Wilders maakt dat weinig uit omdat ie bijna zonder uitzondering 'debatteert' dmv op de man spelen en vragen ontwijken, maar je moet de ander ontdoen van inhoudelijkheid om zo'n vergelijking te kunnen maken.

Timmermans heeft inhoudelijk duidelijk betere argumenten dan Wilders: "PVV maakt goede sier met een onderdeel vd asiel regeling wat al bestaat, en wil geen spreiding van asiel zoekers, waardoor asiel zoekers lokaal een groter probleem worden/blijven". Wilders gaat daar inhoudelijk niet op in door te wijzen op "strengste asielbeleid ooit, en "ik wil echt wel dat het lukt".

[ Voor 14% gewijzigd door BadRespawn op 22-05-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

D-e-n schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:58:
[...]

Een extra parlementair kabinet kan alleen werken als het een middenkabinet is waarbij partijen accepteren en afspreken dat er wel eens links en wel eens rechts geshopt wordt.
Ik zou het eerder vergelijken met hoe de scheiding van machten werkt of beter een scheiding van interesses.
Mijn kritiek is vooral dat het kabinet nog steeds steun uit de kamer nodig heeft, dat is geen probleem als je een meerderheid hebt, maar met 3~4 populistisch partijen werkt dat niet. De regeringspartijen kunnen namelijk doen alsof het niet hun kabinet is. Het zou anders zijn als het termijn van het kabinet en tweede kamer gescheiden was of wanneer het de standaard was (want dan de oppositie het gat van regeringspartij kunnen opvullen). Zoals het nu is lijkt het kabinet eerder op een uitvoerend orgaan van de tweede kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
BadRespawn schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:06:
Wilders gaat daar inhoudelijk niet op in door te wijzen op "strengste asielbeleid ooit"
Dat blijft Wilders telkens weer herhalen. Klinkt inmiddels een beetje als 'There are no American infidels in Baghdad'. Hoeveel % vd PVV stemmers zouden werkelijk geloven in deze bewering. Ze zijn (met de huidige aantallen) toch niet allemaal zo naief / ongeinformeerd?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk dat je nu net precies ziet wat het probleem gaat worden de komende tijd: de discussie tussen Jetten en Van der Plas. Inhoud en eerlijkheid tegenover emotie en valse frames, eindigend met flauwe jij-bakken. Jetten heeft, in mijn ogen, een valide punt. Net als Bikker nu: “wat is je plan b?” Die vraag wordt niet beantwoord, de enige die nu de boeren een valse worst voorhoudt, is de BBB, maar hoe krijg je dat nu bij de doelgroep tussen de oren?

Ze komt niet verder dan “we gaan ervoor” en “garantie krijg je op een wasmachine”.

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 22-05-2024 18:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik zit het debat deze dag af en toe te volgen en wat een hatelijk en sarcastisch zooitje is deze "coalitie" zeg. En Timmermans heeft als oppositieleider nog wel wat peper in z'n reet nodig :X

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:11
D-e-n schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:58:
[...]

Grootste probleem van populisten is niet de zaken die ze willen regelen maar dat ze vooral een hoop zaken niet regelen. Met het sticker extra parlementair kunnen ze hun handen van een hoop zaken aftrekken. En zaken een vrije kwestie noemen is natuurlijk een eufemisme voor het boeit ons niet (genoeg).

Buiten het asielbeleid heeft de PVV geen enkele ambitie in het akkoord staan. Idem voor BBB m.b.t. de boeren.

Maarten van Rossum had in zijn podcast nog een interessante gedachte. Stel dat er capabele mensen in het kabinet komen. En die krijgen in Brussel (zoals veel experts verwachten) niets gedaan. Wat let dit kabinet om verder de BBB en PVV te negeren en vooral steun te gaan zoeken bij de rest van de kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:22

ViezeVis

Sample Text

Ik ben blij te vernemen dat Van der Plas zo kort van stof is in het hoofdlijnenakkoord debat.

Lorem ipsum .....

En ze is zo lekker inhoudelijk gebleven. Ik ben bang dat dit niet lang stand houd.

[ Voor 27% gewijzigd door ViezeVis op 22-05-2024 18:50 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
ZieMaar! schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:22:
Ik denk dat je nu net precies ziet wat het probleem gaat worden de komende tijd: de discussie tussen Jetten en Van der Plas. Inhoud en eerlijkheid tegenover emotie en valse frames, eindigend met flauwe jij-bakken. Jetten heeft, in mijn ogen, een valide punt. Net als Bikker nu: “wat is je plan b?” Die vraag wordt niet beantwoord, de enige die nu de boeren een valse worst voorhoudt, is de BBB, maar hoe krijg je dat nu bij de doelgroep tussen de oren?

Ze komt niet verder dan “we gaan ervoor” en “garantie krijg je op een wasmachine”.
Ik vind het vooral tragisch dat ze dan de "positief" kaart moet gaan spelen. Ze heeft kennelijk geen argumenten dus als een volleerd oplichter uit een zelfhulpboek is dat dan het main sellingpoint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denken we nav deze vertoning dat er daadwerkelijk een kabinet komt dan? :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
D-e-n schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:50:
[...]

Ik vind het vooral tragisch dat ze dan de "positief" kaart moet gaan spelen. Ze heeft kennelijk geen argumenten dus als een volleerd oplichter uit een zelfhulpboek is dat dan het main sellingpoint.
Precies. Dat is een leugen. Je stelt vanuit wensdenken een akkoord op, waarbij je dus van allerlei doelstellingen wil afwijken waar afgelopen jaar duidelijk van is geworden dat de rest van Europa wel een beetje klaar is met Nederland op dit gebied.

Als dat dan niet lukt, moet je toch de transitie inzetten / vervolgen en geld dat daarvoor nodig is, bijvoorbeeld voor de veelgeroemde innovaties, of duurzame producten voor een eerlijke prijs, dat schrap je dan.

Dit is niet op het verkeerde paard wedden, dat is op een dood paard wedden. Maar we denken dat ie wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
MikeyMan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:00:
Wat denk jij dat er dan gebeurt? Er zullen altijd wel ministers gevonden worden toch? Of ze goed zijn is een tweede maar ik zie Wilders iemand als Hiddema wel vragen of wat denk je van Verdonk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:23

The_Worst

Unox

Ik ben vooral benieuwd wat er gaat gebeuren met de 'witte vlekken', dilemma's waar niks van in het hoofdlijnenakkoord staat.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ViezeVis schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:47:
Ik ben blij te vernemen dat Van der Plas zo kort van stof is in het hoofdlijnenakkoord debat.

Lorem ipsum .....
Dit is toch haar modus operandi? Er komt met grote regelmaat een heel verhaal uit haar terwijl kort en bondig veel passender is. En nee, het hoeft niet altijd kort en bondig te zijn maar bij menig debat waar er om steun gevraagd wordt begint ze een heel verhaal te houden waarom ze iets wel of niet steun, zelfs soms bij basale zaken of als iemand net voor haar eenzelfde betoog heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-e-n schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:02:
[...]

Wat denk jij dat er dan gebeurt? Er zullen altijd wel ministers gevonden worden toch? Of ze goed zijn is een tweede maar ik zie Wilders iemand als Hiddema wel vragen of wat denk je van Verdonk.
Handdoek in de ring van een van de spelers... Geen MP vinden... En toch maar over links of nieuwe verkiezingen?

Ik weet het niet, maar dit is een zooitje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:11
MikeyMan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:12:
[...]

Handdoek in de ring van een van de spelers... Geen MP vinden... En toch maar over links of nieuwe verkiezingen?

Henk Kamp zat op de politieke tribune, ook wel curieus. Dat hij een van de aanstichters is van het toeslagen schandaal is geen belemmering gok ik zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

MikeyMan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:12:
[...]

Als ik PvdA-GL en D66 was, dan had ten eerste een zeer gespleten persoonlijkheid, maar was ik nu al achter de schermen bezig met een eigen hoofdlijnenakkoord, met klaverjas en mannen/vrouwen van de betaalbare liefde met misschien wat prominenten van de VVD en NSC, zodat ze straks wat uit de hoge hoed kunnen trekken en zeggen "Teken maar bij het kruisje"

Is vast veel te veel wensdenken van mij, en ik verwacht zeker niet dat de VVD zonder veel mitsen en maren een kruisje zet, zelfs al heb je dingen in je plannen staan waar de VVD ook prima mee kan leven, maar het kan ze dan wel verder onder druk zetten.

"Wil je verder met wat je Europese collega's bruinhemden noemen, of wil je samenwerken met normale mensen?"

Nieuwe verkiezingen zou echt een blamage zijn, we zijn er altijd uitgekomen, als ze er niet uitkomen moeten er eerst maar nieuwe partijtoppen kopen voordat er nieuwe verkiezingen komen. Eens kijken of het niveau wat omhoog gaat als we her en der de kleuterklas vervangen.

Hell, ik een republikein, maar het zou oprecht een toffe actie zijn als WimLex nu met zijn vuist op tafel slaat en zegt "Doe nou es normaal en maak een regering verdomme, anders ga ik zelf weer regeren!"

Denk trouwens dat ik een monarchie die raad inwint van mensen met verstand momenteel beter voor het land is dan deze farce :X

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@RobinHood dat zou inderdaad een strategie kunnen zijn...

Heb vooral het gevoel dat het kaartenhuis nu al in elkaar zakt. Plasterk exit, een rammelend samenvoegsel van vier deelakkoorden en dan ook nog eens geen van de partijen die het coherent kan uitleggen of hardop steun durft uit te spreken voor alle onderdelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
RobinHood schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:23:
[...]

Als ik PvdA-GL en D66 was, dan had ten eerste een zeer gespleten persoonlijkheid, maar was ik nu al achter de schermen bezig met een eigen hoofdlijnenakkoord, met klaverjas en mannen/vrouwen van de betaalbare liefde met misschien wat prominenten van de VVD en NSC, zodat ze straks wat uit de hoge hoed kunnen trekken en zeggen "Teken maar bij het kruisje"

Is vast veel te veel wensdenken van mij, en ik verwacht zeker niet dat de VVD zonder veel mitsen en maren een kruisje zet, zelfs al heb je dingen in je plannen staan waar de VVD ook prima mee kan leven, maar het kan ze dan wel verder onder druk zetten.

"Wil je verder met wat je Europese collega's bruinhemden noemen, of wil je samenwerken met normale mensen?"

Nieuwe verkiezingen zou echt een blamage zijn, we zijn er altijd uitgekomen, als ze er niet uitkomen moeten er eerst maar nieuwe partijtoppen kopen voordat er nieuwe verkiezingen komen. Eens kijken of het niveau wat omhoog gaat als we her en der de kleuterklas vervangen.

Hell, ik een republikein, maar het zou oprecht een toffe actie zijn als WimLex nu met zijn vuist op tafel slaat en zegt "Doe nou es normaal en maak een regering verdomme, anders ga ik zelf weer regeren!"

Denk trouwens dat ik een monarchie die raad inwint van mensen met verstand momenteel beter voor het land is dan deze farce :X
Goed idee!

ZieMaar! in "De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024"

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja, ik wist dat ik het van iemand had gejat, maar niet meer van wie :P

Had ik er wel bij moeten zetten eigenlijk.

Al is mijn idee van "fuck it, terug naar de stadhouders" wel weer uniek :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
HEY_DUDE schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:42:
[...]

Grootste probleem van populisten is niet de zaken die ze willen regelen maar dat ze vooral een hoop zaken niet regelen. Met het sticker extra parlementair kunnen ze hun handen van een hoop zaken aftrekken. En zaken een vrije kwestie noemen is natuurlijk een eufemisme voor het boeit ons niet (genoeg).

Buiten het asielbeleid heeft de PVV geen enkele ambitie in het akkoord staan. Idem voor BBB m.b.t. de boeren.

Maarten van Rossum had in zijn podcast nog een interessante gedachte. Stel dat er capabele mensen in het kabinet komen. En die krijgen in Brussel (zoals veel experts verwachten) niets gedaan. Wat let dit kabinet om verder de BBB en PVV te negeren en vooral steun te gaan zoeken bij de rest van de kamer.
Dan gaat Geert schreeuwen dat het allemaal fout gaat omdat hij geen premier mocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
MikeyMan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:00:
Vergeet niet dat Trump ook binnen de kortste keren een kabinet om zich heen heeft verzameld eind 2016. Dat was zeker niet van de beste allooi, maar toch.

Ik denk wel dat het ze lukt, ik denk alleen dat de kwaliteit aan de wensen over gaat laten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Helixes schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:00:
[...]

Vergeet niet dat Trump ook binnen de kortste keren een kabinet om zich heen heeft verzameld eind 2016. Dat was zeker niet van de beste allooi, maar toch.

Ik denk wel dat het ze lukt, ik denk alleen dat de kwaliteit aan de wensen over gaat laten....
Het kabinet geloof ik wel. Er zullen best wel een stel gekken te vinden zijn. Die zijn sowieso verantwoordelijk voor een deel van het beleid. MP wordt al lastiger, aangezien die alle ministers nog een soort van richting in moet krijgen en verantwoordelijk is voor het uitleggen van het beleid.

De uitdaging van Trump was een stuk kleiner. Die had niet te maken met vier partijen die het eigenlijk het met elkaar kunnen vinden en dus met vier samengevoegde deelakkoorden op de proppen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Is Herman Heinsbroek nog beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
FirePuma142 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:08:
Is Herman Heinsbroek nog beschikbaar?
Die is 73. Ik vermoed dat hij van z'n pensioen geniet....

Pagina: 1 ... 85 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen aannames zonder onderbouwing: onderbouw met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over groepen zonder onderbouwing. Wees zo specifiek als mogelijk is.
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen naamverbasteringen, schrijf namen van mensen voluit, dan wel de achternaam
• Geen oordelende kwalificaties toevoegen bij benoeming van personen of partijen
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• Speel de bal, niet de persoon
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.