De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 111 Laatste
Acties:
  • 551.982 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:40
Rene44 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:22:
[...]

Nee het zullen mensen van PvdA, D66, CDA die al wat langer en afstandelijker van hedendaagse politiek zijn maar wel aantoonbare ervaring met bv buitenland relaties hebben denk ik. Laurens-Jan Brinkhorst?
En waarom zouden die mensen dat doen? En waarom zouden hun partijen ze niet royeren als ze het toch doen?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:19:
[...]

Juist. Ik hoop dat Rutte dan nog een paar maandjes premier wil blijven dan...
Ja hallo, de NAVO roept. Ik gok dat Rutte snel weg wil uit dit waanzinnig gaaf land.
Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:09:
@wildhagen Volledig met je stuje eens.

For the record, hier is mijn lijstje van potentiële kandidaten, die het ook nog wel eens zouden willen doen.

- Henk Kamp
- Henk Bleker
- Rita Verdonk
- Paul Cliteur
- Hero Brinkman
- Stiekem toch Ronald Plasterk
- Stiekem toch Geert Wilders

En, ja. Bij mij roepen ze allemaal braakneigingen op. Daarna wordt voor mij de spoeling wel erg dun.
Mona Keijzer enters the chat 8)

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:38
Laurens Jan Brinkhorst is ouder dan Joseph Biden :Y)

LJB is de Antichrist voor boeren. Hij heeft een flinke verduurzaming van de landbouw en reductie van de veestapel voorgesteld tijdens Paars-2. BBB vliegt nog liever spontaan in brand dan met die man in zee te gaan.

... aangenomen dat ze hem uit het juiste bejaardenhuis weten te trekken.

Edit - @XWB - ik weet dat Mona niets liever wil, maar had ik haar nu net uitgesloten...

[ Voor 15% gewijzigd door Helixes op 19-05-2024 16:45 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nee het zullen mensen van PvdA, D66, CDA die al wat langer en afstandelijker van hedendaagse politiek zijn maar wel aantoonbare ervaring met bv buitenland relaties hebben denk ik.
Maar waarom zouden die hun naam en reputatie willen laten besmeuren door zo'n instabiele coalitie?

Je kan op voorhand al voorspellen dat het continue bekvechten en ruziën zal worden, en dat de kans dat ze de volle periode volmaken ongeveer net zo groot is als de kans dat Pasen en Pinksteren volgend jaar op dezelfde dag vallen, of dat ik tot Paus benoemd wordt.
Laurens-Jan Brinkhorst?
Laurens-Jan Brinkhorst is uit 1937, dus bijna 90 jaar oud. Weet niet of die uberhaupt nog mentaal capabel is (dementie)?

Dan zie ik nog eerder de schoonmaakster van Wilders of Van De Plas tot premier benoemd worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Rene44 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:22:
Nee het zullen mensen van PvdA, D66, CDA die al wat langer en afstandelijker van hedendaagse politiek zijn maar wel aantoonbare ervaring met bv buitenland relaties hebben denk ik. Laurens-Jan Brinkhorst?
Lijkt me heel onwaarschijnlijk. Welke leden van die partijen zouden zich daarvoor lenen? De tak van het CDA die dat zou willen zit inmiddels al bij NSC, en bij D66 of PvdA zou het alleen iemand als Plasterk kunnen zijn, die de ideologie van die partij al heel lang achter zich gelaten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:36
Is Mark van den Hoeve van FDF geen geschikte kandidaat?
Past uitstekend bij het huidige kabinet.

Een grapje op zijn tijd mag uiteraard, maar we gaan er geen opsomming van absurde kandidaten van maken.

[ Voor 37% gewijzigd door NMH op 19-05-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Russel88 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:30:
Is Mark van den Hoeve van FDF geen geschikte kandidaat?
Past uitstekend bij het huidige kabinet.
Mark van den Oever bedoel je?

Dat zal Van Der Plas (en de BBB) nooit accepteren.

Die (v.d. Plas) heeft ooit kritiek gehad op Van Den Oever (zie https://www.nieuweoogst.n...ngen-fdf-wel-intimiderend), waarna het redelijke ruzie werd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
Ik stel me Geert voor, 's nachts woelend in bed, kan de slaap niet vatten: Goh wat was het toch relaxed al die jaren, lekker vanaf de oppositiebank, beetje bekvechten aan de interruptiemicrofoon, af en toe een prikkelend foute post op twitter, joo weer een positief columpje in de telegraaf. Lekker in de luwte, beetje vingerwijzen, beetje lopen etteren. Nog een paar jaar doorbijten en dan lekker met pensioen.

En nu dit! Hoe is dit gebeurd? En hoe kom ik hier ooit weer uit?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

For the record, hier is mijn lijstje van potentiële kandidaten, die het ook nog wel eens zouden willen doen.

- Henk Kamp
- Henk Bleker
- Rita Verdonk
- Paul Cliteur
- Hero Brinkman

En, ja. Bij mij roepen ze allemaal braakneigingen op. Daarna wordt voor mij de spoeling wel erg dun.
Ik denk geen van deze namen. Als Plasterk het niet kan worden, dan is het zoeken bij oud-PvdA of oud-CDA personen. Dus eerder een Camiel Eurlings bijvoorbeeld, dan de personen die hierboven staan.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Erhnam schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:48:
[...]

Ik denk geen van deze namen. Als Plasterk het niet kan worden, dan is het zoeken bij oud-PvdA of oud-CDA personen. Dus eerder een Camiel Eurlings bijvoorbeeld, dan de personen die hierboven staan.
Die heeft zich toch juist teruggetrokken uit de politiek omdat hij het een te zware wissel vond trekken op zijn prive-leven? En dat was nog als minister, premier heeft een nog veel zwaardere last...

Daarnaast is Eurlings ook niet geheel onomstreden, met die mishandeling van zijn vriendin.

Weet niet of de partijen daarop zitten te wachten, naast hijzelf uiteraard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Erhnam schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:48:
Je bedoelt - naast Henk Bleker.

De spoeling PvdA'ers is dun. Ik denk dat met Plasterk de ideale kandidaat uit die partij wel is opgerookt. Ik heb wel nagedacht over Eurlings en Verhagen. Eurlings acht ik uitgesloten, en dat heeft te maken met het feit dat hij een prima carrière heeft opgebouwd in het bedrijfsleven. Vergeet niet dat er ontzettend veel risico's kleven aan dit kabinet, en de kans dat zijn naam straks zo toxisch is als die van Liz Truss niet is uitgesloten. Bovendien denk ik dat hij te veel CDA'er is.

Verhagen eh... Ook niet van onbesproken gedrag met dat VDL-akkefietje. Ik acht de kans groter dat hij het doet dan Eurlings. Maar... ik wil die kans ook niet overschatten. Wel zou je kunnen zeggen dat Verhagen een hele belangrijke reden was dat het PVV in Rutte-1 gelukt is toe te treden tot het kabinet. Maar, ook Verhagen zal het einde van dat kabinet - en de consequenties voor het CDA - niet zijn vergeten.

Edit: Bij nader inzien is Verhagen blijkbaar toch niet zo'n grote Wilders-adept.

Maxime voelt zich genaaid door Geert
Maxime heeft spijt van samenwerking met PVV

[ Voor 13% gewijzigd door Helixes op 19-05-2024 17:11 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:45
XWB schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:26:
[...]

Ja hallo, de NAVO roept. Ik gok dat Rutte snel weg wil uit dit waanzinnig gaaf land.

[...]

Mona Keijzer enters the chat 8)
Die kun je zeker op het lijstje zetten, 100% dat zij klaar staat in de startblokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:29

Tijntje

Hello?!

Miki schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:57:
[...]

Die kun je zeker op het lijstje zetten, 100% dat zij klaar staat in de startblokken.
Ik zie ze al staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gs1wfnd4gxNI7T0R415FezfkLU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/aF5dyY4ZW2PNGofjEr9IFZMP.gif?f=user_large

Ik zou ook echt niet inzien waarom iemand van een andere partij, de vingers hier aan zou willen branden.
De kans is immens groot dat jij of je (oud) partij hier enorme imago schade aan overhoud

[ Voor 19% gewijzigd door Tijntje op 19-05-2024 17:04 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:39
wildhagen schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:52:
[...]

Die heeft zich toch juist teruggetrokken uit de politiek omdat hij het een te zware wissel vond trekken op zijn prive-leven? En dat was nog als minister, premier heeft een nog veel zwaardere last...

Daarnaast is Eurlings ook niet geheel onomstreden, met die mishandeling van zijn vriendin.

Weet niet of de partijen daarop zitten te wachten, naast hijzelf uiteraard.
Ik denk dat het nog een uitdaging gaat worden om iemand te vinden die wil en kan, niet omstreden is en die door de verschillende partijen geaccepteerd wordt.

Je zal als premier van dit kabinet altijd de pispaal zijn, altijd overal de schuld krijgen, en daarna kan het nog best een uitdaging zijn om een nieuwe baan te vinden, want dit kabinet heeft toch een behoorlijk uitgesproken plan dat best wat mensen tegen de haren zal strijken en dat zal dan toch als premier aan je blijven kleven en dat doet je inzetbaarheid na het premierschap toch pijn.

Daarnaast, als je een duidelijk bekende politieke kleur hebt (zoals Plasterk dankzij zijn ministerschap duidelijk bekend is als PvdA'er), moet je ook wel nadenken wat voor gevolgen het zou hebben voor je (oude) partij, hoeveel schade richt je daar aan als je het premierschap van dit kabinet accepteert? Zelfs als de PvdA Plasterk zou royeren als hij premier zou worden, zal de link PvdA-Plasterk er altijd zijn en zal de PvdA altijd de schuld kunnen krijgen van alles wat niet lukt binnen dit kabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:46
Gr4mpyC3t schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:05:
Het zegt al genoeg dat er niet direct een kandidaat lijkt te zijn voor de belangrijkste functie in dit land.
Het was ook wel een openbaring om te horen dat Klaas Dijkhoff heeft bedankt voor de eerste ministerspost. Destijds werd de indruk gewekt dat een sterke Rutte zijn opvolgers geen kansen bood. Maar blijkbaar was het omgekeerd, Rutte heeft jaren geleden al mensen gesmeekt om het rotbaantje alsjeblieft van hem over te nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:44
Transportman schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:07:
[...]
Zelfs als de PvdA Plasterk zou royeren als hij premier zou worden, zal de link PvdA-Plasterk er altijd zijn en zal de PvdA altijd de schuld kunnen krijgen van alles wat niet lukt binnen dit kabinet.
Ik las ergens, sorry weet niet meer waar, dat de voorzitter van de PvdA al met hem zou hebben afgesproken dat hij zijn lidmaatschap zelf zou opzeggen bij het aanvaarden van het premierschap.

Ik vind het overigens behoorlijk schaamteloos. Radicaalrechts zit doorgaans vol op het anti-PvdA orgel maar nu zijn al die PvdA politici plots geweldig. Wellicht is hun partijkeuze dan ook niet zo fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Sjamo schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:07:
[...]

Opslag is een must, helemaal mee eens.
Maar de ene vorm van opslag is niet gelijk aan de andere vorm van opslag. Niet vwb het nut dat ze kunnen hebben, en niet wat betreft de eventuele problemen die het toenemende gebruik ervan met zich mee kan brengen.

Het linkje:

https://www.rijksoverheid...-routekaart-energieopslag
Ik heb het wat doorgebladerd, maar weinig onverwachts. Thuisbatterij 'zien ze' als een 2 tot 10 kwh accu. Tsja. Tsja. Zo kan ik heel makkelijk een bepaald plaatje creeeren.

Sowieso is het de omgekeerde wereld. Je berekend hoeveel thuisopslag nodig zou zijn, vergelijkt of dat economisch rendabel is en of dat op andere maniere te doen, waterstof bijvoorbeeld. Aangezien dit weer lijkt op een typisch industrie-vooringenomen documentje te zijn, vind ik het niet gek......

En de timing dat het document in voorjaar 2023 is gemaakt/gepubliceerd is wel heel komisch. Berekend de hele case maar opnieuw zonder salderingsregeling en met teruglevergoeding. Opslag waar verbruik is is het meest logische. Dat je miscshien nog de wijk in gaat is prima, maar zoveel berichten dat bedrijven accu's gebruiken om problemen op te lossen. En toch blijft men het ontraden. Gewoon bizar.

En de politiek gaat vol door met kernenergie. Hoge investering, altijd over budget, altijd te laat opgeleverd en gegarandeerd duurdere stroom dan zon en wind. Briljante strategie. En de grap is, de 1e geleverde kwh zie je pas over 12 tot 15 jaar terug. En die miljarden kunnen beter besteed worden aan dynamische opslag, combin van accu's en waterstof. Uranium heeft een eindige voorraad, nog maar te zwijgen over de opslag van het afval, en we schieten er niks mee op. Het is weer alleen maar het balletje van de energietransiitie wéér vooruit schoppen. Met kernenergie en het stoppen van de salderingsregeling (zonder iets anders te doen zoals kleine subsidies voor thuisaccu's) is het overduidelijk dat de industrie de agenda pushed van de regering.

Laat dit even inzinken. Nog nooit was opslag en zonnepanelen zo goedkoop. En we gaan 'terug' naar kernenergie. Laten we dat ook met computers doen. Allemaal terug naar een K6 of een P3 ondanks de ontwikkelingen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
CVTTPD2DQ schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:11:
Het was ook wel een openbaring om te horen dat Klaas Dijkhoff heeft bedankt voor de eerste ministerspost. Destijds werd de indruk gewekt dat een sterke Rutte zijn opvolgers geen kansen bood. Maar blijkbaar was het omgekeerd, Rutte heeft jaren geleden al mensen gesmeekt om het rotbaantje alsjeblieft van hem over te nemen.
n=1 he. Er zijn twee journalisten die nu een nieuwe tijdslijn van Rutte hebben opgesteld. De signalen die we tot nu toe steeds hebben gekregen, is dat hij het pluche prima beviel.

Ik reserveer mijn oordeel hier nog heel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:59
eamelink schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:27:
[...]

Lijkt me heel onwaarschijnlijk. Welke leden van die partijen zouden zich daarvoor lenen? De tak van het CDA die dat zou willen zit inmiddels al bij NSC, en bij D66 of PvdA zou het alleen iemand als Plasterk kunnen zijn, die de ideologie van die partij al heel lang achter zich gelaten heeft.
Maar aan de ene kant zou de premier in dit nieuwe opzet veel minder invloed moeten krijgen en kunnen de eisen ook omlaag. Meer ceremonieel en voor buitenlandse etentjes. Aan de andere kant denk ik dat veel kandidaten inderdaad wel aan hun erfenis gaan denken. Toch is het niet alleen PVV waar ze zich aan binden. Ook VVD en NSC. Is het zo toxisch? MIsschien valt het mee.

Omtzigt zal ook wel wat water bij de wijn moeten doen. Hij wilde deze opzet, nu heeft hij die en moet ie gewoon flexibel zijn voor een redelijke kandidaat.

Plasterk is dat in mijn lekenogen niet. Swiebertje, Jos Verstappen zie er ook niet dus we moeten ergens in het midden compromis vinden.

Zou Emile Roemer anders een optie zijn? Veel SP punten komen met PVV overeen. Tom de Graaf ja D66 maar gooide hij ook niet zn principes overboord door na dat burgemeesterreferendum, zelf burgemeester te worden? Dat doet me denken..Halsema? Ook niet vies van principes overboord gooien. Halsema aan het hoofd van een kabinet Wilders. Och och. Ik moet zeggen dit speculeren is erg vermakelijk. Meer reel mischien is de opvolger van Plasterk, Kim Putters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
D-e-n schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:12:
[...]

Ik las ergens, sorry weet niet meer waar, dat de voorzitter van de PvdA al met hem zou hebben afgesproken dat hij zijn lidmaatschap zelf zou opzeggen bij het aanvaarden van het premierschap.

Ik vind het overigens behoorlijk schaamteloos. Radicaalrechts zit doorgaans vol op het anti-PvdA orgel maar nu zijn al die PvdA politici plots geweldig. Wellicht is hun partijkeuze dan ook niet zo fout?
Zelf het lidmaatschap opzeggen of royeren maakt waarschijnlijk niets uit, de link poppetje en partij zal er altijd blijven. Dat zal ook voor andere kandidaten gelden met een duidelijke partijachtergrond.

En de enige reden die ik kan bedenken dat ze bij Plasterk uitgekomen waren, is dat Plasterk genoeg ego heeft om "ja" te zeggen, en door zijn verleden links mooi de zondebok gemaakt kon worden als de boel fout loopt. Gaat het toch allemaal goed, dan hadden ze kunnen ze zeggen van "links, zien jullie wel, wat wij doen is goed want zelfs die linkse (ex-)PvdA'er Plasterk heeft zich er vol voor in gezet", gaat het fout, is het "het is de schuld van die linkse (ex-)PvdA'er Plasterk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:30

- Henk Kamp
- Henk Bleker
- Rita Verdonk
- Paul Cliteur
- Hero Brinkman

Ik dacht nog aan Loek Hermans.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Rene44 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:15:
Zou Emile Roemer anders een optie zijn?
Ideologisch uitgesloten.
Meer reel mischien is de opvolger van Plasterk, Kim Putters?
Nee die is daar veel te slim voor. Hij zal het schier onuitvoerbare programakkoord lezen, en allervriendelijkst bedanken. Die competentie heeft de besprekingen vlot getrokken. Maar, leidt er direct ook toe dat hij het in ieder geval niet gaat doen.

Van Zwol heeft feitelijk diezelfde conclusie getrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
CurlyMo schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:22:
Ik dacht nog aan Loek Hermans.
Waarom blijven mensen met competente politici aankomen :+

Hermans heeft zich al gelieerd met dissidente VVD-beweging vd Burg - Remkes. Die moet niets hebben van deze coalitie.

[ Voor 3% gewijzigd door Helixes op 19-05-2024 17:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Zou Emile Roemer anders een optie zijn? Veel SP punten komen met PVV overeen. Tom de Graaf ja D66 maar gooide hij ook niet zn principes overboord door na dat burgemeesterreferendum, zelf burgemeester te worden? Dat doet me denken..Halsema? Ook niet vies van principes overboord gooien. Halsema aan het hoofd van een kabinet Wilders. Och och. Ik moet zeggen dit speculeren is erg vermakelijk. Meer reel mischien is de opvolger van Plasterk, Kim Putters?
Halsema en Roemer zie ik dit absoluut niet doen, zo'n kabinet zou zo ongeveer lijnrecht staan tegenover alles waar zij voor staan.

De Graaf geef ik dan net een fractie meer kans, maar ook hem zie ik eerlijk gezegd zijn naam niet door het slijk halen en besmeuren door dit kabinet te gaan lijden.

Misschien moeten ze dan toch Van Der Plas maar premier maken...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Zou Emile Roemer anders een optie zijn? Veel SP punten komen met PVV overeen.
De SP heeft de plannen anders tot de grond toe afgebrand als een "feestje voor bedrijven" dus dat beeld van de PVV klopt niet met de praktijk. Bovendien mag ook een SP lid volgens mij geen andere partijen dienen en vind ik dat ook de SP hier niet aan moet meewerken.
Als mensen zo graag een SP premier willen moeten ze SP stemmen.
Tom de Graaf ja D66 maar gooide hij ook niet zn principes overboord door na dat burgemeesterreferendum, zelf burgemeester te worden? Dat doet me denken..Halsema? Ook niet vies van principes overboord gooien. Halsema aan het hoofd van een kabinet Wilders. Och och. Ik moet zeggen dit speculeren is erg vermakelijk. Meer reel mischien is de opvolger van Plasterk, Kim Putters?
Nogmaals: waarom komt iedereen nu bij linkse politici uit? En waarom zouden die hier in Godsnaam aan meewerken? Dit kabinet gaat lijnrecht in tegen hun principes. Ze hebben ook allemaal een prima baan nu en ze worden op zeker geroyeerd en kunnen elke functie voor links of progressief vergeten voortaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
wildhagen schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:28:
De Graaf geef ik dan net een fractie meer kans, maar ook hem zie ik eerlijk gezegd zijn naam niet door het slijk halen en besmeuren door dit kabinet te gaan lijden.
De Graaf zal niet geloven in de ideologie onder dit akkoord. En hij gaat zich niet inlaten met een onuitvoerbaar akkoord dat hij moet gaan implementeren.

Thom de Graaf is een competent politicus, en daarmee eigenlijk op voorhand al uitgesloten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
D-e-n schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:29:
[...]

Nogmaals: waarom komt iedereen nu bij linkse politici uit? En waarom zouden die hier in Godsnaam aan meewerken? Dit kabinet gaat lijnrecht in tegen hun principes. Ze hebben ook allemaal een prima baan nu en ze worden op zeker geroyeerd en kunnen elke functie voor links of progressief vergeten voortaan.
Tja, waarom? Waarom zou Plasterk uit de PvdA stappen om dit kabinet te dienen? Het torentje heeft een bepaalde aantrekkingskracht...

Andere theorie: mensen die verwikkeld zijn in fraudezaken hebben wellicht minder moeite om hun principes opzij te zetten?

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 19-05-2024 17:38 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
XWB schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:36:
[...]

Tja, waarom? Waarom zou Plasterk uit de PvdA stappen om dit kabinet te dienen? Het torentje heeft een bepaalde aantrekkingskracht...

Andere theorie: mensen die verwikkeld zijn in fraudezaken hebben wellicht minder moeite om hun principes opzij te zetten?
Maar Plasterk was natuurlijk al langer dolende. Roemer of Halsema niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:43
[...]

Maar aan de ene kant zou de premier in dit nieuwe opzet veel minder invloed moeten krijgen en kunnen de eisen ook omlaag. Meer ceremonieel en voor buitenlandse etentjes. Aan de andere kant denk ik dat veel kandidaten inderdaad wel aan hun erfenis gaan denken. Toch is het niet alleen PVV waar ze zich aan binden. Ook VVD en NSC. Is het zo toxisch? MIsschien valt het mee.

Omtzigt zal ook wel wat water bij de wijn moeten doen. Hij wilde deze opzet, nu heeft hij die en moet ie gewoon flexibel zijn voor een redelijke kandidaat.

Plasterk is dat in mijn lekenogen niet. Swiebertje, Jos Verstappen zie er ook niet dus we moeten ergens in het midden compromis vinden.

Ik zie Roemer dat alleen doen als ze het gehele akkoord omgooien.
Dat zie ik niet gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:46
Halsema? Ook niet vies van principes overboord gooien. Halsema aan het hoofd van een kabinet Wilders. Och och.
Halsema krijgt wekelijks een nieuwe bak stront over haar hoofd van de rechtse brulmedia (GeenStijl/Telegraaf/Powned), want ze is een van de laatste politici van linkse signatuur die ergens de macht heeft. Ook al voert ze haar taken relatief neutraal uit, zoiemand moet kapotgemaakt worden.

Als ze premier wordt van een PVV-kabinet, houdt dat natuurlijk ineens op. Dus misschien is het daarom wel extra aantrekkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
CVTTPD2DQ schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:05:
[...]

Halsema krijgt wekelijks een nieuwe bak stront over haar hoofd van de rechtse brulmedia (GeenStijl/Telegraaf/Powned), want ze is een van de laatste politici van linkse signatuur die ergens de macht heeft. Ook al voert ze haar taken relatief neutraal uit, zoiemand moet kapotgemaakt worden.

Als ze premier wordt van een PVV-kabinet, houdt dat natuurlijk ineens op. Dus misschien is het daarom wel extra aantrekkelijk.
Tot het kabinet dan valt of driekwart niet uit kan voeren, dan is de bak stront die ze nu wekelijks over haar heen krijgt nog een luxe bubbelbad in vergelijking met wat ze dan over haar heen zal krijgen, naast de stront vanuit de linkse kant om aan deze rechtse bagger mee te werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Halsema neutraal? Toch niet. *knip* als je zo'n stelling poneert, dan verlangen we ook een uitgebreidere onderbouwing.

Laat burgermeesters maar eens gekozen worden, dan zal dat hele landschap van politieke baantjes 'voor onze clique' snel veranderen. En nee ik zeg dit niet omdat het een zij is, of dat het Amsterdam is, de clown die in Heerlen zit is helemaal een feest. Het kan altijd erger.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 19-05-2024 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:59
[...]

Nouja, 3 van 4 G4 (Grootste 4 steden van NL) hebben linkse burgemeesters. Utrecht en Rotterdam zijn PvdA. Nummer 5 Eindhoven is ook links (ook PvdA). "1 van de laatste" is een beetje overdreven.

Ik zat eigenlijk ook te denken aan Sharon Dijksma. Veel minder bagage dan Halsema. Vrouw. Lange bestuurlijke ervaring. Het zal wel niet gebeuren maar ik zou het fantastisch vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:27
siggy schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:22:
[...]

Halsema neutraal? Toch niet. Privé is ze zo rechts als het maar zijn kan (2 woningen in Amsterdan ondanks verbod) en publiekelijk zo links wanneer ze het maar wilt zijn. Zie de 'demonstraties' tijdens de coronaperiode. Ze doet wat ze wilt waneer het haar uitkomt en hoe het haar uitkomt.

Laat burgermeesters maar eens gekozen worden, dan zal dat hele landschap van politieke baantjes 'voor onze clique' snel veranderen. En nee ik zeg dit niet omdat het een zij is, of dat het Amsterdam is, de clown die in Heerlen zit is helemaal een feest. Het kan altijd erger.
Jij denkt dat Halsema niet verkozen zou worden in Amsterdam? Ik denk het wel. Volgens mij is dat een perfecte match met overwegend links Amsterdam. Een voorbeeld waarom een burgemeester prima benoemd kan worden. Dodenherdenking heeft Amsterdam, waar Halsema verantwoordelijk voor is, uitstekend geregeld ondanks alle scepsis vooraf.

De demonstraties onder Corona waren inderdaad een miskleun, maar die zijn haar vergeven. Een inschattingsfout maken we allemaal wel eens.

Dat je Halsema niet ziet zitten is 1 ding. Volgens mij is ze een prima burgemeester. Al dat gemauw van de laatste jaren over haar privé-sores vind ik beneden alle peil. Wat mij betreft geven we dat geen aandacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DeKever schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:31:
[...]

Jij denkt dat Halsema niet verkozen zou worden in Amsterdam? Ik denk het wel. Volgens mij is dat een perfecte match met overwegend links Amsterdam. Een voorbeeld waarom een burgemeester prima benoemd kan worden. Dodenherdenking heeft Amsterdam, waar Halsema verantwoordelijk voor is, uitstekend geregeld ondanks alle scepsis vooraf.

De demonstraties onder Corona waren inderdaad een miskleun, maar die zijn haar vergeven. Een inschattingsfout maken we allemaal wel eens.

Dat je Halsema niet ziet zitten is 1 ding. Volgens mij is ze een prima burgemeester. Al dat gemauw van de laatste jaren over haar privé-sores vind ik beneden alle peil. Wat mij betreft geven we dat geen aandacht.
Op een paar km sta ik heel ver hier vandaan dan menig andere Nederlanders. Maar hoezo is haar prive-sores beneden peil? Er is een reden voor de regel of wet en zij heeft met toestemming die regels mogen ; overtreden'? Een opmerking daarover is beneden peil, maar het principe dat de wet voor iedereen gelijk is, is niet relevant?

*knip* bij dit soort beweringen dan ook een onderbouwing/bewijs ervan.

[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 19-05-2024 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Ik verwacht niet dat er ook maar 1 serieuze linkse politicus is die in dit nieuwe kabinet deel gaat nemen of premier gaat worden.

Niet eens vanwege mogelijke politieke druk maar de afkeer richting deze 4 partijen en de PVV in het bijzonder is waanzinnig groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:01
Homeland schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:44:
Niet eens vanwege mogelijke politieke druk maar de afkeer richting deze 4 partijen en de PVV in het bijzonder is waanzinnig groot.
Linkse politici hebben een enorme afkeer naar NSC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ik verwacht niet dat er ook maar 1 serieuze linkse politicus is die in dit nieuwe kabinet deel gaat nemen of premier gaat worden.

Ik vraag me altijd af wat er zo bijzonder is aan de PVV. Zeker ten opzichte van een BBB. Een BBB ís ontstaat uit een lobbygroep, het is niet meer dan een sector die vanuit de lobby-praktijken een 'politieke partij' zijn gaan starten. Ofwel, de volgende stap in het ongebreidelde inmenging van de industrie(ele complex) in de politiek. Dat zou toch puur op papier al de grootste shitstain ooit moeten zijn. Letterlijk een partij die expliciet schijt heeft aan het land en haar mensen, op <1% na. Dat PVV ideologisch gezien 'not done' is, om het lief te zeggen, is tot daar aan toe, ze lijken op zijn minst wel wat voor de burgers te willen doen, ook al is het nagenoeg onmogelijk.

Ik hoop maar, in deze context, dat de BBB niet de voorloper is wat komen gaat. Gaan we straks de energie lobby een politieke partije zien oprichten? Het enige voordeel is dat het geneuzel wat meer op de voorgrond is, maar principieel vind ik dit vele malen erger en schadelijker dan een PVV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

DevWouter schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:15:
[...]

Van mij mag de Telegraaf vergeleken worden met de Britse “Sun” of zelfs het Amerikaanse “Fox News”. Uiteraard niet hetzelfde maar de telegraaf leent zich vaak genoeg voor bepaalde ideeën.
Maar goed… kwaliteitskranten zijn inmiddels zeldzaam in Nederland. Dit terwijl dit kabinet de NPO nog verder wil uitkleden.
*knip*, terugkoppeling over moderaties mag de volgende keer via DM.

[ Voor 38% gewijzigd door NMH op 19-05-2024 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
siggy schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:37:
Op een paar km sta ik heel ver hier vandaan dan menig andere Nederlanders. Maar hoezo is haar prive-sores beneden peil? Er is een reden voor de regel of wet en zij heeft met toestemming die regels mogen ; overtreden'? Een opmerking daarover is beneden peil, maar het principe dat de wet voor iedereen gelijk is, is niet relevant? *knip*
Even los van de zwartmakerij over en weer lijk je nu te suggereren dat Halsema geschikt is, omdat er kwesties aan haar kleven. De reden dat Plasterk nu wordt afgeserveerd is omdat er kwesties aan hem kleven. Het maakt mensen mìnder geschikt, niet het tegenovergestelde.

Anyway, het is volstrekt zinloos haar te suggeren. Ze bevindt zich niet in de conversatie.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 19-05-2024 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:51:
[...]

Linkse politici hebben een enorme afkeer naar NSC?
NSC ligt qua ideologie zeer dicht bij de SGP dus daar is zeker sprake van een zekere afkeer. Dan helpt de persoon Omtzigt ook niet bepaald, blijft toch een lastige man qua persoonlijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 12:56

boesOne

meuh

siggy schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:52:
[...]

Ik hoop maar, in deze context, dat de BBB niet de voorloper is wat komen gaat. Gaan we straks de energie lobby een politieke partije zien oprichten? Het enige voordeel is dat het geneuzel wat meer op de voorgrond is, maar principieel vind ik dit vele malen erger en schadelijker dan een PVV.
BBB vist in de ontevredenen vijver met zijn appel aan de oudhollandsche boeren. Dat zullen de EEE (Eigen Energie Eerst) en de SSS (Schiphol Staat Sterk) ook moeten doen lijkt me.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:56:
[...]

Even los van de zwartmakerij over en weer lijk je nu te suggereren dat Halsema geschikt is, omdat er kwesties aan haar kleven. De reden dat Plasterk nu wordt afgeserveerd is omdat er kwesties aan hem kleven. Het maakt mensen mìnder geschikt, niet het tegenovergestelde.

Anyway, het is volstrekt zinloos haar te suggeren. Ze bevindt zich niet in de conversatie.
Feiten zijn nu zwartmakerij?

De insunatie dat een politici niet meer van onberispelijk statuur hoeft te zijn zorgelijk. In Limburg heeft dat tot hele leuke situaties geleidt. Iemand veroordeeld (!!!!) voor corruptie die na een paar jaar gewoon weer de politiek in kan.

Inhoudelijk heeft het niks met Halsema te maken, i just don't care. Het gaat erom dat mensen in posities van macht, de macht hebben om zichzelf voorbij wetten te lozen. Interessert me niet of je Halsema, Plasterk of wie dan ook heet. Het geeft alleen maar meer en meer aan dat die persoon er voorzichzelf zit en niet voor de functie die uitgevoerd moet worden.

Noem me maar naief, maar we zijn zo gewend aan dit soort softe corruptiemachtsmisbruik, dat dit gewoon als gangbaar gezien word. En dan maken we ons zorgen om de pvv. Yeah right. Kan me ook nog wel wat ellende met een voormalige zwemster herinneren. Laten we niet doen alsof er ook maar een handvol politici zijn die het beste voor heeft met de burgers. Als iedereen dat eens accepteert, zijn wel al een stap verder. Want het is gewoon een industrie, als je carriere kunt maken van leugens en ideologie, hadden ze beter de kerk in kunnen gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n

Het gaat uiteindelijk puur om de PVV. Als er een "extraparlementair" kabinet van pakweg D66, NSC, VVD en PvdA/GL was gekomen had men echt nul moeite gehad om een premier te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:14
Homeland schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:00:
[...]

NSC ligt qua ideologie zeer dicht bij de SGP dus daar is zeker sprake van een zekere afkeer. Dan helpt de persoon Omtzigt ook niet bepaald, blijft toch een lastige man qua persoonlijkheid.
NSC ligt een stuk dichter bij het CDA dan bij SGP hoor. Er zit een wereld van verschil tussen SGP en NSC. Bevindelijk gereformeerd is toch echt compleet wat anders dan het confessionele / katholieke waar Omtzigt vandaan komt.

Dat NSC en SGP op veel zaken vergelijkbaar stemmen doet daar weinig aan af. Het verschil zit hem juist in de zaken waarmee ze niet met meestemmen. Daarbij zat het CDA de afgelopen jaren altijd in een coalitie, dus er is ook sprake van meestemmen met de regeerakkoord. Gewoon stomzeg vergelijken op een percentage werkt niet zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
siggy schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:22:
[...]

Halsema neutraal? Toch niet. *knip*
Elke burgemeester maakt fouten maar over het algemeen doet Halsema het na een moeilijke aanloop gewoon prima. Zoals zij zich de laatste weken heeft bewogen tussen de uitersten betreffende de pro Palestina demonstraties: ik zie dat weinig politici zo keurig en bedachtzaam doen. Het is op eieren lopen en ze deed dat prima.

Ik ben sowieso een beetje klaar met die Halsema haat. Als er een tegeltje fout ligt op de Dam gaat men al los op X. Veel van de dingen die haar de afgelopen jaren zijn verweten komen ook van het college. Een burgermeester maakt namelijk geen beleid in ons bestel. Dat is ook mijn bezwaar tegen de gekozen burgemeester. Kiezers beseffen dat namelijk amper.

Ze zou ook gewoon zijn herkozen. De gemiddelde D66 of PvdA/GL kiezer heeft namelijk niks tegen haar.

[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 19-05-2024 21:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

D-e-n schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:16:
[...]

Elke burgemeester maakt fouten maar over het algemeen doet Halsema het na moeilijke aanloop gewoon prima. Zoals zij zich de laatste weken heeft bewogen tussen de uitersten betreffende de pro Palestina demonstraties: ik zie dat weinig politici zo keurig en bedachtzaam doen. Het is op eieren lopen en ze deed dat prima.

Ik ben sowieso een beetje klaar met die Halsema haat. Als er een tegeltje fout ligt op de Dam gaat men al los op X. Veel van de dingen die haar de afgelopen jaren zijn verweten komen ook van het college. Een burgermeester maakt namelijk geen beleid in ons bestel. Dat is ook mijn bezwaar tegen de gekozen burgemeester. Kiezers beseffen dat namelijk amper.

Ze zou ook gewoon zijn herkozen. De gemiddelde D66 of PvdA/GL kiezer heeft namelijk niks tegen haar.
Ik probeer een aantal dingen die ik weet zakelijk te brengen en er wordt over 'haat' gesproken. Als iedereen dat doet over een beetje kritiek, gebaseerd op feiten, over het ding waar hij/zij naar toeneigd, dan zijn we ver van huis, nietwaar. Tenzij je mijn 'haat' kunt beargumenteren, wat je niet doet.

Dat je het niet met me eens bent is duidelijk, maar geeez, kap met die hyperbolen.

Maar pro-palestijnse protesten toestaan voor een holocaust-musuem is niet bepaald 'bedachtzaam'. 100 meter verder en prima. Laat staan de leuzen die geschreeuwd werden. Ach jah.

Er zal geen enkele burgermeester zijn die perfect is, zeker niet. Maar misschien burgermeesters die nooit in het nieuws komen is een goed begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
siggy schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:21:
Maar pro-palestijnse protesten toestaan voor een holocaust-musuem is niet bepaald 'bedachtzaam'. 100 meter verder en prima. Laat staan de leuzen die geschreeuwd werden. Ach jah.
Wat, je bedoeld die Joodse Nederlanders die bezwaar maakten tegen de aanwezigheid van een extreem-zionistische president in oorlostijd die Israël vertegenwoordigde bij de opening van een Holocaust-museum?

Mja.

Ik ben het discours rond die momentopname inmiddels wel een beetje zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Adlermann schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:13:
[...]

NSC ligt een stuk dichter bij het CDA dan bij SGP hoor. Er zit een wereld van verschil tussen SGP en NSC. Bevindelijk gereformeerd is toch echt compleet wat anders dan het confessionele / katholieke waar Omtzigt vandaan komt.

Dat NSC en SGP op veel zaken vergelijkbaar stemmen doet daar weinig aan af. Het verschil zit hem juist in de zaken waarmee ze niet met meestemmen. Daarbij zat het CDA de afgelopen jaren altijd in een coalitie, dus er is ook sprake van meestemmen met de regeerakkoord. Gewoon stomzeg vergelijken op een percentage werkt niet zo goed.
Binnen Europa zijn ze blijkbaar erg gelijk: https://eu.kieskompas.nl/nl/results/compass#

Het NSC programma voor de laatste verkiezingen was ook conservatievere dan die van het CDA. Men had werkelijk geen idee waar ze op stemden, ze stemden puur de persoon Omtzigt, zonder ook echt te weten wie/hoe die man is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 06:36

Lordy79

Vastberaden

D-e-n schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:16:
[...]

Elke burgemeester maakt fouten maar over het algemeen doet Halsema het na een moeilijke aanloop gewoon prima.
Dat vind jij. Ik vind bijvoorbeeld van niet en vind dat ze tijdens de opening van het holocaust museum enorme steken heeft laten vallen, maar ook met een 1873 button met betrekking tot slavernij rondliep als burgemeester terwijl haar rol is om boven de partijen te staan en de orde te bewaken.
Als je voor de ene demonstratie sympathie lijkt te hebben en de andere niet en (desnoods stomtoevallig) niet ingrijpt bij de ene en wel bij de andere dan heb je de schijn van partijdigheid tegen.
Dat is gewoon dom.

Gelukkig grijpt ze wel in bij de rellen en vernielingen van de UvA zodra de UvA daar om vraagt.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:31:
[...]

Wat, je bedoeld die Joodse Nederlanders die bezwaar maakten tegen de aanwezigheid van een extreem-zionistische president in oorlostijd die Israël vertegenwoordigde bij de opening van een Holocaust-museum?

Mja.

Ik ben het discours rond die momentopname inmiddels wel een beetje zat.
'from the river to the sea'....

Je kunt ook tegen Israel demonstreren zonder pro-hamas/pro-palestijns te zijn. Nog afgezien van selectief reageren.....

Ik vraag me serieus af hoe politici een (dergelijke) fanbase kunnen krijgen. Vooral die de de wetten aan hun laars lappen. Bij een Jos van Rey, hoe die nog een stem kan krijgen. Gewoon absurd. Sowieso bizar dat je geen VOG nodig hebt om politici te zijn. Nog een andere 'local' hier in Limboland die antivaxx is.... gaat gewoon prima. Tsja. Waar gaat het over.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:31:
[...]

extreem-zionistische president
De beste man is ongetwijfeld zionistisch en als je probleem met zionisme hebt dan hoor ik het graag want dat zou betekenen dat je het bestaansrecht van israel ontkent.
Maar de man is zeker geen extremist. Het is de president, zonder macht maar een figuur die boven de partijen moet staan. Zeg maar zoals de koning in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
siggy schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:21:
Ik probeer een aantal dingen die ik weet zakelijk te brengen en er wordt over 'haat' gesproken. Als iedereen dat doet over een beetje kritiek, gebaseerd op feiten, over het ding waar hij/zij naar toeneigd, dan zijn we ver van huis, nietwaar. Tenzij je mijn 'haat' kunt beargumenteren, wat je niet doet.
offtopic:
Je kunt van mensen niet verwachten dat ze jouw post-geschiedenis alhier niet meenemen in hun oordeel. Toch? Doe jij ook, lijkt me, zo werken onze hersenen. Ik sluit niet uit dat je ook wel eens kritisch bent geweest over personen uit jouw favoriete politieke kamp (ik zou eig moeten zoeken maar heb niet echt zin). Maar ik heb een beeld opgebouwd dat je voornamelijk geneigd bent personen uit het 'andere' kamp te veroordelen en te wijzen op hun fouten.

Naar mijn mening doet burgemeester Halsema het meer dan prima op deze lastige positie. Als je loopt af te geven op veronderstelde fouten dan kun je op zijn minst ook eens wijzen op zaken die ze correct heeft afgehandeld. De gemeenteraad heeft haar niet voor niets herkozen voor een 2e termijn, toch? Helaas een geheime stemming lees ik ;( , ik had graag de partijvoorkeuren gezien.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* moderatie feedback/meta discussie s.v.p. niet in dit topic.

[ Voor 79% gewijzigd door defiant op 19-05-2024 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Lordy79 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:41:
Bedankt voor de link, dat valt me dan mee/tegen.
Déjà vu.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

mekkieboek schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:17:
[...]

offtopic:
Je kunt van mensen niet verwachten dat ze jouw post-geschiedenis alhier niet meenemen in hun oordeel. Toch? Doe jij ook, lijkt me, zo werken onze hersenen. Ik sluit niet uit dat je ook wel eens kritisch bent geweest over personen uit jouw favoriete politieke kamp (ik zou eig moeten zoeken maar heb niet echt zin). Maar ik heb een beeld opgebouwd dat je voornamelijk geneigd bent personen uit het 'andere' kamp te veroordelen en te wijzen op hun fouten.
Snap ik zeker. 100%. En ik ben het met je eens, wat je (al dan niet impliceert, geen beschuldiging) bedoeld dat ik hypocriet ben. Maar als de inhoud niet leidend is, what's the point. Ik kan me niet herinneren dat ik me specifiek positief heb geuit over wie dan ook, maar ik denk te snappen wat je bedoelt. En ik zeg niet dat je geen gelijk hebt. Maar als ik het eens ben met uitspraak X van Persoon A, wil niet zeggen dat ik het eens ben met persoon A. Misschien over dat onderwerp, maar niet over de rest.

Wat wijzen op fouten betreft, fout is fout. Is er een disbalans in hoe we fouten van personen zien, danwel in het nieuws komen? Neigt het een kant op en heeft het wat te zeggen?
Naar mijn mening doet burgemeester Halsema het meer dan prima op deze lastige positie. Als je loopt af te geven op veronderstelde fouten dan kun je op zijn minst ook eens wijzen op zaken die ze correct heeft afgehandeld. De gemeenteraad heeft haar niet voor niets herkozen voor een 2e termijn, toch? Helaas een geheime stemming lees ik ;( , ik had graag de partijvoorkeuren gezien.
Nja, ik weet even niet wat je erop doelt, en nogmaals, Amsterdam ligt ver van me vandaan. Een ontploffing van een waterstofbom zou ik niet merken. Gemeenteraad.....zo politisch als maar wat. En dat heeft niks met Halsema te maken. Been there done that.
En nee, ik weet niet wat ze correct heeft afghandeld. Weet je, zoals een normale werkgevers-werknemers relatie. De mindere zaken hebben altijd meer efffect dan de goede zaken. Waarom zou dit voor Halsema niet gelden?

Ik hoop dat je opmerking over geheime stemming sarcastisch was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Haha ja toen wist ik nog niet van het bestaan van die site af, nu wel.
Ik zal er in het vervolg ook gebruik van proberen te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Terugkomende op Wie Wordt Het?

We zoeken dus iemand die:
  • Rechtsconservatief is, of het dikke prima vindt om met alle winden mee te waaien.
  • Niet al te besmet is door het verleden.
  • Het liefst wel wat ervaring heeft....
  • ....maar ook niet teveel. Sowieso geen onderdeel geweest van de regering in het Rutte tijdperk.
  • Geaccepteerd kan worden door alle partijen. Liefst dus iemand van buiten de 4 partijen.
  • Een prima trekpop kan zijn voor de partijen.
Zelf denk ik dat we dan naar wat oude CDA-failsons moeten kijken.

Maxime Verhagen? Ervaring zat, heb ik nooit kunnen betrappen op een werkend moreel kompas. Wel een schandaaltje in Limburg, maar kunnen we door de vingers zien, toch?

Camiel Eurlings? Ook al een poos uit de politiek, heeft wel wat ervaring. Ook weer een schandaaltje, mishandeling, maar da's een poos terug en er was een schikking.

Henk Bleeker zie ik het ook zo doen.

Jack de Vries?

Of gewoon iemand die altijd alleen maar provincies gedaan heeft, iemand waarvan iedereen gaat van "eh, wie?" Iemand waarvan zijn wikipedia artikel 3 zinnen is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Da's een zwaar woord :) ik zou zeggen beetje vooringenomen (en dat zijn we allemaal).
Wat wijzen op fouten betreft, fout is fout.
Hoewel dat laatste klopt, als het aankomt op de kwestie Israel / Palestina kun je het nauwelijks 100% goed doen voor iedereen. Halsema kreeg b.v. het verzoek om tijdens de dodenherdenking een woordje te besteden aan het menselijk drama in de lopende strijd in Gaza. Dat heeft ze afgewezen. Is dat goed? Is dat fout? Het is niet altijd zwart-wit.

Sowieso, bijna elk woord wat je uitspreekt over de strijd in Gaza, er is altijd wel een partij die er aanstoot aan neemt. Als burgemeester ben je er voor de hele stad, de Joodse gemeenschap, de Palestijnse gemeenschap, linksmensen, rechtsmensen, bedrijven, burgers etcetera.

Het is niet altijd zwart/wit. Dus ja, fout == fout in principe. Maar...
Ik hoop dat je opmerking over geheime stemming sarcastisch was.
Nee hoor, het is heel banaal :), ik kwam erachter na een duckduckgo-tje. Blijkbaar is de stemming voor Halsema's 2e termijn anomiem gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
RobinHood schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:56:

• Rechtsconservatief is, of het dikke prima vindt om met alle winden mee te waaien.
  • ....maar ook niet teveel. Sowieso geen onderdeel geweest van de regering in het Rutte tijdperk.
  • Geaccepteerd kan worden door alle partijen. Liefst dus iemand van buiten de 4 partijen.

Maxime Verhagen? Ervaring zat, heb ik nooit kunnen betrappen op een werkend moreel kompas. Wel een schandaaltje in Limburg, maar kunnen we door de vingers zien, toch?

Camiel Eurlings? Ook al een poos uit de politiek, heeft wel wat ervaring. Ook weer een schandaaltje, mishandeling, maar da's een poos terug en er was een schikking.

Jack de Vries?

Of gewoon iemand die altijd alleen maar provincies gedaan heeft, iemand waarvan iedereen gaat van "eh, wie?" Iemand waarvan zijn wikipedia artikel 3 zinnen is.
Jack de Vries wordt burgermeester van Maassluis. Heeft ook een wel een besmet verleden, maar de gemeenteraad in Maassluis had daar kennelijk geen problemen mee.
Iemand als Verdonk zie ik niet gebeuren, dat is een te sterke persoonlijkheid om als marionet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Frame164 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:18:
[...]

Ik zie wel parallellen met de economisch minder gebieden in de UK waar men massaal voor brexit stemde, en waar het daardoor nog erger is geworden. Democratie is niet geschikt voor domme mensen....
nou ja, domme mensen, ongeinformeerde mensen zou ik zeggen; mensen ervaren de negatieve gevolgen van besluitvorming, en haken daarop aan, en de positieve gevolgen blijven veelal onderbelicht; zo las ik ergens onlangs, en het is een voorbeeld, dat een positief effect van de euro een megabesparing op wisselkoersen betreft (een bedrag in de triljarden IIRC); negatieve effecten zijn imho vooral toe te schrijven aan de transitie naar een groter, beter, sterker, welvarender Europa; daar gaat bijv. nivellering mee gepaard, ofwel, rijke lidstaten zullen wat in moeten leveren; transities kosten tijd en locale effecten zijn mogelijk niet gunstig ... valt nog zoveel meer over te zeggen, the mind boggles

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Vrietje schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:05:
[...]

Jack de Vries wordt burgermeester van Maassluis. Heeft ook een wel een besmet verleden, maar de gemeenteraad in Maassluis had daar kennelijk geen problemen mee.
Iemand als Verdonk zie ik niet gebeuren, dat is een te sterke persoonlijkheid om als marionet te hebben.
Daarom kunnen ze 'm snel wegkapen, burgemeester Maassluis, of in de voetsporen treden van zijn grote vriend JP de MP.

Verdonk gaat het 'm sowieso niet worden omdat de VVD niks meer met d'r te maken wil hebben.

Iemand als Fred Teeven is nog te besmet, Opstelten is te oud.

Zie Verhagen of Eurlings oprecht wel gebeuren.

Zag nog wel wat anderen die mogelijk zouden zijn, maar dat zijn mensen met bouwjaren tussen de '45 en '50, da's echt wel te oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
@RobinHood ik had ze eerder beide al eens tegen het licht gehouden hieronder

Helixes in "De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024"

Conclusie.... Eurlings niet. Verhagen....misschien? Ik denk niet dat hij zelf weer samen wil werken met Wilders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief

Jack de Vries?

in dit inmiddels wel rariteiten-kabinet te noemen, zou ik zeggen: Frank Lammers

maar serieus, het duurt te lang, en de 4-span wordt met de dag ongeloofwaardiger, en ik denk dat er mededingers in het spel zijn die hierop zinspelen, op een flop dus, ofwel: herverkiezingen

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:15:
@RobinHood ik had ze eerder beide al eens tegen het licht gehouden hieronder

Helixes in "De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024"

Conclusie.... Eurlings niet. Verhagen....misschien? Ik denk niet dat hij zelf weer samen wil werken met Wilders.
Ah, ik dacht slim te zijn, maar iemand was me al voor.

Klinkt inderdaad als geen optie voor beiden dan, tenzij Verhagen echt geen idee wat ie anders moet doen.

Maar heb verder dus echt geen idee qua bekende namen, veel van de mensen uit Balkenende 1 en 2 zijn inmiddels behoorlijk oud, en in B4 zat ook weinig interessants.

Bleeker it is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:43
Nu herverkiezingen zou helemaal zelfmoord zijn voor sommigen. Pvv zou nog dik winnen... en omtzigt kan zijn koffers gaan pakken volgens de peilingen. Moeten we dat willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik denk dat ze niemand kunnen vinden, getuige de redenen die hierboven genoemd worden. En dan is daar opeens, tadaa, Geert Wilders. In het landsbelang het tóch willen doen. De goedzak.

En de rest die eerst niet akkoord ging? Die hebben niet echt een keuze meer, want als ze dit nog laten klappen verliezen ze alleen maar op alle gebieden. Want dan is het opeens hun schuld.

[ Voor 34% gewijzigd door Kurkentrekker op 19-05-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
stylezzz schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:20:
Nu herverkiezingen zou helemaal zelfmoord zijn voor sommigen. Pvv zou nog dik winnen... en omtzigt kan zijn koffers gaan pakken volgens de peilingen. Moeten we dat willen?
het is een riskant experiment, maar laat PVV de grootste worden bij herverkiezingen en z'n programma waar proberen te maken; dat gaat ofwel goed (niet waarschijnlijk) ofwel fout, waarna de PVV terug afglijd naar de marge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:57
Kurkentrekker schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:23:
Ik denk dat ze niemand kunnen vinden, getuige de redenen die hierboven genoemd worden. En dan is daar opeens, tadaa, Geert Wilders. In het landsbelang het tóch willen doen. De goedzak.

En de rest die eerst niet akkoord ging? Die hebben niet echt een keuze meer, want als ze dit nog laten klappen verliezen ze alleen maar op alle gebieden. Want dan is het opeens hun schuld.
Geert Wilders wilde het (volgens eigen zeggen) prima doen, maar de rest was het daar niet mee eens. Weinig gezichtsverlies lijkt mij dan om te blijven bij je eerdere standpunt.

Hoewel het gemiddelde geheugen van stemmers lager ligt dan een gepelde walnoot…

Als ik Wilders zou zijn, zou ik zeggen een stemming van alle kamerleden met als keuze de 4 lijsttrekkers.

[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 19-05-2024 21:35 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
CynicRelief schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:27:
[...]

het is een riskant experiment, maar laat PVV de grootste worden bij herverkiezingen en z'n programma waar proberen te maken; dat gaat ofwel goed (niet waarschijnlijk) ofwel fout, waarna de PVV terug afglijd naar de marge
Nee, ook al wordt iemand de grootste en faalt hij omdat de plannen onhaalbaar waren, dan nóg wordt je door de kiezer gewoon vergeven. Zie Trump, die maakte een hoop niet waar (en een hoop ook wel omdat hij soms tegenstrijdige beloften had gedaan en er dan dus wel eentje moet uitkomen), maar de kiezers stinken er gewoon weer in. Zelfs een mislukte couppoging en een hele rits aan rechtszaken sterken hem alleen maar!

Denk je dan echt dat als Wilders I niks waarmaakt, er geen Wilders II komt? Na de eerste paar jaar zijn er immers nog steeds buitenlanders en Geert de verlosser moet daar wat aan doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Thalaron schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:34:
[...]

Geert Wilders wilde het (volgens eigen zeggen) prima doen, maar de rest was het daar niet mee eens. Weinig gezichtsverlies lijkt mij dan om te blijven bij je eerdere standpunt.

Hoewel het gemiddelde geheugen van stemmers lager ligt dan een gepelde walnoot…

Als ik Wilders zou zijn, zou ik zeggen een stemming van alle kamerleden met als keuze de 4 lijsttrekkers.
Als men bij hun eerdere standpunt was gebleven was de VVD niet met ze gaan onderhandelen (wat na de uitslag ineens op miraculeuze wijze wel mogelijk was) en was Omtzigt ook niet in zee gegaan met een anti rechtsstatelijke partij. Niet alleen de kiezer is vergeetachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kurkentrekker schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:35:
[...

Denk je dan echt dat als Wilders I niks waarmaakt, er geen Wilders II komt? Na de eerste paar jaar zijn er immers nog steeds buitenlanders en Geert de verlosser moet daar wat aan doen!
Ik weet het niet. De overige partijen moeten ook de verkiezingen doormaken dan. Omtzigt zal zeker geen 20 zetels meer halen en van Dilan betwijfel ik of de VVD die keuze zou herhalen om haar aan het roer te houden. Indien een van beide of allebei wegvallen kan Wilders op zijn best 10 zetels pakken en vervolgens helemaal alleen staan.
Dat zou hem trouwens niet gek uitkomen, maar voor zijn partij moet men toch gaan nadenken over Wilders en zijn pensioenleeftijd.

* Delerium kijkt eerst dat premier-ding aan. Dat wordt nog een probleem zo, de goede namen drogen op en de reputatieschade is aanzienlijk. En vraag maar aan Gerd Leers hoe vrolijk Wilders je in je waarde laat.

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 19-05-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

mekkieboek schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:57:
[...]

Da's een zwaar woord :) ik zou zeggen beetje vooringenomen (en dat zijn we allemaal).
Meh, ik ben zwaar technisch, dus 1+1=2, als piet zegt dat is 3 en jan zegt dat is 5, dan ben ik vrij snel klaar.
Hoewel dat laatste klopt, als het aankomt op de kwestie Israel / Palestina kun je het nauwelijks 100% goed doen voor iedereen. Halsema kreeg b.v. het verzoek om tijdens de dodenherdenking een woordje te besteden aan het menselijk drama in de lopende strijd in Gaza. Dat heeft ze afgewezen. Is dat goed? Is dat fout? Het is niet altijd zwart-wit.
Meh, pragmatisch kun je het zeker goed doen. Dat er mensen zijn die ideologisch bezich zijn doet daar nks van af. *knip* offtopic.
Sowieso, bijna elk woord wat je uitspreekt over de strijd in Gaza, er is altijd wel een partij die er aanstoot aan neemt. Als burgemeester ben je er voor de hele stad, de Joodse gemeenschap, de Palestijnse gemeenschap, linksmensen, rechtsmensen, bedrijven, burgers etcetera.

Het is niet altijd zwart/wit. Dus ja, fout == fout in principe. Maar...
Als je voor beide partijen bent is het helemaal makkelijk. Is het 50/50? Vast niet..Het is politiek geneuzel, het gaat allang niet over de realiteit. Als we dat overeen kunnen komen maakt de rest bijna niet meer uit.
Nee hoor, het is heel banaal :), ik kwam erachter na een duckduckgo-tje. Blijkbaar is de stemming voor Halsema's 2e termijn anomiem gehouden.
Ik zou willen dat ik mijn belastingaangifte geheim kon doen. Blijkbaar ben ik daar niet belangrijjk voor genoeg. Kom op....... Waar zijn we mee bezig. Geheime zaken zijn prima.

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 19-05-2024 23:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wellicht leuk om dit artikel nog eens aan te halen:
Twee Utrechtse PVV’ers vertrokken in oktober. Geert Wilders leidt geen partij, maar een façade met niets erachter, zeggen ze. „Het is zó amateuristisch allemaal.”

Ze hadden het helemaal gehad met hun partij. Niet met Geert Wilders – op de paar momenten dat ze hem ontmoetten, was de partijleider altijd sympathiek overgekomen. „Losjes, echt geïnteresseerd”, aldus Bosch. „Hij weet wie je bent.” Maar de partij is van bordkarton, beschrijven ze, een façade met niets erachter.

„Allemaal los zand”, zegt Nagtegaal.

Bosch: „Qua organisatie is er niks.”

… en nu is Geert Wilders nog nooit zo dicht bij de macht geweest. Denken jullie dat de PVV in staat is om straks mee te regeren?

Bosch: „Als er uit de formatie een zakenkabinet komt, misschien wel. Want ik zie gewoon niet gebeuren dat de PVV bewindspersonen kan leveren. Die zijn niet te vinden.”

Nagtegaal: „De VVD heeft in het huidige kabinet elf bewindslieden, geloof ik. Dat zou de PVV dan als grootste partij nu ook moeten leveren. Dat is totaal onmogelijk.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Kurkentrekker schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:35:
[...]

Nee, ook al wordt iemand de grootste en faalt hij omdat de plannen onhaalbaar waren, dan nóg wordt je door de kiezer gewoon vergeven. Zie Trump, die maakte een hoop niet waar (en een hoop ook wel omdat hij soms tegenstrijdige beloften had gedaan en er dan dus wel eentje moet uitkomen), maar de kiezers stinken er gewoon weer in. Zelfs een mislukte couppoging en een hele rits aan rechtszaken sterken hem alleen maar!

stemmers op Wilders zijn voornl. reactionair, dus nee, als Wilders 1 faalt, dan gaan ze op iets anders stemmen; de vergelijing met Trump snap ik maar gaat een beetje mank, Trump is een propagandamachine, zo werken die dingen hier niet, want geen funding etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
CynicRelief schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:40:
[...]

stemmers op Wilders zijn voornl. reactionair, dus nee, als Wilders 1 faalt, dan gaan ze op iets anders stemmen; de vergelijing met Trump snap ik maar gaat een beetje mank, Trump is een propagandamachine, zo werken die dingen hier niet, want geen funding etc
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees van niet. Een fail van een populist is de schuld van iedereen behalve van hemzelf, en veel kiezers geloven dat. Niet alleen in de VS, maar ook in veel andere landen. En het rechts-extremisme in Nederland heeft wel degelijk funding, alleen niet zo zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Kurkentrekker schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:44:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees van niet. Een fail van een populist is de schuld van iedereen behalve van hemzelf, en veel kiezers geloven dat. Niet alleen in de VS, maar ook in veel andere landen. En het rechts-extremisme in Nederland heeft wel degelijk funding, alleen niet zo zichtbaar.
Ik ben serieus benieuwd naar hoe rechts-extremisme in Nederland gefinancierd wordt. Heb je daar meer info over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Kalentum schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:49:
[...]

Ik ben serieus benieuwd naar hoe rechts-extremisme in Nederland gefinancierd wordt. Heb je daar meer info over?
https://www.bnnvara.nl/jo...buitenlandse-financiering

Hier bijvoorbeeld, daar kun je lezen dat de PVV geld ontving uit dezelfde hoek als trump.. juist datgene wat de poster waar ik op reageerde, aangaf als verschil met Nederland. En dat is maar één voorbeeld, er zijn ook sites als Voice of Europe die extreemrechtse propaganda verspreiden in Nederland die duidelijk door buitenlandse partijen worden gefinancierd.

Is dat een beetje de info die je zoekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Kurkentrekker schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:55:
[...]

https://www.bnnvara.nl/jo...buitenlandse-financiering

Hier bijvoorbeeld, daar kun je lezen dat de PVV geld ontving uit dezelfde hoek als trump.. juist datgene wat de poster waar ik op reageerde, aangaf als verschil met Nederland. En dat is maar één voorbeeld, er zijn ook sites als Voice of Europe die extreemrechtse propaganda verspreiden in Nederland die duidelijk door buitenlandse partijen worden gefinancierd.

Is dat een beetje de info die je zoekt?
Nou dat voorbeeld van Follow the money inderdaad. Ik weet wel dat er indirecte financiering bestaat (naast beïnvloeding zoals vanuit Rusland) maar hoe de PVV gefinancierd wordt is mij een raadsel.

Maar wellicht bereikt de PVV ook wel maximaal resultaat met minimale middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
nu dat ik erover nadenk, als Plasterk het niet wordt, is er maar 1 die het moet worden, en dat is Wilders zelf vanzelf; maar mogelijk nog iets te vroeg, eerst nog even een evt. herverkiezing afwachten (ik zou er niet voor zijn, maar het is een mogelijk scenario)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:43
CynicRelief schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:02:
nu dat ik erover nadenk, als Plasterk het niet wordt, is er maar 1 die het moet worden, en dat is Wilders zelf vanzelf; maar mogelijk nog iets te vroeg, eerst nog even een evt. herverkiezing afwachten (ik zou er niet voor zijn, maar het is een mogelijk scenario)
en. hoe zou dat werken dan? hij is in zijn eentje de fractie en runt de partij als een dictatuurtje. Dat gaat ineens niet meer als hij PM wordt dus dan valt alles verder qua PVV uit elkaar (nu mogen zijn kamerleden bijv alleen iets zeggen nadat Wilders het heeft gecheckt, maar dat zou dan anders moeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
CynicRelief schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:02:
Dat is ook een beetje de strekking van wat ik eerder vanavond schreef. Er is helemaal niemand anders, en de andere partijen moeten nu maar slikken.

Een herverkiezing zie ik nog niet zomaar gebeuren, daar is het nog veel te vroeg voor, want een formatiepoging met pvda gl in de lead ligt ook nog gewoon op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Fr33z schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:12:
[...]

en. hoe zou dat werken dan? hij is in zijn eentje de fractie en runt de partij als een dictatuurtje. Dat gaat ineens niet meer als hij PM wordt dus dan valt alles verder qua PVV uit elkaar (nu mogen zijn kamerleden bijv alleen iets zeggen nadat Wilders het heeft gecheckt, maar dat zou dan anders moeten)
het is meer dat ik eigenlijk geen andere kandidaat op het oog heb voor premierschap van dit rariteiten-kabinet, dus mja, man up Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Kurkentrekker schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:18:
[...]

Dat is ook een beetje de strekking van wat ik eerder vanavond schreef. Er is helemaal niemand anders, en de andere partijen moeten nu maar slikken.

Een herverkiezing zie ik nog niet zomaar gebeuren, daar is het nog veel te vroeg voor, want een formatiepoging met pvda gl in de lead ligt ook nog gewoon op tafel.
Ik weet niet of PvdA gl zich er aan moet wagen. Ten zij ze heel veel punten kunnen krijgen want de meest voor de hand liggende combi is dan pvdagl, vvd,nsc, d66 zijn wat gewoon rechts geleid door links zal worden .
Je kan de sp er wel nog bij vragen , maar die zijn te klein om echt goede invloed op de balans te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Vrietje schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:25:
[...]

Ik weet niet of PvdA gl zich er aan moet wagen. Ten zij ze heel veel punten kunnen krijgen want de meest voor de hand liggende combi is dan pvdagl, vvd,nsc, d66 zijn wat gewoon rechts geleid door links zal worden .
Je kan de sp er wel nog bij vragen , maar die zijn te klein om echt goede invloed op de balans te hebben.
ik denk dat het gros van PVV-stemmers gefrustreerde PvdA-stemmers zijn, dus daar is beslist veel te halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:34

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Er zijn meerdere modbreaks geweest over het offtopic zijn van het Israël/Palestina onderwerp:
defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024"
NMH in "De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024"

De Israël/Palestina discussie is dus offtopic hier, de huidige offtopic discussie zal dus worden verwijderd.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Wat zeggen we van Richard de Mos? Vrij succesvol in Den Haag bij het volk en voor alsnog niet veroordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ook een goede kandidaat met zijn hoofdelijke verantwoordelijk voor de stikstofcrises met zijn PAS-aanpak.

In de wat gematigdere hoek is er nog Cees Veerman maar ook een weer op leeftijd.

En de naam Hennis-Plasschaert dook ook afgelopen week weer op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CynicRelief
CurlyMo schreef op maandag 20 mei 2024 @ 00:07:
Wat zeggen we van Richard de Mos? Vrij succesvol in Den Haag bij het volk en voor alsnog niet veroordeeld.
je maakt een grapje, toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:25

Dennis1812

Amateur prutser

Indien herverkiezing zie ik de NSC wel kleiner worden. En het zou mij niet verbazen als Wilders die zetels erbij gaat krijgen.

Ik denk niet dat je daar ook maar iets mee gaat bereiken.

Het is lang geleden dat ik mij erin verdiept heb. Maar het staat mij bij dat de koning ook als informateur/formateur/verkenner o.i.d kan optreden? Wellicht tijd dat hij zich ermee gaat bemoeien als kleuterjuf om de kleuters tot orde te roepen.
Uiteindelijk moet er simpelweg een land bestuurd worden wat nu niet gebeurd.
Ongeacht wat eenieder van de plannen vind. Nu staan we gewoon stil.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
Dennis1812 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 00:32:
Indien herverkiezing zie ik de NSC wel kleiner worden. En het zou mij niet verbazen als Wilders die zetels erbij gaat krijgen.

Ik denk niet dat je daar ook maar iets mee gaat bereiken.

Het is lang geleden dat ik mij erin verdiept heb. Maar het staat mij bij dat de koning ook als informateur/formateur/verkenner o.i.d kan optreden? Wellicht tijd dat hij zich ermee gaat bemoeien als kleuterjuf om de kleuters tot orde te roepen.
Uiteindelijk moet er simpelweg een land bestuurd worden wat nu niet gebeurd.
Ongeacht wat eenieder van de plannen vind. Nu staan we gewoon stil.
De laatste peilingen die ik heb gezien peilen NSC tussen de 7 en 11 zetels.
Zou me niets verbazen als dat nog iets zakt na dat vod va een "regeerakkoord".

Gematigde mensen zullen echt niet bij NSC blijven hangen nu Omtzigt kleur bekent als iemand uit het Old boys network,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:25

Dennis1812

Amateur prutser

LZ86 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 01:04:
[...]

De laatste peilingen die ik heb gezien peilen NSC tussen de 7 en 11 zetels.
Zou me niets verbazen als dat nog iets zakt na dat vod va een "regeerakkoord".

Gematigde mensen zullen echt niet bij NSC blijven hangen nu Omtzigt kleur bekent als iemand uit het Old boys network,
15-5 was dit het beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8X91OCsjF1J94uXsaF1a1uZUWtY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ynnBYoJyPcxCIrqgnD748X4U.png?f=fotoalbum_large

Ik zie daar geen betere regering uit voortkomen eerlijk gezegd.
Ik begrijp heel dat 'trek oude fossielen het torentje in" niet zo. Waarom kunnen ze niet op professioneel vlak samenwerken en elk evenredig veel ministers leveren. En de grootste partij de MP.
Dat versimpelt de zaak toch enorm?
Uiteindelijk heeft er niemand op Plasterk of Rita Verdonk of die man van bijna 90 gestemd. Maar is het zometeen wel de hoogste politieke baas van het land. Zonder dat er iemand op hoeft te stemmen.

Daadwerkelijk experts vragen voor posten snap ik nog wel en kan ik achterstaan. Maar MP raden is in dit topic voor mijn gevoel gewoon namen noemen uit geschiedenisboeken geworden.
Maargoed. Ik denk dat we op zn vroegst dinsdag iets horen.
Sommige mensen schijnen morgen vrij te zijn.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis1812 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 01:21:

...

Waarom kunnen ze niet op professioneel vlak samenwerken en elk evenredig veel ministers leveren. En de grootste partij de MP.
Dat versimpelt de zaak toch enorm?
Uiteindelijk heeft er niemand op Plasterk of Rita Verdonk of die man van bijna 90 gestemd. Maar is het zometeen wel de hoogste politieke baas van het land. Zonder dat er iemand op hoeft te stemmen.

Daadwerkelijk experts vragen voor posten snap ik nog wel en kan ik achterstaan. Maar MP raden is in dit topic voor mijn gevoel gewoon namen noemen uit geschiedenisboeken geworden.
Maargoed. Ik denk dat we op zn vroegst dinsdag iets horen.
Sommige mensen schijnen morgen vrij te zijn.
Tsjah, de anders voor de hand liggende premierskandidaat heeft de ene lijstrekker eens voor gluiperd uitgescholden en vind van de andere lijsttrekker stiekem dat die helemaal niet in Nederland thuishoort. Blijkt dat als iemand decennia lang alles en iedereen onheus en onfatsoenlijk heeft bejegend dat het dan wat lastiger voor hem is om zaken gedaan te krijgen.

Men oogst wat men zaait.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2024 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CynicRelief schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:19:
[...]

het is meer dat ik eigenlijk geen andere kandidaat op het oog heb voor premierschap van dit rariteiten-kabinet, dus mja, man up Geert
Van Zwol zie ik er tegen wil en dank nog wel in gemaaid worden. En misschien is het wel de beste optie ook.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 20-05-2024 07:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurlyMo
CynicRelief schreef op maandag 20 mei 2024 @ 00:14:
[...]

je maakt een grapje, toch?!
Ik hoop eigenlijk dat het bij veel namen die genoemd zijn om een grap gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:36
Waarom wilt NSC eigenlijk niet dat Wilders de MP wordt?
Gek dat hij wel goed genoeg is om mee te regeren, maar niet goed genoeg om de MP te laten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Russel88 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:17:
Waarom wilt NSC eigenlijk niet dat Wilders de MP wordt?
Gek dat hij wel goed genoeg is om mee te regeren, maar niet goed genoeg om de MP te laten worden.
Omtzigt wil een lossere band tussen de Tweede Kamer en het kabinet. Daar past het premierschap van een partijleider in zijn ogen niet bij.
Zie https://www.nu.nl/formati...ider-is-gefrustreerd.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:29
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2024 @ 02:09:
[...]

Tsjah, de anders voor de hand liggende premierskandidaat heeft de ene lijstrekker eens voor gluiperd uitgescholden en vind van de andere lijsttrekker stiekem dat die helemaal niet in Nederland thuishoort. Blijkt dat als iemand decennia lang alles en iedereen onheus en onfatsoenlijk heeft bejegend dat het dan wat lastiger voor hem is om zaken gedaan te krijgen.

Men oogst wat men zaait.
En veel mensen vreten het, dat is het probleem. Hij is nooit verantwoordelijk voor zijn gedrag en uitlatingen. Het is altijd de ander, net zoals problemen in de samenleving altijd de schuld zijn van de ‘ander’. Vul een willekeurige ‘vijand’ in, links, de buitenlander, Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:48

ericplan

5180 Wp PV

CornermanNL schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:29:
[...]
En veel mensen vreten het, dat is het probleem. Hij is nooit verantwoordelijk voor zijn gedrag en uitlatingen. Het is altijd de ander, net zoals problemen in de samenleving altijd de schuld zijn van de ‘ander’. Vul een willekeurige ‘vijand’ in, links, de buitenlander, Europa.
Van een premier wordt verwacht dat hij de boel bij elkaar houdt. Dat zijn, in mijn optiek, niet echt de kernkwaliteiten van Wilders.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:40
Dit soort vergelijkingen graag laten. Het polariseert alleen maar verder. Keihard isoleren en bij de komende verkiezingen met zijn allen de schouders onder een gigantische informatiecampagne zetten die laat zien wat voor bende het is. En ook langs de deuren gaan collecteren voor de financiering van zo'n campagne enzo.

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-05-2024 10:30 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Pagina: 1 ... 80 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen aannames zonder onderbouwing: onderbouw met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over groepen zonder onderbouwing. Wees zo specifiek als mogelijk is.
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen naamverbasteringen, schrijf namen van mensen voluit, dan wel de achternaam
• Geen oordelende kwalificaties toevoegen bij benoeming van personen of partijen
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• Speel de bal, niet de persoon
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.