De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 111 Laatste
Acties:
  • 551.985 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:43:
[...]

Ja, en de rekening moet een keer betaald worden. Bijvoorbeeld, in 2027 wordt het eigen risico verlaagd. Dat klinkt voor ons als burgers nu als een oplossing voor een direct probleem.

Ik vermoed echter dat zorgverzekeraars dan een paar tientjes per maand op de premie gaan doen. Of gaan we extra flappen uitprinten om dat betalen? Het gevolg van dit soort populistische maatregelen lijkt gewoon niet mee te spelen.
logisch gevolg is dat idd de zorgpremies omhoog gaan, maar dat word dan even vergeten; die zorgpremies gaan hoe dan ook wel omhoog, wegens vergrijzing etc jadajada, maar Wilders heeft zn punt gescored; denk na b4 ge bezint @ stemmer

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
CynicRelief schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:55:
[...]

logisch gevolg is dat idd de zorgpremies omhoog gaan, maar dat word dan even vergeten; die zorgpremies gaan hoe dan ook wel omhoog, wegens vergrijzing etc jadajada, maar Wilders heeft zn punt gescored; denk na b4 ge bezint @ stemmer
Schijnt dat jaar premie alleen vanwege de eigen risico verlaging op jaarbasis met minstens 125euro zal stijgen.

Zullen de mensen met een laag inkomen en geen bijzondere gezondheidsproblemen vast fijn vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Homeland schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:57:
[...]

Schijnt dat jaar premie alleen vanwege de eigen risico verlaging op jaarbasis met minstens 125euro zal stijgen.

Zullen de mensen met een laag inkomen en geen bijzondere gezondheidsproblemen vast fijn vinden...
diezelfde mensen die voor verlaging van ER op de PVV gestemd hebben idd .. bezint eer ge stemt! maar leg het maar eens begrijpelijk, en vindbaar, uit

[ Voor 5% gewijzigd door CynicRelief op 18-05-2024 23:06 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:37
[...]

Nouja niet alleen mensen met een laag inkomen.
Aangezien ik al jaren alleen maar premie betaal is elke verhoging ook gewoon zonde.

(De hoogte van eigen risico maakt mij niks uit; tot nu toe over 4 jaar iets van 50 EUR maar betaald),
En ik kan het makkelijk betalen trouwens, het is alleen zonde!
---
Vooral ook omdat de werkende waarschijnlijk de verlaging 2x betalen: in een hogere eigen premie, en ik vrees dat ze zorgtoeslag ook omhoog gaat waardoor wij meer belasting moeten betalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

CynicRelief schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:50:
[...]

[mbr]*knip*, dat mag je nog eens proberen in begrijpelijk Nederlands[/mbr]; als je armrechts bent, doet Timmermans pijn in je portemonnee; als je armlinks bent ook btw, vandaar die vlucht naar rechts
Doorgerekende plannen gaven aan dat Timmermans het minst pijn deed voor de portemonnee van armlinks en van armrechts.Overigens al decennia zo: links beleid (ook groen beleid, want links wilde dat altijd al doen met oog naar de armere medemens) is altijd beter voor de portemonnee dan rechts beleid, welke weer beter is voor de rijke medemens (heel veel rijker dan, 3x modaal heeft ook niet zo veel baat bij uitkleden van de verzorgingsstaat en het ontzien van de nog rijkere medemens)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
FunkyTrip schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 23:18:
[...]

Doorgerekende plannen gaven aan dat Timmermans het minst pijn deed voor de portemonnee van armlinks en van armrechts.Overigens al decennia zo: links beleid (ook groen beleid, want links wilde dat altijd al doen met oog naar de armere medemens) is altijd beter voor de portemonnee dan rechts beleid, welke weer beter is voor de rijke medemens (heel veel rijker dan, 3x modaal heeft ook niet zo veel baat bij uitkleden van de verzorgingsstaat en het ontzien van de nog rijkere medemens)
dus had Timmermans enkel beeldvorming tegen ... bezint eer ge stemt eensch te meer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

hamsteg schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:47:
[...]

En hoe counter je dat? Niet door het zelf ook te doen, hier heeft NSC wel een snaar weten te raken. Erkennen dat iets complex is en met kleine heldere stappen naar een groter einddoel wandelen?
Dat zei Timmermans dan ook tegen die vrouw in het debat: kleine stapjes verspreid over langere periode naar het einddoel: het betaalbaar maken van jouw zorg.
Maar nee. Geert roept 'het moet nuuuuuu en jij bent een rijke graaiiiert!' en mevrouw stemt voor Wilders.
En nu gaan ze het alsnog in stapjes en straks wordt vooral de volgende regering er op afgerekend als het in 2027 financieel bijzonder onhandig blijkt te komen.

Dit dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
FunkyTrip schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 23:26:
[...]

Dat zei Timmermans dan ook tegen die vrouw in het debat: kleine stapjes verspreid over langere periode naar het einddoel: het betaalbaar maken van jouw zorg.
Maar nee. Geert roept 'het moet nuuuuuu en jij bent een rijke graaiiiert!' en mevrouw stemt voor Wilders.
En nu gaan ze het alsnog in stapjes en straks wordt vooral de volgende regering er op afgerekend als het in 2027 financieel bijzonder onhandig blijkt te komen.
Die mevrouw was laatst nog een keer in Op1 waar dat fragment ook getoond wordt. Ondanks dat Wilders tegen het afschaffen van eigen risico heeft gestemd is hij in haar ogen nog steeds de messias die haar van alle problemen gaat afhelpen. Het ligt niet aan Geert want hij heeft al zoveel moeten inleveren, het is de schuld van de anderen.

En zo gaat het straks ook gepresenteerd worden als blijkt dat niks van de plannen uitvoerbaar is en het kabinet alsnog klapt voor het einde van het jaar. Het ligt niet aan de grote heilige Geert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:28

Punkrocker

Mostly harmless

CynicRelief schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:50:
[...]

ik vermoed dat Wilders dit voorzien heeft, we zitten nog maar in het middenspel; zet een een paljas als Plasterk in, come out stronger
Ik denk niet dat hij dat heeft voorzien.
Zie zijn eerste keuze voor informateur...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Punkrocker schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 23:39:
[...]

Ik denk niet dat hij dat heeft voorzien.
Zie zijn eerste keuze voor informateur...
begon met een relatief zwakke pion als Plasterk, schoof Elbert Dijkgraaf (waar is van Muiswinkel?!) en Richard van Zwol naar voren, volgt een klucht, we stevenen aan op een rariteitenkabinet, met een, vooralsnog, dubieuze premier ... ik zeg Wilders' masterplan, het klapt hierop en dan zijn we nog verder van huis want wint Wilders nog meer, maar dan is het ieg helder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:27
Ryur schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 23:16:
[...]

Nouja niet alleen mensen met een laag inkomen.
Aangezien ik al jaren alleen maar premie betaal is elke verhoging ook gewoon zonde.

(De hoogte van eigen risico maakt mij niks uit; tot nu toe over 4 jaar iets van 50 EUR maar betaald),
En ik kan het makkelijk betalen trouwens, het is alleen zonde!
---
Vooral ook omdat de werkende waarschijnlijk de verlaging 2x betalen: in een hogere eigen premie, en ik vrees dat ze zorgtoeslag ook omhoog gaat waardoor wij meer belasting moeten betalen.
Het gaat mijns inziens er niet eens om hoe hoog de zorgpremie of eigen risico moet zijn. De onderliggende vraag is hoe we zorg betaalbaar en toegankelijk voor iedereen houden met een toenemende vergrijzing.

Dat is de kernvraag en dan wordt het moeilijk om dat puzzeltje te leggen, maar ook nog eens uit te leggen.

Het lijkt mij onvermijdelijk dat het, hoe je het ook went of keert, duurder wordt. Dat nieuws is niet leuk en daarom schuiven we het gewoon door voor de volgende keer.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Vroeger hadden we nog politici die bij de schijn tegen uitzichzelf een stap terug doen. Ben benieuwend of Plasterk dat ook is.

Verder heb ik het idee dat Mona Keijzer openlijk naar de functie solliciteert door zo veel mogelijk af te geven op de Islam op het rascistische af. Wellicht om op deze manier in het vizier van Wilders te komen.

Vraag me af of Wilders überhaupt een alternatief heeft.

Als laatste, waarom duiken er aan de rechterzijde altijd mensen op die zichzelf verrijken ten koste van de maatschappij. En krijgen we straks in Nederland ook een premier tegen wie een strafzaak gaat lopen. De aangifte. Ligt er blijkbaar al,

Kom op Plasterk hou de eer aan je zelf en toon respect aan het ambt van premier zoals je dat ook vereiste voor het ambt van informateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
HEY_DUDE schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 23:51:
Vroeger hadden we nog politici die bij de schijn tegen uitzichzelf een stap terug doen. Ben benieuwend of Plasterk dat ook is.

Verder heb ik het idee dat Mona Keijzer openlijk naar de functie solliciteert door zo veel mogelijk af te geven op de Islam op het rascistische af. Wellicht om op deze manier in het vizier van Wilders te komen.

Vraag me af of Wilders überhaupt een alternatief heeft.

Als laatste, waarom duiken er aan de rechterzijde altijd mensen op die zichzelf verrijken ten koste van de maatschappij. En krijgen we straks in Nederland ook een premier tegen wie een strafzaak gaat lopen. De aangifte. Ligt er blijkbaar al,

Kom op Plasterk hou de eer aan je zelf en toon respect aan het ambt van premier zoals je dat ook vereiste voor het ambt van informateur.
omdat de meerderheid van mensen tegenwoordig op poppetjes en platitudes stemt ipv op programmainhoud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:20

Dennis1812

Amateur prutser

CynicRelief schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 23:58:
[...]

omdat de meerderheid van mensen tegenwoordig op poppetjes en platitudes stemt ipv op programmainhoud
Volgens mij hebben zeer weinig mensen op meneer Plasterk gestemd.
Heel zijn partij zit niet eens in het akkoord of aan de onderhandelingen.
Ik persoonlijk vind het uiterst bijzonder dat hij dan "zomaar" minister president mag worden.

Neem wel aan dat hij zijn AOW gaat inleveren.

Het lijkt in de hele wereld wel hip om bejaarden aan de macht te zetten. Laat ze gewoon achter geraniums zitten en geef een jongere generatie de kans.
De oudjes hebben genoeg verpest.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Dennis1812 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 00:10:
[...]

Volgens mij hebben zeer weinig mensen op meneer Plasterk gestemd.
Heel zijn partij zit niet eens in het akkoord of aan de onderhandelingen.
Ik persoonlijk vind het uiterst bijzonder dat hij dan "zomaar" minister president mag worden.

Neem wel aan dat hij zijn AOW gaat inleveren.

Het lijkt in de hele wereld wel hip om bejaarden aan de macht te zetten. Laat ze gewoon achter geraniums zitten en geef een jongere generatie de kans.
De oudjes hebben genoeg verpest.
Wilders heeft Plasterk verkozen kennelijk, vanwege redenen die tot speculatie leiden, maar als je mocht kiezen, wie zou je dan als minister-president willen zien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:20

Dennis1812

Amateur prutser

CynicRelief schreef op zondag 19 mei 2024 @ 00:18:
[...]

Wilders heeft Plasterk verkozen kennelijk, vanwege redenen die tot speculatie leiden, maar als je mocht kiezen, wie zou je dan als minister-president willen zien?
Persoonlijk is mijn stem naar Volt gegaan.
Een partij die rustig uitbouwt en waarvan ik ook de partijleider sympathiek vind ogen. Niet teveel grootheidswaanzin. Maar alles stap voor stap.
Programma is overal kut eerlijk gezegd.

Er zijn wel partijen die denken aan chronisch zieken, maar die vergeten de werkenden.
En partijen die denken aan werkenden vergeten de chronisch zieken.
Dat is erg lastig kiezen als chronisch zieken met jaarlijks tienduizenden aan extra niet vergoedde zorgkosten en enkele honderd duizenden wel vergoed.
Maar ook gewoon fulltime werkende met 2 kinderen.

Die (waarschijnlijk zeer kleine) groep past niet echt bij 1 partij. Ik zou niet direct voor Laurens Dassen gaan vanwege de ontbrekende ervaring. Al denk ik dat een functie hoger prima kan.

Als ik iedereen naar voren mag schuiven? Immers is het niet meer partij gebonden blijkt. Zou ik Lilian Marijnissen wel in die post zitten. Vond haar altijd goed voorbereid in debat, sterk qua argumentatie en zat (voor zover ik heb gekeken dus N=<1) weinig te prullen op de telefoon. Reist door het land en spreekt met alle lagen bevolking wel wat ze kan doen.
Vooral actief in mijn werkgebied dan (de zorg). Maar dan de thuiszorg en ziekenhuiszorg. Er is geen enkele politici bezig met ambulancezorg helaas.

Een goede kandidaat kiezen blijft erg lastig. Maar mijn voorkeur zou toch zijn dat het iemand is die ook langere tijd meekan. Sowieso onder AOW leeftijd.
Leeftijd tussen de 30 en 50 ofzo. Jonger kan echt nog niet.

Goede vraag, zet mij ook even aan het denken. Misschien edit ik hem straks nog hoor.

(Overigens is dit enkel antwoord op wie ik als MP zou zien. Niet met deze partijen
Want een SP minister naast Wilders lijkt ook een slechte keuze.

En de hele post is 100% subjectief en niet objectief te maken en puur mijn mening natuurlijk. Die ik (zoals ik denk half Nederland) puur onderbouw met wat iemand op TV laat zien en wat ik in nieuwsprogramma hoor en lees.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis1812 op 19-05-2024 00:30 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Dennis1812 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 00:29:
[...]

Persoonlijk is mijn stem naar Volt gegaan.
Een partij die rustig uitbouwt en waarvan ik ook de partijleider sympathiek vind ogen. Niet teveel grootheidswaanzin. Maar alles stap voor stap.
Programma is overal kut eerlijk gezegd.

Er zijn wel partijen die denken aan chronisch zieken, maar die vergeten de werkenden.
En partijen die denken aan werkenden vergeten de chronisch zieken.
Dat is erg lastig kiezen als chronisch zieken met jaarlijks tienduizenden aan extra niet vergoedde zorgkosten en enkele honderd duizenden wel vergoed.
Maar ook gewoon fulltime werkende met 2 kinderen.

Die (waarschijnlijk zeer kleine) groep past niet echt bij 1 partij. Ik zou niet direct voor Laurens Dassen gaan vanwege de ontbrekende ervaring. Al denk ik dat een functie hoger prima kan.

Als ik iedereen naar voren mag schuiven? Immers is het niet meer partij gebonden blijkt. Zou ik Lilian Marijnissen wel in die post zitten. Vond haar altijd goed voorbereid in debat, sterk qua argumentatie en zat (voor zover ik heb gekeken dus N=<1) weinig te prullen op de telefoon. Reist door het land en spreekt met alle lagen bevolking wel wat ze kan doen.
Vooral actief in mijn werkgebied dan (de zorg). Maar dan de thuiszorg en ziekenhuiszorg. Er is geen enkele politici bezig met ambulancezorg helaas.

Een goede kandidaat kiezen blijft erg lastig. Maar mijn voorkeur zou toch zijn dat het iemand is die ook langere tijd meekan. Sowieso onder AOW leeftijd.
Leeftijd tussen de 30 en 50 ofzo. Jonger kan echt nog niet.

Goede vraag, zet mij ook even aan het denken. Misschien edit ik hem straks nog hoor.

(Overigens is dit enkel antwoord op wie ik als MP zou zien. Niet met deze partijen
Want een SP minister naast Wilders lijkt ook een slechte keuze.

En de hele post is 100% subjectief en niet objectief te maken en puur mijn mening natuurlijk. Die ik (zoals ik denk half Nederland) puur onderbouw met wat iemand op TV laat zien en wat ik in nieuwsprogramma hoor en lees.
je denkt er zelfstandig over na, dat is al wat en te prijzen! dank je voor je reactie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:22

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het probleem met Plasterk is dat deels de kwalificaties die hem destijds PvdA minister maakte eigenlijk hetzelfde zijn als nu. Destijds waren het zijn columns in buitenhof die kritisch waren op de kabinetten Balkenende die hem mede in positie brachten voor een ministerspost bij de PvdA. Z'n columns in de Telegraaf deden hetzelfde voor een kandidaat positie in een kabinet met de PVV.

Maar een columnist of wetenschapper maakt nog geen goede bestuurder op topniveau, Plasterk was als minister voor de PvdA qua kwaliteiten al geen overtuigende bestuurder. Niet iets wat hem in die tijd al zou kunnen kwalificeren voor het hoogste ambt.

Vermeende goede persoonlijke relaties met Geert Wilders is ook geen kwalificatie die doorslaggevend behoort te zijn voor een MP, die behoort qua functie toch minstens een veel breder draagvlak te hebben, zeker in de huidige vorm qua ministers. Waar het nu ook op stukloopt.

De huidige kwestie is dan ook een gevolg van de uitwerking van kabinetsvorm die is gekozen met de PVV. Dit zal ook terugkomen bij de overige ministers die in deze vorm zullen worden aangedragen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
defiant schreef op zondag 19 mei 2024 @ 00:49:
Het probleem met Plasterk is dat deels de kwalificaties die hem destijds PvdA minister maakten eigenlijk hetzelfde zijn als nu. Destijds waren het zijn columns in buitenhof die kritisch waren op de kabinetten Balkenende die hem mede in positie brachten voor een ministerspost bij de PvdA. Z'n columns in de Telegraaf deden hetzelfde voor een kandidaat positie in een kabinet met de PVV.

Maar een columnist of wetenschapper maakt nog geen goede bestuurder op topniveau, Plasterk was als minister voor de PvdA qua kwaliteiten al geen overtuigende bestuurder. Niet iets wat hem in die tijd al zou kunnen kwalificeren voor het hoogste ambt.

Vermeende goede persoonlijke relaties met Geert Wilders is ook geen kwalificatie die doorslaggevend behoort te zijn voor een MP, die behoort qua functie toch minstens een veel breder draagvlak te hebben, zeker in de huidige vorm qua ministers. Waar het nu ook op stukloopt.

De huidige kwestie is dan ook een gevolg van de uitwerking van kabinetsvorm die is gekozen met de PVV. Dit zal ook terugkomen bij de overige ministers die in deze vorm zullen worden aangedragen.
Plasterk is een paljas en een pion in het spel dat Wilders speelt atm

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:45
Lordy79 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:52:
[...]

Begrijp je niet dat ik hetzelfde kan zeggen, namelijk:
Prima dat jij de standpunten wel (te) extreem vindt, maar dat maakt het niet een abnormale partij.

We worden het niet eens en da's prima maar ik vind het de discussie niet helpen als er mensen zijn die beweren dat een partij of persoon fascistisch IS ipv dat ie vindt dat een partij of een persoon fascistisch is. Dat is een enorm verschil.
En gezien @hamsteg zijn post hierboven ben ik niet de enige die er zo over denkt.

[...]

De enige partij die leden heeft die uitspraken hebben gedaan die oproepen tot het omverwerpen van de regering en de rechtsorde is FvD. Die Gideon (ben zijn achternaam even kwijt) die dan altijd zegt dat ie het niet zo bedoeld heeft.
Maar een parlement nepparlement noemen en dat onderbouwen met het feit dat het stemvee is (en daar ben ik het grotendeels mee eens) is m.i. niet de democratie ondermijnen om maar weer eens een voorbeeld te noemen.
(Wat wel ironisch is, is dat als er een partij is waar de fractieleden stemvee zijn dit de PVV is....)
Constant journalisten/rechters proberen zwart te maken, onwettelijke maatregelen willen, een deel van de bevolking als tweederangs burger willen behandelen: om maar wat te noemen. Ik denk dat onze definities van een ‘normale’ partij inderdaad nogal verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45

Lordy79

Vastberaden

Fuujii schreef op zondag 19 mei 2024 @ 07:15:
[...]

Constant journalisten/rechters proberen zwart te maken, onwettelijke maatregelen willen, een deel van de bevolking als tweederangs burger willen behandelen: om maar wat te noemen. Ik denk dat onze definities van een ‘normale’ partij inderdaad nogal verschillen.
1. Volgens mij mag je kritiek hebben op journalisten. Om die journalisten dan te verbieden hun werk te doen is een stap te ver.
2. Kritiek op rechtspraak vind ik net als jij erg zwak aangezien de rechter gewoon toetst aan de wet incl. Internationale verdragen.
3. Bij mijn weten heeft Wilders nog nooit gezegd dat hij apartheid of een kastestelsel wil in Nederland. Wel wil hij een verbod op de islam/koran omdat dat volgens hem een kwaadaardige ideologie is. Wat dat betreft is het pot verwijt ketel.
4. Een regering kan per definitie geen onwettelijke maatregelen nemen en een politieke partij kan dus per definitie geen on wettelijke maatregelen nastreven. De regering maakt immers de wet. Om met Donner te spreken: als 2/3e van het parlement de sharia in wil voeren dmv een grondwetswijziging moet dat gewoon kunnen.

Wel is het nogal 'goedkoop' om dingen te willen die tegen Internationale verdragen ingaan zonder die verdragen ter discussie te stellen.

En punt 4 is mijn grootste kritiek op dit hoofdlijnenakkoord. NSC wil de grondwet en internationale verdragen volgens mij overeind houden maar tekent wel voor zaken in het hoofdlijnenakkoord die volgens vriend en vijand ingaan tegen de grondwet en internationale verdragen.

Dat de PVV fundamenteel anders denkt over bepaalde zaken is overigens evident en zolang er in mijn ogen een beter alternatief is zal ik er niet op stemmen. Maar ik ben misschien iets genuanceerder dan sommige anderen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als verdragen absoluut bindend zijn moeten we morgen stoppen met militaire steun aan Oekraine tot ze stoppen met clustermunitie te gebruiken, onder andere uit onze PzH2000's. Het verdrag tegen clustermunitie is onverbiddelijk, onder geen enkele omstandigheid mag clustermunitie worden gebruikt, ook niet om een invasie van je land en genocide van je bevolking te voorkomen. En Oekraine heeft dan wel niet het verdrag ondertekend maar Nederland wel en is dus absoluut verboden om
:"(c) Assist, encourage or induce anyone to engage in any activity prohibited to a State Party under this Convention.
Wij assisteren Oekraine het verdrag te overtreden en zijn dus net zo fout. Dat Rusland de oorlog wint zonder clustermunitie heeft de tekst van het verdrag geen boodschap aan, dat is geschreven in een tijd dat men dacht dat zoiets nooit meer zou kunnen gebeuren en we zitten daar nu aan vast.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het punt rond Plasterk is dus 2 ledig als ik het goed begrijp?
1) hij heeft zich niet aan de patent spelregels gehouden door niet alle uitvinders te noemen
2) hij heeft t verkocht aan een partij die er niets mee gaat doen, maar het patent wilde zodat daar geen concurrerende medicijnen uit voort komen

De cynicus in mij ziet dat als pluspunten voor de huidige coalitie, regels boeien niet als ze in de weg zitten (pvv, bbb) en laat de markt maar zijn werk doen, ook al kost dat misschien levens of zorgt het voor hogere kosten voor de samenleving (vvd). Is dat dan waarom we alleen Omtzigt horen ;)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
De telegraaf heeft de doofpot uit de kast getrokken. Gewoon niet berichten over Plasterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
ZieMaar! schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:45:
1) hij heeft zich niet aan de patent spelregels gehouden door niet alle uitvinders te noemen
2) hij heeft t verkocht aan een partij die er niets mee gaat doen, maar het patent wilde zodat daar geen concurrerende medicijnen uit voort komen

De cynicus in mij ziet dat als pluspunten voor de huidige coalitie, regels boeien niet als ze in de weg zitten (pvv, bbb) en laat de markt maar zijn werk doen, ook al kost dat misschien levens of zorgt het voor hogere kosten voor de samenleving (vvd). Is dat dan waarom we alleen Omtzigt horen ;)?
Drieledig: ook zijn jaarrekeningen zouden niet kloppen. Dus mogelijk ook een economisch delict.

Eigenlijk vind ik het wel heel verdrietig dat 1) een privaat persoon heel veel geld verdient aan een potentieel medicijn dat met publiek geld ontwikkeld is en 2) wordt doorverkocht aan de hoogste bieder die het koopt om het van de markt te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door Joris748 op 19-05-2024 09:38 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
En natuurlijk wordt het ook meteen politiek gemaakt door BBB

https://nos.nl/artikel/25...nt-in-de-verenigde-staten
PVV-voorman Wilders en de leiders van de andere coalitiepartijen VVD, NSC en BBB hebben vandaag niet gereageerd op het NRC-artikel. BBB-Kamerlid en medeonderhandelaar Henk Vermeer reageerde wel. "Volgens mij is iemand onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Of is dat afhankelijk van de situatie en/of politieke kleur?", schreef hij op X

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:24
Lordy79 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 07:43:
4. Een regering kan per definitie geen onwettelijke maatregelen nemen en een politieke partij kan dus per definitie geen on wettelijke maatregelen nastreven. De regering maakt immers de wet. Om met Donner te spreken: als 2/3e van het parlement de sharia in wil voeren dmv een grondwetswijziging moet dat gewoon kunnen.
Om heel erg pietje precies te zijn: natuurlijk kan een regering wel onwettige dingen doen, en dit gebeurt helaas aan de lopende band. Daarom hebben we de rechtbanken om de wet te handhaven. Zie bijvoorbeeld de "geitenpaadjes" bij het stikstofdossier, het feit dat Schiphol jarenlang zonder natuurvergunning kon opereren, of het verhaal rond defensieklokkenluider Fred Spijkers.

Maar een parlementaire meerderheid kan de wet veranderen. En dus is klagen over "onwettige" zaken in een partijprogramma een beetje onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:59
Joris748 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:01:
En natuurlijk wordt het ook meteen politiek gemaakt door BBB

https://nos.nl/artikel/25...nt-in-de-verenigde-staten

[...]
Ik hecht eraan te stellen dat het een trieste situatie is.

Wilders ging al af door Plasterk als 2e informateur aan te wijzen gezien zijn vruchteloze pogingen en de ruis tussen hem en Omtzigt, nu gaat hij nog eens een keer door de modder vanwege deze rel. Dit 3 dagen nadat vriend en vijand hem juist zo geroemd had om het eindelijk kunnen sluiten van een akkoord!

Zelf vind ik dat briefje al veel eerder een disqualificatie maar een premier moet van onbesproken gedrag zijn en dat is Plasterk op dit moment gewoon niet.

Geert moet hier toch vandaag de stekker uit gaan trekken. Ik zie NSC alsnog dat akkoord niet meer steunen als hij dat niet doet. Chips en cola tijd, op deez gezegende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:12
Rene44 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:25:
Geert moet hier toch vandaag de stekker uit gaan trekken. Ik zie NSC alsnog dat akkoord niet meer steunen als hij dat niet doet. Chips en cola tijd, op deez gezegene dag.
Ja maar wie dan? De lijst met potentiële premierskandidaten is bijzonder kort, en de lijst met eisen lang en bizar:
  • geen lid van PVV, NSC, VVD of BBB
  • bestuurlijke ervaring in Den Haag
  • bereid dit programakkoord uit te voeren
  • bereid aan de leiband van Wilders te lopen
  • bereid diens gehele reputatie op het spel te zetten
  • geen direct bezwaar voor de andere drie partijen
Wie precies? Henk Kamp? Who knows, maybe. Hero Brinkman?? Misschien. Rita Verdonk?!?!

Nu ja. Zeg het maar.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:41:
[...]

Ja maar wie dan? De lijst met potentiële premierskandidaten is bijzonder kort, en de lijst met eisen lang en bizar:
Wie precies? Henk Kamp? Who knows, maybe. Hero Brinkman?? Misschien. Rita Verdonk?!?!

Nu ja. Zeg het maar.
Kees vd Staaij maar dan wel een oplossing vinden voor zijn zondagsrust. Dat is overigens niet onmogelijk.

Verder zou ik ook niemand weten die aan alle eisen voldoet.
Overigens is het niet 'aan de leiband van wilders lopen'. Er is een hoofdlijnen akkoord en dat is de enige 'leiband'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:52
[...]

Dat was toch geen eis? Ik dacht de afspraak was dat het niet een van de vier partijleiders zou worden - niet veel meer of minder. Maar wellicht heb ik iets gemist, alles lijkt continu te veranderen.

[ Voor 10% gewijzigd door eric.1 op 19-05-2024 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
[...]

Nu ja. Zeg het maar.
Plus Geen tegengas geven bij discriminerende uitspraken van Wilders.

—> Mona Keijzer

Ben bang dat er echt geen alternatief is. Vraag me ook af hoe vaak Wilders al nee te horen heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:04
[...]

Nu ja. Zeg het maar.
En vergeet niet; iemand die heel Brussel om z'n vinger kan winden om tig uitzonderingen voor Nederland te regelen...

Dit coalitie akkoord is vooral veel "hoop"; hopen dat alle sprookjes die erin staan uit zullen komen. Vier kerncentrales voor 14 miljard; dat kost de bouw van eentje...

Volgend jaar gewoon weer naar de stembus, maar ik betwijfel zeer of *knip*, niet zulke labels dan wel inziet dat sprookjes niet bestaan.

[ Voor 1% gewijzigd door NMH op 19-05-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:34
Zou Joost Eerdmans hier niet voor te porren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
eric.1 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:51:
Dat was toch geen eis? Ik dacht de afspraak was dat het niet een van de vier partijleiders zou worden - niet veel meer of minder. Maar wellicht heb ik iets gemist, alles lijkt continu te veranderen.
De vier partijleiders zouden plaatsnemen in de Kamer.

Maar prima, misschien heb ik dat verkeerd begrepen. Met in indruk was dat de helft van buiten de vier partijen zou moeten komen, geleid door een neutrale premier. Immers, wat blijft er nog over van je extraparlementaire kabinet anders? Nu ja.

Aan de andere kant... Welke PVV'er? Dion Graus? Gom van Strien?? Sowieso, dat betekent dat iemand binnen de PVV belangrijker is dan Geert, en dat is per statuten verboden.

Ik denk niet dat de premier bij de drie andere partijen moet worden gezocht. Het zou verbijsterend zijn dat PVV de verkiezingen wint en een premier mag aanwijzen... En dan een lid van een ándere coalitiepartij aanwijst. Sowieso wordt die partij dan beloond met de premiersbonus, iets wat Geert absoluut niet wil denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Helixes op 19-05-2024 11:01 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
[...]

Nu ja. Zeg het maar.
Aan de andere kant vind ik de lat al erg laag door de keuze voor Plasterk. Ik kan zo een aantal namen uit VVD kamp noemen maar mocht dit kabinet een succes worden zal dat juist VVD sterker maken. Maar als Plasterk de bobbing head moest worden neem ik aan dat er meer zijn. Tom de Graaf misschien? Ik weet het niet maar Plasterk is goodbye en zijn keuze alleen al vind ik erg raar van Wilders.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Lordy79 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:39:
[...]

Jij vindt(!) de PVV en of haar Kamerleden en de kamervoorzitter fascistisch en je geeft hier argumenten voor. Ik vind de argumenten niet steekhoudend en dat is al 100x heen en weer gegaan maar je blijft het roepen als een feit en er zullen mensen zijn die dit blijven weerleggen.
Punt is dat je op geeneen van de argumenten ingaat. Je zwijgt erover.

Dan stellen we het wat algemener, zonder labels. Wat vind jij van iemand die:

1. het de Apartheid in ZA met regelmaat heeft gebagatelliseerd en de mensen die vanuit Nederland het verzet hebben gesteund in de terroristische hoek heeft geplaatst.
2. kamerleden die een in zijn ogen verkeerde term gebruiken gewoon het woord ontneemt.
3. dictators als Orban en Trump omarmt.
4. collega's met regelmaat uitmaakt voor "heks" of "eng mannetje"
5. naar bijeenkomsten gaat waar omvolkingstheorieën worden geuit.
6. naar bijeenkomsten gaat waar over massale deportaties van mensen wordt gefantaseerd, zelfs met geweld
7. de sociaaldemocratie op één hoop gooit met de NSDAP van Hitler en het marxisme
8. bij die haat richting alles wat links is dezelfde retoriek gebruikt als staat opgetekend in Mein Kampf
9. journalisten voor "tuig" uitmaakt
10. leugens over een Joodse zakenman overneemt vsn antisemitische groeperingen
11. berichten van de sites van die groeperingen retweet

Dit is normaal gedrag binnen een politieke partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Rene44 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:01:
[Aan de andere kant vind ik de lat al erg laag door de keuze voor Plasterk. Ik kan zo een aantal namen uit VVD kamp noemen maar mocht dit kabinet een succes worden zal dat juist VVD sterker maken. Maar als Plasterk de bobbing head moest worden neem ik aan dat er meer zijn. Tom de Graaf misschien? Ik weet het niet maar Plasterk is goodbye en zijn keuze alleen al vind ik erg raar van Wilders.
Thom de Graaf werpt één blik op de eerste pagina van dit programakkoord, schudt zijn hoofd, en loopt - heel hard - de andere kant uit...

Sowieso.... De Graaf aan de leiband van Wilders?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
[...]

Tom de Graaf misschien?
Die is D66 dus dat gaat nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Dat zie ik dan nog wel gebeuren. Mag ze Rutte opvolgen, dat zal haar ego strelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Compuchip87 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:54:
Zou Joost Eerdmans hier niet voor te porren zijn?
JA21 zou denk ik zo tekenen voor dit akkoord. Ik had gedacht ze te rechts zouden zijn voor VVD en NSC, maar ik had het zeker mis.

Maar ja, ga je JA21 de premiersbonus voor de Tweedekamerverkiezingen 2025 geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
D-e-n schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:06:
Dat zie ik dan nog wel gebeuren. Mag ze Rutte opvolgen, dat zal haar ego strelen
De VVD en Rita zijn niet on speaking terms uitelkaar gegaan. Het rommelt nu al binnen de VVD, terugkeer van onze eigen Iron Lady zal daar niet enthousiast onthaald worden.

Ik sluit niks uit, maar dat is wel een long shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:07:
[...]

JA21 zou denk ik zo tekenen voor dit akkoord. Ik had gedacht ze te rechts zouden zijn voor VVD en NSC, maar ik had het zeker mis.

Maar ja, ga je JA21 de premiersbonus voor de Tweedekamerverkiezingen 2025 geven?
Als je zelf op 50 zetels staat in de peilingen is zo'n marginale partij met bijna geen zetels juist een veilige keus misschien? Zelfs al cashen ze de premiersbonus, ze blijven geen bedreiging en een deel van de zetels zal ook van VVD komen dus je behoudt je relatieve voordeel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
D-e-n schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:03:
[...]

Punt is dat je op geeneen van de argumenten ingaat. Je zwijgt erover.

Dan stellen we het wat algemener, zonder labels. Wat vind jij van iemand die:

1. het de Apartheid in ZA met regelmaat heeft gebagatelliseerd en de mensen die vanuit Nederland het verzet hebben gesteund in de terroristische hoek heeft geplaatst.
2. kamerleden die een in zijn ogen verkeerde term gebruiken gewoon het woord ontneemt.
3. dictators als Orban en Trump omarmt.
4. collega's met regelmaat uitmaakt voor "heks" of "eng mannetje"
5. naar bijeenkomsten gaat waar omvolkingstheorieën worden geuit.
6. naar bijeenkomsten gaat waar over massale deportaties van mensen wordt gefantaseerd, zelfs met geweld
7. de sociaaldemocratie op één hoop gooit met de NSDAP van Hitler en het marxisme
8. bij die haat richting alles wat links is dezelfde retoriek gebruikt als staat opgetekend in Mein Kampf
9. journalisten voor "tuig" uitmaakt
10. leugens over een Joodse zakenman overneemt vsn antisemitische groeperingen
11. berichten van de sites van die groeperingen retweet

Dit is normaal gedrag binnen een politieke partij?
Je mist nog de "D66 rechters" in alle mogelijke vormen. Het lijstje komt rechtstreeks uit "Fasiscm for Dummies".....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
Morrar schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:53:
[...]

En vergeet niet; iemand die heel Brussel om z'n vinger kan winden om tig uitzonderingen voor Nederland te regelen...

Dit coalitie akkoord is vooral veel "hoop"; hopen dat alle sprookjes die erin staan uit zullen komen. Vier kerncentrales voor 14 miljard; dat kost de bouw van eentje...

Volgend jaar gewoon weer naar de stembus, maar ik betwijfel zeer of *knip*dan wel inziet dat sprookjes niet bestaan.
*knip*, niet zulke labels geeft dan zoals gebruikelijk GroenLinks en D66 de schuld.

[ Voor 5% gewijzigd door NMH op 19-05-2024 18:00 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

HEY_DUDE schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:49:
De telegraaf heeft de doofpot uit de kast getrokken. Gewoon niet berichten over Plasterk.
Van mij mag de Telegraaf vergeleken worden met de Britse “Sun” of zelfs het Amerikaanse “Fox News”. Uiteraard niet hetzelfde maar de telegraaf leent zich vaak genoeg voor bepaalde ideeën.
Maar goed… kwaliteitskranten zijn inmiddels zeldzaam in Nederland. Dit terwijl dit kabinet de NPO nog verder wil uitkleden.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Lordy79 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:50:
Kees vd Staaij maar dan wel een oplossing vinden voor zijn zondagsrust. Dat is overigens niet onmogelijk.

Verder zou ik ook niemand weten die aan alle eisen voldoet.
Overigens is het niet 'aan de leiband van wilders lopen'. Er is een hoofdlijnen akkoord en dat is de enige 'leiband'.
Van wat we weten van Geert Wilders in Rutte-1 moeten we wel degelijk gaan verwachten dat hij de ploeg gaat micromanagen. Vraag maar aan Gerd Leers, die hem zeer vaak ongevraagd in zijn werkkamer aantrof. Rutte was hem binnen de kortste keren zat, en wou - na het klappen van het akkoord - nóóit meer met hem samenwerken.

Reken maar dat een door Wilders geselecteerde premier met Wilders als voorzitter van de grootste coalitiepartij verdomd weinig ruimte krijgt van hem.

En daarom denk ik dat vd Staaij het niet gaat doen. Sowieso komt hij met een medisch-ethisch eisenpakket, dus dan moet je het programakkoord weer open breken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:31
DevWouter schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:15:
[...]

Van mij mag de Telegraaf vergeleken worden met de Britse “Sun” of zelfs het Amerikaanse “Fox News”. Uiteraard niet hetzelfde maar de telegraaf leent zich vaak genoeg voor bepaalde ideeën.
Maar goed kwaliteitskranten zijn inmiddels zeldzaam in Nederland. Dit terwijl dit kabinet de NPO nog verder wil uitkleden.
En de BTW erop verhogen. Zo enorm doorzichtig :/ .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
mekkieboek schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:44:
[...]

Zwavel ruik ik niet, sterker hij lijkt mij een prima politicus maar ik vraag me zo langzamerhand wel af of hij de juiste man op die plaats is. Misschien Aboutaleb?
Timmermans blijft toch een beetje de man van het midden die in het verleden wel heel snel meeging met het compromis met de
VVD. Ook nu vond ik hem wat te snel op die route hinten. Maar dat is links de laatste keer dus slecht bevallen.

Ze dachten waarschijnlijk dat hij een brede groep kiezers zou trekken net als bij de vorige Europese verkiezingen maar dat werkte dus blijkbaar niet. Aboutaleb is iemand uit dezelfde sociaal-economische hoek maar die zal minder irritatie oproepen bij de rechterkant van het spectrum. Maar vraag is of dat dan helpt en wat de gemiddelde GL stemmer dan gaat doen.

Zelf ben ik wel fan van Moorman. Die ligt haar prioriteiten meer bij de klassieke PvdA thema's. Maar zij is misschien te onbekend. Ik vond Halsema de laatste weken overigens ook een hele goede indruk maken laverend tussen alle meningen over de demonstraties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
CynicRelief schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 23:01:
[...]

diezelfde mensen die voor verlaging van ER op de PVV gestemd hebben idd .. bezint eer ge stemt! maar leg het maar eens begrijpelijk, en vindbaar, uit
Ik zie wel parallellen met de economisch minder gebieden in de UK waar men massaal voor brexit stemde, en waar het daardoor nog erger is geworden. Democratie is niet geschikt voor domme mensen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:15:
[...]

En daarom denk ik dat vd Staaij het niet gaat doen.
Die is er toch ook veel te fatsoenlijk voor... Aan de andere kant, "landsbelang" 🤔 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:19

Dentist

Next patient please...

Onderschat gevaar van dit regeerakkoord op de middellange termijn is dat dit de Nexit partijen groter zal maken, zodra blijkt dat 80% van het akkoord niet uitvoerbaar is, want Brussel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dentist schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:25:
Onderschat gevaar van dit regeerakkoord op de middellange termijn is dat dit de Nexit partijen groter zal maken, zodra blijkt dat 80% van het akkoord niet uitvoerbaar is, want Brussel.
Is dat niet gewoon by design ?

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Nu ja. Zeg het maar.
Misschien Hoekstra? Die heeft aangetoond dat hij met alle winden een beetje kan meewaaien (hoewel nog niet bij een shitstorm :+ ). En valt mss wel goed bij BBB/NSC.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZieMaar! schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:45:

In het nrc artikel wordt bovendien nog een aangifte gemeld voor valsheid in geschriften omdat hij zijn bedrijf onterecht als "micro-onderneming" zou hebben aangeduid, wat als voordeel een lage administratieve last heeft ten opzichte van een normale onderneming.

Bron (voor wie er bij kan): https://www.nrc.nl/nieuws...em-voor-plasterk-a4199335

Er blijft natuurlijk ook nog de wetenschappelijk ethische kwestie dat hij op kosten van de belastingbetaler blijkbaar de prioriteit legt op miljoenen verdienen in plaats van waar hij voor aangesteld was en dat bepaalde niet nader genoemde politici die normaal hun mond vol hebben over "geldverspilling" dat blijkbaar geen probleem vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2024 11:43 . Reden: bronvermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:07
[...]

Die mensen krijgen zorgtoeslag, maar die moet dan ook omhoog gaan, geen idee wat daar de regels voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Aan de andere kant vind ik de lat al erg laag door de keuze voor Plasterk. Ik kan zo een aantal namen uit VVD kamp noemen maar mocht dit kabinet een succes worden zal dat juist VVD sterker maken. Maar als Plasterk de bobbing head moest worden neem ik aan dat er meer zijn. Tom de Graaf misschien? Ik weet het niet maar Plasterk is goodbye en zijn keuze alleen al vind ik erg raar van Wilders.
Kan ook tactiek zijn, schuif Plasterk naar voren omdat dat ondenkbaar is, en kom vervolgens met een kandidaat die goed afsteekt tegen Plasterk, maar op zichzelf wellicht net teveel controverse zou hebben veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Frame164 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:11:
[...]

Je mist nog de "D66 rechters" in alle mogelijke vormen. Het lijstje komt rechtstreeks uit "Fasiscm for Dummies".....
Ik heb er nog wel meer gemist. Denk aan "minder Marokkanen" of "kopvoddentax".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:00:
[...]

De vier partijleiders zouden plaatsnemen in de Kamer.

Maar prima, misschien heb ik dat verkeerd begrepen. Met in indruk was dat de helft van buiten de vier partijen zou moeten komen, geleid door een neutrale premier. Immers, wat blijft er nog over van je extraparlementaire kabinet anders? Nu ja.
Heel dat programkabinet is toch al een farce? Een niet-neutrale premier maakt dan ook niet meer uit. Alles wordt op basis van hoofdlijnen al dichtgetimmerd. Het enige wat dient te gebeuren is om alles in te kleuren, maar de lijnen staan al. Daar gaan weinig andere partijen veel aan meewerken, denk ik zo.

Het is gewoon een meerderheidskabinet met (mogelijk) externe ministers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
D-e-n schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:17:
[...]

Timmermans blijft toch een beetje de man van het midden die in het verleden wel heel snel meeging met het compromis met de
VVD. Ook nu vond ik hem wat te snel op die route hinten. Maar dat is links de laatste keer dus slecht bevallen.

Ze dachten waarschijnlijk dat hij een brede groep kiezers zou trekken net als bij de vorige Europese verkiezingen maar dat werkte dus blijkbaar niet. Aboutaleb is iemand uit dezelfde sociaal-economische hoek maar die zal minder irritatie oproepen bij de rechterkant van het spectrum. Maar vraag is of dat dan helpt en wat de gemiddelde GL stemmer dan gaat doen.

Zelf ben ik wel fan van Moorman. Die ligt haar prioriteiten meer bij de klassieke PvdA thema's. Maar zij is misschien te onbekend. Ik vond Halsema de laatste weken overigens ook een hele goede indruk maken laverend tussen alle meningen over de demonstraties.
Ik zou Timmermans heel graag als premier zien. Hij ligt goed in Europa, weet hoe de hazen lopen in de politiek en is van de oude stempel qua respect en omgangsvormen. Maar naar mijn mening is hij niet de beste lijsttrekker, hij was misschien beter in Europa gebleven tot hij PM had kunnen worden.

Halsema doet het goed maar krijgt ook veel kritiek. Daarmee zou ze een deel van de aanhang tegen zich kunnen krijgen.

Ik ben wel fan van Aboutaleb. Die is rustig, alom gerespecteerd en dit zou een mooie kroon op zijn carrière zijn. Hij is (weer) oud en (weer) geen vrouw maar ik denk dat het eerstvolgende serieuze kabinet misschien sowieso een soort tussenkabinet wordt dat de rust een beetje moet terugbrengen en, afhankelijk van hoe lang Bruin er zit, flink puinruimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar goed… kwaliteitskranten zijn inmiddels zeldzaam in Nederland. Dit terwijl dit kabinet de NPO nog verder wil uitkleden.
*knip*, mensen geen woorden in de mond leggen.

[ Voor 11% gewijzigd door NMH op 19-05-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
eric.1 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Heel dat programkabinet is toch al een farce? Een niet-neutrale premier maakt dan ook niet meer uit. Alles wordt op basis van hoofdlijnen al dichtgetimmerd. Het enige wat dient te gebeuren is om alles in te kleuren, maar de lijnen staan al. Daar gaan weinig andere partijen veel aan meewerken, denk ik zo.

Yes, en dat inkleuren is makkelijker gezegd dan gedaan. Wie de Minister-President ook wordt, in Europa ga je niet slagen op korte termijn.

En dan krijg je het bekende ‘zie je wel, ze bakken er niets van’-principe van de lijsttrekkers die lekker in de kamer zitten.

Gevolg: het kabinet wordt tot zondebok gemaakt en opgeblazen. Eind volgend jaar gaan we weer naar de stembus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:19

Dentist

Next patient please...

FunkyTrip schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:26:
[...]

Is dat niet gewoon by design ?
Ja, en daarom vind ik het zo gevaarlijk. Het lijkt erop alsof andere partijen dit risico lijken te missen. Een NSC tuint er volledig in omdat ze denken "de rechter/Europa schiet dit toch wel af". De oppositie hoor ik niet de vraag stellen wat het verhaal wordt als deze plannen nul op het rekest krijgen in Europa, zoals de verwachting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
eric.1 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Tja... Er komt een moment dat Omtzigt het niet meer extraparlementair genoeg vindt. Er zijn natuurlijk ook afspraken die niet op papier zijn gezet, en ik vermoed dat dit er wel één van is. Breken met die afspraken is iets wat Omtzigt historisch gezien niet goed trekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Meneer Remkes, die toch wel gezag heeft bij een breed spectrum binnen de haagse politiek vindt Plasterk ongeschikt.

https://nos.nl/artikel/25...ls-premier-naam-aangetast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gebrek aan integriteit is voor de PVV juist goed, dus geen probleem voor Plasterk.
De maatschappelijke weerstand tegen de coalitie en straks ook de premier zal alleen maar meer toenemen. Langdurig premier zit er niet in.

Alternatieven? Op Henk Kamp/Bleker na kan ik eigenlijk geen politicus vinden die de juiste hoeveelheid negatieve integriteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Met behoud van eigen risico stijgt het ook wel met €125 per jaar. Vraag is wat het nog uitmaakt, er wordt angst aangejaagd met allerlei premiestijgingen die we hoe dan ook wel krijgen, al zouden we het eigen risico niet verlagen maar verdriedubbelen dan krijg je eind dit jaar weer een premieverhoging.

Om het te vergelijken, ik heb maximaal eigen risico (€885) en mijn premie is in 2 jaar tijd met bijna €400 toegenomen p.j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:42:
[...]

Tja... Er komt een moment dat Omtzigt het niet meer extraparlementair genoeg vindt. Er zijn natuurlijk ook afspraken die niet op papier zijn gezet, en ik vermoed dat dit er wel één van is. Breken met die afspraken is iets wat Omtzigt historisch gezien niet goed trekt....
Ach, ook Omtzigt zijn principes zijn vloeibaar. Ik had al weinig vertrouwen in hem voor de verkiezingen, en dat is niet verbeterd de afgelopen maanden. Ik zie hem wel als hoofdzakelijke enabler van deze hele bende. Dat extraparlementaire kabinet kwam de VVD ook wel goed uit; scheelt hun weer in verantwoordelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
Lordy79 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:47:
Meneer Remkes, die toch wel gezag heeft bij een breed spectrum binnen de haagse politiek vindt Plasterk ongeschikt.

https://nos.nl/artikel/25...ls-premier-naam-aangetast
Remkes spreekt ware woorden.

Officieel is hij geen kandidaat, maar iedereen weet dat er maar één kandidaat is. Dat Wilders, met deze argumenten, ogenschijnlijk niet al het lid op de neus heeft gekregen geeft aan dat er nieuwe tijden zijn aangebroken.

Ik hoor ook dat er een dissidente beweging aan het ontstaan is binnen de VVD, met Remkes en Van der Burg als boegbeelden - Nijpels en Hermans sr. worden ook genoemd. Dat was te verwachten. Ik ben benieuwd hoeveel druk ze precies kunnen uitoefenen op de belangrijkste machtsfactoren binnen de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
eric.1 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:51:
Ach, ook Omtzigt zijn principes zijn vloeibaar. Ik had al weinig vertrouwen in hem voor de verkiezingen, en dat is niet verbeterd de afgelopen maanden. Ik zie hem wel als hoofdzakelijke enabler van deze hele bende. Dat extraparlementaire kabinet kwam de VVD ook wel goed uit; scheelt hun weer in verantwoordelijkheid.
Ik zie Omtzigt als een niet-Newtonische vloeistof. Vloeibaar, tot er veel druk op hem wordt uitgeoefend.

Maar ik ben wel met je eens dat Omtzigt de grote enabler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Dentist schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:25:
Een manier om naar dit akkoord te kijken is inderdaad dat wij met z'n allen gegroomed worden in de richting van een Nexit. Helaas zal die intentie zich pas achteraf openbaren. Maar, het is zeker iets wat we niet uit het oog mogen verliezen.

Het enige wat we kunnen doen is er een hele grote schijnwerper op zetten, en houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:07:
[...]

Het enige wat we kunnen doen is er een hele grote schijnwerper op zetten, en houden.
Maar ik zie de pers ook hier weer falen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:43
D-e-n schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:34:
[...]

En vergeet deze niet: Wikipedia: Meldpunt Midden en Oost Europeanen

Waar we onze grieven over Polen, Bulgaren en Roemenen kwijt konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
D-e-n schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:34:
[...]

En vergeet het voorgestelde verbod op dubbele nationaliteiten voor Ministers, Staatssecretarissen en Kamerlende niet.

https://www.denederlandse...iesrecht?ctx=vkw5lt4dw7jf

Of het afnemen van het actief kiesrecht bij dubbele nationaliteit

https://nos.nl/artikel/22...aliteit-niet-meer-stemmen

Wat dat aangaat is het maar goed dat Gidi Markuszower dispensatie heeft gekregen....

[ Voor 11% gewijzigd door Helixes op 19-05-2024 12:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@Helixes @ll roel j @D-e-n Omdat het er uit ziet als een eend, loopt als een eend, en kwaakt als een eend, wil nog niet zeggen dat het een eend is. Of zo. (/s voor de zekerheid).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ronald Plasterk heeft Sywert van Lienden gevraagd te investeren in zijn bedrijf Frame Therapeutics. Dat bevestigt de oud-informateur zondag aan GeenStijl. Van Lienden plaatste zaterdagavond een tweet met die strekking. Hij verwijderde zijn bericht later weer.

Volgens Van Lienden zou Plasterk hem op 3 juni 2021 hebben benaderd. Dat is enkele dagen nadat bekend werd dat Van Lienden 9 miljoen euro had overgehouden aan de omstreden mondkapjesdeal.
https://www.volkskrant.nl...m-investeringen~b163c979/

Je verzint het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
[...]

Ik vestig graag de aandacht hierop met voorbeelden. In mijn omgeving, en dat is niet heel erg rechts, wordt de telegraaf nog steeds gelezen als krant. Dat ter discussie stellen is al lastig.

Inmiddels heeft onze schaduw premier de enorm voor de hand liggende uitspraak gedaan dat Plasterk te veel beschadigd is. Slim van de VVD om, hoewel het compleet voor de hand ligt, door Remkes te laten doen. Dat houdt Yesilgoz volledig op afstand van deze situatie. Maar geeft de VVD wel zijn mening richting Wilders.

Ondertussen is het stil bij de telegraaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
Maar Sywert is van het CDA toch? Dus het is wél een verbinder! Dan zie ik geen enkel bezwaar meer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Sywert is ook wel een geschikte kandidaat voor een minister positie in dit kabinet. Minister van financiën. In het huidige klimaat hebben we iemand nodig die out of the box kan denken om extra geld te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:42
[...]

Er zit wel een kleine kanttekening hieraan, de Financiele Telegraaf is erg goed. Maar de rest van de krant is een schreeuwkrant, maar dat is het altijd al een beetje geweest. Maar je kan het niet compleet het The Sun vergelijken, daar zit wel een groot verschil tussen nog. The Sun is compleet sensatie belust, veel meer afbeeldingen en nog minder tekst. Met Fox zou wel beter kunnen.

Maar goed, de schrijfstijl is wel een stuk begrijpelijker dan die van de kwaliteitskranten. Veel lager opgeleiden komen niet door de VK/NRC/Trouw heen. Misschien moet daar dan ook eens mee begonnen worden. Als je je richt op een hoger opgeleid publiek, dan krijg je dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:43
Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:31:
[...]

En vergeet het voorgestelde verbod op dubbele nationaliteiten voor Ministers, Staatssecretarissen en Kamerlende niet.

Wat dat aangaat is het maar goed dat Gidi Markuszower dispensatie heeft gekregen....
Interessant. Laatse wat ik weet is dat Dilan Yesilgöz (nog) 2 nationaliteiten heeft. De Turkse en Nederlandse.

Ik kan niet vinden dat ze de Turkse nationaliteit heeft opgegeven.

Vraag me dan af hoe zou het gesprek over dit onderwerp zijn gegaan tijdens de onderhandelingen tussen haar en Geert :?

Dat Dilan vraagt.. Geert die plannen laat je toch wel in de koelkast staan anders heb ik een probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door ll roel j op 19-05-2024 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
ll roel j schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Interessant. Laatse wat ik weet is dat Dilan Yesilgöz (nog) 2 nationaliteiten heeft. De Turkse en Nederlandse.

Vraag me dan af hoe zou het gesprek over dit onderwerp zijn gegaan tijdens de onderhandelingen tussen haar en Geert :?

Dat Dilan vraagt.. Geert die plannen laat je toch wel in de koelkast staan anders heb ik een probleem?
Voordat ze partij leider werd van de vvd heeft ze een procedure in werking gezet om van haar Turkse nationaliteit af te komen.
Wilders weet dit en hij heeft haar nodig. Dus dit wordt gedoogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
ll roel j schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Ze heeft er wel afstand van gedaan alleen Turkije moet het nog bevestigingen een Turks paspoort had ze niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Russel88 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:06:
Voordat ze partij leider werd van de vvd heeft ze een procedure in werking gezet om van haar Turkse nationaliteit af te komen.
Wilders weet dit en hij heeft haar nodig. Dus dit wordt gedoogd.
Dat is niet helemaal waar.

Op 23 september 2023 heeft ze gezegd dat ze de documenten die nodig zijn voor het opzeggen van de Turkse nationaliteit heeft ingestuurd. Maar, dat ze nog geen bevestiging heeft gekregen. Of die procedure gelukt is kunnen we aannemen, maar is niet helemaal zeker.

Dat is dus na haar benoeming als lijsttrekker.

Maar enfin. De indruk ontstaat wel dat ze deze procedure is gestart om deze zaak niet in de weg te laten staan tijdens de TKV vorig jaar. Dat ze niet zou hebben geweten dat ze de Turkse nationaliteit (nog steeds) had is, voor een Minister, op zijn zachtst gezegd, naïef.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 17:23
De Speld kan wel inpakken, met dit soort nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:24
Ik denk dat er ook een beetje te moeilijk wordt gedaan over het ambt van premier. Jan-Peter Balkenende had voornamelijk bestuurservaring als gemeenteraadslid in Amstelveen voordat hij in de rol stapte. Nu zal ik hem niet ophouden als de sterkste MP die we ooit hebben gekend, maar ik denk dat je meer hebt aan iemand met veel energie die werkweken van 80 uur kan maken, dan dat we een groot staatsman (met bijbehorende leeftijd) aanwijzen.

Alleen, als het kabinet faalt (en dat is om allerlei redenen niet onaannemelijk) zal men het natuurlijk altijd wijten aan de "onervarenheid" van de premier.

Is Camiel Eurlings nog beschikbaar?

[ Voor 3% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 19-05-2024 14:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:25
Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:31:
[...]

Of het meldpunt voor zogenaamde "politieke indoctrinatie" door de PVV:

https://www.tweedekamer.n...2018Z19743&did=2018D51951
verzoekt de regering, een meldpunt in te richten waar ouders, leerlingen
en studenten melding kunnen maken van gevallen van politieke indoctri-
natie door onderwijzers, leraren, docenten en hoogleraren,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Het lijkt er steeds meer op dat we de naam van Plasterk kunnen wegstrepen
Voor de vier partijen die deze week het hoofdlijnenakkoord sloten, lijkt de kandidatuur van Ronald Plasterk voor het premierschap "niet meer houdbaar", melden bronnen aan de NOS. Het onderzoek dat Amsterdam UMC uitvoert naar mogelijke patentfraude door Plasterk lijkt een positie als premier onmogelijk te maken.

Bronnen spreken achter de schermen van "de hoogste alarmfase". Een nieuw verhaal over het patent dat Plasterk miljoenen opleverde, gisteren in NRC, heeft de bestaande zorgen verergerd. Plasterk wil zelf niet op de kwestie reageren.
Juist. Ik hoop dat Rutte dan nog een paar maandjes premier wil blijven dan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik ben benieuwd hoe vaak die hoogste alarmfase nog gaat plaatsvinden na de installatie van een nieuw kabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben benieuwd wie ze nu als premier willen gaan voordragen, nu Plasterk vanwege zijn fraude-verwikkelingen geen optie meer lijkt te zijn.

Hoop toch dat het geen figuur als Henk Krol, Joost Eerdmans, Constant Kusters of Thierry Baudet gaat zijn :X

Ook al hebben die allevier veel politieke ervaring, en hebben ze allevier zeker de nodige overeenkomsten met de voorgenomen plannen van het nieuwe kabinet, lijken ze me toch minder wenselijk om ze dit soort functies te geven.

Maar wie dan wel? Wie wil zijn eigen naam en reputatie ten grabbel gooien door een kabinet met deze 4 partijen te gaan lijden? Met de reële kans dat je binnen enkele maanden valt door het gekissebis tussen de partijen?

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 19-05-2024 15:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
Bananenplant schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:35:
Ik ben benieuwd hoe vaak die hoogste alarmfase nog gaat plaatsvinden na de installatie van een nieuw kabinet.
Of, er voor.

Niet alleen voor de positie van premier, maar ook voor een goede 20+ andere bewindslieden. Het gedeelde oppervlak van de venn-diagram van mensen die sympathiek staan tegenover dit programakkoord, bereid zijn samen te werken met deze vier partijen, en de ervaring hebben om een goede invulling te geven aan diens taken is niet zo groot. Ik denk zelfs dat menig ervaren politicus binnen de VVD wel twee keer nadenkt voor aan boord te springen voor de posities die hen wordt toegewezen.

Dat betekent dus dat je een allegaartje krijgt waar toch menig cowboy en opgeblazen ego tussen zal lopen. En er zullen best nog een paar afvallen.

Ik heb ook geen idee hoe nu verder. Misschien is het aan Wilders om met een nieuwe naam te komen. Maar, als dit het beste is waar Wilders mee kon komen, zal er wellicht nog wel een keer de hoogste alarmfase voor alleen al die post klinken....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bananenplant schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:35:
Ik ben benieuwd of deze coalitie de bordesscène überhaupt haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Het zegt al genoeg dat er niet direct een kandidaat lijkt te zijn voor de belangrijkste functie in dit land.

Ik zou me sowieso wel twee keer achter de oren krabben om zitting te nemen in dit kabinet.

Kijk maar naar Ernst Kuipers em Robbert Dijkgraaf in het vorige kabinet. Je zal je goede baan maar opzeggen omdat ‘het land’ een beroep op je doet. En voordat je iets bij kan dragen ben je al weer demissionair. ;w

Op die manier ga je de juiste mensen niet op de goede plek krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
@wildhagen Volledig met je stuje eens.

For the record, hier is mijn lijstje van potentiële kandidaten, die het ook nog wel eens zouden willen doen.

- Henk Kamp
- Henk Bleker
- Rita Verdonk
- Paul Cliteur
- Hero Brinkman
- Stiekem toch Ronald Plasterk
- Stiekem toch Geert Wilders

En, ja. Bij mij roepen ze allemaal braakneigingen op. Daarna wordt voor mij de spoeling wel erg dun.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Helixes schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:09:

For the record, hier is mijn lijstje van potentiële kandidaten, die het ook nog wel eens zouden willen doen.

- Henk Kamp
- Henk Bleker
- Rita Verdonk
- Paul Cliteur
- Hero Brinkman

En, ja. Bij mij roepen ze allemaal braakneigingen op. Daarna wordt voor mij de spoeling wel erg dun.
Mona Keijzer?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

- Henk Kamp
- Henk Bleker
- Rita Verdonk
- Paul Cliteur
- Hero Brinkman

Eduard Bomhoff en Herman Heinsbroek zouden ook goede opties kunnen zijn.

Hebben behoorlijke politieke ervaring (zijn beiden minister geweest, Bomhoff was zelfs vice-premier), en qua standpunten zie ik ook geen problemen eigenlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

wildhagen schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:15:
[...]

Hebben behoorlijke politieke ervaring (zijn beiden minister geweest, Bomhoff was zelfs vice-premier), en qua standpunten zie ik ook geen problemen eigenlijk.
En op persoonlijk vlak kunnen ze ook prima door een deur. Doen!

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
De kans is zo goed als nul dat de nummer twee van de kleinste coalitiefractie met de meest prestigieuze positie kan gaan lopen. De kans dat zij - en de BBB - kan gaan leunen op de premiersbonus is waarschijnlijk onacceptabel hoog voor de andere drie partijen, PVV voorop. Sorry.

Bomhof is 80. I dunno...

Heinsbroek zou een zeer interessante keuze zijn - laat ik hem dark horse noemen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44

- Henk Kamp
- Henk Bleker
- Rita Verdonk
- Paul Cliteur
- Hero Brinkman

Paul Cliteur :) Dan moet het nieuwe regeringsgebouw weer verbouwd worden om zijn hoofd ruimte te geven. Ik heb nog les van hem gehad en hoewel je erg kon lachen met hem ging elk tentamen voor 80% "wat bedoelde prof Cliteur toen hij dit of dat vertelde". Dat gaat nooit goed met Wilders. En geen bestuurlijke ervaring. Cliteur en Trump op een staatsbezoek zou wel echt mega entertainment worden.

Nee het zullen mensen van PvdA, D66, CDA die al wat langer en afstandelijker van hedendaagse politiek zijn maar wel aantoonbare ervaring met bv buitenland relaties hebben denk ik. Laurens-Jan Brinkhorst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hou op joh, die hebben het geen drie maanden volgehouden en het enige dat we er nog van weten is dat ze elkaar continu in de haren vlogen.

Deze twee zijn minder gekwalificeerd dan de meeste mensen zónder ervaring, omdat zij al bewezen hebben dat ze het niet kunnen.
Pagina: 1 ... 79 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen aannames zonder onderbouwing: onderbouw met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over groepen zonder onderbouwing. Wees zo specifiek als mogelijk is.
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen naamverbasteringen, schrijf namen van mensen voluit, dan wel de achternaam
• Geen oordelende kwalificaties toevoegen bij benoeming van personen of partijen
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• Speel de bal, niet de persoon
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.