De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 111 Laatste
Acties:
  • 551.991 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
HEY_DUDE schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:47:
[...]

Al die internationale verdragen zijn ook wat give en take. Als je daar als een minilandje te hard tegen aanschopt krijgen we de deksel vanzelf een keer op de neus.
Precies. Dat lijkt nogal onderschat te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:23

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Kalentum schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:58:
[...]

En bovendien dikke vette emigratie, bijna 34.000 Hongaren in 2023, op een bevolking van nog geen 10 miljoen. In de afgelopen 14 jaar hebben 324.179 Hongaren het land verlaten.

https://dailynewshungary....he-country-historic-high/

Ik weet niet hoever we dit 'Maak Nederland onaantrekkelijk' beleid moeten gaan doorvoeren...
Hongarije en Nederland zijn qua welvaart, qua voorzieningen, infrastructuur , zorg e.d. natuurlijk ook totaal onvergetelijkbaar. Als je als jonge hoger opgeleide de kans hebt, dan zou ik Hongarije ook verlaten. Die ouwe Sovjet meuk zou mij ook niet echt motiveren om te blijven ;)

Denk dat er meer Hongaren hier naartoe komen dan Nederlanders daarheen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
We zitten met een flink demografisch probleem, we krijgen te laat kinderen en de werkende populatie krimpt, we kunnen nu wel enorm migratie gaan tegenhouden maar veel migranten zijn gewoon nodig om onze meest verdienende high tech aan de gang te houden.

Dan heb je nog de mensen die geen vergunning gaan krijgen, maar te lang moeten wachten op een beoordeling. Dat gaat gezien alle bezuinigingen van de laatste jaren gewoon niet in een paar jaar opgelost worden.

De gecreëerde situatie en het steeds verder verdelen van het politieke landschap in links en rechts, zonder dat iemand verder lijkt te kijken dan zijn neus lang is, is afleiding van een oplossingsgerichte kijk op zaken. Dat God verhoede ook nog eens zou kunnen gaan werken en stand houdt bij de rechter.

We hebben als west Europa een gigantisch probleem maar laten ons in de luren leggen. We hebben niet de productie capaciteit om een handelsoorlog of erger te winnen. We hebben een verouderde populatie, dat hebben de chinezen ook, maar die hebben tenminste nog productie capaciteit & grondstoffen.

Maar wij bakkeleien graag over een zelfgecreëerd probleem en de enige oplossing is dan ‘strenger worden’. Lachwekkend gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

CornermanNL schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:28:
We zitten met een flink demografisch probleem, we krijgen te laat kinderen en de werkende populatie krimpt, we kunnen nu wel enorm migratie gaan tegenhouden maar veel migranten zijn gewoon nodig om onze meest verdienende high tech aan de gang te houden.

Dan heb je nog de mensen die geen vergunning gaan krijgen, maar te lang moeten wachten op een beoordeling. Dat gaat gezien alle bezuinigingen van de laatste jaren gewoon niet in een paar jaar opgelost worden.

De gecreëerde situatie en het steeds verder verdelen van het politieke landschap in links en rechts, zonder dat iemand verder lijkt te kijken dan zijn neus lang is, is afleiding van een oplossingsgerichte kijk op zaken. Dat God verhoede ook nog eens zou kunnen gaan werken en stand houdt bij de rechter.

We hebben als west Europa een gigantisch probleem maar laten ons in de luren leggen. We hebben niet de productie capaciteit om een handelsoorlog of erger te winnen. We hebben een verouderde populatie, dat hebben de chinezen ook, maar die hebben tenminste nog productie capaciteit & grondstoffen.

Maar wij bakkeleien graag over een zelfgecreëerd probleem en de enige oplossing is dan ‘strenger worden’. Lachwekkend gewoon.
Wat betreft de asielzoekers die te lang wachten; dat kan je wel oplossen door meer capaciteit bij het coa en de rechtshulp beperken. Dat laatste vernam ik dus in het nieuws vandaag, schijnbaar hebben die mensen rechtshulp als ze een aanvraag doen en in bezwaar gaan.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Nox schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:56:
[...]

Tja, Hongarije heeft nou eenmaal een wat minder geliefde status.
Het is een halve dictatuur. Lijkt me een niet erg aantrekkelijk perspectief als je op de vlucht bent. De cynicus in mij vraagt zich af of dat dan misschien uiteindelijk een grotere invloed gaat hebben dan alle plannen bij elkaar: het idee dat iemand als Wilders aan de knoppen zit dat asielzoekers afschrikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

D-e-n schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:32:
[...]

Het is een halve dictatuur. Lijkt me een niet erg aantrekkelijk perspectief als je op de vlucht bent. De cynicus in mij vraagt zich af of dat dan misschien uiteindelijk een grotere invloed gaat hebben dan alle plannen bij elkaar: het idee dat iemand als Wilders aan de knoppen zit dat asielzoekers afschrikt.
Als economisch vluchteling kies je natuurlijk het land waar je het meeste waar krijgt. En volgens mij zijn de meeste bootjes die de middenlandse zee oversteken voornamelijk economisch vluchteling - of ik moet er enorm naast zitten natuurlijk, ik ben er niet heel bekend mee.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:15
Shadow_Agent schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:24:
[...]
Hongarije en Nederland zijn qua welvaart, qua voorzieningen, infrastructuur , zorg e.d. natuurlijk ook totaal onvergetelijkbaar. Als je als jonge hoger opgeleide de kans hebt, dan zou ik Hongarije ook verlaten. Die ouwe Sovjet meuk zou mij ook niet echt motiveren om te blijven ;)

Denk dat er meer Hongaren hier naartoe komen dan Nederlanders daarheen
Dat vraag ik me af. Ik heb er overigens wel eentje thuis zitten hier :+
Maar er gaan aardig wat Nederlanders, Belgen en Duitsers naar Hongarije om daar van hun pensioen te genieten. Nederlandse kennissen van ons woonden in een dorp waar op bijna alle huizen gekocht zijn door Nederlanders, Duitsers en een enkele belg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:11
Nox schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:30:
[...]

Wat betreft de asielzoekers die te lang wachten; dat kan je wel oplossen door meer capaciteit bij het coa en de rechtshulp beperken. Dat laatste vernam ik dus in het nieuws vandaag, schijnbaar hebben die mensen rechtshulp als ze een aanvraag doen en in bezwaar gaan.
Iedereen heeft recht op een eerlijke behandeling van zijn/haar aanvraag inclusief bezwaarprocedures en ondersteuning daarbij. Er worden namelijk wel eens fouten gemaakt door de ambtenaren en politici stellen wel eens beleid op dat in strijd is met wetten en verdragen, dus het is goed als mensen onafhankelijke rechtshulp kunnen krijgen om te voorkomen dat ze vermorzeld worden door de overheid.

Dat de "oplossing" dan is om de rechtshulp te beperken, ben je als overheid heel fout bezig in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Stiggy schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:34:
[...]

Maar er gaan aardig wat Nederlanders, Belgen en Duitsers naar Hongarije om daar van hun pensioen te genieten. Nederlandse kennissen van ons woonden in een dorp waar op bijna alle huizen gekocht zijn door Nederlanders, Duitsers en een enkele belg.
Maar is dat ook niet een bepaald slag mensen? Ik bedoel: er zijn ook mensen die naar Rusland willen maar dat is ook niet het beloofde land voor iemand die wat van zijn leven wil gaan maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

CornermanNL schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:28:
Het lijkt mij heel sterk dat er ook maar 1 van die vele duizenden die met bootjes de EU binnenkomen uiteindelijk bij ASML aan de slag gaan eerlijk gezegd. Maar misschien heb je een bron?

Ik snap dat migranten veelal ik de minder prestigieuze beroepen belanden. Wellicht dat nakomelingen wel hoogopgeleide beroepen uitoefenen.

Uiteraard zal er ook wel eens een dokter of ingenieur naar de EU vluchten maar mijn beeld is dat het voornamelijk laaggeschoolden zijn die de oversteek maken.

Bovenstaande staat dus volledig los van expats die wel vaak hoger opgeleid zijn en wel bij een ASML aan de bak gaan. Dat is vaak ook "bewuste" migratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
D-e-n schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:40:
[...]

Maar is dat ook niet een bepaald slag mensen? Ik bedoel: er zijn ook mensen die naar Rusland willen maar dat is ook niet het beloofde land voor iemand die wat van zijn leven wil gaan maken.
Ik weet niet wat je met een bepaald slag mensen bedoeld. Onze kennissen zijn in ieder geval doodnormale mensen die genieten van de ruimte, cultuur en natuur daar. En hun vrienden ditto. Rusland is natuurlijk een totaal ander verhaal, dat je dat in 1 adem noemt vind ik niet fraai.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
@Shadow_Agent
Om een samenleving draaiende te houden heb je natuurlijk wel mensen nodig in bijvoorbeeld de zorg of horeca.

@siggy
Rusland is natuurlijk veel en veel erger maar Hongarije is toch echt een land dat een probleem heeft met persvrijheid en gelijke rechten.

Als iemand daar zijn pensioen gaat "vieren" vind ik daar wel wat van. Dat vind ik bijvoorbeeld overigens ook van mensen die naar Dubai verkassen. Dan hebben ze hier een grote mond over de Islam maar gaan ze wel in een Islamitische oliedictatuur wonen.

[ Voor 65% gewijzigd door D-e-n op 16-05-2024 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:54

DropjesLover

Dit dus ->

Stiggy schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:46:
[...]

Grappig dat je Hongarije noemt. Want dat land is er dus wel in geslaagd migratie te beperken en het strenge beleid heeft tot een ridicuul klein aantal asielaanvragen geleid. In 2023 45 (!) tegenover 37.020 voor Nederland en Duitsland mag het schaffen met 243.835.
Met een hek om de grens, een grenspolitie die ze weer terug mept, 0,0 ondersteuning. Misschien zijn ze er wel, maar worden gewoon niet geregistreerd.

Ja, dan heb je in de boeken wel een minimale immigratie ja.
Druist alleen in tegen alle asielwetten en mensenrechten.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Nox schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:34:
[...]

Als economisch vluchteling kies je natuurlijk het land waar je het meeste waar krijgt. En volgens mij zijn de meeste bootjes die de middenlandse zee oversteken voornamelijk economisch vluchteling - of ik moet er enorm naast zitten natuurlijk, ik ben er niet heel bekend mee.
Ik zou zeggen, meeste kans om een bestaan op te bouwen en familie zowel thuis als in land van herkomst te onderhouden.
Veruit de meesten willen echt wel werken, maar dat kan niet door trage procedures die mensen helemaal murw maakt (jaren in verplichte werkeloosheid) en natuurlijk dat je hier voor alles een (hier erkend) diploma moet hebben. En de taal moet spreken.
Geen rare eisen, maar zet dan elke asielzoeker gelijk in een bbl opleiding verpleegkundige of elektricien ofzo. Bij de Oekraïners bleek dat ook enorm goed voor de kosten en integratie.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Transportman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:39:
[...]

Iedereen heeft recht op een eerlijke behandeling van zijn/haar aanvraag inclusief bezwaarprocedures en ondersteuning daarbij. Er worden namelijk wel eens fouten gemaakt door de ambtenaren en politici stellen wel eens beleid op dat in strijd is met wetten en verdragen, dus het is goed als mensen onafhankelijke rechtshulp kunnen krijgen om te voorkomen dat ze vermorzeld worden door de overheid.

Dat de "oplossing" dan is om de rechtshulp te beperken, ben je als overheid heel fout bezig in mijn ogen.
Maar mensen hier 3 jaar lang tegen alle beroepen in laten gaan is dan wel goed? Je kan in beroep, hoger beroep, raad van state geloof ik. In ieder geval zit je er dan een paar jaar terwijl je niet mag werken enz. dat is toch ook niks? Dus als je beperkt tot een keer in beroep gaan en dan een X aantal uur rechtshulp verleent kan je fouten aankaarten maar niet in een eindeloos uitzicht van bezwaren vallen. Tuurlijk moeten fouten recht gezet worden maar dat kan sneller en efficiënter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stiggy
D-e-n schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:45:
@siggy
Rusland is natuurlijk veel en veel erger maar Hongarije is toch echt een land dat een probleem heeft met persvrijheid en gelijke rechten.

Als iemand daar zijn pensioen gaat "vieren" vind ik daar wel wat van. Dat vind ik bijvoorbeeld overigens ook van mensen die naar Dubai verkassen. Dan hebben ze hier een grote mond over de Islam maar gaan ze wel in een Islamitische oliedictatuur wonen.
Hongarije is een land dat door zijn huidige regering onder populist Orban problemen met persvrijheid en dergelijke heeft gekregen. Dat kan je de mensen die er naar toe verhuisd zijn niet kwalijk nemen. En gefeliciteerd, wij hebben nu (volgens velen) ook een populist aan de macht. Vind je ook wat van de mensen die nu in Nederland blijven voor hun pensioen? Wat een naar moralistisch toontje met projecties op mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
jan390 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:30:
[...]

Geen idee wat je mij probeert duidelijk te maken
Dat de wijze waarop je het beargumenteert zeer discutabel is als ik het mild uitdruk. Minder statushouders = meer woningen voor Nederlanders. Ook al zou het bij wijze van spreken maar om 1 statushouder gaan die je geen sociale huurwoning hoeft toe te wijzen. Prima om daarnaast te werken aan minder arbeidsmigranten en buitenlandse studenten. Maar vissen die uberhaupt echt in dezelfde vijver?

En ik ken zelf geen hippe term.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Stiggy schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:05:
[...]

Hongarije is een land dat door zijn huidige regering onder populist Orban problemen met persvrijheid en dergelijke heeft gekregen. Dat kan je de mensen die er naar toe verhuisd zijn niet kwalijk nemen. En gefeliciteerd, wij hebben nu (volgens velen) ook een populist aan de macht. Vind je ook wat van de mensen die nu in Nederland blijven voor hun pensioen? Wat een naar moralistisch toontje met projecties op mensen.
Ja, hallo. Nu verander je de hele discussie. We hebben het hier natuurlijk niet over mensen die daar al tig jaar wonen. Het ging er over hoe aantrekkelijk een land NU is voor vluchtelingen.

Met "moralistisch toontje" raak je me overigens niet. Moraal is niet iets slechts namelijk. Niemand leidt een perfect leven, iedereen doet wel eens dingen die niet goed zijn voor mens of milieu. Maar we mogen ons bij beslissingen in het leven best wel eens afvragen wat de gevolgen van die keuze voor de samenleving zijn en of dat dan niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 22:09
Stiggy schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:46:
[...]
Grappig dat je Hongarije noemt. Want dat land is er dus wel in geslaagd migratie te beperken en het strenge beleid heeft tot een ridicuul klein aantal asielaanvragen geleid. In 2023 45 (!) tegenover 37.020 voor Nederland en Duitsland mag het schaffen met 243.835.
Met metershoge hekken en geweldadige politie, mocht je toch door het hek komen. En zit je dan in een kamp aan de grens, hongeren ze je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Nox schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:00:
[...]

Maar mensen hier 3 jaar lang tegen alle beroepen in laten gaan is dan wel goed? Je kan in beroep, hoger beroep, raad van state geloof ik. In ieder geval zit je er dan een paar jaar terwijl je niet mag werken enz. dat is toch ook niks? Dus als je beperkt tot een keer in beroep gaan en dan een X aantal uur rechtshulp verleent kan je fouten aankaarten maar niet in een eindeloos uitzicht van bezwaren vallen. Tuurlijk moeten fouten recht gezet worden maar dat kan sneller en efficiënter.
Jarenlang door laten etteren in procedures is ook niet goed, maar duurt het werkelijk zo lang, hoe vaak komt het voor dat het zo lang duurt en waarom duurt het dan zo lang? En ligt de oorzaak daarvan wel bij de beroepsmogelijkheden, of zit het probleem meer aan de voorkant in de verwerking door de IND die te lang duurt of teveel fouten gemaakt worden.

Ik ben er helemaal voor om mensen zo snel mogelijk duidelijkheid te geven, maar dat moet wel zorgvuldig gebeuren, en ik heb er weinig vertrouwen in dat die zorgvuldigheid in stand blijft met de huidige politieke wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Transportman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:34:
[...]

Jarenlang door laten etteren in procedures is ook niet goed, maar duurt het werkelijk zo lang, hoe vaak komt het voor dat het zo lang duurt en waarom duurt het dan zo lang? En ligt de oorzaak daarvan wel bij de beroepsmogelijkheden, of zit het probleem meer aan de voorkant in de verwerking door de IND die te lang duurt of teveel fouten gemaakt worden.

Ik ben er helemaal voor om mensen zo snel mogelijk duidelijkheid te geven, maar dat moet wel zorgvuldig gebeuren, en ik heb er weinig vertrouwen in dat die zorgvuldigheid in stand blijft met de huidige politieke wind.
De IND heeft er info over; https://ind.nl/nl/asiel-laatste-ontwikkelingen

48 weken voor de normale procedure, gemiddeld. Dat is ex beroepsprocedures dus. Dus ja, da's vrij lang wachten. Je flikkert zo een jaar van je leven weg als het niet meer is.

Daarentegen kunnen ze ook vlot zijn als je uit een veilig land komt, weinig kans, ga maar weer terug. Als je dán in beroep gaat is het een heel ander traject natuurlijk en kan het inderdaad lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:53
redwing schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:05:
[...]

Daar wordt weinig over gesproken omdat dat stappen zijn die al veel eerder plaats hadden moeten vinden. Als studenten hierheen komen omdat het hier leuk en goedkoop studeren is, maar er teglijkertijd teveel studenten zijn wordt het tijd om dat aan te pakken.
Een student (ken ik van sportclub) uit Myanmar betaalt 10.000 euro collegegeld per jaar om hier te kunnen studeren. Niet echt goedkoop studeren. Universiteiten en hogescholen zijn natuurlijk dol op dit soort studenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Standeman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:32:
[...]
De grote denkfout is dat je intelligentie met empathie verbindt [...]
Niet dat ik Wilders daarvan beschuldig, maar ik vind het ontzettend naïef om te denken dat het Geert Wilders zich iets aantrekt van MH17 ramp of stervende Oekraïners. Ook niet wanneer hij ze met zijn eigen ogen ziet. Henk & Ingrid zou hij ook zo voor de bus gooien als hij daar voordeel uit kan halen.
[...]
Ik verbind niks. Ik denk dat Wilders inziet dat er een groter gevaar is door niets te doen, dan door wel iets te doen. Ik denk ook dat Wilders begrijpt dat Oekraïne tot de EU gaat toetreden en een kapot land niets anders dan problemen voor hem oplevert op immigratie gebied.
Ik denk ook dat een bezoek het punt nog duidelijk bij hem binnen zal brengen.

Niet dat het echt nodig is, want de 25 pagina's die ze naar buiten hebben gebracht waren vrij duidelijk over de ondersteuning die Nederland volgens hen de komende 4 jaar aan Oekraïne gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:30
Nox schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:49:
De IND heeft er info over; https://ind.nl/nl/asiel-laatste-ontwikkelingen

48 weken voor de normale procedure, gemiddeld. Dat is ex beroepsprocedures dus. Dus ja, da's vrij lang wachten. Je flikkert zo een jaar van je leven weg als het niet meer is.
Hangt een beetje van je situatie af natuurlijk. Als er thuis een doodseskader wacht, dan is het zo een levensjaar gewonnen...
Daarentegen kunnen ze ook vlot zijn als je uit een veilig land komt, weinig kans, ga maar weer terug. Als je dán in beroep gaat is het een heel ander traject natuurlijk en kan het inderdaad lang duren.
Mja. Wat is veilig? Noem er eens een. Volgens mij zijn er best veel mensen uit Turkije die ik in het huidige politieke klimaat een goede kans zou geven op asiel. Zelfde voor Marokko. Maar - die hebben de status veilig.

Asiel, en asielrecht, is echt makkelijk roepen vanaf de zijlijn...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Helixes schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 00:01:
[...]

Hangt een beetje van je situatie af natuurlijk. Als er thuis een doodseskader wacht, dan is het zo een levensjaar gewonnen...

[...]

Mja. Wat is veilig? Noem er eens een. Volgens mij zijn er best veel mensen uit Turkije die ik in het huidige politieke klimaat een goede kans zou geven op asiel. Zelfde voor Marokko. Maar - die hebben de status veilig.

Asie, en asielrecht, is echt makkelijk roepen vanaf de zijlijn...
Ik bespreek alleen maar de problematiek, de keuzes van het IND ga ik niet op in. Probleem is dat er veel asielaanvragen binnen komen en dat die erg lang duren om af te handelen waardoor er mensen buiten moeten slapen en wat de voorgestelde oplossingen zijn. Beperken van rechtshulp is dan een oplossing, al is 'ie niet fraai nee maar wel begrijpelijk als veel mensen tot de bodem procederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
Trichoglossus schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:51:
[...]

Een student (ken ik van sportclub) uit Myanmar betaalt 10.000 euro collegegeld per jaar om hier te kunnen studeren. Niet echt goedkoop studeren. Universiteiten en hogescholen zijn natuurlijk dol op dit soort studenten.
Als je naar Amerika wilt gaan betaal je minstens het dubbele, maar kost het ook makkelijk 50k dollar per jaar. En er zijn zeker goedkopere landen, maar duur is het hier niet. Zeker niet als je uit de EU komt omdat je dan dezelfde kosten hebt als een Nederlander.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Helixes
@Nox hoe ga je in de vrede degelijke en onpartijdige rechtsspraak bewerkstelligen in de afwezigheid van rechtshulp?

De staat kan zich laten verdedigen door de beste advocaten, en de burger moet zich maar een beetje bedruipen met een .pdf'je? Het is het soort oneerlijke strijd waartegen onze rechtsstaat juist dient te beschermen.

Rechtsbijstand is een fundament onder de rechtsstaat, afgewogen en onpartijdige rechtsspraak is niet mogelijk in de afwezigheid ervan, sorry.

Deze valt zeker in de kolom onuitvoerbaar, al was het alleen maar om het EHRM. Sowieso is de rechtsbijstand voor asielzoekers al redelijk uitgekleed de laatste jaren, binnen de redelijke grenzen is daar eigenlijk niks meer te halen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PLAE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Nox schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:00:
[...]

In mee dan de helft van de gevallen is het de overheid die in beroep gaat.

BThGvNeOA

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als dat klopt, en Omtzigt om dit soort egotrip/egoistische dingen die benoeming zou blokkeren vind ik het een erg nare toestand. Om het niet 'kinderachtig' te noemen.

Van Omtzigts reputatie blijft op deze manier ook weinig tot niks meer over. Die is echt afgezakt tot een 15-in-één-dozijn politicus, die in niets meer afwijkt qua handelen van zo ongeveer alle andere politici.

Alle principes overboord om het pluche te bemachtigen!

Afgeserveerd, wat mij betreft. Niet serieuzer meer te nemen dan alle andere politic.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2024 06:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

DropjesLover schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 06:28:
[...]
In mee dan de helft van de gevallen is het de overheid die in beroep gaat.
En wat ook een grote rol speelt is dat er te weinig mensen zijn in het asielproces bij het IND, hulp- en overheidsinstanties, asieladvocaten en binnen de rechterlijke macht waardoor het gehele proces te lang duurt.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zeker als dit daadwerkelijk alleen over die auto ging. Wat op zich ook gewoon een rare actie was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

Yucon

*broem*

MikeyMan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:10:
[...]

Zeker als dit daadwerkelijk alleen over die auto ging. Wat op zich ook gewoon een rare actie was :X
Ik merk dat ik hetzelfde gevoel ervan krijg als wanneer m'n kinderen weer iets stoms gedaan hebben als ik net even weg was. "Kan ik jullie nou nooit ook maar een minuut alleen laten?"

en dat is geen grapje helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yucon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:15:
[...]

Ik merk dat ik hetzelfde gevoel ervan krijg als wanneer m'n kinderen weer iets stoms gedaan hebben als ik net even weg was. "Kan ik jullie nou nooit ook maar een minuut alleen laten?"

en dat is geen grapje helaas :/
Ja en vervolgens mag jij een ingezonden brief gaan zitten knutselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Helixes schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 00:01:
[...]

Of je was zelf een van die doodseskaders van het voormalige regime. De feesten die het Eritrese regime organiseert hebben altijd veel bezoekers als iedereen hier is gevlucht voor dat regime. Of al die Afghaanse statushouders die daar op bezoek waren toen de Taliban de macht greep en moesten worden geevacueerd.

Asiel, en asielrecht, is echt makkelijk roepen vanaf de zijlijn...
In Nederland hebben Turkije en Marokko best wel veel invloed, je kan dan beter naar een land vluchten waar niet 70 procent van je landgenoten op Erdogan stemmen of de overheidsinstanties spionnen voor Rabat in dienst hebben.

Turkije is ook geen officieel veilig land: https://www.rijksoverheid...ilige-landen-van-herkomst

Dat laat nog maar iets van 6 miljard mensen over die in onvelige landen wonen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
Is dat echt van Plasterk, of iemand die beweert Plasterk te zijn en die de controle heen is geglipt? Ik zou als ik Omtzigt was juist nog meer beledigd zijn met zo een 'briefje'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
wildhagen schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 06:37:
Wat je ook van Omtzigt vindt, deze uitspraak slaat echt als een tang op een varken.

Omtzigt wil juist niet op het pluche zitten. We weten alleen dat er een conflict speelt tussen Plasterk en Omtzigt. Waarbij Plasterk (of iemand die zich voor hem uitgeeft) de media opzoekt met zijn lezing.

Overigens is dit soort conflict natuurlijk fantastisch voor de media. De formerende partijen hebben een hoofdlijnenakkoord gepresenteerd waar je in ieder geval inhoudelijk op in kunt gaan.

Als je er inhoudelijk op in zou gaan, zouden veel PVV-stemmers wellicht teleurgesteld zijn.

Maar zodra er een persoonlijk conflict is, veranderen alle grote kranten en nieuwsrubrieken ineens in de Story.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
Shadow_Agent schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:42:
[...]

Het lijkt mij heel sterk dat er ook maar 1 van die vele duizenden die met bootjes de EU binnenkomen uiteindelijk bij ASML aan de slag gaan eerlijk gezegd. Maar misschien heb je een bron?

Ik snap dat migranten veelal ik de minder prestigieuze beroepen belanden. Wellicht dat nakomelingen wel hoogopgeleide beroepen uitoefenen.

Uiteraard zal er ook wel eens een dokter of ingenieur naar de EU vluchten maar mijn beeld is dat het voornamelijk laaggeschoolden zijn die de oversteek maken.

Bovenstaande staat dus volledig los van expats die wel vaak hoger opgeleid zijn en wel bij een ASML aan de bak gaan. Dat is vaak ook "bewuste" migratie
Ik heb het te kort opgeschreven, we hebben gewoon veel handjes nodig. Dus de schoonmakers, productie medewerkers en allerlei mensen voor allerlei taken die bijdragen aan de stabiliteit van allerlei producten en diensten zodat bedrijven die voor de bv Nederland het meest verdienen en van strategisch belang zijn, Nederland blijven zien als belangrijk en voornaamste vestigingsplaats.

We gaan het namelijk niet redden met de door het nieuwe kabinet zo bewierookte vleesindustrie.

Waarom kunnen we niet net als bij de Oekraïners de Syriërs en anderen met een hoge kans op een verblijfsvergunning direct mee laten draaien?

Nee die laten we gerust 10 jaar wachten, mogen ze alvast een beetje freubelen en hopelijk zijn er genoeg vrijwilligers zodat ze alvast wat Nederlands kunnen leren.

Nederland is altijd een handelsland en een land van migranten geweest. Dat is nodig want als we het moeten hebben van naar binnen gericht denken komen we niet ver. Toen niet en nu niet.

We zijn nu eenmaal zeer afhankelijk van de rest van de wereld voor onze brede welvaart. Dat proberen in te dammen omdat we een ongewenste mensen probleem onszelf aanpraten en je vergooit je positie in de wereld op lange termijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Laat dit toch nep zijn.
. Omtzigt en Plasterk zijn hét voorbeeld dat intelligentie en verstand niet hand in gaan. Ook de presentatie van Caroline, wat een niveau, met haar 130 op de snelwegen. Zij laat dan weer zien dat je ook in de politiek kan zonder verstand én intelligentie.

Als werknemers van een ministerie zijnde geef je er toch straks gewoon de brui aan? Dit gaat LPF-achtige taferelen opleveren. En dat in een tijd dat het klimaat op ramkoers ligt. En diep van benen weten ze dondersgoed hoe fout ze zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Lordy79

Vastberaden

Transportman schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:39:
[...]

Is dat echt van Plasterk, of iemand die beweert Plasterk te zijn en die de controle heen is geglipt? Ik zou als ik Omtzigt was juist nog meer beledigd zijn met zo een 'briefje'.
Of de controle heeft even de andere kant opgekeken omdat ze Plasterk en/of deze nieuwe coalitie graag in de wielen rijden.

En zo kunnen we nog wel even doorspeculeren.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CornermanNL
De speld kan wel inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
[...]

Had Omtzigt reden dan om beledigd te zijn? Die naaide alles toch toen?

Dit haalt iig oude koeien openlijk uit de sloot, niet handig. Maar mss nep ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Trichoglossus schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:51:
[...]

Het is gewoon het institutiegeld, volgens mij vangen ze dat ook voor gewone Nederlandse leerlingen maar dan 70% van de overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:55
Joris748 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:52:
[...]

Doe dat niet over de rug van de mensen die hier al zijn. Zijn we echt zo diep gezonken?
Dat is een beetje het punt hé? Het gaat nu over de ruggen van de mensen die hier al zijn. Sterker, de mensen die hier geboren zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Hertog_Martin schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:11:
[...]

Had Omtzigt reden dan om beledigd te zijn? Die naaide alles toch toen?

Dit haalt iig oude koeien openlijk uit de sloot, niet handig. Maar mss nep ja.
Ze waren elkaar toen flink op de tenen aan het trappen, van allebei de kanten hoe dat toen gelopen is.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:25
Stiggy schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:34:
[...]

Er zijn een aantal parallellen te trekken tussen Hongarije en Nederland, die best beangstigend zijn. Zeker gezien de gehanteerde retoriek en methoden die Orbán en Wilders toepassen om het gezag van de EU en de democratische instituten te ondermijnen. Hongarije ligt daar wel op een flink aantal jaartjes voorsprong. De goed opgeleide jongere generatie is zeer bereid het land te verlaten, de Brain drain is er hoog, hetgeen de toch al niet meest praktische bevolkingspiramide er niet helpt. Koppel dat aan een bevolking die lekker high van de memberberries alles verkettert wat hen eigenlijk tot halfweg moderne staat heeft gemaakt en het perspectief is er erg somber voor jongeren.

Het grote verschil is simpelweg de baseline van welvaart. Als jij denkt dat Amsterdam een dure stad is om in te wonen, zou je eens naar Boedapest moeten kijken. De munteenheid is geen drol waard, de stad is uitverkocht aan investeerders of simpelweg mensen die flink geld van vroeger of van buitenaf hebben. Ook daar in feite een karikatuur van dat waar Nederland in feite ook niet vies van is.

Verder dus wel een prachtig land. Als buitenlandse pensionado of als iemand met veel geld kan je je van de nadelen onttrekken. Ik snap het dus wel dat men er heengaat want voor ons kost het geen drol. En wat extern geld is men daar ook niet vies van ;)

Het gaat op z’n laatst fout wanneer de regering dusdanig nationalistisch wordt dat je er Zuid Afrikaanse praktijken gaat krijgen en je ineens je rechten verliest. Met Orbán zou ik m’n hand er niet voor in het vuur durven leggen, zo makkelijk als hij bruggen verbrandt.

Wat we daar in Nederland van kunnen en moeten leren is dat we ons vooral niet te rijk moeten willen achten. Zeker in Nederland denken velen dat de gifbeker aan hen wel voorbij zal gaan ongeacht wat men stemt. We hebben met de VVD reeds de uitverkoop van onroerend goed gezien omdat het zo een fijne rendabele markt is om in te investeren.

De Euro is, met de “juiste” keuzes, allerminst gevrijwaard van eenzelfde traject als de Forint. En Nederland is net als Hongarije een dusdanig klein landje dat het in isolatie een zeer gewild object zal zijn voor externe invloeden die geen samenwerking tot doel hebben, maar exploitatie.

Dat is wat mij het meeste zorgen maakt met de ingeslagen weg van distantiëring en ondermijning van de EU terwijl men zichzelf schouderklopjes geeft over hoe beter dan de rest we zijn. Want de generaties die het nu goed toeven vinden in Hongarije denken dat het aan hun eigen harde werk te danken is, terwijl de EU de grote boeman is, gaan compleet voorbij aan de miljarden die men aan de Europese eenheid verdiend heeft, of geïnvesteerd heeft gekregen.

En dat is voor Nederland echt niks anders.

Excuus voor de lap tekst. Ik hoop dat je er koffie bij had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 15:50

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik kan ook een brief inzenden en ondertekenen met R. Plasterk. Het verbaast mij dat de NOS hier uberhaubt melding van maakt en doet alsof het echt van Plasterk komt.

*EDIT: Ik lees niet goed, zelfs de telegraaf zelf meld het. Dan vind ik het ook een clownshow

[ Voor 11% gewijzigd door Danfoss op 17-05-2024 08:44 ]

Sys Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:26
Cid Highwind schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:26:
[...]

Er zijn een aantal parallellen te trekken tussen Hongarije en Nederland, die best beangstigend zijn. Zeker gezien de gehanteerde retoriek en methoden die Orbán en Wilders toepassen om het gezag van de EU en de democratische instituten te ondermijnen. Hongarije ligt daar wel op een flink aantal jaartjes voorsprong. De goed opgeleide jongere generatie is zeer bereid het land te verlaten, de Brain drain is er hoog, hetgeen de toch al niet meest praktische bevolkingspiramide er niet helpt. Koppel dat aan een bevolking die lekker high van de memberberries alles verketterd wat hen eigenlijk tot halfweg moderne staat heeft gemaakt en het perspectief is er erg somber voor jongeren.

Het grote verschil is simpelweg de baseline van welvaart. Als jij denkt dat Amsterdam een dure stad is om in te wonen, zou je eens naar Boedapest moeten kijken. De munteenheid is geen drol waard, de stad is uitverkocht aan investeerders of simpelweg mensen die flink geld van vroeger of van buitenaf hebben. Ook daar in feite een karikatuur van dat waar Nederland in feite ook niet vies van is.

Verder dus wel een prachtig land. Als buitenlandse pensionado of als iemand met veel geld kan je je van de nadelen onttrekken. Ik snap het dus wel dat men er heengaat want voor ons kost het geen drol. En wat extern geld is men daar ook niet vies van ;)

Het gaat op z’n laatst fout wanneer de regering dusdanig nationalistisch wordt dat je er Zuid Afrikaanse praktijken gaat krijgen en je ineens je rechten verliest. Met Orbán zou ik m’n hand er niet voor in het vuur durven leggen, zo makkelijk als hij bruggen verbrandt.

Wat we daar in Nederland van kunnen en moeten leren is dat we ons vooral niet te rijk moeten willen achten. Zeker in Nederland denken velen dat de gifbeker aan hen wel voorbij zal gaan ongeacht wat men stemt. We hebben met de VVD reeds de uitverkoop van onroerend goed gezien omdat het zo een fijne rendabele markt is om in te investeren.

De Euro is, met de “juiste” keuzes, allerminst gevrijwaard van eenzelfde traject als de Forint. En Nederland is net als Hongarije een dusdanig klein landje dat het in isolatie een zeer gewild object zal zijn voor externe invloeden die geen samenwerking tot doel hebben, maar exploitatie.

Dat is wat mij het meeste zorgen maakt met de ingeslagen weg van distantiëring en ondermijning van de EU terwijl men zichzelf schouderklopjes geeft over hoe beter dan de rest we zijn. Want de generaties die het nu goed toeven vinden in Hongarije denken dat het aan hun eigen harde werk te danken is, terwijl de EU de grote boeman is, gaan compleet voorbij aan de miljarden die men aan de Europese eenheid verdiend heeft, of geïnvesteerd heeft gekregen.

En dat is voor Nederland echt niks anders.

Excuus voor de lap tekst. Ik hoop dat je er koffie bij had ;)
En niet alleen Hongarije gaat die kant op, je ziet het nu ook ontstaan na het drama in Slowakije. De premier is neergeschoten en in plaats van de rangen te sluiten wordt er al over en weer met modder gegooid, terwijl de arme man nog steeds in levensgevaar in het ziekenhuis ligt.

De oppositie krijgt de schuld, hun oproepen tot kalmte worden overschreeuwd. Families raken gepolariseerd, als je niet voor bent, ben je tegen. En de media, met name de publieke omroep, krijgt het flink te verduren van de regering.

Ik weet dat dit topic over de Nederlandse politiek gaat maar toen ik dit artikel las [https://nos.nl/l/2520749] dacht ik: dit zou ook over Nederland kunnen gaan. Wilders zou exact hetzelfde doen: roepen om een verbod op oppositiepartijen en de "linkse" NOS is wel textbook radicaalrechts. Maar dat mag je van de Kamervoorzitter niet meer zeggen. En dat terwijl wij Pim Fortuyn al 20 jaar geleden hebben meegemaakt, je zou hopen dat we daar iets van geleerd hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
Is wel de Telegraaf he. De lijntjes zijn kort, ze kennen hem daar, het is zijn krant. Ik zie twee scenario's.

Ofwel R. Plasterk, Amsterdam heeft dit inderdaad zo ingestuurd. De redactie zal hem dan op hebben gebeld om te verifiëren dat hij het is (of, who knows, komt het bericht van r.plasterk@telegraaf.nl).

Dan wel is het inderdaad een grapjas. Telegraaf, zijnde de slechtste krant van Nederland, doet geen brononderzoek in dit cruciale moment in de historie, en print gewoon af.

Ik heb ze niet erg hoog zitten bij de Telegraaf, maar nog net wel hoog genoeg om er even een belletje aan te wagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:46
Helixes schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:44:
[...]

Is wel de Telegraaf he. De lijntjes zijn kort, ze kennen hem daar. Ik zie twee scenario's.

Ofwel R. Plasterk, Amsterdam heeft dit inderdaad zo ingestuurd. De redactie zal hem dan op hebben gebeld om te verifiëren dat hij het is (of, who knows, komt het bericht van r.plasterk@telegraaf.nl).

Dan wel is het inderdaad een grapjas. Telegraaf, zijnde de slechtste krant van Nederland, doet geen brononderzoek in dit cruciale moment in de historie, en print gewoon af.

Ik heb ze niet erg hoog zitten bij de Telegraaf, maar nog net wel hoog genoeg om er even een belletje aan te wagen....
NRC heeft het ook overgenomen. Dit soort grappen zijn al eerder uitgehaald. Ik mag toch hopen dat de media daar van geleerd heeft. :?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 15:35
Ik verwacht dat het wel klopt. Er staat namelijk ook in dat hij al eerder persoonlijk excuses heeft geboden en gezien zijn ijdeltuit verbaast me dit niet. Die wil in controle zijn. En als het een grap zou zijn, heeft degene het taalgebruik wel erg goed nagedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door martwoutnl op 17-05-2024 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:05
[...]
Als dat klopt, en Omtzigt om dit soort egotrip/egoistische dingen die benoeming zou blokkeren vind ik het een erg nare toestand. Om het niet 'kinderachtig' te noemen.
Ik kan Pieter wel volgen dat hij niet in zee wil gaan met iemand die dat soort streken uithaalt, zeker als het iemand is die verbinding moet bieden aan deze losjes verbonden carrousel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:55
[...]

Is wel de Telegraaf he. De lijntjes zijn kort, ze kennen hem daar, het is zijn krant. Ik zie twee scenario's.

Het staat als hoofditem op de voorpagina van de gedrukte editie. Dus tenzij ze zich volledig in de luren hebben laten leggen mag je er van uitgaan dat het een één-tweetje is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

Of, afhankelijk van de reactie en het effect, wordt er later voor 1 van de 2 scenario’s gekozen >:)

Maar serieus: dit is toch gewoon echt? Hier moeten controles op zitten, anders zag je dit elke dag wel.

Linksom of rechtsom: het lijkt Plasterk te moeten worden. IJdel genoeg om de marionet van Wilders te zijn, alleen moet Omtzigt nog even “ok” zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 12:52
[...]

Van Omtzigts reputatie blijft op deze manier ook weinig tot niks meer over. Die is echt afgezakt tot een 15-in-één-dozijn politicus, die in niets meer afwijkt qua handelen van zo ongeveer alle andere politici.

Afgeserveerd, wat mij betreft. Niet serieuzer meer te nemen dan alle andere politic.
Misschien even de eerste drie woorden van je eigen reactie terug lezen. Je reactie slaat nergens op, is niets meer dan op aannames gebaseerde waardeoordelen. Even de onderbuik wat minder laten spreken graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
ZieMaar! schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:05:
[...]
Of, afhankelijk van de reactie en het effect, wordt er later voor 1 van de 2 scenario’s gekozen >:)

Maar serieus: dit is toch gewoon echt? Hier moeten controles op zitten, anders zag je dit elke dag wel.

Linksom of rechtsom: het lijkt Plasterk te moeten worden. IJdel genoeg om de marionet van Wilders te zijn, alleen moet Omtzigt nog even “ok” zeggen.
Lijkt me ook ja, dat dit echt moet zijn.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat Plasterk denkt dat dit hem helpt, dit gaat de relatie met Omtzigt toch alleen maar verslechteren? Deze ingezonden brief voelt meer als een belediging van dan een excuus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04:13
alexbl69 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:20:
[...]

Dat is een beetje het punt hé? Het gaat nu over de ruggen van de mensen die hier al zijn. Sterker, de mensen die hier geboren zijn.
Dat is een valse tegenstelling, precies de retoriek die rechts-radicaal ook gebruikt. Ik had je hoger ingeschat en niet verwacht dat je in deze retoriek mee zou gaan.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dus het lijkt toch Plasterk te moeten worden.
Tja, bij de PvdA kunnen ze de royeringsprocedure alvast gaan doorlopen. Misschien wel een zeldzame winst voor politiek links in Nederland. :z :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Nu online
NiaX schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:08:
Deze ingezonden brief voelt meer als een belediging van dan een excuus.
Natuurlijk, dit is haantjesgedrag. Ofwel Plasterk heeft dit geplaatst om zijn naam te zuiveren, zonder aan de implicaties voor Omtzigt te denken (en zo dom is hij niet), ofwel hij wil laten zien hoe de machtsverhoudingen liggen.

Omtzigt is ook niet dom; het is zelfs mogelijk dat dit "breekpunt" een manier is om NSC weer op enige afstand van het kabinet te plaatsen, en Omtzigt een gelegenheid te geven te laten zien dat hij tot compromissen bereid is.

Dit zijn allebei zeer slimme mensen, allebei gepokt en gemazeld in het strelen van elkaars ego's. Dit is een toneelstukje, of het is een doelbewuste politieke vernedering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]
Eens. Maar het hele asiel vraagstuk heeft sowieso geen invloed op de arbeidsmarkt (en nauwelijks op huizen). Het gaat om hele kleine aantallen. Zelfs als we op 1000 per week zitten, dus 600 mannen kijk je naar een groffe 24k (30.000*0,8) (aantal succesvolle asielprocedures) en er even van uitgaan dat ze allemaal arbeids-geschikt zijn. Dat is een druppel op onze arbeidsmarkt.

Ja, over een langere periode kom je uiteindelijk op grote getallen, prima, maar dan nog snapt iedereen met wat boerenverstand dat je met sturen op asiel de problemen op de arbeids en woning markt niet beinvloedt, net zo min dat je elke Nederlander eerder met pensioen kan sturen door de kosten van asiel te knippen (en dat is los van de kosten van de toenemende illegaliteit).

Ook is een belangrijke groep die de PVV achterban vervelend vind (namelijk Oostblokkers), zie het "Polennummer" totaal niet meegenomen (de VVD en met name de BBB zouden helemaal worden gesloopt door hun lobby achterban). Dus schuren vol jonge Polen die dan s'avonds op het dorpsplein bier gaan drinken, daar gaat niks aan veranderen. (Laat ik daarbij zeggen dat ik dat ook een onzin probleem vind en dan kom ik uit een bollen dorp en woon ik in Amsterdam met allemaal Oostblokkers om me heen).

Het akkoord is een klef broodje pindakaas waarbij er geen sikkepit gebeurt behalve heel veel volksmennerij. En straks de ingestudeerde razernij bij de Wilders omdat de coalitiepartners "niet kunnen leveren". Kabinet klapt, PVV de grootste. Het is zo voorspelbaar....

[ Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 17-05-2024 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:17:
[...]

Omtzigt een gelegenheid te geven te laten zien dat hij tot compromissen bereid is.
Ofwel, te laten zien dat hij maar gewoon moet slikken als hij mee wil spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:13:
Dus het lijkt toch Plasterk te moeten worden.
Tja, bij de PvdA kunnen ze de royeringsprocedure alvast gaan doorlopen. Misschien wel een zeldzame winst voor politiek links in Nederland. :z :')
Het is de enige naam die circuleert. Maar - met deze patente #sorrynotsorry denk ik dat ze er nog maar een keer over na moeten denken....

Nu ja. Als de man ook maar een grijntje zelfrespect heeft, dan levert hij zijn lidmaatschapskaart in voordat hij de baan accepteert. Met Plasterk weer je het nooit, maar het zou van bijzonder weinig stijl getuigen als ze hem moesten royeren.

... Hoewel ik dit geflirt eigenlijk al genoeg vind om hem aan de dijk te zetten, ook als hij het niet wordt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Helixes schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Het is de enige naam die circuleert. Maar - met deze patente #sorrynotsorry denk ik dat ze er nog maar een keer over na moeten denken....

Nu ja. Als de man ook maar een grijntje zelfrespect heeft, dan levert hij zijn lidmaatschapskaart in voordat hij de baan accepteert. Met Plasterk weer je het nooit, maar het zou van bijzonder weinig stijl getuigen als ze hem moesten royeren.

... Hoewel ik dit geflirt eigenlijk al genoeg vind om hem aan de dijk te zetten, ook als hij het niet wordt.
Ik heb liever dat ze hem royeren. Want dan kan hij ook niet meer terugkomen als hij denkt dat het opportuun is. Zeker van prominentere PvdA leden mag verwacht worden dat ze het algemeen belang voor hun eigenbelang plaatsen. Dat is het hele punt van sociaaldemocratie...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Nu online
Compuchip87 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:21:
Ofwel, te laten zien dat hij maar gewoon moet slikken als hij mee wil spelen?
En misschien zijn imago van rechtlijnige dwarsligger een beetje te verzachten. We gaan zien hoe de partijen dit spinnen.

Als Plasterk dit briefje op eigen houtje heeft geschreven zou ik als PVV not amused zijn. Je zet de verhoudingen met een coalitiepartner al op scherp voordat je goed en wel op het bordes staat.

Maar goed, nu doen we toch allemaal mee aan het Story verhaal. Want roddel en drama is altijd interessanter dan droge plannen bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:31:
[...]

En misschien zijn imago van rechtlijnige dwarsligger een beetje te verzachten. We gaan zien hoe de partijen dit spinnen.

Als Plasterk dit briefje op eigen houtje heeft geschreven zou ik als PVV not amused zijn. Je zet de verhoudingen met een coalitiepartner al op scherp voordat je goed en wel op het bordes staat.

Maar goed, nu doen we toch allemaal mee aan het Story verhaal. Want roddel en drama is altijd interessanter dan droge plannen bespreken.
Dat zou dan iets met een splinter en een balk zijn. Alsof het getwitter van Wilders de verhoudingen niet op scherp zet.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

nwagenaar schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 06:42:
[...]

En wat ook een grote rol speelt is dat er te weinig mensen zijn in het asielproces bij het IND, hulp- en overheidsinstanties, asieladvocaten en binnen de rechterlijke macht waardoor het gehele proces te lang duurt.
En wie heeft er voor gezorgd dat die organisaties de afgelopen jaren pertinent niet meegegroeid zijn met de groei van de bevolking en permanente instroom? VVD en PVV. Waar kiezen we voor... :')
Als we onze eigen gestelde termijnen niet standaard zouden overschrijden hoeven de asielzoekers niet dwangsommen af te dwingen of wordt asiel minder vaak toegekend wegens duur van de procedures.

De overheid rekent telkens weer met veel te positieve (of net negatieve) ramingen voor wat er nodig is over 10+ jaar, terwijl er wel degelijk een probleem is in de komende 5 jaar.
Asielinstroom moet verminderd worden, dus hebben we dadelijk al die mensen niet meer nodig.
Dat is ook een van de reden dat gemeenten niet bij willen bouwen. In verband met de vergrijzing zouden er in 2040 honderdduizenden huizen leeg moeten komen te staan omdat het geboortecijfer al decennia minder dan 2 is. Desondanks groeit de bevolking al jaren door alle immigratie...

Regeren is vooruit zien, maar de regering zijn (verkeerde) verwachtingen over de toekomst zijn de oorzaak van de problemen nu.

[ Voor 14% gewijzigd door DropjesLover op 17-05-2024 09:37 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
CornermanNL schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:05:
Ik heb het te kort opgeschreven, we hebben gewoon veel handjes nodig. Dus de schoonmakers, productie medewerkers en allerlei mensen voor allerlei taken die bijdragen aan de stabiliteit van allerlei producten en diensten zodat bedrijven die voor de bv Nederland het meest verdienen en van strategisch belang zijn, Nederland blijven zien als belangrijk en voornaamste vestigingsplaats.

We gaan het namelijk niet redden met de door het nieuwe kabinet zo bewierookte vleesindustrie.
Die vleesindustrie staat bol van de arbeidsmigranten, net zoals de rest van de agrarische sector. De visserij doet het ook goed met goedkope arbeidskrachten.

Net zo goed dat ons 'lage' minimumloon ook bedrijven hier houdt die arbeidsintensief zijn.
Bedenk maar eens hoeveel % van het inkomen van iemand met minimumloon uit de belastingen komt. (Alle toeslagen & kortingen e.d.)
Als je dan bedenkt dat rijke mensen meer 'uren' afnemen/verbruiken, dan hebben we naast een villa subsidie (HRA) ook gewoon een 'poolboy' & tuinman subsidie.

De combi BBB & VVD is echt slecht voor immigratie, veel goedkope handjes nodig. Lijkt daarin op de Britse situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:39
[...]

Ik denk dat dat best wel meevalt hoor. Ze zijn kans voller dan de gemiddelde Nederlander die hier geboren zijn.
*knip* ondersteund zulke beweringen s.v.p. met betrouwbare bronnen.

[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 17-05-2024 14:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
fisherman schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:47:
[...]

Ik denk dat dat best wel meevalt hoor. Ze zijn kans voller dan de gemiddelde Nederlander die hier geboren zijn.
*knip*
Jazeker, succes is gevolg van hard werken. Daar zit geen geluk bij :+

Het begint al met in welk gezin je geboren bent en de wijk waar je opgroeit. Je beseft niet dat veel mensen al met 3-0 achter staan op het moment dat ze geboren worden.

[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 17-05-2024 14:12 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb de brief gelezen. Het is toch knap hoe je met een excuses brief iemand alsnog schoffeert xD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:32

Punkrocker

Mostly harmless

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:28:
[...]

Ik heb liever dat ze hem royeren. Want dan kan hij ook niet meer terugkomen als hij denkt dat het opportuun is. Zeker van prominentere PvdA leden mag verwacht worden dat ze het algemeen belang voor hun eigenbelang plaatsen. Dat is het hele punt van sociaaldemocratie...
Ik snap niet dat hij niet al jaren geleden is geroyeerd.
In mijn ogen en oren is hij al jaren een ex-PvdA-er.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Compuchip87
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:00:
Ik heb de brief gelezen. Het is toch knap hoe je met een excuses brief iemand alsnog schoffeert xD
Het is geen excuusbrief. Het is een publiekelijk "juf ik heb Pietertje onderuit geschopt en ik heb al sorry gezegd maar hij wil nog steeds niet met me spelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:28:
Eh, details. Bij aanmelding kan geweigerd worden.

Maar dat doet me er wel aan denken... Over een maand of negen zijn er allicht weer verkiezingen. Stel dat 'ie het wordt, gaat Ronald Anton Hans Plasterk dan op de lijst van de PVV plaatsnemen? Ik neem even aan dat Wilders plekje één inneemt, maar wellicht kan hij nummer twee krijgen? Zou hij dat doen? Zou Wilders dat accepteren?

Antwoorden op een briefkaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

fisherman schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:47:
[...]

*knip*
Als beide ouders laagopgeleide migranten zijn die weinig te makken hebben en rondkomen van bijstand/laag inkomen bij een aspergekwekerij (ik zeg maar wat) dan krijgen de kinderen vaak ook weinig kansen om zich daaraan te ontworstelen. Gevolg is dat ze achterblijven op school, slechte vriendjes/jeugd, drugs, criminaliteit en dan zien ze ineens wel geld verschijnen.

Je kunt wel goedkope arbeid blijven binnenhalen maar als de kinderen hiervan vaker ook laag/lager opgeleid blijven doordat mensen bij geboorte zoals @Joris748 terecht opmerkt al met 3-0 achterstaan dan vergroot je het probleem.

De reden waarom wij met onze dochter uit een bepaalde wijk verhuisd zijn naar een dorp in de omgeving. In de oude wijk veel rondhangende jongeren, drugsgebruik, vernielingen, geluidsoverlast van muziek en scooters etc. Kijk ik om mij heen: iedere buur met kinderen ging om dezelfde reden weg uit de slechtere wijken in de grote stad. Mensen die dat niet kunnen moeten blijven, of dat zo gunstig is voor de kinderen die achterblijven weet ik niet maar lijkt mij niet. De kans dat ze ook "slecht" opgroeien lijkt mij aanwezig. Echter kies ik voor mijn eigen kind(eren) en niet voor een ander en ben blij dat we daar niet meer wonen.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 17-05-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Shadow_Agent schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:05:
De reden waarom wij met onze dochter uit een bepaalde wijk verhuisd zijn naar een dorp in de omgeving. In de oude wijk veel rondhangende jongeren, drugsgebruik, vernielingen, geluidsoverlast van muziek en scooters etc. Kijk ik om mij heen: iedere buur met kinderen ging om dezelfde reden weg uit de slechtere wijken in de grote stad. Mensen die dat niet kunnen moeten blijven, of dat zo gunstig is voor de kinderen die achterblijven weet ik niet maar lijkt mij niet. De kans dat ze ook "slecht" opgroeien lijkt mij aanwezig. Echter kies ik voor mijn eigen kind(eren) en niet voor een ander en ben blij dat we daar niet meer wonen.
Jeetje, is dit de stadsgeografische equivalent van het dodezeesyndroom? Ik had er nog niet op deze manier over nagedacht, maar je gaat het bijna denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Helixes schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:11:
[...]

Jeetje, is dit de stadsgeografische equivalent van het dodezeesyndroom? Ik had er nog niet op deze manier over nagedacht, maar je gaat het bijna denken...
Nuttige bijdrage! Nu wilde ik wel meer weten over je statement maar helaas

Er zijn geen resultaten met al je zoektermen gevonden.
Je zoekbewerking - dodezeesyndroom - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
[...]

Als beide ouders laagopgeleide migranten zijn die weinig te makken hebben en rondkomen van bijstand/laag inkomen bij een aspergekwekerij (ik zeg maar wat) dan krijgen de kinderen vaak ook weinig kansen om zich daaraan te ontworstelen. Gevolg is dat ze achterblijven op school, slechte vriendjes/jeugd, drugs, criminaliteit en dan zien ze ineens wel geld verschijnen.

Je kunt wel goedkope arbeid blijven binnenhalen maar als de kinderen hiervan vaker ook laag/lager opgeleid blijven doordat mensen bij geboorte zoals @Joris748 terecht opmerkt al met 3-0 achterstaan dan vergroot je het probleem.

Voor een groot deel mee eens. Je ziet wel grote verschillen onderling in migranten groepen. Aziaten bv een mooi voorbeeld. Die voeden hun kinderen streng op en zitten bovenop de ontwikkeling van hun kinderen, sommige zijn zelfs zo streng dat hun kinderen met niks lager dan een 8 mogen thuiskomen van school. Dat gebeurt ook bij arme gezinnen. Puur omdat zij focussen op het beter hebben van de volgende generatie.

Goedkope arbeid uit migratie wordt alleen maar meer nodig lijkt me bij uitvoering van beleid van BBB, VVD en PVV. Een beetje paradoxaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

Juist onder vluchtelingen zitten relatief hoog opgeleiden mensen. Dat zijn de mensen die de meeste dreiging ondervinden in dictaturen. Een dictator heeft het liefst een "domme" bevolking, dat is het veiligst voor hem. Plus dat ze het geld hebben om te vluchten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Helixes
Shadow_Agent schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:17:
Nuttige bijdrage! Nu wilde ik wel meer weten over je statement maar helaas

Er zijn geen resultaten met al je zoektermen gevonden.
Je zoekbewerking - dodezeesyndroom - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
offtopic:
Het is een interessant fenomeen dat voor het eerst geobserveerd werd in de IT, maar ik ok breder inzetbaar is. Het gaat slecht met een bedrijf (of de work conditions zijn waardeloos), en de mensen met talent beginnen te vertrekken, omdat ze elders opties hebben. De sfeer wordt slechter, en iedereen begint zijn opties te overwegen - maar niet iedereen heeft kansen. Alleen de slechte, en de nieuwe medewerkers blijven achter. Ofwel: het water verdampt en het zout blijft achter in een toxische poel waar niets wil groeien.

Dodezee effect

https://medium.com/@mesw1...-engineering-0119cb55d5b3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Helixes schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 00:13:
@Nox hoe ga je in de vrede degelijke en onpartijdige rechtsspraak bewerkstelligen in de afwezigheid van rechtshulp?
Niet echt, maar ik heb dan ook niet aan de onderhandelingstafel gezeten. Die vraag moet je aan Geert stellen :+

Maar ik snap heel goed dat je de discussies over wel/niet een asiel krijgen niet oneindig wilt laten rekken met rechtshulp. Als iemand weinig kans maakt op asiel en toch alle mogelijke vormen van beroep af gaat is hij straks zelf 3 jaar verder en zijn er nog 30 andere mensen 3 jaar lang bezig met die aanvraag (spreekwoordelijk). Dat is ook onredelijk imho. Dus als je dan een beperking legt op die bezwaarprocedures kan dat op diverse manieren. Als je dan standaard een X aantal uur rechtshulp toekent heeft iedereen de mogelijkheid in bezwaar te gaan maar kan dat niet tot ellenlange zaken uitlopen.

En niet heel lullig bedoeld, maar ik krijg die rechtshulp ook niet. Nu verdien ik wat meer maar als vereniging hebben we jaarlijks duizenden euro's aan juridische kosten moeten maken en als ik die persoonlijk aan had moeten vechten kreeg ik ze ook niet. Het is misschien hard maar so be it. Ik en vele anderen met mij hebben er ook mee te dealen.

[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 17-05-2024 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]. Echter kies ik voor mijn eigen kind(eren) en niet voor een ander en ben blij dat we daar niet meer wonen.
Logisch en terecht. Ik heb ook van elke school de Onderwijsrapporten gelezen voordat ik een keuze maakte, daarna heb ik mijn zoon al voor hij vier was op de lijst van de basisschool gekregen (destijds een ander lotingsysteem). En zo zijn er nog veel meer zaken waarbij mijn opleiding en financiële mogelijkheden wegen voor mijn kinderen hebben geopend.

Dat levert mij geen schuldgevoel op, ik moet gewoon doen voor mijn kinderen wat ik moet doen, maar het werkt wel de tweedeling in de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:25
Frame164 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:23:
[...]

Juist onder vluchtelingen zitten relatief hoog opgeleiden mensen. Dat zijn de mensen die de meeste dreiging ondervinden in dictaturen. Een dictator heeft het liefst een "domme" bevolking, dat is het veiligst voor hem. Plus dat ze het geld hebben om te vluchten.
Maar wanneer de kinderen hiervan enkel vanwege de nationaliteit van de ouders, of de huidskleur, over één kam worden geschoren met vluchtelingen, zal van een goede integratie alsnog geen sprake zijn en is het risico op eenzelfde effect wat betreft sociale kring nog altijd aanwezig.

En in een maatschappij die eigenlijk ook niet zit te wachten op actieve participatie van anderen, is de kans dus ook groot dat zij zich dus meer zullen richten op de eigen community, dan op de maatschappij in zijn geheel.

Als ik aan m'n jeugd van de jaren '90 denk, dan zijn de mooiste herinneringen toch vooral tot stand gekomen omdat er veel vrijwilligerswerk achter stak: Sportverenigingen, dorpsverenigingen, buitenschoolse zaken waar de moeders rondliepen.

Dat principe staat al flink onder druk vanwege de drang naar meer werk en de individualistische houding van de samenleving in het algemeen. Een samenleving die nog meer leunt op immigranten, onafhankelijk welke aard, die dat als voorbeeld zien, zal er zeker niet voor zorgen dat Nederland een fijnere plek wordt om te leven wanneer de trend van individualisering en het terugkruipen in de eigen kleine kring, segregatie ipv integratie, geen halt wordt toegeroepen.
Trishul schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:21:
[...]

Voor een groot deel mee eens. Je ziet wel grote verschillen onderling in migranten groepen. Aziaten bv een mooi voorbeeld. Die voeden hun kinderen streng op en zitten bovenop de ontwikkeling van hun kinderen, sommige zijn zelfs zo streng dat hun kinderen met niks lager dan een 8 mogen thuiskomen van school. Dat gebeurt ook bij arme gezinnen. Puur omdat zij focussen op het beter hebben van de volgende generatie.

Goedkope arbeid uit migratie wordt alleen maar meer nodig lijkt me bij uitvoering van beleid van BBB, VVD en PVV. Een beetje paradoxaal?
Herkenbaar, komende van een familie bestaande uit een arbeider en moeder de vrouw, waar eigenlijk nooit een goed woord over de regering kwam, maar tegelijkertijd het diezelfde overheid was die er voor gezorgd heeft dat ik nu waarschijnlijk het drievoudige brutoloon verdien t.o.v. mijn ouders.

Het is tegelijkertijd wel een risico ook verbonden aan dat wat ik hierboven stel: De focus op goede cijfers, een carrière en geld verdienen kan er snel toe leiden dat men uit het oog verliest wat de maatschappij eigenlijk prettig maakt. Deze bestaat uit meer dan de maandelijks gestorte knaken.

Wat dat betreft ben ik ook benieuwd wat de drang naar meer kinderopvang en dus meer werkende ouders gaat betekenen voor de maatschappij. Wat BBP een race to the top, maatschappelijk mogelijk een race in tegengestelde richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:13
CornermanNL schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:05:
[...]

We gaan het namelijk niet redden met de door het nieuwe kabinet zo bewierookte vleesindustrie
We hebben inderdaad veel handjes nodig, maar ook nog veel handjes op de bank, omdat ze niet willen ( verlies aan besteedbaar inkomen, of gewoon onwil en les wat daar tussen zit), kunnen ( verkeerd geschoold, geen opvang, of in geval van een collega huisarts: geen geschikte spreekkamer(!!) etc) of mogen werken.
Daarnaast hebben we naar mijn idee een fundamentele discussie te voeren: er is plek in dit land voor X ( hoeveel is een maatschappelijk en politieke keuze) arbeidskrachten. Waar willen we die hun energie in laten steken? Tomatenplukken? Allerlei adviesfuncties ( het aantal coaches en adviseurs is als paddestoelen uit de grond geschoten, er is vast een markt voor, maar dat draagt niet bij natuurlijk) zorg? Voedselvoorziening? ICT?
En dan kun je pas concluderen of de vlees industrie wel, danwel niet bijdraagt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Nox schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:31:
[...]
*een geknipt iets over goedkoper het dan maar goed te keuren*
Dat is nou net wat er nu gebeurd. lange wachten komt niet omdat iedereen eeuwen aan het procederen is, maar omdat we geen capaciteit hebben om het te verwerken en daarom dan maar dingen moeten goedkeuren omdat het veel te lang duurt. Net zoals dat hoger beroep meestal vanuit de staat komt om asielzoekers alsnog te weigeren... de praktijk is compleet anders dan wat er in de media wordt geschetst.

Bovendien, zoals bij alles wat bij dit kabinet de rechtstaat raakt kan je de stopwatch indrukken voor de eerste grote zaak van een Amnesty en consorten die het kabinet met 15-0 gaat verliezen. Maar goed dan heb je het bekende argument om dan maar de rechters aan te passen omdat die weigeren buiten de lijntjes te kleuren...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 00:17
brothermaynard schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:36:
[...]

We hebben inderdaad veel handjes nodig, maar ook nog veel handjes op de bank, omdat ze niet willen ( verlies aan besteedbaar inkomen, of gewoon onwil en les wat daar tussen zit), kunnen ( verkeerd geschoold, geen opvang, of in geval van een collega huisarts: geen geschikte spreekkamer(!!) etc) of mogen werken.
Daarnaast hebben we naar mijn idee een fundamentele discussie te voeren: er is plek in dit land voor X ( hoeveel is een maatschappelijk en politieke keuze) arbeidskrachten. Waar willen we die hun energie in laten steken? Tomatenplukken? Allerlei adviesfuncties ( het aantal coaches en adviseurs is als paddestoelen uit de grond geschoten, er is vast een markt voor, maar dat draagt niet bij natuurlijk) zorg? Voedselvoorziening? ICT?
Je raakt hier een groot manco van het akkoord. Het is een samenraapsel van soms erg willekeurige punten. Een visie op Nederland, wonen of arbeidsmarkt ontbreekt.

Het risico is dat maatregelen straks erg willekeurig gaan aanvoelen. Zeker als het enige voorname punt de asielbeperking tegen allerlei praktische bezwaren gaat aanlopen. Wat blijft er dan nog over voor de visie voor Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Niet echt, maar ik heb dan ook niet aan de onderhandelingstafel gezeten. Die vraag moet je aan Geert stellen :+
Ik stel die vraag liever aan Dilan en Pieter - die hebben hun krabbel er óók onder gezet.
Maar ik snap heel goed dat je de discussies over wel/niet een asiel krijgen niet oneindig wilt laten rekken met rechtshulp. Als iemand weinig kans maakt op asiel en toch alle mogelijke vormen van beroep af gaat is hij straks zelf 3 jaar verder en zijn er nog 30 andere mensen 3 jaar lang bezig met die aanvraag (spreekwoordelijk). Dat is ook onredelijk imho. Dus als je dan een beperking legt op die bezwaarprocedures kan dat op diverse manieren. Als je dan standaard een X aantal uur rechtshulp toekent heeft iedereen de mogelijkheid in bezwaar te gaan maar kan dat niet tot ellenlange zaken uitlopen.
Was het niet "crimefighter" Teeven wiens plan het was om de conviction rates omhoog te schroeven door rechtsbijstand te versoberen?

Nu ja. Wat ik wil zeggen is dat er geen sprake van eerlijke rechtsspraak is wanneer beide partijen niet voldoende juridische kennis hebben om deel te nemen aan het proces. Het is onderdeel van de toegang tot de rechtsspraak, als pijler onder de rechtsstaat. Als je rechtsbijstand wegstreept, heb je feitelijk een omgeving gecreëerd van privilege.
En niet heel lullig bedoeld, maar ik krijg die rechtshulp ook niet. Nu verdien ik wat meer maar als vereniging hebben we jaarlijks duizenden euro's aan juridische kosten moeten maken en als ik die persoonlijk aan had moeten vechten kreeg ik ze ook niet. Het is misschien hard maar so be it. Ik en vele anderen met mij hebben er ook mee te dealen.
Er zijn vast asielzoekers die zelf hun advocaat kunnen betalen, zeker. Maar recht op rechtsbijstand is inderdaad afhankelijk van draagkracht. Blijkbaar zit jij boven die norm.

Ik herhaal graag: Nederland is een rechtsstaat, en de vier coalitiepartners zijn daar aan gecommitteerd. Rechtsbijstand en toegankelijkheid tot rechtsspraak hoort daarbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
brothermaynard schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:36:
[...]

We hebben inderdaad veel handjes nodig, maar ook nog veel handjes op de bank, omdat ze niet willen ( verlies aan besteedbaar inkomen, of gewoon onwil en les wat daar tussen zit)
Een sticker in je schrift als je dit (al dan niet fictieve) probleem op kan lossen. We hebben al sinds 1988 de VVD in het kabinet en die hebben dit ook niet weten op te lossen
kunnen ( verkeerd geschoold, geen opvang, of in geval van een collega huisarts: geen geschikte spreekkamer(!!) etc) of mogen werken.
Je wil een plan economie? Nou ben ik hard links, maar dat vind ik een huiveringwekkend voorstel, juist omdat dat bewezen dramatische effecten heeft op economie en vrijheid.

Er is een arbeidsmarkt, mensen en bedrijven mogen daarin keuzes maken. Als we meer Zorg medewerkers willen moeten we beter gaan betalen of de arbeidsomstandigheden verbeteren. We moeten niet bankzitters gaan dwingen om in de zorg rond te gaan lopen... dan kan je nu alvast een paar extra loketten openen voor misstanden in de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:41
PLAE schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:17:
[...]

Dat de wijze waarop je het beargumenteert zeer discutabel is als ik het mild uitdruk. Minder statushouders = meer woningen voor Nederlanders. Ook al zou het bij wijze van spreken maar om 1 statushouder gaan die je geen sociale huurwoning hoeft toe te wijzen. Prima om daarnaast te werken aan minder arbeidsmigranten en buitenlandse studenten. Maar vissen die uberhaupt echt in dezelfde vijver?

En ik ken zelf geen hippe term.
Je hebt een zeer onprettige en veroordelende manier van discusseren. Je geeft ook niet aan wat "zeer discutabel" is in mijn argumentatie.
Nogmaals de focus op asielzoekers gaat het probleem met de huisvesting niet oplossen. Er moeten 900.000 huizen bijkomen. Asielzoekers zijn een kleine groep met minimale impact op dit probleem. Zou je de aantallen kunnen verminderen dan heeft het natuurlijk enige impact op de vraag naar woningen. Het helpt echter niet om het grotere huisvestingsprobleem op te lossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 00:17
[...]

Het grootste probleem is niet de eventuele rechtshulp die ze gaan krijgen, maar de doorlooptijden voor het verwerken van de verzoeken. Als je dat allemaal binnen de wettelijke termijnen efficient organiseert als overheid heb je ook zeer weinig asielzoekers die in jarenlange procedures zitten. De voorgestelde forse bezuinigingen gaan in ieder geval niet helpen.

Asielzoekers zijn vooral een monolithisch eng element in de media (telegraaf/internet). Als er weer een schattig gezinnetje na 15 jaar uit gezet wordt, zitten de talkshow tafels weer vol en komt de sociale omgeving weer in opstand. Als je mensen eenmaal kent is het lastig een hardvochtig beleid voor te staan. Het is beter om snel en efficient te besluiten dan door bezuinigingen en gebrek aan capaciteit mensen hier jarenlang laten meedraaien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48
roffeltjes schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:49:
[...]

[...]

Je wil een plan economie? Nou ben ik hard links, maar dat vind ik een huiveringwekkend voorstel, juist omdat dat bewezen dramatische effecten heeft op economie en vrijheid.
Ik ben geen voorstander van een planeconomie, maar het heilige vertrouwen in "de markt" waardoor alles de afgelopen 20 jaar kapot is geprivatiseerd is precies het andere uiterste. Wat je met privatiseren alleen maar veroorzaakt is dat iedereen voor de laagste bieder gaat en je een race naar de bodem krijgt.

Voor algemene voorzieningen zoals zorg, nutsbedrijven en OV vind ik dat de overheid daar een verantwoordelijkheid in heeft dat ze voor iedereen betaalbaar blijven en met een bepaald niveau van kwaliteit.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Helixes schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:27:
[...]

offtopic:
Het is een interessant fenomeen dat voor het eerst geobserveerd werd in de IT, maar ik ok breder inzetbaar is. Het gaat slecht met een bedrijf (of de work conditions zijn waardeloos), en de mensen met talent beginnen te vertrekken, omdat ze elders opties hebben. De sfeer wordt slechter, en iedereen begint zijn opties te overwegen - maar niet iedereen heeft kansen. Alleen de slechte, en de nieuwe medewerkers blijven achter. Ofwel: het water verdampt en het zout blijft achter in een toxische poel waar niets wil groeien.

Dodezee effect

https://medium.com/@mesw1...-engineering-0119cb55d5b3
d:)b

Mooie metafoor inderdaad. Maar is deze metafoor dan ook niet van toepassing op hetgeen @Frame164 zegt? :+ ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
jan390 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:54:
[...]
Asielzoekers zijn een kleine groep met minimale impact op dit probleem. Zou je de aantallen kunnen verminderen dan heeft het natuurlijk enige impact op de vraag naar woningen. Het helpt echter niet om het grotere huisvestingsprobleem op te lossen.
Kijk nu komen we ergens. Een jaarlijkse impact van 5-10% is in mijn ogen geen minimale impact. Dit gaat al jaren zo hè...niet een paar maanden.

Als we geen instroom hadden van statushouders die we huisvesten hadden was het woningprobleem minder groot. Maar we wijzen hier liever naar een stukje krimp van de woningvoorraad aan sociale huurwoningen. Het is niet of of, maar en en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 16:03
Even tussen alle discussie door:

Ik las hier dat de aftrek van specifieke zorgkosten zou worden afgeschaft, kan het echter niet terugvinden (niet in het hoofdlijnenakkoord noch de financiële bijlage). Iemand dit ergens tegengekomen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• roffeltjes
Stiggy schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:08:
[...]

Verdragen kunnen aangepast worden of je kan er uit stappen.
“Het kan allemaal niet” (dus alles moet hetzelfde blijven) is ook wel een erg negatieve en fatalistische houding.
De lobby van de VVD en BBB worden helemaal lijp als we uit verdragen stappen. Het is economisch zelfmoord.

Het is ook een idiote gedachte. Verdragen (bovenaan de EU) hebben ervoor gezorgd dat we qua welvaart in de absolute top zitten. Dat Nederland loopt te piepen is hilarisch... onze voorspoed is bij gratie van al die samenwerking. Het idee dat wij tekort worden gedaan is absurd als je ziet waar we staan in de wereld.

En de gesprekspartners zien dat ook... nog meer concessies voor de meest verwende speler? Hoe zie je dat voor je?

Dit is niet negatief of fatalistisch, het is een realistische houding. Steker nog, het is extreem negatief en fataal als we echt moeilijk gaan doen, we moeten hopen dat Wilders nog enige realiteitszin heeft en onderscheid maakt tussen wat hij het electoraat voorspiegelt en wat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Helixes schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:42:
[...]

Ik stel die vraag liever aan Dilan en Pieter - die hebben hun krabbel er óók onder gezet.

[...]

Was het niet "crimefighter" Teeven wiens plan het was om de conviction rates omhoog te schroeven door rechtsbijstand te versoberen?

Nu ja. Wat ik wil zeggen is dat er geen sprake van eerlijke rechtsspraak is wanneer beide partijen niet voldoende juridische kennis hebben om deel te nemen aan het proces. Het is onderdeel van de toegang tot de rechtsspraak, als pijler onder de rechtsstaat. Als je rechtsbijstand wegstreept, heb je feitelijk een omgeving gecreëerd van privilege.

[...]

Er zijn vast asielzoekers die zelf hun advocaat kunnen betalen, zeker. Maar recht op rechtsbijstand is inderdaad afhankelijk van draagkracht. Blijkbaar zit jij boven die norm.

Ik herhaal graag: Nederland is een rechtsstaat, en de vier coalitiepartners zijn daar aan gecommitteerd. Rechtsbijstand en toegankelijkheid tot rechtsspraak hoort daarbij.
Zover ik het regeerakkoord lees gaat het om verminderen van rechtsbijstand, niet verwijderen ervan. Of dat 10 of 20 procent minder uren zijn of 90 procent minder uren, fuck knows. Het is een manier om de doorlooptijd te verkorten natuurlijk. Begrijp me goed, het is niet dat het mijn voorstel is zoals sommigen het interpreteren, ik licht het toe en snap zelf ook dat je keuzes moet maken. Als het aan mij lag waren we vol gas gegaan op sneller afhandelen van verzoeken. Dan kunnen de mensen zonder asiel eerder weg en is er sneller ruimte in opvanglocaties. Maar schijnbaar is dat toch een dingetje ofzo wat maar niet wil lukken. Dan is aan een ander knopje draaien ook een oplossing. Geen fraaie, maar het is er wel een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32

Dennis1812

Amateur prutser

derhenno schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:58:

Ik las hier dat de aftrek van specifieke zorgkosten zou worden afgeschaft, kan het echter niet terugvinden (niet in het hoofdlijnenakkoord noch de financiële bijlage). Iemand dit ergens tegengekomen?
Dan is wel gelijk duidelijk waar dat lagere ER van betaald wordt.
Gok dat de fiscale aftrek een stuk duurder is voor het kabinet.

Al heb ik het verder nog nergens gelezen nee.
Neem wel aan dat dat ook pas op zijn vroegst 2027 is. Immers kunnen maatregelen met voordeel voor de burger ook pas op zn vroegst dan.

Tientjes erop vooruit in ER. Honderden achteruit in de aftrek.
Blijft altijd hetzelfde natuurlijk. Uiteindelijk zit de VVD er nogsteeds.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
derhenno schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:58:

Ik ben er nog niet helemaal uit. Er wordt wel bezuinigd op de inkomens afhankelijke bijdrage.

In bredere zin hebben we allemaal kunnen lezen dat bestaanszekerheid geldt voor werkende Nederlanders. Ik geloof dat chronische ziekte buiten de boot valt. Want dat is blijkbaar de maatschappij die we willen hebben als Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Nox schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:02:
Zover ik het regeerakkoord lees gaat het om verminderen van rechtsbijstand, niet verwijderen ervan. Of dat 10 of 20 procent minder uren zijn of 90 procent minder uren, fuck knows.
De rechtsbijstand voor asielzoekers is al behoorlijk uitgekleed. Voor zover ik begrijp is er niet zo heel veel te halen. Op een gegeven moment is er geen sprake meer van eerlijke rechtsspraak, en de aggressieve toon van het akkoord doet mij geloven dat die grens niet alleen wordt opgezocht....
Het is een manier om de doorlooptijd te verkorten natuurlijk. Begrijp me goed, het is niet dat het mijn voorstel is zoals sommigen het interpreteren, ik licht het toe en snap zelf ook dat je keuzes moet maken. Als het aan mij lag waren we vol gas gegaan op sneller afhandelen van verzoeken. Dan kunnen de mensen zonder asiel eerder weg en is er sneller ruimte in opvanglocaties. Maar schijnbaar is dat toch een dingetje ofzo wat maar niet wil lukken. Dan is aan een ander knopje draaien ook een oplossing. Geen fraaie, maar het is er wel een.
Ik denk dat je de zaak juist kan versnellen met competente juristen. Die kunnen in eerste aanleg makkelijker aantonen waarom de overheid onjuist heeft gehandeld, maar dat terzijde.

De bottleneck is de rechtbank, niet de juristen aan deze of gene zijde.

Begrijp trouwens goed dat "geen fraaie" oplossing kan betekenen dat een hogere rechter besluit dat de hele zaak overnieuw moet omdat de staat onvoldoende heeft voorzien in de plicht in rechtsbijstand te voorzien. Dát is de consequentie van het tegendeel. Dan ben je zo nog eens 3 jaar verder, in het slechtste geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 16:03
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:03:
[...]

Dan is wel gelijk duidelijk waar dat lagere ER van betaald wordt.
Gok dat de fiscale aftrek een stuk duurder is voor het kabinet.

Al heb ik het verder nog nergens gelezen nee.
Neem wel aan dat dat ook pas op zijn vroegst 2027 is. Immers kunnen maatregelen met voordeel voor de burger ook pas op zn vroegst dan.

Tientjes erop vooruit in ER. Honderden achteruit in de aftrek.
Blijft altijd hetzelfde natuurlijk. Uiteindelijk zit de VVD er nogsteeds.
De afschaffing van de tegemoetkoming arbeidsongeschikten (192 euro meen ik) heb ik wel in de stukken terug kunnen vinden. Deze wordt afgeschaft juist omdat er sprake is van een lager ER. Per saldo betekent dat voor arbeidsongeschikten geen vooruitgang maar eerder een achteruitgang: lager ER en schrappen tegemoetkoming betekent per saldo 0 extra. Tel daarbij de verwachte premiestijging ten gevolge van het verlagen van het ER bij op en je levert dan in.

Als bovendien de fiscale aftrek zorgkosten daadwerkelijk wordt afgeschaft krijg je als afgekeurde chronisch zieke financieel nog eens een klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Stoney3K schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:55:
[...]
Ik ben geen voorstander van een planeconomie, maar het heilige vertrouwen in "de markt" waardoor alles de afgelopen 20 jaar kapot is geprivatiseerd is precies het andere uiterste. Wat je met privatiseren alleen maar veroorzaakt is dat iedereen voor de laagste bieder gaat en je een race naar de bodem krijgt.

Voor algemene voorzieningen zoals zorg, nutsbedrijven en OV vind ik dat de overheid daar een verantwoordelijkheid in heeft dat ze voor iedereen betaalbaar blijven en met een bepaald niveau van kwaliteit.
We hebben het over twee verschillende dingen. Privatiseren/nationaliseren van (nuts) bedrijven is niet per definitie inperken (of versterken) van de arbeidsmarkt. Dat deel van de markt moet zoveel mogelijk vrij blijven. Uiteraard zijn er grenzen die bewaakt moeten worden, je wil niet allerlei uitbuiterij via semilegale constructies zoals in de bollenteelt, je moet wel mensen stimuleren om wel te gaan werken etc. Overheidsinstanties zijn net zo goed deel van de vrije arbeidsmarkt als bedrijven.

Alle Nuts bedrijven privatiseren is een slecht idee, maar mensen geforceerd te werk stellen is geen goed idee. En dat werd wel gesuggereerd.
Pagina: 1 ... 75 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen aannames zonder onderbouwing: onderbouw met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over groepen zonder onderbouwing. Wees zo specifiek als mogelijk is.
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen naamverbasteringen, schrijf namen van mensen voluit, dan wel de achternaam
• Geen oordelende kwalificaties toevoegen bij benoeming van personen of partijen
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• Speel de bal, niet de persoon
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.