Hm. Laten we eens nadenken over consequenties hier.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:15:
Net als de gewone Nederlander dus
Ten eerste betekent dit dat mensen veel langer in AZC's gaan verblijven (zoals al opgemerkt). Je zou denken dat je daarmee extra AZC's moet gaan bijbouwen. Dat klinkt niet direct bevordelijk. Bovendien is het bijzonder lastig een leven op te bouwen in het AZC, wat integratie zeer sterk bemoeilijkt. Ik dacht dat we integratie wouden van deze mensen? Nu ja.
Maar, ten tweede, en een beetje afhankelijk van de implementatie, betekent dat ook dat asielzoekers een sterke prikkel krijgen om een woning te zoeken in gebieden met relatief lage wachtlijsten. Over het algemeen zijn dat achtergestelde gebieden. Dat betekent ook dat daar minder werk is, en dus minder kansen een leven op te bouwen. Ik weet niet of mevrouw Van der Plas al over die consequenties heeft nagedacht, maar dat betekent dus dat er "hordes" vreemde mensen op kleine dorpjes in het platteland afkomen. Maar, aan de andere kant, ziet ze daarin wellicht ook de mogelijkheid in de toekomst meer stemmers aan haar te binden.
Maar, door beperking van de mogelijkheden van deze mensen krijg je waarschijnlijk ook een generatie die het lastiger gaat krijgen dan nu al het geval is. Al die zaken die we van ze vragen - integratie, werk, eigen broek ophouden, worden allemaal nog een factortje lastiger.
Ik weet het niet. Dit klinkt niet als een goede maatregel. Dit klinkt als een populistische maatregel.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000