Hoe cynisch ik ook ben over dit kabinet, en vooral de gevolgen ervan, verwacht ik dat ze het nog wel even uitzitten.
Geen van de partijen heeft baat bij het laten vallen, tenzij ze zeker weten dat ze het zo kunnen spinnen dat het niet door hun komt. En gezien iedereen in dezelfde vijver vist, kan het betekenen dat een partij als de NSC of BBB praktisch verdwijnt als zij de zwarte piet krijgen, of PVV en VVD doen een D66'je.
Ik zie ze dus eigenlijk wel doormodderen, net als Rutte IV. En ze zullen waarschijnlijk vallen over iets triviaals, niet over hoe het toch kan dat na 2 jaar er nog 0 vooruitgang zit in de wooncrisis of stikstofcrisis. Ze gaan vallen over iets als de Lelylijn of een extra windpark op zee ofzo.
FunkyTrip schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:30:
[...]
De overgrote, overgrote, overgrote meerderheid van de PVV-stemmers willen minder asielzoekers en migranten. Niets meer, niets minder. Dat is waarom ze op de PVV stemden. Alle andere redenen zijn kleine minderheidjes hier en daar. En dat stemden ze omdat de asielproblemen extreem werden uitvergroot en migranten als schuldige voor heel veel zaken worden aangewezen.
Komop mensen, zo moeilijk is het allemaal niet.
Omgekeerd populisme: Het willen zoeken naar een dieperliggende oorzaak, want er moet wel een logische reden voor zijn, terwijl de oorzaak gewoon heel simpel is maar niet logisch is.
Uit alle kiezersonderzoeken blijkt dat de gemiddelde PVV-stemmer gewoon minder buitenlanders wil, al rechts was, bovengemiddeld vaak eerder niet heeft gestemd, relatief ouder is en vergeleken met andere partijen lager opgeleid is.
Kun je allemaal wel stemmingmakerij en wat al niet meer noemen, het zijn gewoon
de feiten.
Ik bedoel, we lopen ook niet te mekkeren dat het flauw is om te zeggen dat gemiddelde GL'er een hoogopgeleide randstedeling is, want ook dat is nou eenmaal zo.
People as things, that’s where it starts.