Ik denk dat je meer moet kijken waarom PVV zetelwinst heeft gekregen. PVV heeft zetelwinst primair omdat ze beloven de huizencrisis op te lossen en secundair omdat ze migratie willen ombuigen. VVD heeft die kans verspeeld (om verschillende redenen). PVV heeft 1 regeringsperiode en wellicht 2 om dit op te lossen voordat hun achterban het zal opgeven. Daarna zullen ze slinken en zullen andere partijen groeien.Tuttel schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:42:
[...]
Een hele gevaarlijke aanname. De dynamiek van onze democratie is helaas niet zo simpel dat als er niet geleverd wordt dat men daarom enorm veel zetels gaat verliezen. Beeldvorming heeft weinig te maken met zaken waarmaken, helaas.
Dit is alleen een aanname in de zin van dat het nog moet gebeuren maar ik ben ervan overtuigd dat het een extreem waarschijnlijke aanname is. En ja; daar kun je mij nu op nagelen maar 'time will tell'. Mensen zijn vrij eenvoudig te doorgronden en een grote groep mensen is nog eenvoudiger te doorgronden omdat ze concessies maken om als groep te kunnen samen werken.
Ik zou alleen lichtelijk verbaasd zijn als Wilders erin slaagt om 1 van die 2 problemen succesvol op te lossen. De achterliggende redenen ervan zijn complex en moeilijk te ontrafelen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.