De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 111 Laatste
Acties:
  • 551.896 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:31:
[...]

wat een ramp zou dat zijn....
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XWB schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:20:
De formatie is geklapt:

[...]
Wat een vaag verhaal...

De staat van de ministeries? Geen loze beloftes willen doen en dan maar helemaal de handen eraf trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:16
De formatie is geklapt:

[...]
Heh, jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25
De formatie is geklapt:

[...]
Het enige verassende aan dat bericht zijn de brieven van de ministeries. Wat staat daar precies?
Moet Nederland gaan bezuinigen?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 20:52
Ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke staat is van de overheidsfinanciën. Blijkt zo slecht te zijn, dat de begroting gewoon niet sluitend gemaakt kan worden met de mooie verkiezingsbeloftes die zij gemaakt hebben. Vandaar dat NSC eruit is gestapt.

Ik ben heel erg verbaast dat er niks over is geschreven in de media en dat het volk weer op deze manier achter moet komen. Krijgt de overheid er nog een financiële crisis erbij?

[ Voor 4% gewijzigd door Monkeydancer op 06-02-2024 19:37 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
pingkiller schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:36:
[...]

Het enige verassende aan dat bericht zijn de brieven van de ministeries. Wat staat daar precies?
Moet Nederland gaan bezuinigen?
Dat is al weken duidelijk. En niet een beetje ook...
Tja, je zou ook de lasten op vermogen en bezit, fors kunnen verhogen. Maar dat is kansloos met de VVD, PVV en BBB. Daarnaast lijken met name de PVV en BBB, juist fors uit te willen gaan geven om hun populistische plannen uit te voeren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:24

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:35:
[...]

Wat een vaag verhaal...

De staat van de ministeries? Geen loze beloftes willen doen en dan maar helemaal de handen eraf trekken?
Ik denk omdat de partijen er heel verschillend in stonden. Van wat er naar buiten buiten gekomen is waren VVD en NSC "team huishoudboekje op orde" en PVV en BBB meer "team begrotingstekort".
Een struikelblok voor de VVD en NSC is dat PVV en BBB nogal wat verkiezingsbeloften hebben gedaan waar flinke prijskaartjes aan hangen. VVD-leider Dilan Yesilgöz en NSC-voorman Omtzigt hanteren een veel strenger huishoudboekje: iedere euro die uit de schatkist gaat, moet ook weer worden aangevuld.
[...]
Bij NSC zijn mede hierdoor alle alarmbellen afgegaan. ‘We moeten dus met z’n allen de hand op de knip houden’, waarschuwde NSC-Kamerlid Nicolien van Vroonhoven in december al bij het debat over de najaarsnota.
[...]
De zuinigheid van VVD en NSC roept ergernis op bij de gesprekspartners. PVV-leider Wilders blijkt weinig van zijn financiële verkiezingsbeloften te willen inleveren. Om zijn eisen kracht bij te zetten, liet hij afgelopen weekend zelfs publiekelijk aan zijn kiezers weten dat hij pleit voor ‘een forse lastenverlichting voor de burger’ en ‘geen pijnlijke megabezuinigingen’, aldus de PVV-leider op berichtenplatform X.

[ Voor 55% gewijzigd door NMH op 06-02-2024 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De formatie is geklapt:

[...]
Interessante motivatie.

Benieuwd hoeveel hier op geschoten gaat worden door andere partijen en hun netwerk. Eruit stappen met rechtsstatelijke bezwaren zou een deel van de kiezers van NSC denk ik minder goed verteren.
Probleem is alleen dat overheidsfinanciën helemaal geen onderwerp is van publiek debat. De Nederlandse kiezer zit nog in de roes dat immigratie nu eindelijk opgelost gaat worden, die zijn niet bezig met het onbehoorlijke bestuur. Een van de grootste oprechte (m.i.) irritaties van Omtzigt is het algemene financiële beleid van de afgelopen jaren, waarvan zichtbare voorbeelden de compensatie toeslagenaffaire en de pot voor de Groningers zijn, die door parasiterende organisaties is leeggegeten.

Omtzigt heeft een legertje spindoktors en media-ingang nodig om zijn positie helder te krijgen vrees ik.

Benieuwd hoe de VVD gaat reageren, want normaal gesproken probeert de VVD een imago te claimen van prudente schatkistbewaarder.

[ Voor 6% gewijzigd door bulle bas op 06-02-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:21
Kurkentrekker schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:25:
Dan maar GL-PvdA, VVD, NSC en d66 toch? Beter dan extreem rechts en bb-klimaatontkenning.
Weet niet of nsc daar ook in gaat , denk niet dat gl-PvdA een bezuinigings kabinet voor ogen heeft. Uitgaande natuurlijk dat dit niet een smoes is van Omzigt om er uit te kunnen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Kurkentrekker schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:25:
Dan maar GL-PvdA, VVD, NSC en d66 toch? Beter dan extreem rechts en bb-klimaatontkenning.
Hoe oke ik daar ook mee zou zijn. PVV moet er in wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Vrietje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:41:
[...]

Weet niet of nsc daar ook in gaat , denk niet dat gl-PvdA een bezuinigings kabinet voor ogen heeft. Uitgaande natuurlijk dat dit niet een smoes is van Omzigt om er uit te kunnen stappen.
Wellicht, maar welke andere optie is er nog? Ja, allerhande minderheidskabinetten, maar het lijkt me niet dat nsc die gaat steunen als Wilders daar de baas van wordt. Dat strookt niet met dit statement namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
Dan vraag ik me vooral af wat voor bijzondere afspraken in de stoofpot zaten, welke dus niet waargemaakt konden worden door het tegenvallende financiële nieuws uit de ministeries.

Bijzonder, niet onverwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dglavimans schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:43:
[...]

Hoe zie je dat voor je? Ik zie D66 en GL-PvdA niet zo snel in een kabinet met de PVV stappen. En vice versa.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Wilders zou voor de tweede kamer het cda en sgp er bij kunnen halen ipv de nsc. Dat zijn partijen maar goed hoe dat in de eerste kamer zit weet ik niet.(en in mijn ogen zou dat een ramp zijn voor Nederland)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
[...]

Omdat 20% van de kiezers daar op gestemd heeft? Het blijft een extreemrechtse partij en is bijzonder ondemocratisch in zijn voorstellen over niet-Nederlanders, dus wat mij betreft moet die er juist nóóit in. Pas als ze 51% van de stemmen krijgen en zelfs dan hoop ik nog op een wonder om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
anandus schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:45:
[...]

Hoe zie je dat voor je? Ik zie D66 en GL-PvdA niet zo snel in een kabinet met de PVV stappen. En vice versa.
Nee, zeker niet zelfs

Misschien dan toch minderheidskabinet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Nee dat hoeft helemaal niet. We hebben het precedent van de 53 zetels van Den Uyl in 1977...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NMH schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:38:
[...]

Ik denk omdat de partijen er heel verschillend in stonden. Van wat er naar buiten buiten gekomen is waren VVD en NSC "team huishoudboekje op orde" en PVV en BBB meer "team begrotingstekort".

[...]
Ja ok, maar dan is 'andere gedachten over financiën' meer het issue dan 'de staat van de ministeries'. Of het is een slecht geschreven stuk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
Kurkentrekker schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:43:
[...]

Wellicht, maar welke andere optie is er nog? Ja, allerhande minderheidskabinetten, maar het lijkt me niet dat nsc die gaat steunen als Wilders daar de baas van wordt. Dat strookt niet met dit statement namelijk.
Ja dat probleem zie ik idd ook nog. Maar ja Omzigt heeft toch de voorkeur voor een minderheidskabinet of extra parlement wel kabinet. Maar we zullen zien of Wilders nu nog een 2 de poging met andere partijen mag doen of dat het inititief al naar de nr2 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Kurkentrekker schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:46:
[...]

Omdat 20% van de kiezers daar op gestemd heeft? Het blijft een extreemrechtse partij en is bijzonder ondemocratisch in zijn voorstellen over niet-Nederlanders, dus wat mij betreft moet die er juist nóóit in. Pas als ze 51% van de stemmen krijgen en zelfs dan hoop ik nog op een wonder om dit te voorkomen.
Ik ben niet voor PVV maar als je volgende verkiezingen 50 zetels naar hun wilt moet je vooral ze nu buitensluiten

Zou echt niet slim zijn.. de kiezers moeten hem zijn falen en dan is het ook klaar. Dat mag niet wakkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Vrietje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:45:
Wilders zou voor de tweede kamer het cda en sgp er bij kunnen halen ipv de nsc. Dat zijn partijen maar goed hoe dat in de eerste kamer zit weet ik niet.(en in mijn ogen zou dat een ramp zijn voor Nederland)
Als dat een feestbegroting zou worden moet je vooral niet met de SGP bellen, en het CDA zou traditioneel daar ook niet happig op zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
dglavimans schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:48:
[...]

Ik ben niet voor PVV maar als je volgende verkiezingen 50 zetels naar hun wilt moet je vooral ze nu buitensluiten

Zou echt niet slim zijn.. de kiezers moeten hem zijn falen en dan is het ook klaar. Dat mag niet wakkeren
Of je sluit ze buiten en gaat daadwerkelijk problemen van de bevolking oplossen in dit land, zodat Wilders bij de volgende verkiezingen implodeert. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
[...]

Aan de andere kant ze mochten nu serieus mee praten en zijn alleen maar gegroeid in de peilingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:46:
[...]

Nee dat hoeft helemaal niet. We hebben het precedent van de 53 zetels van Den Uyl in 1977...
Kunnen we straks Wilders en Den Uyl in 1 adem noemen....

....en vervolgens groene stroom opwekken met hoe hard Joop draait in zijn graf :+
[...]

Tja, dat roept men altijd, maar stel dat een Timmermans 1 daadwerkelijk stappen kan zetten [succes, je hebt 4 jaar de tijd om 20 jaar aan afbraak terug te draaien] zie ik nog altijd niet in waarom Wilders nog altijd populair is.

Mensen hebben vooral Wilders gestemd omdat A migratie een hot topic is [hoe kloppend dat is een discussie op zich] en B er weinig bestaanszekerheid is.

Met oa. de spreidingswet kan de druk al behoorlijk van de migratie-ketel, zeker als je daadwerkelijk eens wat beleid invoert inplaats van "dweilen met de kraan open" als beleid zien.

En juist een centrum-links kabinet kan eindelijk wat doen aan de bestaanszekerheid van de minder bedeelden.

Als extra bonus is dat dan ook zonder normalisering van radicaal tot extreem rechts, ook wel fijn voor iedereen. Wilders haat echt niet alleen moslims, hij haat ook iedereen die "links" is, en je bent al snel links in zijn ogen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 16:16

TheDudez

Usenet stofzuiger!

RobinHood schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:53:
[...]

....en vervolgens groene stroom opwekken met hoe hard Joop draait in zijn graf :+

[...]

Tja, dat roept men altijd, maar stel dat een Timmermans 1 daadwerkelijk stappen kan zetten [succes, je hebt 4 jaar de tijd om 20 jaar aan afbraak terug te draaien] zie ik nog altijd niet in waarom Wilders nog altijd populair is.

Mensen hebben vooral Wilders gestemd omdat A migratie een hot topic is [hoe kloppend dat is een discussie op zich] en B er weinig bestaanszekerheid is.

Met oa. de spreidingswet kan de druk al behoorlijk van de migratie-ketel, zeker als je daadwerkelijk eens wat beleid invoert inplaats van "dweilen met de kraan open" als beleid zien.

En juist een centrum-links kabinet kan eindelijk wat doen aan de bestaanszekerheid van de minder bedeelden.

Als extra bonus is dat dan ook zonder normalisering van radicaal tot extreem rechts, ook wel fijn voor iedereen. Wilders haat echt niet alleen moslims, hij haat ook iedereen die "links" is, en je bent al snel links in zijn ogen.
Links wil helemaal niks aan migratie doen. Als er nu verkiezingen komen wordt het alleen maar rechtser. Spreiding wet is niet de oplossing het aantal moet enorm omlaag.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
[...]

Als populistische kiezers een populist zien falen dan ligt het aan iedereen behalve de populist. Zie trump. Die komen gewoon harder terug.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:46:
[...]

@dglavimans ... waarbij Den Uyl nog een verkiezingsprogramma had, een politieke partij vertegenwoordigde, en zich niet keerde tegen de democratische rechtsstaat.

Ik snap de frustratie, en die gaat alleen maar oplopen. Want wat belooft wordt kan niet, dus kiezers worden nog meer teleurgesteld. Dit gaat al jaren zo. Hier is de VVD groot mee geworden, as we speak is Wilders bezig de VVD achter het stuur weg te duwen van dit karretje met publiek bedrog. Als je niet oplet stappen we over 20 jaar uit in een PIS-land. (Prawo i Sprawiedliwość, voor de goede verstaander)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

He, lost dat probleem ook op. :P
[...]

Dat dus. Verder zijn de migratievoorstellen van bijvoorbeeld de PvdA ook helemaal niet zoals word voorgesteld door bijvoorbeeld Wilders. Er zit ook behoorlijk wat migratiebeperking, snelle afhandeling van procedures, uitzetting en opvang in de regio bij. Maar dan wel op een humane manier. Voer je dat uit, dan is het wel klaar met migratie als "het grootste probleem". :z
https://www.pvda.nl/verki...en-humaan-migratiebeleid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

Hij zal dan ongetwijfeld links weer de schuld geven en z'n kiezers zullen daar ook nog intrappen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TheDudez schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:57:
[...]

Links wil helemaal niks aan migratie doen. Als er nu verkiezingen komen wordt het alleen maar rechtser. Spreiding wet is niet de oplossing het aantal moet enorm omlaag.
Vreemd, GL-PvdA heeft anders een enorme waslijst aan punten: https://www.pvda.nl/verki...en-humaan-migratiebeleid/

Als er een partij niks wil doen aan de meerderheid van migratie, is het de VVD wel, gevolgd door BBB die Oostblokkers nodig heeft voor de asperges.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:24

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Want dat heb op facebook gestaan?
Lees een willekeurig partijprogramma, verkiezingsprogramma of partijwebsite en je weet dat het compleet kul is dat links niks aan migratie zou willen doen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:22
[...]

Probleem is dat links weinig te vertellen heeft in die samenstelling, nog minder dan Rutte 2 en dat was al een ramp vanuit links bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:26:
[...]

Uh, zo groot was Phillips ooit. :P
Als je Philips plus hun grote spin-offs (ASML, NXP) optelt is het veel groter dan wat Philips ooit was. Qua waarde dan, niet qua hoeveelheid personeel, maar dat is door de manier van werken en de soort producten ook niet vergelijkbaar met het verleden).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:22
Pff helaas is dit het niveau van een groot deel van de kiezers. Afgelopen weekend ook een man uitgebreid horen verkondigen dat "links" nooit iets aan migratie zal doen, omdat ze de migranten zielig vinden. Mijn god wat een bekrompenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:24

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:49:
[...]

Of je sluit ze buiten en gaat daadwerkelijk problemen van de bevolking oplossen in dit land, zodat Wilders bij de volgende verkiezingen implodeert. :z
Probleem is daarbij wel dat er dus niet al te veel geld is, terwijl er wel enorme problemen zijn die opgelost moeten worden. Denk aan het klimaatprobleem (en de daarmee samenhangende energietransitie), de zorg, de huizenmarkt, noem maar op. Niet alles zal kunnen en daar worden mensen ongelukkig van. En vervolgens zal Wilders vanaf de zijlijn staan te tetteren dat bij hem alles kan. Het klimaatbeleid kan door de shredder, het huizentekort lossen we op door de grenzen dicht te gooien, het stikstofprobleem en het gezeur van Europa over het begrotingstekort door een Nexit, etcetera. Dat het niet realistisch is en alleen maar in ons in ons nadeel werkt maakt niet uit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Dat vraag ik mij af. Een populist kan doorgaans goed in de slachtofferrol kruipen, en alles en iedereen de schuld geven ("ik heb het geprobeerd, maar ze werken me tegen").

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
Monkeydancer schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:37:
Ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke staat is van de overheidsfinanciën. Blijkt zo slecht te zijn, dat de begroting gewoon niet sluitend gemaakt kan worden met de mooie verkiezingsbeloftes die zij gemaakt hebben. Vandaar dat NSC eruit is gestapt.

Ik ben heel erg verbaast dat er niks over is geschreven in de media en dat het volk weer op deze manier achter moet komen. Krijgt de overheid er nog een financiële crisis erbij?
Welke kranten lees jij? De kranten die ik regelmatig lees (NRC, FD, Volkskrant) schrijven wel degelijk over de financiele situatie en wat er aan zit te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Frame164 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:01:
[...]

Hij zal dan ongetwijfeld links weer de schuld geven en z'n kiezers zullen daar ook nog intrappen.
Dat zou hij ook doen als hij ging regeren. Dan was het de schuld van rechters, de 1e kamer, journalisten, Europa of toch die paar linkse zetels. Hij "wint" altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50
Frame164 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:04:
[...]
Als je Philips plus hun grote spin-offs (ASML, NXP) optelt is het veel groter dan wat Philips ooit was. Qua waarde dan, niet qua hoeveelheid personeel, maar dat is door de manier van werken en de soort producten ook niet vergelijkbaar met het verleden).
Leuk zolang het goed gaat, maar voor de regio Eindhoven was het begin jaren 90 niet echt hosanna met zowel de naweeën van Centurion als DAF wat failliet ging. En als je ziet hoe groot ASML zelf hier al is en hoeveel er voor een aardig deel van de omzet van afhankelijk zal zijn, mag je hopen dat het tot het einde der tijden goed blijft gaan (of langzaam als een nachtkaars uit, een beetje wat de restanten van Philips nu helaas lijken te doen met al hun debacles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
D-e-n schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:06:
[...]

Dat zou hij ook doen als hij ging regeren. Dan was het de schuld van rechters, de 1e kamer, journalisten, Europa of toch die paar linkse zetels. Hij "wint" altijd
Kan de koelkast ook weer open .. eerst het gratis bier eruit van sweet Caroline .. ohnee dat was van Omitzigt ;)
En daar achter al het geraaskal van Wilders van de afgelopen jaren wat weer opgepiept kan worden in de oven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
NMH schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:05:
[...]

Probleem is daarbij wel dat er dus niet al te veel geld is, terwijl er wel enorme problemen zijn die opgelost moeten worden. Denk aan het klimaatprobleem (en de daarmee samenhangende energietransitie), de zorg, de huizenmarkt, noem maar op. Niet alles zal kunnen en daar worden mensen ongelukkig van. En vervolgens zal Wilders vanaf de zijlijn staan te tetteren dat bij hem alles kan. Het klimaatbeleid kan door de shredder, het huizentekort lossen we op door de grenzen dicht te gooien, het stikstofprobleem en het gezeur van Europa over het begrotingstekort door een Nexit, etcetera. Dat het niet realistisch is en alleen maar in ons in ons nadeel werkt maakt niet uit.
Er is inderdaad niet veel geld, als je het uit nog meer inkomstenbelasting moet halen. Maar er is meer dan genoeg vermogen in dit land en nota bene vandaag heeft de AEX de hoogste stand ooit behaald.

Ga nu eindelijk eens vermogen belasten. Voer Georgism in met de zeer hoge grondprijzen die we in dit land hebben. Dit omdat we zo'n gigantische kapitaalconcentratie in dit relatief kleine land hebben. Ja dan gaan die grondprijzen ook wat zakken, maar dan is het bouwen van huizen meteen ook wat goedkoper. Want ook in dit land, zit gigantisch veel vermogen in land.

Alles om maar belasting om te buigen van arbeid naar vermogen en bezit. Want daar zit alle pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Omtzigt maakt daarbij informateur Plasterk een verwijt. "Er zijn een twintigtal brieven over de staat van de overheidsfinanciën naar de informateur gegaan. Die lagen al weken op het bureau. Daarin wordt duidelijk dat de financiële situatie veel ernstiger is dan gedacht."
Zou dit de reden zijn geweest waarom afgelopen week Plasterk niet meer meedeed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
Owowowow Plasterk toch. Wat heb je weer HARD gefaald zeg…. Zoveel tijd verkwanseld. Je zou het bijna kwade opzet noemen.

Maar we zijn nog niet klaar met “dhr” Wilders. Ik wil hem eerst zwaar zien falen. Zo hard dat niemand hem meer moet hebben. Hoe? Dat is de grote vraag….

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:14:
[...]

Er is inderdaad niet veel geld, als je het uit nog meer inkomstenbelasting moet halen. Maar er is meer dan genoeg vermogen in dit land en nota bene vandaag heeft de AEX de hoogste stand ooit behaald.

Ga nu eindelijk eens vermogen belasten. Voer Georgism in met de zeer hoge grondprijzen die we in dit land hebben. Dit omdat we zo'n gigantische kapitaalconcentratie in dit relatief kleine land hebben. Ja dan gaan die grondprijzen ook wat zakken, maar dan is het bouwen van huizen meteen ook wat goedkoper. Want ook in dit land, zit gigantisch veel vermogen in land.

Alles om maar belasting om te buigen van arbeid naar vermogen en bezit. Want daar zit alle pijn.
We hoeven helemaal geen vermogen te belasten, noch grondbezitters (mag wel hoor), noch hoge of lage inkomens extra.

Als Nederland en de EU gewoon bedrijven daadwerkelijk gaan belasten is er geen vuiltje meer aan de lucht. Wij hebben in Nederland een redelijk klein VPB van ~ 1 miljoen. Die betalen we ook gewoon, omdat we een investeerder hebben die wel gewoon wil bijdragen. Maar ik kan nu onze accountant met 1 druk op de knop die VPB naar bijna 0 brengen. En dat is wat duizenden en duizenden en duizenden bedrijven doen in ons land. En ook met VPB's die in tientallen of honderden miljoenen zouden moeten liggen.

Geen probleem met hoge inkomens belasten hoor, maar uiteindelijk gaat dat om pinda's, vergeleken wat we allemaal laten liggen bij bedrijven (en dan voornamelijk hun aandeelhouders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
PWM schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:27:
[...]

We hoeven helemaal geen vermogen te belasten, noch grondbezitters (mag wel hoor), noch hoge of lage inkomens extra.

Als Nederland en de EU gewoon bedrijven daadwerkelijk gaan belasten is er geen vuiltje meer aan de lucht. Wij hebben in Nederland een redelijk klein VPB van ~ 1 miljoen. Die betalen we ook gewoon, omdat we een investeerder hebben die wel gewoon wil bijdragen. Maar ik kan nu onze accountant met 1 druk op de knop die VPB naar bijna 0 brengen. En dat is wat duizenden en duizenden en duizenden bedrijven doen in ons land. En ook met VPB's die in tientallen of honderden miljoenen zouden moeten liggen.

Geen probleem met hoge inkomens belasten hoor, maar uiteindelijk gaat dat om pinda's, vergeleken wat we allemaal laten liggen bij bedrijven (en dan voornamelijk hun aandeelhouders).
Ja dat kan ook. Maar uiteindelijk belanden die winsten na belasting, veelal als vermogen via winstuitkeringen etc. Uiteindelijk is het denk ik meer de methodiek dan echt de bron. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
wowly schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:25:
Owowowow Plasterk toch. Wat heb je weer HARD gefaald zeg…. Zoveel tijd verkwanseld. Je zou het bijna kwade opzet noemen.

Maar we zijn nog niet klaar met “dhr” Wilders. Ik wil hem eerst zwaar zien falen. Zo hard dat niemand hem meer moet hebben. Hoe? Dat is de grote vraag….
Trump faalde ook zo hard en leidde een gewelddadige opstand en wordt vervolgd voor allerlei criminele activiteiten. En nu wil de Republikeinse partij hem weer hebben en hij heeft een goede kans. Dus nee, als Wilders faalt dan gaat hij niet ten onder. Uitsluiten tot hij neervalt, is de enige manier. Geen extremisten toelaten in de regering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

eric.1 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:44:
Dan vraag ik me vooral af wat voor bijzondere afspraken in de stoofpot zaten, welke dus niet waargemaakt konden worden door het tegenvallende financiële nieuws uit de ministeries.

Bijzonder, niet onverwacht.
Heerlijk, stoofpot :9~

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Toch is het raar dat Omtzigt nu zegt alleen te willen gedogen, zo begrijp ik het tenminste. Hij zou dus ook niet zelf in een minderheidskabinet willen zitten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:28:
[...]

Ja dat kan ook. Maar uiteindelijk belanden die winsten na belasting, veelal als vermogen via winstuitkeringen etc. Uiteindelijk is het denk ik meer de methodiek dan echt de bron. :)
Maar de opbrengst van winsten verlaat voor een groot deel de EU, voordat er VPB aan te pas is gekomen. Daarom moeten we er ook voor zorgen dat er wel daadwerkelijk belasting op winst komt.

Ik durf wel aan dat als alle bedrijven in de EU, 30% van de belasting betalen die de letter van de wet verwacht, er geen begrotingstekort meer zou zijn.

Mathijs Bouman had er wel een leuke column over van de week. De rederijen varen allemaal onder vlaggen van de Bermuda en de Bahama's en dragen 0% bij. Maar als het mis gaat met de Houthi's, mogen wij het oplossen van belastinggeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:33
[...]

Dat ligt eraan of laagopgeleide arme mensen hun bestaanszekerheid nog steeds zien stijgen met een grotere winst van de PVV.
Even wat achtergrondinfo. Van lageropgeleiden heeft de helft moeite om rond te komen. Daarbovenop komt 20% helemaal niet rond. 70% heeft dus financiële problemen. Die leven vooral boven hun stand want ze zitten nog ruim boven de armoedegrens, maar dat is een ander verhaal.
Van alle hogeropgeleiden kan ongeveer 70% juist heel goed rondkomen en merkt vrijwel niets van de hogere prijzen door inflatie.
Als je kijkt naar een laagopgeleid niveau MBO 3, dan stemt ruim 40% daarvan op de PVV. Tov van academici met een master, waar slechts 5% op de PVV stemt.
70% van de lageropgeleide burgers is natuurlijk een veel groter deel van de bevolking dan die 70% van hogeropgeleide burgers. Er zijn nu eenmaal veel meer lageropgeleide mensen. Een heel groot deel van die lageropgeleiden gaat niet eens stemmen.
Dus tja, als ze allemaal zouden gaan stemmen en ook nog eens op de pvv, dan zouden die inderdaad makkelijk zoveel zetels kunnen halen. Maar wellicht heeft ook die groep wel meegekregen welke maatregelen geschrapt werden in de onderhandelingen en blijkt de pvv eigenlijk helemaal niet zo goed voor hun bestaanszekerheid, althans niet in financiële zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
PWM schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:34:
[...]

Maar de opbrengst van winsten verlaat voor een groot deel de EU, voordat er VPB aan te pas is gekomen. Daarom moeten we er ook voor zorgen dat er wel daadwerkelijk belasting op winst komt.

Ik durf wel aan dat als alle bedrijven in de EU, 30% van de belasting betalen die de letter van de wet verwacht, er geen begrotingstekort meer zou zijn.

Mathijs Bouman had er wel een leuke column over van de week. De rederijen varen allemaal onder vlaggen van de Bermuda en de Bahama's en dragen 0% bij. Maar als het mis gaat met de Houthi's, mogen wij het oplossen van belastinggeld.
Ik weet dat niet zo zeker. Er zal via die prachtige Nederlandse belastingverdragen, heel wat gestald worden in belastingparadijzen. Maar ik vermoed dat een groter deel, uiteindelijk geïnvesteerd word binnen de EU of anders bijvoorbeeld in de VS, om nog meer te verdienen op die investeringen. Maar uiteindelijk moeten die loopholes gesloten worden omdat dit maatschappelijk niet uit te leggen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

D-e-n schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:31:
Toch is het raar dat Omtzigt nu zegt alleen te willen gedogen, zo begrijp ik het tenminste. Hij zou dus ook niet zelf in een minderheidskabinet willen zitten?
Hoe zie je dat voor je?

Welke partijen zouden daar wel in moeten zitten met NSC?

BBB-> no go vanwege niet afwijzen terreur vanuit de boer
PVV-> no go vanwege denkbeelden en onuitvoerbaarheid ideën
VVD-> hebben een groot aantal van de shitshows van de afgelopen jaren veroorzaakt èn hebben het vertrouwen in de politiek tot een absoluut dieptepunt gebracht.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:10

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Bij Plasterk is het denk ik eerder incompetentie, kijk naar z'n politieke geschiedenis als minister en hij is op dat vlak gewoon niet capabel gebleken. Hij is voornamelijk gekozen als informateur door de manier waarop hij zich zelf opnieuw politiek ideologisch heeft gepositioneerd als columnist in de Telegraaf. Maar een columnist is nog geen ervaren informateur.

In mijn ogen wilden de partijen (en zeker PVV/VVD) een onervaren informateur die vooral achter het idee kon staan van een kabinet met de PVV. Maar in zo'n situatie gaan de individuele partijen natuurlijk domineren, als 1 partij (of meerdere) problemen heeft heb je een echte politieke onderhandelaar nodig met ervaring. En dat is mijns inziens Plasterk dus niet.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Ja en Nee

Eigenlijk alleen steun verlenen aan een kabinet welke alleen de meest dringende problemen aanpakt die niet kunnen wachten en waar een meerderheid voor te vinden is.

Dat is of in de vorm van een minderheidskabinet of een breed zogenaamd zakenkabinet.

Probleem daarvan is alleen dat alles uiteindelijk wel moet samenkomen.
Dat zijn compromissen die je normaal gesproken in de kabinetsformatie platslaat.
Niemand wil alleen het zuur moeten uitdelen en geen zoet overhouden

Doe je dat niet dan kom je eigenlijk op nieuwe verliezingen of een 2e formatieronde uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Bijzonder dat Omtzigt het laat klappen op de financieen en niet omdat Carolien een volslagen incompetente politicus lijkt te zijn. Je lot verbinden aan de BBB is politieke zelfmoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
TrailBlazer schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:46:
Bijzonder dat Omtzigt het laat klappen op de financieen en niet omdat Carolien een volslagen incompetente politicus lijkt te zijn. Je lot verbinden aan de BBB is politieke zelfmoord.
NSC vist voor een groot deel uit de zelfde vijver, wat hun achterban betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Wat is je belang om te willen regeren in een minderheidsregering ipv gedogen ?
Je bent alleen maar speelbal van alle partijen en als NSC kwetsbaar omdat het enige wat je zo ongeveer tegen aan kunt lopen zijn is kritisch op je eigen mensen zijn (die op de kast gejaagd kunnen worden door de rest).

Als je dan ook nog uitgaat van dat je als partij wellicht zou vinden dat het primaat bij de kamer zou moeten liggen ipv bij de regering, waarom zou je dan je gekozen vertegenwoordigers in een regering willen hebben ipv de variant "zakenkabinet", waarbij je ongekozen uitvoerders uitkiest die het beleid samen met de kamer gaan vormgeven (middels de ambtenarij waar de capaciteit daarvoor zit) en het uitvoeren. En de controle en initiatief en keuze uit voorgestelde beleidsvarianten weer het resultaat zou moeten zijn van debat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik ben bang dat bij een minderheidskabinet er een ziljoen kansloze plannen door de bbb/pvv worden gemaakt die allemaal worden afgeschoten. Vervolgens huilen dat de rest Nederland niet vooruit wil hebben en de volgende keer nog groter. Ik hoop vooral dat de BBB een LPF 2.0 wordt en zo snel mogelijk implodeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
Of dat wat gaat oplossen is maar de vraag. Voor je het weet staat er zomaar ineens een nieuwe leider op met mooie praatjes aan de talk-showtafels en met een magische toverstaf. Er is een flink deel van de kiezers vatbaar voor mensen met eenvoudige oplossingen voor ingewikkelde problemen.

Edit: guttegut, de oh zo voorspelbare publieke verontwaardiging bij de drie andere partijen. Je moet echt uit een bijzonder soort hout zijn gesneden om het vol te houden in de politiek.

[ Voor 14% gewijzigd door mekkieboek op 06-02-2024 21:10 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
gekkie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:57:
[...]

Wat is je belang om te willen regeren in een minderheidsregering ipv gedogen ?
Je bent alleen maar speelbal van alle partijen en als NSC kwetsbaar omdat het enige wat je zo ongeveer tegen aan kunt lopen zijn is kritisch op je eigen mensen zijn (die op de kast gejaagd kunnen worden door de rest).

Als je dan ook nog uitgaat van dat je als partij wellicht zou vinden dat het primaat bij de kamer zou moeten liggen ipv bij de regering, waarom zou je dan je gekozen vertegenwoordigers in een regering willen hebben ipv de variant "zakenkabinet", waarbij je ongekozen uitvoerders uitkiest die het beleid samen met de kamer gaan vormgeven (middels de ambtenarij waar de capaciteit daarvoor zit) en het uitvoeren. En de controle en initiatief en keuze uit voorgestelde beleidsvarianten weer het resultaat zou moeten zijn van debat.
Tsja, een zakenkabinet is een speelbal van alle partijen. Dus dan heeft niemand er belang bij om erin te gaan zitten. Dan is het meer een commissie welke door de kamer wordt aangesteld om met een voorstel te komen voor de belangrijkste problemen, die bespreken en uitvoeren. Geen politicus wil zich daaraan branden dus moet je ambtenaren of ambtsministers zoeken om dat uittevoeren. Maar die zijn dan weer niet gekozen.

2e punt. Een uitgebreidere vorm en verantwoordelijkheid voor de 2e kamer kan geen kwaad. ipv alleen maar stemvee.

Maar ergens zal je keuzes moeten maken om het aantal mogelijkheiden te beperken. Dat beperkt weer waar de kamer uit kan kiezen. Dat is de taak van het kabinet en omdat alles met elkaar samenhangt hebben we flink dichtgetimmerde regeerakkoorden gezien.
Doe je dat niet dan krijg je dat iedereen voorstemt van wat leuk is maar niemand wil stemmen voor bezuinigingen.

De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Plannen van NSC zijn democratisch gezien prachtig, maar pragmatisch gezien onrealistisch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
D-dark schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:12:
[...]

Tsja, een zakenkabinet is een speelbal van alle partijen. Dus dan heeft niemand er belang bij om erin te gaan zitten. Dan is het meer een commissie welke door de kamer wordt aangesteld om met een voorstel te komen voor de belangrijkste problemen, die bespreken en uitvoeren. Geen politicus wil zich daaraan branden dus moet je ambtenaren of ambtsministers zoeken om dat uittevoeren. Maar die zijn dan weer niet gekozen.

2e punt. Een uitgebreidere vorm en verantwoordelijkheid voor de 2e kamer kan geen kwaad. ipv alleen maar stemvee.

Maar ergens zal je keuzes moeten maken om het aantal mogelijkheiden te beperken. Dat beperkt weer waar de kamer uit kan kiezen. Dat is de taak van het kabinet en omdat alles met elkaar samenhangt hebben we flink dichtgetimmerde regeerakkoorden gezien.
Doe je dat niet dan krijg je dat iedereen voorstemt van wat leuk is maar niemand wil stemmen voor bezuinigingen.

De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Plannen van NSC zijn democratisch gezien prachtig, maar pragmatisch gezien onrealistisch
Klopt dus of zoiets enige kans op succes zal hebben in de traditie van een politieke (en ambtelijke) klucht die we al sinds tijden hebben opgebouwd en uitgebouwd betwijfel ik ook wel.

Alles wat het NSC zou kunnen willen lijkt me redelijk makkelijk te frustreren door andere partijen in welke variant dan ook.

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 06-02-2024 21:21 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:00
[...]

Ik zie het, links wil niets aan migratie doen
Honderdduizenden werknemers uit Oost-Europa werken in Nederland voor een laag loon en onder slechte omstandigheden. En dat terwijl veel Nederlanders op zoek zijn naar werk of een loonsverhoging goed kunnen gebruiken. Arbeidsmigratie zonder regels houdt de lonen laag, vertraagt innovatie en speelt werknemers tegen elkaar uit, terwijl werkgevers profiteren van goedkope arbeidskrachten. De SP wil daarom een tijdelijke stop op arbeidsmigratie en werkvergunningen invoeren.

Tientallen miljoenen mensen wonen niet meer thuis, vanwege oorlog en armoede, geloof of politiek en natuurrampen. De oorzaken waarom mensen vluchten, pakken we aan – onder meer door te stoppen met oneerlijke handel en permanente oorlogen tegen te gaan.

In lijn met het Vluchtelingenverdrag houden we vast aan het verschil tussen vluchtelingen en migranten. We bieden hulp waar dat nodig is en zorgen dat mensen goed worden opgevangen, in eerste instantie in de regio en als dat niet veilig kan binnen de EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:10

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
mekkieboek schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:06:
Of dat wat gaat oplossen is maar de vraag. Voor je het weet staat er zomaar ineens een nieuwe leider op met mooie praatjes aan de talk-showtafels en met een magische toverstaf. Er is een flink deel van de kiezers vatbaar voor mensen met eenvoudige oplossingen voor ingewikkelde problemen.
Ik denk dat meer gevolg is dan oorzaak, als het politieke debat heel erg gestuurd vanuit beeldvorming en soundbites dan heeft dat natuurlijk ook een feedback mechanisme naar de kiezer zelf. Kijk naar hoe debatten verlopen of hoe kieswijzers zijn georganiseerd.

Als je kijkt naar initiatieven waarbij kiezers actief betrokken worden bij een politiek proces dan zie dat veel mensen bereid zijn tot compromis en nuance, aangezien zo betrokken zijn bij het complete beeld en afwegingen.

Maar de huidige situatie sluit aan bij de discussie op voorgaande pagina's, bij de meeste TV media/journalistiek ontbreekt gewoon goede onafhankelijke en kritische informatie voorzieningen over de politiek.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 16:16

TheDudez

Usenet stofzuiger!

RobinHood schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:01:
[...]

Vreemd, GL-PvdA heeft anders een enorme waslijst aan punten: https://www.pvda.nl/verki...en-humaan-migratiebeleid/

Als er een partij niks wil doen aan de meerderheid van migratie, is het de VVD wel, gevolgd door BBB die Oostblokkers nodig heeft voor de asperges.
Er staat hier helemaal niks in om het omlaag te brengen. En ja we moeten ook minder arbaids migranten die laag geschoold zijn. *knip*, generaliserend en stigmatiserend.

[ Voor 16% gewijzigd door NMH op 06-02-2024 21:55 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
mekkieboek schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:06:
[...]

Edit: guttegut, de oh zo voorspelbare publieke verontwaardiging bij de drie andere partijen. Je moet echt uit een bijzonder soort hout zijn gesneden om het vol te houden in de politiek.
Goede (marketing en media) strategie richting de strategische kiezer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 16:23

DirtyBird

Praktiserend denker

TheDudez schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:27:
[...]

Er staat hier helemaal niks in om het omlaag te brengen. En ja we moeten ook minder arbaids migranten die laag geschoold zijn. *knip*
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 53% gewijzigd door NMH op 06-02-2024 21:55 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
TheDudez schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:27:
[...]

Er staat hier helemaal niks in om het omlaag te brengen. En ja we moeten ook minder arbaids migranten die laag geschoold zijn. *knip*
Laag/niet geschoold of juist praktisch geschoold? Dan liever dat laatste,
Altijd maar dat gedoe voor hoogopleidden, alsof dat het moet zijn. Denk aan ambachten zoals loodgieter, elektricien, verpleger, bewaker. Iets wat de basis beginselen van de samenleving kadert

[ Voor 14% gewijzigd door NMH op 06-02-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Makkelijk om hem de schuld te geven, maar het is niet alsof er alternatieven zijn. Ja, volgende verkiezingen om dan te kijken of BBB + PVV een meerderheid hebben...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSizuAbgWgrdEjqymG3fm7b2KzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBTmBsuuOAdOA6g36TIPC3tB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sissors schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:37:
[...]

Makkelijk om hem de schuld te geven, maar het is niet alsof er alternatieven zijn. Ja, volgende verkiezingen om dan te kijken of BBB + PVV een meerderheid hebben...
Er zijn wel alternatieven, een meerderheid kan ook bereikt worden met GL-PvdA, VVD, NSC en D66. Die optie zou de informateur als volgende stap kunnen verkennen.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat een intense bullshit zeg.

1. Het is aan het kabinet om die financiën op orde te krijgen. Ook als het moeilijk is.
2. NSC was al te beroerd om hun eigen programma door te laten rekenen en nu wel hoog van de toren blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:32
XWB schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:46:
[...]

Er zijn wel alternatieven, een meerderheid kan ook bereikt worden met GL-PvdA, VVD, NSC en D66. Die optie zou de informateur als volgende stap kunnen verkennen.
Nee bedankt, laat de PVV maar eerst zien dat ze hun woord nakomen, ik wil geen eigen risico meer. Geen rechts gehuil aub. Daad bij woord voegen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
defiant schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:24:
Als je kijkt naar initiatieven waarbij kiezers actief betrokken worden bij een politiek proces dan zie dat veel mensen bereid zijn tot compromis en nuance, aangezien zo betrokken zijn bij het complete beeld en afwegingen.
Over 'betrokken zijn', ik heb een klein stukje hoop dat een deel vd kiezers die vurig hadden gehoopt dat de PVV eindelijk een actieve rol zou gaan spelen, nu een beetje mee hebben gekregen dat daadwerkelijk regeren niet zo simpel is als het protesteren vanuit de oppositie. Inderdaad, dat je moet samenwerken en dat dat gevolgen heeft.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:53
TrailBlazer schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:46:
of het is beide maar dit klinkt beter heh. En dit is ee klassiek. spelletje 'chicken' geworden waarbij iedereen er eigenlijk wel klaar mee is maar het schadelijker lijkt om als eerste te knipperen. Dus dan maar wachten tot iemand anders het laat klappen en toevallig hebben ze ook nog een redelijk verkoopbare reden gevonden.

niet helemaal geloofwaardig want de staat van de overheidsfinanciën is wat die is, en als je dan zegt 'wij doen niet mee want er is geen geld om lekker los te gaan' dan is dat vreemd. Want er is niet ineens meer geld als een andere partij het wel gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
Vind het wel logisch. Als de financiën echt zo slecht zijn dan is het geen tijd om allemaal 'leuke dingen voor de mensen' op de pof te doen.

Er zal nu wel iets 'over links' geprobeerd worden. Maar hoe succesvol gaat dat zijn als er alleen maar bezuinigd mag worden, en dure 'ambities' waarschijnlijk een paar jaar geparkeerd moeten worden?

Wat mij betreft mag het, en hoeven er ook geen cadeau's uitgedeeld te worden om een succesvol kabinet te zijn. Zet Rutte en zijn laatste kabinet waarbij alle problemen met de poeplap vooruit werden geschoven maar vol in de wind, en geef een nieuw kabinet de credits (figuurlijk dan) die het nodig heeft om ons door de komende zware tijd te helpen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik vind het maar vreemd. Als er financiële uitdagingen zijn (en daar lijkt het op alsof het toch allemaal ruk blijkt te zijn?) dan ga je toch samen een aangepast plan maken. En als dat betekent dat het minder populaire besluiten zijn dan doe je dat samen omdat dat nodig is voor het land.

Nu lijkt het van, we hebben de kiezer gouden bergen beloofd en kennelijk zit er geen geld in de schatkist dus dan kunnen we de mensen niet blij maken. Alsof het allemaal heel erg voor de bühne gaat en niet op de inhoud.

Misschien heb ik het mis, maar ben wel teleurgesteld door deze houding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Grunwold schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:49:
[...]

Nee bedankt, laat de PVV maar eerst zien dat ze hun woord nakomen, ik wil geen eigen risico meer. Geen rechts gehuil aub. Daad bij woord voegen.
Te laat, de formatie is geklapt. Dat betekent dat de informateur de opdracht terugkrijgt, en andere opties moet onderzoeken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:53
[...]

Nee bedankt, laat de PVV maar eerst zien dat ze hun woord nakomen, ik wil geen eigen risico meer. Geen rechts gehuil aub. Daad bij woord voegen.
maar dat kan toch juist niet als de PVV? ze bereiken nooit iets en zodra dat dreigt te gebeuren is het ook paniek (zie stemming eigen risico, fleur agema etc.) want ja, dan zijn je punten ineens weg. Dus lijkt. mij sterk dat de PVV ergens uberhaupt een word na kan komen, zal een lange zit worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
XWB schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:51:
[...]

Te laat, de formatie is geklapt. Dat betekent dat de informateur de opdracht terugkrijgt, en andere opties moet onderzoeken.
En dan nog, als het eigen risico verdwijnt, bij welke post wordt dat geld dan weggehaald? Het is toch ook niet alsof men geld erbij kan toveren. Het lijkt mij meer broekzak vestzak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Sowieso kon je dat niet doen zonder eerst deze serieus te onderzoeken. Anders was het weer koren op de molen van de PVV aanhang. Dat heeft Frans Timmermans ook zelf aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alexbl69 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:50:
[...]

Vind het wel logisch. Als de financiën echt zo slecht zijn dan is het geen tijd om allemaal 'leuke dingen voor de mensen' op de pof te doen.
Dus hij wil alleen regeren als de economie mee zit. Das echt leiderschap hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Silent Thunder schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:50:
Ik vind het maar vreemd. Als er financiële uitdagingen zijn (en daar lijkt het op alsof het toch allemaal ruk blijkt te zijn?) dan ga je toch samen een aangepast plan maken. En als dat betekent dat het minder populaire besluiten zijn dan doe je dat samen omdat dat nodig is voor het land.

Nu lijkt het van, we hebben de kiezer gouden bergen beloofd en kennelijk zit er geen geld in de schatkist dus dan kunnen we de mensen niet blij maken. Alsof het allemaal heel erg voor de bühne gaat en niet op de inhoud.

Misschien heb ik het mis, maar ben wel teleurgesteld door deze houding.
Maar als de andere geen aangepast plan willen maken, wat ga je dan doen? Denk overigens niet dat je NSC kan betichten van gouden bergen beloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grunwold
Fr33z schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:51:
[...]

maar dat kan toch juist niet als de PVV? ze bereiken nooit iets en zodra dat dreigt te gebeuren is het ook paniek (zie stemming eigen risico, fleur agema etc.) want ja, dan zijn je punten ineens weg. Dus lijkt. mij sterk dat de PVV ergens uberhaupt een word na kan komen, zal een lange zit worden.
Dat is leuk maar dan ontspringen ze de dans, ze hadden een hele grote mond tijdens de verkiezen maar trekken nu hun keutel in. Straks weer gehuil van rechts dat "links" (maw centrum) het verpruts. Nee bedankt laat aub de PVV regeren, met de billen bloot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sissors schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:52:
[...]

Sowieso kon je dat niet doen zonder eerst deze serieus te onderzoeken. Anders was het weer koren op de molen van de PVV aanhang. Dat heeft Frans Timmermans ook zelf aangegeven.
Uiteraard. Dan wordt dan ook de volgende stap voor Plasterk: praten met GL-PvdA om te onderzoeken of er mogelijkheden tot samenwerking zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:53:
[...]

Dus omdat hij geen cadeautjes wil weggeven in slechte tijden en op de overheidsfinancien wil letten, wil hij alleen regeren als de economie mee zit? Dat is nogal een creatieve interpretatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
XWB schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:54:
[...]

Uiteraard. Dan wordt dan ook de volgende stap voor Plasterk: praten met GL-PvdA om te onderzoeken of er mogelijkheden tot samenwerking zijn.
GLPVDA met VVD kun je volgens mij heel kort over zijn, dat lijkt mij niet te gaan werken. Je kunt het symbolisch onderzoeken, maar de partij-punten staan toch mijlenver van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

[...]

Nee bedankt, laat de PVV maar eerst zien dat ze hun woord nakomen, ik wil geen eigen risico meer. Geen rechts gehuil aub. Daad bij woord voegen nu.
Geen eigen risico meer betekend gewoon dat je maandbedrag bij je verzekering omhoog gaat. In plaats van dat je dan kunt besparen als je niet ziek bent en dus geen eigen risico gebruikt ben je het bedrag dan ieder jaar kwijt. Alleen mensen die eigen risico sowieso altijd op gebruiken (Chronisch zieken) zullen er geen probleem mee hebben want die zijn dat extra geld in beide gevallen kwijt.

Los van dat - Nu gaat het gia PCDA/GL proberen wat waarschijnlijk ook niet lukt. (PVDA/GL - NSC - D66 - BBB?) Maar ik denk niet dat BBB met PVDA/GL en D66 wilt.
Nieuwe verkiezingen maakt PVV mogelijk groter maar hoofdzakelijk ten koste van VVD dus netto veranderd er niets en kan zonder NSC er nog steeds geen coalitie worden gemaakt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
Silent Thunder schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:50:
Minder populaire besluiten nemen en populisme, dat is niet hun m.o. Gezien hoe Agema tekeer ging bij het Eigen Risico debat? Dan liever alles en iedereen persoonlijk aanvallen.

Ik haal hier eerder uit dat 'de andere drie' graag veel geld besteden aan .. minder noodzakelijke dingen .. en dat de NSC zich dan daar niet aan wilt verbinden gezien de noodzaak tot hard beleid.

Maar who knows.

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 06-02-2024 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grunwold
Auredium schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:55:
[...]

Geen eigen risico meer betekend gewoon dat je maandbedrag bij je verzekering omhoog gaat. In plaats van dat je dan kunt besparen als je niet ziek bent en dus geen eigen risico gebruikt ben je het bedrag dan ieder jaar kwijt. Alleen mensen die eigen risico sowieso altijd op gebruiken (Chronisch zieken) zullen er geen probleem mee hebben want die zijn dat extra geld in beide gevallen kwijt.

Los van dat - Nu gaat het gia PCDA/GL proberen wat waarschijnlijk ook niet lukt. (PVDA/GL - NSC - D66 - BBB?) Maar ik denk niet dat BBB met PVDA/GL en D66 wilt.
Nieuwe verkiezingen maakt PVV mogelijk groter maar hoofdzakelijk ten koste van VVD dus netto veranderd er niets en kan zonder NSC er nog steeds geen coalitie worden gemaakt.
Dat snap ik... Maar waar het mij om gaat is dat de PVV steeds buskruit krijgt om te zeggen dat anderen het fout doet. Als we van die griezelpartij afwillen moeten we weer zien waar de PVV het meest bekend om staat.

(Weglopen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Silent Thunder schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:55:
[...]

GLPVDA met VVD kun je volgens mij heel kort over zijn, dat lijkt mij niet te gaan werken. Je kunt het symbolisch onderzoeken, maar de partij-punten staan toch mijlenver van elkaar?
Er zijn redelijke compromissen nodig, tegelijk PVV en VVD staan ook mijlenver uit elkaar op veel standpunten. GLPVDA en VVD lijken mij dichter bij elkaar staan op belangrijke standpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 21:44
Erg jammer om te horen dat de formatie is geklapt, ik had gehoopt dat de PVV na jaren geklaag vanuit de tribune eindelijk eens zou moeten bewijzen wat het zelf nu kan. Ik hoop bijna op nieuwe verkiezingen zodat PVV nog groter wordt, nog meer macht om al die beloofde fabeltjes plannen waar te maken.
Verhaal van NSC is een beetje wazig, maar ik kan me voorstellen dat je je gaat afvragen of regeren met twee partijen die in een fanasiewereld leven wat betreft overheidsfinancien verstandig is, nu je dus inziet dat die overheidsfinancien nog slechter zijn dan je dacht.

Erg jammer dit, ik hoop dat Omtzigt snel duidelijker wordt met zijn uitleg. Op mij kwam dit proces over als een groep schlemielen die van stront een lekker uitziende taart probeerden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

De vraag is in hoeverre je het één los kunt zien van het ander. Ik denk persoonlijk niet dat je veel aan bestaanszekerheid kunt doen zonder iets aan migratie te doen. We zijn het stadium van symptoombestrijding wel een beetje voorbij.

Linkse partijen zijn ideologisch bezwaard om de problemen aan te pakken, en als er niet iets aan wordt gedaan dan blijft de bestaanszekerheid steeds verder achteruit hollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sissors schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:54:
[...]

Dus omdat hij geen cadeautjes wil weggeven in slechte tijden en op de overheidsfinancien wil letten, wil hij alleen regeren als de economie mee zit? Dat is nogal een creatieve interpretatie...
De financiën vallen tegen dus hij wil niet regeren. Dan wil ie dat dus wel als het meevalt.

Aan hem de schone taak om geen cadeautjes weg te geven. Als onderdeel van een regering.

Dat ie er met de andere partijen niet uitkomt zou kunnen, maar dat zegt ie niet in die woorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Silent Thunder schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:52:
[...]

En dan nog, als het eigen risico verdwijnt, bij welke post wordt dat geld dan weggehaald? Het is toch ook niet alsof men geld erbij kan toveren. Het lijkt mij meer broekzak vestzak
Een deel van het geld zal bij de burger vandaan moeten komen. De maandpremie zou dan met € 25 omhoog gaan.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
alexbl69 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:50:
[...]

Er zal nu wel iets 'over links' geprobeerd worden. Maar hoe succesvol gaat dat zijn als er alleen maar bezuinigd mag worden, en dure 'ambities' waarschijnlijk een paar jaar geparkeerd moeten worden?

Wat mij betreft mag het, en hoeven er ook geen cadeau's uitgedeeld te worden om een succesvol kabinet te zijn. Zet Rutte en zijn laatste kabinet waarbij alle problemen met de poeplap vooruit werden geschoven maar vol in de wind, en geef een nieuw kabinet de credits (figuurlijk dan) die het nodig heeft om ons door de komende zware tijd te helpen.
Probleem is alleen dat dat geen verrassing is wat nu wel gesteld wordt.
Iedereen weet de cijfers van afgelopen jaar en wat er gebeurd is en wat de prognose was.

NSC heeft zich daarop verkeken en komt er nu achter dat als je een concept kabinetsplan maakt , oftewel concreet maken waar men het ongeveer over eens is er een gat is.
Om dat te voorkomen moet je ofwel zelf financiële specialisten hebben of je programma laten doorekenen.
Dan weet je wat realistisch is en er beloofd kan worden.

Nu is de conclusie dat we een nieuw partijprogramma willen maken en nieuwe verkiezingen.
In de tussentijd misschien alleen de meest dringende problemen aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Aan de andere kant, Omtzigt doet de deur nou ook weer niet volledig dicht.

Straks krijgen we een minderheidskabinet van PVV + BBB + Ja21 of iets in die richting, en gedogen VVD en NSC het vrolijk.

Kunnen ze vervolgens bekvechten over wie regeren nou echt onmogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
MikeyMan schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:53:
[...]

Nee, hij wil niet regeren met partijen die hun ogen sluiten voor de financiële werkelijkheid.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Grunwold schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:58:
[...]

Dat snap ik... Maar waar het mij om gaat is dat de PVV steeds buskruit krijgt om te zeggen dat anderen het fout doet. Als we van die griezelpartij afwillen moeten we weer zien waar de PVV het meest bekend om staat.

(Weglopen)
Sja, griezelpartij weet ik niet, maar het is moeiljk te zeggen hoe ze aan hun geld willen komen voor al die plannen.

Hun 'linksere'' opvattingen vind ik wel goed. Minder subsidie voor de rijkere die het toch niet nodig hebben en goede zorg voor iedereen. Echt die zaken voor Jan met de pet enzo.
Maar als je dan kunst cultuur muziekscholen wilt gaan sluiten om dat te bekostigen, dan vind ik het ook weer erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 13:00
[...]

XWB schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:51:
[...]

PVV + VVD + BBB tezamen met enkele kleinere partijen is natuurlijk ook nog een optie. FVD, JA21 geeft nog 4 zetels. Dan nog 1 of 2 kleine partijen nodig die ja en amen zeggen om in de coalitie te mogen.
[...]

Ik vraag mij af of deze partijen combinatie er inhoudelijk goed uit zal komen om tot een werkbare coalitie te komen.

Sta er ook een beetje dubbel in om eerlijk te zijn. Voor het politiek vervolg in het land, denk ik niet dat het een ideale coalitie gaat zijn. Diverse comprissen te maken, economisch geen zeer krachtig vooruitzicht, gouden beloftes vanuit partijen die niet binnen deze coalitie betrokken zijn.

Voor volgende verkiezingen komt het er al snel op neer dat deze partijen het eigenlijk alleen maar fout kunnen gaan doen. En kans aanzienlijk is dat PVV volgende keer enkel en alleen maar verder groeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

Volgens Plasterk is het 'Financien' argument van Omtzigt onzin.
Pagina: 1 ... 22 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen aannames zonder onderbouwing: onderbouw met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over groepen zonder onderbouwing. Wees zo specifiek als mogelijk is.
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen naamverbasteringen, schrijf namen van mensen voluit, dan wel de achternaam
• Geen oordelende kwalificaties toevoegen bij benoeming van personen of partijen
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• Speel de bal, niet de persoon
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.