De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 111 Laatste
Acties:
  • 551.888 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Cid Highwind schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:12:
[...]

Nee, maar tegelijkertijd zou je hier normaalgesproken dus wel pakkende headlines over mogen verwachten.

Nu gaat het bij de Telegraaf over het masker van Mbappé en allerhande ander nieuws uit de komkommertijd.

Zelfs de carrière van Rutte is interessanter dan het schandaal wat zich in Den Haag voltrekt. En dat is helaas niet alleen bij de Telegraaf zo.
Hoe duidelijk wil je het cliëntelisme van de Telegraaf omschrijven?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ozzy schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Al met al, ze mogen die hoorzittingen weer afschaffen, want dit voegt echt helemaal niets toe naar mijn idee.
Vraag me ook af hoe doelmatig het is als het voornamelijk personen zijn die uit de politiek komen. Waar initieel natuurlijk het idee was dat men met bewindspersonen zou komen die een afstand hadden tot Den Haag kan het goed zijn om een indicatie te krijgen van de hoe en wat ze beogen te handelen maar het beginpunt zou desondanks moeten zijn dat er een basisniveau van vertrouwen is.

Nu is de realiteit dat de hoofdmoot weinig afstand heeft met Den Haag waardoor het nogal dubbel voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:41
Ozzy schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:22:
Al met al, ze mogen die hoorzittingen weer afschaffen, want dit voegt echt helemaal niets toe naar mijn idee.
Dat...

Kijk, twee dingen. We zitten nu in onze eerste cyclus vragen aan de kandidaat-bewindslieden. Het hele concept is nog nieuw. Het kan best zijn dat men in de komende maanden en jaren steeds denkt "had ik dát maar gevraagd..." Geef het in die zin nog iets meer tijd.

En, niet onbelangrijk, het kan nog steeds zijn dat ministers en bewindslieden later nog in verlegenheid worden gebracht wanneer blijkt dat ze niet met de waarheid hebben gesproken in deze hoorzittingen. Ook dat moet nog blijken.

Tussendoor zullen er nog wel wat bewindspersonen worden gewisseld. Misschien kunnen we dan al zien dat de toon verandert. Zoniet - volgend jaar weer een kans.

#slakrop

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Cid Highwind schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Memes zijn niet toegestaan, anders was een surprised Pikachu hier wel van toepassing.

Dit waren feiten die ten tijde van de verkiezingen al bekend waren, maar ondanks dat de media er over hebben bericht, is er geen enkele politicus die Yesilgöz heeft aangesproken op haar integriteitsvrije hypocrisie. Men zal zich er wel weer iets te netjes voor hebben gevoeld, wat de grote fout is van de oppositie.
Ik ga ervan uit dat moeders haar vader is nagereisd en niet haar dochter.
Google-de-google...

Zij (toen 7 jaar oud) is samen met haar moeder naar Nederland gereisd. Dus ze (of haar moeder) is dus geen nareiziger op nareiziger.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Napo schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:01:
[...]

dat laveren tussen verschillende rollen is wel een lastige en Yeşilgöz is daar niet uniek in. In een recent verleden zagen we het bijvoorbeeld met Hoekstra. Het blijft ook een uiterst lastige combinatie om hier tussen te pendelen edoch consistent kunnen uitleggen dat iets beleidsstandpunten vanuit de rol van minister zijn en anderzijds ambities vanuit de partij zouden zijn.

Daar moet je wellicht ook de vraag stellen in hoeverre het handig is om de rol van partijleider te combineren met de rol van een minister en als je dat doet welke uitspraken je doet en in hoeverre dat juist verwarring kan opleveren bij de ontvangers van de uitspraak.
Meh... Men moet in zo'n positie accepteren dat men aan een hogere standaard wordt gehouden en het dus meer inzet kost. Dat gezegd te hebben het is voor mij wel duidelijk dat men niet echt hun best heeft gedaan, en dan is het al heel snel onkunde of opportunisme.
Je zag dit ook terug toen ze boos werd ("80 uur per week minister") helaas schrok ieder dusdanig van de uitbarsting dat ze miste dat no-way-no-how fulltime kan zijn als ze dat combineert met haar andere verantwoordelijkheden.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

polthemol schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:14:
je kunt haar zonder meer liegen op haar bordje leggen. Ze heeft haar bronnen niet gecontroleerd, is niet eerlijk geweest en bleef door gaan met die cijfers te roepen, ondanks dat ze erop werd aangesproken. Dan ga je nu maanden later, opeens zeggen 'oh ja, ik had me vergist'.
Het probleem is dat opzet heel lastig te bewijzen is.
Ik heb weinig hoop op NSC, want ze draaien gewoon netjes mee. Willen geen uitspraken doen, willen geen standpunt innemen en blijven roepen dat ze de afspraken over de rechtsstaat alles oplossen. Ironisch, gezien de vorige regering op heel wat dossiers overhoop lag met de eigen rechters doordat ze stelselmatig wetten en rechten negeerden wanneer het even niet uit kwam.
NSC lijkt zich vooral aan de letter van de regels te houden en niet aan de geest van de regels. Daarom hebben het ook zo graag "afspraken over de rechtsstaat". Het is vooral wachten tot dat ze door hun coalitie genoten in een richting geduwd worden en dan is het vragen of ze mee naar het extreme buigen of breken met het kabinet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:37
Even een beetje los van de Nederlandse politiek:
Spoetnik385 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:04:
[Speculatie-modus aan]

Mark wordt secretaris-generaal van de NAVO.
Telt u maar even mee: Stoltenberg gaat nog een jaartje door. Maar Rutte moet nog ff demissionair blijven. In ieder geval tot november en reken daarna gerust op een formatie van 1/2 jaar --> Mooi moment om daarna te beginnen met een sjieke overdracht.
(Wie organiseerde een paar weken terug spontaan een "NAVO-mini-top" in Den Haag?)
[Speculatie-modus uit]
Het is toch eigenlijk dieptriest dat alles zo ontzettend voorspelbaar aan het worden is.
"Opeens" valt het kabinet over een probleem dat zeker "een uitdaging" is, maar waar tot dan toe niet heel veel mensen bij stil stonden - op basis van getallen die toch stiekum niet klopten en een jaartje later heeft Mark een nieuwe job.

Mijn voorspelling voor dit kabinet (en de daaropvolgende campagne / verkiezingen) kunt u eerder in dit topic reeds vinden

* Spoetnik vraagt een nickchange aan naar Nostradamus

www.steamloco.info

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

DevWouter schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:37:
[...]

Ik ga ervan uit dat moeders haar vader is nagereisd en niet haar dochter.
Google-de-google...

Zij (toen 7 jaar oud) is samen met haar moeder naar Nederland gereisd. Dus ze (of haar moeder) is dus geen nareiziger op nareiziger.
Potato/tomato.

Ze is een keiharde leugenaar gebleken, de herkomst daarvan is redelijk irrelevant.

De leugen werd gedurende bijna een jaar zowat elke dag herhaald.

En dan ‘backpaddlen’ met ‘honderden’ in plaats van ‘tienduizenden’ (een factor 100 minder), dan niet erg? Nee, want nog steeds een factor 10 overdreven.

Wel saillant, dat je als nareiziger anderen de maat denkt te moeten nemen, zie ook de achtergronden van de Tories met immigratie-afkomst. Sunak en zijn cronies.

De zoldertrap optrekken.

Dag zie je vaker overigens, is in de VS (bijv.) niet anders.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ramzzz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:04:
De leugen werd gedurende bijna een jaar zowat elke dag herhaald.
Ik snap de emotie, maar zij(!) heeft het juist niet herhaald. Ze is wel laakbaar geweest op heleboel andere terreinen waardoor de leugen in het land bleef dwalen. Dus andere partijen gingen het herhalen waardoor zij het werk niet hoefde te doen.

Er is een verschil tussen iemand die liegt en iemand die niet de waarheid spreekt. En blijkbaar vinden we als samenleving dat daar een verschil tussen zit. (Persoonlijk vind ik beide even verwerpelijk en weiger ik onderscheid te zien op dit punt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

DevWouter schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:11:
[...]

Ik snap de emotie, maar zij(!) heeft het juist niet herhaald. Ze is wel laakbaar geweest op heleboel andere terreinen waardoor de leugen in het land bleef dwalen. Dus andere partijen gingen het herhalen waardoor zij het werk niet hoefde te doen.

Er is een verschil tussen iemand die liegt en iemand die niet de waarheid spreekt. En blijkbaar vinden we als samenleving dat daar een verschil tussen zit. (Persoonlijk vind ik beide even verwerpelijk en weiger ik onderscheid te zien op dit punt)
Zeker wel. De hele campagne ging het vrijwel nergens anders over. En het werd tijdens de formatie ook herhaald.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:26
Een blik op de toekomst van de huidige koers waarop we zitten: Slowaakse regering ontbindt publieke omroep, journalisten zouden ‘in gevecht’ zijn met de regering.
Het omstreden wetsvoorstel vervangt RTVS per 1 juli door een nieuwe omroep: STVR. 78 van de 150 parlementariërs stemden voor. Oppositiepartijen verlieten uit protest de plenaire zaal, omdat ze niet wilden deelnemen aan de ‘liquidatie’ van RTVS. De nieuwe president Peter Pellegrini moet de wet wel nog ondertekenen, maar hij staat bekend als bondgenoot van de illiberale premier Robert Fico.

In maart kondigde cultuurminister Martina Simkovicová een plan aan om RTVS op te heffen. Volgens de minister is de omroep niet meer objectief en ontbreekt een evenwicht van politieke standpunten. Volgens journalisten van de omroep is het werkelijke bezwaar dat ze kritisch verslag doen van het regeringsbeleid en van de ondermijning van de Slowaakse rechtsstaat. Premier Fico stelde zelfs dat de journalisten ‘in gevecht met de regering zijn’. Sinds hij in oktober aan de macht kwam, heeft hij de Slowaakse media op de korrel. De meeste zijn volgens hem ‘vijandig’.
Ik zou zeggen: begin met het steunen van je favoriete niet-guurrechtse omroep nu het nog kan zodat ze ook in de toekomst nog programma's kunnen maken, of dat nu op radio/tv is of niet.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:55

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

zelfs of ze het herhaalde of het moedwillig liet doorkabbelen of onbewust het niet corrigeerde (alle 3 laakbaar gedrag van een bestuurder trouwens), conform de VVD zelf / Yesilgoz is dit waar een kabinet over is gevallen.

Kortom: ze (Yesilgoz)/zij (VVD als geheel) is/zijn bereid de stekker uit een regering te trekken op basis van een argument wat niet gecontroleerd is, 'out of thin air'. Wat het nog een standje erger maakt: we weten dat zaken als groningen, toeslagen, stikstof, allemaal niet voldoende waren om regeringsleiders te krijgen die verantwoordelijkheid namen. Een verzonnen feit is dat echter wel.

Met hoe daarna alles is gelopen doet het me aan dat Yesilgöz hiermee dacht een uniek ding te hebben om zich te kunnen onderscheiden. Door de samenwerking met de PVV tot een optie te nemen parkeerde ze de gematigde flank van de VVD ook meteen op verlies (want de VVD is loyaal naar elkaar, dat mogen we wel stellen na al die jaren) als ze nog plannen hadden voor nieuw bestuur en werd de gehele verkiezing meteen hardcore op 'immigratie' gezet.

Je zou mensen dus het voordeel van de twijfel kunnen geven of het een foutje was of een keiharde leugen en veelal opteer je voor de twijfel. Dit is echter dermate opgeblazen dat er weinig anders resteert als je naar het hele traject kijkt. Mocht het geen leugen zijn, dan zijn haar woorden over hoe die beschuldiging haar zo raakt nog altijd intense krokodillentranen: het zou haar moeten raken dat een immense bestuurlijke blunder heeft gemaakt en zich niet geneerde om die ook nog electoraal te gaan uitbuiten waardoor ze nogal onbetrouwbaar overkomt. Nu beklaagt ze zich in feite dat mensen zich uiten over het beeld wat ze zelf heeft geschapen bij hun. Dat is dan wel de rode lijn bij veel van de rest van de komende regering ook: 0,0 zelfreflectie. Of men ontwijkt het, of men stelt keihard dat men nooit naar het verleden kijkt.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
[...]

The truth, the whole truth and nothing but the truth

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Lichtelijk off-topic maar wel relevant denk ik: Ik heb vol verwondering (positief) gekeken naar hoe Kylian Mbappé eerder deze week in een persconferentie jongeren opperde om te gaan stemmen vanwege de opkomst van rechts extremisme. Vooral de manier waarop hij dat deed vond ik knap. Mijn ervaring is toch wel dat dit soort multi-miljonair vedettes politiek niet betrokken zijn. Kunnen Nederlandse voorbeeld figuren wel zelf een voorbeeld aan nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-06-2024 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Napo schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:49:
[...]

Waar initieel natuurlijk het idee was dat men met bewindspersonen zou komen die een afstand hadden tot Den Haag kan het goed zijn om een indicatie te krijgen van de hoe en wat ze beogen te handelen
Volgens mij was dat helemaal niet het idee. Dit is zo'n dingetje wat uit de VS is komen overwaaien. Daar is het gebruikelijk dat een minister (en een heleboel andere functionarissen) door de Senaat ondervraagd en uiteindelijk bevestigd worden.

Wat we nu doen is een slap aftreksel ervan. Heeft ook niet specifiek met deze formatie en de beoogde "afstand tot Den Haag" te maken. Het voornemen om dit voortaan te doen lag er al voordat Omtzigt een ding maakte van die "afstand tot Den Haag".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Spoetnik385 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:03:
Even een beetje los van de Nederlandse politiek:

[...]

Het is toch eigenlijk dieptriest dat alles zo ontzettend voorspelbaar aan het worden is.
"Opeens" valt het kabinet over een probleem dat zeker "een uitdaging" is, maar waar tot dan toe niet heel veel mensen bij stil stonden - op basis van getallen die toch stiekum niet klopten en een jaartje later heeft Mark een nieuwe job.
Daarvoor hoefden ze het kabinet niet op te blazen. Mark Rutte had simpelweg afscheid kunnen nemen en Yeşilgöz zat al in het kabinet en had direct door kunnen schuiven naar het Torentje. Vergeet niet dat een premier niet gekozen maar benoemd wordt. Er waren geen verkiezingen nodig om Mark Rutte aan een andere baan te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:40
Volgens mij wat dit de eerste hoorzitting die de tijd heeft volgemaakt? Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Bij de vorige hoorzitting gaf Omtzigt aan dat hij in eerste instantie kritisch was naar het idee, maar dat hij het toch een fijne mogelijkheid vond.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• b_g_e
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 18:16
Ik zit me toch nog een beetje te verwonderen over de kamervoorzitter.

Bosma:
  • 8 oktober 2015
    De omroep is verworden tot een instrument in de omvolking van Nederland.
  • 30 november 2016
    Wij zien helaas dat de Staat der Nederlanden een instrument is geworden in de omvolking van Nederland, in het faciliteren van de toestroom van grote groepen uit het buitenland, die zeer grote invloed hebben op de demografie en daarmee op de cultuur en het voortbestaan van onze cultuur in Nederland.
  • 19 december 2017
    Terwijl president Trump gisteren nog zeer terecht zei "a nation without borders is no nation", een land zonder grenzen is geen land, zetten onze Brusselse bovenbazen vol in op de omvolkingsagenda.
  • 17 april 2018
    Want, voorzitter, we zien de volgende slag in de oorlog tegen de burger, de burger die zijn mond moet houden en zwijgend moet doormarcheren richting de Europese superstaat onder Duitse leiding en richting omvolking.
  • 18 april 2018
    Zie de Europese Unie, de omvolking, de elites die allemaal kiezen voor het linksliberalisme, allerlei akkoorden waardoor de Kamer buitenspel wordt gezet.
  • 26 september 2018
    De NPO etaleert ook een blinde haat jegens de president van de Verenigde Staten. De NPO is de stem van de klimaatmaffia. Van de asielindustrie. Van Brussel. Van Sylvana Simons. Van de islamknuffelaars. Hij is de staat van beroep van de eenpartijstaat die Nederland heet. NPO staat voor nationale propaganda voor de omvolking. Hij is een pantservuist die 24 uur per dag in je gezicht beukt. De NPO maakt onderdeel uit van de politiek correcte wurggreep op onze samenleving. Hij is de stem van de links-liberale elites. De NPO acht zichzelf beter dan het volk. Hij wil ons opvoeden. En als beloning krijgen ze nog eens 40 miljoen extra. Pik in, het is winter.
  • 15 november 2018
    De kosmopolieten denken dat de loop van de geschiedenis onvermijdelijk is en dat wij zwijgend afmarcheren naar de Europese superstaat met Frau Merkel, opgegroeid in de DDR, als hoofd van een Europees leger dat ons begeleidt richting de omvolking.
  • 1 september 2020
    De ideeën van links-liberaal, of zo u wilt hoogopgeleid, Nederland voeren ons richting de ondergang, op een enkele reis richting Hollandistan. De vernietiging van het Nederlandse volk door omvolking.
  • 6 juli 2023
    Omvolking is bijvoorbeeld gewoon een realiteit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
b_g_e schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:20:

Bosma:
  • 8 oktober 2015
    De omroep is verworden tot een instrument in de omvolking van Nederland.
  • 30 november 2016
    Wij zien helaas dat de Staat der Nederlanden een instrument is geworden in de omvolking van Nederland, in het faciliteren van de toestroom van grote groepen uit het buitenland, die zeer grote invloed hebben op de demografie en daarmee op de cultuur en het voortbestaan van onze cultuur in Nederland.
  • 19 december 2017
    Terwijl president Trump gisteren nog zeer terecht zei "a nation without borders is no nation", een land zonder grenzen is geen land, zetten onze Brusselse bovenbazen vol in op de omvolkingsagenda.
  • 17 april 2018
    Want, voorzitter, we zien de volgende slag in de oorlog tegen de burger, de burger die zijn mond moet houden en zwijgend moet doormarcheren richting de Europese superstaat onder Duitse leiding en richting omvolking.
  • 18 april 2018
    Zie de Europese Unie, de omvolking, de elites die allemaal kiezen voor het linksliberalisme, allerlei akkoorden waardoor de Kamer buitenspel wordt gezet.
  • 26 september 2018
    De NPO etaleert ook een blinde haat jegens de president van de Verenigde Staten. De NPO is de stem van de klimaatmaffia. Van de asielindustrie. Van Brussel. Van Sylvana Simons. Van de islamknuffelaars. Hij is de staat van beroep van de eenpartijstaat die Nederland heet. NPO staat voor nationale propaganda voor de omvolking. Hij is een pantservuist die 24 uur per dag in je gezicht beukt. De NPO maakt onderdeel uit van de politiek correcte wurggreep op onze samenleving. Hij is de stem van de links-liberale elites. De NPO acht zichzelf beter dan het volk. Hij wil ons opvoeden. En als beloning krijgen ze nog eens 40 miljoen extra. Pik in, het is winter.
  • 15 november 2018
    De kosmopolieten denken dat de loop van de geschiedenis onvermijdelijk is en dat wij zwijgend afmarcheren naar de Europese superstaat met Frau Merkel, opgegroeid in de DDR, als hoofd van een Europees leger dat ons begeleidt richting de omvolking.
  • 1 september 2020
    De ideeën van links-liberaal, of zo u wilt hoogopgeleid, Nederland voeren ons richting de ondergang, op een enkele reis richting Hollandistan. De vernietiging van het Nederlandse volk door omvolking.
  • 6 juli 2023
    Omvolking is bijvoorbeeld gewoon een realiteit.
Ik zit me nog meer te verwonderen over het gebrek aan moreel besef bij de kamerleden die voor Bosma hebben gestemd. Zijn uitspraken over omvolking waren bekend.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bananenplant
Vlak voor haar vertrek probeert minister Carola Schouten de harde bijstandsregels te verzachten.

Op de valreep nog een voorstel om de participatiewet wat menselijker te maken, bijvoorbeeld door niet te gaan korten als iemand boodschappen voor je doet. Ik ben benieuwd naar de stemming, het lijkt me een goede Arschlochtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 21:38
b_g_e schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:20:

...wartaal...
Is inderdaad wonderlijk. Dat extreem rechtse politici bij voortduring deze inmiddels tamelijk sleetse stokpaardjes ventileren. Het klinkt bijna als het opzeggen van mantra's, hare krisna hare rama. Maar het klinkt ook als een scheldende puber, ook niet nadenken over betekenis alleen voortdurend op zoek naar de grens.

Ik ga er vanuit dat Bosma het ook niet allemaal zelf gelooft maar dat doet omdat het werkt, omdat hij daarmee effectief aandacht krijgt. Maar dan is het ook wonderlijk dat ook de geadresseerde partij zich zelden of nooit beklaagt over deze onzin. Iemand die overtuigd is van het rechtse gedachtengoed en een werkend stel hersenen heeft die moet toch ook vraagtekens hebben bij in ieder geval een deel van deze uitspraken?

Ook hier op GOT, toch voornamelijk slimme mensen hier, ongetwijfeld maar waarom lees ik voornamelijk de wat linksere posters die zich beklagen over dit soort stellingen?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Joris748 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:30:
[...]

Ik zit me nog meer te verwonderen over het gebrek aan moreel besef bij de kamerleden die voor Bosma hebben gestemd. Zijn uitspraken over omvolking waren bekend.
Wellicht moeten we gewoon concluderen dat we weer een stap dichter naar een fascistisch land zijn gegaan. En de kiezers vinden het allemaal geweldig. Hoogstwaarschijnlijk uit domheid of onwetendheid. Iedereen denkt natuurlijk als er "stevig" bestuur komt dat dat alleen richting anderen is. Maar als straks blijkt dat de problemen niet oplossen als je keihard gaat optreden richting vluchtelingen dan wordt er gewoon een andere makkelijk aan te wijzen groep als schuldige aangewezen. Ik gok dat dan de LHBQTI-ers aan de beurt zijn. Of gescheiden ouders. Of eenoudergezinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
mekkieboek schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:22:
[...]

Ik ga er vanuit dat Bosma het ook niet allemaal zelf gelooft maar dat doet omdat het werkt, omdat hij daarmee effectief aandacht krijgt.
Lees deze post nog eens: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:18
Frame164 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:22:
[...]

Wellicht moeten we gewoon concluderen dat we weer een stap dichter naar een fascistisch land zijn gegaan.
Zeg maar gerust ene paar reuzensprongen als dit kabinet 4 jaar z'n gang kan gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door dakka op 21-06-2024 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
dakka schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:34:
[...]
Zeg maar gerust ene paar reuzensprongen als dit kabinet 4 jaar z'n gang kan gaan.
Zojuist is er weer een hoorzitting begonnen in de Tweede Kamer:

- Kandidaat-minister Klever (PVV) ligt toe dat haar familie in de tachtigjarige oorlog naar Nederland is gekomen en dat ze daarom trots is op de Prinsenvlag
- Op vragen van Kamerleden of Klever afstand neemt van het woord 'omvolking' (waar ze blijkbaar in het verleden ook mee aan is komen zetten) zegt Klever dat ze geen afstand van het woord

Ondertussen zit voormalig topdiplomaat Caspar Veldkamp (kandidaat-minister Buitenlandse Zaken) naast haar. Als Kamerleden vragen aan Veldkamp of hij wil reflecteren op de woorden van Klever, dan geeft hij aan dat hij de woorden van Klever niet in het openbaar gaat recenseren. Veldkamp zegt dat Klever heeft aangegeven er voor alle Nederlanders te zijn en dar gaat hij daarom vanuit. 🤷🏻‍♂️

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Real schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:41:
Ondertussen zit voormalig topdiplomaat Caspar Veldkamp (kandidaat-minister Buitenlandse Zaken) naast haar. Als Kamerleden vragen aan Veldkamp of hij wil reflecteren op de woorden van Klever, dan geeft hij aan dat hij de woorden van Klever niet in het openbaar gaat recenseren. Veldkamp zegt dat Klever heeft aangegeven er voor alle Nederlanders te zijn en dar gaat hij daarom vanuit. 🤷🏻‍♂️
Logisch dat hij dat doet, toch? De leden zijn alleen tijd aan het verdoen door daar steeds op terug te komen. Beide wisten natuurlijk dat daar vragen over zouden komen, dus dat is voorbereid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:50:
[...]
Logisch dat hij dat doet, toch? De leden zijn alleen tijd aan het verdoen door daar steeds op terug te komen. Beide wisten natuurlijk dat daar vragen over zouden komen, dus dat is voorbereid.
Klever krijgt van Paternotte de vraag of ze daadwerkelijk 'omvolking' een feitelijk fenomeen vindt. Paternotte verwijst naar nazi's die het woord 'Umvolkung' gebruikten. Hij citeert de NCTV die 'omvolking' koppelt aan rechtsextremisme.

Klever noemt dat de woorden van Paternotte haar raken. Haar familie had onderduikers in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Real schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:56:
Klever krijgt van Paternotte de vraag of ze daadwerkelijk 'omvolking' een feitelijk fenomeen vindt. Paternotte verwijst naar nazi's die het woord 'Umvolkung' gebruikten. Hij citeert de NCTV die 'omvolking' koppelt aan rechtsextremisme.

Klever noemt dat de woorden van Paternotte haar raken. Haar familie had onderduikers in huis.
Ik zit ook te kijken (al ga ik nu over naar F1), maar mijn antwoord blijft hetzelfde. Men wist dat dit kwam, dus dit is voorbereid. De Kamerleden verdoen tijd (en vragen) door daar steeds op terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:01:
[...]
De Kamerleden verdoen tijd (en vragen) door daar steeds op terug te komen.
Waarom 'verdoen' ze dan hun tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Real schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:02:
Waarom 'verdoen' ze dan hun tijd?
Omdat ze van Klever geen antwoorden gaan krijgen. Zij heeft dat stukje van ON teruggekeken en ingestudeerd, dus dat zal ze herhalen. Het is geen debat, dus daar over beginnen is weer een vraag kwijt.

Veldkamp snapt ook wel dat hij moet samen gaan werken met iemand van de PVV, maar die zal haar niet afvallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Real schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:56:
De zonde zijn niet overdraagbaar van ouder op kind, maar de deugden wel? Dan wil ik nu beroep op ieder om mij te aanbidden omdat ik een achter-achter-achter-etc-klein-kind ben van Adam en Eva. En daarom heb ik recht op het paradijs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
DevWouter schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:33:
[...]

De zonde zijn niet overdraagbaar van ouder op kind, maar de deugden wel? Dan wil ik nu beroep op ieder om mij te aanbidden omdat ik een achter-achter-achter-etc-klein-kind ben van Adam en Eva. En daarom heb ik recht op het paradijs.
We mogen het niet over haar eigen woorden van kortgeleden hebben, maar wel over de (waarschijnlijk niet te verifiëren) daden van haar voorouders.

Typisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Volgens https://www.telegraaf.nl/...n-faillissementsprocedure heeft Dirk Beljaarts een probleem. Als directeur van Koninklijke Horeca Nederland heeft hij eerder een bedrijf opgericht die failliet is gegaan. Onderzoek curator loopt nog. Er zijn veel schuldeisers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

*knip* als je zelf al aangeeft dat je dit niet moet doen, doe het dan ook niet.

[ Voor 81% gewijzigd door defiant op 21-06-2024 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DevWouter schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:40:
[mbr]*knip* als je zelf al aangeeft dat je dit niet moet doen, doe het dan ook niet.[/mbr]
Fair. Onderstaande is met een serieuzer intentie.

Dat haar voorouders zich deugdzaam heeft gedragen sluit niet uit dat zij dat ook gedaan zou hebben. Als sommige deugdzame mensen foute ouders hebben dan kan het andersom ook waar zijn.

Het feit dat zij beroep doet op de deugden van een ouder is een klassieke vorm van liegen waarbij je een vraag beantwoord met overcompleet zijn. Dit is ook de reden waarom veel mensen er over vallen. Het gaat namelijk om haar gedrag en niet die van een ander. Ze weten dus dat ze niet waarheidsgetrouw is en vragen zich af wat ze probeert te verbergen. Is dat alleen het voorval waar de vraag over ging of is er meer?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

mekkieboek schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:22:
[...]

Ook hier op GOT, toch voornamelijk slimme mensen hier, ongetwijfeld maar waarom lees ik voornamelijk de wat linksere posters die zich beklagen over dit soort stellingen?
Die mensen nemen zoveel afstand van het aankomende kabinet dat ze hier niet willen posten :Y

Gelukkig zijn de meeste rechts-stemmende mensen die ik ken ook verbijsterd over welke kant het opgaat. Die kijken met afgrijzen naar mensen als Bosma. Stemden VVD "want tja, er is weinig beters op rechts" en dachten dat de open deur naar de PVV meer was om juist stemmen naar de VVD te trekken.

Maarja, ik weet ook wel dat mijn bubbel een bepaalde kleur heeft. Ik heb 1 iemand in mijn cirkel die misschien PVV gestemd zou kunnen hebben, maar die jongen heeft nogal last van "alle politici liegen altijd, behalve als ik het met ze eens ben", dus tja, dan kun je makkelijk alle extreme dingen van de PVV wegwuiven, wat hij dus ook doet.

Zelfde zie/zag je hier ook veel: Er werd niet op ingegaan, of het was allemaal maar overdreven. Bosma was toch zo'n grapjurk als ie inviel als voorzitter?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_g_e
RobinHood schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:03:
[...]

Zelfde zie/zag je hier ook veel: Er werd niet op ingegaan, of het was allemaal maar overdreven. Bosma was toch zo'n grapjurk als ie inviel als voorzitter?
Persoonlijke charme doet helaas niets aan dat bedorven gedachtengoed van hem.

Edit:

Bijvoorbeeld:
30 november 2016
Even afgezien van het feit we altijd al een immigratie-land waren en dat andere culturen voor ons een verrijking kunnen zijn... Het idee dat de overheid, de omroep, etc. met voorbedachten rade uit zouden zijn op het vervangen van de bevolking is gewoon bezopen.

[ Voor 46% gewijzigd door b_g_e op 21-06-2024 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DevWouter schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:33:
[...]

Tijd om de Bijbel eens te lezen. Ik denk dat je de rol van Adam en Eva niet goed begrepen hebt. Ze zijn juist uit het Paradijs verdreven en zijn dus wel de slechtste basis om voor jezelf het Paradijs op te eisen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik hoop dat de mensen die het allemaal wel okay vinden en met hun PVV collega’s in het kabinet gaan zitten beseffen dat de meelopers en wegkijkers net zo ongewenst zijn als de daadwerkelijk foute mensen. Dat bleek immers na afloop van WO2 in Nederland zo te zijn.

Met droge ogen naast zo’n omvolkingstheoreticus zitten, je moet het maar kunnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• b_g_e
offtopic:
[quote]downtime schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:39:
[...]

Tijd om de Bijbel eens te lezen. Ik denk dat je de rol van Adam en Eva niet goed begrepen hebt. Ze zijn juist uit het Paradijs verdreven en zijn dus wel de slechtste basis om voor jezelf het Paradijs op te eisen.
[/quote]

Wel recht op de erfzonde. Ik zou wat anders lezen.

-----

Ik ben wel serieus benieuwd hoe zo'n ontmoeting van een minister straks gaat in het buitenland.
- "Hoe bevalt je fascistoïde kabinetje?"
* "Er is sprake van stijlverschillen."

...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Delerium schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:00:
Ik hoop dat de mensen die het allemaal wel okay vinden en met hun PVV collega’s in het kabinet gaan zitten beseffen dat de meelopers en wegkijkers net zo ongewenst zijn als de daadwerkelijk foute mensen. Dat bleek immers na afloop van WO2 in Nederland zo te zijn.

Met droge ogen naast zo’n omvolkingstheoreticus zitten, je moet het maar kunnen.
De meelopers zijn uiteindelijk vaak ook het probleem. Extremisten komen zelden aan de macht doordat ze op zichzelf een meerderheid hebben.

Deze quote vind ik in dat kader wel toepasselijk:
“The only thing necessary for evil to triumph is for enough good men to do nothing.” - Edmund Burke

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:21
De NsCer die ernaast zitten zijn erger door de houding ik ga er niks over zeggen. Van de pvv ers was dit bekend. Dat de coalitiepartijen dit niet flink durven te vooroordelen maakt hen medeplichtig aan deze denkbeelden en dit zogenaamde centrumrechtse kabinet gewoon langzaam een extreem rechts kabinet. En hoever mag het gaan? Vinden ze het straks prima als zo klever gaat suggereren dat alle moslims naar de gaskamer moeten of zo? Ja extreem voorbeeld maar ik vraag mij het af.

Ja prinsenvlag excuus gekund, maar gezien de verdere zichtwijze is lijkt het logischer dat ie uit exteeem rechtse hoek komt ipv dat ze het gewoon een mooie vlag vindt.
Ik vind het ook een mooie vlag maar hij is helaas geclaimd door extreemrechtse bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_g_e
Vrietje schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:09:
[...]

Ja prinsenvlag excuus gekund, maar gezien de verdere zichtwijze is lijkt het logischer dat ie uit exteeem rechtse hoek komt ipv dat ze het gewoon een mooie vlag vindt.
Ik vind het ook een mooie vlag maar hij is helaas geclaimd door extreemrechtse bewegingen.
Het hakenkruis is ook geen Nazi-uitvinding. Ik was (ooit op het VWO) redelijk verbaasd een vaas met Aphrodite en hakenkruizen tegen te komen in het tekstboek Grieks. Dat moet je allemaal ook maar net weten, van het zonnewiel en zo.

---

Als je het niet uit je strot kan krijgen, dat er in Gaza een humanitaire ramp plaats heeft, dan hoor je niet op een ministerie. Dat lijkt me duidelijk, want dan doe je de evidente waarheid geen recht.

[ Voor 14% gewijzigd door b_g_e op 21-06-2024 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Laatst online: 05:36
b_g_e schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:08:
[...]

Het idee dat de overheid, de omroep, etc. met voorbedachten rade uit zouden zijn op het vervangen van de bevolking is gewoon bezopen.
Volgens dat gedachtegoed is het niet zozeer de overheid/omroep/etc in het algemeen die dat wil, maar de "linkse elite" (die daartoe de overheid en media als instrument gebruikt).

Intussen is ondanks de claim vanuit die hoek dat nazi=links, dat omvolkings verhaal juist identiek aan Hitler's gebazel in "Mein Kampf" (cultuurmarxisme).
https://www.bnnvara.nl/jo...denherdenking-legitiem-is
"...Alleen kennis van het Jodendom biedt de sleutel tot begrip van de diepte en dus werkelijke bedoelingen van sociaaldemocratie" - Hitler, Mein Kampf

Het maakt weinig uit of Bosma en anderen het zelf wel of niet geloven, het gaat om het effect van dergelijke uitspraken; hoeveel aanhangers kunnen er mee worden gewonnen die zich keren tegen (links)media en tegen Linkse politici, partijen, kiezers.

[ Voor 9% gewijzigd door BadRespawn op 21-06-2024 19:46 ]

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_g_e
BadRespawn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:31:
[...]

Volgens dat gedachtegoed is het niet zozeer de overheid/omroep/etc in het algemeen die dat wil, maar de "linkse elite" (die daartoe de overheid en media als instrument gebruikt).
En da's een bewering die een basis in de werkelijkheid ontbeert, maar wel resoneert in een aanzienlijk deel der bevolking.
Intussen is ondanks de claim vanuit die hoek dat nazi=links, dat omvolkings verhaal juist identiek aan Hitler's gebazel in "Mein Kampf" (cultuurmarxisme).
https://www.bnnvara.nl/jo...denherdenking-legitiem-is
"...Alleen kennis van het Jodendom biedt de sleutel tot begrip van de diepte en dus werkelijke bedoelingen van sociaaldemocratie" - Hitler, Mein Kampf
Tsja, meneer Hitler, daar zijn wel boeken over geschreven. Hitler deed ook aan populisme en nativisme. Ik ben een beetje in afwachting van de dag, dat we de PVV gewoon fascistisch gaan noemen. Dat zou een stuk duidelijker zijn. Even geen linkje met de criteria van Eco bij de hand...
Het maakt weinig uit of Bosma en anderen het zelf wel of niet geloven, het gaat om het effect van dergelijke uitspraken; hoeveel aanhangers kunnen er mee worden gewonnen die zich keren tegen (links)media en tegen Linkse politici, partijen, kiezers.
In het groot *en* het klein maakt dat wel uit. *Wij* constitueren immers deze democratie. Als het niet meer uitmaakt, dan heb je dát al bijna opgegeven.

[ Voor 0% gewijzigd door b_g_e op 21-06-2024 20:11 . Reden: #spello ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
b_g_e schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:06:
[...]

In het groot *en* het klein maakt dat wel uit. *Wij* constitueren immers deze democratie. Als het niet meer uitmaakt, dan heb je dát al bijna opgegeven.
Ik bedoel "maakt niet uit" niet in de zin van "kan me niet schelen" - ik bedoel het in de zin van "maakt mbt het effect van dergelijke uitspraken geen verschil". De sprekers hoeven alleen maar geloofwaardig over te komen op hun doelgroep, echt zelf geloven in wat ze zeggen heeft daar weinig mee te maken. Net zoals het al dan niet waar zijn er weinig mee te maken heeft.
Zoals ik zei: "hoeveel aanhangers kunnen er mee worden gewonnen die zich keren tegen (links)media en tegen Linkse politici, partijen, kiezers." Dat is waar het om gaat (en dat maakt mij dus wel uit...).

[ Voor 4% gewijzigd door BadRespawn op 21-06-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_g_e
BadRespawn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:14:
[...]

Ik bedoel "maakt niet uit" niet in de zin van "kan me niet schelen" - ik bedoel het in de zin van "maakt mbt het effect van dergelijke uitspraken geen verschil". De sprekers hoeven alleen maar geloofwaardig over te komen op hun doelgroep, echt zelf geloven in wat ze zeggen heeft daar weinig mee te maken.
Zoals ik zei: "hoeveel aanhangers kunnen er mee worden gewonnen die zich keren tegen (links)media en tegen Linkse politici, partijen, kiezers." Dat is waar het om gaat (en dat maakt mij dus wel uit...).
Einverstanden! Dat kan ik ook niet goed vangen. Dat is het verschil tussen effect willen sorteren en belang hechten aan een (gezamenlijke) werkelijkheid.

Ik gun iedereen z'n mening. Maar niet iedereen z'n afzonderlijke "waarheid".

Dat politici tamelijk feiten-vrij te werk gaan tegenwoordig en het over iets als de "werkelijkheid" niet eens kunnen worden, wel, dat stemt zorgelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
b_g_e schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:19:
[...]

Einverstanden! Dat kan ik ook niet goed vangen. Dat is het verschil tussen effect willen sorteren en belang hechten aan een (gezamenlijke) werkelijkheid.

Ik gun iedereen z'n mening. Maar niet iedereen z'n afzonderlijke "waarheid".

Dat politici tamelijk feiten-vrij te werk gaan tegenwoordig en het over iets als de "werkelijkheid" niet eens kunnen worden, wel, dat stemt zorgelijk.
Zeker zorgelijk, des meer omdat het niet nieuw is:
(zonder te veel off topic te willen raken)

"We have created our myth. The myth is a faith, a passion. It is not necessary for it to be a reality... Our myth is the greatness of our nation, and to this myth we subordinate everything else."
- Mussolini, The Naples speech, 24 oct 1922
YouTube: FASCISM: An In-Depth Explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_g_e
BadRespawn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:24:
[...]

Zeker zorgelijk, des meer omdat het niet nieuw is:
(zonder te veel off topic te willen raken)

"We have created our myth. The myth is a faith, a passion. It is not necessary for it to be a reality... Our myth is the greatness of our nation, and to this myth we subordinate everything else."
- Mussolini, The Naples speech, 24 oct 1922
YouTube: FASCISM: An In-Depth Explanation
Zo zitten we kennelijk in elkaar als diersoort.

Niet leuk. Wel goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
BadRespawn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:31:
[...]

In de meest recente Maarten! staat een artikel "de elite bestaat niet" dat uiteenzet dat de groepen die daar vanuit die hoek onder geschaard worden eigenlijk helemaal geen significante beslismacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_g_e
Bananenplant schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:27:
[...]

In de meest recente Maarten! staat een artikel "de elite bestaat niet" dat uiteenzet dat de groepen die daar vanuit die hoek onder geschaard worden eigenlijk helemaal geen significante beslismacht hebben.
Dat zou ik graag lezen.

Waar de elite het wél voor het zeggen had was bijvoorbeeld in de VOC. Een paar rijke Nederlanders deden de handel, de bemanning kwam overal vandaan. Mijn egaa heeft zelfs proefgelezen voor een boek over zwitsers in de VOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
b_g_e schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:32:
[...]

Dat zou ik graag lezen.
Vooralsnog lijkt de inhoud van het meest recente nummer alleen in het papieren blad te staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BadRespawn
Bananenplant schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:27:
[...]

Goed dat dat is uitgeplozen, maar het was in ieder geval al duidelijk dat Linkse politiek de afgelopen paar decennia niet aan de macht is geweest - maar toch door PVV e.d. als één van de schuldigen wordt aangewezen.
En het bevestigd nog eens dat het niet waar hoeft ze zijn wat ze zeggen, het hoeft alleen maar door volgelingen geloofd te worden (myth, faith, passion).
Daarom zijn ze praktisch onbereikbaar dmv rationele argumenten. zie ook hneel in "Desinformatie en misinformatie: dreiging en aanpak."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BadRespawn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:39:
[...]

Goed dat dat is uitgeplozen, maar het was in ieder geval al duidelijk dat Linkse politiek de afgelopen paar decennia niet aan de macht is geweest - maar toch door PVV e.d. als één van de schuldigen wordt aangewezen.
En het bevestigd nog eens dat het niet waar hoeft ze zijn wat ze zeggen, het hoeft alleen maar door volgelingen geloofd te worden (myth, faith, passion).
Daarom zijn ze praktisch onbereikbaar dmv rationele argumenten. zie ook hneel in "Desinformatie en misinformatie: dreiging en aanpak."
Je kan zeggen wat je wil en met bewijs komen wat je wil, het is compleet nutteloos. De volgende quote vat het ook goed samen. “You cannot reason a person out of a position he did not reason himself into in the first place.”

Het zal wel weer aardig fout moeten gaan willen mensen uiteindelijk zien wat het nu al is.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 21-06-2024 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

downtime schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:39:
[...]

offtopic:
“Ja, maar alleen de deugden van mijn voorouders zijn van toepassing op mij, hun zonden niet. En omdat zij recht hadden op het Paradijs heb ik dat ook. Bla-bla-bla…”

En laten we eerlijk wezen met die houding mag men zich af vragen of de oorspronkelijke reden voor verbanning nog noodzakelijk is: het verschil tussen goed en kwaad kennen. 8)7
Bron: www.debijbel.nl/bijbel/NBV21/GEN.3.22

Met dit als bruggetje ga ik weer meer on topic. Blijkbaar kent men het verschil tussen goed en kwaad echt niet: nazi taal is onderdeel van hun vocabulaire van onze toekomstige minister buitenlandse handel en ontwikkelingshulp. En Wilders beweert in een tweet vervolgens dat ze de taal van de gewone Nederlander spreekt.
Dus… Wilders noemt de gemiddelde Nederlander een nazi?
Serieus, als je de waarheid niet aan je zijde hebt kan je nog zo kronkelen maar uiteindelijk zal je toch de boek ingaan als een fout persoon.

Als ik de rest van de kamer was dan zou ik me gereed houden voor een zeer korte kabinetsperiode. En de rest van Nederland incl. partners moet rekening houden met de meest onberekenbare overheid in jaren.

Bron: https://nos.nl/collectie/...n-feitelijke-omschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:00:

Ik heb VVD gestemd en prima deze coalitie, ik zie geen alternatief. Laat ze het maar eens proberen, de linkse hoek ik heb daar geen goede oplossing of verhalen of wat dan ook gezien. *knip* reageer s.v.p. inhoudelijk, s.v.p. geen commentaar op andermans postgedrag.

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 21-06-2024 23:10 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:08
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 22:39:
[...]

Ik heb VVD gestemd en prima deze coalitie, ik zie geen alternatief. Laat ze het maar eens proberen, de linkse hoek ik heb daar geen goede oplossing of verhalen of wat dan ook gezien. *knip*
Ben eigenlijk wel benieuwd voor welke problemen jij oplossingen ziet in deze coalitie en welke oplossingen dat dan zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 21-06-2024 23:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
[...]

Ik heb VVD gestemd en prima deze coalitie, ik zie geen alternatief. Laat ze het maar eens proberen, de linkse hoek ik heb daar geen goede oplossing of verhalen of wat dan ook gezien. *knip*
Wat vind jij ervan dat beoogde ministers en staatssecretarissen extreemrechtse standpunten hebben, hier geen afstand van willen nemen en coalitiegenoten dit niet veroordelen?

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 21-06-2024 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
*knip* maak een s.v.p. topic report aan als je dit vind, maar reageer s.v.p. niet.

[ Voor 45% gewijzigd door defiant op 21-06-2024 23:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrietje
[...]

Dat mag je prima vinden en *knip* maak het s.v.p. niet persoonlijk, s.v.p. niet andermans gedachtegang zelf invullen.

Naar mijn mening gaan deze partijen de bestaande problemen alleen erger maken. Want op de echte problemen hebben ze geen oplossingen of negeren ze het. Of ze focussen zich op het verkeerde probleem van het probleem. Zoals met migratie .
Vervolgens gaan ze proberen dingen kapot te maken die nog helemaal niet zo erg kapot waren zoals wetenschap onderwijs en cultuur.
Maar hè bedrijven mogen lekker nog minder belasting betalen. Dus de VVD is kennelijk te vreden

[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 21-06-2024 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joris748 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:02:
[...]

Wat vind jij ervan dat beoogde ministers en staatssecretarissen extreemrechtse standpunten hebben, hier geen afstand van willen nemen en coalitiegenoten dit niet veroordelen?
*knip* beargumenteer en onderbouw altijd s.v.p, je standpunten, alleen stellingen poneren is geen discussie. S.v.p. ook geen commentaar op andermans postgedrag, maak hiervoor een topic report aan.

[ Voor 33% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Allereerst Wikipedia: There is no alternative, dit terwijl er altijd opties zijn, echter men probeert altijd de eerste optie eerst en dat is deze combinatie. En dat kunnen tegenstanders prima begrijpen.

En links heeft zat oplossingen, net zoals rechts, maar men besteed er vaak geen aandacht aan. Helaas ontstaat hierdoor het beeld dat er geen oplossingen zijn, maar pak een programma van de andere partijen en het staat er heus wel in.

Dat de situatie als triest wordt weggezet is vooral omdat men nogal wat incidenten heeft gehad terwijl men nog niet eens geïnstalleerd is. Dat is vrij uniek in Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 21-06-2024 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Ik heb VVD gestemd en prima deze coalitie, ik zie geen alternatief. Laat ze het maar eens proberen, de linkse hoek ik heb daar geen goede oplossing of verhalen of wat dan ook gezien. Wel jammer dat men zoals hierboven allerlei trieste opmerking gaan plaatsen, zegt eigenlijk wel genoeg.
Met het risico teveel vragen op je te stapelen: had je al gekeken naar de doorrekening van het beleid wat dit kabinet gaat voeren? Hier een korte toelichting: DaniëlWW2 in "De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024"

Mocht je vermogend genoeg zijn om erop vooruit te gaan dan proficiat natuurlijk, maar zo niet, welke verwachtingen heb je bij dit kabinet die zwaarder wegen dan welvaart?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Komop zeg, omvolkingstheorieën zijn extreemrechts. Prinsenvlag is extreemrechts.

Ik neem aan dat jij dat gedachtengoed ook ver wegwerpt.

[ Voor 29% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:53
DevWouter schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 22:02:
[...]

Als ik de rest van de kamer was dan zou ik me gereed houden voor een zeer korte kabinetsperiode.
'k Vroeg me af of dat ook één van de redenen is waarom Yeşilgöz zich opnieuw publiekelijk kritisch uitlaat over Faber..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrietje
Je mag het beestje gewoon bij de naam noemen. Als we weg gaan kijken en dingen niet meer erkennen dan hebben we probleem.
Daarnaast is 100000 op 17 miljoen inwoners in een land waar minder als 25 procent bebouwd is echt een probleem.

Probleem is dat we de opvangketen en ons bezuinigd hebben . Daardoor komen mensen in ter Apel op straat te staan, ook omdat er maar 2 aanmeldcentrum is. Let op dit zijn vaak mensen die nog niet eens in het systeem zijn gekomen. Die ga je niet tegenhouden. Die komen toch wel, daarna kan je ze allemaal afwijzen maar komen doen ze toch wel.

Je wilt juist dat die keten goed is zo dat er doorstroming is en zogenaamde veilige landers zo veel mogelijk kunnen worden uitgezet. En dat doe je niet door ze maar de grens met België en Duitsland over te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 12:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Migratie is er altijd en dat krijg je niet “opgelost” in de zin dat het *nooit meer* gebeurt. Het probleem is eerder de gebrek aan middelen om het in goeie banen te leiden. En de kraan dicht draaien gaat niet zonder Nexit. En Nederland ongewenst maken levert andere problemen op, zeker als je allerlei termen door elkaar ga halen. Gisteravond was het nareizigers op nareizigers, maar eerder was men ook onduidelijk wat een migrant was.

Verder zit er in dit kabinet ministers en staatssecretarissen die zeer extreme standpunten verkondigen. Dat is helaas een feit. Mag je niet fijn vinden en niet willen horen maar dat betekent niet dat ze opeens gematigd zijn.
En bedenk dat men genoeg gelegenheid heeft gegeven om gematigd te zijn maar dat ze elke keer een double down kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 12:23 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• BadRespawn
Omvolkingstheorie die door politici van bepaalde coalitiepartijen wordt aangehangen is volgens het AIVD een extreem-rechtse complottheorie. https://www.aivd.nl/onderwerpen/extremisme/rechts-extremisme

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Cranberry schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:17:
[...]

'k Vroeg me af of dat ook één van de redenen is waarom Yeşilgöz zich opnieuw publiekelijk kritisch uitlaat over Faber..
Ik weet het haast wel zeker. Het is een reservering voor wanneer het fout gaat. Dan kan men claimen dat het niet aan hun gelegen heeft.
En ondanks mijn kritiek op Yeşilgöz denk ik dat ze hier juist aan het handelen is. Helemaal omdat de partijleiders geen onderdeel van het kabinet worden kan je al vroeg beginnen met reserveringen om je te distantiëren van probleemgevallen. En dat is Faber, ze claimt ministerieel te handelen maar bij haar eerste vuurproef zakte ze door het ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nst6ldr schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:15:
[...]

Met het risico teveel vragen op je te stapelen: had je al gekeken naar de doorrekening van het beleid wat dit kabinet gaat voeren? Hier een korte toelichting: DaniëlWW2 in "De landelijke Nederlandse politiek 2023/2024"

Mocht je vermogend genoeg zijn om erop vooruit te gaan dan proficiat natuurlijk, maar zo niet, welke verwachtingen heb je bij dit kabinet die zwaarder wegen dan welvaart?
Met de plannen van Timmermans ga ik er heel veel op achteruit, of eigenlijk iedereen in mijn omgeving. Dat is een van de redenen dat ik niet op hem gestemd hebt. Het GL/PVDA plan heb ik doorgenomen (nou ja grotendeels want het zijn nog wel wat pagina’s :) ) en andere programma’s maar op een enkel punt is dat niet mijn programma.
*knip* s.v.p. geen meta discussie over het topic.. Ik weet echt wel waar ik op stem, en weet ook wel dat de meesten geen flauw idee hebben of de verkeerde media gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 00:22 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]

Ik heb VVD gestemd en prima deze coalitie,
Ik heb geen enkel probleem met VVD-stemmers. Ze zijn rechts qua standpunten, maar dat kan.
ik zie geen alternatief.
Tja, dat zegt meer iets over jou dan wat anders. Er is altijd wel een alternatief. Maar goed, core-business is dat je VVD stemt dus blijkbaar is dat de hoek waar je je thuisvoelt, niet de minst slechte keuze.

Waar het hier omgaat is dat er ook binnen de VVD best veel mensen zijn die de uitspraken van de PVV mbt omvolken en ander soortgelijk sterk taalgebruik best schadelijk vindt en weinig bestuursvriendelijk. Zo'n Faber, die is straks dus minister en verantwoordelijk voor beleid maar ook de baas van haar ambtenaren. Als er straks bezuinigd moet worden, gaat ze dan haar eigen department aanwijzen als bezuinigingsplek? Wat vinden haar werknemer daarvan? Die werknemers proberen te dealen met de asielzoekersflow, zitten die op een baas te wachten die een duidelijke mening heeft over 'ongedierte'. Daar kan je vragen over stellen. Je kan je ook bv vragen stellen als VVD zijnde als je partij in zee stapt met een PVV die geen bestuurlijke ervaring heeft, een halve despoot als enig lid heeft en nogal veel buitenlander-haat heeft. Maar ook hier, indien je die vragen deelt mag dat prima, maar ook dat zegt meer over jou dan wat dan wat anders.
Laat ze het maar eens proberen, de linkse hoek
Vrijwel iedereen die links als containerterm gebruikt en dat alleen als zwaar negatief scheldwoord gebruikt... dat zegt meer over de persoon dan over links.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:25:
[...]

Met de plannen van Timmermans ga ik er heel veel op achteruit, of eigenlijk iedereen in mijn omgeving.
Bull, het CBS heeft het doorgerekend en bij Timmermans zit je dikke prima. Ook als VVD'er.

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 21-06-2024 23:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Met de plannen van Timmermans ga ik er heel veel op achteruit, of eigenlijk iedereen in mijn omgeving.
Nederland ging juist het meest vooruit met GLPVDA.
https://nos.nl/collectie/...rschillen-tussen-partijen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
[...]

Met de plannen van Timmermans ga ik er heel veel op achteruit, of eigenlijk iedereen in mijn omgeving. Dat is een van de redenen dat ik niet op hem gestemd hebt. Het GL/PVDA plan heb ik doorgenomen (nou ja grotendeels want het zijn nog wel wat pagina’s :) ) en andere programma’s maar op een enkel punt is dat niet mijn programma.
*knip*. Ik weet echt wel waar ik op stem, en weet ook wel dat de meesten geen flauw idee hebben of de verkeerde media gebruiken.
Op welke punten ga je er heel veel op achteruit? Kun je je zorgen concreter maken?

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:18
[...]

*knip*.. Ik weet echt wel waar ik op stem, en weet ook wel dat de meesten geen flauw idee hebben of de verkeerde media gebruiken.
Maar waarom zou jij er op achteruit gaan dan? Oprecht nieuwsgierig naar je inzicht.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevWouter schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:18:
[...]

Verder zit er in dit kabinet ministers en staatssecretarissen die zeer extreme standpunten verkondigen. Dat is helaas een feit. Mag je niet fijn vinden en niet willen horen maar dat betekent niet dat ze opeens gematigd zijn.
En bedenk dat men genoeg gelegenheid heeft gegeven om gematigd te zijn maar dat ze elke keer een double down kiezen.
Absoluut, ik zou ook nooit op ze direct stemmen, maar laat het maar eens gebeuren *knip* let s.v.p. op de topic warning, onderbouw altijd je standpunten.

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Okè, en de personen zelf? Meestal gaan plannen als eerste het raam uit om tot een coalitie te komen, dus is karakter ook belangrijk. Zo zijn veel mensen (waaronder ik) nu genezen van Pieter Omtzigt. Wat vind je zelf van de ministers die gekozen zijn?
[...]

*knip*. Ik weet echt wel waar ik op stem, en weet ook wel dat de meesten geen flauw idee hebben of de verkeerde media gebruiken.
Is het heel erg wanneer niet iedereen het met je eens is? Ik lees dat je WO genoten hebt, dan moet je de waarde van debat toch wel kunnen waarderen? Juist in dit subforum kan je getier aan je voorbij laten gaan, je drukt een keer F5 en er staat ineens *knip*.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 00:24 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrietje
DevWouter schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:27:
[...]

Het merendeel van Nederland ging juist het meest vooruit met GLPVDA.
https://nos.nl/collectie/...rschillen-tussen-partijen
Even dit weggehaald,
Iets voor een ander invullen

Kijk als in puur alleen voor mij zelf stem zou rechts stemmen misschien ook slimmer zijn.
Alleen is de auto bijvoorbeeld niet heilig. Met de goedkope ov kaart die glpvda wilde, zal ik de auto vaker laten staan ondanks dat het ov niet goed is in het dorp.
Ik zie ook de mensen aan de onderkant van de samenleving die het zwaar hebben. En natuurlijk ik zie ook wel dat er een stel oplichters tussen zitten, maar veruit de meeste verdienen hulp.
Het klimaat veranderd, je ziet het om je heen gewoon gebeuren. Dat is collectieve strijd maar 1 ieder kan/moet zijn steentje bijdragen. Maar de overheid mag daar wel meer mee helpen.
Maar daarnaast is een coalitie meestal een compromis en zwakt de extreemste plannen af.

Daarnaast is Timmermans fatsoenlijk en betrouwbaarder dan de meeste mensen waar de pvv aan komt zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Vrietje op 22-06-2024 02:04 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:30:
[...]

Absoluut, ik zou ook nooit op ze direct stemmen, maar laat het maar eens gebeuren. *knip*
Dat klinkt alsof je liever een fout persoon aan het roer hebt staan dan iemand waar je geen fan van ben? Ik ga er maar even vanuit dat je het zo niet bedoelt.

Verder mis ik wat onderbouwing waarom je zo heftig tegen Timmermans ben. Dat je tegen bent heb ik geen moeite mee, maar het gebrek aan onderbouwing maakt het wel lastig om begrip voor jouw standpunt te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Het komt over ik liever dat extreemrechts het land naar de klote helpt. Dan een centrumrechtse coalitie met linkse accenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:25

Punkrocker

Mostly harmless

Vrietje schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:34:
[...]

Daarnaast is Timmermans fatsoenlijk en betrouwbaarder dan de meeste mensen waar de pvv aan komt zetten.
FTFY :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Er is een gesprek met Yesilgöz wat ik nog niet helemaal gehoord heb in Het Oog: https://nos.nl/l/2525610

Maar ik ga me toch ook over de VVD wel ernstig zorgen maken
De partij denkt dat een kabinet met PVV, NSC en BBB een kans biedt om VVD-zaken voor elkaar te krijgen, die al jaren niet gelukt zijn in kabinetten met linkse partijen en middenpartijen.

"Ik dacht: dit is de kans voor de VVD om op een aantal thema's echt stappen te zetten."
Als je geen stappen kan zetten met een centrumpartij maar alleen met een extreemrechtse partij (mogen we ze al extreem noemen in plaats van radicaal) dan zit je zelf ook al aardig in die hoek.
Verder benadrukt Yesilgöz dat er geen alternatief was dan de huidige coalitie en dat er anders nieuwe verkiezingen zouden zijn gekomen.
En weer het "links is meer evil dan extreemrechts" frame nog maar eens doorgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Compuchip87 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:49:
Er is een gesprek met Yesilgöz wat ik nog niet helemaal gehoord heb in Het Oog: https://nos.nl/l/2525610

Maar ik ga me toch ook over de VVD wel ernstig zorgen maken

De partij denkt dat een kabinet met PVV, NSC en BBB een kans biedt om VVD-zaken voor elkaar te krijgen, die al jaren niet gelukt zijn in kabinetten met linkse partijen en middenpartijen.

"Ik dacht: dit is de kans voor de VVD om op een aantal thema's echt stappen te zetten."

Als je geen stappen kan zetten met een centrumpartij maar alleen met een extreemrechtse partij (mogen we ze al extreem noemen in plaats van radicaal) dan zit je zelf ook al aardig in die hoek.
VVD kennende zullen die stappen op economisch vlak ver-rechts zijn. Misschien gaat blijken dat de term hyper-neoliberalisme toch niet een hyperbool is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@Compuchip87
Denk even terug aan hoe Yesilgöz lijsttrekker werd. Toen maakte ze de belofte om “Geen Waterige Compromissen” en vervolgens maakte ze migratie het hoofdpunt van het verkiezingsprogramma.

Bron: https://decorrespondent.n...96-0477-3b69-11290e408d6a

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
*knip* maak s.v.p. altijd topic report aan als je dit vind en laat het verder aan moderatie, maar maak het s.v.p. niet persoonlijk.

Extreemrechts is overigens nog een "lieve" omschrijving gezien de fascistische en neonazistische elementen die ook naar voren komen. Wilders en co radicaliseren namelijk steeds meer openlijk. Het wordt absoluut niet "milder"

[ Voor 65% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:14
Ik ben erg benieuwd hoe lang dit kabinet stand gaat houden. Dat het één groot circus is met racistische, incapable clowns lijkt me duidelijk. Een VVD en NSC zullen voorlopig niets durven omdat ze door de achterban kapot gemaakt zullen worden. Volledig terecht, deze partijen zijn compleet door de maand gevallen.

Het enige lichtpuntje is dat dit misschien dé kans is om een sterke, linkse oppositie te creëren en wellicht volgende keer te regeren. Al heb ik m’n twijfels mij Timmermans zelf helaas.

Al is dat misschien wensdenken, toch zal links weer de schuld krijgen. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:14
Je stemt VVD en je hebt daar goed over nagedacht zeg je.
Je beseft je dat VVD met arbeidsmigranten juist een gigantische importeur is van migranten? Dus een grotere oorzaak is van migratie? Hoe zie jij de VVD als enige partij die dit kan oplossen?

[ Voor 22% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Fuujii schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:37:
Ik ben erg benieuwd hoe lang dit kabinet stand gaat houden. Dat het één groot circus is met racistische, incapable clowns lijkt me duidelijk. Een VVD en NSC zullen voorlopig niets durven omdat ze door de achterban kapot gemaakt zullen worden. Volledig terecht, deze partijen zijn compleet door de maand gevallen.
Ik vraag het me inderdaad ook af. In het begin was ik op basis van het gepresenteerde hoofdlijnenakkoord nog wel positief. Ook over de aangekondigde 'extraparlementaire' status was ik positief, omdat ik wel meerwaarde zie in meer afstand tussen regering en Tweede Kamer. Maar de invulling qua personen is tot nu toe wel enigszins bedroevend, al vraag ik me dan wel af waarom dat nu opeens aan het licht komt terwijl het merendeel van deze personen al actief is of was in andere politieke functies.
Het enige lichtpuntje is dat dit misschien dé kans is om een sterke, linkse oppositie te creëren en wellicht volgende keer te regeren. Al heb ik m’n twijfels mij Timmermans zelf helaas.
Ik heb ook mijn (grote) twijfels bij Timmermans, maar ik denk dat als hij (en zijn partij) enige kans wil maken om ook weer bij het electoraat dat nu op de coalitiepartijen heeft gestemd op de shortlist te komen hij vooral zijn eigen boodschap moet verkondigen en dat moet laten aansluiten op wat er leeft in de samenleving, dan dat hij drie of vier jaar lang alleen maar alles afkeurt wat de huidige regering doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:36

hneel

denkt er het zijne van

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:30:
[...]

Absoluut, ik zou ook nooit op ze direct stemmen, maar laat het maar eens gebeuren. *knip*
Wat vind je als VVD-stemmer dan precies zo erg aan Timmermans?

Dat is iets wat ik me al een tijdje afvraag.

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 22-06-2024 12:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Ipsos heeft de resultaten van hun recente onderzoek gepubliceerd: Enthousiasme over nieuw kabinet afgenomen
Download het hele rapport hier: klik!

Ipsos maakt onderscheid tussen tevreden over het kabinet en vertrouwen in het kabinet. Een mooi onderscheid.

De tevredenheid onder de PVV-BBB-VVD-NSC-kiezers van TK23 is afgenomen, maar nog steeds boven de 50% (óók bij VVD en NSC kiezers).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlBypNt3BBzq0ngxWvSO1ZNma-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ozjqvDVkKe8iAouolTaPMWeX.png?f=user_large

Het vertrouwen is lager:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVlVpo7CBV_zX3SMCgs4eF4Xvk0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wZX9xoFk2mRNRr2oXNMNfH3u.png?f=fotoalbum_large
Het lagere vertrouwen komt door de rommelige formatie en veel onervarenheid.

In het rapport zijn veel andere interessante zaken te lezen.

Mijn stemgedrag zit aan de linkerkant. Ik stel tandenknarsend vast dat een meerderheid van de kiezers van het a.s. kabinet geen principiële, rechtstatelijke bezwaren heeft (dat geldt ook voor de VVD- en NSC-kiezers). Hun bezwaren, als aanwezig, zijn van praktische aard.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dennis schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:45:
[...]
dan dat hij drie of vier jaar lang alleen maar alles afkeurt wat de huidige regering doet.
Nou, ik ken een partij die daar uiteindelijk de grootste in de verkiezingen bleek te zijn :). Volgens bewindslieden namens die partij mag je tijdens het voeren van oppositie de gekste teksten bezigen, als je het maar niet doet als je gaat regeren :+

Serieuzer: een partij als GL (maar ook andere partijen) hebben toch een heel duidelijke boodschap, denken aan bijna iedereen, hebben uitgerekend dat (bijna) iedereen erop vooruitgaat, etc. Ja, het is een links plaatje, maar het betekent niet dat de grenzen opengaan, etc. Sterker nog, op bijv (goedkope) arbeidsmigratie krijg je daar een strenger migratiebeleid dan nu.

Asiel migratie is alleen maar een probleem omdat we dat blijkbaar willen. Dat zijn de aantallen niet en als je het gewoon goed regelt, dan is de overlast ook veel minder. Het is helaas omgeven door gekke frames. Lees de column van Ionica Smeets van vorige week maar eens: https://www.volkskrant.nl...ng-meer-krijgen~b14000e2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
ZieMaar! schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:16:
Nou, ik ken een partij die daar uiteindelijk de grootste in de verkiezingen bleek te zijn :). Volgens bewindslieden namens die partij mag je tijdens het voeren van oppositie de gekste teksten bezigen, als je het maar niet doet als je gaat regeren :+
Dat is ook weer zo :).
Serieuzer: een partij als GL (maar ook andere partijen) hebben toch een heel duidelijke boodschap, denken aan bijna iedereen, hebben uitgerekend dat (bijna) iedereen erop vooruitgaat, etc. Ja, het is een links plaatje, maar het betekent niet dat de grenzen opengaan, etc.
Laten we veronderstellen dat het zo is, dan is het toch het frame waardoor het de (PVV-)kiezers blijkbaar niet aantrekt. Een voorbeeld is de focus in het GL-PvdA programma op duurzaamheid, terwijl de associatie van een groot deel van het electoraat misschien toch is dat door de stijging van de energiebelasting (die daar uit voortvloeit) zij moeite hebben dit te betalen.
Sterker nog, op bijv (goedkope) arbeidsmigratie krijg je daar een strenger migratiebeleid dan nu.
Ik denk dat je gelijk hebt dat het doel van een partij als GL-PvdA restrictiever is dan wat het kabinet (met VVD) nu heeft gepresenteerd, maar ze hebben allebei wel een totaal verschillende aanpak. In het verkiezingsprogramma lees ik bij GL-PvdA:
Onze keuze voor hogere lonen en goede arbeidsvoorwaarden betekent dat het overschot aan slecht betaald, vies en gevaarlijk werk verdwijnt. [...] Deze vorm van arbeidsmigratie zal dus afnemen.
Dat vind ik niet een heel sterke onderbouwing om heel eerlijk te zijn. We weten allemaal dat werkgevers heel inventief zijn. Ik moet altijd denken aan een krantenartikel van jaren geleden, waarin stond dat als het kabinet op maandag nieuwe wetgeving aankondigt, alle directeuren op dinsdag op de hei zitten om te bespreken hoe ze die kunnen omzeilen :+.

Het nieuwe kabinet focust op een grotere rol voor werkgevers. Vind ik ook redelijk naïef. Maar ik zie daar wel maatregelen die mijns inziens zouden kunnen werken, zoals het beter reguleren van uitzendbureaus. Overigens wel makkelijk dat ze dit hebben opgenomen in het akkoord, terwijl dit door het vorige kabinet al is ingezet. Mijn tip aan Frans zou in ieder geval zijn om op dit punt proberen mee te liften: ik denk dat hij ook voorstander is van het aanpakken van malafide uitzendbureaus.
Asiel migratie is alleen maar een probleem omdat we dat blijkbaar willen. Dat zijn de aantallen niet en als je het gewoon goed regelt, dan is de overlast ook veel minder. Het is helaas omgeven door gekke frames. Lees de column van Ionica Smeets van vorige week maar eens: https://www.volkskrant.nl...ng-meer-krijgen~b14000e2/
Interessante column, maar die redenatie is wel een beetje te kort door de bocht en een verdraaiing van de werkelijkheid. Dat zal ik onderbouwen.

Kijk je bijvoorbeeld bij het COA, dan lees je dat er jaarlijks zo'n 200.000 corporatiewoningen vrij komen. Je leest daar ook dat er nu zo'n 30.000 statushouders en mensen met een verblijfsvergunning wachten op een woning. Als dit nu allebei waar is en je volgt de redenatie uit de column, zou er helemaal geen probleem moeten zijn want dan is met pakweg 2 maanden iedereen voorzien.

Maar die 200.000 vrijkomende woningen, en dat werkt ook door in die 8% uit jouw column, is niet het aantal vrijkomende woningen voor starters en waar nu juist ook de statushouders en vergunninghouders voor in aanmerking komen, want in die aantallen zijn ook doorstromers meegenomen.

Hier lees je een wat meer genuanceerd verhaal. Dan zie je dat in Almere statushouders eigenlijk zo'n 40% van de echt vrijkomende woningen nodig hebben. En onderaan datzelfde artikel zegt hoogleraar Boelhouwer het heel duidelijk (en ik veronderstel dat hij dan naar landelijke cijfers heeft gekeken): zo'n 30-40% van de vrijkomende woningen gaat inderdaad naar statushouders en vluchtelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dennis schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:51:

Interessante column, maar die redenatie is wel een beetje te kort door de bocht en een verdraaiing van de werkelijkheid. Dat zal ik onderbouwen.

Kijk je bijvoorbeeld bij het COA, dan lees je dat er jaarlijks zo'n 200.000 corporatiewoningen vrij komen. Je leest daar ook dat er nu zo'n 30.000 statushouders en mensen met een verblijfsvergunning wachten op een woning. Als dit nu allebei waar is en je volgt de redenatie uit de column, zou er helemaal geen probleem moeten zijn want dan is met pakweg 2 maanden iedereen voorzien.

Maar die 200.000 vrijkomende woningen, en dat werkt ook door in die 8% uit jouw column, is niet het aantal vrijkomende woningen voor starters en waar nu juist ook de statushouders en vergunninghouders voor in aanmerking komen, want in die aantallen zijn ook doorstromers meegenomen.

Hier lees je een wat meer genuanceerd verhaal. Dan zie je dat in Almere statushouders eigenlijk zo'n 40% van de echt vrijkomende woningen nodig hebben. En onderaan datzelfde artikel zegt hoogleraar Boelhouwer het heel duidelijk (en ik veronderstel dat hij dan naar landelijke cijfers heeft gekeken): zo'n 30-40% van de vrijkomende woningen gaat inderdaad naar statushouders en vluchtelingen.
Ik heb moeite om je interpretatie van bronnen te volgen. Je eerste bron zegt als allereerst dat er tussen de 5 en 10 procent naar statushouders gaat. Dat is in lijn met die column. Nu geloof ik best dat er niet 1 soort sociale huurwoning is (flatjes met 1 slaapkamer vs gezinswoningen), maar dat zou toch uit moeten middelen. En ik denk dat jouw punt is dat er van die 200k vrijgekomen woningen een deel doorstroom uit andere woningen is en dat het getal dus netto lager is? Dus kom er er 200k echt vrij (doorstroom naar koopwoning, overlijden, samenwonen etc) of zeggen er 200k mensen de huur op, omdat ze naar een grotere sociale huurwoning gaan? Is dat je punt?

Die 30 tot 40 procent die jij bedoelt zijn niet alleen asielzoekers, maar dat is volgens mij alles dat niet regulier is. De delta zou dan goed de urgentie kunnen zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Als er banen tekort zijn:

They toook r jobs

Bij woning tekort

They took r woningen

Zolang er maar een probleem is zijn immigranten de zondebok. Er kan nog zolang met cijfers van de sociale huurwoningen worden gesmeten. Het echte probleem is een woning tekort. Stop daar eens alle energie in om op te lossen zou ik zeggen in plaats van roepen

They toook r woningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@ZieMaar!
@Dennis
Deze wiskundige heeft er laatst een grove berekening op losgelaten. Conclusie: geen voorrang zet uiteindelijk niet zoveel zoden aan de dijk

https://www.volkskrant.nl...ng-meer-krijgen~b14000e2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
D-e-n schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:40:
@ZieMaar!
@Dennis
Deze wiskundige heeft er laatst een grove berekening op losgelaten. Conclusie: geen voorrang zet uiteindelijk niet zoveel zoden aan de dijk

Dat is waar we nu juist het debat over voerden, dat die berekening van haar te kort door de bocht is. @ZieMaar! had deze link namelijk juist genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
ZieMaar! schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:34:
Ik heb moeite om je interpretatie van bronnen te volgen. Je eerste bron zegt als allereerst dat er tussen de 5 en 10 procent naar statushouders gaat. Dat is in lijn met die column.
Juist, maar ook daar is het (naar mijn mening) creatief interpreteren van de cijfers.
Nu geloof ik best dat er niet 1 soort sociale huurwoning is (flatjes met 1 slaapkamer vs gezinswoningen), maar dat zou toch uit moeten middelen. En ik denk dat jouw punt is dat er van die 200k vrijgekomen woningen een deel doorstroom uit andere woningen is en dat het getal dus netto lager is? Dus kom er er 200k echt vrij (doorstroom naar koopwoning, overlijden, samenwonen etc) of zeggen er 200k mensen de huur op, omdat ze naar een grotere sociale huurwoning gaan? Is dat je punt?
Dit is inderdaad mijn punt. Overigens geeft Aedes geen informatie vrij over hoe die 200k zijn opgebouwd. Dat maakt dat je de cijfers niet heel nauwkeurig kunt berekenen.
Die 30 tot 40 procent die jij bedoelt zijn niet alleen asielzoekers, maar dat is volgens mij alles dat niet regulier is. De delta zou dan goed de urgentie kunnen zijn?
Daar zit vast ook een stukje in, maar dat is geen 22-32%. Hier is een relatief oud artikel (uit 2021) waar iets wordt gezegd over urgentie, maar daar vallen statushouders in die groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 21:38
hneel schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:08:
Wat vind je als VVD-stemmer dan precies zo erg aan Timmermans?

Dat is iets wat ik me al een tijdje afvraag.
Ik (als GL-PvdA stemmer) zie in Timmermans een meer dan capabele politicus, intelligent en welbespraakt die bovendien weet hoe het werkt in de EU (en daar vast nog connecties heeft). Maar hij heeft wel een beetje een imago / charisma probleem. Ik zie hem graag in een zeer actieve rol maar niet perse als premier.
Dennis schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:51:
Een voorbeeld is de focus in het GL-PvdA programma op duurzaamheid, terwijl de associatie van een groot deel van het electoraat misschien toch is dat door de stijging van de energiebelasting (die daar uit voortvloeit) zij moeite hebben dit te betalen.
De manier waarop klimaat/energietransitie werd gecommuniceerd kan wel beter. Dat zie je ook bij de Groenen in Duitsland, die zijn flink afgestraft bij de EP verkiezingen. Ofschoon de klimaatproblemen serieus zijn, sommige problemen zijn voor veel mensen meer acuut. Hoe het dan wel moet, zeg het maar. Vingers in de oren en hoor-lekker-toch-niks is ook geen oplossing.

[ Voor 40% gewijzigd door mekkieboek op 22-06-2024 12:11 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
D-e-n schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:40:
@ZieMaar!
@Dennis

Da’s inderdaad de link waar de discussie mee begon :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dennis schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:52:
[...]

Juist, maar ook daar is het (naar mijn mening) creatief interpreteren van de cijfers.

[...]

Dit is inderdaad mijn punt. Overigens geeft Aedes geen informatie vrij over hoe die 200k zijn opgebouwd. Dat maakt dat je de cijfers niet heel nauwkeurig kunt berekenen.

[...]

Daar zit vast ook een stukje in, maar dat is geen 22-32%. Hier is een relatief oud artikel (uit 2021) waar iets wordt gezegd over urgentie, maar daar vallen statushouders in die groep.
Dat artikel zegt: 30% krijgt urgentie en die 30% bestaat voor 28% uit statushouders. Da’s toch wel weer die 8% op het totaal :).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Maar zelfs al zou 30-40% aan statushouders toegewezen worden in Almere, een gemeente die verzaakt heeft om voorgaande jaren genoeg op te vangen en wordt gedwongen om dat nu in te halen, dan nog is de situatie in andere gemeenten heel anders. Gemiddeld ligt het aantal woningen dat naar statushouders gaat op 3%.
Waarom zou je als inwoner van Schubbekuttenveen waar geen asielzoeker zich wil vestigen op PVV gaan stemmen vanwege de asielzoekers?

Ik heb hier een Oekraïens gezin en een statushouder in de straat wonen, die mensen werken gewoon en heb je totaal geen last van. We hebben meer overlast van de kinderen van eigen volk waarbij de ouders je bedreigen als je er iets van zegt.

[ Voor 21% gewijzigd door _JGC_ op 22-06-2024 12:56 ]

Pagina: 1 ... 106 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen aannames zonder onderbouwing: onderbouw met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over groepen zonder onderbouwing. Wees zo specifiek als mogelijk is.
• Geen culture war talking points. Zie ook: defiant in "De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val"
• Geen naamverbasteringen, schrijf namen van mensen voluit, dan wel de achternaam
• Geen oordelende kwalificaties toevoegen bij benoeming van personen of partijen
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• Speel de bal, niet de persoon
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.