Voor echt nostalgie had de race voor ons om 15:00 moeten startenHumma Kavula schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:13:
Eindelijk een weekend met 2 tijden die gelijk zijn... Qualy en Race om 16 uur... Nostalgie
"Some say that he eats gearboxes for breakfast and creates his own downforce, all we know is that he is called ..."
Nostalgie is toch echt 14u.Turralyon schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:16:
[...]
Voor echt nostalgie had de race voor ons om 15:00 moeten starten
Volgens mij was UK ook 14u in NL? En dus 13u local time.
Nope? Volgens mij zijn ze zelfs eerst naar 15u gegaan en daarna 15:10 (en toen weer 15u en tegenwoordig rand())
Edit:
Maar eens even de oude topics erbij gepakt. 16-17: Europese races om 14:00 (ook UK); 18-20: Europese races om 15:10; 21: Europese races om 15:00
[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 07-07-2023 08:41 ]
Hoe ze het precies gaan doen is nog onduidelijk, vanuit de FOM zelf is er naar buiten gebracht dat "Brad Pitt gaat het veld leiden voorafgaand aan de race."Maasluip schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:41:
[...]
Eh, wat? Dan moet hij toch meerijden met de formatieronde? Of moeten ze eromheen rijden? En wat moet de polesitter dan gaan doen?
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk scenario.
Wie rijdt er trouwens in?
De Daily Mail spreekt over de parade lap, enkele Britse F1 websites spreken over de formatieronde.
Ik vermoed dat ze een 'extra' startpositie maken vooraan, die bij de echte start dus leegblijft.
Zelf vind ik het ook een sterk verhaal, maar de parade lap heeft geen optie tot staande start.
Wellicht dat ze een formatieronde beginnen, de Apex wagen naar binnen gaat, en vervolgens de officiële formatieronde gestart gaat worden? Kan me ook niet voorstellen dat die halfbakken F2 auto snel genoeg gaat om temperatuur in de wagens te krijgen bij de rest van het veld.
Die grap mag je inmiddels niet meer maken!Ryur schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:41:
[...]
Een Honda motor dus?
(Kidding, ik weet dat er een Mecachrome engine inzit)
Wat heeft Honda laten zien dat ze zeker wel een dijk van een F1 motor kunnen bouwen.
Erg jammer er een einddatum aan de samenwerking RB en Honda zit.
Dat hadden ze ook al laten zien. Ben je de McLaren MP4/4 alweer vergeten?ZeromaNoiS schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:20:
[...]
Die grap mag je inmiddels niet meer maken!![]()
Wat heeft Honda laten zien dat ze zeker wel een dijk van een F1 motor kunnen bouwen.
Erg jammer er een einddatum aan de samenwerking RB en Honda zit.
G_Dragon schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:27:
[...]
[...]
Ik durf je het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij rijden ze niet mee tijdens de race. Maar je hebt wel een punt over de livery, want die had veel mooier gekund.
De officiele tweets:
[Twitter]
[Twitter]
Het zal mij benieuwen, deze film. Ik verwacht niet dat het Rush zal evenaren.
De pitboxen en de garages staan niet per se recht voor elkaar, zeker als het krap is. Ik vermoed dat er evenveel ruimte tussen elke pitbox zit, dat is namelijk het veiligste voor iedereen.Bvanham schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:30:
Zou leuk zijn als die Nepper sneller als een echte Benz zou zijn. Maar die extra pitbox zit tussen Merc en Ferr in. Zou Merc daar geen voordeel van hebben in de pitstops, meer ruimte voor de auto
Edit: ziet er op de tekening uit dat er toch een klein beetje ruimte tussen gelaten is, maar dat is slechts een kwart van de ruimte die de teams normaal hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 06-07-2023 18:39 ]
Dan heeft Ferrari er natuurlijk net zo goed voordeel van. De een bij het aanrijden en de ander bij het weg rijden.Bvanham schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:30:
Zou leuk zijn als die Nepper sneller als een echte Benz zou zijn. Maar die extra pitbox zit tussen Merc en Ferr in. Zou Merc daar geen voordeel van hebben in de pitstops, meer ruimte voor de auto
Maar zoals @DataGhost al aangeeft zijn de pit-plekken normaliter netjes verdeeld over de lengte van de pitstraat.
Calum Nicholas vertelde daar nog over in de Pitstop podcast. Dat ee pit-plekken netjes verdeeld zijn en daardoor dus elk weekend afwijkend ten opzichte van de pitbox/garags. Daarom dat ze bij Red Bull vooraf ook echt een zit-planning maken v.w.b. wie waar zit in de garage zodat iedereen de beste route naar buiten / de pit-plek heeft.
Ben benieuwd of de Vries dit weekend wat kan uitrichten maar heb om de een of andere reden het gevoel dat ie er flink van af knalt dit weekend.
Verwacht je dat Lewis achter hem rijdt dan?Gewoon_Jansen schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:25:
Ja mega interessant allemaal dit, volgens mij gaat er ook gewoon een F1-race plaatsvinden toch? Wij zijn in ons hotel aangekomen, morgen mogen we weer.
Ben benieuwd of de Vries dit weekend wat kan uitrichten maar heb om de een of andere reden het gevoel dat ie er flink van af knalt dit weekend.
(badumtsss)
ping 127.212.23.124
Wat een rare aanname toch weer. Hoezo dan? Afgelopen weekend deed hij het in de race best goed. Gaf Magnussen partij, dat vond ik mooi. De straf is wat overdreven. Laat hem nou gewoon even wennen. Tsunoda had ook 2 jaar nodig.....Gewoon_Jansen schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:25:
Ja mega interessant allemaal dit, volgens mij gaat er ook gewoon een F1-race plaatsvinden toch? Wij zijn in ons hotel aangekomen, morgen mogen we weer.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
De kogel is achter de schermen allang door de kerk vwb de Vries. Hij heeft nu eindelijk de kans gekregen, die velen? wilden dat ie hem zou krijgen.AvK schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:26:
Wat een rare aanname toch weer. Hoezo dan? Afgelopen weekend deed hij het in de race best goed. Gaf Magnussen partij, dat vond ik mooi. De straf is wat overdreven. Laat hem nou gewoon even wennen. Tsunoda had ook 2 jaar nodig.....
Gewogen en te licht bevonden, dat zal de conclusie inmiddels wel zijn.
Testing, one, two ...
Tot nu toe is dat laatste geloof ik vooral uit de hoek van Keyboard Warriors die vinden dat van alles dat ze schrijven maar waar moet zijn.hardware-lover schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:30:
[...]
De kogel is achter de schermen allang door de kerk vwb de Vries. Hij heeft nu eindelijk de kans gekregen, die velen? wilden dat ie hem zou krijgen.
Gewogen en te licht bevonden, dat zal de conclusie inmiddels wel zijn.
Laten we afwachten wat mensen met kennis van zaken gaan zeggen en doen.
Ook is het eerste relletje rond de nieuwe banden al een feit. Russell zei dat de testbanden in Barcelona 800 gram zwaarder waren en dat de banden in Silverstone volgens zijn berekeningen zelfs 1,1 kilo meer wegen. Als dit zo zou zijn dan moet het minimumgewicht van 798 kllo aangepast worden. Pirelli geeft aan dat de nieuwe banden inderdaad zwaarder zijn geworden maar met 440 gram. Een bandenset weegt gemiddeld zo rond de 43,832 kilo en daarmee is deze toename verwaarloosbaar. Hadden de banden 500 gram of meer gewogen dan had het minimumgewicht van 798 naar 799 kilo verhoogd moeten worden.
https://www.auto-motor-un...ewicht-neue-konstruktion/
En dat heeft hij allemaal zelf berekend? En vervolgens zijn laptop in het pers-vierkantje aangesloten om een powerpoint presentatie er over te geven?Chocoball schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:32:
Ook is het eerste relletje rond de nieuwe banden al een feit. Russell zei dat de testbanden in Barcelona 800 gram zwaarder waren en dat de banden in Silverstone volgens zijn berekeningen zelfs 1,1 kilo meer wegen.
Hier valt IMO dan ook maar 1 conclusie uit te trekken: de Merc heeft nog steeds overgewicht. Immers hadden ze anders wat met de balast kunnen spelen en lachen om de concurrentie die zwaarder werd. En nu willen ze juist dat het minimumgewicht weer omhoog gaat, zodat hun probleem meteen een handicap voor de rest moet worden.
Dat laatste heb je net mogen beleven 😉Amphiebietje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:52:
Tot nu toe is dat laatste geloof ik vooral uit de hoek van Keyboard Warriors die vinden dat van alles dat ze schrijven maar waar moet zijn.
Laten we afwachten wat mensen met kennis van zaken gaan zeggen en doen.
Testing, one, two ...
Inderdaad gaat nu het verhaal in de paddock rond dat er teams zijn die tegen of over het minimumgewicht zitten door de nieuwe banden zwaarder zijn geworden aan de acchterkant terwijl het mnimumgewicht deze en vorige week gelijk is gebleven.RobertMe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 00:02:
[...]
En dat heeft hij allemaal zelf berekend? En vervolgens zijn laptop in het pers-vierkantje aangesloten om een powerpoint presentatie er over te geven?
Hier valt IMO dan ook maar 1 conclusie uit te trekken: de Merc heeft nog steeds overgewicht. Immers hadden ze anders wat met de balast kunnen spelen en lachen om de concurrentie die zwaarder werd. En nu willen ze juist dat het minimumgewicht weer omhoog gaat, zodat hun probleem meteen een handicap voor de rest moet worden.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H62ve1VzuxFaPbyFjcRLKbUr.webp?f=user_large)
Aston Martin ook
/f/image/5eAYiVwdtvSD71zvqUn8ryCN.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door G_Dragon op 07-07-2023 08:12 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wel mooi aangezien Silverstone natuurlijk is aangelegd op een oud WW II vliegveld.G_Dragon schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:10:
En Red Bull deelt hun poster voor Silverstone![]()
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Ja precies, Red Bull is hier erg creatief mee omgegaansjaool schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:22:
[...]
Wel mooi aangezien Silverstone natuurlijk is aangelegd op een oud WO II vliegveld.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hij gaf Magnussen in 2 races partij en heeft daarin allebei de keren zijn eigen race verkloot en 1, bijna 2 keer de race van Magnussen verkloot.AvK schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:26:
[...]
Wat een rare aanname toch weer. Hoezo dan? Afgelopen weekend deed hij het in de race best goed. Gaf Magnussen partij, dat vond ik mooi. De straf is wat overdreven. Laat hem nou gewoon even wennen. Tsunoda had ook 2 jaar nodig.....
Dat vind ik niet mooi, dat vind ik eerder wanhopig op zoek naar acties, die je niet onder controle hebt, om te proberen iets te forceren wat je niet beheerst.
Yuki heeft die ruimte alleen gehad, omdat hij Japanner is en Honda ook Japans is. Het hielp ook, dat ze geen reserve-RIC hadden zitten, die elk moment in kan stappen als het niet goed gaat.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat, maar Yuki is wel een zeer groot talent hoor. Het is alleen jammer dat die Alpha Tauri de laatste paar jaar gewoonweg bar slecht is. Toen Max erin reed kon die zich af en toe nog meten aan de Red Bull. Oftewel de Toro Rosso was een veel betere wagen.StealthyPeanut schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:44:
[...]
Yuki heeft die ruimte alleen gehad, omdat hij Japanner is en Honda ook Japans is. Het hielp ook, dat ze geen reserve-RIC hadden zitten, die elk moment in kan stappen als het niet goed gaat.
Stuur anders even een mailtje om te vragen om de race te vervroegen of vertragen.gambieter schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:01:
Shit, de race en Q zijn om 2 uur 's nachts voor mij. En ik heb een taxi naar het vliegveld om 0900..
...dat is door bepaalde lieden voor het volgende seizoen ook gelukt..

Kan niet wachten op de "Get in there...Sonny" .. Schwarzenegger als de teamprinciple "Get to the finnish line". Accentje heeft die al. Michael Madsen als Michael Masi. Moeten we nog een Max hebben iemand als Jack Gleeson van Game of Thrones. Jack Black als Ted Kravitz.
Maar serieus ben wel benieuwd wat ze kunnen maken van het feest dat F1 heet.
Dit weekend? De Engelsen hebben vrij weinig om voor te juichen (hoop ik)Danster schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:31:
[...]
Maar serieus ben wel benieuwd wat ze kunnen maken van het feest dat F1 heet.
Mijn boefje is liev!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Yuki was toch ook niet echt beter dan Gasly. En heeft in zijn rookie season voldoende auto's afgeschreven met "roekeloos" rijden.sjaool schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:11:
[...]
Dat, maar Yuki is wel een zeer groot talent hoor. Het is alleen jammer dat die Alpha Tauri de laatste paar jaar gewoonweg bar slecht is. Toen Max erin reed kon die zich af en toe nog meten aan de Red Bull. Oftewel de Toro Rosso was een veel betere wagen.
Intussen rijdt die dan wel wat "rustiger" en minder crashes. Alleen zit nu dan weer niet de snelheid in de auto.
De Vries daarentegen lijkt en uberhaupt de snelheid te missen waardoor die ver achter Yuki rijdt/kwalificeert, en dan ook nog wat domme (inschattings)fouten te maken.
Naar mijn idee hebben ze Yuki dus wat weten te temperen waardoor de potentie die die heeft laten zien v.w.b. snelheid er nu wel uit komt (tot aan de finish). De Vries laat niet eens de snelheid zien. En het is makkelijker om een snelle coureur die roekeloos is in het gareel te krijgen zodat die snel is zonder de fouten, dan een langzame coureur snel te krijgen.
Dat laatste stond hij dan ook voornamelijk om bekend in de F2. Hij heeft altijd al dat temperament gehad. Maar kan als alles op zijn plek valt bloedsnel zijn.RobertMe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:43:
[...]
Yuki was toch ook niet echt beter dan Gasly. En heeft in zijn rookie season voldoende auto's afgeschreven met "roekeloos" rijden.
De Vries is geen F1 materiaal, Maar Uki laat voor mij ook nog steeds geen uitzonderlijke dingen zie met de AT..... nu zal het niet de beste auto van het veld zijn..... Maar ene MV33 heeft zich met de voorganger van de AT wel mooi in de kijker gereden.....sjaool schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:01:
[...]
Da laatste stond hij dan ook voornamelijk om bekend in de F2. Hij heeft altijd al dat temperament gehad. Maar kan als alles op zijn plek valt bloedsnel zijn.
Cogitationis poenam nemo patitur
En daarvoor ene Seb V op Monza. Maar heb vooral geen illusies dat Yuki ook maar in de buurt zal komen van die twee coureurs. Aardige coureur, maar geen kampioensmateriaal.Bullet NL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:02:
[...]
De Vries is geen F1 materiaal, Maar Uki laat voor mij ook nog steeds geen uitzonderlijke dingen zie met de AT..... nu zal het niet de beste auto van het veld zijn..... Maar ene MV33 heeft zich met de voorganger van de AT wel mooi in de kijker gereden.....
Dat Max met een voorganger van die auto wat kon zegt natuurlijk helemaal niks over de huidige auto of YukiBullet NL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:02:
[...]
De Vries is geen F1 materiaal, Maar Uki laat voor mij ook nog steeds geen uitzonderlijke dingen zie met de AT..... nu zal het niet de beste auto van het veld zijn..... Maar ene MV33 heeft zich met de voorganger van de AT wel mooi in de kijker gereden.....
Peroni past hier prima, aangezien het bijna in elke pub geschonken en/of op de tap zitasdfqwerty schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:20:
Jammer van die Peroni altijd in Aston's posters
#F1 #BBCF1 #BRITISHGP 🇬🇧 THURS PM: Uncertainty re Sunday forecast needs stressing, but for now the latest rain risks assessed by FIA forecast team are:
— Ian Fergusson (@fergieweather) 6 juli 2023
FP1 & 2: 0% (very warm, sunny day!)
FP3: >80%, potentially heavy/thundery
Q: 40%
Race: 40% (ongoing uncertainty notwithstanding)
voor hoe ver het nu zin heeft om te kijken naar morgen/zondag
maar de verwachtingen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik zie eigenlijk alleen voor morgen hooguit 2mm regen voorspeld staan. Het zal dus wel het hele weekend droog blijven. Alhoewel het is natuurlijk wel de UK.basvn schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:25:
[Twitter]
voor hoe ver het nu zin heeft om te kijken naar morgen/zondag
maar de verwachtingen
Geloof je meteen maar heb het nog nooit ergens aangetroffen.PWM schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:20:
[...]
Peroni past hier prima, aangezien het bijna in elke pub geschonken en/of op de tap zit
Ik neem aan dat je onder het minimum gewicht bedoelt? Erover is natuurlijk geen enkel probleem.Chocoball schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 07:37:
[...]
Inderdaad gaat nu het verhaal in de paddock rond dat er teams zijn die tegen of over het minimumgewicht zitten door de nieuwe banden zwaarder zijn geworden aan de acchterkant terwijl het mnimumgewicht deze en vorige week gelijk is gebleven.
Lewis moet zich melden bij de raceleiding. De zevenvoudig wereldkampioen was te laat op de persconferentie van de Grand Prix van Groot-Brittannië. Hoewel de Brit een straf kan krijgen, hoeft hij zich geen zorgen te maken. Een klein vergrijp zoals dit heeft vrijwel nooit consequenties voor het raceweekend.
/f/image/iqKEjusCRQc4Ak6Sjef1F7Po.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door G_Dragon op 07-07-2023 12:52 ]
Beetje een dooddoener wellicht, maar dat is het merendeel van de coureurs natuurlijk niet. Een Gasly of Ocon zie ik ook nooit een kampioenschap binnen hengelen, bijvoorbeeld. Een Magnussen of Hulkenberg ook niet, ondanks dat het allemaal best goede rijders zijn, met name de laatste twee die ik noemde. Uiteindelijk kan er maar 1 de winnaar zijn, waarvoor simpelweg maar 1 team de beste papieren heeft momenteel.Den_S85 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:07:
En daarvoor ene Seb V op Monza. Maar heb vooral geen illusies dat Yuki ook maar in de buurt zal komen van die twee coureurs. Aardige coureur, maar geen kampioensmateriaal.
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2023 12:45 ]
De hints in de AMR poster vind ik anders ook best leuk gedaan.sjaool schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:22:
Wel mooi aangezien Silverstone natuurlijk is aangelegd op een oud WW II vliegveld.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hBx5MeOTxSUH2Sjp3Ide6P5F.webp?f=user_large)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xSWdPwrpAum9dkMAGKGsMA8R.webp?f=user_large)
Het is wel een probleem, de teams die ver onder het minimum gewicht zitten en ballast gebruiken hoeven maar een beetje te verwijderen. Terwijl de teams die nu boven het minimum gewicht zitten weer ergens gewicht moeten proberen te besparen.CH4OS schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:42:
[...]
Ik neem aan dat je onder het minimum gewicht bedoelt? Erover is natuurlijk geen enkel probleem.
Ofwel het verschil word groter tussen teams.
Lijkt me het probleem van de teams die onder het minimum gewicht zitten. De teams die erboven zitten hebben dan natuurlijk sowieso de auto lichter te krijgen.Nutral schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:57:
Het is wel een probleem, de teams die ver onder het minimum gewicht zitten en ballast gebruiken hoeven maar een beetje te verwijderen. Terwijl de teams die nu boven het minimum gewicht zitten weer ergens gewicht moeten proberen te besparen.
Ofwel het verschil word groter tussen teams.
Dat is dus geen probleem voor teams die onder het minimumgewicht zitten; die hoeven alleen een deel van hun ballast overboord te gooien, zodat ze weer precies op het minimumgewicht zitten met de nieuwe banden er onder. De teams die nu al boven het minimumgewicht zitten, zullen met de nieuwe banden verder boven het minimumgewicht komen. Deze teams moeten met de nieuwe banden op zoek naar extra gewichtsbesparingen om weer in de buurt van het minimumgewicht te komen.CH4OS schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:00:
[...]
Lijkt me het probleem van de teams die onder het minimum gewicht zitten. De teams die erboven zitten hebben dan natuurlijk sowieso de auto lichter te krijgen.Dat was voordat deze banen kwamen (voor wat ik begrijp ook alleen deze race is) ook iets waar ze aan werkten.
CH4OS schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:42:
[...]
Ik neem aan dat je onder het minimum gewicht bedoelt? Erover is natuurlijk geen enkel probleem.
Even uit het artikel zelf, ertegenaan of er overheen liggen staat er vertaald.Deshalb kursiert durch das Fahrerlager eine andere Theorie. Teams, die am Mindestgewicht kratzen oder darüber liegen, würden hinten herum über die neue Reifenkonstruktion eine Erhöhung anstreben.
Die moeten juist ballast toevoegen. Als je (nog steeds) onder het minimum gewicht zit met deze nieuwe banden... Ik zie werkelijk het probleem niet, of je nu 2KG ballast toevoegt, of 1,5KG... Voor de teams die erboven zitten is de uitdaging wel groter om nog lichter te worden.Mink Z. schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:04:
[...]
Dat is dus geen probleem voor teams die onder het minimumgewicht zitten; die hoeven alleen een deel van hun ballast overboord te gooien, zodat ze weer precies op het minimumgewicht zitten met de nieuwe banden er onder. De teams die nu al boven het minimumgewicht zitten, zullen met de nieuwe banden verder boven het minimumgewicht komen. Deze teams moeten met de nieuwe banden op zoek naar extra gewichtsbesparingen om weer in de buurt van het minimumgewicht te komen.
Nogmaals, ik zie echt het issue niet.
[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2023 13:15 ]
Man man man, vorig weekend in Oostenrijk stond RUS ook alleen op het podium met de mededeling dat HAM 20 min te laat wasG_Dragon schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:44:
Hamilton naar de stewards!
Lewis moet zich melden bij de raceleiding. De zevenvoudig wereldkampioen was te laat op de persconferentie van de Grand Prix van Groot-Brittannië. Hoewel de Brit een straf kan krijgen, hoeft hij zich geen zorgen te maken. Een klein vergrijp zoals dit heeft vrijwel nooit consequenties voor het raceweekend.
[Afbeelding]

:strip_exif()/f/image/wEitOG96mHIvyWJotVRRgUUe.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
Je maakt het moeilijker dan het is. Teams die nu al te zwaar zijn krijgen door de nieuwe banden nog meer 'overgewicht'. Op teams die (voldoende) onder het minimum gewicht zitten heeft het gebruik van wat zwaardere banden geen effect op totale gewicht.CH4OS schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:12:
[...]
Die moeten juist ballast toevoegen. Als je (nog steeds) onder het minimum gewicht zit met deze nieuwe banden... Ik zie werkelijk het probleem niet, of je nu 2KG ballast toevoegt, of 1,5KG... Voor de teams die erboven zitten is de uitdaging wel groter om nog lichter te worden.Maar die uitdaging hadden ze toch al, want ze zitten (ver) boven het minimum gewicht, dus ermee bezig waren die teams ook al.
Nogmaals, ik zie echt het issue niet.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Klopt, onder het minimum gewicht zitten betekent dat je met ballast ook wat aan de balans van de auto kunt doen. Zie bv Red Bull die vorig jaar ineens de drink bottle helemaal voor in de neus hadden.asdfqwerty schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:16:
Was het niet zo dat je met die ballast ook de balans van de auto kon veranderen? Of zijn er nu meer regels waar de ballast moet komen?
Echter blijft dan staan dat je beter te licht kunt zijn en nu "ongecontroleerde" ballast er bij krijgt dan dat je uberhaupt al boven het minimum gewicht zat en dan ook nog eens ongecontroleerde ballast erbij krijgt.
En teams die onder het gewicht zitten kunnen, als ik het goed begrijp mer deze zwaardere achterbanden (dus voorbanden zijn net zo zwaar?) ervoor kiezen om ballast die ze eerst achter hadden nu naar voren te verplaatsen zodat de balans aanwezig blijft.
"So many drivers are late for press conferences. Are any other drivers getting penalties yet?"G_Dragon schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:44:
[Afbeelding]
Nou maar eens kijken hoe het gaat met de Merc en of de "home advantage" (best geinig voor een duitse fabrikant in engeland) ze inderdaad die extra vleugels gaat geven zoals de britten al een week benoemen op de F1 podcasts/pre-show race etc.
En ze zijn nog wel gesponsord door IWCJB schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:19:
[...]
Man man man, vorig weekend in Oostenrijk stond RUS ook alleen op het podium met de mededeling dat HAM 20 min te laat was
[Afbeelding]
Hij kijkt zeker op zijn racehandschoen waar de tijd stil staat
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dus zijn deze nieuwe banden nadelig voor teams die boven het minimumgewicht zitten. En dat was ook het punt van @CH4OS. Deze banden zijn nadeliger voor teams met "overgewicht". (Terwijl er eerst iets stond met de strekking van het omgedraaide, dat het nadelig is voor teams die onder het minimum zitten).hansvk schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:20:
[...]
Je maakt het moeilijker dan het is. Teams die nu al te zwaar zijn krijgen door de nieuwe banden nog meer 'overgewicht'. Op teams die (voldoende) onder het minimum gewicht zitten heeft het gebruik van wat zwaardere banden geen effect op totale gewicht.
Ik dacht dat ik hoorde dat het regenachtig was?
Of is dat morgen?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
RISK OF RAIN FOR F1 FIRST PRACTICE SESSION IS 0%DarkSide schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:28:
Ik dacht dat ik hoorde dat het regenachtig was?
Of is dat morgen?
7 Jul 2023, 13:15:25
Heeft hij dit niet eens eerder gedaan dit jaar? Of was dat iemand anders?G_Dragon schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:44:
[Afbeelding]
Hoezo? De teams die onder het minimum gewicht zitten, hoeven met deze banden alleen minder ballast mee te nemen. Waar de teams die al boven het minimum gewicht zitten, nu wel een halve kilo extra gewicht krijgen. Die waren hopelijk al bezig om het gewicht van de auto te verminderen, dan maakt die halve kilo voor deze race toch niet zoveel uit?hansvk schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:20:
Je maakt het moeilijker dan het is. Teams die nu al te zwaar zijn krijgen door de nieuwe banden nog meer 'overgewicht'. Op teams die (voldoende) onder het minimum gewicht zitten heeft het gebruik van wat zwaardere banden geen effect op totale gewicht.
Dus die hebben nu een groter probleem en maakt dat extra gewicht dus feitelijk wel uit.CH4OS schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:31:
[...]
Waar de teams die al boven het minimum gewicht zitten, nu wel een halve kilo extra gewicht krijgen. Die waren hopelijk al bezig om het gewicht van de auto te verminderen, dan maakt die halve kilo voor deze race toch niet zoveel uit?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Benchmarkhansvk schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:36:
VER meteen weer snel in FP1.
Mijn boefje is liev!
En ook gelijk bijna een seconde sneller dan HAM op P2 met dezelfde compound. De zandzakken zitten er niet eens in bij Verstappen kennelijk.hansvk schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:36:
VER meteen weer snel in FP1.
Ik denk niet dat een halve kilo extra secondes aan extra tijd kost. Was het niet dat 0.3kg iets van 0.1s was of zo bij de brandstof?hansvk schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:33:
Dus die hebben nu een groter probleem en maakt dat extra gewicht dus feitelijk wel uit.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2023 13:39 ]
maar in de eerste paar min is het verschil wel groot.
ook NOR en LEC op M doen het nog rustig aan lijkt het.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Edit: DEV had pas nul grip... zag er suf uit zo.
[ Voor 32% gewijzigd door Hippocampus op 07-07-2023 13:43 ]
Mijn boefje is liev!
Dan is hij daar best goed inStefanVerkerk schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:44:
Max: Het is alsof ik op ijs rij
HAM meldt het nu ook "no grip".StefanVerkerk schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:44:
Mijn boefje is liev!
Maar vervolgens wel iets van 1s sneller zijn dan de rest op medium.StefanVerkerk schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:44:
Gelukkig is zijn teamgenoot wel snelsjaool schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:48:
[...]
Maar vervolgens wel iets van 1s sneller zijn dan de rest op medium.

Mijn boefje is liev!
Anoniem: 499527
Misschien is de H wel gewoon de betere band nu.sjaool schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:48:
[...]
Maar vervolgens wel iets van 1s sneller zijn dan de rest op medium.
Het zou kunnen maar zelfs PER komt er niet aan. Okay, geen goed argument.Anoniem: 499527 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:54:
[...]
Misschien is de H wel gewoon de betere band nu.
Anoniem: 499527
0.167ssjaool schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:57:
[...]
Het zou kunnen maar zelfs PER komt er niet aan. Okay, geen goed argument.
Nou, .167 volgens mij is dat prima?sjaool schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:57:
[...]
Het zou kunnen maar zelfs PER komt er niet aan. Okay, geen goed argument.
ping 127.212.23.124
Nu wel ja, net nog niet.
Grappig helikoptershot trouwens met de driver name in beeld gekoppeld aan het voertuig. Prima toevoeging voor slomo's
Klokt continu rondjes in de 1:33. Variërend van 1:33.1 tot 1:33.8. Dat is maar zo'n 4 seconden langzamer dan de snelste tijd van Sianz.
Dat belooft nog wat voor de race.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Hopelijk is Williams snel dit weekend.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |