Een mijnenveld heeft als doel om te vertragen en de voertuigen in een kleine zone te krijgen om ze makkelijk te kunnen beschieten. De hamvraag is nu hoe diep dat veld moet zijn? Ze hebben heel heel veel landmijnen maar ook 100en kilometers front om ze te leggen. Ik zou me kunnen voorstellen dat het veld maax een paar kilometer diep is, waarna de linie volgt. Daartussen een stukje niets. Het is namelijk helemaal niet handig als je alles voor je neus ook vol hebt liggen. Dan kan je zelf ook niet meer naar voren.
Bedenk daarbij dat er sinds WW2 een doctrine is met hoe die defensieve lijn aangelegd moet worden en ga er maar vanuit dat er niet zoiets is als dichterlijke vrijheid, interpretatie of "aanpassen aan de situatie". Konskriptovic moet die linies exact bouwen zoals het boekje aangeeft.
Als het boekje dus voorschrijft dat er eerst 5 km mijnenveld moet zijn, dan 1 km niks en dan de linies, dan zal dat daar ook zijn.
Stel je wil een front van 600 km lang voorzien van een veld van 5 km diep en landmijnen die 20 meter uit elkaar liggen, dan heb je 7.5 miljoen landmijnen nodig. Liggen de mijnen 10 meter uit elkaar dan heb je er al 30 miljoen nodig. Ergens zijn ze een keer op. Ze kunnen ze denk ik niet onbeperkt leggen.
[
Voor 11% gewijzigd door
asing op 26-07-2023 23:22
]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month