Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste
Acties:
  • 376.918 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 22:10
Blijkbaar hebben de Russen de kerncentrale van Zaporizja gedwongen om één van zijn reactoren in 'hot shutdown' modus te brengen in plaats van 'cold shutdown'. Dit lijkt me niet gezond in combinatie met mogelijke explosieven. IAEA heeft er echter tot nog toe geen gevonden. Voorlopig lijkt het staaltje stemmingmakerij? We zullen het moeten zien..

https://kyivindependent.c...eactor-into-hot-shutdown/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:02

_Eend_

🌻🇺🇦

Waarez schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:38:
Blijkbaar hebben de Russen de kerncentrale van Zaporizja gedwongen om één van zijn reactoren in 'hot shutdown' modus te brengen in plaats van 'cold shutdown'. Dit lijkt me niet gezond in combinatie met mogelijke explosieven. IAEA heeft er echter tot nog toe geen gevonden. Voorlopig lijkt het staaltje stemmingmakerij? We zullen het moeten zien..

De IAEA krijgt ook geen volledige toegang tot de centrale. Toen er (satteliet)beelden opdoken van voorwerpen op het dak van reactor 5 kregen de inspecteurs van de IAEA destijds ook geen toegang tot juist dat dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:40
basjuh schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:37:
[...]

Er is ook 1 geval bekend dat een Russiche raket ruim 400 Km Polen is binnen gevlogen en ergens in een bos terecht was gekomen. Kan de link zo snel niet vinden.
Het maakt niet uit. NAVO gaat geen actieve oorlog tegen een nucleaire macht beginnen over een afgezwaaide raket. Daar is echt wel meer voor nodig. Ergens hoop ik dat Wagner inderdaad dom en geïndoctrineerd genoeg is om Polen binnen te vallen, maar aan de andere kant vrees ik ook weer voor alle doden aan de NAVO zijde die dit kan veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:20
ErikT738 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:42:
[...]

Het maakt niet uit. NAVO gaat geen actieve oorlog tegen een nucleaire macht beginnen over een afgezwaaide raket. Daar is echt wel meer voor nodig. Ergens hoop ik dat Wagner inderdaad dom en geïndoctrineerd genoeg is om Polen binnen te vallen, maar aan de andere kant vrees ik ook weer voor alle doden aan de NAVO zijde die dit kan veroorzaken.
Ik heb echt het gevoel dat als Wagner zo achterlijk zou zijn om Polen binnen te vallen, NAVO daar zo korte metten mee maakt. Als ik zie hoe moeilijk Oekraine het nu maakt het wat "oud" materiaal en NAVO intel dan snapt denk ik Wagner & Rusland het ook wel dat ze shit de ventilator raakt wanneer NAVO wel full-force mee zou spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 14:38
[...]

Er is ook 1 geval bekend dat een Russiche raket ruim 400 Km Polen is binnen gevlogen en ergens in een bos terecht was gekomen. Kan de link zo snel niet vinden.
...in een omgeving met militair terrein.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:40
De_Bastaard schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:46:
[...]

Ik heb echt het gevoel dat als Wagner zo achterlijk zou zijn om Polen binnen te vallen, NAVO daar zo korte metten mee maakt. Als ik zie hoe moeilijk Oekraine het nu maakt het wat "oud" materiaal en NAVO intel dan snapt denk ik Wagner & Rusland het ook wel dat ze shit de ventilator raakt wanneer NAVO wel full-force mee zou spelen.
Zeker. Het zou geen dagen duren maar uren. Het is echter wel een illusie om te denken dat er aan de NAVO kant geen slachtoffers zullen vallen.

Waarschijnlijk zijn het weer allemaal loze dreigementen, maar er zal maar iets fout gaan in de chain of command waardoor ze echt richting Polen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
ErikT738 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:54:
[...]

Zeker. Het zou geen dagen duren maar uren. Het is echter wel een illusie om te denken dat er aan de NAVO kant geen slachtoffers zullen vallen.

Waarschijnlijk zijn het weer allemaal loze dreigementen, maar er zal maar iets fout gaan in de chain of command waardoor ze echt richting Polen gaan...
Zijn we wel meteen van Wagner af :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

Je bedoelt deze: https://www.reuters.com/w...missile-media-2023-05-10/

https://www.aerotime.aero...m-ukrainian-border-report

Overigens was die Kh-55 niet voorzien van explosieven. Wel ligt er in de buurt van Bydgoszcz een NATO Joint Training facility, dat is waarschijnlijk het militaire object waar @murphydrz het over heeft.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:32
*knip* liever niet zo, roept offtopic discussie op

[ Voor 25% gewijzigd door teacup op 25-07-2023 19:26 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• murphydrz
ErikT738 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:54:
[...]

Die loze dreigementen zijn al irritant genoeg.
Rusland is echt aan het provoceren en zegt dat het Belarus gaat helpen wanneer zij worden aangevallen door de polen.
Nu kan er een situatie ontstaan waarbij Wagner polen binnenvalt, polen daar weer op reageert..enz enz.

Die Russen zijn irritant en het wordt tijd dat het land ophoud te bestaan in deze huidige vorm.
Knip het gebied maar in 40 stukken.... :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mooi, want die hebben ze niet al te veel meer en ze lijken voor RU het meest effectieve wapen te zijn aan de frontlinie. Hopelijk duidt dit verlies op het feit dat UA een methode heeft ontwikkeld om die dingen beter aan te kunnen pakken. Dat er nog maar veel mogen volgen.

[ Voor 3% gewijzigd door teacup op 25-07-2023 19:28 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:55

En blijkbaar hebben de Russen antipersoonsmijnen gelegd rond de kerncentrale
Een inspectieteam merkte de mijnen op in de bufferzone tussen de binnen- en buitenomheining. Dat is een zone die verboden terrein is voor het personeel van de kerncentrale. Over hoeveel mijnen het precies gaat, gaf het IAEA niet mee
https://www.vrt.be/vrtnws...soonsmijnen-in-zaporizja/

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 00:25

polthemol

Moderator General Chat
Modbreak:enkele offtopic posts over confrontaties met Wanger buiten deze oorlog om verwijderd. Graag ontopic blijven

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Alweer eentje
We zien regelmatig Strela's vernietigd worden de laatste tijd, goed teken. Al kan ik niet inschatten of er inmiddels een substantieel deel van de voorraad is vernietigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 19:04
Freee!! schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:54:
[...]

Gegeven de grootte van het gebied vind ik 40 eigenlijk best wel te weinig.
Als het klapt zullen het er niet zoveel zijn. Good Times Bad Times heeft daar een drieluik over gemaakt. :)

ik denk dat opdelen goed is voor de wereldvrede, maar de weg erheen zal nogal hectisch zijn.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
quote: AP
US to send up to $400 million in military aid to Ukraine, officials say

The package includes an array of ammunition — ranging from missiles for the High-Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) and the National Advanced Surface-to-Air Missile System (NASAMS) to Stingers and Javelins. The weapons are being provided through presidential drawdown authority, which allows the Pentagon to quickly take items from its own stocks and deliver them to Ukraine, often within days.

Officials said the U.S. is also sending howitzer artillery rounds and 32 Stryker armored vehicles, along with demolition equipment, mortars, Hydra-70 rockets and 28 million rounds of small arms ammunition. The Hornets are tiny nano-drones that are used largely for intelligence gathering. Ukraine has also gotten them in the past from other Western allies. The officials spoke on condition of anonymity because the aid package has not yet been announced.

https://apnews.com/articl...e187102bc919871958d0b6b7b
Nog meer spul :)

[ Voor 4% gewijzigd door Yakolev op 25-07-2023 13:46 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bevestiging van ru kant

[ Voor 5% gewijzigd door teacup op 25-07-2023 19:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
"De centrale produceert sinds september geen stroom meer voor het elektriciteitsnet. Vijf van de zes reactoren worden in een zogenoemde 'cold shutdown' gehouden. Dat betekent dat de temperatuur in de reactor onder het kookpunt blijft. De zesde staat in een 'hot shutdown', wat wil zeggen dat er wel nog stoom wordt gegenereerd om de kerncentrale zelf veilig te houden." Bron: Liveblog op NOS.nl

De Russen hebben dus niks gedwongen, het is 'gewoon' een standaard situatie.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:31
According to russian sources the enemy left both Klischiivka and Andriivka.

Looks like the front line lies along the railroad now.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BuB9VoQGXMG84w5st56UWNbR0MI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLCZUh3bV1I7fMwTRjYASlT0.jpg?f=fotoalbum_large

https://twitter.com/smart.../1683802025211854848?s=46

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mektheb schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:49:
According to russian sources the enemy left both Klischiivka and Andriivka.

Looks like the front line lies along the railroad now.

[Afbeelding]

https://twitter.com/smart.../1683802025211854848?s=46
Niet de meest praktische formulering :X

De Russen zijn dus vertrokken daar. Wat me goed nieuws lijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 25-07-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:37
MikeyMan schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:38:
[...]

Niet de meest praktische formulering :X

De Russen zijn dus vertrokken daar. Wat me goed nieuws lijkt.
Ik snapte het ook niet. Enemy van de russen of is de enemy van rusland rusland :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
Apache4u schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:21:
[...]

Mooi, want die hebben ze niet al te veel meer en ze lijken voor RU het meest effectieve wapen te zijn aan de frontlinie. Hopelijk duidt dit verlies op het feit dat UA een methode heeft ontwikkeld om die dingen beter aan te kunnen pakken. Dat er nog maar veel mogen volgen.
De claim is manpads, dus de piloten zijn zelf te dicht bij de frontlijn gekomen of het is een Oekraïense eenheid gelukt om ongezien achter de Russische linies te komen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De 47ste gemechaniseerde brigade in actie nabij Robotyne:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:31
Yakolev schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:08:
Apaches in een luchtruim bezaaid met Russische AA en straaljagers met R-37?

In Irak ging dat al desatreus, en de Irakezen hadden geeneens de high-tech wapens die de Russen nu hebben.
Wikipedia: 2003 attack on Karbala
Hmm, dat was boven bewoond gebied in een verder vlak landschap. Hier kunnen ze prima op afstand schieten, eigenlijk hetzelfde als de kamov's. Maar de handheld AA blijft gevaarlijk. Toch denk ik dat ze excellente cover geven aan demining crews.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:31
Gaat lekker met de Krim brug.

game pc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 10:48

Snow_King

Konijn is stoer!

Emryte schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:17:
Gaat lekker met de Krim brug.

[Embed]
Ik hoop dat UA voor die tijd de treinbrug kapot maakt en nog ergens langs die 18km een brug sectie weet te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 19:04
Snow_King schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:26:
[...]

Ik hoop dat UA voor die tijd de treinbrug kapot maakt en nog ergens langs die 18km een brug sectie weet te slopen.
In principe is de brugsectie wel te slopen denk ik. Dezelfde actie tegen dezelfde pylon en dat ding zal onbruikbaar worden.

Correct me if I am wrong, maar bij mijn weten is de treinverbinding alleen open voor lichte treinen. Niet voor bijvoorbeeld het transport van tanks of ammo.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 17:04
Snow_King schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:26:
[...]
Dat zal vast nog wel een keer gebeuren.
Maar momenteel lijkt het me wel raadzaam om die route nog te laten bestaan. De route die wapens via die treinbrug nemen is redelijk te overzien. En dus kun je gerichter deze aanvallen als ze de wapens ergens tijdelijk opslaan.
Aangezien er weinig wegen vanaf de Krim naar Oekraine lopen en deze ook door burgers wordt gebruikt om naar Rusland te reizen, is dat ook een flessenhals waarin de doorvoer langzaam gaat.

Hopelijk heeft Rusland niet door waarom het spoor en station niet zijn aangevallen, maar het depot met de nieuwe leveringen iets verderop wel. ;)
Het doel nu is om het Russische front aan wapen/munitie tekorten te helpen. Dat bereik je door die wapens te vernietigen, leveringen te bemoeilijken, zorgen dat ze de wapens moeten spreiden of gebruiken op loze doelwitten. Met die drone aanvallen op de Krim zullen de russen ook daar een (lucht)verdediging moeten hebben om te zorgen dat die route beschermt wordt, wat op andere plekken weer helpt.

let the past be the past.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:48:
Alweer eentje
[Embed] We zien regelmatig Strela's vernietigd worden de laatste tijd, goed teken. Al kan ik niet inschatten of er inmiddels een substantieel deel van de voorraad is vernietigd.
En weer eentje, nu een Buk, die inmiddels ook in grote aantallen worden vernietigd. Bemoedigend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Laatst online: 22:43

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Nog wat offtopic reacties met meta-opmerkingen, over Rusland intern en over krokodillen verwijderd. Ik begrijp dat het wat een slappe tijd is maar er is echt nog wel informatie te vinden daarbuiten.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:51

Illusion

(the art of)

Yaksa schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:09:
[...]

"De centrale produceert sinds september geen stroom meer voor het elektriciteitsnet. Vijf van de zes reactoren worden in een zogenoemde 'cold shutdown' gehouden. Dat betekent dat de temperatuur in de reactor onder het kookpunt blijft. De zesde staat in een 'hot shutdown', wat wil zeggen dat er wel nog stoom wordt gegenereerd om de kerncentrale zelf veilig te houden." Bron: Liveblog op NOS.nl

De Russen hebben dus niks gedwongen, het is 'gewoon' een standaard situatie.
_Eend_ schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:42:
[...]

De IAEA krijgt ook geen volledige toegang tot de centrale. Toen er (satteliet)beelden opdoken van voorwerpen op het dak van reactor 5 kregen de inspecteurs van de IAEA destijds ook geen toegang tot juist dat dak.

In dit geval kan je gewoon het beste direct naar de site van de IAEA gaan. Die publiceren regelmatig een update. Zie hier de laatste https://www.iaea.org/news...t-on-situation-in-ukraine

Kort gezegd:
- 4 gaat van cold naar hot (en die plannen waren al op 12 juli bekend/in voorbereiding)
- Daarna gaat 5 van hot naar cold ivm onderhoud
- Ze mogen nog steeds het dak niet op voor inspectie.
- Er zijn net mijnen gevonden tussen inner en outer hek, maar er liggen al veel langer mijnen op div andere plekken.

En nog even uitleg over hot vs cold (uit de vorige IAEA update:
The site uses the steam generated from one reactor unit in hot shutdown for various nuclear safety purposes including the processing of liquid radioactive waste collected in storage tanks. However, the IAEA experts are strongly encouraging the ZNPP to investigate all possible options to install an external boiler to generate the steam required, which would enable the site to bring all units into a cold shutdown state. The Ukraine national regulator – SNRIU – has issued regulatory orders to limit the operation of all six units to a cold shutdown state.

[ Voor 14% gewijzigd door Illusion op 25-07-2023 19:45 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het 400 miljoen dollar pakket van de VS is nu ook officieel aangekondigd:
1. Additional munitions for Patriot air defense systems and National Advanced Surface-to-Air Missile Systems (NASAMS);
2. Stinger anti-aircraft systems;
3. Additional ammunition for High Mobility Artillery Rocket Systems (HIMARS);
4. 155mm and 105mm artillery rounds;
5. 120mm and 60mm mortar rounds;
6. 32 Stryker Armored Personnel Carriers;
7. Tube-Launched, Optically-Tracked, Wire-Guided (TOW) missiles;
8. Javelin and other anti-armor systems and rockets;
9. Hornet Unmanned Aerial Systems;
10. Hydra-70 aircraft rockets;
11. Tactical air navigation systems;
12. Demolitions munitions for obstacle clearing;
13. Over 28 million rounds of small arms ammunition and grenades;
14. Night vision devices and thermal imagery systems; and
15. Spare parts, training munitions, and other field equipment.
De website linkt ook naar deze "fact sheet" pdf met een overzicht van de $ 43 miljard tot nu toe: https://media.defense.gov.../0/UKRAINE-FACT-SHEET.PDF

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:39

bloody

0.000 KB!!

200_zoka - een bekende Pro-Russische en anti-Nato twitteraar - is ontmaskerd.
Hij heeft zijn twitter account sinds vandaag opgeheven. Dat is overigens prima, want er stond bizar veel desinfo, geweldsverheerlijking, etcetc op.

Heel interessante thread hier :)

Het is niet eens een Rus, maar een Servier;

nope

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

RoD schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:48:
[...]

Bevestiging van ru kant
[Embed]
Door een Stormer Anti Air zo blijkt.

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Topicstarter
bloody schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:07:
[...]
Door een Stormer Anti Air zo blijkt.
[Twitter]
Aha, neergeschoten door een stormer met 1 starstreak raket dus :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zojuist dit filmpje gekeken, moest toch wel gniffelen bij het zien van de beelden:

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=1&utm_term=1

Maar ook mooi om te zien hoe georganiseerd Oekraine te werk gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

gise schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:02:
Zojuist dit filmpje gekeken, moest toch wel gniffelen bij het zien van de beelden:

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=1&utm_term=1

Maar ook mooi om te zien hoe georganiseerd Oekraine te werk gaat.
Dit zijn al wat oudere beelden van een maand ofzo(?) oud. Maar wel leuk gemonteerd.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:29
Een inkijkje in het effect van de huidige "attrition" strategie. Een Russische milblogger beschrijft redelijk beargumenteerd waarom er - vanuit Russische optiek- iets heel erg verkeerd aan het gaan is.
https://nederland.unoffic...tus/1683871771840086017#m
Artoir (@ItsArtoir)
Lengthy post from milblogger Bulba of Thrones discussing the "Genocide of Ru artillery"

TLDR; Ukrainian losses pale in significance to Ru and while Bradley's etc can be replaced, Howitzers, MRLs and other Ru artillery cannot.

The crackdown on dissenters such as Girkin, bloggers and military figures is seen as preparation for bad news in the Autumn.

Another "goodwill gesture" is predicted soon.

The map he refers to and included below is from @GeoConfirmed
Afbeeldingslocatie: https://nederland.unofficialbird.com/pic/orig/media%2FF15QVOrXsAIkzDA.png
Afbeeldingslocatie: https://nederland.unofficialbird.com/pic/orig/media%2FF15QWfMWIAAhuI5.png
Afbeeldingslocatie: https://nederland.unofficialbird.com/pic/orig/media%2FF15QXwgWYAQuXwi.png
Buiten de overweging dat die milbloggers chronisch last hebben van "Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt", waardoor ik het sentiment maar laat voor wat het is: die verhouding is wel erg interessant aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@OSINT88 is 1 van de eerste mensen die twitterde over de Moskva, die niet veel later "blub blub blub" deed
Via WR en MiryaReport (MR) en zijn eigen "space" veel getwitterd over de aanvallen op snake eiland. Er na heeft hij nog wat getweet over andere UA zaken maar daarna werd het stil en nu dus een snap ik waarom.

Hij heeft blijkbaar een actievere rol genomen en is naar UA afgereisd, daar is hij nu onder vuur komen te liggen en ligt nu in Duitsland te herstellen.

offtopic:
Het is niet iemand waarvoor ik de buidel zou trekken, maar zijn hart zit op een goeie plek + veel woorden maar ook daden dus blijkbaar.. wat ik wel netjes vind van deze persoon

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
onkl schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:42:
Een inkijkje in het effect van de huidige "attrition" strategie. Een Russische milblogger beschrijft redelijk beargumenteerd waarom er - vanuit Russische optiek- iets heel erg verkeerd aan het gaan is.
https://nederland.unoffic...tus/1683871771840086017#m

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Buiten de overweging dat die milbloggers chronisch last hebben van "Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt", waardoor ik het sentiment maar laat voor wat het is: die verhouding is wel erg interessant aan het worden.
Wat een opmerkelijke verwoording zeg. Bij de genocide van de Russische artillerie denk ik aan heel iets anders. Haast niet te geloven, vertaalprobleempje of het normaliseren van het woord genocide. Het is in ieder geval niet zo dat we de Russische artillerie in dit lijstje terug gaan zien Wikipedia: Lijst van genocides het zal wel een misselijkmakende beeldspraak betreffen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
The German company Rheinmetall will deliver two Skynex short-range air defense systems to Ukraine in the coming months.
https://mil.in.ua/en/news...ine-in-the-coming-months/

PSN

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Weer aardig wat arty vandaag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lb8H1AAOMGhngSugOVyfJPC8lgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWsQtOEWkKUG0tlP6ML6ORrW.jpg?f=fotoalbum_large

nope

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 06:27
Jerie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 01:07:
[...]

Wat een opmerkelijke verwoording zeg. Bij de genocide van de Russische artillerie denk ik aan heel iets anders. Haast niet te geloven, vertaalprobleempje of het normaliseren van het woord genocide. Het is in ieder geval niet zo dat we de Russische artillerie in dit lijstje terug gaan zien Wikipedia: Lijst van genocides het zal wel een misselijkmakende beeldspraak betreffen.
Ik denk dat je er wat teveel achter zoekt, essentie is helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:55
Caelorum schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:56:
[...]

Gaan die bij hun eigen fabriek staan?
Dat zou kunnen. Langs de andere kant is het natuurlijk gratis publiciteit en zetten ze hun koopwaar nog eens de kijker. En dergelijke systemen kan je natuurlijk het beste testen in een echte oorlog.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Iran helping Russia build drone stockpile that is expected to be ‘orders of magnitude larger’ than previous arsenal, US says
quote: CNN
CNN

US intelligence officials have warned that Russia is building a drone-manufacturing facility in country with Iran’s help that could have a significant impact on the war in Ukraine once it is completed.

Analysts from the Defense Intelligence Agency told a small group of reporters during a briefing on Friday that the drone-manufacturing facility now under construction is expected to provide Russia with a new drone stockpile that is “orders of magnitude larger” than what it has been able to procure from Iran to date.

When the facility is completed, likely by early next year, the new drones could have a significant impact on the conflict, the analysts warned. In April, the US released a satellite image of the planned location of the purported drone manufacturing plant, inside Russia’s Alabuga Special Economic Zone about 600 miles east of Moscow. The analysts said Iran has regularly been ferrying equipment to Russia to help with the facility’s construction.

They added that to date, it is believed that Iran has provided Russia with over 400 Shahed 131, 136 and Mohajer drones – a stockpile that Russia has almost completely depleted, they said.
https://edition.cnn.com/2...ia-iran-drones/index.html

Hebben we eigenlijk de Mohajer drones in actie gezien tot nu toe? Alle drone aanvallen van Rusland zijn voornamelijk low-res Orlans gekoppeld met een Lancet (of de 136/Geran). Alleen in het begin van de oorlog zagen we wel eens Orions vliegen over Kyiv.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 16:40
Jerie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 01:07:
[...]

Stukje emotie en cultuur verschil, kan me voorstellen dat het bloed van de Oekraïeners nog steeds kookt en de letterlijke haat, diep zit, russen hebben last van een gefrustreerd superioriteitscomplex en dat is aan het instorten, dus dan ga je met de zwaarste termen gooien om je beter te voelen, net zoals je je teen tegen de tafelpoot stoot.

[ Voor 5% gewijzigd door dakka op 26-07-2023 10:04 . Reden: Niet door dat het vanuit RU oogpunt was geschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 22:40

watercoolertje

Untertitel

Arator schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:43:
[...]

Dat zou kunnen. Langs de andere kant is het natuurlijk gratis publiciteit en zetten ze hun koopwaar nog eens de kijker. En dergelijke systemen kan je natuurlijk het beste testen in een echte oorlog.
Dat worden ze ook, Oekraine heeft er reeds een aantal (geen idee hoeveel) en zijn het eerste/enige land waar ze tot heden actief zijn ingezet in een echte oorlogssituatie!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Reporting from Ukraine laat zien dat waarschijnlijk gisteren de beslissende tik is uitgedeeld om Bakhmut weer terug te veroveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

dakka schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:50:
[...]

Stukje emotie en cultuur verschil, kan me voorstellen dat het bloed van de Oekraïeners nog steeds kookt en de letterlijke haat, diep zit, dus dan ga je met de zwaarste termen gooien om je beter te voelen, net zoals je je teen tegen de tafelpoot stoot.
Het komt van een Russische ultranationalist die de term gebruikt. Die lui koken ook van woede maar dan omdat Oekraine nog niet vernietigd is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:51:
[YouTube: 25 Jul: BIG WIN! Ukrainians Liberate 2 Towns. RUSSIAN GENERALS GET FIRED! | War in Ukraine Explained]

Reporting from Ukraine laat zien dat waarschijnlijk gisteren de beslissende tik is uitgedeeld om Bakhmut weer terug te veroveren.
''It's over, they're surrounded''
Moet hier wel een beetje om lachen. Russische propagandisten hebben dit letterlijk maanden zitten roepen. Uiteindelijk boeide de omsingeling relatief weinig, want Oekraiene bleef genadeloos hard vechten in de stad zelf, hoewel ik verwacht dat de Russen dat zonder Wagner waarschijnlijk niet gaan doen.

Overigens hebben de Russen volgens DeepStateMap nog een paar extra dorpen ten Oosten van de Oskil ingenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 16:40
IJzerlijm schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:54:
[...]

Het komt van een Russische ultranationalist die de term gebruikt. Die lui koken ook van woede maar dan omdat Oekraine nog niet vernietigd is.
Ah, ik las er wat snel overheen en kon niet meteen opmaken dat het van een rus was.

Maar denk dat mijn opmerking nog steeds klopt, op de haat na, maar wat jij zegt, vanuit een gefrustreerd superioriteitscomplex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Yakolev schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:57:
Overigens hebben de Russen volgens DeepStateMap nog een paar extra dorpen ten Westen van de Oskil ingenomen.
Ik denk dat je een andere rivier dan de Oskil bedoeld?
;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Yakolev schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:46:
Iran helping Russia build drone stockpile that is expected to be ‘orders of magnitude larger’ than previous arsenal, US says
[...]
https://edition.cnn.com/2...ia-iran-drones/index.html

Hebben we eigenlijk de Mohajer drones in actie gezien tot nu toe? Alle drone aanvallen van Rusland zijn voornamelijk low-res Orlans gekoppeld met een Lancet (of de 136/Geran). Alleen in het begin van de oorlog zagen we wel eens Orions vliegen over Kyiv.
Er is iig 1 neergehaald exemplaar op Twitter verschenen van die mohajer.
Inclusief autopsie.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:16:
[...]

Ik denk dat je een andere rivier dan de Oskil bedoeld?
;)
Nope, ik heb mijn windrichtingen fout.

Ik edit even mijn bericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:31
Oekraïne is aardig bezig met het bestrijden van corruptie in het Parlement. Het lijkt wel op zero-tolerance policy. In hoeverre dat klopt, geen idee.

game pc

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

We kunnen allemaal Twitter (X!) lezen, daarom post ik het niet.

Het is ook om nog wat kleuring te geven aan het sentiment wat leeft. "Het offensief is gefaald, het gaat te langzaam!"

De Russen denken daar toch anders over. Ze voorspellen weinig goeds voor zichzelf en klagen toch echt wel steen en been dat UA de overhand heeft en bepaald wat waar gebeurd. HIMARS blijft nog steeds echt een probleem voor hen.

Dus ja, UA verliest zeker Leo's en Bradleys, maar ze weten toch echt wel vooruit te komen en het leven zuur te maken van de Russen.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nieuwe Oryx update. De vorige was een negatieve uitschieter (de tweede) in een voor de rest voorspoedig verlopende attritie oorlogsvoering. Blijft het een incident of begint er een negatieve trend te ontstaan? Ik zal het alvast maar verklappen, het blijft bij een incident want de cijfers zijn nu veel beter.

De Oekraïense verliezen
10 entries, niets bijzonders.
De russische verliezen
40 entries, oftewel 1:4. Heel mooi. Van alles wat, en waaronder ook anti air en een paar jammers. Belangrijk dat die ook geraakt worden. En er is weer ene KA-52 helikopter genoteerd.

Al met al dus goed nieuws, een goede voortzetting van het slopen van het russische leger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murphydrz
RoD schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:51:
Nieuwe Oryx update. De vorige was een negatieve uitschieter (de tweede) in een voor de rest voorspoedig verlopende attritie oorlogsvoering. Blijft het een incident of begint er een negatieve trend te ontstaan? Ik zal het alvast maar verklappen, het blijft bij een incident want de cijfers zijn nu veel beter.
.................
..ik kreeg bijna een depressie vanwege het eerste stukje.... :|

Maarre, Fijn!! 8) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Rip, daar gaan we weer. Zal weer een hoop doden gaan kosten..

nope

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

bloody schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:17:
Rip, daar gaan we weer. Zal weer een hoop doden gaan kosten..
[Embed]
Wat zijn die Russen toch een stel laffe en sneue honden :'(

Beetje vanaf vliegtuigen raketten afschieten op burgers en jezelf op de borst kloppen hoe geweldig je bent, bravo 8)7

Hoop dat er echt snel nog veel meer luchtverdediging naar UA gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor

*knip* Niet zo, bovendien zo bijna een linkdump

[ Voor 20% gewijzigd door teacup op 26-07-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Wat een chaos zeg, als ik twitter mag geloven is dit 1 van de zwaarste aanvallen ooit :/

Ook Kinzhals wellicht?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
bloody schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:48:
Wat een chaos zeg, als ik twitter mag geloven is dit 1 van de zwaarste aanvallen ooit :/

Ook Kinzhals wellicht?
[Twitter]
Ja wachten op de aftermath. Op Telegram gaat het ook redelijk "los" Man man man :(
https://t.me/United24media/11968

[ Voor 4% gewijzigd door mir4dor op 26-07-2023 18:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Overvliegende raketten:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 22:58
Rusland gaat hiermee door tot ze Oekraine op de knieën krijgen. En ik zie niet in waarom ze dat niet gaat lukken.
Moderatie comment: Onderbouwing mist, iets niet zien is niet voldoende

Oekraine kan al het land inc de Krim terug veroveren, maar als je niet 1000 patriot systemen in je land hebt staan blijft Rusland doodleuk doorgaan met raketten afvuren.

Blijkbaar heeft Rusland ook genoeg productie mogelijkheden, of weet het via via wel aan de nodige componenten te komen om te produceren. Dit is toch niet te houden over de langere termijn?
Moderatie comment: Ook hier: persoonlijke veronderstellingen zijn geen argumenten op zich

[ Voor 16% gewijzigd door teacup op 26-07-2023 21:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:02
technoaddict schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:11:
Rusland gaat hiermee door tot ze Oekraine op de knieën krijgen. En ik zie niet in waarom ze dat niet gaat lukken.
Oekraine kan al het land inc de Krim terug veroveren, maar als je niet 1000 patriot systemen in je land hebt staan blijft Rusland doodleuk doorgaan met raketten afvuren.
Blijkbaar heeft Rusland ook genoeg productie mogelijkheden, of weet het via via wel aan de nodige componenten te komen om te produceren. Dit is toch niet te houden over de langere termijn?
Stuk of 25 is volgens mij voldoende hoor. Leg eens uit waarom het Rusland gaat lukken?

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ook Kinzhals wellicht?
[Twitter]
AA (patriot en gepard) staat er niet voor niks toch ? schijnen er al 2 neergehaald te zijn wat mooi is

[ Voor 6% gewijzigd door vso op 26-07-2023 19:13 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:29

Ook Kinzhals wellicht?
[Twitter]
Laten we hopen dat dit weer wat deuren opent voor meer/extra/andere wapens voor oekraine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Spykie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:12:
[...]

Stuk of 25 is volgens mij voldoende hoor. Leg eens uit waarom het Rusland gaat lukken?
Omdat ze hiermee jaren door kunnen gaan? Aantal raketten dat ze afvuren lijkt ook alleen maar meer en meer te worden. Er komt altijd wel wat door de anti air en als Oekraine meer aa krijgt vuurt Rusland meer en meer tegelijkertijd af. Heb geen bewijs maar meer een onderbuikgevoel dat Rusland de productie prima op orde heeft. Straks is er ook een fabriek klaar waar tig van die drones gemaakt kunnen worden.
Moderatie comment: ook hier: informatie mist, persoonlijk indruk is niet genoeg

[ Voor 6% gewijzigd door teacup op 26-07-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 22:11
Spykie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:12:
[...]

Omdat je op deze manier terreur blijft zaaien.
Ook al is Rusland volledig verdreven uit Oekraïne. Vanuit Rusland (wat ze nu ook doen) kunnen ze raketten blijven afvuren.
Al is het minder vaak, of minder veel. Elke keer die angst bij een luchtalarm en een mogelijk percentage waarin ze wel door het luchtafweer komen.

Ik had hier ook graag iets anders in gezien.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
technoaddict schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:17:
[...]

Omdat ze hiermee jaren door kunnen gaan? Aantal raketten dat ze afvuren lijkt ook alleen maar meer en meer te worden.
Het is juist minder. In 2022 bestond een aanval regelmatig uit 100 raketten, dat soort aantallen hebben we al lang niet meer gezien.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:52
XWB schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:20:
[...]

Het is juist minder. In 2022 bestond een aanval regelmatig uit 100 raketten, dat soort aantallen hebben we al lang niet meer gezien.
Het zal vast minder geworden zijn, maar Rusland weet vast hoe ze de sancties moeten omzeilen en meer raketten kunnen produceren dan het westen denkt. Helaas.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
NY Times artikel over het Russische offensief bij Krenmina / Svatove
https://www.nytimes.com/2...-offensive-northeast.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Yakolev schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:26:
NY Time artikel over het Russische offensief bij Krenmina / Svatove
https://www.nytimes.com/2...-offensive-northeast.html
De laatste update van Deepstate:
https://deepstatemap.live/en#10/49.2467/37.8300

De winst van gister op magische wijze verdampt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spykie
NeutraleTeun schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:17:
[...]

Omdat je op deze manier terreur blijft zaaien.
Ook al is Rusland volledig verdreven uit Oekraïne. Vanuit Rusland (wat ze nu ook doen) kunnen ze raketten blijven afvuren.
Al is het minder vaak, of minder veel. Elke keer die angst bij een luchtalarm en een mogelijk percentage waarin ze wel door het luchtafweer komen.

Ik had hier ook graag iets anders in gezien.
Maar wat is er dan volgens jou voor de Russen gelukt als de Russen Oekraïne uit gejaagd zijn?

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Spykie
PASware schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:22:
[...]

Het zal vast minder geworden zijn, maar Rusland weet vast hoe ze de sancties moeten omzeilen en meer raketten kunnen produceren dan het westen denkt. Helaas.
Kan je je onderbuik gevoelens met een bron onderbouwen? Dit is namelijk niet het grote speculatie topic.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Tens
PASware schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:22:
[...]

'het zal vast',
'Rusland weet vast.'
'Heb geen bewijs maar meer een onderbuikgevoel'

Nog even en ik ben overtuigd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spykie
technoaddict schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:17:
[...]

Omdat ze hiermee jaren door kunnen gaan? Aantal raketten dat ze afvuren lijkt ook alleen maar meer en meer te worden. Er komt altijd wel wat door de anti air en als Oekraine meer aa krijgt vuurt Rusland meer en meer tegelijkertijd af. Heb geen bewijs maar meer een onderbuikgevoel dat Rusland de productie prima op orde heeft. Straks is er ook een fabriek klaar waar tig van die drones gemaakt kunnen worden.
Ik zie niet in waarom Oekraïne door de knieën zou gaan vanwege deze raket aanvallen.

De Russen schieten er steeds minder af en ook als ze dat niet doen; de Oekraïners worden steeds beter in het neerschieten.

Dus leg eens uit hoe Rusland succesvol gaat zijn door deze raket aanvallen vol te houden.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Toont toch het grote gevaar en belang van artillerie aan, ook in de modernere tijd.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 12:13
Spykie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:35:
[...]

Ik zie niet in waarom Oekraïne door de knieën zou gaan vanwege deze raket aanvallen.

De Russen schieten er steeds minder af en ook als ze dat niet doen; de Oekraïners worden steeds beter in het neerschieten.

Dus leg eens uit hoe Rusland succesvol gaat zijn door deze raket aanvallen vol te houden.
Vergt een nogal aangepaste versie van de term “succesvol” denk ik. Van “in 3 dagen de Oekraïne innemen” tot “we blijven lukraak wat burgers doden”.

Dat laatste is overigens inderdaad een van de dingen waar Rusland bedreven in is. Doen ze al erg lang en op grote schaal. Al zullen Stalin, Pol Pot en Mao de prestaties van Putin ook op dit vlak gelukkig prutswerk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Spykie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:35:
[...]

Omdat ze dat zullen blijven doen? Denk je dat ze gewoon een keer stoppen? Terreur zaaien is alles wat ze kunnen en altijd zullen blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Spykie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:32:
[...]

Kan je je onderbuik gevoelens met een bron onderbouwen? Dit is namelijk niet het grote speculatie topic.
*knip* niet ander verwijten dat die veronderstellingen maakt als je zelf ook niet met feiten komt. Hiernaast doe je veel posters in dit topic geen recht met dergelijke algemene kritiek. Ten derde hoort dergelijke kritiek op het topic in het Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Feedbacktopic thuis, en niet in een lopende discusie hier

Niemand die iets zeker weet. Al na half jaar oorlog zag je ook op Tweakers dat de Russen door hun voorraden zouden raken, iets wat ik maar al te graag wil geloven, alleen is dat nog niet het geval. Nog met regelmaat, en zeker de laatste week, vuurt Rusland veel raketten af en ik vermoed dat ze dat zullen blijven doen.

Sancties zijn prima te omzeilen, Iran is er een voorbeeld van. Zij produceren ook prima wapens/raketten.

[ Voor 31% gewijzigd door teacup op 26-07-2023 21:35 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter

36 van de hoeveel is nog niet bekend gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://nitter.nl/pic/orig/media%2FF1_AX7fXoAA-_L5.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 26-07-2023 20:58 ]

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
technoaddict schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:11:
Dit werkt praktisch nooit. Dat werkt alleen maar als je al aan de winnende hand bent. Hitler lukte het niet op London, en Churchill lukte het ook niet op Ruhr, Dresden, Berlijn, enz.

Bovendien, pak eens een glas en vul het met water. Drink het dan op. Het kan opraken heh? Zo werkt het nou ook met raketten. En we weten dat de Russen al een hele tijd (sinds zomer 2022) weinig raketten meer hebben. Het spul raakt op, en ze kunnen er maar weinig bij maken.

Daarnaast gebruiken ze een tactiek die verstandiger is dan iedere dag de boel proberen platbombarderen: namelijk af en toe heel heftig. Kijk, als je het arsenaal hebt de hele dag en nacht erop los gaan. Maar dat is er niet. Dus moet je af en toe bursten.

In een oorlog, en al helemaal een oorlog met attrition, zul je moeten incasseren. Als je niet kunt incasseren moet je geen vechtsport beoefenen. Overigens ook geen voetbal of wat voor spel dan ook. Eigenlijk kun je dan het leven niet aan...

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Laatst online: 22:43

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Mensen, graag bij de feiten blijven en draag bronnen aan om de stellingen die je doet te ondersteunen. Ik zie veel losse pols argumenten waarvan de impact voor niemand duidelijk is, laat staan dat er een stelling mee is te stutten. Met degelijke argumenten maak je geen pleidooi.

En voor anderen, laat posts met krasse stellingen zonder onderbouwing links liggen of maak op zijn best een topic report. Het laatste wat je moei doen is ermee in discussie gaan, zonde van jouw energie en zonde van het topic. Dat wordt namelijk afgeleid van posts die wel met informatie komen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
De kinzhals zijn ergens heen gestuurd waar geen patriots staan:

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
YakuzA schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:57:
[Twitter]
36 van de hoeveel is nog niet bekend gemaakt.
[Afbeelding]
36 van de 39 kruisraketten neergehaald, dat is wel een woei.
Even wachten wat die overige drie hebben gedaan. Hopende op een meevaller natuurlijk.
Die 39 komt hier vandaan.

[ Voor 6% gewijzigd door mir4dor op 26-07-2023 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
YakuzA schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:24:
De kinzhals zijn ergens heen gestuurd waar geen patriots staan:
[Twitter]
Dat betekent dus dat de Russen overzicht hebben waar die dingen staan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
murphydrz schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:34:
[...]

Of juist niet - en nu wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 00:13
Jerie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:10:
[...]

In een oorlog, en al helemaal een oorlog met attrition, zul je moeten incasseren. Als je niet kunt incasseren moet je geen vechtsport beoefenen.
Al geloof ik dat Oekraïne liever wilde schaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 14:29
Vorkie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:37:
[...]

Of juist niet - en nu wel.
Die dingen rouleren, staan nooit lang op 1 plek.

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
[...]

Iedereen weet dat 50% bij Kyiv staat ;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30
basjuh schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:41:
[...]

Die dingen rouleren, staan nooit lang op 1 plek.
Ze zullen ze niet exact op dezelfde plek laten staan, maar ik denk dat je er redelijk veilig van uit kan gaan dat iig 1 systeem nooit ver van de hoofdstad vandaan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
[...]

Dat is niet zo moeilijk, Oekraïne heeft maar twee Patriot batterijen waarvan minstens ėėn in Kiev staat.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
XWB schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:51:
[...]

Dat is niet zo moeilijk, Oekraïne heeft maar twee Patriot batterijen waarvan minstens ėėn in Kiev staat.
Dan is het voor Oekraïne lastig kiezen waar ze de 2de stationeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Ik ben benieuwd welke update we morgen gaan horen!

nope

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• De_Bastaard
Schijnt dat UA nu dus full force gaat? Als in die reservisten zijn nu ook allemaal ingezet.

https://www.nytimes.com/l...world/russia-ukraine-news

Mooi, gogo UA. Nu nog even zorgen dat ze ook voldoende materiaal hebben om doelen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Maar het gebied ligt nog altijd vol met mijnen, zo'n opmars kan nooit snel gaan lijkt mij?

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
De_Bastaard schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:44:
Schijnt dat UA nu dus full force gaat? Als in die reservisten zijn nu ook allemaal ingezet.

https://www.nytimes.com/l...world/russia-ukraine-news

Mooi, gogo UA. Nu nog even zorgen dat ze ook voldoende materiaal hebben om doelen te halen.
(Te lezen middels archive.is)

Deze vind ik ook interessant, uit het liveblog:
Biden, shifting course, orders the U.S. to share evidence of Russian war crimes with the I.C.C.
Dat is een policy shift want de VS erkent het ICC niet.

Bovendien:
American intelligence agencies are said to have gathered information, including details about decisions by Russian officials to deliberately strike civilian infrastructure in Ukraine and forcibly deport thousands of Ukrainian children from occupied territory. Already, they have shared some of that evidence with Ukrainian prosecutors but had refrained from doing so with The Hague.
Let op de and die ik bold heb gemaakt. Het gaat dus niet alleen om de deportatie van kinderen maar ook om het moedwillig civiele infrastructuur aanvallen. Je kunt hierbij minstens denken aan de Nova Kakhova dam.

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

De situatie in Rusland zelf mag in: De situatie binnen Rusland

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid