[ Voor 74% gewijzigd door DutchOwnage op 04-10-2023 19:36 ]
Mooie pirouetteJoteW schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:35:
Wtf doet Timber daar dan... ?
XXXVI
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Jammer, dacht als ze nu deze voorsprong de rust in slepen.... maar balen dit...
[ Voor 73% gewijzigd door Harribo op 04-10-2023 19:36 ]
Elect a clown, expect a circus.
Maar los van dit alles, wat staat Feyenoord uitstekend te ballen!
Idd, leuk vermaak tijdend het avondetenMiki schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:36:
Zeker zonde maar je wist ook dit moment zou komen.
Maar los van dit alles, wat staat Feyenoord uitstekend te ballen!
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Kan me trouwens niet voorstellen dat Atletico dit met 11 uitspeelt
Of het helpt is een tweede. Ik wist het en schakelde toch veel te laat in -> grootste deel van de eerste helft gemist. Laten we het maar op de leeftijd houdenQuad schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:59:
[...]
En dan iedereen even in laten checken?
Check, over.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hoop toch dat Feyenoord wint.
Compleet veld overwicht en goed spelen maar toch de deksel op de neus krijgen.
Erg jammer, Feyenoord verdiend beter.
Die tweede kluts lijkt me niet typisch Nederlands. Een dubieuze goal tegen krijgen ook niet.d-vine schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:38:
Typisch Nederlands club voetbal in Europees verband.
De intentie om aan te vallen is er in ieder geval van zowel PSV gisteren als Feyenoord vandaag. Resultaat en tussenstand is neit altijd even wenselijk maar er wordt in ieder geval wel wat gecreerd.sNielz123 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:38:
Moet zeggen dat de CL wedstrijden wel vermakelijk zijn van de NL ploegen
Spijtige is dat net zoals gisteren er uit een halve kans wel een tegengoal uit komt. Spijtig want daar zijn beide wedstrijden niet direct naar.
Je vergeet voor het gemak de kansen van Atletico, maar complimenten voor Feyenoord. Ze maken goede kans om te winnen.d-vine schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:38:
Dat is misschien wel zo. Maar dat 2e doelpunt is een friemelgoal. Dat kan ieder team overkomen. Ik vond Feyenoord juist een goed antwoord hebben op Atletico. Remember dit is uit in Madrid, en zo spelen ze niet.d-vine schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:38:
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Maar het spelbeeld is gewoon dat Feyenoord een stuk beter is.
Statistieken ook. AM gaat m niet met 10 man uitspelen als ze dezelfde basis 11 houden.
Klopt, net als de eerste goal vandaagOMX2000 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:40:
[...]
Dat is misschien wel zo. Maar dat 2e doelpunt is een friemelgoal. Dat kan ieder team overkomen. Ik vond Feyenoord juist een goed antwoord hebben op Atletico. Remember dit is uit in Madrid, en zo spelen ze niet.
Welk doelpunt kan niet ieder team overkomen?OMX2000 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:40:
[...]
Dat is misschien wel zo. Maar dat 2e doelpunt is een friemelgoal. Dat kan ieder team overkomen. Ik vond Feyenoord juist een goed antwoord hebben op Atletico. Remember dit is uit in Madrid, en zo spelen ze niet.
Het is allemaal interpretatie en van die interpretatie klopt in dit geval geen zak. Wieffer raakt die bal half per ongeluk. Het is never nooit een nieuwe situatieTk55 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:44:
[...]
Klopt!
Lees de regels er maar op na:
https://www.theifab.com/l...offside/#offside-position
Never nooit, dus altijd, dus is er op een juiste manier gehandeld en was het goedkeuren van het doelpunt niet dubieus maar juist terecht.D-e-n schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:45:
[...]
Het is allemaal interpretatie en van die interpretatie klopt in dit geval geen zak. Wieffer raakt die bal half per ongeluk. Het is never nooit een nieuwe situatie
Oh ik vergat dat ik op Tweakers ben.
Ik acht dit een doelpoging, die door het gefriemel goed kan vallen. Dat is niet per se door slecht te verdedigen gekomen. En ja Griezman maakt het behendig af.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Haha, scherp. Maar ze zeiden het in de rust op tv ook prima, er ontstaat doordat iemand ingrijpen wil een situatie dat je voordeel haalt uit buitenspel en dat kan nooit de bedoeling zijn van zo'n regel.Napo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:46:
[...]
Never nooit, dus altijd, dus is er op een juiste manier gehandeld en was het goedkeuren van het doelpunt niet dubieus maar juist terecht.
Maar het blijft voetbal, en dat wil zeggen dat niemand ooit zal toegeven dat het een onhandige regel is. Waarschijnlijk passen ze m wel een keer aan onder een of ander ander voorwendsel zodat die stilletjes verdwijnt.
Ik had vooraf voor een gestolen puntje getekend, maar dit gezien hebbende wil ik van gestolen (op basis van de eerste helft) niet spreken.
Die “nieuwe situatie” is door de commentator genoemd. Dat heeft er niks mee te maken. Dat is niet de regel.D-e-n schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:45:
[...]
Het is allemaal interpretatie en van die interpretatie klopt in dit geval geen zak. Wieffer raakt die bal half per ongeluk. Het is never nooit een nieuwe situatie
De Atletico speler staat weliswaar in buitenspel positie, maar het is niet strafbaar, want:
- aanvaller krijgt de bal niet
- aanvaller hindert de verdediger niet; Wieffer heeft tijd en ruimte om de bal goed te spelen.
Dat is volgens mij net niet het gevalTk55 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:50:
[...]
Wieffer heeft tijd en ruimte om de bal goed te spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 04-10-2023 19:51 ]
Die tijd en ruimte is er niet, want dan gaat de bal naar die aanvaller toe, waarvan Wieffer niet weet of die wel of niet buitenspel staat.Tk55 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:50:
[...]
Die “nieuwe situatie” is door de commentator genoemd. Dat heeft er niks mee te maken. Dat is niet de regel.
De Atletico speler staat weliswaar in buitenspel positie, maar het is niet strafbaar, want:
- aanvaller krijgt de bal niet
- aanvaller hindert de verdediger niet; Wieffer heeft tijd en ruimte om de bal goed te spelen.
Regelgeving technisch klopt het wel natuurlijk maar zoals gezegd kan je nu toch voordeel uit buitenspel halen en dat lijkt me niet wenselijk van zo'n regel.
Dat de regel niet optimaal is, daar kan ik mij wel in vinden. Zoals er wel meer regels hebben in het voetbal zijn die er niet duidelijker op zijn geworden ( zoals de intensiteit die bij een slaande of trappende beweging opeens relevant is geworden ). Hetzelfde met het afgekeurde doelpunt van gisteren voor hands al was die regel wel stukken zwart/witter.jbdeiman schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:49:
[...]
Haha, scherp. Maar ze zeiden het in de rust op tv ook prima, er ontstaat doordat iemand ingrijpen wil een situatie dat je voordeel haalt uit buitenspel en dat kan nooit de bedoeling zijn van zo'n regel.
Maar het blijft voetbal, en dat wil zeggen dat niemand ooit zal toegeven dat het een onhandige regel is. Waarschijnlijk passen ze m wel een keer aan onder een of ander ander voorwendsel zodat die stilletjes verdwijnt.
De vraag is dan wel of de regel duidelijk wordt of dat ze er een * bij zetten met nog wat extra voor interpretatie mogelijke tekst.
[ Voor 57% gewijzigd door LZ86 op 04-10-2023 19:54 ]
Twente komt eraan!
Erger: als de VAR niks zegt hoor je niemand.jbdeiman schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:52:
[...]
Die tijd en ruimte is er niet, want dan gaat de bal naar die aanvaller toe, waarvan Wieffer niet weet of die wel of niet buitenspel staat.
Regelgeving technisch klopt het wel natuurlijk maar zoals gezegd kan je nu toch voordeel uit buitenspel halen en dat lijkt me niet wenselijk van zo'n regel.
We horen je luid en duidelijk.D-e-n schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:55:
[...]
Erger: als de VAR niks zegt hoor je niemand.
Het is irrelevant of Wieffer weet of de aanvaller buitenspel staat. Dat moet ie zelf goed inschatten. Of gewoon de bal goed raken.jbdeiman schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:52:
[...]
Die tijd en ruimte is er niet, want dan gaat de bal naar die aanvaller toe, waarvan Wieffer niet weet of die wel of niet buitenspel staat.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Daar is hier geen sprake van, ze halen er hier geen voordeel van op zichzelf. Heel andere situatie in mijn optiek.LZ86 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:55:
Weer hinderlijk buitenspel
De loopbeweging van de speler die buitenspel stond beinvloed potentieel de keeper waardoor die een andere keuze maakt. Hinderlijk is wellicht een wat te zwaar woord maar invloed is er zeker. Blijft suboptimaal.LZ86 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:55:
Weer hinderlijk buitenspel
ik ook niet.ph4ge schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:55:
Ik snap buitenspel gewoon niet meer.
Griezmann loopt toch echt naar de bal toe vanuit buitenspelpositie met aanvallende intenties.
het is dat hij hem niet raakt maar dat had prima gekund.
Nogmaals (qua regels heb je gelijk) maar de regels zijn hier vreemd in dat je er dus op een dergelijke manier voordeel van hebt. De regel lijkt mij dus gewoon onhandig, doch momenteel zoals gezegd juist geïnterpreteerd.Tk55 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:55:
[...]
Het is irrelevant of Wieffer weet of de aanvaller buitenspel staat. Dat moet ie zelf goed inschatten. Of gewoon de bal goed raken.
Vobd de 2-2 al jammer en dat zal best ff een tik geweest zijn.
Nu moet Feyenoord komen en gaat Atletico vanuit hun favoriete rol spelen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Als hij niemand hinderlijk in de weg staat maakt dat niet uit toch?makooy schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:56:
[...]
ik ook niet.
Griezmann loopt toch echt naar de bal toe vanuit buitenspelpositie met aanvallende intenties.
het is dat hij hem niet raakt maar dat had prima gekund.
Ik zou 'm ook niet afkeuren als VAR.
Helemaal eens, maar zo’n regel scherper maken geeft veel meer buitenspelsituaties, ook wanneer het irrelevant is. Dat lijkt me ook onwenselijk.jbdeiman schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:57:
[...]
Nogmaals (qua regels heb je gelijk) maar de regels zijn hier vreemd in dat je er dus op een dergelijke manier voordeel van hebt. De regel lijkt mij dus gewoon onhandig, doch momenteel zoals gezegd juist geïnterpreteerd.
Dat zegt helemaal niets bij een ploeg als Atletico. Die kunnen heel goed voetballen zonder bal bezit en vergeet ook niet de klasse van een aantal spelers. Griezmann, Koke en Morata zijn verre van koekenbakkers.JoteW schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:54:
Tsja, hier was ik al bang voor.. Bovenliggende partij en dan krijg je dit..
Voor de neutrale kijker wel een fijn potje voetbal zoLZ86 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:58:
maar wel typisch CL.
Van bijna op 1-3 naar 3-2 achter in 5 minuten
Net als gisteren, tegenstanders zijn zeer effectief als ze een kans krijgen .LZ86 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:58:
maar wel typisch CL.
Van bijna op 1-3 naar 3-2 achter in 5 minuten
Jammer dit.
Welke neutrale kijker?!Superkiwi schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:00:
[...]
Voor de neutrale kijker wel een fijn potje voetbal zo
Dat kan beter inderdaadLZ86 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:00:
Weer zo'n schijtcorner en moet Stengs geel pakken.
Dat beweer ik toch ook nergens? Zeg alleen: Feyenoord heeft het betere van het spel, en komt toch achter.. Zoals dat vaak in de voetballerij voorkomt. Zeg daarmee toch niet dat Atletico een slechte ploeg heeft?Miki schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:58:
[...]
Dat zegt helemaal niets bij een ploeg als Atletico. Die kunnen heel goed voetballen zonder bal bezit en vergeet ook niet de klasse van een aantal spelers. Griezmann, Koke en Morata zijn verre van koekenbakkers.
Twente komt eraan!
Griezman doet dus geen van deze dingen! Wel in buitenspel positie, geen buitenspel!player in an offside position at the moment the ball is played or touched* by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by:
- interfering with play by playing or touching a ball passed or touched by a team-mate or
- interfering with an opponent by:
- preventing an opponent from playing or being able to play the ball by clearly obstructing the opponent’s line of vision or
- challenging an opponent for the ball or
- clearly attempting to play a ball which is close when this action impacts on an opponent or
- making an obvious action which clearly impacts on the ability of an opponent to play the ball
Uiteraard vind ik het leuk als een NLe club wint in Europa maar ik ben niet voor Feyenoord dus in die zin ben ik neutrale kijker. Snap je?
ZO kennen we AM weer
[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 04-10-2023 20:04 ]
Het was niet de bedoeling dat je serieus reageerde maar vooruitSuperkiwi schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:02:
[...]
Uiteraard vind ik het leuk als een NLe club wint in Europa maar ik ben niet voor Feyenoord dus in die zin ben ik neutrale kijker. Snap je?
Kop mensen wedstrijd duurt nog een tijdje, Feyenoord speelt goed, het kan nog
Ik snap niet waarom ze dit iedere keer zo doenLZ86 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:05:
Maar goed, corner. weer kut natuurlijk
Zijn al jaren kutTristan schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:06:
Verdomme wat zijn de corners kut zeg van Feyenoord
Welke trainer en spelers er ook staan heb er werkelijk weinig goed gezien.
Zucht.... Nederlandse clubs in de CL...
Jaar en dag een drama
Tja, ik moet zeggen dat ik Feyenoord het erg goed vind doen. Geen schande als we zouden verliezen zo.Harribo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:08:
Iets met kansen afmaken en effectiviteit...
Zucht.... Nederlandse clubs in de CL...
Twente komt eraan!
Mij niet, ik heb liever de oude regelgeving weer terug, die was zwart/wit en overduidelijk.Tk55 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:58:
[...]
Helemaal eens, maar zo’n regel scherper maken geeft veel meer buitenspelsituaties, ook wanneer het irrelevant is. Dat lijkt me ook onwenselijk.
Nu heb je steeds van die halve situaties waarbij er meerdere afwegingen moeten worden gemaakt ipv simpelweg een lijntje trekken. Dit veroorzaakt alleen maar discussie voor de toeschouwers en verwarring voor de spelers.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Eens. Ze laten zien dat ze het CL niveau aankunnen. Dat wil inderdaad niet zeggen dat je elke wedstrijd dan gewoon maar wint.Tristan schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:09:
[...]
Tja, ik moet zeggen dat ik Feyenoord het erg goed vind doen. Geen schande als we zouden verliezen zo.
Niet elke bal kan erinHarribo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:08:
Iets met kansen afmaken en effectiviteit...
Neuh verlies tegen Atletico is ingecalculeerd.Tristan schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:09:
[...]
Tja, ik moet zeggen dat ik Feyenoord het erg goed vind doen. Geen schande als we zouden verliezen zo.
Denk zowel uit als thuis moet je hier niet van winst uit gaan, zo beperkt mogelijk en gelijkspel wou hier fantastisch zijn gezien de club.
Schande is dat niet maar dit zijn wel de momenten en jaren dat als je een goed elftal hebt hier met een punt naar huis moet gaan. Misschien wel winnen.Tristan schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:09:
[...]
De Europese zakelijkheid heb je in de CL nodig.
Helaas krijg je dat vaak pas door regelmatig CL spelen.
Bij de tegenstander wel
Ik snap trouwens wel waarom Atletico altijd snel met man en macht terug trekt, zo goed zijn ze verdedigend eigenlijk niet. Je loopt ze voorbij als je snel bent of je tikt ze voorbij. Dan is massaal terugtrekken en het compact houden de enige optie.
Hun kracht ligt voorin
[ Voor 45% gewijzigd door Harribo op 04-10-2023 20:15 ]
Ingecalculeerd absoluut.Rubman schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:12:
[...]
Neuh verlies tegen Atletico is ingecalculeerd.
Denk zowel uit als thuis moet je hier niet van winst uit gaan, zo beperkt mogelijk en gelijkspel wou hier fantastisch zijn gezien de club.
Maar gezien het spelbeeld is het wel uitermate zuur aan eht worden.
Je had hier gewoon kunnen/moeten winnen
Ja, dit is niet de eerste keer... maar denk dat de verdedigers daar ook debit aan zijnRubman schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:16:
Blijf Wellenreuther altijd zenuwachtig vinden en slecht communiceren.
Voor mij #1 plek om een versterking te gaan halen. Bijlow is fucking goed, maar alleen maar geblesseerd. Wellenreuther kan eigenlijk gewoon niet.Rubman schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:16:
Blijf Wellenreuther altijd zenuwachtig vinden en slecht communiceren.
Zijn ze al 10 minuten aan het doen. Typisch AM.Agent47 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:18:
Daar begint het tijdrekken
Ahjoh, hij wordt toch gewoon hard in de rug gelopen door Minteh?Agent47 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:18:
Daar begint het tijdrekken
Wellenreuther neemt ook steeds teveel tijd. Leuke 2e keeper maar je hebt er in CL niks aan.LZ86 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:17:
[...]
Voor mij #1 plek om een versterking te gaan halen. Bijlow is fucking goed, maar alleen maar geblesseerd. Wellenreuther kan eigenlijk gewoon niet.
Twente komt eraan!
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024