"When you grow up your heart dies"
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik denk dat F1TV Pro er niet zoveel problemen mee heeft.Chrasher schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:26:
Nu hopen dat de streamingsdiensten ook rekening houden met de vervroegde VP2. Anders missen we straks het eerste half uur.
Als je nog wat meer zuipt, heb je geen last van een verzopen FP2.
En dan de Canadezen verwarren door local time op 17:00 te laten staanDaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:28:
Ik heb de topicstart ook maar aangepast voor FP2.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Moet je local time natuurlijk ook even aanpassenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:28:
Ik heb de topicstart ook maar aangepast voor FP2.
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 16-06-2023 20:52 ]
Ik hoop niet dat ze via Amazon besteld hebben, want die zijn zo traag als .....DutchCrownNL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:31:
Nu maar hopen dat ze op het circuit blijven om de nieuwe kabel in ontvangst te nemen van DHL..
-
Cogitationis poenam nemo patitur
Iig was er geen sluitend overzicht van alles wat er op de baan gebeurde en dus potentieel gevaarlijk.
Nu zijn ze druk met de camera's opnieuw syncen en de hele handel weer werkend te krijgen.
- DaniëlWW2
- Niet online
We hear the CCTV cameras are working fine but the transmission to race control is disturbed. Might have to do something with a restart of the power system shortly before the session.#AMuS #F1 #CanadianGP
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 16 juni 2023
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De boel in sync lijkt me ook vrij essentieel, leuk dat je hier bocht 1 hebt met daarnaast bocht 13 en daar weer naast bocht 8.
Zo kan je niet veilig werken en permanent een auto volgen, dan kunnen de camea's per stuk wel werken maar dan mis je de chronologie en dus het overzicht.
Je hebt de camera's voor de TV registratie en de CCTV camera's ("beveiligingscamera's"). En volgens mij haal je die twee door elkaar. De eerste werkte prima en is de verantwoordelijkheid van FOM (zij reizen met hun eigen apparatuur en mensen de hele wereld over). Het tweede is, blijkbaar voor (en niet van) de FIA. Camera's die elk hoekje van het circuit vastleggen (tenzij Stroll achter de muur parkeerd, dan zien ze hem nietPalingDrone schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:55:
Volgens Crofty waren de automagische carvolgcamera's de verantwoordelijkheid van de lokale organisatie en kregen ze bij GAS al last van uitval zodat er geen zicht was op de hele baan en dat is dan ook gelijk de reden dat we geen beelden van de baan zagen (Al vind ik dat laatste wel vaag want er staan ook bemande camera's langs de baan).
Iig was er geen sluitend overzicht van alles wat er op de baan gebeurde en dus potentieel gevaarlijk.
Nu zijn ze druk met de camera's opnieuw syncen en de hele handel weer werkend te krijgen.

Die laatste categorie, de CCTV camera's voor/van de FIA is dus ook het materiaal dat de stewards gebruiken, en niet de TV camera's die wij zien (alhoewel de FIA vast toegang heeft tot de TV camera's, maar die geven maar een vrij beperkt zicht, daar waar de CCTV camera's in principe elke plek zowel van voren als van achteren etc vastlegt, statisch gepositioneerd. Waar de TV camera's dus draaien etc en geen constant beeld/plek geven).
Ik doelde meer op dat wij slechts overzichtsshots en helibeelden van de rivier en het park zagen.RobertMe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:22:
[...]
Je hebt de camera's voor de TV registratie en de CCTV camera's ("beveiligingscamera's"). En volgens mij haal je die twee door elkaar. De eerste werkte prima en is de verantwoordelijkheid van FOM (zij reizen met hun eigen apparatuur en mensen de hele wereld over). Het tweede is, blijkbaar voor (en niet van) de FIA. Camera's die elk hoekje van het circuit vastleggen (tenzij Stroll achter de muur parkeerd, dan zien ze hem niet), meermaals. En die laatste deed het dus niet en zonder wil de FIA niet rijden. Immers hebben ze zonder geen zicht op de baan en kunnen ze dus ook de veiligheid niet garanderen.
Die laatste categorie, de CCTV camera's voor/van de FIA is dus ook het materiaal dat de stewards gebruiken, en niet de TV camera's die wij zien (alhoewel de FIA vast toegang heeft tot de TV camera's, maar die geven maar een vrij beperkt zicht, daar waar de CCTV camera's in principe elke plek zowel van voren als van achteren etc vastlegt, statisch gepositioneerd. Waar de TV camera's dus draaien etc en geen constant beeld/plek geven).
Snap prima dat die cctv beelden superbelangrijk zijn voor de veiligheid op de baan, hoe dan ook was wat meer openheid over wat er kapot was welkom geweest.
[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 16-06-2023 21:26 ]
CCTV lijkt mij eigendom te zijn van het circuit en daar kan de FIA niet veel aan doen als dat niet werkt. Je kunt er donder op zeggen dat de organisatoren die nog wel voor de voeten geworpen krijgen.Bullet NL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:48:
hmmm, beetje een blamage dit van de FIA, ze kunnen wel naar de lokalen wijzen, maar ze zijn zelf eindverantwoordelijk
Okay, ik lees nu dat het om de verbinding tussen de FIA en CCTV gaat. Dan wordt het een beetje een ander verhaal. Redundancy.
[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 16-06-2023 21:37 ]
En vanuit de pitstraatPalingDrone schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:25:
[...]
Ik doelde meer op dat wij slechts overzichtsshots en helibeelden van de rivier en het park zagen.
Maar dan snap ik jouw volgende post niet m.b.t. in sync zijn van de camera'sSnap prima dat die cctv beelden superbelangrijk zijn voor de veiligheid op de baan, hoe dan ook was wat meer openheid over wat er kapot was welkom geweest.
Is er een pagina waar je het nieuws kan volgen over de ontwikkelingen? Behalve hier op T.net.
CCTV moet in sync zijn, wat de beeldregie doet met de inputs die wij uiteindelijk te zien krijgen is een heel ander hoofdstuk, dat is mee het pakkie van de regisseur en zijn assistenten en heeft verder niet zoveel met veiligheid te maken, wel met een leuke uitzending.RobertMe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:39:
[...]
En vanuit de pitstraatEn tsja, wat hadden ze dan van de trackside camera's moeten laten zien? Een leeg circuit? En ze hebben wel (een deel) laten zien van de auto van Gasly die op de lowbed werd gezet.
[...]
Maar dan snap ik jouw volgende post niet m.b.t. in sync zijn van de camera'sWant de FIA heeft (zowel trackside als sinds kort in Geneve, als soort van "VAR") een complete videomuur met waarschijnlijk alle camera's. Dan is het juist super belangrijk dat als een auto bv T1 uit rijd dat je dan ook meteen op de camera bij T2 ziet dat die auto daar is. En dus niet dat dat je een auto bij T2 ziet rijden en daarna komt die pas voorbij op de camera in T1. Of dus andersom, auto rijdt langs de camera in T1, en vervolgens is die buiten beeld op die camera, maar ook niet te zien op "de volgende camera" bij T2. Want in dat laatste geval is er een auto daadwerkelijk "vermist" voor een X aantal seconden.
Wbt mijn persoonlijke onsamenhangendheid verwijs ik graag naar een eerdere post.
PalingDrone in "[F1 2023] Race 9 GP van Canada"
Uhm? Wat zouden ze moeten vol lullen? En welke ontwikkelingen zouden er moeten zijn? FP1 is voorbij, die duurde van half 8 tot half 9. Bij een rode vlag staat de klok immers stil. Verder is bekend gemaakt dat FP2 een half uur eerder begint (en op normale eindtijd eindigt, dus half uur langer duurt). Ergo: zet rond half 11 de TV aan en kijk welke ontwikkelingen er waren.HollowGamer schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:43:
ViaPlay denkt 'we gaan dit niet vol lullen' lol.
Is er een pagina waar je het nieuws kan volgen over de ontwikkelingen? Behalve hier op T.net.
Als IT-er zou ik gewoon zeggen: 'alles uit, daarna weer alles aan'.
Zou interessant om te weten hoe de FOM dit werk opbouwt en hoe ze die camera's benaderen.
Ik gok dat er een intern (glasvezel) netwerk is op het circuit, en de FOM de beelden bekijkt via een control room.
Zou mooi zijn om er iets van mee te krijgen.
r/formula1HollowGamer schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:43:
ViaPlay denkt 'we gaan dit niet vol lullen' lol.
Chocoball schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:47:
F1 TV heeft zowaar 4 minuten en 2 seconden uit de 1e vrije training weten te persen. Video staat nog niet op YouTube wel is er een aparte video over dat de trainingssessie verstoord werd.
Dit heeft dus geen betrekking op FOM. FIA had geen CCTV beelden, blijkbaar is dat de verantwoordelijkheid van de lokale organisatie.HollowGamer schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:48:
[...]
Als IT-er zou ik gewoon zeggen: 'alles uit, daarna weer alles aan'.
Zou interessant om te weten hoe de FOM dit werk opbouwt en hoe ze die camera's benaderen.
Ik gok dat er een intern (glasvezel) netwerk is op het circuit, en de FOM de beelden bekijkt via een control room.
Zou mooi zijn om er iets van mee te krijgen.
FOM neemt v.w.b. TV registratie wel altijd hun eigen hardware en mensen mee. Maar probleem lag dus nadrukkelijk niet bij FOM noch datgene dat FOM doet. Maar het circuit moet dus vol staan met CCTV camera's (beveiligingscamera's dus) en FIA moet in race control al die beelden (tegelijkertijd) kunnen inzien. En dat systeem werkte niet.
En v.w.b. "alles uit zetten en weer aan zetten". Dit is natuurlijk een iets complexere situatie waarbij waarschijnlijk tientallen als niet nog meer schakels aanwezig zijn (tot aan de "Remote Operations Center" in Geneve aan toe). En die zullen allemaal "correct" moeten worden opgestart en daarbij zullen vast ook nog wat afhankelijkheden aanwezig zijn. Als het allemaal zo makkelijk was dat was het hele probleem vast wel binnen dat uur opgelost.
-
Ze hebben ook een discord, maar die is niet zo levend als r/formula1 voor de blackout.
Nu moet ik zelf de tweets zoeken van de betrouwbare F1 journalisten
Edit:
r/formula1 is binnenkort weer open (alleen de Automated threads): bron
[ Voor 18% gewijzigd door NeverSettle op 16-06-2023 22:16 ]
En btw, het is gewoon droog in Montreal.
[ Voor 21% gewijzigd door sjaool op 16-06-2023 22:22 ]
RISK OF RAIN FOR F1 SECOND PRACTICE SESSION IS 40%
16 Jun 2023, 22:15:19
[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 16-06-2023 22:28 ]
Super-stortbui?StefanVerkerk schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:30:
En we zijn los! Nou, ben benieuwd naar de komende 5 minuten!
Gasly?
Alpine?
Camera?
Verbinding?
Hamilton op de baan?
Rood?
FIAl?
Niet van PER want die rijdt er achter.plizz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:34:
Krijgt Verstappen slipstream?
Straks krijgen de porpoising sensoren allemaal false positives...
Een echt stratencircuit!PalingDrone schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:38:
Hebben ze daar gewoon over een halve roedel groundhogs heen geasfalteerd of zo, wat een hobbelbaan.
[ Voor 27% gewijzigd door Waah op 16-06-2023 22:40 ]
Zo leek het wel ja. Misschien een groundhog-molshoop?
Straks rode vlag en moeten ze de track opnieuw asfalteren

Vraag me eerder af of Merc de volledige auto spaart inclusief de banden waar ze op rond rijden. Want als dit de pace is van de Mercsjaool schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:43:
Spaart Red Bull de mediums op voor de race? Bijna iedereen rijdt op medium rond maar Red Bull houdt het voorlopig bij soft.
Russel nu 4s langzamer. Nu is het slechts fp1,5 maar tochLynx schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:48:
Mercedes blijft dag 1 ruk. Nieuwe auto, maar nog steeds geen correlatie met sim. 👏

Volgens HAM hebben ze de poolster gevonden… Zandzakken erinLynx schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:48:
Mercedes blijft dag 1 ruk. Nieuwe auto, maar nog steeds geen correlatie met sim. 👏
Mijn boefje is liev!
Als dit zo blijft wil ik de interviews van Russel en Ham wel ff zienBushie schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:50:
wat is er met die Mercedesen aan de hand? Russell +1,7 seconden in alleen de 1e sector

- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-06-2023 22:53 ]
Als andere teams opeens de truc van RB gevonden hebben zou het wel eens nog een heel spannend seizoen kunnen worden.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:52:
Toch ook wel eens leuk dat Verstappen eens niet meteen makkelijk bovenaan staat.
Denk dat door de budget cap we dit tegen het einde van het seizoen vaker gaan zien. Net zoals in de Mercedes tijd: kampioenschap binnen, gelijk door naar de volgende auto.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:52:
Toch ook wel eens leuk dat Verstappen eens niet meteen makkelijk bovenaan staat.
Zo kwam Mercedes vorig jaar op het einde opeens ook veel dichterbij. Al werd dat voor Ferrari nog wel even spannend. Al hebben die sowieso al wat extra budget vergeleken met de restBiaggioLuciano schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:54:
[...]
Denk dat door de budget cap we dit tegen het einde van het seizoen vaker gaan zien. Net zoals in de Mercedes tijd: kampioenschap binnen, gelijk door naar de volgende auto.
No way ... Het verschil wordt op zondag gemaakt. Het wordt echt niet meer spannend dit jaar.Waah schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:53:
[...]
Als andere teams opeens de truc van RB gevonden hebben zou het wel eens nog een heel spannend seizoen kunnen worden.
Vorig jaar bij Spa was het verschil opeens gigantisch tussen en en Ferrari. Dat kan ook de andere kant op vallen.sly___ schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:56:
[...]
No way ... Het verschil wordt op zondag gemaakt. Het wordt echt niet meer spannend dit jaar.
Dit is FP2, eerste staan is niet belangrijk. Een goede kwalificatie en race set up wel.BiaggioLuciano schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:54:
[...]
Denk dat door de budget cap we dit tegen het einde van het seizoen vaker gaan zien. Net zoals in de Mercedes tijd: kampioenschap binnen, gelijk door naar de volgende auto.
+ Haas-auto in de fik.. gaat goed!
[ Voor 38% gewijzigd door Edd op 16-06-2023 22:59 ]
-
Het waren 30 leuke minuten
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
- DaniëlWW2
- Niet online

Nee het systeem dat meld hoe laat we weer beginnen is nu uitgevallenStefanVerkerk schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:05:
Nou, nog geen tijd wanneer we weer gaan rijden. Zou de CCTV weer uitgevallen zijn?
16 Jun 2023, 23:05:51
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
En als dank duwen ze je haast omverHippocampus schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:07:
Nog een beste work-out met helm op en brandblusser een sprintje trekken door de pitstraat
Misschien weten ze wel dat ze niet hard hoeven omdat het nieuwe concept zoveel sneller is als de restChevy454 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:08:
Mercedes die long runs doen. Heel apart…
- DaniëlWW2
- Niet online
Die zijn hun updates aan het testen.Chevy454 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:08:
Mercedes die long runs doen. Heel apart…
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
https://weather.gc.ca/?la...3260,-73.49672102&zoom=11
Gelukkig heb ik geen koffie, anders zat het nu over de TV in kleine druppelsChevy454 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:11:
Checo heeft een koffie en nieuwe onderbroek nodig.

:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Do9LVK1fnoIIFhGB5WQaNpE6.gif?f=user_large)
Met FP1 erbij wel ja. Tweede voor FP2.Waah schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:13:
Rode vlag 3?
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |