[F1 2023] Race 9 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste
Acties:
  • 85.788 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

TinusXIII schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:26:
Zijn de long run tijden al geanalyseerd zodat we een beetje kunnen zien wie waar staat?
@f1bythenumbers heeft ze vast wel voor je. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik heb de topicstart ook maar aangepast voor FP2. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chrasher schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:26:
Nu hopen dat de streamingsdiensten ook rekening houden met de vervroegde VP2. Anders missen we straks het eerste half uur.
Ik denk dat F1TV Pro er niet zoveel problemen mee heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:45

Amphiebietje

In de blubber

PalingDrone schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:26:
-O- nou heb ik voor niks zitten zuipen :(
Als je nog wat meer zuipt, heb je geen last van een verzopen FP2. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:28:
En dan de Canadezen verwarren door local time op 17:00 te laten staan :o

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:48
Nu maar hopen dat ze op het circuit blijven om de nieuwe kabel in ontvangst te nemen van DHL.. :+

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJfJ_Y2lCNuzWzzzttkKfDOiUNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeBRiXTToxtb3PgQjHD9Sg21.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:28:
Moet je local time natuurlijk ook even aanpassen ;) (die heb ik maar even aangepast)

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 16-06-2023 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

Edd

DutchCrownNL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:31:
Nu maar hopen dat ze op het circuit blijven om de nieuwe kabel in ontvangst te nemen van DHL.. :+
Ik hoop niet dat ze via Amazon besteld hebben, want die zijn zo traag als ..... ;)

-

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1gMnUYQ8uN3Hw3CT8H34XDquDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Te0EMKwgDbzOZls0mvhmwCYg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

hmmm, beetje een blamage dit van de FIA, ze kunnen wel naar de lokalen wijzen, maar ze zijn zelf eindverantwoordelijk

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Volgens Crofty waren de automagische carvolgcamera's de verantwoordelijkheid van de lokale organisatie en kregen ze bij GAS al last van uitval zodat er geen zicht was op de hele baan en dat is dan ook gelijk de reden dat we geen beelden van de baan zagen (Al vind ik dat laatste wel vaag want er staan ook bemande camera's langs de baan).
Iig was er geen sluitend overzicht van alles wat er op de baan gebeurde en dus potentieel gevaarlijk.
Nu zijn ze druk met de camera's opnieuw syncen en de hele handel weer werkend te krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
De boel in sync lijkt me ook vrij essentieel, leuk dat je hier bocht 1 hebt met daarnaast bocht 13 en daar weer naast bocht 8.
Zo kan je niet veilig werken en permanent een auto volgen, dan kunnen de camea's per stuk wel werken maar dan mis je de chronologie en dus het overzicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07
PalingDrone schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:55:
Volgens Crofty waren de automagische carvolgcamera's de verantwoordelijkheid van de lokale organisatie en kregen ze bij GAS al last van uitval zodat er geen zicht was op de hele baan en dat is dan ook gelijk de reden dat we geen beelden van de baan zagen (Al vind ik dat laatste wel vaag want er staan ook bemande camera's langs de baan).
Iig was er geen sluitend overzicht van alles wat er op de baan gebeurde en dus potentieel gevaarlijk.
Nu zijn ze druk met de camera's opnieuw syncen en de hele handel weer werkend te krijgen.
Je hebt de camera's voor de TV registratie en de CCTV camera's ("beveiligingscamera's"). En volgens mij haal je die twee door elkaar. De eerste werkte prima en is de verantwoordelijkheid van FOM (zij reizen met hun eigen apparatuur en mensen de hele wereld over). Het tweede is, blijkbaar voor (en niet van) de FIA. Camera's die elk hoekje van het circuit vastleggen (tenzij Stroll achter de muur parkeerd, dan zien ze hem niet O-)), meermaals. En die laatste deed het dus niet en zonder wil de FIA niet rijden. Immers hebben ze zonder geen zicht op de baan en kunnen ze dus ook de veiligheid niet garanderen.
Die laatste categorie, de CCTV camera's voor/van de FIA is dus ook het materiaal dat de stewards gebruiken, en niet de TV camera's die wij zien (alhoewel de FIA vast toegang heeft tot de TV camera's, maar die geven maar een vrij beperkt zicht, daar waar de CCTV camera's in principe elke plek zowel van voren als van achteren etc vastlegt, statisch gepositioneerd. Waar de TV camera's dus draaien etc en geen constant beeld/plek geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:22:
[...]

Je hebt de camera's voor de TV registratie en de CCTV camera's ("beveiligingscamera's"). En volgens mij haal je die twee door elkaar. De eerste werkte prima en is de verantwoordelijkheid van FOM (zij reizen met hun eigen apparatuur en mensen de hele wereld over). Het tweede is, blijkbaar voor (en niet van) de FIA. Camera's die elk hoekje van het circuit vastleggen (tenzij Stroll achter de muur parkeerd, dan zien ze hem niet O-)), meermaals. En die laatste deed het dus niet en zonder wil de FIA niet rijden. Immers hebben ze zonder geen zicht op de baan en kunnen ze dus ook de veiligheid niet garanderen.
Die laatste categorie, de CCTV camera's voor/van de FIA is dus ook het materiaal dat de stewards gebruiken, en niet de TV camera's die wij zien (alhoewel de FIA vast toegang heeft tot de TV camera's, maar die geven maar een vrij beperkt zicht, daar waar de CCTV camera's in principe elke plek zowel van voren als van achteren etc vastlegt, statisch gepositioneerd. Waar de TV camera's dus draaien etc en geen constant beeld/plek geven).
Ik doelde meer op dat wij slechts overzichtsshots en helibeelden van de rivier en het park zagen.
Snap prima dat die cctv beelden superbelangrijk zijn voor de veiligheid op de baan, hoe dan ook was wat meer openheid over wat er kapot was welkom geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 16-06-2023 21:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bullet NL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:48:
hmmm, beetje een blamage dit van de FIA, ze kunnen wel naar de lokalen wijzen, maar ze zijn zelf eindverantwoordelijk
CCTV lijkt mij eigendom te zijn van het circuit en daar kan de FIA niet veel aan doen als dat niet werkt. Je kunt er donder op zeggen dat de organisatoren die nog wel voor de voeten geworpen krijgen.

Okay, ik lees nu dat het om de verbinding tussen de FIA en CCTV gaat. Dan wordt het een beetje een ander verhaal. Redundancy. :P

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 16-06-2023 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
PalingDrone schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:25:
[...]

Ik doelde meer op dat wij slechts overzichtsshots en helibeelden van de rivier en het park zagen.
En vanuit de pitstraat ;) En tsja, wat hadden ze dan van de trackside camera's moeten laten zien? Een leeg circuit? En ze hebben wel (een deel) laten zien van de auto van Gasly die op de lowbed werd gezet.
Snap prima dat die cctv beelden superbelangrijk zijn voor de veiligheid op de baan, hoe dan ook was wat meer openheid over wat er kapot was welkom geweest.
Maar dan snap ik jouw volgende post niet m.b.t. in sync zijn van de camera's ;) Want de FIA heeft (zowel trackside als sinds kort in Geneve, als soort van "VAR") een complete videomuur met waarschijnlijk alle camera's. Dan is het juist super belangrijk dat als een auto bv T1 uit rijd dat je dan ook meteen op de camera bij T2 ziet dat die auto daar is. En dus niet dat dat je een auto bij T2 ziet rijden en daarna komt die pas voorbij op de camera in T1. Of dus andersom, auto rijdt langs de camera in T1, en vervolgens is die buiten beeld op die camera, maar ook niet te zien op "de volgende camera" bij T2. Want in dat laatste geval is er een auto daadwerkelijk "vermist" voor een X aantal seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ViaPlay denkt 'we gaan dit niet vol lullen' lol.

Is er een pagina waar je het nieuws kan volgen over de ontwikkelingen? Behalve hier op T.net. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:39:
[...]

En vanuit de pitstraat ;) En tsja, wat hadden ze dan van de trackside camera's moeten laten zien? Een leeg circuit? En ze hebben wel (een deel) laten zien van de auto van Gasly die op de lowbed werd gezet.

[...]

Maar dan snap ik jouw volgende post niet m.b.t. in sync zijn van de camera's ;) Want de FIA heeft (zowel trackside als sinds kort in Geneve, als soort van "VAR") een complete videomuur met waarschijnlijk alle camera's. Dan is het juist super belangrijk dat als een auto bv T1 uit rijd dat je dan ook meteen op de camera bij T2 ziet dat die auto daar is. En dus niet dat dat je een auto bij T2 ziet rijden en daarna komt die pas voorbij op de camera in T1. Of dus andersom, auto rijdt langs de camera in T1, en vervolgens is die buiten beeld op die camera, maar ook niet te zien op "de volgende camera" bij T2. Want in dat laatste geval is er een auto daadwerkelijk "vermist" voor een X aantal seconden.
CCTV moet in sync zijn, wat de beeldregie doet met de inputs die wij uiteindelijk te zien krijgen is een heel ander hoofdstuk, dat is mee het pakkie van de regisseur en zijn assistenten en heeft verder niet zoveel met veiligheid te maken, wel met een leuke uitzending.
Wbt mijn persoonlijke onsamenhangendheid verwijs ik graag naar een eerdere post.
PalingDrone in "[F1 2023] Race 9 GP van Canada"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
F1 TV heeft zowaar 4 minuten en 2 seconden uit de 1e vrije training weten te persen. Video staat nog niet op YouTube wel is er een aparte video over dat de trainingssessie verstoord werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
HollowGamer schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:43:

Is er een pagina waar je het nieuws kan volgen over de ontwikkelingen? Behalve hier op T.net. :Y)
Uhm? Wat zouden ze moeten vol lullen? En welke ontwikkelingen zouden er moeten zijn? FP1 is voorbij, die duurde van half 8 tot half 9. Bij een rode vlag staat de klok immers stil. Verder is bekend gemaakt dat FP2 een half uur eerder begint (en op normale eindtijd eindigt, dus half uur langer duurt). Ergo: zet rond half 11 de TV aan en kijk welke ontwikkelingen er waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Als IT-er zou ik gewoon zeggen: 'alles uit, daarna weer alles aan'.

Zou interessant om te weten hoe de FOM dit werk opbouwt en hoe ze die camera's benaderen.
Ik gok dat er een intern (glasvezel) netwerk is op het circuit, en de FOM de beelden bekijkt via een control room.

Zou mooi zijn om er iets van mee te krijgen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
HollowGamer schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:43:

r/formula1 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Chocoball schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:47:
F1 TV heeft zowaar 4 minuten en 2 seconden uit de 1e vrije training weten te persen. Video staat nog niet op YouTube wel is er een aparte video over dat de trainingssessie verstoord werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
HollowGamer schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:48:
[...]

Als IT-er zou ik gewoon zeggen: 'alles uit, daarna weer alles aan'.

Zou interessant om te weten hoe de FOM dit werk opbouwt en hoe ze die camera's benaderen.
Ik gok dat er een intern (glasvezel) netwerk is op het circuit, en de FOM de beelden bekijkt via een control room.

Zou mooi zijn om er iets van mee te krijgen. :)
Dit heeft dus geen betrekking op FOM. FIA had geen CCTV beelden, blijkbaar is dat de verantwoordelijkheid van de lokale organisatie.

FOM neemt v.w.b. TV registratie wel altijd hun eigen hardware en mensen mee. Maar probleem lag dus nadrukkelijk niet bij FOM noch datgene dat FOM doet. Maar het circuit moet dus vol staan met CCTV camera's (beveiligingscamera's dus) en FIA moet in race control al die beelden (tegelijkertijd) kunnen inzien. En dat systeem werkte niet.

En v.w.b. "alles uit zetten en weer aan zetten". Dit is natuurlijk een iets complexere situatie waarbij waarschijnlijk tientallen als niet nog meer schakels aanwezig zijn (tot aan de "Remote Operations Center" in Geneve aan toe). En die zullen allemaal "correct" moeten worden opgestart en daarbij zullen vast ook nog wat afhankelijkheden aanwezig zijn. Als het allemaal zo makkelijk was dat was het hele probleem vast wel binnen dat uur opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 21:25
Voor wat betreft netwerken en dergelijke op f1 weekends is dit wel eens besproken in de podcast 'met nerds om tafel'. https://www.metnerdsomtaf...le-1-met-arno-bakker.html

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:16
Ze hebben ook een discord, maar die is niet zo levend als r/formula1 voor de blackout.
Nu moet ik zelf de tweets zoeken van de betrouwbare F1 journalisten :P

Edit:
r/formula1 is binnenkort weer open (alleen de Automated threads): bron

[ Voor 18% gewijzigd door NeverSettle op 16-06-2023 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ze hebben een backup systeem in gebruik genomen dus FP2 zou gewoon moeten starten.

En btw, het is gewoon droog in Montreal.

[ Voor 21% gewijzigd door sjaool op 16-06-2023 22:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:53
Poging 2, uh, FP2.

RISK OF RAIN FOR F1 SECOND PRACTICE SESSION IS 40%
16 Jun 2023, 22:15:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 09:27
Die Bottas! Was die nou gewoon 1 a 2 seconden sneller dan de RB in FP1? Still he rises! /s

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 16-06-2023 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:21:
..
En btw, het is gewoon nog droog in Montreal.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
En we zijn los! Nou, ben benieuwd naar de komende 5 minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

StefanVerkerk schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:30:
En we zijn los! Nou, ben benieuwd naar de komende 5 minuten!
Super-stortbui?
Gasly?
Alpine?
Camera?
Verbinding?
Hamilton op de baan?
Rood?
FIAl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:48
Krijgt Verstappen slipstream?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

plizz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:34:
Krijgt Verstappen slipstream?
Niet van PER want die rijdt er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het is weer een stratencircuit en meteen is PER sneller dan VER. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Hebben ze daar gewoon over een halve roedel groundhogs heen geasfalteerd of zo, wat een hobbelbaan.
Straks krijgen de porpoising sensoren allemaal false positives...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

PalingDrone schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:38:
Hebben ze daar gewoon over een halve roedel groundhogs heen geasfalteerd of zo, wat een hobbelbaan.
Een echt stratencircuit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Gasly's sandbag is lek? :+ Wat schoot daar los

[ Voor 27% gewijzigd door Waah op 16-06-2023 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:04
Waah schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:39:
Gasly's sandbag is lek? :+ Wat schoot daar los
leek wel of ie t asfalt los trok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Bushie schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:41:
[...]

leek wel of ie t asfalt los trok
Zo leek het wel ja. Misschien een groundhog-molshoop? :+

Straks rode vlag en moeten ze de track opnieuw asfalteren _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Spaart Red Bull de mediums op voor de race? Bijna iedereen rijdt op medium rond maar Red Bull houdt het voorlopig bij soft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
sjaool schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:43:
Spaart Red Bull de mediums op voor de race? Bijna iedereen rijdt op medium rond maar Red Bull houdt het voorlopig bij soft.
Vraag me eerder af of Merc de volledige auto spaart inclusief de banden waar ze op rond rijden. Want als dit de pace is van de Merc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:53
Mercedes blijft dag 1 ruk. Nieuwe auto, maar nog steeds geen correlatie met sim. 👏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hey een winnaar van de 24h van Lemans is er ook. Misschien zou die een stoeltje in F1 moeten krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
wat is er met die Mercedesen aan de hand? Russell +1,7 seconden in alleen de 1e sector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Lynx schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:48:
Mercedes blijft dag 1 ruk. Nieuwe auto, maar nog steeds geen correlatie met sim. 👏
Russel nu 4s langzamer. Nu is het slechts fp1,5 maar toch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

Lynx schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:48:
Volgens HAM hebben ze de poolster gevonden… Zandzakken erin :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Bushie schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:50:
wat is er met die Mercedesen aan de hand? Russell +1,7 seconden in alleen de 1e sector
Als dit zo blijft wil ik de interviews van Russel en Ham wel ff zien O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Toch ook wel eens leuk dat Verstappen eens niet meteen makkelijk bovenaan staat. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-06-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:52:
Toch ook wel eens leuk dat Verstappen eens niet meteen makkelijk bovenaan staat. :)
Als andere teams opeens de truc van RB gevonden hebben zou het wel eens nog een heel spannend seizoen kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mercedes is het nieuwe Williams? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-09 23:39
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:52:
Denk dat door de budget cap we dit tegen het einde van het seizoen vaker gaan zien. Net zoals in de Mercedes tijd: kampioenschap binnen, gelijk door naar de volgende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
BiaggioLuciano schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:54:
[...]

Denk dat door de budget cap we dit tegen het einde van het seizoen vaker gaan zien. Net zoals in de Mercedes tijd: kampioenschap binnen, gelijk door naar de volgende auto.
Zo kwam Mercedes vorig jaar op het einde opeens ook veel dichterbij. Al werd dat voor Ferrari nog wel even spannend. Al hebben die sowieso al wat extra budget vergeleken met de rest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-09 20:11
Waah schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:53:
[...]

Als andere teams opeens de truc van RB gevonden hebben zou het wel eens nog een heel spannend seizoen kunnen worden.
No way ... Het verschil wordt op zondag gemaakt. Het wordt echt niet meer spannend dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
sly___ schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:56:
[...]

No way ... Het verschil wordt op zondag gemaakt. Het wordt echt niet meer spannend dit jaar.
Vorig jaar bij Spa was het verschil opeens gigantisch tussen en en Ferrari. Dat kan ook de andere kant op vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:16
BiaggioLuciano schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:54:
[...]

Dit is FP2, eerste staan is niet belangrijk. Een goede kwalificatie en race set up wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
Side pod concept van Mercedes werkte toevallig in Spanje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
Haas in problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJFd59SfPPcDD15_s7Or4dr5cvk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/mtX6kb4i4AUMi7KWeg8ocXez.gif?f=user_large Nou daar gaan we weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Poef... HUL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
de hulk zegt boem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
En daar is rood! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThbKuCEMIgT2lG-IFULS5uspWE4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Do9LVK1fnoIIFhGB5WQaNpE6.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

En dat is Ferrari-motor nr 1...

+ Haas-auto in de fik.. gaat goed!

[ Voor 38% gewijzigd door Edd op 16-06-2023 22:59 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ah daarom huilde mijn dochtertje dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Beetje doordoen anders straks een crispy Haas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Aparte kleur rook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

En daar gaat het extra half uurtje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat rookt lekker op de onboard camera van HUL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:00:
En daar gaat het extra half uurtje FP2 :p
:+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

Het waren 30 leuke minuten :+

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:00:
En daar gaat het extra half uurtje :p
Wij hebben tot zover 30 minuten fp2 gezien ipv 5 minuten van fp1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Mooie witgele livery van de Haas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik denk dat die Ferrari motor stuk is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Ik denk dat de ZOAB-cleaner er ook nog overheen moet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Op F1TV stream toen ze hulkenberg langzaam zagen rijden: "that's a Ferrari engine expiring right there" _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Nou, nog geen tijd wanneer we weer gaan rijden. Zou de CCTV weer uitgevallen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ze hebben dit weekend echt geen haast met die rode vlaggen weer opheffen. Wat een drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
StefanVerkerk schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:05:
Nou, nog geen tijd wanneer we weer gaan rijden. Zou de CCTV weer uitgevallen zijn?
Nee het systeem dat meld hoe laat we weer beginnen is nu uitgevallen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
SESSION WILL RESUME AT 23:07
16 Jun 2023, 23:05:51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
TRACK CLEAR
16 Jun 2023, 23:06:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Die fire Marshall loopt ook niet heel soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En de Haas rookt nog steeds lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Nog een beste work-out met helm op en brandblusser een sprintje trekken door de pitstraat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mercedes die long runs doen. Heel apart…

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Hippocampus schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:07:
Nog een beste work-out met helm op en brandblusser een sprintje trekken door de pitstraat :P
En als dank duwen ze je haast omver :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Chevy454 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:08:
Misschien weten ze wel dat ze niet hard hoeven omdat het nieuwe concept zoveel sneller is als de rest })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Chevy454 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:08:
Die zijn hun updates aan het testen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Gaat lekker Perez. Eerst al bijna driftend tegen de muur en nu van de baan.... Die heeft echt zijn tijd niet momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Checo heeft een koffie en nieuwe onderbroek nodig.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Op basis van de radar lijkt er wel het een en ander aan regen aan te komen:

https://weather.gc.ca/?la...3260,-73.49672102&zoom=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Chevy454 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:11:
Checo heeft een koffie en nieuwe onderbroek nodig.
Gelukkig heb ik geen koffie, anders zat het nu over de TV in kleine druppels _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
Het gaat goed met Alpine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThbKuCEMIgT2lG-IFULS5uspWE4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Do9LVK1fnoIIFhGB5WQaNpE6.gif?f=user_large En daar gaan we weer... Ocon gestopt op de baan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Rode vlag 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Raar dat die light panel aan de rechterzijde niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Rode vlag 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Met FP1 erbij wel ja. Tweede voor FP2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gaat wel lekker met die rode vlaggen
Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord