Dat het vooral Max is maakt het er niet beter om eerlijk gezegd. Dominantie, door een team of een coureur is gewoon niet zo entertaining.-tom-562 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:45:
[...]
Het is alleen niet de dominantie van red Bull maar voornamelijk de dominantie van Verstappen. Best een verschil imo...
Hmmm, dat zou weleens een hele grote kunnen wordend-vine schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:50:
Back in the days remember that guy
[Afbeelding]
Look at him now!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
www.google.nl
Kunnen we de dominantie discussie niet samenvatten in dat Red Bull de snelste auto heeft, maar niet perse dominant. Maar dat Verstappen in die auto wel dominant is? Als het echt de auto was die dominant was dan hadden ze wel elk weekend een 1-2 finish.
Alhoewel... Je ook kunt twisten over of Perez niet gewoon een aantal keren een kostbare domme fout gemaakt heeft die niks met de auto te maken had. Waarmee je dus ook zou kunnen zeggen dat Perez niet eens tweede kan worden in een dominante auto.
Alhoewel... Je ook kunt twisten over of Perez niet gewoon een aantal keren een kostbare domme fout gemaakt heeft die niks met de auto te maken had. Waarmee je dus ook zou kunnen zeggen dat Perez niet eens tweede kan worden in een dominante auto.
In Australia, Monaco en Spain heeft Checo punten op tafel laten liggen en iedere keer omdat ie z'n quali verkloot heeft.RobertMe schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:03:
Kunnen we de dominantie discussie niet samenvatten in dat Red Bull de snelste auto heeft, maar niet perse dominant. Maar dat Verstappen in die auto wel dominant is? Als het echt de auto was die dominant was dan hadden ze wel elk weekend een 1-2 finish.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Met andere woorden: Perez is geen dominante factor (consistentie is nooit zijn sterkste punt geweest) en zijn auto daardoor ook nietJackBol schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:08:
In Australia, Monaco en Spain heeft Checo punten op tafel laten liggen en iedere keer omdat ie z'n quali verkloot heeft.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zo klein is Yuki dus
.@F1 @yukitsunoda07 pic.twitter.com/AY0kGlskcT
— Kristaps Porzingis (@kporzee) 4 juni 2023
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Steiner reprimanded for the language he used describing the stewards as "laymen" and referring to "professionals" in other sports.
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 4 juni 2023
"Mr Steiner stated that if he had meant to insult or offend anyone he would have used much different words. The Stewards do not dispute this."#F1
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gooi die tweede blik er eens op dan? Kan je gewoon terugkijken met F1TV, daarnaast heeft Sky ook die hele start geanalyseerd en daar zijn ook wat versies van terug te vinden op YT voor zover ze nog niet verwijderd zijn vanwege copyright. In any case kan je daarin zien dat hij bij de start een paar rijders inhaalt, aan Hülkenberg begint, dan de baan af gaat en weer achter Hülkenberg terug de baan op komt. Die haalt hij vervolgens een paar bochten later pas in. Dus hoeveel plaatsen zei je dat hij had ingehaald buiten de baan?Richh schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:05:
[...]
Ze komen nooit terug op beslissingen bij de FIA, maar die leaving track and gaining advantage in lap 1 verdient inderdaad wel een 2e blik imho.
Wat een baas is die Gunther toch!
Als ik dat doe moet ik weer bij HR komen
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik gun Russell graag een gridstraf of een penalty tijdens de race, maar kon hier ook weinig verkeerds aan ontdekken. Als iets schuldig is dan is het wel dat de uitloopzone veel te makkelijk is om snelheid te houden. Zou gewoon een extra chicane in gemaakt moeten worden ter ontmoediging van deze escape route
Heeft Ricciardo nu al genoeg Sim uren gemaakt om in de auto te mogen stappen?
Vind perez maar een pannenkoek. Totaal niet consistent terwijl je met deze auto maximale punten kunt halen.
Vind perez maar een pannenkoek. Totaal niet consistent terwijl je met deze auto maximale punten kunt halen.
Ik gun Ricciardo ook een zitje, maar wat als hij slechter presteert dan Perez? De teams achter Red Bull zitten niet stil qua ontwikkeling om het gat te dichten. Daarbij dan punten voor de WCC ook belangrijk.De_Bastaard schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:24:
Wat geeft je precies het idee dat Ricciardo op dit moment beter zou rijden dan Perez?De_Bastaard schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:24:
Nouja, echt "bewijs" is er natuurlijk niet. Maar vanuit Red Bull is wel naar buiten gesijpeld dat Ricciardo nog steeds als een complete dweil reed in de simulator. McLaren "dwong" hem op een bepaalde manier te rijden (en daardoor moest Ricciardo dus weer bewust bezig zijn met het rijden i.p.v. dat het allemaal "vanzelf" ging, en was dus langzamer etc etc). En dat heeft Red Bull er met wat sim-werk wel weer uit gekregen. Dus er is wel hoop dat als je Ricciardo nu in de auto zet dat het niet de Ricciardo van bij McLaren is.DataGhost schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:28:
[...]
Wat geeft je precies het idee dat Ricciardo op dit moment beter zou rijden dan Perez?
1, piastri. Die ligt ervoor in de remzone en op de apex en wordt dus buiten de baan ingehaald.DataGhost schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:17:
[...]
Gooi die tweede blik er eens op dan? Kan je gewoon terugkijken met F1TV, daarnaast heeft Sky ook die hele start geanalyseerd en daar zijn ook wat versies van terug te vinden op YT voor zover ze nog niet verwijderd zijn vanwege copyright. In any case kan je daarin zien dat hij bij de start een paar rijders inhaalt, aan Hülkenberg begint, dan de baan af gaat en weer achter Hülkenberg terug de baan op komt. Die haalt hij vervolgens een paar bochten later pas in. Dus hoeveel plaatsen zei je dat hij had ingehaald buiten de baan?
erutangiS
Wat een belachelijke straf voor TSU. Gewoon uit de punten gedrukt door die poep beslissing

Mijn boefje is liev!
Die had zichzelf alleen zodanig gepositioneerd dat hij in ieder geval de actie op Hülkenberg niet werkend kon krijgen. In de remzone "ervoor liggen" terwijl je je entry al helemaal tegen de binnenbocht begint is geinig maar zo kan je natuurlijk maar weinig snelheid meenemen de bocht in/door, dus die actie had nooit wat opgeleverd. Hij bleef in de bocht wel nog zodanig dicht erachter/naast zitten dat hij moest afremmen en een flink gat liet vallen om zelf niet buiten de baan te gaan. Als Russell wel op de baan was gebleven had hij dus gewoon voor Piastri gezeten. Maar dan had Hülkenberg bovendien verder naar rechts gereden moeten hebben waardoor er voor Piastri al veel eerder in de bocht geen ruimte meer was en deze wederom zijn actie af had moeten breken. Dus dat zullen de stewards vast ook zo bekeken hebben.MrOleo schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:34:
[...]
1, piastri. Die ligt ervoor in de remzone en op de apex en wordt dus buiten de baan ingehaald.
Als als als.DataGhost schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:44:
[...]
Die had zichzelf alleen zodanig gepositioneerd dat hij in ieder geval de actie op Hülkenberg niet werkend kon krijgen. In de remzone "ervoor liggen" terwijl je je entry al helemaal tegen de binnenbocht begint is geinig maar zo kan je natuurlijk maar weinig snelheid meenemen de bocht in/door, dus die actie had nooit wat opgeleverd. Hij bleef in de bocht wel nog zodanig dicht erachter/naast zitten dat hij moest afremmen en een flink gat liet vallen om zelf niet buiten de baan te gaan. Als Russell wel op de baan was gebleven had hij dus gewoon voor Piastri gezeten. Maar dan had Hülkenberg bovendien verder naar rechts gereden moeten hebben waardoor er voor Piastri al veel eerder in de bocht geen ruimte meer was en deze wederom zijn actie af had moeten breken. Dus dat zullen de stewards vast ook zo bekeken hebben.
Piastri ligt ervoor, russell verlaat de baan en haalt hem daar bij in. Simpeler kan niet.
Maar als we het dan over je als-en gaan hebben. Piastri haalt gewoon die bocht 1 en behoudt zijn plek tov russell. Piastri moet specifiek afremmen in bocht 2 omdat hulk genoeg ruimte laat voor russell. Russell kan gewoon die bocht nemen met wat gas terug en acahter hulk aansluiten. In plaats daarvan snijdt hij volgas de baan af en pakt een plek van iemand die zich netjes aan de regels houdt.
erutangiS
Onboard ook teruggekeken dan? Hij haalt de bocht 1 gewoon hoor, maar nog voor de apex rijdt Hülkenberg alweer voor hem en dat zorgt ervoor dat hij in bocht 2 moet afremmen. Op de onboard van Hülkenberg vind ik de ruimte nog niet zo duidelijk, hij zit best dicht bij de lijnen maar er is inderdaad nog wat plek, waarschijnlijk hebben de stewards hem daarom geen straf gegeven. Wat betreft Russell, tsja, ik vind deze situatie niet zwart/wit 100% iets, maar hij heeft in ieder geval niet bewust auto's ingehaald, is netjes aangesloten achter de auto waar hij eerst ook reed en daarbij een inhaalactie gedaan op een rijder die in dat gevecht sowieso achteraan geëindigd zou zijn. Dus om hem daar nog achter aan te laten sluiten of nog een straf voor te geven vind ik ook niet helemaal logisch. Dit lijkt me juist een voorbeeld waarbij de regels zijn toegepast naar de geest ervan en niet naar de letter.
Russell heeft het slim gespeeld. Ik zag hem zijn auto er nog naast duwen en wist al dat hij de escaperoad ging pakken. Max heeft ook wel eens zoiets gedaan in Frankrijk toen het mis ging voor zijn neus. Hup gauw rechtdoor en er heel gunstig uit komen, “ik moest wel, echt”. Dit was nog net iets meer de regels bedonderen, maar dan wel zo handig gedaan dat men denkt dat het naar de geest van de regels is. Russell is wat dat betreft altijd aan het gamen met alles en iedereen.
een treffende spreuk
Wat een saaie poep race was dit zeg.
Op naar de volgende.
Op naar de volgende.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik heb niks gemist met mijn heerlijke dagje uit naar de dierentuin. Deze race was op zich leuk maar ook weer niets bijzonders. Op naar Canada.
"When you grow up your heart dies"
Dus je haalt iemand in en raakt daarbij buiten de baan:DataGhost schreef op zondag 4 juni 2023 @ 23:05:
en daarbij een inhaalactie gedaan op een rijder die in dat gevecht sowieso achteraan geëindigd zou zijn. Dus om hem daar nog achter aan te laten sluiten of nog een straf voor te geven vind ik ook niet helemaal logisch. Dit lijkt me juist een voorbeeld waarbij de regels zijn toegepast naar de geest ervan en niet naar de letter.
Stewards: Hey, plek teruggeven!
Rijder: Ja maar als ik op de baan was gebleven dan had ik hem ook wel ingehaald hoor.
Stewards: Oh ok dan is het goed rij maar door.
Dat is niet een precedent wat je wil zetten en dat is ook niet hoe het wordt beoordeeld, zie talloze voorbeelden.
Inhalen doe je op de baan, kom je buiten de baan (of zoals in dit geval: snij je een hele bocht af) dan rij je verder op de plek waar je reed en anders geef je de plek terug. Doe je dat niet krijg je een penalty. Dat is zoveel simpeler dan elke situatie beoordelen met wat als hij hem op de baan had gehouden, was hij er dan voor gebleven.
erutangiS
Vond die van Russel inderdaad vrij bijzonder. Hij werd (zie de onboards) zeker niet van de baan gedwongen en had de bochten makkelijk kunnen halen. Het was niet prettig geweest en had hem tijd en waarschijnlijk posities gekost, maar het had probleemloos gekund.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De dag na de race,
Het was een mooie race waarin er genoeg gebeurde, maar niet zoveel dat het ontzettend spannend werd. Meer veel kleine dingen met een paar stomme beslissingen van de FIA waar niet alleen wij niks van snappen, maar ook veel andere mensen. Verstappen reed gewoon een perfect weekend, daar kon niemand iets aan veranderen want wat is de Red Bull auto in combinatie met Verstappen toch gewoon ontzettend goed.
Want als het echt alleen de auto is die zo goed zou moeten zijn, dan had Perez ook wel veel sneller naar voren gereden. Hij heeft uiteindelijk wel een mooie p4 kunnen rijden terwijl hij van achterin kwam, wat een goede prestatie is van hem maar daar hou ik het ook bij.
Tja.. wat kan ik dan over het incident met Russel in de tweede bocht na de start, laten we het er maar op houden dat de FIA een verkeerde beslissing heeft gemaakt of ik moet wat hebben gemist. Mercedes zat er dit weekend wel ontzettend goed bij en dat werd beloond met een podium finish.
Overall was het een mooie race waarbij alleen de voorspelde / gehoopte regen ontbrak, die eventueel nog voor chaos had kunnen zorgen.
Op naar de GP van Canada
Het was een mooie race waarin er genoeg gebeurde, maar niet zoveel dat het ontzettend spannend werd. Meer veel kleine dingen met een paar stomme beslissingen van de FIA waar niet alleen wij niks van snappen, maar ook veel andere mensen. Verstappen reed gewoon een perfect weekend, daar kon niemand iets aan veranderen want wat is de Red Bull auto in combinatie met Verstappen toch gewoon ontzettend goed.
Want als het echt alleen de auto is die zo goed zou moeten zijn, dan had Perez ook wel veel sneller naar voren gereden. Hij heeft uiteindelijk wel een mooie p4 kunnen rijden terwijl hij van achterin kwam, wat een goede prestatie is van hem maar daar hou ik het ook bij.
Tja.. wat kan ik dan over het incident met Russel in de tweede bocht na de start, laten we het er maar op houden dat de FIA een verkeerde beslissing heeft gemaakt of ik moet wat hebben gemist. Mercedes zat er dit weekend wel ontzettend goed bij en dat werd beloond met een podium finish.
Overall was het een mooie race waarbij alleen de voorspelde / gehoopte regen ontbrak, die eventueel nog voor chaos had kunnen zorgen.
Op naar de GP van Canada
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Perez kwam van halverwege het veld niet van achterin. Hij had met die auto en bandenkeuze vanaf ronde 20-25 (toen de pitstops kwamen) een spurt naar voren moeten kunnen maken en daar een voorsprongetje opbouwen. Ook aan het einde duurde het te lang voor hij daadwerkelijk ging gasgeven. RB misschien iets te laat met die laatste pitstop maar checo toch te weinig agressie op de baan.
Ach, Canada weer een kansje.
Ach, Canada weer een kansje.
Klopt vanaf de 11e positie van de 18 auto's die vanaf de grid starte, de laatste 2 begonnen vanuit de pits.
Mercedes was zo lang niet op het podium geweest dat ze de regels waren vergeten:
https://www.motorsport.co...e-rules-breach-/10478676/
Mercedes has been fined €10,000 after its driver physiotherapists and assistants entered parc ferme in the aftermath of the 2023 Spanish Grand Prix to breach rules governing the podium ceremony.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De fysiotherapeut van Lewis is natuurlijk ook vrij nieuw.YakuzA schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:13:
Mercedes was zo lang niet op het podium geweest dat ze de regels waren vergeten:
[...]
11e gestart, vierde gefinisht, en daarbij ook nog gepasseerd door een Mercedes die 1,5 seizoen lang laughing stock zijn met hun waardelose auto. Perez moet zich daarvoor schamen.G_Dragon schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:10:
Klopt vanaf de 11e positie van de 18 auto's die vanaf de grid starte, de laatste 2 begonnen vanuit de pits.
PER viel trouwens dik tegen moet ik zeggen. Die had minimaal P2 moeten rijden.
Die van straf voor Yuki vond ik niet geheel terecht. Hard maar fair naar mijn mening. Maar ik ben dan ook een redelijke Yuki fan.
Die van straf voor Yuki vond ik niet geheel terecht. Hard maar fair naar mijn mening. Maar ik ben dan ook een redelijke Yuki fan.
Dit was voor hier nog best een goede race. Catalunya is gewoon compleet ruk, en stiekem hoop ik dat die gewisseld wordt voor een straatrace in Madrid (als we per se in Spanje moeten blijven). Maar vroeger zag je helemaal geen inhaalacties hier, Max heeft er in 2016 ook van geprofiteerd (dat dan weer wel).Damian schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:00:
Op naar de volgende.
I served in a company of heroes.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik denk eigenlijk dat de verwijdering van de chicane best een goed effect had.
Het probleem zit denk ik meer in de regie die compleet faalde de race beter in beeld te brengen. Want achter Verstappen zijn onvermijdelijke overwinningstocht, gebeurde genoeg dat we niet gezien hebben.
Het probleem zit denk ik meer in de regie die compleet faalde de race beter in beeld te brengen. Want achter Verstappen zijn onvermijdelijke overwinningstocht, gebeurde genoeg dat we niet gezien hebben.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als je niet echt fan bent van iemand dan is het best een oke race, vooral achterin. Ik zit me te vermaken kijkende naar Zhou bijvoorbeeld. Die lijkt een andere persoon deze weekend. Die zit continuu te racen, met Alo, Hulk, Mag, en de bekende (mislukte) inhaalactie van Tsu. Jammer dat het uit eindelijk wel id punten maar door penalty Tsu. Voorin is het wel saai ja. Verstappen kan denk ik 3x de grindbak in en alsnog winnen, bizaar. Dan vraag je af wat Perez aan het doen was............Damian schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:00:
Op naar de volgende.
Life is too short to drive boring cars
Anders Jerez? Alhoewel ik mij daarvan niet echt een race voor de geest kan halen.Vuvuzela schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:11:
[...]
Dit was voor hier nog best een goede race. Catalunya is gewoon compleet ruk, en stiekem hoop ik dat die gewisseld wordt voor een straatrace in Madrid (als we per se in Spanje moeten blijven). Maar vroeger zag je helemaal geen inhaalacties hier, Max heeft er in 2016 ook van geprofiteerd (dat dan weer wel).
Ah, 1997 met Jacques Villeneuve en Michael Schumacher. Gemarkeerd als beste race van 1997 in F1TV Pro. De laatste race van 1997 en titelrace dus met 1 punt verschil tussen Michael en Jacques. En een leuke kwalificatie met 3 dezelfde snelste tijden.
[ Voor 19% gewijzigd door sjaool op 05-06-2023 10:22 ]
Waarschijnlijk accepteren dat hij nooit kampioen zal worden zonder 'rampen' bij Max.SirLct schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:14:
[...]
........ Dan vraag je af wat Perez aan het doen was............
...een ego dingetje..
Het had in ieder geval als effect dat er veel (DRS) inhaalacties waren.DaniëlWW2 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:13:
Ik denk eigenlijk dat de verwijdering van de chicane best een goed effect had.
Hallo!
I haven't been very active recently, but I have the race pace charts if you're still interested

Not the worst race ever to be honest. That final chicane just had to go.
Have a nice day everyone, take care.
I haven't been very active recently, but I have the race pace charts if you're still interested
You can totally see that Max was just controlling his pace, compared to the sim results. Max was simply sort-of matching pace with those behind him during the race.f1bythenumbers schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:12:
Hallo!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo saai was het niet. Veel pitstops, verschillende strategieën. Als je altijd spektakel denkt te moeten zien dan kom je bedrogen uit bij F1. De ene race heeft het meer dan de andere. Maakt het des te specialer als er wel om de leiding wordt gevochten.Damian schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:00:
Op naar de volgende.
Het is wel te begrijpen.Arthur345 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:02:
[...]
Zo saai was het niet. Veel pitstops, verschillende strategieën. Als je altijd spektakel denkt te moeten zien dan kom je bedrogen uit bij F1. De ene race heeft het meer dan de andere. Maakt het des te specialer als er wel om de leiding wordt gevochten.
Inhaal acties waren voornamelijk DRS
Max was letterlijk nooit echt in gevaar
Geen crashes of incidenten
Lastig om overzicht te houden op de status van de race dankzij de uiteenlopende strategien. Een groot deel van die race was het nou niet echt makkelijk te volgen wat er gaande was in het middenveld.
De waarheid ligt een beetje in het midden, wat natuurlijk eigenlijk niet kan in een gepolariseerde online wereld.Arthur345 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:02:
[...]
Zo saai was het niet. Veel pitstops, verschillende strategieën. Als je altijd spektakel denkt te moeten zien dan kom je bedrogen uit bij F1. De ene race heeft het meer dan de andere. Maakt het des te specialer als er wel om de leiding wordt gevochten.
Ja, leuk veel pitstops, maar die stellen ook niet veel voor. Verschillende strategieën, maar uiteindelijk vooral DRS eind rechte stuk er voorbij en dat was het wel. Zhou en Tsunoda waren wel wat de uitzondering.
Dus met de chicane weg is de race verbeterd, maar toch voelde dit niet als een zeer spannende race. Voorin was het vrij stabiel. Het werd nooit echt spannend of Perez het podium zou halen. Dat is denk ik waar het gebrek aan “spectakel” vooral was: De race was al snel vrij duidelijk beslist, tenzij er regen zou komen. En dan heb ik het niet over de overwinning, maar ook over de andere posities.
Met Tsunoda was er nog wat van spanning voor de laatste punten. Ik vond de race ook maar mwah. Die races horen er ook bij.
Misschien moet Max gewoon verplicht als 10e starten de rest van het seizoen
Probleem daarin is dat het straks ook zo "normaal" wordt dat ie van 10 naar 1 gaat.Hann1BaL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:11:
[...]
Misschien moet Max gewoon verplicht als 10e starten de rest van het seizoen
Confirming that Merc really did an improvement. Ok it's a weird weekend with AMR performing meh, but the upgrade pack on that Merc is definitely a step in the right direction.f1bythenumbers schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:12:
Hallo!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, hij maakt het lastig zo..SirLct schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:16:
[...]
Probleem daarin is dat het straks ook zo "normaal" wordt dat ie van 10 naar 1 gaat.
Toch wel benieuwd hoe het met de ontwikkeling van de autos van de competitie gaat. Het wisselt tot nu toe nog erg van circuit naar circuit.
Je ziet dat wel aan die fastest lap die hij er 'even' tussendoor doet. Op de radio krijgt ie te horen het niet te proberen omdat de snelste tijd met DRS was gezet, en je weet hierbij al dat Max het dus zal gaan proberen... En dan een rondje later duikt ie op zo'n manier onder die snelste tijd.SirLct schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:16:
[...]
Probleem daarin is dat het straks ook zo "normaal" wordt dat ie van 10 naar 1 gaat.
Als je zomaar bijna een seconde sneller kunt gaan ben je niet voluit aan het rijden.
[removed]
Als ie door was gereden had ie daarna de GP van Canada er nog achteraan kunnen doen en was ie nog eerde gefinished dan Latifi :-)
Hoe zat het met de FL van HAM?redwing schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:28:
[...]
Je ziet dat wel aan die fastest lap die hij er 'even' tussendoor doet. Op de radio krijgt ie te horen het niet te proberen omdat de snelste tijd met DRS was gezet, en je weet hierbij al dat Max het dus zal gaan proberen... En dan een rondje later duikt ie op zo'n manier onder die snelste tijd.
Als je zomaar bijna een seconde sneller kunt gaan ben je niet voluit aan het rijden.
Die had ook een poging gedaan las ik.
Kwam 0.3 te kort op VER.
In de mercedes zat er dus ook nog wat ruimte.
Weet niet of dat met DRS was.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Volgens mij was dat wel met DRS, maar de Merc ging deze race inderdaad ook lekker. Wat me deze race sowieso opviel is dat Hamilton dan ook gelijk weer beter in zijn vel zit. Die lijkt echt in te storten als er wat tegen zit en pas goed tot zijn recht te komen als ie weer normaal mee kan komen.DarkSide schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:32:
[...]
Hoe zat het met de FL van HAM?
Kwam 0.3 te kort op VER.
[removed]
Niet zo moeilijk want die rijdt niet meer mee.Bushie schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:31:
Als ie door was gereden had ie daarna de GP van Canada er nog achteraan kunnen doen en was ie nog eerde gefinished dan Latifi :-)
HAM had een tijds winst van 0.4S door de DRS en tow .DarkSide schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:32:
[...]
Hoe zat het met de FL van HAM?
Kwam 0.3 te kort op VER.
Dus als je die eraf haalt zat VER alsnog 0.7s onder de tijd van HAM.
Dus ja was een goede ronde, en ja de DRS/Tow geven een vertekend beeld.
I thought maybe Mercedes had closed the gap slightly, but I just looked at the race's fastest laps.
— BRRRAKE (@brrrake) 4 juni 2023
VER on L61 set a 1:16.330, HAM on L62 set a 1:16:676 - only THREE tenths off (both SFT tyre). BUT HAM had DRS down to T1 worth 0.4 seconds... pic.twitter.com/YZKmB9eOdV
[ Voor 6% gewijzigd door TrekDr0p op 05-06-2023 14:29 ]
En dan kon hij ook nog niet te veel risico nemen omdat hij al op three-strikes zat. Waarschijnlijk zou het anders nog wel een klap sneller zijn gegaan.TrekDr0p schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:12:
[...]
HAM had een tijds winst van 0.4S door de DRS en tow .
[Twitter]
3-strikes zal er niets mee te maken hebben. Zelfs al had ie nog geen waarschuwing gekregen, zijn tijd ging geschrapt worden voor track limitsalexbl69 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:32:
[...]
En dan kon hij ook nog niet te veel risico nemen omdat hij al op three-strikes zat. Waarschijnlijk zou het anders nog wel een klap sneller zijn gegaan.
op een bepaalde manier wel. Veel van ons motorsport-volgers, en natuurlijk zeker ook Max-fans (ikke) hebben al gewaarschuwd dat mocht Max ooit de beste auto krijgen (dit jaar) dat het dan heel saai ging worden.Homeland schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:45:
[...]
Dat het vooral Max is maakt het er niet beter om eerlijk gezegd. Dominantie, door een team of een coureur is gewoon niet zo entertaining.
Nee, was niet zo, Max is niks bijzonders, heeft niks laten zien.
Nou, dit is het "zie nou wel" jaar. Voor mij geeft dat wel genoegdoening. Tot nu toe is elke race ook nog best spannend geweest (max al tweemaal uit positie gestart). Gisteren was er continu de dreiging van regen en daarmee een rode vlag die alles op zijn kop kan zetten. Al bleef Max buiten tot na Lewis.
een treffende spreuk
De rondes vlak voor het einde liep Max enorm uit. Ik dacht dat Ham zat te sparen om nog 1 keer zijn ERS leeg te plempen in de laatste ronde. Dat bleef uit. Hij moest dus ook nog eens een tow hebben om een kans te maken (en die kwam gelukkig voor Max niet meer --> grand chelem).TrekDr0p schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:12:
[...]
HAM had een tijds winst van 0.4S door de DRS en tow .
[Twitter]
een treffende spreuk
- DaniëlWW2
- Niet online
Even de samenvatting van Verstappen die de snelste ronde wou hebben.
https://www.reddit.com/r/...1419664/haha_car_go_fast/
Ik vraag mij echt af wie dat dan waren? Volgens mij twijfelt niemand aan het talent van Verstappen.pro_6or schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:09:
[...]
op een bepaalde manier wel. Veel van ons motorsport-volgers, en natuurlijk zeker ook Max-fans (ikke) hebben al gewaarschuwd dat mocht Max ooit de beste auto krijgen (dit jaar) dat het dan heel saai ging worden.
Overigens verwacht ik dat een Leclerc, Russell of Norris ook wel in staat zijn om de WK’s aan elkaar te rijgen met een dominante auto.
Te grappig om niet te delen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DA0wmIRFelWaiKe7ZGnY1GFI.jpg?f=user_large)
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Klopt, maar dan zou het 'alleen' maar de ronde hebben gekost. Nog een extra track limit zou echter in dit geval een 5s time penalty hebben betekent wat je bij een SC de das om zou doen.Kenhas schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:36:
[...]
3-strikes zal er niets mee te maken hebben. Zelfs al had ie nog geen waarschuwing gekregen, zijn tijd ging geschrapt worden voor track limits
Daarom was deze FL risicovoller dan 'normaal'.
Ok, dat is nieuw. GP zegt dus tegen Max, de huidige snelste ronde is van Perez op nieuwe rode banden met DRS, dus probeer maar niet.DaniëlWW2 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:27:
Even de samenvatting van Verstappen die de snelste ronde wou hebben.![]()
Rijdt er vervolgens dus alsnog 3 tienden onder
Uit de Reddit-comments:Exocet schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:21:
[...]
Ok, dat is nieuw. GP zegt dus tegen Max, de huidige snelste ronde is van Perez op nieuwe rode banden met DRS, dus probeer maar niet.
Rijdt er vervolgens dus alsnog 3 tienden onder
😅You set the fastest lap on new tires with DRS
I set the fastest lap on worn tires without DRS
We are not the same
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Horner gaf in een interview met Sky F1 de volgende reactie op de snelste ronde van Verstappen en de relatie met zijn engineer 
"His engineer was just informing him of one more strike and it's a penalty, so not to take any risks in the fastest lap," said Horner.
"The relationship they have is one like an old married couple, almost debating about which channel of television they should be watching.
"But Max was totally in control. He was aware of the risk and was still able to do the fastest lap quite comfortably with the tyres that he had on the car."
Comment eronder, dat Verstappen toch al weet dat hij WDC is en hij maar met de side quests begonnen is.
1. win first raceRobertMe schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:34:
[...]
Comment eronder, dat Verstappen toch al weet dat hij WDC is en hij maar met de side quests begonnen is.
2. try qualifiying with a mechanical issue
3. finish the race behind the safety car
4. overtake one Ferrari but do not win the race
5. start from outuside the top 3
6. touch the barrier in qualification and race
7. guess that ringtone?
Zoiets
Dat er meer goede rijders zijn op grid is een zekerheid, maar toch vind ik je stelling iets te makkelijk gemaakt. Als je kijkt naar wat Max heeft laten zien in zijn Torro Rosso tijd en daarna het begin bij Red Bull, dan zie ik gewoon niet die rauwe kwaliteit, de groei en de focus van Max bij de andere genoemde rijders. Max heeft zijn grilligheid omgezet naar volwassen zijn en is daardoor met zijn talent alleen maar sterker geworden. Norris geef ik de meeste kans als hij wat meer een 'klootzak' kan worden. Leclerc is mentaal niet sterk genoeg en Russell is arrogant aan de buiten, maar onzeker aan de binnenkant. Naast Norris zie ik Alsonso ook nog een goede kans maken.Dj-sannieboy schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:42:
[...]
Ik vraag mij echt af wie dat dan waren? Volgens mij twijfelt niemand aan het talent van Verstappen.
Overigens verwacht ik dat een Leclerc, Russell of Norris ook wel in staat zijn om de WK’s aan elkaar te rijgen met een dominante auto.
Wat Max doet valt niet af te doen met "ja maar, hij heeft de dominante auto". Hij is een klasse apart en dat valt niet meer te ontkennen of je nou fan bent of niet.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Wat mensen ook vaak vergeten is dat dominantie niet vanzelf komt, en vooral blijft. Reken maar dat ze bij Red Bull elke week keihard moeten werken om deze voorsprong vol te houden. En dat geldt ook voor Verstappen. Hij is een op punt gekomen dat hij alleen maar kan verliezen, voor de buitenwereld lijkt het alsof een niet gewonnen GP een 'verlies' is.Major_ton schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:54:
[...]
Dat er meer goede rijders zijn op grid is een zekerheid, maar toch vind ik je stelling iets te makkelijk gemaakt. Als je kijkt naar wat Max heeft laten zien in zijn Torro Rosso tijd en daarna het begin bij Red Bull, dan zie ik gewoon niet die rauwe kwaliteit, de groei en de focus van Max bij de andere genoemde rijders. Max heeft zijn grilligheid omgezet naar volwassen zijn en is daardoor met zijn talent alleen maar sterker geworden. Norris geef ik de meeste kans als hij wat meer een 'klootzak' kan worden. Leclerc is mentaal niet sterk genoeg en Russell is arrogant aan de buiten, maar onzeker aan de binnenkant. Naast Norris zie ik Alsonso ook nog een goede kans maken.
Wat Max doet valt niet af te doen met "ja maar, hij heeft de dominante auto". Hij is een klasse apart en dat valt niet meer te ontkennen of je nou fan bent of niet.
Natuurlijk zijn er momenten dat een team het wat makkelijker heeft, dat was met name in het begin van de Mercedes dominantie omdat ze een veel sterkere motor hadden en de concurrentie letterlijk niet de middelen (tokens) had om die achterstand in te lopen.
Maar dat is nu anders. De concurrentie heeft genoeg mogelijkheden om de Red Bull te bekijken en zelf uit te vinden wat het 'geheim' is. Dan is het extra knap dat ze die voorsprong nog hebben.
Hetzelfde geldt zoals gezegd voor Verstappen. Het komt echt niet allemaal aanwaaien. En hetzelfde gold voor Hamilton destijds. Het is bijzonder knap als een sportman zo lang aan de top kan blijven terwijl iedereen op je jaagt. Reken maar dat Verstappen ook keihard werkt om zichzelf in conditie en mentaal scherp te houden.
Minimaal P2? P1 was te hoog gegrepen hoorsjaool schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:40:
PER viel trouwens dik tegen moet ik zeggen. Die had minimaal P2 moeten rijden.
Bestaan die nog? Dacht dat ze ondertussen wel gestopt waren na het weggaan van Matt en Tommy.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Is ooit overgenomen door 'The Race' in 2020. Het heeft ze vast 'pijn' gedaan dat Matt en Tommy zijn vertrokken.Illegal_Alien schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 01:11:
[...]
Bestaan die nog? Dacht dat ze ondertussen wel gestopt waren na het weggaan van Matt en Tommy.
bron: https://wtf1.com/about-us/
Hahaha, ik ben benieuwd of je één voorbeeld kan geven van iemand die zei dat Verstappen niks bijzonders was en niks heeft laten zienpro_6or schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:09:
[...]
op een bepaalde manier wel. Veel van ons motorsport-volgers, en natuurlijk zeker ook Max-fans (ikke) hebben al gewaarschuwd dat mocht Max ooit de beste auto krijgen (dit jaar) dat het dan heel saai ging worden.
Nou, dit is het "zie nou wel" jaar. Voor mij geeft dat wel genoegdoening. Tot nu toe is elke race ook nog best spannend geweest (max al tweemaal uit positie gestart). Gisteren was er continu de dreiging van regen en daarmee een rode vlag die alles op zijn kop kan zetten. Al bleef Max buiten tot na Lewis.
Sam Collins na Brazilie 2016:Tleilaxu schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:23:
[...]
Hahaha, ik ben benieuwd of je één voorbeeld kan geven van iemand die zei dat Verstappen niks bijzonders was en niks heeft laten zien
https://www.gptoday.net/n...rdt-schromelijk-overschat
Nouja, technisch gezien heeft VER het meeste aan zijn spiegels aangezien hij het meeste andere autos achter zich heeft
Maar als je sneller bent dan de rest heb je helemaal geen spiegels nodigasdfqwerty schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:09:
[...]
Nouja, technisch gezien heeft VER het meeste aan zijn spiegels aangezien hij het meeste andere autos achter zich heeft
Wel hoor, is een aero device.ThomasG schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:13:
[...]
Maar als je sneller bent dan de rest heb je helemaal geen spiegels nodig
ping 127.212.23.124
OconThomasG schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:13:
[...]
Maar als je sneller bent dan de rest heb je helemaal geen spiegels nodig

:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pSfGWKEwZLnRtwa69EfRQiEC.webp?f=user_large)
Verstappen staat nu gelijk met schoonpapa Piquet op 3 grand slam / grand chelem en ook meteen in de top 5.
1. Jim Clark | 8
2. Hamilton | 6
3. Ascari en Schumacher | 5
4. Stewart, Senna, Mansell en Vettel | 4
5. Piquet, Verstappen | 3
1. Jim Clark | 8
2. Hamilton | 6
Ik zie wel mogelijkheden om dit jaar nog wat hoger te komen in dit klassement.
Zijn dit statistieken waar Verstappen/Red Bull zich om bekommert? Zouden ze in de race een paar ronden langer doorgaan als de nummer 2 nog (net) binnen het pit window zit?
Max denk niet persemat.hi.as schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:38:
Zijn dit statistieken waar Verstappen/Red Bull zich om bekommert? Zouden ze in de race een paar ronden langer doorgaan als de nummer 2 nog (net) binnen het pit window zit?
voor RBR is het een mooie voor marketing
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
(Ook) in Monaco wilden ze pas na Alonso pitten in ieder geval.mat.hi.as schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:38:
@Chocoball als je 10 namen neerzet en Verstappen is de laatste dan kan die niet in de top 5 staan naar mijn idee
Dat had meer de reden dat er regen aan zat te komen en dat betekende evenveel of meer pitstops doen dan alonso. En als ze meer pitsstops doen was de kans groot dat ze het zouden verliezen snelse ronde hand Max toch niet dus daar lag het niet aan.RobertMe schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:53:
[...]
(Ook) in Monaco wilden ze pas na Alonso pitten in ieder geval.
@Chocoball als je 10 namen neerzet en Verstappen is de laatste dan kan die niet in de top 5 staan naar mijn ideeIs eerder een gedeelde 9e (/10e) plek.
"Alonso and the Ferrari's on hard, but we'll stick to the plan" voordat de race uberhaupt gestart werd lijkt mij toch aan te geven dat het altijd al het plan was om langer door te rijden. En ook tijdens de race heeft Verstappen wel eens geïnformeerd en dat GP aangaf dat ze toch echt langer "moesten" doorrijden dan Alonso. En dat was ook nog voordat er berichten kwamen over regen.ArgantosNL schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:14:
[...]
Dat had meer de reden dat er regen aan zat te komen en dat betekende evenveel of meer pitstops doen dan alonso. En als ze meer pitsstops doen was de kans groot dat ze het zouden verliezen snelse ronde hand Max toch niet dus daar lag het niet aan.
Het plan van langer door rijden dan alonso, was gemaakt voordat ze wisten op welke banden hij zou starten. En met de kans regen moesten ze nog eens extra lang door rijden omdat als ze eerder zouden wisselen dan alonso kom ze achter hem te zitten en zodra de regen komt komen ze vast achter alonso te zitten zodra ze naar de inters gaan.RobertMe schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:26:
[...]
"Alonso and the Ferrari's on hard, but we'll stick to the plan" voordat de race uberhaupt gestart werd lijkt mij toch aan te geven dat het altijd al het plan was om langer door te rijden. En ook tijdens de race heeft Verstappen wel eens geïnformeerd en dat GP aangaf dat ze toch echt langer "moesten" doorrijden dan Alonso. En dat was ook nog voordat er berichten kwamen over regen.
Deze keuzes zijn gemaakt voor de overwinning te behalen niet om wat statistieken van laps lead omhoog te krijgen.
Nooit geweten dat die zo zeldzaam zijn. 👌🏼Chocoball schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:56:
Verstappen staat nu gelijk met schoonpapa Piquet op 3 grand slam / grand chelem en ook meteen in de top 5.
1. Jim Clark | 8
2. Hamilton | 6
Vergeet hierbij niet dat op P1 rijden gewoon voordeel heeft dan even een paar plekjes terugzakken. verkeer (en mn een directe concurrent) inhalen kost nu eenmaal tijd. dus als je met P1 behoud kunt wisselen van rubber heeft dat altijd de voorkeur, zeker in combi met de andere argumenten hierboven beneomdmat.hi.as schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:38:
Het lastigste is de fastest lap, omdat je banden moet over hebben om dat te doen. En typisch wanneer de verschillen niet groot zijn start je op de zachte band en kun je meestal niet even een extra stop pakken voor verse softs.
En nu sinds er een punt aan fastest lap hangt zullen ook meer andere coureurs dit proberen te halen.ArgantosNL schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:49:
[...]
Het lastigste is de fastest lap, omdat je banden moet over hebben om dat te doen. En typisch wanneer de verschillen niet groot zijn start je op de zachte band en kun je meestal niet even een extra stop pakken voor verse softs.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
In het verleden gebeurde het niet vaak omdat het niets echt opleverde en nu is de FL 1 punt waard/YakuzA schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:16:
[...]
En nu sinds er een punt aan fastest lap hangt zullen ook meer andere coureurs dit proberen te halen.
Dit maakt het inderdaad nog eens extra lastig, rijden P2-P10 met een pisstop gap dan kunnen ze die proberen te pakken, als je vooraan rijd is dat lang niet altijd een optie.
Hoezo? Was hij na zijn eerste WDC opeens ongeschikt?d-vine schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:40:
Al had Rosberg het ook maar 1 jaar echt kunnen waarmaken.
Ja, dat is min of meer wat hij zelf zei.CH4OS schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:23:
[...]
Hoezo? Was hij na zijn eerste WDC opeens ongeschikt?
Ik lees daar vooral omdat hij zelf geen zin had om bepaalde zaken te blijven doen en zijn droom toch verwezenlijkt was, ik lees daar niet echt uit dat hij vond dat hij over zijn kunnen was.
Hij zegt niet zozeer dat hij over zijn kunnen heen was. Wel zegt hij dat hij er alles voor heeft moeten geven om het te halen, en dát niet nog een keer zou kunnen. Hij had immers (in tegenstelling tot Hamilton) gewoon een familie met kinderen, en om dan het hele jaar vrijwel volledig bezig te zijn met F1 om tegen Hamilton op te kunnen koste hem gewoon veel te veel op dat gebied. En dát zou hij niet nog een keer kunnen.CH4OS schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:46:
[...]
Ik lees daar vooral omdat hij zelf geen zin had om bepaalde zaken te blijven doen en zijn droom toch verwezenlijkt was, ik lees daar niet echt uit dat hij vond dat hij over zijn kunnen was.
Vroeger deden ze (in periodes) natuurlijk wel weer tanken. Dus dan kon je ook nog even een "splash & dash" doen, gewoon even bandjes wisselen en voor 10 ronden peut er in gooien. Dan had je én de banden én geen benzine / zware auto.ArgantosNL schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:49:
[...]
Heel erg in het verleden zal men niet eens geweten hebben wat de snelste ronde was en hoe snel men zelf was. Nu zien ze gewoon op het stuur hoe snel ze zijn. Dat is wel anders teteamzichte van iemand met stopwatch in de pitstraat.ArgantosNL schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:20:
[...]
In het verleden gebeurde het niet vaak omdat het niets echt opleverde en nu is de FL 1 punt waard/
P2-P20. Levert geen punt op voor P11+, maar ze kunnen wel dat punt "afpakken". Heeft IIRC Red Bull nog wel eens gedaan met Gasly/Albon/Perez als die (weer eens) kansloos waren. Maar vorig jaar heeft Alfa Romeo het ook eens gedaan met een van hun rijders buiten de top 10 omdat het puntje ging naar <midfield team waar Alfa mee dacht te concurreren>.Dit maakt het inderdaad nog eens extra lastig, rijden P2-P10 met een pisstop gap dan kunnen ze die proberen te pakken
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |