Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 34 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-06 10:33
Wij hebben op onze recente vakantie maar Noorwegen last gehad van loslatende acoustische schuim/foam in 21 inch Michelin pilot sport banden. Deze banden worden alleen voor de Performance versie van de G9 geleverd.

Op de heenweg merkten we dat de auto bij snelheden boven 100km/u begon te hobbelen. Uiteindelijk bij een buitenlandse garage werd een prop van het losgelaten foam in de voorband getroffen. Dit was bij een kilometerstand van 17500 km.

Eruit gehaald, opnieuw gebalanceerd en doorgereden. Was met een uurtje gepiept.

Op de terugweg, weer hetzelfde probleem bij een ander band. Nu met 18500 kilometerstand. Met 110km/u doorgereden en wordt nu door Xpeng gefixed. Ook wordt de foam bij alle banden eruit gehaald. De banden zelf kunnen gewoon nog mee.

Als je een nieuwe performance bestelt dan zou ik de foam er meteen uit laten halen door Xpeng. We merkten overigens geen merkbaar hoger geluid bij het verwijden van foam in 1 band.

Xpeng zegt dat het door een productiefout bij Michelin komt omdat er met een bepaalde batch lijm problemen waren. Maar die foam kan dus flink irritant zijn voor hoogstens marginale geluidsdemping. Ik zou het vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-06 15:49
Grotbewoner schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:00:
Wij hebben op onze recente vakantie maar Noorwegen last gehad van loslatende acoustische schuim/foam in 21 inch Michelin pilot sport banden. Deze banden worden alleen voor de Performance versie van de G9 geleverd.

Op de heenweg merkten we dat de auto bij snelheden boven 100km/u begon te hobbelen. Uiteindelijk bij een buitenlandse garage werd een prop van het losgelaten foam in de voorband getroffen. Dit was bij een kilometerstand van 17500 km.

Eruit gehaald, opnieuw gebalanceerd en doorgereden. Was met een uurtje gepiept.

Op de terugweg, weer hetzelfde probleem bij een ander band. Nu met 18500 kilometerstand. Met 110km/u doorgereden en wordt nu door Xpeng gefixed. Ook wordt de foam bij alle banden eruit gehaald. De banden zelf kunnen gewoon nog mee.

Als je een nieuwe performance bestelt dan zou ik de foam er meteen uit laten halen door Xpeng. We merkten overigens geen merkbaar hoger geluid bij het verwijden van foam in 1 band.

Xpeng zegt dat het door een productiefout bij Michelin komt omdat er met een bepaalde batch lijm problemen waren. Maar die foam kan dus flink irritant zijn voor hoogstens marginale geluidsdemping. Ik zou het vermijden.
Ik zit op 25k km, maar heb ook een tijd op winterbanden gestaan. Heb nog niets gemerkt, ben benieuwd of ik het ook ga krijgen. Of dat het echt incidenteel is.
Ben ook wel benieuwd hoeveel auto's hier last van hebben, en in welke periode deze foutieve batch gebruikt is.
Is het nu wel gefixt al bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 22:34
Mirved schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:11:
ligt er aan. Ik had iets aan de hand en moest ook een onderdeel voor komen was binnen 2 weken opgelost.
Die vraag had ik gesteld aan de Xpeng medewerker hier in Antwerpen.
Ze hebben een voorraad in Amsterdam. Maar als er natuurlijk ineens teveel (dezelfde) schades zijn, kan het zijn dat de voorraad op is en moeten ze langer wachten op de onderdelen (van China)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pprinssen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-05 17:26
Waar kan ik me aanmelden voor de bèta?
Ik heb nog 4.4.1 en zou graag mee gaan testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:27
De 15e krijgt elke Xpeng als het goed is versie 5.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 16:45

mlo

[b]Robvanh in "Het grote Xpeng-topic"Robvanh schreef

De home button gaat terug naar het ‘slimme auto’ scherm, niet naar de navigatie/maps.
Ik heb hier een filmpje met wat extra uitleg over gemaakt:
YouTube: Home Button XPENG SW5.2 (XOS 5) explanation

Ik heb ook nog wat andere tips mocht je geïnteresseerd zijn:
http://www.youtube.com/@XpengMark

Meeste zijn ook te vinden op:
https://xpeng-g9.nl/forum/forum/tips/
waarbij er wat extra uitleg staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Pprinssen schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:20:
Waar kan ik me aanmelden voor de bèta?
Ik heb nog 4.4.1 en zou graag mee gaan testen
Kan nu niet meer, als er weer een beta komt ooit dan krijg je een notificatie in de app.
Vanaf de 15e wordt de uitrol verwacht van 5.2.5, kan dan een paar dagen duren misschien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 15:56
Mijn MY24 XPENG G9 AWD is vandaag aangekomen. Werd net door Breukelen gebeld. Overdracht vooralsnog op 1 okt gezet 👍🏻

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

d3x

al niemand die wat verbruik info kan delen van de G6 long of performance?

dit was wel een goede YT van de SW, maar geen idee welke versie dat op die moment was. Bij mijn bezoek in BE was de melding dat android auto integratie nog moest komen.... einde van de week een eerste testrit. ;)

YouTube: RHD XPENG G6 Australia Test Drive and Infotainment Screen Walkthrough

[ Voor 76% gewijzigd door d3x op 12-08-2024 09:10 ]

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
d3x schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:21:
al niemand die wat verbruik info kan delen van de G6 long of performance?

dit was wel een goede YT van de SW, maar geen idee welke versie dat op die moment was. Bij mijn bezoek in BE was de melding dat android auto integratie nog moest komen.... einde van de week een eerste testrit. ;)

YouTube: RHD XPENG G6 Australia Test Drive and Infotainment Screen Walkthrough
Afgelopen vrijdag proefgereden in de versie met de nieuwste software en android carplay en apple carplay zaten daarin. Die update krijgt iedereen vanaf de 15e begreep ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Joe Dancen schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:41:
[...]

Afgelopen vrijdag proefgereden in de versie met de nieuwste software en android carplay en apple carplay zaten daarin. Die update krijgt iedereen vanaf de 15e begreep ik
De software wel, CarPlay en Android Auto niet. Alleen nieuwe modellen zullen dat krijgen alle 2023 modellen niet

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:19
Tijntje schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:24:
[...]
De software wel, CarPlay en Android Auto niet. Alleen nieuwe modellen zullen dat krijgen alle 2023 modellen niet
De G6 krijgt gewoon Carplay & Android Auto vanaf de 15e. Daar ging zijn opmerking over, gezien proefrit in G6.

Voor de G9 geld dit inderdaad enkel bij het nieuwste model.

[ Voor 7% gewijzigd door RVE_NL op 12-08-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Nu online

d3x

de vraag is natuurlijk in hoeverre is het nodig afh van de Xpeng store... wat ik gezien had in de film is dat zogezegd meeste android apps beschikbaar kunnen zijn, maar kan een waze, flitsmeister e.a. native draaien op het Xpeng G6 OS? op mijn testrit zal ik ook niet genoeg tijd hebben om dit te testen, dus had graag geweten wie er al een G6 heeft en wat hun idee is van integratie of gebruik.

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjjcoppens
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-03 15:24
Afgelopen week heb ik de keuze gemaakt voor een Xpeng G9 Performance.
Ik ben alleen heel erg aan het twijfelen tussen 2 kleuren, namelijk Kaitoke Green en Graphite Grey. Voorlopig heb ik de grijze variant besteld terwijl ik eigenlijk de mat groene versie wat meer bijzonder vind. Dit nadat me is verteld in de showroom dat de matte lak toch wel echt meer aandacht nodig heeft dan de metalic lak.

Iemand die de matte lak heeft en al een tijdje daarmee rond rijdt? Zou je/jullie je ervaring willen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
jjjcoppens schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:09:
Ik ben alleen heel erg aan het twijfelen tussen 2 kleuren, namelijk Kaitoke Green en Graphite Grey. Voorlopig heb ik de grijze variant besteld terwijl ik eigenlijk de mat groene versie wat meer bijzonder vind. Dit nadat me is verteld in de showroom dat de matte lak toch wel echt meer aandacht nodig heeft dan de metalic lak.

Iemand die de matte lak heeft en al een tijdje daarmee rond rijdt? Zou je/jullie je ervaring willen delen?
Rijd 'm een halfjaar en 0 problemen mee, gewoon door de wasstraat. Alleen dan ene programma zonder wax. Want dat maakt de auto glimmend en dat wil je niet met een matte lak.

En als je écht geeft om de lak en het beste wilt, dan doe je sowieso niet door de wasstraat, maar was je 'm zelf. En dat kan met de groene auto net zo prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-04 21:37
jjjcoppens schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:09:

Groen is echt mooi, ik heb de P7 in Kaitoke en daar zit flink veel 'flake' door, in de zon is die kleur echt prachtig en krijg veel complimenten, juist over de kleur van de wagen.

Als de P7 in mat geweest was had ik zonder enige twijfel ook voor groen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
jesse! schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:13:
[...]

Rijd 'm een halfjaar en 0 problemen mee, gewoon door de wasstraat. Alleen dan ene programma zonder wax. Want dat maakt de auto glimmend en dat wil je niet met een matte lak.

En als je écht geeft om de lak en het beste wilt, dan doe je sowieso niet door de wasstraat, maar was je 'm zelf. En dat kan met de groene auto net zo prima.
En de lak ziet er nog goed uit? Ik las dat je met matte lak niet door de wasstraat meer kan. Daarom hebben wij het ook maar niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Grotbewoner schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:09:
[...]

En de lak ziet er nog goed uit? Ik las dat je met matte lak niet door de wasstraat meer kan. Daarom hebben wij het ook maar niet gedaan.
Tsja, ik vind van wel. Als je heel goed gaat kijken zie je vast wel wat microkrasjes, maar dat heb je ook zonder matte lak als je door de wasstraat gaat.
Er zit overigens volgens mij gewoon 7 jaar lak garantie op, en xpeng heeft mij verteld dat ik gewoon door de wasstraat kan.
En ik neem gewoon het goedkoopste programma, omdat daar vaak geen wax bij zit (en de rest wel)

Dus als je goed gaat kijken zie je vast wel wat plekjes, maar als je zo goed gaat kijken dan ben je sowieso niet iemand die je auto door de wasstraat haalt. Dus waarom zou je dan niet voor groen / matte lak gaan?

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
Mijn xpeng G9 is al de hele dag offline. Iemand tips daarvoor?

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Volg de whatsapp groep. Je bent niet de enige

• jesse!
Robvanh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:32:
Mijn xpeng G9 is al de hele dag offline. Iemand tips daarvoor?
Volgens xpeng is er een storing bij netwerk aanbieder (Orange)
https://allestoringen.be/storing/orange/

• JOFFBE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-08-2024
Dinsdag mijn G9 gaan afhalen.
Gisteren al meteen een zalige rit naar NL erop zitten, +/- 300 km heen en terug, wat een zaligheid met de G9!

Gisteren avond plots wagen offline en vandaag ook nog.
Blij om te horen dat het waarschijnlijk niet aan mijn eigen wagen ligt.

Hopelijk lossen ze het snel op!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Locuz
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 17-08-2024
Heb nu een weekje mijn zwarte G6 LR in bezit. Nog geen moment spijt van gehad en de eerste 1000km staat op de teller

• Locuz
  • Laatst online: 17-08-2024
Joe Dancen schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:33:
Volg de whatsapp groep. Je bent niet de enige
Welke Whatsapp groep? Is er een aanmeldlink?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WKMND
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 26-05 11:39
Weet iemand of je zelf iets moet activeren om de nieuwe software update op de auto te krijgen? Zou gister gereleased zijn als ik het goed heb begrepen, maar de software ziet er nog hetzelfde uit als voorheen. Of heeft dat te maken met de storing die er gister was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Peer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-06 16:49
WKMND schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:28:
Weet iemand of je zelf iets moet activeren om de nieuwe software update op de auto te krijgen? Zou gister gereleased zijn als ik het goed heb begrepen, maar de software ziet er nog hetzelfde uit als voorheen. Of heeft dat te maken met de storing die er gister was?
Je krijgt vanzelf een (groene) melding in de auto en in de app, waarna je de update handmatig kan starten. Of de update wordt 's nachts om 3:00u automatisch geïnstalleerd als dit ingeschakeld is in de auto.
Let op! De auto moet meer dan 80% opgeladen zijn en mag niet aan de oplader hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2pNKbK5FWY1YaIw0T0oZCFE5RM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SVY7Y5MOf1Lzb8tjpR4fjMiz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Peter Peer op 16-08-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 19:40
Vanmorgen weer gewoon online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06 10:33
Locuz schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:47:
Heb nu een weekje mijn zwarte G6 LR in bezit. Nog geen moment spijt van gehad en de eerste 1000km staat op de teller
Heb ik de foto's er van gemist of heb je ze niet hier geplaatst? :)

Ik zou in ieder geval ook graag wat ervaringen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersmeets
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
nadat ik een update heb ontvangen word als deze klaar is automatisch de kofferbak geopend. Geen idee waarom en hoe ik dat kan voorkomen. Heb de automatische update uitgezet en doe het nu als ik er zelf bij ben zodat ik de kofferbak weer kan sluiten. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

ersmeets schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:43:
nadat ik een update heb ontvangen word als deze klaar is automatisch de kofferbak geopend. Geen idee waarom en hoe ik dat kan voorkomen. Heb de automatische update uitgezet en doe het nu als ik er zelf bij ben zodat ik de kofferbak weer kan sluiten. Iemand anders hier ook last van?
:? echt nog nooit gehoord of zelf ervaren en heb er inmiddels al meer dan 10 geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Wij hebben de update zojuist binnen gekregen. Denk dat het een dagje vertraagd was ivm de storing bij Orange.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x
  • Nu online

d3x

vandaag mijn testrit gedaan met de G6 perfromance...

mijn idee
Als mid size SUV (als je dat al mid kan noemen) is hij momenteel wel een van de beste in categorie voor die prijs.
SW was een 5.2.5 beta

Wegligging is zeer goed voor een SUV, stug zijn de EV wel allemaal wat, en de stuurbekrachtiging op alle EV ook altijd redelijk kort, hoewel bij deze je wel een echte draai moet geven als je om de 90gr hoek wil (niet bij een Tesla 3). Waar ik vooral op let is hoe ie met gewicht omgaat, heb em op weinig kunnen pakken, op stevige bulten(heuveltjes) heeft ie erna wel even waggeltje, oneven wegdek goed van demping, snelle bocht blijft ie strak, heb em wel een rare bokkensprong laten doen in dubbele rijstrook bocht na afslag, computer las volgens mij de baan fout, wat ging ie effe tegen 40-50km/h in mega overstuur.... was ook in de regen, maar snel in correctie.

performance gaat als een speer, 4-500pk is echt niet voor dagelijks gebruik :) zelfs niet op standaard...

Ergerde mij wel aan de pinkers, veel te luid, geen idee of het anders kan
idem voor de piepjes van de snelheidswaarschuwing

Zit comfort heel goed

Interface is heel duidelijk maar optie lijst soms wel heel lang, liever enkele sub folders :)
Ook intensiteit en licht-donker is goed. Handig al die snelkoppelingen boven en links.
De verlichting binnen is zeer beperkt, door het glote glasraam, ze hadden vanvoor nog wel aan elke kan 2 extra zijspots mogen steken, ook sfeerverlichting kan niet echt intens staan.

Is er een slaap modus van het grote scherm of eentje om rustiger beeld te geven?
Kleine display geeft op zich heel veel info, GPS is weer wat anders, maar dat is altijd bij nieuw ander merk.

Audio is gewoon weg top, (toch zeker voorin) ook zeer ruim in te stellen met EQ en duidelijk verschil in audio settings en types surround. Werd hoog aangeschreven maar kan ik beamen.

Knap hoe de stuur functies links en rechts veranderen, als je cruise opzet is ineens je linkse kant beheer cruise, anders is dat airco etc.. dan merk je dat er wel nagedacht wordt in sw ontwikkeling. met scrol wieltje gewoon snelheid hoger etc. In de Tesla 3 highland zijn die knoppen/stuurwieltjes in stuur niet zo handig.
Wel geen digitale stuurkolom, is wel handig om dat in elk profiel te kunnen steken. maar bijkomstig

een frunk is blijkbaar al terug gegeven naar moederland als gemis, ik deel die mening, blijkbaar in NL zelfs al een mogelijke add-on nadien via andere verdeler?

tot dusver mijn eerste ervaring, er volgt nog wel eentje als test voor ik keuze maak :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:46
Ik was al een het wachten op de foto's van de eerste leveringen :). Veel rijplezier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mlo

mlo

d3x schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:13:
[...]
Ergerde mij wel aan de pinkers, veel te luid, geen idee of het anders kan
idem voor de piepjes van de snelheidswaarschuwing
Knipperlicht geluid kan je op 3 niveaus instellen
Piepjes van snelheid kan je uitzetten (per rit)
Verder kan je het geluidsniveau van systeem geluiden instellen maar ik weet niet zeker of daar snelheid alarm ook onder valt, ik zet die elke keer uit

[ Voor 4% gewijzigd door mlo op 17-08-2024 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 07:00
ik ben de G6 aan het vergelijken met de model y.
Ik heb voor nu een overzicht gemaakt van de + en - punten t.o.v. elkaar.
Meningen of correcties?

+
speakers in bestuurdersstoel
sensoren
ruitenwisser
display voor je
280 KW Laden
Android auto draaloos?
automatisch inparkeren
wit interieur gratis
volledige autopilot
snellaad-palen naar eindbestemming? werkt dit?
20 inch wielen
7 jaar garantie

-
geen frunk
minder kofferruimte
minder vermogen en 0.3 langzamer naar 100
geen scherm achterin
iets minder range en minder efficient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
pitchdown schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:36:
Meningen of correcties?

+
sensoren
ruitenwisser
display voor je
280 KW Laden
Android auto draaloos?
automatisch inparkeren
wit interieur gratis
volledige autopilot
20 inch wielen
7 jaar garantie

-
geen frunk
minder kofferruimte
geen scherm achterin
G6 frunk kan je laten maken mocht dat doorslaggevend zijn. Er zijn al foto's en onderdelen te bestellen. Heb nu ff de link niet want heb een G9, maar zag al mensen erover praten op de App.

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Laatst online: 07-06 08:32
Mijn Polestar 2 LRDM Launch loopt begin volgend jaar uit de lease. Ons gezin is toe aan wat meer ruimte, en daarom overweeg ik de Polestar 4, Zeekr 001, Tesla MY, Xpeng G6 en uiteraard de G9. Zijn er anderen die voor meer (opberg!)ruimte de stap hebben gemaakt naar een G9? Wellicht zelfs in vergelijking met een Polestar 2, 3 serie touring of een Passat Variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDwazo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55
Zijn er nog steeds problemen met het netwerk? Mijn G9 LRW is nog steeds offline en ook de SmartOS update is nog niet beschikbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 14:28
MrDwazo schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:27:
Zijn er nog steeds problemen met het netwerk? Mijn G9 LRW is nog steeds offline en ook de SmartOS update is nog niet beschikbaar :(
Bij mij ook nog steeds offline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gompy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 10:32
wgoos schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:51:
Mijn Polestar 2 LRDM Launch loopt begin volgend jaar uit de lease. Ons gezin is toe aan wat meer ruimte, en daarom overweeg ik de Polestar 4, Zeekr 001, Tesla MY, Xpeng G6 en uiteraard de G9. Zijn er anderen die voor meer (opberg!)ruimte de stap hebben gemaakt naar een G9? Wellicht zelfs in vergelijking met een Polestar 2, 3 serie touring of een Passat Variant?
Ik kom uit een Skoda SuperB IV (iets groter dan een Passat?) en rij nu een G9.

In de G9's kofferbak heb ik iets meer ruimte, vanwege de accu's in de SuperB. De achterpassagiers hebben weer iets minder ruimte, maar vanwege hoge zit gaat dat goed met 2 grote kids. En geen tunnel wat ook scheelt. De SuperB heeft voor de passagiers ook bizar veel ruimte..

Update: OOh ja, en in de G9 een frunk!

Verder rijdt hij beter dan de SuperB en zeker VEEEL stiller, ook in vergelijking met de SuperB EV mode.
Voorin merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvdpoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02 13:49
Mirabis schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:35:
[...]

G6 frunk kan je laten maken mocht dat doorslaggevend zijn. Er zijn al foto's en onderdelen te bestellen. Heb nu ff de link niet want heb een G9, maar zag al mensen erover praten op de App.
Deze bijvoorbeeld.
https://smoothbev.com/products/frunk-xpeng-g6

Tom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
Ik had hiervoor een Passat GTE Variant (4,5 jaar). Nu 4 jaar een Polestar 2. Vanaf 1 oktober mogen we in de G9 AWD gaan rijden.

Polestar hoeft van mij niet meer. Ik vond het in het begin echt tof, maar de trage software (bij mijn launch edition), geeft mij niet veel vertrouwen in de toekomst. Daarnaast wordt het in verhouding wat te duur.

De Audi q6 was ook een serieuze optie, maar komt ook boven de 90k uit als ik m configureer. ID7 gereden, vonden we tegenvallen. Was wel heel ruim, maar het remmen was ‘gek’ en we vonden m graag reageren.

We hebben nog XC60 proefgereden, maar willen liever geen hybride. Verder prachtige auto. XC90 ook proefgereden om eens te kijken hoe dat voelt met in ons achterhoofd een EX90, maar die komt boven de ton uit. Hoewel we de XC90 heerlijk vinden rijden, is een ton teveel.

Toen hebben we in juli de G9 AWD proefgereden en waren meteen verkocht. Qua formaat een XC90, qua rijden ook zo’n gevoel. We willen weer lekker cruisen, comfortabel rijden, zoals destijds met de Passat en hoe we dat in de Volvo’s ervoeren. Dat kan met de G9. Daarnaast houd ik van veel tech en dat zit ook goed. Mijn vrouw en ik vonden het heerlijk rijden en vonden m ook niet te groot op de weg oid. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Nu online

d3x

Meningen of correcties?

+
sensoren
ruitenwisser
display voor je
280 KW Laden
Android auto draaloos?
automatisch inparkeren
wit interieur gratis
volledige autopilot
20 inch wielen
7 jaar garantie

-
geen frunk
minder kofferruimte
geen scherm achterin
Als je er mee gaat rijden:
De xpeng is veel stiller. Minder rol en wind geluid. Merkbaar verschil. Tesla weet dat ook, groot verschil met 3 Highland.

Je andere punten.
Y heeft achterin geen scherm volgens mij. Optie achteraf en nut beperkt tenzij je abbo koopt.

Performance en range hangt allemaal af van je versie. Ik weet niet welke je a of b aan het vergelijken bent.
Heb gisteren met de performance gereden en dat laat je snel achterwege.... Wat jij opgeeft noemt m'n cijfern...ken.
Range is ook een dingetje van klein verschil. LR is Tesla optie. Is standaard op g6. Minder efficiënt, ja.

Hoedenplank Y is tsja belachelijk

Audio y komt sterk uit koffer. Moet je aanpassen. Komt niet aan niveau van G6.

Minder kofferruimte? Misschien iets minder diep. Maar de koffer is achteraan minder schuin dus is ook weer zo een cijfer gevalletje lijkt mij. Als dat niet groot genoeg is die een stap opzij en kijk naar G9 :)

Ik zou pas Y kopen als de nieuwe er is met dit vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheesterbeek
  • Laatst online: 18-08-2024
Eind van het jaar loopt mijn leasecontract af en ik overweeg een G6.
Ik woon onder Eindhoven en zie dat ze enkel vestigingen hebben in de Randstad.
Is er iemand meer uit het zuiden op dit forum die me kan vertellen hoe je dat praktisch kan doen met onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
jheesterbeek schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:54:
Is er iemand meer uit het zuiden op dit forum die me kan vertellen hoe je dat praktisch kan doen met onderhoud?
Er is niet zo veel onderhoud. Om de 20.000 km moet je even naar Rotterdam/Breukelen. Schade kan meestal opgelost worden bij een lokale afhandelaar nadat onderdelen zijn verstuurd.

Volgens mij was Xpeng ook van plan om in Eindhoven een vestiging te openen, dacht ik. Maar ik weet niet meer waar ik dat gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-06 16:00
Ik was enkele weken geleden in Breukelen.
Toen gaf de verkoper aan dat er wellicht dit jaar al een vestiging zou komen rond Eindhoven / Tilburg.

Kan uiteraard een verkooppraatje zijn geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
Ik heb de G9 en woon in de Achterhoek. Voor onderhoud ben ik toevallig pas een keertje naar Breukelen geweest. Daar kon ik netjes aan een bureau zitten werken (wifi en koffie zijn goed), en de beurt was binnen 2 uur klaar.
Ging allemaal dus erg soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-05 08:22
Ik heb een Zeekr 001 besteld, mijn collega de Xpeng G9. Alles uitgebreid bekeken. Polestar 4 viel af op basis van prijs, Tesla model Y is niks mis mee, maar rijdt een beetje stug en ik heb al 5 jaar tegen een Tesla dashboard aan gekeken. De G6 was er nog niet toen ik moest kiezen. De G9 is serieus groot (lomp) en rijdt ook zo. Verder erg goed afgewerkt/relatief zuinig/snel op te laden en alles erop en eraan. De Zeekr 001 vind ik gewoon een mooie auto. En rijdt (met luchtvering) ook nog eens geweldig. Voor mij ruim genoeg (Zit achterin is echt heel ruim, kofferbak redelijk) en heel goed afgewerkt. De software vraagt nog wat verbeteringen, maar daar wordt aan gewerkt, hoewel het volgens mij iets minder voorspoedig gaat dan bij Xpeng. Wel Carplay, wat ik een groot voordeel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bashjuh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-08-2024
XPENG vestigingen in Nederland zijn onderdeel van Emil Frey Nederland, zij hebben ook nog veel andere bekende dealerschappen (zoals Nefkens). Ik kan me goed voorstellen dat je in de toekomst het onderhoud van een XPENG bij een van die vestigingen kan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Nu online

d3x

bashjuh schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:42:
[...]

XPENG vestigingen in Nederland zijn onderdeel van Emil Frey Nederland, zij hebben ook nog veel andere bekende dealerschappen (zoals Nefkens). Ik kan me goed voorstellen dat je in de toekomst het onderhoud van een XPENG bij een van die vestigingen kan gaan doen.
in BE is dat onder de Hedin groep (Mercedes dealers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
bashjuh schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:42:
[...]

Dat was wel de visie hoe ik het ooit gehoord heb van xpeng.
Maar momenteel is dat nog niet zo, ze schijnen je raar aan te kijken als je met je xpeng bij een Nefkens aan komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDwazo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55
MrDwazo schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:27:
Inmiddels is de auto online, maar de update nog niet beschikbaar, iemand een idee hoe je deze kan pushen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:24

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

MrDwazo schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:41:
[...]

Inmiddels is de auto online, maar de update nog niet beschikbaar, iemand een idee hoe je deze kan pushen?
Op Whatsapp word aangegeven dat 1 of 2x een soft reset wel eens helpt......

XPeng G6 + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 14:56
Vraag ik rij nog in een kia e-soul maar ben met schuin oog naar de xpeng g6 aan het kijken en vraag me af of deze ook echt 1-pedal driving ondersteund en je dus bijv. met een flipper aan het stuur tot volledige stilstand kunt komen en hij ook blijft staan bij het loslaten ervan zonder de fysieke rem te gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jesse!
Wingie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:06:
Vraag ik rij nog in een kia e-soul maar ben met schuin oog naar de xpeng g6 aan het kijken en vraag me af of deze ook echt 1-pedal driving ondersteund en je dus bijv. met een flipper aan het stuur tot volledige stilstand kunt komen en hij ook blijft staan bij het loslaten ervan zonder de fysieke rem te gebruiken.
Nope, alleen x-pedal. Die blijft op een vlakke ondergrond zo'n 2km/u doorrijden. Klein heuveltje op komt hij wel praktisch tot stilstand. Maar zitten geen flippers aan het stuur en hij gaat dus ook niet tot stilstand en op autohold oid.

Laatste beetje dus zelf bijremmen helaas. Maar als je beetje goed anticipeert is het prima te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Nu online

d3x

Wingie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:06:
je vraag is dubbel:

doet hij onepedal to stop? NEE hij blijft zo 1-2km/h doorgaan, effe rem en stopt.

wat met loslaten brake, dan moet je terug even gas duwen, dus het is niet zoals een standaard automaat in ICE, sommige ICE hebben wel de optie om dubbel druk of hard druk rem om ook gewoon stil te blijven staan. Zo is het ook met de Xpeng, bij een rem tot 0 blijft hij gewoon staan.

is het een gemis om volledig te stioppen, voor mij niet echt, ik had eerder moeite met het zeer aggresieve regeneratie van de tesla, in de zin van je moet altijd je voet op de gas houden om gewoon te vertragen, het laatste wat ik gebruik zijn van die "auto afstand snufjes" hatelijk op BE wegen, het is defacto harmonica rijden resultaat , als 10+j automaat met verschillende merken auto was ik gewoon om gewoon gas te lossen en te anticiperen met "uitbollen". Gelukkig kan je de regen ook bij velen wat milderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
d3x schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:05:
[...]

je vraag is dubbel:

doet hij onepedal to stop? NEE hij blijft zo 1-2km/h doorgaan, effe rem en stopt.

wat met loslaten brake, dan moet je terug even gas duwen, dus het is niet zoals een standaard automaat in ICE, sommige ICE hebben wel de optie om dubbel druk of hard druk rem om ook gewoon stil te blijven staan. Zo is het ook met de Xpeng, bij een rem tot 0 blijft hij gewoon staan.

is het een gemis om volledig te stioppen, voor mij niet echt, ik had eerder moeite met het zeer aggresieve regeneratie van de tesla, in de zin van je moet altijd je voet op de gas houden om gewoon te vertragen, het laatste wat ik gebruik zijn van die "auto afstand snufjes" hatelijk op BE wegen, het is defacto harmonica rijden resultaat , als 10+j automaat met verschillende merken auto was ik gewoon om gewoon gas te lossen en te anticiperen met "uitbollen". Gelukkig kan je de regen ook bij velen wat milderen.
Bedoel jij niet autohold, dat zit op elke standaard ICE automaat wel zover ik weet.
Je trapt de rem in, en je blijft stil staan. Ook als je voet van de rem haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 14:56
jesse! schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:08:
[...]

Nope, alleen x-pedal. Die blijft op een vlakke ondergrond zo'n 2km/u doorrijden. Klein heuveltje op komt hij wel praktisch tot stilstand. Maar zitten geen flippers aan het stuur en hij gaat dus ook niet tot stilstand en op autohold oid.

Laatste beetje dus zelf bijremmen helaas. Maar als je beetje goed anticipeert is het prima te doen
Dank voor je reactie. Ik kan in de soul gas los laten en dan gaat hij regen doen afhankelijk van de instelling die ik heb normaal//middel/ hard. Om extra bij te remmen kan ik dat via pedal doen aan stuur daarmee kom ik tot stilstand en als ik iets langer naar mij toe houd dan blijft hij ook staan en gaat niet automatisch verder. Heb ook een autohold functie maar die moet ik iedere keer aan/uit zetten en dat is irri ;-).

Gebruik de "echte" rem dus bijna niet /amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Wingie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:46:
[...]

Dank voor je reactie. Ik kan in de soul gas los laten en dan gaat hij regen doen afhankelijk van de instelling die ik heb normaal//middel/ hard. Om extra bij te remmen kan ik dat via pedal doen aan stuur daarmee kom ik tot stilstand en als ik iets langer naar mij toe houd dan blijft hij ook staan en gaat niet automatisch verder. Heb ook een autohold functie maar die moet ik iedere keer aan/uit zetten en dat is irri ;-).

Gebruik de "echte" rem dus bijna niet /amper.
Interessant, met zo'n pedal achter je stuur.
Je kan wel de regen instellen tussen Laag, Medium, Hoog, Xpedal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
Ik ben overigens wel erg blij met 'Autobrake'. Wanneer je voor een stoplicht stopt, en je drukt de rem even wat harder in, dan gaat hij op 'Autobreak' en kun je deze loslaten.
Dan sta je niet de hele tijd met je voet op de rem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:13
kosternet schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:44:
Ik ben overigens wel erg blij met 'Autobrake'. Wanneer je voor een stoplicht stopt, en je drukt de rem even wat harder in, dan gaat hij op 'Autobreak' en kun je deze loslaten.
Dan sta je niet de hele tijd met je voet op de rem :)
autohold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
potayto, potahto ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter Peer
Meningen of correcties?

+
sensoren
ruitenwisser
display voor je
280 KW Laden
Android auto draaloos?
automatisch inparkeren
wit interieur gratis
volledige autopilot
20 inch wielen
7 jaar garantie

-
geen frunk
minder kofferruimte
geen scherm achterin
Wat bij ons de doorslag gaf om niet voor de Tesla MY te gaan, is het ontbreken van de parkeersensoren. Tesla Vision is en blijft gewoon waardeloos. Wij konden de Tesla voor twee dagen meenemen en we hebben dit o.a. uitvoerig getest. Tel daarbij op een ervaring van mensen in een krappe parkeergarage in Italië met een MY waarbij de passagier uit moest stappen, om te assisteren bij het parkeren... :S
Dus werd het de G9 (G6 was er nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Peter Peer schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:00:
[...]

Wat bij ons de doorslag gaf om niet voor de Tesla MY te gaan, is het ontbreken van de parkeersensoren. Tesla Vision is en blijft gewoon waardeloos. Wij konden de Tesla voor twee dagen meenemen en we hebben dit o.a. uitvoerig getest. Tel daarbij op een ervaring van mensen in een krappe parkeergarage in Italië met een MY waarbij de passagier uit moest stappen, om te assisteren bij het parkeren... :S
Geen parkeersensoren op een nieuwe auto van meer dan 30k vind ik echt wel bijzonder.
Bij goedkope auto's snap ik het nog, die Citroen C1 bijvoorbeeld waar een toerenteller een optie is waar je extra voor moet betalen. Maar bij een auto van rond de 50k vind ik parkeer sensoren toch wel een must :'(

Maar zullen vast genoeg Tesla rijders zijn die het niet missen en die vinden dat vision ook prima werkt. I doubt it, maar ik heb het zelf niet ervaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter Peer
JoostvdB1974 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:01:
[...]

Ik heb een Zeekr 001 besteld, mijn collega de Xpeng G9. Alles uitgebreid bekeken. Polestar 4 viel af op basis van prijs, Tesla model Y is niks mis mee, maar rijdt een beetje stug en ik heb al 5 jaar tegen een Tesla dashboard aan gekeken. De G6 was er nog niet toen ik moest kiezen. De G9 is serieus groot (lomp) en rijdt ook zo. Verder erg goed afgewerkt/relatief zuinig/snel op te laden en alles erop en eraan. De Zeekr 001 vind ik gewoon een mooie auto. En rijdt (met luchtvering) ook nog eens geweldig. Voor mij ruim genoeg (Zit achterin is echt heel ruim, kofferbak redelijk) en heel goed afgewerkt. De software vraagt nog wat verbeteringen, maar daar wordt aan gewerkt, hoewel het volgens mij iets minder voorspoedig gaat dan bij Xpeng. Wel Carplay, wat ik een groot voordeel vindt.
De nieuwste modellen G6 en G9 2024 worden geleverd met Carplay en Android Auto. Ik rijd een G9 2023 zonder Carplay. Ik was ook een vervend Carplay-gebruiker, maar ik mis het niet meer zo na de upgrade naar XOS 5.2.5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDknakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-01 16:08
Afgelopen zaterdag nog twee G6 Black Packjes gezien en de nieuwe software mogen bewonderen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3NwQX20x/Blackpackje1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SRtFDjc7/Blackpackje2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pTCt5sTS/Blackpackje3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
HDknakker schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:52:
Afgelopen zaterdag nog twee G6 Black Packjes gezien en de nieuwe software mogen bewonderen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En dit zou mét getinte achterramen zijn? Je kijkt er zo doorheen.
Standaard tint van G9 is echt veel fijner / donkerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:46
Kunnen die getinte ramen ook zonder algeheel blackpack?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-06 10:01
Mijn G6 staat op transport! Wij hebben een graphite grey, RWD, wit interieur besteld. Volledige opties en dan nog met SEPP, erg top. Twijfel vooral nog over Black pack, coatings.

Ter vervanging van de WhatsApp chaos is er nu overigens een Discord voor Xpeng discussie: https://discord.gg/6BzmqfZaAf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-06 16:00
FJP84 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:26:
Kunnen die getinte ramen ook zonder algeheel blackpack?
Zou volgens verkoper (T) Breukelen moeten kunnen. (€495)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Peter Peer schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:00:
[...]

Tesla Model Y rijder hier. Ja, ik zou ook liever parkeersensoren hebben gehad, dat staat buiten kijf. Maar dat Tesla Vision waardeloos zou zijn is echt volkomen flauwekul. Ik rij er dagelijks mee, parkeer er overal zonder problemen mee in en ik mis er echt helemaal niks aan.

Dus nogmaals: ja de aanwezigheid van parkeersensoren lijkt me onderaan de streep beter en heel fijn dat Xpeng ze aan boord heeft zitten. Maar Tesla Vision is ook gewoon heel bruikbaar.

• d3x
  • Nu online

d3x

Joydashy schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:58:
Mijn G6 staat op transport! Wij hebben een graphite grey, RWD, wit interieur besteld. Volledige opties en dan nog met SEPP, erg top. Twijfel vooral nog over Black pack, coatings.

Ter vervanging van de WhatsApp chaos is er nu overigens een Discord voor Xpeng discussie: https://discord.gg/6BzmqfZaAf
welke opties? in BE kan je enkel RWD klein, RWD groot en AWD kiezen, wit of zwart binnen, een trekhaak en enkele kleuren .... in NL ga je toch sowieso voor Fiery Orange >:)

Black pack, coatings. ?????

[ Voor 4% gewijzigd door d3x op 22-08-2024 11:01 ]

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:19
d3x schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:48:
[...]
Zijn enkel opties die achteraf door de dealer worden gedaan, slim extra verdienmodel.

“Black pack” houd in; remclauwen in kleur naar keuze, velgen donkere coating, getinte ramen en merklogo/typeaandiening in zwart i.p.v. zilver.

Als je niet het gehele ‘pack’ wilt, kun je ook afzonderlijk deze dingen laten doen tegen betaling, bij de dealer in A’dam in iedergeval.

• HDknakker
Joydashy schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:58:
Zie je dat terug in de app of heb je bericht gehad van XPeng zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
d3x schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:48:
[...]

Maar wel heel mooi >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbEdZG-Dc4BAHAUcSJcC3OQrlrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkrwFoG7PQBj3ewcUBljNkO9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJe43KxQ-OGrm2J3HMvSGDhgR98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hS1oKas7z67kdkKXlTnzV7an.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Is dat gecoat, of zo besteld? Hoe en wat? :-) zou t graag bij mijn G9 Performance willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
Dat is dus onderdeel van het 'Black Pack'. Dit behoort niet tot het optiepakket van Xpeng, maar is een losse betaalde 'service' die de dealer biedt. Dit wordt uitbesteed aan een derde partij.

Velgen zijn gepoedercoat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
DragonFly schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:21:
Dat is dus onderdeel van het 'Black Pack'. Dit behoort niet tot het optiepakket van Xpeng, maar is een losse betaalde 'service' die de dealer biedt. Dit wordt uitbesteed aan een derde partij.

Cool! Zal Breukelen eens vragen. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Nu online

d3x

DragonFly schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:21:

Dat maakt een zwarte wel heel wat beter.. nu nog oranje remclauwen en oranje badges... eer aan het land van afkomst :D

heb je foto van badges? En is achterruit ook coated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
d3x schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:45:
[...]

heb je foto van badges? En is achterruit ook coated?
Je bedoelt het Logo op de voorkant?

Achterruit is (volgens mij) al standaard getint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
Regent hier nu....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tgiLbXzvy01pvGNBI5vJ0ZOLAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avRBN12gnaH8QtIMhN1rrGSd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrkzLIgDgJPgGy_N6IEFpWlDmxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXbVczppJxGrjU8InV6cwfh0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Nu online

d3x

zwart is echt zwart, maar op zich niet mis dat zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDknakker
Interessant, dus de Black Pack, zoals ie mij was verkocht was:

Zwart getinte achterruiten, zwarte velgen en remklauwen in elke willekeurige kleur dan ook.

In praktijk werd mij gezegd dat de remklauwen in 4 of 5 kleuren zouden gespoten zouden kunnen worden.
Zo uit m'n hoofd en waarschijnlijk fout, geel, rood, oranje zilver en wit. Corrigeer me maar als ik het fout heb.

Op de foto hierboven zie ik een zwart XPeng logo voor, geen Xpeng geschreven op de achterkant en geen G6 logo.
Wat is er nog meer anders met zo'n Black Pack?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
HDknakker schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:32:
Wat is er nog meer anders met zo'n Black Pack?
Dit is optioneel (zwart logo op zij camera's en zwarte rand bij koplampen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_OMw7iRlGJERSgL3Ubp4Npv8PM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3DajjeQK8VmLa0AREk2HpAb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0N7a_s3D-poFhJ-Hh7s04HrflEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qo44QfwDue8mNnpF5UDuUoRy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helddi
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-02 09:54
We zijn als gebruikerscomité overgestapt Discord. Veel informatie werd/wordt ook gedeeld in de WhatsAppgroepen. Het nadeel was dat nieuwe leden de oude berichten niet kunnen lezen. Discord wordt volledig beheerd door gebruikers en is onafhankelijk van Xpeng. We hebben het ingericht op diverse onderwerpen.
Neem gerust een kijkje.
https://discord.gg/6BzmqfZaAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaap
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:14
Weet iemand toevallig of er dakdragers zijn voor de G6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 11:41
Zaap schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:39:
Weet iemand toevallig of er dakdragers zijn voor de G6?
ik volg, laatste keer was er nog niets bekend in Rotterdam wanneer dit beschikbaar zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-04 13:57
Ik ga de overstap naar EV maken en heb ferm veel zin om een oranje G6 LR te kopen, zalig ding. Aangezien mijn dagelijkse ritjes niet overdreven lang zijn, zou ik eigenljik toekomen met een granny stekker thuis in plaats van een dure laadpaal. De auto kan elke avond/nacht thuis opladen, en meerdere dagen per week zelfs overdag met gratis zonne-energie. Weet iemand in hoeverre ik dat met zo'n granny stekker kan afstemmen op de beschikbaarheid van zonne-energie, of minstens kan vermijden dat hij oplaadt op de duurste uren of over mijn piektarief gaat? Er zijn zot veel mogelijkheden met Home Assistant, mits er een API is voor de auto. Heeft iemand al zo'n API werkende gekregen op een Xpeng? Is die beschikbaar? Lukt dat manueel met de app om de auto te laten laden en te laten stoppen met laden aan de granny stekker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youniver5e
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb zonet een 2024 G9 long range in ontvangst genomen. Zal straks na het werk foto's posten. Volledig wit met wit interieur premium pack met trekhaak
Kan alvast zeggen dat android auto draadloos perfect werkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
Peter_83 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:50:
Ik ga de overstap naar EV maken en heb ferm veel zin om een oranje G6 LR te kopen, zalig ding. Aangezien mijn dagelijkse ritjes niet overdreven lang zijn, zou ik eigenljik toekomen met een granny stekker thuis in plaats van een dure laadpaal. De auto kan elke avond/nacht thuis opladen, en meerdere dagen per week zelfs overdag met gratis zonne-energie. Weet iemand in hoeverre ik dat met zo'n granny stekker kan afstemmen op de beschikbaarheid van zonne-energie, of minstens kan vermijden dat hij oplaadt op de duurste uren of over mijn piektarief gaat? Er zijn zot veel mogelijkheden met Home Assistant, mits er een API is voor de auto. Heeft iemand al zo'n API werkende gekregen op een Xpeng? Is die beschikbaar? Lukt dat manueel met de app om de auto te laten laden en te laten stoppen met laden aan de granny stekker?
API is wel mogelijk via enode maar nog vrij veel geknutsel. Tibber en dynamische energiepartijen hebben de integratie met XPENG nog niet publiek/beschikbaar zo ver ik begreep. Maar goed, aangezien je van plan bent een granny charger te gebruiken, dan kan je toch gewoon het stopcontact automatisch schakelen? Heb je de auto en/of API helemaal niet nodig.

Let wel op.... ik heb een G9 en heb nog een oude 1-fase lader en kan dus met max 3.6±kW opladen en als de auto leeg is duurt dat wel even. Zal voor jouw G6 op granny charger dan ook vrij lang duren.

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
Peter_83 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:50:
Hoi Peter,

Ik zou denk ik een grannyloader alleen adviseren als 'noodoplossing'. Je gaat namelijk straks continue iets van 12 ampère (of zelfs meer) uit een gewoon stopcontact trekken. Als ik mijn G9 oplaadt met een grannyloader doet die er niet alleen 30+ uur over, maar ook wordt het stopcontact warm van non-stop bijna 3000 watt stroomdoorvoeren.
Hoewel het technisch gezien kan, denk ik dat je dan beter een goedkope laadpaal op de kop kunt tikken. Nadeel daarvan is weer dat deze vaak niet goed met load-balancing etc. overweg kunnen.
Ik heb een Zappi gekocht, maar dat is omdat ik graag wil dat mijn auto, boiler, zonnepanelen, etc. samen kunnen werken.

(Een relais in een schakelklok gaat trouwens denk ik snel overlijden wanneer je deze gebruikt om jouw auto te schakelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
kosternet schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:21:
[...]

Hoi Peter,

Ik zou denk ik een grannyloader alleen adviseren als 'noodoplossing'. Je gaat namelijk straks continue iets van 12 ampère (of zelfs meer) uit een gewoon stopcontact trekken. Als ik mijn G9 oplaadt met een grannyloader doet die er niet alleen 30+ uur over, maar ook wordt het stopcontact warm van non-stop bijna 3000 watt stroomdoorvoeren.
Hoewel het technisch gezien kan, denk ik dat je dan beter een goedkope laadpaal op de kop kunt tikken. Nadeel daarvan is weer dat deze vaak niet goed met load-balancing etc. overweg kunnen.
Ik heb een Zappi gekocht, maar dat is omdat ik graag wil dat mijn auto, boiler, zonnepanelen, etc. samen kunnen werken.

(Een relais in een schakelklok gaat trouwens denk ik snel overlijden wanneer je deze gebruikt om jouw auto te schakelen)
Had/heb je hierbij ook de standaard Amperage van de auto aangepast? Default staat die voor "langzaam laden" op 32A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x
  • Nu online

d3x

kosternet schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:21:
[...]

Hoi Peter,

en waarom plaats je dat dan gewoon niet in je zekering kast een 16A zekering met een enkele aansluiting en stopcontact. Het idee van een probleem maak je er zelf van mijn inziens. Als je draden dik genoeg zijn etc... kwa aansluiting is helemaal hetzelfde als een wallbox waar je "goedkope" ook wel eens vragen kan bij stellen. Het aansturen kan trouwens perfect met een extra 16A relais. De meeste granny loaders zijn trouwens 2.3KW wat dus 10A is.

Dat deze er 30u over doet heeft de topic starter al aangegeven dat hij nooit grote afstanden zal doen of het hem ook niet uitmaakt dat dit lang zal duren.

hier is wat extra info om te lezen.
Het grote "thuis laden van je EV" topic.

ik ken meerdere EV eigenaars die deze manier toepassen... een schakeling achter een wallbox heeft identiek zelfde probleem van warmte en doorvoer. kwestie avn geen rommel te kopen in je kast ;)

[ Voor 15% gewijzigd door d3x op 27-08-2024 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youniver5e
  • Laatst online: 03-11-2024
Foto's binnenkant en Android autoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3h0mzir2kNd8FA7jGeGdVvv-sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nulrR42Is8V1zQbTLviMaCKj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYZqecoZsVjrMoKHOEWg6gulxgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSBy8OmnMKrspbPvy0IGm4v4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Mirabis schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

Had/heb je hierbij ook de standaard Amperage van de auto aangepast? Default staat die voor "langzaam laden" op 32A.
De grannyloader bepaalt in dit geval de stroom die op max 12 ampère is beperkt. Bij het laden kan de stroom door twee componenten worden beperkt, namelijk de laadpaal en de auto. Ook als de auto op 32A staat, kan de granny-loader op 12 ampère beperken (of minder, afhankelijk waar de de granny loader op instelt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosternet
d3x schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:31:
[...]

en waarom plaats je dat dan gewoon niet in je zekering kast een 16A zekering met een enkele aansluiting en stopcontact. Het idee van een probleem maak je er zelf van mijn inziens. Als je draden dik genoeg zijn etc... kwa aansluiting is helemaal hetzelfde als een wallbox waar je "goedkope" ook wel eens vragen kan bij stellen. Het aansturen kan trouwens perfect met een extra 16A relais. De meeste granny loaders zijn trouwens 2.3KW wat dus 10A is.

Dat deze er 30u over doet heeft de topic starter al aangegeven dat hij nooit grote afstanden zal doen of het hem ook niet uitmaakt dat dit lang zal duren.

hier is wat extra info om te lezen.
Het grote "thuis laden van je EV" topic.

ik ken meerdere EV eigenaars die deze manier toepassen... een schakeling achter een wallbox heeft identiek zelfde probleem van warmte en doorvoer. kwestie avn geen rommel te kopen in je kast ;)
ALS je een nieuwe aansluiting maakt, dan heb je in ieder geval één van de twee problemen al te pakken. Vaak zullen mensen met een granny charger echter dat ding in een gewoon bestaand stopcontact stoppen. De kans dat die is aangelegd met lasklemmen in plaats van lasdoppen is reëel. Een lasklem kent over het algemeen een wat hogere interne weerstand dus wordt meer warmte gegenereerd.
Hoewel een stopcontact theoretisch dus prima op 16A kan werken, is de praktijk dat een continue zware belasting (tientallen uren achter elkaar?) op meerdere plaatsen voor warmte zullen zorgen.

Bij een laadpaal wordt gebruik gemaakt van een 'Type 2' stekker. Deze stekkers hebben een veel groter contactoppervlak wat warmteproductie zal verminderen.

Als je wel gaat investeren in een aparte groep, en dan toch besluit om geen laadpaal aan te sluiten, dan zou ik inderdaad gaan voor wat duurder schakelmateriaal (stopcontact etc.) en gebruik van lasklemmen voorkomen. Eventuele koppelingen met de ouderwetse lasdoppen.

Uiteraard staat het iedereen vrij om te doen wat hij/zij wil. Onderschat alleen het vermogen niet wat gebruikt wordt, en voel af en toe of e.e.a. niet te warm wordt.

Wanneer je met een relais wilt schakelen, kies dan een relais wat je eenvoudig kunt vervangen omdat ik inschat dat de vlamboog die ontstaat bij het ontkoppelen van de verbinding op bijna 3kW ervoor zal zorgen dat de contactpuntjes van het relais snel zullen verdwijnen ;-)

In basis helemaal met je eens dat je voor het laden van een auto goede spullen moet hebben. Mijn persoonlijke advies zou zijn om te gaan voor een nieuwe groep met laadpaal, maar ik kan natuurlijk niet in iemand anders zijn portemonnee kijken.

Overigens; wanneer je toch een kabel trekt, houdt dan indien mogelijk ook rekening met de toekomst door geen 3x2,5mm2 kabel (standaard voor een stopcontact), maar een 5x4mm2 kabel te gebruiken. Die zou je in de toekomst namelijk ook kunnen gebruiken voor een 3-fasen aansluiting. Dat hoeft nu nog absoluut niet gebruikt te worden, maar dan ben je gedekt als alles toch al open ligt ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door kosternet op 28-08-2024 09:10 . Reden: extra tip; dikkere kabel met 5 aders... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
In onze zoektocht naar een nieuwe leasebak gooit de G6 hoge ogen (de andere optie is momenteel Model Y) en is op papier en beeld een hele mooie wagen. Ik ben specifiek benieuwd wat jullie ervaringen zijn met reparaties aan een Xpeng.
  • Moet ik daarvoor naar een dealer (minimaal een uur rijden voor ons) of kan dat bij elk willekeurig schadeherstelbedrijf?
  • Hoe zit het met de voorraad beschikbare onderdelen? Bestaat het risico dat we lang moeten wachten tot een specifiek onderdeel vanuit China opgestuurd wordt?[/li
Met een zakelijke lease vind ik de kosten daarvoor niet interessant maar wel de snelheid waarmee iets gemaakt kan worden. Ter vergelijking, onze huidige Mègane staat elk jaar wel een keer met (terugkerende) issues bij de lokale dealer maar is steeds maximaal een dag of twee weg en we hebben één keer een week op een vervangend onderdeel van de airco moeten wachten. Ik zou het uiteindelijk een beetje vervelend vinden als ik voor zoiets eerst naar Utrecht moet rijden vanuit Nijmegen om vervolgens te horen dat ze het pas over twee maanden kunnen oplossen.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
SirLenncelot schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:15:
In onze zoektocht naar een nieuwe leasebak gooit de G6 hoge ogen (de andere optie is momenteel Model Y) en is op papier en beeld een hele mooie wagen. Ik ben specifiek benieuwd wat jullie ervaringen zijn met reparaties aan een Xpeng.
  • Moet ik daarvoor naar een dealer (minimaal een uur rijden voor ons) of kan dat bij elk willekeurig schadeherstelbedrijf?
  • Hoe zit het met de voorraad beschikbare onderdelen? Bestaat het risico dat we lang moeten wachten tot een specifiek onderdeel vanuit China opgestuurd wordt?[/li
Met een zakelijke lease vind ik de kosten daarvoor niet interessant maar wel de snelheid waarmee iets gemaakt kan worden. Ter vergelijking, onze huidige Mègane staat elk jaar wel een keer met (terugkerende) issues bij de lokale dealer maar is steeds maximaal een dag of twee weg en we hebben één keer een week op een vervangend onderdeel van de airco moeten wachten. Ik zou het uiteindelijk een beetje vervelend vinden als ik voor zoiets eerst naar Utrecht moet rijden vanuit Nijmegen om vervolgens te horen dat ze het pas over twee maanden kunnen oplossen.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Ervaring met de G9 met een kapotte voor- en achterbumper vrijwel een maand na de launch van de G9 in Nederland:
We konden terecht bij een lokale schadehersteller die de auto nog nooit had gezien. We moesten twee weken wachten op onderdelen die uit Amsterdam verstuurd werden. We konden doorrijden met de kapotte bumper in de tussentijd, maar we hoefden dus niet terug naar Rotterdam of Utrecht. Alles goed opgelost toen de onderdelen er waren.

We hebben nu één kapotte parkeersensor. Die was niet op voorraad bij Xpeng, we wachten op een mailtje om deze te kunnen laten vervangen in Rotterdam. We wachten inmiddels twee weken. Ik moet nog even vragen of dat ook lokaal gerepareerd kan worden (ze kwamen er achter bij het onderhoud na 20.000 km, daarvoor zijn we wel naar Rotterdam gereden).

Dus voor de kleine schades is het goed te doen. Levertijden van onderdelen blijft variabel (maar volgens mij is dat bij vrijwel ieder ander merk ook zo). Ik vind Xpeng tot nu toe dienstbaar, de monteur die onze routinecheck deed had er goed verstand van, vond het leuk dat we wilden meekijken en was behulpzaam. Dat gaf ons ook wel vertrouwen. Elke 20.000 km moet je dus wel een tripje maken naar Rotterdam en Utrecht (er zijn geruchten over een nieuwe vestiging in Eindhoven, maar die is er nog niet). Daarnaast geldt dat een EV doorgaans veel minder onderhoud nodig heeft dan een niet-EV.

[ Voor 4% gewijzigd door Grotbewoner op 28-08-2024 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Thnx voor het delen van je ervaring!

Ja blikschade is bij onze huidige auto ook gewoon 5 maanden wachten (in mei gemeld, kunnen in oktober terecht). Maar dat komt meer door de leasemaatschappij en drukte bij het verplichte herstel punt.

Een vestiging in Eindhoven maakt voor ons niet echt verschil qua reistijd. Maar in de keuze van de auto zal dat uiteindelijk geen belemmering zijn. Tesla is ook dichtstbijzijnde 45 minuten. Alleen het verschil met Renault of VAG is dat er meerdere binnen 15 minuten zitten. Kwestie van wennen.

Na onze vakantie eens een proefrit inplannen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Pagina: 1 ... 34 ... 49 Laatste