Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 35 ... 54 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Ik had iets met de Airco dat alleen het servicecentrum kon oplossen. Moest ik in eerste instantie naar Rotterdam (vanuit Heerlen). Dat is 2,5 uur rijden. Was die week ook nog eens 30+ graden. Gelukkig kunnen regelen dat ie werd opgehaald want de airco doet ook de batterij koelen en was de auto misschien helemaal kapot gegaan als ik dat gedaan had. Maar dat is wel echt gedoe dat de service zo ver weg zit. Was wel binnen 2 weken gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:52
Als je navigeert naar een plek waarvoor een laadstop nodig is en je gebruikt de navigatie in android auto (google maps of waze of wat je ook gebruikt). Ziet android auto je accu percentage en komt het met suggesties voor snelladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:34
nu ziet android auto dat nog niet, is wel de bedoeling in nieuwere versies van android auto (was op Google I/O aangekondigd), maar in hoeverre dat door Xpeng ondersteund gaat worden is niet bekend.

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:30
RVE_NL schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Bij Alphabet nog niet te bestellen helaas, ik wacht er ook op. Alphabet gaf aan de telefoon aan dat ze in onderhondeling met XPENG (en nog een aantal chineese nieuwe toetreders) zijn, de verwachting is dat dit in de loop van Q3 afgerond wordt.
Ik heb voor €100 wel een reservering bij de G6 geplaatst, je mag immers van model/uitvoering wisselen als het niet in je lease budget past of gratis cancellen.
Nog updates op het Alphabet verhaal/ heb je de XPENG daar kunnen bestellen? Ik ben ook gebonden aan Alphabet en heb er een hard hoofd in dat dit op korte termijn goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:12

d3x

Loepoog schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 23:45:
[...]

Nog updates op het Alphabet verhaal/ heb je de XPENG daar kunnen bestellen? Ik ben ook gebonden aan Alphabet en heb er een hard hoofd in dat dit op korte termijn goed gaat komen.
Wel al beschikbaar in KBC lease (als je eigen lease beheerder het toelaat...)

in lease is em zeker niet de goedkoopste, komt door onbekende restwaarde, maar de VAA is natuurlijk lager dan menig DE auto en andere EV door de aankoopprijs.

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 09:39
Loepoog schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 23:45:
[...]

Ongelofelijk dat dit zo lang duurt, bij zowat alle andere grote en kleine leasemaatschappijen is Xpeng wel te bestellen.
Alphabet zegt dat de onderhandelingen stroef verlopen, Xpeng gaf aan hierdoor meerdere orders misgelopen te zijn maar ze zijn er mee bezig. Ik kan nog een maand wachten, maar ben al aan het oriënteren op alternatieven (iX1/EQA). Jammer want bijtelling een stuk duurder voor minder features.

[ Voor 4% gewijzigd door RVE_NL op 30-08-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

RVE_NL schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

Ongelofelijk dat dit zo lang duurt, bij zowat alle andere grote en kleine leasemaatschappijen is Xpeng wel te bestellen.
Alphabet zegt dat de onderhandelingen stroef verlopen, Xpeng gaf aan hierdoor meerdere orders misgelopen te zijn maar ze zijn er mee bezig. Ik kan nog een maand wachten, maar ben al aan het oriënteren op alternatieven (iX1/EQA). Jammer want bijtelling een stuk duurder voor minder features.
zijn dat alternatieven van de Xpeng G6?

EQA is de helft zo groot, amper koefer en de batterij zorgt voor verhoogde vloer.
IX1 al bij al een goed alternatief ware het niet dat je op de achterbank niet kan zitten, beenhard en voor een puber/volwassene niet vol te houden om lang op te zitten kwa afmetingen zit (zelfde miserie in een Ix2) heb naar meerdere garages geweest met verschillende versies, allemaal zelfde probleem.
Het enige alternatief is eigenlijk een Y
Of nog de BYD SEAL U maar die is eigenlijk niet zo goed omdat het een BEV platform is en wachten op de SEAL U v7.
anderen? alle VW groep zijn hetzelfde bedje, de ID4-ID5 geven ze gigantische lease kortingen.

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
d3x schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:34:
[...]
Het enige alternatief is eigenlijk een Y
Of nog de BYD SEAL U maar die is eigenlijk niet zo goed omdat het een BEV platform is en wachten op de SEAL U v7.
anderen? alle VW groep zijn hetzelfde bedje, de ID4-ID5 geven ze gigantische lease kortingen.
Geen enkel model kan natuurlijk tippen aan de G6, anders was ik hier niet ;)

Eens, model Y is eigenlijk over de totale linie het meest vergelijkbare alternatief, maar afhankelijk van persoonlijke voorkeuren krijg je gewoon andere alternatieven. Ik vind het ontbrekende stuurwiel display (of HUD), gedateerde koplampen, ultra minimalistische interieur en de fake houtlook stom.
De ID.4 valt ook af vanwege het interieur, totaal geen premium gevoel, dan overal touch bediening met overgevoelige volume slider en die armsteun…
De Seal U heb ik niet bekeken, misschien eens een poging wagen.
Bij de iX1 en EQA is met name de achterbank een tegenvaller, echter m’n dochter van 3jr heeft daar voorlopig geen last van.
Goed en nu maar hopen dat Xpeng en Alphabet er komende maand nog uitkomen samen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
Zijn er inmiddels al wat verbruik gegevens bekend?
ik ben wel benieuwt hoe dicht de G6 SR en LR, afhankelijk van de omstandigheden, bij de WLTP komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:48

Rayzman

+31 Rayzman

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:11

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Das van de LR, is r ook zoiets van de SR dat je weet ?

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

robotjoek schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Dit is de AWD...

Maar dan is het resultaat nog steeds behoorlijk naar mijn mening..

[ Voor 14% gewijzigd door d3x op 31-08-2024 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Ik ben benieuwd van welke auto’s ze die echte data hebben. Bij een rit van Amsterdam naar Stockholm reden ze gemiddeld 18,3kWh/100km wat toch een stuk minder is dan die 23,4 en dat in een performance . YouTube: Amsterdam to Stockholm in a Xpeng G6: Beating our expectations!

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

robotjoek schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Dat zal toch niet zo veel schelen, alleen de batterij is anders.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
De data zou direct van laadpalen komen. In mijn hoofd was het redelijk betrouwbaar.

Als ik het vergelijk met mijn Polestar dan klopt het verbruik ook niet, maar de actieradius wel 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Apple Carplay in XPeng G6
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2f5gG0Ajj5ixYBF7I0EhkrVVr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5CAqqpyc3ZEop21NA1ZSrMK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJhphgj68CyBk35QXsSFrcKV4uM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5Ao56IOehuD391CyZZqZ6rb.jpg?f=fotoalbum_large

Zonder laadstops in eerste instantie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNk1CPvO9RwmbTXfbnTOEUvXgM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0E0Q2SurUPWE5RpV2n2ygW8.jpg?f=fotoalbum_large

Berekenen van laadstops na toets
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1TtkORaPhw2AZidefAwUfVOLjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CiQBI5ZqFsdR0T3j4pi0jaAa.jpg?f=fotoalbum_large

G6 LR met Apple Carplay proef gereden. Draadloos Carplay was mij nog niet gelukt, activatie ging moeizaam en telefoon uiteindelijk met snoer op oplaadunit gelegd.
Rijdt als een bestelbus voor mijn gevoel. Reageert traag op eerste aanzet vanuit stil stand.
Je zit wel lekker hoog en op dit moment best een opvallende verschijning in het straatbeeld.
Geen frunk en geen diep luik bij achterklep zoals bij Tesla Model 3/Y.
Autopilot werkte na wen periode eigenlijk wel goed en het semi automatisch inhalen ook.
Wel heeft hij moeite als je zonder autopilot rijdt met landweggetjes zonder middellijn. Dan grijpt de besturing nog wel eens in als je het niet wilt.
Navigatie met ingebouwde maps wat lastiger en bij routeplanning naar buitenland voegt hij niet meteen de laadstops toe. Na druk op een knopje doet hij dat wel. Maar geen Tesla Superchargers er tussen zien staan naar Zuid-Frankrijk. De XPENG G6 GUI is best oke, routeplanner werkt ook goed. Alleen met de laadstops die hij kiest minder tevreden. De Tesla Superchargers lijkt hij niet te kiezen en die zijn wel voordeliger.
Ik zie wel potentie in het gebruik van Apple Carplay. A Better Route Planner (ABRP) zou de oplossing kunnen zijn voor de routes met (snel)laadstops.
Leuk ook dat er een speaker bij je oor zit. Dit is heel handig bij navigatie als er muziek op staat.
Na wat configuratie van de equalizer ook een veel beter geluid gekregen, subwoofer is prima en klankbeeld is goed. Tesla is net wat beter qua audio en subwoofer maar scheelt niet veel.
Grappige feature is de "Summon" functie om de auto even zelf naar voren of achteren te laten rijden met de app als je ernaast staat. Even bij een Mc Donalds parkeerterrein gedaan en je krijgt lachende gezichten om je heen. Automatisch inparkeren niet getest.
De software van Tesla is wel op een heel ander niveau. Veel vloeiender en "pinch zoom" werkt beter.
De snelheid van de GUI is wel wat langzamer dan Tesla.
Wat ik wel een enorme misser vind is het ontbreken van uitgesteld laden in zowel de auto GUI als in de app.
Die mogen ze wel snel toevoegen want erg gemist i.c.m. mijn dynamisch energie contract

Overall een prima rijervaring gehad. Lastig kiezen tussen Model 3 / Y en XPeng G6. Enige wat het lastig maakt is toch wel de software updates, of ze wel blijven komen etc.
Chinese electronica stopt qua updates vaak wel als het apparaat de winkel uit is.
Maar qua rijden prima ervaring gehad. Het is geen Tesla, maar wel weer wat anders en zolang de refresh Model Y er nog niet is toch een geduchte concurrent

[ Voor 8% gewijzigd door wouter1971 op 02-09-2024 02:48 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
wouter1971 schreef op maandag 2 september 2024 @ 02:13:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

G6 LR met Apple Carplay proef gereden. Draadloos Carplay was mij nog niet gelukt, activatie ging moeizaam en telefoon uiteindelijk met snoer op oplaadunit gelegd.
Rijdt als een bestelbus voor mijn gevoel. Reageert traag op eerste aanzet vanuit stil stand.
Je zit wel lekker hoog en op dit moment best een opvallende verschijning in het straatbeeld.
Autopilot werkte na wen periode eigenlijk wel goed en het semi automatisch inhalen ook.
Wel heeft hij moeite als je zonder autopilot rijdt met landweggetjes zonder middellijn. Dan grijpt de besturing nog wel eens in als je het niet wilt.
Navigatie met ingebouwde maps wat lastiger en bij routeplanning naar buitenland voegt hij niet meteen de laadstops toe. Na druk op een knopje doet hij dat wel. Maar geen Tesla Superchargers er tussen zien staan naar Zuid-Frankrijk. De XPENG G6 GUI is best oke, routeplanner werkt ook goed. Alleen met de laadstops die hij kiest minder tevreden. De Tesla Superchargers lijkt hij niet te kiezen en die zijn wel voordeliger.
Ik zie wel potentie in het gebruik van Apple Carplay. A Better Route Planner (ABRP) zou de oplossing kunnen zijn voor de routes met (snel)laadstops.
Leuk ook dat er een speaker bij je oor zit. Dit is heel handig bij navigatie als er muziek op staat.
Na wat configuratie van de equalizer ook een veel beter geluid gekregen, subwoofer is prima en klankbeeld is goed. Tesla is net wat beter qua audio en subwoofer maar scheelt niet veel.
Grappige feature is de "Summon" functie om de auto even zelf naar voren of achteren te laten rijden met de app als je ernaast staat. Even bij een Mc Donalds parkeerterrein gedaan en je krijgt lachende gezichten om je heen. Automatisch inparkeren niet getest.
De software van Tesla is wel op een heel ander niveau. Veel vloeiender en "pinch zoom" werkt beter.
Wat ik wel een enorme misser vind is het ontbreken van uitgesteld laden in zowel de auto GUI als in de app.
Die mogen ze wel snel toevoegen want erg gemist i.c.m. mijn dynamisch energie contract

Overall een prima rijervaring gehad. Lastig kiezen tussen Model 3 / Y en XPeng G6. Enige wat het lastig maakt is toch wel de software updates, of ze wel blijven komen etc.
Chinese electronica stopt qua updates vaak wel als het apparaat de winkel uit is.
Maar qua rijden prima ervaring gehad. Het is geen Tesla, maar wel weer wat anders en zolang de refresh Model Y er nog niet is toch een geduchte concurrent
Overslaan van de tesla laadstops lijkt mijn nu (nog) wel handig. De max snelheid dat de XPENG modellen daar halen is 75kWh om een compatibiliteitsprobleem. Zolang dat niet verholpen is kan je beter een andere snellader pakken. Prijs ofc niet meegenomen.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

wouter1971 schreef op maandag 2 september 2024 @ 02:13:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je mening komt nogal over als "minder dan" alsof je al wat jaren tesla achter de rug hebt en nu alternatief wil overwegen... echter als je al een 3 (ik vermoed/hoop een highland dan toch als test) en een Y hetzelfde vindt van rijgedrag, houding en audio dan heb je voor mij zelfs al een probleem bij je "Tesla" start.

een Y is echt een pak minder kwa weggedrag, heeft rolgeluiden, mindere audio (bas heel sterk uit koffer) en het zitconfort is zeker niet zo goed als de nieuwe 3 laat staan dan de Y tov de G6.

De tesla chargers is een ding apart, als je daar al een auto voor moet gaan kopen ;) de meeste spreken altijd van andere(niet) snel laders wegens de kost en wegens het minder positieve batterij resultaat .... op zich heeft de G6 een betere toekomst met de 800V architectuur dan huidige tesla. Bij Tesla zit je wel ja eerder vast aan tesla chargers om de echte snelheid te halen.

say what? fantastische quote, vergeleken met? traag op eerste aanzet? (test gedaan met de verschillende modus met een LR of een perf gereden? ) je wil toch ook nog wel dat er iemand anders in je auto kan zitten die niet met zijn hoofd elke keer in de kussens (die trouwens vast, extreem naar voor in een Tesla) gedrukt worden bij vertrek. dat "snelle" gimmick zou je toch al moeten kennen als EV rijder dat dat niet voor elke keer is op de fantastische wegen en verkeer...

wat heeft een apple carplay als meerwaarde hier? een apple dingetje overal in forceren is iets goeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Mirabis schreef op maandag 2 september 2024 @ 06:48:
[...]

Overslaan van de tesla laadstops lijkt mijn nu (nog) wel handig. De max snelheid dat de XPENG modellen daar halen is 75kWh om een compatibiliteitsprobleem. Zolang dat niet verholpen is kan je beter een andere snellader pakken. Prijs ofc niet meegenomen.
Thanks!
75kW snelladen bij Tesla superchargers zorgt denk ik voor 350km range per uur? Die zitten wel op heel veel plekken met veel stalls

[ Voor 5% gewijzigd door wouter1971 op 02-09-2024 16:03 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
d3x schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:02:
[...]
Wat heeft een apple carplay als meerwaarde hier? een apple dingetje overal in forceren is iets goeds?
Heeft een Tesla niet, misschien daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
d3x schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:02:
[...]

Je mening komt nogal over als "minder dan" alsof je al wat jaren tesla achter de rug hebt en nu alternatief wil overwegen... echter als je al een 3 (ik vermoed/hoop een highland dan toch als test) en een Y hetzelfde vindt van rijgedrag, houding en audio dan heb je voor mij zelfs al een probleem bij je "Tesla" start.

een Y is echt een pak minder kwa weggedrag, heeft rolgeluiden, mindere audio (bas heel sterk uit koffer) en het zitconfort is zeker niet zo goed als de nieuwe 3 laat staan dan de Y tov de G6.

De tesla chargers is een ding apart, als je daar al een auto voor moet gaan kopen ;) de meeste spreken altijd van andere(niet) snel laders wegens de kost en wegens het minder positieve batterij resultaat .... op zich heeft de G6 een betere toekomst met de 800V architectuur dan huidige tesla. Bij Tesla zit je wel ja eerder vast aan tesla chargers om de echte snelheid te halen.

say what? fantastische quote, vergeleken met? traag op eerste aanzet? (test gedaan met de verschillende modus met een LR of een perf gereden? ) je wil toch ook nog wel dat er iemand anders in je auto kan zitten die niet met zijn hoofd elke keer in de kussens (die trouwens vast, extreem naar voor in een Tesla) gedrukt worden bij vertrek. dat "snelle" gimmick zou je toch al moeten kennen als EV rijder dat dat niet voor elke keer is op de fantastische wegen en verkeer...

wat heeft een apple carplay als meerwaarde hier? een apple dingetje overal in forceren is iets goeds?
Wat een onaardige reactie sorry. Ik probeerde genuanceerd te blijven, kennelijk is dat niet gelukt.
Ik kan alleen nog vergelijken met een Model 3 (2019) de Highland ga ik nog even berijden.
Is gewoon een ander model en niet erg te vergelijken. Wel qua volwassenheid en software.
Het inleveren van een frunk en diep laadvak achterin zijn van die dingen die ik dan bedoel. Ook de gaspedaal bijv bij Tesla voelt minder plastic aan. Als je nu een keuze moet maken zit je in een vacuum, omdat de nieuwe Y meer vernieuwend is.

Betreffende mijn qoute. Ik heb gereden in de G6 LR (op X pedal mode/one pedal driving) en dan merk je dat je een inhaalactie wel moet plannen. Bij een stoplicht kruipt de G6 net zolang tot je tegen een voorganger botst dus even rem vasthouden. Als je even de rem vastzet kruipt hij niet meer.
In beide situaties merk je dat hij op gang moet komen. Kost zeker 2 seconden voordat acceleratie start.
Als hij start is ie wel snel als elke EV.
Ik heb ook de G6 Performance gereden en dat is wel van een andere orde. Die heeft een specials boost stand en hangt echt aan je gaspedaal net als je gewend bent bij Tesla.

Audio was goed nadat ik de equalizer ontdekt had. Toch niet geheel wat ik gewend ben in de Model 3 maar wel heel goed. Je hoort wel de cabine/deuren resoneren bij diepe bass zegmaar.

Apple Carplay had ik nog niet voorbij zien komen en dacht wellicht zijn er mensen benieuwd naar hoe dat er uit ziet. Vandaar de foto's. Ik had wel vaak dat hij er uit knalde tijdens carplay gebruik en automatisch opnieuw opgestart werd, maar heb alleen met kabel kunnen testen.

De routeplanner van Tesla is wel suprieur en niet te vergelijken. Snel qua informatie geven, berekenen stops en aangeven wat de bezetting is bij superchargers en zelf andere kiezen bij drukte etc.

Ik vind het een lastige keuze, dus ik twijfel nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
SirLenncelot schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:18:
[...]

Heeft een Tesla niet, misschien daarom.
Carplay heeft meerwaarde in deze auto als de Xpeng GUI nog niet goed genoeg is.
Uniforme bediening.
En wat erg handig is als je een Apple Watch hebt, dat hij bij gebruik van de Kaarten app van Apple bij elke afslag gaat trillen aan je pols voor extra trigger.

[ Voor 22% gewijzigd door wouter1971 op 02-09-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
wouter1971 schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:21:
[...]

Carplay heeft meerwaarde in deze auto als de Xpeng GUI nog niet goed genoeg is.
Uniforme bediening.
En wat erg handig is als je een Apple Watch hebt, dat hij bij gebruik van de Kaarten app van Apple bij elke afslag gaat trillen aan je pols voor extra trigger.
Kan het niet helemaal uit je verhaal halen maar heb je ook gewisseld tussen "ECO / STANDAARD / SPORT" voor vermogensoptie?

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Mirabis schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:30:
[...]

Kan het niet helemaal uit je verhaal halen maar heb je ook gewisseld tussen "ECO / STANDAARD / SPORT" voor vermogensoptie?
Nee, ik heb eigenlijk alleen op X pedal gereden. Men gaf naderhand ook aan dat dat scheelt en dat X-pedal wel voor enige vertraging zorgt. Maar was voor mij het meest vergelijkbaar met one pedal driving in mijn Model 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
wouter1971 schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:26:
[...]

Nee, ik heb eigenlijk alleen op X pedal gereden. Men gaf naderhand ook aan dat dat scheelt en dat X-pedal wel voor enige vertraging zorgt. Maar was voor mij het meest vergelijkbaar met one pedal driving in mijn Model 3.
X-Pedal is alleen een keuze voor regeneratiestand (Geen / Laag / Medium / Hoog / X-Pedal). Klinkt alsof je niet met de juiste instellingen hebt gereden om een goede vergelijking te maken. "Delay" waar je het over hebt lijkt mij dan te komen doordat je in Eco aan het rijden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Mirabis schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:44:
[...]

X-Pedal is alleen een keuze voor regeneratiestand (Geen / Laag / Medium / Hoog / X-Pedal). Klinkt alsof je niet met de juiste instellingen hebt gereden om een goede vergelijking te maken. "Delay" waar je het over hebt lijkt mij dan te komen doordat je in Eco aan het rijden was.
Volgens mij reed ik niet in ECO, maar in Standaard/Sport en ook met licht sturen, maar wellicht heb je gelijk. Ik zal eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

wouter1971 schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:26:
[...]

ook in Tesla heb je de optie om de reactie snelheid op normaal of performant te zetten (hoe het ook mogen noemen). Dat heb je dus ook op de LR en Perf, een chill setting die merkelijk rustiger is en een performance (die 2sec reactie is wel ver gezocht en misschien gewoon wanneer hij in creep is.... maar nogmaals je moet altijd niet met je hoofd in de kopsteun geduwt worden als je vertrekt.) jij geeft net aan wat het probleem is met al die EV rijders, jaar en dag geen deftige ICE met power gehad en nu ineens hebben ze power en denken ze van de vlotte uit te gaan hangen, komen nog pak meer ongelukken van, mind my words...

die Xpedal niet full stop had je al kunnen weten bij lezen reviews, of dat een nadeel is dat je nog moet stoppen? dat maak je er zelf van, na jaar en dag met automaat te rijden is dat eerder een gewoonte. Omdat je nu uit een tesla komt een gemis? de Xpedal gaat tot 1-2km/h
Ik ergerde me trouwens veel meer aan de imense snelheids reducties als je de onepedal loslaat in de Tesla, je moet als het ware constant je voet blijven gas geven, dat is op een Xpeng veel minder en op een BYD nog minder maar daar is het eigenljk te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 21:18
d3x schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:45:
[...]

ook in Tesla heb je de optie om de reactie snelheid op normaal of performant te zetten (hoe het ook mogen noemen). Dat heb je dus ook op de LR en Perf, een chill setting die merkelijk rustiger is en een performance (die 2sec reactie is wel ver gezocht en misschien gewoon wanneer hij in creep is.... maar nogmaals je moet altijd niet met je hoofd in de kopsteun geduwt worden als je vertrekt.) jij geeft net aan wat het probleem is met al die EV rijders, jaar en dag geen deftige ICE met power gehad en nu ineens hebben ze power en denken ze van de vlotte uit te gaan hangen, komen nog pak meer ongelukken van, mind my words...

die Xpedal niet full stop had je al kunnen weten bij lezen reviews, of dat een nadeel is dat je nog moet stoppen? dat maak je er zelf van, na jaar en dag met automaat te rijden is dat eerder een gewoonte. Omdat je nu uit een tesla komt een gemis? de Xpedal gaat tot 1-2km/h
Ik ergerde me trouwens veel meer aan de imense snelheids reducties als je de onepedal loslaat in de Tesla, je moet als het ware constant je voet blijven gas geven, dat is op een Xpeng veel minder en op een BYD nog minder maar daar is het eigenljk te weinig.
Liefste had ik beide opties, X-pedal en one pedal driving! En waarom ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

Grotbewoner schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:05:
[...]

Liefste had ik beide opties, X-pedal en one pedal driving! En waarom ook niet?
Er zullen vanuit design en uitvoering wel genoeg redenen zijn om het al of niet te doen of al of niet anders...
Een automaat bestaat ook al jaar en dag en toch is er zoveel verschil tussen leveranciers en manier van werken...

Op zich is er niks mis mee met kleine rem actie, zo is het al vanaf de eerste dag in een auto, zowel in een manueel als automaat. Het one pedal heeft zoals ik al gezegd heb ook beperkingen, het remt veel te sterk af... daar zou de nodige inteligentie ook wel van pas komen o.b.v afstand ander object als je niet op autopilot wil rijden. (wat ik dus nooit zal doen want is 100% tegen actief met auto bezig zijn, vraagt om harmonica files en weinig aandacht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09 14:35
wouter1971 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 00:20:
[...]
Volgens mij reed ik niet in ECO, maar in Standaard/Sport en ook met licht sturen, maar wellicht heb je gelijk. Ik zal eens navragen.
Ik kom uit een 2019 Tesla M3 en rijd nu Xpeng P7, maar heb ook de Y meerdere keren gereden en ook de G6.

Xpedal reageert trager inderdaad, ik rijd altijd op Sport omdat de pedaalreactie het meest direct is en zeker vergelijkbaar aan Tesla, Xpedal, Standaard en/of Eco zitten allemaal dichter bij Tesla's "Chill modus" en die wil je niet.

Tesla's software superieur kan ik na de recente update betwisten, de Xpeng heeft (veel) meer instelopties en het scherm reageert net zo snel, navigatie (zoom) en browser zelfs sneller dan Tesla.

Google is inderdaad beter dan TomTom, ook omdat we Google gewend zijn. Tesla's Supercharge netwerk is goed en nu voor alle EV's beschikbaar, mijn P7 laad daar prima, de G6 (nog) 800V niet. Na ruim 3000km eenmaal aan de snellader gehangen (vakantie) want bereik met de zuinige Xpeng ruim 500km, tsja en dan kies je toch voor een snellader langs de weg en niet voor een Supercharger waarbij je altijd van de snelweg af moet. Het is een mindset, eenmaal geen Tesla meer veranderd de mindset m.b.t. laden erg snel merk ik.

Qua software ontwikkeling is Xpeng uniek en lost bugs en klantwensen accuraat en snel op, op de P7 nu vele opties die bij Tesla rijders al jaren op het verlanglijstje staan; instelbaar split-screen, grote keuze icoontjes in menubalk, batterijcapaciteit bij aankomst en veel zaken die je moet 'ontdekken'. Pro actief zijn ze zeker.

De Tesla heeft mijns inziens slechts een aantal voordelen, Frunk en ondertrunk zijn groter, Google werkt erg goed, in jou geval idd uitgesteld laden, voor lease rijders niet relevant.

Xpeng biedt (veel) meer voor een lagere prijs, op nagenoeg alle vlakken net wat beter en vooral ook completer dan de Tesla, daarnaast zou de kwaliteit en service van Tesla voor mij prive een absolute no-go zijn. Mijn M3 was qua lak in echt beroerde staat na 4,5 jaar, achteraf snap ik de maximaal 12 maanden garantie op de lak, ook het interieur is van bedenkelijke kwaliteit met losschietende panelen en afbladerende sturen. Allemaal klachten waar enorm veel gebruikers tegen aan lopen en ik zie in de FB fora ook al veel lak-klachten over de Y, met name qua steenslag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
Ik vind het echt grappig hoe mensen blijkbaar echt waarde hechten aan "pedaalreactie" net alsof we op een racebaan rijden. Elektrische auto's trekken al absurd hard op (harder dan nodig). Waarom zou het je boeien als ie 0,5 seconde trager is met weg racen van een stoplicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grotbewoner
Mirved schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:32:
Ik vind het echt grappig hoe mensen blijkbaar echt waarde hechten aan "pedaalreactie" net alsof we op een racebaan rijden. Elektrische auto's trekken al absurd hard op (harder dan nodig). Waarom zou het je boeien als ie 0,5 seconde trager is met weg racen van een stoplicht.
Ennuh, op sportmodus kan de pedaal reactie toch bijna niet sneller? Ik vind het zelf maar lastig rijden met zo'n gevoelig pedaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Je kunt super snel optrekken, maar als je dat altijd pas een paar momenten nadat ik het pedaal intrap dan vind ik dat gewoon irritant. Vind het prima als de auto 2x langer over optrekken doet, maar wel gewoon meteen reageert op input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Mijn punt is dat als je moet plannen wanneer je gaat inhalen en dan nog 1-2s extra acceleratietijd in moet calculeren dat vervelend is. That's all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mildata
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb zelf een Xpeng P7 en ben ook een fan van rijden op x-pedal, maar de input lag op het pedaal is inderdaad irritant. Gelukkig kun je in de nieuwe software (5.2.x) een custom rijinstelling maken waarbij je wel x-pedaal hebt maar dat het pedaal normaal/sport reageert. Heb nu geen last van input lag meer.

[ Voor 6% gewijzigd door mildata op 04-09-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

mildata schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:19:
Ik heb zelf een Xpeng P7 en ben ook een fan van rijden op x-pedal, maar de input lag op het pedaal is inderdaad irritant. Gelukkig kun je in de nieuwe software (5.2.x) een custom rijinstelling maken waarbij je wel x-pedaal hebt maar dat het pedaal normaal/sport reageert.
dat heb ik al op de 5.2.5 beta op de G6 getest maar dat wil zeggen dat de testwagens van @wouter1971 dit niet nog had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
wouter1971 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:10:
[...]

Mijn punt is dat als je moet plannen wanneer je gaat inhalen en dan nog 1-2s extra acceleratietijd in moet calculeren dat vervelend is. That's all
Dat hoeft echt niet. Geen idee hoe je daar bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

Mirved schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:25:
[...]

Dat hoeft echt niet. Geen idee hoe je daar bij komt.
blijkbaar hebben heel wat verschillende rijders verschillende ervaringen, zal zeker aan type wagen , versie en settings liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Zit er op de Xpeng ook iets van Sentry / bewaking / dashcam? Iets wat wel handig is bij parkeren en schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Vanuit de Xpeng-whatsappgroep is nu de Xpeng-discord ontstaan. Daar worden veel gestelde vragen ook opgeslagen als eigen draadje in een eigen categorie om het overzicht te bewaren. Er daarnaast ook tutorials, en je kan hier al je vragen in een chatomgeving stellen.

De invite link is: https://discord.gg/6BzmqfZaAf

[ Voor 8% gewijzigd door Grotbewoner op 04-09-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Grotbewoner schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:15:
Vanuit de Xpeng-whatsappgroep is nu de Xpeng-discord ontstaan. Daar worden veel gestelde vragen ook opgeslagen als eigen draadje in een eigen categorie om het overzicht te bewaren. Er daarnaast ook tutorials, en je kan hier al je vragen in een chatomgeving stellen.

De invite link is: https://discord.gg/6BzmqfZaAf
"kan geen uitnodiging accepteren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Mirved schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:20:
[...]

Vreemd. Kan je even een screenshot van de error posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEWTujyZElQ63c9R8JIb_wOsT2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l3QNAVlowpxoS4DYCBse9QgJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Bedankt, ik ga even vragen of ze een nieuwe link kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 17:10

DeFeCt

je wéét toch

wouter1971 schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:20:
[...]

Ik vind het een lastige keuze, dus ik twijfel nog
Ik zit in hetzelfde schuitje, ook nu een M3 uit 2019 en moet ook wat anders :) Overweeg den Enyaq, maar de P6 is wellicht ook een interessante optie, had daar nog niet eerder naar gekeken. De MY zou ik alleen willen als de refresh is doorgevoerd en dan nog twijfel ik daarover omdat ik het niet zie zitten meneer Musk nog langer te supporten.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
DeFeCt schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:45:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, ook nu een M3 uit 2019 en moet ook wat anders :) Overweeg den Enyaq, maar de P6 is wellicht ook een interessante optie, had daar nog niet eerder naar gekeken. De MY zou ik alleen willen als de refresh is doorgevoerd en dan nog twijfel ik daarover omdat ik het niet zie zitten meneer Musk nog langer te supporten.
Als je ooit lange ritten maakt zou ik toch niet onderschatten hoe traag het laden met de Enyaq is vergeleken met een Xpeng. Van wat ik lees mag je blij zijn als je de 90kW haalt. De G6 doet het met 280kW. Dat vind ik heel fijn en maakt autovakanties ook probleemloos.

Daarnaast ik zie veel mensen klagen over brakke software bij de Enyaq, iets waar Xpeng zich juist flink op inzet. Dan vind ik de Enyaq toch een beetje een generatie achterlopen qua features.

Oja, en de Xpeng heeft 7 jaar garantie. De Skoda slechts 2 jaar.

Wat is het prijsverschil ongeveer? Edit: vanaf €42.990... De G6 is dus zelfs goedkoper!

[ Voor 9% gewijzigd door Grotbewoner op 04-09-2024 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

Grotbewoner schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:54:
[...]

Als je ooit lange ritten maakt zou ik toch niet onderschatten hoe traag het laden met de Enyaq is vergeleken met een Xpeng. Van wat ik lees mag je blij zijn als je de 90kW haalt. De G6 doet het met 280kW. Dat vind ik heel fijn en maakt autovakanties ook probleemloos.

Daarnaast ik zie veel mensen klagen over brakke software bij de Enyaq, iets waar Xpeng zich juist flink op inzet. Dan vind ik de Enyaq toch een beetje een generatie achterlopen qua features.

Oja, en de Xpeng heeft 7 jaar garantie. De Skoda slechts 2 jaar.

Wat is het prijsverschil ongeveer? Edit: vanaf €42.990... De G6 is dus zelfs goedkoper!
die meldingen van hierboven zijn 9/10 allemaal lease verhalen... andere manier van berekenen en kosten plaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
d3x schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:07:
[...]

die meldingen van hierboven zijn 9/10 allemaal lease verhalen... andere manier van berekenen en kosten plaatje...
Is dat nou echt totaal onvergelijkbaar met koop, qua netto kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Grotbewoner schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:08:
[...]

Is dat nou echt totaal onvergelijkbaar met koop, qua netto kosten?
Tov een nieuwe auto zeker. Beetje afhankelijk van je salaris betaal je zo'n 400,- per maand voor een 50k auto, verzekering, energie.

Die berekening kan natuurlijk enorm verschuiven als je tweedehands koopt en/of een mobiliteitsbudget uitbetaald wordt.

Er is een heel topic voor op Tweakers als je geïnteresseerd bent. Tommie12 in "Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4"

Edit: dan ga ik uit van zakelijke lease.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 04-09-2024 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

SirLenncelot schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:19:
[...]

Tov een nieuwe auto zeker. Beetje afhankelijk van je salaris betaal je zo'n 400,- per maand voor een 50k auto, verzekering, energie.

Die berekening kan natuurlijk enorm verschuiven als je tweedehands koopt en/of een mobiliteitsbudget uitbetaald wordt.

Er is een heel topic voor op Tweakers als je geïnteresseerd bent. Tommie12 in "Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4"

Met name zaken als 7 jaar garantie is voor een zakelijk lease contract van 4 jaar totaal niet relevant. Maak mij meer druk om levertijd en bijtelling ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

SirLenncelot schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:19:
[...]

klopt, maar de totale lease kost zelf in BE is ook afh van de aankoop prijs van de auto incl btw daar betaal je maandelijkse belasting op in de vorm van Voordeel Alle Aard maar de autolease kost zelf heeft nog een extra verschil. Dat is vooral de restwaarde. Daarom dat je zoveel van die dure BMW in lease ziet. De restwaarde is hoog dus de leaseprijs is betaalbaar"der".

Voor de meeste chineese is de restwaarde redelijk lastig te bepalen voor lease en zie je nogal wat fluctuaties. maar aangezien restwaarde altijd lager is komt de lease op zich meestal duurder, maar de VAA lager.

daarom dus het punt dat in dit geval bij meeste lease een enyaq, xpeng, id4-5, Q4, mustang, Y, allemaal eenzelfde type wagen eigenlijk allemaal niet zo ver uit elkaar zullen liggen kwa lease afh natuurlijk van de auto optie politiek. De lease kost zelf kan ook anders zijn doorextra voordelen gegeven worden van lease korting zoals er al wel langer aan de gang is met de VW ID series en de mustang....

en ik rijd al bijna 25j lease auto's in BE dus ken het princiepe en de randwerkingen van d elease tools en berekeningen al door en door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
In NL heeft restwaarde wel invloed op het leasetarief dat de werkgever betaalt. Maar als medewerker betaal je alleen inkomstenbelasting over de cataloguswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof2006
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-09-2024
Hoi,

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van P7 eigenaren. Het liefst die al een tijdje ermee rondrijden. De online reviews zijn vrij oud met achterhaalde software versies.

T.a.v. de software heb ik geen vragen, er komt op dit forum voldoende informatie voorbij.
Ik heb natuurljjk al proefgereden en ben fan. Maar een proefrit is te kort.

Ik wil graag weten of jullie, na x maanden ermee rondrijden, nog tevreden P7 eigenaren zijn. Zijn er terugkerende ergernissen op rijgenot, mechanische zaken en comfort, etc? Hoe betrouwbaar en/of storingsgevoelig is de P7?

Eigenlijk, denk ik :) , wil ik weten of jullie een P7 weer zouden aanschaffen. Ik vind het namelijk zo vreemd dat er zo weinig van verkocht worden, het lijkt me een prachtige auto.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
olof2006 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:20:
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van P7 eigenaren. Het liefst die al een tijdje ermee rondrijden. De

Eigenlijk, denk ik :) , wil ik weten of jullie een P7 weer zouden aanschaffen. Ik vind het namelijk zo vreemd dat er zo weinig van verkocht worden, het lijkt me een prachtige auto.
Ik heb deze review op autoweek geplaatst > https://www.autoweek.nl/r...g-p7-rwd-long-range-2024/

Inmiddels bijna 4k mee gereden, ook hebben een aantal collega's de P7 voor een rit geleend, die ook met enige regelmaat in de Tesla M3 reden. Drie zaken komen steeds naar voren:
"wat is de auto stil"
"wat rijdt de auto comfortabel"
"wat een fraai interieur"

Ik had nummer 131 op kenteken in Nederland en het grote probleem met de P7 is dat het geen SUV is, de G9 verkocht veel beter. Daarnaast zijn alle door journalisten geschreven recensies van begin 2023, toen de software nog in volkomen ontwikkelfase was. Reeds in 23 is de software sterk verbeterd met de meest recente update deze zomer is de P7 een volkomen andere belevenis. De aanvankelijke hoogst irritante waarschuwingen swipe je na de eerste keer makkelijk weg.... dat lukt bij Tesla niet, waarbij de waarschuwing bovendien een bijna hartverzakking opleveren.

Mijns inziens worden auto's vaak te vroeg op de markt gebracht, software heeft nu eenmaal wat ontwikkeling nodig, Tesla kende ook een lastige beginperiode, terwijl andere vaak Europese merken nog lang niet zover zijn als Xpeng en Tesla...software matig de leiders in de markt. De Xpeng echter is een veel degelijker gebouwde auto en een merk met sympathie, dat proberen ze hard uit te stralen en is een luisterend oor voor de klanten mbt ontwikkeling, tamelijk uniek.

Ik kan het alleen maar herhalen, stil, comfortabel en een aangename plek om in te verkeren, daarnaast is de P7 ook gewoon een bloedmooie auto. Ik krijg er veel complimenten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Mirved schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:20:
[...]

Ik denk dat het de spambescherming is. Heb je je discord account geverifieerd via email?

Op de whatsapp hadden we ook geregeld last van spammers, dus de controle is wat scherper hier.

Nogmaals, iedereen met een geverifieerde discord account kan lid worden van de Xpeng Nederland discord: https://discord.gg/6BzmqfZaAf

• HDknakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 11:12
wouter1971 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:12:
Zit er op de Xpeng ook iets van Sentry / bewaking / dashcam? Iets wat wel handig is bij parkeren en schade
Van wat ik heb begrepen is het antwoord Nee / Nee / Ja
Ik dacht dat je de laatste zelf moet aanzetten bij elke rit, maar ik kan het fout hebben.

Overigens is Sentry mode bij een Tesla helemaal niet zo fantastisch als je zou denken.
Zeker niet als je op vakantie gaat voor 3 weken, zonder auto. De stroom moet ergens vandaan komen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
HDknakker schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:30:
[...]
Overigens is Sentry mode bij een Tesla helemaal niet zo fantastisch als je zou denken.
Zeker niet als je op vakantie gaat voor 3 weken, zonder auto. De stroom moet ergens vandaan komen ;)
Maar wat heeft dat met Tesla te maken? Als je bewaking aan hebt staan kost dat logischerwijs stroom. Niet alleen bij Tesla, maar bij iedere auto die deze optie heeft. En je kunt het altijd nog uitzetten. Sowieso hebben de meeste mensen Sentry standaard uit staan voor hun thuis- en werklocatie (dit is een optie die je kunt aanvinken).

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 05-09-2024 10:04 ]

• olof2006
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-09-2024
Matn61 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:27:
[...]

Ik heb deze review op autoweek geplaatst > https://www.autoweek.nl/r...g-p7-rwd-long-range-2024/

Inmiddels bijna 4k mee gereden, ook hebben een aantal collega's de P7 voor een rit geleend, die ook met enige regelmaat in de Tesla M3 reden. Drie zaken komen steeds naar voren:
"wat is de auto stil"
"wat rijdt de auto comfortabel"
"wat een fraai interieur"
...
Dank voor het uitgebreid reageren. Fijn om het te lezen, inclusief jouw Autoweek review. Mooi dat jouw langere ervaring matcht met wat ik zelf ervaren heb tijdens de proefrit.
Ik ga nu rekenen of ik de AWD versie kan veroorloven. :)

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:34
@HDknakker inderdaad, had mijn model s met 75% volle batterij op schiphol gezet en daar 3 weken gestaan, kon de auto daarna naar de laadpaal duwen. Stroom verbruik is gigantisch

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:29
DeFeCt schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:45:
[...]

Bedoel je de P7 of de G6? Ik rijd nu 3,5 jaar de Enyaq en nog 1,5 jaar te gaan. Heerlijke ruime auto, maar softwarematig beneden peil. Vooral als het op responsiveness gaat. Ik heb mijn peilen al gericht op de G6 als volgende lease auto (misschien een met de kop eraf). Lijkt mij wel weer een stap voorwaarts.

Ik wil deze winter alvast een keertje proefrijden met name benieuwd naar de winterrange van de Standaard versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:10
YouTube: Xpeng G6 banana box test

G6 leek op het zicht minder ruim dan Enyaq Coupe en Model Y, maar dat valt toch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDknakker
mitsumark schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 00:23:
YouTube: Xpeng G6 banana box test

G6 leek op het zicht minder ruim dan Enyaq Coupe en Model Y, maar dat valt toch mee.
Op papier heeft de Model Y iets van 600 liter meer of zo (exclusief frunk ruimte). Dat is nogal wat. Geen idee waar die liters verborgen zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDB78
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22-10-2024
HDknakker schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:23:
[...]De G6 is iets kleiner maar zeker geen 600 liter. Daarnaast heeft de G6 heel veel ruimte bij de achterbank. Enige gemis is de Frunk maar daar zijn al oplossingen voor verkrijgbaar.

Op papier heeft de Model Y iets van 600 liter meer of zo (exclusief frunk ruimte). Dat is nogal wat. Geen idee waar die liters verborgen zitten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
[...]

Ik lees altijd dat Tesla meet tot het dak en andere auto's tot de rugleuning hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDknakker
Grotbewoner schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:50:
[...]

Ik lees altijd dat Tesla meet tot het dak en andere auto's tot de rugleuning hoogte.
Zo zie je maar weer, de enige echte test is de banana box test _/-\o_

@BDB78, ik begrijp je bericht niet zo goed. :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:10
[...]

Tesla meet ook op milimeter niveau, andere merken doorgaans met VDA methode: blokjes van 200x100x50 (1 liter).
Ergens waar geen blokje past, past misschien wel meer dan 1 liter "water".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

FJP84 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 21:24:
[...]

Bedoel je de P7 of de G6? Ik rijd nu 3,5 jaar de Enyaq en nog 1,5 jaar te gaan. Heerlijke ruime auto, maar softwarematig beneden peil. Vooral als het op responsiveness gaat. Ik heb mijn peilen al gericht op de G6 als volgende lease auto (misschien een met de kop eraf). Lijkt mij wel weer een stap voorwaarts.

Ik wil deze winter alvast een keertje proefrijden met name benieuwd naar de winterrange van de Standaard versie.
Ben duidelijk nog nieuw... :D Ik bedoel de G6, ben gisteren in de showroom wezen kijken en volgende week een proefrit. Ben erg benieuwd. Wat me bij de offerte van de leasemaatschappij wel opviel is dat de Enyaq zuiniger is dan de G6, 16.6 kWh per 100 km en bij de G6 is dit 17,5 kWh per 100 km. Dat scheelt me €12,- in het "brandstof" voorschot.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
DeFeCt schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:49:
[...]

Ben duidelijk nog nieuw... :D Ik bedoel de G6, ben gisteren in de showroom wezen kijken en volgende week een proefrit. Ben erg benieuwd. Wat me bij de offerte van de leasemaatschappij wel opviel is dat de Enyaq zuiniger is dan de G6, 16.6 kWh per 100 km en bij de G6 is dit 17,5 kWh per 100 km. Dat scheelt me €12,- in het "brandstof" voorschot.
Kleine vergelijking in het echt:
https://www.autovisie.nl/...ieradius-van-de-xpeng-g6/

VS

https://www.autovisie.nl/...adwerkelijke-actieradius/

Hier slechts een verschil van 0,2 kWh per 100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

Een leasing neemt een wltp verbruik mee met een marge in hun prijs setting op basis van max km op 4-5j lease met een gemiddelde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temvdb
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-06 23:09
Verschil in omstandigheden, de G6 was perfect, de Skoda begin April … geven het zelf ook aan dus denk dat beide wel hun opgegeven waardes halen dus wel degelijk een verschil … of het belangrijk is, is een persoonlijke keuze maar een EV kan je alleen maar vergelijken op dezelfde dag, uur en tralject met zelfde snelheid …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
temvdb schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:35:
[...]

Verschil in omstandigheden, de G6 was perfect, de Skoda begin April … geven het zelf ook aan dus denk dat beide wel hun opgegeven waardes halen dus wel degelijk een verschil … of het belangrijk is, is een persoonlijke keuze maar een EV kan je alleen maar vergelijken op dezelfde dag, uur en tralject met zelfde snelheid …
Yep. Helaas deed de Skoda niet mee aan die Noorse winter en zomer test waar ze precies dit doen. Daar scoorde Xpeng overigens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:29
DeFeCt schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:49:
[...]

Vergelijk ze eens op Whattherange.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

FJP84 schreef op maandag 9 september 2024 @ 07:37:
[...]

Vergelijken is in dit geval voor mij niet zo relevant, het is waar de leasemaatschappij mee rekent.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
FJP84 schreef op maandag 9 september 2024 @ 07:37:
[...]

Waardeloze site die veel cijfers uit de duim zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-04 13:57
d3x schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:31:
[...]

en waarom plaats je dat dan gewoon niet in je zekering kast een 16A zekering met een enkele aansluiting en stopcontact. Het idee van een probleem maak je er zelf van mijn inziens. Als je draden dik genoeg zijn etc... kwa aansluiting is helemaal hetzelfde als een wallbox waar je "goedkope" ook wel eens vragen kan bij stellen. Het aansturen kan trouwens perfect met een extra 16A relais. De meeste granny loaders zijn trouwens 2.3KW wat dus 10A is.
Bedankt allen. Inderdaad, de kast is net aan de andere kant van de buitenmuur aan de oprit, dus makkelijk een rechtstreekse kabel naar een nieuwe groep te leggen met een deftig stopcontact. Is meteen ook de reden waarom ik dat niet meteen zou schakelen met pakweg een Shelly relais: die dingen zullen het veel te snel begeven, vrees ik.

Dit lijkt me dan interessanter om het nog een beetje slim te maken: https://www.ecloudcompany.eu/nl_BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Mirved schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:15:
[...]
Waardeloze site die veel cijfers uit de duim zuigt
Ze hanteren gewoon een basale formule en passen die op alle merken toe, ongeacht of het merk wel of niet zuinig met batterijcapaciteit omgaat.

Inmiddels is uit tests reeds gebleken dat Xpeng te behouden is geweest met het presenteren van hun gebruikscijfers, zo ook met de laadsnelheid. De wagens zijn zuiniger en laden sneller dan Xpeng opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 15:54

RUFFNECK

Poentje

Eerder in dit topic zag ik foto's van een G6 "Black Pack", is dit hier in NL eigenlijk ook te bestellen? (De online configurator heeft dit verder niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

RUFFNECK schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:57:
Eerder in dit topic zag ik foto's van een G6 "Black Pack", is dit hier in NL eigenlijk ook te bestellen? (De online configurator heeft dit verder niet).
Kan je bij de Xpeng dealer regelen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:41
Volgend weekend een proefit met de G6 en G9 in Zwolle. Fijn dat ze aan een 'road-show' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-09 15:57
@-Muncky- is er een website waar info over deze roadshow te vinden is? Ik heb die tot nu toe niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 19:22
Peter_83 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 00:20:
[...]

Bedankt allen. Inderdaad, de kast is net aan de andere kant van de buitenmuur aan de oprit, dus makkelijk een rechtstreekse kabel naar een nieuwe groep te leggen met een deftig stopcontact. Is meteen ook de reden waarom ik dat niet meteen zou schakelen met pakweg een Shelly relais: die dingen zullen het veel te snel begeven, vrees ik.

Dit lijkt me dan interessanter om het nog een beetje slim te maken: https://www.ecloudcompany.eu/nl_BE
Goede kwaliteit stopcontact met een rechtstreekse kabel lijkt me prima kunnen :)

Die IZIBILL lijkt vooral gericht op het factureren van de stroom. Wat zou voor jou de reden zijn om deze oplossing te kiezen? Kost 733 euro lijkt het op.
Denk je niet dat je dan een factuur van ecloud company krijgt die een paar cent hoger is per kWh dan je uitbetaald krijgt van dat bedrijf? Ik kan me namelijk voorstellen dat ze dat in rekening brengen voor de dienst om facturen te sturen namens jou.

Kun je voor dat geld dan niet beter 200 euro bijleggen voor een 'Zappi' met loadbalancing en en gewoon een eigen vaste laadpaal hebben? (7kW)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:23

mlo

Franciesco schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:25:
@-Muncky- is er een website waar info over deze roadshow te vinden is? Ik heb die tot nu toe niet gevonden.
Ik heb een mail gehad:, inhoud is hier in de browser te zien:

https://mailchi.mp/heyxpe...tie-17650434?e=38428679c3

[ Voor 5% gewijzigd door mlo op 10-09-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
mlo schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:19:
[...]

Ik heb een mail gehad:, inhoud is hier in de browser te zien:

https://mailchi.mp/heyxpe...tie-17650434?e=38428679c3
Oh lekker bericht. Kijken of ik zaterdag in Nijmegen in kan stappen.

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
1,5 week geleden in Badhoevedorp sprak de verkoper hier nog over incl alle Chrome accenten en buitenspiegels die ook meegaan in zwart, net als logo’s en uiteraard velgen, en getinte ruiten.
Afgelopen zaterdag gaf dealer in Rotterdam aan dat dit allemaal zonder toestemming van xpeng gebeurde en dat ze nu alleen nog velgen en ruiten doen. Ik meen voor 1.300 euro. Ik heb eerder hier gelezen dat dat veel goedkoper kan beide andere bedrijven

• tomvdpoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02 13:49
Matn61 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:43:
[...]

Ze hanteren gewoon een basale formule en passen die op alle merken toe, ongeacht of het merk wel of niet zuinig met batterijcapaciteit omgaat.

Inmiddels is uit tests reeds gebleken dat Xpeng te behouden is geweest met het presenteren van hun gebruikscijfers, zo ook met de laadsnelheid. De wagens zijn zuiniger en laden sneller dan Xpeng opgeeft.
Tesla Björn (op Youtube) doet een redelijk representatieve test. Daarin rijdt hij 1000 kilometer lang, ongeveer 100 km/uur constant. Hij meet het aantal kwh/km, maar ook de totale reistijd (dus een snel ladende auto komt hoger uit dan een langzaam ladende auto).

Daar komt de G6 netjes uit de bus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-04 13:57
kosternet schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:12:
[...]
Goede kwaliteit stopcontact met een rechtstreekse kabel lijkt me prima kunnen :)
Dat is inderdaad waar ik op mik.
Die IZIBILL lijkt vooral gericht op het factureren van de stroom.
Klopt. Is nodig voor de Belgische fiscaliteit om een afzonderlijke logging te hebben.
Wat zou voor jou de reden zijn om deze oplossing te kiezen? Kost 733 euro lijkt het op.
Inderdaad
Denk je niet dat je dan een factuur van ecloud company krijgt die een paar cent hoger is per kWh dan je uitbetaald krijgt van dat bedrijf? Ik kan me namelijk voorstellen dat ze dat in rekening brengen voor de dienst om facturen te sturen namens jou.
Hun aanbod is met 4j service inbegrepen, zouden dus geen extra kosten mogen zijn.
Kun je voor dat geld dan niet beter 200 euro bijleggen voor een 'Zappi' met loadbalancing en en gewoon een eigen vaste laadpaal hebben? (7kW)?
Ik ben de zaken nog wat aan het bekijken/vergelijken. Voor dat prijsverschil moet je het idd niet laten liggen. Ik had een veel groter verschil verwacht.

• HDknakker
Die Black Pack is sinds mijn kennismaking nogal geëvolueerd qua informatie en wat er allemaal in zit.
Op dit moment heb ik een officiële benaming en prijslijst van de 2 Black Pack pakketten.

Dit pakket kun je alleen bij dealer bestellen en zit niet in de XPeng configurator.
In mijn geval kwam de verkoper er zelf mee en op dat moment was het nog best beperkt wat er kon (of hij wist niet dat er meer kon ;) )

• robotjoek

robotjoek

HDknakker schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:55:
[...]

Die Black Pack is sinds mijn kennismaking nogal geëvolueerd qua informatie en wat er allemaal in zit.
Op dit moment heb ik een officiële benaming en prijslijst van de 2 Black Pack pakketten.

Dit pakket kun je alleen bij dealer bestellen en zit niet in de XPeng configurator.
In mijn geval kwam de verkoper er zelf mee en op dat moment was het nog best beperkt wat er kon (of hij wist niet dat er meer kon ;) )
Zou je die willen delen, de prijslijst ?

Mag via DM.......

• HDknakker
DM verstuurd

• robotjoek

robotjoek

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:41
Iemand ervaring met andere velgen op de G9? Zit te kijken naar zoiets: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bm5rWayHRj0IzvhDFAVVR19NQOg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9lAxVSHA6VPJFmAI3D7R7Ut5.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUiESZLTjIqJtinsIA0nTrx7CfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lSzFyGOMbff7tXBSLQNwBLfm.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snqqPfVpxXG_qaDw5gCNRXiKEJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X2pTQrYglusBrnokOIwUMdTF.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e94SJCvF7alggB1kKpprCT5wx0s=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Rn7HnutKmhyKfuW7vxp9wYhz.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:40
Mag dit ook openbaar gedeeld worden met de rest?

• Marc147
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-12-2024
Heeft er iemand ervaring met ANC in de xpeng G6.
Kan je deze functie aan en uitzetten ,of hoe werkt dit?

• mlo

mlo

Marc147 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:55:
Heeft er iemand ervaring met ANC in de xpeng G6.
Kan je deze functie aan en uitzetten ,of hoe werkt dit?
Anc? Active Noise Cancellation?

• Marc147
Ja met active noice canselation

• mlo

mlo

de auto is wel stil, maar ik ben me niet bewust dat de G6 dat heeft, je kan het in ieder geval niet aan of uit zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc147
ok dankjewel
Zal misschien automatisch zijn
Ik heb de G6 performence besteld en ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomenit
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:52
Marc147 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:03:
ok dankjewel
Zal misschien automatisch zijn
Ik heb de G6 performence besteld en ben benieuwd.
automatisch? waar heb je gezien/gelezen dat er een ANC aanwezig zou zijn? Lijkt me overigens sterk, dan zou de buitenkant bezaaid moeten zijn met microfoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
oomenit schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:31:
[...]

automatisch? waar heb je gezien/gelezen dat er een ANC aanwezig zou zijn? Lijkt me overigens sterk, dan zou de buitenkant bezaaid moeten zijn met microfoons.
Het is onderdeel van het speaker systeem. Staat o.a. in diverse reviews, sort of vermelding in een insta post, de verkoper heeft ANC ook aan mij vermeld.
Maar het is dus niet uit te zetten, dus echt controleren of het werkt kun je niet :P.
Pagina: 1 ... 35 ... 54 Laatste