Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 36 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 15:11

DeFeCt

je wéét toch

Marks69 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 00:12:
[...]

1,5 week geleden in Badhoevedorp sprak de verkoper hier nog over incl alle Chrome accenten en buitenspiegels die ook meegaan in zwart, net als logo’s en uiteraard velgen, en getinte ruiten.
Afgelopen zaterdag gaf dealer in Rotterdam aan dat dit allemaal zonder toestemming van xpeng gebeurde en dat ze nu alleen nog velgen en ruiten doen. Ik meen voor 1.300 euro. Ik heb eerder hier gelezen dat dat veel goedkoper kan beide andere bedrijven
1499,- en daarvoor krijg je:
  • Hoogglans zwarte velgen
  • Getinte ruiten vanaf de B-style
  • Chrome accenten in hoogglans zwart (excl. logo's)
Volgens de offerte van de dealer in Rotterdam.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Zou je mij die ook willen sturen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:38
Komende vanuit een M3 heb ik een proefrit gemaakt in de G6 LR en MY LR (AWD)
MY rijd zoals mijn M3, voor mij gevoel voelt de auto niet groter of anders aan. Alle stuurinput van de auto voelt hetzeflde.
G6 voelde als een grotere auto en reed erg prettig. Iets zachter als de MY en wat minder respons op het gaspedaal. Of dit nu komt vanuit het aantal KW of de AWD durf ik niet te zeggen.

Een groot nadeel van de MY zijn de ruitenwissers. Deze frustreren me mateloos om elke keer bij het starten van de AP de ruitenwissers weer op uit te zetten.

Zijn er grote frustraties in de software/hardware van de XPeng modellen? Wellicht dat er vanuit wetgeving wat zaken zijn maar die vind ik nu op d tesla niet vervelend.

Groot pluspunt is het Supercharger netwerk.
Hoe is de ervaring met de navigatie richting een verre bestemming. Ik vond de navigatie in de G6 wat omslachtig.

Hoe kijken jullie aan tegen data verzameling richting China. Zou dit genoeg gewaarborgd zijn door onze europese wetten?

Moeilijke keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:46
Michieas schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:42:
Komende vanuit een M3 heb ik een proefrit gemaakt in de G6 LR en MY LR (AWD)
MY rijd zoals mijn M3, voor mij gevoel voelt de auto niet groter of anders aan. Alle stuurinput van de auto voelt hetzeflde.
G6 voelde als een grotere auto en reed erg prettig. Iets zachter als de MY en wat minder respons op het gaspedaal. Of dit nu komt vanuit het aantal KW of de AWD durf ik niet te zeggen.

Een groot nadeel van de MY zijn de ruitenwissers. Deze frustreren me mateloos om elke keer bij het starten van de AP de ruitenwissers weer op uit te zetten.

Zijn er grote frustraties in de software/hardware van de XPeng modellen? Wellicht dat er vanuit wetgeving wat zaken zijn maar die vind ik nu op d tesla niet vervelend.

Groot pluspunt is het Supercharger netwerk.
Hoe is de ervaring met de navigatie richting een verre bestemming. Ik vond de navigatie in de G6 wat omslachtig.

Hoe kijken jullie aan tegen data verzameling richting China. Zou dit genoeg gewaarborgd zijn door onze europese wetten?

Moeilijke keuze...
Een irritatie die je hebt bij Xpeng (en alle andere nieuwe auto's) is het uitzetten van de intelligent speed assist en bestuurdersmonitoring. Dit moet elke rit weer aan van de EU. Xpeng maakt het wel makkelijk om uit te zetten door meteen een knop aan te bieden als dit afgaat. Echt een slecht stukje wetgeving... Elke rit wordt ik even herinnerd aan hoe slecht doordacht sommige EU-wetgeving is. Politiek niet slim.

Xpeng heeft geen one-pedal driving. Je moet altijd nog even de rem aantikken om hem in autohold te zetten voor het stoplicht.

Navigatie is net geoverhauld maar niet op het niveau van maps of ABRP. Bij lange ritten zou ik altijd gewoon even een ABRP route maken. Ik zit dan meestal met mijn partner in de auto en de ander plant dan onderweg naar de bestemming een goede en voordelige laadstop (tip: Freshmile pas!). Supercharger netwerk heb ik op mijn verre ritten naar het noorden nog niet nodig gehad. De infrastructuur is daar goed. Ik neem dan een ionity abbonnementje en mn freshmile pas en dan kan ik vrijwel altijd goedkoop en heel snel laden. In het zuiden zal het minder zijn.

Dataverzameling... Ik heb alle dataverzameling juist aan staan omdat ik wil dat ze de self-driving features verbeteren. Er zijn wel verschillende opt outs en opt ins (bijvoorbeeld voor verzameling rijgedrag op specifieke plekken, lijkt me goed voor de self driving ontwikkeling). Het lijkt me dat ze hier netjes mee omgaan, maarja je weet het natuurlijk nooit. Je auto hangt toch vrijwel altijd aan het internet.

Groot voordeel vind ik de self-driving features die je "gratis" krijgt in tegenstelling tot bij Tesla. Hierin is al een aanzienlijke verbetering gekomen en de parkeerfunctie is een van de beste en oprecht goed bruikbaar (ook fijn met zo'n grote auto). Op de Nederlandse snelweg gebruik ik vrijwel altijd X-Pilot (maar ik moet nog wel oppassen voor de in Nederland zeldzame scherpe bochten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:38
Grotbewoner schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:10:
[...]

Een irritatie die je hebt bij Xpeng (en alle andere nieuwe auto's) is het uitzetten van de intelligent speed assist en bestuurdersmonitoring. Dit moet elke rit weer aan van de EU. Xpeng maakt het wel makkelijk om uit te zetten door meteen een knop aan te bieden als dit afgaat. Echt een slecht stukje wetgeving... Elke rit wordt ik even herinnerd aan hoe slecht doordacht sommige EU-wetgeving is. Politiek niet slim.

Xpeng heeft geen one-pedal driving. Je moet altijd nog even de rem aantikken om hem in autohold te zetten voor het stoplicht.

Navigatie is net geoverhauld maar niet op het niveau van maps of ABRP. Bij lange ritten zou ik altijd gewoon even een ABRP route maken. Ik zit dan meestal met mijn partner in de auto en de ander plant dan onderweg naar de bestemming een goede en voordelige laadstop (tip: Freshmile pas!). Supercharger netwerk heb ik op mijn verre ritten naar het noorden nog niet nodig gehad. De infrastructuur is daar goed. Ik neem dan een ionity abbonnementje en mn freshmile pas en dan kan ik vrijwel altijd goedkoop en heel snel laden. In het zuiden zal het minder zijn.

Dataverzameling... Ik heb alle dataverzameling juist aan staan omdat ik wil dat ze de self-driving features verbeteren. Er zijn wel verschillende opt outs en opt ins (bijvoorbeeld voor verzameling rijgedrag op specifieke plekken, lijkt me goed voor de self driving ontwikkeling). Het lijkt me dat ze hier netjes mee omgaan, maarja je weet het natuurlijk nooit. Je auto hangt toch vrijwel altijd aan het internet.

Groot voordeel vind ik de self-driving features die je "gratis" krijgt in tegenstelling tot bij Tesla. Hierin is al een aanzienlijke verbetering gekomen en de parkeerfunctie is een van de beste en oprecht goed bruikbaar (ook fijn met zo'n grote auto). Op de Nederlandse snelweg gebruik ik vrijwel altijd X-Pilot (maar ik moet nog wel oppassen voor de in Nederland zeldzame scherpe bochten).
Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Wellicht toch erg verwend door de navigatie in de Tesla.
Wanneer het verbruik hoger is dan verwacht maakt de Xpeng dan ook de suggestie om eerder te stoppen en voegt deze automatisch het laadpunt toe?
Ik rij vaak langere stukken (Duitsland) en rijd dan graag door. Vaak is het verbruik dan wat hoger.
Ik zit voornamelijk alleen in de auto voor de lange stukken. Dus het moet een set and forget zijn. Thuis voer ik de locatie in en de navigatie moet ervoor zorgen dat ik op tijd stop en aanpast waar nodig.

Kosten vind ik wat onbelangrijker aangezien het een lease auto is. Belangrijker vind ik de beschikbaarheid en navigatie samenwerking.

Bij de Tesla maken mijn vrouw en ik beide gebruik van een profiel met onze eigen instellingen. De verkoper kon niet met zekerheid zeggen of dat ook op de G6 zit.
Hier zitten de stoel instellingen, regeneratie instellingen in.

En hoe is de ervaring met het gebruik van de telefoon app als sleutel? Kan ik de sleutel thuislaten? Ik heb het pasje van de Tesla in de afgelopen 5 jaar 1 of 2x gebruikt maar wel altijd mee in de portomonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:57
Ik sta aan de vooravond van het bestellen van een nieuwe lease-auto. Eigenlijk heb ik een shortlist van 3 modellen (rij nu een 2019 Tesla M3):

1. Tesla Model Y (huidige model, wacht liever nog op de Juniper update..)
2. Xpeng G6
3. Xpeng G9

Ik ben er nog niet over uit. Zaterdag sowieso proefrijden met de G6 en G9. Iemand anders, komende uit een M3 die voor een G6 is gegaan i.p.v. de MY? Wat gaf de doorslag?

Hieronder de (voor mij persoonlijke lease-kosten) leasetarieven, waarbij je ziet dat de leasekosten voor een MY vs G6 zo'n beetje identiek zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x96_b69zghFNt24emX7wFD5vjdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mo18Dsqjn3uADnkH91wn7mhp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

Binnenkort een proefrit met de G6, ik weet niet precies hoeveel mensen op dit forum er al eentje rijden, maar had wat algemene vraagjes:

- Grotere velgen (21 inch) onder de G6, heeft iemand die gedaan of gespot (zelf niet echt iets kunnen vinden). De 20 inch vind ik toch net wat te ielig overkomen tov formaat en vorm van de auto. (ik snap dat dit ook de range, comfort etc kan beinvloeden etc, de vraag is puur voor de "looks")

- Panoramadak, de vele reviews die ik heb gezien gaan niet echt in detail hierop in (met een test bijv), maar de een zegt "het kan binnen dus warm worden, want geen cover", de ander zegt "het val reuze mee, vanwege de behandeling van het glas dat dit en dat tegenhoudt". Wat is jullie mening hierover?

- Ik las een nieuwsbericht dat Xpeng o.a. voor de G6 een facelift in 2025 van plan is te laten zien. De G6 is hier (of in Europa) natuurlijk niet zo lang geleden geintroduceerd. Ik snap dat een facelift waarschijnlijk ook niet meteen dan in Europa te krijgen zal zijn, maar wat kan ik gemiddeld verwachten (vraag voor de auto kenners), 2026/2027 in Europa voor de facelift?

- De proefrit is overdag, dus voor de mensen die er al 1 rijden of in de avond hebben proefgereden: hoe goed is de verlichting? Ik heb de test van Bjorn gezien, die was niet heel positief erover (ook niet heel erg negatief verder), maar in het filmpje van hem zag het er voor mij prima uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-06 10:41
RUFFNECK schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:06:
Binnenkort een proefrit met de G6, ik weet niet precies hoeveel mensen op dit forum er al eentje rijden, maar had wat algemene vraagjes:

- Grotere velgen (21 inch) onder de G6, heeft iemand die gedaan of gespot (zelf niet echt iets kunnen vinden). De 20 inch vind ik toch net wat te ielig overkomen tov formaat en vorm van de auto. (ik snap dat dit ook de range, comfort etc kan beinvloeden etc, de vraag is puur voor de "looks")

- Panoramadak, de vele reviews die ik heb gezien gaan niet echt in detail hierop in (met een test bijv), maar de een zegt "het kan binnen dus warm worden, want geen cover", de ander zegt "het val reuze mee, vanwege de behandeling van het glas dat dit en dat tegenhoudt". Wat is jullie mening hierover?

- Ik las een nieuwsbericht dat Xpeng o.a. voor de G6 een facelift in 2025 van plan is te laten zien. De G6 is hier (of in Europa) natuurlijk niet zo lang geleden geintroduceerd. Ik snap dat een facelift waarschijnlijk ook niet meteen dan in Europa te krijgen zal zijn, maar wat kan ik gemiddeld verwachten (vraag voor de auto kenners), 2026/2027 in Europa voor de facelift?

- De proefrit is overdag, dus voor de mensen die er al 1 rijden of in de avond hebben proefgereden: hoe goed is de verlichting? Ik heb de test van Bjorn gezien, die was niet heel positief erover (ook niet heel erg negatief verder), maar in het filmpje van hem zag het er voor mij prima uit.
Ik rij zelf een G9, maar ik neem aan dat het dak en de verlichting redelijk hetzelfde is.
Het dak is prima, je hebt vrij weinig last van de warmte. Met een Tesla model 3 heb je echt veel meer last daarvan.

Verlichting is niet súper, maar inderdaad ook niet slecht. Gewoon prima, geen problemen mee.
Automatisch grootlicht gebruik ik niet, omdat er geen adaptieve lampen op zitten, dus het is of aan of uit, niet deels aan / gericht (zoals BMW / Audi dat hebben)

Er zijn al best wel wat G6 rijders, in de Discord hebben we momenteel ruim 100 mensen die hebben aangegeven een G6 te hebben:
https://discord.gg/6BzmqfZaAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Thanks @jesse! !

Reed jij hiervoor wel een auto met adaptief grootlicht en zo ja, mis je het nu? Ik rij nu een auto die dat wel heeft en ik gebruik het echt regelmatig (ook al is het een manuele handeling om het te activeren, maar ik ben het al gewend) en ik ben dus een beetje "bang" dat ik het ga missen :)
jesse! schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:35:
[...]

Ik rij zelf een G9, maar ik neem aan dat het dak en de verlichting redelijk hetzelfde is.
Het dak is prima, je hebt vrij weinig last van de warmte. Met een Tesla model 3 heb je echt veel meer last daarvan.

Verlichting is niet súper, maar inderdaad ook niet slecht. Gewoon prima, geen problemen mee.
Automatisch grootlicht gebruik ik niet, omdat er geen adaptieve lampen op zitten, dus het is of aan of uit, niet deels aan / gericht (zoals BMW / Audi dat hebben)

Er zijn al best wel wat G6 rijders, in de Discord hebben we momenteel ruim 100 mensen die hebben aangegeven een G6 te hebben:
https://discord.gg/6BzmqfZaAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc147
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-12-2024
Ok
Dankjewel voor de info iedereen.
Als ikzelf info krijg laat ik het jullie weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
RUFFNECK schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:09:
Thanks @jesse! !

Reed jij hiervoor wel een auto met adaptief grootlicht en zo ja, mis je het nu? Ik rij nu een auto die dat wel heeft en ik gebruik het echt regelmatig (ook al is het een manuele handeling om het te activeren, maar ik ben het al gewend) en ik ben dus een beetje "bang" dat ik het ga missen :)

[...]
BMW 7 serie met adaptieve led lampen en grootlicht assistent gereden, dat werkt heerlijk.
Ik mis het af en toe wel, op van die donkere 80 wegen. Het hielp wel flink, maar het is voor mij geen reden om niet voor de XPENG te kiezen.
Maar de grootlicht assistent dat op de XPENG zit gebruik ik eigenlijk niet, in het begin wel geprobeerd. Maar is meer ongemak dan gemak. Kreeg nóg vaker grootlicht terug geseind als hij niet op tijd uit ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

[b]-Muncky- schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:16:

Ik ben er nog niet over uit. Zaterdag sowieso proefrijden met de G6 en G9. Iemand anders, komende uit een M3 die voor een G6 is gegaan i.p.v. de MY? Wat gaf de doorslag?
Ik wacht nog op akkoord van mijn werkgever, maar zodra die er is ga ik voor de G6, Waarom geen MY?
  • Geen refresh en daarom het idee dat ik weer dezelfde auto rij
  • Het gedrag van meneer Musk zorgt ervoor dat ik liever geen geld meer aan hem geef.

Flickr

• -Muncky-
Wie rijd er een G9 SR en waarom?
Ik zit in dubio: of een G9 SR met trekhaak en Comfort pakket of een G9 LR met trekhaak zonder Comfort pakket. Ik vind vooral de betere audio een meerwaarde denk ik. Heb het nog niet getest (standaard vs betere audio).
Iemand voor dezelfde keuze gestaan en wat gaf de doorslag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:41
ik heb de G9 LR zonder premium pakket.

Voor mij is het belangrijk dat als ik langere afstanden rij dat ik die extra km's heb. Ik ga vaak naar mijn schoonouders, dat is circa 300KM heen en weer. Heb geen laadmogelijkheid kort bij hun en geen zin om te laden onderweg voor dat ritje en wil al helemaal niet in de winter of andere extreme omstandigheden dat ik moet billenknijpen of ik het ga redden op en neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
-Muncky- schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:56:
Ik zit in dubio: of een G9 SR met trekhaak en Comfort pakket of een G9 LR met trekhaak zonder Comfort pakket. Ik vind vooral de betere audio een meerwaarde denk ik. Heb het nog niet getest (standaard vs betere audio).
Enige beetje nuttige wat ik kan zeggen is dat de SR een andere type accu heeft waardoor je altijd veilig tot 100% kan laden volgens mij. De LR wordt aangeraden om tot 90% te laden.
Daardoor wordt het verschil in range mogelijk wat kleiner. Aangezien ik denk dat de WLTP van beide op 100% is berekend, maar je de LR praktisch maar tot 90% laadt waardoor je die WLTP niet zal halen. (Naast dat je vaak WLTP toch niet kan halen als je beetje door rijdt)

Vooral kijken of je de range nodig hebt, de auto kan snel laden bij een fast charger dus of je het erg vindt om met langere ritten af en toe 20 minuten te pauzeren bij een fast charger.
En comfort pakket vind ik zelf wel fijn, met betere stoelen en massage etc. Ook de speakers zijn wel nice. Alleen niet alle (ingebouwde) apps gebruiken alle speakers (Spotify bijv niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WJDoorneweerd
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-03 18:17
Ik rij een g9 sr met trekhaak en comfort pakket.
Ik het de keuze gemaakt omdat ik thuis een laadmogelijkheid heb, en in mijn dagelijkse ritten vrijwel nooit boven de 200km uit kom.
Op vakantie rij ik 2 uur aaneengesloten, dan moet ik echt even stoppen voor de kinderen. Een plaspauze en wat drinken bij een snellader is voldoende om hem van 50% naar 90% te krijgen.

Met name het snelle laden heeft voor mij geen enkele aanleiding gegeven om in te leveren op comfort en luxe voor een paar km extra range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
-Muncky- schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:56:
Ik rijd geen SR, maar ik vind wel heel aantrekkelijk dat de LFP accu in die versie (in tegenstelling tot de NMC accu in de andere versies) ook wel 2-4x langer meegaat mits je hem goed behandel (dus elke week naar 100% geloof ik). Vooral belangrijk bij koop dus. Je mist wel een stukje laadsnelheid (zo'n 20% langzamer van wat ik begrijp).

Als je de extra range van de LR niet per se nodig hebt zou ik deze gewoon lekker pakken.

Aan de andere kant lijkt degradatie van de batterij op de meeste nieuwe EV's eigenlijk nauwelijks een issue te zijn, zelfs na 200.000 km.

[ Voor 14% gewijzigd door Grotbewoner op 18-09-2024 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
-Muncky- schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:16:
Ik sta aan de vooravond van het bestellen van een nieuwe lease-auto. Eigenlijk heb ik een shortlist van 3 modellen (rij nu een 2019 Tesla M3):

2. Xpeng G6
3. Xpeng G9

Hieronder de (voor mij persoonlijke lease-kosten) leasetarieven, waarbij je ziet dat de leasekosten voor een MY vs G6 zo'n beetje identiek zijn.

[Afbeelding]
Ik zie dat je de bijtelling omhoog laat gaan voor de trekhaak. Bij de xpeng is dat idd het geval, die moet af fabriek . Bij tesla kan deze als accessoire, en telt niet mee voor de bijtelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner

2. Xpeng G6
3. Xpeng G9

[Afbeelding]
De nieuwe MY haalt de pook voor knipperlichten weg en vervangt deze met knoppen op het stuur. Lijkt me super irritant op rotondes.

Daarnaast heeft Tesla alle parkeersensoren op al hun auto's wegbezuinigd. Ook onhandig. En dit zorgt er ook voor dat hun automatische parkeerfunctie weinig kans heeft om echt betrouwbaar te worden aangezien alles met de camera moet en je bij nauw inparkeren risico hebt op een slecht camerabeeld van de auto naast je.

Bij de Xpeng gebruik ik de automatische parkeerfunctie nu geregeld.

Daarnaast moet je bij de Tesla €3500,- tot €7500,- bijbetalen om de slimme rijopties te krijgen. Bij Xpeng zijn ze standaard op elk model en kosten ze dus €0,-. En ik gebruik X-Pilot ook veel op de snelweg.

Al deze vreemde beknibbelingen waren voor ons genoeg reden om de Tesla te laten staan. Vooral de G6 lijkt me nu een no-brainer als je in dit segment een auto zoekt. Qua waar voor je geld is er geen gelijke.

[ Voor 14% gewijzigd door Grotbewoner op 18-09-2024 12:20 ]

• Marks69
Grotbewoner schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:17:
[...]

De nieuwe MY haalt de pook voor knipperlichten weg en vervangt deze met knoppen op het stuur. Lijkt me super irritant op rotondes.

Daarnaast heeft Tesla alle parkeersensoren op al hun auto's wegbezuinigd. Ook onhandig. En dit zorgt er ook voor dat hun automatische parkeerfunctie weinig kans heeft om echt betrouwbaar te worden aangezien alles met de camera moet en je bij nauw inparkeren risico hebt op een slecht camerabeeld van de auto naast je.

Bij de Xpeng gebruik ik de automatische parkeerfunctie nu geregeld.

Daarnaast moet je bij de Tesla €3500,- tot €7500,- bijbetalen om de slimme rijopties te krijgen. Bij Xpeng zijn ze standaard op elk model en kosten ze dus €0,-. En ik gebruik X-Pilot ook veel op de snelweg.

Al deze vreemde beknibbelingen waren voor ons genoeg reden om de Tesla te laten staan. Vooral de G6 lijkt me nu een no-brainer als je in dit segment een auto zoekt. Qua waar voor je geld is er geen gelijke.
Ik sta voor dezelfde keuze als iedereen die van de grote botenparade eind 2019 een tesla heeft gekregen (afhalen in haven Amsterdam 🤣).

Ik heb de g6 gereden en is zeker prima. Heb nog wat bedenkingen software en de navigatie, daar leg je echt op toe. Ook de sentry mode vind ik een groot gemis, die heeft me 2x gered bij forse parkeerschades waarbij ik dankzij de beelden kentekens heb kunnen achterhalen van de doorrijders. 1x zat zijkant over volle lengte in de prak. Xpeng geeft aan dat die software aanpassing wel zal komen, maar weten niet of ze toestemming krijgen in kader van AVG. ik ben vooral bezorgd dat hardware het niet aankan en dit pas op nieuwe versie komt. Iemand ideeën over?

• Grotbewoner
Marks69 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:50:
[...]

Ik sta voor dezelfde keuze als iedereen die van de grote botenparade eind 2019 een tesla heeft gekregen (afhalen in haven Amsterdam 🤣).

Ik heb de g6 gereden en is zeker prima. Heb nog wat bedenkingen software en de navigatie, daar leg je echt op toe. Ook de sentry mode vind ik een groot gemis, die heeft me 2x gered bij forse parkeerschades waarbij ik dankzij de beelden kentekens heb kunnen achterhalen van de doorrijders. 1x zat zijkant over volle lengte in de prak. Xpeng geeft aan dat die software aanpassing wel zal komen, maar weten niet of ze toestemming krijgen in kader van AVG. ik ben vooral bezorgd dat hardware het niet aankan en dit pas op nieuwe versie komt. Iemand ideeën over?
Dat zijn goede punten. Ik mis de sentry modus ook. Ik snap ook niet dat het zo moeilijk is. Hardwarematig moet het allemaal makkelijk kunnen; er zitten ook meer camera's op de Xpeng dan op de Tesla en de hardware is allemaal snel zat.

De navigatie kan je op de G6 doen middels carplay/android auto, lijkt me.

• jesse!
Grotbewoner schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:05:
[...]

Dat zijn goede punten. Ik mis de sentry modus ook. Ik snap ook niet dat het zo moeilijk is. Hardwarematig moet het allemaal makkelijk kunnen; er zitten ook meer camera's op de Xpeng dan op de Tesla en de hardware is allemaal snel zat.

De navigatie kan je op de G6 doen middels carplay/android auto, lijkt me.
zal voornamelijk wet- en regelgeving zijn

• Peter_83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-04 13:57
jesse! schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:08:
[...]
zal voornamelijk wet- en regelgeving zijn
Is die anders voor Tesla dan voor Xpeng?

• jesse!
Peter_83 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:43:
[...]

Waarschijnlijk niet, maar Tesla doet al wat langer mee in Europa. En geen idee of Tesla volledig volgens de regels is.
Want ik vraag mij af of Sentry mode van Tesla wel mag, je mag namelijk niet gewoon continue de openbare weg blijven filmen. Iets dat Tesla met Sentry wel doet.

Er was ooit onderzoek gedaan en ik dacht dat ze het toen aangepast hadden, maar ik heb geen Tesla dus geen idee hoe Sentry mode nu werkt in Nederland.

• Mirved
Peter_83 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:43:
[...]

Tesla zoekt overal de randjes op van de wet. Chinese automakers die al onder een vergrootglas liggen en al helemaal de schijn tegen hebben op het gebied van privacy zitten hier niet op te wachten.

• -Muncky-
Iemand met een G9 SR die iets kan roepen over de effectieve range (zomer/winter)?

• Mirved
Als je 130 rijdt onder ideale omstandigheden verwacht ik rond de 400km. De stelregel is dat onder slechte omstandgheden daar 25% vanaf gaat. Mijn ervaring met de G9 is idd 25 KWH per 100km onder slechte omstandigheden + 130 rijden dan zit je idd rond de 300KM met het SR accu pakket. Van 100% naar 0% wat je natuurlijk ook niet doet. Dus eigenlijk iets minder.

[ Voor 14% gewijzigd door Mirved op 19-09-2024 08:52 ]

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-04 21:37
Ik kom ook uit een 2019 Tesla M3 en zie veel mensen naar een vervanger zoeken, die komen vaak uit bij
In volgorde van prijs en omgekeerde volgorde van uitrusting
- Skoda Enyaq (duurst, minst compleet)
- Tesla Y
- Xpeng G6 (goedkoopst, meest compleet)

Voornamelijk naamsbekendheid lijkt het criterium te zijn, alle merken hebben (kleine voor- en nadelen).
Ik heb alle mogelijke opties (proef-) gereden, inclusief de Polestar en BYD Seal en uiteindelijk de Xpeng P7 gekozen vanwege looks (zowel in- als exterieur), maar ook meest comfortabele uit het rijtje. Het rijdt echt fijner dan een Tesla.

De G6 zit daar uiteraard het dichtste bij, echter vind de rechtop positie in SUV;s minder prettig.
Ten opzichte van Tesla vind ik op de Tesla echter louter en alleen de navigatie beter, dat betekent beslist niet dat de navigatie op de Xpeng slecht is...deze vind alles en aanwijzingen worden erg prettig weergegeven, echter Google is nu eenmaal de standaard en benchmark.

Op werkelijk alle andere fronten vind ik de Xpeng beter, Xpilot, laden, verbruik-weergave, browser, regensensor, camera's, parkeren, rijgedrag, instelmogelijkheden, ruimte maar ook vooral het stijve chassis, erg beperkte cabinegeluid en zachtere demping maken het een heerlijke reiswagen.

Voor M3 rijders is een P7 echt een goede upgrade voor iets minder dan de prijs van een nieuwe M3 LR, veel Tesla rijders doen hun zelf tekort niet even verder te kijken naar mijn idee.

[ Voor 12% gewijzigd door Matn61 op 19-09-2024 11:07 ]

• Marks69
Matn61 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:03:
Ik kom ook uit een 2019 Tesla M3 en zie veel mensen naar een vervanger zoeken, die komen vaak uit bij
In volgorde van prijs en omgekeerde volgorde van uitrusting
- Skoda Enyaq (duurst, minst compleet)
- Tesla Y
- Xpeng G6 (goedkoopst, meest compleet)

Voornamelijk naamsbekendheid lijkt het criterium te zijn, alle merken hebben (kleine voor- en nadelen).
Ik heb alle mogelijke opties (proef-) gereden, inclusief de Polestar en BYD Seal en uiteindelijk de Xpeng P7 gekozen vanwege looks (zowel in- als exterieur), maar ook meest comfortabele uit het rijtje. Het rijdt echt fijner dan een Tesla.

De G6 zit daar uiteraard het dichtste bij, echter vind de rechtop positie in SUV;s minder prettig.
Ten opzichte van Tesla vind ik op de Tesla echter louter en alleen de navigatie beter, dat betekent beslist niet dat de navigatie op de Xpeng slecht is...deze vind alles en aanwijzingen worden erg prettig weergegeven, echter Google is nu eenmaal de standaard en benchmark.

Op werkelijk alle andere fronten vind ik de Xpeng beter, Xpilot, laden, verbruik-weergave, browser, regensensor, camera's, parkeren, rijgedrag, instelmogelijkheden, ruimte maar ook vooral het stijve chassis, erg beperkte cabinegeluid en zachtere demping maken het een heerlijke reiswagen.

Voor M3 rijders is een P7 echt een goede upgrade voor iets minder dan de prijs van een nieuwe M3 LR, veel Tesla rijders doen hun zelf tekort niet even verder te kijken naar mijn idee.
Dank voor je uitgebreide reactie, fijn om dat terug te horen van een actieve Xpeng rijder. Blijft over de sentry( mijn life-line gebleken bij doorrijders na parkeerschade).
Ander vraagje, ik weet dat kort voordat ik een paar weken heb gereden in de spent de eerste echte software release (daarvoor bèta versie) een feit was. Hoe vaak zie je nu updates verschijnen ?

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:25
Sentry mode is nog in onderzoek bij Xpeng, technisch kan het gewoon, hardware is aanwezig en krachtig genoeg, probleem zit hem in de wetgeving, en inderdaad wat tesla doet mag niet.... maar opslaan na bijv aanrijding of toeteren misschien wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
Marks69 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:24:
[...]
Dank voor je uitgebreide reactie, fijn om dat terug te horen van een actieve Xpeng rijder. Blijft over de sentry( mijn life-line gebleken bij doorrijders na parkeerschade).
Ander vraagje, ik weet dat kort voordat ik een paar weken heb gereden in de spent de eerste echte software release (daarvoor bèta versie) een feit was. Hoe vaak zie je nu updates verschijnen ?
Xpeng blijft door ontwikkelen, na de grote upgrade in augustus is er meteen daarna een Beta voor de G6 in testfase, ik begrijp dat er in oktober weer een update volgt, of deze voor alle types is, is nochtans onbekend.
De huidige versie is één van de grootste updates over een jaar geweest met als resultaat een geheel andere beleving van je Xpeng.

Persoonlijk hoop en verwacht is louter verbeteringen op de huidige versie, de 'look and feel' blijven veranderen is niet goed voor de continuïteit, er zijn vanuit de groep nog best wensen en ook vertalingen behoeven nog wat aandacht. Het mooie van Xpeng is dat men reageert op gebruikersfeedback en deze actief verwerkt in de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:55

d3x

2. Xpeng G6
3. Xpeng G9

[Afbeelding]
het sterk aanwezig zijn van zijwind geluid op de Y vs de G6 zou toch vooral de doorslag geven voor mij.
ook de afwerking, dit alles mogelijk wel opgelost met de Jupiter, maar als Tesla dan ook af gaat komen op Y met de hendels weg te laten dan heb je weer een nieuw minpunt.

Er zijn nog alternatieven als je iets kleiner wil gaan, vb de Smart 3

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:35
Ik heb interesse om een Xpeng G6 te kopen. Nu heb ik hier een offerte voor gekregen.

Gaat bij mij om zakelijk verkoop, hebben er mensen ervaring of er nog een korting te onderhandelen valt? Of zijn de prijzen echt vast?

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:35
DeFeCt schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:37:
[...]

Zou je mij die ook willen sturen?
Inderdaad, wrappen van de letters is nog eens 135 extra. Wil je ook de spoiler en de spiegels, dan is dit 1300 er bovenop.

Wel benieuwd, wat zouden de prijzen zijn om dit elders te laten doen?

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
Gemeni schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:35:
Ik heb interesse om een Xpeng G6 te kopen. Nu heb ik hier een offerte voor gekregen.

Gaat bij mij om zakelijk verkoop, hebben er mensen ervaring of er nog een korting te onderhandelen valt? Of zijn de prijzen echt vast?
Voor zover ik weet zijn de prijzen vast en worden die vanuit Xpeng bepaald, de dealers zijn ook niet echt dealers maar agentschappen.

het blackpack is zeker goedkoper als je het elders laat doen maar voor de zakelijke leaserijder is het erg makkelijk om het gelijk te laten doen en in de lease mee te laten nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Heb wel bij Xpeng lease kunnen onderhandelen om de maandprijs iets omlaag te krijgen.

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Vandaag proef gereden in de G6 SR en Performance. Dat beviel erg goed alleen kregen we Android Auto niet aan de praat met mijn Google Pixel 6. Iemand een idee waardoor dat komt? Zowel via bluetooth als bedraad lukte het niet?

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:12
Paulie72 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:34:
Vandaag proef gereden in de G6 SR en Performance. Dat beviel erg goed alleen kregen we Android Auto niet aan de praat met mijn Google Pixel 6. Iemand een idee waardoor dat komt? Zowel via bluetooth als bedraad lukte het niet?
Had je ook Wifi op de telefoon aan staan? Ik heb een Skoda Enyaq en dat is daar nodig voor AA. Ook kan de telefoon misschien verouderd zijn.

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Vandaag ook proefgereden met de G6 Performance in Zwolle, grijs met black pack. Heerlijke auto, ziet er in het echt nog beter uit (alleen de sjonnie tuning remklauw kappen hoeven van mij niet, maar dat was een persoonlijk dingetje van de dealer begreep ik). Helaas niet alles kunnen testen wat ik wilde testen. Auto was lekker stil van binnen, audiosysteem was niet de beste die ik ooit gehoord heb, maar wel bovengemiddeld goed vergeleken met mijn huidige auto.
Mijn kinderen waren ook enthousiast, maar hadden denk ik liever de binnenkant van de G9 gehad die er ook stond en waar we ook in zaten, met de buitenkant van de G6 :D

sidenote: na deze proefrit ook met de Cupra Tavascan (Cupra Zwolle) gereden.... zeker een goed uitziende auto, maar we waren allemaal uiteindelijk toch meer #teamxpengAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHwU8dZZ7fMKG41yOsxbqBBluns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRLA6BbHZAL6OqUsTiBeJH4S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7kvu3tcC9tUbvT-Y9hQVvYKQkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6scAxYGynHiaHeU6PfO2dvFc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrDsB7woCVJTD7ZZo9QicJP12C0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6X5ivwpNq2D999jdg8psZfuF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFJ5qpMYurJUomXCh4p6LsVkK9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wP18HqQFpcZoVBoXx6wyZpw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door RUFFNECK op 21-09-2024 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulie72
FJP84 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:08:
[...]

Had je ook Wifi op de telefoon aan staan? Ik heb een Skoda Enyaq en dat is daar nodig voor AA. Ook kan de telefoon misschien verouderd zijn.
Wifi heb ik altijd aanstaan. Bij andere autos werkt het wel. Byd Seal, Polestar 2, Ford Kuga.

• SirLenncelot
  • Niet online
@Paulie72 wij kregen tijdens de proefrit ook CarPlay niet aan de praat. Geen idee waar dat aan lag.

De auto rijdt en zit echt lekker, fijne ruime en stille wagen maar ik moet zeggen dat ik niet meteen enthousiast was over de software. Niet echt intuïtief om zaken te vinden en de camerabeelden lekker wel net met een te trage ftamerate getoond te worden. Dingen die me in de proefrit met de Y helemaal niet opgevallen zijn en die ik in mijn eigen auto ook gewoon soepel vind lopen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Paulie72
SirLenncelot schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:51:
@Paulie72 wij kregen tijdens de proefrit ook CarPlay niet aan de praat. Geen idee waar dat aan lag.

De auto rijdt en zit echt lekker, fijne ruime en stille wagen maar ik moet zeggen dat ik niet meteen enthousiast was over de software. Niet echt intuïtief om zaken te vinden en de camerabeelden lekker wel net met een te trage ftamerate getoond te worden. Dingen die me in de proefrit met de Y helemaal niet opgevallen zijn en die ik in mijn eigen auto ook gewoon soepel vind lopen.
Welk merk telefoon heb jij? Ik kom van een Mini Clubman, dus dit is hightech. Dingen zijn wel even zoeken maar vond het fijner werken dan de Byd Seal.

• SirLenncelot
  • Niet online
@Paulie72 CarPlay is altijd Apple.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:26
RUFFNECK schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:00:
(alleen de sjonnie tuning remklauw kappen hoeven van mij niet, maar dat was een persoonlijk dingetje van de dealer begreep ik).
Auw wat een fossiele paupervlag. -O-
Moderne auto regenereert for the win en heeft nauwelijks remmen nodig.
Als je de remklauwen van een elektrische auto gaat highlighten heb je volgens mij niet zo heel veel met de techniek op.
Doe gewoon een nette strakke velg ik weet dat ze er zitten maat ik hoef die schijven niet echt te zien.

• Paulie72
Sorry Adroid Auto bedoel ik 😉😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
RUFFNECK schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:00:
Vandaag ook proefgereden met de G6 Performance in Zwolle, grijs met black pack. Heerlijke auto, ziet er in het echt nog beter uit (alleen de sjonnie tuning remklauw kappen hoeven van mij niet, maar dat was een persoonlijk dingetje van de dealer begreep ik). Helaas niet alles kunnen testen wat ik wilde testen. Auto was lekker stil van binnen, audiosysteem was niet de beste die ik ooit gehoord heb, maar wel bovengemiddeld goed vergeleken met mijn huidige auto.
Mijn kinderen waren ook enthousiast, maar hadden denk ik liever de binnenkant van de G9 gehad die er ook stond en waar we ook in zaten, met de buitenkant van de G6 :D

sidenote: na deze proefrit ook met de Cupra Tavascan (Cupra Zwolle) gereden.... zeker een goed uitziende auto, maar we waren allemaal uiteindelijk toch meer #teamxpeng[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Grappig, volgens mij zie ik mijzelf zitten op het terras van Pillows haha.
Wij hebben de G6 Performance (die met het Black Pack en gele remklauwen inderdaad) en een G9 Long Range. G6 is een fijne auto maar de G9 was echt heerlijk.
Wel jammer dat we een G9 2023 hebben gereden ipv een G9 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

-Muncky- schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:53:
[...]

Grappig, volgens mij zie ik mijzelf zitten op het terras van Pillows haha.
Wij hebben de G6 Performance (die met het Black Pack en gele remklauwen inderdaad) en een G9 Long Range. G6 is een fijne auto maar de G9 was echt heerlijk.
Wel jammer dat we een G9 2023 hebben gereden ipv een G9 2024.
:D

Wat is er verschillend aan de G9 2023 en 2024 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
RUFFNECK schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:10:
[...]

Sowieso CarPlay en een verbeterde laadpads voor de mobiele telefoons. Verder geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
RUFFNECK schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:10:
[...]

In de 2024:

+ Carplay/android auto
+ Stoelverwarming/verkoeling ook in de bovenkant van de stoel
+ Beter draadloos laden en extra laadpad voorin
+ Kleerhangerhaken achterin
+ +100kg payload (vooral belangrijk voor Scandinavische klanten die in de winter nog wel eens gecontroleerd worden, in Nederland zijn de marges heel ruim)

- Geen kicksensor meer voor de achterklep
- Dynaudio brand is weg bij audio (weet niet of dit ook echt wat uitmaakt)
- Boss button bij passagier is weg (voor omklappen van de voorstoel)
- Welkomstlicht bij de vloer is weg
- €2000 duurder

[ Voor 11% gewijzigd door Grotbewoner op 22-09-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Grotbewoner schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:26:
[...]

In de 2024:

+ Carplay/android auto
+ Stoelverwarming/verkoeling ook in de bovenkant van de stoel
+ Beter draadloos laden en extra laadpad voorin
+ Kleerhangerhaken achterin
+ +100kg payload (vooral belangrijk voor Scandinavische klanten die in de winter nog wel eens gecontroleerd worden, in Nederland zijn de marges heel ruim)

- Geen kicksensor meer voor de achterklep
- Dynaudio brand is weg bij audio (weet niet of dit ook echt wat uitmaakt)
- Boss button bij passagier is weg (voor omklappen van de voorstoel)
- Welkomstlicht bij de vloer is weg
- €2000 duurder
De 2024 heeft ook geen stoelmassage meer toch - daar het wel op de 2023 zit?

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Mirabis schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:18:
[...]

De 2024 heeft ook geen stoelmassage meer toch - daar het wel op de 2023 zit?
Dat weet ik niet precies. Dat zou wel een gemis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:41
Dynaudio en massage zijn in een “Premium comfort & audio pack” gestopt.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youniver5e
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb een 2024 witte G9 met premium pack en ik heb wel Dynaudio en massage stoelen zowel vooraan als achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-06 09:07
Is er al iets meer bekend over wat de prijzen gaan doen de komende tijd?
Wil erg graag de G9 even proberen (net als de Zeekr 001) als tegenhang voor de id.7 tourer maar als de prijzen straks met 10-15% stijgen (voor lease), dan maakt dit wel een ander verhaal natuurlijk.
Weet niet of de dames/heren in Zwolle dit toevallig gevraagd hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Youniver5e schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:33:
Ik heb een 2024 witte G9 met premium pack en ik heb wel Dynaudio en massage stoelen zowel vooraan als achteraan.
Dan heb jij, net als mij, de premium audio & comfort package.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
StephanN93 schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:18:
Wil erg graag de G9 even proberen (net als de Zeekr 001) als tegenhang voor de id.7 tourer maar als de prijzen straks met 10-15% stijgen (voor lease), dan maakt dit wel een ander verhaal natuurlijk.
Niets is zeker, maar ik denk niet dat de prijzen verhoogd gaan worden eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Weet iemand waar je de product/spec sheets (pdf) kan vinden van de xpeng modellen, op de site lijk ik dat niet te kunnen vinden (alleen handleiding kan ik vinden).
Gewoon zoals elk ander merk wel heeft een pdf waarin opties, pakketten, specificaties etc beschreven staan.

Of is die er gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-05 08:22
StephanN93 schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:18:
Zakelijk net een Xpeng G9 2024 (voor een collega) besteld. Deze is recent 2000 euro duurder geworden t.o.v. het 2023 model en naar verwachting blijft deze prijs zo dit jaar. Ook (voor mezelf) een Zeekr 001 in bestelling en volgens de verkoper in Zeist blijven de huidige prijzen in elk geval nog dit jaar geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
JoostvdB1974 schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:36:
[...]

Zakelijk net een Xpeng G9 2024 (voor een collega) besteld. Deze is recent 2000 euro duurder geworden t.o.v. het 2023 model en naar verwachting blijft deze prijs zo dit jaar. Ook (voor mezelf) een Zeekr 001 in bestelling en volgens de verkoper in Zeist blijven de huidige prijzen in elk geval nog dit jaar geldig.
Goed om te weten. Als het goed is mag ik begin November bestellen dus mogelijk wat krap maar ga het nog wel even navragen voor ik de knoop doorhak.

Heb je zelf ook gekeken naar de G9 '24 tov de Zeekr 001? Waarom de keuze voor Zeekr gemaakt als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
StephanN93 schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:42:
[...]

Goed om te weten. Als het goed is mag ik begin November bestellen dus mogelijk wat krap maar ga het nog wel even navragen voor ik de knoop doorhak.

Heb je zelf ook gekeken naar de G9 '24 tov de Zeekr 001? Waarom de keuze voor Zeekr gemaakt als ik vragen mag?
Ik heb beide geprobeerd (G9 en 001) en ik vond de 001 fijner rijden. De G9 is wel een beetje een containerschip met een trillende motorkap, de Zeekr rijdt sportiever. Daarbij vind ik de 001 een mooi, uitgesproken model (je vindt hem mooi of je vindt het niks), terwijl de G9 een beetje anoniem oogt. Qua netto binnenruimte verschilt het niet zoveel, de Zeekr zit geweldig achterin, maar de Xpeng is natuurlijk ook heel ruim. Zeekr heeft Carplay, de Xpeng had dat op moment van bestellen nog niet. Zeekr heeft Geelyh met o.a. Volvo, Polestar en Lotus achter zich staan en Xpeng staat op zich. Xpeng kan heel snel laden, alleen niet bij de Tesla Superchargers, wat wel een nadeel is.
Maar eerlijk gezegd. de keuze is eigenlijk meer op gevoel dan rationeel, ik heb niet zoveel met een grote SUV en vond de Zeekr gewoon een gave, strak rijdende bak.
En de ID7 heb ik ook nog even bekeken, maar dat kan ook nog wel als ik 60 ben (gaap....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
RUFFNECK schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:15:
Weet iemand waar je de product/spec sheets (pdf) kan vinden van de xpeng modellen, op de site lijk ik dat niet te kunnen vinden (alleen handleiding kan ik vinden).
Gewoon zoals elk ander merk wel heeft een pdf waarin opties, pakketten, specificaties etc beschreven staan.

Of is die er gewoon niet?
https://s-cdn.heyxpeng.co...a421abeda1eb16c6f4935.pdf

Maar volgens mij is dit voor MY 2023 G9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDB78
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22-10-2024
Beste G6 rijders. Sinds zaterdag mijn G6 in gebruik. Flink wennen na 5 jaar een M3 te hebben gereden. Wel overwegend positief. Wat ik vreemd vond is dat er onder de motorkap geen plastic afdekscherm zit. Deze zat wel op de showroommodellen.

Hoe is dit bij jullie afgeleverd? Badhoevedorp zegt dat deze er niet bij wordt geleverd. Ik kijk dus tegen de motoronderdelen aan met geopende motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
BDB78 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:59:
Beste G6 rijders. Sinds zaterdag mijn G6 in gebruik. Flink wennen na 5 jaar een M3 te hebben gereden. Wel overwegend positief. Wat ik vreemd vond is dat er onder de motorkap geen plastic afdekscherm zit. Deze zat wel op de showroommodellen.

Hoe is dit bij jullie afgeleverd? Badhoevedorp zegt dat deze er niet bij wordt geleverd. Ik kijk dus tegen de motoronderdelen aan met geopende motorkap.
Zou je kunnen delen wat verder je positieve- en negatieve punten zijn van de G6? Zelfde situatie hier, 5 jaar een M3 en nu wat anders uitzoeken waarbij de G6 ook nog op het lijstje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
JoostvdB1974 schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:56:
[...]

Ik heb beide geprobeerd (G9 en 001) en ik vond de 001 fijner rijden. De G9 is wel een beetje een containerschip met een trillende motorkap, de Zeekr rijdt sportiever. Daarbij vind ik de 001 een mooi, uitgesproken model (je vindt hem mooi of je vindt het niks), terwijl de G9 een beetje anoniem oogt. Qua netto binnenruimte verschilt het niet zoveel, de Zeekr zit geweldig achterin, maar de Xpeng is natuurlijk ook heel ruim. Zeekr heeft Carplay, de Xpeng had dat op moment van bestellen nog niet. Zeekr heeft Geelyh met o.a. Volvo, Polestar en Lotus achter zich staan en Xpeng staat op zich. Xpeng kan heel snel laden, alleen niet bij de Tesla Superchargers, wat wel een nadeel is.
Maar eerlijk gezegd. de keuze is eigenlijk meer op gevoel dan rationeel, ik heb niet zoveel met een grote SUV en vond de Zeekr gewoon een gave, strak rijdende bak.
En de ID7 heb ik ook nog even bekeken, maar dat kan ook nog wel als ik 60 ben (gaap....).
Dank hiervoor! Denk dat het dus een geval wordt van beide achter elkaar rijden.
Qua looks geef ik de Zeekr zeker pluspunten, maar als ik het Zeekr topic hier een beetje volg, word ik nog niet heel blij met bijv de updates.

Tijd om wat afspraken te plannen, gaan we het meemaken - hopelijk dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoostvdB1974
StephanN93 schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:40:
[...]

Dank hiervoor! Denk dat het dus een geval wordt van beide achter elkaar rijden.
Qua looks geef ik de Zeekr zeker pluspunten, maar als ik het Zeekr topic hier een beetje volg, word ik nog niet heel blij met bijv de updates.

Tijd om wat afspraken te plannen, gaan we het meemaken - hopelijk dit jaar.
De software van de Zeekr is nog niet perfect, klopt. In het Geely/Zeekr topic zitten echter 2 mensen die alleen maar negatief kunnen doen over de software en eigenlijk over alles m.b.t. deze auto. Zo erg is het nou ook weer niet en er komen nog steeds updates, zij het niet in hetzelfde tempo als bij Xpeng. In de 2x een uur dat ik met de Zeekr heb gereden, heb ik geen ergernis ervaren m.b.t. de software en ik heb er vertrouwen in dat de laatste bugs ook wel opgelost zullen worden.
Maar succes met proefrijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjjcoppens
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-03 15:24
Hallo iedereen,

Vanmorgen m'n Xpeng G9P in ontvangst mogen nemen. Hij rijdt echt fantastisch.

Ik heb een vraagje over het bijrijdersscherm. Is het mogelijk om naar dit scherm te casten? Als we onderweg zijn en er is voetbal op dan laat ik meestal mijn vriendin rijden zodat ik voetbal kan kijken. Dit zou ik nu graag op dit scherm doen. Via Ziggo of Espn is beide mogelijk. Ik ga er even vanuit dat hiervoor geen apps aanwezig zijn. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Alvast heel erg bedankt. (geld ook voor F1 op viaplay, zou ook mooi zijn als dat zou lukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:31
jjjcoppens schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:13:
Hallo iedereen,

Vanmorgen m'n Xpeng G9P in ontvangst mogen nemen. Hij rijdt echt fantastisch.

Ik heb een vraagje over het bijrijdersscherm. Is het mogelijk om naar dit scherm te casten? Als we onderweg zijn en er is voetbal op dan laat ik meestal mijn vriendin rijden zodat ik voetbal kan kijken. Dit zou ik nu graag op dit scherm doen. Via Ziggo of Espn is beide mogelijk. Ik ga er even vanuit dat hiervoor geen apps aanwezig zijn. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Alvast heel erg bedankt. (geld ook voor F1 op viaplay, zou ook mooi zijn als dat zou lukken)
Hebben die diensten een player via de browser? Volgens mij F1 wel maar weet niet of viaplay via browser kan afspelen. Dan kan je de browser van de auto proberen.

Casten zit er niet in zo ver ik begrepen heb. Wellicht in 2024 model wel omdat die car play / android auto ondersteund?

[ Voor 5% gewijzigd door peak op 23-09-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjjcoppens
peak schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:50:
[...]

Hebben die diensten een player via de browser? Volgens mij F1 wel maar weet niet of viaplay via browser kan afspelen. Dan kan je de browser van de auto proberen.

Casten zit er niet in zo ver ik begrepen heb. Wellicht in 2024 model wel omdat die car play / android auto ondersteund?
Ik krijg ziggo perfect werkend op de browser van m'n telefoon. Dat ga ik dan morgen eens testen in de auto.

Viaplay blijft vragen om de app te downloaden. Hopelijk in de auto niet. Ook dat ga ik morgen even testen.

Via Android auto geen idee of dat zou moeten kunnen. Ook dat zal ik eens uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:58

mlo

F1tv, NPO en ziggo werken in de browser van de auto. F1tv zelfs met 4g van de auto. Voor Ziggo en NPO moet je de auto verbinden met wifi hotspot van je mobiel vanwege geo restricties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
[...]

Vond de zeekr een mooie auto. Mooier dan de G9 alleen was de kofferbak met 539 liter te klein en dat was toch wel een dealbreaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Mirved schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:06:
[...]

Vond de zeekr een mooie auto. Mooier dan de G9 alleen was de kofferbak met 539 liter te klein en dat was toch wel een dealbreaker.
de bak van de G9 is inderdaad wel een stukje groter en ook de frunk is royaler. Ik heb nu een Tesla model 3 waar alles in past, dus ik ga er sowieso op vooruit. De tijd van kinderwagens en buggy's is voorbij en in de zomervakantie kan er een bak op het dak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
[...]
Xpeng heeft inmiddels het VW concern met aandelen, dus niet 100% op zich zelf staand meer.

Gister vanuit Leeuwarden naar Utrecht, Katwijk en A.dam gerden, toch zeker 4-5 Zeekr 001's voorbij gereden. Ik vind het een fraaie auto, maar net als de G9 beslist geen opvallende auto, ook vind het het vergelijk tussen de 001 en G9 volledig irrelevant. De één kies je voor de ruimte, de ander voor rijgedrag en wellicht looks. Mijn keuze is daarom op de P7 gevallen, volledig op gevoel en fraaier dan de G6.

Had ik het budget gehad dan zou ik zeker Zeekr overwogen hebben, het interieur is werkelijk prachtig, en de klep erg prakitsch. Mooie wagen, zondermeer, maar meer in het financieel segment van NIO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jjjcoppens
jjjcoppens schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:18:
[...]

Ik krijg ziggo perfect werkend op de browser van m'n telefoon. Dat ga ik dan morgen eens testen in de auto.

Viaplay blijft vragen om de app te downloaden. Hopelijk in de auto niet. Ook dat ga ik morgen even testen.

Via Android auto geen idee of dat zou moeten kunnen. Ook dat zal ik eens uitzoeken.
Zojuist even zitten frotten met de browser in de G9
Viaplay heb ik perfect werkend gekregen.
Ziggo daarentegen geeft aan dat de video niet is toegestaan buiten de EU. De browser denkt via de eigen 4g dus dat hij buiten de EU is. Heb zelf een hotspot aangemaakt en daarmee verbonden en toen was het opgelost. Met een kleine workaround kan ik dus voetbal en f1 kijken op het bijrijdersscherm. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xpenger
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16:52
X-Peng maakt Europees debuut van de P7+ op de autoshow van Parijs van 14 tot 20 oktober.De verwachtingen zijn zeer hoog voor deze superwagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
jjjcoppens schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:08:
[...]

Zojuist even zitten frotten met de browser in de G9
Viaplay heb ik perfect werkend gekregen.
Ziggo daarentegen geeft aan dat de video niet is toegestaan buiten de EU. De browser denkt via de eigen 4g dus dat hij buiten de EU is. Heb zelf een hotspot aangemaakt en daarmee verbonden en toen was het opgelost. Met een kleine workaround kan ik dus voetbal en f1 kijken op het bijrijdersscherm. _/-\o_
Browser denkt dat niet, maar Ziggo denkt dat. Of nja, Ziggo gebruikt data van partijen die kijken naar waar het IP geregistreerd is.
IP is van Ericsson en dat zit in USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

xpenger schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:31:
X-Peng maakt Europees debuut van de P7+ op de autoshow van Parijs van 14 tot 20 oktober.De verwachtingen zijn zeer hoog voor deze superwagen.
achterkant stel ik mij toch wat vragen bij en het is wederom een grote auto, zelfs de G6 is nog heel groot...
dat is 20cm extra lengte en de P7 is al groot op zich

dringend tijd dat ze mid size brengen zoals Model3, ze hebben de P5 waarom niet in EU? alsof wij hier allemaal grote auto's willen (al zie ik er hier veel vallen voor de slee van een P9 ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door d3x op 24-09-2024 16:14 ]

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
xpenger schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:31:
Net even geGoogled, maar man... wat een gedrocht :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xpenger
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16:52
Ze hebben de P7+ langer gemaakt om meer ruimte te hebben in de achterstoelen,wat blijkbaar zeer goed gelukt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:25
Benieuwd of de Mona m03 hier ooit gaat landen. Mooie specs (600+ liter in een hatchback) met 500+ km range.. Lijkt me ideaal :)

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:10
BDB78 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:59:

G6 wordt niet (meer) afgeleverd met afdekplaat omdat de RDW dat blijkbaar heeft afgekeurd. Zou een verhoogd risico opleveren bij een botsing met een voetganger. Aldus productspecialist in Badhoevedorp

• Grotbewoner
DragonFly schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:56:
[...]

G6 wordt niet (meer) afgeleverd met afdekplaat omdat de RDW dat blijkbaar heeft afgekeurd. Zou een verhoogd risico opleveren bij een botsing met een voetganger. Aldus productspecialist in Badhoevedorp
In China verkopen ze aftermarket frunks, schijnbaar ook te bestellen in Europa via wechat (zal vast wel op aliexpress o.i.d. komen). https://bbs.xiaopeng.com/thread/2570789

Zou je deze wel mogen gebruiken?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-y7yQJvIZaCrRBkckNLptXjjqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZEnSlPmNKY8lq3we3czlhBYd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Grotbewoner op 25-09-2024 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

Grotbewoner schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:06:
[...]

In China verkopen ze aftermarket frunks, schijnbaar ook te bestellen in Europa via wechat (zal vast wel op aliexpress o.i.d. komen). https://bbs.xiaopeng.com/thread/2570789

Zou je deze wel mogen gebruiken?[Afbeelding]
heb je ook bij voorkeur een handige remote, pompjes en lift nodig om de frunk gemakkelijk te beheren. Anders sta je daar weer met je kabel in je handen om die vanvoor te kunnen droppen met heel wat extra handelingen :)

ik begrijp niet wie er op EV design afdelingen werkt en deze frunk allemaal niet standaard voorzien met die shit laadkabels :O , dit zal wel extra kost zijn en ndec etc... maar vanuit basis design en funcrionalitiet een grote win voor gebruiker.

[ Voor 14% gewijzigd door d3x op 25-09-2024 10:13 ]

• jjjcoppens
Weet iemand of de beide schermen in de G9 dezelfde specificaties hebben? (Resolutie enz)

• jesse!
jjjcoppens schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:02:
Weet iemand of de beide schermen in de G9 dezelfde specificaties hebben? (Resolutie enz)
Als het goed is wel, niet 100% zeker. Maar zover ik weet zijn de schermen hetzelfde

• DragonFly
Grotbewoner schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:06:
[...]

Zou je deze wel mogen gebruiken?
Volgens productspecialist: "Dan haal je er toch een bij Ali..."

Sterker nog bij dit bedrijf WAS dezelfde frunk te koop voor 149,-
Inmiddels is die bewuste pagina verdwenen. Is ook te koop bij Aliexpress maar voor dik meer geld! :?

• DragonFly
jjjcoppens schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:02:
Hoofdscherm van G9 en die van de G6 zijn 2400x1200. Maar hoezo?

• jjjcoppens
DragonFly schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:25:
[...]

Hoofdscherm van G9 en die van de G6 zijn 2400x1200. Maar hoezo?
Mijn gevoel zegt dat de video's scherper zijn en soepeler lopen op het hoofdscherm t.o.v. het bijrijdersscherm in de G9. Maar het kan zomaar zijn dat ik me dit inbeeld.

• DragonFly
In de G9 is het volgens AIDA64 een 4800x1200 scherm, maar dat is dus verdeeld in 2 keer 2400x1200

• -Muncky-
Ik was vandaag bij XPeng Breukelen en heb proefgereden in een G9 2023 SR (zonder Premium pakket) en even mogen spieken in een G9 2024 (met Premium pakket).

Ik ga vrijwel zeker de G9 2024 SR met trekhaak en Premium pakket bestellen. Met name de audio (Dynaudio zag ik - ik dacht dat dat was vervangen door een in-house systeem?) en de langere stoelzittingen geven de doorslag. De standaard audio in de SR was echt zeer matig… 😦

• kramon
-Muncky- schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:38:
Ik was vandaag bij XPeng Breukelen en heb proefgereden in een G9 2023 SR (zonder Premium pakket) en even mogen spieken in een G9 2024 (met Premium pakket).

Ik ga vrijwel zeker de G9 2024 SR met trekhaak en Premium pakket bestellen. Met name de audio (Dynaudio zag ik - ik dacht dat dat was vervangen door een in-house systeem?) en de langere stoelzittingen geven de doorslag. De standaard audio in de SR was echt zeer matig… 😦
Dat premium pakket zorgt voor de Dynaudio.

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-06 16:16
Mag volgende week een nieuwe leaseauto bestellen en zag bij XPeng meerder G9 LR op voorraad voor een stuk minder geld dan wanneer je ze configureert. Waar zit dat verschil hem in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Voorraad, ze bestellen een lading auto's voor uit, met de configuraties die ze denken het meeste te verkopen. Als je dus een eigen configuratie maakt dan moet je wachten tot dat die in China gemaakt is en daarna verscheept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Lisa schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:20:
Voorraad, ze bestellen een lading auto's voor uit, met de configuraties die ze denken het meeste te verkopen. Als je dus een eigen configuratie maakt dan moet je wachten tot dat die in China gemaakt is en daarna verscheept
Nou, ik vermoed eerder 2023 modellen ipv 2024..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Waarschijnlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Ik weet het eigenlijk wel zeker. Ik was gisteren in Breukelen en daar noemde ze een '2000 EUR voordeel' op de 2023 modellen. Ik kijk nu op de website en dat klopt dan ook:

Voorraad:
G9 RWD Standard Range
Silver Frost
Elektrisch uitklapbare trekhaak
Premium Comfort & Audio Pack
€65.468

Nieuw, zelfde config: € 67.468

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-06 11:20
Lisa schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:20:
Is gewoon het modeljaar 2023 vs 2024... beide worden hetzelfde verdeeld, een hele voorraad (met verschillende configuraties) worden verscheept naar Europa en van daaruit verdeeld naar wie er één besteld. De oude 2023 versie kostte gewoon 2000€ minder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
-Muncky- schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:30:
[...]

Ik weet het eigenlijk wel zeker. Ik was gisteren in Breukelen en daar noemde ze een '2000 EUR voordeel' op de 2023 modellen. Ik kijk nu op de website en dat klopt dan ook:

Voorraad:
G9 RWD Standard Range
Silver Frost
Elektrisch uitklapbare trekhaak
Premium Comfort & Audio Pack
€65.468

Nieuw, zelfde config: € 67.468
Ehm, volgens mij is dit geen 2k korting. Maar gaat dit om een prijsverhoging van 2k.
De 2024 G9 is namelijk zo'n 2k duurder dan het 2023 model.
Technisch gezien zou je dan 2k voordeel hebben op 2023 model t.o. 2024 model. Maar je betaald net zo veel voor de auto als toen 2024 model er nog niet was dan volgens mij.

Ik zou sowieso voor een 2024 model gaan, en niet meer voor een 2023 model. Tenzij je bijvoorbeeld een demo model hebt met zo'n 10k km erop en 10-15k onder de prijs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-06 16:16
jesse! schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:46:
[...]

Ehm, volgens mij is dit geen 2k korting. Maar gaat dit om een prijsverhoging van 2k.
De 2024 G9 is namelijk zo'n 2k duurder dan het 2023 model.
Technisch gezien zou je dan 2k voordeel hebben op 2023 model t.o. 2024 model. Maar je betaald net zo veel voor de auto als toen 2024 model er nog niet was dan volgens mij.

Ik zou sowieso voor een 2024 model gaan, en niet meer voor een 2023 model. Tenzij je bijvoorbeeld een demo model hebt met zo'n 10k km erop en 10-15k onder de prijs zit.
Waarom sowieso voor 2024, wat zijn de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
wgoos schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:22:
[...]

Dan moet je echt ff terugbladeren. Is wel behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
wgoos schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:22:
[...]

- Je hebt een nieuwe model
- Stoelventilatie en verwarming ook in de rug
- Apple CarPlay & Android Auto
- Draadloze telefoon chargers voor zowel bestuurder als passagier
- Actief gekoelde draadloze chargers volgens mij
- Vermogen van draadloze chargers zijn een flink stuk omhoog gegaan.
- Nieuwe interieur kleuren te kiezen (wit)

Bekerhouders voorin zijn nu open / vast, geen beweegbaar onderdeel meer dat je naar beneden duwt. Tsja.
En ik dacht vernomen te hebben dat boot-kick niet meer erin zit (voet bewegen onder de auto bij de kofferbak om de kofferbak te openen)
Mja, werkte sowieso al vrijwel nooit bij veel mensen.
Pagina: 1 ... 36 ... 49 Laatste