Ik kom ook uit een 2019 Tesla M3 en zie veel mensen naar een vervanger zoeken, die komen vaak uit bij
In volgorde van prijs en omgekeerde volgorde van uitrusting
- Skoda Enyaq (duurst, minst compleet)
- Tesla Y
- Xpeng G6 (goedkoopst, meest compleet)
Voornamelijk naamsbekendheid lijkt het criterium te zijn, alle merken hebben (kleine voor- en nadelen).
Ik heb alle mogelijke opties (proef-) gereden, inclusief de Polestar en BYD Seal en uiteindelijk de Xpeng P7 gekozen vanwege looks (zowel in- als exterieur), maar ook meest comfortabele uit het rijtje. Het rijdt echt fijner dan een Tesla.
De G6 zit daar uiteraard het dichtste bij, echter vind de rechtop positie in SUV;s minder prettig.
Ten opzichte van Tesla vind ik op de Tesla echter louter en alleen de navigatie beter, dat betekent beslist niet dat de navigatie op de Xpeng slecht is...deze vind alles en aanwijzingen worden erg prettig weergegeven, echter Google is nu eenmaal de standaard en benchmark.
Op werkelijk alle andere fronten vind ik de Xpeng beter, Xpilot, laden, verbruik-weergave, browser, regensensor, camera's, parkeren, rijgedrag, instelmogelijkheden, ruimte maar ook vooral het stijve chassis, erg beperkte cabinegeluid en zachtere demping maken het een heerlijke reiswagen.
Voor M3 rijders is een P7 echt een goede upgrade voor iets minder dan de prijs van een nieuwe M3 LR, veel Tesla rijders doen hun zelf tekort niet even verder te kijken naar mijn idee.
[
Voor 12% gewijzigd door
Matn61 op 19-09-2024 11:07
]