Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas
Het weer was uiteraard niet denderend (veel regen) maar het viel mij op dat het systeem die de auto's, voetgangers en fietsers om je heen toont, een beetje glitchy aanvoelde. Auto's versprongen veelal van plek of werden niet geregistreerd. Misschien door het vele regenen?
verder wel absoluut verliefd geraakt op de auto qua design en bouw. Als IT'er vind ik het natuurlijk wel erg gaaf dat letterlijk elke instelling aan te passen is, ookal was het menu doorgronden nog niet echt intuïtief te noemen.
[ Voor 21% gewijzigd door oomenit op 28-09-2024 01:45 ]
Ik denk dat het met name te maken heeft met het feit dat de P7 geen echte gezinsauto is. Een sedan model is nu éénmaal niet zo praktisch als een SUV model.olof2006 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:20:
Eigenlijk, denk ik, wil ik weten of jullie een P7 weer zouden aanschaffen. Ik vind het namelijk zo vreemd dat er zo weinig van verkocht worden, het lijkt me een prachtige auto.
Dank alvast!
Ik mag mijn P7 op 1 november gaan ophalen. Ik kan eigenlijk niet wachten
> maar het viel mij op dat het systeem die de auto's, voetgangers en fietsers om je heen toont, een beetje glitchy aanvoelde. Auto's versprongen veelal van plek of werden niet geregistreerd. Misschien door het vele regenen?oomenit schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 01:44:
vanmiddag proefgereden in een G6 bij Xpeng Badhoevedorp. Ze hebben daar alle kleuren en interieur combinaties staan, als ook voorbeelden van hun black pakket.
Het weer was uiteraard niet denderend (veel regen) maar het viel mij op dat het systeem die de auto's, voetgangers en fietsers om je heen toont, een beetje glitchy aanvoelde. Auto's versprongen veelal van plek of werden niet geregistreerd. Misschien door het vele regenen?
verder wel absoluut verliefd geraakt op de auto qua design en bouw. Als IT'er vind ik het natuurlijk wel erg gaaf dat letterlijk elke instelling aan te passen is, ookal was het menu doorgronden nog niet echt intuïtief te noemen.
Nee, dit is altijd zo. Ook in de G9. Je hebt er niet super veel aan, het is voor mij meer een gimmick.
De G6 heeft t.o.v. de Model Y een paar leuke extra`s wat mij betreft:
- Volledige autopilot in de prijs in
- Android Auto
- een schermpje voor je neus
- nog sneller laden
+ punten voor de model Y
- meer ruimte in het interieur (kan iemand mij uitleggen hoe dit kan als beide auto`s even groot zijn? ik weet dat de model Y een frunk heeft en ruimte onder de bagageruimte
- Superchargers
- Volledige one-pedal drive tot stilstand
- beter audio-systeem
- digitaal scherm achter (2025 model)
Iemand die dit eventueel kan aanvullen of opmerkingen hierover?
Het is in de praktijk namelijk best een lastige keuze :-)
Hoeveel meer ruimte heb je dan daadwerkelijk ? :-)PVPaneel schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:07:
@pitchdown Als je doelt op de 700L uit de Tesla folder, neem dan even mee dat ome Musk bagage liters niet meet zoals gewone stervelingen.. Neemt niet weg dat het er nog steeds meer zijn in de Tesla..
In de test van Björn paste er een extra bananendoos in de G6 ten opzichte van de Model Y. YouTube: Xpeng G6 banana box testpitchdown schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:01:
ik kijk voor mijn nieuwe lease-auto op dit moment naar de G6 en de nieuwe model Y (2024).
- Android Auto
- nog sneller laden
+ punten voor de model Y
- meer ruimte in het interieur (kan iemand mij uitleggen hoe dit kan als beide auto`s even groot zijn? ik weet dat de model Y een frunk heeft en ruimte onder de bagageruimte
- Superchargers
- beter audio-systeem
Ik vind het ook wel heel raar hoe Tesla dan blijft schermen met zo'n hoger getal.
Ik zou ook nog aanvullen dar je bij de Xpeng alle ADAS features er gratis bij krijgt (advanced autopilot en lane change equivalent). Bij Tesla betaal je hier €3500 tot €7500 voor.
Om de 20k kilometer, en de eerste kost zo'n 200 euro en die daarna 300 of 350 dacht ik.RUFFNECK schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:40:
Weet iemand wat hoeveel de jaarlijkse onderhoudsbeurten bedragen bij Xpeng, met name voor de G6?
En dan om en om, en dan komt er ooit nog een beurt aan die wat duurder is omdat er wat filters vervangen moeten worden oid
Enkel bediening via drukknoppen aan het stuur.
Geen release datum
Abonnement voor media incl achter
enkel centraal scherm, in de nieuwe ga je 9/10 dan ook moeten swipen voor je rijrichting en voor die ergelijke ala MK3 ruitenwissers.
Voordelen
Mogelijks betere EV kwa batterij en motoren
Andere punten die je aangeeft als voordeel zijn je eigen mening...
Tesla charger. Is enkel als je denkt aan de oplader te hangen op een lange rit.... In BE kan je ze bijna tellen op 1 hand en je moet je tijd gaan verdoen in niemandsland.
G6 heeft 800v tech dus bredere keuze voor alle snelheden
Die volume berekening is op zijn Amerikaanse maat. Die overdrijven graag in alles... Neemt niet weg dat het voldoende is. G6 voelt binnen veel ruimer voor inzittende. Frunk is idd jammer maar kan je als optie los wel al vinden (voor niet lease)
Onepedal is niet enkel voordeel. De hevige reductie en verplichte gas bijsturen zie ik eerder als een nadeel. Even buiten die autopilot dingen niet mee te nemen want dat zorgt alleen maar voor nog meer ergerlijk harmonica rijgedrag en fantoom remmen.
Beter audio? Heb je met g6 dan wel een deftige test(rit) gedaan en check dat iemand voor je niet heeft liggen prutsen? Huidige Y heeft sterk overdreven (bas)audio uit koffer. Wat jij aangeeft is het gevoel van spatial audio van Tesla. Dat is geen beter geluid. Dat is brein misleiden. De G6 heeft een zeer correct audio geluid, zeker dus op niveau van Y, Beter dan menig andere incl Duitsers.
Ik hoop dat ze in de volgende Y de rol en windgeluiden op orde krijgen. De huidige G6 is merkelijk stiller in de 120km/h en hoger.
De G6 is leverbaar in oranje, voor NL fanaten een pluspunt, geen wrap nodig
Btw ik hen geen van beide. Heb enkel meerdere testrit gedaan
[ Voor 60% gewijzigd door d3x op 30-09-2024 08:12 ]
BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
@Tijntje, nu 5 maanden verder - zijn er verder punten (+ en -) die je kan noteren? Wat is jouw ervaring met de software-update?Tijntje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:30:
Hier nog een ervaring, heb de auto nu 2 maanden.
G9 Performance met Premium en trekhaak.
Kom uit een Audi A4 Avant uit 2021 (diesel).
De G9 rijd heerlijk, het vermogen is echt een genot en het blijft een kick om de Performance eens op zijn staart te trappen.
Ik heb de Performance genomen omdat ik de andere modellen te veel vond rollen in de bocht, de Performance heeft luchtvering en ligt daardoor strakker op de weg.
Het interieur en de afwerking daarvan is echt super en is op sommige vlakken beter dan de Audi en op sommige vergelijkbaar.
Wat bijvoorbeeld wat minder is afgewerkt ten opzichte van de Audi is de bagage afdekking (weet even de officiële naam niet), die ging bij de Audi automatisch omhoog en omlaag bij het openen sluiten van de achterklep. Bij de G9 is dit een zeiltje wat iets minder degelijk is.
De stoelen zitten heerlijk (al had het voor mij iets meer kuipstoel mogen zijn).
De infotainment is op dit moment in de G9 oke, maar nog niet geweldig. Er zijn wat onhebbelijkheden maar dit is allemaal software en kan/wordt opgelost.
De Adaptive Cruise Control (ACC), is in de G9 oke maar nog niet zo soepel als de Audi. Ook dit is software en in de afgelopen 2 maanden zijn hier al updates in geweest om het beter te maken.
De Lane Centering Control (LCC), of the wel self driving is bij de G9 oke, maar de Audi had dat helemaal niet
De motorkap trilt inderdaad en vind ik wel jammer omdat dit toch een beetje af doet aan het Premium gevoel. Na 2 maanden valt het me eigenlijk bijna niet meer op.
Al met al stond ik voor de keus een EV te nemen en heb proef gereden in de BMW iX3, de Audi Q4 etron en de Xpeng G9.
Tot op heden nog geen moment spijt gehad van mijn keuze.
Een heel groot voordeel van Xpeng is dat ze luisteren naar de gebruikers, dat gebeurd op dit moment via de gebruikersgroep (van aanvankelijk zeer kritische gebruikers (klachtenbrief etc)). Klachten en gewenste features worden tegenwoordig verzameld verzameld via Discord en we gaan dit stroomlijnen met gebruikers uit andere europese landen en dit centraal met Xpeng OTA development bespreken. De auto van nu is al een heel andere dan toen ik hem een jaar geleden kreeg. En veel klachten van toen zijn al opgelost.
Natuurlijk kunnen er nog steeds zaken beter, maar ook ik ben zeer tevreden met mijn G9, en als ik weer een nieuwe EV zou kiezen, zou het zeker een Xpeng worden. En geen Tesla, die ik al 5 jaar heb gereden....
G6 (wit) - P7 (zwart) - G9 (grijs) op een aanhanger
Op gebied van kleur zijn ze wel niet zo vooruitstrevend (behalve dan de extreme knal oranje), zo heeft BYD vb op de seal echt wel wat meer keuze.
[ Voor 19% gewijzigd door d3x op 30-09-2024 11:45 ]
BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Meeste mensen nemen niet echt een kleur op de auto denk ik, vooral in de lease omdat dit alles duurder maakt en dus meer bijtelling.d3x schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:36:
Ik kwam hier net nog een vrachtwagen tegen met 3 demowagens voor een showroom.
G6 (wit) - P7 (zwart) - G9 (grijs) op een aanhanger
Op gebied van kleur zijn ze wel niet zo vooruitstrevend (behalve dan de extreme knal oranje), zo heeft BYD vb op de seal echt wel wat meer keuze.
En ze kijken denk ik veel af van Tesla, en die hebben ook vrij weinig kleur volgens mij.
Ook lastiger / duurder om een kleur te maken en daar veel voorraad van te pushen, en dat de verkoop dan tegen valt. Dan is opslag best prijzig voor die auto's.
Zal binnenkort even mijn huidige mening posten als ik wat meer tijd heb-Muncky- schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:03:
[...]
@Tijntje, nu 5 maanden verder - zijn er verder punten (+ en -) die je kan noteren? Wat is jouw ervaring met de software-update?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ik ben erg gecharmeerd na een proefrit, maar de longrange past simpelweg niet in budget helaas. Dus kijk nu naar standaard range 2023 of 2024 model.
Degene zonder CarPlay of Google auto bevalt de navigatie goed? Worden er ook flitsers weergegeven?
Zomer: 400kmAlphaxe schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:16:
Ik vroeg me af of iemand wat kan delen over de Xpeng G9 standard range. Wat is werkelijk bereik en dan vooral tijdens de winterdagen.
Ik ben erg gecharmeerd na een proefrit, maar de longrange past simpelweg niet in budget helaas. Dus kijk nu naar standaard range 2023 of 2024 model.
Degene zonder CarPlay of Google auto bevalt de navigatie goed? Worden er ook flitsers weergegeven?
Winter: rij pas sinds maart, maar verwacht ~300km
Navigatie kan beter, eindig regelmatig aan de achterkant van een winkel bv. Navigatie berekend niet automatisch een nieuwe route. Sommige vaste flitspalen worden getoond.
Dank voor je reactie.itons schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:32:
[...]
Zomer: 400km
Winter: rij pas sinds maart, maar verwacht ~300km
Navigatie kan beter, eindig regelmatig aan de achterkant van een winkel bv. Navigatie berekend niet automatisch een nieuwe route. Sommige vaste flitspalen worden getoond.
300KM winterdag is normaal gesproken meer dan voldoende, dus het overwegen waard.
Rij nu dagelijks met Carplay en Waze app in een Kodiaq, de navigatie standaard in de auto is sindsdien nutteloos.
Is het geluid in de G9 standaard (zonder premium pakket) ook goed?
Ik heb in een SR proefgereden zonder Premium pakket, maar de stoelzitting en met name de audio was stukken minder.Alphaxe schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:21:
[...]
Dank voor je reactie.
300KM winterdag is normaal gesproken meer dan voldoende, dus het overwegen waard.
Rij nu dagelijks met Carplay en Waze app in een Kodiaq, de navigatie standaard in de auto is sindsdien nutteloos.
Is het geluid in de G9 standaard (zonder premium pakket) ook goed?
Audio zou ik zelf beroerd willen noemen nadat ik in een versie plaatsnam met Premium pakket en de audio testte..
Oke, dat er verschil is geloof ik direct. Het DynAudio systeem is ook wel nextlevel, de proefrit auto had deze. Man man wat een geluid. Opzich ben ik tevreden met iets minder next level, maar het moet wel gewoon goed zijn.-Muncky- schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:56:
[...]
Ik heb in een SR proefgereden zonder Premium pakket, maar de stoelzitting en met name de audio was stukken minder.
Audio zou ik zelf beroerd willen noemen nadat ik in een versie plaatsnam met Premium pakket en de audio testte..
Wat was je merkbare verschil in de stoelen?
De verstelbare mogelijkheden v/d stoelen zijn beter. Ik ben zelf ruim 2.00m en vind ondersteuning voor mijn bovenbenen wel prettig, dwz, langere zitting. Een Model Y bijv (of mijn huidige Model 3) hebben dat beide niet en die stoelen vind ik dan ook tegenvallen.Alphaxe schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:05:
[...]
Oke, dat er verschil is geloof ik direct. Het DynAudio systeem is ook wel nextlevel, de proefrit auto had deze. Man man wat een geluid. Opzich ben ik tevreden met iets minder next level, maar het moet wel gewoon goed zijn.
Wat was je merkbare verschil in de stoelen?
Massage zit er dan ook op, onderdeel van het Premium pakket, maar voor mij geen must-have.
China heeft hem vorige week ontvangen.
https://ir.xiaopeng.com/n...lts-september-and-third-3
Veel nieuwe features, maar nog nergens een change log kunnen vinden. Tevens zijn niet alle features die in China uitgebracht worden van toepassing op Europa. Denk aan XNGP hebben we hier nog niet..
Even translate aanzetten in je browser
https://www.xchuxing.com/article/132972
enkele vragen voor ik vermoedelijk testrit ga aanvragen.
- - wasstraatmodus sinds update aanwezig?
- - hoe weet je welk modeljaar je wagen is?
- - range die plots wegvalt, is dat opgelost?
- - als ik met men vrouw, beide de app gebruikend, in de auto stap en ik ben bestuurder, weet hij dan per direct hoe de stoel moet staan? ik ben 1m90 en men vrouw 1m60, ik geraak niet in de huidige auto als men vrouw er mee heeft gereden en moet dus altijd manueel bijstellen, want als het pas gebeurt als je binnenin de auto een profiel moet kiezen is het eigenlijk te laat want dan zit ik al in de auto. Ik las doorheen de geschiedenis van deze topic dat daar wel problemen mee waren.
- - percentage batterij te bekijken ipv wltp of dynamische range? Dacht te hebben gelezen dat dit in orde was door update.
- - cruisecontrole bij monteren fietsendrager al actief?
- - is het volglazen dak niet te warm op echt warme dagen?
- - android-toepassing al mogelijk? dacht het wel in modeljaar 2024 en sinds nieuwe update?
- - dashcams: zijn er al sommigen die zo eentje hebben aangekoppeld via de usb?
- - Wat bedoelt men met laadvermogen iets van +500kg,want 5 volwassen in 1 voertuig is bij benadering al 500kg, dan mag er geen bagage mee of interpreteer ik het fout?
1) neeJPkes schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:41:
Beste,
enkele vragen voor ik vermoedelijk testrit ga aanvragen.thx!
- - als ik met men vrouw, beide de app gebruikend, in de auto stap en ik ben bestuurder, weet hij dan per direct hoe de stoel moet staan? ik ben 1m90 en men vrouw 1m60, ik geraak niet in de huidige auto als men vrouw er mee heeft gereden en moet dus altijd manueel bijstellen, want als het pas gebeurt als je binnenin de auto een profiel moet kiezen is het eigenlijk te laat want dan zit ik al in de auto. Ik las doorheen de geschiedenis van deze topic dat daar wel problemen mee waren.
- - percentage batterij te bekijken ipv wltp of dynamische range? Dacht te hebben gelezen dat dit in orde was door update.
- - android-toepassing al mogelijk? dacht het wel in modeljaar 2024 en sinds nieuwe update?
- - Wat bedoelt men met laadvermogen iets van +500kg,want 5 volwassen in 1 voertuig is bij benadering al 500kg, dan mag er geen bagage mee of interpreteer ik het fout?
2) 2024 G9 heeft geen afdek plaatje op de bekerhouders voorin, de 2023 model kan je "indrukken" en dan gaat hij met een veer naar beneden
3) Ja, dat was alleen in de eerste paar weken een probleem. Was snel opgelost
4) Geen ervaring mee, je kan wel profielen in de auto maken los van de sleutel (of telefoon) dan kan je heel makkelijk switchen tussen de profielen door op het hoofdje t klikken links boven in beeld.
5) Sinds 5.x update zie je beide. Je hebt altijd percentage in beeld, en je kan dan kiezen tussen WLTP of Dynamische range in kilometers.
6) ACC (adaptive cruise control) werkt met trekhaak, LCC (actief binnen de lijntjes houden) niet. ACC limiet is 90. Normaal ACC/LCC limiet 150
7) Nee, is speciaal glas. Heb geen last van de warmte / zon. Tuurlijk kan het warm worden in de auto, maar je kan via de app altijd de airco al aanzetten als je naar de auto loopt
8 ) 2024 model van de G9, en alle G6 versies (is er maar één nog momenteel) komen standaard met Apple CarPlay en Android Auto
9) Ik heb een dashcam achter / onder mn binnenspiegel hangen. Rechts aan de spiegel zit een USB poort voor stroom. Ideaal. Houd er wel rekening mee dat die stroomtoevoer stopt zodra de auto uit gaat
10) Klopt, er is vrij weinig ruimte voor extra bagage dan als je kijkt naar maximum toegestaan gewicht. Zeker als je ook nog fietsen meeneemt etc. In de praktijk zul je er geen last van hebben en denk ik niet dat je zomaar hierop gewogen gaat worden.
4. Als jullie ieder profielen hebben gekoppeld aan eigen account, dan zal het jouw profiel laden als JIJ de auto opent en vice versa. Enige probleem wat je kan hebben is als jullie beide auto-unlock aan hebben staan en het die van haar eerst pakt.... Mijn vriendin heeft auto-unlock uit, maar als zijde auto handmatig opent krijgt ze haar eigen profiel.JPkes schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:41:
Beste,
enkele vragen voor ik vermoedelijk testrit ga aanvragen.thx!
Was aan het begin wel ff wennen.... omdat ze soms eerder naar de auto toeloopt, het opent maar vervolgens op de bijrijder stoel gaat zitten.
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh
Stel, ik schakel die auto unlock in En men vrouw niet. Ik wil rijden, bij mij zal hij dan zonder probleem openen. Maar stel zij is al eerder aan de auto langs passagierszijde, welke handeling moet zij dan doen om deur te openen? Komt de klink er dan wel gewoon uit of moet zij op haar gsm de app gebruiken om te openen of fysiek de sleutel bijhebben.
4b) ik stap dus later effe later in als bestuurder, dan ga de stoel alsnog direct naar mijn instellingen zodat ik vlot kan instappen? Of blijft die dan staan zoals de vorige bestuurde het had staan?
Want als ik elke keer mijn profiel op het scherm in de wagen moet kiezen, dan zit ik al half gewrongen tussen het stuur en de stoel omdat men vrouw er mee reed en de stoelinstellingen niet correct staan
https://www.carscoops.com...nufacturing%20in%20Europe.
Geen idee nog hoe ze dat gaan doorberekenen naar de consument toe, maar duurder zullen ze wel worden.
Ik weet dat ze "prijsgarantie" geven tot 1 nov, maar in geval van lease zal dan de nieuwe prijs (datum toelating) voor de bijtelling gelden, toch?
Wel een beetje balen..
[ Voor 19% gewijzigd door RUFFNECK op 05-10-2024 10:12 ]
Vb:
BEIJING, March 25 (Reuters) - China electric vehicle (EV) maker BYD (002594.SZ) , opens new tab on Monday lowered the starting price of a new version of its Seal electric sedan to 179,800 yuan ($24,978.12).24 Mar 2024
Dat is dan voor de nieuwe basis versie. Kost in BE 39000eur. Of dus 42000 dollar
[ Voor 43% gewijzigd door d3x op 05-10-2024 10:50 ]
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Dit klopt niet, geloof ik. De importheffing was 10% en gaat nu naar 31%, zoals ik het begrijp.kramon schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:35:
Het is overigens niet dat de XPENGS 21% duurder worden. De importheffing gaat met 21% omhoog. Mij werd verteld dat het voor een G9 performance ‘maar’ om 1200 euro oid ging.
Xpeng kan natuurlijk ook gaan produceren/assembleren in Europa. BYD doet dit in Hongarije.
Zoiets is mij toen destijds eind juni ook verteld dat het niet 21% is over de totaalprijs van de auto.kramon schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:35:
Het is overigens niet dat de XPENGS 21% duurder worden. De importheffing gaat met 21% omhoog. Mij werd verteld dat het voor een G9 performance ‘maar’ om 1200 euro oid ging.
Ik heb niet doorgevraagd omdat het voor mij toch niet relevant zou zijn.
Ik heb dezelfde situatie. Vanaf 1 mrt 2025 een nieuwe leaseauto als vervanger voor mijn huidige model 3. Wegens gezinsuitbreiding heb ik een grote kofferbak nodigpitchdown schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:01:
ik kijk voor mijn nieuwe lease-auto op dit moment naar de G6 en de nieuwe model Y (2024).
- Android Auto
- nog sneller laden
+ punten voor de model Y
- Superchargers
- beter audio-systeem
Dat zou ik wel eens willen weten ja, de mijne wordt in de week van de 25 nov geleverd, lease. Een hoge bijtelling hierdoor is natuurlijk niet de bedoeling... Maar eens even achter aan bellen maandag...RUFFNECK schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:12:
Met de aankomende (extra) importheffingen gaat Xpeng dus rond de 21% extra heffing moeten afdragen.
https://www.carscoops.com...nufacturing%20in%20Europe.
Geen idee nog hoe ze dat gaan doorberekenen naar de consument toe, maar duurder zullen ze wel worden.
Ik weet dat ze "prijsgarantie" geven tot 1 nov, maar in geval van lease zal dan de nieuwe prijs (datum toelating) voor de bijtelling gelden, toch?
Wel een beetje balen..
Als je meer weet, hoor ik het ook graagpepijnkummel schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:43:
[...]
Dat zou ik wel eens willen weten ja, de mijne wordt in de week van de 25 nov geleverd, lease. Een hoge bijtelling hierdoor is natuurlijk niet de bedoeling... Maar eens even achter aan bellen maandag...
Jazeker.MWDKing schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:10:
[...]
Ik heb dezelfde situatie. Vanaf 1 mrt 2025 een nieuwe leaseauto als vervanger voor mijn huidige model 3. Wegens gezinsuitbreiding heb ik een grote kofferbak nodig. Ik ga ze allebei binnenkort proefrijden. Heb jij dat al gedaan?
Rijd allebei prima.
De overweging zit meer in de verschillen t.o.v. elkaar.
Tesla geeft wel meer zekerheid....XPeng wel nog meer value for money.
Geen one pedal drive bij de G6 vind ik wel jammer
One pedal drive ga ik ook missen denk ik. Volgende week een proefrit gepland. Heb nu een Model 3 en ben dik tevreden. Dus de MY is de veilige keus, maar ik hou ook wel van verandering en de risicos vallen mee natuurlijk voor een zakelijke leaserijder.pitchdown schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:43:
[...]
Jazeker.
Rijd allebei prima.
De overweging zit meer in de verschillen t.o.v. elkaar.
Tesla geeft wel meer zekerheid....XPeng wel nog meer value for money.
Xpedal drive werkt ookpitchdown schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:43:
[...]
Klopt, daarvoor (voor het allerlaatste beetje) moet je zelf op de rem trappen.
[ Voor 7% gewijzigd door JJapie op 05-10-2024 21:48 ]
maar ook een pak minder aggressive onepedal reductie, you hate it or you love it. komende van vele generaties automaten van verschillende merkgroepen is dat net wat ik slecht vind aan een Tesla. Ik ben graag actief in het verkeer. Als ik gas loslaat is dat om de juiste afstand te houden bij voorligger, niet om meteen 20-30km/h trager te gaan. Ik noem het bij Tesla eerder one pedal gas. En dynamische cruisecontrol ervaar ik als negatief. Nog meer zielen op de baan die niet opletten en nog meer harmonica gedrag.
Als je dus een al wat jaren automaat gehad hebt, mis je dus niks aan de G6, en hij gaat echt tot 1-2km/h dus bijna stilstand in mijn testritten.
De Polestar heeft (tov XPENG of Tesla) weinig settings en snufjes maar bovenstaande kan ik wel waarderen.
Overigens lees ik ergens terug dat het een vereiste vanuit de Chinese overheid zou zij, maar dit soort functies kunnen prima regio afhankelijk te gebruiken zijn.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
dat is ook zo in de Xpeng G6 zowel voor stuur als voor regen, op de tesla is het enkel stuur.SirLenncelot schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:08:
In mijn polestar zijn het losse instelling. De mate van afremmen onder one pedal drive is in twee niveaus af te stellen en volledige stilstand/stapvoets is een andere instelling.
De Polestar heeft (tov XPENG of Tesla) weinig settings en snufjes maar bovenstaande kan ik wel waarderen.
Overigens lees ik ergens terug dat het een vereiste vanuit de Chinese overheid zou zij, maar dit soort functies kunnen prima regio afhankelijk te gebruiken zijn.
Maar de tesla gaat zo hard in de regeneratie dat ik het eerder ervaar als ambetant dan als een voordeel... persoonlijk natuurlijk.
Zojuist een dame van Xpeng Breukelen aan de lijn gehad, er had net daarvoor ook al iemand gebeld met deze vraag... Ze gaf aan dat auto's besteld voor 30 nov. geen last krijgen van een verhoogde fiscale waarde als gevolg van de extra import heffing.pepijnkummel schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:43:
[...]
Dat zou ik wel eens willen weten ja, de mijne wordt in de week van de 25 nov geleverd, lease. Een hoge bijtelling hierdoor is natuurlijk niet de bedoeling... Maar eens even achter aan bellen maandag...
is het 30nov of 30okt? want volgens EU nieuws is het einde vd maandpepijnkummel schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:52:
[...]
Zojuist een dame van Xpeng Breukelen aan de lijn gehad, er had net daarvoor ook al iemand gebeld met deze vraag... Ze gaf aan dat auto's besteld voor 30 nov. geen last krijgen van een verhoogde fiscale waarde als gevolg van de extra import heffing.
Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan in juli, niemand, noch wagenparkbeheer, noch leasebedrijf, noch Xpeng kon zekerheid geven over de invloed op de bijtelling, deze is namelijk pas van toepassing bij het op naam zetten.pepijnkummel schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:52:
[...]
Zojuist een dame van Xpeng Breukelen aan de lijn gehad, er had net daarvoor ook al iemand gebeld met deze vraag... Ze gaf aan dat auto's besteld voor 30 nov. geen last krijgen van een verhoogde fiscale waarde als gevolg van de extra import heffing.
Wanneer de fiscale waarde op de dag van 'op naam' zetten hoger is, dan heeft dit wel degelijk invloed op de bijtelling. Het enige was Xpeng kan borgen is de verkoopprijs, zit daar leasemij tussen ben je geen klant van Xpeng. Omdat dit allemaal erg onduidelijke materie is en je van allerlei verschillende zijden andere antwoorden krijg (ook Xpeng vestigingen) heb ik van mijn vorige leasecontract de laatste 4 maanden afgekocht (kosten €1100bto).
Xpeng doet hetzelfde aal ene paar maanden terug "besteld voor november, geen prijsstijging", dat spoort potentiele klanten aan, maar welke invloed het op de bijtelling in bijvoorbeeld december heeft blijft uiteenlopende antwoorden opleveren.
Volgens mij is het 30 okt ipv 30 nov.pepijnkummel schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:52:
[...]
1) wat houdt Led X-bot verlichting voor en achter eigenlijk in? Ik vermoed dat het geen matrix-koplampen zijn die deels uitgaan om tegenliggers niet te hinderen?
2) ik las net ergens dat er nog een "Elektrische achterklep met sensorbesturing" aanwezig is. Dit is nog iets anders dan het open "kicken" van je achterklep want dat zit er sinds modeljaar 2024 niet meer op. Maar wat is dit dan: "Elektrische achterklep met sensorbesturing" https://www.hedinautomotive.be/nl/xpeng/modellen/g9
3) kan de achterklep openen tot een bepaalde hoogte voor bestuurder 1 en tot een andere hoogte voor bestuurder 2 als die 2de inlogt als bestuurder?
Maar ik zie precies geen optie om bij de AWD-Performance-versie voor kunstleer te gaan of ik mis het.
met zeer kleine kindjes krijg ik wat schrik voor men stoelen...
ik heb al bijna 5j nappa leer (Stelantis) in mijn lease zonder enige krak, breuk, scheur, mijn vorige lease (Mercedes) was kunstleer en was er aan voor de moeite na 4j... veel hangt af van de autoleverancier.JPkes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:52:
ik lees hier dat het nappaleer veel gevoeliger is dan het kunstleer.
Maar ik zie precies geen optie om bij de AWD-Performance-versie voor kunstleer te gaan of ik mis het.
met zeer kleine kindjes krijg ik wat schrik voor men stoelen...
weet niet naar welke Xpeng je aan het kijken bent, maar de G6 heeft eigenlijk geen verschil in versies (buiten wit-zwart)... alles is hetzelfde buiten een andere batterij en 2wd of 4wd... De G7 en G9 heb wel verschillen.
Ik ben de G9 aan het bekijken.d3x schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:04:
[...]
ik heb al bijna 5j nappa leer (Stelantis) in mijn lease zonder enige krak, breuk, scheur, mijn vorige lease (Mercedes) was kunstleer en was er aan voor de moeite na 4j... veel hangt af van de autoleverancier.
weet niet naar welke Xpeng je aan het kijken bent, maar de G6 heeft eigenlijk geen verschil in versies (buiten wit-zwart)... alles is hetzelfde buiten een andere batterij en 2wd of 4wd... De G7 en G9 heb wel verschillen.
Mijn bmw, weliswaar van 10jr oud, heeft ook kunstleer en is toch ook al jaar of 4 aan het scheuren aan de zetels.
Ik heb een P7 LR, zonder premium, dus zwarte vegan lederen stoelen met rode stikselsd3x schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:04:
[...]
ik heb al bijna 5j nappa leer (Stelantis) in mijn lease zonder enige krak, breuk, scheur, mijn vorige lease (Mercedes) was kunstleer en was er aan voor de moeite na 4j... veel hangt af van de autoleverancier.
Ook de premium uiteraard bekeken en getest, bij gelijke zwarte bekleding zie en voel ik geen enkel verschil. tis dat ze schrijven dat het Nappa is en het zal...zien of voelen doe je het verschil niet
Dit wordt georganiseerd door het gebruikerscomité van Xpeng Nederland. Dus van, voor en door XPENG-gebruikers.
Je wordt ontvangen met koffie/thee en we sluiten af met een borrel met een hapje.
Aanmelden kan nog net.
https://xpeng-event.nl/
We vragen een bijdrage in de kosten van €2,50 per persoon.
Ik heb een G9 en wil graag een trekhaak achteraf installeren.
Helaas blijkt nu dat het niet mogelijk is dit achteraf te doen.
Iemand ideeën of ervaring hiermee?
Waarom kan dit bij elk ander merk maar niet bij Xpeng?
Heads-up in ieder geval voor potentiële kopers, achteraf een trekhaak kan (nog) niet.
Had je dat niet kunnen weten op het moment van bestellen? Het kan bij veel EVs niet. Ook omdat het hier af-fabriek een elektrische trekhaak betreft is het logisch dat dit achteraf een lastig verhaal ging/gaat worden..josjuh86 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:18:
Hi,
Heads-up in ieder geval voor potentiële kopers, achteraf een trekhaak kan (nog) niet.
"elk ander merk".... dat klinkt alsof je geen gedegen (voor)onderzoek hebt gedaan. Daarnaast, wat wil je trekken? Vaak kan je wel achteraf een trekhaak plaatsen voor fietsen- of skidragers maar niet een waar je daadwerkelijk ook toelaatbaar trekgewicht hebt.josjuh86 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:18:
Hi,
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh
O ja, en op Discord vind je natuurlijk hierover (en veel andere zaken en ervaringen) ook de nodige informatie.Helddi schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:43:
Ongetwijfeld hebben de meesten van jullie de uitnodiging voor het XPENG-event van komende zaterdag op Paleis Soestdijk al gezien. Van 13.00 tot 16.30 uur.
Dit wordt georganiseerd door het gebruikerscomité van Xpeng Nederland. Dus van, voor en door XPENG-gebruikers.
Je wordt ontvangen met koffie/thee en we sluiten af met een borrel met een hapje.
Aanmelden kan nog net.
https://xpeng-event.nl/
We vragen een bijdrage in de kosten van €2,50 per persoon.
https://discord.gg/6BzmqfZaAf
Mijn G6 is direct na release in NL besteld (via leaseplan), testritten plannen ect. ging erg vlot.
Nu was mij toegezegd de auto zou worden geleverd eind augustus en anders zeker eind september.
Elk contact met xpeng is een sorry persoon die hier over gaat is in gesprek, bezet, afwezig ect. ik laat een terugbelverzoek achter, ik moet hier elke keer weer achteraan bellen om weer dezelfde boodschap te krijgen.
Volgens leasplan staat de auto al 4 weken klaar voor levering.
De enkele keer dat ik wel de juiste persoon bij xpeng aan de lijn kreeg vertelde mij dat de auto mid oktober van de boot zou komen en dan "waarschijnlijk " "misschien" half november afgeleverd kon worden.
Het gebrek aan communicatie en het constant moeten najagen van antwoorden stemt mij wel lichtelijk ontevreden.
Desondanks kijk ik nog wel erg uit naar het in ontvangst nemen van mijn nieuwe wagen echter ben ik benieuwd of er meerdere mensen last hebben van het ontbreken van de communicatie.
Communicatie wisselt per vestiging. Algemene nummers werken door onderbezetting (ook bij hun speelt een personeelstekort. Maar wie moet je hebben? Ik heb wel hier en daar wat ingangen.peterblank schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:47:
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen met het onderhouden van contact met de dealer.
Mijn G6 is direct na release in NL besteld (via leaseplan), testritten plannen ect. ging erg vlot.
Nu was mij toegezegd de auto zou worden geleverd eind augustus en anders zeker eind september.
Elk contact met xpeng is een sorry persoon die hier over gaat is in gesprek, bezet, afwezig ect. ik laat een terugbelverzoek achter, ik moet hier elke keer weer achteraan bellen om weer dezelfde boodschap te krijgen.
Volgens leasplan staat de auto al 4 weken klaar voor levering.
De enkele keer dat ik wel de juiste persoon bij xpeng aan de lijn kreeg vertelde mij dat de auto mid oktober van de boot zou komen en dan "waarschijnlijk " "misschien" half november afgeleverd kon worden.
Het gebrek aan communicatie en het constant moeten najagen van antwoorden stemt mij wel lichtelijk ontevreden.
Desondanks kijk ik nog wel erg uit naar het in ontvangst nemen van mijn nieuwe wagen echter ben ik benieuwd of er meerdere mensen last hebben van het ontbreken van de communicatie.
Dick
Bijzonder, dit is exact (ongeveerpeterblank schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:47:
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen met het onderhouden van contact met de dealer.
..
Ik heb 13 juni besteld. Mijn verwachting (hoop?) was eind augustus een auto geleverd te krijgen uit de eerste batch. Ik heb me pas later bedacht dat ik natuurlijk even had moeten vragen wat er beschikbaar was in die batch.. dus tja, eigen schuld, dan maar wachten tot september.
Vanuit de leasemaatschappij de melding gekregen dat het 30 september werd. Eind september via de leasemaatschappij navraag gedaan, toen was de melding dat afgelopen vrijdag de boot in Zeebrugge aan zou komen en uitlevering enkel weken later.
Afgelopen maandag de melding gekregen vanuit de leasemaatschappij dat de afleverdatum nu op 31-11 staat.
Deze week meerdere keren in de wacht gehangen bij Xpeng, het is me niet gelukt iemand te spreken te krijgen.
Ik kijk ook uit naar de nieuwe auto, maar het moet toch nog wel dit jaar worden...

Wordt ongeveer half december uitgeleverd via Breukelen.
Opa7 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:59:
September privé aankoop akkoord getekend voor een lr G9 met alles erop en aan !
Wordt ongeveer half december uitgeleverd via Breukelen.
Ik heb iemand nodig die mij kan verklaren waarom als mijn auto half oktober van de boot komt pas een maand later geleverd word terwijl dus de toezegging 2 uiterlijk 1 maand geleden was.Helddi schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:59:
[...]
Communicatie wisselt per vestiging. Algemene nummers werken door onderbezetting (ook bij hun speelt een personeelstekort. Maar wie moet je hebben? Ik heb wel hier en daar wat ingangen.
Dick
Maakt me niet meer uit wie het is als ik maar duidelijkheid krijg want vooral de opmerking misschien waarschijnlijk daar kan ik totaal niks mee

Het lijkt haast zo een beetje of na de verkoop er weinig service meer is (althans zo ervaar ik het bij filiaal Breukelen).
Ik weet ook niet wat de verdeler is in NL. Maar in BE is dat Hedin wat nog altijd focus Mercedes is kwa garages.
[ Voor 21% gewijzigd door d3x op 10-10-2024 23:15 ]
Neem even contact op met burghoftrekhaken.josjuh86 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:18:
Hi,
Misschien zijn ze er al mee bezig.
Misschien wachten ze op een voertuig zodat ze kunnen passen.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Badhoevendorp (Amsterdam) niet binnen geweest. Maar in Breukelen heb ik hele goede ervaringen met het personeel.RUFFNECK schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:33:
Is er iemand en naar de vestiging Breukelen en naar die van Amsterdam geweest? Zo ja, bij welke van de 2 was de ervaring en gevoel met personeel beter?
de ervaring in Rotterdam vond ik niet geweldig. Maar kwam vooral omdat ik me ergerde aan de betreffende verkoper.jesse! schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:38:
[...]
Badhoevendorp (Amsterdam) niet binnen geweest. Maar in Breukelen heb ik hele goede ervaringen met het personeel.
Overigens heb ik begin augustus besteld (G9P '24 met trekhaak). Een week later was ie er al en kon ik aangeven wanneer ik 'm op kon halen. Heb zelf 'vertraagd' naar september.
[ Voor 31% gewijzigd door kramon op 11-10-2024 14:12 ]
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Vind het enkel excl spiegels terug (1937mm).
Thx
[ Voor 5% gewijzigd door JPkes op 12-10-2024 20:44 ]

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken in dit topic omdat ik interesse heb in de Xpeng G9 als mijn volgende leaseauto. Na uitgebreid onderzoek vind ik dat deze auto zich echt onderscheidt op het gebied van prijs, kwaliteit en innovatie. Ik heb even overwogen om puur op economische gronden voor de Tesla Model Y te kiezen, maar ik heb uiteindelijk besloten om voor de Xpeng G9 Performance te gaan. Ik heb eerder een Tesla Model 3 Performance gehad en rij nu in een Audi e-tron Q8, en ik denk dat de Xpeng G9 Performance een goede mix biedt van de voordelen van beide auto's: de gebruiksvriendelijkheid en technologische voordelen van de Tesla en het comfort en de ruimte van de Audi.
Nu heb ik een belangrijke vraag: welke kleur moet ik kiezen?
Wat zouden jullie kiezen?
Ik heb zwart (G9P) en vind de zwarte lak erg gevoelig. Groen vond ik mooi maar ik zag mezelf het niet handmatig wassen de komende 7+ jaar (heb gekocht en niet geleaset). Van horen zeggen blijkt dat ik niet de enige ben die het zo ondervind. Denk dat je voor je zelf ook moet nagaan:Achiej schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:29:
Goedemorgen allemaal,
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken in dit topic omdat ik interesse heb in de Xpeng G9 als mijn volgende leaseauto. Na uitgebreid onderzoek vind ik dat deze auto zich echt onderscheidt op het gebied van prijs, kwaliteit en innovatie. Ik heb even overwogen om puur op economische gronden voor de Tesla Model Y te kiezen, maar ik heb uiteindelijk besloten om voor de Xpeng G9 Performance te gaan. Ik heb eerder een Tesla Model 3 Performance gehad en rij nu in een Audi e-tron Q8, en ik denk dat de Xpeng G9 Performance een goede mix biedt van de voordelen van beide auto's: de gebruiksvriendelijkheid en technologische voordelen van de Tesla en het comfort en de ruimte van de Audi.
Nu heb ik een belangrijke vraag: welke kleur moet ik kiezen?Ik neig naar wit, maar zwart spreekt me ook aan. Voor het interieur ben ik zeker van de zadel bruine bekleding.
Wat zouden jullie kiezen?
- Ga je naar de wasstraat of was je met de hand?
- Gaan zichtbare krassen je irriteren?
- Wil je het nog (na)coaten?
- Wat vind je mooi?
Tip: anders nog even ervaringen vragen op Xpeng Discord
Invite linkje voor de Discord: https://discord.gg/6BzmqfZaAfMirabis schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:20:
[...]
Ik heb zwart (G9P) en vind de zwarte lak erg gevoelig. Groen vond ik mooi maar ik zag mezelf het niet handmatig wassen de komende 7+ jaar (heb gekocht en niet geleaset). Van horen zeggen blijkt dat ik niet de enige ben die het zo ondervind. Denk dat je voor je zelf ook moet nagaan:
- Ga je naar de wasstraat of was je met de hand?
- Gaan zichtbare krassen je irriteren?
- Wil je het nog (na)coaten?
- Wat vind je mooi?
Tip: anders nog even ervaringen vragen op Xpeng Discord
Ik heb overigens een groene G9, en ik krijg veel complimenten over de kleur. Zelf vind ik het ook de mooiste kleur. (Ook met bruin interieur)
Ik rij de auto gewoon door de wasstraat, geen enkel probleem. Wel kies ik altijd voor een programma zonder wax behandeling (vaak het goedkoopste programma)
Auto wordt nog steeds prima schoon, dus heb ook wel geleerd dat al die duurdere programma's echt een scam is voor veel mensen.
Ik ga naar de wasstraat en was het niet zelf. Ook ga ik niet (na)coaten of iets dergelijks. Krassen zullen me waarschijnlijk wel irriteren, dus wit lijkt me dan de beste keuze. De groene kleur vind ik ook mooi, maar ik vraag me af of dat slim is voor een leaseauto, mocht ik er ooit eerder vanaf willen. Daarnaast denk ik dat het na een tijdje gaat vervelen; het ziet er nu mooi uit, maar ik vind het geen tijdloze kleur.
Hmm, soms toch wat langer geduld hebben.. Ik ben vandaag gebeld, mijn G6 is in Rotterdam aangekomen. Ik ga m volgende week maandag halen. Ik werd prima geholpen! Ben benieuwdJaccoSpelt schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:02:
[...]
Bijzonder, dit is exact (ongeveer) mijn ervaring.
...
Reacties mbt het advies dan maar geen Chinese EV te kopen mogen achterwege blijven... ;-)
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Dan is er nog de mogelijkheid dat tussen bestellen en op kenteken zetten de importheffing van 10% naar 31% gaat. Echter Douane en de BPM afdeling van de Belastingdienst hebben geen antwoord op deze regelgeving / uitvoering. Ik wordt verwezen naar de berichtgeving omtrent dit onderwerp op rijksoverheid.nl. Ondertussen is het onduidelijk wanneer de importheffing omhoog gaat en daarmee de fiscale waarde...
Kan het niet zo zijn, dat de consumenten catalogusprijs gelijk blijft en dat de prijs zonder heffingen wordt verlaagd, waarmee Xpeng de importheffing voor eigen rekening neemt? En dat de fiscale waarde dus niet wijzigt?ressie69 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:59:
Lijkt mij ook niet maar ik verzin het niet zelf. Met terugwerkende kracht daargelaten;
Dan is er nog de mogelijkheid dat tussen bestellen en op kenteken zetten de importheffing van 10% naar 31% gaat. Echter Douane en de BPM afdeling van de Belastingdienst hebben geen antwoord op deze regelgeving / uitvoering. Ik wordt verwezen naar de berichtgeving omtrent dit onderwerp op rijksoverheid.nl. Ondertussen is het onduidelijk wanneer de importheffing omhoog gaat en daarmee de fiscale waarde...
Klinkt vrij laag vond ik zelf en ik snap ook wel dat het geen officieel feit is oid, maar zeker is wel dat het niet "gewoon" 21% duurder wordt voor ons.
Dit heeft te maken met diverse tussenpartijen waar de dealer (franchise) weinig invloed op heeft.peterblank schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:45:
[...]
Ik heb iemand nodig die mij kan verklaren waarom als mijn auto half oktober van de boot komt pas een maand later geleverd word terwijl dus de toezegging 2 uiterlijk 1 maand geleden was.
Maakt me niet meer uit wie het is als ik maar duidelijkheid krijg want vooral de opmerking misschien waarschijnlijk daar kan ik totaal niks mee![]()
Het lijkt haast zo een beetje of na de verkoop er weinig service meer is (althans zo ervaar ik het bij filiaal Breukelen).
Auto's worden toebedeeld aan diverse vestigingen binnen Europa, wat ik begrijp staat er voorraad in Zeebrugge, en als jou config er niet bij staat volgt bestelling vanuit China.
De auto wordt geselecteerd zal ingepland worden samen met diverse ander auto's voor vervoer, dan volgt de poetser en eindcontrole bij de dealer en datum voor aflevering.
@RUFFNECK thx!
Nu werkgever nog zo ver krijgen dat we een Chinese auto's mogen leasen. Best raar Volvo mag wel, Zeekr, Xpeng (nog) niet

Jullie werkgevers doen niet moeilijk hierover?

[ Voor 57% gewijzigd door ThaDude op 15-10-2024 12:25 . Reden: toevoeging ]
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Kan...wat @Matn61 hierboven ook zei, er is in principe voorraad (op komst) en als jouw config ertussen staat, kan dat dit jaar nog uitgeleverd worden.ThaDude schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:14:
Iemand bekend met de levertijden? Als in nu bestellen is nog dit jaar rijden?
Er is idd een maand ongeveer tussen Zeebrugge en daadwerkelijk afleveren.
Wij hebben bijv afgelopen zaterdag akkoord gegeven, er werd verteld dat er een lading met de boot onderweg was en dat deze eind oktober uitgeladen zou zijn en dat deze dan begin december uitgeleverd konden worden. Er werd ons een excel sheet getoond met welke (nog niet toegewezen) modellen etc (incl VIN) er zouden aankomen en wij mochten er eentje "kiezen" en die zou dan gereserveerd worden. Dus als alles goed gaat rijden wij begin december al.
[ Voor 21% gewijzigd door RUFFNECK op 15-10-2024 12:23 ]
Volgens mij gaat de importheffing met terugwerkende kracht omhoog, niet de cataloguswaarde. Dit risico lijkt me voor de verkoper…ressie69 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:59:
Lijkt mij ook niet maar ik verzin het niet zelf. Met terugwerkende kracht daargelaten;
Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de Smart #5 WhatsApp groep
maar het kan antuurlijk wel dat nadien de prijs verhoogd wordt voor nieuwe verkoop.Gemeni schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:12:
[...]
Volgens mij gaat de importheffing met terugwerkende kracht omhoog, niet de cataloguswaarde. Dit risico lijkt me voor de verkoper…
Toevallig dit laatst besproken met de directeur ik gaf aan dat mjn interrese uitging naar de Xpeng of Zeekr waarop ik het antwoord kreeg na chinese merken moeten wij eens goed gaat kijken ivm afluisteren... etc etc.ThaDude schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:14:
Iemand bekend met de levertijden? Als in nu bestellen is nog dit jaar rijden?
@RUFFNECK thx!
Nu werkgever nog zo ver krijgen dat we een Chinese auto's mogen leasen. Best raar Volvo mag wel, Zeekr, Xpeng (nog) niet![]()
Jullie werkgevers doen niet moeilijk hierover?
Hierop heb ik geantwoord dat dan ook alle volvo's en Lync en Co auto's van collega's weg kunnen
En waarschijnlijk ook wel wat kantoor apparatuur. En telefoons. En servers. En data netwerken zoals 5G e.d. mag je waarschijnlijk ook geen verbinding meer mee makenrunner83 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:24:
[...]
Toevallig dit laatst besproken met de directeur ik gaf aan dat mjn interrese uitging naar de Xpeng of Zeekr waarop ik het antwoord kreeg na chinese merken moeten wij eens goed gaat kijken ivm afluisteren... etc etc.
Hierop heb ik geantwoord dat dan ook alle volvo's en Lync en Co auto's van collega's weg kunnen
Niemand van de eigenaars? dank uJPkes schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:15:
Kan iemand me de breedte meedelen incl de openstaande spiegels van de G9?
Vind het enkel excl spiegels terug (1937mm).
Thx
Ik heb geen idee, je zou het in de Discord kunnen vragen. Misschien is er iemand die het voor je op wilt meten.
Je zou ook een service center kunnen bellen, misschien weten zij het (of willen zij het voor je meten)
Wat zijn de precieze verschillen tussen MY23 en MY24 ?Ik zou sowieso voor een 2024 model gaan, en niet meer voor een 2023 model. Tenzij je bijvoorbeeld een demo model hebt met zo'n 10k km erop en 10-15k onder de prijs zit.
De draadloze opladers en Android Auto ? Wat nog ?
onder andere:mm1987 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 05:17:
[...]
Wat zijn de precieze verschillen tussen MY23 en MY24 ?
De draadloze opladers en Android Auto ? Wat nog ?
- Beker houders hebben geen afsluiting meer die je kan indrukken en terug omhoog kunnen veren. Die staan nu altijd vast open
- Witte interieur kleur
- CarPlay / Android Auto
- Draadloze opladers meer vermogen + actieve koeling
- Geen "kick-to-open" boot meer (werkte toch vrijwel nooit)
En nog wat dingen, maar verschil is niet heel groot. Grootste is denk ik CarPlay / Android Auto.
Maar qua prijs is hij niet veel duurder (duurste configuratie is 2k duurder volgens mij)
Maar qua verkoopwaarde is een 24 model wel meer waard waarschijnlijk dan een 23 model. Of in ieder geval meer gewild voor mensen die Carplay willen.
Maar als je bijv een demo model oid met 10k korting kan krijgen, dan zou ik dat persoonlijk doen. Omdat de 2e hands verkoopwaarde van een auto met carplay niet 10k meer zal zijn.
En daarnaast, 23 model is dikke prima. En het is via de browser en een los kastje van 70 euro ook prima te doen om CarPlay erop te hebben. En werkt best goed heb ik gezien / gehoord.
Ik denk dat ik 'm zelf ook ga bestellen.
[ Voor 9% gewijzigd door jesse! op 16-10-2024 10:35 ]