Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 38 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 15:07
(bericht samengevoegd met vorige bericht)

[ Voor 89% gewijzigd door jesse! op 16-10-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
Dankjewel jesse!

Dan vind ik inderdaad het MY23 veel te duur.
Kun je beter een MY24 pakken vooral met het oog op eventuele inruil inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDknakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 11:12
JPkes schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

Niemand van de eigenaars? dank u
Je kunt beter je vragen stellen op discord.
De layout is even wennen, maar verder prima werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikey1983
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 16:27
Wil graag een g9 aanschaffen heb nu een tesla die altijd internet toegang heeft.
Nu mijn vraag heeft xpeng dit ook of moet je een abbo nemen zo ja hoeveel kost dit in de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
mikey1983 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:58:
Wil graag een g9 aanschaffen heb nu een tesla die altijd internet toegang heeft.
Nu mijn vraag heeft xpeng dit ook of moet je een abbo nemen zo ja hoeveel kost dit in de maand
99 euro per jaar, eerste jaar gratis. in europa heb je 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikey1983
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 16:27
jesse! schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:32:
[...]

99 euro per jaar, eerste jaar gratis. in europa heb je 4G
Heb je dan onbeperkt internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:02
mm1987 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:39:
Dankjewel jesse!

Dan vind ik inderdaad het MY23 veel te duur.
Kun je beter een MY24 pakken vooral met het oog op eventuele inruil inderdaad.
Als de infotainment en navigatie goed is dan mis je geen CarPlay/android auto.

Ik miste het voorheen vanwege brakke navigatie. Maar sinds versie 5.0 mis ik het niet want de navigatie is beter.

Enige waar ik nog op wacht is dat ze meer apps toevoegen aan hun App Store. Met name media apps.

Wat gebruik je nu veel in CarPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-09 20:45
Google Maps, Podimo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
mikey1983 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 06:39:
[...]

Heb je dan onbeperkt internet?
Ja, maar vast wel met een fair-use policy ergens. Maar je kan gewoon Netflix e.d. streamen of YouTube / andere streamings diensten, werkt ook buiten Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Ik gebruikt AA nu niet heel veel maar bij eventuele wederverkoop verwachten de mensen vaak wel dat het er op zit.

Rijd momenteel een ID7 maar door vele problemen. Nu in overleg met dealer om de auto terug te nemen.

Zou je met een Xpeng ook in Duitsland voor onderhoud mogen gaan ? Ik weet dat ze tegenwoordig in Aachen gewoon verkocht worden bij dealers. Zou voor mij heeeel veel schelen ipv naar de randstad te moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mm1987
mm1987 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:07:
Ik gebruikt AA nu niet heel veel maar bij eventuele wederverkoop verwachten de mensen vaak wel dat het er op zit.

Rijd momenteel een ID7 maar door vele problemen. Nu in overleg met dealer om de auto terug te nemen.

Zou je met een Xpeng ook in Duitsland voor onderhoud mogen gaan ? Ik weet dat ze tegenwoordig in Aachen gewoon verkocht worden bij dealers. Zou voor mij heeeel veel schelen ipv naar de randstad te moeten.
Net gehoord dat dit mogelijk is 👌🏻 dan wordt een Xpeng toch weer iets waarschijnlijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
mm1987 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:29:
[...]

Net gehoord dat dit mogelijk is 👌🏻 dan wordt een Xpeng toch weer iets waarschijnlijker
Fijn om te weten voor mij ook gunstig.. bedankt voor het doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPkes
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-07 21:34
ik zit ook Discord, en daar is er precies beetje verschil tussen gebruikers, vandaar men vraag hier ook aan de eigenaars van een G9.

ik ga vermoedelijk G9 bestellen en jawel men kinderen gaan er ook mee willen rijden (en dan heb je toch graag als ouder wat controle).
1) Ik (als hoofdgebruiker) kan vanuit men xpeng-app de live locatie vermoedelijk zien. Kan ik dan ook zien waar hij staat als hij geparkeerd is, dus als de wagen niet "op"-staat?
2) kan men vrouw (als niet hoofdgebruiker dan), de kids ook volgen als ze er mee vertrokken zijn?
3) hoeveel andere gebruikers kan ik toevoegen?
4) kunnen de andere gebruikers het "live-delen" van die locatie afzetten. Zo weet ik immers wanneer ze willen gaan zot doen met de wagen, wat ik niet graag heb.
5) en kunnen zij met hun app ook volgen?

alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gompy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-07 11:15
JPkes schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:53:
ik ga vermoedelijk G9 bestellen en jawel men kinderen gaan er ook mee willen rijden (en dan heb je toch graag als ouder wat controle).
1) Ik (als hoofdgebruiker) kan vanuit men xpeng-app de live locatie vermoedelijk zien. Kan ik dan ook zien waar hij staat als hij geparkeerd is, dus als de wagen niet "op"-staat?
Je kan de locatie zien, eens in de zoveel tijd. niet live is mijn ervaring. maar nooit getest.
2) kan men vrouw (als niet hoofdgebruiker dan), de kids ook volgen als ze er mee vertrokken zijn?
Nee, voeg een (Apple) Beacon toe in de auto om ze te volgen :)
3) hoeveel andere gebruikers kan ik toevoegen?
5
4) kunnen de andere gebruikers het "live-delen" van die locatie afzetten. Zo weet ik immers wanneer ze
willen gaan zot doen met de wagen, wat ik niet graag heb.
Niet dat ik weet of gevonden heb!
5) en kunnen zij met hun app ook volgen?
Nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wat is jullie ervaringen met levertijden Xpeng G6? Idee is nu zwart uiterlijk, zwart interieur inclusief trekhaak. Zou dat nog lukken dit jaar?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:40
SirLenncelot schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:12:
Wat is jullie ervaringen met levertijden Xpeng G6? Idee is nu zwart uiterlijk, zwart interieur inclusief trekhaak. Zou dat nog lukken dit jaar?
Dan bel je toch gewoon even een van de drie Xpeng centers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ja autodealers kunnen altijd snel leveren totdat je besteld hebt…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
-Muncky- schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

Dan bel je toch gewoon even een van de drie Xpeng centers?
Volgens mij kunnen de verschillende centers niet van elkaar zien hoe of wat. Dus je moet bellen naar waar je bestelling loopt.
Maar ze kunnen vaak ook niet veel zien, erg afhankelijk van logistieke partners.
Voorheen werd er wel eens gezegd oh over 2 weken, en bleek 2 maanden.
Of 3 maanden, en bleek 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 17:59

RUFFNECK

Poentje

SirLenncelot schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:40:
Ja autodealers kunnen altijd snel leveren totdat je besteld hebt…
En toch kan bellen geen kwaad denk ik, mijn ervaring met Breukelen was dat ze wel inzage hadden in wat er onderweg is, wat nog niet is toegewezen en wat voor levertermijn er dus geschat kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 22:04
Ze hebben een Excel bestand met auto's die op voorraad zijn en die onderweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-04 13:57
Wel niet altijd up-to-date. Men zei me dat er nog één vrij was in mijn specs, ik bestel, en de volgende dag kreeg ik te horen dat hij al weg was en mocht ik vijf maanden wachten of mijn specs aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterblank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:26
SirLenncelot schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:12:
Ik heb besteld in de 2e week na release.
Dealer verzekerde mij ervan eind augustus als het tegen zat eind september in mijn G6 te rijden.
Ik wacht nog steeds, er is mij vorige week wederom verzekerd dat mijn auto deze week van de boot zou komen en dat ik voor levering volgende week gebeld word.
Het zal mij benieuwen....
als de levertijden voor nu bestellen het zelfde zijn als voor mij toen dan rijd je m dit jaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:02
Heeft iemand hier toevallig de G6 met het witte interieur?
Ik overweeg te bestellen, ik vind het interieur in wit mooier dan zwart, maar ben toch wel bang voor vlekken (jeans bijvoorbeeld). Twijfel dus…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

peterblank schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:31:
[...]

Ik heb besteld in de 2e week na release.
Dealer verzekerde mij ervan eind augustus als het tegen zat eind september in mijn G6 te rijden.
Ik wacht nog steeds, er is mij vorige week wederom verzekerd dat mijn auto deze week van de boot zou komen en dat ik voor levering volgende week gebeld word.
Het zal mij benieuwen....
als de levertijden voor nu bestellen het zelfde zijn als voor mij toen dan rijd je m dit jaar niet meer.
Wat voor configuratie heb je? Met of zonder trekhaak? Wel balen zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterblank
RUFFNECK schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:13:
[...]

Wat voor configuratie heb je? Met of zonder trekhaak? Wel balen zo...
Ik heb besteld, Oranje Long range met het zwarte interieur.
Ja zeker balen, ik kijk uit naar mn nieuwe wagen maar het verloop na de verkoop geeft me wel een zure nasmaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:28
Gisteren proefrit gemaakt in G9 direct na een proefrit in de Model Y (ter vergelijking). Wel een wereld van verschil, mijn partner en ik waren er snel over uit dat je bij de G9 echt veel meer luxe krijgt ivm de Y.
Qua rijden was het ook top, bij de Y hadden we wat kleine irritaties aan het systeem, wegligging (RWD) en road noise, de G9 die wij probeerde (ook RWD) was een stuk stiller en comfortabeler.

Even snel gekeken naar de stoelkleuren, lak kleuren en G6, maar komende uit een Passat full option - denk ik toch dat ik voor de G9 LR ga :)

In Breukelen gevraagd voor het overzicht van auto's die nog komen ivm lease prijzen enz. Hij wilde en kon geen uitspraken doen over nieuwe prijzen en aanpassingen hiervan helaas. Nu nog wachten op het overzicht en dan volgende week bestellen.

Mijn keuze momenteel gaat naar de zwarte G9 met bruin leer (en stoel pakket). Zag er wel fancy uit al was zilver ook een goede kleur. Jammer dat groen alleen op performance kan.. vond ik de bijtelling niet echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 09:19
StephanN93 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:22:
Gisteren proefrit gemaakt in G9 direct na een proefrit in de Model Y (ter vergelijking). Wel een wereld van verschil, mijn partner en ik waren er snel over uit dat je bij de G9 echt veel meer luxe krijgt ivm de Y.
Qua rijden was het ook top, bij de Y hadden we wat kleine irritaties aan het systeem, wegligging (RWD) en road noise, de G9 die wij probeerde (ook RWD) was een stuk stiller en comfortabeler.

Even snel gekeken naar de stoelkleuren, lak kleuren en G6, maar komende uit een Passat full option - denk ik toch dat ik voor de G9 LR ga :)

In Breukelen gevraagd voor het overzicht van auto's die nog komen ivm lease prijzen enz. Hij wilde en kon geen uitspraken doen over nieuwe prijzen en aanpassingen hiervan helaas. Nu nog wachten op het overzicht en dan volgende week bestellen.

Mijn keuze momenteel gaat naar de zwarte G9 met bruin leer (en stoel pakket). Zag er wel fancy uit al was zilver ook een goede kleur. Jammer dat groen alleen op performance kan.. vond ik de bijtelling niet echt waard.
Ik vind de G6 meer een concurrent voor de Model Y. De G9 is meer een concurrent voor de Model X (al wil niemand die nog hebben geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPkes
Er wordt regelmatig gezegd dat de banden immens duur zijn bij de G9. Ok, duur is een subjectief begrip.
Ik heb dus eens prijs opgevraagd voor allseasons.
1) In de veronderstelling dat ik me de Performance aanschaf, dat mag ik er toch vanuit gaan dat de aangekochte standaardvelgen kunnen gebruikt worden bij de allseasons vermoed ik? Ik zou de bij levering gekochte banden proberen te verkopen (zonder velgen dan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7tFeruBneue4mIzfYYlnHmArZY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MqatKgVyzkILrMtnpf41ki0o.jpg?f=user_large

Die falken heb ik hier trouwens ook al eens op het forum zien passeren.

2) mis ik iets waardoor deze prijs eerder beperkt (naar mijn mening) blijft?

[ Voor 6% gewijzigd door JPkes op 25-10-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 07:58
JPkes schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:22:
Er wordt regelmatig gezegd dat de banden immens duur zijn bij de G9. Ok, duur is een subjectief begrip.
Ik heb dus eens prijs opgevraagd voor allseasons.
1) In de veronderstelling dat ik me de Performance aanschaf, dat mag ik er toch vanuit gaan dat de aangekochte standaardvelgen kunnen gebruikt worden bij de allseasons vermoed ik? Ik zou de bij levering gekochte banden proberen te verkopen (zonder velgen dan).

[Afbeelding]

Die falken heb ik hier trouwens ook al eens op het forum zien passeren.

2) mis ik iets waardoor deze prijs eerder beperkt (naar mijn mening) blijft?
Je kunt inderdaad de standaard velgen gebruiken. Ik zou wel nog even doorzoeken voor een betere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
Grotbewoner schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Ik vind de G6 meer een concurrent voor de Model Y. De G9 is meer een concurrent voor de Model X (al wil niemand die nog hebben geloof ik).
Vind ik zelf ook ergens wel, alleen qua prijs totaal niet. Vanuit mijn oogpunt kijk ik puur naar netto bijtelling momenteel (VW Passat full option) en wil ik niet veel meer dan dat betalen. Als je dan gaat kijken naar bang for buck, roepen de meeste 'model Y' - dus dan gaat je toch daarmee vergelijken.

Voor het zelfde geld heb je een hele basis Q6 / A6 of een ID4, ID5 en ID7 full option, etc. maar die vind ik dan toch een stuk minder (ID7 is OK, maar willen liever hogere auto dit keer).

De G6 is een prima bak, mooie prijs ook maar ja had bij beide gekeken en na een tijdje kon ik mijn partner niet uit de G9 meer krijgen, dus dan houd het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPkes
Ik heb tijdens men korte testrit afgelopen weekend gezien dat je kan instellen hoe hoog de koffer opengaat. Maar is dat ook gebruikergebonden te maken, dus afhankelijk van de bestuurder?
Mijn vrouw is 1m60 en ik 1m90. Bij mij moet de koffer helemaal open of ik geraak er niet onder als ie open staat.
(ben dat vergeten te vragen aan verkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15:41
jesse! schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:26:
[...]

Ja, maar vast wel met een fair-use policy ergens. Maar je kan gewoon Netflix e.d. streamen of YouTube / andere streamings diensten, werkt ook buiten Nederland.
Nee dus. Onlangs gevraagd aan een Xpeng medewerker en je krijgt 4 GB / maand, niet uitbreidbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GymRat
  • Laatst online: 18-11-2024
Heeft xpeng een integratie in het navigatiesysteem zoals tesla dat het automatisch fast charge locaties toevoegt op basis van de beschikbare actieradius. Dit is toch wel een genot bij tesla en altijd genoeg plek/relatief goedkoop tov direct bij een tankstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS91
  • Laatst online: 02-11-2024
Hallo allen,

Ik kan binnenkort mijn nieuwe Xpeng G6 Standard Range ophalen, maar hij wordt geleverd met zomerbanden. Daarom ben ik op zoek naar nieuwe velgen en banden. Ik weet al dat de velg 8.5j breed is en een ET-waarde van 50 heeft, maar ik heb nog geen informatie over de naafgatdiameter en de steekmaat. Helaas kunnen de Xpeng-vestigingen en klantenservice me daar ook niet mee helpen. Kan iemand me misschien verder helpen?

Thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

JS91 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:07:
Hallo allen,

Ik kan binnenkort mijn nieuwe Xpeng G6 Standard Range ophalen, maar hij wordt geleverd met zomerbanden. Daarom ben ik op zoek naar nieuwe velgen en banden. Ik weet al dat de velg 8.5j breed is en een ET-waarde van 50 heeft, maar ik heb nog geen informatie over de naafgatdiameter en de steekmaat. Helaas kunnen de Xpeng-vestigingen en klantenservice me daar ook niet mee helpen. Kan iemand me misschien verder helpen?

Thank you!
In de Discord groep werd dit genoemd:
code:
1
2
3
4
5
6
Standard R20 Rims (255/45 R20): 
The specific details for your 20-inch rims are as follows: 
Rim Width: 8.5J 
Bolt Pattern: 5x112 mm 
Offset (ET): 35-45 mm 
Center Bore: 66.5 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
RUFFNECK schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:32:
[...]

In de Discord groep werd dit genoemd:
code:
1
2
3
4
5
6
Standard R20 Rims (255/45 R20): 
The specific details for your 20-inch rims are as follows: 
Rim Width: 8.5J 
Bolt Pattern: 5x112 mm 
Offset (ET): 35-45 mm 
Center Bore: 66.5 mm
Het beste kun je velgen bestellen bij een winkel die garandeert dat ze op de G6 passen. Even googlen en dan vind je genoeg opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS91
  • Laatst online: 02-11-2024
Top, dankjewel roel00
Heb je toevallig ook nog advies over een goed merk velg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel00
JS91 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:33:
Top, dankjewel roel00
Heb je toevallig ook nog advies over een goed merk velg?
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar op discord krijg je vast een beter antwoord: Xpeng Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:07
Dag Allen,
Ik ga binnenkort ook XPENG rijden en wel de G6.
Veel zin in en ik volg al een tijdje dit forum.
Valt op dat er niet zo vaak iets gepost wordt.
Komt dit omdat er nog niet veel xpeng's rondrijden of is discord de plek om te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPkes
Ik heb er tot nu toe in BE nog geen zien rondrijden (ik let dan wel voornamelijk op de G9), en ik zoek ondertussen een maand of 2 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPkes
Vraagje van mijn kant: mistlichten, zijn dat tegenwoordig nog opties? Ik weet namelijk niet of het standaard op de G9 zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
goetfoud schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:14:
Dag Allen,
Komt dit omdat er nog niet veel xpeng's rondrijden of is discord de plek om te zijn?
Klopt. Je kan beter lid worden van de Discord groep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
JPkes schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:21:
Ik heb er tot nu toe in BE nog geen zien rondrijden (ik let dan wel voornamelijk op de G9), en ik zoek ondertussen een maand of 2 ;-)
Ik heb er in België 1 witte G9P zien parkeren in Schoten en 1 groene G9P op E19 richting Nederland (NL plaat) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
goetfoud schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:14:
Dag Allen,
Nice, veel plezier ermee!
Meeste activiteit is er op Discord: https://discord.gg/6BzmqfZaAf

Nadat je gejoined bent kan je ook makkelijk oudere berichten / posts terug vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_83
In Gent ook recent een G6 zien rijden aan de Sterre, en binnenkort komt er daar nog eentje bij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:42
Ik zie nog steeds de 'oude' prijzen bij het configureren van de G6.
Zou er vanaf 1 november geen nieuwe prijs actief komen? Ivm extra import heffingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Volgens mij had Xpeng aangegeven op marge in te leveren zodat de klant nog steeds een gunstige prijs zou krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56

ThaDude

Hang Loose

Grappig ik begreep dat autp's 2000,- duurder gaan worden. Zelfs in de mail staan

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53
ThaDude schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:59:
Grappig ik begreep dat autp's 2000,- duurder gaan worden. Zelfs in de mail staan
Is dat niet het verschil tussen 2023 en 2024 varianten, want dat was ook 2000 euro.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
ThaDude schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:59:
Verschilt per uitvoering, maar duurste model / uitvoering is zo'n 2k duurder dan vorig jaar.
Maar dat heeft niets te maken met importheffingen of whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Bijzonder had 2 weken terug contact en toen gaf men dit aan:
Ja de verhoging komt als het kenteken na 1 november wordt aangevraagd. De verwachting is ongeveer 2000 euro

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
ThaDude schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:52:
Bijzonder had 2 weken terug contact en toen gaf men dit aan:

[...]
Ah dat is dan nog een extra verhoging mogelijk. Dacht dat ze het niet door wilde rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
Ergens raar dat Xpeng nog niks heeft gecommuniceerd hierover. Ik heb nog een vraag sinds dit weekend uit staan bij ze (Breukelen) over de prijs van de G9 na het volledig invoeren van de heffingen.

De laatste keer dat ik de verkoper sprak (2weken terug), hadden ze nog geen idee omdat er geen besluit lag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Ze hebben aangegeven dat er geen prijsverhoging komt als je voor 1 nov. bestelde. Mijn zal eind december worden geleverd en tegen gegarandeerd de prijs waarvoor ik heb bestelde (auto stond al in Zeebrugge, 2024 voorraadmodel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
-Muncky- schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:57:
Ze hebben aangegeven dat er geen prijsverhoging komt als je voor 1 nov. bestelde. Mijn zal eind december worden geleverd en tegen gegarandeerd de prijs waarvoor ik heb bestelde (auto stond al in Zeebrugge, 2024 voorraadmodel).
Klopt, maar we zijn nu in November en had ook aangegeven dat deze niet voor November zal worden besteld.
Helaas lijken ze alsnog niet echt duidelijkheid te kunnen geven over de nieuwe prijzen, of in ieder geval hebben ze niet overal de zelfde informatie om te delen.

Ik wacht hun bericht nog even af, onze lease afdeling heeft nog een week nodig blijkbaar dus ik heb geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Kan de G6 ook op afstand geparkeerd worden en uit parkeervak gereden worden? Dus van buiten de auto met bijv. App op gsm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:39
goetfoud schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:37:
Kan de G6 ook op afstand geparkeerd worden en uit parkeervak gereden worden? Dus van buiten de auto met bijv. App op gsm?
Jazekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Kijk, dat is mooi. Kon ik niet echt ergens terugvinden bij xpeng.
Nog een paar weken, dan wordt mijn G6 afgeleverd.
Zin in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helddi
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-02 09:54
Er is een nieuwe bèta uitgerold (bij een klein groepje). Als je die ook hebt, kun je dat dan doorgeven op Discord? Zitten veel interessante nieuwe dingen in. De release notes staan er ook.
https://discord.gg/6BzmqfZaAf

• Easy1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:04
Ik ben aan het uitkijken om mogelijk een G9 aan te schaffen.
Gezien dit privé zou zijn, kijk ik uit naar een jonge 2de hands in Duitsland.

Kan je uiterlijk het verschil zien tussen de stoelen uit het premium pakket en de standaard stoelen?
Indien ja - hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Easy1 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:24:
Ik ben aan het uitkijken om mogelijk een G9 aan te schaffen.
Gezien dit privé zou zijn, kijk ik uit naar een jonge 2de hands in Duitsland.

Kan je uiterlijk het verschil zien tussen de stoelen uit het premium pakket en de standaard stoelen?
Indien ja - hoe?
Zijn er al 2e handse dan? Zo ja, zou je (in DM) een paar willen delen? Heb dec'23 prive gekocht en ben benieuwd wat de mogelijke afschrijving zou zijn.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 21:21
Heeft iemand AppleTV+ of Amazon Prime al aan de praat gekregen? Bij mij werken beide apps niet (krijg foutmeldingen zodra ik op play druk) en Netflix bijvoorbeeld ontbreekt. ook via de browser lukt het niet..

• roel00
nivvle schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:16:
Heeft iemand AppleTV+ of Amazon Prime al aan de praat gekregen? Bij mij werken beide apps niet (krijg foutmeldingen zodra ik op play druk) en Netflix bijvoorbeeld ontbreekt. ook via de browser lukt het niet..
AppleTV en Amazon Prime werken bij mij probleemloos. Misschien even een softreset doen. En/of je telefoon als hotspot gebruiken, want door de georestrictie op ip adressen gaat het hier wel eens mis. Netflix is niet mogelijk omdat die een DRM certificaat vereist. Misschien kun je streamen als je CP of AA gebruikt.

• jesse!
roel00 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:24:
[...]

AppleTV en Amazon Prime werken bij mij probleemloos. Misschien even een softreset doen. En/of je telefoon als hotspot gebruiken, want door de georestrictie op ip adressen gaat het hier wel eens mis. Netflix is niet mogelijk omdat die een DRM certificaat vereist. Misschien kun je streamen als je CP of AA gebruikt.
Netflix werkt bij mij prima, geen gedoe met DRM oid.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:29
Mirabis schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:31:
[...]

Zijn er al 2e handse dan? Zo ja, zou je (in DM) een paar willen delen? Heb dec'23 prive gekocht en ben benieuwd wat de mogelijke afschrijving zou zijn.
https://www.xpeng-center....m/over-ons/occasioncenter

Helemaal naar beneden scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
jesse! schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:03:
[...]

Netflix werkt bij mij prima, geen gedoe met DRM oid.
Hoe dan? De netflix app kun je niet downloaden. Dat is de enige die geen DRM vereist. De browser variant vereist DRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
roel00 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 13:37:
[...]

Hoe dan? De netflix app kun je niet downloaden. Dat is de enige die geen DRM vereist. De browser variant vereist DRM.
Ik heb de app gedownload, via ADB. Maar de unlock code om het debug scherm te openen is niet bekend (die heeft xpeng aangepast)
Ik heb ook F1TV, ViaPlay, NLZiet, Chrome, Terminal, en nog meer apps draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoz1972
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 17:29
Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een G9 AWD Performance, inclusief Premium Comfort & Audio Pack. Hierbij mijn bevindingen, ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn als echte (langdurige) gebruikers.

Ontvangst in Breukelen was prima, korte uitleg gekregen in de auto. Zou eigenlijk een 2024 model moeten zijn, maar was een 2023. Ik vroeg de dame van Xpeng (Amber) naar de verschillen en ze wist me te vertellen over de verbeterde draadloze lader (nu ook met koeling), maar niet dat de stoelverwarming nu ook je rug verwarmt, voor mij een absolute voorwaarde.

Het openen van de portieren met zo'n ielig handeltje voelde niet fijn, had het idee niet te hard te moeten trekken, omdat je 'm dan zou afbreken. Het viel me op dat de voorruit van binnen vol met vegen zat van een doek; vreemd, want de ontwaseming zou toch voldoende moeten zijn? Het was die dag behoorlijk koud in de ochtend, tegen het vriespunt, maar dat terzijde.

De stoelen zaten echt fantastisch, kan niet anders zeggen. Heel veel steun, goed verstelbaar en echt lekkere massage functies, zeker geen gimmick. Enige wat ontbrak was de verstelling van de hoofdsteun via een knopje, dat was nog handmatig, maar geen probleem. De stuurverwarming deed het ook goed en snel, erg fijn met dat weer.

De verbinding van Tidal via m'n telefoon ging soepel, maar het geluid viel me wat tegen. Miste vooral laag en zelfs bij volume op 100% stond het geluid echt niet hard. Niet dat het keihard moest, maar dit was meh...

Dan de - voor mij althans - beruchte ruitenwisser test. Ik verwacht bij moderne auto's (en zeker in deze prijsklasse) dat die geruisloos hun werk doen. Echter, bij even de ruiten sproeien kon ik duidelijk het rubber over de voorruit horen gaan evenals de motoren van de ruitenwissers zelf. Misschien een kwestie van verkeerde afstelling, of is dit gewoon zo?

Het scherm oogt erg indrukwekkend, maar de afleesbaarheid bij laagstaande zon vond ik echt bedroevend slecht. Mogelijk komt dit ook door de extra lichtinval via het dak en is dit met een anti-glare folie op het scherm tegen te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

De zit achterin vond ik (1.92 en lange benen) te krap, als ik de voorstoel in "mijn" stand liet staan. Maar als ik die naar voren deed, kon ik niet meer normaal in- en uitstappen. Mmm...

Ik heb bewust gevraagd alle ADAS systemen aan te laten, zodat ik goed kon beoordelen hoe goed ze werken en hoe (mogelijk) irritant ze standaard zijn. Snelheid ging als eerste af, al bij 1km overschrijding, dus die snel uitgezet. Lane control werkte niet helemaal lekker, kreeg ook onnodig veel waarschuwingen van verkeer om me heen, terwijl iedereen netjes in z'n baan reed met voldoende afstand tot voorligger (A2), dus zag het gevaar/probleem niet.

De luchtvering vond ik vrij hard, hoewel deze in de comfort stand stond. Glooiende verkeersdrempels die ik rustig nam, kon ik goed voelen (en horen). Misschien op te lossen met software updates of komt dat door het gewicht van de auto? Is dit anders op de versies zonder luchtvering? Optrekken en afremmen vond ik ook wat schokkerig gaan, ik miste de souplesse die je wel verwacht bij een EV met zoveel power. Ook hier wederom de comfort stand en ik hoef niet zo snel op te trekken, ben al wat ouder 😉

De auto is vrij stil tijdens het rijden, maar had nog wel stiller gekund als ze rondom gelaagd glas hadden gebruikt.

Dus, overall, geen overweldigende ervaring, op de stoelen na dan, die zijn echt subliem. Hoop dat enkele minpunten via software updates danwel instellingen kunnen worden opgelost. Een proefrit van een uurtje (inclusief de uitleg in de auto) was eigenlijk te kort om een goed en evenwichtig beeld te kunnen vormen. Xpeng stelde zelf voor om het nog een keertje te doen, nadat ik me had verdiept in de handleiding, misschien doe ik dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Sandoz1972 schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:41:
Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een G9 AWD Performance, inclusief Premium Comfort & Audio Pack. Hierbij mijn bevindingen, ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn als echte (langdurige) gebruikers.

Ontvangst in Breukelen was prima, korte uitleg gekregen in de auto. Zou eigenlijk een 2024 model moeten zijn, maar was een 2023. Ik vroeg de dame van Xpeng (Amber) naar de verschillen en ze wist me te vertellen over de verbeterde draadloze lader (nu ook met koeling), maar niet dat de stoelverwarming nu ook je rug verwarmt, voor mij een absolute voorwaarde.

Het openen van de portieren met zo'n ielig handeltje voelde niet fijn, had het idee niet te hard te moeten trekken, omdat je 'm dan zou afbreken. Het viel me op dat de voorruit van binnen vol met vegen zat van een doek; vreemd, want de ontwaseming zou toch voldoende moeten zijn? Het was die dag behoorlijk koud in de ochtend, tegen het vriespunt, maar dat terzijde.

De stoelen zaten echt fantastisch, kan niet anders zeggen. Heel veel steun, goed verstelbaar en echt lekkere massage functies, zeker geen gimmick. Enige wat ontbrak was de verstelling van de hoofdsteun via een knopje, dat was nog handmatig, maar geen probleem. De stuurverwarming deed het ook goed en snel, erg fijn met dat weer.

De verbinding van Tidal via m'n telefoon ging soepel, maar het geluid viel me wat tegen. Miste vooral laag en zelfs bij volume op 100% stond het geluid echt niet hard. Niet dat het keihard moest, maar dit was meh...

Dan de - voor mij althans - beruchte ruitenwisser test. Ik verwacht bij moderne auto's (en zeker in deze prijsklasse) dat die geruisloos hun werk doen. Echter, bij even de ruiten sproeien kon ik duidelijk het rubber over de voorruit horen gaan evenals de motoren van de ruitenwissers zelf. Misschien een kwestie van verkeerde afstelling, of is dit gewoon zo?

Het scherm oogt erg indrukwekkend, maar de afleesbaarheid bij laagstaande zon vond ik echt bedroevend slecht. Mogelijk komt dit ook door de extra lichtinval via het dak en is dit met een anti-glare folie op het scherm tegen te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

De zit achterin vond ik (1.92 en lange benen) te krap, als ik de voorstoel in "mijn" stand liet staan. Maar als ik die naar voren deed, kon ik niet meer normaal in- en uitstappen. Mmm...

Ik heb bewust gevraagd alle ADAS systemen aan te laten, zodat ik goed kon beoordelen hoe goed ze werken en hoe (mogelijk) irritant ze standaard zijn. Snelheid ging als eerste af, al bij 1km overschrijding, dus die snel uitgezet. Lane control werkte niet helemaal lekker, kreeg ook onnodig veel waarschuwingen van verkeer om me heen, terwijl iedereen netjes in z'n baan reed met voldoende afstand tot voorligger (A2), dus zag het gevaar/probleem niet.

De luchtvering vond ik vrij hard, hoewel deze in de comfort stand stond. Glooiende verkeersdrempels die ik rustig nam, kon ik goed voelen (en horen). Misschien op te lossen met software updates of komt dat door het gewicht van de auto? Is dit anders op de versies zonder luchtvering? Optrekken en afremmen vond ik ook wat schokkerig gaan, ik miste de souplesse die je wel verwacht bij een EV met zoveel power. Ook hier wederom de comfort stand en ik hoef niet zo snel op te trekken, ben al wat ouder 😉

De auto is vrij stil tijdens het rijden, maar had nog wel stiller gekund als ze rondom gelaagd glas hadden gebruikt.

Dus, overall, geen overweldigende ervaring, op de stoelen na dan, die zijn echt subliem. Hoop dat enkele minpunten via software updates danwel instellingen kunnen worden opgelost. Een proefrit van een uurtje (inclusief de uitleg in de auto) was eigenlijk te kort om een goed en evenwichtig beeld te kunnen vormen. Xpeng stelde zelf voor om het nog een keertje te doen, nadat ik me had verdiept in de handleiding, misschien doe ik dat ook wel.
De snelheidswaarschuwing krijg je in iedere nieuwe auto nu bij elke rit opnieuw. Dat is een EU-verplichting, helaas. En dit werkt op geen enkele auto goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Sandoz1972 schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:41:

Over de ADAS systemen:
- Snelheids limiet is verplicht in de EU, heel irritant. Maar ga je bij alle nieuwe auto's krijgen. Via het shortcut menu kan je het eenvoudig uitzetten. Moet wel elke rit helaas.
- Ik zet zelf altijd snelheids alarm uit, dan de "Emergency Lane Keeping" (er zijn twee lane keeping opties, de bovenste moet je telkens opnieuw uitzetten, de onderste blijft uit) en vervolgens gaap ik een keer om de vermoeidheidsherkenning af te laten gaan, zodat je die ook uit kan zetten. Dat kon voorheen via een knopje, nu kan dat alleen als hij 1x is afgegaan. Hij staat heel erg gevoelig afgesteld, zelfs op de laagste gevoeligheids stand. 1x gapen en hij piept al.
- Ik krijg ook continue dat er voertuigen in de de buurt zijn, of bijna elke vrachtwagen of busje zegt hij "Rijd weg van groot voertuig"

Over de luchtvering:
Het is al énorm verbeterd tegenover de eerste (software-)versie, maar nog steeds niet fantastisch.
Voorheen was alleen "Standaard" volgens mij als optie mogelijk, daarna hebben ze "Comfort" en "Sport" toegevoegd. Met de huidige beta versie hebben ze "Comfort+" toegevoegd, welke nog wat beter is.
Maar, het zou beter moeten kunnen. Geen idee of dat nog software matig te regelen valt of dat dat aan de luchtvering zelf ligt. Maar bij een BMW 7 serie werkt het een heel stuk fijner.
Maar, het is nu wel beter dan de standaard vering (eerst was luchtvering minder comfortabel dan de standaard vering)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel00
jesse! schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:02:
[...]

Over de ADAS systemen:
- Snelheids limiet is verplicht in de EU, heel irritant. Maar ga je bij alle nieuwe auto's krijgen. Via het shortcut menu kan je het eenvoudig uitzetten. Moet wel elke rit helaas.
- Ik zet zelf altijd snelheids alarm uit, dan de "Emergency Lane Keeping" (er zijn twee lane keeping opties, de bovenste moet je telkens opnieuw uitzetten, de onderste blijft uit) en vervolgens gaap ik een keer om de vermoeidheidsherkenning af te laten gaan, zodat je die ook uit kan zetten. Dat kon voorheen via een knopje, nu kan dat alleen als hij 1x is afgegaan. Hij staat heel erg gevoelig afgesteld, zelfs op de laagste gevoeligheids stand. 1x gapen en hij piept al.
- Ik krijg ook continue dat er voertuigen in de de buurt zijn, of bijna elke vrachtwagen of busje zegt hij "Rijd weg van groot voertuig"

Over de luchtvering:
Het is al énorm verbeterd tegenover de eerste (software-)versie, maar nog steeds niet fantastisch.
Voorheen was alleen "Standaard" volgens mij als optie mogelijk, daarna hebben ze "Comfort" en "Sport" toegevoegd. Met de huidige beta versie hebben ze "Comfort+" toegevoegd, welke nog wat beter is.
Maar, het zou beter moeten kunnen. Geen idee of dat nog software matig te regelen valt of dat dat aan de luchtvering zelf ligt. Maar bij een BMW 7 serie werkt het een heel stuk fijner.
Maar, het is nu wel beter dan de standaard vering (eerst was luchtvering minder comfortabel dan de standaard vering)
Wat ook uitmaakt zijn de dunne wangen van de 21 inch wielen icm met het hoge gewicht en van de G9. Mijn ervaring is dat een kleinere velgmaat kan zorgen voor het beter wegwerken van korte hobbels. De BMW 7 is een heel ander type auto. En een heel andere prijsklasse. En het is een BMW tenslotte! Maar ik heb wel genoeg andere SUV's gereden en over het algemeen geldt dat het altijd een compromis is tussen deinen of stuiteren om zo'n hoge carrosserie in bedwang te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoz1972
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 17:29
Dank allen voor de reacties.

Ik had ook liever 20 of zelfs 19” velgen gehad voor meer comfort, maar die zijn niet te kiezen voor de AWD Performance. Die 19" variant vind ik trouwens spuug lelijk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik weet dat dat gemekker over snelheid verplicht is, zal wel iets te finetunen zijn hoop ik, waarbij je de marges iets ruimer kunt instellen naar bijvoorbeeld maximaal 5 km per uur overschrijding.

Goed om te horen dat de luchtvering is verbeterd door software updates, dat geeft hoop dat er nog wat te verbeteren valt. Wie weet ook nog voor een deel van mijn overige punten van kritiek

Ik heb trouwens nog even naar BMW gekeken en in gezeten (nog niet gereden). Stoelen zaten prima, maar de vanafprijs en vooral de opties die er niet standaard bij zaten (zoals massage)... Prijs zat in die kale versie (X5) al op ruim €126K 😰

[ Voor 16% gewijzigd door Sandoz1972 op 02-12-2024 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Sandoz1972 schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:29:

Ik weet dat dat gemekker over snelheid verplicht is, zal wel iets te finetunen zijn hoop ik, waarbij je de marges iets ruimer kunt instellen naar bijvoorbeeld maximaal 5 km per uur overschrijding.
Voor zover ik weet mag dit niet van de EU en werkt het zo met iedere auto. Het zou natuurlijk veel beter zijn als er inderdaad een marge van 5-10km op zou zitten zodat je wel een waarschuwing krijgt als je echt niet goed opgelet hebt (en dat mensen hem ook echt aan laten staan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 14:59
Ik rijd nu ruim een jaar de G9. Auto bevalt me erg goed. Iedere update weer wat dingen net soepeler. Ik vergelijk de auto vooral met andere auto's van dezelfde prijsklasse omdat ik niet verwacht dat ik voor een auto 100k+ uit zou geven.
In de loop der tijd heb ik opties uit- en ingeschakeld en ik heb nu een recept waar ik helemaal blij mee ben. De auto waarschuwt niet onnodig, grijpt een enkele keer in, maar dat begrijp ik dan wel en ongeveer na 100 meter van huis krijg ik éénmalig de melding dat ik net te snel rijd. Die staat dan met 2 drukken uit ;-)

Ik vind de stoelen heerlijk zitten en gebruik nog wekelijks de massagestand. Ik heb wel de 19" banden en ben er intussen aan gewend. Heb zelfs een aparte winter-set met aparte banden. (heeft iemand nog zomerbanden die hij wil verkopen?)

Al met al nog steeds superblij en intussen ong. 32.000 km erop. Ook met het koudere weer een fijne auto. Ontwasemen probeer ik altijd 10 min voor ik vertrek te starten, dan is de auto ook helemaal lekker warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
kosternet schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:43:
Ik rijd nu ruim een jaar de G9. Auto bevalt me erg goed. Iedere update weer wat dingen net soepeler. Ik vergelijk de auto vooral met andere auto's van dezelfde prijsklasse omdat ik niet verwacht dat ik voor een auto 100k+ uit zou geven.
In de loop der tijd heb ik opties uit- en ingeschakeld en ik heb nu een recept waar ik helemaal blij mee ben. De auto waarschuwt niet onnodig, grijpt een enkele keer in, maar dat begrijp ik dan wel en ongeveer na 100 meter van huis krijg ik éénmalig de melding dat ik net te snel rijd. Die staat dan met 2 drukken uit ;-)

Ik vind de stoelen heerlijk zitten en gebruik nog wekelijks de massagestand. Ik heb wel de 19" banden en ben er intussen aan gewend. Heb zelfs een aparte winter-set met aparte banden. (heeft iemand nog zomerbanden die hij wil verkopen?)

Al met al nog steeds superblij en intussen ong. 32.000 km erop. Ook met het koudere weer een fijne auto. Ontwasemen probeer ik altijd 10 min voor ik vertrek te starten, dan is de auto ook helemaal lekker warm.
Zou je je instellingen kunnen delen? Kan handig zijn voor nieuwe bestuurders gezien de hoeveelheid aan opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 14:59
Grotbewoner schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:15:
[...]

Zou je je instellingen kunnen delen? Kan handig zijn voor nieuwe bestuurders gezien de hoeveelheid aan opties.
In grote lijnen een lijstje :
Automatisch ontgrendelen bij parkeerstand
Welkom alles uit behalve geluid
Sluit automatisch ramen bij vergrendelen voertuig
Ruitenwissergevoeligreid gemiddeld-hoog

Koplamphoogte hoog
Koplampbediening auto
Geen grootlicht

Rijmodus eco
Regeneratie x pedal
Stuurbekrachtiging comfort
Autohold aan
Hill descend uit
Esp aan
Elektrische oarkeerrem aan

Virtuele perceptie
Waarschuwingsgeluid aan
Starten voorligger aan

Rijhulp
Actieve veiligheid
- waarschuwing frontale botsingen laag
- vermijden obstakels bij starten aan
- lane depart assist uit
- rijstrookcorrenctie waarschuwing en correctie
- gevoeligheid systeem laag
- dode hoek aan
- waarschuwen bij openen deur aan
- veiligheid achterkant aanrijding aan
- achteruitrij radar aan
- botspreventie achteruitrijden aan
- waarschuwing slaperigheid bestuurder aan (moet steeds uit)
- statudmonitor bestuurder net uit gezet, anders gevoeligheid laag
- speed assist op alarm
- pieptonen uit
- alarmgeluid aan
- bevestiging bestuurder uit

Rijden
- lcc aan
- actieve rijstrookwisselassistent aan

Parkeren
- intelligente assistent aan
- blijf beeld omkeren aan
- menselijke stem als geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:01
itons schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:32:
[...]

Zomer: 400km
Winter: rij pas sinds maart, maar verwacht ~300km

Navigatie kan beter, eindig regelmatig aan de achterkant van een winkel bv. Navigatie berekend niet automatisch een nieuwe route. Sommige vaste flitspalen worden getoond.
@itons hoe is je ervaring in range afgelopen maanden nu het wat kouder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
Ik krijg begin Januari mijn G9 geleverd (voorraad). Heeft iemand enig idee met welke software versie deze tegenwoordig worden geleverd?
Reden van de vraag; ik zag dat je liever een lagere versie (tijdelijk) kan hebben voor softmodden (apks installeren), zou wel handig zijn als ik wat extra erop kan gooien en hem zelf dan kan updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
StephanN93 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:36:
Ik krijg begin Januari mijn G9 geleverd (voorraad). Heeft iemand enig idee met welke software versie deze tegenwoordig worden geleverd?
Reden van de vraag; ik zag dat je liever een lagere versie (tijdelijk) kan hebben voor softmodden (apks installeren), zou wel handig zijn als ik wat extra erop kan gooien en hem zelf dan kan updaten :)
Waarschijnlijk krijg je hem op de 5.x reeks afgeleverd daar waar het installeren van apps pre 4.4 het makkelijkst is. Als dat je wens is zou ik van tevoren maar mailen om te weten welke versie het heeft EN dat je graag hebt dat ze automatisch updaten uitzetten.

Maar goed, als hij daar al staat (voorraad) ga ik er eigenlijk vanuit dat de auto redelijk recente software heeft.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
Mirabis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:39:
[...]

Waarschijnlijk krijg je hem op de 5.x reeks afgeleverd daar waar het installeren van apps pre 4.4 het makkelijkst is. Als dat je wens is zou ik van tevoren maar mailen om te weten welke versie het heeft EN dat je graag hebt dat ze automatisch updaten uitzetten.

Maar goed, als hij daar al staat (voorraad) ga ik er eigenlijk vanuit dat de auto redelijk recente software heeft.
Dat dacht ik al, weet ook niet hoe lang deze er al staat maar zal in ieder geval even informeren.
Je zegt 'makkelijkst', is er een manier om apps te installeren op 5.x buiten de store of is de store momenteel aardig vol met apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
Ook in de 5.X reeks is het mogelijk als je de juiste code weet te bemachtigen. Echter heb ik tot nu toe alleen maar gehoord van mensen die het "overpriced" (ver)kochten. Rond de 500 EUR voor een eenmalige unlock - daar het eerst gratis kon. Die codes worden dan specifiek gegenereerd voor jouw auto/VIN.

Zelf heb ik al sinds pre-4.4 debug mode geactiveerd en kan het dus nog steeds gebruiken om apps te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
Mirabis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:52:
Ook in de 5.X reeks is het mogelijk als je de juiste code weet te bemachtigen. Echter heb ik tot nu toe alleen maar gehoord van mensen die het "overpriced" (ver)kochten. Rond de 500 EUR voor een eenmalige unlock - daar het eerst gratis kon. Die codes worden dan specifiek gegenereerd voor jouw auto/VIN.

Zelf heb ik al sinds pre-4.4 debug mode geactiveerd en kan het dus nog steeds gebruiken om apps te installeren.
Zal ook eens niet.. ga mij er eens in verdiepen in de kerstvakantie dan maar :) dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Alphaxe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:39:
[...]

@itons hoe is je ervaring in range afgelopen maanden nu het wat kouder is?
300-350 afhankelijk van hoeveel haast ik heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:01
itons schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:30:
[...]

300-350 afhankelijk van hoeveel haast ik heb :*)
Dat lijkt me voor dag dagelijks verkeer meer dan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Voor wie benieuwd is voor de G9 Performance met dit koudere weer, mijn range is zo'n 400km op 100% en mn verbruik vaak zo'n 23-25kWh/100km
Ik rij vaak zo'n 120-140km/h

• Mirved
jesse! schreef op donderdag 12 december 2024 @ 00:01:
Voor wie benieuwd is voor de G9 Performance met dit koudere weer, mijn range is zo'n 400km op 100% en mn verbruik vaak zo'n 23-25kWh/100km
Ik rij vaak zo'n 120-140km/h
Merk dat het ook afhankelijk is van de afstand. Als ik in de morgen in stap en ik rij een kwartiertje zit ik op 30+
Rij ik een halfuur naar mijn werk is het rond de 25. Denk dat als ik een uur zou rijden dat het tegen de 23 aan zou zitten.

Heeft natuurlijk te maken met het opwarmen van de auto in het begin veel energie kost.

• jesse!
Mirved schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:14:
[...]

Merk dat het ook afhankelijk is van de afstand. Als ik in de morgen in stap en ik rij een kwartiertje zit ik op 30+
Rij ik een halfuur naar mijn werk is het rond de 25. Denk dat als ik een uur zou rijden dat het tegen de 23 aan zou zitten.

Heeft natuurlijk te maken met het opwarmen van de auto in het begin veel energie kost.
Als je aan een AC lader hangt (of bijvoorbeeld thuislader) kan je de batterij voorverwarmen voor het rijden, vanuit de app. Dan verbruikt hij volgens mij minder. En is je accu al op temperatuur.
Stroom gebruikt hij dan volgens mij van de laadpaal

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:22
Voor de mensen met een G6... ik heb deze wagen op mijn shortlist staan (ik mag/moet in het voorjaar/zomer een nieuwe leaseauto bestellen). Begin 2025 wil ik deze auto in het echt gaan bekijken en natuurlijk een proefrit maken. Wagen vind van voren/zijkant best mooi en ook van binnen straalt het wel luxe uit. Maar de achterkant vind ik zo op foto's best lelijke. Beetje ronde komt zeg maar, staat de auto niet mooi.

Is dat in het echt ook zo? Heb zelf nog nooit een G6 zien rijden eigenlijk.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
uiterlijk is een kwestie van smaak, het is een zeer luxe elektrische auto voor die prijs met alles er op en er aan.
Ik vind de achter kant meevallen.

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Weet iemand of je nu wel of niet de laadsnelheid kan instellen op de G6 (app of in auto?)
Dit ivm zomer en laden op zonnepanelen met een domme shell paal..

Dacht dat ik begreep dat dit niet kon, ik denk ik vraag het nog even na hier :)

• Juancho
Lisa schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:58:
uiterlijk is een kwestie van smaak, het is een zeer luxe elektrische auto voor die prijs met alles er op en er aan.
Ik vind de achter kant meevallen.
Ow het zal zeker smaak zijn! Zo lijkt de auto mij op de fotos/video's is kleiner dan hij ongetwijfeld in het echt is, dus wellicht valt het idd juist mee en is het meer gestroomlijnd dan die "dikke ronde kont" ;). Zo vond ik eerst de achterkant van mijn huidige Volvo XC40 ook niet zo mooi op de foto's maar in het echt stond ik er voor en dacht ik ook, wat een dikke wagen.

Zal in februari/maart ofzo eens een afspraak maken bij Xpeng. Je merkt dan wel gelijk het nadeel van zo'n Chinese partij, je moet er naar de randstad voor terwijl wij uit het oosten komen. Als er nu wat met de wagen is ben ik er met 10min rijden en na al die jaren kennen we elkaar ook gewoon. Maargoed, dat is/hoeft natuurlijk niet perse een dealbreaker te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 12-12-2024 11:41 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterblank
Juancho schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:25:
Voor de mensen met een G6... ik heb deze wagen op mijn shortlist staan (ik mag/moet in het voorjaar/zomer een nieuwe leaseauto bestellen). Begin 2025 wil ik deze auto in het echt gaan bekijken en natuurlijk een proefrit maken. Wagen vind van voren/zijkant best mooi en ook van binnen straalt het wel luxe uit. Maar de achterkant vind ik zo op foto's best lelijke. Beetje ronde komt zeg maar, staat de auto niet mooi.

De achterkant is tamelijk recht aflopend onder het achterlicht, hij lijkt in mijn mening ronder door het gedeelte van de daklijn dat zwart is waaronder het in kleur gespoten deel rond afloopt, maar dit is ook erg afhankelijk van welke foto je bekijkt.
In real life is hij niet "te" rond.

• Juancho
peterblank schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:45:
[...]

De achterkant is tamelijk recht aflopend onder het achterlicht, hij lijkt in mijn mening ronder door het gedeelte van de daklijn dat zwart is waaronder het in kleur gespoten deel rond afloopt, maar dit is ook erg afhankelijk van welke foto je bekijkt.
In real life is hij niet "te" rond.
Ja op de foto's zit die ronding hem in de wat coupé achtige lijn en vanuit de achterlichten een "bolle kont". Moet ff wennen aan die look, tis niet dat ik gelijk zeg wat een enorm gave wagen om te zien. Maargoed, wat je zegt, het kan net de foto zijn, of dat in een andere kleur het anders lijkt.

Over kleuren gesproken, valt me wel echt enorm tegen dat je op de oranje kleur na (vind ik dan weer het andere uiterste) geen leuke frisse kleuren hebt maar alleen de standaard saaie grauwe kleuren wit/lichtgrijs/donkergrijs/zwart. Geen leuke groene/blauwe/combi van beide of speciale kleurtjes voor deze G6. Daar ben ik altijd wel fan van, geeft een auto vaak gelijk een andere look.

Verder ben ik vooral benieuwd naar oa het verbruik/range. Mijn XC40 is de eerste variant en is gewoon een slurp monster. Zoals nu, met wat kouder/natter weer tik ik de 280-300 aan en dat is wel maximaal. In de zomer zo tussen de 330-350. Dus daar willen we met de nieuwe wagen wel echt een flinke upgrade in maken. Wbt snelladen, nu 150kW, G6 kan 280kW, zit dat wel snor.

Wat ik ook heel goed wil testen is het infotaintment systeem. Door de XC40 ben ik aardig verkocht geraakt aan het Android Automotive systeem, vooral zaken als de Assistent, Maps, Spotify en de boel gelinkt aan je Google account bevalt zeer goed (ondanks zaken die ik wel graag zou willen zien of die beter kunnen). Normaliter zijn die ingebouwde systemen van merken best matig, zeker de navigatie. Dan ben je weer aangewezen op Android Auto maar dat mist dan weer de connectie met auto data. Dus ook dat wil ik in praktijk heel goed gaan checken.

En verder natuurlijk alle luxe die deze wagen wel heeft. Voor de LR editie met trekhaak zit ik nog onder de 50k en voor die prijs is er volgens mij amper of geen concurrent te vinden die hetzelfde kan bieden (dus incl. alle opties die je er bij zou moeten nemen). Dat maakt voor mij de G6 zeker een kanshebber.

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 12-12-2024 12:10 ]

• Mirabis
  • Niet online
ThaDude schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:01:
Weet iemand of je nu wel of niet de laadsnelheid kan instellen op de G6 (app of in auto?)
Dit ivm zomer en laden op zonnepanelen met een domme shell paal..

Dacht dat ik begreep dat dit niet kon, ik denk ik vraag het nog even na hier :)
Er is een slider van 6A tot 32A waarmee je e.v.t. een beperking kan opleggen. Anderzijds, veel laadpalen kunnen dit onafhankelijk van de auto ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterblank
Juancho schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:57:
[...]

Ja op de foto's zit die ronding hem in de wat coupé achtige lijn en vanuit de achterlichten een "bolle kont". Moet ff wennen aan die look, tis niet dat ik gelijk zeg wat een enorm gave wagen om te zien. Maargoed, wat je zegt, het kan net de foto zijn, of dat in een andere kleur het anders lijkt.

Over kleuren gesproken, valt me wel echt enorm tegen dat je op de oranje kleur na (vind ik dan weer het andere uiterste) geen leuke frisse kleuren hebt maar alleen de standaard saaie grauwe kleuren wit/lichtgrijs/donkergrijs/zwart. Geen leuke groene/blauwe/combi van beide of speciale kleurtjes voor deze G6. Daar ben ik altijd wel fan van, geeft een auto vaak gelijk een andere look.

Verder ben ik vooral benieuwd naar oa het verbruik/range. Mijn XC40 is de eerste variant en is gewoon een slurp monster. Zoals nu, met wat kouder/natter weer tik ik de 280-300 aan en dat is wel maximaal. In de zomer zo tussen de 330-350. Dus daar willen we met de nieuwe wagen wel echt een flinke upgrade in maken. Wbt snelladen, nu 150kW, G6 kan 280kW, zit dat wel snor.

Wat ik ook heel goed wil testen is het infotaintment systeem. Door de XC40 ben ik aardig verkocht geraakt aan het Android Automotive systeem, vooral zaken als de Assistent, Maps, Spotify en de boel gelinkt aan je Google account bevalt zeer goed (ondanks zaken die ik wel graag zou willen zien of die beter kunnen). Normaliter zijn die ingebouwde systemen van merken best matig, zeker de navigatie. Dan ben je weer aangewezen op Android Auto maar dat mist dan weer de connectie met auto data. Dus ook dat wil ik in praktijk heel goed gaan checken.

En verder natuurlijk alle luxe die deze wagen wel heeft. Voor de LR editie met trekhaak zit ik nog onder de 50k en voor die prijs is er volgens mij amper of geen concurrent te vinden die hetzelfde kan bieden (dus incl. alle opties die je er bij zou moeten nemen). Dat maakt voor mij de G6 zeker een kanshebber.
Wat kleur betreft is het aanbod jammerlijk (al lijkt dit tegenwoordig veelal te zijn onder de nieuwe wagens) echter ik ben nu na anderhalve maand nog steeds compleet overtuigd dat mijn keuze voor de oranje g6 de juiste was, krijg er ook vooral positieve reacties op van mensen die t toch wel leuk vinden eens een goeie kleur tussen al het grauwe op de weg.
Al moet ik zeggen (als je op de Chinese site kijkt) dat blauw hem ook erg goed had gestaan.

Ik heb een long range net vol geladen (ik ga tot 95%) dan geeft hij op de dynamische stand (neemt omstandigheden, rijstijl, weer, ect. mee in het berekenen) 440km range aan.
Ik vermoed wanneer t weer beter word dan ook een goed grotere range (daar lees ik iniedergeval veel goede berichten over).
Wanneer je optimaal kan snelladen is het ook echt top hoe ontzetten snel je weer verder kan.

Wat infotainment betreft, ik was vanuit mijn vorige wagen ook erg aan Android auto verknocht geraakt, ik heb dit in de g6 in het begin dan ook veelvuldig gebruik echter merk ik dat ik ondertussen standaard op het systeem van de G6 rijd deze navigeert eigenlijk prima, ik mis heel af en toe de feedback, waar Android auto bijv. zegt ik ga je om de file leiden doet de g6 dit gewoon zonder waarschuwing.
wel gebruik ik liever Spotify via Android auto vanwege het navigeren door die app, maar dit hervat bij instappen direct dus vaak hoef ik daar niet in te "klikken".
Verder zijn alle systemen en opties na even wennen goed/makkelijk te gebruiken in mijn mening.

Ik ben ook voor de prijs en wat je er voor krijgt overstag gegaan voor een G6, nergens anders krijg ik een auto van dit formaat en opties voor dit geld.
Daarbij komt dat het ook echt fijn rijd, wel is de x-pilot wat zenuwachtig (in de bochten).

• Peter_83
Mirabis schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:41:
[...]

Er is een slider van 6A tot 32A waarmee je e.v.t. een beperking kan opleggen. Anderzijds, veel laadpalen kunnen dit onafhankelijk van de auto ook.
Je kan daarnaast ook kiezen voor "uitgesteld laden" (of "traag laden" zoals het in de auto heet) waarmee je bvb bij thuiskomst kan zeggen dat hij pas begint te laden vanaf 22u, aan de ingestelde amperage, nadat de piek gepasseerd is.

Los daarvan gebeurt dat normaliter allemaal in de laadpaal die ook zicht heeft op de rest van je huisinstallatie. Maar er is dus wel een basis mogelijkheid in de auto zelf. Helaas (nog) niet in de mobiele app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Juancho schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:25:

Hi Juancho,
Veel tegengekomen op het xc40 forum👍😉
Ik kom dus ook van een XC40 twin af en ga voor het einde jaar naar de G6 performance.
Mijn mening, qua exterieur vind ik het niet de mooiste auto om te zien. Persoonlijk vind ik juist het vooraanzicht niet zo mooi. Achter en zijaanzicht wel.
Maar goed, je zit in de auto. Tja dat vind ik echt top.
Zeer hoogwaardig. Betere stoelen dan in xc40, veel stiller en inderdaad zuiniger en qua snelladen is er niet veel beters op de markt.
En qua value for money is er op dit moment ook niet veel beters.
Xc40 zoals de configuratie die ik had is nu meer dan 10k duurder dan G6 Performance. En dan is de G6 nog wat beter uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Heb een scheur in de voorruit. Iemand anders al ervaring met reparatie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peerke13
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb echt interesse in een Xpeng G6 maar doordat je niet op een "gewone"manier in kan ruilen gaat de interesse ook over.
Via een handelssite (wat Xpeng doet) brengt je eigen auto namelijk zeer weinig op, en zelf verkopen; dan zit je met het probleem dat je je auto misschien eerder verkocht hebt dan dat de nieuwe Xpeng geleverd wordt of dat je deze nog niet verkocht hebt maar dat je met 2 auto's zit opgescheept.
Helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_83
Ik kon (als ik wou) wel een auto verkopen via de Xpeng dealer Hedin Gent hoor.
Pagina: 1 ... 38 ... 53 Laatste