Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 39 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 14:59
Peerke13 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:39:
Ik heb echt interesse in een Xpeng G6 maar doordat je niet op een "gewone"manier in kan ruilen gaat de interesse ook over.
Via een handelssite (wat Xpeng doet) brengt je eigen auto namelijk zeer weinig op, en zelf verkopen; dan zit je met het probleem dat je je auto misschien eerder verkocht hebt dan dat de nieuwe Xpeng geleverd wordt of dat je deze nog niet verkocht hebt maar dat je met 2 auto's zit opgescheept.
Helaas....
Ik heb via Rotterdam een normale prijs voor mijn auto gekregen. Je kunt Robbert Jan eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15-09 19:17
Er zijn genoeg mogelijkheden om je auto snel te verkopen, particulier leverd het het meeste op maar ik heb mijn auto ook gewoon ingeleverd bij Xpeng

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Overigens heb ik een groen giftige p7 wing edition gekocht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFvjE3mKnx5sdIK6KecF9fHp3XE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/f5Q9KA4Vio5UNRutXMPE5SAR.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Je kan gewoon je auto inleveren bij wijkopenautos en dan met hun afspreken dat je hem inleverd op het moment dat u de g6 heeft simpel as that

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 15:07
ferminem schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:52:
Je kan gewoon je auto inleveren bij wijkopenautos en dan met hun afspreken dat je hem inleverd op het moment dat u de g6 heeft simpel as that
Ik zal eerder ikwilvanmijnautoaf.nl aanraden. Die geven een stuk meer, en een stuk betere service dan wijkopenautos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk13
  • Laatst online: 11-04 12:50
Hallo, luisteren jullie nog naar Fm op de radio?
In mijn G6 op de Fm radio werkt de RDS niet.. daar staat steeds 93,7 MHz ipv Radio 2
Is dit ook bij de andere modellen? Mof moet er ergens iets ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elviz83
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-05 15:02
Dirk13 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:03:
Hallo, luisteren jullie nog naar Fm op de radio?
In mijn G6 op de Fm radio werkt de RDS niet.. daar staat steeds 93,7 MHz ipv Radio 2
Is dit ook bij de andere modellen? Mof moet er ergens iets ingesteld worden?
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk alleen nog TuneIn gebruik. Werkt eigenlijk altijd. Geen ervaring dus met de FM/DAB in de G6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:30
@Elviz83 ondersteund de G6 TuneIn vanuit het multimedia systeem zelf? Net als Tesla?
Of gebruik je TuneIn via de telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:53
Via het ingebouwde infotainment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Fijn dat dat kan, dank voor het antwoord @Wimploo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk13
Ok ik begrijp dat jullie allemaal digitaal luisteren.
Maar waarom plaatsen ze dan een Fm radio in de auto? Koop je nu een fm radio de minst dure bevat steeds RDS.
De dekking van het 4gG netwerk is er niet overal hoor nog vele gaten hier in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk13
En rij je naar de Ardennen zal je merken hoe dikwijls er geen DAB ,G4 ontvangst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-04 13:57
FM werkt, maar niet zo goed als je gewend bent bij andere auto's. Er komt geen zender informatie op en dergelijke. De kwaliteit van het signaal is ook echt niet goed.

DAB werkt op zich wel, maar niet altijd meteen. Als je de auto "start" (ontgrendelt en instapt nadat hij lag te slapen) en je zet je DAB-zender op (moet je helaas nog telkens zelf doen) dan zegt hij meestal "deze DAB is niet beschikbaar in uw regio". Wellicht is dat een software bug, is al gerapporteerd door de NL/BE community, want na een tijdje werkt die zender gewoon wel.

TuneIn zit in het infotainment systeem, maar gebruik ik zelf niet. De SIM in de wagen is een Franse SIM, TuneIn doet nogal moeilijk over de beschikbare zenders dan vind ik. Thuis in de Google Nest Hub werkt dat evenwel perfect, zelfs zonder dat ding ooit eerst te configureren. In de G6 moet je eerst zitten sukkelen met accounts en dergelijke, behoorlijk stom imho.

Feedback over de software kan je altijd doorgeven, er is al heel veel verbeterd en de auto wordt ook echt elke maand beter op die manier, dus dat is wel fijn. Meer info in de gebruikers community op Discord: https://discord.com/chann...28013/1274100550660788266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Peter_83 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 01:16:
FM werkt, maar niet zo goed als je gewend bent bij andere auto's. Er komt geen zender informatie op en dergelijke. De kwaliteit van het signaal is ook echt niet goed.

DAB werkt op zich wel, maar niet altijd meteen. Als je de auto "start" (ontgrendelt en instapt nadat hij lag te slapen) en je zet je DAB-zender op (moet je helaas nog telkens zelf doen) dan zegt hij meestal "deze DAB is niet beschikbaar in uw regio". Wellicht is dat een software bug, is al gerapporteerd door de NL/BE community, want na een tijdje werkt die zender gewoon wel.

TuneIn zit in het infotainment systeem, maar gebruik ik zelf niet. De SIM in de wagen is een Franse SIM, TuneIn doet nogal moeilijk over de beschikbare zenders dan vind ik. Thuis in de Google Nest Hub werkt dat evenwel perfect, zelfs zonder dat ding ooit eerst te configureren. In de G6 moet je eerst zitten sukkelen met accounts en dergelijke, behoorlijk stom imho.

Feedback over de software kan je altijd doorgeven, er is al heel veel verbeterd en de auto wordt ook echt elke maand beter op die manier, dus dat is wel fijn. Meer info in de gebruikers community op Discord: https://discord.com/chann...28013/1274100550660788266
Volgens mij gebruiken de meeste mensen allemaal standaard TuneIn en dat werkt gewoon prima. Totaal geen probleem met de buitenlandse SIM om nederlandse zenders te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-09 16:42
Mirved schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:02:
[...]

Volgens mij gebruiken de meeste mensen allemaal standaard TuneIn en dat werkt gewoon prima. Totaal geen probleem met de buitenlandse SIM om nederlandse zenders te luisteren.
Geen problemen met TuneIn dus?
Kan je gewoon Veronica luisteren via TuneIn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:33
Maar hoezo zou je niet gewoon DAB+ gebruiken in de Xpeng dan? In onze huidige XC40 werkt dat perfect (natuurlijk soms in bepaalde gebieden wat minder). Ik heb in die 4 jaar nog nooit TuneIn gebruikt eigenlijk. Als opvolger later in de 2025 denken we trouwens ook aan de G6.

[ Voor 63% gewijzigd door Juancho op 24-12-2024 09:42 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Juancho schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:41:
Maar hoezo zou je niet gewoon DAB+ gebruiken in de Xpeng dan? In onze huidige XC40 werkt dat perfect (natuurlijk soms in bepaalde gebieden wat minder). Ik heb in die 4 jaar nog nooit TuneIn gebruikt eigenlijk. Als opvolger later in de 2025 denken we trouwens ook aan de G6.
Omdat iedere keer als je start die eerst 2-3 minuten de DAB zenders niet vind. Dat is irritant. Dus verhelp je dat via TuneIn dat gewoon ingebouwd zit en net zo makkelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Obelixxx schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:34:
[...]

Geen problemen met TuneIn dus?
Kan je gewoon Veronica luisteren via TuneIn?
Ja werkt prima. Geen ervaring met Veronica. De volgende stations staan in mijn recente luister lijstje:
Radio 2
3FM
Kink
Tomorowland radio
Efteling radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-09 16:42
Mirved schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:03:
[...]

Ja werkt prima. Geen ervaring met Veronica. De volgende stations staan in mijn recente luister lijstje:
Radio 2
3FM
Kink
Tomorowland radio
Efteling radio
Ik vroeg specifiek naar Veronica omdat deze in het buitenland (zonder VPN) niet te beluisteren is met TuneIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mirved schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:01:
[...]

Omdat iedere keer als je start die eerst 2-3 minuten de DAB zenders niet vind. Dat is irritant. Dus verhelp je dat via TuneIn dat gewoon ingebouwd zit en net zo makkelijk werkt.
Ok ik was al bang dat het technisch gezien niet mogelijk was ofzo. Maar dan lijkt me dat gewoon een software bug die ze moeten fixen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Juancho schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:38:
[...]

Ok ik was al bang dat het technisch gezien niet mogelijk was ofzo. Maar dan lijkt me dat gewoon een software bug die ze moeten fixen.
Klopt alleen die moeten ze al 1 jaar fixen en dat is tot op heden niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiloGrosz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09 16:46
Mirved schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:26:
Heb een scheur in de voorruit. Iemand anders al ervaring met reparatie daarvan?
Zeker, zowel voorruit (steenslag) als achterruit (inbraak) de laatste 3 maanden laten vervangen door Carglass. Zij nemen contact op met Xpeng voor de levering van de ruit(en).

MightyG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hoe zit het eigenlijk bij Xpeng en support/onderhoud/schade etc? Ik zit eigenlijk al mijn hele zakelijke leventje bij Volvo en dat zit letterlijk om de hoek als er wat is. Xpeng zit nu nog in Amsterdam/Rotterdam/Utrecht maar wij komen uit het oosten. Mocht de proefrit straks in januari/februari echt zo goed bevallen dat we perse de Xpeng G6 willen zal dat niet direct een nogo zijn hoor, maar ik hoop dan toch wel dat Xpeng iig serieuze plannen heeft om ook in het oosten/noorden een service center te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Er zit nu ook een vestiging in Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
jesse! schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:49:
[...]

Ik zal eerder ikwilvanmijnautoaf.nl aanraden. Die geven een stuk meer, en een stuk betere service dan wijkopenautos
Ja zeker een goeie optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:08:
Hoe zit het eigenlijk bij Xpeng en support/onderhoud/schade etc? Ik zit eigenlijk al mijn hele zakelijke leventje bij Volvo en dat zit letterlijk om de hoek als er wat is. Xpeng zit nu nog in Amsterdam/Rotterdam/Utrecht maar wij komen uit het oosten. Mocht de proefrit straks in januari/februari echt zo goed bevallen dat we perse de Xpeng G6 willen zal dat niet direct een nogo zijn hoor, maar ik hoop dan toch wel dat Xpeng iig serieuze plannen heeft om ook in het oosten/noorden een service center te openen.
Zit nu ook een vestigingen in Eindhoven 4 nu in totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja maar geen een in het oosten. Zou mooi zijn, als we straks kiezen voor de G6, dat er ook 1 in het oosten komt. Zo is hier in Zwolle ook sindskort de grootste Polestar store te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
ferminem schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:32:
Er zit nu ook een vestiging in Eindhoven
Die zijn vrij beperkt in wat ze kunnen. Kon daar niet terecht voor het vervangen van mijn autoruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
MiloGrosz schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:38:
[...]

Zeker, zowel voorruit (steenslag) als achterruit (inbraak) de laatste 3 maanden laten vervangen door Carglass. Zij nemen contact op met Xpeng voor de levering van de ruit(en).
Bij mij gaf Carglass aan dat ze de voorruit niet konden vervangen. Omdat ook zaken gekalibreerd moesten worden wat ze niet inhouse kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mirved op 24-12-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Mirved schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:01:
[...]

Die zijn vrij beperkt in wat ze kunnen. Kon daar niet terecht voor het vervangen van mijn autoruit.
Hopelijk in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:38:
Ja maar geen een in het oosten. Zou mooi zijn, als we straks kiezen voor de G6, dat er ook 1 in het oosten komt. Zo is hier in Zwolle ook sindskort de grootste Polestar store te vinden.
Je zou bij een vestiging van emil frey kunnen brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Ik hoop dat Xpeng meer vestigingen krijgt en niet snel uit Nederland vertrekt dat is mijn enige zorg aan de kwaliteit van de auto's ligt het niet, ook krijg ik steeds een glimlach als ik de vleugeldeuren open doe en mensen op de foto willen met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 21:37
Juancho schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:38:
Voor mij helemaal in het Zuiden kan ik ook vlak over de grens bij Xpeng in Duitsland terecht voor onderhoud. Misschien is dat tijdelijk ook een alternatieve optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiloGrosz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09 16:46
Mirved schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:02:
[...]

Bij mij gaf Carglass aan dat ze de voorruit niet konden vervangen. Omdat ook zaken gekalibreerd moesten worden wat ze niet inhouse kunnen.
Carglass verving de ruit, reed naar Badhoevedorp (en terug) voor de kalibratie en ik kon de auto weer ophalen bij Carglass.

MightyG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
MiloGrosz schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:36:
[...]

Carglass verving de ruit, reed naar Badhoevedorp (en terug) voor de kalibratie en ik kon de auto weer ophalen bij Carglass.
Nee, dan is die vestiging in Utrecht nog dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:07
Iemand enig idee of de Radio App Replaio werkt met de Xpeng G6? Kun je deze installeren of ben je native gebonden aan TuneIn?

Heb nu nog Android auto en had een keer deze app aangeschaft. Xpeng G6 wordt waarschijnlijk de volgende auto, dus was benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:07
Zijn er mensen met de G6 die ook veel problemen met audio hebben? En zo ja, valt hier iets aan te doen?
DAB zenders vindt hij niet allemaal en regelmatig slecht van kwaliteit.
Ook spotify hapert zeer regelmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
FJP84 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:26:
Iemand enig idee of de Radio App Replaio werkt met de Xpeng G6? Kun je deze installeren of ben je native gebonden aan TuneIn?

Heb nu nog Android auto en had een keer deze app aangeschaft. Xpeng G6 wordt waarschijnlijk de volgende auto, dus was benieuwd
Android Auto werkt sowieso op de G6, met uiteraard alle apps die daarop werken.
Zonder Android auto / CarPlay heeft Xpeng wel een native TuneIn app maar staat er geen Replaio in de app store.
goetfoud schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:46:
Zijn er mensen met de G6 die ook veel problemen met audio hebben? En zo ja, valt hier iets aan te doen?
DAB zenders vindt hij niet allemaal en regelmatig slecht van kwaliteit.
Ook spotify hapert zeer regelmatig.
Spotify hapert bij mij nooit, ook bij landgrens wisselingen niet. DAB gebruikt ik niet (TuneIn?), ik heb wel vaker op Discord gelezen op dat meer mensen klagen over het DAB bereik.

[ Voor 31% gewijzigd door RVE_NL op 28-12-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Mirved schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:02:
[...]

Dat klopt. Het is geen enkel probleem. Alle zenders werken gewoon. En je kunt ook de hotspot van je telefoon automatisch laten verbinden als je gaat rijden, mocht je niet afhankelijk willen zijn van de interne SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDuke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02 13:16
Mirved schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:01:
[...]

Van Feb 2025 kun je daar terecht voor onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oomenit
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:38
Er lijkt ook een service center in Zwolle te zijn of te komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31ed_RHPA0EiM6zK86YWyJcblXc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ImnoO33MhR2hGY39cnO2wxeR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Via de Xpeng site nog niet, dus wellicht komt die binnenkort? Zou wel handig zijn als we kiezen voor de G6.

https://www.xpeng-center.nl/vestigingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oomenit
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:38
Gek genoeg wel als je hun xpeng.com site gebruikt:
https://www.xpeng.com/nl/find-us

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Wij wonen in Zwolle, zal er deze week eens langsrijden. Als die vestiging al open is kan ik gelijk de G6 eens in het echt bekijken en een proefrit plannen.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 30-12-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgWaGmoMOWXbqXEncQKvsoUiyQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iT8b8gAaFh6jWFFepvqf503n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Ik weet niet precies wanneer deze uitrolt in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 15:59
ferminem schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:33:
[...]

Ik weet niet precies wanneer deze uitrolt in NL
Deze week nog schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexd90
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 16:05
Hi! Ik heb hem vanmorgen binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
alexd90 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:09:
[...]

Hi! Ik heb hem vanmorgen binnen gekregen.
Yep, hier ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Yes bij mij nu ook mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraakie7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 21:54
Zijn er meer mensen die de Xpeng zakelijk hebben aangevraagd?
in offertes die ik heb mogen ontvangen bedraagt het leasebedrag (incl. opties) voor de Tesla Model Y €798 en voor de Xpeng (wit + trekhaak) €908.

ik vind dit wel een enorm verschil mede omdat de Xpeng ca. 1200 euro goedkoper is.
hoor graag of andere een gelijkwaardige offerte hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:16
Vernomen dat er inderdaad een Service Center is geopend in Zwolle. Hier kun je terecht voor onderhoud, maar nog niet voor bijvoorbeeld een proefrit of aankoop.

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gemeni schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:56:
Vernomen dat er inderdaad een Service Center is geopend in Zwolle. Hier kun je terecht voor onderhoud, maar nog niet voor bijvoorbeeld een proefrit of aankoop.
Is het wel de bedoeling dat dat ook daar gaat komen? Ik wilde er vandaag even langs rijden maar ik heb de griep te pakken... Anders stuur ik ze wel even een mailtje.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 02-01-2025 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:49

ThaDude

Hang Loose

kraakie7 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:53:
Zijn er meer mensen die de Xpeng zakelijk hebben aangevraagd?
in offertes die ik heb mogen ontvangen bedraagt het leasebedrag (incl. opties) voor de Tesla Model Y €798 en voor de Xpeng (wit + trekhaak) €908.

ik vind dit wel een enorm verschil mede omdat de Xpeng ca. 1200 euro goedkoper is.
hoor graag of andere een gelijkwaardige offerte hebben ontvangen.
yes heeft te maken met dat xpeng nieuw merk is dus risco voller bevonden wordt. Blijven ze bestaan, blijven ze in Nederland etc.

Niet dat Tesla altijd zo lekker bezig is met prijs verlagingen enzo 8)7

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraakie7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 21:54
ThaDude schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:58:
[...]

yes heeft te maken met dat xpeng nieuw merk is dus risco voller bevonden wordt. Blijven ze bestaan, blijven ze in Nederland etc.

Niet dat Tesla altijd zo lekker bezig is met prijs verlagingen enzo 8)7
Zonde! De G6 valt daardoor direct buiten mijn leasebudget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:53
Apart, toen ik hem in juni bestelde was de xpeng geloof ik een paar tientjes duurder dan de Tesla. Zal waarschijnlijk ook door de importheffingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 14:59
Hier ook geïnstalleerd. De app op de telefoon heeft bij mij nu ook de nieuwe opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Nu online
Wimploo schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:24:
Apart, toen ik hem in juni bestelde was de xpeng geloof ik een paar tientjes duurder dan de Tesla. Zal waarschijnlijk ook door de importheffingen komen.
Nee hoor. Prijs van de auto is nagenoeg hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heeft er iemand het wit lederen interieur? Wordt dit niet heel snel vies? En dat je verkleuring in de stoelen krijgt van oa een spijkerbroek etc? Het is jammer dat er niet meer kleuren interieur beschikbaar zijn. Zwart is weer zo standaard, wit is weer extreem de andere kant op. Er mist eigenlijk een mooie kleursamenstelling daar tussen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
Juancho schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:13:
Heeft er iemand het wit lederen interieur? Wordt dit niet heel snel vies? En dat je verkleuring in de stoelen krijgt van oa een spijkerbroek etc? Het is jammer dat er niet meer kleuren interieur beschikbaar zijn. Zwart is weer zo standaard, wit is weer extreem de andere kant op. Er mist eigenlijk een mooie kleursamenstelling daar tussen in.
In mijn G6 geeft het lichte interieur echt een super ruimtelijk en luxe gevoel. Vlekken van jeans of algemene vlekken in de stoel heb ik nog niet opgemerkt. De armsteun word eigenlijk het snelste vies, die veeg ik (1 á 2x in de maand) gemakkelijk schoon met simpele goedkope natte (baby)doekjes.
Je kunt het overigens vergelijken met het witte Tesla interieur.

XPENG kalenderintegratie enquête

Voor de mensen die niet in de Discord groep zitten. Het ontwikkelteam van XPENG wilt graag gebruikers input voor een eventuele integratie van de agenda functionaliteit in de nabije toekomst. Het lijkt me een goed idee als iedereen zijn/haar ideeën en wensen deelt, op tweakes is er immers een tech savvy lezerspubliek. Een heel mooi voorbeeld van hoe XPENG actief met gebruikers samenwerkt om de software te verbeteren.

Bekijk de vragenlijst

Mijn eigen input in de vragenlijst:
• iCloud- en Outlook Exchange-integratie (inclusief ondersteuning voor 2FA-pop-ups bij installatie).
• Navigatiepop-ups bij het instappen, gebaseerd op aanstaande kalenderafspraken met geo-data.
• De mogelijkheid om nieuwe agenda-items aan te maken (via spraakcommando’s).
• Slimme navigatiesuggesties op basis van tijd en weekdag voor veelgebruikte routes (bijv. woon-werk). Je ziet direct of er ongebruikelijke vertraging is en krijgt tijdig een alternatieve route voorgesteld (Mercedes heeft dit al geïmplementeerd).
• Als droomfunctie: de mogelijkheid om direct deel te nemen aan agenda-items met Microsoft Teams-webmeetings.

Vul de vragenlijst in met goede ideeën en help mee om je (toekomstige) auto te verbeteren!

[ Voor 72% gewijzigd door RVE_NL op 03-01-2025 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elviz83
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-05 15:02
Juancho schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:13:
Het witte interieur is geen enkel probleem, het is overigens meer lichtgrijs dan écht fel wit. Mocht het toch een keer vies worden veeg je het inderdaad zo schoon met een babydoekje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Elviz83 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:18:
[...]

Het witte interieur is geen enkel probleem, het is overigens meer lichtgrijs dan écht fel wit. Mocht het toch een keer vies worden veeg je het inderdaad zo schoon met een babydoekje oid.
Ok dat zou al schelen. Ik moet het nog zien in het echt maar dat felle witte wat Tesla heeft vind ik vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Juancho schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:07:
[...]

Is het wel de bedoeling dat dat ook daar gaat komen? Ik wilde er vandaag even langs rijden maar ik heb de griep te pakken... Anders stuur ik ze wel even een mailtje.
Voorlopig alleen een service locatie. Dus alleen voor onderhoud. Wat natuurlijk ook het belangrijkste is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gemeni schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:26:
[...]

Voorlopig alleen een service locatie. Dus alleen voor onderhoud. Wat natuurlijk ook het belangrijkste is…
Als je de wagen hebt wel ja. Maar voor mij zou het ook heel prettig zijn als ik vanuit daar de wagen kan bekijken en een proefrit kan maken. Gewoon ook in je eigen omgeving. Ik zal ze maandag eens informeren of ze niet een testwagen hebben staan daar of daar eens naar toe kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Leuke en uitgebreide video van Irwin Versteeg van Instaautovlog over de G6 performance variant. Ik deel zijn conclusie overigens wel, de duurdere performance versie lekker links laten liggen en kiezen voor de Extended range versie. Het is jammer dat de performance versie niet wat leuke extra's, look & feel etc, heeft ivm de al hele sterke basis versie.

YouTube: 1000 km in de Xpeng G6 Performance | Loeisnel, maar te anoniem

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 05-01-2025 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Zelf vind ik het prima dat er geen extra uiterlijke opsmuk is bij de G6 Performance. Ik houd meer van een wolf in schaapskleren :)

De AWD versie zou ik waarschijnlijk nemen, en dan niet vanwege sprintjes doen, maar vanwege de extra tractie en vermogen wat fijn is bij het trekken van de caravan.

Top dat er een volledige elektrische trekhaak beschikbaar is ipv afneembaar of semi automatisch zoals je ook regelmatig ziet. Wel jammer dat de max kogeldruk slechts 75kg is, ik had liever wat meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik zou de performance versie overwegen als er ook wat leuke extra's waren. Al waren het alleen maar andere kleuren stoelen en wat andere leuke dingen/kleuren die de wagen iets anders zouden maken. Nu heb je letterlijk 3 dezelfde modellen met als enig uiterlijke verschil een performance badge achterop. De rest zit in een extra motor.

Ik ga dus, als de proefrit me bevalt en we de wagen graag willen, voor de extended range variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:17:
Ik zou de performance versie overwegen als er ook wat leuke extra's waren. Al waren het alleen maar andere kleuren stoelen en wat andere leuke dingen/kleuren die de wagen iets anders zouden maken. Nu heb je letterlijk 3 dezelfde modellen met als enig uiterlijke verschil een performance badge achterop. De rest zit in een extra motor.

Ik ga dus, als de proefrit me bevalt en we de wagen graag willen, voor de extended range variant.
Je kan ook een wing edition kopen :) dan heb je vette gekleurde gordels en stiksels.
Of eventueel de g9 die heeft een mooie bruin interieur en rood geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
ferminem schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:27:
[...]
Je kan ook een wing edition kopen :) dan heb je vette gekleurde gordels en stiksels.
Rood? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ferminem schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:27:
[...]
Haha nee, heb je het prijsverschil gezien... De G6 is juist zo interessant omdat je voor 50k een ramvolle auto hebt. Daar kan volgens mij geen andere auto aan tippen. Als je dan bijv. voor 2 a 3k nog een leuk extra pakketje kon nemen puur voor de performance versie was dat leuk geweest.

Ik vind de Zeekr 7x ook geweldig, misschien nog een niveautje hoger qua luxe maar dan betaal je gelijk 10k meer.

Lastige keuzes, maar beide modellen moet ik eerst nog in het echt gaan zien en proefrijden. Alleen dan kan je een goede vergelijking maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
roel00 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:43:
[...]

Nee hoor. Prijs van de auto is nagenoeg hetzelfde gebleven.
De enige reden voor het prijsverschil lijkt me dat de afschrijving voor de Xpeng waarschijnlijk gewoon harder gaat. Niet iedereen wil een Chinese auto…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Gemeni schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:01:
[...]

De enige reden voor het prijsverschil lijkt me dat de afschrijving voor de Xpeng waarschijnlijk gewoon harder gaat. Niet iedereen wil een Chinese auto…
Zou kunnen maar je ziet het ook bij andere elektrische auto's, audi bijvb die zakken onwijs hard en Tesla ook. Niet perdefinitie Xpeng omdat het Chinees is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:10:
[...]

Haha nee, heb je het prijsverschil gezien... De G6 is juist zo interessant omdat je voor 50k een ramvolle auto hebt. Daar kan volgens mij geen andere auto aan tippen. Als je dan bijv. voor 2 a 3k nog een leuk extra pakketje kon nemen puur voor de performance versie was dat leuk geweest.

Ik vind de Zeekr 7x ook geweldig, misschien nog een niveautje hoger qua luxe maar dan betaal je gelijk 10k meer.

Lastige keuzes, maar beide modellen moet ik eerst nog in het echt gaan zien en proefrijden. Alleen dan kan je een goede vergelijking maken.
was ook een grapje maar ik heb al in de g6 gezeten mooie auto voor de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
sorry verkeerd gezien bruin, rood voor de p7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Juancho schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:24:
Leuke en uitgebreide video van Irwin Versteeg van Instaautovlog over de G6 performance variant. Ik deel zijn conclusie overigens wel, de duurdere performance versie lekker links laten liggen en kiezen voor de Extended range versie. Het is jammer dat de performance versie niet wat leuke extra's, look & feel etc, heeft ivm de al hele sterke basis versie.

YouTube: 1000 km in de Xpeng G6 Performance | Loeisnel, maar te anoniem
Ik heb juist bewust wel de performance genomen. Niet zo heel veel duurder en motorisch werkelijk geweldig. En qua wltp kilometers scheelt het bijna niets t.o.v. long range. Ik geniet er elke dag van😉
Ik had niet gedacht te kunnen zeggen dat het echt nog een niveau beter is dan de XC40 recharge twin die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mag ik vragen wat de G6 bij jullie in de lease doet? Ik heb vandaag overleg gehad over de Zeekr 7x en die is tot mijn teleurstelling behoorlijk duur in de lease. Voornamelijk door de angst/twijfel/onzekerheid wbt restwaarde na 5 jaar lease.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie dat hebben ervaren met de G6. Ik weet ook niet of bijv. Xpeng de wagen vanuit Europa maakt ivm importheffingen? Als je niet openbaar bedragen wilt noemen mag het ook via PM. Ik ga zelf morgen een offerte opvragen voor de G6 Long Range met trekhaak en grafite grey bij de LM. En wat was ongeveer de levertijd?

Ik heb overigens net een afspraak en proefrit aangevraagd bij de nieuwe vestiging in Zwolle. Benieuwd of dat daar ook kan of dat ze evt. een wagen over kunnen laten komen ofzo. Ander moet ik naar Breukelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 09-01-2025 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:08:
Mag ik vragen wat de G6 bij jullie in de lease doet? Ik heb vandaag overleg gehad over de Zeekr 7x en die is tot mijn teleurstelling behoorlijk duur in de lease. Voornamelijk door de angst/twijfel/onzekerheid wbt restwaarde na 5 jaar lease.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie dat hebben ervaren met de G6. Ik weet ook niet of bijv. Xpeng de wagen vanuit Europa maakt ivm importheffingen? Als je niet openbaar bedragen wilt noemen mag het ook via PM. Ik ga zelf morgen een offerte opvragen voor de G6 Long Range met trekhaak en grafite grey bij de LM. En wat was ongeveer de levertijd?

Ik heb overigens net een afspraak en proefrit aangevraagd bij de nieuwe vestiging in Zwolle. Benieuwd of dat daar ook kan of dat ze evt. een wagen over kunnen laten komen ofzo. Ander moet ik naar Breukelen.
Xpeng maakt nog geen auto's in Europa. Die plannen zijn er wel overigens. Verder hebben de importtarieven nog nauwelijks/geen invloed op de prijs. De restwaarde van EV's is over het algemeen laag op dit moment. Ook voor een Tesla bijvoorbeeld. Dus dat helpt ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:08:

De G6 modellen waren bij mij een paar euro goedkoper in de lease in vergelijking met de Tesla MY modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
goetfoud schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:15:
[...]

Ik heb juist bewust wel de performance genomen. Niet zo heel veel duurder en motorisch werkelijk geweldig. En qua wltp kilometers scheelt het bijna niets t.o.v. long range. Ik geniet er elke dag van😉
Ik had niet gedacht te kunnen zeggen dat het echt nog een niveau beter is dan de XC40 recharge twin die ik hiervoor had.
Leuk te horen en veilige kilometers gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WXPeng
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-03 13:52
Ik rij nu sinds een maand in de G6 Performance na 4 jaar in een Polestar te hebben gereden.

Over het algemeen erg tevreden maar toch blijven een aantal knopjes een gemis (misschien nog gewenning nodig)

Een tweetal grote nadelen tov de Polestar:
- Geen normale cruisecontrol, alleen Adaptive Cruise control of autopilot. Hierdoor is het vrijwel onmogelijk een constante snelheid aan te houden aangezien de auto afstand houdt van de voorligger. Autopilot op een wat drukkere weg is eigenlijk compleet onzin in dit geval, je kan nooit je voorligger inhalen.
- Navigatie is gewoon slecht en een heel stuk slechter dan de Polestar. Polestar maakt gebruik van Google Maps en de navigatie van de Xpeng geeft incorrecte verkeersdrukte aan (of soms helemaal niets terwijl er effectief een file staat en dit ook in Google Maps staat) of leidt je via onlogische wegen. Hierdoor maak ik eigenlijk nooit gebruik van de Xpeng navigatie, zonde eigenlijk. Ook is het vinden van een oplaadstation tijdens de rit vrijwel omogelijk.Heeft iemand een idee of de navigatie software nog gaat veranderen?
- Spraaksturing erg beperkt tov de Polestar. Deze had Google Assistent en kon buiten functies voor de auto ook veel meer! Xpeng loopt hier qua technologie erg op achter.

Verder een fijne auto, hoge laadsnelheid, wel hoog verbruik in de winter (23kwh/100) op 90% snelweg met 110km/u en verder rustig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
WXPeng schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:52:
Ik rij nu sinds een maand in de G6 Performance na 4 jaar in een Polestar te hebben gereden.

Over het algemeen erg tevreden maar toch blijven een aantal knopjes een gemis (misschien nog gewenning nodig)

- Geen normale cruisecontrol, alleen Adaptive Cruise control of autopilot. Hierdoor is het vrijwel onmogelijk een constante snelheid aan te houden aangezien de auto afstand houdt van de voorligger. Autopilot op een wat drukkere weg is eigenlijk compleet onzin in dit geval, je kan nooit je voorligger inhalen.
- Navigatie is gewoon slecht en een heel stuk slechter dan de Polestar. Polestar maakt gebruik van Google Maps en de navigatie van de Xpeng geeft incorrecte verkeersdrukte aan (of soms helemaal niets terwijl er effectief een file staat en dit ook in Google Maps staat) of leidt je via onlogische wegen. Hierdoor maak ik eigenlijk nooit gebruik van de Xpeng navigatie, zonde eigenlijk. Ook is het vinden van een oplaadstation tijdens de rit vrijwel omogelijk.Heeft iemand een idee of de navigatie software nog gaat veranderen?
- Spraaksturing erg beperkt tov de Polestar. Deze had Google Assistent en kon buiten functies voor de auto ook veel meer! Xpeng loopt hier qua technologie erg op achter.

Verder een fijne auto, hoge laadsnelheid, wel hoog verbruik in de winter (23kwh/100) op 90% snelweg met 110km/u en verder rustig rijden.
Interessant om te lezen, thanks! Met de kennis van nu en hoe de G6 er nu staat... zou je dan kiezen voor een PS2 of toch de G6? Ik rij zelf een XC40 dus ben bekend met AAOS en de PS2 en XC40 delen natuurlijk heel veel kenmerken. Ik moet binnenkort ook een nieuwe leaseauto bestellen en heb afgelopen weekend een proefrit gedaan in de P2 en was erg onder de indruk. Ik heb de G6 ook op de shortlist staan en ga die binnenkort ook proef rijden, maar de zaken die jij noemt en dan vooral de software maakt mij toch wat angstig in de zin van dat het gewoon nog niet lekker loopt. Zelfde hoor je bij Zeekr.

En juist het ingebakken Google Maps in connectie met de auto data vind ik een geweldig systeem. Ik zou bijna zeggen dat ik niks anders wil want die eigen systemen van merken zijn zoveel minder.

Ben benieuwd wat jij zou dan als je nu nog een keer de keuze mocht maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem

Ik heb die ervaring niet navigatie werkt perfect, en spraakbesturing met de juiste quotes ook geen probleem, heb je de nieuwste update? Verbruik is bij mij 22kwh in de winter maar dat dat hoger is is ook wel logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel00
  • Nu online
ferminem schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:16:
[...]
Ik heb die ervaring niet navigatie werkt perfect, en spraakbesturing met de juiste quotes ook geen probleem, heb je de nieuwste update? Verbruik is bij mij 22kwh in de winter maar dat dat hoger is is ook wel logisch.
Ik kan dit bevestigen. Xpeng ontwikkelt snel en houdt direct contact met de Europese gebruikers. Zeer betrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:56

mlo

Ook is het vinden van een oplaadstation tijdens de rit vrijwel omogelijk.
Wat bedoel je hier mee? Dit is gewoon mogelijk door op het gele energie bliksem schicht te drukken. Geeft tijdens de rit laders aan in de buurt en je kan filteren op snelheid.

Navigatie maal gebruik van tomtom data dar ia over het algemeen niet slechter dan google, maar zeker anders. Er komen ook situaties voor dat tomtom navigatie iets sneller aangeeft dan google. Maar inderdaad ook andersom.

Er wordt nog steeds druk aan alle sw gewerkt waaronder ook navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WXPeng
ferminem schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:16:
[...]
Vreemd. Ik heb de laatste update. Navigatie heeft mij al meerdere keren een file/ingestuurd. Deze week Google Maps en Xpeng navigatie naast elkaar gebruikt en tot op heden zat Xpeng er elke keer naast.

Ook geeft de Xpeng geen langzaamrijdend verkeer duidelijk aan op de navigatie. Als dit al aangegeven wordt is dit dmv een lichte streep (onduidelijk). Spraakbesturing werkt wel, maar in vergelijking met de Polestar (Google Assistent) is deze wel heel beperkt en kan alleen directe autobesturingen uitvoeren (dmv korte opdrachten) terwijl je in de Polestar eigenlijk alles kan vragen (oa openingstijden winkels, afstand tot een bestemming, laatste nieuws afspelen, of liedjes kiezen op Spotify) Ik weet dat ik het niet moet vergelijken maar als je het systeem in de Polestar gewend bent is de Xpeng wel beperkt. maar niet slecht.

Ik weet dat Xpeng continue verbeteringen uitvoerd en de Polestar had in het begin nog een heel stuk meer kinderziektes. We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WXPeng
Juancho schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:05:
[...]

Interessant om te lezen, thanks! Met de kennis van nu en hoe de G6 er nu staat... zou je dan kiezen voor een PS2 of toch de G6? Ik rij zelf een XC40 dus ben bekend met AAOS en de PS2 en XC40 delen natuurlijk heel veel kenmerken. Ik moet binnenkort ook een nieuwe leaseauto bestellen en heb afgelopen weekend een proefrit gedaan in de P2 en was erg onder de indruk. Ik heb de G6 ook op de shortlist staan en ga die binnenkort ook proef rijden, maar de zaken die jij noemt en dan vooral de software maakt mij toch wat angstig in de zin van dat het gewoon nog niet lekker loopt. Zelfde hoor je bij Zeekr.

En juist het ingebakken Google Maps in connectie met de auto data vind ik een geweldig systeem. Ik zou bijna zeggen dat ik niks anders wil want die eigen systemen van merken zijn zoveel minder.

Ben benieuwd wat jij zou dan als je nu nog een keer de keuze mocht maken.
Ik ben zeker blij met mijn keuze. Het is absoluut geen Polestar maar dat maakt de Xpeng ook leuk om te rijden. Het is een compleet andere auto. Maak je niet teveel zorgen met het software. Polestar is al redelijk uitontwikkeld terwijl Xpeng hier net komt kijken. Ik merk dat er continue verbeteringen worden doorgevoerd.

Het hangt ervan af wat je zoekt. Voor mijn is het allerbeste verschil de laadsnelheid. Met mijn G6 Performance model haal ik de 280KwH en blijft voor langere tijd op hoge laadsnelheid. De Polestar loopt hier gewoon in achter. Ook qua ruimte is de Xpeng gewoon beter, en eerlijk gezegd vind ik de afwerking in de Xpeng ook beter. Ik vond vaak stukjes plastic in de polestar (kapjes, ed.) die gewoon afbraken. Ook is de Xpeng stiller en je zit hoger / beter zicht. Het systeem kan meer dan de Polestar en werkt verder goed.

Als je wat langer bent is de Polestar wel iets comfortabeler qua zitcomfort. Ik mis de zitverlenging in de Xpeng, maargoed dit went wel. Passagiers achterin de Xpeng zijn een stuk meer te spreken over het comfort dan de Polestar (ruimte en compleet platte vloer)

Wat ik al aangaf is het grootste gemis een 'normale' cruise control waarbij de auto een constante snelheid aanhoud en niet de Adaptive Cruise Control. Het is hierdoor inspannder rijden dan in de polestar. Hopelijk wordt dit ook via de software aangepast.

Kortom, blij met mijn keuze. Ik hoop alleen op wat software aanpassingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
WXPeng schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:43:
[...]

Ik ben zeker blij met mijn keuze. Het is absoluut geen Polestar maar dat maakt de Xpeng ook leuk om te rijden. Het is een compleet andere auto. Maak je niet teveel zorgen met het software. Polestar is al redelijk uitontwikkeld terwijl Xpeng hier net komt kijken. Ik merk dat er continue verbeteringen worden doorgevoerd.

Het hangt ervan af wat je zoekt. Voor mijn is het allerbeste verschil de laadsnelheid. Met mijn G6 Performance model haal ik de 280KwH en blijft voor langere tijd op hoge laadsnelheid. De Polestar loopt hier gewoon in achter. Ook qua ruimte is de Xpeng gewoon beter, en eerlijk gezegd vind ik de afwerking in de Xpeng ook beter. Ik vond vaak stukjes plastic in de polestar (kapjes, ed.) die gewoon afbraken. Ook is de Xpeng stiller en je zit hoger / beter zicht. Het systeem kan meer dan de Polestar en werkt verder goed.

Als je wat langer bent is de Polestar wel iets comfortabeler qua zitcomfort. Ik mis de zitverlenging in de Xpeng, maargoed dit went wel. Passagiers achterin de Xpeng zijn een stuk meer te spreken over het comfort dan de Polestar (ruimte en compleet platte vloer)

Wat ik al aangaf is het grootste gemis een 'normale' cruise control waarbij de auto een constante snelheid aanhoud en niet de Adaptive Cruise Control. Het is hierdoor inspannder rijden dan in de polestar. Hopelijk wordt dit ook via de software aangepast.

Bedankt voor de informatie, heel bruikbaar! Ik heb net een offerte voor de G6 binnen en hoewel ik die vrij vors vind voor een auto met fiscale waarde van net geen 50k zou het wel passen. Dus ik ga zeker snel proefrijden en kan dan mooi vergelijken met de Polestar. Ik ben erg benieuwd naar beide. Ik vind de Polestar na al die jaren nog steeds prachtig en ook van binnen heel luxe (los van een paar onbegrijpelijke praktische dingen zoals die bekerhouders en plaatsing mobiele telefoon 8)7 :? ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:10
Afgelopen zaterdag heb ik in zowel de G6 als Model Y gereden beide LR RWD, nu is het tijd om een keuze te maken...
Beide reden prima al vond ik de Xpeng iets comfortabeler. Model Y lijkt iets praktischer qua ruimte aanbod (zowel kofferbak als frunk).
Offertes schelen niet veel van elkaar Xpeng komt een paar tientjes goedkoper uit in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FrostBurn schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:48:
Afgelopen zaterdag heb ik in zowel de G6 als Model Y gereden beide LR RWD, nu is het tijd om een keuze te maken...
Beide reden prima al vond ik de Xpeng iets comfortabeler. Model Y lijkt iets praktischer qua ruimte aanbod (zowel kofferbak als frunk).
Offertes schelen niet veel van elkaar Xpeng komt een paar tientjes goedkoper uit in de bijtelling.
Zou ik mogen vragen wat je specifiek fijn/mooi/leuk aan de G6 vond? Ik vind het bijv. nog erg lastig te plaatsen qua looks van de buitenkant. Voor- en zijkant vind ik wel tof, achterkant met die bolle kont kan ik nog niet aan wennen. Benieuwd hoe dat straks in het echt is want volgens mij is de wagen van binnen wel luxe en comfort. Het stuur bijv. is alleen niet rond. Nou vond ik dat in de Renault Scenic heel irritant rijden, die had dat ook, van die "hoeken" in het stuur waardoor je het niet fijn door je hand kan laten glijden. En wat vond je bijv. van de software en de 2 schermen? OPD? ACC? Audio systeem? En wat was je verbruik tijdens je proefrit?

Sorry voor de vragen maar ik ben gewoon erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
FrostBurn schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:48:
Ik heb ook in de Model y gereden en waarom ik hem niet gekocht had was dat alles rammelde veel plastic ook, Xpeng zit beter in elkaar en ik vind hem niet te kaal van binnen wat de Model y wel is. Zo vind ik sfeerverlichting leuk en dat zat er ook niet op. Bij de nieuwe Y hebben ze dit wel gefixt overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:42:
[...]

Zou ik mogen vragen wat je specifiek fijn/mooi/leuk aan de G6 vond? Ik vind het bijv. nog erg lastig te plaatsen qua looks van de buitenkant. Voor- en zijkant vind ik wel tof, achterkant met die bolle kont kan ik nog niet aan wennen. Benieuwd hoe dat straks in het echt is want volgens mij is de wagen van binnen wel luxe en comfort. Het stuur bijv. is alleen niet rond. Nou vond ik dat in de Renault Scenic heel irritant rijden, die had dat ook, van die "hoeken" in het stuur waardoor je het niet fijn door je hand kan laten glijden. En wat vond je bijv. van de software en de 2 schermen? OPD? ACC? Audio systeem? En wat was je verbruik tijdens je proefrit?

Sorry voor de vragen maar ik ben gewoon erg benieuwd :)
Ik kan daar ook wel op antwoorden en dat is idd luxe de xpeng is net wat mooier afgewerkt, minder plastic, minder geluid van buiten af, niet te stug, stuur vind ik leuker dan een ronde heb er zelf geen problemen mee, audio is goed 18 speakers van dynaudio. Software is goed tot nu toen geen klachten wordt regelmatig aangepast. Vind de g6 ook frisser ogen dan de Model y, moet zeggen dat de nieuwe update niet heel veel beter is. Maar smaak blijft persoonlijk uit eindelijk heb ik de wing edition gekocht en niet de g6 maar die zijn identiek kwa software en audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
WXPeng schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:43:
[...]

Heb ook in een Polestar gereden maar ik vind de Xpeng met alle respect op alle punten beter eerlijk gezegd. Vond juist de software matig in de Polestar grappig dat iedereen er anders naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ferminem schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:55:
[...]
Heb ook in een Polestar gereden maar ik vind de Xpeng met alle respect op alle punten beter eerlijk gezegd. Vond juist de software matig in de Polestar grappig dat iedereen er anders naar kijkt.
Ik ben zelf erg fan van AAOS. Dat werkt echt als een malle. Spraak bediening is top, Google Maps is wat mij betreft de beste navigatie die er is. Volgens mij staat AAOS met het systeem van Tesla ook verruit bovenaan. Al die eigen software/navigatie van merken... ik ben er nooit fan van geweest eigenlijk. Dus hoe dat in de G6 zal zijn geen idee, maar ik heb natuurlijk al wat video's bekeken en daar komt oa de navigatie incl laadplanning er niet al te best vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:49:
[...]

Ik ben zelf erg fan van AAOS. Dat werkt echt als een malle. Spraak bediening is top, Google Maps is wat mij betreft de beste navigatie die er is. Volgens mij staat AAOS met het systeem van Tesla ook verruit bovenaan. Al die eigen software/navigatie van merken... ik ben er nooit fan van geweest eigenlijk. Dus hoe dat in de G6 zal zijn geen idee, maar ik heb natuurlijk al wat video's bekeken en daar komt oa de navigatie incl laadplanning er niet al te best vanaf.
voor mij moet de navigatie mij gewoon brengen waar ik naar toe moet en dat doet de auto prima, google maps is zeker goed en misschien wel beter echter de navigatie zoals gezegd die erin zit werk perfect en heb dus geen andere nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Juancho schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:49:
[...]

Ik heb de g6 nu bijna 1 maand. Ik navigeer altijd met xpeng navigatie en kom uit de xc40 recharge twin met AAOS. Ik mis het totaal niet.
Xpeng navigatie werkt bij mij prima.
En als je wil kan je altijd via AA navigeren. Is precies hetzelfde als AAOS met als voordeel tov volvo dat je ook nog eens je spotify kunt zien😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
goetfoud schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:05:
[...]

Ik heb de g6 nu bijna 1 maand. Ik navigeer altijd met xpeng navigatie en kom uit de xc40 recharge twin met AAOS. Ik mis het totaal niet.
En als je wil kan je altijd via AA navigeren. Is precies hetzelfde als AAOS met als voordeel tov volvo dat je ook nog eens je spotify kunt zien😉
blij dat het bij jouw ook prima werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
goetfoud schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:05:
[...]

Maar dan mis je alle connectie met je auto data dus dat schiet niet op. En ik gebruik navigatie juist 8 van de 10x op de langere ritten en dan wil je ook goed je laadplanning hebben. Plus ik vind dat Maps gewoon heen goed de verkeerssituatie in de gaten houdt.

Let op, dit is geen kritiek richting de G6 he want ik ken die auto nog niet :). Ik ben alleen altijd wat angstig voor die eigen navigatie en laadplanning van merken. Maar misschien valt het in de praktijk absoluut mee hoor.

Heeft Xpeng trouwens ook een mooie satelliet weergave kaart? En splitscreen mogelijkheden (dus navigatie en Spotify op het hoofdscherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:17:
[...]

Maar dan mis je alle connectie met je auto data dus dat schiet niet op. En ik gebruik navigatie juist 8 van de 10x op de langere ritten en dan wil je ook goed je laadplanning hebben. Plus ik vind dat Maps gewoon heen goed de verkeerssituatie in de gaten houdt.

Let op, dit is geen kritiek richting de G6 he want ik ken die auto nog niet :). Ik ben alleen altijd wat angstig voor die eigen navigatie en laadplanning van merken. Maar misschien valt het in de praktijk absoluut mee hoor.

Heeft Xpeng trouwens ook een mooie satelliet weergave kaart? En splitscreen mogelijkheden (dus navigatie en Spotify op het hoofdscherm).
Ja splitsceen heeft hij, niet zo moeilijk doen hoor haha navigatie is gewoon goed punt. 😃 kopen dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
ferminem schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:20:
[...]
Ja splitsceen heeft hij, niet zo moeilijk doen hoor haha navigatie is gewoon goed punt. 😃 kopen dat ding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upvA2Dse1n3hbZ6dfMFYtTX6Tdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kW3oecRTv6OuuFbz2A1iI8rC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
En een HUD trouwens? Zit dat erop? En om het af te maken ook met augmented reality? Ik zie het zo niet staan bij de lijst met zaken. En zoals we weten, behalve een kleurtje en trekhaak heb je verder 0 opties :)

[ Voor 43% gewijzigd door Juancho op 15-01-2025 20:47 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 53 Laatste