xpeng heeft, helaas, geen hudJuancho schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:46:
En een HUD trouwens? Zit dat erop? En om het af te maken ook met augmented reality? Ik zie het zo niet staan bij de lijst met zaken. En zoals we weten, behalve een kleurtje en trekhaak heb je verder 0 opties
Beide niet maar de auto werkt via ai, je ziet bijvb ook objecten zoals mensen en voertuigen op het display zoals dat bij Tesla ook het geval is.Juancho schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:46:
En een HUD trouwens? Zit dat erop? En om het af te maken ook met augmented reality? Ik zie het zo niet staan bij de lijst met zaken. En zoals we weten, behalve een kleurtje en trekhaak heb je verder 0 opties
Let wel:Juancho schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:17:
[...]
Maar dan mis je alle connectie met je auto data dus dat schiet niet op. En ik gebruik navigatie juist 8 van de 10x op de langere ritten en dan wil je ook goed je laadplanning hebben. Plus ik vind dat Maps gewoon heen goed de verkeerssituatie in de gaten houdt.
Let op, dit is geen kritiek richting de G6 he want ik ken die auto nog niet. Ik ben alleen altijd wat angstig voor die eigen navigatie en laadplanning van merken. Maar misschien valt het in de praktijk absoluut mee hoor.
Heeft Xpeng trouwens ook een mooie satelliet weergave kaart? En splitscreen mogelijkheden (dus navigatie en Spotify op het hoofdscherm).
Ook ik ben echt een kritische bestuurder.
En ik zal ook eerlijk aangeven als er zaken zijn die niet fijn zijn of niet goed werken.
En op alle zaken die jij aangegeven hebt kan ik alleen maar zeggen dat mijn ervaring is dat het next level is tov xc40. Mijn referentie is er een uit 2021.
Dus laadplanning lange ritten werkt ook top. Onlangs naar Oostenrijk geweest en het werkte feilloos.
HUD zit er inderdaad niet op. Maar mis ik absoluut niet, echt een gadget (wel een leuke).
Heb ik op een Enyaq gehad en is leuk maar niet belangrijk. Xc40 heeft het ook niet en je zult het niet missen denk ik.
Ik vind tot nu toe 3 zaken matig/slecht aangegeven de auto wat geen prioriteit had voor mij.
1. Zicht naar achter. Slecht maar valt niet te veranderen.
2. Matige ruitenwisser, hoop dit op te lossen wanneer deze versleten is en er een Bosch op past.
3. Regelmatige wegvallen dab en soms zelfs totaal geen zender te kunnen weergeven. Lijkt me een software issue wat nog bij een update opgelost zou kunnen worden.
Meest positieve zaken en voor mij wel prioriteit:
1. Extreem stil aan boord
2. Uitmuntende bouwkwaliteit, geen kraakjes.
3. Afwerkingsniveau is zeer hoog
4. Uitmuntende rijeigenschappen zowel qua prestaties als comfort.
5. Aanzienlijk zuiniger tov xc40
6. Ook op wat hogere snelheden veel zuiniger dan xc40
7. Laadsnelheid is werkelijk fenomenaal. Ik vond 150kw bij xc40 al acceptabel. Dit overtreft alles en nog belangrijker, bij vollere batterij nog steeds hogere laadsnelheden van boven 150kw
8. Stoelen zitten veel en veel beter dan xc40. Ook op lange afstanden. Maar dit lijkt me van persoon tot persoon te kunnen verschillen.
Succes met je overweging.
Overigens vind ik een G6 met een polestar vergelijken iets met appels en peren😉
Maar wel een afzonderlijk dashboardscherm voor de bestuurder, wat een groot gemak is en bij de MY niet het geval en een waar gemis is. Dat afzonderlijke scherm is ook helemaal conifigureerbaar: wil je de navigatie ook daar zodat het hoofdscherm bruikbaar is voor andere dingen? Prima. Media, telemetrie, ... kies maar welke combinatie van 3 je daar zet.
In de G6 mis je misschien de frunk (kan wel deels een mouw aan gepast worden via Ali) maar krijg je veel meer terug in ruimte, comfort en afwerking binnen. Na mijn G6 gezien te hebben, heeft een collega er ook een besteld na ook een MY getest te hebben: "in de G6 zit je in je salon, terwijl je in de MY op een poefke zit" zei hij. Ik kon het niet beter verwoorden.
Qua software staat Tesla momenteel nog verder natuurlijk, maar daar komt heel snel verandering in. Ook de 800V architectuur van de G6 is ronduit superieur. Enkel laden aan Tesla superchargers gaat bij de G6 trager dan bij de Tesla, maar de andere snellaadpalen (Ionity, Fastned) halen zotte snelheden bij de G6.
Wat mij positief zo snel opviel in vergelijk met Tesla; het 2 scherm achter het stuur was toch wel erg prettig maar ook de zithouding ik had meer het gevoel in de auto te zitten waarbij ik bij de model Y meer het gevoel had op de bok te zitten, plus ouderwetse parkeersensoren.Juancho schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:42:
[...]
Zou ik mogen vragen wat je specifiek fijn/mooi/leuk aan de G6 vond? Ik vind het bijv. nog erg lastig te plaatsen qua looks van de buitenkant. Voor- en zijkant vind ik wel tof, achterkant met die bolle kont kan ik nog niet aan wennen. Benieuwd hoe dat straks in het echt is want volgens mij is de wagen van binnen wel luxe en comfort. Het stuur bijv. is alleen niet rond. Nou vond ik dat in de Renault Scenic heel irritant rijden, die had dat ook, van die "hoeken" in het stuur waardoor je het niet fijn door je hand kan laten glijden. En wat vond je bijv. van de software en de 2 schermen? OPD? ACC? Audio systeem? En wat was je verbruik tijdens je proefrit?
Sorry voor de vragen maar ik ben gewoon erg benieuwd
Daarbij voelde de Xpeng overall wat minder minimalistisch aan.
Qua looks persoonlijk vind ik beide geen schoonheden
Jij hebt ook een XC40 gereden toch? Dan is het wel handig ja, die vergelijking tussen beide. Hoewel ze niet vergelijkbaar zijn qua prijs natuurlijk. Maar volgens mij krijg je wel veel voor je geld bij de G6. Zoals bekend, er zijn behalve een kleurtje, motor en trekhaak 0 opties.goetfoud schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 07:54:
[...]
Let wel:
Ook ik ben echt een kritische bestuurder.
En ik zal ook eerlijk aangeven als er zaken zijn die niet fijn zijn of niet goed werken.
En op alle zaken die jij aangegeven hebt kan ik alleen maar zeggen dat mijn ervaring is dat het next level is tov xc40. Mijn referentie is er een uit 2021.
Dus laadplanning lange ritten werkt ook top. Onlangs naar Oostenrijk geweest en het werkte feilloos.
HUD zit er inderdaad niet op. Maar mis ik absoluut niet, echt een gadget (wel een leuke).
Heb ik op een Enyaq gehad en is leuk maar niet belangrijk. Xc40 heeft het ook niet en je zult het niet missen denk ik.
Ik vind tot nu toe 3 zaken matig/slecht aangegeven de auto wat geen prioriteit had voor mij.
1. Zicht naar achter. Slecht maar valt niet te veranderen.
2. Matige ruitenwisser, hoop dit op te lossen wanneer deze versleten is en er een Bosch op past.
3. Regelmatige wegvallen dab en soms zelfs totaal geen zender te kunnen weergeven. Lijkt me een software issue wat nog bij een update opgelost zou kunnen worden.
Meest positieve zaken en voor mij wel prioriteit:
1. Extreem stil aan boord
2. Uitmuntende bouwkwaliteit, geen kraakjes.
3. Afwerkingsniveau is zeer hoog
4. Uitmuntende rijeigenschappen zowel qua prestaties als comfort.
5. Aanzienlijk zuiniger tov xc40
6. Ook op wat hogere snelheden veel zuiniger dan xc40
7. Laadsnelheid is werkelijk fenomenaal. Ik vond 150kw bij xc40 al acceptabel. Dit overtreft alles en nog belangrijker, bij vollere batterij nog steeds hogere laadsnelheden van boven 150kw
8. Stoelen zitten veel en veel beter dan xc40. Ook op lange afstanden. Maar dit lijkt me van persoon tot persoon te kunnen verschillen.
Succes met je overweging.
Overigens vind ik een G6 met een polestar vergelijken iets met appels en peren😉
Ik wil hem graag snel proefrijden maar ik wacht nog op de Renault dealer hier die dit gaat verzorgen voor Xpeng.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Ja, ik kom uit een XC40 recharge twin.Juancho schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:18:
[...]
Jij hebt ook een XC40 gereden toch? Dan is het wel handig ja, die vergelijking tussen beide. Hoewel ze niet vergelijkbaar zijn qua prijs natuurlijk. Maar volgens mij krijg je wel veel voor je geld bij de G6. Zoals bekend, er zijn behalve een kleurtje, motor en trekhaak 0 opties.
Ik wil hem graag snel proefrijden maar ik wacht nog op de Renault dealer hier die dit gaat verzorgen voor Xpeng.
Nu de performance G6 dus erg vergelijkbaar motorisch.
Dus dan komt het op de rest aan en hoe premium de Volvo ook is en ik er zeer van genoten heb moet ik eerlijk bekennen dat de G6 nog meer premium is.
En dat voor inderdaad een aanzienlijk lager bedrag.
Ik heb me met veel ev's bezig gehouden en durf bijna te stellen dat er qua value for money momenteel niets beters is.
Klinkt goed! Maar ik had natuurlijk niet voor niks de G6 ook in mijn top5 staan. Tis alleen jammer dat door allerlei regels/aanpassingen leasen een stuk duurder geworden is dan 5 jaar terug. Voor deze G6, de SM LR, zo'n 15k goedkoper dan mijn huidige XC40P8, betaal ik netto onder aan de streep vrijwel hetzelfde.goetfoud schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:49:
[...]
Ja, ik kom uit een XC40 recharge twin.
Nu de performance G6 dus erg vergelijkbaar motorisch.
Dus dan komt het op de rest aan en hoe premium de Volvo ook is en ik er zeer van genoten heb moet ik eerlijk bekennen dat de G6 nog meer premium is.
En dat voor inderdaad een aanzienlijk lager bedrag.
Ik heb me met veel ev's bezig gehouden en durf bijna te stellen dat er qua value for money momenteel niets beters is.
Het 'geluk' is dan wel dat de G6 echt volgepakt zit en hopelijk idd in praktijk ook erg premium is. En die achterkant he... ik moet daar echt aan gaan wennen haha. Zaterdag nog een proefrit gepland in de BYD Sealion 7. Ook een hele premium wagen volgens mij, alleen die kan niet tippen aan de actieradius en snelladen van de G6.
[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 16-01-2025 15:01 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Je hoeft niet naar de achterkant te kijken als je erin zit, ik vind de achterkant erg mooi sportief maar ook elegant. Naar mijn idee een mooiere kont dan de MY.Juancho schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:00:
[...]
Klinkt goed! Maar ik had natuurlijk niet voor niks de G6 ook in mijn top5 staan. Tis alleen jammer dat door allerlei regels/aanpassingen leasen een stuk duurder geworden is dan 5 jaar terug. Voor deze G6, de SM LR, zo'n 15k goedkoper dan mijn huidige XC40P8, betaal ik netto onder aan de streep vrijwel hetzelfde.
Het 'geluk' is dan wel dat de G6 echt volgepakt zit en hopelijk idd in praktijk ook erg premium is. En die achterkant he... ik moet daar echt aan gaan wennen haha. Zaterdag nog een proefrit gepland in de BYD Sealion 7. Ook een hele premium wagen volgens mij, alleen die kan niet tippen aan de actieradius en snelladen van de G6.
ferminem schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:39:
[...]
Je hoeft niet naar de achterkant te kijken als je erin zit, ik vind de achterkant erg mooi sportief maar ook elegant. Naar mijn idee een mooiere kont dan de MY.
:strip_exif()/f/image/6QmQ5REg0HzGFjFymroNUI26.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tCOhmKTZvE0bY8t87bM9Lrff.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoorde trouwens dat de MY nieuwe versie begint bij 60.000 wat een geld
Overigens is de licht show achter ook erg mooie, bij de p7 kan je dat ook aanpassen ik weet niet of dat kan bij de g6ferminem schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:42:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoorde trouwens dat de MY nieuwe versie begint bij 60.000 wat een geld
Tesla doet bij mij nooit mee dus daarmee vergelijk ik niet 😁. Wek de Polestar 2, Volvo EX40/EC40, BYD Sealion 7, Zeeker 7x etc. Maar dat moet ik echt met eigen ogen gaan zien.ferminem schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:39:
[...]
Je hoeft niet naar de achterkant te kijken als je erin zit, ik vind de achterkant erg mooi sportief maar ook elegant. Naar mijn idee een mooiere kont dan de MY.
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 16-01-2025 18:04 ]
kont van de Zeekr lijkt er wel opJuancho schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:04:
[...]
Tesla doet bij mij nooit mee dus daarmee vergelijk ik niet 😁. Wek de Polestar 2, Volvo EX40/EC40, BYD Sealion 7, Zeeker 7x etc. Maar dat moet ik echt met eigen ogen gaan zien.
ferminem schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:52:
[...]
kont van de Zeekr lijkt er wel op, in de Zeekr zit wel veel pianolak binnen in daar ben ik niet gek op
Iemand een idee wanneer de P7+ naar hier komt? Spreekt me ook wel erg aan, prijs bij launch was iets lager dan de G6. Lijkt me veel auto voor dat geld met mooie range en veel ruimte binnenin.
Nog niet bekend, maar die is idd erg mooi ook de Xpeng G7 is erg mooiindibindi schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:18:
Iemand een idee wanneer de P7+ naar hier komt? Spreekt me ook wel erg aan, prijs bij launch was iets lager dan de G6. Lijkt me veel auto voor dat geld met mooie range en veel ruimte binnenin.
Leasekosten zijn dan inderdaad van groot belang. Begrijpelijk!Juancho schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:00:
[...]
Klinkt goed! Maar ik had natuurlijk niet voor niks de G6 ook in mijn top5 staan. Tis alleen jammer dat door allerlei regels/aanpassingen leasen een stuk duurder geworden is dan 5 jaar terug. Voor deze G6, de SM LR, zo'n 15k goedkoper dan mijn huidige XC40P8, betaal ik netto onder aan de streep vrijwel hetzelfde.
Interieur sealion 7 is niet geheel mijn ding maar dat blijft smaak.
En inderdaad is de G6 compleet aangekleed en staat xpeng ervoor dat er regelmatig updates komen. Dat is bij volvo wel anders😉
Maar goed, het blijven lastige keuzes.
En daarmee succes gewenst!!
Werkt de xpeng g6 met gebruikersprofielen? Kan je hierin als andere gebruiker de locatie van de auto zien en is dit ook uit te zetten?
Ja, werkt met gebruikers profielen.pitchdown schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:02:
Werkt de xpeng g6 met gebruikersprofielen? Kan je hierin als andere gebruiker de locatie van de auto zien en is dit ook uit te zetten?
Je hebt per account volgens mij 4 profielen die je kan instellen.
Daarop worden bijvoorbeeld je stoel en stuur en spiegel instellingen bewaard.
Alleen het account van de hoofdbestuurder kan altijd de locatie van de auto zien in de app.
Overige bestuurders / accounts die je toevoegd kunnen de locatie van het voertuig niet zien in de app
Had de xpeng g6 een optie erin zitten waarbij de bestuurdersstoel naar achter schuift bij uitstappen?
Ja, volgens mij wel. G9 wel in ieder gevalpitchdown schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:13:
Had de xpeng g6 een optie erin zitten waarbij de bestuurdersstoel naar achter schuift bij uitstappen?
Zit OPD erop ook? En idealiter tot stilstand?
Nee, regeneratie kan op xpedal worden ingesteld, dan blijft hij tot 2km/u ongeveer doorrollen. Geen volledige stilstand mogelijk.Juancho schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:43:
Zit OPD erop ook? En idealiter tot stilstand?
Of dat nog gaat komen, geen idee. Er zit wel een verwijzing in de code naar een functie die zoiets omschrijft zag ik, maar die functie werkt nog niet helaas.
Ah ok maar iig goed dat het er deels al inzit behalve tot volledige stilstand. Dan kan dat idd wellicht nog simpel via OTA aangepast worden. De techniek zit er immers al in.jesse! schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:14:
[...]
Nee, regeneratie kan op xpedal worden ingesteld, dan blijft hij tot 2km/u ongeveer doorrollen. Geen volledige stilstand mogelijk.
Of dat nog gaat komen, geen idee. Er zit wel een verwijzing in de code naar een functie die zoiets omschrijft zag ik, maar die functie werkt nog niet helaas.
Ik heb helaas nog geen bericht van Renault dat ze de G6 binnen hebben. Nog even geduld dus. Gister wek proefgereden met de BYD Sealion 7. Ook een geweldige auto zeg, staat nu ook op de shortlist.
Ja, ook bijrijders kant. Apart aan/uit te zetten.pitchdown schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:13:
Even een algeme vraag aan de G6 bezitters.
Ik merk dat de auto bij het voorverwarmen zeer veel geluid maakt, mijn buren kwamen al aanbellen met de vraag of alles wel goed was met de auto. Het klinkt eigenlijk als een electriciteitskast die op overspanning staat.
Hebben jullie dit zelfde probleem of enig idee of dit normaal is?
Ik merk dat de auto bij het voorverwarmen zeer veel geluid maakt, mijn buren kwamen al aanbellen met de vraag of alles wel goed was met de auto. Het klinkt eigenlijk als een electriciteitskast die op overspanning staat.
[ Voor 9% gewijzigd door WXPeng op 20-01-2025 12:27 ]
Zelfde met de G9P 2024. Eerder ook wel berichten voorbij zien komen hierover. Ik denk dat het zo hoort.
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Ook de G9LR uit 2023
Blijkbaar maakt de warmtepomp erg veel geluid... Binnenin hoor ik er gelukkig weinig van ;-)
Mijn G9P'23 ook. Ik kan me wel herinneren dat ze een tijdje een Lark survey hadden uitgezet voor dit specifieke probleem. Dan kon je een filmpje uploaden en omschrijving van de situatie waarin het zich voordeed.WXPeng schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:02:
Ging dan om dit formulier: https://xiaopeng.feishu.c...em_9PHu994Ll7VwHV8f84grkg
Helaas al gesloten maar je kan nog wel info vinden via de FB post: https://www.facebook.com/share/p/19viRJ7dRd/
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh
naar mijn idee volkomen normaal de ventilatoren gaan namelijk loeien, dit had mij eerder auto ook een mustang mach-e. Die had dat overigens ook bij gewoon laden.Mirabis schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:24:
[...]
Mijn G9P'23 ook. Ik kan me wel herinneren dat ze een tijdje een Lark survey hadden uitgezet voor dit specifieke probleem. Dan kon je een filmpje uploaden en omschrijving van de situatie waarin het zich voordeed.
Ging dan om dit formulier: https://xiaopeng.feishu.c...em_9PHu994Ll7VwHV8f84grkg
Helaas al gesloten maar je kan nog wel info vinden via de FB post: https://www.facebook.com/share/p/19viRJ7dRd/
Dit is de warmtepomp en hoort er (helaas) bij.WXPeng schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:02:
In de xpeng maakt deze behoorlijk veel herrie. Bij andere merken is dit ook zo of minder.
Ik heb ook een Mach-E maar die komt nooit in de buurt van het lawaai van de Xpeng hoor.ferminem schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:42:
[...]
naar mijn idee volkomen normaal de ventilatoren gaan namelijk loeien, dit had mij eerder auto ook een mustang mach-e. Die had dat overigens ook bij gewoon laden.
Initieel en bij warmer weer bij het laden, draaide de ventilatoren voor de koeling wat luider bij de Ford, maar na een update was dat weg. Gezien de Ford geen warmtepomp heeft is deze vrij stil, de Xpeng daarentegen niet, deze maakt continue herrie, soms zo erg dat je binnen het gedreun van de ventilator hoort en voelt. Dus dat mogen ze toch wel eens bekijken en wat verbeteren.
Bij andere merken met warmtepomp is het lawaai een pak minder.
[ Voor 4% gewijzigd door dwadj op 21-01-2025 07:16 ]
Vind het geluid redelijk vergelijkbaar met de Tesla Model 3 2019 die ik hiervoor had.. die kon ook flink loeien.
Ik deel je mening niet dat bij andere merken het lawaai een stuk minder is. Mijn buurman heeft een modelY. Vergelijkbaar qua geluid.dwadj schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 07:15:
[...]
Ik heb ook een Mach-E maar die komt nooit in de buurt van het lawaai van de Xpeng hoor.
Initieel en bij warmer weer bij het laden, draaide de ventilatoren voor de koeling wat luider bij de Ford, maar na een update was dat weg. Gezien de Ford geen warmtepomp heeft is deze vrij stil, de Xpeng daarentegen niet, deze maakt continue herrie, soms zo erg dat je binnen het gedreun van de ventilator hoort en voelt. Dus dat mogen ze toch wel eens bekijken en wat verbeteren.
Bij andere merken met warmtepomp is het lawaai een pak minder.
Verderop in straat een ioniq 5. Vergelijkbaar qua geluid. Zelf heb ik een XC40 recharge gereden. Vergelijkbaar qua geluid. Daarvoor heb ik een enyaq gereden en daar was het geluid minder sterk.
Is het ook gewoon niet het koude weer van nu? Ik rij een XC40 maar die maakt ook wel wat geluid als ik bijv. de timer sochtends heb gezet om voor te verwarmen. Maar het is zeker niet zo dat ik dat van binnen kan horen (auto staat letterlijk een paar meter voor onze voordeur). Nou weet ik niet hoe dat met Xpeng is maar ik kan me wel voorstellen dat het met echt vriespunt kou wat anders is als het straks bijv. weer gewoon 10+ graden is.
Dan zit er mogelijk per auto nog verschil in geluid.Juancho schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:07:
Is het ook gewoon niet het koude weer van nu? Ik rij een XC40 maar die maakt ook wel wat geluid als ik bijv. de timer sochtends heb gezet om voor te verwarmen. Maar het is zeker niet zo dat ik dat van binnen kan horen (auto staat letterlijk een paar meter voor onze voordeur). Nou weet ik niet hoe dat met Xpeng is maar ik kan me wel voorstellen dat het met echt vriespunt kou wat anders is als het straks bijv. weer gewoon 10+ graden is.
Ik had de xc40 op ca.3-4m van huis staan en kon de warmtepomp binnen horen.
Ik heb hem 2 meter naast de keuken staan en hij maakt idd flink geluid maar hoor het binnen niet. Maarja ligt ook aan hoe geisoleerd je huis is. Sowieso vergelijken met autos zonder warmtepomp is natuurlijk geen eerlijk vergelijk.
Vandaag langs de Xpeng in Breukelen geweest
Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de Xpeng G6.
Op plaatjes vind ik hem echt niet mooi. Allemaal verkeerde rondingen.
Maar in het echt ziet hij er wel iets beter uit.
Rondom de wielkappen meegespoten plastic ipv dat Curver plastic (wel heel dun stukje Curver plastic)
Binnen geen pianolak!
Witte/grijze interieur was erg mooi
Automatisch inparkeren is geweldig (geen idee of ik het gebruik, maar mijn vrouw zal het ongetwijfeld gebruiken)
Software erg leuk snel met youtube en andere apps
Jammer dat er zo weinig kleurkeuze is
Jammer dat de AWD zo weinig verschil heeft tov de LR
Jammer dat er geen luchtvering op zit
Ik weet dat het prijskaartje ook naar is, maar qua formaat is het de perfecte auto voor mij. Wil geen slagschip van 5m en de meeste luxe dingen als massagestoelen ga ik toch niet gebruiken.
Zeekr 7x vind ik van buitenaf mooier, maar ben meer onder de indruk van Xpeng interieur!
Rondom de wielkappen meegespoten plastic ipv dat Curver plastic (wel heel dun stukje Curver plastic)
Binnen geen pianolak!
Automatisch inparkeren is geweldig (geen idee of ik het gebruik, maar mijn vrouw zal het ongetwijfeld gebruiken)
Ik weet dat het prijskaartje ook naar is, maar qua formaat is het de perfecte auto voor mij. Wil geen slagschip van 5m en de meeste luxe dingen als massagestoelen ga ik toch niet gebruiken.
Zeekr 7x vind ik van buitenaf mooier, maar ben meer onder de indruk van Xpeng interieur!
Toevallig ook vandaag in Breukelen geweest inclusief proefrit in de G6.kx22 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:53:
Binnen geen pianolak!
Overall en voor het geld een hele fijne auto.
Eigenlijk voor mij de enige "nadelen":
- Geen Frunk
- Geen privacy glass achter
- Geen dashboard-kastje
- Xpeng assistent kan nog steeds geen nederlands.
Grote kans dat ik voor de oranje ga, met het witte interieur.
Deze combinatie is bepaald geen grijze muis :-)
De G6 aftermarket frunk (gewoon AliExpress) heeft volgens mij nog meer opslagruimte dan dat de G9 drunk heeft. Wellicht neemt dat nog één nadeel wegpitchdown schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 21:27:
[...]
Toevallig ook vandaag in Breukelen geweest inclusief proefrit in de G6.
Overall en voor het geld een hele fijne auto.
Eigenlijk voor mij de enige "nadelen":
- Geen Frunk
- Geen privacy glass achter
- Geen dashboard-kastje
- Xpeng assistent kan nog steeds geen nederlands.
Grote kans dat ik voor de oranje ga, met het witte interieur.
Deze combinatie is bepaald geen grijze muis :-)
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh
inderdaad een optie :-) Welke heb jij genomen?Mirabis schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 21:43:
[...]
De G6 aftermarket frunk (gewoon AliExpress) heeft volgens mij nog meer opslagruimte dan dat de G9 drunk heeft. Wellicht neemt dat nog één nadeel weg
Nog 1 vraag....waar je kan je in geval van lease terecht voor onderhoud bij de xpeng G6?
Is diat alleen bij 5 Xpeng-centres?
Hier in het oosten gaat een Renault dealer dit voor Xpeng doen. Zou me niks verbazen als er veel meer samenwerkingen komen met andere dealers voor onderhoud. Je kan niet verwachten dat die paar service centra voldoende zijn. Zeker nirt als van die 5 er veel in de randstad zitten.pitchdown schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:09:
[...]
inderdaad een optie :-) Welke heb jij genomen?
Nog 1 vraag....waar je kan je in geval van lease terecht voor onderhoud bij de xpeng G6?
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 26-01-2025 10:25 ]
Wat bedoel je precies met:kx22 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:53:
Binnen geen pianolak!
Qua uitrusting klopt het uiteraard maar daaruit tussen alle 3 de uitvoeringen geen verschil in, dus ook SR.
Ik zie juist het positieve voor de AWD tov LR.
Voor maar een klein beetje meer 4 wiel aandrijving, perfornance car presentaties waar je u tegen zegt wat niet ten koste hoeft te gaan in bereik. Scheelt nauwelijks met LR bij normaal gebruik.
Kan je hier wat meer over vertellen? Welke Renault dealer en waar?Juancho schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:25:
[...]
Hier in het oosten gaat een Renault dealer dit voor Xpeng doen. Zou me niks verbazen als er veel meer samenwerkingen komen met andere dealers voor onderhoud. Je kan niet verwachten dat die paar service centra voldoende zijn. Zeker nirt als van die 5 er veel in de randstad zitten.
Zou mij ook niets verbazen als Renault garages dat gaan doen. XPENG in NL valt onder Emil Frey, Renault ook.
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Is het mogelijk om bij de G6 de battery voor te verwarmen ZONDER dat je via navigatiesysteem naar een laadpaal navigeert?
Kan in het instellingenmenu (gewoon op de batterijstatus bovenaan het grote scherm klikken) of in de app.pitchdown schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:02:
Is het mogelijk om bij de G6 de battery voor te verwarmen ZONDER dat je via navigatiesysteem naar een laadpaal navigeert?
ok, en is het dus niet benodigd om via het navigatiesysteem te navigeren naar een laadpaal hiervoor?Peter_83 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:09:
[...]
Kan in het instellingenmenu (gewoon op de batterijstatus bovenaan het grote scherm klikken) of in de app.
Nope. Maar is uiteraard wel handig. Voor lange ritten met meerdere stops langs wegen die ik niet ken, zou ik de Peng navigatie gebruiken. Voor dagelijks gebruik en vooral voor de up to date verkeersinfo, omleidingen en flitsers gebruik ik liever Waze. Als voorverwarmen dan eens nodig is (eigenlijk is het niet nodig als je al lang genoeg rijdt) kan dat simpel via die twee clicks.
In mijn koppie is de AWD de beste en meest uitgebreide auto.goetfoud schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:54:
[...]
Wat bedoel je precies met:
Qua uitrusting klopt het uiteraard maar daaruit tussen alle 3 de uitvoeringen geen verschil in, dus ook SR.
Ik zie juist het positieve voor de AWD tov LR.
Voor maar een klein beetje meer 4 wiel aandrijving, perfornance car presentaties waar je u tegen zegt wat niet ten koste hoeft te gaan in bereik. Scheelt nauwelijks met LR bij normaal gebruik.
Nu heb je alleen maar een extra motor en geen andere dingen.
Denk dat daardoor veel meer mensen de LR afnemen?
Gaat om de Renault dealer in Zwolle, ter Wolde. Vrijdag nog gesproken maar ze wachten nog steeds tot de Xpengs naar hun komen. Xpeng NL zelf reageert totaal niet op mijn email.Grotbewoner schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:55:
[...]
Kan je hier wat meer over vertellen? Welke Renault dealer en waar?
[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 26-01-2025 14:45 ]
Dit is wel echt een heel dik voordeel op volgens mij alle andere auto's. Ik ben er iig nog geen één tegen gekomen die het dus zo kan doen. Voordeel hiervan is dat je dus veel meer Maps kan gebruiken als navigatie en alsnog zonder de interne navigatie de batterij kan voorverwarmen. Als je dat op een langere rit minimaal een half uur van te voren even aanklikt kan je gewoon in Android Auto blijven met Maps.Peter_83 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:22:
Nope. Maar is uiteraard wel handig. Voor lange ritten met meerdere stops langs wegen die ik niet ken, zou ik de Peng navigatie gebruiken. Voor dagelijks gebruik en vooral voor de up to date verkeersinfo, omleidingen en flitsers gebruik ik liever Waze. Als voorverwarmen dan eens nodig is (eigenlijk is het niet nodig als je al lang genoeg rijdt) kan dat simpel via die twee clicks.
Scheelt gewoon veel gedoe, ik begrijp echt niet dat dit blijkbaar zo lastig is voor al die andere merken. Gewoon handmatig de batterij kunnen voorverwarmen omdat je over x tijd gaat snelladen.
Ik heb zelf een G9 Performance'23 en kan je niet bij je lease-vragen helpen (particuliere aanschaf) : /pitchdown schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:09:
[...]
inderdaad een optie :-) Welke heb jij genomen?
Niet om het een of ander, maar er zijn zeker wel andere merken waar je ook handmatig de preconditionering van de batterij handmatig kunt starten. Iig de nieuwere Hyundai’s en Kia’s, bepaalde BMW’s en vast nog meer waarvan ik het niet weet.Juancho schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:49:
[...]
Dit is wel echt een heel dik voordeel op volgens mij alle andere auto's. Ik ben er iig nog geen één tegen gekomen die het dus zo kan doen.
Gisteren ook in Breukelen geweest, proefrit in de G6SR. Fantastisch rijden. Wel het euvel ervaren dat de laadpoort niet lekker opent in 1x.
Van een shortlist is geen sprake meer. Deze gaat medio volgend jaar de Enyaq opvolgen. Tablet op wielen zoals ik graag zie. Kleur wordt waarschijnlijk Silver Frost, getinte achterruiten als dealer optie.
Interieur ben ik nog niet uit. Even in een zwarte G6 met witte bekleding gezeten. Erg mooi , ruimtelijk, fris maar op het eerste gezicht vond ik het ook nog fel en in your face overkomen, en twijfel ik of er na een week niet op uitgekeken ga zijn. Ik was er niet direct kapot van.
Testauto had zwart interieur, en dat vond ik ook erg netjes en vooral rustig overkomen. Maar wel beetje standaard.
Is wit interieur nog koeler in de zomer, of maakt dat niks uit?
Van een shortlist is geen sprake meer. Deze gaat medio volgend jaar de Enyaq opvolgen. Tablet op wielen zoals ik graag zie. Kleur wordt waarschijnlijk Silver Frost, getinte achterruiten als dealer optie.
Interieur ben ik nog niet uit. Even in een zwarte G6 met witte bekleding gezeten. Erg mooi , ruimtelijk, fris maar op het eerste gezicht vond ik het ook nog fel en in your face overkomen, en twijfel ik of er na een week niet op uitgekeken ga zijn. Ik was er niet direct kapot van.
Testauto had zwart interieur, en dat vond ik ook erg netjes en vooral rustig overkomen. Maar wel beetje standaard.
"Is wit interieur nog koeler in de zomer, of maakt dat niks uit?"FJP84 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 15:53:
Gisteren ook in Breukelen geweest, proefrit in de G6SR. Fantastisch rijden. Wel het euvel ervaren dat de laadpoort niet lekker opent in 1x.
Gewoon de auto voorverkoelen, dan heb je er geen last van.
Maar neem aan dat zwart wel warmer wordt dan wit ja
Wit is erg mooijesse! schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:11:
[...]
"Is wit interieur nog koeler in de zomer, of maakt dat niks uit?"
Gewoon de auto voorverkoelen, dan heb je er geen last van.
Maar neem aan dat zwart wel warmer wordt dan wit ja
Vind ik dus ook.
Is dit alles wel makklijk schoon te maken ? (de vraag ivm jonge kids).
Voor zo ver ik weet is het prima schoon te maken en te houdenpitchdown schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:37:
[...]
Vind ik dus ook.
Is dit alles wel makklijk schoon te maken ? (de vraag ivm jonge kids).
Hier ook jonge kids, qua schoonmaken zal het wel loslopen inderdaad.ferminem schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:41:
[...]
Voor zo ver ik weet is het prima schoon te maken en te houden
Het witte interieur is zeker heel erg mooi. En ook echt eens wat anders dan het zwarte/donkere interieur van de afgelopen jaren waarin gereden heb.
Dubio zit vooral in of ik het niet te fel en daardoor oncomfortabel ga vinden als bijvoorbeeld ook de zon erin schijnt tijdens het rijden.
Ik lees bij andere merken/modellen dat wit interieur vooral voor veel reflectie kan zorgen op de ruiten. Zijn er G6 eigenaren die dit kunnen bevestigen/ontkrachten?
OntkrachtenFJP84 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:55:
[...]
Hier ook jonge kids, qua schoonmaken zal het wel loslopen inderdaad.
Het witte interieur is zeker heel erg mooi. En ook echt eens wat anders dan het zwarte/donkere interieur van de afgelopen jaren waarin gereden heb.
Dubio zit vooral in of ik het niet te fel en daardoor oncomfortabel ga vinden als bijvoorbeeld ook de zon erin schijnt tijdens het rijden.
Ik lees bij andere merken/modellen dat wit interieur vooral voor veel reflectie kan zorgen op de ruiten. Zijn er G6 eigenaren die dit kunnen bevestigen/ontkrachten?
Hier een G9 met (helaas) zwart interieur. Mocht echt niet van de vrouw de grijze (in de G9 is het meer grijs dan wit) nemen ivm 2 kleine kids. Als ik het helemaal zelf voor het zeggen had...FJP84 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:55:
[...]
Weet iemand of er al serieuze vooruitzichten zijn dat voor een trekhaak die je achteraf op de Xpeng G6 kunt monteren?
Via mijn leasebudget kan past de standard range in standaardkleur wit wel, maar niet meer inclusief de electrisch inklapbare trekhaak af fabriek van 1190,= Zodoende onderzoek ik de mogelijkheden om een trekhaak achteraf te monteren en privé te financieren.
Ik belde al met Burghof en die kunnen nog geen concrete prognose geven. Er schijnt dat er in Spanje een leverancier aan de slag is met de ontwikkeling, maar concrete informatie en inschatting is hier nog niet over te geven. Heeft iemand meer informatie/ervaring/tips? Dank alvast!
Via mijn leasebudget kan past de standard range in standaardkleur wit wel, maar niet meer inclusief de electrisch inklapbare trekhaak af fabriek van 1190,= Zodoende onderzoek ik de mogelijkheden om een trekhaak achteraf te monteren en privé te financieren.
Ik belde al met Burghof en die kunnen nog geen concrete prognose geven. Er schijnt dat er in Spanje een leverancier aan de slag is met de ontwikkeling, maar concrete informatie en inschatting is hier nog niet over te geven. Heeft iemand meer informatie/ervaring/tips? Dank alvast!
Is het niet makkelijker om een eigen bijdrage toe te voegen?Empie69 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:25:
Weet iemand of er al serieuze vooruitzichten zijn dat voor een trekhaak die je achteraf op de Xpeng G6 kunt monteren?
Een voordeel van after market is trouwens wel dat je gewoon LCC kan blijven gebruiken.
xpeng zelf schakelt LCC uit als je de trekhaak gebruikt. Wat erg hinderlijk is.
Voor een aanhanger of carvan nog tot daar aan toe, maar met een fietsendrager wel irritant.
In Lelystad is Renault juist BYD erbij gaan doen - dus vraag mij af of ze XPeng ook gaan doen, zou wel dichter in de buurt zijn. De verkoper in Breukelen bij het ophalen van mijn G9, zei wel dat Zwolle ook een optie is voor onderhoud in ieder geval 'en meer opties zullen waarschijnlijk komen'
Betreft de trekhaak, bij elektrische auto's is dat meestal achteraf niet mogelijk. Zover mij bekend is dit bij XPeng in ieder geval zeker zo - achteraf niet mogelijk.
Betreft de trekhaak, bij elektrische auto's is dat meestal achteraf niet mogelijk. Zover mij bekend is dit bij XPeng in ieder geval zeker zo - achteraf niet mogelijk.
Ligt volgens mij aan de eigenaar van die dealer / locatie.StephanN93 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:32:
In Lelystad is Renault juist BYD erbij gaan doen - dus vraag mij af of ze XPeng ook gaan doen, zou wel dichter in de buurt zijn. De verkoper in Breukelen bij het ophalen van mijn G9, zei wel dat Zwolle ook een optie is voor onderhoud in ieder geval 'en meer opties zullen waarschijnlijk komen'
Ik denk dat XPENG alleen beschikbaar gaat zijn (voor onderhoud) bij Emil Frey locaties.
Andere bedrijven / groepen kunnen waarschijnlijk niet (makkelijk) bij de data van de auto.
Dat is helaas niet mogelijk volgens mijn werkgever en leasemaatschappij...jesse! schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:29:
[...]
Is het niet makkelijker om een eigen bijdrage toe te voegen?
Ik heb ook wit (en een kleine van 4jr), schoonmaken stelt echt niets voor en totaal geen last van reflecties. Ik zou het gewoon doen, Ik vind het zelf heel mooi ruimtelijk en eens wat andersFJP84 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:55:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door RVE_NL op 27-01-2025 15:52 ]
Maar is het echt wit wit of een beetje grijs wit achtig? Ik heb wel eens van die Tesla gezien met dat lelijke kitchie witte interieur. Vreselijk.
Ik heb onlangs ook in bijv. Een Polestar 2 en BYD Sealion 7 gezeten die meer ash grijs en blauw/grijs interieur en stoelen hadden. Dat vind ik echt prachtig!
Ik heb onlangs ook in bijv. Een Polestar 2 en BYD Sealion 7 gezeten die meer ash grijs en blauw/grijs interieur en stoelen hadden. Dat vind ik echt prachtig!
Het heeft een hele lichte grijstint, Xpeng omschrijft het op de site zelf ook als “grijs”. Als je de proefrit maakt moet je absoluut ook even vragen of je in een variant met dit interieur mag kijken, ik was meteen verkocht haha.Juancho schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:01:
Maar is het echt wit wit of een beetje grijs wit achtig? Ik heb wel eens van die Tesla gezien met dat lelijke kitchie witte interieur. Vreselijk.
Ja is meer heel heel licht grijs. Geen moment spijt van (proef gereden met zwart interieur vorig jaar, toen die met wit/grijs gezien in de showroom en die gekozen). Heel mooi.
Thanks, ja heel lichtgrijs is al heen anders dan het felle witte van een Tesla. Dat vind ik echt zo vreselijk lelijk. Een mooie warme zachte grijs/blauw/zand tint daarentegen...
Gewoon gauw langsgaan om zelf te kijkenJuancho schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:26:
Thanks, ja heel lichtgrijs is al heen anders dan het felle witte van een Tesla. Dat vind ik echt zo vreselijk lelijk. Een mooie warme zachte grijs/blauw/zand tint daarentegen...
Ja ik wacht nog op bericht dat de G6 hier in Zwolle staat voor een proefrit. En hopelijk wel eentje met ook een licht interieur anders wordt het alsnog een ritje naar Breukelen 😁RUFFNECK schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:37:
[...]
Gewoon gauw langsgaan om zelf te kijkenVoor hetzelfde geld vind je deze ook te licht he en dat kan...
[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 27-01-2025 16:43 ]
Het is dat er staat dat het grijs is.RUFFNECK schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:37:
[...]
Gewoon gauw langsgaan om zelf te kijkenVoor hetzelfde geld vind je deze ook te licht he en dat kan...
In het echt vond ik het ook zo goed als wit. Creme wit.
Zag er erg mooi uit. Auto voelde van binnen groter dan bij zwart.
Verkoper zeggen altijd dat het makkelijk schoon te krijgen is. Maar bvb een penstreep krijg je echt niet zomaar weg. En ik schrijf wel eens in de auto.
Maak er gewoon een uitje van idd. Op een zaterdag proefrijden in Breukelen en daarna lekker wandelen in Utrecht ofzo.Juancho schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:42:
[...]
Ja ik wacht nog op bericht dat de G6 hier in Zwolle staat voor een proefrit. En hopelijk wel eentje met ook een licht interieur anders wordt het alsnog een ritje naar Breukelen 😁
Wel grappig, mijn eerste ervaring met de auto's was dus tijdens Xpeng's roadshow in Zwolle vorig jaar
Locaties voor de volgende roadshow zijn trouwens bekend:
/f/image/6ctWv4FWt9CKRwvETix4KUbB.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door RUFFNECK op 27-01-2025 19:03 ]
Het kwam bij mij erg wit over, maar dat was ook nadat ik eerst in zwart proefgereden had en daarna vanuit een donkere showroom naar buiten, naar dat interieur ging kijken en plaats ging nemen. Volgende keer neem ik wat langer de tijd om even te wennen.RUFFNECK schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:37:
[...]
Nog even bedenken wat ik dan met de kleurende kinderen achterin ga doen. Rood potlood zal ook niet grappig zijn.
Iemand ervaring met donker interieur als het buiten donker is, las ergens dat iemand de aansluiting van zijn gordel niet kon vinden, zo donker als het was
[ Voor 22% gewijzigd door FJP84 op 27-01-2025 19:55 ]
Van het weekend ook even in Breukelen geweest, was blijkbaar redelijk gevuld met Tweakers als ik dit draadje mag geloven.
De proefrit was een plezierige ervaring, al vond ik uitzicht door achteruitkijkspiegel niet al te denderend. Maar de auto voelde solide, stoelen waren goed in te stellen, en de ruimte was top. Tot dusver ben ik vooral onder de indruk van de Graphite Gray / Wit Interieur combinatie.
Verder spotte ik nog een leuk youtube filmpje (al zou ik het geluid uitzetten, muziek is niet te doen) met wat meer beeld en geluid over de app:
YouTube: XPENG APP Full Detailed Review [English]
Denk dat voor het vergelijken en het gehele financiële plaatje het nog even afwachten is. Wil toch ook even bij de nieuwe model Y koekeloeren.. en dan de offertes van de leasemaatschappij aanvragen.
De proefrit was een plezierige ervaring, al vond ik uitzicht door achteruitkijkspiegel niet al te denderend. Maar de auto voelde solide, stoelen waren goed in te stellen, en de ruimte was top. Tot dusver ben ik vooral onder de indruk van de Graphite Gray / Wit Interieur combinatie.
Verder spotte ik nog een leuk youtube filmpje (al zou ik het geluid uitzetten, muziek is niet te doen) met wat meer beeld en geluid over de app:
Denk dat voor het vergelijken en het gehele financiële plaatje het nog even afwachten is. Wil toch ook even bij de nieuwe model Y koekeloeren.. en dan de offertes van de leasemaatschappij aanvragen.
Ik heb een G9 met zwart interieur en ja het is best donker.FJP84 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:53:
[...]
Iemand ervaring met donker interieur als het buiten donker is, las ergens dat iemand de aansluiting van zijn gordel niet kon vinden, zo donker als het was
Maar last om de gordel dicht te doen heb ik nog niet gehad... wel last van een te donkere middenconsole, waardat geen lampje in zit en zodoende amper iets zichtbaar is (moet je steeds een lampje aan doen vooraan).
Wat bedoel je met het middenconsole? Bij mij zit in het vak met de deksel die je aan beide kanten kan openen van de G9 volgens mij wel een lampje...Rhox1979 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:07:
[...]
... wel last van een te donkere middenconsole, waardat geen lampje in zit en zodoende amper iets zichtbaar is (moet je steeds een lampje aan doen vooraan).
De nieuwe y is 10.000 duurder, begint pas bij 62.000 euroCombatHermit schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:46:
Van het weekend ook even in Breukelen geweest, was blijkbaar redelijk gevuld met Tweakers als ik dit draadje mag geloven.![]()
Moet ik eens terug bekijken... ik heb er direct zo'n extra verdeelstuk in gezet, misschien heb ik daardoor het lampje afgdektmlo schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:25:
[...]
Wat bedoel je met het middenconsole? Bij mij zit in het vak met de deksel die je aan beide kanten kan openen van de G9 volgens mij wel een lampje...
Het complete plaatje van de Juniper is dat de launch editie start bij 62k voor de AWD en het is maar 9Kferminem schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:32:
[...]
De nieuwe y is 10.000 duurder, begint pas bij 62.000 euro
Kan heel goed ik vermoed 56000, zelf vind ik het interieur nog steeds wel erg kill en saai. Verder vind ik de voorkant en achterkant wat beter dan het oude modelRigolleM schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:38:
[...]
Het complete plaatje van de Juniper is dat de launch editie start bij 62k voor de AWD en het is maar 9K, maar nog voor eind maart zou er nog model toegevoegd worden en de kans is groot dat dit de RWD (SM) gaat worden, want die is vandaag niet meer te bestellen en die gaat wellicht duurder zijn dan de huidige, maar dat zijn ook speculaties.
Heeft hier iemand ervaring met de G6 Standard Range? Wat voor haalbare range kan ik verwachten, als ik online zoek is dat vrij wisselend.
Ik rij nu een Kia e-Niro 64 kWh DynamicPlusLine, maar overweeg de overstap naar de G6 SR (mag over op auto van de zaak). Daar haal ik op koudere dagen 350 km en in de (niet hete) zomerdagen 420 km. Was benieuwd of de G6 SR werkelijk ongeveer dezelfde range heeft.
Ik heb geen hele zware voet, soms leuk maar meestal rij ik gewoon 100 (GPS) etc.
Tevens ben ik benieuwd naar ervaringen met betrekking tot de witte bekleding en kinderen, ik vind de witte bekleding mooier (oogt veel ruimer), maar ben bang met de smerende kids dat het niet zo handig is.
Ik rij nu een Kia e-Niro 64 kWh DynamicPlusLine, maar overweeg de overstap naar de G6 SR (mag over op auto van de zaak). Daar haal ik op koudere dagen 350 km en in de (niet hete) zomerdagen 420 km. Was benieuwd of de G6 SR werkelijk ongeveer dezelfde range heeft.
Ik heb geen hele zware voet, soms leuk maar meestal rij ik gewoon 100 (GPS) etc.
Tevens ben ik benieuwd naar ervaringen met betrekking tot de witte bekleding en kinderen, ik vind de witte bekleding mooier (oogt veel ruimer), maar ben bang met de smerende kids dat het niet zo handig is.
Denk het niet, de RWD (SR) zal een pak goedkoper in de markt gezet worden dan 56k, ze zijn ook niet blind als de G6 voor 42 990 verkocht wordt...ferminem schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:41:
[...]
Kan heel goed ik vermoed 56000, zelf vind ik het interieur nog steeds wel erg kill en saai. Verder vind ik de voorkant en achterkant wat beter dan het oude model
Persoonlijk vind ik de G6 ook mooier qua interieur, zeker in het lichtgrijs!
Poeh als die 62k wordt dan ga je toch altijd voor een G9.RigolleM schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:38:
[...]
Het complete plaatje van de Juniper is dat de launch editie start bij 62k voor de AWD en het is maar 9K, maar nog voor eind maart zou er nog model toegevoegd worden en de kans is groot dat dit de RWD (SM) gaat worden, want die is vandaag niet meer te bestellen en die gaat wellicht duurder zijn dan de huidige, maar dat zijn ook speculaties.
Tja dit moet het toch maar gaan worden tzt! Icm Silver Frost. Al deed Arctic white toch meer parelmoer aan dan ik dacht. Ook wel mooi icm licht interieur. En getinte achterruiten.
[ Voor 14% gewijzigd door FJP84 op 28-01-2025 20:06 ]
Is er iemand die een frunk voor de g6 heeft gekocht (via ali), en hoe bevalt deze?
Hier in de G9 (2024 model) geen lampje te zien in het vak met deksel tussen de 2 voorzetels.mlo schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:25:
[...]
Wat bedoel je met het middenconsole? Bij mij zit in het vak met de deksel die je aan beide kanten kan openen van de G9 volgens mij wel een lampje...
Tegenwoordig is het bijna ook aan te raden om een 2de proefrit te maken in het donker 😁
Er word soms nog wel eens aangegeven dat de respons van de xpeng G6 niet zo is als bijj Tesla.
Zou dit middels tuning aangepast kunnen worden? Is een electrische auto (xpeng g6) uberhaupt te tunen?
Zou dit middels tuning aangepast kunnen worden? Is een electrische auto (xpeng g6) uberhaupt te tunen?
Je kan zelf profielen instellen, en respons dus op sport zetten bijvoorbeeld. Dan reageert hij snellerpitchdown schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:34:
Er word soms nog wel eens aangegeven dat de respons van de xpeng G6 niet zo is als bijj Tesla.
Ja ik heb sinds eind december in de G6 zitten. Was makkelijk te installeren geen aanpassing nodig. De kabel past er net in en heb er ook het elektrische pompje en hesje er in gekregen en nog een beetje plaats over. Er zijn wel wat berichten dat als je door de wasstraat gaat de binnenkant "wat" nat wordt. Ik ben nog niet in de wasstraat geweest maar wel handmatig gewassen en bewust de slang wat langer bij de voorruit gehouden, maar ik vond het meevallen hoeveel water er in de frunk loopt. Zou je nog kunnen oplossen door wat gaatjes te boren in de bodem van de frunk vakken maar vind ik niet nodig.pitchdown schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:52:
Is er iemand die een frunk voor de g6 heeft gekocht (via ali), en hoe bevalt deze?
Nu in de winterperiode haal ik rond de 330 Km (100% naar 10%) met autsnelweg snelheid gem 105/110 km/u. cijfers met warmer weer heb ik nog niet en ook nog niet met extreme kou (ruim onder nul).Suicyder schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:49:
Heeft hier iemand ervaring met de G6 Standard Range? Wat voor haalbare range kan ik verwachten, als ik online zoek is dat vrij wisselend.
[ Voor 38% gewijzigd door peauke op 29-01-2025 13:28 ]
5760 WP ET-Solar met SB 5000-tl21 en 4080 WP Yingli met StecaGrid Coolcept 3600, ZW, 20gr hellend dak, Zonneplan nexus 20 kWh, Warmtepomp 14Kw Waterstage HT