Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 41 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-06 20:09
peauke schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:19:
[...]
Nu in de winterperiode haal ik rond de 330 Km (100% naar 10%) met autsnelweg snelheid gem 105/110 km/u. cijfers met warmer weer heb ik nog niet en ook nog niet met extreme kou (ruim onder nul).
Wat voor rijstijl moet ik daarbij denken? Ik rij zelf vrij rustig gemiddeld genomen en mijn reizen zijn 95% op de snelweg (1-2 km tot snelweg thuis & kantoor en verder alles 80/100 snelweg).
Maar de range lijkt dusver redelijk op die van mijn e-Niro, alleen ben ik zo'n figuur welke de 1-2% al wel een aantal keren heb aan getikt (bewust) :+

edit:
Met vrij rustig doel ik op niet vol gas optrekken bij stoplichten of na bochten etc

[ Voor 6% gewijzigd door Suicyder op 29-01-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:04
[...]

Ja ik heb sinds eind december in de G6 zitten. Was makkelijk te installeren geen aanpassing nodig. De kabel past er net in en heb er ook het elektrische pompje en hesje er in gekregen en nog een beetje plaats over. Er zijn wel wat berichten dat als je door de wasstraat gaat de binnenkant "wat" nat wordt. Ik ben nog niet in de wasstraat geweest maar wel handmatig gewassen en bewust de slang wat langer bij de voorruit gehouden, maar ik vond het meevallen hoeveel water er in de frunk loopt. Zou je nog kunnen oplossen door wat gaatjes te boren in de bodem van de frunk vakken maar vind ik niet nodig.

[...]

Nu in de winterperiode haal ik rond de 330 Km (100% naar 10%) met autsnelweg snelheid gem 105/110 km/u. cijfers met warmer weer heb ik nog niet en ook nog niet met extreme kou (ruim onder nul).
Ok, welke heb je specifiek aangeschaft?
Hoeveel waren de verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:04

Dan heb je wel de single/standard motor neem ik aan? Niet de extended range? Anders valt het mij namelijk vies tegen. Ik wil wel echt dat onze volgende auto (G6 dus 1 van de opties) in de winter 400km kan halen. En in de lente/zomer 500+.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peauke
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-06 09:53
pitchdown schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:33:
[...]

Ok, welke heb je specifiek aangeschaft?
Hoeveel waren de verzendkosten?
Deze heb ik destijds besteld was toen nog voor € 123,= incl verzending, kwam netjes in een grote kartonnen doos aan. De dopjes om te bevestigen zitten er ook bij.
https://nl.aliexpress.com...4T9q&gatewayAdapt=glo2nld
Juancho schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:59:
[...]

Dan heb je wel de single/standard motor neem ik aan? Niet de extended range? Anders valt het mij namelijk vies tegen. Ik wil wel echt dat onze volgende auto (G6 dus 1 van de opties) in de winter 400km kan halen. En in de lente/zomer 500+.
Ja ik heb de Standaard Range (435 WLTP) is voldoende voor mij voor dagelijks rijden voor werk en privé en voor lange reizen hebben we snelladen met 800V :) .
Suicyder schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:00:
[...]

Wat voor rijstijl moet ik daarbij denken? Ik rij zelf vrij rustig gemiddeld genomen en mijn reizen zijn 95% op de snelweg (1-2 km tot snelweg thuis & kantoor en verder alles 80/100 snelweg).
Maar de range lijkt dusver redelijk op die van mijn e-Niro, alleen ben ik zo'n figuur welke de 1-2% al wel een aantal keren heb aan getikt (bewust) :+

edit:
Met vrij rustig doel ik op niet vol gas optrekken bij stoplichten of na bochten etc
Ik vind zelf dat ik "normaal" rij, dus niet extreem hard optrekken e.d op snelweg voornamelijk Xpilot of ACC. Zelf heb ik wel al de 4% SOC aangetikt maar nog niet lager. Dan heb je wel minder koppel maar je kan wel nog 100 km/h vanaf welk % je echt minder koppel krijgt durf ik niet te zeggen maar bij de 4% kon ik wel nog voldoende hard rijden dat is bij andere EV soms wel anders.

[ Voor 74% gewijzigd door peauke op 29-01-2025 15:11 ]

5760 WP ET-Solar met SB 5000-tl21 en 4080 WP Yingli met StecaGrid Coolcept 3600, ZW, 20gr hellend dak, Zonneplan nexus 20 kWh, Warmtepomp 14Kw Waterstage HT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
peauke schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:02:
[...]

Ja ik heb de Standaard Range (435 WLTP) is voldoende voor mij voor dagelijks rijden voor werk en privé en voor lange reizen hebben we snelladen met 800V :) .
Gelukkig. Als ik dan uitga van -100km om realtime actieradius te hebben moet je met de ER versie (WLTP 570km wel goed zitten in de herfst/winter met 400km+).

Heel misschien ga ik vrijdag of zaterdag, toch maar naar Breukelen voor een eerste blik en proefrit. Ook Xpeng zelf weet nog niet wanneer de G6 naar Zwolle komt en ik wil gewoon graag weten of de G6 op mijn shortlist blijft staan of dat de auto ons tegen valt en dus van de lijst gaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 29-01-2025 15:16 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 28-06 22:36
pitchdown schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:34:
Er word soms nog wel eens aangegeven dat de respons van de xpeng G6 niet zo is als bijj Tesla.
Zou dit middels tuning aangepast kunnen worden? Is een electrische auto (xpeng g6) uberhaupt te tunen?
respons is vergelijkbaar, die van mij heeft 475 pk op sport is het niet normaal hoe snel die weg trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
ferminem schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:38:
[...]
respons is vergelijkbaar, die van mij heeft 475 pk op sport is het niet normaal hoe snel die weg trekt.
4,1 sec naar de 100 is meer dan zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-06 11:35
Juancho schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:14:
[...]

Gelukkig. Als ik dan uitga van -100km om realtime actieradius te hebben moet je met de ER versie (WLTP 570km wel goed zitten in de herfst/winter met 400km+).

Heel misschien ga ik vrijdag of zaterdag, toch maar naar Breukelen voor een eerste blik en proefrit. Ook Xpeng zelf weet nog niet wanneer de G6 naar Zwolle komt en ik wil gewoon graag weten of de G6 op mijn shortlist blijft staan of dat de auto ons tegen valt en dus van de lijst gaat.
Wat staat er op je lijst dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-06 21:49
Ik las in discord dat de G6 SR toch niet de verwachte snellaadsnelheid haalt. Wat zijn hier de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
goetfoud schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:38:
[...]

Wat staat er op je lijst dan als ik vragen mag?
Polestar 2, BYD Sealion 7, Volvo EX40/EC40, Zeekr 7x en dus de Xpeng G6.

De Volvos en Zeekr zijn waarschijnlijk net te duur. Polestar, BYD en G6 zullen wel passen met minimale eigen bijdrage. En zitten allemaal ook een beetje rond dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:53:
[...]

Polestar 2, BYD Sealion 7, Volvo EX40/EC40, Zeekr 7x en dus de Xpeng G6.

De Volvos en Zeekr zijn waarschijnlijk net te duur. Polestar, BYD en G6 zullen wel passen met minimale eigen bijdrage. En zitten allemaal ook een beetje rond dezelfde prijs.
Het is smaak maar vind van deze auto's de Xpeng wel de mooiste van binnen en van buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ferminem schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:46:
[...]
Het is smaak maar vind van deze auto's de Xpeng wel de mooiste van binnen en van buiten
Grappig, ik juist op foto's/video's de minste, puur door die ronde kont. Ik vind de andere wagens wat mooier, meer lijnen/hoeken/body. Maargoed, in het echt kan dat natuurlijk anders zijn. De Xpeng G6 is wel zo'n beetje de beste wagen qua waar voor je geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peauke
  • Laatst online: 27-06 09:53
FJP84 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:14:
Ik las in discord dat de G6 SR toch niet de verwachte snellaadsnelheid haalt. Wat zijn hier de ervaringen?
Ik laad voornamelijk thuis, maar de keren dat ik een snellader (fastned) heb gebruikt heb ik inderdaad nog niet het piek laadvermogen gehaald. De omstandigheden waren niet ideaal (meerdere auto's aan het laden, accu niet volledig voorverwarmd, kouder weer). Daarnaast is het pieklaadvermogen niet alles, de laadcurve is denk ik belangrijker en die is volgens mij erg netjes, hij houd vrij hoge laadsnelheden best lang vast dus wat ze aangeven 10-80% in 20 minuten is denk ik wel haalbaar. In de praktijk zal het misschien een paar minutjes langer kunnen zijn. Mijn laatste laadsessie bij fastned (meerder auto's aan het laden) was van 10%-50% in 12 minuten, hij was bij 50% nog met 150 Kw aan het laden.

5760 WP ET-Solar met SB 5000-tl21 en 4080 WP Yingli met StecaGrid Coolcept 3600, ZW, 20gr hellend dak, Zonneplan nexus 20 kWh, Warmtepomp 14Kw Waterstage HT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Misschien hebben ze het ook, softwarematig, nog niet helemaal vrijgegeven en kan dat later alsnog met een OTA. Zie je volgens mij wel vaker, ook omdat het 800v systeem nog relatief nieuw is in NL en niet elke snellader daar dacht ik al in mee kan. Maar wellicht vergis ik me :).

Verder is idd de uiteindelijke curve veel belangrijker. Die bepaald hoe snel je dus in praktijk laad. Mijn Volvo haalt, mits voorverwarmd, bijna altijd binnen een tel de max van 150kW alleen is de laadcurve niet heel sterk van Volvo. Die zakt vrij snel naar 120/100/80. Dan kan je beter bij de Xpeng langer doorladen op 150kW na een korte piek dan dat het helemaal in elkaar zakt.

20min van 10-80% is echt heel netjes. Dat scheelt voor mij alweer zo 10-15min volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 30-01-2025 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:03:
[...]

Grappig, ik juist op foto's/video's de minste, puur door die ronde kont. Ik vind de andere wagens wat mooier, meer lijnen/hoeken/body. Maargoed, in het echt kan dat natuurlijk anders zijn. De Xpeng G6 is wel zo'n beetje de beste wagen qua waar voor je geld.
in het echt mooier sommige auto's zien er beter op foto's of video's uit maar in het echt stellen ze teleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
peauke schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:05:
[...]

Ik laad voornamelijk thuis, maar de keren dat ik een snellader (fastned) heb gebruikt heb ik inderdaad nog niet het piek laadvermogen gehaald. De omstandigheden waren niet ideaal (meerdere auto's aan het laden, accu niet volledig voorverwarmd, kouder weer). Daarnaast is het pieklaadvermogen niet alles, de laadcurve is denk ik belangrijker en die is volgens mij erg netjes, hij houd vrij hoge laadsnelheden best lang vast dus wat ze aangeven 10-80% in 20 minuten is denk ik wel haalbaar. In de praktijk zal het misschien een paar minutjes langer kunnen zijn. Mijn laatste laadsessie bij fastned (meerder auto's aan het laden) was van 10%-50% in 12 minuten, hij was bij 50% nog met 150 Kw aan het laden.
Klinkt meer dan prima en een vooruitgang t.o.v. mijn huidige EV. Gevalletje goed is goed genoeg d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:02

mlo

Rhox1979 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:41:
[...]
Hier in de G9 (2024 model) geen lampje te zien in het vak met deksel tussen de 2 voorzetels.
Hmm oké dat is dan een verschil tussen modeljaar 23 en 24. Gisteren gecheckt en ik heb 'm wel in in G9LR 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zijn die mensen van Xpeng in Breukelen altijd zo traag met reageren? Ik heb 3 dagen geleden een aanvraag gedaan om zaterdag langs te komen om de G6 te bekijken en proef te rijden maar heb nog niks gehoord....

Bij Polestar belden ze mij vrijwel direct netjes op om de boel door te nemen en gelijk een afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Laatst online: 27-06 22:36
Juancho schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:08:
Zijn die mensen van Xpeng in Breukelen altijd zo traag met reageren? Ik heb 3 dagen geleden een aanvraag gedaan om zaterdag langs te komen om de G6 te bekijken en proef te rijden maar heb nog niks gehoord....

Bij Polestar belden ze mij vrijwel direct netjes op om de boel door te nemen en gelijk een afspraak te maken.
Jup, je kan beter zelf even bellen.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
kramon schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:11:
[...]

Jup, je kan beter zelf even bellen.
Zal ik doen maar ik vind het wel heel slecht en tegenvallen aangezien je via de website een proefrit moet boeken. Dat voelt dan op de één of andere manier gelijk niet echt lekker zeg maar. Het is al wat spannend, want onbekend merk, dus dan hoop je maar dat iig de service heel goed, snel en professioneel is. Dat voelt op deze manier dan niet zo om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-06 13:43
Juancho schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:14:
[...]

Zal ik doen maar ik vind het wel heel slecht en tegenvallen aangezien je via de website een proefrit moet boeken. Dat voelt dan op de één of andere manier gelijk niet echt lekker zeg maar. Het is al wat spannend, want onbekend merk, dus dan hoop je maar dat iig de service heel goed, snel en professioneel is. Dat voelt op deze manier dan niet zo om eerlijk te zijn.
Met de service ervaringen die ik heb bij de meer bekende merken, steekt Xpeng er met kop en schouders bovenuit als het gaat om de betrokkenheid en gedrevenheid. Ze willen echt heel graag een grote speler worden, dus daar is ze heel wat aan gelegen. Aan de auto's ligt het in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Laatst online: 27-06 22:36
Als ik in contact ben met de service en de mensen daar, dan is het goed. In contact komen via mail is lastig.

Telefonisch is atlijd goed.

Dat is jammer. Dat mail niet goed gaat daar, komt volgens mij ook omdat ze elkaars boxen beheren, of met meerdere mensen 1 box en dat dingen wel 's blijven hangen. Dus ik snap dat @Juancho zich voelt zoals hij nu uitlegt. Het is ook gewoon niet goed op deze manier.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
kramon schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:46:
Als ik in contact ben met de service en de mensen daar, dan is het goed. In contact komen via mail is lastig.

Telefonisch is atlijd goed.

Dat is jammer. Dat mail niet goed gaat daar, komt volgens mij ook omdat ze elkaars boxen beheren, of met meerdere mensen 1 box en dat dingen wel 's blijven hangen. Dus ik snap dat @Juancho zich voelt zoals hij nu uitlegt. Het is ook gewoon niet goed op deze manier.
Ze zeggen niet voor niks bellen is sneller, waar ik zelf mee zat is dat ze de auto bij aflevering niet gepoest hadden terwijl wel vermeld. Kreeg dus een vieze auto mee, achteraf had ik hem moeten laten staan maar wilde hem zo graag naar huis meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Als je via de website proefritten laat plannen dan doe ik het ook netjes zo. Leek me vrij logisch ook en als ze idd serieus klanten willen binden en Xpeng willen promoten in NL zullen ze dat juist heel snel moeten oppakken lijkt me. Lijkt me technisch gezien niet zo lastig. Maargoed, ik zal er zelf wel achteraan bellen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-06 18:52

Ik heb maanden geleden een mail naar verkoop daar gestuurd om meer informatie te krijgen betreffende de dealeropties zoals all black etc.

Mail drie maal gestuurd...
NOOIT antwoord gehad.

Naar persoonlijke email van de verkoper die me een dag daarvoor gehulpen had met de proefrit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

Ja, communicatie via mail is niet hun sterkste punt (nog niet in elk geval), ook niet met de "persoonlijke" email van de medewerker, heb ik ook meegemaakt.
Echter, via telefoon en persoonlijk in de vestiging wordt je echt heel goed/vlot geholpen, ook met het terugbellen na een vraag (bijv. als ze iets voor je moeten uitzoeken etc).
Hoeveel dit alles zal meewegen in iemands besluit om voor dit merk te gaan is aan de persoon zelf, maar ik zelf zou dat (en heb dat) niet als iets zwaarwegends zien.
In de uitzoekfase snap ik dat dit enigszins meespeelt, maar qua after sales....als je uiteindelijk met iets dringends zit ga je ook niet mailen, maar liever bellen en dat is bij hun dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het is gewoon vervelend omdat je soms ook gewoon wat vragen hebt of andere info wil. Hoezo kan dat niet gewoon netjes en binnen bijv. een dag beantwoord worden? Ze hebben in Breukelen toch gewoon medewerkers lopen? En ik vind het persoonlijk ook prettig om wat zaken gewoon in de mail te hebben wat je kan teruglezen. Ik ben met meerdere auto's op mijn shortlist bezig en allemaal hebben ze behoorlijk veel info.

En niet voor iedereen is het handig om 'even' naar de vestiging te gaan. Voor ons is dat gewoon 1.20 uur rijden. Voor iemand die vlak bij woont snap ik dat het geen punt is, je rijdt er ff langs en klaar. Dat gaat bij ons gewoon niet en dat wil ik ook gewoon niet.

Prima dat Xpeng haar klanten serieus wil nemen en echt in NL iets wil neerzetten. Maar dat ga je zo wat mij betreft niet bereiken. Het geeft mij iig gelijk al een beetje een slecht gevoel over Xpeng. Het is zeker nog niet killing nu want ik vind de G6 gewoon heel interessant dus die blijft wel op de lijst. Maar de communicatie vind ik zo wel echt ronduit belabberd.

Want krijgt bijna niemand dan via de officiele aanvraag via de website voor een bezoek/proefrit reactie dan? Als je echt klanten wil binden en serieus naar Xpeng wil trekken hang je toch 10min na de mail al aan de telefoon om dit verder te bespreken?

Edit: zal je net zien, verstuur ik deze post bellen ze mij voor de proefrit :). Volgende week vrijdag ga ik de G6 bekijken en proefrijden. Ben zo benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 31-01-2025 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

Juancho schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:33:
Het is gewoon vervelend omdat je soms ook gewoon wat vragen hebt of andere info wil. Hoezo kan dat niet gewoon netjes en binnen bijv. een dag beantwoord worden? Ze hebben in Breukelen toch gewoon medewerkers lopen? En ik vind het persoonlijk ook prettig om wat zaken gewoon in de mail te hebben wat je kan teruglezen. Ik ben met meerdere auto's op mijn shortlist bezig en allemaal hebben ze behoorlijk veel info.

En niet voor iedereen is het handig om 'even' naar de vestiging te gaan. Voor ons is dat gewoon 1.20 uur rijden. Voor iemand die vlak bij woont snap ik dat het geen punt is, je rijdt er ff langs en klaar. Dat gaat bij ons gewoon niet en dat wil ik ook gewoon niet.

Prima dat Xpeng haar klanten serieus wil nemen en echt in NL iets wil neerzetten. Maar dat ga je zo wat mij betreft niet bereiken. Het geeft mij iig gelijk al een beetje een slecht gevoel over Xpeng. Het is zeker nog niet killing nu want ik vind de G6 gewoon heel interessant dus die blijft wel op de lijst. Maar de communicatie vind ik zo wel echt ronduit belabberd.

Want krijgt bijna niemand dan via de officiele aanvraag via de website voor een bezoek/proefrit reactie dan? Als je echt klanten wil binden en serieus naar Xpeng wil trekken hang je toch 10min na de mail al aan de telefoon om dit verder te bespreken?

Edit: zal je net zien, verstuur ik deze post bellen ze mij voor de proefrit :). Volgende week vrijdag ga ik de G6 bekijken en proefrijden. Ben zo benieuwd!
Veel plezier volgende week :)

En tsja, wat de rest betreft, ik kan je natuurlijk niet zeggen wat je ervan moet vinden, iedereen mag dat zelf weten en zijn keuzes daarvan laten afhangen. Ik heb het ook meegemaakt, dat ik geen reactie kreeg op iets via mail, maar ook dat het WEL goed ging via mail (o.a. bij het aanmelden voor de zwolle roadshow, binnen een uur werd ik gebeld). Dus ja soms zit het mee, soms niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Juancho schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:14:
[...]

Dan zou ik hem maar van je short list halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Juancho schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:33:

En toen scheen de zon ineens😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
goetfoud schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:53:
[...]

En toen scheen de zon ineens😉

[ Voor 12% gewijzigd door ferminem op 31-01-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
ferminem schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:23:
Hopelijk horen we hoe de proefrit is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84

Bij mij na 2 dagen. Vond ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 13:50
Obelixxx schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:49:
[...]

Ik heb maanden geleden een mail naar verkoop daar gestuurd om meer informatie te krijgen betreffende de dealeropties zoals all black etc.

Mail drie maal gestuurd...
NOOIT antwoord gehad.

Naar persoonlijke email van de verkoper die me een dag daarvoor gehulpen had met de proefrit
Als je zo vaak mailt zonder antwoord, dan zou ik me afvragen of de email wel is aangekomen?

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik kreeg vandaag ook een mailtje terug van Xpeng op een eerder verstuurde mail. Met excuses en dat ze onderbemand zijn momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelvdk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-06 09:08
Gisteren naar de Golfbaan in Echt/Susteren gereden... Daar was de XPENG roadshow neergestreken. Ik had daar twee afspraken staan; Proefrit in de G6LR en G6P.
Er was animo genoeg... Veel mensen die allemaal proefritten wilden maken. Ze hadden ook verschillende G9's meegenomen.
Helaas ging de proefrit in de G6P niet door want die auto was niet beschikbaar... Die was een dag eerder tijdens een proefrit in de prak gereden. ;w
Wij moesten het dus uitsluitend met de G6LR doen...
Half uurtje gereden rondom Echt. Sander van XPeng ging mee en dat was erg prettig. Hij legde alles goed uit en de rij ervaring was zeer prettig. Ook het vermogen in de sport stand was boven verwachting.
Zelf willen de graag de G6 Standard Range vanwege de LFP accu...
De NMC accu in de LR en Performace voelt niet goed vanwege het gebruik van Nikkel en Cobalt. De Nikkel mijnen in Sulawesi (Indonesië) zetten de natuur daar ernstig onder druk en daar willen wij niet aan meedoen BRON

De G6 heeft ons op alle vlakken erg verrast (in positieve zin), dus hij gaat de short list zeker niet verlaten. Andere auto's die erop staan zijn de Model Y en de Zeekr 7X. Een XPeng medewerker attendeerde ons nog op de komst van de G7. Dat zal echt een knaller worden, dus het advies was om nog ff te wachten als we de tijd nog hebben... Tja, keuzes... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik wist niet dat er een G7 kwam. Nog dit jaar? Als ik de foto's bekijk vind ik hem wel mooier dan de G6. Heeft wel iets weg van de Zeekr 7x die voor ons helaas net te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Blijft volgens mij beetje koffiedik kijken de G7? In China is hij ook nog niet gelanceerd, dus wanneer hij echt in Nederland is?

Volgend jaar is er geen bijtelling voordeel meer, dus als je zakelijk rijdt wil je een nieuwe auto wel graag voor december…

Mooi vind ik hem wel 🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tW_d1xlczrhkrtFEPD7uqa2EauY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/AyqnngW3d65WeLfhfYU5QlHq.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja daarom mijn vraag. Als het 2026 of later wordt heeft het geen zin nee. Ik moet dit jaar m'n nieuwe leaseauto op kenteken hebben vanwege de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaxora
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-06 10:48
Zijn er hier anderen met een XC40 met dezelfde ervaring - Trillende deadpedal en de auto die lichtelijk naar rechts stuurt. Heb letterlijk al 5x de auto laten uitlijnen, na laten kijken etc. Eén keer had de garage het zelfs erger gemaakt waarna ze de banden hebben gewisseld. Spanning van de wielen klopt gewoon. Het ging van over de weg glijden naar trillen en continu bijsturen, waardoor het rijplezier (en de veiligheid) wel flink mindert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Zaxora schreef op maandag 3 februari 2025 @ 00:13:
Zijn er hier anderen met een XC40 met dezelfde ervaring - Trillende deadpedal en de auto die lichtelijk naar rechts stuurt. Heb letterlijk al 5x de auto laten uitlijnen, na laten kijken etc. Eén keer had de garage het zelfs erger gemaakt waarna ze de banden hebben gewisseld. Spanning van de wielen klopt gewoon. Het ging van over de weg glijden naar trillen en continu bijsturen, waardoor het rijplezier (en de veiligheid) wel flink mindert...
Wil niet lullig doen maar dit is wel een Xpeng topic. Maar persoonlijk zou ik de volvo lekker weg doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op zondag 2 februari 2025 @ 23:39:
Ja daarom mijn vraag. Als het 2026 of later wordt heeft het geen zin nee. Ik moet dit jaar m'n nieuwe leaseauto op kenteken hebben vanwege de bijtelling.
De Xpeng p7+ komt wel dit jaar echter is dit geen suv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op zondag 2 februari 2025 @ 23:39:
Nee in China April dit jaar, Europe 2026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ferminem schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:30:
[...]
De Xpeng p7+ komt wel dit jaar echter is dit geen suv
De G6 lijkt op foto's/video's ook geen SUV maar is dat wel als ik het zo hoor. Ben benieuwd vrijdag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:01:
[...]

De G6 lijkt op foto's/video's ook geen SUV maar is dat wel als ik het zo hoor. Ben benieuwd vrijdag :)
G6 is idd een suv, de p7+ niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
ferminem schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:45:
[...]
G6 is idd een suv, de p7+ niet
De p7+ is een andere auto dan de G7. De G auto’s zijn SUVs, de P series sedans.

Wel heb ik mijn vraagtekens over de kofferbakruimte van de G7, maar eigenlijk alles is nog onduidelijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
ferminem schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:32:
[...]
Nee in China April dit jaar, Europe 2026
Laat ik nu medio 2026 moeten wisselen, einde dit jaar maar eens de knoop doorhakken. Benieuwd hoe de G7 zich tussen de G6 en G9 qua prijs gaat positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
FJP84 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 22:10:
[...]

Laat ik nu medio 2026 moeten wisselen, einde dit jaar maar eens de knoop doorhakken. Benieuwd hoe de G7 zich tussen de G6 en G9 qua prijs gaat positioneren.
Ik zou de auto liever in december dit jaar ontvangen, dan heb je nog 5 jaar 17% bijtelling over de eerste 30.000. Een maand later is het 22% over het hele bedrag…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Gemeni schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:29:
[...]

Ik zou de auto liever in december dit jaar ontvangen, dan heb je nog 5 jaar 17% bijtelling over de eerste 30.000. Een maand later is het 22% over het hele bedrag…
Ja maar de afkoop boete van mijn huidige EV is dan niet mals. Mogelijk kijk ik of er een G6 beschikbaar is die nog eind 2025 op kenteken is gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thundy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 17:17
Kan aan mij liggen maar als ik bij de rdw kijk naar G9’s op kenteken dan staat er allemaal dat ze slechts 20kW standaard en 150kW maximaal hebben ipv de max 405kW (551pk) die de AWD zou moeten hebben? Is dit een fout vanuit XPeng/rdw of mis ik iets?

Thundy#2181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Thundy schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:57:
Kan aan mij liggen maar als ik bij de rdw kijk naar G9’s op kenteken dan staat er allemaal dat ze slechts 20kW standaard en 150kW maximaal hebben ipv de max 405kW (551pk) die de AWD zou moeten hebben? Is dit een fout vanuit XPeng/rdw of mis ik iets?
Rdw klopt niet hij kan zelfs 300kw aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
ferminem schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:23:
[...]
Rdw klopt niet hij kan zelfs 300kw aan, 20kw is met stekker rechtstreeks in het stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thundy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 17:17
Ik doelde op de kracht van de motor (aantal pk)

Thundy#2181

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaxora
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-06 10:48
ferminem schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:27:
[...]
Wil niet lullig doen maar dit is wel een Xpeng topic. Maar persoonlijk zou ik de volvo lekker weg doen :)
Ik denk dat ik iets te veel tabbladen open heb gehad toen ik dit vroeg. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-06 14:04
Bij mij ging het supersnel: Een paar minuten na het invullen van de webform werd ik teruggebeld voor het maken van een afspraak.

De testrit had ik afgelopen zaterdag. De G6 beviel hier erg goed. De P7 een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Thundy schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:01:
Ik doelde op de kracht van de motor (aantal pk)
g6 begint bij 286pk, performance 478,
Ik heb zelf een performance en kan je vertellen die is bloedsnel 4,1 naar de honderd maar de basis versie met 286pk is al erg rap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
ferminem schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:06:
[...]
g6 begint bij 286pk, performance 478,
Ik heb zelf een performance en kan je vertellen die is bloedsnel 4,1 naar de honderd maar de basis versie met 286pk is al erg rap
4,1 volgens 'boekje'
Al met grote regelmaat getest met zoonlief en ik kom gemiddeld toch echt op 3,9
Wat een genot😉
Maar belangrijkste voor mij blijft het rijcomfort, geluidsisolatie en afwerkingsniveau. Werkelijk super.
Al meerdere EV's gereden maar deze overtreft ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
goetfoud schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:40:
[...]

4,1 volgens 'boekje'
Wat een genot😉
Maar belangrijkste voor mij blijft het rijcomfort, geluidsisolatie en afwerkingsniveau. Werkelijk super.
Goed om te horen, veilige kilometers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirPhil
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-06 12:12
goetfoud schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:40:
[...]

4,1 volgens 'boekje'
Wat een genot😉
En wat kun je delen over het verbruik op de snelweg? Bij snelheden 120 - 140 en wellicht hoger?

Ik ben helaas niet in de gelegenheid een LR of Performance uit te zoeken, maar een SR. Aangezien ik veel (in het buitenland) op de snelweg zit, ben ik vooral benieuwd naar die ervaringen? Hoor graag van je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
SirPhil schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:04:
[...]

En wat kun je delen over het verbruik op de snelweg? Bij snelheden 120 - 140 en wellicht hoger?

Ik ben helaas niet in de gelegenheid een LR of Performance uit te zoeken, maar een SR. Aangezien ik veel (in het buitenland) op de snelweg zit, ben ik vooral benieuwd naar die ervaringen? Hoor graag van je!
Ik let niet echt op mijn rechtervoet dus mag graag doorrijden. Ik heb de g6 sinds 23 december dus koude periode en haal met gemak 400km op volle lading. Maak vooral snelweg kilometers.
Hiervoor reed ik een xc40 twin en haalde ik met dezelfde rijstijl ongeveer 275km in de wintermaanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 12:04
goetfoud schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:25:
[...]

Ik let niet echt op mijn rechtervoet dus mag graag doorrijden. Ik heb de g6 sinds 23 december dus koude periode en haal met gemak 400km op volle lading. Maak vooral snelweg kilometers.
Hiervoor reed ik een xc40 twin en haalde ik met dezelfde rijstijl ongeveer 275km in de wintermaanden.
Is dit de long range of de standard range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirPhil
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-06 12:12
goetfoud schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:25:
[...]

Kijk, super, dankjewel! Hier heb ik wat aan.

Dat valt me niet tegen, moet ik zeggen. Als de SR even efficiënt is als jouw Performance (LR) dan zou ik dus rond de 315km moeten halen met volgeladen accu, zelfs in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Laatst online: 13:07

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

SirPhil schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:34:
[...]

Kijk, super, dankjewel! Hier heb ik wat aan.

Dat valt me niet tegen, moet ik zeggen. Als de SR even efficiënt is als jouw Performance (LR) dan zou ik dus rond de 315km moeten halen met volgeladen accu, zelfs in de winter.
Afgelopen Woensdag een rit van rond de 270 km gemaakt, vooral snelweg, en had nog 30% (begonnen met 100%) over, dus rond de 350 km is zeker haalbaar in deze condities 👍🏻.
Heb de Peng nu 4 maanden, en valt me zeker niet tegen, komende van een Peugeot E2008.
#G6SR24

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Proefrit moeten verzetten naar morgen, ben benieuwd! Zijn er nog dingen waar je heel goed op moet letten? Bijv. rammelende zaken, dingen in de software etc? Ik wil sowieso natuurlijk ook even het automatisch inparkeren goed gaan testen, en het verbruik meten over een stuk snelheid + tussendoor zodat er een reëel beeld is. Audio vind ik ook super belangrijk, dus ook dat zal ik even goed gaan testen.

Als het goed is stond er ook een ander model of de standaard met het wit/grijze interieur. De proefauto (LR SM) had dat niet, maar ik kon dat iig in de showroom wel zien. Ben benieuwd of dat zo lelijk verblindend is als in de Tesla of dat het heel warm meer lichtgrijs is.

[ Voor 69% gewijzigd door Juancho op 07-02-2025 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KWOAD
Juancho schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:19:
Proefrit moeten verzetten naar morgen, ben benieuwd! Zijn er nog dingen waar je heel goed op moet letten? Bijv. rammelende zaken, dingen in de software etc? Ik wil sowieso natuurlijk ook even het automatisch inparkeren goed gaan testen, en het verbruik meten over een stuk snelheid + tussendoor zodat er een reëel beeld is. Audio vind ik ook super belangrijk, dus ook dat zal ik even goed gaan testen.

Als het goed is stond er ook een ander model of de standaard met het wit/grijze interieur. De proefauto (LR SM) had dat niet, maar ik kon dat iig in de showroom wel zien. Ben benieuwd of dat zo lelijk verblindend is als in de Tesla of dat het heel warm meer lichtgrijs is.
Ik zou letten op dingen als autoparkerkeren/herkenning van parkeervakken. Verder ook stuurgedrag. Ik lees vaker dat dat niet optimaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:34

Ander puntje waar je om kan vragen is wat de prijs van het verduisteren van de achterste ramen zou zijn. Er is geloof ik zoiets als een Black Pack. Kwam ik in dit topic tegen, maar geen idee wat de kosten daarvan zijn en/of ze dit nog steeds vanuit dealer aanbieden.

Verder gewoon van genieten en uitproberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84

Ik ging het laden van de SR testen, 30min rijden naar een Fastned met handmatige accuprecondtionering liep de laadsnelheid op naar ruim 60kW bij 64% SoC. Max 10min gewacht en weer door. Wat me opviel: laadklep ging niet lekker in 1x open. Kan aan mij liggen, maar ik herkende het euvel uit de Discord.

De testauto had donker interieur. Erg strak ook al ging mijn voorkeur naar licht interieur. Daar nog even in plaatsgenomen. Ik vond het zelf behoorlijk fel overkomen al is het niet spier(Tesla)wit. Wel mooi en echt wat anders, dus ik ben nog in dubio wat het wordt

Ik heb nog even en zal tzt een tweede en laatste proefrit doen. Dan nog even bluetooth bellen en gebeld worden testen.

[ Voor 14% gewijzigd door FJP84 op 07-02-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
FJP84 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:34:
[...]

Ik ging het laden van de SR testen, 30min rijden naar een Fastned met handmatige accuprecondtionering liep de laadsnelheid op naar ruim 60kW bij 64% SoC. Max 10min gewacht en weer door. Wat me opviel: laadklep ging niet lekker in 1x open. Kan aan mij liggen, maar ik herkende het euvel uit de Discord.

De testauto had donker interieur. Erg strak ook al ging mijn voorkeur naar licht interieur. Daar nog even in plaatsgenomen. Ik vond het zelf behoorlijk fel overkomen al is het niet spier(Tesla)wit. Wel mooi en echt wat anders, dus ik ben nog in dubio wat het wordt

Je kan nog vragen of getinte achterruiten (dus niet de velgen) standaard is nu. In de Discord hadden sommigen getinte ruiten terwijl men dat niet bewust had besteld.

Ik heb nog even en zal tzt een tweede en laatste proefrit doen. Dan nog even bluetooth bellen en gebeld worden testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
KWOAD schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:21:
[...]

Ik zou letten op dingen als autoparkerkeren/herkenning van parkeervakken. Verder ook stuurgedrag. Ik lees vaker dat dat niet optimaal is.
autoparkeren is juist een van de sterkste punten van Xpeng en werkt bij mij perfect ook het stuur gedrag is goed dat gezegd hebbende ik rij wel in p7 wing edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ben ook wel benieuwd hoe dat stuur in de hand ligt. Is geen rond stuur wat ik gewend ben. Heb er wel zin in! Blijft de G6 op de shortlist of ga ik met gierende banden weer weg uit Breukelen... 🤔 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Dit is mijn stuur, je merkt er niks van enkel als je 180 draait Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkAUrf0Pxbqp0mGNWmaKyltd6Tc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/i2ufU3xmndVKCFb3NZl0YjCz.webp?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door ferminem op 07-02-2025 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ferminem schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:46:
Dit is mijn stuur, je merkt er niks van enkel als je 180 draait [Afbeelding]
Maar dat is niet de G6, die is plat namelijk...

Afbeeldingslocatie: https://s-cdn.xpeng.com/commoncms/prod/2024-03-28/b787f38bb9fd456db0bd8a7e51b32e71.jpg

Edit: ik dacht plat, ook van boven. Maar dat is niet zo. My bad |:( :)

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 07-02-2025 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:54:
[...]

[Afbeelding]

klopt, je zal er nagenoeg geen last van hebben vind het zelf sportiever staan dan een rond stuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Juancho schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:20:
Ben ook wel benieuwd hoe dat stuur in de hand ligt. Is geen rond stuur wat ik gewend ben. Heb er wel zin in! Blijft de G6 op de shortlist of ga ik met gierende banden weer weg uit Breukelen... 🤔 😁
Met gierende banden weg, maar ik denk dat je vergeet in je eigen auto stappen en de G6 in te leveren. G6 rijdt top. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Juancho schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:54:
[...]

[Afbeelding]

Toch wel gaaf dit interieur. Licht it will be!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
pitchdown schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:58:
[...]

Is dit de long range of de standard range?
Performance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-06 07:39
Na bijna 4 jaar privé een Volkswagen ID.4 Pro Max te hebben gereden ben ik na lang zoeken en proefritten maken bij de Xpeng G6 Performance uitgekomen.

De andere kandidaten waren een nieuwe ID.4 of ID.7 (met grotere accu) en de Tesla Model Y.
Wij trekken graag een caravan door Europa en dat lukte prima met de ID.4.
Snel(ler) laden, grotere accu en meer trekgewicht (voor een nieuwe caravan) waren punten van aandacht.
VW geeft bij de GTX modellen iets meer trek gewicht (1200 ipv 1000KG), maar alleen de ID.7 heeft de grotere accu als optie met (voor 400 volt) een behoorlijk snelle snellaad snelheid. De Model Y heeft wel het trekgewicht (1600KG) maar mist de grotere accu en hogere laad snelheden. Ook de nieuwe versie lijkt hier vooralsnog niet echt in te verbeteren.

De ID.7 (en mijn huidige ID.4) hebben een wat verfijnder (actief) onderstel (DCC) en iets comfortabelere stoelen maar het prijsverschil is dan ook fors te noemen met de G6.

Kort geleden dan ook de bestelling in Rotterdam gedaan van een G6 Performance! Stiekem wel spannend om privé zo een zak geld in een "nieuw" merk te stoppen maar onder andere Arie (Service chef Rotterdam) kon ons over de streep trekken met de nodige extra informatie.
Hopelijk snel leverbaar, zin in! d:)b

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud

Rammelend interieur is bij mij ook altijd 1 van de belangrijkste checks.
Kan je vertellen dat dit niet structureel het geval is. Uiteraard af en toe een klein kraakje bij enthousiast nemen van drempel of door fors gat rijden maar dat heeft elke auto.
Ik heb het grijze interieur en het is niet verblindend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
KWOAD schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:21:
[...]

Autopark is werkelijk briljant en snel en gebruik ik met regelmaat gezien de snelle werking.
Ook remote al zie ik daar het nut niet zo van in.
Een niet optimaal stuurgedrag herken ik niet.
In meerdere standen in te stellen en erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
CombatHermit schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:33:
[...]

Ander puntje waar je om kan vragen is wat de prijs van het verduisteren van de achterste ramen zou zijn. Er is geloof ik zoiets als een Black Pack. Kwam ik in dit topic tegen, maar geen idee wat de kosten daarvan zijn en/of ze dit nog steeds vanuit dealer aanbieden.

Verder gewoon van genieten en uitproberen!
Verduisterde ramen achter was bij mij standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud

En audio blijft persoonlijk. Ik vind het niet geweldig maar voldoet als je goed met de instellingen gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
FJP84 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:34:
[...]

Bellen en gebeld worden is kwalitatief top. In begin niet maar sinds update wel.
Verder vind ik de optie om telefoongesprekken en navigatiebegeleiding via de speakers in hoofdsteun af te spelen top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
x-RaY99 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 07:53:
Na bijna 4 jaar privé een Volkswagen ID.4 Pro Max te hebben gereden ben ik na lang zoeken en proefritten maken bij de Xpeng G6 Performance uitgekomen.

De andere kandidaten waren een nieuwe ID.4 of ID.7 (met grotere accu) en de Tesla Model Y.
Wij trekken graag een caravan door Europa en dat lukte prima met de ID.4.
Snel(ler) laden, grotere accu en meer trekgewicht (voor een nieuwe caravan) waren punten van aandacht.
VW geeft bij de GTX modellen iets meer trek gewicht (1200 ipv 1000KG), maar alleen de ID.7 heeft de grotere accu als optie met (voor 400 volt) een behoorlijk snelle snellaad snelheid. De Model Y heeft wel het trekgewicht (1600KG) maar mist de grotere accu en hogere laad snelheden. Ook de nieuwe versie lijkt hier vooralsnog niet echt in te verbeteren.

De ID.7 (en mijn huidige ID.4) hebben een wat verfijnder (actief) onderstel (DCC) en iets comfortabelere stoelen maar het prijsverschil is dan ook fors te noemen met de G6.

Kort geleden dan ook de bestelling in Rotterdam gedaan van een G6 Performance! Stiekem wel spannend om privé zo een zak geld in een "nieuw" merk te stoppen maar onder andere Arie (Service chef Rotterdam) kon ons over de streep trekken met de nodige extra informatie.
Hopelijk snel leverbaar, zin in! d:)b
Model Y weet ik niet zoveel vanaf maar volgens mij hogere laadsnelheden dan ID4
Stoelen blijft iets oersoonlijks, ik heb in het verleden de ID4 links laten liggen o.a. vanwege de stoelen. En die vind ik in de G6 heerlijk.
Qua laadsnelheid zal je wel gaan schrikken als je een ID4 hebt gehad.
En trekgewicht 1500kg mocht wat hoger zijn maar het is niet anders.
Veel rijplezier gewenst!! Ik stap nog elke dag met een glimlach de G6P in😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x-RaY99
goetfoud schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 08:15:
[...]

Model Y weet ik niet zoveel vanaf maar volgens mij hogere laadsnelheden dan ID4
Stoelen blijft iets oersoonlijks, ik heb in het verleden de ID4 links laten liggen o.a. vanwege de stoelen. En die vind ik in de G6 heerlijk.
Qua laadsnelheid zal je wel gaan schrikken als je een ID4 hebt gehad.
En trekgewicht 1500kg mocht wat hoger zijn maar het is niet anders.
Veel rijplezier gewenst!! Ik stap nog elke dag met een glimlach de G6P in😉
Het "probleem" met caravan trekken is dat je vaker moet laden (logisch) en met meer SoC weer weg wilt (om de volgende snellader te halen). Je staat dus vaker van 5 -> 90% te laden dan tot 70% bijvoorbeeld.
De ID.4 die ik heb start bij 175kW (niet alle ID.4 hebben dezelfde accu cellen en kunnen ook pieken bij slechts 135kW afhankelijk van model jaar). Uiteraard stort die 175kW vrij snel in, net zoals de Model Y dat vanaf 200+ (in ideale situaties) doet. Mijn ID.4 houd vooral boven de 60% een (iets) betere laadcurve aan dan de Model Y.

De stoelen in een ID4/5/7 zijn optioneel in betere varianten te krijgen, ik heb nu de top sport ergo active stoelen. En als chronisch rug patiënt vond ik deze (in zijn klasse) de best instelbare en comfortabel zittende stoelen. De standaard stoelen zijn daar niet mee te vergelijken. De stoelen die in de G6 geleverd worden passen gelukkig goed bij mijn houding, maar zijn minder verstelbaar (en missen de massage functie helaas). Ook is de passagier stoel bij de ID4 wél voorzien van een verstelbare lendesteun, bij de G6 ontbreekt dat. Maar gelukkig kon mijn wederhelft een goede zitpositie vinden.

De laadsnelheid is 1 van de redenen dus om de G6 te verkiezen boven de andere opties. Nu hoop ik alleen wel dat er nog een manier komt om wat informatie uit te lezen over de accu (carscanner achtig iets via ODB2). Dat lukt nu nog niet, maar de degradatie in de gaten houden zou wel fijn zijn.

Ook de grotere accu, vergelijkbaar met de ID.7 Pro S is erg fijn voor de caravan trips. Iets wat de Model Y ook (nog) niet heeft.

Misschien al eind volgende week rijden begreep ik zojuist 8)

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
x-RaY99 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 08:43:
[...]

Het "probleem" met caravan trekken is dat je vaker moet laden (logisch) en met meer SoC weer weg wilt (om de volgende snellader te halen). Je staat dus vaker van 5 -> 90% te laden dan tot 70% bijvoorbeeld.
De ID.4 die ik heb start bij 175kW (niet alle ID.4 hebben dezelfde accu cellen en kunnen ook pieken bij slechts 135kW afhankelijk van model jaar). Uiteraard stort die 175kW vrij snel in, net zoals de Model Y dat vanaf 200+ (in ideale situaties) doet. Mijn ID.4 houd vooral boven de 60% een (iets) betere laadcurve aan dan de Model Y.

De stoelen in een ID4/5/7 zijn optioneel in betere varianten te krijgen, ik heb nu de top sport ergo active stoelen. En als chronisch rug patiënt vond ik deze (in zijn klasse) de best instelbare en comfortabel zittende stoelen. De standaard stoelen zijn daar niet mee te vergelijken. De stoelen die in de G6 geleverd worden passen gelukkig goed bij mijn houding, maar zijn minder verstelbaar (en missen de massage functie helaas). Ook is de passagier stoel bij de ID4 wél voorzien van een verstelbare lendesteun, bij de G6 ontbreekt dat. Maar gelukkig kon mijn wederhelft een goede zitpositie vinden.

De laadsnelheid is 1 van de redenen dus om de G6 te verkiezen boven de andere opties. Nu hoop ik alleen wel dat er nog een manier komt om wat informatie uit te lezen over de accu (carscanner achtig iets via ODB2). Dat lukt nu nog niet, maar de degradatie in de gaten houden zou wel fijn zijn.

Ook de grotere accu, vergelijkbaar met de ID.7 Pro S is erg fijn voor de caravan trips. Iets wat de Model Y ook (nog) niet heeft.

Misschien al eind volgende week rijden begreep ik zojuist 8)
Je had die id4 toch 4 jaar, dus van 2021.
Die konden toch max 100kw laden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juancho
Zo, kom net terug van een bezoek aan onze Chinese vrienden van Xpeng. Alhoewel... weinig Chinees daar wat het was gewoon een Europese look a like showroom met vriendelijke Nederlandse dames en een heer. Viel me op dat zowel bij BYD als Xpeng er veelal jongere dames werkten. Niet verkeerd bedoeld natuurlijk, maar ik zie dat eigenlijk nooit bij autodealers. De dame in kwestie hielp mij overigens prima. De auto werd netjes uitgelegd, we doorliepen wat instellingen die belangrijk waren voor het rijden want die heeft Xpeng nogal. En valt meer dan gemiddeld te tweaken en af te stemmen op wat jij als rijder prettig vind. Nadat alles goed stond kon ik gaan rijden. Ik ben totaal niet bekend in omgeving Breukelen (pokke eind rijden trouwens), maar ik heb gelijk een stuk snelweg gepakt en daarbij de ACC getest. Dit werkt niet via knopjes op het stuur wat ik nu gewend ben maar via de rechterhendel achter het stuur. Kwestie van een paar keer doen en je vind het blind dus dat viel me mee. Ik kon alleen niet vinden hoe ik de afstand kon bepalen tot mijn voorligger en ik weet dus ook niet of dit 1 vaste afstand is of dat je dit kan instellen (mijn Volvo heeft bijv. 3 streepjes).

Het rijgedrag is wat mij betreft echt heel strak. De wagen stuur lekker licht (wederom instelbaar) en blijft netjes tussen de lijnen. Drempel en andere obstakels worden perfect weg gefilterd door het onderstel. Misschien nog wel beter dan mijn Volvo want als je daar iets te hard over een drempel gaat vlieg je zo tegen het dakraam aan ;). Het stuur heeft een wat aparte vorm maar je merkt daar niks van als je flinke bochten moet maken. Het stuur glijdt soepel door je handen en eigenlijk zit het er wel erg cool uit. Keertje wat anders dan standaard rond! Wat ik wel een minder punt vond is dat je de 2 hendels achter het stuur niet goed kan zien. Omdat ik de standen (P/N/D/R) via een pookje bedien moest ik echt wennen aan dit te doen via de hendel achter het stuur en dan moet je even om het stuur heen kijken. Opzich geen issue, kwestie van gewenning en je zal dit blind vinden.

Ik vond de stoelen echt formidabel zitten. Erg zacht maar wel genoeg steun. Ik heb zowel het zwarte als wit/grijze interieur gezien en beide zijn prima. Zwart wat meer standaard en degelijk, het licht grijze wat warmer en een keertje wat anders. Ik was bang dat het een felle witte kleur had zoals Tesla altijd heeft maar dat was gelukkig niet het geval. Het is eerder een soort van licht grijs tint. Ziet er mooi uit omdat die kleur ook door getrokken wordt in andere materialen van het interieur. Ook achterin meer dan genoeg ruimte. Het viel me sowieso gelijk op dat de auto in het echt veel meer body en hoogte heeft dan ik dacht op basis van foto's en video's. Er staat echt een flinke jongen, hoog op de poten en echt een coupé SUV. De ronde kont waar ik het eerder over had en wat ik niet zo mooi vond viel in het echt wel wat mee maar feit blijft weel dat het gewoon rond is. Daar moet je van houden. De hele look van de auto vind ik wel meer Tesla achtig maar ze positioneren zichzelf ook echt als DE Tesla Model Y killer. Niet voor niets komen heel veel zaken overeen met de Tesla, zelfs de afmetingen. Wel is de G6 meer auto door het gebruik van mooie warme materialen in het interieur en natuurlijk wat meer dashboard dingen. Het is heel clean en rustig, maar niet zo saai en kil als een Tesla. Het kleine scherm voor je neus bijv. is mooi weggewerkt maar het is en blijft gewoon fijn. Het grotere scherm is ook mooi geïntegreerd maar komt op mij wel wat achterhaald aan. Dikke zwarte randen aan de zijkant, het had van mij net wat gekanteld mogen worden naar de bestuurder. Verder wel super snel, dus de hardware erachter is uitstekend. Splitscreen ook mogelijk, allemaal top. De ingebakken Xpeng navigatie getest, werkt opzich prima maar kan niet tippen aan de look en feel van AAOS met Google Maps ingebakken. Zo heb je geen POI van Google en in prakijk werkt dat gewoon een stuk minder intinuitief. Jammer dat merken hun eigen navigatiesoftware willen hebben terwijl er eigenlijk niks beters is dan Maps (en die van Tesla). De kaart ziet er dan ook wat eenvoudig en kinderlijk uit, zeker ivm mijn ingebakken Maps met sataliet view. Helaas ook geen HUD in de G6, dat had het nog iets meer afgemaakt. Het grote panoramische dak is trouwens ook prachtig. Ik weet alleen niet of je de doorlaatbaarheid van zon kan aanpassen. Het leek mij nu een beetje donker terwijl ik graag zelf bepaald hoeveel licht er door mag schijnen. Zeker op een koudere dag zoals vandaag is het heerlijk om het zonnetje echt te voelen in de auto. Bij sommige merken kan je dat aanpassen, bij de G6 kon ik dat nergens vinden.

OPD was gelukkig ook aanwezig, al heet dat bij Xpeng Xpedal. De regeneratie kan jezelf aanpassen en dat heb je vrij snel in de vingers. De wagen komt nog niet helemaal tot stilstand, op het laatste rolt hij heel zachtjes nog door maar in praktijk rijdt dat gewoon goed bij bijv. rotondes, kruispunten etc. Ik heb amper de rem hoeven te gebruiken. Overigens kan je de rem doortrappen om de wagen wel stil te laten staan ipv dat deze in creepmode blijft. Ik begreep wel dat er binnenkort een OTA komt die het ook mogelijk maakt dat OPD ook echt volledig OPD wordt. Zou top zijn!

Ik reed de SM LR en die had meer dan genoeg power. Gezien de DM versie eigenlijk alleen maar wat meer vermogen biedt en verder niks extraś is de LR versie denk ik ook wel degene die je moet nemen. Net wat meer actieradius en je hebt nog wat budget voor evt een lakkleur en/of trekhaak. Want tja, meer opties heb je niet. Dat doen die Chinese fabrikanten gewoon echt top, je krijgt zoveel waar voor je geld. Standaard zijn die wagens volgepropt met alles terwijl je bij Europese merken je scheel betaalt aan extra opties. Dat is echt een hele dikke plus voor merken als Zeekr/Xpeng/BYD.

En wat die merken ook eigenlijk allemaal hebben zijn van die leuke extraatjes die Europese merken amper of niet hebben. In de G6 bijv.:

Speakers in je stoel zodat navigatie en telefoongesprekken via die speakers gaat. In praktijk werkt dat echt top want bijv. je muziek wordt zo niet onderbroken tijdens navigatieaanwijzingen en bovendien hoor je alles veel beter door die speakers in je rug/neksteun. Of het geluid van de richtingaanwijzer die alleen Links of Rechts wordt afgespeeld. Klein detail, maar zo slim. Of bij het aanzetten van je richtingaanwijzer dat er in het grote scherm een zijcamera wordt getoond zodat je bjiv. fietsers etc kan zien. Super handig en fijn waarbij ik me gelijk afvroeg, waarom hebben andere merken dit in godsnaam niet? Ook voor de veiligheid, echt zo slim!

Wat dingen die ik minder vond of misschien niet goed deed of niet kon vinden:

1. Ik kon nergens mijn verbruik aflezen terwijl ik dat juist graag wilde tijdens de proefrit
2. Als actieradius werd WLTP aangegeven. Dat wil je natuurlijk niet, je wil gewoon de dynamische actieradius zien op basis van je eigen gereden kilometers en de inschatting daarop gebaseerd. Kreeg ook dit niet voor elkaar.
3. Google en ik zijn goede vrienden in de Volvo. Werkt perfect samen. Hoe anders is dat in de Xpeng. Simpele vragen als what is the weather in Utrecht herkende de assistent niet. Na 5 pogingen was ik er al helemaal klaar mee. Dat werkt gewoon voor geen meter en ook NL is niet mogelijk. Eenmaal terug in mijn XC40 naar huis kon ik zo aan de Google assistent vragen om mijn stoelverwarming hoger te zetten, hoe het verkeer op de route is, of wat je ook maar wilt vragen.
4. Kleurbeleid, ik ben zelf niet zo van de saaie kleuren als wit/zwart/grijs en helaas biedt Xpeng amper mooie warme kleuren. Ja er stond een fel oranje model in de showroom maar dat is weer to much. Waarom niet gewoon wat mooie metalic kleuren zodat je ook wat te kiezen hebt. Ik snap dat echt niet.
5. Een hele irritant zoom geluid bij stapvoets rijden. Ik kon dit niet uitzetten, alleen kiezen uit 3 vervelende zoom geluiden. Omdat de auto behoorlijk stil is hoor je het gewoon goed. Ik irriteerde me daar echt aan

Overal beviel de auto mij dus echt goed en wat ik al dacht, je krijgt gewoon heel veel waar voor je geld en mensen zoeken dat toch in een tijd dat autorijden alleen maar duurder en duurder wordt. Het is daarnaast een hele comfortabele reis- en gezinsauto, mooie afwerking en de techniek is gewoon meer dan uitstekend en loopt zelfs voor op bijna alle Europese merken. Er zijn vaak discussies of je wel een Chinese auto moet nemen maar als ik puur kijk naar wat ze maken en beloven dat is dat gewoon echt absoluut top. Beter dan vele Europese merken kunnen dus die mogen wat mij betreft aan de bak.

De Xpeng G6 blijft voorlopig dan ook op onze shortlist en afhankelijk van een 2de proefrit binnenkort (willen we wel perse doen in onze eigen stad) bekijken we hoe de G6 zich uiteindelijk verhoud tov de concurrentie. En dan tegen april knopen doorhakken :)

Nog wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgBZKx8GpAsRQ0UHHLQASogAyRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZyDgwCzfeQCECBtISb3zzYs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiX2xUjqmIDtrILx9qKrJNiARK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lEXJ53061GoR33XyeRtGMoSI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgyjdhXDQl9htkj7DCHMF1EFMb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pS00mK4cI5i3fegQ1pQJzjXH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GAytO2D7YDduWcKpqaJs0XR84w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cjr8pZ2EU7eBslKgu4ZzCXGc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27mNxlL9zqjUrFTmKckr3iLQtHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfIpG1uOiiUbydWeexBmSCyY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wQPrEb_k4I_6mlhAsGH01a4tWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlN4L7r3z9J5bQC13qMD3yQK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbOeBJx7QGlzM6v7ap5wYWFleJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCHgzAYIeHI0tRfP0eWna8Va.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaWHb0KpppukBcnao9W7iDbWvuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djAYX9CxKEc6Ow2jP33hiC8t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:57:
Zo, kom net terug van een bezoek aan onze Chinese vrienden van Xpeng. Alhoewel... weinig Chinees daar wat het was gewoon een Europese look a like showroom met vriendelijke Nederlandse dames en een heer. Viel me op dat zowel bij BYD als Xpeng er veelal jongere dames werkten. Niet verkeerd bedoeld natuurlijk, maar ik zie dat eigenlijk nooit bij autodealers. De dame in kwestie hielp mij overigens prima. De auto werd netjes uitgelegd, we doorliepen wat instellingen die belangrijk waren voor het rijden want die heeft Xpeng nogal. En valt meer dan gemiddeld te tweaken en af te stemmen op wat jij als rijder prettig vind. Nadat alles goed stond kon ik gaan rijden. Ik ben totaal niet bekend in omgeving Breukelen (pokke eind rijden trouwens), maar ik heb gelijk een stuk snelweg gepakt en daarbij de ACC getest. Dit werkt niet via knopjes op het stuur wat ik nu gewend ben maar via de rechterhendel achter het stuur. Kwestie van een paar keer doen en je vind het blind dus dat viel me mee. Ik kon alleen niet vinden hoe ik de afstand kon bepalen tot mijn voorligger en ik weet dus ook niet of dit 1 vaste afstand is of dat je dit kan instellen (mijn Volvo heeft bijv. 3 streepjes).

Het rijgedrag is wat mij betreft echt heel strak. De wagen stuur lekker licht (wederom instelbaar) en blijft netjes tussen de lijnen. Drempel en andere obstakels worden perfect weg gefilterd door het onderstel. Misschien nog wel beter dan mijn Volvo want als je daar iets te hard over een drempel gaat vlieg je zo tegen het dakraam aan ;). Het stuur heeft een wat aparte vorm maar je merkt daar niks van als je flinke bochten moet maken. Het stuur glijdt soepel door je handen en eigenlijk zit het er wel erg cool uit. Keertje wat anders dan standaard rond! Wat ik wel een minder punt vond is dat je de 2 hendels achter het stuur niet goed kan zien. Omdat ik de standen (P/N/D/R) via een pookje bedien moest ik echt wennen aan dit te doen via de hendel achter het stuur en dan moet je even om het stuur heen kijken. Opzich geen issue, kwestie van gewenning en je zal dit blind vinden.

Ik vond de stoelen echt formidabel zitten. Erg zacht maar wel genoeg steun. Ik heb zowel het zwarte als wit/grijze interieur gezien en beide zijn prima. Zwart wat meer standaard en degelijk, het licht grijze wat warmer en een keertje wat anders. Ik was bang dat het een felle witte kleur had zoals Tesla altijd heeft maar dat was gelukkig niet het geval. Het is eerder een soort van licht grijs tint. Ziet er mooi uit omdat die kleur ook door getrokken wordt in andere materialen van het interieur. Ook achterin meer dan genoeg ruimte. Het viel me sowieso gelijk op dat de auto in het echt veel meer body en hoogte heeft dan ik dacht op basis van foto's en video's. Er staat echt een flinke jongen, hoog op de poten en echt een coupé SUV. De ronde kont waar ik het eerder over had en wat ik niet zo mooi vond viel in het echt wel wat mee maar feit blijft weel dat het gewoon rond is. Daar moet je van houden. De hele look van de auto vind ik wel meer Tesla achtig maar ze positioneren zichzelf ook echt als DE Tesla Model Y killer. Niet voor niets komen heel veel zaken overeen met de Tesla, zelfs de afmetingen. Wel is de G6 meer auto door het gebruik van mooie warme materialen in het interieur en natuurlijk wat meer dashboard dingen. Het is heel clean en rustig, maar niet zo saai en kil als een Tesla. Het kleine scherm voor je neus bijv. is mooi weggewerkt maar het is en blijft gewoon fijn. Het grotere scherm is ook mooi geïntegreerd maar komt op mij wel wat achterhaald aan. Dikke zwarte randen aan de zijkant, het had van mij net wat gekanteld mogen worden naar de bestuurder. Verder wel super snel, dus de hardware erachter is uitstekend. Splitscreen ook mogelijk, allemaal top. De ingebakken Xpeng navigatie getest, werkt opzich prima maar kan niet tippen aan de look en feel van AAOS met Google Maps ingebakken. Zo heb je geen POI van Google en in prakijk werkt dat gewoon een stuk minder intinuitief. Jammer dat merken hun eigen navigatiesoftware willen hebben terwijl er eigenlijk niks beters is dan Maps (en die van Tesla). De kaart ziet er dan ook wat eenvoudig en kinderlijk uit, zeker ivm mijn ingebakken Maps met sataliet view. Helaas ook geen HUD in de G6, dat had het nog iets meer afgemaakt. Het grote panoramische dak is trouwens ook prachtig. Ik weet alleen niet of je de doorlaatbaarheid van zon kan aanpassen. Het leek mij nu een beetje donker terwijl ik graag zelf bepaald hoeveel licht er door mag schijnen. Zeker op een koudere dag zoals vandaag is het heerlijk om het zonnetje echt te voelen in de auto. Bij sommige merken kan je dat aanpassen, bij de G6 kon ik dat nergens vinden.

OPD was gelukkig ook aanwezig, al heet dat bij Xpeng Xpedal. De regeneratie kan jezelf aanpassen en dat heb je vrij snel in de vingers. De wagen komt nog niet helemaal tot stilstand, op het laatste rolt hij heel zachtjes nog door maar in praktijk rijdt dat gewoon goed bij bijv. rotondes, kruispunten etc. Ik heb amper de rem hoeven te gebruiken. Overigens kan je de rem doortrappen om de wagen wel stil te laten staan ipv dat deze in creepmode blijft. Ik begreep wel dat er binnenkort een OTA komt die het ook mogelijk maakt dat OPD ook echt volledig OPD wordt. Zou top zijn!

Ik reed de SM LR en die had meer dan genoeg power. Gezien de DM versie eigenlijk alleen maar wat meer vermogen biedt en verder niks extraś is de LR versie denk ik ook wel degene die je moet nemen. Net wat meer actieradius en je hebt nog wat budget voor evt een lakkleur en/of trekhaak. Want tja, meer opties heb je niet. Dat doen die Chinese fabrikanten gewoon echt top, je krijgt zoveel waar voor je geld. Standaard zijn die wagens volgepropt met alles terwijl je bij Europese merken je scheel betaalt aan extra opties. Dat is echt een hele dikke plus voor merken als Zeekr/Xpeng/BYD.

En wat die merken ook eigenlijk allemaal hebben zijn van die leuke extraatjes die Europese merken amper of niet hebben. In de G6 bijv.:

Speakers in je stoel zodat navigatie en telefoongesprekken via die speakers gaat. In praktijk werkt dat echt top want bijv. je muziek wordt zo niet onderbroken tijdens navigatieaanwijzingen en bovendien hoor je alles veel beter door die speakers in je rug/neksteun. Of het geluid van de richtingaanwijzer die alleen Links of Rechts wordt afgespeeld. Klein detail, maar zo slim. Of bij het aanzetten van je richtingaanwijzer dat er in het grote scherm een zijcamera wordt getoond zodat je bjiv. fietsers etc kan zien. Super handig en fijn waarbij ik me gelijk afvroeg, waarom hebben andere merken dit in godsnaam niet? Ook voor de veiligheid, echt zo slim!

Wat dingen die ik minder vond of misschien niet goed deed of niet kon vinden:

1. Ik kon nergens mijn verbruik aflezen terwijl ik dat juist graag wilde tijdens de proefrit
2. Als actieradius werd WLTP aangegeven. Dat wil je natuurlijk niet, je wil gewoon de dynamische actieradius zien op basis van je eigen gereden kilometers en de inschatting daarop gebaseerd. Kreeg ook dit niet voor elkaar.
3. Google en ik zijn goede vrienden in de Volvo. Werkt perfect samen. Hoe anders is dat in de Xpeng. Simpele vragen als what is the weather in Utrecht herkende de assistent niet. Na 5 pogingen was ik er al helemaal klaar mee. Dat werkt gewoon voor geen meter en ook NL is niet mogelijk. Eenmaal terug in mijn XC40 naar huis kon ik zo aan de Google assistent vragen om mijn stoelverwarming hoger te zetten, hoe het verkeer op de route is, of wat je ook maar wilt vragen.
4. Kleurbeleid, ik ben zelf niet zo van de saaie kleuren als wit/zwart/grijs en helaas biedt Xpeng amper mooie warme kleuren. Ja er stond een fel oranje model in de showroom maar dat is weer to much. Waarom niet gewoon wat mooie metalic kleuren zodat je ook wat te kiezen hebt. Ik snap dat echt niet.
5. Een hele irritant zoom geluid bij stapvoets rijden. Ik kon dit niet uitzetten, alleen kiezen uit 3 vervelende zoom geluiden. Omdat de auto behoorlijk stil is hoor je het gewoon goed. Ik irriteerde me daar echt aan

Overal beviel de auto mij dus echt goed en wat ik al dacht, je krijgt gewoon heel veel waar voor je geld en mensen zoeken dat toch in een tijd dat autorijden alleen maar duurder en duurder wordt. Het is daarnaast een hele comfortabele reis- en gezinsauto, mooie afwerking en de techniek is gewoon meer dan uitstekend en loopt zelfs voor op bijna alle Europese merken. Er zijn vaak discussies of je wel een Chinese auto moet nemen maar als ik puur kijk naar wat ze maken en beloven dat is dat gewoon echt absoluut top. Beter dan vele Europese merken kunnen dus die mogen wat mij betreft aan de bak.

De Xpeng G6 blijft voorlopig dan ook op onze shortlist en afhankelijk van een 2de proefrit binnenkort (willen we wel perse doen in onze eigen stad) bekijken we hoe de G6 zich uiteindelijk verhoud tov de concurrentie. En dan tegen april knopen doorhakken :)

Nog wat plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed te horen dat je redelijk te vreden ben, zijn wel een paar dingen die ik lees die gewoon echt mogelijk zijn, maar die je waarschijnlijk gewoon nog niet weet ik rijd nu net 2 maanden in mijn auto en ik kom nu nog steeds achter dingen. Ook ga je merken mocht je hem kopen de de navigatie meer kan dan dat je aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ferminem schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:23:
[...]
Goed te horen dat je redelijk te vreden ben, zijn wel een paar dingen die ik lees die gewoon echt mogelijk zijn, maar die je waarschijnlijk gewoon nog niet weet ik rijd nu net 2 maanden in mijn auto en ik kom nu nog steeds achter dingen. Ook ga je merken mocht je hem kopen de de navigatie meer kan dan dat je aangeeft.
Ongetwijfeld hoor! Ik heb 1.15uur de tijd gehad. Heb vooral stuk snelweg gepakt, stuk binnendoor en even gestopt om door het menu te gaan. Ik kon nergens mijn actuele verbruik en realtime actieradius zien maar het lijkt mij stug dat dat niet in te stellen is zodat je het altijd in beeld hebt.

We gaan nog een 2de keer proefrijden, dan gaat de vrouw ook mee en gaan we lekker in onze eigen stad rijden en alles testen. En dan ook wat meer tijd vragen/gebruiken om al die settings door te gaan.

Wat ik trouwens nog vergeten was, dat automatische inparkeren werkt echt idioot snel. 2x klikken en de auto is razendsnel strak ingeparkeerd. Petje af! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:40:
[...]

Ongetwijfeld hoor! Ik heb 1.15uur de tijd gehad. Heb vooral stuk snelweg gepakt, stuk binnendoor en even gestopt om door het menu te gaan. Ik kon nergens mijn actuele verbruik en realtime actieradius zien maar het lijkt mij stug dat dat niet in te stellen is zodat je het altijd in beeld hebt.

We gaan nog een 2de keer proefrijden, dan gaat de vrouw ook mee en gaan we lekker in onze eigen stad rijden en alles testen. En dan ook wat meer tijd vragen/gebruiken om al die settings door te gaan.

Wat ik trouwens nog vergeten was, dat automatische inparkeren werkt echt idioot snel. 2x klikken en de auto is razendsnel strak ingeparkeerd. Petje af! _/-\o_
kan je idd wel zien ik geloof als je op het auto icoontje klikt, verbruik zie je op het kleine scherm achter het stuur ook dat kan je allemaal instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KWOAD

Ik kon alleen niet vinden hoe ik de afstand kon bepalen tot mijn voorligger en ik weet dus ook niet of dit 1 vaste afstand is of dat je dit kan instellen (mijn Volvo heeft bijv. 3 streepjes).
Ik herken veel uit je verhaal. Ik was ook in Breukelen, in het oude pand van Mini (die rijd ik op dit moment).

Ook je vraag over de afstand tot voorligger had ik na proefrit 1. Bleek gewoon via het stuur te kunnen via de pijltjes naar links en rechts, aan de linkerkant. Had ik namelijk ook aan de jonge vrouwelijke verkoper gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Leuk om je @Juancho ervaringen en indrukken van de proefrit te lezen. Dank voor het posten!
Of bij het aanzetten van je richtingaanwijzer dat er in het grote scherm een zijcamera wordt getoond zodat je bjiv. fietsers etc kan zien. Super handig en fijn waarbij ik me gelijk afvroeg, waarom hebben andere merken dit in godsnaam niet? Ook voor de veiligheid, echt zo slim!
Deze optie hebben meerdere merken. In ieder geval diverse modellen van Hyundai en Kia. Zij zijn er geloof ik als eerste mee gekomen. Tesla heeft dit ook.
Maar is inderdaad een mooie extra feature van camera’s die tegenwoordig toch al vaak aanwezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
@Juancho

Ad 1. Kan
Ad 2. Kan
Ad 3. Kan via android auto als je dat zou willen. Xpeng assistent is in ontwikkeling en zal toekomstig ook in NL komen. Overigens kun je eenvoudige commando's in Engels geven en werken goed zoals stoelverwarming of stuurverwarming aanzetten. Xpeng herkent zelfs positie dus als je links achterin zit en roept turn on seat heating dan gaat alleen die aan.
Ad 4. Da's waar en een beperking
Ad 5 is gewoon het verplichte geluid tot 25 of 30kmh voor veiligheid. Bij alle EV's inmiddels verplicht. Mijn XC40 van 21 had het nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
goetfoud schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:49:
@Juancho

Ad 1. Kan
Ad 2. Kan
Ad 3. Kan via android auto als je dat zou willen. Xpeng assistent is in ontwikkeling en zal toekomstig ook in NL komen. Overigens kun je eenvoudige commando's in Engels geven en werken goed zoals stoelverwarming of stuurverwarming aanzetten. Xpeng herkent zelfs positie dus als je links achterin zit en roept turn seat heating on dan gaat alleen die aan.
Ad 4. Da's waar en een beperking
Ad 5 is gewoon het verplichte geluid tot 25 of 30kmh voor veiligheid. Bij alle EV's inmiddels verplicht. Mijn XC40 van 21 had het nog niet.
Goed om te horen dat veel dingen wel kunnen maar dat ik die blijkbaar of gemist heb of gewoon te kort de tijd heb gehad om door het hele systeem te gaan. Het is nogal uitgebreid, zeker ivm onze XC40 wat jij dus ook gereden hebt. Die menu keuzes waren echt minimaal. Maargoed, leuk om daar nog eens goed in te duiken tijdens een 2de proefrit, dan plan ik gewoon 1,5 uur.

Ik weet dat je Android Auto kan gebruiken en je bijv. ook Google Maps hebt. Is een alternatief, zeker. Je mist alleen de connectie met auto data en dus bijv. niet bruikbaar icm accu preheaten voor snelladen, percentage van de accu bij aankomst etc. Je kent het vanuit AAOS. Maargoed, de G6 heeft hele moderne technieken qua snelladen en sowieso een veel betere range dan de eerste XC40 modellen dat ik waarschijnlijk de auto data veel minder nodig heb icm Maps. Alleen bijv. op echt langere ritten, vakanties etc. met meerdere stops wil je dat wel doen via de inhouse navigatie. Maargoed, misschien komt er nog een mooie kaart update ofzo van Xpeng, dat het grafisch wat mooier is. En ik ben wel benieuwd hoe accuraat dat systeem is met files, omleidingen etc want Maps is daar natuurlijk heer en meester in.

Mijn partner vond de auto op basis van mijn foto's en video's ook mooi (ze is ook geen fan van de kont, maar daar valt wel mee te leven) dus de G6 blijft op de shortlist die we steeds kleiner maken. De BYD Sealion 7 is bijv. mede door de G6 afgevallen. Zeker niet qua looks want eigenlijk vinden we de BYD mooier, maar die loopt gewoon hopeloos achter in techniek qua snelladen en actieradius.

Zoals het er nu uitziet, ook rekening houdend met budgetten, gaat het tussen de Polestar 2 (2025 modeljaar) en de Xpeng G6. Heel misschien nog een EC40 (2025 model) maar die valt waarschijnlijk buiten budget en ik vind de meerprijs in eigen bijdrage het niet waard ivm de 2 concurrenten die wel passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x-RaY99
goetfoud schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:54:
[...]

Je had die id4 toch 4 jaar, dus van 2021.
Die konden toch max 100kw laden?
offtopic:
Mijn ID.4 is van mei 2021, kon vanaf aflever software versie 2.1 125kW laden. Later met software versie 2.3/2.4 en 3.1/3.2/3.5 is dit naar 175kW piek gegaan. De rest van de curve is daarbij ook een stuk beter geworden. Allemaal ook afhankelijk van het merk/type cellen wat is toegepast in het specifieke model ID.4

Gisteren ook een Frunk voor de G6 opgehaald, zodat deze wat items kan herbergen die ik niet vaak nodig heb zoals de laadkabel (vaste kabel thuis).
Nu nog een passende set velgen met winter banden gaan samenstellen.

[ Voor 16% gewijzigd door x-RaY99 op 09-02-2025 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:12:
[...]

Goed om te horen dat veel dingen wel kunnen maar dat ik die blijkbaar of gemist heb of gewoon te kort de tijd heb gehad om door het hele systeem te gaan. Het is nogal uitgebreid, zeker ivm onze XC40 wat jij dus ook gereden hebt. Die menu keuzes waren echt minimaal. Maargoed, leuk om daar nog eens goed in te duiken tijdens een 2de proefrit, dan plan ik gewoon 1,5 uur.

Ik weet dat je Android Auto kan gebruiken en je bijv. ook Google Maps hebt. Is een alternatief, zeker. Je mist alleen de connectie met auto data en dus bijv. niet bruikbaar icm accu preheaten voor snelladen, percentage van de accu bij aankomst etc. Je kent het vanuit AAOS. Maargoed, de G6 heeft hele moderne technieken qua snelladen en sowieso een veel betere range dan de eerste XC40 modellen dat ik waarschijnlijk de auto data veel minder nodig heb icm Maps. Alleen bijv. op echt langere ritten, vakanties etc. met meerdere stops wil je dat wel doen via de inhouse navigatie. Maargoed, misschien komt er nog een mooie kaart update ofzo van Xpeng, dat het grafisch wat mooier is. En ik ben wel benieuwd hoe accuraat dat systeem is met files, omleidingen etc want Maps is daar natuurlijk heer en meester in.

Mijn partner vond de auto op basis van mijn foto's en video's ook mooi (ze is ook geen fan van de kont, maar daar valt wel mee te leven) dus de G6 blijft op de shortlist die we steeds kleiner maken. De BYD Sealion 7 is bijv. mede door de G6 afgevallen. Zeker niet qua looks want eigenlijk vinden we de BYD mooier, maar die loopt gewoon hopeloos achter in techniek qua snelladen en actieradius.

Zoals het er nu uitziet, ook rekening houdend met budgetten, gaat het tussen de Polestar 2 (2025 modeljaar) en de Xpeng G6. Heel misschien nog een EC40 (2025 model) maar die valt waarschijnlijk buiten budget en ik vind de meerprijs in eigen bijdrage het niet waard ivm de 2 concurrenten die wel passen.
Menu keuzes minimaal? Heb je wel in een Xpeng gezeten :) de menu's zijn juist super uitgebreid je kan zoveel instellen en bekijken dat je daar zeker wel een week voor nodig heb om alles te vinden en te bekijken. Heb ook in een volvo gezeten vond het in die auto redelijk karig als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
ferminem schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:28:
[...]
Menu keuzes minimaal? Heb je wel in een Xpeng gezeten :) de menu's zijn juist super uitgebreid je kan zoveel instellen en bekijken dat je daar zeker wel een week voor nodig heb om alles te vinden en te bekijken. Heb ook in een volvo gezeten vond het in die auto redelijk karig als ik eerlijk ben.
Polestar 2 is een totaal andere auto en is geen suv wat de g6 wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:09
Ik heb de G6 k ook op e de lijst staan, maar qua lease bedrag schiet deze bij ons ruim boven veel duurdere concurrenten. De SR is net zo duur als een EX40 SM van Volvo. De model Y is goedkoper.

Ben bang dat het daarom wel gaat afvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Rob-T6 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:47:
Ik heb de G6 k ook op e de lijst staan, maar qua lease bedrag schiet deze bij ons ruim boven veel duurdere concurrenten. De SR is net zo duur als een EX40 SM van Volvo. De model Y is goedkoper.

Ben bang dat het daarom wel gaat afvallen
Xpeng is wel meer premium dan die 2 andere als je het mij vraagt. De bouwkwaliteit van Tesla is nog steeds niet op dat niveau, ook maar dat vind ik ondanks dat ik het minimalistische wel kan waarderen is het van binnen wel erg karig. Ook zijn ze te duur voor wat je er voorkrijgt maar goed blijft mijn mening natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
ferminem schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:21:
[...]
Xpeng is wel meer premium dan die 2 andere als je het mij vraagt. De bouwkwaliteit van Tesla is nog steeds niet op dat niveau, ook maar dat vind ik ondanks dat ik het minimalistische wel kan waarderen is het van binnen wel erg karig. Ook zijn ze te duur voor wat je er voorkrijgt maar goed blijft mijn mening natuurlijk.
Tijd terug met de vorige model y een proefrit gemaakt en alles rammelde en piepte veel plastic ook van binnen. Het gaf mij een gevoel van een snel in elkaar gedraaide auto totaal niet wat ik er van gehoopt had. Allicht dat de nieuwe beter is, maar persoonlijk vond ik het het geld niet waard ook de afschrijving en de prijsdalingen speelden hierin ook een rol. Tuurlijk Xpeng is ook een risico maar die vond ik ver boven Tesla uitstijgen kwa gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
ferminem schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:28:
[...]
Ik bedoelde dan ook de Volvo 🤔😁 😏

Pagina: 1 ... 41 ... 49 Laatste