Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 42 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:37
@ferminem
Ik snap je redenering, maar een G6 staat voor 43 met trekhaak, en een model Y voor 46.

In ons portaal (Ayvens) is alles bij elkaar de Tesla 430 per maand met eigen bijdragen en de xpeng 440.

Dat geeft een behoorlijk verschil, uitgaande van de lagere catalogus en de hogere eigen bijdrage.
En de hogere bijdrage is wel een ding, dat is te betalen mocht je eerder weg gaan.

Tijdens mijn proefrit heb ik ook niet zo veel verschil gemerkt tussen de twee. De Volvo is puur kaler qua opties….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:36
Rob-T6 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:02:
@ferminem
Ik snap je redenering, maar een G6 staat voor 43 met trekhaak, en een model Y voor 46.

In ons portaal (Ayvens) is alles bij elkaar de Tesla 430 per maand met eigen bijdragen en de xpeng 440.

Dat geeft een behoorlijk verschil, uitgaande van de lagere catalogus en de hogere eigen bijdrage.
En de hogere bijdrage is wel een ding, dat is te betalen mocht je eerder weg gaan.

Tijdens mijn proefrit heb ik ook niet zo veel verschil gemerkt tussen de twee. De Volvo is puur kaler qua opties….
Het verschil is dus 10 euro, daar zou ik persoonlijk niet wakker van liggen, dus als mij dat meer waar voor mijn geld bied. Maar dat is voor ieder persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-06 09:53
ferminem schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:30:
[...]
Polestar 2 is een totaal andere auto en is geen suv wat de g6 wel is.
Mwah in praktijk valt dat best mee hoor! De Polestar staat sowieso van zichzelf al wat hoger op de poten. Het is echt geen lage auto. En als je, zoals wij, niet zo lang zijn kan de stoel behoorlijk omhoog en dan zit je alsnog aardig op de bok. Natuurlijk niet zo extreem als in de XC40 of G6 want die heeft dat in de normale stand al, maar onderschat de PS2 niet hoor. Die staat echt wat hoger op de pootjes dan je zou denken.

Wat ik meer een groot verschil vond was de auto van binnen qua ruimte. De G6 is echt een EV platform terwijl de PS2 nog op een brandstof platform staat. Net als mijn XC40 overigens. De G6 kan daardoor een hele fijne ruime middentunnel kwijt die heel praktisch is met oa 2 hele snelle draadloze laders (gekoeld), 2 bruikbare bekerhouders en een zee aan ruimte/opberg daaronder. Dat mist de PS2 allemaal. Die heeft dan wel een lompe middentunnel alleen is die zo onpraktisch als wat met beperkte opslagruimte.

De looks van de PS2, het interieur en de techniek van de G6 en je hebt een hele mooie complete wagen :). En eigenlijk is die auto er al, namelijk de nieuwe Zeekr 7x. Maarja, die ligt net 80 euro netto p/m te hoog in leasebudget.

[ Voor 37% gewijzigd door Juancho op 09-02-2025 13:56 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:57
Juancho schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:50:
[...]
En eigenlijk is die auto er al, namelijk de nieuwe Zeekr 7x. Maarja, die ligt net 80 euro netto p/m te hoog in leasebudget.
Zit ook in een andere categorie: BMW M5, Audi A6, Mercedes-Benz EQE,... feitelijk concureert die meer met de Xpeng G9 dan met uw shortlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thundy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 17:17
Thundy schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:57:
Kan aan mij liggen maar als ik bij de rdw kijk naar G9’s op kenteken dan staat er allemaal dat ze slechts 20kW standaard en 150kW maximaal hebben ipv de max 405kW (551pk) die de AWD zou moeten hebben? Is dit een fout vanuit XPeng/rdw of mis ik iets?
Niemand die dit weet/al eerder opgemerkt heeft?

Thundy#2181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RigolleM schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:06:
[...]

Zit ook in een andere categorie: BMW M5, Audi A6, Mercedes-Benz EQE,... feitelijk concureert die meer met de Xpeng G9 dan met uw shortlist.
Is dat wel zo? Scheelt maar een Paar duizend euro als je kijkt naar de LR. De EQE bijv. Is echt veel en veel duurder.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 09-02-2025 20:27 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:57
Juancho schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:26:
[...]

Is dat wel zo? Scheelt maar een Paar duizend euro als je kijkt naar de LR. De EQE bijv. Is echt veel en veel duurder.
Ja, qua wielbasis concureert hij met bovenstaande auto's, zag ik ergens in een review, qua prijs niet, maar zo pikken ze klanten weg welke eerder voor klassieke merken kiezen. Maar mensen die ik ken die met Audi, BMW of Mercedes rijden denken daar anders over... en die zitten qua budget in andere vijvers te vissen dan wij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-06 09:07
Heb zelf ook bij de A6 / Q6 gekeken, ID7 full option, etc etc, uiteindelijk voor de xTank G9 gegaan. Unit van een auto en rijdt als een zonnetje. Lekker even half uurtje aan de snellader gehangen en ondertussen alle menu'tjes even doorlopen om te zien wat er verder allemaal kan :)

Hij kost hetzelfde als mijn vorige Passat full option die ik hiervoor had, maar is in alle opzichten vele stappen voorruit. G6 is wat dat betreft net zo'n prima auto, maar ja als je ruimte gewend bent - wil je altijd het meeste ruimte :D Heb wel de LR genomen, Performance is leuk maar vond ik het niet waard (ook na proefrit). In dit land heb je vrij weinig aan 3sec 0-100, ik rij nu die Golf GTI'tje er ook al uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirPhil
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-06 12:12
robotjoek schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:00:
[...]

Afgelopen Woensdag een rit van rond de 270 km gemaakt, vooral snelweg, en had nog 30% (begonnen met 100%) over, dus rond de 350 km is zeker haalbaar in deze condities 👍🏻.
Heb de Peng nu 4 maanden, en valt me zeker niet tegen, komende van een Peugeot E2008.
#G6SR24
En hoe zou jij jouw rijstijl omschrijven? Rijd je 120 en harder? Of houd je 100 aan als je op de snelweg rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-06 17:24

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

SirPhil schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:02:
[...]

En hoe zou jij jouw rijstijl omschrijven? Rijd je 120 en harder? Of houd je 100 aan als je op de snelweg rijdt?
Ik reed op de snelweg gewoon de max snelheid, dus idd 100, en met ACC en LCC.
Ik rijd normaal, niet t pedaal tot op de bodem iig, PL dus mag alles zelf betalen 😀

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
goetfoud schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:49:
Ad 5 is gewoon het verplichte geluid tot 25 of 30kmh voor veiligheid. Bij alle EV's inmiddels verplicht. Mijn XC40 van 21 had het nog niet.
Nog even hier op terugkomend want ik vond het echt een vreselijk irritant geluid (welke van de 3 ik ook koos)... ik heb laatst proefgereden in een nieuwe Renault Scenic Etec, in een model year 2025 Polestar 2, in de nieuwe model year EX40 en bij geen enkele van deze wagens hoorde ik zo'n irritante zoom.

Als het echt verplicht is voor alle EV's zou je het daar ook moeten horen lijkt me. Dus of die merken hebben het gezoom heel goed weggefilterd zodat je het van binnen niet hoort of Xpeng heeft het overdreven luid gemaakt zodat je het als bestuurder super goed hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 13:50
Juancho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:00:
[...]

Nog even hier op terugkomend want ik vond het echt een vreselijk irritant geluid (welke van de 3 ik ook koos)... ik heb laatst proefgereden in een nieuwe Renault Scenic Etec, in een model year 2025 Polestar 2, in de nieuwe model year EX40 en bij geen enkele van deze wagens hoorde ik zo'n irritante zoom.

Als het echt verplicht is voor alle EV's zou je het daar ook moeten horen lijkt me. Dus of die merken hebben het gezoom heel goed weggefilterd zodat je het van binnen niet hoort of Xpeng heeft het overdreven luid gemaakt zodat je het als bestuurder super goed hoort.
Het is sowieso echt verplicht: https://www.anwb.nl/auto/...d/geluid-elektrische-auto

Ook Renault heeft dit, zie bijvoorbeeld https://media.renault-gro...-episode-4-de-onthulling/

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:00:
[...]

Ik zou zeggen maak nog een proefrit je hebt namelijk de mogelijkheid om tussen 3 geluiden te kiezen, je kan kiezen voor motorgeluid, space geluid, en lichtzwaard geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
ferminem schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:44:
[...]
Ik zou zeggen maak nog een proefrit je hebt namelijk de mogelijkheid om tussen 3 geluiden te kiezen, je kan kiezen voor motorgeluid, space geluid, en lichtzwaard geloof ik.
En het is idd verplicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ferminem schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:44:
[...]
Dit wist ik al tijdens mijn eerste proefrit want ik vond het zo irritant dat ik gelijk aan de kant ben gaan staan om dit proberen uit te zetten. Maar je hebt 3 geluiden, beide erg irritant. Misschien ook omdat ik geen muziek aan had maar dan nog. Het volume van dat gezoom is in mijn beleving echt irritant hoog.

Ik heb dus in die eerder genoemde andere merken ook proefgereden en als het idd verplicht is...dan is het geluid van binnen uit een heel stuk zachter en eigenlijk niet of nauwelijks waarneembaar. Ook niet in complete stilte. Bij de G6 vond ik het oprecht overheersend luid. Je zal er vast aan wennen hoor en niet perse een dealbreaker, maar het viel me gewoon direct al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Rob-T6 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:02:
@ferminem

Over de cataloguswaarde betaal je jaarlijks bijtelling. Als het 3000 verschil is, dan heb je dus 660 extra bijtelling bij je loon. Dat is bij 35,82% belasting zon 235 euro per jaar. Daarnaast telt het ook mee voor de kinderopvangtoeslag.

Dus dat tientje per maand extra is dan nog van mindere zorg ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:52:
[...]

Dit wist ik al tijdens mijn eerste proefrit want ik vond het zo irritant dat ik gelijk aan de kant ben gaan staan om dit proberen uit te zetten. Maar je hebt 3 geluiden, beide erg irritant. Misschien ook omdat ik geen muziek aan had maar dan nog. Het volume van dat gezoom is in mijn beleving echt irritant hoog.

Ik heb dus in die eerder genoemde andere merken ook proefgereden en als het idd verplicht is...dan is het geluid van binnen uit een heel stuk zachter en eigenlijk niet of nauwelijks waarneembaar. Ook niet in complete stilte. Bij de G6 vond ik het oprecht overheersend luid. Je zal er vast aan wennen hoor en niet perse een dealbreaker, maar het viel me gewoon direct al op.
mm heel vreemd, ik hoor het echt bijna niet of nauwelijks totaal niet storend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
ferminem schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:11:
[...]
mm heel vreemd, ik hoor het echt bijna niet of nauwelijks totaal niet storend
overigens is dit enkel bij een snelheid van 0 tm 20 km per uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirPhil
robotjoek schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:41:
[...]

Ik reed op de snelweg gewoon de max snelheid, dus idd 100, en met ACC en LCC.
Ik rijd normaal, niet t pedaal tot op de bodem iig, PL dus mag alles zelf betalen 😀
Dankjewel voor je verheldering! Dat verklaart het hele nette gemiddelde al iets beter. Dat zal bij mij dus wel lager uitkomen. Als ik het doorreken naar 100% kom je daarmee op +/- 380km uit in de praktijk. Dat is echt wel netjes in deze weersomstandigheden. Dat geeft mij wel het vertrouwen om met mijn zwaardere rechter voet 300km in de praktijk te halen op de snelweg. En daar was ik naar op zoek. Dus dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirPhil
Gemeni schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:06:
[...]

Over de cataloguswaarde betaal je jaarlijks bijtelling. Als het 3000 verschil is, dan heb je dus 660 extra bijtelling bij je loon. Dat is bij 35,82% belasting zon 235 euro per jaar. Daarnaast telt het ook mee voor de kinderopvangtoeslag.

Dus dat tientje per maand extra is dan nog van mindere zorg ;) .
Het valt mij inderdaad ook op dat de Xpeng relatief gezien duur is in de lease.

Ben momenteel bij Athlon aan het calculeren en zie dat ik een Tesla, Xpeng, Zeekr, Polestar voor rond de €50k kan uitzoeken en de ‘traditionele’ merken zoals MB EQB, BMW iX1, Mini Countryman tot wel €60k kan samenstellen. Er zit ook ongeveer €30/mnd verschil in elektro voorschot met o.a de Tesla Y. Dus de leasemaatschappijen zijn nog terughoudend bij Xpeng, zowel op restwaarde als op verbruik.

Mijn ervaring in de praktijk is overigens omgekeerd. Met 5 auto’s exact hetzelfde rondje gereden van 45km, waarbij de Xpeng en Tesla ongeveer 60km verbruikten. De EQB en Countryman 70-80km en de Renault Scenic 130(!)km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
SirPhil schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:30:
[...]

Het valt mij inderdaad ook op dat de Xpeng relatief gezien duur is in de lease.

Ben momenteel bij Athlon aan het calculeren en zie dat ik een Tesla, Xpeng, Zeekr, Polestar voor rond de €50k kan uitzoeken en de ‘traditionele’ merken zoals MB EQB, BMW iX1, Mini Countryman tot wel €60k kan samenstellen. Er zit ook ongeveer €30/mnd verschil in elektro voorschot met o.a de Tesla Y. Dus de leasemaatschappijen zijn nog terughoudend bij Xpeng, zowel op restwaarde als op verbruik.

Mijn ervaring in de praktijk is overigens omgekeerd. Met 5 auto’s exact hetzelfde rondje gereden van 45km, waarbij de Xpeng en Tesla ongeveer 60km verbruikten. De EQB en Countryman 70-80km en de Renault Scenic 130(!)km
Dit ervaar ik ook maar heeft alles te maken met afschrijving, risico profiel van Chinese merken etc. Wat wij daar ook van vinden, zo denken de leasemaatschappijen helaas. Hierdoor valt ook mijn favoriete nieuwe leaseauto, de Zeekr 7x, af. Terwijl een BMW met hogere cataloguswaarde wel zou passen.... |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:56:
[...]

Dit ervaar ik ook maar heeft alles te maken met afschrijving, risico profiel van Chinese merken etc. Wat wij daar ook van vinden, zo denken de leasemaatschappijen helaas. Hierdoor valt ook mijn favoriete nieuwe leaseauto, de Zeekr 7x, af. Terwijl een BMW met hogere cataloguswaarde wel zou passen.... |:( 8)7
Het slaat idd nergens op, ook zijn afschrijvingen van Audi, Mercedes kan ik je vertellen ook niet mals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-06 11:35
Juancho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:52:
[...]

Dan heb je geen Enyaq, Q4 of ID4 getest. Vergelijkbaar met G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-06 10:09
Weet hier iemand of the Xpeng G9 inmiddels hetzelfde of net zo goede software heeft als de Xpeng G6?
In de review van o.a. instaautovlog waren ze niet zo tevreden of de G9 software destijds en juist mega enthousiast over de G6. Dus ja als je wel ruimere en luxere auto wilt... moet de G9 toch wel softwarematig verbeterd zijn

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
goetfoud schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:30:
[...]

Dan heb je geen Enyaq, Q4 of ID4 getest. Vergelijkbaar met G6
Klopt, die auto's staan ook niet op mijn shortlist ;). Maargoed, ik wil het probleem ook niet groter maken dan het is hoor. Zoals gezegd, ik had (bewust) geen muziek aan terwijl ik dat normaal gesproken wel altijd heb. Dus dan valt het gezoom al flink weg lijkt me. En bovendien is het idd alleen als je stapvoets rijdt wat ik tijdens de proefrit bewust een aantal keren deed om die automatische parkeerfunctie te testen. In praktijk zal ik natuurlijk veel minder vaak en minder lang stapvoets rijden.

Wat ik belangrijk vind is dat ik merk aan mezelf dat ik erg begin te twijfelen aan de G6. Niet qua rijden, niet qua techniek en niet qua interieur. Allemaal prima. Ik kan alleen nog steeds niet wennen aan het uiterlijk van de auto met die wat rare bolle kont. De auto heeft een bepaalde hoek dat ik het wel mooi en strak vind, beetje schuin vanaf de zijkant bekeken, maar alle andere hoeken vind ik hem gewoon minder mooi. Erg jammer want ik merk gewoon dat ik daar wat 'afkeer' door krijg. Ik vind dan zijn concurrent, de Polestar 2, meer smoel hebben die mij aanspreekt. Wat meer auto zeg maar. Al is dat natuurlijk smaak.

Ik wacht even tot de G6 hier in Zwolle staat (snap niet dat niemand bij Xpeng daar iets over kan zeggen qua termijn) en dan neem ik de vrouw ook even mee. Blijft een auto met 2 gezichten dus dan is een extra paar ogen wel zo prettig :D. Je moet er toch 5 jaar tegen aan kijken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
TurboNick3 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:51:
Weet hier iemand of the Xpeng G9 inmiddels hetzelfde of net zo goede software heeft als de Xpeng G6?
In de review van o.a. instaautovlog waren ze niet zo tevreden of de G9 software destijds en juist mega enthousiast over de G6. Dus ja als je wel ruimere en luxere auto wilt... moet de G9 toch wel softwarematig verbeterd zijn
er is een enorme update geweest die heeft allicht de g6 al overigens is het gewoon de zelfde software dus als het de zelfde update draait tja dan zijn ze gewoon het zelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:08:
[...]

Klopt, die auto's staan ook niet op mijn shortlist ;). Maargoed, ik wil het probleem ook niet groter maken dan het is hoor. Zoals gezegd, ik had (bewust) geen muziek aan terwijl ik dat normaal gesproken wel altijd heb. Dus dan valt het gezoom al flink weg lijkt me. En bovendien is het idd alleen als je stapvoets rijdt wat ik tijdens de proefrit bewust een aantal keren deed om die automatische parkeerfunctie te testen. In praktijk zal ik natuurlijk veel minder vaak en minder lang stapvoets rijden.

Wat ik belangrijk vind is dat ik merk aan mezelf dat ik erg begin te twijfelen aan de G6. Niet qua rijden, niet qua techniek en niet qua interieur. Allemaal prima. Ik kan alleen nog steeds niet wennen aan het uiterlijk van de auto met die wat rare bolle kont. De auto heeft een bepaalde hoek dat ik het wel mooi en strak vind, beetje schuin vanaf de zijkant bekeken, maar alle andere hoeken vind ik hem gewoon minder mooi. Erg jammer want ik merk gewoon dat ik daar wat 'afkeer' door krijg. Ik vind dan zijn concurrent, de Polestar 2, meer smoel hebben die mij aanspreekt. Wat meer auto zeg maar. Al is dat natuurlijk smaak.

Ik wacht even tot de G6 hier in Zwolle staat (snap niet dat niemand bij Xpeng daar iets over kan zeggen qua termijn) en dan neem ik de vrouw ook even mee. Blijft een auto met 2 gezichten dus dan is een extra paar ogen wel zo prettig :D. Je moet er toch 5 jaar tegen aan kijken he ;)
persoonlijk zou ik deze auto niet laten staan, alleen maar om dat de achterkant iets anders is dan dat je verwacht als je erin zit kijk je er ook niet naar. Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is. Ook geef je aan dat de rest wel goed is, ik denk dat je te veel twijfeld en dan moet je het niet doen. Het blijft een smaak ding natuurlijk zelf vind ik de volvo kwa achterkant helemaal niks zo hoekig lijkt wel een kartonnen doos :) maar goed ieder zijn ding. Ik dacht dat vrouwen over het algemeen wel van een mooie kont houden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ferminem schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:07:
[...]
persoonlijk zou ik deze auto niet laten staan, alleen maar om dat de achterkant iets anders is dan dat je verwacht als je erin zit kijk je er ook niet naar. Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is. Ook geef je aan dat de rest wel goed is, ik denk dat je te veel twijfeld en dan moet je het niet doen. Het blijft een smaak ding natuurlijk zelf vind ik de volvo kwa achterkant helemaal niks zo hoekig lijkt wel een kartonnen doos :) maar goed ieder zijn ding. Ik dacht dat vrouwen over het algemeen wel van een mooie kont houden? :)
Snap ik en het is wellicht ook gewenning. Toevallig had ik datzelfde gevoel ook bij mijn huidige XC40. Vond het een mooie auto maar had ook 1 hoek waarbij ik wat raar op de auto keek en dat niet zo mooi vond. Nu zie ik die hoek niet eens meer en vind ik de XC40 gewoon een prachtige tijdloze auto. Goed, nou is de G6 nog wat meer uitgesproken denk ik maar toch. Ook dat kan gewenning zijn. Het helpt ook niet echt mee dat ik er werkelijk nog geen 1 in het wild gezien heb. Dus ik heb de auto ook nooit kunnen zien vanuit afstand. Rijden er nog maar zo weinig G6 wagens rond?

Een 2de bezoek aan Xpeng incl proefrit en de vrouw mee zal vast wel tot meer inzichten gaan zorgen. Maar dat willen we perse vanuit Zwolle doen. In onze eigen omgeving proefrijden en testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:31:
[...]

Snap ik en het is wellicht ook gewenning. Toevallig had ik datzelfde gevoel ook bij mijn huidige XC40. Vond het een mooie auto maar had ook 1 hoek waarbij ik wat raar op de auto keek en dat niet zo mooi vond. Nu zie ik die hoek niet eens meer en vind ik de XC40 gewoon een prachtige tijdloze auto. Goed, nou is de G6 nog wat meer uitgesproken denk ik maar toch. Ook dat kan gewenning zijn. Het helpt ook niet echt mee dat ik er werkelijk nog geen 1 in het wild gezien heb. Dus ik heb de auto ook nooit kunnen zien vanuit afstand. Rijden er nog maar zo weinig G6 wagens rond?

Een 2de bezoek aan Xpeng incl proefrit en de vrouw mee zal vast wel tot meer inzichten gaan zorgen. Maar dat willen we perse vanuit Zwolle doen. In onze eigen omgeving proefrijden en testen.
Het is en blijft een nieuw merk waar mensen aan moeten wennen, nu vind ik het zelf juist leuker dat je niet om elke hoek van de staat je auto ziet zoals bijvb de model y, dan wordt het eerder een Opel kadet van deze tijd. Hier bij ons zie je ze ook niet vaak toch zeker die van mij niet maar mocht ik er een zien krijg ik wel een smile op mijn gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06 17:05
Ja, die review is achterhaald. Software is geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-06 14:04
Ik zit nu een tijdje veel te lezen op de Xpeng Discord, en mij valt wel op dat ik meer problemen lees bij de G9 dan de G6. Maar goed, misschien zijn er ook wel meer gebruikers. Die Discord kan ik in elk geval zeer aanbevelen. Ik zelf overweeg een G6 SR aan te schaffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 14:03
Gisteren heeft de LM na lang twijfelen aan mijn kant een nieuwe G6 LR in Graphite grey besteld voor mij, ben benieuwd wanneer ik deze geleverd krijg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06 07:12
x-RaY99 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 07:14:
[...]

offtopic:
Mijn ID.4 is van mei 2021, kon vanaf aflever software versie 2.1 125kW laden. Later met software versie 2.3/2.4 en 3.1/3.2/3.5 is dit naar 175kW piek gegaan. De rest van de curve is daarbij ook een stuk beter geworden. Allemaal ook afhankelijk van het merk/type cellen wat is toegepast in het specifieke model ID.4

Gisteren ook een Frunk voor de G6 opgehaald, zodat deze wat items kan herbergen die ik niet vaak nodig heb zoals de laadkabel (vaste kabel thuis).
Nu nog een passende set velgen met winter banden gaan samenstellen.
Waar heb je deze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:14
FrostBurn schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:59:
Gisteren heeft de LM na lang twijfelen aan mijn kant een nieuwe G6 LR in Graphite grey besteld voor mij, ben benieuwd wanneer ik deze geleverd krijg!
Laat je aub even de levertijd weten in dit topic? Ben aan het meelezen voor mezelf en wil dit jaar nog mijn nieuwe auto op kenteken hebben staan i.v.m. de fiscale wijzigingen per 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 14:03
Homer-Simpson schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:12:
[...]

Laat je aub even de levertijd weten in dit topic? Ben aan het meelezen voor mezelf en wil dit jaar nog mijn nieuwe auto op kenteken hebben staan i.v.m. de fiscale wijzigingen per 2026.
ik zie nu dat de leverdatum op 7-7 staat, maar dat is precies de datum wanneer mijn huidige contract afloopt, maar ik hoop dat het wat eerder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
In China doet Xpeng het goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o19mMSZy5TroNd3rrdDleCWRZu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYLbfcq0f8gelU0SZgPo4g09.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Juancho schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:08:
[...]

Een auto is meer dan ratio, soms ben je op slag verliefd en neem je alle mankementen op de koop toe, soms moet het groeien, soms is de liefde er niet. Net een vrouw 😉

Maar is het al wel duidelijk of Zwolle ook een punt wordt waar je kunt proefrijden? Ik had begrepen dat het voorlopig alleen een service locatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gemeni schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:20:
[...]

Een auto is meer dan ratio, soms ben je op slag verliefd en neem je alle mankementen op de koop toe, soms moet het groeien, soms is de liefde er niet. Net een vrouw 😉

Maar is het al wel duidelijk of Zwolle ook een punt wordt waar je kunt proefrijden? Ik had begrepen dat het voorlopig alleen een service locatie is?
Ja dat is een beetje het irritante. De Renault dealer waar het zou moeten gebeuren zegt van wel. Toen ik de Scenic proefreed gaven ze aan kwestie van dagen en hooguit 2 weken. Dat is nu al dik een maand verder en ondertussen weten ze het ook niet. Xpeng zelf weet het ook nog steeds niet. Dus dat wordt wel een beetje vervelend zo.

Ik zal morgen nog maar een keer informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
Juancho schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:44:
[...]

Ja dat is een beetje het irritante. De Renault dealer waar het zou moeten gebeuren zegt van wel. Toen ik de Scenic proefreed gaven ze aan kwestie van dagen en hooguit 2 weken. Dat is nu al dik een maand verder en ondertussen weten ze het ook niet. Xpeng zelf weet het ook nog steeds niet. Dus dat wordt wel een beetje vervelend zo.

Dat zou mooi zijn, ik woon ook in de buurt van Zwolle. Heen en terug 3 uur onderweg zijn is toch wel een drempel om een proefrit te maken.

Heb de G6 gereden in Zwolle tijdens speciale roadtrip, dat beviel beter dan verwacht. Maar dan zit er wel de hele tijd iemand naast je. Zou graag nog even rustig zelf op mijn gemak testen.

Ik kreeg een maandje geleden van Xpeng de volgende reactie toen ik vroeg of er in de toekomst ook proefritten gemaakt kunnen worden: “Dit zal enkel een servicecenter zijn vooralsnog.”

[ Voor 15% gewijzigd door Gemeni op 12-02-2025 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-06 17:05
Ik heb een G9, geen G6. Woon in de buurt van Zwolle. Laat maar weten als er vragen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-06 14:04
Juancho schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:44:
[...]

In Breukelen zeiden ze dat Zwolle voorlopig een servicecenter blijft. Met de gedachte dat mensen voor de aanschaf nog bereid zijn verder te rijden, maar dat voor alleen serviceonderhoud, wat wel wat vaker is dan de proefrit en aanschaf, het fijner is als er dichterbij een locatie zit.

Maar goed, het heeft natuurlijk ook gewoon met groei te maken. Als de verkochte aantallen omhoog gaan, dan vast ook wel het aantal vestigingen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirPhil
Homer-Simpson schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:12:
[...]

Momenteel 8 - 12 weken na bestelling, zegt de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
KWOAD schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:11:
[...]

In Breukelen zeiden ze dat Zwolle voorlopig een servicecenter blijft. Met de gedachte dat mensen voor de aanschaf nog bereid zijn verder te rijden, maar dat voor alleen serviceonderhoud, wat wel wat vaker is dan de proefrit en aanschaf, het fijner is als er dichterbij een locatie zit.

Maar goed, het heeft natuurlijk ook gewoon met groei te maken. Als de verkochte aantallen omhoog gaan, dan vast ook wel het aantal vestigingen. :)
Volgens mij kwamen er wel 2 auto's (waarvan een G6) naar Zwolle puur om te bekijken en proef in te rijden. Dit is mij vertelt door de Renault dealer zelf. Niet als verkooppunt, dat klopt, wel om regio oost/noord NL ook een locatie aan te bieden om kennis te maken met de G6. Persoonlijk lijkt me dat ook logisch toch? Er staan in Breukelen meer dan genoeg modellen, waarom dan niet en G6 naar Zwolle rijden voor proefritten zou ik denken...

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 12-02-2025 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
Gisteravond op de parkeerplaats van een ziekenhuis in Nijmegen even kort met een eigenaar van een G6 gesproken. Hij was er zeer tevreden over. Was zijn 3e elektrische auto, wel z'n eerste Xpeng. Hij vond de kwaliteit tov zijn vorige auto's veel beter, en vond de auto echt stil.

Ik hoop begin maart een proefrit met een G6 te kunnen maken. (aanvraag staat uit) Andere auto's op mijn shortlist zijn de nieuwe Tesla MY, Skoda Enyaq of Elroq. Auto wordt privé aanschaft, geen lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik kwam trouwens toevallig net tijdens een rit naar huis voor het eerst een G6 in het wild tegen op de weg. Ik ben er bewust even naast en achter gaan rijden om het eens van een andere view te bekijken. Zag er prima uit, bolle ronding viel me al rijdend minder op dan dat je heel gefocust in de showroom staat te kijken.

Wat ik wel erg jammer blijf vinden...het was een grijze grauwe dag en de kleur van die G6 wat de donkergrijze. Maar dat is echt vreselijk saai. Ja er is een Oranje versie maar die is weer way to much. Verder alleen maar standaard grijs/zwart/wit. Echter jammer want wij hebben altijd voorkeur voor een leuke frisse kleur die je niet bij alle andere rijders ziet. Mooi groen, blauw en dan in een specifieke tint (zoals onze Sage Green XC40 nu). Dat vrolijkt een auto zoveel meer op.

Als het wel de G6 wordt zal het denk ik de witte worden omdat dat de enige frisse kleur is. En anders de zwarte om dat nog iets van stoerheid mee geeft. Er zijn toevallig ook geen berichten dat ze het kleuren assortiment willen uitbreiden komende periode? Zal dat zelf ook nog even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:53:
Ik kwam trouwens toevallig net tijdens een rit naar huis voor het eerst een G6 in het wild tegen op de weg. Ik ben er bewust even naast en achter gaan rijden om het eens van een andere view te bekijken. Zag er prima uit, bolle ronding viel me al rijdend minder op dan dat je heel gefocust in de showroom staat te kijken.

Wat ik wel erg jammer blijf vinden...het was een grijze grauwe dag en de kleur van die G6 wat de donkergrijze. Maar dat is echt vreselijk saai. Ja er is een Oranje versie maar die is weer way to much. Verder alleen maar standaard grijs/zwart/wit. Echter jammer want wij hebben altijd voorkeur voor een leuke frisse kleur die je niet bij alle andere rijders ziet. Mooi groen, blauw en dan in een specifieke tint (zoals onze Sage Green XC40 nu). Dat vrolijkt een auto zoveel meer op.

Als het wel de G6 wordt zal het denk ik de witte worden omdat dat de enige frisse kleur is. En anders de zwarte om dat nog iets van stoerheid mee geeft. Er zijn toevallig ook geen berichten dat ze het kleuren assortiment willen uitbreiden komende periode? Zal dat zelf ook nog even navragen.
Je kan je auto altijd dippen of wrappen, de kleuren zijn niet zo vreemd gezien de auto's meestal geleast worden. Overigens zijn zwart en wit eigenlijk geen kleuren maar dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
ferminem schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:48:
[...]
Je kan je auto altijd dippen of wrappen, de kleuren zijn niet zo vreemd gezien de auto's meestal geleast worden. Overigens zijn zwart en wit eigenlijk geen kleuren maar dat terzijde :)
Er zijn overigens meerdere kleuren maar hier nog niet leverbaar zo is de groen versie erg mooi van Xpeng en dan bedoel ik de metallic donker groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
ferminem schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:50:
[...]
Er zijn overigens meerdere kleuren maar hier nog niet leverbaar zo is de groen versie erg mooi van Xpeng en dan bedoel ik de metallic donker groen.
En deze kleur is ook wel leuk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nm7ed-QspVQS3x2C-xXk_BzR3_w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JMIPwi1bKkYAJ3ZgE3vONVXb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7h3wuO5O7nba1sitWWe1cmTpy_o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/w8lv1dyMqdi6W1UvzDdN61o2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja die kleur, zoiets vinden wij gaaf. Gewoon een frisse en niet standaard kleur. Maar dus niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Juancho schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:53:

Ik wil niet vervelend doen maar voorkeur van een kleur die je niet alledaags ziet, zoals je Sage Green.....
Ik schat dat ca.75% van de (E)XC40 die verkocht worden in Sage Green is.
Je ziet ze op elke hoek van de straat.
Wel een mooie kleur overigens echter zeer standaard in het straatbeeld 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
TFZ61 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:18:
Gisteravond op de parkeerplaats van een ziekenhuis in Nijmegen even kort met een eigenaar van een G6 gesproken. Hij was er zeer tevreden over. Was zijn 3e elektrische auto, wel z'n eerste Xpeng. Hij vond de kwaliteit tov zijn vorige auto's veel beter, en vond de auto echt stil.

Ik hoop begin maart een proefrit met een G6 te kunnen maken. (aanvraag staat uit) Andere auto's op mijn shortlist zijn de nieuwe Tesla MY, Skoda Enyaq of Elroq. Auto wordt privé aanschaft, geen lease.
Dat was ik😉🤣
Als je de ruimte en laadsnelheid niet nodig hebt zou ik persoonlijk voor de Elroq gaan...
Of Kia EV3.
Maar de auto's op je shortlist overtreft de G6 wat mij betreft.
Overigens was 1 van die 3 EV's die ik gehad heb een Enyaq.
Ook met veel plezier in gereden.
Succes met je overwegingen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:04:
Ja die kleur, zoiets vinden wij gaaf. Gewoon een frisse en niet standaard kleur. Maar dus niet beschikbaar.
nog niet, maar vast wel hier heen laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
goetfoud schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:10:
[...]

Dat was ik😉🤣
Als je de ruimte en laadsnelheid niet nodig hebt zou ik persoonlijk voor de Elroq gaan...
Of Kia EV3.
Maar de auto's op je shortlist overtreft de G6 wat mij betreft.
Overigens was 1 van die 3 EV's die ik gehad heb een Enyaq.
Ook met veel plezier in gereden.
Succes met je overwegingen!!
Jij vergelijkt een skoda met een Xpeng :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-06 17:12
Ik heb paar dagen geleden dee oranje G6 op de weg gezien.....
Ik ben niet vies van kleurtjes, maar dit zag er echt niet uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
kx22 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:21:
dan vind je waarschijnlijk mijn kleur ook niks :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqRB4jYOTzwon_wQPUHp7xYLF8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhREGmrvx3cOa7f7JFZJo17B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-06 17:12
ferminem schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:24:
[...]
dan vind je waarschijnlijk mijn kleur ook niks :)

[Afbeelding]
Deze kan ik WEL waarderen.
Model van de auto is niet helemaal mijn ding (ben meer van de SUV)
Maar deze kleur op bvb een URUS zou ik wel aandurven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Had nog op locatie een foto gemaakt van de oranje. Die kan idd echt niet 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FicIQ_BJy_SkRUYUpVFCeodnO-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBcl9fJrxMjMuRrYMnejLQ0E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:53:

[Afbeelding]
vind hem wel leuk, maar dan wel de performance

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:35
goetfoud schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:10:
[...]

Mag ik vragen waarom je dat zegt? Ik heb zowel de G6 als de Elroq op mijn shortlist staan, dus ben benieuwd :)

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 07:30
Als je dat zo belangrijk vind dan wrap je hem toch gewoon

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gemeni
Iedereen zijn eigen voorkeuren, ik vind de oranje versie met zwarte accenten juist erg gaaf. De overige kleuren vind ik zelf veel te saai…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQg4Q3yk1wN297kowylcbYlwWGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hnZ8LwbiE6nqJcaWtKtqTQu.jpg?f=fotoalbum_large

• ferminem
Gemeni schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:26:
Iedereen zijn eigen voorkeuren, ik vind de oranje versie met zwarte accenten juist erg gaaf. De overige kleuren vind ik zelf veel te saai…

[Afbeelding]
eens het fleurt wel op in de straat

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-06 13:43
De software bij de G9 en G6 is hetzelfde. Zou die instavloggert nu in een G9 rijden, dan zou die een heel andere auto ervaren.

• Juancho
roel00 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:29:
[...]

De software bij de G9 en G6 is hetzelfde. Zou die instavloggert nu in een G9 rijden, dan zou die een heel andere auto ervaren.
Hij heeft ook redelijk recente video's van de G6 en is daar laaiend enthousiast over. Volgens mij is de G6 voor hem zelfs auto van het jaar. Hele goede reviewer trouwens, mag er graag naar kijken. Lekker gedetailleerd en een eerlijke review.

• ferminem
Juancho schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:19:
[...]

Hij heeft ook redelijk recente video's van de G6 en is daar laaiend enthousiast over. Volgens mij is de G6 voor hem zelfs auto van het jaar. Hele goede reviewer trouwens, mag er graag naar kijken. Lekker gedetailleerd en een eerlijke review.
klopt idd, zag hem laatst hier filmen kijk ook wel eens naar zijn reviews echter hoe hij verteld vind ik net een robot ik hoor liever werner dudding

• Juancho
ferminem schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:19:
[...]
klopt idd, zag hem laatst hier filmen kijk ook wel eens naar zijn reviews echter hoe hij verteld vind ik net een robot ik hoor liever werner dudding
Werner is ook fijn, maar die man van Instavlog gaat wel vaak een paar stappen dieper in op alles. Ik vind dat hij vaak een heel compleet en eerlijk verhaal vertelt daar waar anderen het veel meer algemeen houden. Misschien is dat laatste voor velen goed, maar zoals jullie wel hebben gemerkt duik ik zelf ook altijd behoorlijk diep in op mijn toekomstige nieuwe auto :).

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:05
Werner is mijn inziens vooral goed in kletsen. Maar aan het eind van de video weet je nog nauwelijks hoe hij de auto vindt rijden. :) Dus zijn video’s kijk ik al een tijdje niet meer.
Hoe anders inderdaad die van InstaAutoVlog waar je na bv het kijken van de G6 video wel een uitgebreide indruk hebt van wat hij vindt. Mijn persoonlijke favorieten zijn echter Bjørn Nyland en Autogefühl, IAV komt op plek 3.

Meer on topic: zoals laatst al hier genoemd hoop ik ook dat in Zwolle een showroom of iig de mogelijkheid tot proefrijden gaat komen. Dat zou de dekking in Nederland flink verbeteren.

• goetfoud
hoipimniet schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:11:
[...]

Mag ik vragen waarom je dat zegt? Ik heb zowel de G6 als de Elroq op mijn shortlist staan, dus ben benieuwd :)
Ik reageerde ook op je shortlist.
Reden dat ik dat zeg is dat de Elroq dan goedkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
ferminem schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:19:
[...]
Die Werner echt een drama naar mijn mening.
Nul diepgang alleen gladde praat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
goetfoud schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:00:
[...]

Die Werner echt een drama naar mijn mening.
Nul diepgang alleen gladde praat.
smaken verschillen zie je wel,
Autogefühl vind ik ook vaak goed. Tja die vlogger gaat inderdaad diep op in maar hoe hij het verteld daar ga ik slecht op inhoudelijk doet hij het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
goetfoud schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:56:
[...]

Ik reageerde ook op je shortlist.
Reden dat ik dat zeg is dat de Elroq dan goedkoper is.
Dat was iemand anders. Dit is de eerste keer dat ik reageer in deze thread. Maar thanks! Weet alleen niet zeker of je gelijk hebt. Als je alle foefjes meetelt die je standaard in de G6 krijgt moet je nog aardig wat bijbetalen bij de Elroq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
hoipimniet schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:08:
[...]

Dat was iemand anders. Dit is de eerste keer dat ik reageer in deze thread. Maar thanks! Weet alleen niet zeker of je gelijk hebt. Als je alle foefjes meetelt die je standaard in de G6 krijgt moet je nog aardig wat bijbetalen bij de Elroq.
Dat zeker, willen van twee auto's naar een, als je de Elroq kiest, willen wij graag elektrische stoelen met geheugen... tering. Zit alleen in een pakket van 5 of 6 duizend euro. Mijn vrouw is helemaal gek van de Tesla MY, maar ik wil ook nog naar de Xpeng kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
TFZ61 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:31:
[...]
Mijn vrouw is helemaal gek van de Tesla MY, maar ik wil ook nog naar de Xpeng kijken.
Ben wel benieuwd, wat vind je vrouw zo fijn aan de model Y?

Ik vond hem zelf erg tegenvallen. Interieur zat niet zo fijn. De status die het had is ook wel verleden tijd door Musk 😝. Blijft vooral de veelgebruikte software over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Gemeni schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:33:
[...]

Ben wel benieuwd, wat vind je vrouw zo fijn aan de model Y?

Ik vond hem zelf erg tegenvallen. Interieur zat niet zo fijn. De status die het had is ook wel verleden tijd door Musk 😝. Blijft vooral de veelgebruikte software over.
De rust van het interieur, alles compleet t.o.v. alle andere auto's die we hebben proefgereden. One-pedal drive en wij vonden de stoelen prima. En alles voor een prijs waarbij je bij de andere merken veel opties moet bijvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
TFZ61 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:31:
[...]

Dat zeker, willen van twee auto's naar een, als je de Elroq kiest, willen wij graag elektrische stoelen met geheugen... tering. Zit alleen in een pakket van 5 of 6 duizend euro.
Haha, laat dat nou precies een van de opties zijn die wij ook belangrijk vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
TFZ61 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:52:
[...]

De rust van het interieur, alles compleet t.o.v. alle andere auto's die we hebben proefgereden. One-pedal drive en wij vonden de stoelen prima. En alles voor een prijs waarbij je bij de andere merken veel opties moet bijvoegen.
Wat je daar noemt doen de Chinezen en Koreanen eigenlijk ook. Weinig opties, veel standaard. Denk dat G6 dan ook gaat bevallen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-06 07:39
De (niet officiële) frunk voor de G6 is via verschillende wegen te krijgen:

Ome Ali:
https://nl.aliexpress.com...1c-440a-8fb2-653e709939d6

Let wel op dat je de Frunk kiest en niet de achterbak cover.

Via een Deense webshop (hoge verzendkosten, gewoon even mailen voor wat korting):
https://www.umates-gear.c...geindsats-til-motorrummet

Of de lokale Marktplaatsen, het moment dat ik de Frunk wilde bestellen was deze (tijdelijk) via Ali niet te koop, per toeval stond er 1 op Marktplaats te koop, nieuw in doos. Deze dus opgehaald :)

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-06 07:39
kx22 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:21:
Juancho schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:53:
Afgelopen donderdag de G6 Performance in dat kleurtje Oranje opgehaald in Rotterdam, geleverd met Software 4.x, stond netjes een paar uurtjes later op 5.4.5. Daar kan (onder andere) Volkswagen nog wel wat van leren :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HppWY_nSc5-G3UBZZnBHSSX3EAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPnEb7NnlPrZmSxYBPRIek2b.jpg?f=fotoalbum_large

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
x-RaY99 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:56:
[...]

[...]

Afgelopen donderdag de G6 Performance in dat kleurtje Oranje opgehaald in Rotterdam, geleverd met Software 4.x, stond netjes een paar uurtjes later op 5.4.5. Daar kan (onder andere) Volkswagen nog wel wat van leren :9

[Afbeelding]
mooi ding veilige kilometers gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
x-RaY99 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:56:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Mooi! Veel rijplezier en benieuwd naar je ervaringen.

Nadelen die ik online soms lees (Bjorn Nijland o.a.)
- Dab ontvangst soms slecht
- Knopjes op stuur gehoorzamen niet altijd
- Navigatie werking
- Cruise control die remt in bochten

Benieuwd naar jouw ervaringen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SirPhil
SirPhil schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:24:
[...]

Dankjewel voor je verheldering! Dat verklaart het hele nette gemiddelde al iets beter. Dat zal bij mij dus wel lager uitkomen. Als ik het doorreken naar 100% kom je daarmee op +/- 380km uit in de praktijk. Dat is echt wel netjes in deze weersomstandigheden. Dat geeft mij wel het vertrouwen om met mijn zwaardere rechter voet 300km in de praktijk te halen op de snelweg. En daar was ik naar op zoek. Dus dankjewel!
Voor de geïnteresseerden:
Gisteren in zowel Tesla Y LR AWD als Xpeng G6 LR RWD ruim 2 uur mogen rijden.

Met de Tesla vertrokken met 80% batterij, 411km bereik. 141km gereden op de snelweg (125km/h waar mogelijk). Terug gekomen met 39%, 204km bereik.

Xpeng vertrokken met 91% batterij, 391km bereik. 175km gereden op de snelweg (125km/h waar mogelijk). Terug gekomen met 50%, 208km bereik.

Bij vertrek viel het bereik van de Xpeng me tegen. Achteraf blijkt dat de BC relatief voorzichtig rekent en deze gedurende de rit zich bijstelt. Of de rit voor mij was relatief onzuinig gereden, dat kan ook.

Voor mij genoeg bevestiging dat de Xpeng zuinig genoeg is om lange snelwegritten mee te kunnen maken. Qua comfort was ik ook echt verrast. Ik kwam fitter uit de Xpeng dan uit de Tesla. Ook al was de proefrit van de Xpeng later en had ik dus inmiddels 4 uur in de auto’s gezeten. LCC met rijbaan wisselen werkt briljant.

Ik ga bestellen, dat staat vast. Dank allen voor jullie bijdragen en succes met alle afwegingen voor degenen die nog in dubio zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
SirPhil schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:23:
[...]

Voor de geïnteresseerden:
Gisteren in zowel Tesla Y LR AWD als Xpeng G6 LR RWD ruim 2 uur mogen rijden.

Met de Tesla vertrokken met 80% batterij, 411km bereik. 141km gereden op de snelweg (125km/h waar mogelijk). Terug gekomen met 39%, 204km bereik.

Xpeng vertrokken met 91% batterij, 391km bereik. 175km gereden op de snelweg (125km/h waar mogelijk). Terug gekomen met 50%, 208km bereik.
Uit Noorse El Prix tests blijkt dat Tesla niet alleen in de winter veel van zijn opgegeven bereik verliest, ook de KMs die je rijdt kloppen niet altijd. Hierdoor lijkt het of je meer KMs uit een accu haalt dan je daadwerkelijk rijdt.

https://insideevs.com/new...r-range-test-norway-2025/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Nieuwe data roadshow:
Wil je de toekomst van autorijden zelf ervaren? Schrijf je dan snel in voor een proefrit bij Golf Holthuizen in Roden via onze gloednieuwe roadshowpagina.

📍 Golf Holthuizen

Vrijdag 28 februari: 13:00 – 20:00
Zaterdag 1 maart: 10:00 – 17:00
Ben jij klaar voor de rit van je leven? Meld je aan via de link en we nemen snel contact op om jouw tijdslot in te plannen!

Ook onze Roadshow in regio Den Haag komt eraan!

Vrijdag 28 maart: 13:00 – 20:00
Zaterdag 29 maart: 10:00 – 17:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhosYaDaddy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-02 21:26
Weet er eigenlijk iemand hoe het staat met het ''autonoom rijden'' dat in 2024 in Europa ingevoerd zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
WhosYaDaddy schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:36:
Weet er eigenlijk iemand hoe het staat met het ''autonoom rijden'' dat in 2024 in Europa ingevoerd zou worden?
Dat lijkt me nog heel ver weg. Xpeng laat zelf het Lidar systeem ook niet voor niets weg in Europa. Als dat dicht bij 'livegang´ zou zijn hadden ze het er wel opgezet maar gewoon softwarematig uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06 10:54
WhosYaDaddy schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:36:
BMW en Mercedes zijn volgens mij de enige die in Duitsland ADAS level 3 mogen / kunnen.
Bij BMW met de 7 serie, als je een optie pakket daarvoor koopt. En dan kan het alleen tot 60km/u en alleen op snelwegen en alleen de meest rechtse rijstrook.

Voor files kan het dus wel leuk zijn. Je mag dan op je telefoon bezig zijn of filmpjes kijken legaal, omdat je geen bestuurder bent op dat moment volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Juancho schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:40:
[...]

Dat lijkt me nog heel ver weg. Xpeng laat zelf het Lidar systeem ook niet voor niets weg in Europa. Als dat dicht bij 'livegang´ zou zijn hadden ze het er wel opgezet maar gewoon softwarematig uitgezet.
In China gebruikt xpeng ook geen Lidar voor nieuwe modellen volgens mij. P7+ heeft al geen lidar dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
jesse! schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:46:
[...]

In China gebruikt xpeng ook geen Lidar voor nieuwe modellen volgens mij. P7+ heeft al geen lidar dacht ik
Ow ik dacht dat het daar juist wel ingebouwd is. Dat zag je ook in de video's wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Juancho schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:50:
[...]

Ow ik dacht dat het daar juist wel ingebouwd is. Dat zag je ook in de video's wel.
Ja in oudere modellen wel. Maar ze gaan over naar vision based

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Zie ook https://www.motor1.com/news/744521/xpeng-evs-drop-lidar/

Denk deels uit kostenbesparing. Kunnen ze daarvoor in de plaats duurdere camera’s gebruiken.

In China biedt Xpeng wel meer autonoom rijden opties, maar in Europa is dat ook qua regelgeving volgens mij lastig.

Alleen in Duitsland bieden BMW en Mercedes level 3 systemen tot 95 km/h, daarmee zijn ze dus verder dan bijvoorbeeld Tesla.

Andere fabrikanten hebben ook de technologie, maar zien nog niet de markt.

Zie ook dit nieuws vandaag nieuws: Moederbedrijf Citroën, Peugeot en Opel toont systeem voor L3-zelfrijd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Ondertussen 2 weekjes verder na de proefrit met de G6. Over na kunnen denken, vanmorgen ook de alternatieven van Volvo en Polestar bekeken en gereden en uiteindelijk zijn we wel tot de conclusie gekomen dat de G6 van de shortlist gaat. Qua techniek toch, al is de range ook weer niet baanbrekend. Mooie materialen, dat is het niet. Waarom de G6 van de lijst gaat is omdat we de auto uiteindelijk toch wat minder vonden rijden dan de Volvo EC40 en Polestar 2. Lastig uit te leggen en misschien niet eerlijk omdat we al 5 jaar in de eerste generatie Volvo XC40 rijden, maar het rijdt gewoon wel anders. Anders is niet slecht, maar blijkbaar willen we graag bij het Volvo achtige gevoel met Scandinavische gevoel blijven. En we vinden die beide concurrenten ook gewoon mooier, die bolle achterkant van de G6 blijft een dingetje en dat gaat ook niet weg.

Geen kritiek op de G6 overigens, heel goed product en als die andere 2 bijv. duurder waren zou G6 echt wel een hele mooie keuze zijn. Dat is het niet. Maar die luxe keuze kunnen we wel maken. Misschien na de komende auto alsnog een keer een Xpeng want ik vind wel dat ze goed bezig zijn en ik ga het merk zeker in de gaten houden!

Jullie allemaal veel plezier met de G6 en het zou leuk zijn om er meer op de weg te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-06 11:31
Juancho schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:59:
Ondertussen 2 weekjes verder na de proefrit met de G6. Over na kunnen denken, vanmorgen ook de alternatieven van Volvo en Polestar bekeken en gereden en uiteindelijk zijn we wel tot de conclusie gekomen dat de G6 van de shortlist gaat. Qua techniek toch, al is de range ook weer niet baanbrekend. Mooie materialen, dat is het niet. Waarom de G6 van de lijst gaat is omdat we de auto uiteindelijk toch wat minder vonden rijden dan de Volvo EC40 en Polestar 2. Lastig uit te leggen en misschien niet eerlijk omdat we al 5 jaar in de eerste generatie Volvo XC40 rijden, maar het rijdt gewoon wel anders. Anders is niet slecht, maar blijkbaar willen we graag bij het Volvo achtige gevoel met Scandinavische gevoel blijven. En we vinden die beide concurrenten ook gewoon mooier, die bolle achterkant van de G6 blijft een dingetje en dat gaat ook niet weg.

Geen kritiek op de G6 overigens, heel goed product en als die andere 2 bijv. duurder waren zou G6 echt wel een hele mooie keuze zijn. Dat is het niet. Maar die luxe keuze kunnen we wel maken. Misschien na de komende auto alsnog een keer een Xpeng want ik vind wel dat ze goed bezig zijn en ik ga het merk zeker in de gaten houden!

Jullie allemaal veel plezier met de G6 en het zou leuk zijn om er meer op de weg te zien!
Gevoel is natuurlijk een belangrijke factor in je keuze.

Denk alleen wel aan iets dat je doorgaans niet test bij een proefrit: de laadsnelheid van Xpeng bij een lange vakantierit. Een belangrijke factor die je misschien niet helemaal mee weegt. De Polestar haalt maximaal de helft van de laadsnelheid en dat is een beetje triest in 2025 imo. Ervan uitgaande dat je geen tweedehands koopt.

Desondanks, veel plezier met je nieuwe auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Grotbewoner schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:38:
[...]

Gevoel is natuurlijk een belangrijke factor in je keuze.

Denk alleen wel aan iets dat je doorgaans niet test bij een proefrit: de laadsnelheid van Xpeng bij een lange vakantierit. Een belangrijke factor die je misschien niet helemaal mee weegt. De Polestar haalt maximaal de helft van de laadsnelheid en dat is een beetje triest in 2025 imo. Ervan uitgaande dat je geen tweedehands koopt.

Desondanks, veel plezier met je nieuwe auto.
Ow dat onderschat ik zeker niet hoor! Sterker nog, het is een belangrijk punt op de lijst. We willen er op alle gebieden (technisch) op vooruit gaan. Dus meer actieradius, sneller laden. Beide opties bieden dat maar idd niet met de 800v techniek van de G6. We gaan wel van 150kW naar 2025kW met zowel de Volvo als Polestar. Dat is al een kwart sneller. En zo heel vaak gebruiken we een snellader ook niet. Niet dat het dan niet prettig is hoor, als het met 800v kan ;).

We zijn afgelopen zomer op roadtrip geweest met onze P8 naar noord Spanje en ondanks dat die auto echt een drama in range/verbruik is, hebben we geen moment gedacht van shit, we komen te kort. Om de 2 uur stoppen doen we sowieso wel dus zelfs met 150kW is de auto best rap weer vol genoeg. En dat zal straks dus nog sneller gaan terwijl we zeker 100km verder kunnen doorrijden zonder te laden als we willen.

We denken dat dat voor de komende 5 jaar bij elkaar wel genoeg is. Die 800v techniek komt dan hopelijk daarna ook naar merken als Volvo en dan zien we dan wel. Zal denk ik ook komen omdat die PS2 en Volvo's update year modellen zijn en nog niet op een EV platform staan. De G6 natuurlijk wel, die is van de grond af aan gebouwd als EV. Ik ga er vanuit dat de nieuwe Polestars en Volvos straks ook wel mee (moeten)gaan met de 800v technologie.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 22-02-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:06:
[...]

Ow dat onderschat ik zeker niet hoor! Sterker nog, het is een belangrijk punt op de lijst. We willen er op alle gebieden (technisch) op vooruit gaan. Dus meer actieradius, sneller laden. Beide opties bieden dat maar idd niet met de 800v techniek van de G6. We gaan wel van 150kW naar 2025kW met zowel de Volvo als Polestar. Dat is al een kwart sneller. En zo heel vaak gebruiken we een snellader ook niet. Niet dat het dan niet prettig is hoor, als het met 800v kan ;).

We zijn afgelopen zomer op roadtrip geweest met onze P8 naar noord Spanje en ondanks dat die auto echt een drama in range/verbruik is, hebben we geen moment gedacht van shit, we komen te kort. Om de 2 uur stoppen doen we sowieso wel dus zelfs met 150kW is de auto best rap weer vol genoeg. En dat zal straks dus nog sneller gaan terwijl we zeker 100km verder kunnen doorrijden zonder te laden als we willen.

We denken dat dat voor de komende 5 jaar bij elkaar wel genoeg is. Die 800v techniek komt dan hopelijk daarna ook naar merken als Volvo en dan zien we dan wel. Zal denk ik ook komen omdat die PS2 en Volvo's update year modellen zijn en nog niet op een EV platform staan. De G6 natuurlijk wel, die is van de grond af aan gebouwd als EV. Ik ga er vanuit dat de nieuwe Polestars en Volvos straks ook wel mee (moeten)gaan met de 800v technologie.
Juancho schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:06:
[...]

Jammer te horen dat je niet voor de G6 gaat, het blijft smaak. Zelf vind ik dat de volvo niet eens in de schaduw mag staan van de G6. Veel veilige kilometers, toch vermoed ik dat je nog van je keuze terugkomt mark my words

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Juancho schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:59:

Uiteraard blijft het smaak en gevoel.
Nu kom ik zelf ook uit een XC40 twin(P8)
Daar was ik zeer tevreden over maar vind de G6 echt serieus een klasse hoger in alle opzichten.
Wat bedoel je overigens met 'qua techniek toch'
In ieder geval veel plezier gewenst in nog een keer Volvo of polestar.
Waarbij ik de Polestar persoonlijk nooit zou kiezen als de andere optie een EX40 zou zijn 😉
Ga je dan niet meer voor een twin? Aangezien die een stuk duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ferminem schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:07:
Jammer te horen dat je niet voor de G6 gaat, het blijft smaak. Zelf vind ik dat de volvo niet eens in de schaduw mag staan van de G6. Veel veilige kilometers, toch vermoed ik dat je nog van je keuze terugkomt mark my words
Zoals je vast hebt gemerkt heb ik goed onderzoek gedaan en echt heel veel dingen uitgezocht/vergeleken/proefgereden etc etc. Ik zie het vooral als een luxe keuze want welke auto het ook zou worden, het zijn allemaal geweldige wagens toch? Spreken van spijt zal ik ook echt nooit gaan doen. Xpeng doet 7 minuten minder over de 10-80% laadsnelheid test ivm de Polestar 2. Tja, 7 min is amper een bakje koffie ;). Natuurlijk fijn als het kan, voor niet perse een dikke muste have omdat we enorm vaak aan de snellader staan. Bleven de Volvo's en Polestar nou hangen op 150kW was het wel een ander verhaal maar die gaan dus nu ook tot 205kW.

Ik zou verder zoals gezegd zo de G6 kunnen rijden als dat bijv. de enige optie was die financieel ook past. Proefrit was top, techniek is top, interieur is top. Dat is het allemaal niet. Soms het is lastig te verklaren waarom de ene auto wel en de andere niet. Kan je ook niet uitleggen denk ik en maar goed ook. Zo houd je wat afwisseling op de weg toch? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
goetfoud schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:00:
[...]

Uiteraard blijft het smaak en gevoel.
Nu kom ik zelf ook uit een XC40 twin(P8)
Daar was ik zeer tevreden over maar vind de G6 echt serieus een klasse hoger in alle opzichten.
Ok ja ik vond het rijden in de Volvo wat prettiger, maar wat ik al zei, het is niet eerlijk om 5 jaar Volvo te vergelijken met 1 uur G6. Dat blijft lastig bij een proefrit. Ik vind de G6 ook erg prettig hoor, die won het sowieso met gemak van de BYD Sealion 7 en Renault Scenic E-tec. Die G6 verdient ook alle complimenten.

Als de G6 nou in het jasje van de Zeekr 7x zat...had je denk ik de perfecte auto gehad ;).
In ieder geval veel plezier gewenst in nog een keer Volvo of polestar.
Waarbij ik de Polestar persoonlijk nooit zou kiezen als de andere optie een EX40 zou zijn 😉
Ga je dan niet meer voor een twin? Aangezien die een stuk duurder is.
Twin vind ik overbodig. We hebben proefgereden in de LR SM en dat is meer dan genoeg PK. We verkiezen dan wat meer luxe/comfort opties boven 1 extra motor. Gaan we absoluut niet missen. EX40 wordt het zeer waarschijnlijk sowieso niet, die staat achter de EC40 en PS2. We gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:18:
[...]

Zoals je vast hebt gemerkt heb ik goed onderzoek gedaan en echt heel veel dingen uitgezocht/vergeleken/proefgereden etc etc. Ik zie het vooral als een luxe keuze want welke auto het ook zou worden, het zijn allemaal geweldige wagens toch? Spreken van spijt zal ik ook echt nooit gaan doen. Xpeng doet 7 minuten minder over de 10-80% laadsnelheid test ivm de Polestar 2. Tja, 7 min is amper een bakje koffie ;). Natuurlijk fijn als het kan, voor niet perse een dikke muste have omdat we enorm vaak aan de snellader staan. Bleven de Volvo's en Polestar nou hangen op 150kW was het wel een ander verhaal maar die gaan dus nu ook tot 205kW.

Ik zou verder zoals gezegd zo de G6 kunnen rijden als dat bijv. de enige optie was die financieel ook past. Proefrit was top, techniek is top, interieur is top. Dat is het allemaal niet. Soms het is lastig te verklaren waarom de ene auto wel en de andere niet. Kan je ook niet uitleggen denk ik en maar goed ook. Zo houd je wat afwisseling op de weg toch? ;).
Uiteraard geheel jouw keuze al had ik de indruk voordat je een proefrit ging maken al het idee dit wordt niks en dat kwam door het feit dat je al heel veel twijfels had, uiteraard moet je het dan zelf ondervinden maar had niet het vermoeden dat de g6 jouw auto zou worden. Overigens ik heb een p7 en die is in nog geen 22 minuten van 20 naar 80 procent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
ferminem schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:28:
[...]
Uiteraard geheel jouw keuze al had ik de indruk voordat je een proefrit ging maken al het idee dit wordt niks en dat kwam door het feit dat je al heel veel twijfels had, uiteraard moet je het dan zelf ondervinden maar had niet het vermoeden dat de g6 jouw auto zou worden. Overigens ik heb een p7 en die is in nog geen 22 minuten van 20 naar 80 procent.
Nou dat is natuurlijk niet helemaal waar wat je zegt. Ik heb letterlijk zo'n beetje elke video bekeken op Youtube over deze auto, reviews gelezen, in dit topic aardig wat gepost en dus de lange trip naar Breukelen gemaakt. Dat doe ik allemaal niet zomaar natuurlijk. De enige echte twijfel wat ik had en nu nog wat heb was de look van de buitenkant, specifiek de dikkere kont. Daar ben ik altijd eerlijk over geweest. Maar lees mn review maar terug na de proefrit, die was toch behoorlijk positief.

Nu ik dit post...misschien moet ik nog eens een 2de proefrit doen. Voor mezelf om veel mee de auto in te duiken met al die opties, instellingen etc. En de partner mee voor het meer overal gevoel van de auto (rijden/look&feel/materialen/sfeer). Wie weet kom ik op mn beslissing terug ;).

Wat ik wel echt oprecht jammer vind, toen maar nu nog steeds, is dat de communicatie echt zwaar belabberd is. Ik heb ondertussen al 3x de Renault dealer hier in onze woonplaats gevraagd of ze al meer info hebben over wanneer er nou eens een G6 naar Zwolle komt. Gewoon 0 reactie. Misschien overdrijf ik, maar dat irriteert me mateloos en geeft gewoon geen fijn gevoel. Goed, als het goed is kom je met een EV niet vaak bij je dealer naar toch. Een stukje service en enthousiasme vind ik ook horen bij de (pre)beleving en die mis ik zo wel. Hoe Polestar dat bijv. doet is echt een wereld van verschil.

Zal Renault maandag nog eens lastig vallen :). En komt de wagen niet naar Zwolle...zou erg jammer zijn want ik wil dan wel graag die 2de keer rustig thuis, in eigen omgeving doen. Geeft een vertrouwder gevoel, je kent de wegen, kan alles testen, even langs huis en rustig het systeem bekijken etc. etc. Laat ik me nog overhalen door jullie ook... |:( oOo

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 23-02-2025 00:06 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 49 Laatste