Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 43 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Rij al zo’n 150k km in een Polestar 2, maar dat gaat hem toch niet nog een keer worden. Zelfs na 4,5 jaar nog erg buggy. Je leert ermee leven, maar ook de innovatie is ver te zoeken. Zowel op software-vlak als laadtechniek.

Nee, ik ga toch eens kijken voor zo’n innovatieve Chinees. De g6 of misschien de Sealion? Zij timmeren echt hard aan de weg. Bij Polestar voelt het soms zelfs alsof ze de handdoek vast in de ding gegooid hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-06 08:17
Juancho schreef op zondag 23 februari 2025 @ 00:05:
[...]

Nou dat is natuurlijk niet helemaal waar wat je zegt. Ik heb letterlijk zo'n beetje elke video bekeken op Youtube over deze auto, reviews gelezen, in dit topic aardig wat gepost en dus de lange trip naar Breukelen gemaakt. Dat doe ik allemaal niet zomaar natuurlijk. De enige echte twijfel wat ik had en nu nog wat heb was de look van de buitenkant, specifiek de dikkere kont. Daar ben ik altijd eerlijk over geweest. Maar lees mn review maar terug na de proefrit, die was toch behoorlijk positief.

Nu ik dit post...misschien moet ik nog eens een 2de proefrit doen. Voor mezelf om veel mee de auto in te duiken met al die opties, instellingen etc. En de partner mee voor het meer overal gevoel van de auto (rijden/look&feel/materialen/sfeer). Wie weet kom ik op mn beslissing terug ;).

Wat ik wel echt oprecht jammer vind, toen maar nu nog steeds, is dat de communicatie echt zwaar belabberd is. Ik heb ondertussen al 3x de Renault dealer hier in onze woonplaats gevraagd of ze al meer info hebben over wanneer er nou eens een G6 naar Zwolle komt. Gewoon 0 reactie. Misschien overdrijf ik, maar dat irriteert me mateloos en geeft gewoon geen fijn gevoel. Goed, als het goed is kom je met een EV niet vaak bij je dealer naar toch. Een stukje service en enthousiasme vind ik ook horen bij de (pre)beleving en die mis ik zo wel. Hoe Polestar dat bijv. doet is echt een wereld van verschil.

Zal Renault maandag nog eens lastig vallen :). En komt de wagen niet naar Zwolle...zou erg jammer zijn want ik wil dan wel graag die 2de keer rustig thuis, in eigen omgeving doen. Geeft een vertrouwder gevoel, je kent de wegen, kan alles testen, even langs huis en rustig het systeem bekijken etc. etc. Laat ik me nog overhalen door jullie ook... |:( oOo
In principe kan Renault hier weinig aan doen die zijn afhankelijk van Xpeng, als ik alles terug lees zat er al veel twijfel bij je hoor dat maakt ook niet uit dat is je goed recht. Uiteindelijk moet je er zelf 5 jaar in rijden. Wat ik wel kan zeggen is dat Xpeng kwa software alleen al Volvo totaal niet bij kan houden. Aan smaak kan je niet veel toen je vind Iets mooi of niet. Maar je moet ook gewoon bij je standpunt blijven als jij de Volvo wilt prima toch even goeie vrienden. Alleen in je berichten door lees ik echt dat je op alles wel twijfels had range, looks, kosten etc. Ik vond het dus helemaal niet gek dat je niet voor de g6 zou kiezen. En dat je voorkeur dichter bij de Volvo ligt dan de G6. Het is ook lastig als je een merk rijd, waar je veel plezier aan hebt beleefd om dan over te stappen naar relatief nieuw merk. Dat had ik ook naar altijd Mercedes en audi te hebben gereden, maar nog geen moment spijt.

[ Voor 4% gewijzigd door ferminem op 23-02-2025 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50
Uiteindelijk is een auto kopen ook een stuk gevoel. Soms is dat gevoel er, soms niet.

De perfecte auto bestaat niet, je kunt alles analyseren, maar uiteindelijk telt toch vooral het gevoel dat je na het rijden hebt…

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:18
ferminem schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:28:
[...]
Uiteraard geheel jouw keuze al had ik de indruk voordat je een proefrit ging maken al het idee dit wordt niks en dat kwam door het feit dat je al heel veel twijfels had, uiteraard moet je het dan zelf ondervinden maar had niet het vermoeden dat de g6 jouw auto zou worden. Overigens ik heb een p7 en die is in nog geen 22 minuten van 20 naar 80 procent.
Ik vind dat je een beetje doordramt. Wat is dit voor gatekeeping, als iemand twijfels heeft en in dit topic een beetje wil sparren is dat toch helemaal prima?

Dat jij een Xpeng dé auto voor jou vindt betekent niet dat dat voor een ander geldt. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Sito schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:30:
[...]

Ik vind dat je een beetje doordramt. Wat is dit voor gatekeeping, als iemand twijfels heeft en in dit topic een beetje wil sparren is dat toch helemaal prima?

Dat jij een Xpeng dé auto voor jou vindt betekent niet dat dat voor een ander geldt. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Pardon doordramt ik geef toch aan dat het ieders vrije keuze is, en dat je gevoel daarin juist een belangrijk onderdeel is. Dus snap totaal deze mening niet. Twijfels snap ik maar wat zeggen ze bij twijfel niet doen. En dat doet hij nu ook prima toch. En dat ik idd te vrede ben met mijn auto en dat graag met andere deel ook prima toch. Uiteindelijk kies iemand wat hij of zij graag wilt. Maar als ik iemand kan overtuigen is dat alleen maar leuk.

Sommige mensen blijven twijfelen en die krijg je nooit overtuigd ook dat is helemaal prima.

Leer eerst maar eens de definitie van doordrammen. Doordrammen is in mijn ogen dat ik persee, wil dat hij die auto koopt. Dat is totaal niet het geval, dat moet meneer helemaal zelf weten geef ik ook overal aan. Neemt niet weg dat ik het leuk zou vinden, omdat ik zelf ook een Xpeng heb. En wat is daar mis mee?

[ Voor 19% gewijzigd door ferminem op 23-02-2025 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Gemeni schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:23:
Uiteindelijk is een auto kopen ook een stuk gevoel. Soms is dat gevoel er, soms niet.

De perfecte auto bestaat niet, je kunt alles analyseren, maar uiteindelijk telt toch vooral het gevoel dat je na het rijden hebt…
Ben ik het 100 procent mee eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:35
Sito schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:30:
[...]

Vanwaar deze misplaatste bijdrage?
Er worden alleen maar ervaringen gedeeld van gebruikers die al langer een xpeng rijden dan een testrit van een uur.
Deze ervaringen kunnen soms aannames ontkrachten.
Verder geeft iedereen ook aan zoals het zou moeten en dat is, kies uiteindelijk waar je jezelf het prettigst bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:14
Ik heb nu een auto toen bewust zonder warmtepomp genomen. Ik lees hier en elders wat berichten over lawaai bij voorverwarmen en laden. Ik vroeg me af hoe lang dit geluid aanhoudt en of het gedempt wordt wanneer je de custom frunk installeert?

De G6 tot nu toe checkt de meeste zo niet alle boxen aan. Lawaai van de warmtepomp en niet goed kunnen laden bij Tesla zijn de mindere punten. Al is dat laatste marginaal want ik heb nu alleen tijdens de vakantie voorkeur voor Tesla, maar er komen steeds meer goede punten bij met goede voorzieningen/hotel. Mogelijk komt de G7 nog op de markt voordat ik kan bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
FJP84 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:15:
Ik heb nu een auto toen bewust zonder warmtepomp genomen. Ik lees hier en elders wat berichten over lawaai bij voorverwarmen en laden. Ik vroeg me af hoe lang dit geluid aanhoudt en of het gedempt wordt wanneer je de custom frunk installeert?

De G6 tot nu toe checkt de meeste zo niet alle boxen aan. Lawaai van de warmtepomp en niet goed kunnen laden bij Tesla zijn de mindere punten. Al is dat laatste marginaal want ik heb nu alleen tijdens de vakantie voorkeur voor Tesla, maar er komen steeds meer goede punten bij met goede voorzieningen/hotel. Mogelijk komt de G7 nog op de markt voordat ik kan bestellen.
Dat is wat mij betreft zo'n beetje het enige nadeel. De warmtepomp maakt een bak herrie.
Maar geluidsniveau ligt ook aan omstandigheden.
Ik kom uit een XC40 twin en daarvoor Enyaq.
De Enyaq warmtepomp hoorde je nauwelijks en die van de XC40 maakte ook redelijk veel geluid.
Xpeng overtreft dat.
Zelf heb ik nog nooit bij Tesla geladen en nooit gemist.
En met huidige technologie zou ik daar ook niet gaan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:14
goetfoud schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:44:
[...]

Dat is wat mij betreft zo'n beetje het enige nadeel. De warmtepomp maakt een bak herrie.
Maar geluidsniveau ligt ook aan omstandigheden.
Ik kom uit een XC40 twin en daarvoor Enyaq.
De Enyaq warmtepomp hoorde je nauwelijks en die van de XC40 maakte ook redelijk veel geluid.
Xpeng overtreft dat.
Zelf heb ik nog nooit bij Tesla geladen en nooit gemist.
En met huidige technologie zou ik daar ook niet gaan laden.
En houdt die warmtepomp er dan ook weer na verloop van tijd/relatief snel mee op qua herrie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
FJP84 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:54:
[...]

En houdt die warmtepomp er dan ook weer na verloop van tijd/relatief snel mee op qua herrie?
Prima eruit te halen bij volgende update, zelf hoor ik hem nauwelijks als ik hem voorverwarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:14
Over de warmtepomp en het geluid: is de warmtepomp in de G6 uit te zetten of zo? Heb vorige week in een BYD Sealion 7 proefgereden en klaagde over een fan die maar bleef blazen. Volgens BYD had dat met te warmtepomp te maken. En is voor mij een echte dealbreaker als er geluid in de auto is dat me irriteert (vrij hoge toon) en ik niet kan beïnvloeden. Ook de gewone fan (voor AC en zo) maakte op stand 1 al vrij veel gelud. In reviews heeft iedereen erover hoe stil de G6 is en dan heb ik geen zin in constant niet-beïnvloedbaar gepiep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
marcelmg2 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:26:
Over de warmtepomp en het geluid: is de warmtepomp in de G6 uit te zetten of zo? Heb vorige week in een BYD Sealion 7 proefgereden en klaagde over een fan die maar bleef blazen. Volgens BYD had dat met te warmtepomp te maken. En is voor mij een echte dealbreaker als er geluid in de auto is dat me irriteert (vrij hoge toon) en ik niet kan beïnvloeden. Ook de gewone fan (voor AC en zo) maakte op stand 1 al vrij veel gelud. In reviews heeft iedereen erover hoe stil de G6 is en dan heb ik geen zin in constant niet-beïnvloedbaar gepiep.
Je kan de auto voorverwarmen maar dat hoeft niet als je dat niet wilt dus hoor je hem dan ook niet, overigens is het heel normaal dat de warmtepomp iets van geluid maakt dat doet elke elektrische auto met waterpomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Is dat dan gewoon een keuze in een menu of zo? Heb nu een Q4 zonder warmtepomp en geen idee hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
marcelmg2 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:53:
Is dat dan gewoon een keuze in een menu of zo? Heb nu een Q4 zonder warmtepomp en geen idee hoe dat gaat.
kan via de app bijvb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
FJP84 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:54:
[...]

Ligt aan hoeveel werk hij moet verrichten hoe lang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Alle begrip voor. Maar kan ik het altijd uitschakelen als ik dat wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
marcelmg2 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 00:27:
Alle begrip voor. Maar kan ik het altijd uitschakelen als ik dat wil?
Zo lang je het niet wilt staat het gewoon uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterblank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-06 16:10
FJP84 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:15:

Zolang de warmtepomp draait blijft deze geluid maken, ik kan hem hier thuis vanuit de keuken (zacht) horen wanneer deze aan is gezet (staat aan de voortuin geparkeerd).
Ook valt het op tijdens het laden inderdaad.
Ik heb de frunk er ook in zitten en dit maakt geen enkel verschil voor het geluid.
Echter is het geen "scherp" geluid oid dus persoonlijk vind ik het niet heel erg storend als de G6 op straat staat te zoemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
Misschien wat egoïstisch maar het gaat mij echt om het geluid wat ik zou horen IN de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
marcelmg2 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:10:
Misschien wat egoïstisch maar het gaat mij echt om het geluid wat ik zou horen IN de auto.
Misschien kan je bij iemand gaan luisteren? Ik heb binnen in de auto geen last van de warmtepomp, maar toen het echt koud was kon ik het vanaf de keuken wel horen wanneer de auto voor het huis stond.

Maar goed, als ik in de auto zit staat er altijd wel Radio, Muziek of een video op ;)

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:53
Maar dat had je vroeger met de standkachel toch ook? Natuurlijk maakt dat ff wat geluid als je sochtends de auto voor laat verwarmen. Verder is die warmtepomp toch vooral handig voor onderweg om wat zuiniger met energie om te gaan tussen een bepaalde temperatuur range?

Overigens, ik zei gister nog dat wellicht de G6 alsnog een 2de proefrit kon krijgen. Maar vanwege een positieve verandering gaat wellicht mijn keuze 1, de Zeekr 7x, alsnog passen. Die heeft de looks (luxe/afwerking/buitenkant) die ik gaaf vind en de nieuwe techniek wbt snelladen + een uitstekende actieradius.

Dus die gaat dan sowieso voor alle andere opties, ook de Volvo/Polestar. Dus daarmee valt de G6 toch, en wederom, af. Dus zie je wel, ik zit niet echt 100% vastgeroest aan de Volvo's ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Juancho op 24-02-2025 11:43 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:41:
Maar dat had je vroeger met de standkachel toch ook? Natuurlijk maakt dat ff wat geluid als je sochtends de auto voor laat verwarmen. Verder is die warmtepomp toch vooral handig voor onderweg om wat zuiniger met energie om te gaan tussen een bepaalde temperatuur range?

Overigens, ik zei gister nog dat wellicht de G6 alsnog een 2de proefrit kon krijgen. Maar vanwege een positieve verandering gaat wellicht mijn keuze 1, de Zeekr 7x, alsnog passen. Die heeft de looks (luxe/afwerking/buitenkant) die ik gaaf vind en de nieuwe techniek wbt snelladen + een uitstekende actieradius.

Dus die gaat dan sowieso voor alle andere opties, ook de Volvo/Polestar. Dus daarmee valt de G6 toch, en wederom, af. Dus zie je wel, ik zit niet echt 100% vastgeroest aan de Volvo's ;)
Wat is er bij Zeekr veranderd? Is de prijs aangepast? En vanaf wanneer valt deze te testrijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Gemeni schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:18:
[...]

Wat is er bij Zeekr veranderd? Is de prijs aangepast? En vanaf wanneer valt deze te testrijden?
Nee mijn eigen mogelijkheden. De auto is niet goedkoper geworden ofzo. Ik hoop nog wel dat hij iets goedkoper is geworden in de lease, onze LM zet de Zeekr in een hogere risicoklasse en dat merk je in je maandlasten. Misschien is dat nu na lancering nog wat gezakt.

De auto is wat ik begreep vanaf april echt proef te rijden. De acties op die mooie pakketten gelden t/m 31 maart.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:40:
[...]

De auto is wat ik begreep vanaf april echt proef te rijden. De acties op die mooie pakketten gelden t/m 31 maart.
Dat is jammer, ik ga zelf geen auto kopen zonder er in gereden te hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Als ik de zeekr configureer met de zelfde spec als de g6 performance gaat het bedrag over de 67.000 de g6 komt dan uit op 55.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:41:

Niet verkeerd bedoelt hoor maar de achterkant van de Zeekr is zo wat bijna het zelfde als de g6
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--n83L_T_aZA1lUUY7cuFPdhkeM=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/gfbruHx8feoLYQoiSSRzCA0a.webp?f=fotoalbum_large het is wel een hele mooie auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vind ik dus totaal niet maar dat zal wel smaak zijn 😁.. Maar ook bij de 7x zal ik hrt zelf willen zien. Over 2 weekjes afspraak staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:35:
Vind ik dus totaal niet maar dat zal wel smaak zijn 😁.. Maar ook bij de 7x zal ik hrt zelf willen zien. Over 2 weekjes afspraak staan.
Veel plezier, met je proefrit ben benieuwd, is zeker smaak maar ook die kont is vrij rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 08:03
De facelift van de G6 zou in maart in de China verkocht gaan worden. Logo op de motorkap met de ledstrip zonder onderbreking en geen zwarte randjes meer bij de wielen en een kleine achterspoiler in de carrosserie van de achterklep. Alleen ik hoop niet dat de velgen veranderen zoals die op de foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HeFTB1SzYdQR7PdXUCLXrmMtyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FhDKAtWOs5184yCLjCJZFioE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqO4kfGZfV1XY4bAenYCUUyWYaE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B2h0TVIh8cmjp7ArVdOGqJmk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Tf_RB-RFjev8LNxc68omozAu_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iMpjyBKfdzFtVugrDenAeSzk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
luckyjan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:05:
De facelift van de G6 zou in maart in de China verkocht gaan worden. Logo op de motorkap met de ledstrip zonder onderbreking en geen zwarte randjes meer bij de wielen en een kleine achterspoiler in de carrosserie van de achterklep. Alleen ik hoop niet dat de velgen veranderen zoals die op de foto's.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het blijft persoonlijk maar kan niet zeggen dat ik de update mooier vind.
Vooral ontbreken van kunststof rand vind ik erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
goetfoud schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:31:
[...]

Het blijft persoonlijk maar kan niet zeggen dat ik de update mooier vind.
Vooral ontbreken van kunststof rand vind ik erg lelijk.
hij had al wat weg van de Model y maar gaat er nu nog meer op lijken maar dan de nieuwe model y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Staan twee mooie g6sjes te koop in Rotterdam

https://www.xpeng-center....?page=1&sorting=price_asc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Misschien is het de lichtinval maar het lijkt wel alsof de deuren zo zijn ingedeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:22:
Misschien is het de lichtinval maar het lijkt wel alsof de deuren zo zijn ingedeukt.
haha dat hoort zo en dat is ook niet voor niks dit zorgt ervoor dat de wind er smooth langs gaat meer gestroomlijnd. Dus nee dat is geen deuk je hebt de auto toch gezien, en in gereden. Dit heeft de Zeekr ook alleen dan over de hele zijkant en wat hoekiger.

Hier een uitleg

https://www.autoweek.nl/a...de-beste-op-designgebied/

[ Voor 20% gewijzigd door ferminem op 25-02-2025 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik zie nu trouwens pas dat de G6 een grotere batterij heeft (92.0 kWh) dan de Polestar 2 en Volvo EC40 (82.0 kWh). En dat het praktisch energieverbruik van de G6 en EC40 niet eens zoveel verschillen maar dat Polestar daar wel echt bovenuit steekt. Ik had het gat tussen de G6 en EC40 groter verwacht eigenlijk omdat de G6 een stuk gestroomlijnder is. Dat de G6 een grotere actieradius heeft lijkt me dan vooral komen omdat er simpelweg een grotere accu in zit.

Valt me nu eigenlijk pas op.

https://ev-database.org/n...7c1909e1cc48e6dc6898624d4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 23:01:
Ik zie nu trouwens pas dat de G6 een grotere batterij heeft (92.0 kWh) dan de Polestar 2 en Volvo EC40 (82.0 kWh). En dat het praktisch energieverbruik van de G6 en EC40 niet eens zoveel verschillen maar dat Polestar daar wel echt bovenuit steekt. Ik had het gat tussen de G6 en EC40 groter verwacht eigenlijk omdat de G6 een stuk gestroomlijnder is. Dat de G6 een grotere actieradius heeft lijkt me dan vooral komen omdat er simpelweg een grotere accu in zit.

De Polestar is natuurlijk een veel lagere auto, dus dat daar het verbruik lager is, is ook logisch.

In dit rijtje is de Xpeng wel de grootste auto (zowel hoger, langer als breder) en verbruikt hij toch iets minder. Het verschil is inderdaad niet enorm.

Volvo is daarbij ook geen slechte auto, volgens mij gaan veel negatievere ervaringen daar ook vaker om software dan om bereik.

Verder heb je bereik vooral nodig op de lange afstand, daarbij is laadsnelheid fijn en daarop wint de G6 wel.

Maar uiteindelijk zijn dit allemaal spreadsheet details. In de praktijk ga je daarin niet het grote verschil zien.

Mijn persoonlijke gevoel bij de G6 is vooral dat je een keer wat anders rijdt. De weg is al vol met Volvo’s en ook de Polestar 2 zie je regelmatig. De Xpeng G6 nog weinig.

Ook vond ik de auto en de software goed samenwerken, het rijden voelde gewoon fijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Gemeni op 26-02-2025 08:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luckyjan
28 februari ofiicieel de nieuwe G6

Afbeeldingslocatie: https://img.cnevpost.com/2025/02/26094831/2025022601483155.jpg

https://cnevpost.com/2025/02/26/xpeng-facelifted-g6-feb-28/

[ Voor 59% gewijzigd door luckyjan op 26-02-2025 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Ben benieuwd, ook of deze direct naar Nederland komt of het alleen om China gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Zal in eerst instantie alleen voor China zijn en een maand of 3 later bij ons denk ik.

Nog wat meer foto's

https://x.com/thinkercar/status/1894592445930725675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
luckyjan schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:32:
Zal in eerst instantie alleen voor China zijn en een maand of 3 later bij ons denk ik.

Nog wat meer foto's

https://x.com/thinkercar/status/1894592445930725675
vind het toch wel een verbetering moet ik zeggen erg mooi in het zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:31
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 23:01:

Ik zou dan wel even naar praktijktests kijken want bijvoorbeeld de Model Y van Tesla staat er ook om bekend om de praktische range schromelijk te overschatten. Terwijl de verschillen op papier heel anders moeten zijn. Xpeng scoort tot nu toe goed in dit soort tests en lijkt dus enigszins conservatief te zijn in de opgegeven efficiëntie op papier voor zowel de G6 als de G9.

Hier bijvoorbeeld scoort de G6 -3.5% onder WLTP en de Model Y -12% (in de zomer). Helaas deed de polestar niet mee in de test. De Polestar 3 deed het dan wel weer goed in de wintertest, maar dat is natuurlijk ook een flink nieuwere auto dan de 2.

[ Voor 16% gewijzigd door Grotbewoner op 26-02-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Gemeni schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:14:
[...]

De Polestar is natuurlijk een veel lagere auto, dus dat daar het verbruik lager is, is ook logisch.

In dit rijtje is de Xpeng wel de grootste auto (zowel hoger, langer als breder) en verbruikt hij toch iets minder. Het verschil is inderdaad niet enorm.

Volvo is daarbij ook geen slechte auto, volgens mij gaan veel negatievere ervaringen daar ook vaker om software dan om bereik.

Verder heb je bereik vooral nodig op de lange afstand, daarbij is laadsnelheid fijn en daarop wint de G6 wel.

Maar uiteindelijk zijn dit allemaal spreadsheet details. In de praktijk ga je daarin niet het grote verschil zien.

Mijn persoonlijke gevoel bij de G6 is vooral dat je een keer wat anders rijdt. De weg is al vol met Volvo’s en ook de Polestar 2 zie je regelmatig. De Xpeng G6 nog weinig.

Ook vond ik de auto en de software goed samenwerken, het rijden voelde gewoon fijn.
Inderdaad spreadsheet details.
Ik heb dan nu ervaring met zowel XC40 twin als G6 Performance. Werkelijk een wereld van verschil qua bereik. In positieve zin voor G6.
Zeker bij hogere snelheden is verbruik XC40 bizar terwijl G6 relatief zuinig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:12
Even een vraag aan de g6-rijders.
Gebruiken jullie de draadloze lader en meg welke telefoon? De lader zou 50w draadloos moeten kunnen laden. Werkt dit ook in de praktijk?

En hoeveel watt zijn de usb porten?

[ Voor 10% gewijzigd door pitchdown op 26-02-2025 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Grotbewoner schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:31:
[...]

Ik zou dan wel even naar praktijktests kijken want bijvoorbeeld de Model Y van Tesla staat er ook om bekend om de praktische range schromelijk te overschatten. Terwijl de verschillen op papier heel anders moeten zijn. Xpeng scoort tot nu toe goed in dit soort tests en lijkt dus enigszins conservatief te zijn in de opgegeven efficiëntie op papier voor zowel de G6 als de G9.

Hier bijvoorbeeld scoort de G6 -3.5% onder WLTP en de Model Y -12% (in de zomer). Helaas deed de polestar niet mee in de test. De Polestar 3 deed het dan wel weer goed in de wintertest, maar dat is natuurlijk ook een flink nieuwere auto dan de 2.
Xpeng is inderdaad erg conservatief met eigen opgave. Snap niet zo goed waarom.
Echter vele andere merken zouden ze aan mogen pakken want het is gewoon een verkeerd beeld schetsen, vooral bij Tesla en Volvo. In mindere mate bij VW groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat valt toch wel mee? Die hele WLTP moet je niet serieus nemen. Bij geen enkel merk. EV DB is wek aardig accuraat met een realistische range in alle jaargetijden. Veel auto reviewers geven zelf aan ongeveer 3/5 te pakken van de WLTP en dan zit je altijd wel goed.

Ik heb bij de G6 tijdens mijn proefrit helaas niet het verbruik kunnen zien want die stond nergens. Kon het ook niet zo snel bij auto gegevens vinden behalve een grafiek. Mocht ik een 2de proefrit zouden doen is dat wel eerste wat ik zou vrsgen aan de medewerker om dat in beeld te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:48:
Dat valt toch wel mee? Die hele WLTP moet je niet serieus nemen. Bij geen enkel merk. EV DB is wek aardig accuraat met een realistische range in alle jaargetijden. Veel auto reviewers geven zelf aan ongeveer 3/5 te pakken van de WLTP en dan zit je altijd wel goed.

Ik heb bij de G6 tijdens mijn proefrit helaas niet het verbruik kunnen zien want die stond nergens. Kon het ook niet zo snel bij auto gegevens vinden behalve een grafiek. Mocht ik een 2de proefrit zouden doen is dat wel eerste wat ik zou vragen aan de medewerker om dat in beeld te brengen.
Nou dat is perfect af te lezen op het scherm voor je neus achter het stuur. Je hebt links en rechts een kolom dat je ook helemaal in kan stellen met tandwielen op het stuur.

Niks te nadelen maar valt mij erg op dat je redelijk wat over het hoofd gezien hebt. Kan uiteraard ook niet alles checken ik rij mijn auto nu z'n 2 maanden en kom nog dingen tegen.

Wat ook leuk is bij mij zit er x opera op geweldig om de geluidseffecten te horen net een bioscoop en het mindfullness programma is ook erg leuk dan gaan de stoelen helemaal plat krijg je op het scherm vanalles te zien en hoor je een stem die je tot rust brengt.

[ Voor 20% gewijzigd door ferminem op 26-02-2025 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik had 30-45 min, wat verwacht je dan? Bij zo'n eerste rit vind ik wegligging, ACC, power etc veel belangrijker en omdat je de auto nirt kent ga ik ondertussen nirt lopen knooien in het menu tijdens het rijden.

Ik had het iig 100% zeker niet voor m'n neus en in het auto gedeelte kon ik het zo snel niet vinden. Geen ramp, het scherm duik ik vaak een 2de proefrit in. En ja, natuurlijk zal het wel kunnen. Maar wel een tip dus voor nieuwe proefrijden, zorg ff dat de medewerker je dat voor de rit uitlegt zodat het goed staat als je het verbruik mee wilt nemen in je test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
pitchdown schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:23:
Even een vraag aan de g6-rijders.
Gebruiken jullie de draadloze lader en meg welke telefoon? De lader zou 50w draadloos moeten kunnen laden. Werkt dit ook in de praktijk?

En hoeveel watt zijn de usb porten?
Ik gebruik draadloos laden dagelijks met S24
Werkt naar volle tevredenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:11:
Ik had 30-45 min, wat verwacht je dan? Bij zo'n eerste rit vind ik wegligging, ACC, power etc veel belangrijker en omdat je de auto nirt kent ga ik ondertussen nirt lopen knooien in het menu tijdens het rijden.

Ik had het iig 100% zeker niet voor m'n neus en in het auto gedeelte kon ik het zo snel niet vinden. Geen ramp, het scherm duik ik vaak een 2de proefrit in. En ja, natuurlijk zal het wel kunnen. Maar wel een tip dus voor nieuwe proefrijden, zorg ff dat de medewerker je dat voor de rit uitlegt zodat het goed staat als je het verbruik mee wilt nemen in je test.
Dan ben je helaas minder goed geholpen, bij mijn proefrit werd dat netjes uitgelegd. Ik geef ook aan dat je niet alles kan checken maar het staat gewoon standaard op het scherm voor je neus waarschijnlijk niet gezien dan toch.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:12
goetfoud schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:15:
[...]

Ik gebruik draadloos laden dagelijks met S24
Werkt naar volle tevredenheid
De S24 laad draadloos maximaal met 15 watt. Gebruik je hierbij ook draadloze android auto terwijl de telefoon oplaad? word de telefoon daadwerkelijk "snel" opladen?

Iemand die nog weet hoeveel watt de usb-porten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:04
https://www.autoweek.nl/a...ese-tesla-model-y-rivaal/

Autoweek is ook in de nieuwr G6 geïnteresseerd

• Gemeni
Ik had ze even getipt :P

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Ze hebben het ook over een G8 maar volgens mij moet dat G9 zijn :+

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

• Gemeni
Mirabis schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:53:
[...]

Ze hebben het ook over een G8 maar volgens mij moet dat G9 zijn :+
Ja, het moet allemaal snel tegenwoordig :P . Kwaliteit sneuvelt daarbij soms wel op Autoweek...

• Juancho
ferminem schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:51:
[...]
Dan ben je helaas minder goed geholpen, bij mijn proefrit werd dat netjes uitgelegd. Ik geef ook aan dat je niet alles kan checken maar het staat gewoon standaard op het scherm voor je neus waarschijnlijk niet gezien dan toch.
100% zeker dat het er niet stond. Ik zag alleen de actieradius, volgens mij ook dat in WLTP ipv real range. Maar...ik hoor net dat de G6 eindelijk vanaf dit weekend in Zwolle staat bij Renault. Ik heb toch even een aanvraag gedaan om zaterdag een proefrit te maken. De auto is nogal veel, zeker het systeem etc dus ik wil daar nog wel een uurtje mee rijden en spelen en dieper het systeem in duiken, audio testen etc.

Er staat helaas wel alleen in Zwolle een standard range maargoed, het verbruik is het belangrijkste, niet de totale actieradius. Dus misschien kan jij, @ferminem , even in stappen zeggen hoe je dat dan in het scherm voor je neus krijgt voor geval deze dealer ook geen volledige uitleg kan geven. En daar ga ik even vanuit, want Renault dealer en die zijn alleen service punt. Geen verkooppunt dus ik verwacht 0 kennis en kunde.

Overigens, die geheel zwarte ziet er wel wat stoerder uit en geeft de auto een beter karakter. Het zijn natuurlijk wel hele gelikte en bewerkte foto's dus dat zegt mij niet zoveel, maar de overal stijl met ook gave velgen maakt de wagen wel wat toffer om te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 27-02-2025 16:35 ]

• goetfoud
pitchdown schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:54:
[...]

De S24 laad draadloos maximaal met 15 watt. Gebruik je hierbij ook draadloze android auto terwijl de telefoon oplaad? word de telefoon daadwerkelijk "snel" opladen?

Iemand die nog weet hoeveel watt de usb-porten zijn?
AA gebruik ik niet gezien zeer goede navi xpeng
Wel flitsmeister altijd aan. Telefoon meestal vol erin en blijft dan vol tijdens rit.

• Gemeni
Juancho schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:33:
[...]

100% zeker dat het er niet stond. Ik zag alleen de actieradius, volgens mij ook dat in WLTP ipv real range. Maar...ik hoor net dat de G6 eindelijk vanaf dit weekend in Zwolle staat bij Renault. Ik heb toch even een aanvraag gedaan om zaterdag een proefrit te maken. De auto is nogal veel, zeker het systeem etc dus ik wil daar nog wel een uurtje mee rijden en spelen en dieper het systeem in duiken, audio testen etc.

Er staat helaas wel alleen in Zwolle een standard range maargoed, het verbruik is het belangrijkste, niet de totale actieradius. Dus misschien kan jij, @ferminem , even in stappen zeggen hoe je dat dan in het scherm voor je neus krijgt voor geval deze dealer ook geen volledige uitleg kan geven. En daar ga ik even vanuit, want Renault dealer en die zijn alleen service punt. Geen verkooppunt dus ik verwacht 0 kennis en kunde.

Overigens, die geheel zwarte ziet er wel wat stoerder uit en geeft de auto een beter karakter. Het zijn natuurlijk wel hele gelikte en bewerkte foto's dus dat zegt mij niet zoveel, maar de overal stijl met ook gave velgen maakt de wagen wel wat toffer om te zien.
Weet je dit zeker? Ik heb namelijk net maandag een proefrit geboekt voor volgende week vrijdag in Breukelen. Met wie heb je contact gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Gemeni schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:09:
[...]

Weet je dit zeker? Ik heb namelijk net maandag een proefrit geboekt voor volgende week vrijdag in Breukelen. Met wie heb je contact gehad?
Ja dit weet ik zeker want de Renault dealer in Zwolle stuurde mij dit net via de mail omdat ze wisten dat ik daar eerder al een paar keer om gevraagd heb :). Ze krijgen vanaf dit weekend een grijze standard range versie voor proefritten daar. Vers van de pers dus.

Edit : net de afspraak ook daadwerkelijk gemaakt 😏

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 27-02-2025 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
@Juancho
Bedankt, ga ik ook even contact opnemen. Wel gek dat Breukelen mij hier niks over verteld heeft. Had specifiek gevraagd of proefrit binnenkort ook in Zwolle zou kunnen.

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06 10:54
[...]

Ik ga er vanuit dat er ook wel iemand van XPENG aanwezig is tijdens zo'n proefdag.
Of is het niet vanuit dat event wat ze houden soms in de weekenden?

• Juancho
jesse! schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:40:
[...]

Ik ga er vanuit dat er ook wel iemand van XPENG aanwezig is tijdens zo'n proefdag.
Of is het niet vanuit dat event wat ze houden soms in de weekenden?
Geen proefdag, de renault dealer gaan voor Xpeng in het oosten de partner worden voor oa ook onderhoud. Dus die komt daar echt als nieuwe locatie. En je kan er dus proefrijden vanaf dit weekend. Wel in maar 1 G6. Misschien dat er later nog meer komen.

Ik ga er vanuit dat er ook geen Xpeng experts zijn of hooguit alleen dat 1e weekend. Maargoed, ik ga zaterdag langer de tijd nemen om het hele systeem door te harken, ik mort het audio systeem nog testen met mijn muziek etc. En de vrouw wil de wagen in het echt zien en ff rijden.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 27-02-2025 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
[...]

heb de video niet gecheckt maar allicht komt het hier voorbij

YouTube: Xpeng G6 Infotainment Look Through

Als je de linker knop langer ingedrukt houdt geld ook voor rechts dan kan je het menu aanpassen en naar onder scrollen waardoor je bijvb radio, navigatie, bandenspanning etc ook kan zien.

[ Voor 6% gewijzigd door ferminem op 27-02-2025 19:54 ]

• luckyjan
Nog wat nieuwe foto's van de G6 facelift

https://x.com/TychodeFeijter/status/1895125106466210094

Een eerste blik op het nieuwe interieur:

https://x.com/CNEVhome/status/1895015565045252378

[ Voor 32% gewijzigd door luckyjan op 27-02-2025 20:07 ]

• Gemeni
The batteries are new too: 68.5 kWh LFP and 80.8 kWh ternary lithium. Interestingly, that's slightly smaller than the current batteries (66 and 87.5), but Xpeng promises a longer range.
Interessant, wel de vraag of dit ook direct naar Nederland komt. Zo is het model in China nu ook op sommige punten anders met o.a. een bewegende spoiler en Lidar.

In China was hij al in juni 2023 geïntroduceerd, in Nederland meer dan een jaar later.

Hopelijk gaat het dit keer sneller…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferminem
ziet er niet verkeerd uit ook meer sfeerverlichting zie ik vind dat paarse kleurtje ook wel iets hebben

• Juancho
Zie ik het goed en zit er een soort van spoilertje net onder het achterraam? Net boven de achterlichten. Dat maakt de wagen wat minder rond/bol.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 27-02-2025 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mchaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-04 20:04
Juancho schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:21:
Zie ik het goed en zit er een soort van spoilertje net onder het achterraam? Net boven de achterlichten. Dat maakt de wagen wat minder rond/bol.
Ja, dat klopt.
Staat ook hier vermeld in de tekst:
https://x.com/TychodeFeijter/status/1895125106466210094

Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
De nieuwe #Xpeng G6 is officieel onthuld en zal begin maart worden gelanceerd, waarbij de prijs wordt aangekondigd en de leveringen van start gaan.
Exterieur:
Verkrijgbaar in 6 exterieurkleuren.
Voorzien van een "star river light wing" doorlopende verlichting en voegt een AI Intelligente Rij Blauwe Lamp toe.
De positie van het logo is verplaatst naar de motorkap.
19 exterieurverbeteringen.
Interieur:
34% van de primaire componenten vernieuwd; 81 ervaringsupdates en upgrades.
60% van het interieurbekleding vernieuwd; drie grote schermen volledig geüpgraded.
Drie interieurkleur opties; standaardfuncties omvatten streaming achteruitkijkspiegels, een zwevend centraal consolescherm en een 10,25-inch instrumentenpaneel.
Configuraties:
Voorstoelen zijn standaard uitgerust met ventilatie, verwarming en professionele massage.
Alle varianten zijn standaard uitgerust met Turing AI intelligent rijden en 5C supersnel opladen.
https://x.com/thinkercar/status/1895372928432140431

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-06 22:57
Afwachten wat de Europese versie standaard heeft. Geen fan van de nieuwe velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
luckyjan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:35:
De nieuwe #Xpeng G6 is officieel onthuld en zal begin maart worden gelanceerd, waarbij de prijs wordt aangekondigd en de leveringen van start gaan.
Exterieur:
Verkrijgbaar in 6 exterieurkleuren.
Voorzien van een "star river light wing" doorlopende verlichting en voegt een AI Intelligente Rij Blauwe Lamp toe.
De positie van het logo is verplaatst naar de motorkap.
19 exterieurverbeteringen.
Interieur:
34% van de primaire componenten vernieuwd; 81 ervaringsupdates en upgrades.
60% van het interieurbekleding vernieuwd; drie grote schermen volledig geüpgraded.
Drie interieurkleur opties; standaardfuncties omvatten streaming achteruitkijkspiegels, een zwevend centraal consolescherm en een 10,25-inch instrumentenpaneel.
Configuraties:
Voorstoelen zijn standaard uitgerust met ventilatie, verwarming en professionele massage.
Alle varianten zijn standaard uitgerust met Turing AI intelligent rijden en 5C supersnel opladen.
https://x.com/thinkercar/status/1895372928432140431
Mooie update. Is er ergens een overzicht van alle specificaties en kleuren?

[ Voor 19% gewijzigd door Gemeni op 28-02-2025 10:19 . Reden: Nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Dat zijn nog de specs van de huidige G6 (de nieuwe heeft ook meer kleuren).

Er word een verbruik geclaimed van 12KW per 100KM.

https://x.com/CNEVhome/status/1895388873943064762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Hier ook wat meer informatie, maar het lijkt erop of de oranje versie weg gaat, dat zou ik erg jammer vinden:

https://carnewschina.com/...liveries-starts-in-march/

Wel stoelen met massagefunctie 8)

Lees verder niks over een Frunk, dat was iets geweest waar ze weer makkelijk punten konden scoren...

[ Voor 24% gewijzigd door Gemeni op 28-02-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hmm begin maart zien/horen we dus alles over die facelift? Interessant om nog even te wachten, vind het G6 op de foto's wel wat sportiever ogen dus. Benieuwd ook naar de nieuwe kleuren, ook dat kan veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_esnhG6J98vDFTrkPlJXdeV68c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5SojeSHqlrMuJyJVR15An7Iz.webp?f=fotoalbum_large

Dit lijken de nieuwe kleuren, maar wat grotere meer detail foto's zijn natuurlijk zeker welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:44:
Hmm begin maart zien/horen we dus alles over die facelift? Interessant om nog even te wachten, vind het G6 op de foto's wel wat sportiever ogen dus. Benieuwd ook naar de nieuwe kleuren, ook dat kan veel doen.
volgens mij wordt de auto vandaag gelanceerd verwachting pas eind dit jaar begin volgend jaar in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirPhil
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-06 12:12
Bedankt voor het delen!

Wat mij betreft jammer dat die led-strip nu doorlopend is. Ik snap niet wat al die merken met de doorlopende wenkbrauwen van Bert hebben? Raar gezicht! Vond die kleine onderbreking door het logo wel verfrissend ten opzichte van wat alle andere merken doen.

Verder vond ik de achterkant al mooi, maar nu zelfs nog beter. Meer SUV-achtig, minder coupé-achtig. Als ik een coupé wil, koop ik wel een echte coupé. Velgen zijn wat mij betreft om het even.

Heel benieuwd wanneer ze hier leverbaar worden. Misschien toch nog even wachten met die order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ferminem schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:23:
[...]
volgens mij wordt de auto vandaag gelanceerd verwachting pas eind dit jaar begin volgend jaar in NL
Dat zou niet zo slim zijn gezien het bijtelling oordeel eraf gaat in 2026. Je zou denken dat al die merken wel zorgen, als ze NL een belangrijk land vinden voor hun wagen, dat ze zorgen dat het nog dit jaar op kenteken kan.

Collega van mij gaat straks naar xpeng vor een proefrit, hij gaat het ff navragen wbt op kenteken dit jaar van de update.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 28-02-2025 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
Op Discord werd deze PDF gedeeld, let niet op de brakke vertaling ;)

https://jumpshare.com/s/6xZZnqAbz374Oa9ljEiI

Derde interieur kleur lijkt groen, dat is een opvallende keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphbaas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-06 17:26
Ik stond op het punt de G6 door geven voor mijn volgende lease auto.

Nu ga ik twijvelen of ik even moet wachten tot de facelift er is, of dat de prijs van de huidige omlaag gaat vanwege de aankondiging van de facelift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-06 14:15
ferminem schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:23:
[...]
Waar haal je deze verwachte lancering vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Obelixxx schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:58:
[...]

Waar haal je deze verwachte lancering vandaan?
Lancering is begin Maart bij de Dealers in China . Alle 500 dealers in China hebben dan ook het nieuwe model in de showroom. En ze hebben de most potent shiatsu-level experience in its class m.b.t. de massage in de stoelen ;)
Ik verwacht zo rond juni in Nederland.

https://eletric-vehicles....eliveries-begin-in-march/

[ Voor 16% gewijzigd door luckyjan op 28-02-2025 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Gezien ze in de berichtgeving ook specifiek spreken over het internationale model, verwacht ik ook dat het geen jaar gaat duren voordat hij deze kant opkomt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Gemeni schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:14:
[...]

Mooie update. Is er ergens een overzicht van alle specificaties en kleuren?
Dit zijn de verschillende kleuren
Afbeeldingslocatie: https://img.ithome.com/newsuploadfiles/2025/2/35873064-73f1-4159-ac0f-275e9587b1fa.png?x-bce-process=image/quality,q_75/format,f_webp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Voor de liefhebber... Bjorn legt de G6 naast de BYD Sealion 7

YouTube: BYD Sealion 7 vs Xpeng G6 side-by-side comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
Juancho schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:45:
[...]

Dat zou niet zo slim zijn gezien het bijtelling oordeel eraf gaat in 2026. Je zou denken dat al die merken wel zorgen, als ze NL een belangrijk land vinden voor hun wagen, dat ze zorgen dat het nog dit jaar op kenteken kan.

Collega van mij gaat straks naar xpeng vor een proefrit, hij gaat het ff navragen wbt op kenteken dit jaar van de update.
Dat boeit Xpeng denk ik niet NL is nog een te kleine markt, ik denk dat het net zo gaat als de oude G6 dit duurde dik 1 jaar. Mark my words, en mocht hij toch eerder komen want 100% zeker weet ik het niet is het alleen mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Collega heeft vandaag een proefrit gemaakt en Xpeng wist hem idd te melden dat de update variant niet dit jaar al op de markt komt in NL en pas in 2026. Die valt dus denk ik veel voren af want 22% bijtelling. Erg jammer en ik vind het wel een gemiste kans van Xpeng. Zeker als je als merk jezelf nog wil laten zien. Dan houd je ook rekening met die belangrijke (laatste) aanpassing in bijtelling.

Maargoed, dat maakt de keuze voor ons weer makkelijker. Hij neemt overigens wel de G6. En grappig, hij kon net als mij niet je actuele verbruik zien. Dus ik weet niet waar jij dat dan ziet @ferminem maar misschien kan je mij dat dan eens uitleggen hoe je dat moet instellen? Dan check ik dat morgen alsnog even. Volgens Xpeng kon dat ook alleen maar obv de afgelopen tig km, maar dan krijg je een grafiekje waar je niet uit komt. Niet handig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Juancho schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:10:
Collega heeft vandaag een proefrit gemaakt en Xpeng wist hem idd te melden dat de update variant niet dit jaar al op de markt komt in NL en pas in 2026. Die valt dus denk ik veel voren af want 22% bijtelling. Erg jammer en ik vind het wel een gemiste kans van Xpeng. Zeker als je als merk jezelf nog wil laten zien. Dan houd je ook rekening met die belangrijke (laatste) aanpassing in bijtelling.

Maargoed, dat maakt de keuze voor ons weer makkelijker. Hij neemt overigens wel de G6. En grappig, hij kon net als mij niet je actuele verbruik zien. Dus ik weet niet waar jij dat dan ziet @ferminem maar misschien kan je mij dat dan eens uitleggen hoe je dat moet instellen? Dan check ik dat morgen alsnog even. Volgens Xpeng kon dat ook alleen maar obv de afgelopen tig km, maar dan krijg je een grafiekje waar je niet uit komt. Niet handig dus.
Eerst fatsoenlijk testen en dan oordelen wat mij betreft. Niet tevoren allemaal aannames doen. Je zult zien, druk het draaiwieltje in zowel links als rechts en je kunt je gewenste info kiezen en bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mchaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-04 20:04
Collega heeft vandaag een proefrit gemaakt en Xpeng wist hem idd te melden dat de update variant niet dit jaar al op de markt komt in NL en pas in 2026.
Ik heb zonet gebeld met Hedin Gent (BE) en daar wisten ze me te zeggen dat die in Q4 2025 leverbaar zou zijn. Te bestellen vanaf april. Prijs en de exacte specs/nieuwigheden zouden ze weten in april. En de Europese update zou hoogstwaarschijnlijk niet 100% dezelfde zijn zoals de Chinese update.

Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
goetfoud schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:22:
[...]

Eerst fatsoenlijk testen en dan oordelen wat mij betreft. Niet tevoren allemaal aannames doen. Je zult zien, druk het draaiwieltje in zowel links als rechts en je kunt je gewenste info kiezen en bevestigen.
Ik zal het morgen proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gemeni
Lang wachten op de introductie lijkt me voor Xpeng niet verstandig. Niemand koopt graag een oud model als de nieuwe al bekend is. Dat gaat verkopen kosten.

De vorige keer was dat anders, toen was de G6 helemaal nog niet in Nederland.
Juancho schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:43:
[...]

Ik zal het morgen proberen.
In de video van Bjorn Nijland zie je ook dat hij het afleest. Hij laat ook zien dat de ritafstand gereset wordt bij het sluiten van het voertuig.

[ Voor 28% gewijzigd door Gemeni op 28-02-2025 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem

Ik had je al uitgelegd hoor met de tandwielen op het stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
mchaos schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:42:
[...]

Ik heb zonet gebeld met Hedin Gent (BE) en daar wisten ze me te zeggen dat die in Q4 2025 leverbaar zou zijn. Te bestellen vanaf april. Prijs en de exacte specs/nieuwigheden zouden ze weten in april. En de Europese update zou hoogstwaarschijnlijk niet 100% dezelfde zijn zoals de Chinese update.
als dat zo is komt deze er bij mij ook als 2de auto, en dan in die paarse tint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Is Android Auto in de G6 draadloos (dus BT connectie) of kan het ook via kabel? Ik wil dat morgen testen, oa voor Spotity en het audio systeem) maar wil liever niet mijn mobiel/profiel in een proefauto geconnect hebben met BT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckyjan
Wat bewegende beelden van de nieuwe G6

https://www.youtube.com/watch?v=Qk-LSBLdVDg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ferminem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EM1bGXsds6AzvPYiEnY4bHbGias=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izOaEvs0BJpWqRfgK9oJBkhY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Lb2cBe0qoO1tGgZeICFfE0R4dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0W8IIf5IqlEi4I5Ha9SCsXz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvk5zO6MxORz6wqcdvJy8ecvGJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KfjbrD00Jn0GtlztoiL2stRl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExNePFDWSGRSFaJ1A9oqFw3boUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JetRGBkhsoDFUt1tbjIwj2Pw.jpg?f=fotoalbum_large wat leuke plaatjes nieuwe G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Hier het hele event (in het Chinees)
https://www.youtube.com/watch?v=6aMrxu6AeHk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:52
Buitenkant is naar mijn idee een stuk strakker zonder de zwarte randen boven de wielen. Bevalt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:07
Strepen weg is idd mooier. De velgen vind ik minder dan die van de huidige G6. Als G6 bezitter toch wel jammer dat er nu al een "nieuwe" versie van komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Ik vind de zwarte randen juist veel mooier.
Tja, blijft smaak😉
Pagina: 1 ... 43 ... 49 Laatste