Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 33 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Petitbarzun schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:39:
[...]

Er zijn diverse groepen, je kan je hier aanmelden en dan lid worden van de subgroepen.
De G9 en de techniek groep zijn het meest actief over de Beta. Er is met vandaag een tweede Beta uit
https://chat.whatsapp.com/EWasRbR9KUjGzBzuiiot2J
Thx, heb me r voor aangemeld, ff wachten op goedkeuring 👍🏻

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:15
MGB76 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:30:
[...]

Onlangs met een oudere en wellicht minder goed gestroomlijnde caravan gereden (4,7m), maar toen ging het verbruik wel naar rond de 35kWh 😅
Dat is net wat teveel idd. Wat voor merk/model was t?

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michelz1982
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2024
Beste mede-Xpeng rijders... hier voor de geïnteresseerden een verslagje van een caravanner.

Afgelopen dagen met een Xpeng G9 long range met caravan van 1.500kg naar Zuid-Frankrijk gereden. Route Utrecht - Maastricht-Luik-Luxemburg-Dijon-Lyon-Valence. Verbruik over de hele route was 33,8 Kwh per 100km. Snelheid zo'n 105 km per uur (los van drukte / files e.d.). 5x geladen waarvan 3x de caravan aangekoppeld kon blijven. Langste rit van stop-tot-stop was 240km. Accu was toen nog 18% vol (weggegaan op 100%).

Meer dan genoeg laadpalen gezien langs de route. Rijden is een waar genot. Stil en zonder zorgen. Waar anderen met caravan soms met 50-60 km per uur een helling opgaan konden wij er met 100+ op. Ook even inhalen gaat met 2 vingers in de neus. Risicootje is dat je ongemerkt heel snel op 120 km per uur zit. Het hoge gewicht van de auto voorkomt slingeren weliswaar maar toch...

Enig echt grote minpunt is het gebrek aan rijhulpsystemen. Geen Lane assist / Cruise Control e.d. Dat laatste is in mijn ogen een misser. Andere auto's houden altijd wel een "domme" cruisecontrol over als je er een aanhanger achter hangt. Tweede mi puntje is dat de TomTom navigatie soms idiote routes voorsteld. Dwars over smalle bruggetjes waar je met aanhanger niet mag komen terwijl Google Maps een veel logischer route aangeeft. Overigens vlak voor de vakantie overgegaan naar de 5xxx-Beta update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michelz1982
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXeKZ8J8c8B81OnX_e5T4GrUUEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qt7UD9t19Q1ZVcuj2xLSddR4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chkQYmIc24ABPkpV-xbNDsGvxOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OAslMrmrHc1J1HdGplOuRnx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWZrt-LLJaI3o5by0hRo04oiuwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IW3wGJIkoVi4pVKbD16M1qqG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
michelz1982 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:00:
Beste mede-Xpeng rijders... hier voor de geïnteresseerden een verslagje van een caravanner.

Afgelopen dagen met een Xpeng G9 long range met caravan van 1.500kg naar Zuid-Frankrijk gereden. Route Utrecht - Maastricht-Luik-Luxemburg-Dijon-Lyon-Valence. Verbruik over de hele route was 33,8 Kwh per 100km. Snelheid zo'n 105 km per uur (los van drukte / files e.d.). 5x geladen waarvan 3x de caravan aangekoppeld kon blijven. Langste rit van stop-tot-stop was 240km. Accu was toen nog 18% vol (weggegaan op 100%).

Meer dan genoeg laadpalen gezien langs de route. Rijden is een waar genot. Stil en zonder zorgen. Waar anderen met caravan soms met 50-60 km per uur een helling opgaan konden wij er met 100+ op. Ook even inhalen gaat met 2 vingers in de neus. Risicootje is dat je ongemerkt heel snel op 120 km per uur zit. Het hoge gewicht van de auto voorkomt slingeren weliswaar maar toch...

Enig echt grote minpunt is het gebrek aan rijhulpsystemen. Geen Lane assist / Cruise Control e.d. Dat laatste is in mijn ogen een misser. Andere auto's houden altijd wel een "domme" cruisecontrol over als je er een aanhanger achter hangt. Tweede mi puntje is dat de TomTom navigatie soms idiote routes voorsteld. Dwars over smalle bruggetjes waar je met aanhanger niet mag komen terwijl Google Maps een veel logischer route aangeeft. Overigens vlak voor de vakantie overgegaan naar de 5xxx-Beta update.
Mooi verslag, thanks! Is er ooit iets door XPENG gezegd over een software update die CC/ACC geeft bij aanhangers? Dat zou t echt afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 11:34
michelz1982 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:00:

Enig echt grote minpunt is het gebrek aan rijhulpsystemen. Geen Lane assist / Cruise Control e.d. Dat laatste is in mijn ogen een misser. Andere auto's houden altijd wel een "domme" cruisecontrol over als je er een aanhanger achter hangt.

Leuk verslag. Goed om te lezen en te weten :)

Tegenwoordig zijn er helaas meer en meer merken die niets van de ADAS systemen activeren als je iets op de trekhaak hebt hangen. Ook bij bv de Geely labels zoals bv Zeekr of bij een andere Chinese fabrikant Nio is dat het geval.

Je krijgt er een soort van jaren 70 gevoel bij helaas… 🤪

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:26

mlo

kramon schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Mooi verslag, thanks! Is er ooit iets door XPENG gezegd over een software update die CC/ACC geeft bij aanhangers? Dat zou t echt afmaken.
In sw5.2, waarvan beta nu wordt getest, zou acc/lcc ondersteund worden met trekhaak tot 90 km/h. En zonder trekhaak tot 150km/h. Dat laatste kan ik bevestigen, ik heb zelf geen trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michelz1982
mlo schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:14:
[...]

In sw5.2, waarvan beta nu wordt getest, zou acc/lcc ondersteund worden met trekhaak tot 90 km/h. En zonder trekhaak tot 150km/h. Dat laatste kan ik bevestigen, ik heb zelf geen trekhaak.
De CC deed het in de file wel. Dus bij lage snelheden. Volgens de beta-software zou het tot 90km moeten werken maar dat is mij niet gelukt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Bij Tesla kan je de aanhangermodus uitschakelen en werken autopilot en cc. Ook werkt de cc als er een aanhangwagen is gekoppeld. Misschien dat xpeng en consorten dit goede concept ook kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
mlo schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:14:
[...]

Ik in duitsland met mijn aanhangwagentje gewoon 100km/u. Waar die 90km/u vandaan komt. Ik snap dat de lane assist misschien snelheidafhankelijk is met een aanhangwagen maar Adaptive cc? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvdpoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02 13:49
Is er ook zo'n groep voor de G6?
#dtv
Petitbarzun schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:39:
[...]

Er zijn diverse groepen, je kan je hier aanmelden en dan lid worden van de subgroepen.
De G9 en de techniek groep zijn het meest actief over de Beta. Er is met vandaag een tweede Beta uit
https://chat.whatsapp.com/EWasRbR9KUjGzBzuiiot2J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 10:32
tomvdpoel schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:43:
Het gaat vooral over de software, wat gelijk is tussen de P7 ,G9 en de G6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Nu online

robotjoek

#dtv

[...]
Ja die is r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 11:41
Hier een witte G6 met wit interieur en trekhaak (standaard range). ik zie in de leaseapp dat hij bij de dealer staat. Zal morgen eens contact opnemen hoe en wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvdpoel
Mooi! Waar kan ik me aanmelden? Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Nu online

robotjoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithax
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05:59
Vorige week proefrit gehad in de G6.

Erg lekker rijdende auto met veel opties.
Stoelen zaten ook stuk beter dan mijn huidige Opel Ampere E

Minpunt welke wij merkten tijdens de proefrit was de adaptive cruise control.
Op de minste stand hield deze een enorme afstand waardoor hij vaak 85/90 km/u ging rijden op de snelweg als iemand ervoor ook maar iets zachter ging. Hierdoor wordt het dan weer te gevaarlijk om een baan op te schuiven want daar rijdt men wel 95-105 km/u.
Wordt dit nog aangepast in een volgende software versie?

De autopilot voelde decent. Alleen bij invoegen snelweg had de linkerbaan een doorgetrokken streep en daardoor wilde de auto niet invoegen ondanks dat er niemand was

Klantenservice v Xpeng was van een laag niveau. Heel onprofessioneel aan de telefoon en ook in het filiaal waren ze niet enorm beleefd of klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-06 17:57
#dtv

[...]
Ja, vanuit de WhatsApp community pagina kan je die ook joinen.
De hoofdgroep (Vragen over de G9) is imho nog wel de beste plek om dingen te vragen, zitten de meeste mensen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompy
Mithax schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:29:

Op de minste stand hield deze een enorme afstand waardoor hij vaak 85/90 km/u ging rijden op de snelweg als iemand ervoor ook maar iets zachter ging. Hierdoor wordt het dan weer te gevaarlijk om een baan op te schuiven want daar rijdt men wel 95-105 km/u.

De autopilot voelde decent. Alleen bij invoegen snelweg had de linkerbaan een doorgetrokken streep en daardoor wilde de auto niet invoegen ondanks dat er niemand was

Klantenservice v Xpeng was van een laag niveau. Heel onprofessioneel aan de telefoon en ook in het filiaal waren ze niet enorm beleefd of klantgericht.
Denk dat je met versie 4.4.1 gereden hebt. 5.2 wordt nu getest en hebben diverse eigenaren van de G9/P7 om dat nu mee te testen als beta rijders. En ik kan je zeggen: een totaal andere ervaring. Zo veel beter, moderner en heel veel beter/anders dan 4.4.1!

Welke filiaal ben je geweest? ik heb die ervaring totaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:26

mlo

Op dit moment wordt sw versie 5.2 in beta getest en binnenkort(uiterlijk volgende maand) volledig uitgerold. Deze bevat oa (naast totaal andere ui en meer functionaliteit) ook een grote verbetering voor ACC en LCC, oa minder remmen in bochten en bij het volgen van de auto voor je. Ook als je wordt ingehaald reageert de auto minder sterk op de voorligger. Etc etc. Grote stap vooruit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:48

Tijntje

Hello?!

Zit zelf in de beta groep met een G9 en het is echt een verschil van dag en nacht.
De ACC is nu goed en bijna perfect, remt af en toe nog wel voor bochten waar de auto niet ver genoeg vooruit kan kijken.
LCC is ook een stuk beter.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen

Die ervaring heb ik niet. Vond wel sommige verkopers pushen. Niet wat je gewend bent bij de gerenomeerde dealer maar ik vond ze wel heel behulpzaam. Belde netjes terug. Of ik heel blij werd van had het antwoord......dat niet maar maar men was wel beleefd en geduldig.
Breukelen/rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompy
Joe Dancen schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:14:
[...]

Die ervaring heb ik niet. Vond wel sommige verkopers pushen. Niet wat je gewend bent bij de gerenomeerde dealer maar ik vond ze wel heel behulpzaam.
Hehe, ik had juist tegenovergestelde gevoel. Xpeng was stuk relaxter dan de andere (gerenommeerde) merken waar ik naar aan het kijken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-04 21:37
Joe Dancen schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:14:
[...]
Die ervaring heb ik niet. Vond wel sommige verkopers pushen. Niet wat je gewend bent bij de gerenomeerde dealer maar ik vond ze wel heel behulpzaam. Belde netjes terug. Of ik heel blij werd van had het antwoord......dat niet maar maar men was wel beleefd en geduldig.
Breukelen/rotterdam
Breukelen 3x en Badhoevedorp 2x bezocht, Rotterdam 1x gebeld.

Rotterdam, geen duidelijk oordeel over. Vragen over importheffing met antwoorden die afweken van wat er op andere filialen verteld werd. Uiteindelijk een lastig kwestie waar de uitkomst door uitstel niet relevant meer is.

Badhoevedorp, bijzonder behulpzaam en veel kennis, tweemaal er goed geholpen en uitgebreid te woord gestaan. P7 RWD en P plus G9 P gereden op één middag. Bij een tweede bezoek viel me op dat twee andere medewerker niet erg de handen uit de mouwen staken, echter filiaalleider (denk ik) wederom erg pro-actief.

Breukelen, louter goede ervaringen, leuk als je bij een tweede bezoek herkent wordt. Eerste bezoek was vanwege tijd slechts 20 min. Tweede wat langer en een derde was nodig om de G6 ook te kunnen rijden en een keuze te maken tussen P7 en G6. Op de dag van de eerste proefritten veel jonge medewerkers met wat minder kennis, maar ik werd met mijn vragenlijstje keurig doorverwezen vaan de manager.

Bij dealers zoals Mercedes, BYD, Tesla, Zeekr, Polestar alleen Polestar Zwolle en BYD Meppel als positief ervaren. Bijzonder feit, bij Tesla, BYD, Mercedes en Zeekr in Amsterdam geen belangstelling vanuit verkopers, niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06 14:37
Weet iemand hoe je een kaart of gebied kunt downloaden zodat je nog steeds kunt navigeren zonder internet?

Vandaag geen internet gehad en ik kon niet navigeren.

In de release notes was vermeld dat je kaarten kon downloaden maar ben nog niet achter gekomen hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompy
peak schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:45:
Weet iemand hoe je een kaart of gebied kunt downloaden zodat je nog steeds kunt navigeren zonder internet?

Vandaag geen internet gehad en ik kon niet navigeren.

In de release notes was vermeld dat je kaarten kon downloaden maar ben nog niet achter gekomen hoe.
Zou er in moeten zitten als je de releasenotes mag geloven, maar in de huidige beta's nog niet. De releasenotes die rond gaan weten we ook niet of die ook echt de juiste zijn. Dus afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
€215 voor een setje logo's vervangen op de P7, 1x X voorop en 1x XPENG achterop.

Vooraf aangegeven dat ik ze zelf wel aanbreng, best een absurd bedrag en als de logo's niet voor een redelijke prijs los geleverd kunnen worden dan laat ik het gaan. Ali €36... dat zijn geen verhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Matn61 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:48:
€215 voor een setje logo's vervangen op de P7, 1x X voorop en 1x XPENG achterop.

Vooraf aangegeven dat ik ze zelf wel aanbreng, best een absurd bedrag en als de logo's niet voor een redelijke prijs los geleverd kunnen worden dan laat ik het gaan. Ali €36... dat zijn geen verhoudingen.
Gewoon even wachten. Heb vandaag een set logo's matzwart voor mijn tesla binnen gekregen. €10 voor 2 en super kwaliteit
Op aliexpress staat veel voor de p7 en p9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 11:41
Hmm.. de lease app is niet correct. Er staat dat de auto bij de dealer staat, maar hij staat ergens in België :F na een belletje gepleegd te hebben naar de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Laatst online: 29-05 11:48
relex28 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:00:
Hmm.. de lease app is niet correct. Er staat dat de auto bij de dealer staat, maar hij staat ergens in België :F na een belletje gepleegd te hebben naar de dealer
Dat is al een stuk dichterbij dan China ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambtr
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb een vraagje over de P9 waar ik precies nergens een antwoord op kan vinden:
kan je de ac laadsnelheid aanpassen, bv limiteren op 3,3Kw (of via amperage)?
momenteel doen we het zo met ons huidige wagen (Polestar 2), om ons piekvermogen laag genoeg te houden, dus enkel 's nachts of bij zon laden aan beperkt vermogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetroy
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-10-2024
Hi iedereen, ik heb een Xpeng G6 Long Range besteld en vandaag een telefoontje gekregen dat de auto klaar is om op te halen. Heeft iemand anders ook zo’n oproep ontvangen?

[ Voor 3% gewijzigd door zetroy op 23-07-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Zijn dat dan trouwens 2023 of 2024 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:02
Net een belletje gehad.....Of ik even m'n G6 wil halen

Blijkbaar is er al een hele bootlading aangekomen

[ Voor 32% gewijzigd door DragonFly op 23-07-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
dwadj schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:50:
[...]

Mmm dat zou ik toch niet zo durven zeggen
Ok, je hebt al zeker Android auto & Apple carplay, Tom Tom navigatie, 2 gekoelde oplaadpads en het hoger laadvermogen, maar de basis uitvoering kost dan ook al 2000 extra tov van huidig model...

Xmart 5.0 komt ook op het huidige model, de navigatie geen idee?

Het premium pack kost evenveel in de nieuwe versie terwijl er een pak minder in zit, geen
Dynaudio
Verstelbare achterzetels
Massage op achterzetels
Sorry voor de hele late quote, maar lees ik nou goed dat Dynaudio (en die achterstoelen) uit het premium pack gaan. Wat zit er dan in qua audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
kramon schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:52:
[...]

Sorry voor de hele late quote, maar lees ik nou goed dat Dynaudio (en die achterstoelen) uit het premium pack gaan. Wat zit er dan in qua audio?
Volgens mij gewoon Dynaudio, aldus de website van xpeng zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompy
Ik had begrepen een vergelijkbaar systeem van Xpeng zelf. Geen Dynaudio meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
gompy schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:15:
Ik had begrepen een vergelijkbaar systeem van Xpeng zelf. Geen Dynaudio meer.
Daar leek het eerst op, maar op de website staat nu weer Dynaudio. Misschien hebben ze de licentie toch wel verlengd oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdj75
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 23:09
DragonFly schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:32:
Net een belletje gehad.....Of ik even m'n G6 wil halen

Blijkbaar is er al een hele bootlading aangekomen
Heb je een G6 met of zonder trekhaak besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
kramon schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:52:
[...]
Dynaudio zou vervangen worden door een gelijkwaardige in-house geproduceerde speaker 'Xopera'.

Overigens heb ik na veel twijfel besloten niet voor het premium pack te gaan juist omdat de Dynaudio premium niet direct heel veel beter klinkt, de standaard bekleding inde P7 vind ik meer dan fraai en soft close deuren leuk, maar denk dat het me zelf ook lukt de deuren te sluiten.

Ik ga voor een after market oplossing met losse versterking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:02
sjoerdj75 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:11:
[...]

Heb je een G6 met of zonder trekhaak besteld?
Zonder. Volgens de product specialist (Badhoevedorp), kwamen de voertuigen met trekhaak een zending later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
In de whatsapp groep staat dat iemand met trekhaak hem al kan afhalen, de berichten blijven wisselend.
Edit: ik kan de mijne (met trekhaak) waarschijnlijk voldoende week ophalen. Hij zit in de eerste lading en wordt vrijdag in Breukelen verwacht.

[ Voor 41% gewijzigd door Bla65 op 24-07-2024 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:07
Hebben jullie dit al gezien, aftermarket frunk mod voor de G6 in China: https://bbs.xiaopeng.com/thread/2570789

https://m.intl.taobao.com...effCbsFfp&id=789006362148

[ Voor 33% gewijzigd door RVE_NL op 23-07-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
www.frunk.at gaan ws ook wat maken voor de g6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 20:24
Stel dat je nu een dagwaarde voor een XPENG G9 wilt bepalen, hoe kan dat dan het beste? Het gaat om het bepalen van de waarde in het economisch verkeer. Koerslijsten staat deze auto nog niet op lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusqotp
  • Laatst online: 14-08-2024
Bla65 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:39:
In de whatsapp groep staat dat iemand met trekhaak hem al kan afhalen, de berichten blijven wisselend.
Edit: ik kan de mijne (met trekhaak) waarschijnlijk voldoende week ophalen. Hij zit in de eerste lading en wordt vrijdag in Breukelen verwacht.
Mag ik vragen wanneer besteld ?
Kreeg gisteren wel de vraag om extra gegevens door te geven om sneller tenaamstelling in orde te maken .

Maar nog geen woord over dat hij binnen zou zijn of onderweg .

Ook in app geen verdere update van status .

Bedankt !

Mvg Angelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
13 juni besteld, ze komen random door de douane. Als hij op toegewezen staat in de app zou hij bij deze lading moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusqotp
  • Laatst online: 14-08-2024
Bla65 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:18:
13 juni besteld, ze komen random door de douane. Als hij op toegewezen staat in de app zou hij bij deze lading moeten zitten.
Bedankt voor je antwoord.
Dan zal ik nog even geduld moeten hebben .
Ik 21 juni besteld .maar kan me niet voorstellen dat er een boot vol al verkocht zou zijn in Nederland ? Hoeveel passen er op een boot 2000? Kan natuurlijk een gezamenlijk transport zijn met andere merken ook .

We zullen zien maar begint toch te kriebelen 😉

Mvg Angelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
tinusqotp schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:44:
[
Ik 21 juni besteld .maar kan me niet voorstellen dat er een boot vol al verkocht zou zijn in Nederland ? Hoeveel passen er op een boot 2000? Kan natuurlijk een gezamenlijk transport zijn met andere merken ook .

We zullen zien maar begint toch te kriebelen 😉

Mvg Angelo
Ik denk dat het schip meerdere havens aandoet (dat was ook zo bij Tesla) dus NL een deel krijgt. En in dat deel moet dan jouw kleur en uitvoering nog beschikbaar zijn.
De status is bij mij nu "verzonden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetroy
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-10-2024
tinusqotp schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:57:
[...]

Mag ik vragen wanneer besteld ?
Kreeg gisteren wel de vraag om extra gegevens door te geven om sneller tenaamstelling in orde te maken .

Maar nog geen woord over dat hij binnen zou zijn of onderweg .

Ook in app geen verdere update van status .

Bedankt !

Mvg Angelo
Ik heb de auto op 27 juni besteld met een trekhaak, en ik heb een oproep gekregen dat ik hem vanaf 19 augustus kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
zetroy schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:23:
[...]

Ik heb de auto op 27 juni besteld met een trekhaak, en ik heb een oproep gekregen dat ik hem vanaf 19 augustus kan ophalen.
Ik heb hem 13 juni besteld en ik kan hem 2 augustus ophalen (met trekhaak). Hij staat al in Breukelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WKMND
  • Laatst online: 26-05 11:39
Bla65 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:43:
[...]

Ik heb hem 13 juni besteld en ik kan hem 2 augustus ophalen (met trekhaak). Hij staat al in Breukelen.
Wat was je verwachtte week van levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
WKMND schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:25:
[...]

Wat was je verwachtte week van levering?
”augustus/september”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Zag op het kentekenregister dat er aardig wat g6 op kenteken zijn gezet. Alleen ook veel auto's zonder trekhaak en ook geen trekgewicht op het kenteken......geen after market trekhaak dus mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterblank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-06 11:07
Mijn G6 (besteld 28 juni) komt "pas" in september heeft de dealer in Breukelen gemeld, er is mij verteld dat er niet veel long range, oranje met zwart interieur beschikbaar komen in de eerste ladingen maar dat er al wel aardig wat mensen op een zitten te wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matn61
Xpeng P7 velgen van matt grey naar gloss black, tevens logo voor, spiegels en zijcamera in gloss black, achter logo delete. Wat rest is de raamlijsten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2y3OmPTNBZOLo9AqLXh-pBe0Do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFIoRNGwq8YKuOc9qAz6cNDf.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JQq9aT_wSxMMSqJb8mJjdKrPhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTXOrU6aRgXtc5IdQdHgi0hL.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtrhct7DPt70W8Ojr_xYS4yDSsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQJ3CoR7ZNOxLtMkR2X9ite0.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxcTUsrb0L40ZMo7D2G1TsyuvrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qv87zszcghgb4XMGKoyoveGQ.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUHSNEVJTAoFRZn-PS88OxaF_ms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCGQuIFGRzRYErlUWlW6UpOw.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/We4hkT5ZEPZZJAy9KYoTqe6WqbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ufgxHwMz32ektC4GYTJVkga.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTFQaquZjM8_DoET2S1Yf-uMDQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1OW4dH5TB3QJhLEnn2jqwYja.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Matn61 op 29-07-2024 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petitbarzun
  • Laatst online: 13-11-2024
Langzamerhand begint het bestel proces duidelijker te worden.
De auto's worden niet op bestelling gemaakt, maar op efficientie in de fabriek. Ze maken een inschatting van wat ze denken nodig te hebben. XPENG had niet het aantal trekhaken verwacht wat we hier bestellen, dus de eerste lading had relatief veel zonder trekhaak.

Een auto krijgt een VIN nummer zodra die gemaakt is. Er worden auto's gestuurd op de boot die al besteld zijn, maar ook die nog niet besteld zijn. Als je een auto bestelt, en jouw combinatie van kleur, range en trekhaak is al gemaakt (en staat in de haven of op de boot of bij de dealer), wordt dat VIN nummer meteen toegewezen in de app. De dealer/agent kan de beschikbaarheid zien, dus als je flexibel bent kan je een al geproduceerde auto kiezen. Als de auto is toegewezen, staat jouw naam bij wijze van spreken op de auto die onderweg is. Ik krijg de indruk dat de stappen dan niet worden doorlopen, in ieder geval staat bij mij niet Verzonden, terwijl hij in de haven in Zeebrugge staat. Eenmaal in de haven kan het weken duren voordat hij door de douane is en op transport naar je dealer. Maar het kan ook snel. De volgende boot komt op 15 augustus aan.

Als jouw combinatie nog niet gemaakt is, moet je wachten tot de auto in China is gemaakt, dan wordt hij toegewezen, en dan volg je alle stappen van het proces in de app. Dus als je nog niet de status Toegewezen hebt in de app, dan is de auto nog niet geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Petitbarzun schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:12:
Langzamerhand begint het bestel proces duidelijker te worden.
De auto's worden niet op bestelling gemaakt, maar op efficientie in de fabriek. Ze maken een inschatting van wat ze denken nodig te hebben. XPENG had niet het aantal trekhaken verwacht wat we hier bestellen, dus de eerste lading had relatief veel zonder trekhaak.

Een auto krijgt een VIN nummer zodra die gemaakt is. Er worden auto's gestuurd op de boot die al besteld zijn, maar ook die nog niet besteld zijn. Als je een auto bestelt, en jouw combinatie van kleur, range en trekhaak is al gemaakt (en staat in de haven of op de boot of bij de dealer), wordt dat VIN nummer meteen toegewezen in de app. De dealer/agent kan de beschikbaarheid zien, dus als je flexibel bent kan je een al geproduceerde auto kiezen. Als de auto is toegewezen, staat jouw naam bij wijze van spreken op de auto die onderweg is. Ik krijg de indruk dat de stappen dan niet worden doorlopen, in ieder geval staat bij mij niet Verzonden, terwijl hij in de haven in Zeebrugge staat. Eenmaal in de haven kan het weken duren voordat hij door de douane is en op transport naar je dealer. Maar het kan ook snel. De volgende boot komt op 15 augustus aan.

Als jouw combinatie nog niet gemaakt is, moet je wachten tot de auto in China is gemaakt, dan wordt hij toegewezen, en dan volg je alle stappen van het proces in de app. Dus als je nog niet de status Toegewezen hebt in de app, dan is de auto nog niet geproduceerd.
Klopt.
Ik had de auto ook relatief snel, omdat ik alle opties had en de groene kleur. Naast dat het de duurste auto is, waren mensen ook terughoudend op de groene kleur (matte lak) vanwege de wasstraat.
Was toen nog veel onduidelijk over, en een aantal mensen hadden toen hun groene reservering omgezet in een andere kleur (zwart voornamelijk)
Ik had dus binnen een paar dagen, of zelfs binnen een paar uur, al dat er een voertuig voor mij beschikbaar was en had ik dus ook al mijn VIN ontvangen. Status was toen "onderweg naar Nederland"

Ik denk dat voornamelijk in Zeebrugge de grootste vertraging optreed, door gebrek aan personeel / transport naar Nederland.

Een aantal maanden geleden waren ze ook nog in het proces om van logistiek partner te wisselen, dat hielp dan dus ook niet mee waarschijnlijk. Al zou je daar nu dus geen last meer van moeten hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bla65
Petitbarzun schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:12:
Ik krijg de indruk dat de stappen dan niet worden doorlopen, in ieder geval staat bij mij niet Verzonden, terwijl hij in de haven in Zeebrugge staat. Eenmaal in de haven kan het weken duren voordat hij door de douane is en op transport naar je dealer. Maar het kan ook snel. De volgende boot komt op 15 augustus aan.
Bij mij kreeg hij de status verzonden toen hij onderweg was naar de dealer. Ik heb ook nog geen VIN gezien, terwijl hij al weken toegewezen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petitbarzun
Bla65 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:50:
[...]

Bij mij kreeg hij de status verzonden toen hij onderweg was naar de dealer. Ik heb ook nog geen VIN gezien, terwijl hij al weken toegewezen is.
Die vin en de meldcode krijg je kort van de voren om je verzekering mee te regelen.

[ Voor 61% gewijzigd door Petitbarzun op 29-07-2024 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bla65
Petitbarzun schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:07:
[...]

Die vin en de meldcode krijg je kort van de voren om je verzekering mee te regelen.
Vanmorgen ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDknakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-01 16:08
131 pagina's aan informatie is best wel wat!
Wat is de gemiddelde duur voordat de status van 'Contract ondertekend' naar 'Toegewezen' gaat?

Ik wil mijn oranje bommetje hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
HDknakker schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:35:
Wat is de gemiddelde duur voordat de status van 'Contract ondertekend' naar 'Toegewezen' gaat?

Kan heel erg verschillen. Voor G6 is het voor mij nog onbekend, evenals de nieuwe G9.
G9 MY2023 hebben ze nog op voorraad en kan je binnen twee weken rijden.
Maar G6 en nieuwe G9 komen nu van de fabriek afrollen en dan per boot naar Zeebrugge. Als het goed is staan daar al een heel aantal. Maar duurt lang voordat ze van Zeebrugge naar Nederland zijn verplaatst

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hendrikjp
  • Laatst online: 12-11-2024
Gaaf! Kan je die ook hier bestellen?

Edit: wel deze gevonden: https://smoothbev.com/products/frunk-xpeng-g6

[ Voor 9% gewijzigd door Hendrikjp op 01-08-2024 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
jesse! schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:35:
[...]
Maar duurt lang voordat ze van Zeebrugge naar Nederland zijn verplaatst
Ruim 3.5 week duurde het voor mijn P7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petitbarzun
HDknakker schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:35:

Het is of vrij snel (als er een met jouw combinatie van eigenschappen beschikbaar is), of het duurt totdat hij daadwerkelijk gemaakt is.Hoelang dat duurt is min of meer random. Hij moet uiterlijk (mijn inschattting) rond 23 augustus zijn toegewezen als ze een leverdatum sept/oktober hebben afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDknakker
15 juli is de auto besteld met een levertijd van 3-4 maanden.
Ze hebben me wel een lijst van auto’s laten zien die eerdaags hier arriveren.
Als ik een trekhaak had genomen, dan had ik mazzel gehad en was het 6-8 weken geweest aangezien er 2 op stonden in mijn kleur met dezelfde configuratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterblank
HDknakker schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:28:
15 juli is de auto besteld met een levertijd van 3-4 maanden.
Ze hebben me wel een lijst van auto’s laten zien die eerdaags hier arriveren.
Als ik een trekhaak had genomen, dan had ik mazzel gehad en was het 6-8 weken geweest aangezien er 2 op stonden in mijn kleur met dezelfde configuratie.
Toevallig oranje, long range, zwart interieur?
Ik kreeg namelijk dezelfde opmerking bij navraag over de leverdatum van mijn bestelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDknakker
peterblank schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:27:
[...]

Toevallig oranje, long range, zwart interieur?
Ik kreeg namelijk dezelfde opmerking bij navraag over de leverdatum van mijn bestelling :P
Oranje en zwart interieur, maar dan de Performance.
Er stonden er 2 op, met trekhaak en dat was het.

Oranje is niet zo populair in Nederland (misschien nergens :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomvdpoel
Hoe kom ik in die appgroep?

Alvast bedankt!

Tom
Bla65 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:39:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:52
tomvdpoel schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 16:51:
Hoe kom ik in die appgroep?

Alvast bedankt!

Tom

[...]
Die vraag wordt elke week ongeveer gevraagd, gebruik even de zoekfunctie in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterblank
HDknakker schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:07:
[...]

Oranje en zwart interieur, maar dan de Performance.
Er stonden er 2 op, met trekhaak en dat was het.

Oranje is niet zo populair in Nederland (misschien nergens :9 )
De dealer vertelde mij dat Xpeng niet aandurfde om teveel oranje deze kant op te schepen in de angst dat ze niet verkocht werden, ik vermoed dat er toch meer mensen naar vragen als verwacht hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:01

Rayzman

+31 Rayzman

Oranje is ook de enige kleur die ze op de g6 leveren want de rest is wit, zwart, grijs.
In China hebben ze ook photon blue en starry rain cyan, wat ik zelf een erg geslaagde kleur vind op die auto.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvdpoel
peterblank schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:01:
[...]

De dealer vertelde mij dat Xpeng niet aandurfde om teveel oranje deze kant op te schepen in de angst dat ze niet verkocht werden, ik vermoed dat er toch meer mensen naar vragen als verwacht hahaha
In principe is oranje gewoon een idiote kleur voor een auto, maar op de G6 staat het verrassend goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:29
tomvdpoel schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:28:
[...]

In principe is oranje gewoon een idiote kleur voor een auto, maar op de G6 staat het verrassend goed.
Hehe yup, ik zou hem graag in oranje besteld hebben maar helaas niet beschikbaar in de lease.
Enige andere keer dat ik het in oranje ook mooi vond was lang geleden bij een Ford Focus RS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joe Dancen
Had ik toch echt gedacht dat oranje een kleur was die niet goed zou verkopen? Benieuwd wat de verkoopverhoudjng van j
Kleuren is. Ik heb voor zwart gekozen ivm de ringen in de wielkastenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cJ48j4woDZ5hL34r0RlOEregJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfT2OeS1PHRGpXqLPNCshxhj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Joe Dancen op 04-08-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterblank
Joe Dancen schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:06:
Had ik toch echt gedacht dat oranje een kleur was die niet goed zou verkopen? Benieuwd wat de verkoopverhoudjng van j
Kleuren is. Ik heb voor zwart gekozen ivm de ringen in de wielkasten[Afbeelding]
Dat is ook het enige element aan de wagen dat ik enigzins vreemd vind ogen, die ringen om de wielkasten.
Desondanks vind ik het niet "storend" genoeg om niet voor oranje te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Nu online

robotjoek

peterblank schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:50:
[...]

Dat is ook het enige element aan de wagen dat ik enigzins vreemd vind ogen, die ringen om de wielkasten.
Desondanks vind ik het niet "storend" genoeg om niet voor oranje te gaan :P
Zo zie je maar over smaak valt te twisten😀, ik vind die "ringen" juist heel smaakvol, vandaar de keus voor de witte te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:49
Gaat er met de proefrit U6 in Breukelen nog steeds iemand mee van de verkopers?
Ik geef er nml de voorkeur aan om alleen te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:07
Obelixxx schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:08:
Ik vond het echt een meerwaarde dat de verkoper meeging, leuke route met verschillende soorten bestrating, uitleg over features en je kon er meteen op los vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robotjoek
  • Nu online

robotjoek

Met mijn proefrit bij XPeng R'dam iig niet, daar de G6 gereden, en besteld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikjp
  • Laatst online: 12-11-2024
Eerste auto's waren op Deens kenteken geloof ik. Daar moest iemand van Xpeng mee ivm verzekering. Als er nu auto's op NL kenteken zijn voor proefritten dan zou dat niet meer hoeven mijn inziens. Ik vond het prettig dat alles uitgelegd werd maar alleen rijden is ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-06 21:52
Zijn er alleen performance versies proef te rijden of ook de standaard range, die ik tzt op het oog heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
FJP84 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:45:
Zijn er alleen performance versies proef te rijden of ook de standaard range, die ik tzt op het oog heb.
Het maakt in principe niet veel uit...
Ik heb de P7 LR gekozen, maar ook de performance gereden, daarnaast ook de G6 performance de G9 performance. De wagens voelen over de meet genomen hetzelfde aan, fijne powercurve en het surplus vermogen voel je alleen als je ook daadwerkelijk het pedaal vloert. Rijdt je de auto op eco mode dan reageert deze trager op het pedaal.

De G6 voelde bij 'normaal' rijgedrag ook volkomen rustig en normaal aan, alleen bij het vloeren van de pedaal voel je de potentie.

Bij de P7 LR en P dezelfde ervaring, tuurlijk is het extra vermogen soms fijn, maar de wagens zijn standaard meer dan snel genoeg en de pedaal gaat bij mij niet heel vaak naar de vloer. 6.5 sec naar de honderd was in het ICE tijdperk, ca. 6 jaar terug louter voorbehouden aan €200k plus auto's

De G6 standaard met LFP batterij volstaat helemaal prima, P7 is stiekem wel veel fraaier ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daikoko
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 14:10
Ik kwam langs Breukelen op 27/7 en was bij Xpeng binnen gelopen. Zag iemand proefrit doen zonder verkoper. Verkoper ging alleen eerst 10 min samen in de auto zitten om alles uit te leggen. Daarna stapte ze uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

daikoko schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:18:
[...]

Ik kwam langs Breukelen op 27/7 en was bij Xpeng binnen gelopen. Zag iemand proefrit doen zonder verkoper. Verkoper ging alleen eerst 10 min samen in de auto zitten om alles uit te leggen. Daarna stapte ze uit.
Gisteren op de bonnefooi binnengelopen bij Breukelen, G6 bekeken en de verkoper bood aan gelijk om te proefrijden. Hij reedt niet mee en mocht zolang als ik wilde. Heb 10 min gereden had niet veel meer tijd. LR editie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDknakker
In Badhoevedorp was ik alleen, in de Performance. Uurtje mee gereden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Peer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:01
Vraag over de Fulli tolbadge voor Frankrijk/Italië/Spanje/Portugal gekocht bij de ANWB.
Zojuist teruggekomen van een welverdiende vakantie in de Dordogne. Ging helemaal perfect met laden e.d., maar één dingetje verliep niet volgens plan. Ik gebruik al jaren een tolbadge voor de poortjes op de snelweg in Frankrijk en Italië. De huidige is nu drie jaar oud, maar deze werkte niet in Frankrijk i.c.m. de XPeng G9. Heeft iemand hier op het forum dezelfde ervaring? Of werkte het bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompy
afgelopen 2 weken met Bip&Go gereden onder de spiegel van mijn G9. Geen enkel probleem gehad in de 18 poortjes die ik gehad heb. +/- 35km/uur door de poortjes. vaak ging hij al open nadat ik net de sluis ingereden was. dus ging perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter Peer
gompy schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:33:
afgelopen 2 weken met Bip&Go gereden onder de spiegel van mijn G9. Geen enkel probleem gehad in de 18 poortjes die ik gehad heb. +/- 35km/uur door de poortjes. vaak ging hij al open nadat ik net de sluis ingereden was. dus ging perfect.
Bedankt voor de reactie (y). Ik sprak nog wel iemand (geen XPeng-rijder) die zijn tolbadge had laten vervangen na vergelijkbare problemen. Dan maar even een bezoekje aan de ANWB-shop plannen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter Peer
Iemand die ook meedoet met het bètaprogramma om de upgrade naar 5.2.5 bèta 4 te testen?
Zo ja, wat zijn jouw bevindingen?
Mijn eerste indruk, een mooie stap voorwaarts. Nu nog Apple Carplay ;)
  • ACC/LCC: bij inhalende auto die voorlangs kruist houdt de auto niet meteen in, zoals het hoort;
  • ACC/LCC: ook in te stellen boven de 130km/u;
  • Navigatie: instructies eindelijk op tijd en betrouwbaar;
  • XDock: sneltoetsen onderin het scherm in te stellen. Navigeert een stuk beter;
  • Bij de eerste waarschuwing voor te hoge snelheid, wordt gevraagd of je de waarschuwing uit wil schakelen voor die rit;
  • Mogelijkheid tot het splitsen van het centrale scherm, om meerdere opties naast elkaar te tonen.
  • Camera op scherm bij gebruik richtingaanwijzer kijkt naar achter i.p.v. naar voren;
  • En nog meer, maar dat moet ik nog ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:58
Peter Peer schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:42:

[/list]
Is toch al bevestigd dat dit niet meer gaat komen voor de 2023 G9 modellen omdat de hardware het simpelweg niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 21:42
Iemand hier een zicht op de beschikbaarheid van onderdelen voor Xpeng?
Zie toch nogal wat posts op het internet van zeer lange wachttijden voor onderdelen tot 8 maanden, voorruit, lichtenunit, ...
Of willen de Chinezen enkel verkopen en over enkele jaren weer weg zijn, anders hadden ze toch al de onderdelen logistiek opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
ligt er aan. Ik had iets aan de hand en moest ook een onderdeel voor komen was binnen 2 weken opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
dwadj schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:09:
Iemand hier een zicht op de beschikbaarheid van onderdelen voor Xpeng?
Zie toch nogal wat posts op het internet van zeer lange wachttijden voor onderdelen tot 8 maanden, voorruit, lichtenunit, ...
Of willen de Chinezen enkel verkopen en over enkele jaren weer weg zijn, anders hadden ze toch al de onderdelen logistiek opgebouwd?
Spiegel unit bij mij was binnen 2 weken geleverd en vervangen, kon wel gewoon doorrijden.
Veel onderdelen zijn beschikbaar in Amsterdam volgens mij.
Maar sommige dingen moeten uit China komen, volgens mij komen er ook onderdelen per luchtvracht ipv schip zodat het sneller is. Maar dat weet ik niet zeker.

Hoe groter je schade, hoe groter de kans dat sommige onderdelen er niet zijn uiteraard.
Bij andere merken is dit overigens net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
Peter Peer schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:42:
Iemand die ook meedoet met het bètaprogramma om de upgrade naar 5.2.5 bèta 4 te testen?
Zo ja, wat zijn jouw bevindingen?
  • ACC/LCC: bij inhalende auto die voorlangs kruist houdt de auto niet meteen in, zoals het hoort;
  • ACC/LCC: ook in te stellen boven de 130km/u;
  • Navigatie: instructies eindelijk op tijd en betrouwbaar;
  • XDock: sneltoetsen onderin het scherm in te stellen. Navigeert een stuk beter;
  • Bij de eerste waarschuwing voor te hoge snelheid, wordt gevraagd of je de waarschuwing uit wil schakelen voor die rit;
  • Mogelijkheid tot het splitsen van het centrale scherm, om meerdere opties naast elkaar te tonen.
  • Camera op scherm bij gebruik richtingaanwijzer kijkt naar achter i.p.v. naar voren;
  • En nog meer, maar dat moet ik nog ervaren.
Yes ik heb m ook. 1 dag voordat ik naar Frankrijk reed kreeg ik de melding.

LCC is echt enorm verbeterd, rijd veel soepeler en heb geen gevaarlijke / hachelijke afremmomenten meer gehad. Ik heb wel het idee dat de auto weer iets teveel rechts aanhoudt in de rijstrook waardoor je soms wat te dichtbij de auto naast je zit. Dat was eerder ook zo, maar na een update gefixt.

Navigatie foutloos tot op heden.
Leuk dat je de geluidsinstellingen kunt tweaken nu.
Je kunt een custom rijmodus aanmaken.

Ik heb een paar (kleine) irritatiepuntjes:

De home button gaat terug naar het ‘slimme auto’ scherm, niet naar de navigatie/maps.
Mijn rijdersprofielen (stoel-, stuur- en spiegelposities en lichtinstellingen interieur) waren na de update weg en ik weet niet hoe ik ze weer aan kan maken met de naam van de bestuurder erbij?
XDock heeft te weinig posities, ik zou meer sneltoetsen willen toevoegen, maar past helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Ondanks de melding dat de update gepushed zou worden meer dan 1 week geleden. Heb ik nog steeds geen 5.2 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Mirved schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:12:
Ondanks de melding dat de update gepushed zou worden meer dan 1 week geleden. Heb ik nog steeds geen 5.2 beta.
Kan zijn dat je niet in de groep zit. Veel die zich aanmelden krijgen wel de notificatie, maar niet de update uiteindelijk.
Met beta4 is de testgroep iets uitgebreid, maar waren geen plannen om dit met beta5 nog te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:48

Tijntje

Hello?!

Robvanh schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 07:16:
[...]

Ik heb een paar (kleine) irritatiepuntjes:

De home button gaat terug naar het ‘slimme auto’ scherm, niet naar de navigatie/maps.
Mijn rijdersprofielen (stoel-, stuur- en spiegelposities en lichtinstellingen interieur) waren na de update weg en ik weet niet hoe ik ze weer aan kan maken met de naam van de bestuurder erbij?
XDock heeft te weinig posities, ik zou meer sneltoetsen willen toevoegen, maar past helaas niet.
  • Home button gaat wel naar Navigatie, tenzij je navigatie hebt aangezet op het 1/3 scherm. Kies bijvoorbeeld Slimme omgeving op het 1/3 scherm. Dan werkt het wel.
  • Profielen zijn nu gekoppeld aan de telefoon app, het idee is dat de persoon die naar de auto loopt en unlocked is het profiel dat geladen wordt.
  • Helemaal mee eens

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 20:24
Hier 5.2.5 beta 4 nu een aantal dagen draaien. Bevalt goed. Inderdaad wat soepeler met LCC etc.

Had problemen met de camera-view (Scherm met de 4-individuele cameratjes gaf lijnen). Woensdag voor onderhoud naar Breukelen geweest. Daar heeft met onderhoud gedaan en naar de camera's gekeken.

Eerst melding dat LCC etc. uitgeschakeld was. Na auto uit en aan gehad en stuk rijden werkt het allemaal, inclusief de camera's.

In Breukelen trouwens erg netjes geholpen. Kop thee en zelfs een bureau om aan te werken (verkopers op vakantie denk ik). Was goed werken en de tijd ging met werken snel.

Tevreden.
Pagina: 1 ... 33 ... 49 Laatste