Hoe weet je tot de eerste groep behoort?peak schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 06:47:
Heeft iemand de 5.2.5 beta1 al?
Ik behoor tot de eerste test groep en heb gisteren via een notificatie gelezen dat de update naar de auto wordt gestuurd maar de auto heeft deze nog niet binnen.
Ben benieuwd of het helpt als je met wifi verbonden bent omdat 4g wat langzamer is en het ongetwijfeld een grote download is.
Doordat ik een notificatie heb ontvangen dat ik tot deze groep behoor en de update naar de auto is gestuurddaantjuh68 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:14:
[...]
Hoe weet je tot de eerste groep behoort?

bij mij via 4G in 8 minuten geinstalleerd, eerste bevindingen zijn positief!peak schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 06:47:
Ik behoor tot de eerste test groep en heb gisteren via een notificatie gelezen dat de update naar de auto wordt gestuurd maar de auto heeft deze nog niet binnen.
Ben benieuwd of het helpt als je met wifi verbonden bent omdat 4g wat langzamer is en het ongetwijfeld een grote download is.
Dan je wel. I gaat met vereniging eigen huis verzekering. Deze is ook met zonder verplicht alarm klassejesse! schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:19:
[...]
nh1816 vind ik prima en heeft geen alarm eis, net als univé. Er zijn ook nog andere.
G9 heeft geen alarm, dus dat is eigenlijk een van de grote eisen die ik had bij het zoeken van een verzekeraar.
Same here, wel bevestiging bericht vandaag ontvangen met de mededeling dat de beta1 naar de auto is gepusht, maar nog niets ontvangen helaas.peak schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 06:47:
Zojuist de update geïnstalleerd. Wow wat een verandering zeg! Nu alles weer even ondervinden. Blijft bizar een update en een compleet ander auto gevoel.MGB76 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:34:
[...]
Same here, wel bevestiging bericht vandaag ontvangen met de mededeling dat de beta1 naar de auto is gepusht, maar nog niets ontvangen helaas.
Dag later en nog steeds geen update ontvangen.MGB76 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:34:
[...]
Same here, wel bevestiging bericht vandaag ontvangen met de mededeling dat de beta1 naar de auto is gepusht, maar nog niets ontvangen helaas.
Ik denk dat wij dan toch in de groep van 20 juli zitten.
Parsec schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:56:
[...]
Zojuist de update geïnstalleerd. Wow wat een verandering zeg! Nu alles weer even ondervinden. Blijft bizar een update en een compleet ander auto gevoel.
Zou 1 van jullie kunnen testen of bvb. Waze in de browser werkt? Ben erg benieuwd of de browser toegang heeft tot locatie gegevens.mlo schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:58:
[...]
bij mij via 4G in 8 minuten geinstalleerd, eerste bevindingen zijn positief!
Daarnaast sowieso ook erg benieuwd of er nu wel of niet Android Auto in de update zit en hoeveel vrijheid er is om apps te installeren
Mocht het lukken om hiernaar te kijken, heel erg bedankt!
AA en CarPlay zitten alleen in de G6 en de nieuwe G9. Niet in de huidige G9'sbebopper schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:31:
[...]
[...]
Zou 1 van jullie kunnen testen of bvb. Waze in de browser werkt? Ben erg benieuwd of de browser toegang heeft tot locatie gegevens.
Daarnaast sowieso ook erg benieuwd of er nu wel of niet Android Auto in de update zit en hoeveel vrijheid er is om apps te installeren
Dat heb ik ook al vaker gehoord & gelezen en daar ga ik ook vanuit.jesse! schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:01:
[...]
AA en CarPlay zitten alleen in de G6 en de nieuwe G9. Niet in de huidige G9's
Maar toch staat er op plaatjes/foto's van de nieuwe software wel een AA icoon tussen de apps. Net nog gezocht maar kan helaas de foto niet meer terugvinden. Maar dat triggerde bij mij toch de vraag. Zal niet de eerste keer zijn dat er een verrassing bijkomt
De PDF die eerder in dit topic gelinkt is doet het niet meer, maar kwam em bij mijn zoektocht naar het plaatje net nog eens tegen: Xpeng Xmart OS Beta 5.2.5 Release Notes.
[ Voor 21% gewijzigd door bebopper op 12-07-2024 11:55 ]
Helaas Xpeng NL, waar de gebruikersgroep intensief contact mee heeft, heeft bevestigd dat de huidige G9's geen AA/Carplay krijgen door dat er een hardware aanpassing in de processing unit nodig is, die dus te kostbaar is om te doen. vervanging kan alleen door de hele boordcomputer te vervangen a 5000 euro of zo.
het is nog niet duidelijk of andere aftermarket oplossingen wel mogelijk zullen zijn.
het is nog niet duidelijk of andere aftermarket oplossingen wel mogelijk zullen zijn.
Voor mij momenteel een behoorlijke showstopper om voor een G9 te gaan..Lisa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:26:
Helaas Xpeng NL, waar de gebruikersgroep intensief contact mee heeft, heeft bevestigd dat de huidige G9's geen AA/Carplay krijgen door dat er een hardware aanpassing in de processing unit nodig is, die dus te kostbaar is om te doen. vervanging kan alleen door de hele boordcomputer te vervangen a 5000 euro of zo.
Ik sta op het punt een Xpeng G9 te kopen (in België) en daar heeft de verkoper gezegd dat AA er aan zit te komen en via update beschikbaar zal komen... ben je er zeker van dat de huidige (want nu bestellen, is een stockwagen krijgen) G9's geen AA kunnen krijgen?Lisa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:26:
Helaas Xpeng NL heeft bevestigd dat de huidige G9's geen AA/Carplay krijgen door dat er een hardware aanpassing in de processing unit nodig is, die dus te kostbaar is om te doen. vervanging kan alleen door de hele boordcomputer te vervangen a 5000 euro of zo.
Het is pas echt bevestigd als je een G9 2023 met AA ziet. Die hebben we nog niet gezien.Rhox1979 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:49:
[...]
Ik sta op het punt een Xpeng G9 te kopen (in België) en daar heeft de verkoper gezegd dat AA er aan zit te komen en via update beschikbaar zal komen... ben je er zeker van dat de huidige (want nu bestellen, is een stockwagen krijgen) G9's geen AA kunnen krijgen?
Soms een verhaal over een hele boordcomputer, soms een verhaal over slechts het vervangen van een USB-poortje. Als dit belangrijk voor je is zou ik een 2024 bestellen en even wachten. Die verkopers lullen ook maar wat.
Ik weet niet in welke garage je hem wilt bestellen, ik ben zelf in Antwerpen 1 gaan bestellen eind juni.Rhox1979 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:49:
[...]
Ik sta op het punt een Xpeng G9 te kopen (in België) en daar heeft de verkoper gezegd dat AA er aan zit te komen en via update beschikbaar zal komen... ben je er zeker van dat de huidige (want nu bestellen, is een stockwagen krijgen) G9's geen AA kunnen krijgen?
Volgens de verkoper zit AA en Apple carplay in de 2024 modellen, dewelke je ook al kan bestellen (enkel in showroom, online is het 2023 model)
Zelf heb ik bewust gekozen voor het 2024 model dat net iets duurder is dan de 2023 versie.
Levering zou in principe begin augustus zijn, dus dan kan ik je eventueel bevestigen dat het effectief zo is.
Ik zou hem ook in Antwerpen gaan bestellen... maar dat zal dan ook het prijsverschil zijn dat ik per offerte (zal dan 2024 model zijn) kreeg en online (2023 model) kon samenstellen (basis AWD wagen)... dit verschilt net 2000€
Wat zijn de andere mogelijke verschillen in modellen?
Prijsverschil is inderdaad 2k.Rhox1979 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:32:
Ik zou hem ook in Antwerpen gaan bestellen... maar dat zal dan ook het prijsverschil zijn dat ik per offerte (zal dan 2024 model zijn) kreeg en online (2023 model) kon samenstellen (basis AWD wagen)... dit verschilt net 2000€
op het forum is het al eens gedeeld geweest wat de verschillen zijn maar als ik het correct onthouden heb :
- Geen sensor meer onder de koffer om met je voet te openen
- Geen Logo dat op de grond schijnt vanuit de spiegel
- AA en Apple carplay inclusief
- Dubbele draadloze gekoelde laders met meer laadvermogen
- Bekerhouders zijn nu fixed (in 2023 model kon je ze naar boven laten komen zodat er geen "gat"was
Don't shoot me als ik niet volledig ben, maar dit zijn de belangrijkste die ik onthouden heb.
Nope lukt niet. De chrome browser staat het niet toe om de gps locatie op te halen. Je hebt tevens geen toegang tot de browser settings.bebopper schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:31:
[...]
[...]
Zou 1 van jullie kunnen testen of bvb. Waze in de browser werkt? Ben erg benieuwd of de browser toegang heeft tot locatie gegevens.
De browser toont wel de live map van Waze maar dan New York.
:strip_exif()/f/image/atws1WLFZJR7ciUmENsZyaI6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XKkazBoRGrubs9XNgzz0f5je.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is erg jammer, super bedankt voor het checken!peak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:23:
[...]
Nope lukt niet. De chrome browser staat het niet toe om de gps locatie op te halen. Je hebt tevens geen toegang tot de browser settings.
De browser toont wel de live map van Waze maar dan New York.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat betreft AA duw ik het hele kleine beetje hoop dat ik had gekregen door een screenshot ergens maar weer terug het hok in
Met Google Maps lukt het wel om de GPS locatie op te vragen!peak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:23:
[...]
Nope lukt niet. De chrome browser staat het niet toe om de gps locatie op te halen. Je hebt tevens geen toegang tot de browser settings.
Wat mis je aan het huidige OS dat AA wel bied?bebopper schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:31:
[...]
Dat is erg jammer, super bedankt voor het checken!
Wat betreft AA duw ik het hele kleine beetje hoop dat ik had gekregen door een screenshot ergens maar weer terug het hok inzit er gewoon niet in (2023 model, krijg em over 2 weken).
Oké wat bevindingen van de bèta
Geen car play. Heb beide usb poorten geprobeerd.
App Store
Dezelfde apps. Wellicht dat ze dit later uitbreiden. Apple Music, prime zijn nog steeds browser based. Niet native zoals Spotify.
:strip_exif()/f/image/YfMNYmJwryYsvBFJkXvGpTCE.jpg?f=fotoalbum_large)
Netflix via browser
Helaas pinda kaas. Bepaalde Chrome setting moet aangezet worden maar hier kan je niet bij.
Xpilot gegevens delen.
Zelf weten maar als je het aanzet kunnen ze xpilot nog beter maken. Staat onder “Over” en dan “Privacy en beveiliging “
:strip_exif()/f/image/6Px2mWVJ3Df7KOt1iHJ9sTnu.jpg?f=fotoalbum_large)
Kaart
Ik vermoed dat dit TomTom is. Ziet er heel anders uit. Is erg wennen en minder intuïtief.
Voordelen:
- laadstops zijn slimmer. Snellere laders en je kan instellen met hoeveel % je wilt arriveren bij een laadstop en op je eindbestemming.
- TomTom kaart en de engine.
- navigatie stem klinkt natuurlijker.
Nadelen
- extra tussenstop kan je niet meer toevoegen tijdens het rijden. Ook geen alternatieve laadstop of restaurant stop. Met vorige versie kon dat wel.
- bug bij plannen lange route. Hij laat de laadstops niet zien middels de oranje puntjes en cijfers. Pas als je de refresh knop drukt dan laat ie ze zien.
- nog een bug dat je laadstop 2 niet kunt bereiken terwijl de navigatie dit zelf gedaan heeft.
- je kan tijdens route plannen geen additionele of alternatieve laadstop toevoegen.
:strip_exif()/f/image/HSbx8drqXOTqWPIvY1mropPf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IyE2bs5NTC3pjP2Mdg1OqpFM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/INTaPHEsF93tmRm31pMoqLf8.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen car play. Heb beide usb poorten geprobeerd.
App Store
Dezelfde apps. Wellicht dat ze dit later uitbreiden. Apple Music, prime zijn nog steeds browser based. Niet native zoals Spotify.
:strip_exif()/f/image/YfMNYmJwryYsvBFJkXvGpTCE.jpg?f=fotoalbum_large)
Netflix via browser
Helaas pinda kaas. Bepaalde Chrome setting moet aangezet worden maar hier kan je niet bij.
Xpilot gegevens delen.
Zelf weten maar als je het aanzet kunnen ze xpilot nog beter maken. Staat onder “Over” en dan “Privacy en beveiliging “
:strip_exif()/f/image/6Px2mWVJ3Df7KOt1iHJ9sTnu.jpg?f=fotoalbum_large)
Kaart
Ik vermoed dat dit TomTom is. Ziet er heel anders uit. Is erg wennen en minder intuïtief.
Voordelen:
- laadstops zijn slimmer. Snellere laders en je kan instellen met hoeveel % je wilt arriveren bij een laadstop en op je eindbestemming.
- TomTom kaart en de engine.
- navigatie stem klinkt natuurlijker.
Nadelen
- extra tussenstop kan je niet meer toevoegen tijdens het rijden. Ook geen alternatieve laadstop of restaurant stop. Met vorige versie kon dat wel.
- bug bij plannen lange route. Hij laat de laadstops niet zien middels de oranje puntjes en cijfers. Pas als je de refresh knop drukt dan laat ie ze zien.
- nog een bug dat je laadstop 2 niet kunt bereiken terwijl de navigatie dit zelf gedaan heeft.
- je kan tijdens route plannen geen additionele of alternatieve laadstop toevoegen.
:strip_exif()/f/image/HSbx8drqXOTqWPIvY1mropPf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IyE2bs5NTC3pjP2Mdg1OqpFM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/INTaPHEsF93tmRm31pMoqLf8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fOKV8RSNPAk99WtRiCJlkFvJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door peak op 13-07-2024 08:22 ]
Ik had hiervoor ook CarPlay en ik kon niet zonder wegens gebrek aan spotify en goede kaart in m’n vorige auto.bebopper schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:31:
[...]
Dat is erg jammer, super bedankt voor het checken!
Wat betreft AA duw ik het hele kleine beetje hoop dat ik had gekregen door een screenshot ergens maar weer terug het hok inzit er gewoon niet in (2023 model, krijg em over 2 weken).
Ik mis CarPlay nu minder omdat de kaart stuk beter is.
Als het OS gewoon voldoende biedt dan is CarPlay of Android auto minder noodzakelijk.
Inmiddels is het duidelijk wat de qr code scanner in de app doet.jesse! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:53:
[...]
Barcode / QR code scanner.
Geen idee waarvoor precies, misschien om sleutel te delen oid
Deze is nodig om de browser in de beta te kunnen gebruiken.
Zodra je de browser opstart krijg je de qr code te zien die je met je app moet scannen.
Overigens...Tesla heeft ook geen carplay beschikbaar, nog geen minuut gemist in 5 jaar.
Voor Tesla is wel een aftermarket, plug and play oplossing ontwikkeld welke na inpluggen via USB op de browser werkt. Dat lijkt me op een Xpeng ook te kunnen mits de software hiervoor toegankelijk gemaakt wordt, ik vermoed dat daar de crux zit.
Xpeng zou bezig zijn een 'screen mirror' te ontwikkelen voor de bestaande modellen P7 en G9.
Ik heb de keuze gekregen voor P7 met of zonder carplay, de 'met' versie zou dan nog geïmporteerd moeten worden, zonder staan reeds in Europa. De 'met' versie zou via lease ca, € 75 (?) duurder zijn.
Ik heb 2 minuten na moeten denken en het is mij het niet waard, navigatie via carplay heeft ook weer beperking, je batterij voorverwarmd bijvoorbeeld niet. Daarnaast lijkt de update van goed niveau.
Wat ik nooit gehad heb, zal ik vast niet snel missen en is gereduccerd tot slechts 'nice to have'...in mij geval niet dus.
Voor Tesla is wel een aftermarket, plug and play oplossing ontwikkeld welke na inpluggen via USB op de browser werkt. Dat lijkt me op een Xpeng ook te kunnen mits de software hiervoor toegankelijk gemaakt wordt, ik vermoed dat daar de crux zit.
Xpeng zou bezig zijn een 'screen mirror' te ontwikkelen voor de bestaande modellen P7 en G9.
Ik heb de keuze gekregen voor P7 met of zonder carplay, de 'met' versie zou dan nog geïmporteerd moeten worden, zonder staan reeds in Europa. De 'met' versie zou via lease ca, € 75 (?) duurder zijn.
Ik heb 2 minuten na moeten denken en het is mij het niet waard, navigatie via carplay heeft ook weer beperking, je batterij voorverwarmd bijvoorbeeld niet. Daarnaast lijkt de update van goed niveau.
Wat ik nooit gehad heb, zal ik vast niet snel missen en is gereduccerd tot slechts 'nice to have'...in mij geval niet dus.
Ik sluit me aan.Matn61 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:48:
Overigens...Tesla heeft ook geen carplay beschikbaar, nog geen minuut gemist in 5 jaar.
CarPlay is geen gemis mits de infotainment en navigatie van de auto goed is. En ja als je CarPlay hebt dan mis je cruciale data van de auto.
Kortom met een EV is CarPlay eerder een beperking vanwege gebruik aan accu capaciteit, voorverwarmen etc.
Ik rijdt al een paar jaar met een Kia EV6 die carplay ondersteund en gebruik het regelmatig omdat de Kia geen Apple Music en dergelijke ondersteund. Waar ik het ook voor gebruikt heb is ABRP in combinatie met een OBD dongle, werkte perfect. betere planning dat de Kia kon, inmiddels is dat verbeterd.
Waar ik benieuwd naar ben is of de in de Navi kan aangeven welke laders je wil gebruiken, ik heb het liefst ionity omdat ik daar een abbonementje op heb. Scheelt aardig in de laadkosten op vakantie (werkgever betaald alleen in NL) De bestelde G6 zou in november moeten komen, wil er in December mee naar Italie reizen.
Waar ik benieuwd naar ben is of de in de Navi kan aangeven welke laders je wil gebruiken, ik heb het liefst ionity omdat ik daar een abbonementje op heb. Scheelt aardig in de laadkosten op vakantie (werkgever betaald alleen in NL) De bestelde G6 zou in november moeten komen, wil er in December mee naar Italie reizen.
[ Voor 7% gewijzigd door Tempo_del_sole op 12-07-2024 17:00 . Reden: Duidelijker omschreven ]
Dat verhaal van die 5000 euro heb ik nooit bevestigd gezien door xpeng. Wel dat er een mfi chip mist en mogelijk de usb port niet voldoende data kan verstouwen voor bedrade AA en CP. Aftermarket oplossingen zijn met de update in theorie mogelijk, maar dan alleen draadloos.Lisa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:26:
Momenteel kan je niet op aanbieders filteren.Tempo_del_sole schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:57:
Ik rijdt al een paar jaar met een Kia EV6 die carplay ondersteund en gebruik het regelmatig omdat de Kia geen Apple Music en dergelijke ondersteund. Waar ik het ook voor gebruikt heb is ABRP in combinatie met een OBD dongle, werkte perfect. betere planning dat de Kia kon, inmiddels is dat verbeterd.
Ik zal het melden of ze dat kunnen toevoegen.
Geen idee of TomTom maps dat al kan of dat het eerst wachten op TomTom is.
Ik heb carplay getest tijdens een proefrit in the BYD Seal, ook daar beperkingen bij inschakelen carplay.peak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:53:
[...]
Ik sluit me aan.
CarPlay is geen gemis mits de infotainment en navigatie van de auto goed is. En ja als je CarPlay hebt dan mis je cruciale data van de auto.
Kortom met een EV is CarPlay eerder een beperking vanwege gebruik aan accu capaciteit, voorverwarmen etc.
In de Tesla werkt navi natuurlijk ook perfect, dat is gewoon zo. Andere infotainment gebruik ik vrijwel nooit meer. Games interesseren me niet en Netflix in het begin wel eens gebruikt, maar laden gaat toch dusdanig snel dat je liever even de benen strekt ed. Spotify is meestal standaard tegenwoordig.
Geen ideeWimploo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:54:
[...]
Wat mis je aan het huidige OS dat AA wel bied?
Heb mijn Xpeng nog niet en rijdt nu nog in een Tesla model 3 rond. Met de navigatie van deze heb ik, met name op langere ritten nog wel eens wat onenigheid. Ik plan liever met ABRP en qua navigatie heb ik voorkeur voor Waze/Googlemaps. Heel veel daarvan is persoonlijke voorkeur, er zijn ook mensen die liever de Tesla navigatie gebruiken (ik hoef niet overtuigt te worden of het een beter is dan het ander).
Grote kans dat ik met de G9 helemaal niets ga missen, maar bij de voorpret hoort van alles uitzoeken en ik had dus ergens een AA icoon gezien icm de nieuwe beta software, tenminste, dat dacht ik dan toch, misschien is het een illusie geweest
@peak dankjewel voor alle foto's en het delen van je ervaringen, leuk om alvast te zien!
Logo op de grond?JOFFBE schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:49:
[...]
Prijsverschil is inderdaad 2k.
op het forum is het al eens gedeeld geweest wat de verschillen zijn maar als ik het correct onthouden heb :
- Geen sensor meer onder de koffer om met je voet te openen
- Geen Logo dat op de grond schijnt vanuit de spiegel
- AA en Apple carplay inclusief
- Dubbele draadloze gekoelde laders met meer laadvermogen
- Bekerhouders zijn nu fixed (in 2023 model kon je ze naar boven laten komen zodat er geen "gat"was
Don't shoot me als ik niet volledig ben, maar dit zijn de belangrijkste die ik onthouden heb.
Dat heb ik nu ook niet in mijn 2023 performance model.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Qr code is nodig om met je xpeng account in te loggen in de auto, niet alleen voor de browser.peak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:47:
[...]
Inmiddels is het duidelijk wat de qr code scanner in de app doet.
Deze is nodig om de browser in de beta te kunnen gebruiken.
Zodra je de browser opstart krijg je de qr code te zien die je met je app moet scannen.
Al je settings worden nu opgeslagen in de xpeng cloud als je dat wil.
Hmmm nog een nadeel gevonden na de update.
Ben al mijn instellingen kwijt na de update. Stoel positie en geluiden.
Mogelijk gebeurt nadat ik heb aangegeven m’n instellingen in de cloud op te slaan. Want direct na de update waren m’n settings nog onthouden.
Stap net weer in en settings weg.
Ben al mijn instellingen kwijt na de update. Stoel positie en geluiden.
Mogelijk gebeurt nadat ik heb aangegeven m’n instellingen in de cloud op te slaan. Want direct na de update waren m’n settings nog onthouden.
Stap net weer in en settings weg.
[ Voor 44% gewijzigd door peak op 12-07-2024 20:10 ]
Je kan hem kleiner maken en verplaatsenpeak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:49:
Knipperlicht activeert de dode hoek camera. Fijn maar is niet altijd nodig. Bijvoorbeeld op 2 baans of snelweg zou ik het waarderen. Bij afslaan vind ik hem vervelend.
[Afbeelding]
Ik vind dat dus ideaal. Heb het bij de Ioniq 5 ook en miste dat wel een beetje bij de proefrit met de G6.peak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:49:
Knipperlicht activeert de dode hoek camera. Fijn maar is niet altijd nodig. Bijvoorbeeld op 2 baans of snelweg zou ik het waarderen. Bij afslaan vind ik hem vervelend.
[Afbeelding]
Is toch een extra hulp om goed overzicht te hebben in hoeken rondom de auto, dat je met spiegels soms net mist.
Als je vanuit je kalender op een adres drukt of in de Apple Kaarten / Google Maps app een adres opzoekt, kun je dan via het deel icon de Xpeng app kiezen (waar ook airdrop staat)? Bij mijn Mercedes opent dan een pop-up en verzend hij het adres naar de auto. Werkt dit dan ook bij Xpeng? (Super handig namelijk.)peak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:50:
Je kan nu ook vanuit de app een bestemming naar de auto sturen. Wellicht enkel als je de bèta hebt.
[Afbeelding]
Werkte dat bij jou? Dit deed ik al een aantal maanden en erg tevreden maar gister kreeg ik het niet voor elkaarpeak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:50:
Je kan nu ook vanuit de app een bestemming naar de auto sturen. Wellicht enkel als je de bèta hebt.
[Afbeelding]
Helaas niet mogelijk. Zie wel andere apps maar niet die van xpengRVE_NL schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:10:
[...]
Als je vanuit je kalender op een adres drukt of in de Apple Kaarten / Google Maps app een adres opzoekt, kun je dan via het deel icon de Xpeng app kiezen (waar ook airdrop staat)? Bij mijn Mercedes opent dan een pop-up en verzend hij het adres naar de auto. Werkt dit dan ook bij Xpeng? (Super handig namelijk.)
Je kan hem kleiner maken. is hij minder storend.peak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:49:
Ik vind het echt een toevoeging, ook op de snelweg!
Nee, is een bug in de v5 beta.daantjuh68 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:22:
[...]
Werkte dat bij jou? Dit deed ik al een aantal maanden en erg tevreden maar gister kreeg ik het niet voor elkaar
Lijkt bij niemand te werken.
Nee krijg het niet werkend.daantjuh68 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:22:
[...]
Werkte dat bij jou? Dit deed ik al een aantal maanden en erg tevreden maar gister kreeg ik het niet voor elkaar
Zonet in Utrecht/Breukelen een proefrit gedaan in de G9 AWD Performance. We rijden nu zelf nog een polestar 2.
We hadden van te voren niet te hoge verwachtingen, maar wilden het toch een kans geven.
De showroom en de ontvangst vonden we echt heel goed. Vriendelijk te woord gestaan, mooie showroom en overal was een goed antwoord op.
Na een goede kopje koffie in de afgesproken G9 AWD performance gestapt en een korte uitleg gehad. En toen mochten we los.
We hebben overigens de afgelopen tijd gezeten en/of gereden in ID7, Q8 etron, XC90, XC60 en EV9. Dus dat is ons referentie kader.
Zowel ikzelf als mijn vrouw waren vrij snel overtuigd van de G9. Onze rechter voeten waren op standard-mode nog wat te zwaar, maar dat wende al snel.
Qua rij ervaring was t verder erg comfortabel en dat is wat wij na de wat te sportieve P2 echt zochten. We vonden het ook in de hybride Volvo’s, maar willen alleen volledig elektrisch en de EX90 is te duur.
De EV9 vinden we van plastic en de ID7 reed heerlijk, maar niet zo mooi en rémt vooral niet lekker.
De Q8 en Q6 etrons vinden we super, maar wij gaan vrij vlot richting full options en dan wordt het te duur voor ons.
Wat dingen die eruit sprongen voor ons, waar we vooraf aan twijfelden:
- Kwaliteit. Het is echt een premium auto, in alles. Wij vinden het premium eruit zien en voelen.
- Ondanks het grote formaat auto is hij goed wendbaar.
- De luchtvering vonden we een verademing.
- Ik ben niet fan van de tesla deurhendel, maar ik vind het hier prima gaan. Misschien is het ook gewenning.
- Ik vind de ‘piepjes’ heeeeel erg meevallen. Snelheids piepje kan met een shortcut uitgezet worden, wat ook een meevaller is.
- De software, waarvan ik hier lees dat ie nog steeds flink verbetert wordt, vinden wij heerlijk! Reageert snel (itt polestar), ziet er clean uit en veel toffe mogelijkheden. We moeten nog wel ff wennen aan de hoeveelheid opties ;-) zal wat tijd in moeten.
We zijn wat in hosanna stemming. Nu even afwachten of het gevoel aanblijft…
We hadden van te voren niet te hoge verwachtingen, maar wilden het toch een kans geven.
De showroom en de ontvangst vonden we echt heel goed. Vriendelijk te woord gestaan, mooie showroom en overal was een goed antwoord op.
Na een goede kopje koffie in de afgesproken G9 AWD performance gestapt en een korte uitleg gehad. En toen mochten we los.
We hebben overigens de afgelopen tijd gezeten en/of gereden in ID7, Q8 etron, XC90, XC60 en EV9. Dus dat is ons referentie kader.
Zowel ikzelf als mijn vrouw waren vrij snel overtuigd van de G9. Onze rechter voeten waren op standard-mode nog wat te zwaar, maar dat wende al snel.
Qua rij ervaring was t verder erg comfortabel en dat is wat wij na de wat te sportieve P2 echt zochten. We vonden het ook in de hybride Volvo’s, maar willen alleen volledig elektrisch en de EX90 is te duur.
De EV9 vinden we van plastic en de ID7 reed heerlijk, maar niet zo mooi en rémt vooral niet lekker.
De Q8 en Q6 etrons vinden we super, maar wij gaan vrij vlot richting full options en dan wordt het te duur voor ons.
- Kwaliteit. Het is echt een premium auto, in alles. Wij vinden het premium eruit zien en voelen.
- Ik ben niet fan van de tesla deurhendel, maar ik vind het hier prima gaan. Misschien is het ook gewenning.
- Ik vind de ‘piepjes’ heeeeel erg meevallen. Snelheids piepje kan met een shortcut uitgezet worden, wat ook een meevaller is.
- De software, waarvan ik hier lees dat ie nog steeds flink verbetert wordt, vinden wij heerlijk! Reageert snel (itt polestar), ziet er clean uit en veel toffe mogelijkheden. We moeten nog wel ff wennen aan de hoeveelheid opties ;-) zal wat tijd in moeten.
XPENG G9 Performance 2024
Leuk om zo'n vergelijking te horen van iemand die al die andere wagens heeft getest!kramon schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:38:
Zonet in Utrecht/Breukelen een proefrit gedaan in de G9 AWD Performance. We rijden nu zelf nog een polestar 2.
Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met de Polestar 2, ik heb diverse wagens gereden voor mijn keuze voor de Xpeng P7 te maken, om Tesla M3HL, de Y, Zeekr X, BYD Seal, P7, G9 en ook de Polestar 2.kramon schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:38:
De Zeekr viel meteen af wegens te klein en gek genoeg ook de Polestar verdween als één van de eersten van mijn lijstje. Ik vond de wagen van binnen erg krap en klein behuisd met erg weinig beenruimte (ben 193mtr). Mooie materialen, maar redelijk conservatief interieur zonder enig vorm van wow factor en slechts een relatief klein scherm, in totaliteit voor een redelijk hoge prijs zeker met een paar (voor de Xpeng en Tesla) standaard opties.
Ik zie op de weg enorm veel Tesla's, maar ook best veel Polestar's, gezien de prijs kwaliteit verhouding begrijp ik dat niet helemaal. Alle drie de wagens worden in China geproduceerd, alles drie merken zijn relatief jong, waarbij de Xpeng veruit het meest compleet en goedkoopst is wanneer men appels en appels vergelijkt. Zou het dan toch zo zijn dat veel consumenten het idee hebben Amerikaans en Zweeds te kopen, terwijl dat niet zo is? Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van de gevestigde merken als VW, Audi en KIA, mijn hart gaat er geen tel sneller voor kloppen, dat is dan ook persoonlijk.
Na 10 minuten in de P7 gereden te hebben was ik overtuigd, geen van bovengenoemde wagens rijdt zo fijn als de P7, behoudens de G9 P die ik even mocht rijden, die vond ik hilarisch snel voor zo'n enorme wagen. Ik heb gewacht tot de G6 uitkwam en die ook gereden, maar vind de P7 een overall fijnere wagen met fraaier koetswerk.
In 2020 was voor ons de keuze XC40 full electric of de P2. Ik vond de P2 mooier. Dat was eigenlijk de enige reden. Ik vind het nog steeds een fantastische auto, maar we hebben wat keuzes gemaakt die toch wat minder uitpakken: grootste velgen, performance pack, etc. Dat betekent minder range & comfort, ondanks dat het er vet uitziet. Het enige wat ik slecht vind aan de auto is de snelheid van de boordcomputer, die is echt schandalig traag. Voor de rest een hele mooie auto.Matn61 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:42:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met de Polestar 2, ik heb diverse wagens gereden voor mijn keuze voor de Xpeng P7 te maken, om Tesla M3HL, de Y, Zeekr X, BYD Seal, P7, G9 en ook de Polestar 2.
De Zeekr viel meteen af wegens te klein en gek genoeg ook de Polestar verdween als één van de eersten van mijn lijstje. Ik vond de wagen van binnen erg krap en klein behuisd met erg weinig beenruimte (ben 193mtr). Mooie materialen, maar redelijk conservatief interieur zonder enig vorm van wow factor en slechts een relatief klein scherm, in totaliteit voor een redelijk hoge prijs zeker met een paar (voor de Xpeng en Tesla) standaard opties.
Ik zie op de weg enorm veel Tesla's, maar ook best veel Polestar's, gezien de prijs kwaliteit verhouding begrijp ik dat niet helemaal. Alle drie de wagens worden in China geproduceerd, alles drie merken zijn relatief jong, waarbij de Xpeng veruit het meest compleet en goedkoopst is wanneer men appels en appels vergelijkt. Zou het dan toch zo zijn dat veel consumenten het idee hebben Amerikaans en Zweeds te kopen, terwijl dat niet zo is? Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van de gevestigde merken als VW, Audi en KIA, mijn hart gaat er geen tel sneller voor kloppen, dat is dan ook persoonlijk.
Na 10 minuten in de P7 gereden te hebben was ik overtuigd, geen van bovengenoemde wagens rijdt zo fijn als de P7, behoudens de G9 P die ik even mocht rijden, die vond ik hilarisch snel voor zo'n enorme wagen. Ik heb gewacht tot de G6 uitkwam en die ook gereden, maar vind de P7 een overall fijnere wagen met fraaier koetswerk.
De nieuwe PS2 rijdt veel beter dan het oudere model. Software werkt ook gewoon, wat traag wellicht maar het werkt tenminste. PS2 is wel wat hard en lawaaiig maar rem en stuurgevoel is tov andere elek autos vrij goed in orde.kramon schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:23:
[...]
In 2020 was voor ons de keuze XC40 full electric of de P2. Ik vond de P2 mooier. Dat was eigenlijk de enige reden. Ik vind het nog steeds een fantastische auto, maar we hebben wat keuzes gemaakt die toch wat minder uitpakken: grootste velgen, performance pack, etc. Dat betekent minder range & comfort, ondanks dat het er vet uitziet. Het enige wat ik slecht vind aan de auto is de snelheid van de boordcomputer, die is echt schandalig traag. Voor de rest een hele mooie auto.
Tov xc40 is de keuze van een PS2 zeer goed te begrijpen. Snap je keuze voor meer comfort goed. Hoewel duurder zou je ook eens naar Nio of bv de Cupra Tavascan kunnen kijken bv. Suc6 met je keuze.
Ik realiseer me dat de keuze voor een EV in 2020 veel beperkter was dan in 2024, de XC40 is een aangepaste ICE versie met vrij gedateerd uiterlijk, spreekt wel het ouder publiek aan. De EX30 is als EV ontwikkeld en qua ontwerp wat meer passend in het tijdbeeld, wel erg klein overigens.kramon schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:23:
[...]
In 2020 was voor ons de keuze XC40 full electric of de P2. Ik vond de P2 mooier. Dat was eigenlijk de enige reden. Ik vind het nog steeds een fantastische auto, maar we hebben wat keuzes gemaakt die toch wat minder uitpakken: grootste velgen, performance pack, etc. Dat betekent minder range & comfort, ondanks dat het er vet uitziet. Het enige wat ik slecht vind aan de auto is de snelheid van de boordcomputer, die is echt schandalig traag. Voor de rest een hele mooie auto.
De grote velgen op de Polestar staan wel vet idd, maar dus wel een compromis.
Succes met je keuze, Xpeng blijft ook binnen ons groot bedrijf nog een 'onbekende' waar men veelvuldig Tesla's, Skoda's en Volvo's bestellen, veelal mindere specificatie tegen hogere bijdrage omwille van een bekende merknaam. Uit 176 auto's te bestellen in de laatste batch lease auto's, was ik de enige met een Xpeng.
Hoezo? Als je nu een G9 nieuw besteld krijg je CarPlay / Android Auto erop.-Muncky- schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:47:
[...]
Voor mij momenteel een behoorlijke showstopper om voor een G9 te gaan..
Ik ben sinds een paar weken de eigenaar van een G9 Performance. Hiervoor had ik een Audi e-Tron. Maar wat is dit een vooruitgang.
Paar dingen waar ik echter niet uitkom:
- hoe gebruik ik shuffle wanneer ik Spotify gebruik?
- waarom geeft hij geregeld aan dat de DAB zenders niet beschikbaar zijn in mijn regio?
- telkens als ik de auto instap staat de airco weer op een lagere temperatuur, sync en hard blazen. Kan ik dat ergens instellen?
Verder zo ongelooflijk blij met deze auto :-)
- waarom geeft hij geregeld aan dat de DAB zenders niet beschikbaar zijn in mijn regio?
- telkens als ik de auto instap staat de airco weer op een lagere temperatuur, sync en hard blazen. Kan ik dat ergens instellen?
Welke versie van de software heb je? ik Denk 4.4.1?joopkw70 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:36:
Ik ben sinds een paar weken de eigenaar van een G9 Performance. Hiervoor had ik een Audi e-Tron. Maar wat is dit een vooruitgang.
1) op de af gespeelde nummer drukken, kom je in een nieuw scherm, gaat zit een shuffle knop
2) Dat is een bekende BUG.. deze is ook in 5.2.5 nog niet opgelost helaas
3) zou in 4.4.1 een stuk beter moeten zijn, in 5.2.5. beta is dat nog beter. even wachten dus. denk ik!
Hoe vind je de G9 tov de e-tron als het gaat om comfort en kwaliteitsbeleving?joopkw70 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:36:
Dankjewel voor de antwoorden.gompy schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:49:
[...]
Welke versie van de software heb je? ik Denk 4.4.1?
1) op de af gespeelde nummer drukken, kom je in een nieuw scherm, gaat zit een shuffle knop
2) Dat is een bekende BUG.. deze is ook in 5.2.5 nog niet opgelost helaas
3) zou in 4.4.1 een stuk beter moeten zijn, in 5.2.5. beta is dat nog beter. even wachten dus. denk ik!
Ik heb versie 4.4.1 inderdaad. Vooral geen shuffle vind ik zo irritant 😬
Maar het zit er wel gewoon op. Ook bij versie 4.4.1?joopkw70 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:43:
[...]
Dankjewel voor de antwoorden.
Ik heb versie 4.4.1 inderdaad. Vooral geen shuffle vind ik zo irritant 😬
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V116 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Ik heb de Xpeng nu 2 weken en vind eigenlijk op alle vlakken de Xpeng beter dan de etron. En dn ook nog eens voor veel minder geld.S_Chief schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:20:
[...]
Hoe vind je de G9 tov de e-tron als het gaat om comfort en kwaliteitsbeleving?
Persoonlijk vond ik de stronk in veel opzichten een teleurstelling.
Ga ik morgenochtend gelijk proberenMirabis schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:44:
[...]
Maar het zit er wel gewoon op. Ook bij versie 4.4.1?
Hi iedereen, ik ben benieuwd naar de draaicirkel van de XPeng G6. Sommige Chinese websites vermelden dat deze 5,85 meter is. Is dit realistisch voor een SUV van deze grootte?
De draaicirkel van de bijna 4.9 meter lange P7 voelde korter dan mij Tesla, echter als de opgave zien... dan zou dat niet zo zijn (?) Voor de P7 en G6 vind ik geen opgave, de G9 is echter net zo lang als de P7....zetroy schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:13:
Hi iedereen, ik ben benieuwd naar de draaicirkel van de XPeng G6. Sommige Chinese websites vermelden dat deze 5,85 meter is. Is dit realistisch voor een SUV van deze grootte?
Tesla M3 is 11.6 meter, G9 11.8 meter
Voor een wagen van bijna 5 meter lang zouden de wielen compleet haaks moeten staan om een draaicirkel van 5.8 meter te realiseren, dat is dus een fabel
Volgens de product specialist in Amsterdam is de draaicircel van de G6 max. 11 meter.zetroy schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:13:
Heeft iemand hier al een verwachte leverdatum ontvangen voor de G6? Mijn laatste update is nog steeds eind augustus/begin september, maar ik hoop op een wat concreter antwoord.
Gezien de vaartijd van China naar Nederland, zou het schip toch al vertrokken moeten zijn en zouden ze toch een iets nauwkeurige leverdatum moeten hebben 😜
Gezien de vaartijd van China naar Nederland, zou het schip toch al vertrokken moeten zijn en zouden ze toch een iets nauwkeurige leverdatum moeten hebben 😜
Zwart zo in de eerste echt duidelijke foto's ook erg mooi. Ramen tinten en klaar.
Meer mensen problemen met de app? De kilometers worden niet meer weergegeven, althans blijft hangen op 194km. Opladen wordt niet meer getoond. Huidige locatie van de auto wordt niet geupdate en kan niet meer van afstand de airco aanzetten.
Bij bestelling op 19 juni werd gezegd levering september/oktober. Maar ik heb nog geen VIN nummer, en in de app staat de status nog op Contract ondertekend.Bassie1992 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 23:37:
Heeft iemand hier al een verwachte leverdatum ontvangen voor de G6? Mijn laatste update is nog steeds eind augustus/begin september, maar ik hoop op een wat concreter antwoord.
13 juni besteld en staat al een tijd op toegewezen. Volgens Xpeng Utrecht betekent dat dat de gewenste versie beschikbaar was en nu voor mij is gereserveerd. Nog geen VIN of datum anders dan "augustus/september".
[ Voor 8% gewijzigd door Bla65 op 18-07-2024 11:12 ]
Ik moet zeggen dat ik de voorkant in het zwart mooier vind dat in het oranje. De achterkant vond ik er sowieso al erg goed uit zien.Joe Dancen schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 06:15:
Kreeg deze van een dealer in Stockholm. Had nog geen duidelijke foto's van een zwarte gezien. Begreep dat er een zwarte g6 bij xpeng rotterdam staat waar ook in kan worden proefgeredem
AH, eindelijk duidelijke foto's. Heb een zwarte besteld met wit interieur + het Black Pack (zwarte velgen, donkere achterramen en zwart logo+letters). De letters op de achterkant gaan eraf, voor een nog egaler uiterlijk.Kreeg deze van een dealer in Stockholm. Had nog geen duidelijke foto's van een zwarte gezien. Begreep dat er een zwarte g6 bij xpeng rotterdam staat waar ook in kan worden proefgereden
Blijft toch gokken om een kleur te bestellen vanaf een webplaatje. Denk dat het wel snor zit
Zou zoiets moeten worden
:strip_exif()/f/image/zVELDrBrT1akwUjp8Dqt0WyS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door DragonFly op 18-07-2024 12:15 ]
Volgende week is de aflevering van mij Kaitoke green P7, lang getwijfeld tussen G6 en P7...
Wat oogt die zwarte G6 toch veel beter dan de overige optiekleuren, het had mijn keuze niet doen veranderen, maar wat een mooie kleur op deze carrosserie juist omdat het de minder geslaagde details als randen om de wielenkasten en enorme koplampunits goed verbergt. Met de black pack nog wat 'darker'.
Het donkere interieur in de G6 overtuigde mij zeker niet (saai), terwijl het wit meer luxe uitstraalt is dit wel kwetsbaarder, dit heeft zeker meegewogen in de keuze voor de P7.
Ik vind het wel een gemiste kans dat het zwarte model niet beschikbaar was in Nederland, ook een gemiste kans (tot dusver) is het ontbreken van wat accessoires op de Xpengs bij de dealers, die zien we hier wel op de achtergrond. Tevens zie ik een dakkoffer die zomaar heel interessant kan zijn voor vele Xpeng rijders.
Op de G9 geen vraagstuk, dakdragers er op en 'go', voor de G6 en P7 een wat groter vraagstuk..er zouden dakrails gemonteerd moeten worden, echter geen voorbeelden, foto's of prijzen beschikbaar voor deze optie.
Daar valt nog wat te winnen bij Xpeng Nederland.
Wat oogt die zwarte G6 toch veel beter dan de overige optiekleuren, het had mijn keuze niet doen veranderen, maar wat een mooie kleur op deze carrosserie juist omdat het de minder geslaagde details als randen om de wielenkasten en enorme koplampunits goed verbergt. Met de black pack nog wat 'darker'.
Het donkere interieur in de G6 overtuigde mij zeker niet (saai), terwijl het wit meer luxe uitstraalt is dit wel kwetsbaarder, dit heeft zeker meegewogen in de keuze voor de P7.
Ik vind het wel een gemiste kans dat het zwarte model niet beschikbaar was in Nederland, ook een gemiste kans (tot dusver) is het ontbreken van wat accessoires op de Xpengs bij de dealers, die zien we hier wel op de achtergrond. Tevens zie ik een dakkoffer die zomaar heel interessant kan zijn voor vele Xpeng rijders.
Op de G9 geen vraagstuk, dakdragers er op en 'go', voor de G6 en P7 een wat groter vraagstuk..er zouden dakrails gemonteerd moeten worden, echter geen voorbeelden, foto's of prijzen beschikbaar voor deze optie.
Daar valt nog wat te winnen bij Xpeng Nederland.
Wat kost dit pakket? Laat je de remklauwen ook doen?DragonFly schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:11:
[...]
AH, eindelijk duidelijke foto's. Heb een zwarte besteld met wit interieur + het Black Pack (zwarte velgen, donkere achterramen en zwart logo+letters). De letters op de achterkant gaan eraf, voor een nog egaler uiterlijk.
Blijft toch gokken om een kleur te bestellen vanaf een webplaatje. Denk dat het wel snor zit
Zou zoiets moeten worden
[Afbeelding]
€ 1.500 voor ramen tinten, logo's vervangen door zwart en wielen zwart coaten.Joe Dancen schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:43:
[...]
Wat kost dit pakket? Laat je de remklauwen ook doen?
Remklauwen in kleur naar keuze €250 geloof ik.
Tis zeker een leuk pakket, ietwat prijzig wel lijkt me...
Set 20" verlgen poedercoaten ca. € 500
Ramen tinten achter plus 2x zij-achter € 300
Logo's vervangen zou toch voor € 100 moeten kunnen
Ja, je hebt gelijk. Maar alles is bij een dealer duurder en heb gewoon geen zin om het zelf te doen.Matn61 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:20:
[...]
€ 1.500 voor ramen tinten, logo's vervangen door zwart en wielen zwart coaten.
Remklauwen in kleur naar keuze €250 geloof ik.
Tis zeker een leuk pakket, ietwat prijzig wel lijkt me...
Set 20" verlgen poedercoaten ca. € 500
Ramen tinten achter plus 2x zij-achter € 300
Logo's vervangen zou toch voor € 100 moeten kunnen
Trouwens, productiekosten van een G6 is, pak em beet, 10.000 euro (volgens productspecialist). Moet je kijken wat wij 'erbij' betalen hier...
V.w.b. de remklauwen; komt op 500,- (4 stuks). Maar ik vind de remklauwen er nu niet echt 'mooi' uitzien...beetje 'blokkig/rommelig'. Nou niet iets om te accentueren
Zat te denken aan een remklauw-cover. Zien er wat gestroomlijnder uit:
https://www.aliexpress.co...spm=a2g0o.detail.search.0
https://niceevs.com/produ...caliper-cover-four-pieces
[ Voor 6% gewijzigd door DragonFly op 18-07-2024 14:05 ]
Keuzes, ook remklauwen (laten) doen kan voor zo'n € 175, vaak ook nog op locatie.DragonFly schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:02:
[...]
Ja, je hebt gelijk. Maar alles is bij een dealer duurder en heb gewoon geen zin om het zelf te doen.
Trouwens, productiekosten van een G6 is, pak em beet, 10.000 euro (volgens productspecialist). Moet je kijken wat wij 'erbij' betalen hier...
V.w.b. de remklauwen; komt op 500,- (4 stuks). Maar ik vind de remklauwen er nu niet echt 'mooi' uitzien...beetje 'blokkig/rommelig'. Nou niet iets om te accentueren
Zat te denken aan een remklauw-cover. Zien er wat gestroomlijnder uit:
https://www.aliexpress.co...spm=a2g0o.detail.search.0
https://niceevs.com/produ...caliper-cover-four-pieces
En de zwarte letters heb ik ook voor weinig van Ali. Velgen komen inderdaad op ongeveer 500 als je het zelf regelt, ga ik wel laten doen denk ik. Dan ook meteen all-season banden er op, ben nog aan het uitzoeken welke.
All season banden zitten er juist standaard op, die moest ik door de lease maatschappij laten vervangen voor zomer en winter banden.
Poe ook wel geslaagd. Was laatst weer meer gecharmeerd van de Quartz Grey, gezien in wat YouTube reviews. Wit zonder meerprijs is ook nog steeds een optie, tzt maar eens in het echt bekijken.Joe Dancen schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 06:15:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kreeg deze van een dealer in Stockholm. Had nog geen duidelijke foto's van een zwarte gezien. Begreep dat er een zwarte g6 bij xpeng rotterdam staat waar ook in kan worden proefgeredem
Huh....weet je dat zeker? Want bij mij werden de allseason banden afgeraden door xpengWimploo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:25:
All season banden zitten er juist standaard op, die moest ik door de lease maatschappij laten vervangen voor zomer en winter banden.
Waarom moest je ze laten vervangen dan?
Als ik alle foto's bekijk worden ze afgeleverd op Michelin pilot sport
[ Voor 14% gewijzigd door Joe Dancen op 18-07-2024 18:59 ]
Dat gaf de leasemaatschappij aan dat de auto geleverd wordt met all season banden en dat die dus vervangen moeten worden door een zomer en winterset. Iets wat dus blijkbaar gebruikelijk is bij Athlon.Joe Dancen schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:54:
[...]
Huh....weet je dat zeker? Want bij mij werden de allseason banden afgeraden door xpeng
Waarom moest je ze laten vervangen dam?
Zou dat nog eens navragen want bij mij gaven ze aan dat alle g6 op Michelin pilot sport werden afgeleverd en all-season niet gehomologeerd is door expengWimploo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:59:
[...]
Dat gaf de leasemaatschappij aan dat de auto geleverd wordt met all season banden en dat die dus vervangen moeten worden door een zomer en winterset. Iets wat dus blijkbaar gebruikelijk is bij Athlon.
Op mijn bestelling staat 20" Michelin banden, en alles staat nu in ieder geval gewoon op zomerbanden.
Ik had 21" zomerbandjes van Michelin onder mn G9, geen all season. Zelf nog een winterset bij gekocht via xpeng.
[ Voor 5% gewijzigd door jesse! op 18-07-2024 19:54 ]
Eindelijk fatsoenlijke foto's van de G6 in het zwart. Zeker met dat ultra black packet vind ik het wel erg gaaf, maar de achterkant oogt wat minder mooi in het zwart. Geen idee waar dat in zit. Wellicht omdat de spoiler minder opvalt door het donkere glas.Joe Dancen schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 06:15:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben in ieder geval nog steeds blij met mijn keuze voor graphite grey! Ook met het oog op het schoonhouden. Hiervoor had ik een model 3 in de kleur solid black. Het schoonhouden hiervan was geen doen. Ook beschadigingen zag je direct. Het scheelt wel dat de kleur zwart van Xpeng een soort parelmoer is.
Super die foto's van de zwarte G6, ik heb een G6 SR zwart/zwart met trekhaak besteld juni. Kon toen meteen een VIN nummer kiezen, waren toen drie beschikbaar. Nog geen update over leverdatum maar verwacht Augustus/September.
Mij werd ook het black pakket aangeboden voor € 2000, dat was mij het niet waard. Ik zou nog wel met name logo voor en eventueel letters achter zwart willen hebben. Ik heb even gezocht maar vond alleen carbon logo sticker (stond bij P7) maar verder niks. Ik ga nog vragen bij Xpeng of dat kan maar als ik het zelf wil doen wat zijn dan de opties?
Kan niet wachten tot ie binnen is, m'n eerste EV.
Mij werd ook het black pakket aangeboden voor € 2000, dat was mij het niet waard. Ik zou nog wel met name logo voor en eventueel letters achter zwart willen hebben. Ik heb even gezocht maar vond alleen carbon logo sticker (stond bij P7) maar verder niks. Ik ga nog vragen bij Xpeng of dat kan maar als ik het zelf wil doen wat zijn dan de opties?
Kon je zelf dat vin nummer kiezen tijdens de bestelling?Hendrikjp schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:44:
Super die foto's van de zwarte G6, ik heb een G6 SR zwart/zwart met trekhaak besteld juni. Kon toen meteen een VIN nummer kiezen, waren toen drie beschikbaar. Nog geen update over leverdatum maar verwacht Augustus/September.
Is letters achter weghalen ook een optie wat je overwogen hebt?Hendrikjp schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:44:
Zijn er meer die dat weg hebben laten halen.
'laten halen'peak schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:06:
[...]
Is letters achter weghalen ook een optie wat je overwogen hebt?
Zijn er meer die dat weg hebben laten halen.
Het zijn gewoon stickers, die je er zo aftrekt en de lijmresten poets je zo weg, daar is geen kunde bij nodig.
Veel mensen gebruiken een flosdraadje tussen de letters en carrosserie.
Niet persé, VIN is unieke nummer van een auto. Dat is al bekend bij het maken van het chassis (wordt namelijk ook in het metaal van het chassis gedrukt)Focus schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:46:
[...]
Kon je zelf dat vin nummer kiezen tijdens de bestelling?
Alle onderdelen en opties worden hieraan gekoppeld. Je kan dus niet zelf een VIN kiezen.
Maar als er 3 auto's zijn met dezelfde uitvoering / opties, dan maakt het in principe niet uit welke je pakt. En dan kan je één van de 3 kiezen. En dan "kies" je dus voor een VIN.
Geen idee wat het nut is, want VIN heb je vrijwel nooit nodig. Het lijkt mij imho nuttiger om een kenteken te "kiezen"
Werkt iets anders, omdat kenteken pas aangevraagd wordt als je 'm op naam gaat zetten (tenzij voorraad modellen die al op kenteken zijn gezet, iets dat veel gedaan werd voor gunstigere bijtelling aan het einde van het jaar (voordat er een nieuw jaar met nieuwe regelingen in gaat))
Maar bij kenteken kan je wel kijken in welke range je nu zit en inschatten hoe snel het gaat en daardoor een beetje timen met wanneer je kenteken aanvraagt.
Bijv je wilt: X-123-DD, dan wacht je tot X-122-DD er is en dan ga je 'm snel aanvragen
Mijn P7 is voor 1 juli door Xpeng op kenteken gezet om mogelijke perikelen met invoerrechten voor te zijn, levering is pas einde volgende week. Ook ik werd gevraagd of ik wilde wachten op een bepaalde reeks of nieuwe kentekenvolgorde, het ging mij om zoveel mogelijk geregeld te hebben voor 1 juli i.v.m. eventuele prijsstijgingen.jesse! schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:31:
[...]
Werkt iets anders, omdat kenteken pas aangevraagd wordt als je 'm op naam gaat zetten (tenzij voorraad modellen die al op kenteken zijn gezet, iets dat veel gedaan werd voor gunstigere bijtelling aan het einde van het jaar (voordat er een nieuw jaar met nieuwe regelingen in gaat))
Maar bij kenteken kan je wel kijken in welke range je nu zit en inschatten hoe snel het gaat en daardoor een beetje timen met wanneer je kenteken aanvraagt.
Bijv je wilt: X-123-DD, dan wacht je tot X-122-DD er is en dan ga je 'm snel aanvragen
Uiteindelijk heeft dit geen invloed, echter hetzelfde 'spel' zal richting 1 november weer gespeeld worden en ook weer voor 1 januari, wanneer de bijtelling met 1% verhoogd gaat worden.
Er is nog wel een verschilt tussen 'op kenteken' en 'op naam', maar de uitleg daarover is niet eenduidig.
Ik kon uit drie VIN nummers kiezen van dus auto's die al beschikbaar waren zoals hierboven nog beter uitgelegd. Je hebt er weinig aan want die zie je hopelijk nooit meer.Focus schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:46:
[...]
Kon je zelf dat vin nummer kiezen tijdens de bestelling?
Dat is ook een optie ja. Vind de letters op de achterkant niet lelijk, zou zwart alleen mooier vinden. Het logo op de voorkant breekt de lijn van de koplamp en dat vind ik niet zo mooi. Als die zwart is dan lijkt mij dat mooier.Matn61 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:20:
[...]
'laten halen'
Het zijn gewoon stickers, die je er zo aftrekt en de lijmresten poets je zo weg, daar is geen kunde bij nodig.
Veel mensen gebruiken een flosdraadje tussen de letters en carrosserie.
[ Voor 56% gewijzigd door Hendrikjp op 19-07-2024 11:37 ]
Ik heb zwarte logo's voor de P7 mee besteld, net wat fraaier dan de 'overplak' logo's via Ali.Hendrikjp schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:29:
Dat is ook een optie ja. Vind de letters op de achterkant niet lelijk, zou zwart alleen mooier vinden. Het logo op de voorkant breekt de lijn van de koplamp en dat vind ik niet zo mooi. Als die zwart is dan lijkt mij dat mooier.
Weet de kosten daarvan nog niet
Zijn hier al mensen die met de G9 al met vouwwagens en/of caravans gereden hebben en daar wat verbruikscijfers van hebben? Zelfs een caravan zou wel eens mee kunnen vallen qua impact op verbruik lijkt me... gezien het formaat van de G9.
Dennis op de whatsapp groep vandaag met zijn G9: Heren,
Net even met de vouwwagen gereden als voorbereiding op vakantie.
100 km/u a 21 kwh en 120 km/u a 25 kwh. Mooie cijfers.
Dan was ik net te laat met joinen, zit er pas een half uur in. Thanks voor het delen! Hele goede cijfers!gompy schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:05:
BTW Beta2 is uit.
Eerste bevindingen:
- Youtube doet het weer op het 2e scherm
- Bluetooth sleutel reageerde stuk beter
- Battery Calculatie van de route lijkt nu goed te werken.
Eerste bevindingen:
- Youtube doet het weer op het 2e scherm
- Bluetooth sleutel reageerde stuk beter
- Battery Calculatie van de route lijkt nu goed te werken.
Ik zie vaker voorkomen dat jullie t hebben over een WhatsApp groep, maar waar kan ik die vinden ?gompy schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:05:
Zojuist een G6, standaard range, wit, zwart interieur, trekhaak besteld, super blij mee.
dus als t kan wil ik graag meelezen in de WA groep....
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
idem, vanaf volgende week P7robotjoek schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:14:
[...]
Ik zie vaker voorkomen dat jullie t hebben over een WhatsApp groep, maar waar kan ik die vinden ?
Zojuist een G6, standaard range, wit, zwart interieur, trekhaak besteld, super blij mee.
Er zijn diverse groepen, je kan je hier aanmelden en dan lid worden van de subgroepen.robotjoek schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:14:
[...]
Ik zie vaker voorkomen dat jullie t hebben over een WhatsApp groep, maar waar kan ik die vinden ?
De G9 en de techniek groep zijn het meest actief over de Beta. Er is met vandaag een tweede Beta uit
https://chat.whatsapp.com/EWasRbR9KUjGzBzuiiot2J
Onlangs met een oudere en wellicht minder goed gestroomlijnde caravan gereden (4,7m), maar toen ging het verbruik wel naar rond de 35kWh 😅kramon schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:06:
[...]
Dan was ik net te laat met joinen, zit er pas een half uur in. Thanks voor het delen! Hele goede cijfers!