Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 31 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-10-2024
Vanuit de leasemaatschappij te horen gekregen dat de huidige verwachte leverdatum 02-10-2024 is. Ik heb een model zonder trekhaak voor zover dat relevant is.

Tijdens mijn bezoek aan Xpeng Rotterdam en Xpeng Breukelen werd (voor 99%) verzekerd dat de eerste G6's eind augustus geleverd gaan worden. Ik hoor ook verschillende verhalen van de G9 die uiteindelijk veel later geleverd werd dan initieel aangegeven.

Toch jammer. Ik had gehoopt met de G6 op vakantie te gaan begin September. Ergens voel ik me dan toch een beetje voor de gek gehouden, ook al doet dat extra maandje er niet heel erg toe.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Bassie1992 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:09:
Vanuit de leasemaatschappij te horen gekregen dat de huidige verwachte leverdatum 02-10-2024 is. Ik heb een model zonder trekhaak voor zover dat relevant is.

Tijdens mijn bezoek aan Xpeng Rotterdam en Xpeng Breukelen werd (voor 99%) verzekerd dat de eerste G6's eind augustus geleverd gaan worden. Ik hoor ook verschillende verhalen van de G9 die uiteindelijk veel later geleverd werd dan initieel aangegeven.

Toch jammer. Ik had gehoopt met de G6 op vakantie te gaan begin September. Ergens voel ik me dan toch een beetje voor de gek gehouden, ook al doet dat extra maandje er niet heel erg toe.

G9 besteld 13 Nov'23, Dec'23 betaald, 4 jan'24 geleverd/opgehaald. Maar goed, dat is particuliere koop en een (full opt.) gewilde configuratie incl. trekhaak. Ik had destijds zelf nog de kans om in december een andere kleur te kiezen zonder wijziging leverdatum.

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V116 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:52

Mijn ervaring met een van de eerste G9's die in Nederland geleverd werd was dat we een leverdatum kregen in een bepaalde maand. Begin die maand belde ik op om te vragen hoe het zat en kreeg ik een verhaal te horen dat het helaas nog wel even kan gaan duren, misschien nog wel een maand of twee.

De volgende dag belden ze weer op of ik zo snel mogelijk de auto kon komen ophalen omdat ze er zo veel geleverd hadden gekregen en ze er vanaf moesten. Ik las daarna van anderen dat die juist wel wat vertraging hadden. Dus... geen peil op te trekken. Rustig afwachten en je oude auto niet wegdoen voor je de nieuwe hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Wat ik wel bijzonder vindt is dat er veel verschil zit tussen verschillende vestigingen qua advies en prijs. Bv. Vraag offerte all-weather banden bij Breukelen, Rotterdam en badhoevedorp. Breukelen belt me op dat ze geen all-weather adviseren. Dag later een mail van een junior assistent die zegt, 1400€ incl inleveren banden.
Nog Dag later mail van rotterdam die aangeeft het voor €950 te kunnen doen.
B'dorp nog niets gehoord. Jong bedrijf met dito groeipijntjes denk ik. Ik lig er niet wakker van

Iemand een idee wat een extra set originele g6 velgen ongeveer zou kosten voor de winterset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie1992

Ik was iets te voorbarig. Voor opheldering had ik toch maar even contact opgenomen met Xpeng Breukelen. De verwachte levertijd is nog steeds eigen augustus / begin september, maar richting de leasemaatschappijen hanteren ze een ruimere datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaustubh.konkar
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-07-2024
Joe Dancen schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:01:
[...]

Bijgeluiden tijdens bellen schijnt ook in de youtube testen naar voren te komen in de g6. Misschien software update gaat het verhelpen?
Mischien probeer RijModus optie voor calls. De andere opties gebruikt microfoon and speakers van stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 11:02
Joe Dancen schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:00:
Al nieuws over dashcam optie of sentry? En hoe is de app van xpeng?
Ik heb zelf een dashcam aangeschaft, xpeng biedt geen dashcam of sentry achtige modus.
App van xpeng is prima, werkt lekker snel en heeft prima opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
jesse! schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:10:
[...]

Ik heb zelf een dashcam aangeschaft, xpeng biedt geen dashcam of sentry achtige modus.
App van xpeng is prima, werkt lekker snel en heeft prima opties.
Begreep van een van de yt testers dat een dashcam en sentry modus al in een toekomstige update staat gepland. Geen idee of het waar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Joe Dancen schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:17:
[...]

Begreep van een van de yt testers dat een dashcam en sentry modus al in een toekomstige update staat gepland. Geen idee of het waar is?
Geen idee, ze hebben recent een hele passage over sentry uit de handleiding verwijderd.
Momenteel zit het er niet in, en 0 zekerheid of het ooit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Wimploo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:03:
Waarom zou iemand een nieuw gekochte auto na 2 maanden alweer verkopen vraag ik me af.
Kan meerdere redenen hebben. Maar kans is groot dat het een demo model is geweest die je dan koopt van xpeng zelf.
Die hadden er meerdere die met 10k op de teller de verkoop in gingen, voor zo'n 10k onder de nieuwprijs.
1 eur per km afschrijving, best fors, maar redelijk normaal voor de eerste 10k kilometers (die schrijven het meeste af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-09 11:43
Wimploo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:03:
Waarom zou iemand een nieuw gekochte auto na 2 maanden alweer verkopen vraag ik me af.
Mogelijk ergens uit dienst gaan en de auto niet mee kunnen/willen nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:22
Vandaag een proefrit gemaakt in de G6 en dat is zeer goed bevallen.
Goed rijcomfort, stoelen zitten goed zowel voor als achter, auto voelt solide aan.

Qua software nog niet alles actief zoals Carplay/Android auto, ook de dode hoek camera kreeg ik niet op het scherm (dit schijnt allebei met de volgende update wel te gaan werken)
X-Pilot voelt stuk degelijker aan dan bij Hyundai, auto blijft netjes midden op de weg en stuurt stuk soepeler met bochten mee dan dat Hyundai doet.
Verbruik tijdens proefrit lag zo tussen de 15-16 kWh per 100 km dus zeer netjes wat dat betreft.

De Xpeng G6 staat voor nu echt bovenaan het lijstje, maar kan pas eind augustus een beslissing maken aangezien dan de schade aan mijn Hyundai Ioniq 5 pas gerepareerd kan worden.
Twijfel alleen nog tussen koop of toch Private lease, dit ivm absurde afschrijving op een EV en toch het merk wat nog niet echt gevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Stephan_haarlem schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:13:
Vandaag een proefrit gemaakt in de G6 en dat is zeer goed bevallen.
Goed rijcomfort, stoelen zitten goed zowel voor als achter, auto voelt solide aan.

Qua software nog niet alles actief zoals Carplay/Android auto, ook de dode hoek camera kreeg ik niet op het scherm (dit schijnt allebei met de volgende update wel te gaan werken)
X-Pilot voelt stuk degelijker aan dan bij Hyundai, auto blijft netjes midden op de weg en stuurt stuk soepeler met bochten mee dan dat Hyundai doet.
Verbruik tijdens proefrit lag zo tussen de 15-16 kWh per 100 km dus zeer netjes wat dat betreft.

De Xpeng G6 staat voor nu echt bovenaan het lijstje, maar kan pas eind augustus een beslissing maken aangezien dan de schade aan mijn Hyundai Ioniq 5 pas gerepareerd kan worden.
Twijfel alleen nog tussen koop of toch Private lease, dit ivm absurde afschrijving op een EV en toch het merk wat nog niet echt gevestigd is.
Of gewoon overnemen straks uit de lease met een absurde afschrjjving? Ik heb mijn tesla model 3 lr 2019 full-options 105k kunnen kopen voor €16k ex na de lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-08 16:06
Joe Dancen schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:19:
[...]

Of gewoon overnemen straks uit de lease met een absurde afschrjjving? Ik heb mijn tesla model 3 lr 2019 full-options 105k kunnen kopen voor €16k ex na de lease.
Mooi bedrag om voor over te nemen, zeker doen dan!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Dydody op 01-07-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:37
Weet er al iemand hoe het nu zit met de prijzen ifv de EU tax?
Er was prijsgarantie voor bestellingen voor 1 juli, maar de prijzen zijn precies nog hetzelfde in juli?
Of was het marketing om toch nog de nodige bestellingen binnen te hebben in juni?

[ Voor 19% gewijzigd door dwadj op 01-07-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:22
dwadj schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:07:
Weet er al iemand hoe het nu zit met de prijzen ifv de EU tax?
Er was prijsgarantie voor bestellingen voor 1 juli, maar de prijzen zijn precies nog hetzelfde in juli?
Of was het marketing om toch nog de nodige bestellingen binnen te hebben in juni?
Heb het vanmiddag tijdens de proefrit van de G6 gevraagd, maar de verkopers konden nog geen duidelijk antwoord geven.
Schijnt dat ze het van de week te horen krijgt of hoe en wat, maar ze verwachten dat de standard range van de G6 dit jaar nog in de SEPP subsidie zal blijven vallen.
Zag wel op autoweek al dat de G9 iets duurder geworden was maar dat was volgens mij niet vanwege de importtax.

[ Voor 9% gewijzigd door Stephan_haarlem op 01-07-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
Stephan_haarlem schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:13:
[...]

Heb het vanmiddag tijdens de proefrit van de G6 gevraagd, maar de verkopers konden nog geen duidelijk antwoord geven.
Schijnt dat ze het van de week te horen krijgt of hoe en wat, maar ze verwachten dat de standard range van de G6 dit jaar nog in de SEPP subsidie zal blijven vallen.
Zag wel op autoweek al dat de G9 iets duurder geworden was maar dat was volgens mij niet vanwege de importtax.
Dat de G9 2000 euro duurder werd wisten we al langer en heeft niets met de tax te maken, maar is de prijsverhoging van het huidige 2023 naar het nieuwe 2024 model.
Wel raar, Xpeng vereenvoudigd de productie en in thuisland werd het model omgerekend 6000 euro goedkoper !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
dwadj schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:02:
[...]

Dat de G9 2000 euro duurder werd wisten we al langer en heeft niets met de tax te maken, maar is de prijsverhoging van het huidige 2023 naar het nieuwe 2024 model.
Wel raar, Xpeng vereenvoudigd de productie en in thuisland werd het model omgerekend 6000 euro goedkoper !
De prijs is nog steeds zeer goed t.o.v. de concurrentie. Dusja, waarom niet nog wat marge pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwadj
Tov premium merken Audi, Bwm, Mercedes wel, maar Xpeng is geen premium merk hé.
Dus valt nog te bezien wat je er na enkele jaren voor terugkrijgt, mss is het verschil dan helemaal verloren.
Trouwens op de meeste merken krijg je toch al wat korting wat bij Xpeng niet het geval is, hierdoor is het prijsverschil toch niet zo groot meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:18
kaustubh.konkar schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:45:
[...]

Nieuwe car is voor 78k. De fiscal waarde is ook 79k.

Hier is de link voor nieuwe auto bij stock -

https://store.xpeng.com/n...731?cardId=NL_EAWD0171BA2
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaustubh.konkar
Dank je wel. Ik bel morgen Xpeng Utrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
  • Laatst online: 29-08 12:16
dwadj schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:24:
Tov premium merken Audi, Bwm, Mercedes wel, maar Xpeng is geen premium merk hé.
Dus valt nog te bezien wat je er na enkele jaren voor terugkrijgt, mss is het verschil dan helemaal verloren.
Trouwens op de meeste merken krijg je toch al wat korting wat bij Xpeng niet het geval is, hierdoor is het prijsverschil toch niet zo groot meer.
De model Y is de directe concurrent voor Xpeng G6, hoewel wagens als de Enyaq, Q4, BMW X2 niets meer bieden en met diverse optie vele malen duurder zijn.

De basisprijs van de G6 is reeds 2k lager dan de Y, echter de G6 is met deze prijs ook nog veel completer.
Breng je de wagens op hetzelfde niveau qua uitrusting dan kijk je snel tegen een prijsverschil van 6 tot 11k aan, voor een full option Performance zelfs 16k.

De kwaliteit en service van de Tesla is toch erg dubieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgrKing
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 11:06
In het zelfde autoweek artikel staat "Apple CarPlay- en Android Auto-connectiviteit is nu standaard." Weet iemand hier iets meer vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaustubh.konkar
Is iemand heeft idee wanneer G9 2024 komen in Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Kreeg prijsopgave van xpeng voor 4xG6 velgen en winterbanden voor 3995€

Zwarte met trekhaak is besteld nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EastwoodR
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Afgelopen week heb ik een proefrit gemaakt in de G6 en daarna de keuze gemaakt om een bestelling te plaatsen via de werkgever. Vandaag krijg ik een bericht dat de leasemaatschappijen waar ze een offerte opgevraagd hebben het merk Xpeng (nog) niet aanbieden en of ik even een andere keuze wil maken? Nee, dat wil ik niet...

Ik zie dat een aantal mensen de auto al via de leasemaatschappij besteld hebben. Welke leasemaatschappijen zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Ik heb nog geen leasemij gecontact die het niet doet. Het internet staat vol met leasemij die het aanbieden.
Mhc mobility, vw PON lease etc (vw zit ook zwaar in xpeng geïnvesteerd nml)

[ Voor 26% gewijzigd door Joe Dancen op 02-07-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EastwoodR
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Joe Dancen schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:50:
Ik heb nog geen leasemij gecontact die het niet doet. Het internet staat vol met leasemij die het aanbieden.
Dan zijn dat waarschijnlijk geen leasemaatschappijen waar mijn werkgever een contract mee heeft.
Ik ga het eens navragen welke ze precies hebben benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Duurde het bij jullie lang na het bestellen totdat je in je account een auto toegewezen kreeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bla65
  • Laatst online: 23-08 20:52
Focus schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:28:
Duurde het bij jullie lang na het bestellen totdat je in je account een auto toegewezen kreeg?
Bij mij was het net geen 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Matn61 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:09:
[...]

De model Y is de directe concurrent voor Xpeng G6, hoewel wagens als de Enyaq, Q4, BMW X2 niets meer bieden en met diverse optie vele malen duurder zijn.

De basisprijs van de G6 is reeds 2k lager dan de Y, echter de G6 is met deze prijs ook nog veel completer.
Breng je de wagens op hetzelfde niveau qua uitrusting dan kijk je snel tegen een prijsverschil van 6 tot 11k aan, voor een full option Performance zelfs 16k.

De kwaliteit en service van de Tesla is toch erg dubieus
"niets meer bieden"

Nou.. Dat is wel erg kort door de bocht. Die merken bestaan veel langer en hebben veel meer ervaring en doorontwikkeling. En dat merk je.
Het is maar net wat je wilt / verwacht.
Maar simpele dingen als vertalingen die bij xpeng niet allemaal in orde zijn. Complete apps / features zijn niet vertaald en zijn volledig in het chinees. Voice assistent dat niet in je eigen taal beschikbaar is etc.

Er zit genoeg verschil in dat het prijs verschil kan verklaren.
Xpeng is redelijk betaalbaar, maar het is niet goedkoop voor wat je krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
Bij mij was de g6 en een model y waar de keuze uit bestond. Voor de g6 gekozen na een proefrit. Voelt moderner aan dan een model y en ik heb het gevoel dat het ook betere kwaliteit is dan de tesla.
Tesla was de afgelopen jaar ok maar niet meer dan dat. Dus daarom een keer wat anders dan tesla.

Hoop dat men de r&d voor de europese markt goed op orde heeft. Dat was bij tesla vaak een onder geschoven kindje in mijn beleving.

Grappig dat de manier hoe het automatisch in parkeren van de g6 werkt nu ook exact zo na de laatste update op mijn m3 werkt. Blijkbaar kopieeren de Amerikanen ook van de Chinezen. Zag dit tijdens een proefrit op g6 en nu staat het ook plotseling in de model 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matn61
jesse! schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:36:
[...]
"niets meer bieden"

Nou.. Dat is wel erg kort door de bocht. Die merken bestaan veel langer en hebben veel meer ervaring en doorontwikkeling. En dat merk je.
Het is maar net wat je wilt / verwacht.
Maar simpele dingen als vertalingen die bij xpeng niet allemaal in orde zijn. Complete apps / features zijn niet vertaald en zijn volledig in het chinees. Voice assistent dat niet in je eigen taal beschikbaar is etc.

Er zit genoeg verschil in dat het prijs verschil kan verklaren.
Xpeng is redelijk betaalbaar, maar het is niet goedkoop voor wat je krijgt.
Xpeng bestaat inmiddels 10 jaar.... en hebben 4 jaar research gedaan voor ze hun eerste wagen op de markt zetten. Jij noemt legacy en software, ik noem bijvoorbeeld de meerprijs op lakkleur, trekhaak, bekledingskleur en dan basale zaken als keyless entry, elektrisch verstelbare stoelen, velgen, elektrische klep....een lijst zo lang en zo prijzig dat je bij een BMW of Audi als snel 15k extra betaald voor een gelijkwaardig pakket.

Ik heb diverse auto's in onze leaseportal samengesteld met vergelijkbare, vrij 'normale' opties en dan komen merken als VW, Audi en BMW stuk voor stuk zomaar 10-15k hoger uit en daarmee eigenlijk domweg in een anders segment. Hoe goed is de software in een Audi...? (Niet zo). Je kan een Xpeng P7 niet direct met een Tesla M3 vergelijken, de P7 is maar liefst 20 cm langer, breder, veel luxer uitgevoerd en zit dichter bij een Tesla S die dan inderdaad weer beduiden duurder uitvalt.

Veel mensen kiezen voor veilig en vertrouwd en dat is prima, maar ze betalen daar best wel grof meer geld voor. Anderen maken de keuze voor een servicepunt in de buurt, Breukelen is voor mij bijna 2 uren rijden, maar hoe vaak kom je met een nieuwe EV bij een servicepunt...? Ook dat argument is erg relatief.

Nieuwe EV's zijn niet goedkoop, maar de value for money factor is bij Xpeng erg hoog, zo niet het hoogst, met name voor de doorontwikkelde G6. (welke ik overigens niet heb besteld (P7))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Matn61 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:09:
[...]

Xpeng bestaat inmiddels 10 jaar.... en hebben 4 jaar research gedaan voor ze hun eerste wagen op de markt zetten. Jij noemt legacy en software, ik noem bijvoorbeeld de meerprijs op lakkleur, trekhaak, bekledingskleur en dan basale zaken als keyless entry, elektrisch verstelbare stoelen, velgen, elektrische klep....een lijst zo lang en zo prijzig dat je bij een BMW of Audi als snel 15k extra betaald voor een gelijkwaardig pakket.

Ik heb diverse auto's in onze leaseportal samengesteld met vergelijkbare, vrij 'normale' opties en dan komen merken als VW, Audi en BMW stuk voor stuk zomaar 10-15k hoger uit en daarmee eigenlijk domweg in een anders segment. Hoe goed is de software in een Audi...? (Niet zo). Je kan een Xpeng P7 niet direct met een Tesla M3 vergelijken, de P7 is maar liefst 20 cm langer, breder, veel luxer uitgevoerd en zit dichter bij een Tesla S die dan inderdaad weer beduiden duurder uitvalt.

Veel mensen kiezen voor veilig en vertrouwd en dat is prima, maar ze betalen daar best wel grof meer geld voor. Anderen maken de keuze voor een servicepunt in de buurt, Breukelen is voor mij bijna 2 uren rijden, maar hoe vaak kom je met een nieuwe EV bij een servicepunt...? Ook dat argument is erg relatief.

Nieuwe EV's zijn niet goedkoop, maar de value for money factor is bij Xpeng erg hoog, zo niet het hoogst, met name voor de doorontwikkelde G6. (welke ik overigens niet heb besteld (P7))
Je kijkt enkel de auto dan. Maar de service en infrastructuur erachter is ook veel beter doorontwikkeld.
Ik zeg niet dat die andere merken alles netjes op orde hebben.

En xpeng kan wel 10 jaar bestaan, maar zo lang bestaan ze nog niet in NL. En onze wegen en wetgeving is anders in NL / EU dan in China.

Service en kennis van de auto's is ook een ding. Bij BMW hebben ze in mijn ervaring meer verstand van de auto's / product dan bij xpeng, waar heel veel nog onduidelijk is.
Dingen als wat kost een 4G data abonnement in de auto als deze verlopen is.
Maar ook de zekerheid van het merk. NIO ging bijvoorbeeld in Denemarken ook weg dacht ik, sure het is geen xpeng en zal waarschijnlijk en hopelijk ook niet gebeuren, maar toch.

Je hebt ook veel minder idee wat de restwaarde van je auto gaat zijn bij xpeng.

Stuk voor stuk zaken die ook de prijs van een auto beinvloeden.
Als je alleen naar auto en opties kijkt, vind ik dat je meer waar voor je geld krijgt bij xpeng. Maar xpeng heeft nog wel een lange weg te gaan om een stabiel doorgewinterd merk te worden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Vw zit voor miljarden bijna 1 miljard in xpeng. Niet dat dat garantie geeft maar wie weet gaan ze wel een dealer deal aan in de toekomst.
Verder moet een ieder zijn eigen gevoel volgen.....ik ga voor lease en wie weet neem ik de g6 wel over na 4 jaar? Mijn tesla ging van 60k naar 20k in 5 jaar🤣

[ Voor 3% gewijzigd door Joe Dancen op 02-07-2024 16:57 . Reden: Verkeerde info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
miljarden? 700m dollar.
4.99% stake.

En dat wil niets zeggen dat xpeng in EU blijft of NL.
VW heeft ook auto's in China. Kan ook zijn dat ze alleen in China bepaalde modellen uitbrengen. Geen idee of platform van xpeng ook naar VW in EU komt. Maakt mij ook verder niet zo veel uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
jesse! schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:07:
[...]

Je kijkt enkel de auto dan. Maar de service en infrastructuur erachter is ook veel beter doorontwikkeld.
Ik zeg niet dat die andere merken alles netjes op orde hebben.

En xpeng kan wel 10 jaar bestaan, maar zo lang bestaan ze nog niet in NL. En onze wegen en wetgeving is anders in NL / EU dan in China.

Service en kennis van de auto's is ook een ding. Bij BMW hebben ze in mijn ervaring meer verstand van de auto's / product dan bij xpeng, waar heel veel nog onduidelijk is.
Dingen als wat kost een 4G data abonnement in de auto als deze verlopen is.
Maar ook de zekerheid van het merk. NIO ging bijvoorbeeld in Denemarken ook weg dacht ik, sure het is geen xpeng en zal waarschijnlijk en hopelijk ook niet gebeuren, maar toch.

Je hebt ook veel minder idee wat de restwaarde van je auto gaat zijn bij xpeng.

Stuk voor stuk zaken die ook de prijs van een auto beinvloeden.
Als je alleen naar auto en opties kijkt, vind ik dat je meer waar voor je geld krijgt bij xpeng. Maar xpeng heeft nog wel een lange weg te gaan om een stabiel doorgewinterd merk te worden vind ik.
Ik lease en met mij meer dan 50% van de EV rijders.

Ik mag toch aannemen dat Xpeng kennis heeft van hun eigen product (?) Qua service vind ik voorlopig de showroombeleving een stuk beter dan bij bijvoorbeeld Mercedes, BMW maar ook Tesla. Ik heb verschillende showrooms bezocht en vond met name de service bij Mercedes dichtbij het nulpunt, niet meer dan 'goedemorgen' bij half uur in de showroom. Bij NIO blies men nogal van de toren en geen woord over extra kosten batterij. Byd Meppel fantastisch, Amsterdam geen woord gewisseld. Het kan verkeren dus.

Het moge toch duidelijk zijn dat de meer premium merken ook premium prijzen voor elke extra's rekenen.

Ik heb ervaring met Tesla en vind de service aldaar bijzonder slecht, alsmede ook de kwaliteit.
Heb daarvoor een Mini gereden in de lease, dat was prima...maar zeker een dure wagen met extra's.
Onderhoud is er weinig en met name in de lease niet relevant zo ook de restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaustubh.konkar
Matn61 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:04:
[...]

Ik mag toch aannemen dat Xpeng kennis heeft van hun eigen product (?) Qua service vind ik voorlopig de showroombeleving een stuk beter dan bij bijvoorbeeld Mercedes, BMW maar ook Tesla. Ik heb verschillende showrooms bezocht en vond met name de service bij Mercedes dichtbij het nulpunt, niet meer dan 'goedemorgen' bij half uur in de showroom. Bij NIO blies men nogal van de toren en geen woord over extra kosten batterij. Byd Meppel fantastisch, Amsterdam geen woord gewisseld. Het kan verkeren dus.

Het moge toch duidelijk zijn dat de meer premium merken ook premium prijzen voor elke extra's rekenen.

Ik heb ervaring met Tesla en vind de service aldaar bijzonder slecht, alsmede ook de kwaliteit.
Heb daarvoor een Mini gereden in de lease, dat was prima...maar zeker een dure wagen met extra's.
Onderhoud is er weinig en met name in de lease niet relevant zo ook de restwaarde.
I heb het risico genomen als particulier . Niet alles in leven is over risicoberekening

koop G9 en G6 voor technologie en luxe en to delen plezier met familie of mooi auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
kaustubh.konkar schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:10:
[...]

I heb het risico genomen als particulier . Niet alles in leven is over risicoberekening

koop G9 en G6 voor technologie en luxe en to delen plezier met familie of mooi auto
En gelijk heb je...

Vandaag nog met collega overleg gepleegd, hij twijfelt nog, G6 afgevallen, Tesla Y en Audi Q4 Etron blijven over. G6 afgevallen vanwege servicepunt ver weg.

Uitgelegd dat ik de Tesla laat keuren bij Profile (via lease) en in 5 jaar slecht tweemaal bij een Tesla garage geweest ben waarvan eenmaal onderweg naar vakantie en dus de wagen in Antwerpen heb moeten achterlaten. Software issues worden 'over the air' opgelost.

Onderhoud is nauwelijks een criteria en de maandelijkse bijdrage voor de Y en vooral 4 beduidend hoger.
Een minder in auto's geïnteresseerd persoon ziet ook niet direct de verschillen, terwijl die er wel zijn natuurlijk. Ook optieprijzen als kleur, trekhaak worden aanvankelijk over het hoofd gezien.

Ik heb persoonlijk weinig twijfel bij Xpeng, die hebben de gang er wel in en wanneer er meer G-en op de weg verschijnen neemt ook de naamsbekendheid toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Matn61 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:04:
[...]

"niet relevant zo ook de restwaarde."
Nja, hoe hoger de restwaarde hoe lager het lease bedrag kan zijn. Dus ook in de lease zeker nog relevant.

Maar als het maand bedrag prima is, dan boeit de restwaarde je niet inderdaad.
Als zij zelf de restwaarde te hoog inschatten (als) dan heb jij daar geen last van.
Sterker nog, je kan de auto voordeliger kopen na je lease termijn als je dat zou willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBr
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-12-2024
EastwoodR schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:44:
Ik zie dat een aantal mensen de auto al via de leasemaatschappij besteld hebben. Welke leasemaatschappijen zijn dat?
Mijn P7 gaat geleased worden bij Ayvens (voorheen Leaseplan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
JohnBr schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:13:
[...]

Mijn P7 gaat geleased worden bij Ayvens (voorheen Leaseplan).
Athlon hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
VPFS lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Grouwstra lease hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
jesse! schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:12:
[...]

"niet relevant zo ook de restwaarde."
Nja, hoe hoger de restwaarde hoe lager het lease bedrag kan zijn. Dus ook in de lease zeker nog relevant.

Maar als het maand bedrag prima is, dan boeit de restwaarde je niet inderdaad.
Als zij zelf de restwaarde te hoog inschatten (als) dan heb jij daar geen last van.
Sterker nog, je kan de auto voordeliger kopen na je lease termijn als je dat zou willen
Hoe vaak moet je nu naar dat servicepunt? Bij ophalen van de auto en elke 20.000 km? Maak er een leuk dagje Rotterdam van :-).

Wij hebben schade aan onze G9 gehad en dat werd allemaal lokaal opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Grotbewoner schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:56:
[...]

Hoe vaak moet je nu naar dat servicepunt? Bij ophalen van de auto en elke 20.000 km? Maak er een leuk dagje Rotterdam van :-).

Wij hebben schade aan onze G9 gehad en dat werd allemaal lokaal opgelost.
Ik ben er nu al paar keer geweest
Ophalen auto, winter banden, zomer banden, onderhoud, sleeping kit ophalen, spiegel reparatie bekijken, spiegel reparatie uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
jesse! schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:38:
[...]
Ik ben er nu al paar keer geweest
Ophalen auto, winter banden, zomer banden, onderhoud, sleeping kit ophalen, spiegel reparatie bekijken, spiegel reparatie uitvoeren.
Banden doen we bij de bandenboer op de hoek, keuringen ook lokaal, onderhoud, welk (dealer)onderhoud? Software gaat OTA, daarnaast lijkt dat bij mogelijke reparaties foto's ook wonderen kunnen doen.

Ik zie louter servicebezoeken bij de dealer wanneer er af-fabriek issues met wagen zijn zoals draagarmen oid, het onderhoud van een nieuwe EV is echt zeer minimaal en veelal lokaal in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Matn61 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:50:
[...]

Banden doen we bij de bandenboer op de hoek, keuringen ook lokaal, onderhoud, welk (dealer)onderhoud? Software gaat OTA, daarnaast lijkt dat bij mogelijke reparaties foto's ook wonderen kunnen doen.

Ik zie louter servicebezoeken bij de dealer wanneer er af-fabriek issues met wagen zijn zoals draagarmen oid, het onderhoud van een nieuwe EV is echt zeer minimaal en veelal lokaal in te vullen.
Ik heb liever gewoon één service punt, altijd mn auto's gewoon langs brengen bij de dealer.
Bij bmw liet ik ook sterretjes in de voorruit gewoon bij de dealer doen. Volgens mij bij bmw lease ook zelfs verplicht.

Voor iedereen weer anders natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-08 10:30
Ja ik vraag me ook af waarom er zo ontzettend veel verschil zit in de onderhouds intervallen...

Hier een willekeurig lijstje...

Tesla: piept wel als ie naar de garage wil, geen interval.
Ford Explorer: iedere 2 jaar, onbeperkte km's
Zeekr: iedere 40000km
Ioniq 5: iedere 20000 km
Xpeng: iedere 20000 km

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Matn61 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:50:
[...]

Eens...mijn huidige tesla ook alleen maar bij servicepunt geweest voor draagarmen en periodiek onderhoud
Alle andere zaken via bandenboer lokaal.
Leasemij vindt dat allemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
MauriceQ schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:13:
Ja ik vraag me ook af waarom er zo ontzettend veel verschil zit in de onderhouds intervallen...

Hier een willekeurig lijstje...

Tesla: piept wel als ie naar de garage wil, geen interval.
Ford Explorer: iedere 2 jaar, onbeperkte km's
Zeekr: iedere 40000km
Ioniq 5: iedere 20000 km
Xpeng: iedere 20000 km
Ik vond het ook wel veel, elke 20k km.. Maar ze zijn zo klaar (ongeveer een uurtje, misschien iets langer) en het kost zo'n 150 euro dacht ik. Dus het valt ook reuze mee.

Als je niet in de buurt woont, dan is het wel wat irritant om elke 20k km heen en weer te rijden.
Hopen dat er snel wat service punten bij komen voor die mensen. Ik heb er gelukkig 2 in de buurt zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Joe Dancen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:21:
[...]
Eens...mijn huidige tesla ook alleen maar bij servicepunt geweest voor draagarmen en periodiek onderhoud
Alle andere zaken via bandenboer lokaal.
Leasemij vindt dat allemaal prima
Wordt bij ons via werkgever en leasemij gewoon voorgeschreven.

Schade bij lokaal ABD schadebedrijf
Keuren Profile
Banden Euromaster

Alleen garantiezaken en specifieke manco's gaan via Tesla, wat in mijn geval ook een uur rijden is, Xpeng bijna 2 uren. Lease is toch heel anders dan particulier bezit. In 5 jaar tweemaal bij Teslapunt geweest, draagarmen en defect aan koeling (radiator) batterijen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Inschrijving voor beta versie 5 van de software is geopend in de app onder “Evenementen”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:33
itons schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:54:
Inschrijving voor beta versie 5 van de software is geopend in de app onder “Evenementen”
Even de nieuwe features doorgelezen, ziet er goed uit. Lekker dat de ACC nu tot 150 km/h gaat ondersteunen ipv 130.

En ik ben benieuwd naar de pictogrammen van Xdock, zou mooi zijn als je zelf een "schermpje" kan samenstellen met daarin je eigen sneltoetsen zoals snelheidswaarschuwing ect.

Iemand trouwens al ergens een handleiding gevonden? Ik moet nog tot november wachten maar zou het wel al leuk vinden om de manual door te bladeren, alhoewel dat bijna volledig op de software gericht zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
Wimploo schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:03:
[...]

En ik ben benieuwd naar de pictogrammen van Xdock, zou mooi zijn als je zelf een "schermpje" kan samenstellen met daarin je eigen sneltoetsen zoals snelheidswaarschuwing ect.
Bij de bèta die ik gezien heb kon je in ieder geval bepalen welke knoppen je in de Xdock wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Iemand een idee wat de verhoogde invoerrechten gaan betekenen voor lopende en toekomstige bestellingen? Ik begrijp dat het pas in november definitief gaat worden en dat er tot die tijd zekerheid gaat worden gesteld...als China niet mee beweegt gaat het in november definitief worden. Volgens mij xpeng +20%.
Als xpeng nu de prijs met 20% verlaagd staan we weer quite🤣

[ Voor 6% gewijzigd door Joe Dancen op 05-07-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
Rare vraag misschien voor ervaren EV rijders maar krijg je trouwens bij een G6 nog kabels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
Joe Dancen schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:24:
Iemand een idee wat de verhoogde invoerrechten gaan betekenen voor lopende en toekomstige bestellingen? Ik begrijp dat het pas in november definitief gaat worden en dat er tot die tijd zekerheid gaat worden gesteld...als China niet mee beweegt gaat het in november definitief worden. Volgens mij xpeng +20%.
Voorlopig geen actie vanuit twee merken, zo vertellen Nio en ook Xpeng in een nieuwsbericht lijkt het.
Importheffing is voorlopig voor 4 maanden ingevoerd om toch tot een betere overeenkomst te komen.

De 20.8% extra importheffing zal op de Chinese kostprijs komen, niet op Eurpese verkoopprijs, dat is een denkfout. Het lijkt er dus op dat deze merken voorlopig kiezen minder marge te nemen en vooralsnog geen consument prijsverhogingen toepassen.

Hiermee zijn we er toch een beetje ingetuind, koop sluiten voor 1 juli betekende prijsgarantie, dat lijkt nu tot november ook het geval. Uiteraard waren deze acties (of gebrek daaraan) bij de merken reeds deel van de marketingstrategie om kopers snel over de streep te trekken. De onzekerheid duurt nog even voort en het lijkt er toch nog steeds op dat je een Xpeng of bijvoorbeeld NIO maar beter snel op kenteken kan zetten voor er wel prijsstijgingen volgen.

Ironisch is dat Tesla aanvankelijk een mogelijke prijsstijging op hun site had aangekondigd die nu weer verwijderd lijkt te zijn en ook bij Tesla de consumentenprijs voorlopig gehandhaafd blijft.

MG zegt voor 9 tot 12 maanden voorraad binnen Europa te hebben, BYD lijkt een fabriek te openen in Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Wimploo schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:05:
Rare vraag misschien voor ervaren EV rijders maar krijg je trouwens bij een G6 nog kabels?
Wat bedoel je met kabels? :P
Zitten genoeg kabels in de auto :+

Maar qua laadkabel krijg je gewoon de standaard AC laadkabel erbij (32ampere volgens mij, terwijl de auto maar 16 ampere trekt dacht ik)
Geen granny charger voor op 230v 1 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
jesse! schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Maar qua laadkabel krijg je gewoon de standaard AC laadkabel erbij (32ampere volgens mij, terwijl de auto maar 16 ampere trekt dacht ik)
Haha idd laadkabels, ik ging er eigenlijk vanuit dat er juist een DC kabel bij zou zitten aangezien niet iedereen AC thuis kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
DC laders hebben altijd kabel aan de lader vast, AC vrijwel nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Wimploo schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:40:
[...]

Haha idd laadkabels, ik ging er eigenlijk vanuit dat er juist een DC kabel bij zou zitten aangezien niet iedereen AC thuis kan laden.
DC is voor snelladen, dan heb je ook dat extra stuk eronder.
Er bestaan volgens mij geen snelladers, in ieder geval niet die ik ken / in europa, waar je je eigen DC kabel mee moet nemen.
Zitten altijd aan machine vast.

Alhoewel DC niet direct voor snelladen staat, maar langzaam laden is volgens mij altijd AC (1 fase op 230 volt bij je thuis in het stopcontact, of 3 fase via een type 2 stekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
jesse! schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Werkt de Tesla granny het ook op de Xpeng...?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grotbewoner

De vergelijking waar het allemaal om draait: Xpeng G6 vs Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Matn61 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:41:
[...]

Geen idee, heb geen Tesla en ook geen granny charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
Matn61 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:41:
[...]

Ik zou niet weten waarom niet, het is gewoon een “domme” lader zonder enige specifieke Tesla mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parsec
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-05 22:49
Is het al Mogelijk om bij tesla superchargers te laden met de g9? En heeft iemand dit in de rest van Europa getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Parsec schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:17:
Is het al Mogelijk om bij tesla superchargers te laden met de g9? En heeft iemand dit in de rest van Europa getest?
Bij V2 wel volgens mij, V3 en V4 werkt het niet of enorm traag (zo'n 50kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Parsec schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:17:
Maar waarom zou je bij een 400V lader gaan laden, zijn er geen 800V laders in de buurt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grotbewoner
https://file.io/hTa9AWMsOaXo

Hier de XOS beta 5.2.5 patch notes. PDF met 10 pagina's aan wijzigingen.

De meest interessante:
  1. The central touchscreen now supports a split screen.
  2. Supports customizing the content of the smaller split screen, to which you can display the map, Real-time VR Assist, music, and browser. Click on the screen splitting line to switch to a new app for display.
  3. Enhances the driving experience when the vehicle ahead enters or leaves your lane. When the front vehicle at low speeds starts to leave the lane, the system will accelerate earlier so that a proper speed will be reached faster, thus raising driving efficiency. When it starts to change to your lane, the system will decelerate more appropriately with ease while guaranteeing driving safety.
  4. Launches the Road Segment Data Sharing feature, which helps enhance the user experience of driver assistance. By default, the feature is disabled. If you enable it, the system will collect road element data and the corresponding location info within a certain range when map data needs updating. For privacy concerns, the collected data and information will be anonymized.
  5. Supports the customization of XDock. Hold any area of the XDock section, and you can customize it by rearranging the app or function icons as needed. This makes it easier to have direct access to frequently used apps or functions.
  6. Supports the rendering of Surrounding Reality in P gear. This includes the 3D model of the vehicle and the natural light details at different hours. The 3D vehicle model reflects the colors and exterior design of the original, including wheel hubs and markers.
  7. The image and voice of XPENG Assistant are updated. The AI assistant that you can interact with now bears more resemblance to humans in the way it moves and talks.
  8. EV charging route planning: For long drives, the navigation system can plan routes with charging stations along the way based on your charging settings. It can also show charger info, distances in between, recommended charge times, charge durations, and more.
  9. Offline map downloading and management: You can download offline maps for some specific regions. This allows you to plan routes and search directions for your destinations without an internet connection.
  10. Eindelijk een internetbrowser: On the central touchscreen, you can use the browser in full screen. You can also split the screen into two sections: one for the browser and the other for other apps. On the entertainment screen, you can use the browser in full mode as well for an immersive experience.
  11. Meer veiligheidwaarschuwingen voor stilstaande objecten, dieren en kinderen. Had mij een deuk bespaard!
  12. A new button called 「Battery Percentage Display」 is available. If you enable this feature, the remaining battery power, represented by percentages, and the range, indicated as miles, will be shown simultaneously on both the dashboard and the central touchscreen.
  13. Raises the maximum ACC speed to 150km/h.
  14. Supports ACC in Trailer Mode. This allows the use of ACC in Trailer Mode or when the trailer hitch extends. The maximum ACC speed in this scenario is 90km/h.
  15. Supports using the custom key on the steering wheel to enable/ disable the Lane Centering Control (LCC) feature. You can now press the custom key to activate/ deactivate LCC if the key is configured as 「Activate/Exit LCC」, a new way to use the feature. For configuration, hold the custom key on the steering wheel.
  16. Lane centering verbeteringen: kan meer ruimte geven aan trucks naast je, zou beter in de bochten zijn, beter op brede wegen.
  17. Flink verbeterde autopark. Ook een soort memoryfunctie waarbij de auto 100m autonoom kan rijden op basis van het geheugen.
  18. 50% meer range voor detecteren van bewegende verkeerdeelnemers.
  19. Launches the shortcut for disabling the alarm sound of an Active Safety feature. When the alarm sound of an Active Safety feature is triggered, a pop-up reminder will appear on the touchscreen. You can tap on the pop-up to disable the alarm sound during the current vehicle power-on.
  20. Verbeterde airconditioning. Zou nu beter moeten koelen.
  21. Digitale knop voor nood-unlock van laadkabel. Hoef je dus niet meer te kloten met panelen achterin om de laadkabel te unlocken bij een fout.

[ Voor 4% gewijzigd door Grotbewoner op 07-07-2024 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:54
Uit een chinees forum over XOS 5.2 (zijn over het algemeen eerder met hun ervaringen dan wij...)

Leave and Park

[Video: https://www.xchuxing.com/video/9490]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
...of gamen in je Xpeng. Dat zal in Europa wel geblocked zijn.

[Video: https://www.xchuxing.com/video/9487]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
DragonFly schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:40:
Uit een chinees forum over XOS 5.2 (zijn over het algemeen eerder met hun ervaringen dan wij...)

Leave and Park

[Video]
Gamen in je xpeng kon al vanaf de launch in Nederland.
xplay, is een app die vooraf installed staat op je auto.
Is een cloud gaming dienst, die niet super goed werkt. Kost volgens mij een paar euro of een tientje per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
15. Supports using the custom key on the steering wheel

Als deze nu ook te programmeren is om bepaalde safety features (snelheid) snel uit te schakelen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 21:31
jesse! schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:15:
[...]

Gamen in je xpeng kon al vanaf de launch in Nederland.
xplay, is een app die vooraf installed staat op je auto.
Is een cloud gaming dienst, die niet super goed werkt. Kost volgens mij een paar euro of een tientje per maand.
In het filmpje is te zien dat een Nintendo switch wordt aangesloten en het beeld werd middels usb c in de auto getoond.

Dus niet xplay maar je handheld console aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Inderdaad...

Ben helemaal niet geïnteresseerd in gamen, maar als tweaker wel in de mogelijkheden om het OS volledig te kunnen benutten, zoals kunnen sideloaden en/of ADB toegang (via developer options).

In het thuisland zijn ze in ieders wel geval pro-actief bezig om alle (on)mogelijkheden van het XOS te doorgronden.

[ Voor 3% gewijzigd door DragonFly op 07-07-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 13:39
Wanneer komt die tomtom navigatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
MichaelReitsma schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:53:
Wanneer komt die tomtom navigatie?
Volgende week eerste beta, voor een kleine groep die zich aangemeld heeft.
Daarna nog een tweede groep.
Persoonlijk verwacht ik dan eind juli de versie voor iedereen.

In de app onder evenementen kan je je aanmelden voor de beta, maar geen garantie dat je ook mee mag doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elviz83
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-05 15:02
Iemand al een G6 kunnen bestellen via werkgever bij een van de 'grotere' leasemaatschappijen? Ik krijg hier telkens nog te horen dat de leasemaatschappijen geen offertes afgeven voor de G6 ivm de importheffingen onduidelijkheid. 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjos78
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-08-2024
Elviz83 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:54:
Iemand al een G6 kunnen bestellen via werkgever bij een van de 'grotere' leasemaatschappijen? Ik krijg hier telkens nog te horen dat de leasemaatschappijen geen offertes afgeven voor de G6 ivm de importheffingen onduidelijkheid. 🤔
Ja, bij Arval. Begin juni al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
VWFS, dat is geen kleintje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimploo
Yup bij Athlon, wel net voor 1 juli besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08

bebopper

I'm an absolute beginner...

Grotbewoner schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:22:
Eindelijk een internetbrowser: On the central touchscreen, you can use the browser in full screen. You can also split the screen into two sections: one for the browser and the other for other apps. On the entertainment screen, you can use the browser in full mode as well for an immersive experience.[/li]
Mocht iemand de beta hebben kan je dan eens testen of de browser ook toegang heeft tot locatie? Zodat je bvb. Waze in de browser zou kunnen gebruiken?

Mag mijn G9 22 juli gaan ophalen :*), benieuwd met welke versie ze em uitleveren. Hoewel ik er maar vanuit ga dat het nog de 'oude' software zal zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door bebopper op 08-07-2024 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-09-2024
Via van Mossel kon ik ook (zakelijk) de Xpeng G6 leasen. Long range RWD met trekhaak, Oranje lak en witte bekleding, Ik kies mijn leaseauto's meestal puur op specificaties, de Xpeng kwam er gewoon het beste uit. rijdt nu een KIA EV6, ook op die manier gekozen, nog voordat een proefrit mogelijk was, bevalt prima. Ik hoef nooit meer terug naar benzine en een 800V systeem is echt heerlijk. Op vakantie haal ik heel wat auto's in bij de laadpaal, hopen dat de Xpeng daar lekker mee doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterblank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 22:15
28 juni is er voor mij een besteld bij xpeng door Leaseplan (ayvens tegenwoordig) de aanvraag is 12 juni gedaan.
geen opmerking gehad over importheffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaustubh.konkar
welke verzerking is de voorkeur for G9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
kaustubh.konkar schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:16:
welke verzerking is de voorkeur for G9
nh1816 vind ik prima en heeft geen alarm eis, net als univé. Er zijn ook nog andere.
G9 heeft geen alarm, dus dat is eigenlijk een van de grote eisen die ik had bij het zoeken van een verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
peterblank schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:08:
[...]

28 juni is er voor mij een besteld bij xpeng door Leaseplan (ayvens tegenwoordig) de aanvraag is 12 juni gedaan.
geen opmerking gehad over importheffingen.
Er zijn ook (nog) geen prijsverhogingen gedaan of aangekondigd, bij geen enkel in China geproduceerd merk en of type. Ik denk dat de 4 maanden 'voorlopig' nog wat ruimte biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Bij Alphabet nog niet te bestellen helaas, ik wacht er ook op. Alphabet gaf aan de telefoon aan dat ze in onderhondeling met XPENG (en nog een aantal chineese nieuwe toetreders) zijn, de verwachting is dat dit in de loop van Q3 afgerond wordt.
Ik heb voor €100 wel een reservering bij de G6 geplaatst, je mag immers van model/uitvoering wisselen als het niet in je lease budget past of gratis cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:35
Matn61 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:44:
[...]

Er zijn ook (nog) geen prijsverhogingen gedaan of aangekondigd, bij geen enkel in China geproduceerd merk en of type. Ik denk dat de 4 maanden 'voorlopig' nog wat ruimte biedt.
Tesla model 3 is vandaag 1.5k duurder geworden.
Weet niet of dit door de import tax komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Obelixxx schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:48:
[...]

Gisteren met mij krabbel gezet on mijn 2019 m3 over te kopen van de leasemij. Heb ik even marzel 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Obelixxx schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:48:
[...]
Tesla 'bloemenveiling Alsmeer'.
Ik geloof niet dat de prijzen van Tesla representatief zijn aan de markt, die variëren net zo snel als een kameleon van kleur op de kermis. Prijzen gingen in januari en april omlaag om nu weer omhoog te gaan.

Overigens is te lezen "De prijsstijging is het directe gevolg van hogere importheffingen voor in China geproduceerde elektrische auto's. Enorm is de prijstoename overigens niet."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassie1992
Onderstaand nog een mooie filmpje over een vergelijk tussen de G6 (zonder de meest recente software) en de model Y. De G6 komt door (het stillere) rijcomfort en fijnere/mooiere interieur als winnaar uit de test.

Ik kan persoonlijk niet wachten tot mijn G6 geleverd wordt! Hopelijk is het voor mijn vakantie en kan ik lekker electrisch naar zuid-Frankrijk. Na jaren een Tesla gereden te hebben is een voorloopauto op benzine toch weer even minder kwa rijcomfort.

Hebben mensen hier ervaring met Google maps voor EV's (dus inclusief laadstops) icm Android auto?

YouTube: Tesla Model Y vs Xpeng G6 - Best affordable mid-sized SUV?

[ Voor 7% gewijzigd door Bassie1992 op 10-07-2024 09:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Matn61 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:44:
[...]

XPENG Nederland bevestigt dat alle huidige klanten die een bestelling hebben geplaatst en alle nieuwe klanten die voor november 2024 een auto bestellen bij XPENG Nederland, beschermd zullen zijn tegen een eventuele prijsverhoging als gevolg van de aangekondigde importheffing voor in China geproduceerde auto’s. Klanten die een XPENG hebben besteld of dat voor november doen, ontvangen hun auto tegen de afgesproken prijs op het moment van bestellen, ook als de auto na de invoering van een importheffing wordt geleverd. Bron: https://www.xpeng.com/nl/...6bd5d905872c72c9e8e700225

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V116 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
Mirabis schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:21:
[...]
XPENG Nederland bevestigt dat alle huidige klanten die een bestelling hebben geplaatst en alle nieuwe klanten die voor november 2024 een auto bestellen bij XPENG Nederland, beschermd zullen zijn tegen een eventuele prijsverhoging als gevolg van de aangekondigde importheffing voor in China geproduceerde auto’s. Klanten die een XPENG hebben besteld of dat voor november doen, ontvangen hun auto tegen de afgesproken prijs op het moment van bestellen, ook als de auto na de invoering van een importheffing wordt geleverd. Bron: https://www.xpeng.com/nl/...6bd5d905872c72c9e8e700225
Het lijkt zo duidelijk, ik heb echter voor lease diverse variaties aan mogen horen... ook binnen Xpeng verschillende meningen daarover.

Bestelbedrag is fiscale waarde lijkt het, maar zo simpel is het niet, als de waarde van de betreffende auto op de dag van tenaamstelling anders is dan is deze van toepassing op bijtelling. Ook hier is men niet eenduidig over. Wat rest is dat Xpeng de prijzen (nog) niet heeft verhoogt...

P7 komt bijna binnen....
P7+ komt er ook aan
https://www.autoweek.nl/a...-meer-xpeng-nieuw-design/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 14:58
Ik word steeds enthousiaster over de G9. Zaterdag proefrit. Zal dan ook eens infomeren naar deze garantie:
7 jaar of 160.000 km garantie (wat het eerst komt)
8 jaar garantie of 160.000 km garantie (wat het eerst voorkomt), op hoogspanningsaccu, elektromotor, BMS-unit en IPU-unit.
12 jaar roestgarantie.
5 jaar wegenwacht.
3 jaar lakgarantie.
Wegenwacht ben ik wel benieuwd naar. Via wat het gaat en welke dekking.

Daarnaast zie ik dat ze zelf financial lease aanbieden via Santander. Iemand van hier daar ervaring mee?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
kramon schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:18:
Ik word steeds enthousiaster over de G9. Zaterdag proefrit. Zal dan ook eens infomeren naar deze garantie:

[...]

Wegenwacht ben ik wel benieuwd naar. Via wat het gaat en welke dekking.

Daarnaast zie ik dat ze zelf financial lease aanbieden via Santander. Iemand van hier daar ervaring mee?
Pechhulp (wegenwacht) hebben ze contract met de ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Werd de g6 ook niet aangeboden met 10 jaar garantie? Of heb ik dat verkeerd gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petitbarzun
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-09 12:29
Joe Dancen schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:24:
Orders tot november houden de verkoopprijs, ook als ze later dan november geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 21:31
Heeft iemand de 5.2.5 beta1 al?

Ik behoor tot de eerste test groep en heb gisteren via een notificatie gelezen dat de update naar de auto wordt gestuurd maar de auto heeft deze nog niet binnen.

Ben benieuwd of het helpt als je met wifi verbonden bent omdat 4g wat langzamer is en het ongetwijfeld een grote download is.
Pagina: 1 ... 31 ... 53 Laatste